🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Maar ondertussen lijken die momenteel ook wel tegen te vallen. Natuurlijk, als je €5000 naar je vriend in China wil sturen dan is het equivalent in Bitcoins betalen sneller en goedkoper. Maar voor de dagelijkse boodschappen, de kroket in de kantine, etc, is het gewoon heel veel duurder dan de alternatieven. Om het nog niet te hebben over hoe lang het duurt als de ontvanger confirmations wil.Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:32:
[...]
Dat slaat als een tang op een varken.Ik heb toch niet gezegd dat BTC geen waarde heeft? Natuurlijk heeft het waarde. Het probleem is alleen dat die waarde voor een groot deel afhankelijk is van mensen die het als investering zien, en hopen er geld mee te verdienen, in plaats van mensen die het gebruiken als betaalmiddel vanwege de voordelen van traditioneel geld.
Geen idee wanneer kritiek punt wordt bereikt (ik had hierboven ergens tussen 1300-1400 gesteld) voor de implosie
Ik snap er geen flikker vanSando schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:31:
Gnosis. Wat vinden we ervan?
Pijnlijk filmpje met een hoop buzzwords:
[video]
Is het een soort Factom maar dan gelinked aan de Etherium-chain?
Intussen 120 USD verschil. Als je erop vertrouwt dat Bitfinex hun bankprobleem oplost, dan kun je BTC arbitrage doen, maar er is nog een mogelijkheid. Je kan USDT kopen op Kraken en die naar Bitfinex sturen waar het automatisch 1:1 omgezet wordt in USD. Bovendien doe je dan maar één trade en loop je dus geen risico op tussentijdse koersverschillen. Beide methoden leveren op dit moment zo'n 9.8% winst op. Maar dat is dus alleen echte winst als je de USD ook weer kan terugstorten naar je bank (kost bij Bfx overigens wel minimaal 20 USD, maar als je 10% winst maakt heb je dat er zeer snel uit). Zolang dat niet kan staat je geld vast op Bitfinex.kristof1234 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:32:
1350 op bitfinex... 100 USD verschil met bitstamp.
Reagerend op de eerdere link Taiwan AML reforms & USD/Crypto Drama, ik vraag me af wat Bitfinex gaat doen. Ze zijn altijd al afkerig geweest van regulering, volgens mij zitten ze daarom in landen met minder strenge AML regels en hebben ze geen BTCEUR pair of SEPA withdrawals. Nu ook voor USD de duimschroeven aangedraaid worden zal het moeilijk, zo niet onmogelijk voor ze worden om hetzelfde beleid aan te houden.
[ Voor 31% gewijzigd door Bonez0r op 23-04-2017 05:32 ]
There go the goddamn brownies.
Je moet bitcoin als currency wel vergelijken met alle andere currencies, en niet alleen met de gewenste attributen van een 'solide' currency.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:33:
[...]
Ik vind het altijd wel grappig wanneer mensen enthousiast zijn vanwege BTC of andere cryptocoins vanwege het winst maken. Voor het gebruiken van BTC als betaalmiddel zijn hevige koerswisselingen juist slecht (wekt niet echt vertrouwen bij gebruikers om het als betaalmiddel te gaan gebruiken als je zo ±10% van je vermogen kan verliezen).
Zie ook deze e-mail:
[afbeelding]
Deze e-mail slaat ook compleet nergens op. BTC investeren is compleet ongereguleerd en enorm volatiel. Wat willen cryptocoinliefhebbers nu precies. Dat we er mee gaan betalen of dat we "investeren"?
Bovendien zijn aandelen en andere beleggingsproducten niet voor niets sterk gereguleerd in elk land met een aandelenbeurs. Dingen als beurswaakhonden, prospectussen en insider trading wetten bestaan niet voor niets.
Bij de introductie van conventionele valuta hanteert men een geijkte prijs voor een vaste periode. Bitcoin doet dit echter niet. Wat zou de motivatie hiervoor toch kunnen zijn? 🤔
Dit soort opmerkingen doen BTC toch wel heel erg naar een piramide schema ruiken en wat dat betreft is deze email niet zo gek veel anders dan de beste man die hier zijn guldens kwam promoten.
Voor ons zijn de EUR of de USD redelijk stabiel, echter er zijn nog tig andere currencies in de wereld, zoals de ZWD, ARS of de VEF, en deze gaan gepaard met heftige devaluaties. En dan kun je beter een currency hebben die apprecieert, zoals de bitcoin.
Verder is bitcoin ook een nieuwe technologie die nog volop in ontwikkeling is met alle bijkomende risico's vandien, de koersstijging is een resultaat van het volwassen worden van deze technologie. Zodra bitcoin als currency echt volwassen begint te worden, zul je zien dat de koers veel hoger is en daardoor ook veel stabieler.
Er zijn echter geen garanties dat dit ook gaat gebeuren, de technologie is nog steeds heel jong.
[ Voor 12% gewijzigd door Dark Matter op 23-04-2017 07:07 ]
Veel te ingewikkeld. Als je wil speculeren op een gunstige oplossing, dan hoef je enkel long te gaan op USDT op Kraken (met margin of gewoon direct kopen) en die vasthouden. De USDT:USD koers op Kraken volgt de verhouding tussen BTC koers op Bitfinex en daarbuiten best goed. En het is voor de hand liggend dat als Bitfinex z'n bankproblemen oplost, Tether mee kan doen met diezelfde oplossing en USDT weer naar 1:1 gaat met de USD.Bonez0r schreef op zondag 23 april 2017 @ 05:14:
[...]
Intussen 120 USD verschil. Als je erop vertrouwt dat Bitfinex hun bankprobleem oplost, dan kun je BTC arbitrage doen, maar er is nog een mogelijkheid. Je kan USDT kopen op Kraken en die naar Bitfinex sturen waar het automatisch 1:1 omgezet wordt in USD. Bovendien doe je dan maar één trade en loop je dus geen risico op tussentijdse koersverschillen. Beide methoden leveren op dit moment zo'n 9.8% winst op. Maar dat is dus alleen echte winst als je de USD ook weer kan terugstorten naar je bank (kost bij Bfx overigens wel minimaal 20 USD, maar als je 10% winst maakt heb je dat er zeer snel uit). Zolang dat niet kan staat je geld vast op Bitfinex.
Het USDT:USD paar op Kraken is de beste manier om te speculeren op de uitkomst van de huidige Taiwanese bankproblematiek.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dat is nogal een omweg. Als de withdrawal problemen worden opgelost, gaat de USDT ook weer naar 1$. Je hoeft dus niets te withdrawen, je gaat gewoon long op USDT op Kraken (kan nu met 2x leverage).Bonez0r schreef op zondag 23 april 2017 @ 05:14:
[...]
Intussen 120 USD verschil. Als je erop vertrouwt dat Bitfinex hun bankprobleem oplost, dan kun je BTC arbitrage doen, maar er is nog een mogelijkheid. Je kan USDT kopen op Kraken en die naar Bitfinex sturen waar het automatisch 1:1 omgezet wordt in USD.
Analoog daaraan kun je ook btc shorten op Bitfinex. Want die daalt dan ongeveer net zo hard als USDT stijgt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als je dat doet dan neem je niet alleen een positie in ten opzichte van het oplossen van de bankproblematiek, maar ook de bitcoin koers zelf. Als de koers sterk stijgt zonder dat er verandering in de Bitfinex-situatie komt (en het verschil in koers tussen Bitfinex en elders dus gelijk blijft), dan loop je alsnog risico..oisyn schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:40:
[...]
