Nee, eerst niet.Rannasha schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:33:
[...]
Heb je de mail ook helemaal tot het einde doorgelezen? Want onderaan staat dat er voor SEPA-gebruikers niets verandert omdat een SEPA-transactie veel goedkoper en sneller is.
Kraken probeert waarschijnlijk in te spelen op de problematiek bij Bitfinex. Hoewel de USD-transacties niet goedkoop zijn, is het wel een interessante optie voor mensen die eerder bij Bitfinex handelden en nu een weg nodig hebben om hun USD eruit te halen.
Hoeveel betaal je dan eigenlijk bij Kraken voor een transactie? Ik vraag het (als complete noob) omdat ik wat btc bij coinbase heb staan zonder dat ik daar ooit goed over nagedacht heb, maar ik heb de indruk dat zij meer een soort wallet zijn. Als ik daar btc naar euro om wil zetten betaal ik 1,5% plus een niet zo heel gunstige koers. Ik schat dat het totaal wel rond de 2 procent komt.
Bij Kraken zie ik voor kleine volumes 0.16% maker fee en 0.26% taker fee, maar het is me niet duidelijk of daar nog andere kosten bij komen?
Bij Kraken zie ik voor kleine volumes 0.16% maker fee en 0.26% taker fee, maar het is me niet duidelijk of daar nog andere kosten bij komen?
Enkel sepa withdraw fee van 0,90€ als je het opneemt voor de rest niet.ASW1 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:55:
Hoeveel betaal je dan eigenlijk bij Kraken voor een transactie? Ik vraag het (als complete noob) omdat ik wat btc bij coinbase heb staan zonder dat ik daar ooit goed over nagedacht heb, maar ik heb de indruk dat zij meer een soort wallet zijn. Als ik daar btc naar euro om wil zetten betaal ik 1,5% plus een niet zo heel gunstige koers. Ik schat dat het totaal wel rond de 2 procent komt.
Je betaald bij coinbase ik meen 1% (maar jij hebt het over 1.5%?) als je het direct via hun verkoopt, je kan het ook via gdax verkopen door een koppeling aan je account dan heb je andere fees. (0.5% taker 0% maker) en dan opnemen voor ik geloof ook iets van een euro.
[ Voor 4% gewijzigd door green-tea op 18-04-2017 15:59 ]
FTFY.green-tea schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:58:
[...]
Enkel sepa withdraw fee van 0,90€ 0,09€ als je het opneemt voor de rest niet.
SEPA withdrawal kosten bij Kraken zijn effectief verwaarloosbaar. Vind het op zich apart dat ze ze uberhaubt rekenen, want hoeveel levert het nu op bij elkaar?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Je hebt 3,000,030 XEM nodig.lasharor schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:36:
Heb je een link naar meer info over die supernodes? Hoeveel XEM heb je daarvoor nodig?
[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 18-04-2017 17:11 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Het zullen wel kosten zijn die hun bank rekent voor elke transactie.Rannasha schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:32:
[...]
FTFY.
SEPA withdrawal kosten bij Kraken zijn effectief verwaarloosbaar. Vind het op zich apart dat ze ze uberhaubt rekenen, want hoeveel levert het nu op bij elkaar?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Vraagje: welke site gebruiken jullie om Altcoins te kopen/verkopen?
Ik zoek een alternatief voor litebit.eu omdat zij aardig wat kosten rekenen (liefst met iDeal mogelijkheid).
Ik zoek een alternatief voor litebit.eu omdat zij aardig wat kosten rekenen (liefst met iDeal mogelijkheid).
[ Voor 13% gewijzigd door Jdome op 18-04-2017 18:05 ]
Exchanges zoals:Jdome schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:03:
Vraagje: welke site gebruiken jullie om Altcoins te kopen/verkopen?
Kraken
Btc-e
Bitfenix
Je kan ook websites/bedrijven zoals anycoindirect of bitonic gebruiken, maar dan ben je wel duurder uit.
Bij geen van boven genoemde 3 kan je met iDEAL inleggen, maar bij Kraken kan je wel vanaf je bankrekening overmaken.
Van die drie zou ik Kraken kiezen, zonder twijfel. SEPA transfers gaan snel, hou alleen bij de eerste deposit rekening met wat extra papierwerk. Withdrawals zijn vaak binnen 24 uur, voor inderdaad 9 cent.Secsytime schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:22:
[...]
Exchanges zoals:
Kraken
Btc-e
Bitfenix
Je kan ook websites/bedrijven zoals anycoindirect of bitonic gebruiken, maar dan ben je wel duurder uit.
@Jasper & @Jdome Met iDeal bitcoins kopen kan hier:
- https://bitonic.nl/
- https://btcdirect.eu/nl-nl
- https://www.bitmymoney.com/bitcoins/
- https://www.happycoins.com/nl
- https://anycoindirect.eu/nl
- https://www.litebit.eu/nl
[ Voor 28% gewijzigd door Jogai op 18-04-2017 22:43 ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Daar gaat het helemaal niet om
Oeps, verkeerd gelezen. Maar anycoin en btcdirect verkopen wel andere coins..PilatuS schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:43:
[...]
