Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 104 Laatste
Acties:
  • 640.735 views

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
PilatuS schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:34:
[...]

Persoonlijk zou ik geen geld stoppen in iets wat net enorm omhoog gegaan is. Prima als je er voor die tijd bij bent natuurlijk, maar op een ATH instappen is niet iets wat ik zou aanraden. Tuurlijk kan de prijs alsnog verdubbelen, maar iets wat extreem snel omhoog gegaan is kan ook keihard weer zakken.

Edit: ETH is in 3 maanden tijd met zo'n 500% gestegen. Nu nog instappen lijkt mij niet verstandig tenzij je het voor de lange termijn doet.
Inderdaad, hetzelfde gaat voor LTC de laatste maand. Lijkt me ook veel te riskant.
Ik zoek dus gewoon een oplossing totdat het gedoe met USDT en het BTC-verschil tussen Polo en andere Exchanges voorbij is.
Ik weet nu eerlijk gezegd niet goed wat te doen :|

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Laatst wat altcoins gekocht, strat, xem, xrp, steem, eth en xmr.

Op 5 april voor 0,92 BTC (1050 USD) alts gekocht. Een week later stonden deze op 950 USD en nu een aantal weken later tik ik net de 1,21 BTC (1600 USD) aan. Geen verkeerde keuze gemaakt. :D

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 26-04-2017 21:12 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:06:
[...]

Inderdaad, hetzelfde gaat voor LTC de laatste maand. Lijkt me ook veel te riskant.
Ik zoek dus gewoon een oplossing totdat het gedoe met USDT en het BTC-verschil tussen Polo en andere Exchanges voorbij is.
Als ik op dit moment zou moeten kiezen zou ik voor de BTC gaan. Ja, die staat ook op een ATH, maar zal stabieler zijn dan ETH of LTC denk ik. De laatste paar maanden is de BTC niet extreem omhoog gegaan. ETH heeft dus net 500% in 3 maanden achter de rug. De kans dat die weer enorm omlaag gaat is veel groter dan dat de BTC naar de 700 euro of lager gaat.

Edit: Je kan anders toch ook gewoon terug naar fiat ? Stuur je die BTC naar Bitonic toe en krijg je fiat op je rekening. Als ik nu zou moeten kiezen tussen ETH, LTC of BTC zou ik voor de BTC gaan, maar als je dat niet prettig vind ga je toch gewoon weer naar euro's toe :)

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 26-04-2017 21:17 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Fire69 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:06:
Laten staan totdat het weer bijtrekt, of je pakt die 8% verlies en zet de USDT om in iets anders.

• Fire69
PilatuS schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:09:
[...]

Als ik op dit moment zou moeten kiezen zou ik voor de BTC gaan. Ja, die staat ook op een ATH, maar zal stabieler zijn dan ETH of LTC denk ik. De laatste paar maanden is de BTC niet extreem omhoog gegaan. ETH heeft dus net 500% in 3 maanden achter de rug. De kans dat die weer enorm omlaag gaat is veel groter dan dat de BTC naar de 700 euro of lager gaat.

Edit: Je kan anders toch ook gewoon terug naar fiat ? Stuur je die BTC naar Bitonic toe en krijg je fiat op je rekening. Als ik nu zou moeten kiezen tussen ETH, LTC of BTC zou ik voor de BTC gaan, maar als je dat niet prettig vind ga je toch gewoon weer naar euro's toe :)
Probleem is, ik had BTC en heb het naar USDT omgezet. Zet ik het nu na 2 dagen terug, dan ben ik zomaar 100$ kwijt.
Wil ik het naar fiat omzetten via Bitonic, moet ik eerst terug naar BTC => zelfde probleem.
Wil ik het naar fiat omzetten via Kraken, 8% verlies => zelfde probleem

100$ is niet zo veel, maar ik zou het gewoon stom vinden om door BTC -> USDT -> BTC het geld kwijt te raken.

Dus ik zit wat sloot. Risico nemen om het zo te laten staan in de hoop dat BTC zakt op Poloniex als de toestand stabiliseert, of geld erop verliezen.

Ik ben gewoon stom geweest |:(
ASW1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:18:
[...]

Laten staan totdat het weer bijtrekt, of je pakt die 8% verlies en zet de USDT om in iets anders.
Trekt het weer bij, dat is de vraag natuurlijk.... Als we dat zeker wisten had ik nu geen probleem :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 26-04-2017 21:43 ]

• PilatuS
  • Niet online
@Fire69 Blijft een lastige situatie. Maar het nu snel in LTC of ETH stoppen die 300% en 500% gestegen zijn lijkt mij niet verstandig. Als je mazzel hebt blijven ze stijgen en pak je nog een flinke winst er bij. Ik steek alleen geen geld in iets wat in zo'n korte tijd zo enorm gestegen is. Dan kan je nog beter in USDT of BTC blijven zitten op fiat na.

• ASW1
  • Nu online
Ik zou het nog even aankijken denk ik.
Er zullen ook mensen zijn die nu USDT kopen, in de hoop dat er binnenkort weer 8% bij komt.
Fire69 zit in precies dezelfde positie, alleen is daar op een andere manier terechtgekomen.

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51
Nu Segwit definitief is voor LTC, zou de koers na een mogelijke stijging weer kunnen inzakken, als de mensen geen toegevoegde waarde zien en investeerders snel hun winsten willen vastzetten. Blijft gokken natuurlijk.

• Fire69
Ik bekijk het gewoon nog een paar dagen en volg het USDT/BitFinex verhaal. Als het er echt slecht begint uit te zien, zet ik het wel over naar fiat voorlopig.
Bedankt voor het advies iig... :)

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

https://coinidol.com/susp...ider-trading-at-poloniex/
Price charts of the altcoins that were named to be delisted from Poloniex exchange show that there were massive selloffs of these coins just before the announcement from Poloniex.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Zo te lezen hebben de miners een probleempje, veroorzaakt door de leverancier van de hardware.
Best wel heftig btw.
https://www.reddit.com/r/...he_malicious_backdoor_on/

[ Voor 12% gewijzigd door RaptorXS op 27-04-2017 02:21 . Reden: 2e link weggehaald. ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:46
RaptorXS schreef op donderdag 27 april 2017 @ 01:27:
Zo te lezen hebben de miners een probleempje, veroorzaakt door de leverancier van de hardware.
Best wel heftig btw.
https://www.reddit.com/r/...he_malicious_backdoor_on/
tdlr: Bitmain miners hebben een "phone-home" functie, blijkbaar oorspronkelijk bedoeld voor een remote-administration dienst gehost door Bitmain. Met een specifieke respons op zo'n phone-home bericht schakelt de miner zichzelf uit. Dit geeft Bitmain de mogelijkheid om miners van klanten naar wens op afstand uit te schakelen. Omdat er geen authenticatie op deze interface zit, zijn ook man-in-the-middle aanvallen mogelijk waarin miners door een aanvaller worden uitgeschakeld.

Geschat wordt dat ~70% van de rekenkracht op het netwerk kwetsbaar is.

Voorkomen van een aanval is relatief eenvoudig. Dit kan door het hosts-bestand op de miner aan te passen of een firewall op de juiste manier in te stellen, zodat de phone-home berichten niet aankomen (de kill-command kan alleen als reactie op een periodiek phone-home bericht worden verstuurd).

Vooralsnog lijken handelaren niet onder de indruk. Ondanks dat dit nieuws sinds gisteravond al bekend was, blijft de koers redelijk stabiel.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• PilatuS
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:00:
Wat denken jullie van ETH en LTC? Beide ongelooflijk de hoogte in geschoten, zou het blijven duren?
LTC -10% vandaag :) ETH dan wel weer +10%, maar hoe lang dat goed blijft gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 27-04-2017 15:23 ]

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Waarom gaat LTC -10% naar beneden, was het niet zonet Segwit activated (vandaag nog)?