Analoog daaraan kun je ook btc shorten op Bitfinex. Want die daalt dan ongeveer net zo hard als USDT stijgt.
Een beter analoog aan het long gaan op USDT is het gelijktijdig openen van een BTC short op Bitfinex en een BTC long op Kraken (of een andere normaal functionerende exchange). Als Bitfinex de problemen oplost, dan zullen BTC prijzen weer naar elkaar toe lopen en maak je winst met deze positie-combimatie. En vice versa als de problemen niet opgelost worden. Maar prijsschommelingen van Bitcoin onafhankelijk van de bankproblematiek hebben geen effect op het resultaat, want alles wat je aan de short kant verliest, win je aan de long kant.
Maar makkelijker (en goedkoper, want minder maintenance fees) is het openen van een positie in USDT/USD.
Daar heb je een heel goed punt idd.Rannasha schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:49:
[...]
Als je dat doet dan neem je niet alleen een positie in ten opzichte van het oplossen van de bankproblematiek, maar ook de bitcoin koers zelf.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het zou kunnen dat Bitmain door z'n voorsprong (ASICBOOST, met 19x meer winst dan normaal) steeds meer hashrate weet te vergaren. Hierdoor kan Segwit steeds verder uit zicht raken, en kan Litecoin wel eens de nieuwe BTC worden zolang BTC in al die jaren nog steeds niet uit de blocksize debat weet te ontworstelen.
Dit is waarom ik flink in Litecoin ingestapt ben. Ik zie ze nog wel de $20 aantikken in de komende maanden.
[ Voor 13% gewijzigd door Hatsieflatsie op 23-04-2017 12:54 ]
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door Krisp op 25-04-2017 12:25 ]
Zit je nou je eigen artikel te promoten?Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:06:
Het gaat lekker met de aandelenuitgifte van de nieuwe EURO/NLG beurs.
*knip*
[ Voor 16% gewijzigd door Krisp op 25-04-2017 12:25 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2017 16:49 ]
https://poswallet.com/sign-up.php *knip* Dit topic is niet bedoeld voor referrals.
[ Voor 28% gewijzigd door Yorinn op 23-04-2017 20:32 ]
Mocht je vragen hebben kun je mij een PM sturen. Mocht je het willen kopen kun je mijn mailadres gebruiken als referral mocht je willen. Mijn mailadres kan ik je sturen via een PM.
Ik hoop dat dit berichtje is toegestaan!
Hoeveel heb je er inmiddels al mee verdiend?Systemadmin schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:38:
Het is weer een tijd geleden maar ik had een bericht geplaatst over een 'bot' (http://marginsoftware.de/index.html) dat voor jou volgens jou ingestelde strategie doet handelen en of iemand hier daar al ervaring mee had. Inmiddels heb ik de bot zelf gekocht en kan ik het iedereen dat short handelt en zelf niet de tijd heeft deze bot aanraden!
Mocht je vragen hebben kun je mij een PM sturen. Mocht je het willen kopen kun je mijn mailadres gebruiken als referral mocht je willen. Mijn mailadres kan ik je sturen via een PM.
Ik hoop dat dit berichtje is toegestaan!
150 euro in ongeveer 24 uur, maar je kunt ook een demo versie downloaden van te voren.
Heb je hier zelf vertrouwen in?Rannasha schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:49:
[...]
Maar makkelijker (en goedkoper, want minder maintenance fees) is het openen van een positie in USDT/USD.
Met de koers van 0,92 USDT/USD heb je 133 dagen voordat de marginfees gelijk zijn aan de 8% potentiële koersstijging. Binnen 4 maanden zal er toch wel een nieuwe bank zijn gevonden?
Volgens mij is het nog maar de vraag of Bitfinex wel een bank voor USD gaat vinden. Zoals in dat artikel staat moeten banken (en exchanges die zaken doen met die banken) voldoen aan strengere AML regels. Ik weet niet of Bitfinex daartoe bereid is. En ik wil niet in USDT zitten als Bitfinex besluit om dat stop te zetten. Wel heeft Bitfinex in een announcement gezegd dat ze werken aan een oplossing waardoor klanten een eenmalige USD withdrawal kunnen doen..oisyn schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:40:
[...]
Dat is nogal een omweg. Als de withdrawal problemen worden opgelost, gaat de USDT ook weer naar 1$. Je hoeft dus niets te withdrawen, je gaat gewoon long op USDT op Kraken (kan nu met 2x leverage).
Dus ik blijf voor nu liever in USD op Bitfinex in de hoop dat ik het binnenkort kan withdrawen. Long gaan op USDT vind ik ook een risico. Wat als het nog verder zakt (het staat nu al op 91 cent), dan zie ik een long squeeze nog wel gebeuren waardoor het nog harder inzakt.Accordingly, we are taking steps to work with our attorneys to ensure they are able to satisfy any requests and claims from customers. We are confident that this short-term solution will allow us to meet our fiat obligations to customers. However, it will likely be a one-time option per customer for USD withdrawals.
[ Voor 198% gewijzigd door Bonez0r op 23-04-2017 18:39 ]
Gratis geld bestaat niet. Welke idioot verkoopt iets voor 90 dollar waar je in 24 uur €150 mee verdient. Enige mogelijke conclusie: Gemiddeld genomen zal je winst per dag hooguit een paar Euro zijn. Anders is die verkoopprijs gewoon niet realistisch.Systemadmin schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:50:
[...]
150 euro in ongeveer 24 uur, maar je kunt ook een demo versie downloaden van te voren.
Het is maar net hoe je met de tool omgaat, wat het doet is handelen volgens jouw ingestelde waardes. Dus ik begrijp jou niet helemaal, hij heeft een tool ontwikkelt en verkoopt dat.Sissors schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:50:
[...]
Gratis geld bestaat niet. Welke idioot verkoopt iets voor 90 dollar waar je in 24 uur €150 mee verdient. Enige mogelijke conclusie: Gemiddeld genomen zal je winst per dag hooguit een paar Euro zijn. Anders is die verkoopprijs gewoon niet realistisch.
Dan haal je je eigen premisse onderuitBonez0r schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:38:
[...]
Volgens mij is het nog maar de vraag of Bitfinex wel een bank voor USD gaat vinden. Zoals in dat artikel staat moeten banken (en exchanges die zaken doen met die banken) voldoen aan strengere AML regels. Ik weet niet of Bitfinex daartoe bereid is. En ik wil niet in USDT zitten als Bitfinex besluit om dat stop te zetten. Wel heeft Bitfinex in een announcement gezegd dat ze werken aan een oplossing waardoor klanten een eenmalige USD withdrawal kunnen doen.
Zie boven. Tether is van hetzelfde moederbedrijf als Bitfinex. Het is dan ook geen toeval dat beide dezelfde problemen ondervinden. USD hebbben bij Bitfinex is hetzelfde als USDT hebben bij Kraken. Je kan immers USDT depositen bij Bitfinex, en dan wordt het automatisch USD.Dus ik blijf voor nu liever in USD op Bitfinex in de hoop dat ik het binnenkort kan withdrawen. Long gaan op USDT vind ik ook een risico. Wat als het nog verder zakt (het staat nu al op 91 cent), dan zie ik een long squeeze nog wel gebeuren waardoor het nog harder inzakt.
Is dat zo? Als ik 1000 USD heb op Bitfinex en ik withdraw het, dan verwacht ik ook 1000 USD op mijn bankrekening (of het EUR equivalent). Er staat immers op mijn Bitfinex account dat ik USD heb, niet dat ik USDT heb..oisyn schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:48:
USD hebbben bij Bitfinex is hetzelfde als USDT hebben bij Kraken.