Daar gaat het helemaal niet omHet gaat om het kopen/verkopen van Altcoins, niet om Bitcoins.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Poloniex is met een grote schoonmaak bezig,
On May 2, 2017, the following will be delisted: BBR, BITS, C2, CURE, HZ, IOC, MYR, NOBL, NSR, QBK, QORA, QTL, RBY, SDC, UNITY, VOX, XMG
Hierna zullen er wel een aantal nieuwe coins worden aangeboden lijkt mij..
On May 2, 2017, the following will be delisted: BBR, BITS, C2, CURE, HZ, IOC, MYR, NOBL, NSR, QBK, QORA, QTL, RBY, SDC, UNITY, VOX, XMG
waarde van de meeste van deze coins meteen -70-80%MichawwZki schreef op woensdag 19 april 2017 @ 03:36:
Poloniex is met een grote schoonmaak bezig,
Niet zo gek. Voor veel van deze coins (die met recht in de categorie "shitcoins" vallen IMO) is Poloniex de enige enigszins reputabele plek om ze te verhandelen. Zodra die wegvalt, raak je de coins niet meer kwijt. Dus snel dumpen nu het nog kan.weertenaar schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:24:
[...]
waarde van de meeste van deze coins meteen -70-80%
Indien je bitcoins of fiat op je account wil bij bittrex kun je met richie praten. Voor wat grotere hoeveelheden valt er te praten 10k plus$.
De problematiek rondom USD transacties van Bitfinex en Tether lijkt niet direct gerelateerd te zijn aan deze bedrijven, maar meer aan strenger AML beleid vanuit de VS en het Taiwanese banksysteem dat hier niet echt aan voldoet. Aldus dit artikel: https://medium.com/@whale...crypto-drama-15417cbcdf7b
Mensen ervaring met corporate accounts op Kraken en de verplichte AML documenten? "Kraken AML Program Questionnaire.pdf" en "your company's AML policy" ?
Ja heb ik meer dan jaar geleden ook allemaal moeten invullen zo gepiept, daarna zijn ze ook makkelijk met het verhogen van limieten.Jasper schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:37:
Mensen ervaring met corporate accounts op Kraken en de verplichte AML documenten? "Kraken AML Program Questionnaire.pdf" en "your company's AML policy" ?
[ Voor 7% gewijzigd door green-tea op 19-04-2017 20:47 ]
Bij de "Anti-Money Laundering Questionnaire" is het vast overal "Ja" op antwoorden. Maar ergens een eigen "AML Policy" vandaan halen/opzetten heb ik nog niet echt een goede bron voor. Jij?green-tea schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:46:
[...]
Ja heb ik meer dan jaar geleden ook allemaal moeten invullen zo gepiept, daarna zijn ze ook makkelijk met het verhogen van limieten.
Ik "gebruik" het account enkel voor trading/arbitrage dan heb je geen AML Policy en kan je deze ook niet opsturen =] Wat je kan doen is diverse AML policy's van (nederlandse) crypto gerelateerde bedrijven/websites doornemen.Jasper schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:56:
[...]
Bij de "Anti-Money Laundering Questionnaire" is het vast overal "Ja" op antwoorden. Maar ergens een eigen "AML Policy" vandaan halen/opzetten heb ik nog niet echt een goede bron voor. Jij?
[ Voor 27% gewijzigd door green-tea op 20-04-2017 07:55 ]
Is hier iemand bekend met het volgende bot: http://www.marginsoftware.de/
Ik ben het zelf een aantal dagen aan het testen, er is een demo versie van. Ik ben benieuwd of hier iemand hier ervaring mee heeft.
Ik ben het zelf een aantal dagen aan het testen, er is een demo versie van. Ik ben benieuwd of hier iemand hier ervaring mee heeft.
En wat zijn de resultaten na die paar dagen?Systemadmin schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:55:
Is hier iemand bekend met het volgende bot: http://www.marginsoftware.de/
Ik heb nog geen grote winst kunnen boeken, ik ben nog in 'uitzoekende' fase.Fire69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:59:
[...]
En wat zijn de resultaten na die paar dagen?
Ik zie hier niet echt negatieve feedback: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1467939.0
Maar heb natuurlijk niet het ganse topic gelezen, dus weet niet of iemand er ook effectief winst mee heeft gemaakt
Maar heb natuurlijk niet het ganse topic gelezen, dus weet niet of iemand er ook effectief winst mee heeft gemaakt
Wat is er met XRP aan de hand, iemand enig idee?
