Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 104 Laatste
Acties:
  • 640.733 views

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Hatsieflatsie schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:46:

[...]
Niemand wilt hoge fees betalen, maar tot nu toe betaalt iedereen nog steeds hoge fees met volle blokken. Ik zie niet in waarom je dan denkt dat de blockchain dan onbruikbaar is. Het is prima bruikbaar hoor, het is maar de vraag hoeveel je aan fees wilt betalen. Bitcoin functioneert in dat opzicht nog volledig, ongeacht hoe vol de blokken zijn.

Ik vind het een vrij boude bewering van je dat er een oplossing zou komen.
De blocks zitten (gemiddeld) nog niet vol, dus nu functioneert alles nog, zij het met hoge fees en soms wat vertraging. Als het aantal transacties zo toeneemt dat alle blocks helemaal vol zitten, dan gaat de blockchain "achterlopen" en hopen zich steeds meer unconfirmed transacties op. Dat bedoel ik met "in de soep lopen". Het systeem wordt dan onbruikbaar (wie gaat een betalingssysteem gebruiken waarbij je een half jaar moet wachten op je transactie?). Ik denk dat zowel BU als Core of wie dan ook nog liever een snelle oplossing invoeren die al veel vertrouwen heeft (zoals SegWit) dan dat ze bitcoin kapot laten gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bonez0r op 30-04-2017 15:37 ]

There go the goddamn brownies.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:55
Bonez0r schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:35:
[...]

De blocks zitten (gemiddeld) nog niet vol, dus nu functioneert alles nog, zij het met hoge fees en soms wat vertraging. Als het aantal transacties zo toeneemt dat alle blocks helemaal vol zitten, dan gaat de blockchain "achterlopen" en hopen zich steeds meer unconfirmed transacties op. Dat bedoel ik met "in de soep lopen". Het systeem wordt dan onbruikbaar (wie gaat een betalingssysteem gebruiken waarbij je een half jaar moet wachten op je transactie?). Ik denk dat zowel BU als Core of wie dan ook nog liever een snelle oplossing invoeren die al veel vertrouwen heeft (zoals SegWit) dan dat ze bitcoin kapot laten gaan.
Om iets verder in te gaan op de fees op dit moment. Fees zijn op dit moment gewoon echt een slecht mechanisme. Er zijn namelijk maar een paar methodes die gebruikt worden, aan de ene kant estimatefee in bitcoind (waar er in bijv 0.10 een enorme overschating zit, en in BU ook op estimatefee 1 (1 block), dit is in 0.13 er ook uitgehaald. (altijd 2 block estimation) ) , of kijken naar 21.co (die gewoon een foute estimate geeft).

Ik ben ook zeer bewust lage fee transacties aan het maken als het mij niet uitmaakt of die transactie binnen een tijdslimiet aan moet komen. Want er zijn duidelijk partijen die de feemarket aan het gamen zijn.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik ga ook maar eens met coins spelen, maar weet nog niet zo goed welke broker ik moet hebben.

Ik zie dat je bij btcdirect een account kan aanmaken maar lees hier ook veel over kraken.com, en dat je bij bitonic.nl bitcoins kan kopen en dan doorsturen naar kraken?
Wat is daar het nut van? Wat maakt kraken beter dan een btcdirct ?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 20:21
Mr. Noodle schreef op zondag 30 april 2017 @ 17:04:
Ik zie dat je bij btcdirect een account kan aanmaken maar lees hier ook veel over kraken.com, en dat je bij bitonic.nl bitcoins kan kopen en dan doorsturen naar kraken?
Wat is daar het nut van? Wat maakt kraken beter dan een btcdirct ?
Kraken is een voorbeeld van een exchange/beurs. Hier kun je bitcoins (en andere cryptocurrencies) kopen en verkopen en eventueel complexere orders gebruiken om dit te doen. Je kunt bij Kraken geld storten door middel van een bankoverschrijving. Of cryptocurrencies storten met behulp van je favoriete wallet-software.

Bitonic en BTCdirect zijn websites waar je vrij eenvoudig bitcoins kunt kopen en verkopen. Zo kun je er bijvoorbeeld met iDeal betalen. Maar voor het extra gemak betaal je ook, de koers is op dergelijke websites minder gunstig dan als je de bitcoins op een exchange koopt of verkoopt.

Als je snel en zonder alteveel gedoe wat wil kopen, dan is een site als Bitonic of BTCdirect zeer geschikt, maar wil je een betere koers en vind je het niet erg om een dagje te wachten tot de overboeking aangekomen is, dan is Kraken gunstiger.

Andere bekende/grote exchanges zijn Bitstamp (gevestigd in Slovenie, geschikt voor €-transacties), Bitfinex (Hong Kong, $, heeft momenteel bankproblemen, dus voorlopig even vermijden) en Poloniex (VS, handelt alleen in cryptocurrencies, hier kun je dus geen € of $ naartoe sturen of van opnemen).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ETH blijf maar keihard doorgaan. Begint wel erg op de BTC bubbel van 2013 te lijken zo. Ik hoop dan wel weer dat ie doorgaat naar de 100 ofzo en dan klapt naar 30 zodat ik er wat van kan kopen. Wil al een tijdje instappen, maar sinds ie van 10 naar 50 gegaan is durf ik het niet meer te doen.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:28:
ETH blijf maar keihard doorgaan. Begint wel erg op de BTC bubbel van 2013 te lijken zo. Ik hoop dan wel weer dat ie doorgaat naar de 100 ofzo en dan klapt naar 30 zodat ik er wat van kan kopen. Wil al een tijdje instappen, maar sinds ie van 10 naar 50 gegaan is durf ik het niet meer te doen.
Die correctie gaat er echt nog wel komen. Naar 30 denk ik niet maar wel een duik naar beneden. Deze stijging gaat idd veel te snel :)

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
ik heb zonet 1 ETH gekocht, FOMO maar bescheiden :) de hype blijft nog wel even doorgaan, symbolische 100 USD zal wrsl wel bereikt worden deze week.. klein crashje terug naar de 75 kan best wel gebeuren nadien...

[ Voor 17% gewijzigd door kristof1234 op 30-04-2017 19:47 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:53

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik raad af om directe transfers tussen verschillende exchanges te doen. Zet er altijd een eigen wallet tussen. Als je transfer namelijk om wat voor reden dan ook niet doorgaat komt het terug in je eigen wallet ipv in die van de exchange. In dat laatste geval ben je het namelijk kwijt. Kans is klein, maar ik zou t risico niet nemen (ookal betaal je 2 keer fees)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• kristof1234
Waarom zegt kraken dat btc/eth 23% gestegen is, en eth/usd en eth/eur maar 8%? (bitcoin prijs is toch niet gezakt)

• PilatuS
  • Niet online
Om wat ETH te gaan kopen in de toekomst heb ik zojuist Jaxx gedownload als wallet op de PC. Ziet er opzich wel goed uit, alleen wat weinig opties. Iemand een beter idee ? Alleen ETH is prima aangezien ik al Electrum voor BTC gebruik.