Mogelijk is er dan een peilmoment waarop de aanwezige USD kan worden opgenomen.Bonez0r schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:38:
[...]
Wel heeft Bitfinex in een announcement gezegd dat ze werken aan een oplossing waardoor klanten een eenmalige USD withdrawal kunnen doen.
Lijkt mij niet de bedoeling dat iedereen nog even USDT mag komen storten voor de withdrawal..
Wat je daarbij even vergeet is dat je USD momenteel niet kúnt withdrawen bij Bitfinex. Dat is nou juist de hele reden waarom de boel scheef is gaan lopen en de USD pairs bij finex zo'n 10% hoger liggen dan bij andere exchanges, en USDT maar voor 90 cent gaat bij Kraken.Bonez0r schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:21:
[...]
Is dat zo? Als ik 1000 USD heb op Bitfinex en ik withdraw het, dan verwacht ik ook 1000 USD op mijn bankrekening (of het EUR equivalent). Er staat immers op mijn Bitfinex account dat ik USD heb, niet dat ik USDT heb.
Bij bitfinex is USDT geen aparte currency, omdat ze de boel 1:1 omzetten van/naar USD bij het withdrawen en depositen.
Zodra de betalingsproblemen zijn opgelost, dan zal de koers zich binnen enkele minuten corrigeren: btc gaat terug naar een koers vergelijkbaar met andere exchamges, en USDT gaat terug naar $1.
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 23-04-2017 20:50 ]
Dat was ik niet vergeten. Ik reageerde op jouw "USD hebbben bij Bitfinex is hetzelfde als USDT hebben bij Kraken." USD op Bitfinex is dus meer waard. Inderdaad ALS ze withdrawals weer gaan toelaten en dat verwacht (hoop) ik wel, ook al is het maar eenmalig, zoals in die announcement gesuggereerd wordt. Maar daarna blijf ik voorlopig ook weg van Bitfinex. Ik heb er alles al weggehaald behalve USD..oisyn schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:45:
[...]
Wat je daarbij even vergeet is dat je USD momenteel niet kúnt withdrawen bij Bitfinex. Dat is nou juist de hele reden waarom de boel scheef is gaan lopen en de USD pairs bij finex zo'n 10% hoger liggen dan bij andere exchanges, en USDT maar voor 90 cent gaat bij Kraken.
Bij bitfinex is USDT geen aparte currency, omdat ze de boel 1:1 omzetten van/naar USD bij het withdrawen en depositen.
Zodra de betalingsproblemen zijn opgelost, dan zal de koers zich binnen enkele minuten corrigeren: btc gaat terug naar een koers vergelijkbaar met andere exchamges, en USDT gaat terug naar $1.
Als Bitfinex in de problemen blijft met hun bank, riskeer ik dan dat die USDT niks waard wordt?
Waarom "dus"? Ik leg net uit dat het hetzelfde is. Tenzij je het reëel acht dat Tether de handdoek in de ring gooit, maar Bitfinex niet. Maar dat is onwaarschijnlijk, want ze hebben hetzelfde moederbedrijf. Een IOU bij Bitfinex is praktisch hetzelfde als een IOU bij Tether.
Inderdaad. Als USDT niet meer omgewisseld kan worden naar USD wordt het letterlijk en figuurlijk waardeloosFire69 schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:19:
Ik heb momenteel USDT bij Poloniex staan. Wat kan ik dan eigenlijk het beste doen nu?
Als Bitfinex in de problemen blijft met hun bank, riskeer ik dan dat die USDT niks waard wordt?
Maar ik kan me niet voorstellen dat het zo ver komt.
[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 23-04-2017 23:43 ]
Then again, waarom zou je als je een tool ontwikkeld hebt waarmee je slapend rijk kan worden, deze delen met anderen? Ik heb altijd het idee dat deze tools handig ingezet worden bij pump & dumps om de markt te beinvloeden. Ik zou er mee uit kijken in ieder geval.Systemadmin schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:10:
[...]
Het is maar net hoe je met de tool omgaat, wat het doet is handelen volgens jouw ingestelde waardes. Dus ik begrijp jou niet helemaal, hij heeft een tool ontwikkelt en verkoopt dat.
In dit geval lijkt het (gebaseerd op wat ik hier lees) te gaan om een tool waarbij de gebruiker zelf moet aangeven welke strategie gebruikt moet worden.kthxbye schreef op maandag 24 april 2017 @ 00:49:
[...]
Then again, waarom zou je als je een tool ontwikkeld hebt waarmee je slapend rijk kan worden, deze delen met anderen? Ik heb altijd het idee dat deze tools handig ingezet worden bij pump & dumps om de markt te beinvloeden. Ik zou er mee uit kijken in ieder geval.
Het is dus mogelijk dat de ontwikkelaar technisch begaafd is, maar niet zo succesvol is met het zelf formuleren van handelsstrategien. In dat geval is het logisch om je te beperken tot het ontwikkelen van de software. Dat is wat mij betreft niet direct verdacht. Dit in tegenstelling tot websites die beweren dat je mee kunt doen met hun fantastische handelsstrategie en waar je enkel maar je geld hoeft te storten om winst te maken.
Maar dat neemt niet weg dat het goed is om bij dergelijke tools erg voorzichtig te werk te gaan. Je geeft de controle over je geld grotendeels uit handen aan iets dat ontwikkeld is door een annoniem persoon op het internet.
Ik heb er idd ook lang op gewacht en meerdere malen overwogen om al mijn waves te verkopen maar gelukkig niet gedaan.weertenaar schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:57:
Waves blijft ook maar doorgaan sinds een deel verkocht heb...gelukkig niet alles
Het is er een die een rooskleurig toekomst wordt toegedicht in cryptoland en volgens mij begint het er nu wel van te komen. Zal me niet verbazen als het binnen een maand de waarde van 1 euro haalt
Dear Bitfinex. As soon as I met you, I knew you that were something truly special. The funny thing is, I wasn't looking for you, I just found you. Please get your banking straight. Trying to sell BTC on other Exchanges is like watching paint dry. I rather have my eyes poked slowly with needles then be away from you. The love is real how your engine roars. You make me wet with all your liquidity. Not a day goes bye with out me thinking of you. Your soft black tone with your red and green eyes that have stared into mine for years. Your little chirps I hear when you have fulfilled my orders is music to my ears. I have spent sleepless nights laying with you next to me. I go to bed excited when I think about waking up to you. You make me warm inside when your heartbeat slowly picks up when the market opens. You are my true love. When the markets are down you always pick me up. Stand by my side and fill my orders telling me things are going to be OK. When I am looking for moves your violence fulfills me and I am alive once again. The engine roars and my orders fill. One day we will be together again.
Heb je laatst ook mercury coins ontvangen in je waves wallet?weertenaar schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:57:
Waves blijft ook maar doorgaan sinds een deel verkocht heb...gelukkig niet alles
Inderdaadwizl schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:38:
Ik heb er laatst 12500 gekregen. Ook nog RiptoBux. Verder niet veel aandacht aan besteed, maar die Mercury is dus ongeveerd 125 euro waard nu?