[ Voor 23% gewijzigd door Systemadmin op 20-04-2017 15:11 ]
Ik vermoed dat Ripple weer langzaam terugtrekt naar het niveau van voor de (op niks gebaseerde?) massive spike begin deze maand.Systemadmin schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:03:
Ik heb geen slecht nieuws voorbij zien komen voor XRP. Veel mensen zijn op tijd ingestapt en pakken nu hun winst, nadat blijkt dat een verdere stijging er voorlopig even niet in zit. Ik denk zelf dat ie nog verder gaat dalen en ben er net ook uitgestapt met 50% verlies. Ik zat er in voor de korte termijn, verkeerd gegokt. Op de langere termijn zou ie weer kunnen stijgen, maar dat is afwachten.Systemadmin schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:03:
Oke, ik ben benieuwd. Ik ben zojuist ingestapt, ik hoop dat het dan toch zal stijgen!vertigoo schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:54:
[...]
Ik heb geen slecht nieuws voorbij zien komen voor XRP. Veel mensen zijn op tijd ingestapt en pakken nu hun winst, nadat blijkt dat een verdere stijging er voorlopig even niet in zit. Ik denk zelf dat ie nog verder gaat dalen en ben er net ook uitgestapt met 50% verlies. Ik zat er in voor de korte termijn, verkeerd gegokt. Op de langere termijn zou ie weer kunnen stijgen, maar dat is afwachten.
XEM voorlopig alvast even -16,67%.scosec schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:53:
Er is best wat nieuws rondom NEM. Als dadelijk de catapult update wordt gelanceerd wordt het waarschijnlijk helemaal interessant. Longterm is dit echt een hele waardevolle coin.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Slechtste dag ooit.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Heerlijke timing deze keer. Precies op de top wat verkocht
Iemand die het aandurft om te kopen op stamp of kraken en te verkopen op BFX? Easy money als ze uit hun problemen kunnen komen. Volgens mij zijn ze niet insolvent, maar hebben ze gewoon bankproblemen.
Op Poloniex zijn ze net aan mijn break-even prijs gekomen, dus ik heb maar verkocht.
Ik hoop dat er binnenkort wel nog een dip komt, dan kan ik eindelijk wat goedkoper inkopen (inkopen op ATH is niet zo'n goed idee...
)
Ik hoop dat er binnenkort wel nog een dip komt, dan kan ik eindelijk wat goedkoper inkopen (inkopen op ATH is niet zo'n goed idee...
Dat verklaart het hoge koers op BFX nog niet. Er moet nog iets anders aan de hand zijn, dat de hoge koers op BFX verklaart. Er is namelijk geen influx van fiat om BTC te kopen.lieu10ant schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:06:
Iemand die het aandurft om te kopen op stamp of kraken en te verkopen op BFX? Easy money als ze uit hun problemen kunnen komen. Volgens mij zijn ze niet insolvent, maar hebben ze gewoo bankproblemen.
Koers is bij Poloniex hetzelfde.Hatsieflatsie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:10:
[...]
Dat verklaart het hoge koers op BFX nog niet. Er moet nog iets anders aan de hand zijn, dat de hoge koers op BFX verklaart. Er is namelijk geen influx van fiat om BTC te kopen.
Hmmz. Wat houdt men tegen om op Bitstamp/Kraken in te kopen, en op Poloniex te verkopen? Spread is meer dan $70/BTC.
Tja, het risico dat de koers inzakt terwijl je transfer van de ene exchange naar de andere nog bezig is?Hatsieflatsie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:15:
[...]
Hmmz. Wat houdt men tegen om op Bitstamp/Kraken in te kopen, en op Poloniex te verkopen? Spread is meer dan $70/BTC.
Of gaat dat redelijk instant? Nog nooit gedaan
Mensen willen weg bij BFX omdat ze het niet meer vertrouwen. Omdat USD withdrawels niet meer mogelijk zijn moet men eerst bitcoin kopen om die vervolgens te kunnen withdrawen. Hence de hoge bitcoin prijs daar.Hatsieflatsie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:10:
[...]
Dat verklaart het hoge koers op BFX nog niet. Er moet nog iets anders aan de hand zijn, dat de hoge koers op BFX verklaart. Er is namelijk geen influx van fiat om BTC te kopen.
Hoe verklaar je dan dat hij bij Poloniex nog 3$ hoger staat?Luuk schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:19:
[...]
Mensen willen weg bij BFX omdat ze het niet meer vertrouwen. Omdat USD withdrawels niet meer mogelijk zijn moet men eerst bitcoin kopen om die vervolgens te kunnen withdrawen. Hence de hoge bitcoin prijs daar.
omdat voor Poloniex hetzelfde geldt.Fire69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:22:
[...]
Hoe verklaar je dan dat hij bij Poloniex nog 3$ hoger staat?
http://insidebitcoins.com...tfinex-and-poloniex/42532
Maar bij Poloniex kon je toch sowieso al geen fiat opnemen? Dus daar is toch niks veranderd?Luuk schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:24:
[...]
omdat voor Poloniex hetzelfde geldt.
http://insidebitcoins.com...tfinex-and-poloniex/42532
Dat zal hier mee te maken hebben denk ik..Fire69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:27:
[...]