Verder ook gelijk gekeken naar waar ik ETH met ideal kan kopen. Bij Litebit is er een tier1 daglimiet van 350 euro zonder verdere verificatie, dat is opzich wel te doen voor mij. Ook gekeken naar Btcdirect, maar die gasten willen voor meer dan 100 euro per dag gelijk een foto van mijn paspoort en een foto van mijn gezicht met het paspoort er naast 8)7 Dat laat ik maar even lekker zitten. Iemand nog suggesties waar ETH met Ideal te kunnen kopen zonder al te extreme vormen van verificatie ? Bij Btcdirect is zonder verificatie maar 100 euro per dag mogelijk en dat vind ik wel te weinig. 350 euro kan nog wel, maar liever meer.

Bij Bitonic was alleen rekeningnummerverificatie nodig om gelijk met 1000'en euro's aan de slag te gaan. Vind die vorm van verificatie ook niet erg, maar een foto van mijn gezicht met paspoort heb ik echt geen zin in.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 30-04-2017 21:46 ]

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-12 10:31
Ik ben heel benieuwd naar de correctie komende week. Echter heeft de koersstijging van de afgelopen dagen mijn eega toch ook weten te enthousiasmeren om nog wat extra in te leggen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08
Noxa schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:19:
Ik ben heel benieuwd naar de correctie komende week.
[...]
Weet jij meer dan de rest van ons?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:23
Zijn egaa heeft alvast extra ingelegd met het oog op de komende koersdaling deze week. :+

• Fire69
Zetten jullie trouwens op elke coin een stop-loss, just in case?
En zo ja, wat is een beetje een goeie tactiek? Heb al een keer of 2 te nipt gezet, waardoor er 'ongewild' verkocht werd waarna het weer begon te stijgen...

• PilatuS
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:42:
Hangt ook erg af van lange of korte termijn handelen. Persoonlijk doe ik niet aan korte termijn en heb de coins dus ook op mijn eigen PC staan en niet op een exchange. Ik denk dat de BTC op de lange termijn nog veel meer waard wordt dan wat het vandaag is. Als ik nu al mijn coins verkoop heb ik een erg leuke winst, maar ik hou het grootste deel lekker vast.

Niet echt antwoord op je vraag, dat weet ik, maar het kan handig zijn om er voor te kiezen om op korte termijn of lange termijn te handelen. Een winst van 10 of 20% is leuk, maar dan zit je wel constant naar de koers te kijken en er druk mee bezig te zijn, prima natuurlijk, maar het hoeft niet op die manier. Ik zou de coins als je op lange termijn handelt ook niet op een exchange zetten.

• Fire69
Ik zou het meer doen om verlies te vermijden en eventueel aan een lagere prijs opnieuw te kunnen inkopen.

Stel dat je iets koopt voor 100$. Stijgt het, leuk. Laten zo.
Maar als het terug daalt en je stel een stop-loss in op 105$, haal je er ten minste nog wat winst uit.
Dan zijn er 2 mogelijkheden denk ik:
- het stijgt terug: je bent screwed en moet duurder weer inkopen (wat ik dus heb voor gehad)
- het daalt verder: cool, je kan lager inkopen en hopen dat het daarna weer leuk omhoog gaat.

• kristof1234
Fire69 schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:42:
En zo ja, wat is een beetje een goeie tactiek? Heb al een keer of 2 te nipt gezet, waardoor er 'ongewild' verkocht werd waarna het weer begon te stijgen...
ik weet niet of het werkt, (best even met kleine bedragen proberen), maar kraken heeft "conditional close";

https://support.kraken.co...53246-Other-Order-Options

misschien kan je extra condition toevoegen ("stop loss market buy @95 eur) voor main order "stop loss market sell @ 90 eur) als prijs zakt van 100 euro.

er is niet echt een goede implementatie.

[ Voor 7% gewijzigd door kristof1234 op 01-05-2017 00:19 ]

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51
Ik zit op een exchange die stop loss niet ondersteunt. Ik moet ook zeggen dat ik het ook niet echt heb toegepast, waar ik bij een aantal coins wel spijt van heb.

• Fire69
kristof1234 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 00:18:
[...]

ik weet niet of het werkt, (best even met kleine bedragen proberen), maar kraken heeft "conditional close";

https://support.kraken.co...53246-Other-Order-Options

misschien kan je extra condition toevoegen ("stop loss market buy @95 eur) voor main order "stop loss market sell @ 90 eur) als prijs zakt van 100 euro.

er is niet echt een goede implementatie.
Hm, zal ik eens bekijken, ik heb enkel nog maar Poloniex gebruikt, vind Kraken niet zo'n fijne UI hebben. Maar ze hebben wel meer opties...
exelletor schreef op maandag 1 mei 2017 @ 00:23:
[...] waar ik bij een aantal coins wel spijt van heb.
Vandaar mijn vraag dus :D

• Noxa
Fire69 schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:02:
[...]

Weet jij meer dan de rest van ons?
Misschien moet ik mee anders verwoorden. Ik ben benieuwd of er een correctie volgt deze week.
Zo'n snelle stijging moet toch een keer in zakken.
ASW1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:05:
Zijn egaa heeft alvast extra ingelegd met het oog op de komende koersdaling deze week. :+
All in. 8)

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 20:33

I see red pixels.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Voor de beginnersvragen hierboven:

Ik ben sinds het begin met bitcoin bezig (eerst minen op een AMD HD4870 zelfs).

Ik gebruik Kraken als exchange op dit moment. Ze hebben veel opties, maar je kan kiezen om het simpel te houden. Het is wel even verdiepen in hoe het werkt, maar na een dag of een kleine week is dat klaar en is het juist een erg gemakkelijk en een compleet pakket. Daarnaast heb ik op dit moment het meeste vertrouwen in Kraken als exchange. Ze hebben een goede staat van dienst ondertussen. Ook de marktverdeling is een stuk gezonder ondertussen, waarbij een paar grote exchanges elk ongeveer 10% van de markt bedienen. Mt.Gox had ongeveer 70%.

Om de koers en andere statistieken te volgen, gebruik ik Bitcoinity. Naast de standaard grafieken kun je er ook veel andere data vinden. Zoals bijvoorbeeld een totaalplaatje van het orderbook van alle exchanges bij elkaar. Op die manier heb je een totaal beeld van de hele bitcoin markt en is het veel gemakkelijker om bepaalde trends te spotten. Kraken zelf heeft ondertussen trouwens ook goede data-bronnen en er worden regelmatig nog dingen toegevoegd en verbeterd.

STOP-LOSS

Ik zet altijd een stop-loss op mijn totale bitcoin-voorraad. Het idee is dat je de stop-loss heel bewust kiest. Dat je een punt zoekt waarbij (volgens jou) de koers in een dalende trend is gekomen. Je gaat er vanuit dat na de stop-loss de koers dus vrij zeker verder zal zakken. Als je de stop-loss te hoog zet, vlak onder de huidige koers. Dan is de kans groot, dat je je bitcoins automatisch verkoopt door een kleine tijdelijk verlaging van de koers. Daarna stijgt de koers meestal weer en moet je dus voor een hogere prijs terug inkopen.