• Rannasha
Bitmain heeft een firmware update uitgebracht die de "Antbleed" exploit oplost:
https://blog.bitmain.com/...rmware-update-april-2017/
kristof1234 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:29:
Waarom gaat LTC -10% naar beneden, was het niet zonet Segwit activated (vandaag nog)?
SegWit voor LTC is "locked in", maar nog niet geactiveerd. Nu de 75% signaleringsdrempel lang genoeg is overschreden gaat er een timer lopen (volgens mij 3 weken) waarna SegWit definitief geactiveerd wordt. In deze periode hebben de miners die nog niet geupgrade zijn de kans om dat alsnog te doen voordat de boel echt van start gaat.

[ Voor 65% gewijzigd door Rannasha op 27-04-2017 15:37 ]

• kristof1234
edit/ignore post [je moet bovenaan nog litecoin selecteren]

[[Dan begrijp ik de volgende meter niet echt goed.

http://segwit.co/

Ik had gisteren ook gekeken en toen stond die website op 95%-100%. Alleszins niet gezakt tot 45%. Omdat de prijs ook zwaar zakt, dacht ik dat er iets gebeurd was.]]

n.b. mijn 33x leveraged positie (voor de lol) van maar 13 euro is ondertussen wel al weg :P

[ Voor 11% gewijzigd door kristof1234 op 27-04-2017 15:42 ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kristof1234 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:40:
edit/ignore post [je moet bovenaan nog litecoin selecteren]

[[Dan begrijp ik de volgende meter niet echt goed.

http://segwit.co/

Ik had gisteren ook gekeken en toen stond die website op 95%-100%. Alleszins niet gezakt tot 45%. Omdat de prijs ook zwaar zakt, dacht ik dat er iets gebeurd was.]]

n.b. mijn 33x leveraged positie (voor de lol) van maar 13 euro is ondertussen wel al weg :P
Klik bovenaan even op het Litecoin icoontje :)

• Rannasha
Die website zit hier achter een firewall, dus ik kan niet zien hoe die meter eruit ziet. Maar de activation-drempel voor segwit wordt gemeten per "activation period" en dat is een periode van 8064 blocks (voor LTC iig). Er is net (een paar uur geleden) een nieuwe activation period begonnen, dus het kan zijn dat sites die ook per activation period meten nog flinke schommelingen vertoont omdat er simpelweg nog vrijwel geen blocks gemined zijn.

Hoe dan ook, de eis voor activatie is dat er gedurende een hele activation period 75% of meer van de blocks SegWit signaleren. Dat is gebeurd, dus nu gaat de wacht-periode in voordat het definitief geactiveerd wordt. En dit gebeurt ongeacht wat de miners de komende tijd signaleren.

• kristof1234
(1) Wat is een goede/veilige wallet (android+web) om een veelheid aan altcoins bij te houden. Bij voorkeur wil ik ook graag een soort total balance hebben. Alle munten samen zijn nu XXX bitcoin waard.

(2) Kent iemand een discussie/forum-topic waar mensen bv. hun voorspellingen doen voor altcoins met beste toekomst perspectief anno 2017. Bv. een poll waar mensen kunnen stemmen.

Sorry voor luiheid en desinteresse voor altcoins :P. Ik focus enkel op bitcoin en wil niet echt al het onderzoek doen voor altcoins, aangezien onderzoek niet in proportie is met geld dat ik er wil in investeren.

Ik wil er bovendien geen arbeidsgeld in steken. Enkel als ik bv. 5 euro arbitrage ergens maak met bitcoin, dan koop ik at random iets van de top 5 altcoins aan. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit of die 5 euro verloren gaat. In het beste geval zal er wel één munt inzitten die 500% stijgt binnen de 2 jaar :)

Noot, ik vermoed dat ETH, XMR, XRP en LTC "bekende alternatieven" zijn. Ik verwacht ETH wel verder toe te nemen in waarde. De andere altcoins, desondanks hun naam, zijn mogelijk reeds aan het stagneren. P.s. ik heb geen interesse in de Gulden.

Misschien kan ik gewoon volumes op poloniex observeren en dan geld procentueel verdelen (20% volume = 20% van 10 euro). Iemand ervaring met deze peanuts-strategie? Haal je er na een jaar eigenlijk iets uit? Of wegen de stijgingen niet op t.o.v. de dalingen?

[ Voor 11% gewijzigd door kristof1234 op 27-04-2017 16:58 ]

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-12 10:31
kristof1234 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:45:
(1) Wat is een goede/veilige wallet (android+web) om een veelheid aan altcoins bij te houden. Bij voorkeur wil ik ook graag een soort total balance hebben. Alle munten samen zijn nu XXX bitcoin waard.

(2) Kent iemand een discussie/forum-topic waar mensen bv. hun voorspellingen doen voor altcoins met beste toekomst perspectief anno 2017. Bv. een poll waar mensen kunnen stemmen.

Sorry voor luiheid en desinteresse voor altcoins :P. Ik focus enkel op bitcoin en wil niet echt al het onderzoek doen voor altcoins, aangezien onderzoek niet in proportie is met geld dat ik er wil in investeren.

Ik wil er bovendien geen arbeidsgeld in steken. Enkel als ik bv. 5 euro arbitrage ergens maak met bitcoin, dan koop ik at random iets van de top 5 altcoins aan. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit of die 5 euro verloren gaat. In het beste geval zal er wel één munt inzitten die 500% stijgt binnen de 2 jaar :)

Noot, ik vermoed dat ETH, XMR, XRP en LTC "bekende alternatieven" zijn. Ik verwacht ETH wel verder toe te nemen in waarde. De andere altcoins, desondanks hun naam, zijn mogelijk reeds aan het stagneren. P.s. ik heb geen interesse in de Gulden.

Misschien kan ik gewoon volumes op poloniex observeren en dan geld procentueel verdelen (20% volume = 20% van 10 euro). Iemand ervaring met deze peanuts-strategie? Haal je er na een jaar eigenlijk iets uit? Of wegen de stijgingen niet op t.o.v. de dalingen?
Check de app blockfolio even, die die wat jij graag wilt.

Verwijderd

Intussen is de koers op kraken alweer een mooie tijd voorbij de 1200 euro, dit zou wel eens een leuk btc-cashen momentje kunnen zijn..

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Cashen, omdat?
Lees geen enkel argument of heeft u de glazen bol. 8)7

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 09:18
Iemand een idee waarom Lisk zo gestegen is afgelopen dagen?

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:20
etherium gaat hard vandaag

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:42
Nou inderdaad, dat gaat met ook best flinke volumes omhoog. Helaas alle actie gemist de afgelopen dagen :-(

Nu maar even hopen op een dip..

[ Voor 14% gewijzigd door LED-Maniak op 28-04-2017 10:04 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Radium going under, any clue why? ZOu terug up gaan?

• kristof1234
Is er iets veranderd aan development van ETH? 30% op 2 dagen is wel veel; vorige keer was er het nieuws van intel, microsoft et al. maar nu? :)

Verwijderd

RaptorXS schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 01:36:
Cashen, omdat?
Lees geen enkel argument of heeft u de glazen bol. 8)7
Cashen om wat winst veilig te stellen, in anticipatie op een koersdaling. Tot nu toe steeds goed gegokt. Het mooie van bitcoin is dat als je lang genoeg gewacht, de koers vanzelf een gewenste waarde bereikt. Maar zonder de extreme grillen van een shitcoin.