Maar bij Poloniex kon je toch sowieso al geen fiat opnemen? Dus daar is toch niks veranderd?
https://twitter.com/Bitfinexed/status/854216405323046912
Bij Poloniex verhandel je BTC voor USDT, een crypto-asset die (normaalgesproken) 1:1 gekoppeld is aan de Dollar.Fire69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:27:
[...]
Maar bij Poloniex kon je toch sowieso al geen fiat opnemen? Dus daar is toch niks veranderd?
Het probleem is dat Tether, het bedrijf dat USDT uitgeeft, een zusterbedrijf is van Bitfinex en exact dezelfde bank-problemen heeft als Bitfinex. Waar Tether tot nu toe altijd de mogelijkheid heeft geboden om USDT 1:1 te laten uitbetalen voor Dollars, is die mogelijkheid nu niet aanwezig, omdat ze geen bankoverboekingen kunnen doen.
De waarde van een USDT is daarom ook onder de USD gedaald (~$0.94 op Kraken, waar USDT/USD vrij verhandelbaar is).
Dus hoewel je meer USDT voor je BTC krijgt op Poloniex dan je USD krijgt op andere exchanges, kun je de USDT niet 1:1 omwisselen.
Dergelijke handels-acties (arbitrage) voer je alleen uit als je geld op beide exchanges hebt staan en je de transactie op beide plekken (ongeveer) gelijktijdig uit kunt voeren. Als je wacht op overboekingen, dan loop je onnodig risico.Fire69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:17:
[...]
Tja, het risico dat de koers inzakt terwijl je transfer van de ene exchange naar de andere nog bezig is?
Of gaat dat redelijk instant? Nog nooit gedaan
De influx van fiat, of het gebrek daar aan, is niet de belangrijkste factor. Het feit dat fiat-opnames niet mogelijk zijn heeft namelijk als gevolg dat weinig mensen meer fiat storten, zelfs als dat wel mogelijk zou zijn. Want zonder de mogelijkheid van fiat withdrawals zal de BTC prijs hoe dan ook oplopen en loop je extra risico als je fiat stort. Het is dan altijd gunstiger om elders fiat te storten en BTC te kopen (en eventueel daarna die op BFX te zetten als je per se daar wil handelen).Hatsieflatsie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:10:
[...]
Het huidige koers-verschil is volledig het gevolg van het stopzetten van de withdrawals. Dat stortingen ook niet mogelijk zijn heeft eigenlijk geen effect.
[ Voor 46% gewijzigd door Rannasha op 20-04-2017 20:00 ]
Als ik op Poloniex bvb. 1BTC omzet naar 1320USDT, en die dan overzet naar Kraken.Rannasha schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:56:
[...]
Dergelijke handels-acties (arbitrage) voer je alleen uit als je geld op beide exchanges hebt staan en je de transactie op beide plekken (ongeveer) gelijktijdig uit kunt voeren. Als je wacht op overboekingen, dan loop je onnodig risico.
[...]
Momenteel verlies je dan wel wat door de 0.94$/USDT, maar stel dat het terug op 1$ komt.
Met die 1320USDT kan je dan 1.07BTC kopen die je naar Poloniex terug stuurt en je kan herbeginnen.
Zo kan je toch winst blijven maken?
Waarom moet je op beide exchanges geld hebben staan? Dit snap ik niet zo goed.
Koers risico, je koopt bij a omdat je bij b voor 10€ meer kan verkopen, op moment dat funds van a bij b is aangekomen en de prijs is ingekakt heb je verlies.Fire69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:29:
[...]
Als ik op Poloniex bvb. 1BTC omzet naar 1320USDT, en die dan overzet naar Kraken.
Momenteel verlies je dan wel wat door de 0.94$/USDT, maar stel dat het terug op 1$ komt.
Met die 1320USDT kan je dan 1.07BTC kopen die je naar Poloniex terug stuurt en je kan herbeginnen.
Waarom moet je op beide exchanges geld hebben staan? Dit snap ik niet zo goed.
Normalitair heb je bij beurs a 10 bitcoins staan en bij beurs b ook. Je koopt bij beurs a en verkoopt direct bij beurs b zodra aankoop order van a is voltooid = weinig risico.
Zodra USDT weer op $1 staat, dan zal de BTC koers op Poloniex weer gelijk gaan lopen met die van Bitstamp/Kraken/enz... Genoeg mensen die met bots kleine koersverschillen uitbuiten, daar kom je niet zo makkelijk tussen. Zeker niet als je het handmatig doet.Fire69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:29:
[...]
Als ik op Poloniex bvb. 1BTC omzet naar 1320USDT, en die dan overzet naar Kraken.
Omdat de Bitcoin-koers in de tijd die je nodig hebt om de boel van exchange naar exchange over te boeken kan fluctueren en die fluctuaties je winst kunnen doen verdampen. Het doel van arbitrage-handel is om zo min mogelijk afhankelijk te zijn van het daadwerkelijke koersverloop en enkel in te spelen op prijsverschillen tussen verschillende locaties.Waarom moet je op beide exchanges geld hebben staan? Dit snap ik niet zo goed.