Een simpele manier die ik gebruik om een stop-loss te bepalen, wordt 'higher highs' en omgekeerd 'lower lows' genoemd. Je kijkt dan naar alleen de hoogste punten of de laagste punten van een koers en probeert op die manier een trend te zien. Als de koers steeds op een hogere piek komt te staan dan het vorige hoogste punt, dan maakt het niet uit of de koers op dat moment iets onder het hoogste punt staat. Een koers gaat altijd wat heen en weer, zeker bij bitcoin. De trend is dan duidelijk, meer vraag dan aanbod.
Andersom werkt het ook goed om een dalende trend-breuk te spotten. Als de koers op zijn laagst steeds lager komt de staan, dan het vorige laagste punt, is er meer aanbod dan vraag. Zodra die trend van 'lower lows' doorbroken wordt, en er dus een hoger 'low'-punt te zien is, kan de koers nog steeds erg laag zijn, maar het geeft een trendbreuk aan. Dus waarschijnlijk gaat de koers daarna weer omhoog. Als je dan inkoopt heb je grote kans dat je vrij laag inkoopt en dat de koers weer gaat stijgen.

Nadeel van deze technieken is dat de grote mannen/vrouwen (whales) hier op inspelen en precies de stop-loss punten van veel mensen weten te triggeren (die dus automatisch BTC verkopen en de prijs doet dalen), zodat ze daarna zelf de bitcoins voor de lagere prijs weer inkopen. Ook kan een whale een soort trendbreuk creëren, door ineens vrij veel in te kopen, om daarna echter meteen weer te verkopen. Op die manier zorgen ze er voor dat ze hun grote voorraden niet in één keer dumpen, zodat de prijs tijdens hun verkoop niet te snel keldert. Dat zou gemiddeld zorgen voor een lagere prijs.
Omdat de bitcoin-markt ondertussen zo groot is geworden, komt dit steeds minder voor. En soms ontstaan de vage signalen natuurlijk ook door grote groepen daytraders die tegelijk in paniek raken.

Voor bovenstaande moet je dus wel vrij regelmatig de koers volgen. Een paar keer per dag is genoeg, maar hoe vaker hoe beter. Wil je het simpeler aanpakken, dan koop je bitcoins en gebruik je de stop-loss alleen waar hij eigenlijk voor bedoeld is: 'stop-verlies'.
Als je 1000 euro van je vriendin in mag zetten. Kun je dus ook 10 000 euro inzetten met een stop-loss op 9 000 euro voor je totale voorraad bitcoins ;) Je hoeft dan de koers niet te volgen en je weet (vrijwel) zeker dat je nooit meer dan 1000 euro kwijtraakt. Wel meenemen dat er nog een fee betaalt moet worden en dat de markt-verkoopprijs een klein beetje lager kan uitvallen. De stop-loss zet je bitcoins op de markt zodra de afgesproken prijs wordt bereikt. De prijs kan ondertussen natuurlijk nog verder zakken, want er zijn meer mensen die verkopen. En daarnaast zal ook iemand anders natuurlijk moeten kopen. Als je niet zelf veel geld in wil zetten, maar wel veel wilt speculeren kun je nog 'leverage' onderzoeken als optie, maar dat ga ik hier verder niet toelichten.

Stop-loss is een handige zekerheid, maar alsnog: alleen dit soort dingen doen met geld wat je kan missen! Een exchange of de hele BTC-markt kan nog steeds ineens instorten en dan ben je uiteindelijk alles kwijt. Mt.Gox...

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
kristof1234 schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:47:
ik heb zonet 1 ETH gekocht, FOMO maar bescheiden :) de hype blijft nog wel even doorgaan, symbolische 100 USD zal wrsl wel bereikt worden deze week.. klein crashje terug naar de 75 kan best wel gebeuren nadien...
Das wel erg positief gedacht? van 40 naar 75 op een week, ik denk niet dat hij nog naar 100 zou gaan :p.
Heb wel net 125 bijgestort op m'n poloniex :). Beetje ademruimte alles zit al wat verdeeld. Was begonnen met 60 euro. Daar heb ik 120 van gemaakt. Nu wat bijstorten en hopelijk geen domme dingen doen :D!

Weet alleen niet goed in wat ik zou investeren.. Golem, Radium (wat nu laag staat 1,4 komende van 1,7), MaidSafe is ook ff aan het zakken. XEM/RIPPLE/STELLAR.. keuze genoeg, maar ze doen het allemaal goed. Inkopen als ze net 10/20/30+ gestegen zijn vind ik nooit een goed idee.. : )

• Slux
  • Niet online
Wat is een goede software wallet die ik op mijn windows pc kan gebruiken die meerdere currencies ondersteund ?

ben wat aan het spelen met btcdirect omdat kraken wat langer duurt. maar daar heb ik voor elke coin een aparte wallet nodig zag ik, niet echt handig

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ernemmer schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:08:
Laatst wat altcoins gekocht, strat, xem, xrp, steem, eth en xmr.

Op 5 april voor 0,92 BTC (1050 USD) alts gekocht. Een week later stonden deze op 950 USD en nu een aantal weken later tik ik net de 1,21 BTC (1600 USD) aan. Geen verkeerde keuze gemaakt. :D
Afgelopen nacht is het totaal over de 2100 USD gegaan, dus in 4 weken een verdubbeling en volgens mij stijgt het nog wel even door.

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Ernemmer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:51:
[...]

Afgelopen nacht is het totaal over de 2100 USD gegaan, dus in 4 weken een verdubbeling en volgens mij stijgt het nog wel even door.
Tijd om wat te gaan verkopen, het blijft niet eeuwig stijgen hoor.

• Ernemmer
  • Niet online
kthxbye schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:59:
[...]

Tijd om wat te gaan verkopen, het blijft niet eeuwig stijgen hoor.
Ik hou ze vast voor de lange termijn, handelen kost te veel tijd en stress :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 01-05-2017 11:10 ]

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:20
Gaat lekker ETH Gekocht voor 8 euro, helaas toen maar 50 euro geinvesteerd, nu wel bijna 500 waard ;)

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-12 17:53
MetalG schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:41:
[...]

Das wel erg positief gedacht? van 40 naar 75 op een week, ik denk niet dat hij nog naar 100 zou gaan :p.
Heb wel net 125 bijgestort op m'n poloniex :). Beetje ademruimte alles zit al wat verdeeld. Was begonnen met 60 euro. Daar heb ik 120 van gemaakt. Nu wat bijstorten en hopelijk geen domme dingen doen :D!