Kwam ik ook net achter. Toch wel een behoorlijke bonus imo
Je moest minimaal 1 waves in je wallet hebben om Mercury te krijgen. Volgens mij is het zo'n 2 weken terug uitbetaaldDaCoTa schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:57:
Waar zijn die vandaan gekomen? Ik zie nml. niks in mij Waves wallet, maar wellicht kijk ik verkeerd? Mijn Waves wallet was al een tijdje leeg, heeft dat invloed of je Mercury en RiptoBux krijgt?
Kijk eens even in de transactiegeschiedenis van je wallet, als je ze hebt gekregen staat het daar tussen
[ Voor 11% gewijzigd door assassin85 op 24-04-2017 14:07 ]
Dat ga ik gewoon via bittrex doen, omwisselen naar btc. Maar nu nog niet, wacht er even mee. Voor je t weet is ie straks over n half jaar 8 keer in waarde gestegen. Verlies er toch niets meewizl schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:17:
Yup, ik ben er alleen nog niet uit hoe ik de Waves en Mercury straks het beste kan 'verzilveren'. Ik rommel tot nu toe alleen een beetje op Kraken en hoop dus stilletjes dat die deze 'coins' ook gaan ondersteunen, maar ben er bang voor.
Metcury is nog niet verhandelbaar op bittrex, maar ik ga ervan uit dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren.
https://tidex.com/#/exchange/MER_BTC
https://www.cryptopia.co.nz/Exchange/?market=MER_BTC
Inderdaad mooie bonussen voor iedereen die Waves in een wallet bewaart ten opzichte van een exchange.
Overigens snap ik niet waarom men Waves nu zou willen verkopen, er is zo veel gaande binnen het Waves ecosysteem en ze hebben genoeg budget om nog 20 jaar door te gaan met de huidige burnrate van $100,000 per maand. Er komen nu steeds meer projecten die gebruik willen maken van het Waves platform, zelfs een politieke partij in Rusland. De prijs heeft wel heel lang rond het ICO niveau van 0,00036 sat gehangen. Ik vermoed dat men ongeduldig wordt na een jaar lang praktisch geen stijgingen, soms zelfs wat dalingen, maar het neemt niet weg dat er continu aan de weg getimmerd wordt.
Het aantal transacties per dag hing begin maart rond de 10,000. Dit is nu inmiddels opgelopen tot bijna 20,000 en dit zal alleen maar verder stijgen naar mate meer projecten kiezen om van Waves gebruik te maken, het is nu eenmaal erg makkelijk om een token aan te maken en gebruik te kunnen maken van de bestaande infrastructuur.
Voor mij zegt dit in ieder geval dat er meer dan genoeg ruimte is om te groeien, maar goed, DYOR!
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
TidexFire69 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:06:
Welke exchange doet in Waves? Alleen Bittrex?
Liqui
Livecoin
Yobit
Hitbtc
Litebit (kan je met ideal betalen)
goede tipassassin85 schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:06:
[...]
Je moest minimaal 1 waves in je wallet hebben om Mercury te krijgen. Volgens mij is het zo'n 2 weken terug uitbetaald
Kijk eens even in de transactiegeschiedenis van je wallet, als je ze hebt gekregen staat het daar tussen
(i) Is tijd niet een beetje extreem lang?
(ii) Als ik ze gelijk verstuur moeten ze niet (ongeveer) gelijk toekomen (of alleszins niet dubbel zo lang)
(iii) https://blockchain.info/nl/charts/avg-confirmation-time zegt ongeveer 28 minuten, dus geen idee waarom het zo lang duurt (heb fee zelf niet gekozen, werd gekozen door bitstamp)
[ Voor 5% gewijzigd door kristof1234 op 24-04-2017 21:59 ]
Het is inderdaad erg druk. Alleen heeft hij ze 7 uur terug verzonden, en toen was het niet druk. Met de juiste fee had het al klaar moeten zijn. Heb zelf vanmiddag ook 2 transacties gedaan met een redelijk lage fee en die zijn beide klaar.RaptorXS schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:42:
@ kristof1234
Tis drukjes zie: https://blockchain.info/charts/mempool-count
Edit: Met de drukte van nu maakt de fee natuurlijk wel uit. Denk dat hij net aan de late kant is geweest met die fee aangezien mijn transacties met vergelijkbare fee wel door gekomen zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 24-04-2017 23:02 ]
maar als het al hier staat:
https://blockchain.info/t...4ab10ff58f1ccab83ece89582
dan is het toch "correct opgenomen" dan is het alleen een kwestie van wachten, niet?
Als je geen fee kan opgeven dan doe je er niets aan inderdaad. De gebruikte fee is trouwens prima voor het moment waarop het verzonden is.kristof1234 schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:54:
probleem is dat je zelf geen fee kan opgeven met bitstamp,
maar als het al hier staat:
https://blockchain.info/t...4ab10ff58f1ccab83ece89582
dan is het toch "correct opgenomen" dan is het alleen een kwestie van wachten, niet?
Wanneer een transactie in de blockexplorer staat is ie inderdaad uitgevoerd en is het wachten tot ie voltooid is. Het is nu zo druk geworden in de laatste uren dat het even gaat duren omdat hogere fee's nu voor gaan. Als het niet zo druk geworden was dan zou het al klaar geweest zijn.
We komen ook weer in de buurt van de All Time High met de BTC en dan word het altijd druk.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 24-04-2017 23:12 ]
Goede startups worden op zo'n $6-15m gewaardeerd. Gnosis haalde vandaag zojuist via ICO zo'n $300 miljoen waardering op in 10 minuten.Sando schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:31:
Gnosis. Wat vinden we ervan?
Pijnlijk filmpje met een hoop buzzwords:
[video]
Is het een soort Factom maar dan gelinked aan de Etherium-chain?
Ik zie tekenen van een bubble. Net als in 1999 met internet bedrijven, wordt alles wat met Blockchain te maken heeft, tot enorme proporties geblazen.
Over Gnosis en het DEV team wat zo'n 95% van de coins in handen heeftHatsieflatsie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 00:30:
[...]
Goede startups worden op zo'n $6-15m gewaardeerd. Gnosis haalde vandaag zojuist via ICO zo'n $300 miljoen waardering op in 10 minuten.
Ik zie tekenen van een bubble. Net als in 1999 met internet bedrijven, wordt alles wat met Blockchain te maken heeft, tot enorme proporties geblazen.
https://np.reddit.com/r/E...on_april_11_2017/dgpjwm7/
Verwijderd
2 jaar geleden heb ik eens wat dogecoins gekocht. zie dat ze de laatste maand weer wat in waarde zijn gestegen, maar wat is is jullie visie op de dogecoin. gaat dat ooit nog wat worden?
Groeten,
Gerben
Het zou wat kunnen worden, maar die kans is denk ik klein. Er zijn honderden vergelijkbare coins en dat die allemaal wat worden gaat niet gebeuren.Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:57:
Hallo,
2 jaar geleden heb ik eens wat dogecoins gekocht. zie dat ze de laatste maand weer wat in waarde zijn gestegen, maar wat is is jullie visie op de dogecoin. gaat dat ooit nog wat worden?
Groeten,
Gerben
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:57:

DOGE is erg waardeloos geweest en is een ideale coin om te pumpen. Het zal m.i. nooit wat worden maar met een beetje geluk wordt ie gepumpt nu en kan je op het juiste moment wat winst maken.
Daarbij maak je je door met deze vraag te registreren meteen verdacht. Het plaatsen van dat soort onschuldige vraagjes op fora is een kerntaak van pumpers.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
ooh ik ben helemaal niet bekend in dit wereldje. dus ik zou geneens weten hoe ik moet pumpen en wat houdt pumpen precies in dan?Sando schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:17:
[...]