• ASW1
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:25:
Het mooie van bitcoin is dat als je lang genoeg gewacht, de koers vanzelf een gewenste waarde bereikt.
Als dat zo is dan moet je natuurlijk niet verkopen bij 1200 ;-)

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:49
kristof1234 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:41:
Is er iets veranderd aan development van ETH? 30% op 2 dagen is wel veel; vorige keer was er het nieuws van intel, microsoft et al. maar nu? :)
Ja er is een voorstel binnen gedaan. Een voorstel dat bij Bitcoin werd afgekeurd. Als het hier wordt aanvaard zal het de hoogte invliegen.

Verwijderd

ASW1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:03:
[...]
Als dat zo is dan moet je natuurlijk niet verkopen bij 1200 ;-)
Ha uiteraard gaan we er allemaal vanuit dat ze straks voor 10k+ verkocht kunnen worden, maar tot die tijd wil ik profiteren van koersschommelingen :)

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-12 21:35
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:02:
Nou inderdaad, dat gaat met ook best flinke volumes omhoog. Helaas alle actie gemist de afgelopen dagen :-(

Nu maar even hopen op een dip..
Deze daling even uitvaren en dan kopen niet? ;)

• kristof1234
SmokingSig schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:10:
[...]

Ja er is een voorstel binnen gedaan. Een voorstel dat bij Bitcoin werd afgekeurd. Als het hier wordt aanvaard zal het de hoogte invliegen.
Welk voorstel? SEC/ETF?

• SmokingSig
Ja

• kristof1234
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:33:
Intussen is de koers op kraken alweer een mooie tijd voorbij de 1200 euro, dit zou wel eens een leuk btc-cashen momentje kunnen zijn..
en heb je het gedaan? :) _/-\o_

• Luuk
  • Niet online
Als een Bitcoin ETF wordt afgekeurd heeft een ETH ETF al helemáál geen kans imo. :)

• kristof1234
^^ Idd, als één van de argumenten tegen bitcoin ETF was dat te weinig exchanges gereguleerd zijn, en te veel manipulatie kan gebeuren, wat gaan ze dan zeggen van poloniex :P

• SmokingSig
Luuk schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:48:
[...]

Als een Bitcoin ETF wordt afgekeurd heeft een ETH ETF al helemáál geen kans imo. :)
Ik denk het juist niet. ETH staat veel sterker in zijn schoenen.

• Luuk
  • Niet online
SmokingSig schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:00:
[...]

Ik denk het juist niet. ETH staat veel sterker in zijn schoenen.
Lol. Onderbouw dat eens?

• SmokingSig
Luuk schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:02:
[...]

Lol. Onderbouw dat eens?
Zoeke even het verschil op tussen de 2, zegt al meer als genoeg.

• Rannasha
SmokingSig schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:08:
[...]

Zoeke even het verschil op tussen de 2, zegt al meer als genoeg.
Zoek anders even op waarom de Bitcoin ETF is afgekeurd. Zegt al meer dan genoeg.

Hint: exact hetzelfde argument kan gebruikt worden voor een ETH ETF.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:42
Ik zie alleen maar overeenkomsten om het af te keuren. ETH heeft dezelfde problemen als BTC.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• SmokingSig
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:18:
Ik zie alleen maar overeenkomsten om het af te keuren. ETH heeft dezelfde problemen als BTC.
Zoals ?

Nog wat goed nieuws http://www.coindesk.com/e...s-new-york-city-demo-day/

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingSig op 28-04-2017 15:05 ]

• Bonkers12
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12-2023
LED-Maniak schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:20:
[...]

Gefeliciteerd met de overwinning *O* .
Meld je je wel even zodra je de volledige inzet plus winst verloren hebt? Wel zo sportief ;) :P
Geen probleem zover zal het niet komen. Want ik speel alleen met de winst :z
Daarentegen verdiep ik mij natuurlijk wel iets meer in een coin dan alleen een stijgende lijn. Wou alleen even benadrukken dat het geen rocket science is.. :F

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Rannasha schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:45:
de eis voor activatie is dat er gedurende een hele activation period 75% of meer van de blocks SegWit signaleren. Dat is gebeurd, dus nu gaat de wacht-periode in voordat het definitief geactiveerd wordt.
Wat is de grote issue eigenlijk? Het zijn realistische en noodzakelijke verbeteringen, maar bij bitcoin krijgen ze geen consensus?

Hoe dan ook, de waarde van bitcoin is dermate hoog dat het misschien wel beter is dat het minder belangrijke LTC eerst bij wijze van experiment kijkt of de wereld ontploft met SegWit of niet. Zo niet, dan staan de bitcoin miners wellicht welwillender tegenover de implementatie.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Bonkers12 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:23:
[...]

Ben nu een 2 weekjes bezig met Cryptocurrencies. Heb een goed exchange platform gevonden waarbij ik met een lage fee mijn coins kan verkopen. Heb een aantal websites om bij te houden hoe mijn coins schommelen in de koers. En tot nu toe zonder enig ervaring al meer dan het dubbele van mijn inzet gemaakt _/-\o_ .
Ben toch altijd heel nieuwsgierig over wat voor bedragen we dan praten. Is dit van 100 naar 200 of van 100.000 naar 200.000. Ik gok namelijk het eerste en dat zijn bedragen die iedereen wel op rood of zwart durft te zetten.

• kristof1234
Ik heb 1000 euro naar kraken verstuurd van nieuwe bank account. Ik zag hem binnenkomen op "funding" tab, maar nu is hij plotseling verdwenen?

Gaan ze nog een aparte check uitvoeren per nieuwe bank account die je toevoegt? Ik veronderstel dat je meerdere bank accounts mag gebruiken.

Extra "probleem" is dat mijn nieuwe bank nr. "Voornaam De Achternaam" heeft ipv "Voornaam de Achternaam." Hopelijk zit die 1000 euro nu niet 3 weken in limbo op afwachting van kraken support.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 23:16
kristof1234 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:14:
Ik heb 1000 euro naar kraken verstuurd van nieuwe bank account. Ik zag hem binnenkomen op "funding" tab, maar nu is hij plotseling verdwenen?

Gaan ze nog een aparte check uitvoeren per nieuwe bank account die je toevoegt? Ik veronderstel dat je meerdere bank accounts mag gebruiken.

Extra "probleem" is dat mijn nieuwe bank nr. "Voornaam De Achternaam" heeft ipv "Voornaam de Achternaam." Hopelijk zit die 1000 euro nu niet 3 weken in limbo op afwachting van kraken support.
Waarschijnlijk moeten ze inderdaad extra verificaties doen, ze moeten iedere bankrekening whitelisten. Hebben ze al documenten waaruit blijkt dat jij de rekeninghouder bent?

• kristof1234
Ik herinner niet dat ik dat ooit voor mijn eerste bank rekening nummer moest opgeven.

Maar je kan de naam van de bank afzender toch niet wijzigen, dus als mijn naam daar staat kan het alleen van mij komen (of iemand met toevallig dezelfde naam).

Ik wacht nog even in spanning af tot maandag, hopelijk doen de mensen die met bankzaken bezig zijn, er iets minder lang over dan hun support (dat duurt 2-3 weken voor ze op een email antwoorden).

• SmokingSig
In hoeverre is de beginpost nog up to date ?

• Rannasha
SmokingSig schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:44:
In hoeverre is de beginpost nog up to date ?
De info over veel voorkomende altcoins en exchanges is niet meer up to date. De rest nog wel.

• Rannasha
Sando schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:57:
[...]