Weet alleen niet goed in wat ik zou investeren.. Golem, Radium (wat nu laag staat 1,4 komende van 1,7), MaidSafe is ook ff aan het zakken. XEM/RIPPLE/STELLAR.. keuze genoeg, maar ze doen het allemaal goed. Inkopen als ze net 10/20/30+ gestegen zijn vind ik nooit een goed idee.. : )
https://coinmarketcap.com/currencies/komodo/#charts
Komodo

Relatief jonge coin met een actief dev team (supernet) en een gestaag groeiend marketcap. Heeft nog geen grote klapper gemaakt zoals de meeste van de currency met potentie al wel hebben gedaan. Wel veel otwikkeling zoals de Agama wallet die al wel bestaat maar pas optimaal gaat werken na de alpha release version. Die komt er naar verwachting binnen enkele maanden aan. In cryptoland zijn dat soort nieuwtjes wel in voldoende om de waarde omhoog te stuwen.

Ik verwacht er iig veel van. Relatief gezien ook niet een superhoog aantal coins die in omloop gebracht zullen worden (100 mil).

[ Voor 11% gewijzigd door assassin85 op 01-05-2017 12:17 ]

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
KingKoning schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:42:
Ik ben voornemens een hardware wallet te kopen. Mijn gedachten gaan nu uit naar de ledger nano s, vanwege de mogelijkheid meerdere coins te kunnen beheren.

Is er iemand die ervaring heeft met de nano s in combinatie met kraken?

Het enige wat ik kan vinden is een 4 maanden oude reddit post (eth sub) dat iemand nagevraagd heeft en dat het "on the roadmap" is.

https://www.reddit.com/r/...houghts_on_ledger_nano_s/

Er zal nu dus nog wel geen support zijn, maar hoe werkt uitwisselen dan? Moet het dan via een wallet, dus in 2 stappen?
Snap de koppeling niet zo met kraken? Ik heb een ledger s en ben er zeer over te spreken. Werkt super makkelijk en nog geen spijt gehad van deze aankoop.

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-12 21:03
KingKoning schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:42:
Ik ben voornemens een hardware wallet te kopen. Mijn gedachten gaan nu uit naar de ledger nano s, vanwege de mogelijkheid meerdere coins te kunnen beheren.

Is er iemand die ervaring heeft met de nano s in combinatie met kraken?

Het enige wat ik kan vinden is een 4 maanden oude reddit post (eth sub) dat iemand nagevraagd heeft en dat het "on the roadmap" is.

https://www.reddit.com/r/...houghts_on_ledger_nano_s/

Er zal nu dus nog wel geen support zijn, maar hoe werkt uitwisselen dan? Moet het dan via een wallet, dus in 2 stappen?
Oke even wat dingen uit mekaar houden.

Bij een Exchange heb je geen eigen wallet. Je hebt een account met een Balance voor verschillende currencies (crypto en fiat). Wanneer je bitcoins overmaakt naar jouw account op een exchange (zoals Kraken), maak je eigenlijk bitcoins over naar de wallet van de exchange. De Exchange hoogt dan jouw balance op, hiermee kun je vervolgens handelen op de exchange.

Wanneer je en withdrawal doet van een x aantal bitcoin, worden deze door de exchange uit hun wallet naar jouw wallet over gemaakt. Je hebt dus geen controle over de coins op de exchange, als de exchange failiet gaat, of de wallet wordt gekraakt, ben je de coins kwijt.
Je kan vanuit elke wallet overmaken van en naar de exchange, dus ook vanuit je Hardware wallet.

De ondersteuning voor hardware wallets gaat over FIDO U2F, dit is een standaard voor 2-factor authentication. Je kan de Nano dus blijkbaar gebruiken als 2FA ipv de google app op je telefoon.
De Reddit pagina gaat er over dat Kraken deze vorm van 2FA niet ondersteund, maar wel andere vormen zoals google authenticator.

[ Voor 14% gewijzigd door MaartenBW op 01-05-2017 13:48 ]

• EeuwigeStudent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik lees dit forum ondertussen al een tijdje sporadisch mee en het begint me op te vallen dat altijd iedereen Bitonic aanraad om je BTC te kopen, terwijl dit naar mijn ervaring een van de duurdere websites is om BTC te kopen...

Zelf koop ik bij www.happycoins.nl (ook een Nederlandse winkel). En dit scheelt al vaak meerdere procenten tenopzichte van Bitonic.

*knip* Referrals zijn niet de bedoeling op Tweakers.

Nu zal dit natuurlijk ook niet de allergoedkoopste winkel zijn, dus als andere tweakers een nog betere deal gevonden hebben, hoor ik dat ook graag!

[ Voor 18% gewijzigd door Yorinn op 01-05-2017 16:37 ]

Verwijderd

EeuwigeStudent schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:53:
Ik lees dit forum ondertussen al een tijdje sporadisch mee en het begint me op te vallen dat altijd iedereen Bitonic aanraad om je BTC te kopen, terwijl dit naar mijn ervaring een van de duurdere websites is om BTC te kopen...

Zelf koop ik bij www.happycoins.nl (ook een Nederlandse winkel). En dit scheelt al vaak meerdere procenten tenopzichte van Bitonic.

*knip*

Nu zal dit natuurlijk ook niet de allergoedkoopste winkel zijn, dus als andere tweakers een nog betere deal gevonden hebben, hoor ik dat ook graag!
Persoonlijk zou ik zelf behoorlijk ongelukkig worden van een site waar ik meer kan aankopen dan verkopen. Stel ik ben 'vertrouwd' dan kan het mij 4 maanden kosten om mijn aankopen te verkopen. Best wel een risico met koersen die zo variëren.

Aankoop:
Nieuw 100 / 1000
Vertrouwd 2500 / 10000
Geverifieerd 5000 / 25000

Verkoop:
Nieuw 2500 / 2500
Vertrouwd 2500 / 2500
Geverifieerd 5000 / 10000

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 01-05-2017 16:38 ]

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
MaartenBW schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:45:
[...]

Oke even wat dingen uit mekaar houden.

Bij een Exchange heb je geen eigen wallet. Je hebt een account met een Balance voor verschillende currencies (crypto en fiat). Wanneer je bitcoins overmaakt naar jouw account op een exchange (zoals Kraken), maak je eigenlijk bitcoins over naar de wallet van de exchange. De Exchange hoogt dan jouw balance op, hiermee kun je vervolgens handelen op de exchange.

Wanneer je en withdrawal doet van een x aantal bitcoin, worden deze door de exchange uit hun wallet naar jouw wallet over gemaakt. Je hebt dus geen controle over de coins op de exchange, als de exchange failiet gaat, of de wallet wordt gekraakt, ben je de coins kwijt.
Je kan vanuit elke wallet overmaken van en naar de exchange, dus ook vanuit je Hardware wallet.

De ondersteuning voor hardware wallets gaat over FIDO U2F, dit is een standaard voor 2-factor authentication. Je kan de Nano dus blijkbaar gebruiken als 2FA ipv de google app op je telefoon.
De Reddit pagina gaat er over dat Kraken deze vorm van 2FA niet ondersteund, maar wel andere vormen zoals google authenticator.
En de wallet werkt ook met HD wallets en gebruikt een seed van 24 woorden hiervoor met de ondersteunende currencies, zoals DASH, ETH, ETC, BTC en DOG.

• EeuwigeStudent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09-2022
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:19:
[...]