Daarbij moet bij arbitrage soms de verschillen meer dan 1% zijn om er uberhaubt wat aan te verdienen omdat je met trade fees zit dat het lastig is.
Heb dit enkele jaren geleden handmatig gedaan op de risicovolle manier en er leuk geld aan verdient. Nu volledig geautomatiseerd op 10 beursen en het is echt minmaal.
Heb dit enkele jaren geleden handmatig gedaan op de risicovolle manier en er leuk geld aan verdient. Nu volledig geautomatiseerd op 10 beursen en het is echt minmaal.
Verwijderd
Ik heb een linkje voor jullie van een analist die over Gulden schrijft. (Met linkje dit keer 😜😂)
http://guldenbites.nl/en/2017/04/20/analytics-gulden-up-200/
Daarnaast is de community gestart met radio reclame op FunX
http://guldenbites.nl/2017/04/06/gulden-radiocommercial/
En zou er in mei een software update van het netwerk, 'Prime' aan moeten zitten te komen:
http://guldenbites.nl/2017/04/02/nieuws-over-prime/
En zou er in mei een software update van het netwerk, 'Prime' aan moeten zitten te komen:
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2017 08:03 ]
USDT staat bij Kraken momenteel 0.93$Rannasha schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:54:
[...]
Zodra USDT weer op $1 staat, dan zal de BTC koers op Poloniex weer gelijk gaan lopen met die van Bitstamp/Kraken/enz... Genoeg mensen die met bots kleine koersverschillen uitbuiten, daar kom je niet zo makkelijk tussen. Zeker niet als je het handmatig doet.
Als ik nu van Poloniex 1500USDT overzet om daarmee BTC te kopen, zal dat dus aan die koers zijn en koop ik eigenlijk maar voor ~1400USD BTC?
(sorry als ik domme vragen stel, ik probeer ook maar wat bij te leren
OK, begrijp ik, maar is dit nu niet een speciale situatie? USDT gaat waarschijnlijk niet van het ene moment op het andere terug 1:1 komen?[...]
Omdat de Bitcoin-koers in de tijd die je nodig hebt om de boel van exchange naar exchange over te boeken kan fluctueren en die fluctuaties je winst kunnen doen verdampen. Het doel van arbitrage-handel is om zo min mogelijk afhankelijk te zijn van het daadwerkelijke koersverloop en enkel in te spelen op prijsverschillen tussen verschillende locaties.
Het verschil tussen Poloniex/Kraken is nog steeds ~75$ sinds gisteren al.
Gewoon vasthouden. Komt helemaal goed. Hoe hoog heb je ingekocht?
Je verliest grofweg een procent of 6, en dat is ongeveer ook wat je "wint" door bij poloniex te kopen.Fire69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:29:
Netto resultaat dus ongeveer nul.
Tenzij.... USDT later inderdaad weer 1:1 met USD komt.
Maar dat is dan precies wat je aan het doen bent; speculeren met USDT.
Dan kun je net zo goed direct USDT kopen en wachten of/tot het weer 1:1 komt.
Correct. Het is belangrijk om te realiseren dat USDT geen Dollars zijn. USDT is gewoon een cryptocurrency zoals alle anderen.Fire69 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:38:
[...]
USDT staat bij Kraken momenteel 0.93$
Als ik nu van Poloniex 1500USDT overzet om daarmee BTC te kopen, zal dat dus aan die koers zijn en koop ik eigenlijk maar voor ~1400USD BTC?
(sorry als ik domme vragen stel, ik probeer ook maar wat bij te leren)
Het enige verschil is dat er tot nu toe altijd iemand (het bedrijf Tether) was die beloofde om iedere USDT te kopen voor een prijs van $1. Maar tegenwoordig kan Tether die belofte niet meer nakomen, omdat ze problemen hebben met hun bank.
Daarom is USDT op dit moment niet anders dan iedere andere cryptocurrency.
Als Tether z'n bankproblemen oplost en weer Dollars kan uitbetalen aan mensen die hun USDT bij hun willen omruilen, dan zal het heel snel weer terugschieten naar 1:1. Afhankelijk van hoe snel het nieuws zich verspreid zal dit binnen een paar minuten gebeuren. Immers, als je gelooft dat Tether z'n belofte na kan komen, dan is het kopen van USDT met een prijs onder de $1 een snelle winst. Zodra Tether nieuws plaatst over een oplossing van het bankprobleem (en mensen geloven dit nieuws), dan zullen snelle traders alle USDT die voor minder dan $1 te koop zijn op kopen.OK, begrijp ik, maar is dit nu niet een speciale situatie? USDT gaat waarschijnlijk niet van het ene moment op het andere terug 1:1 komen?