[afbeelding]
DOGE is erg waardeloos geweest en is een ideale coin om te pumpen. Het zal m.i. nooit wat worden maar met een beetje geluk wordt ie gepumpt nu en kan je op het juiste moment wat winst maken.
Daarbij maak je je door met deze vraag te registreren meteen verdacht. Het plaatsen van dat soort onschuldige vraagjes op fora is een kerntaak van pumpers.
ik heb 2 jaar geleden samen met een vriend wat gekocht, want we dachten hier wel even miljonair mee te worden xD
nu moet ik zeggen dat ik opzich wel interesse heb om me in cryptocurrency te gaan verdiepen, maar geen idee waar te beginnen. misschien tips?
"Pumpen" is de eerste stap in een "pump & dump". Het doel van pumpen is de prijs significant opdrijven. De pumper (of pumpers) koopt zelf als vlak voor de pump de cryptocurrency in om het vervolgens voor een hogere prijs te verkopen (de "dump"). Pumpen gebeurt door te proberen de boel te hypen (via forums, twitter, enz...) of op strategische manier koop-orders te plaatsen, waardoor het lijkt alsof er veel vraag is naar de cryptocurrency.Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:28:
[...]
ooh ik ben helemaal niet bekend in dit wereldje. dus ik zou geneens weten hoe ik moet pumpen en wat houdt pumpen precies in dan?
Veel cryptocurrencies met een laag handelsvolume worden gebruikt voor dergelijke strategien, omdat met relatief weinig geld een forse koersreactie te behalen valt. Sommige pumps worden gedaan op een vrij georganiseerde manier door een groep mensen en er zijn ook handelaren die niet direct betrokken zijn, maar wel proberen om pumps vroeg te spotten en mee te liften. Uiteindelijk zijn het meestal de mensen die niet door hebben dat de koersstijging gebaseerd is op misleidende informatie die aan het eind van de rit met forse verliezen achter blijven. Daarom is pump & dump op reguliere beurzen ook illegaal.
Dan heb je met Dogecoin niet de juiste keuze gemaakt, want die was vanaf dag 1 al bedoeld als grap.ik heb 2 jaar geleden samen met een vriend wat gekocht, want we dachten hier wel even miljonair mee te worden xD
Bitcoin. Saai, oud, maar wel het meest bekend, met het grootste handelsvolume en de meest stabiele platformen.nu moet ik zeggen dat ik opzich wel interesse heb om me in cryptocurrency te gaan verdiepen, maar geen idee waar te beginnen. misschien tips?
Er zijn honderden alternatieve cryptocurrencies ("altcoins"). Sommigen zijn zeer innovatief en zitten vol met goede ideeën (al is dat ook niet altijd een garantie voor succes), maar veel zijn niet veel meer dan een matige kopie met vooral veel goede marketing. Vrijwel alle cryptocurrencies zijn open source, dus een succesvol project wordt snel gekopieerd door mensen die lang niet zoveel kennis hebben als de oorspronkelijke ontwikkelaars en alle mooie plannen niet waar kunnen maken. Dit is lang niet altijd kwaadaardig (vaak onderschat men simpelweg de complexiteit), maar het eindresultaat is dat de meeste altcoins niet meer zijn dan een speculatiemiddel.
Onderscheid maken tussen cryptocurrencies die daadwerkelijke goed in elkaar zitten en iets toevoegen aan het crypto-landschap en altcoins die enkel pump-en-dump materiaal zijn, kan lastig zijn voor een beginner die niet bekend is met de materie. Vandaar dat je het beste kunt beginnen bij de "trusted original".
Verwijderd
Bedankt voor je bericht. ik weet niet of dat hier besproken word en of dat het uberhaupt mag, maar stel ik zou mijn dogecoins nu verhandelen en in een andere altcoin investeren, welke zou je dan aanraden?Rannasha schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:14:
[...]
"Pumpen" is de eerste stap in een "pump & dump". Het doel van pumpen is de prijs significant opdrijven. De pumper (of pumpers) koopt zelf als vlak voor de pump de cryptocurrency in om het vervolgens voor een hogere prijs te verkopen (de "dump"). Pumpen gebeurt door te proberen de boel te hypen (via forums, twitter, enz...) of op strategische manier koop-orders te plaatsen, waardoor het lijkt alsof er veel vraag is naar de cryptocurrency.
Veel cryptocurrencies met een laag handelsvolume worden gebruikt voor dergelijke strategien, omdat met relatief weinig geld een forse koersreactie te behalen valt. Sommige pumps worden gedaan op een vrij georganiseerde manier door een groep mensen en er zijn ook handelaren die niet direct betrokken zijn, maar wel proberen om pumps vroeg te spotten en mee te liften. Uiteindelijk zijn het meestal de mensen die niet door hebben dat de koersstijging gebaseerd is op misleidende informatie die aan het eind van de rit met forse verliezen achter blijven. Daarom is pump & dump op reguliere beurzen ook illegaal.
[...]
Dan heb je met Dogecoin niet de juiste keuze gemaakt, want die was vanaf dag 1 al bedoeld als grap.
[...]
Bitcoin. Saai, oud, maar wel het meest bekend, met het grootste handelsvolume en de meest stabiele platformen.
Er zijn honderden alternatieve cryptocurrencies ("altcoins"). Sommigen zijn zeer innovatief en zitten vol met goede ideeën (al is dat ook niet altijd een garantie voor succes), maar veel zijn niet veel meer dan een matige kopie met vooral veel goede marketing. Vrijwel alle cryptocurrencies zijn open source, dus een succesvol project wordt snel gekopieerd door mensen die lang niet zoveel kennis hebben als de oorspronkelijke ontwikkelaars en alle mooie plannen niet waar kunnen maken. Dit is lang niet altijd kwaadaardig (vaak onderschat men simpelweg de complexiteit), maar het eindresultaat is dat de meeste altcoins niet meer zijn dan een speculatiemiddel.
Onderscheid maken tussen cryptocurrencies die daadwerkelijke goed in elkaar zitten en iets toevoegen aan het crypto-landschap en altcoins die enkel pump-en-dump materiaal zijn, kan lastig zijn voor een beginner die niet bekend is met de materie. Vandaar dat je het beste kunt beginnen bij de "trusted original".
Lees net dit: https://www.sec.gov/rules/sro/batsbzx/2017/34-80511.pdf
[ Voor 0% gewijzigd door RaptorXS op 25-04-2017 18:53 . Reden: typo ]
[ Voor 14% gewijzigd door kristof1234 op 25-04-2017 18:56 ]
Tevens heeft NLG een leuke stijging gehad de afgelopen week maar dat valt nu een stukje terug helaas.
Ik logte automatisch in met de oude versie van de lite client maar die heb ik verwijderd en nu kan ik niet meer inloggen met de nieuwe client.
[ Voor 33% gewijzigd door Ernemmer op 25-04-2017 19:51 ]
Als je de seed zou kunnen acterhalen doormiddel van je public key, zou het niet veilig zijn om je public key te gebruiken om aan anderen te geven aangezien dat je dan toegang tot de coins zou geven. Private/public keys zijn er dan ook daarom op gebaseerd dat dat niet mogelijk is.Ernemmer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:50:
Iemand hier een idee hoe ik bij Waves kan inloggen met alleen een adress en een wachtwoord? Ik weet mijn wallet seed niet meer maar wel mijn adress.
Ik logte automatisch in met de oude versie van de lite client maar die heb ik verwijderd en nu kan ik niet meer inloggen met de nieuwe client.