Persoonlijk zou ik zelf behoorlijk ongelukkig worden van een site waar ik meer kan aankopen dan verkopen. Stel ik ben 'vertrouwd' dan kan het mij 4 maanden kosten om mijn aankopen te verkopen. Best wel een risico met koersen die zo variëren.

Aankoop:
Nieuw 100 / 1000
Vertrouwd 2500 / 10000

Verkoop:
Nieuw 2500 / 2500
Vertrouwd 2500 / 2500
Hoewel dit inderdaad handig is om te beseffen, ben je natuurlijk niet verplicht om je btc te verkopen op de zelfde plek waar je ze gekocht hebt... In mijn vorige bericht heb ik het dan ook niet over BTC verkopen, maar specifiek over het aankopen ervan, tenopzichte van het veelal aanbevolen Bitonic.

Uiteindelijk is het "beste" zelfs om geld op een exchange te zetten en via daar BTC te kopen en deze terug naar je wallet te sturen. Maar hiervan ligt de drempel voor veel mensen net wat te hoog.

• exelletor
Ik ben zelf begonnen met BTC kopen via Coinbase, al accepteren ze daar geen iDeal, maar alleen SEPA en creditcard. Via Google zijn er talloze linkjes waar je via een referral EUR10 bonus krijgt bij een storting van EUR100 .

Referrals via DM aanbieden is ook niet de bedoeling.

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 01-05-2017 16:41 ]

• Rannasha
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:19:
[...]

Aankoop:
Nieuw 100 / 1000
Vertrouwd 2500 / 10000

Verkoop:
Nieuw 2500 / 2500
Vertrouwd 2500 / 2500
Zodra je tegen dergelijke limieten gaat aanlopen, moet je gewoon overschakelen op een echte exchange. Scheelt ook een boel geld dankzij de gunstigere koers. Bij Kraken kun je bijvoorbeeld met Tier 3 verificatie $200.000 per maand rondpompen. Bij Bitstamp is er geen expliciete limiet zodra je geverifieerd bent (al kun je semi-random extra AML/KYC checks krijgen).

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:59

zomertje

Barisax knorretje

EeuwigeStudent schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:36:
[...]

Hoewel dit inderdaad handig is om te beseffen, ben je natuurlijk niet verplicht om je btc te verkopen op de zelfde plek waar je ze gekocht hebt... In mijn vorige bericht heb ik het dan ook niet over BTC verkopen, maar specifiek over het aankopen ervan, tenopzichte van het veelal aanbevolen Bitonic.

Uiteindelijk is het "beste" zelfs om geld op een exchange te zetten en via daar BTC te kopen en deze terug naar je wallet te sturen. Maar hiervan ligt de drempel voor veel mensen net wat te hoog.
Happycoins is van mijn vroegere buurjongen. Hij heeft ook een succesvol bedrijf in de fintech: Quantoz.
Hij was altijd al met computers en programmeren bezig, leuk om te zien hoe succesvol iemand toch kan worden :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Meer mensen de laatste tijd problemen met cryptowat.ch? Ik heb het steeds vaker dat de koers niet meer geupdate wordt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:52
Kraken.com offline? Net nu ik er coins heen heb gestuurd via bitonic + happycoins.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-12 19:46
De site lijkt inderdaad net plat te liggen helaas

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Mantus
  • Laatst online: 23-12 14:43
Werkt weer

• LED-Maniak
  • Nu online
Bitcoin heeft het weer zin in :X

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-12 23:29

Tourniquet

Hiya, fellas!

LED-Maniak schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:22:
Bitcoin heeft het weer zin in :X
Bitfinex > $1500
Kraken > €1250

*O*

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/Bi6FcO7UoutWM/giphy.gif

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Op Kraken kan ik XRP alleen tegen BTC 'kopen'. Andere coins bijvoorbeeld ook tegen EUR. Waar is dat van afhankelijk? Betekent het ook dat als de waarde van de BTC zou halveren dat automatisch ook de waarde van XRP 'halveert' omdat ik ze tegen BTC gekocht? Dat is iets wat ik eerlijk gezegd niet goed begrijp. :o

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 20:33
wizl schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:47:
Op Kraken kan ik XRP alleen tegen BTC 'kopen'. Andere coins bijvoorbeeld ook tegen EUR. Waar is dat van afhankelijk? Betekent het ook dat als de waarde van de BTC zou halveren dat automatisch ook de waarde van XRP 'halveert' omdat ik ze tegen BTC gekocht? Dat is iets wat ik eerlijk gezegd niet goed begrijp. :o
Nee, als de waarde van XRP hetzelfde blijft, en de BTC halveert (ten opzichte van de EUR), krijg je twee keer zoveel BTC voor je XRP (en dus effectief net zoveel EUR).

edit: Voorbeeldje:
Dag 1:
De BTC is 1000 EUR. De XRP is 0.00004000 BTC. Jij koopt 1 BTC voor 1000 EUR en wisselt die vervolgens voor 25000 XRP.

Dag 500:
De BTC is 500 EUR. De XRP heeft dezelfde waarde gehouden, dus 1000 EUR. Je moet dan 2 BTC voor je 25000 XRP krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door RedPixel op 01-05-2017 16:58 ]

I see red pixels.

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Aha, thanks voor de heldere uitleg :)

• Slux
  • Niet online
Tourniquet schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:27:
[...]

Bitfinex > $1500
Kraken > €1250

*O*
Sorry voor de newb vraag maar waarom is die op
https://bitcoinity.org/markets bijna 1500 usd
en op kraken 1390 usd

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
wizl schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:47:
Alle koersen staan natuurlijk in verhouding tot elkaar. Als BTC daalt door sentiment dat louter met BTC te maken heeft en niet met andere altcoins (omdat er een hard fork oid aan komt oid, weet ik veel ;)), dan is de verwachting dat XRP stijgt met ongeveer dezelfde verhouding.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• LED-Maniak
  • Nu online
Iemand moest zijn ETH op bitstamp kwijt?

:F

[ Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 01-05-2017 17:10 ]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Mr. Noodle schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:04:
[...]

Sorry voor de newb vraag maar waarom is die op
https://bitcoinity.org/markets bijna 1500 usd
en op kraken 1390 usd
Dat is een heel terechte vraag. Bitfinex heeft problemen met uitbetalen naar banken in euro's en dollars (fiat). Je kan al dagen lang bij hun dus je geld alleen weg krijgen door o.a. bitcoins te kopen en de bitcoins daarna te versturen naar een andere exchange om daar te verkopen voor euro's of dollars. Veel klanten van Bitfinex wachten totdat het probleem wordt opgelost. Sommige mensen zijn echter bang dat er meer problemen achter zitten en vertrouwen het niet meer, waardoor ze zelfs die dure bitcoins nog kopen om maar weg te kunnen met hun geld.