Wat is de grote issue eigenlijk? Het zijn realistische en noodzakelijke verbeteringen, maar bij bitcoin krijgen ze geen consensus?
Hoe lang heb je? :P

De invoering van SegWit is een lang en vermoeiend verhaal van conflicterende belangen. Al sinds ~2014 gaat er discussie over hoe Bitcoin moet gaan schalen. Het gaat vooral tussen twee facties: De "big blockers" die graag de maximale blockgrootte willen verhogen (het is nu 1 MB) en de "small blockers" die een dergelijke verhoging liever uitstellen en de voorkeur geven voor alternatieve methodes om de boel op te schalen (off-chain transacties, lightning networks, enz...). De meeste ontwikkelaars van Bitcoin Core behoren tot die laatste categorie.

Om die reden zijn er een aantal alternatieve Bitcoin implementaties uitgebracht, die als doel hadden om, zodra genoeg miners over waren gestapt, een hogere blockgrootte in te voeren. Bv. Bitcoin Classic en Bitcoin XT. Geen van deze initiatieven heeft voldoende steun weten te krijgen.

Tijdens de ontwikkeling van SegWit hebben de Core ontwikkelaars een compromis aangeboden door een kleine effectieve blockgrootte verhoging in te bouwen (~70% meer transacties per block). De big blockers hebben zich achter Bitcoin Unlimited geschaard, een variant waarin miners door middel van signalering de blockgrootte kunnen aanpassen. Maar intussen waren de verhoudingen tussen beide kanten van het debat echter behoorlijk verslechterd. Beschuldigingen van allerlei minder plezierige zaken vlogen beide kanten op.

In essentie beweren de BU aanhangers dat Bitcoin Core ontwikkelaars belang hebben om de blockgrootte niet te verhogen omdat dit ten gunste komt van de projecten van Blockstream, een bedrijf dat enkele van de Core ontwikkelaars in dienst heeft en off-chain betalingsfuncties wil aanbieden. Functies waarvoor SegWit vrijwel noodzakelijk is.

Aanhangers van SegWit wijzen daarentegen op de vermeende incompetentie van Bitcoin Unlimited ontwikkelaars. En inderdaad, de laatste tijd is er al meerdere malen een exploit ontdekt waarmee BU nodes en-masse onderuit gehaald konden worden. Als je de grafiek van het aantal BU nodes als functie van tijd bekijkt, dan zitten daar een paar forse dippen in. Deze exploits zaten in stukken code die specifiek van BU zijn (BU is in de basis een fork van Bitcoin Core met diverse wijzigingen/toevoegingen).

De huidige stand van zaken is dat het meerendeel van de gewone gebruikers voor SegWit is, maar onder miners is de steun een stuk beperkter. Sommige miners vrezen dat met SegWit veel transacties op alternatieve wijze, off-chain, zullen worden uitgevoerd, wat ten koste gaat van hun inkomsten.

Als laatste complicatie is er nog Bitmain. Deze ASIC-producent maakt hardware die momenteel ~70% van de hashkracht van het netwerk uitmaakt. Een deel verkopen ze, maar ze hebben zelf ook hele grote mining operaties. Bitmain ASICs kunnen gebruik maken van een shortcut in de hash-berekening die de berekening veel efficienter maakt. Deze functie, ASICBoost, is niet actief in miners die verkocht worden, maar velen vermoeden dat de prive-miners van Bitmain hier wel gebruik van maken.

Waarom is dit relevant? SegWit verandert een paar dingen in de structuur van een block, waardoor onder andere transaction malleability (kennen we het nog?) wordt opgelost. En met deze veranderingen is de ASICBoost-shortcut niet meer te gebruiken.

De eigenaar van Bitmain is een van de grootste voorstanders van Bitcoin Unlimited en een van de voornaamste critici van SegWit.

Dus, zover zijn we nu. Er zijn serieuze conflicterende belangen en gezien de grote hoeveelheid geld die er om gaat in de wereld van Bitcoin mining zijn er mensen met hele sterkte motivaties om SegWit tegen te houden. Als je tussen de regels door leest, dan zie je dat niemand eigenlijk echt kritiek heeft op SegWit zelf en vrijwel iedereen de technologie wel wil hebben. De bezwaren schuilen enerzijds in de belangen van de miners, vooral Bitmain, en anderzijds in het wantrouwen over de intenties van de Core developers.

(edit: sorry voor de dubbepost }:O )

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bedankt @Rannasha voor de uitgebreide uitleg. Ik begrijp dat de belangen van de miners vooral worden behartigd afgedwongen door de grootste miner en dat de vote er op deze manier dus nooit door zal komen.

Aangezien SegWit er (1) hoe dan ook aan zit te komen voor Litecoin, de gebruikers dit (2) willen, en de gebruikers (3) met hun geld stemmen, kunnen we dan stellen dat Litecoin flink in waarde zal gaan stijgen, of is dat erg kort door de bocht?

edit:
Nuancering:
Maar als er een bug of unforseen consequence in blijkt te zitten, dan raak je alles kwijt als je nu instapt.

[ Voor 13% gewijzigd door Sando op 28-04-2017 20:42 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dankje voor de duidelijke uitleg.

En... Yay BTC ATH

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12 12:35
Litecoin, iedereen denkt dat het zal stijgen met SegWit, kans is natuurlijk ook aanwezig. Bleef al achter bij de prijsontwikkeling van BTC. Als segwit goed blijkt te werken, kan het ook een indicator/katalysator zijn voor toekomstige Bitcoin ontwikkeling.

Heb persoonlijk de 2 bitcoins die ik in de zomer van 2015 heb gekocht voor ~250 euro p.stuk, nog steeds in bezit :).

Gaat nu wel heel snel met al die koersstijgingen. Maargoed, de marktwaarde van alle uitstaande munten (vorige week nog <30mrd, nu al op ~34 mrd), is nog steeds peanuts als je dit wegzet tegen andere valuta. Triljoenen dollars in omloop. Een bedrijf als Unilever doet al 155mrd $ marktwaarde. Nu voegt Unilever ook daadwerkelijk waarde toe, iets wat veel altcoins niet doen.

Persoonlijk nog wat ZCash gekocht, gemiddelde aanschaf van 57$, omdat die met veel bombarie is geïntroduceerd, wat is gaan liggen, en nu weer wat aanzwengelt. Wat met hier van tegenstaat is de snelle toename van circulating supply. Ik vergelijk dit maar met continue verwatering net als bij aandelen. Mede daarom ook maar wat ARK en NXT gekocht (NXT meest veelbelovend, ARK lijkt meer op piramide spel).

Ripple en Golem ook interessante muntjes. Ripple vanwege samenwerking met banken en Golem als supercomputer. Veel meer weet ik er ook niet van, heb ze nog niet gekocht. Welke altcoin zouden jullie kopen nu voor een meervoudige verdubbeling?

Verwacht dan komende weekend de boel verder stijgt, zie je veelal gebeuren, in de weekenden stijging (zou het komen omdat beurshandelaren dan weer vrij zijn en wat willen speculeren wellicht? :)). Speculatie, wat is het mooi als het goed gaat. Edoch, alleen aan beginnen met geld dat je kunt missen.

[ Voor 7% gewijzigd door Timberly2 op 28-04-2017 20:50 ]

• exelletor
Meervoudige verhoging? Nogal riskant, maar dan zou ik Ark zeggen. Kleinere stijgingen (omdat deze coins al gevestigd zijn) verwacht ik wel bij Stratis, Waves, Lisk, NEM. En Ethereum begint nu steeds meer gebruikt te worden. Heb van alle coins wel wat ingekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door exelletor op 28-04-2017 20:55 ]

• Timberly2
@exelletor Meervoudige stijging nu lijkt al wat teveel gevraagd, echter dacht ik dat ook toen ethereum op 20$ stond er toen ben uitgegaan.... Ripple met name nog interessant vanwege samenwerking met banken en schijnbaar razendsnelle transactietijd. Kan zomaar verdriedubbelen wat mij betreft.