Hate to break it to you, je bent je coins kwijt ben ik bang. Volgende keer altijd een backup maken van je seed.
[ Voor 6% gewijzigd door Penait1 op 25-04-2017 19:55 ]
Net even via Facebook contact gehad en het is inderdaad niet te herstellen.Penait1 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:54:
[...]
Als je de seed zou kunnen acterhalen doormiddel van je public key, zou het niet veilig zijn om je public key te gebruiken om aan anderen te geven aangezien dat je dan toegang tot de coins zou geven. Private/public keys zijn er dan ook daarom op gebaseerd dat dat niet mogelijk is.
Hate to break it to you, je bent je coins kwijt ben ik bang. Volgende keer altijd een backup maken van je seed.
Nu mijn backups doorzoeken naar één met de oude client en hopen dat de info nog bruikbaar is na terugzetten.
Update een aantal minuten later:
Woooohoooooo, het is gelukt om een backup van de seed terug te vinden
[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 25-04-2017 20:39 ]
Dat is dus typisch Waves, iedereen kan tokens maken en uitdelen. Wel leuk als ze ook nog iets waard worden.assassin85 schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:56:
[...]
Heb je laatst ook mercury coins ontvangen in je waves wallet?
Ik was wel van plan deze in de gaten te houden. Vooral de veiling, waarin coins juist goedkoper worden vond ik erg leuk bedacht. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ze vrij verhandelbaar worden op Kraken. Vind de prijs per coin eigenlijk absurd voor een nieuwe coin. Op deze site kun je zien wat ico's tegenwoordig opbrengen. Geen kattepis en zeker niet gek om dit een bubble te noemen.Hatsieflatsie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 00:30:
[...]
Goede startups worden op zo'n $6-15m gewaardeerd. Gnosis haalde vandaag zojuist via ICO zo'n $300 miljoen waardering op in 10 minuten.
Over ICO's en Waves gesproken. ZrCoin vind ik ook interessant. Wel een ICO maar dan eentje waar echt een fysiek product achter zit. Je kunt weer uitstappen en je geld terugkrijgen als je het niks vindt en op het eind inruilen voor een kilo Zirconium, mocht je dat willen. Waar ik wel bang voor ben is uitstel. Helaas is die angst niet onterecht; de ico is al eenmaal uitgesteld...
Verder in de categorie hypes en bubbles: Masternodes. Ik heb een paar Chaincoins (CHC) gekocht om wat te knutselen met masternodes. Veel meer schijnt de coin ook niet te bieden momenteel dus ik verwacht er niet te veel van.
Edit: POSWallet dan nog even. Lijkt me doelwit nummer 1 voor hackers met duizenden hot wallets online en een uitstraling die nog het meest doet denken aan bter.com
[ Voor 4% gewijzigd door vertigoo op 25-04-2017 21:57 ]
@Verwijderd Koop maar litecoin als je advies van willekeurige forumbezoekers aan wil nemen... (of lees wat over litecoin & segwit, en kijk dan of je het risico wilt nemen).
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Kopen is niet illegaal, maar met alleen kopen start je meestal geen effectieve p&d. Er moet hype gecreeerd worden en koop-orders in de boeken hebben is daar slechts een deel van. De coin moet gepromoot worden. En dat is waar het grijze gebied zit.Jogai schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:31:
@Rannasha Snap dat p&d illegaal is op echte beurzen, maar koersen opdrijven door te kopen 'kan' nog steeds, en kan toch niet illegaal zijn?
Als ik op een gegeven moment tevreden ben met de koershoogte (en dus bereid ben te sellen), maar nog wel even wil kijken of de koers nog hoger gaat gebruik ik dan een stop loss? Hoe stel ik dat correct in?
Dus stel de koers is 1175, en daartegen wil ik in principe verkopen, maar ik wil nog even kijken of t nog hoger gaat (en ben ook tevreden om te verkopen tegen 1175 als de koers bv al op 1180 staat) moet ik dan naar advanced gaan, sell, stop/loss 1175 en thats it?
Iemand hier verder nog tips over?
Ligt er aan hoe het LTC met SegWit zal vergaan denk ik. Het blijven sub-optimale oplossingen vind ik trouwens, en dat terwijl iedereen weet dat scaling een probleem wordt.Luuk schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:56:
Ik zie dat Bitcoin Unlimited support behoorlijk blijft stijgen, Zit die hardfork er dan toch aan te komen?
Ander nieuws; 300M USD ICO van Gnosis
Edit2\ Net even snel door die white-paper gegaan, als dat het enige is waarop die ICO is gebaseerd dan is het borderline vaporware. Meer een mooie website, grappig idee en een leuk verhaal. Heeft iemand hier zichzelf er meer in verdiept? Iemand die misschien iets heeft gekocht? Ik ben benieuwd naar motieven om hierin te investeren.
Edit3\ Moet je voor de grap eens kijken naar de linkedIn profielen van de twee oprichters
[ Voor 32% gewijzigd door Maks op 26-04-2017 11:20 ]
Het precieze gedrag dat je zoekt kun je niet nabootsen met de Kraken-ordertypes. Wat het meeste in de buurt komt is een "Stop, Limit" verkooporder. Hiermee geef je je doel-bedrag als limit-order op (bijvoorbeeld 1190) en daarnaast een stop-bedrag waarvoor de boel zeker verkocht moet worden als de prijs zover daalt, bijvoorbeeld 1170 (de stop-waarde moet onder de huidige prijs zitten, anders wordt deze direct uitgevoerd).Stoffa schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:45:
Vraagje over Kraken:
Als ik op een gegeven moment tevreden ben met de koershoogte (en dus bereid ben te sellen), maar nog wel even wil kijken of de koers nog hoger gaat gebruik ik dan een stop loss? Hoe stel ik dat correct in?
Dus stel de koers is 1175, en daartegen wil ik in principe verkopen, maar ik wil nog even kijken of t nog hoger gaat (en ben ook tevreden om te verkopen tegen 1175 als de koers bv al op 1180 staat) moet ik dan naar advanced gaan, sell, stop/loss 1175 en thats it?
Een alternatief is een trailing stop order. Hiermee kun je aangeven dat als de prijs meer dan X daalt ten opzichte van de hoogste koers sinds het aanmaken van de order, de boel verkocht moet worden. Stel de koers is nu 1175 en je zet een trailing stop op -5. Daalt de koers direct na plaatsing tot 1170, dan wordt de boel dan verkocht. Stijgt de koers echter, dan schuift het verkoop-niveau op gelijke manier mee. Merk op dat er twee varianten zijn van een trailing stop, eentje die de verkoop order als market order (gegarandeerde executie maar mogelijk tegen een slechtere prijs) en een variant met een limit order (meer controle over de prijs, maar geen garantie op executie).
Als je nu wilt verkopen en er nog dat beetje extra uit wilt persen: account maken bij gdax, daar je coins heensturen en verkopen. BTC staat daar de laatste dagen vrij consequent een procentje hoger dan bij kraken.Stoffa schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:45:
Kun je ook uitleggen waardoor gdax hoger staat? Ik bedoel daar moeten toch redenen voor zijn? Is er bv qua uitbetaling een minder gunstige SEPA regeling dan bij Kraken of iets van dien aard? Of betaal je bv voor inleggen?ASW1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:25:
[...]
Als je nu wilt verkopen en er nog dat beetje extra uit wilt persen: account maken bij gdax, daar je coins heensturen en verkopen. BTC staat daar de laatste dagen vrij consequent een procentje hoger dan bij kraken.