Wel een erg ongezonde situatie, het is nooit goed als iedereen ergens in paniek weg wil. Ook al lijkt het nu wel redelijk rustig te verlopen daar. Wel goed voor andere exchanges blijkbaar. De verwachting is verder dat als het probleem bij Bitfinex is opgelost, dat de prijzen van exchanges weer naar elkaar toe trekken en dus de prijs bij alle andere exchanges dus nog iets omhoog gaat. En dat is denk ik ook de reden waarom dat de afgelopen dagen al een beetje gebeurt. Als voorschot op die hoge prijs bij Bitfinex.

Normaal gesproken kun je nu enorme arbitrage (winst door prijsverschil) maken via Bitfinex. Dat is dus echter een groot risico, je weet niet of Bitfinex hier echt uit komt...

[ Voor 9% gewijzigd door Playa del C. op 01-05-2017 17:24 ]

• ahdepost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-12 08:09
Dus de beurs waar de currency het minste waard is, is de meest betrouwbare beurs?

• PilatuS
  • Niet online
LED-Maniak schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:09:
Iemand moest zijn ETH op bitstamp kwijt?

:F
Eindelijk eens een redelijke correctie, het werd tijd :)

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
ahdepost schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:36:
Dus de beurs waar de currency het minste waard is, is de meest betrouwbare beurs?
Ik heb een eigen eenmanspersoons-beurs, waar je bitcoins bij mij 1 dollar waard zijn.

Dus kom gerust langs! De koffie staat klaar. :).

• Slux
  • Niet online
Okay bedankt, dus daar moet je ook nog eens mee opletten.

Ik dacht dat het gewoon 1 koers was, en de exchange/brokers geld verdienen aan de transactie kosten.

• ASW1
Hoe lang duurt een sepa/euro deposit naar kraken eigenijk op een doordeweekse dag?

• LED-Maniak
  • Nu online
ASW1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:44:
Hoe lang duurt een sepa/euro deposit naar kraken eigenijk op een doordeweekse dag?
een a twee dagen.

ETH is op kraken lekker oversold.
67 euro = 73 usd. Bitstamp trade op 80.

Grafiek van bitstamp is wel verpest zeg :P

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 01-05-2017 17:52 ]

Verwijderd

ASW1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:44:
Heb het een paar keer gedaan. Deed ik het 's morgens dan was het vaak nog dezelfde dag. Later op de dag ging er vaak één nacht over.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mr. Noodle schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:38:
Okay bedankt, dus daar moet je ook nog eens mee opletten.

Ik dacht dat het gewoon 1 koers was, en de exchange/brokers geld verdienen aan de transactie kosten.
Er is zelfs niet zoiets als een koers op een beurs. Je hebt kopers en verkopers. Tussen de duurste koper en de goedkoopste verkoper kan nog behoorlijk wat ruimte zitten, zeker als het volume laag is. De lijst met kopers en verkopers is continu aan verandering onderhevig, zelfs als er even niets verhandeld wordt. Over het algemeen laat een exchange de laatst verhandelde prijs zien als de koers, maar die heeft eigenlijk helemaal geen relatie tot de actuele bedragen in het orderboek.

Zo kan de bitcoin bijvoorbeeld in een flash crash ineens $100 zakken van $1100 naar $1000. En dan denk je "mooi, dan kan ik inkopen op $1000", behalve dat er eigenlijk helemaal nog geen verkopers in het orderboek staan die voor die prijs verkopen, ook al staat de "actuele koers" op $1000. De goedkoopste kan dan alsnog gewoon $1100 zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 01-05-2017 17:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rannasha
ahdepost schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:36:
Niet per se. Als een exchange geen bitcoin-withdrawals meer doet vanwege technische (of andersoortige) problemen, dan zullen mensen eerder hun bitcoins verkopen om hun geld er op andere wijze uit te halen. In zo'n situatie zal de bitcoin-koers op die exchange lager zijn dan elders.

In de regel geldt dat als de koers ergens significant (>2%) afwijkt van de overige exchanges en dat verschil over langere tijd in stand blijft, er waarschijnlijk een probleem is bij de afwijkende exchange. Als een exchange goed werkt en zowel fiat-geld als cryptocurrencies soepel gestort en opgenomen kunnen worden, dan zullen er altijd mensen zijn die prijsverschillen proberen uit te buiten door middel van arbitrage-handel, waardoor de prijsverschillen vanzelf zover dalen dat arbitrage niet meer de moeite waard is.

• kristof1234
LED-Maniak schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:50:
[...]

een a twee dagen.

ETH is op kraken lekker oversold.
67 euro = 73 usd. Bitstamp trade op 80.

Grafiek van bitstamp is wel verpest zeg :P
Typo? Bitstamp doet toch geen ETH?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 21:14

Dennahz

Life feels like hell should.

Iedereen ook hyped voor de opening van de GNO markt over een half uur? ;)

Twitter

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Jammer dat mn deposit nog niet op kraken staat. Had graag een snelle winst gepakt op GNO.

• kristof1234
^ 1 mei werken banken niet, dus komt met vertraging.

Hoe pak je snel winst door iets te kopen met fiat ?

On a related note, waarom is GNO zo'n big deal? Ik heb hun video even bekijken, lijkt me allemaal nog beetje vaag.

[ Voor 35% gewijzigd door kristof1234 op 01-05-2017 19:09 ]

• LED-Maniak
  • Nu online
kristof1234 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:28:
[...]

Typo? Bitstamp doet toch geen ETH?
typo, finex :)

Darn, ether is er klaar mee en btc gaat weer hard.

[ Voor 14% gewijzigd door LED-Maniak op 01-05-2017 19:28 ]

• kristof1234
ETH gedropt naar 61.5 euro. Gelukkig heb ik mijn ene ETH verkocht at 69 euro. RIP voor die mensen die gisteren nog 1000 ETH tegelijkertijd kochten. Bitcoin houdt ook zware rally nu. Allemaal beetje te gek om te geloven. Hoe langer je niets hoe meer kansen je lijkt te verliezen...

[ Voor 32% gewijzigd door kristof1234 op 01-05-2017 19:28 ]

• PilatuS
  • Niet online
kristof1234 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:27:
ETH gedropt naar 61.5 euro. Gelukkig heb ik mijn ene ETH verkocht at 69 euro. RIP die mensen die gisteren nog 1000 ETH tegelijkertijd kochten.
Het lijkt er op dat veel mensen nu van ETH naar BTC gaan. De BTC heeft weer een ATH en ETH gaat hard onderuit.

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12 16:08
PilatuS schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:28:
[...]

Het lijkt er op dat veel mensen nu van ETH naar BTC gaan. De BTC heeft weer een ATH en ETH gaat hard onderuit.
LTC doet gezellig mee, en ik denk dat een hoop mensen hun Dogecoins weer terug naar BC omzetten gezien de daling van de 3. 8)7

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12 12:35
Haha totale gekte breekt uit inderdaad.
Mooi, helaas ZCash niet verkocht >100$. Tikte vandaag ook even 108$ aan als ik mij niet vergis. Interessante munt voor natuurlijk de schimmige handel, derhalve daar maar op vooruitgelopen. Heb op 57$ ingekocht dus mag nog flink dalen. Net zoals natuurlijk het gros v/d mensen hier nog wel op winst zal staan. Alles staat t.o.v. een week geleden nog steeds flink hoger.