• DaCoTa
Het is mogelijk dat de USDT bubbel klapt en we een enorme correctie zien. Iemand heeft de Bitfinex token redemptions gekoppeld aan Tether uitgaven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FbupKZobMX3GNiwkTcjK3gqC/full.jpg

(bron: andrewryan @ reddit-bitcoinmarkets.slack.com)

Waarbij dus de aantekening dat er geen wettelijke verplichting is om ooit Tethers terug om te zetten naar USD.

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Goedenacht iedereen,

Nadat we wat hebben afgelost op het huis en de rente niks meer oplevert willen we €1000 investeren in virtuele munten. Ik denk dat we de boot gemist hebben voor Bitcoin maar misschien weten jullie goede investeringen? En eventueel een goede broker?

Alvast bedankt voor alle tips!

• Fire69
DaCoTa schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:08:
Het is mogelijk dat de USDT bubbel klapt en we een enorme correctie zien. Iemand heeft de Bitfinex token redemptions gekoppeld aan Tether uitgaven:

[afbeelding]

(bron: andrewryan @ reddit-bitcoinmarkets.slack.com)

Waarbij dus de aantekening dat er geen wettelijke verplichting is om ooit Tethers terug om te zetten naar USD.
Kan je hier wat meer uitleg bij geven, want ik begrijp er niks van :P

• Luuk
  • Niet online
kansloze schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:08:
Goedenacht iedereen,

Nadat we wat hebben afgelost op het huis en de rente niks meer oplevert willen we €1000 investeren in virtuele munten. Ik denk dat we de boot gemist hebben voor Bitcoin maar misschien weten jullie goede investeringen? En eventueel een goede broker?

Waarom de boot gemist? De kans dat de bitcoinboot nog gewoon aan de kade ligt is ook aanwezig hè. Niemand die weet waar het heengaat. Ik zou die 1000 euro in Bitcoin stoppen en er de eerste paar jaar niet meer naar omkijken. De meest 'veilige' optie als je het mij vraagt.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
Goedenacht iedereen,

Nadat we wat hebben afgelost op het huis en de rente niks meer oplevert willen we €1000 investeren in virtuele munten. Ik denk dat we de boot gemist hebben voor Bitcoin maar misschien weten jullie goede investeringen?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/cache/images/folder332/600x600/2582332/dramatic-fortune-teller.jpg

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Fire69 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:10:
[...]

Kan je hier wat meer uitleg bij geven, want ik begrijp er niks van :P
Volgens mij willen ze zeggen dat Bitfinex helemaal niet hun schuld heeft afbetaald, maar in plaats daarvan een hoeveelheid Tether heeft "bij geprint" en onder de noemer USD op de balans van hun klanten heeft gezet. Vlak daarna hebben ze fiat withdrawals stopgezet. Of dat nou toeval is (valt precies samen met de Taiwanese banken ellende) of kwade opzet (het zou kunnen dat ze echt failliet zijn), dat weet denk ik alleen Bitfinex zelf. Ik hoop het eerste want ik heb er nogal wat USD staan die ik graag nog wil withdrawen.

edit: Op de officiële kanalen is al meer dan een week geen Bitfinex nieuws, maar opreddit wil nog wel eens iets interessants staan (zie de comments van bfx_brandon). Verder wordt er op de Tether website nog eens benadrukt dat elke USDT ook gebacked wordt door een USD.

[ Voor 22% gewijzigd door Bonez0r op 29-04-2017 04:22 ]

There go the goddamn brownies.

• Noxa
Goedenacht iedereen,

Ik zou all in gaan op ripple of ethereum. Helaas is de koers van beide crypto's geëxplodeerd de afgelopen dagen dus nu is niet het beste moment om in te stappen.

• kansloze
Bedankt voor de tips, zelf zaten we aan Litecoin te denken maar die wordt hier nu niet genoemd. Ik weet ook eigenlijk niet wat dat Segwit betekend dus misschien kan ik daar maar beter vanaf blijven. Weten jullie misschien (het liefst Nederlands) een goede site voor een wallet?

• ASW1
  • Nu online
Maar bij bitfinex kun je toch nog steeds withdrawen in o.a. Zwitserse franc? Nu zal dat misschien niet massaal gebeuren maar ik heb de indruk dat dat ervoor zorgt dat USDT/USD niet onder de 0,92 wegzakt, omdat mensen met een zwitserse rekening dan alles opkopen en withdrawen.

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Noxa schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 07:34:
[...]
Ik zou all in gaan op ripple of ethereum. Helaas is de koers van beide crypto's geëxplodeerd de afgelopen dagen dus nu is niet het beste moment om in te stappen.
Ik zou niet all-in gaan op Ripple. Ethereum lijkt me een veel verstandigere keuze.

• Rannasha
ASW1 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:09:
Maar bij bitfinex kun je toch nog steeds withdrawen in o.a. Zwitserse franc? Nu zal dat misschien niet massaal gebeuren maar ik heb de indruk dat dat ervoor zorgt dat USDT/USD niet onder de 0,92 wegzakt, omdat mensen met een zwitserse rekening dan alles opkopen en withdrawen.
Nee, de withdrawals in CHF en HKD hebben maar een paar dagen gewerkt en zijn toen ook stop gezet (helaas, ik heb een Zwitserse rekening en had hier graag van willen profiteren).

Op dit moment is het enkel mogelijk om withdrawals te doen naar een Taiwanese bankrekening. Volgens de berichten duurt het een dag of 3 voordat een withdrawal binnen is, dus arbitrage-cycli zijn niet zo snel te doen. Maar het zorgt in ieder geval voor een beetje tegengas om de Bitfinex koers en USDT/USD in de goede richting te houden.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
kansloze schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:00:
Bedankt voor de tips, zelf zaten we aan Litecoin te denken maar die wordt hier nu niet genoemd. Ik weet ook eigenlijk niet wat dat Segwit betekend dus misschien kan ik daar maar beter vanaf blijven. Weten jullie misschien (het liefst Nederlands) een goede site voor een wallet?
Ik heb 50/50 Eth & Ltc. ETH voor langere termijn, en LTC voor korte termijn (omdat ik hoop dat ze met segwit activatie naar 20/30 euro springen).

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:59

zomertje

Barisax knorretje

Het valt mij altijd op dat mensen er pas oog voor krijgen als iets heel hard gestegen is. Pas op met investeringen en adviezen. Lees sites en whitepapers etc.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• kansloze
zomertje schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:38:
Het valt mij altijd op dat mensen er pas oog voor krijgen als iets heel hard gestegen is. Pas op met investeringen en adviezen. Lees sites en whitepapers etc.
Bij mij kwam het ter sprake met een collega. Hij had vroeger wat geld verdient met aandelen maar vroeg zich af wat er nog meer was. Toen zei ik dat we een paar jaar eerder in de Bitcoin moeten stappen. Vandaar dat ik verder ben gaan kijken. Maar dat gesprek had beter 2 weken eerder kunnen plaatsvinden 8)7

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Bonez0r schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:17:
[...]

Volgens mij willen ze zeggen dat Bitfinex helemaal niet hun schuld heeft afbetaald, maar in plaats daarvan een hoeveelheid Tether heeft "bij geprint" en onder de noemer USD op de balans van hun klanten heeft gezet. Vlak daarna hebben ze fiat withdrawals stopgezet. Of dat nou toeval is (valt precies samen met de Taiwanese banken ellende) of kwade opzet (het zou kunnen dat ze echt failliet zijn), dat weet denk ik alleen Bitfinex zelf.
Ik vind het een beetje far-fetched. Bitfinex is niet de enige met USD withdrawal problemen - BTC-e en OKCoin hebben er ook last van. Daarnaast hebben ze al BFX geredeemed ver voordat er überhaupt withdrawal issues waren.