Verwijderd
Je posthistory begint zo langzamerhand toch wel spammerig te worden mbt Gulden. (Zoals eerder al door anderen opgemerkt)Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 07:57:
Ik heb een linkje voor jullie van een analist die over Gulden schrijft. (Met linkje dit keer 😜😂)
Wat voor een belang moet er worden gehecht aan een verhaal van een "analist" als een snelle zoektocht op Google niets oplevert over zijn firma. Als dat verhaal door jezelf geplaatst wordt op je eigen site waar alle verhalen over Gulden van jouw hand zijn?
Het technische verhaal van deze analist rammelt ook nog eens én iemand die TA loslaat op coins met een volume van 3btc p/dag door 2 lijntjes te tekenen noem ik geen analist, maar zal eerder een GLD bagholder zijn.
De gulden radioreclame. veeg me opOok eenvoudig geld overmaken na een avondje stappen? Of een pizza online afrekenen? Gulden is dé nieuwe manier van betalen. Makkelijk, veilig én snel. Betalingen worden écht direct uitgevoerd, dus ook ’s avonds en in het weekend, naar waar ook ter wereld. Gewoon via je telefoon of pc. Lees alles over deze digitale munt op gulden.com en download de gratis app.
Gulden, helemaal van jou, helemaal van nu!
Wij van WC eend...Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:00:
[...]
Je posthistory begint zo langzamerhand toch wel spammerig te worden mbt Gulden. (Zoals eerder al door anderen opgemerkt)
Wat voor een belang moet er worden gehecht aan een verhaal van een "analist" als een snelle zoektocht op Google niets oplevert over zijn firma. Als dat verhaal door jezelf geplaatst wordt op je eigen site waar alle verhalen over Gulden van jouw hand zijn?
Het technische verhaal van deze analist rammelt ook nog eens én iemand die TA loslaat op coins met een volume van 3btc p/dag door 2 lijntjes te tekenen noem ik geen analist, maar zal eerder een GLD bagholder zijn.
Verwijderd
Ik heb als enige Guldenhouder hier nu eenmaal de oneerbare taak de roepende in de woestijn te zijn. Geeft niet. Begin eraan te wennen. 😘
Op aanraden van leden van het forum hier geprobeerd linkjes aan te dragen ter onderbouwing. Dat is best lastig, want info staat overal en nergens. Daardoor op het idee gekomen ze te verzamelen. En dan is het een kleine stap naar een website.
Dus zoals altijd. Doe ermee wat je wilt. Je bent tot niets verplicht 😜
Op aanraden van leden van het forum hier geprobeerd linkjes aan te dragen ter onderbouwing. Dat is best lastig, want info staat overal en nergens. Daardoor op het idee gekomen ze te verzamelen. En dan is het een kleine stap naar een website.
Goeie tekst ook:
Wiki (of gezond verstand):
Misschien heeft Geert wel interesse in je munt?
Sorry, ik houd op.
Gulden is dé nieuwe manier van betalen.
[...]
Gulden, helemaal van jou, helemaal van nu!
Wiki (of gezond verstand):
De gulden was vanaf de middeleeuwen tot januari 2002 een Nederlandse munteenheid en wettig betaalmiddel.
Op 1 januari 2002 werd de gulden vervangen door de euro, sindsdien de munteenheid van de Economische en Monetaire Unie. Vanaf die datum was de gulden geen wettig betaalmiddel meer.
Misschien heeft Geert wel interesse in je munt?
Sorry, ik houd op.
Het helpt niet dat praktisch het enige dat je bijdraagt betrekking heeft op het pumpen van een specifieke altcoin, je geen goede argumenten geeft voor deze altcoin en je alle argumenten waarom het ding geen significante waardepropositie heeft negeert.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:36:
Ik heb als enige Guldenhouder hier nu eenmaal de oneerbare taak de roepende in de woestijn te zijn. Geeft niet. Begin eraan te wennen. 😘
Kom nu eens met 1 goed argument, anders dan "het heeft een bekende naam", waarom Gulden iets toevoegt aan het cryptocurrency-landschap. Ik wacht.
Verwijderd
Nee, dat zie je verkeerd...je hebt die taak niet.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:36:
Je komt hier enkel en alleen uit eigen winstbejag, zogenaamd om nieuwtjes te delen. Dit werkt eerder averechts.
Doe er mee wat je wilt, maar ga nou eens inzien dat weinigen op je "nieuwtjes" zitten te wachten.
Of ga de discussie aan met degenen die zich afvragen wat GLD nou zo bijzonder zou maken.
Iemand ervaring met Paymium
https://www.paymium.com/page/stats
staat 35 EUR hoger, een uur geleden gingen er paar verkopen voor 1300 EUR door (voor paar bitcoins),
zag er beetje te "scammy" uit voor zo'n grote arbitrage, maar op het eerste zicht lijken internet reviews niet echt iets verkeerd te zeggen.
staat 35 EUR hoger, een uur geleden gingen er paar verkopen voor 1300 EUR door (voor paar bitcoins),
zag er beetje te "scammy" uit voor zo'n grote arbitrage, maar op het eerste zicht lijken internet reviews niet echt iets verkeerd te zeggen.