@Rannasha Heel erg bedankt voor de toelichting!
[ Voor 4% gewijzigd door Stoffa op 26-04-2017 11:35 ]
Gdax heeft lage kosten voor SEPA overboekingen (€0.25 withdrawal, deposit is gratis).Stoffa schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:35:
[...]
Kun je ook uitleggen waardoor gdax hoger staat? Ik bedoel daar moeten toch redenen voor zijn? Is er bv qua uitbetaling een minder gunstige SEPA regeling dan bij Kraken of iets van dien aard? Of betaal je bv voor inleggen?
Maar 1% prijsverschil is niet heel groot. Zodra je de fees en de spread van het verschil aftrekt, blijft er bijna niets meer over.
Om op GDAX te registreren moet je via je webcam photos maken van de voorkant en achterkant van je paspoort. Dat heb ik nu een stuk of vijf keer geprobeerd, maar iedere keer staat er "please try again" .Rannasha schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:06:
[...]
Gdax heeft lage kosten voor SEPA overboekingen (€0.25 withdrawal, deposit is gratis).
Maar 1% prijsverschil is niet heel groot. Zodra je de fees en de spread van het verschil aftrekt, blijft er bijna niets meer over.
Ik valt me op dat er staat BTC/EUR trading is not yet available in your region?
@Rannasha Die trailing stop optie staat me wel aan, denk dat dat m gaat worden. Nou is alleen de vraag wat voor marge ik zal aanhouden (denk zelf aan de 5 die jij noemde), en of ik market of limit zal doen. Hoe groot is het risico bij market dat bij een (scherpe) daling mijn order niet geexecute wordt denk jij?
[ Voor 20% gewijzigd door Stoffa op 26-04-2017 14:25 ]
€5 is een heel kleine marge, die wordt bij een kleine schommeling al geraakt. Ik zou zeker niet voor minder dan €10 gaan. Verder hangt het af van hoeveel je maximaal bereid bent te verliezen t.o.v. de huidige koers.Stoffa schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:28:
[...]
@Rannasha Die trailing stop optie staat me wel aan, denk dat dat m gaat worden. Nou is alleen de vraag wat voor marge ik zal aanhouden (denk zelf aan de 5 die jij noemde), en of ik market of limit zal doen. Hoe groot is het risico bij market dat bij een (scherpe) daling mijn order niet geexecute wordt denk jij?
Wat betreft market / limit, je hebt het verkeerd om: Bij een market wordt je order sowieso uitgevoerd, tegen de best mogelijke prijs. Bij een limit order stel je zelf een uiterste prijs in. Voor stop-orders is normaalgesproken een market order de beste keus, want het doel van dergelijke orders is juist dat ze met zekerheid worden uitgevoerd als de koers tegen je keert. Gebruik je een limit order, dan loop je het risico dat de koers nog veel verder daalt zonder dat jouw order wordt uitgevoerd.
Ik was zo blij paar dagen terug dat ik eindelijk break-even was met mijn btc bij Poloniex (à 1300 usd) en dat het zelfs nog even door bleef stijgen. Ik dacht dat het niet ging blijven duren en inderdaad, het zakte terug wat, dus ik maar verkocht.
Staat ondertussen op 1400!!
[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 26-04-2017 15:01 ]
Ben nu een 2 weekjes bezig met Cryptocurrencies. Heb een goed exchange platform gevonden waarbij ik met een lage fee mijn coins kan verkopen. Heb een aantal websites om bij te houden hoe mijn coins schommelen in de koers. En tot nu toe zonder enig ervaring al meer dan het dubbele van mijn inzet gemaaktRannasha schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:14:
[...]
"Pumpen" is de eerste stap in een "pump & dump". Het doel van pumpen is de prijs significant opdrijven. De pumper (of pumpers) koopt zelf als vlak voor de pump de cryptocurrency in om het vervolgens voor een hogere prijs te verkopen (de "dump"). Pumpen gebeurt door te proberen de boel te hypen (via forums, twitter, enz...) of op strategische manier koop-orders te plaatsen, waardoor het lijkt alsof er veel vraag is naar de cryptocurrency.
[...]
Dan heb je met Dogecoin niet de juiste keuze gemaakt, want die was vanaf dag 1 al bedoeld als grap.
[...]
Bitcoin. Saai, oud, maar wel het meest bekend, met het grootste handelsvolume en de meest stabiele platformen.
Natuurlijk zitten er risico's aan, maar wat inschatten wat de koers gaat doen over de langere termijn dat kan bijna iedereen wel zien... Dus vindt niet zo zeer dat je je helemaal moet verdiepen in de materie anders kan het lastig zijn voor een beginner
Gefeliciteerd!! jij bent dus miljonair binnenkort!!Bonkers12 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:23:
[...]
Ben nu een 2 weekjes bezig met Cryptocurrencies. Heb een goed exchange platform gevonden waarbij ik met een lage fee mijn coins kan verkopen. Heb een aantal websites om bij te houden hoe mijn coins schommelen in de koers. En tot nu toe zonder enig ervaring al meer dan het dubbele van mijn inzet gemaakt.
Natuurlijk zitten er risico's aan, maar wat inschatten wat de koers gaat doen over de langere termijn dat kan bijna iedereen wel zien... Dus vindt niet zo zeer dat je je helemaal moet verdiepen in de materie anders kan het lastig zijn voor een beginnerGewoon http://coinmarketcap.com/ goed uitzoeken welke coin je denkt dat straks flink gaat stijgen
Goodluck !
Vanwaar deze stijging? Er waren recent nog wat problemen met ETH ontstaan, dacht ik?wizl schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:39:
Zie ETH gaan dan
Het zou mij overigens niet verbazen als de totale waarde van cryptocurrencies + assets (tokens) wat nu 30 miljard dollar is, 300 miljard dollar zal bedragen over 5 jaar.Luuk schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:28:
[...]
Gefeliciteerd!! jij bent dus miljonair binnenkort!!![]()
Dit is gewoon gokkenBonkers12 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:23:
[...]
Ben nu een 2 weekjes bezig met Cryptocurrencies. Heb een goed exchange platform gevonden waarbij ik met een lage fee mijn coins kan verkopen. Heb een aantal websites om bij te houden hoe mijn coins schommelen in de koers. En tot nu toe zonder enig ervaring al meer dan het dubbele van mijn inzet gemaakt.
Natuurlijk zitten er risico's aan, maar wat inschatten wat de koers gaat doen over de langere termijn dat kan bijna iedereen wel zien... Dus vindt niet zo zeer dat je je helemaal moet verdiepen in de materie anders kan het lastig zijn voor een beginnerGewoon http://coinmarketcap.com/ goed uitzoeken welke coin je denkt dat straks flink gaat stijgen
Goodluck !
Dat zou mij ook niets verbazen inderdaad. Dat de BTC bijvoorbeeld over 5 jaar op 3.500 dollar of hoger staat zie ik zeker wel gebeuren. Ik handel wel wat in de BTC maar probeer ook coins vast te houden voor wanneer zoiets gebeurt. Nu voor 1200 euro verkopen met geld wat ik niet nodig heb terwijl het over 3 jaar makkelijk verdubbeld kan zijn wil ik ook niet doen.Hatsieflatsie schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:55:
[...]
Het zou mij overigens niet verbazen als de totale waarde van cryptocurrencies + assets (tokens) wat nu 30 miljard dollar is, 300 miljard dollar zal bedragen over 5 jaar.