Niet dat dat wil zeggen dat er geen causaal verband kan zijn tussen USDT tokens en het BFX redeeming proces, overigens. Maar daar kan best een valide reden achter zitten. Tether en Bitfinex zijn immers van hetzelfde moederbedrijf. Die kan de daadwerkelijke fiat backing van de Bitfinex accounts in beheer hebben, terwijl Bitfinex over de USDT tokens beschikt. Dan kunnen mensen gewoon hun dollars transferren als USDT naar andere wallets, of daadwerkelijk opnemen met een wire transfer (waarna de USDT tokens teruggaan naar Tether om opnieuw uitgegeven te kunnen worden als iemand geld stort).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

kansloze schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:44:
[...]

Bij mij kwam het ter sprake met een collega. Hij had vroeger wat geld verdient met aandelen maar vroeg zich af wat er nog meer was. Toen zei ik dat we een paar jaar eerder in de Bitcoin moeten stappen. Vandaar dat ik verder ben gaan kijken. Maar dat gesprek had beter 2 weken eerder kunnen plaatsvinden 8)7
Ach ja, zo is er altijd een 'wat als'. Probeerde mijn vrouw vorig jaar (toen Ether onderuit ging tot ~€10 ) te overtuigen om €3000 te investeren. In mijn ogen was de kans zeer groot dat het op de lange termijn behoorlijk zou stijgen. Ik vond het het risico in ieder geval waard. Ze begreep het concept van crypto niet en ik heb niet echt moeite gedaan om haar over te halen. Ga haar maar niet vertellen dat het nu €18000 waard zou zijn geweest. :)

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 08:34
Achteraf is het makkelijk wonen inderdaad. Ik heb een klein aantal litecoins gekocht voor 3.50 een half jaar terug. Als ik toen wist wat ik nu wist dan had ik er wel een stuk meer in gestopt :P.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:38:
[...]

Ach ja, zo is er altijd een 'wat als'. Probeerde mijn vrouw vorig jaar (toen Ether onderuit ging tot ~€10 ) te overtuigen om €3000 te investeren. In mijn ogen was de kans zeer groot dat het op de lange termijn behoorlijk zou stijgen. Ik vond het het risico in ieder geval waard. Ze begreep het concept van crypto niet en ik heb niet echt moeite gedaan om haar over te halen. Ga haar maar niet vertellen dat het nu €18000 waard zou zijn geweest. :)
Het concept van speculatie is toch niet zo moeilijk uit te leggen? Het lijkt me beter dat je volgende keer vooraf afspreekt hoeveel je kunt gebruiken voor speculatie, want als er zich dan een kans voordoet verlies je geen tijd door nodeloos overleg. Sowieso zou ik er zelf behoorlijk moe van worden om voor zo'n klein bedrag telkens te moeten overleggen.

• Luuk
  • Niet online
Veel altcoins worden momenteel behoorlijk gepumpt zeg. +20/30% in 24H is niet blijvend over het algemeen. Kijk daar mee uit als je wilt investeren.

• DaCoTa
Goedenacht iedereen,

Deel de 1000 op in stukjes van 10 of 25 en kies 25 munten die geen grote pump hebben gehad. Plaats exit orders op 10x, 50x en 100x en wacht maar af. Af en toe portfolio bijwerken en rinse-and-repeat.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:47
Interressant dat er nu veel wordt gesproken over de recente ATH van BTC.
Zo ook tweakers op de frontpage: nieuws: Bitcoinwaarde bereikt hoogste niveau in zijn geschiedenis

Dit lijkt goed nieuws voor bitcoin. Echter, als je kijkt naar het % bitcoin van totale crypto market cap, dan zit die met 61,5% op een All time low.

De market cap in altcoins is gestegen van zo'n 2 miljard dollar eind december naar zo'n 13,5 miljard nu....
totale market cap in crypto van 17,5 naar 35....

Misschien "jump ik naar conclusions", maar ik zou zeggen: Er vloeit dus meer en meer geld naar crypto, maar het komt verhoudingsgewijs in toenemende mate terecht bij andere coins dan BTC.

https://coinmarketcap.com/charts/#btc-percentage

Misschien dat iemand dit uit mijn hoofd kan praten, maar ik zie zelf niet veel redenen om te verwachten dat deze neerwaartse trend doorbroken gaat worden.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:49:
[...]

Het concept van speculatie is toch niet zo moeilijk uit te leggen? Het lijkt me beter dat je volgende keer vooraf afspreekt hoeveel je kunt gebruiken voor speculatie, want als er zich dan een kans voordoet verlies je geen tijd door nodeloos overleg. Sowieso zou ik er zelf behoorlijk moe van worden om voor zo'n klein bedrag telkens te moeten overleggen.
Is dit nou een subtiele "kijk mij eens geld hebben", of toch een beetje wereldvreemd. €3k moet het gemiddelde gezin inderdaad prima vanuit hun buffer kunnen betalen. Maar ik durf ook wel te stellen dat het bedragen zijn waar je in het gemiddelde huishouden toch echt eerst overleg over pleegt. Als iemand met €3k besluit online te gaan pokeren dan vermoed ik dat zijn/haar partner daar ook niet blij mee is. En dat is prima te vergelijken met speculeren: Een gedeelte is kennis en kunde, maar geluk speelt ook een flinke rol.

Als je nu veel vertrouwen heb cryptocoins op lange termijn, dan maakt het moment van inleggen weer een stuk minder, kan je het gewoon rustig bespreken, en dan een zooi er kopen. Maar ik zou sowieso een random persoon nooit aanraden om (kortetermijns) speculatie te gaan doen met cryptocoins. Ja je kan er goed mee verdienen, je kan er ook veel geld mee verliezen.

• Timberly2
KingKoning schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:46:
Interressant dat er nu veel wordt gesproken over de recente ATH van BTC.
Zo ook tweakers op de frontpage: nieuws: Bitcoinwaarde bereikt hoogste niveau in zijn geschiedenis

Dit lijkt goed nieuws voor bitcoin. Echter, als je kijkt naar het % bitcoin van totale crypto market cap, dan zit die met 61,5% op een All time low.

De market cap in altcoins is gestegen van zo'n 2 miljard dollar eind december naar zo'n 13,5 miljard nu....

Misschien "jump ik naar conclusions", maar ik zou zeggen: Er vloeit dus meer en meer geld naar crypto, maar het komt verhoudingsgewijs in toenemende mate terecht bij andere coins dan BTC.

Misschien dat iemand dit uit mijn hoofd kan praten, maar ik zie zelf niet veel redenen om te verwachten dat deze neerwaartse trend doorbroken gaat worden.
De opgang van Altcoins kan ook betekenen, dat zodra deze instorten, men de altcoins weer naar bitcoin moet wisselen. Want Bitcoin is een beetje de reservevaluta zo lijkt het (wat de dollar in de Fiat wereld is). Dus men weer massaal uit altcoins wil, zal dat via de BTC gaan. Ergo, meer vraag naar btc.

Echter, bitcoin is natuurlijk al fors gestegen, verwacht daar pas bij een evt. segwit activatie weer flink tempo. Het is gewoon niet dé oplossing nu met deze lange transactietijden. Ripple bijv. razendsnel. Verwacht daar ook sneller een verdubbeling in marketcap dan bij BTC. Om BTC te laten verdubbelen moet er heel wat kapitaal nog vloeien, dat is bij de altcoins minder. Volledige speculatie op dit moment aan de gang, laat je niet blind leiden door mooie verhalen 90% v/d altcoins lijkt een oplossing/mooi verhaal te bieden voor problemen die niet bestaan.