Inderdaad , ik zou misschien nog iets willen lezen over de Gulden, maar jouw post historie heeft een permanente afkeer gegenereerd zodat ik eigenlijk er nooit één wil kopen. Ik snap niet dat je dat zelf ook niet inziet. Veel mensen zien dat in. Zie bv. hoeveel upvotes ed31's vorige post al heeft hierboven.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:54:
[...]
Nee, dat zie je verkeerd...je hebt die taak niet.
Je komt hier enkel en alleen uit eigen winstbejag, zogenaamd om nieuwtjes te delen. Dit werkt eerder averechts.
Maar ok, misschien even reality check voor/door iedereen.
- indien je de Gulden posts als spam beschouwd en liever niet meer wekelijks leest => upvote ed31's post hierboven dan (de voorlaatste)
- indien je de discussies over Gulden stimulerend vindt en er graag meer over wil weten => upvote mijn post hier dan.
Hopelijk trekt iedereen zijn conclusies.
Paymium gaat al een tijdje mee. Heeft lange tijd geopereerd onder de naam "Bitcoin-Central". Ze richten zich voornamelijk op de Franse markt, maar dankzij SEPA / de EU kun je er ook als Nederlander ook makkelijk terecht. Heb er geen persoonlijke ervaring mee, weet alleen dat de oprichter nogal een vervelend ventje was in online discussies (zijn exchange was de beste, want alle anderen zouden hun compliance e.d. niet goed in orde hebben, enz...).kristof1234 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:24:
Iemand ervaring met Paymium
Ik zie dat het volume ontzettend dun is. Met 10 BTC kun je de koers daar al met meerdere tientjes een bepaalde kant op duwen. En de spread is op dit moment €30, wat gigantisch is.
Verwijderd
Hi Ed31.
Iedereen wil een beetje winst. Maar het is niet mijn drijfveer hier. En dat heb ik volgens mij al eens eerder gezegd.
Verder voor degene die vroeg wat er nou zo bijzonder aan Gulden is, geeft deze link mogelijk wat antwoorden http://guldenbites.nl/201...hillen-gulden-en-bitcoin/
Iedereen wil een beetje winst. Maar het is niet mijn drijfveer hier. En dat heb ik volgens mij al eens eerder gezegd.
Verder voor degene die vroeg wat er nou zo bijzonder aan Gulden is, geeft deze link mogelijk wat antwoorden http://guldenbites.nl/201...hillen-gulden-en-bitcoin/
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:40:
De transactiecapacitieit is een simpele functie van blockgrootte en blockinterval. Gulden kiest voor een kleiner blockinterval, waardoor het in theorie meer transacties kan verwerken, maar dit is absoluut niet nieuw of uniek. Vrijwel alle altcoins hebben een kleiner blockinterval dan Bitcoin. Gulden voegt hier niets nieuws toe.Transactiecapaciteit
De transactiecapaciteit van Bitcoin is slechts 7-8 transacties per seconde.
[...]
Gulden heeft in zijn huidige staat de mogelijkheid om ca. 40 transacties per seconde te verwerken maar kan naar behoefte gemakkelijk opgeschaald worden. Bij Bitcoin is het doorvoeren van wijzigingen een moeizaam en bijna onmogelijk proces.
Daarnaast is de vraag of het afhandelen van dergelijke hoeveelheden transacties on-chain wenselijk is. De Bitcoin blockchain is momenteel meer dan 100 GB en groeit vlot. Iedere cryptocurrency die een transactie-volume heeft dat Bitcoin nu heeft zal een zelfde blockchain groei zien en daarom tegen dezelfde capaciteitsvraagstukken aanlopen.
Het zomaar opschalen van de capaciteit bij kleine cryptocurrencies is enkel makkelijk omdat er vrijwel geen belangen bij betrokken zijn. De reden dat het blocksize-debat bij Bitcoin zo lang duurt is omdat er veel partijen zijn met andere voorkeuren. Als Gulden ooit zo groot wordt dat er een opschaal-beslissing moet worden genomen, dan zul je dezelfde conflicten zien terugkomen.
Conclusie: De voordelen op gebied van transactiecapaciteit komen voort uit het aanpassen van een getalletje in de broncode. Niet door innovatie. Daarnaast is het iets dat zo ongeveer iedere andere altcoin ook doet en Gulden innoveert niet. Ten slotte is de genoemde transactiecapaciteit enkel theoretisch. De beperkingen waar Bitcoin tegenaan loopt, worden niet gezien bij altcoins omdat ze simpelweg niet populair genoeg zijn.
De transactiefee kan nog laag zjjn omdat het grootste gedeelte van de inkomsten nog behaald wordt met de block reward. Net als Bitcoin heeft Gulden een eindige hoeveelheid coins die gemined gaan worden en zal de block reward gestaag dalen. Om minen financieel aantrakkelijk te houden voor de miners moet dan of de difficulty omlaag (=> een deel van de miners stopt en dus daalt de veiligheid) of moeten de fees omhoog.Transactiefee
Gemiddeld kost een betaling in Bitcoin nu (maart 2017) 0,00075 BTC, oftewel +/- €0,85. Ook als men, omgerekend, maar een Euro ergens voor moet betalen kost het 85 Eurocent extra aan fees.