De Altcoins zijn wel wat meer onzeker op lange termijn denk ik. Aan de andere kant kan je hier ook veel meer winst pakken en hoef je er niet zo heel veel geld in te stoppen. Ik denk alleen ook wel dat er genoeg Altcoins zijn die over 5 jaar dood zijn, flink gezakt zijn, nog steeds enorm laag staan. Dit zal met de coins die nu groot zijn waarschijnlijk niet zo, maar er zijn ook genoeg shitcoins die vrijwel waardeloos blijven.
Edit: Zit de BTC nu op dit moment trouwens niet weer aan een ATH ?
[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 26-04-2017 16:16 ]
Van de week was wel een nieuwsbericht over dat PoS 75% voltooid was. Dit heeft wel wat beweging veroorzaakt, zowel bij Ethereum als Ethereum Classic. Bitcoin stijging zal ook wel hebben bijgedragen.Hatsieflatsie schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:49:
[...]
Vanwaar deze stijging? Er waren recent nog wat problemen met ETH ontstaan, dacht ik?
Zelfde dilemma hier, laatst voor 900 gekocht, ATH zal heel snel gaan sneuvelen zo te zien.PilatuS schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:10:
[...]
Nu voor 1200 euro verkopen met geld wat ik niet nodig heb terwijl het over 3 jaar makkelijk verdubbeld kan zijn wil ik ook niet doen.
Verkopen en wachten tot de koers weer een keertje flink keldert om dan weer terug te kopen, of gewoon vasthouden?
Gefeliciteerd met de overwinningBonkers12 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:23:
[...]
Goodluck !
Meld je je wel even zodra je de volledige inzet plus winst verloren hebt? Wel zo sportief
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik heb na de val van 1250 naar onder de 1000 aardig wat ingekocht. Toen ie weer op 1250 stond weer wat verkocht maar het meeste vastgehouden.ASW1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:19:
[...]
Zelfde dilemma hier, laatst voor 900 gekocht, ATH zal heel snel gaan sneuvelen zo te zien.
Verkopen en wachten tot de koers weer een keertje flink keldert om dan weer terug te kopen, of gewoon vasthouden?
Vasthouden of verkopen hangt denk ik flink af van of je het geld kan missen. Als je bijvoorbeeld van 5.000 euro zeker weet dat de komende 5 jaar niet nodig te hebben is vasthouden waarschijnlijk een goed plan.
Wat ik zelf een beetje probeer te doen is inkopen nadat er wat gezeik geweest is zoals de vorige keer met de mogelijke fork. Dan wachten tot ik een flinke winst heb en wat verkopen. Een groot deel hou ik gewoon vast. Dan kan ik als het heel hard omhoog gaat wat meer verkopen maar blijf ook altijd wel wat vasthouden.
Zowel bij verkopen als inkopen doe ik dat in stappen voor de coins waarmee ik handel. Bij de vorige crash wist je natuurlijk nooit hoe ver ie zou zakken. Toen heb ik over meerdere dagen telkens wat ingekocht toen ie bleef zakken. Zo heb ik een deel relatief hoog ingekocht, maar ook een deel heel laag. Bij verkopen doe ik hetzelfde. Ik wacht sowieso op een leuke winst maar ook dan verkoop ik in stappen zodat ik niet alles gelijk voor een lagere winst verkoop terwijl de boel 2 weken later nog veel hoger staat. Mocht ie weer zakken hou ik de boel gewoon net zo lang vast tot er weer een leuke winst is. Het boeit mij dan ook niet of dat 2 weken of 6 maanden is, ik wacht wel.
Edit: Ik ben begonnen met als doel de boel voor jaren vast te houden, maar aangezien de koers toch gekke dingen doet is daar op wat kortere termijn ook leuk geld mee te verdienen. Het zou kunnen dat de koers nooit meer onder de 1000 dollar komt. Maar het kan ook prima dat we weer een keer naar 700 gaan. Dan is inkopen na een val, lang wachten en verkopen een beter idee. Het is ook jammer niet die winst van 700 naar 1250 te pakken als je weer opnieuw kan inkopen. Het nadeel is als de boel niet flink zakt. Daarom probeer ik een beetje beide te doen. Toch wat handelen en winst pakken, maar ook genoeg vasthouden voor de toekomst.
Verder heb je natuurlijk ook een extreme pieken omhoog. Van 600 naar 1200 is de vorige keer in zo'n 3 maanden gebeurt. Als de boel in 3 maanden tijd met 100% omhoog gaat mag je wel verwachten dat dit feest niet door blijft gaan en dat een keer wat gaat gebeuren.
[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 26-04-2017 16:45 ]
Als je bekijkt hoeveel nieuw geld er de afgelopen maanden in cryptogeld is gepompt, dan had normaal gezien bitcoin veel hoger moeten staan. BTC was bedoeld als betaalmiddel en juist datgene is iets wat nu niet lekker werkt. En een oplossing is nog steeds ver te zoeken.Hatsieflatsie schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:49:
[...]
Vanwaar deze stijging? Er waren recent nog wat problemen met ETH ontstaan, dacht ik?
Daarnaast is de afstand tussen nummer 1 en nummer 2 in cryptoland nog best groot. Te groot, vinden velen. Zeker als je ziet hoeveel nieuwe development-teams kiezen voor ETH als basis en hoeveel problemen Bitcoin heeft. Ik verwacht dat ETH nog flink blijft stijgen de komende maanden, ten koste van BTC. Waarom vandaag de stijging? Het was door meerdere 'toppers' getipt op Tradingview.
(en ondertussen lijkt XMR wind tegen te hebben
[ Voor 7% gewijzigd door wizl op 26-04-2017 17:37 ]
Bij een fork wordt de coin in twee coins gesplit. Het klopt dus dat je zowel de originele ETC als de ETH hebt gekregen.wizl schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:36:
Even een andere vraag over ETH/ETC, op Kraken. Ten tijde van de fork heb ik het aantal ETH dat ik had ook in ETC 'gekregen'. Ik ging er vanuit dat ik maar 1 van de 2 kon verkopen en dat op dat moment het aantal coins van de ander ook 0 zou zijn. Maar nu heb ik ETH verkocht en heb ik nog steeds het originele aantal ETC?!? Dat zou een mooi cadeautje zijn....
Overigens hoeft dit uiteraard niet altijd goed uit te pakken en als je coins op een exchange bewaart, dan kan er weleens wat mis gaan waardoor je niet alle twee de coins krijgt, maar in jouw geval is het goed gegaan. Wel goed om dit even in het achterhoofd te houden voor een mogelijke Bitcoin fork.
Ik zoek iets om mijn USDT naar om te zetten tot het terug 1:1 staat (of voordat het helemaal crasht bij problemen)
Wat lijkt jullie het veiligste momenteel?
[ Voor 98% gewijzigd door Krisp op 28-04-2017 11:49 ]
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Persoonlijk zou ik geen geld stoppen in iets wat net enorm omhoog gegaan is. Prima als je er voor die tijd bij bent natuurlijk, maar op een ATH instappen is niet iets wat ik zou aanraden. Tuurlijk kan de prijs alsnog verdubbelen, maar iets wat extreem snel omhoog gegaan is kan ook keihard weer zakken.Fire69 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:00:
Wat denken jullie van ETH en LTC? Beide ongelooflijk de hoogte in geschoten, zou het blijven duren?
Edit: ETH is in 3 maanden tijd met zo'n 500% gestegen. Nu nog instappen lijkt mij niet verstandig tenzij je het voor de lange termijn doet.
[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 26-04-2017 20:52 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om