• Bonez0r
KingKoning schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:46:

als je kijkt naar het % bitcoin van totale crypto market cap, dan zit die met 61,5% op een All time low.

Dat is alleen maar logisch. Sowieso was er in het begin gewoon niks anders dan bitcoin, dus dan heeft het al 100% marketshare. Ook toen er een paar altcoins kwamen was er nog steeds grof geld te verdienen met bitcoin, dat de ene na de andere al time high had. Nu is het wat moeilijker geworden om met bitcoin geld te verdienen, terwijl altcoins juist 30-50+% schommelingen in een week laten zien. Dat zijn percentages waar mensen hebberig van worden, ze dromen van enorme winsten en dus storten ze hun geld in altcoins. Dus nee, ik zie niets raars in de afname van btc marketshare. De marketcap groeit nog steeds en zit op een ATH. Nu ook het einde van het block scaling debat in zicht komt denk ik dat btc nog lang niet uitgegroeid is (als dat moment al ooit komt).

• exelletor
Ik vind het vooral opvallend dat over de laatste dagen zowel de Bitcoin als de altcoins hard gestegen zijn. Paar weken terug toen de Bitcoin instortte, vloeiden de bitcoins weg naar altcoins. Toen de bitcoin weer wat meer waard werd, leverden de altcoins gelijk aan waarde in. Echter, over de laatste paar dagen zijn ze allebei flink gestegen. Nu het goed gaat, word ook ik hebberig en overweeg om significantere spaartegoeden erin te stoppen. Het grootste punt dat mij tegenhoudt is het feit dat de altcoins nog niet heel breed gebruikt worden, al begint het bij Ethereum langzaam wel te komen.

Tevens, food for thought over Ethereum ETF: http://www.zerohedge.com/...considers-ether-based-etf

[ Voor 11% gewijzigd door exelletor op 29-04-2017 23:35 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:56

Secsytime

Automagisch

exelletor schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:30:
Ik vind het vooral opvallend dat over de laatste dagen zowel de Bitcoin als de altcoins hard gestegen zijn. Paar weken terug toen de Bitcoin instortte, vloeiden de bitcoins weg naar altcoins. Toen de bitcoin weer wat meer waard werd, leverden de altcoins gelijk aan waarde in. Echter, over de laatste paar dagen zijn ze allebei flink gestegen. Nu het goed gaat, word ook ik hebberig en overweeg om significantere spaartegoeden erin te stoppen. Het grootste punt dat mij tegenhoudt is het feit dat de altcoins nog niet heel breed gebruikt worden, al begint het bij Ethereum langzaam wel te komen.

Tevens, food for thought over Ethereum ETF: http://www.zerohedge.com/...considers-ether-based-etf
Investeer geen geld dat je niet kunt missen, dan kan er niet zoveel fout gaan. Gokken doe je maar in het casino (;

Een paar jaar geleden ben ik begonnen met het automatisch overboeken van € 75 per maand naar kraken om daar cryptos mee te kopen. Is een bedrag dat ik maandelijks niet mis, en me ook niet boeit als het niks wordt.. dan maar een keer minder op stap. Heb hier inmiddels een flink rendement mee gehaald (;

• Hatsieflatsie
Bonez0r schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:21:
[...]

Nu ook het einde van het block scaling debat in zicht komt [..]
Oh ja? Vertel.

• Bonez0r
Nou, de meeste blocks zitten nu al zo goed als vol en het wordt steeds krapper. Dus een oplossing gaat er sowieso komen, anders draait de hele blockchain in de soep en dat wil niemand, in welk kamp ze ook zitten. Verder zijn er meerdere altcoins die SegWit gaan implementeren. Als het daar goed draait verwacht ik wel meer steun voor BTC SegWit.

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Gebruiken jullie een password manager, zoja welke? Ik denk niet dat het slim is om bijv. master keys in te bewaren van cryptos (of wel?), maar als verbetering van mijn digital security lijkt het me wel een goed idee bovenop een aantal 2FA's.

[ Voor 36% gewijzigd door honmashinsei op 30-04-2017 03:46 ]

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:43
Is er hier iemand aanwezig die van GDAX gebruik maakt? Ik zit namelijk met een nogal knullig probleem: wat ik ook probeer, de fotos die ik van mijn paspoort moet nemen om te mogen traden worden niet geaccepteerd.

Ik kon kiezen uit drie mogelijkheden: ID kaart, Paspoort en Rijbewijs. Rijbewijs werd eigenlijk direct geaccepteerd, maar gek genoeg blijven daarmee alle restricties van kracht: ik moet een "2nd ID" uploaden voordat ik iets mag doen.

Voor het paspoort moet je fotos maken van voor en achterkant. Wat de achterkant van een paspoort is, is me niet geheel duidelijk. Ik heb de achterkant van de fotopagina geprobeerd, de werkelijke achterkant, het bovenste deel van de achterkant van de fotopagina met de codering erin etc. Ik heb het met laptopcamera geprobeerd, en met smartphone camera. Gezorgd dat er geen zonlicht op de foto's valt etc etc.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:51
kthxbye schreef op zondag 30 april 2017 @ 03:40:
Gebruiken jullie een password manager, zoja welke?
1password.

• kansloze
Goedemorgen,

Na flink aantal uren gelezen te hebben, wil ik toch ook mijn eerste aankopen gaan doen. Ik zit er aan te denken om een beetje te spreiden in BTC, LTC, ETH en XRP. Maar weten jullie een wallet die deze alle 4 ondersteund? Ik heb al wel Electrum gedownload maar volgens mij is deze alleen voor Bitcoins. Nu heb ik wel een account bij Kraken, Litebit en Gatehub aangemaakt maar iets zegt me dat dit toch ook wel makkelijker moet kunnen. Moet zeggen dat ik dit toch ook wel een lastig stukje vind om te begrijpen. Ook hoe het precies werkt met fees.

Ik hoor iemand graag!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
kansloze schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:22:
Goedemorgen,

Na flink aantal uren gelezen te hebben, wil ik toch ook mijn eerste aankopen gaan doen. Ik zit er aan te denken om een beetje te spreiden in BTC, LTC, ETH en XRP. Maar weten jullie een wallet die deze alle 4 ondersteund? Ik heb al wel Electrum gedownload maar volgens mij is deze alleen voor Bitcoins. Nu heb ik wel een account bij Kraken, Litebit en Gatehub aangemaakt maar iets zegt me dat dit toch ook wel makkelijker moet kunnen. Moet zeggen dat ik dit toch ook wel een lastig stukje vind om te begrijpen. Ook hoe het precies werkt met fees.

Ik hoor iemand graag!
Een account maken bij poloniex.
BTC's kopen via bitonic.nl en naar je poloniex account sturen.
Daarna kan je op poloniex je BTC's weer handelen met LCT,ETH en XRP.

• Noxa
kansloze schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:22:
Goedemorgen,

Ik hoor iemand graag!
Ik heb goede ervaringen met kraken.com. Daar kun je een account maken, geld naar toe overschrijven en alle 4 de cryptocurrencies kopen die jij wilt. Scheelt je de tussen stap die Fable noemt.
Handig is ook dat je vandaag ook meteen je geld kan onttrekken mocht je je winst werken innen.

• kansloze
Noxa schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:34:
[...]