Wel zuur voor de starters nu. Bitcoins moet je gewoon altijd een basis level van aanhouden. Die heeft nog de meeste potentie dankzij de bredere acceptatie als betaalmiddel.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 19:08
Ik ben nu 100% op ETH gaan zitten met +- 100 ETH, fingers crossed. rien ne va plus :P
Mocht ik over 10 jaar nog eens terug kijken in dit topic : current ETH waarde $80

[ Voor 32% gewijzigd door stfn345 op 01-05-2017 19:52 ]

• exelletor
De trend lijkt nu weer omgedraaid te zijn. Ik had daarnet nog spijt dat ik gisteren niet mijn altcoins heb weggedaan, maar heb er nu nog redelijk vertrouwen in. Begonnen met een dipje van rond 10%, en nu hebben de meeste coins weer wat geplust.

[ Voor 20% gewijzigd door exelletor op 01-05-2017 20:09 ]

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:19
XMR blijft alsnog redelijk stabiel..

• Timberly2
Ghehe, totale gekte heren. Laat je niets wijsmaken door dit soort schommelingen, als je net bent ingestapt kan het zuur lijken zodra je op verlies komt. Dat weet je vantevoren, waarom zou een koers stijgen juist net nadat jij bent ingestapt (en iemand anders dus de boel mét reden v/d hand doet).

Voor elke koper is er een verkoper, bedenk dat goed.

Persoonlijk blijf ik in BTC, houd ik wat ZCash aan (vanwege privacy kenmerk kan die nog wel eens interessant worden voor de schimmige handel en daarmee flink stijgen in waarde).

Ripple ook gekocht vanwege de vergaande samenwerking met banken. Hier verwacht ik ook nog wel wat stijgingen zodra er een nieuwe bank zijn samenwerking aankondigt of wanneer er daadwerkelijk diensten door consumenten gebruikt kunnen gaan worden.

Als je kijkt hoelang de Bitcoin hype aanhield eind 2013 zul je ook zien dat dat ongeveer een maand is geweest. Zover zijn we nog niet en de user base is ook flink groter (echter nog lange na niet bij de massa Piet Particulier doorgedrongen wat hier gaande is). Market cap 37mrd is ook een schijntje in de financiële wereld.

[ Voor 16% gewijzigd door Timberly2 op 01-05-2017 20:27 ]

• Ernemmer
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:39:
Iedereen ook hyped voor de opening van de GNO markt over een half uur? ;)
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1895632.0

Volgens dat topic zal de coin niet veel voorstellen en zal de prijs snel dalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 01-05-2017 20:33 ]

• LED-Maniak
  • Nu online

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-12 15:00

Zjemm

...

Wil wat coins gaan inslaan voor langere termijn. Maar ben nog niet heel erg thuis in deze materie. Wat is een goede wallet on meerdere coin soorten in op te slaan ?

Wil ze gaan aanschaffen via kraken of via litebit

opensecure.nl

• Timberly2
Wat is Gnosis überhaupt? Er wordt flink gepumpt zo lijkt het iig.

@Zjemm Voor munten met veelal grote marketcap gebruik ik de Jaxx wallet, hier kun je BTC, ETH, ZCash, Litecoin etc. allemaal kwijt. Dat type munten koop ik via Kraken, soms wat andere altcoins via Bittrex. Kraken is sinds oprichting in 2013 open beta nog nooit gehackt dacht ik. Vind het ook fijn werken om de munten daar te kopen. Vanuit daar kan je ze weer naar je desktop wallets sturen.

Encryptie gaat dan met 12 woorden (SHA-256 hash ofzo, geen idee hoe het werkt maar schijnt veilig te zijn).
Multibit HD (alleen voor bitcoins, vind ik ook fijn werken) doet dit ook: https://www.reddit.com/r/...rds_secure_only_12_words/

[ Voor 21% gewijzigd door Timberly2 op 01-05-2017 20:44 ]

• Rannasha
Timberly2 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:42:
Wat is Gnosis überhaupt? Er wordt flink gepumpt zo lijkt het iig.
Een platform voor prediction markets (= gokken op real-life gebeurtenissen) dat draait op Ethereum.

Althans, dat moet het gaan worden. Vziw is het nog niet af.

• Zjemm

Zjemm

...

Jazz ziet er netjes uit maar geen ripple als ik dat zo snel zie

opensecure.nl

• Timberly2
Rannasha schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:44:
[...]

Een platform voor prediction markets (= gokken op real-life gebeurtenissen) dat draait op Ethereum.

Althans, dat moet het gaan worden. Vziw is het nog niet af.
Hmm zoiets had ik ook al eens voorbij zien komen bij Augur. Maargoed, er worden allerlei munten geïntroduceerd die op het eerste oog oplossingen bieden voor problemen die er niet zijn. De marktwaarde gaat vaak al ver boven wat een Venture Capatilist er voor zou willen betalen / waarderen. Wat dat betreft mooie vorm van crowdfunding, zoals Golem vind ik supermooi omdat ze aan supercomputing willen gaan doen.

• Timberly2
Zjemm schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:46:
Jazz ziet er netjes uit maar geen ripple als ik dat zo snel zie
Geen Ripple idd, valt mij ook tegen. Die heb ik nog op Kraken staan... Ripple heeft ook geen eigen wallet zo lijkt. Want dat doe ik bij de altcoins, downlaod de desktop wallet en stuur ze als het kan dan daarheen (als Jaxx ze niet ondersteund).

• LED-Maniak
  • Nu online
Prachtig wat men al verzint :)
Marktwaarde van gnosis was $29.85, dus als je ze nu van de hand doet heb je het al leuk gedaan.

• kristof1234
als GNOSIS op grote schaal predicties wil doen op basis van data, denken ze echt dat hun ethereum-based code het beter zal doen dan de algoritmes van facebook/google en andere big-data giganten die al 10 jaar in de business zitten? Ik snap de vernieuwing en toegevoegd waarde niet echt goed.

• LED-Maniak
  • Nu online
Met de tendens van kickstarters, crowdfunding en ICO's met crypto, lijkt het er op dat het van onderliggend belang is of het uiteindelijk gaat werken.

De devs hebben een leuk idee en door het geld krijgen ze tijd om er een aantal jaar aan te werken. Levert het niets op, ook prima.

• Zjemm

Zjemm

...

Zo kraken account aangemaakt nu ff wachten op de verificatie.

Kijk ik later wel welke wallet ik ga gebruiken

[ Voor 29% gewijzigd door Zjemm op 01-05-2017 21:04 ]

opensecure.nl

Verwijderd

Zjemm schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:04:
Zo kraken account aangemaakt nu ff wachten op de verificatie
Heb je ff? Gemiddelde responsetijd kan oplopen tot 1 week helaas bij Kraken..

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Iemand al goeie arbitrage opportunities gevonden? Van Kraken naar een andere exchange dan.

• Zjemm

Zjemm

...