Ik heb goede ervaringen met kraken.com. Daar kun je een account maken, geld naar toe overschrijven en alle 4 de cryptocurrencies kopen die jij wilt. Scheelt je de tussen stap die Fable noemt.
Handig is ook dat je vandaag ook meteen je geld kan onttrekken mocht je je winst werken innen.
Maar als ik het goed begrijp betaal je daar per 4 uur een fee van 0.01% of 0.02%? Want dat zou ik een beetje te veel vinden omdat ik het meer als investering in de toekomst zie en niet echt heel actief in ga handelen. Tenminste zo zie ik het nu voor me.

• KingKoning
Ik ben voornemens een hardware wallet te kopen. Mijn gedachten gaan nu uit naar de ledger nano s, vanwege de mogelijkheid meerdere coins te kunnen beheren.

Is er iemand die ervaring heeft met de nano s in combinatie met kraken?

Het enige wat ik kan vinden is een 4 maanden oude reddit post (eth sub) dat iemand nagevraagd heeft en dat het "on the roadmap" is.

https://www.reddit.com/r/...houghts_on_ledger_nano_s/

Er zal nu dus nog wel geen support zijn, maar hoe werkt uitwisselen dan? Moet het dan via een wallet, dus in 2 stappen?

• Rannasha
kansloze schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:41:
[...]

Maar als ik het goed begrijp betaal je daar per 4 uur een fee van 0.01% of 0.02%? Want dat zou ik een beetje te veel vinden omdat ik het meer als investering in de toekomst zie en niet echt heel actief in ga handelen. Tenminste zo zie ik het nu voor me.
Die fee per 4 uur is alleen als je een positie met leverage opent. Dus met geleend geld een positie innemen. Als je gewoon de ene munt omruilt voor de andere, dan betaal je (net zoals op iedere andere exchange) een eenmalige fee op het moment van kopen/verkopen.

• DaCoTa
KingKoning schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:42:
Ik ben voornemens een hardware wallet te kopen. Mijn gedachten gaan nu uit naar de ledger nano s, vanwege de mogelijkheid meerdere coins te kunnen beheren.

Is er iemand die ervaring heeft met de nano s in combinatie met kraken?

Het enige wat ik kan vinden is een 4 maanden oude reddit post (eth sub) dat iemand nagevraagd heeft en dat het "on the roadmap" is.

https://www.reddit.com/r/...houghts_on_ledger_nano_s/

Er zal nu dus nog wel geen support zijn, maar hoe werkt uitwisselen dan? Moet het dan via een wallet, dus in 2 stappen?
Ik snap niet zo goed wat Kraken met de Ledger Nano S te maken heeft? Ik heb de Ledger en kan withdrawals van Kraken (en andere exchanges) direct naar het bitcoin adres te sturen. Dat werkt zoals je verwacht. Ik heb hem vooralsnog alleen voor Bitcoin, maar Ether, Dash en nog een (dacht ik) worden ook ondersteund.

Verder over het apparaat: werkt goed, beetje omslachtig met maar 2 knoppen, maargoed, ik ga ervan uit dat je cold storage niet 100x per dag nodig gaat hebben. Instellen duurde een kwartiertje, daarna is het triviaal.

Heb het adres daarnaast als watch-address bij mijn blockchain.info account gezet, zodat ik ook mailtjes krijg als er iets gebeurd met dat adres. Gek genoeg duurde dat een week voordat dat begon te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 30-04-2017 12:14 ]

• KingKoning
DaCoTa schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:13:
[...]

Ik snap niet zo goed wat Kraken met de Ledger Nano S te maken heeft? Ik heb de Ledger en kan withdrawals van Kraken (en andere exchanges) direct naar het bitcoin adres te sturen. Dat werkt zoals je verwacht. Ik heb hem vooralsnog alleen voor Bitcoin, maar Ether, Dash en nog een (dacht ik) worden ook ondersteund.

Verder over het apparaat: werkt goed, beetje omslachtig met maar 2 knoppen, maargoed, ik ga ervan uit dat je cold storage niet 100x per dag nodig gaat hebben. Instellen duurde een kwartiertje, daarna is het triviaal.

Heb het adres daarnaast als watch-address bij mijn blockchain.info account gezet, zodat ik ook mailtjes krijg als er iets gebeurd met dat adres. Gek genoeg duurde dat een week voordat dat begon te werken.
Nou dat is zo ongeveer wat ik bedoelde :) Ik wil direct kunnen overmaken zonder tussenkomst van een wallet. Het hoeft inderdaad niet 100x per dag, maar mocht ik het willen, wil ik wel de mogelijkheid hebben relatief snel mijn crypto op een exchange te hebben.

Ik vroeg me af of dat kon omdat kraken (bijvoorbeeld) geen ethereum wallet contracts ondersteund, dat moet altijd via een main account tussenstap.

thanx voor de info :)

• DaCoTa
KingKoning schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:26:
[...]

Nou dat is zo ongeveer wat ik bedoelde :) Ik wil direct kunnen overmaken zonder tussenkomst van een wallet. Het hoeft inderdaad niet 100x per dag, maar mocht ik het willen, wil ik wel de mogelijkheid hebben relatief snel mijn crypto op een exchange te hebben.

Ik vroeg me af of dat kon omdat kraken (bijvoorbeeld) geen ethereum wallet contracts ondersteund, dat moet altijd via een main account tussenstap.

thanx voor de info :)
Ethereum weet ik niet. Maar een transactie vanaf de ledger kost ongeveer 1 minuut. Aansluiten, app openen, pincode typen, transactie starten, verifieren op de ledger en klaar.

De andere kant (exchange -> ledger address) heb je de ledger helemaal niet voor nodig uiteraard, dat komt er gewoon op.

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 30-04-2017 12:59 ]

• kansloze
Jee, trotse eigenaar van mijn eerste coins! 8)

• Bonez0r
Bonez0r schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:21:
[...]

Dat is alleen maar logisch. Sowieso was er in het begin gewoon niks anders dan bitcoin, dus dan heeft het al 100% marketshare. Ook toen er een paar altcoins kwamen was er nog steeds grof geld te verdienen met bitcoin, dat de ene na de andere al time high had. Nu is het wat moeilijker geworden om met bitcoin geld te verdienen, terwijl altcoins juist 30-50+% schommelingen in een week laten zien. Dat zijn percentages waar mensen hebberig van worden, ze dromen van enorme winsten en dus storten ze hun geld in altcoins. Dus nee, ik zie niets raars in de afname van btc marketshare. De marketcap groeit nog steeds en zit op een ATH. Nu ook het einde van het block scaling debat in zicht komt denk ik dat btc nog lang niet uitgegroeid is (als dat moment al ooit komt).
Ik heb nog eens gekeken en moet zeggen dat het de laatste tijd inderdaad wel erg hard is gegaan. In de laatste twee maanden van 3.2 miljard naar 13.8 miljard USD. Inderdaad bizar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PTYyvzj.png

• Hatsieflatsie
Bonez0r schreef op zondag 30 april 2017 @ 03:23:
[...]

Nou, de meeste blocks zitten nu al zo goed als vol en het wordt steeds krapper.
Dat is al een tijdje zo.
Dus een oplossing gaat er sowieso komen,
Eh nee? Dat is een aanname.
anders draait de hele blockchain in de soep en dat wil niemand, in welk kamp ze ook zitten.
Niemand wilt hoge fees betalen, maar tot nu toe betaalt iedereen nog steeds hoge fees met volle blokken. Ik zie niet in waarom je dan denkt dat de blockchain dan onbruikbaar is. Het is prima bruikbaar hoor, het is maar de vraag hoeveel je aan fees wilt betalen. Bitcoin functioneert in dat opzicht nog volledig, ongeacht hoe vol de blokken zijn.

Ik vind het een vrij boude bewering van je dat er een oplossing zou komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hatsieflatsie op 30-04-2017 14:47 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).