Seriously? Is dat bij litebit ook?

opensecure.nl

Verwijderd

Zjemm schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:08:
Geen idee, maar bij Kraken is mijn ervaring (en wat ik zo lees hier en daar) is dat een simpele vraag stellen ongeveer 2 tot 5 dagen kost en een verificatiestap (met documenten) ongeveer een week.

• Zjemm

Zjemm

...

HEB alleen de eerste tried gedaan far most voldoende zijn voor even beetje simple Handel toch

opensecure.nl

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-12 11:49
Zjemm schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:08:
bij Litebit gaat het vrij snel. je hoeft ook geen bankrekening direct te koppelen. Tier 1 is in eerste instantie voldoende. Tier 2 geeft een hogere bestedingslimiet, maar aangezien ik voorzichtig wil beginnen heb ik nog geen tier2 nodig. Mijn account was vrijwel gelijk actief. Je zal bij sommige currencies nog wel zelf een wallet moeten regelen.

support was in mijn ervaring paar uur later (savonds support is pas wel volgende werkdag bericht). Transfer fee van €0,42 vind ik wel vrij hoog.

Ik ben eigenlijk nog nieuw op dit gebied en zit dus ook nog veel uit te zoeken. Ik vind de aankoop bij litebit wel vrij prijzig. Volgende stap is ook eens kijken wat kraken kan.

Voor zover ik kan zien is de transfer fee bij kraken lager, maar ook de aankoop waarde van bijv eth, xrp.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:47
Timberly2 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:39:
Haha totale gekte breekt uit inderdaad.
Mooi, helaas ZCash niet verkocht >100$. Tikte vandaag ook even 108$ aan als ik mij niet vergis. Interessante munt voor natuurlijk de schimmige handel, derhalve daar maar op vooruitgelopen. Heb op 57$ ingekocht dus mag nog flink dalen. Net zoals natuurlijk het gros v/d mensen hier nog wel op winst zal staan. Alles staat t.o.v. een week geleden nog steeds flink hoger.

Wel zuur voor de starters nu. Bitcoins moet je gewoon altijd een basis level van aanhouden. Die heeft nog de meeste potentie dankzij de bredere acceptatie als betaalmiddel.
Waar zit die potentie dan precies in?
De koers is volgens mij veel te volatiel om het daadwerkelijk als betaalmiddel te gaan gebruiken. Dit geldt overigens voor praktisch alle crypto.
De potentie van BTC zit hem volgens mij puur in de digitale store of value. Veilig, maar toch digitaal, je geld wegstoppen. Niet voor niets is China een grote drijfveer.

Ik zie juist meer potentie (op de lange termijn) in een aantal van de alternatieve blockchains, omdat zij bewijzen dat blockchain veel meer toepassingen zou kunnen hebben dan een valuta/betaalmiddel.

• Timberly2
Zjemm schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:17:
HEB alleen de eerste tried gedaan far most voldoende zijn voor even beetje simple Handel toch
Klopt, ik heb zelf ook alleen op Kraken tier 1 verificatie (je adres, tel.nr. etc). Volgens mij duurde dat bij mij (maandje terug) echt geen week. Hooguit paar uur.

Je koopt voor 'x' euro bitcoins bij Bitonic.nl en die stuur je naar je funding btc adres op Kraken (of via een wallet maar dan duurt je transactie langer, reken op 60min. verificatie tijd, 6 blocks en er zijn 10 per minuut)

[ Voor 3% gewijzigd door Timberly2 op 01-05-2017 21:26 ]

• ASW1
Heb laatst een kraken account geopend en ben direct naar tier 3 gegaan, was volgens mij binnen een paar uur.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-12 11:49
Timberly2 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:25:
[...]

Je koopt voor 'x' euro bitcoins bij Bitonic.nl en die stuur je naar je funding btc adres op Kraken (of via een wallet maar dan duurt je transactie langer, reken op 60min. verificatie tijd, 6 blocks en er zijn 10 per minuut)
waarom koop je ze bij bitonic.nl in en niet rechtstreeks bij kraken? is dat puur voor de snelheid of heeft dat een andere reden?

• Noxa
Tier 1 is zo geregeld, de rest wordt handmatig geverifieerd geloof ik. Vandaag was een nationale feestdag in Engeland (waar Kraken zit) en in Duitsland (waar hun bank zit). Dus verwacht weinig activiteit daar. Morgen weer up and running.

Geld transacties zullen dus niet aan komen. Crypto's moet in principe wel gewoon goed gaan.

Soms is kan even wachten met aankopen, in dit geval gedwongen, geen kwaad. Wellicht zakt de koers nog wat. ;).

• Timberly2
NLMaca schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:35:
[...]

waarom koop je ze bij bitonic.nl in en niet rechtstreeks bij kraken? is dat puur voor de snelheid of heeft dat een andere reden?
Nou, eigenlijk uit gemakzucht. Vind Bitonic.nl een betrouwbare partij, heb daar vaker bitcoins gekocht en vanwege de snelheid inderdaad. Heb op Kraken nog niet de verificatie om daar met iDeal spul te kunnen kopen. Of kan je ook met bijv. creditcard geld storten? Jij doet dat gewoon met een SEPA overschrijving ofzo naar Kraken? Koersen van BTC zijn wel gunstiger op Kraken dan via Bitonic kopen ja, behoorlijk zo lijkt...

Wel grappig, bij Bitonic.nl zie je ook de voorraad BTC die ze hebben, altijd rond de 300~ +-. Maar nu slechts 50 momenteel op voorraad, er word flink gekocht dus in Nederland zo lijkt?? Die jongens pakken ook een mooie spread natuurlijk.

EDIT: Oke, met die spread ga ik natuurlijk ook direct naar tier 2. Dank voor de tip, zelf nooit echt op gelet, wel dat Bitonic de goedkoopste iDeal partij is (en sneller dus, maargoed). Hoeveel euro is vertrouwd op Kraken, dat is dan de volgende afweging / luxeprobleem...

[ Voor 13% gewijzigd door Timberly2 op 01-05-2017 21:47 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:53

DirtyBird

Praktiserend denker

kristof1234 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:59:
als GNOSIS op grote schaal predicties wil doen op basis van data, denken ze echt dat hun ethereum-based code het beter zal doen dan de algoritmes van facebook/google en andere big-data giganten die al 10 jaar in de business zitten? Ik snap de vernieuwing en toegevoegd waarde niet echt goed.
De toegevoegde waarde is volgens mij het feit dat het via een distributed ledger gaat, zoals voor alle blockchain-based ideeen geldt. Vrijwel niks is nieuw, behalve het distributed ledger aspect.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• PilatuS
  • Niet online
Timberly2 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:45:
[...]

Wel grappig, bij Bitonic.nl zie je ook de voorraad BTC die ze hebben, altijd rond de 300~ +-. Maar nu slechts 50 momenteel op voorraad, er word flink gekocht dus in Nederland zo lijkt?? Die jongens pakken ook een mooie spread natuurlijk.
Vanmiddag was het zelfs even kort 0.6BTC.
Pagina: 1 ... 43 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).