Gulden hanteert een transactiefee van gemiddeld 0,01 NLG (+/- €0,0002) ongeacht de drukte op het Guldennetwerk.
Daarnaast is een lagere fee bij praktisch alle andere cryptocurrencies te vinden. Ook hier is Gulden niet uniek of innoverend. De lagere fee is vooral een gevolg van het feit dat mensen simpelweg meer bereid zijn te betalen voor plek in de Bitcoin blockchain dan plek in een van de altcoin blockchains.
Dit stuk toont aan dat de schrijver niet begrijpt hoe bevestigingen/confirmations werken. Een bitcoin-transactie is niet pas onomkeerbaar bij 6 confirmations. De onomkeerbaarheid neemt exponentieel toe met iedere comfirmation. Voor vrijwel alle transacties is 1-3 confirmations meer dan genoeg, omdat de kosten van het double spenden van dergelijke transacties ook bij 1-3 confirmations al veel hoger zijn dan de waarde van vrijwel iedere transactie. Voor veel toepassingen zijn transacties zonder confirmations (0-conf) ook prima bruikbaar. Alle grote Bitcoin-payment-providers (BitPay, Coinbase) accepteren 0-conf transacties.Confirmatietijd
Een betaling is pas afgerond en onomkeerbaar als hij 6 netwerkbevestigingen (confirmations) heeft gehad. Bij Bitcoin duurt dit proces gemiddeld een uur. Maar door de problemen met de transactiecapaciteit loopt de confirmatietijd nu vaak op naar meerdere uren. Dit is voor gewone betalingen onacceptabel.
[...]
Gulden kost dit bevestigen nu nog ongeveer 15 minuten maar in het voorjaar van 2017 wordt dit teruggebracht tot 150 seconden (met de update van het netwerk die Prime I gedoopt is) en uiterlijk eind 2017 tot 0 seconden (met de update Prime II).
Veel altcoins zeggen snellere confirmations te bieden door een korter block-interval. Met 2.5 minuten per block (Litecoin standaard) heb je met 15 minuten al 6 confirmations. Mooi toch? 4 keer zo snel. Niet dus. Een deel van de waarde van een confirmations schuilt in de lengte van het gemiddelde block-interval. Confirmations in een systeem met een block interval van, bijvoorbeeld, 1 minuut geven minder zekerheid dan een Bitcoin-confirmation.
Daar komt bij dat Gulden scrypt gebruikt als PoW. Daarmee is Gulden een kleine speler op een mining markt waar meerdere grote spelers zijn. Een Litecoin pool kan van het een op het andere moment besluiten om z'n hashkracht op Gulden te storten om zo transacties ongedaan te maken. Bij Bitcoin kan dit niet, want vrijwel alle SHA256 hashkracht op de wereld is al op Bitcoin gericht.
Overigens biedt Gulden ook hier niets dat andere cryptocurrencies niet bieden. Snellere confirmations dankzij kortere block intervallen zie je overal.
Tenslotte heb ik geen idee wat "Prime I" en "Prime II" zijn, dus daar laat ik me nog niet over uit. Het zijn overigens plannen voor de toekomst, nog geen gerealiseerde ontwikkelingen.
Lang verhaal dat neerkomt op "Bij Bitcoin zijn er veel verschillende meningen en daarom is consensus moeilijk, bij Gulden is dit geen probleem."Consensus
[...]
Ja duh.
Als vrijwel niemand je coin gebruikt is het makkelijk om iedereen enigszins op dezelfde frequentie te houden. Conflicten ontstaan pas wanneer er grote tegenstrijdige belangen zijn. Als Gulden ooit groot wordt, dan zullen ze hier ook last van gaan krijgen.
Bovendien is dit stukje geen innovatie van Gulden, maar gewoon een stukje fluff-tekst. En zelfs al ben je van mening dat de problemen bij Bitcoin inherent zijn aan Bitcoin en bij andere cryptocurrencies niet zullen optreden, waarom zou Gulden dan nog beter zijn dan de vele altcoins die wel significante toegevoegde waarde hebben?
Satoshi is annoniem en de uitvinder van Gulden niet. So what? Satoshi werkt allang niet meer aan Bitcoin en de huidige ontwikkelaars zijn alles behalve annoniem. Gezien Gulden een fork is van Litecoin, wat weer een fork is van Bitcoin, heeft Gulden dezelfde annonieme oervader, Satoshi Nakamoto, als Bitcoin.Community
[...]
Daarnaast een beetje verhaal over hoe Gulden een community heeft die mensen helpt en Bitcoin niet. Huh? Er zijn meerdere grote discussieplatforms voor Bitcoin, waar veel mensen geholpen worden. Zelfs hier op Tweakers hebben we al heel wat mensen geholpen met Bitcoin-gerelateerde problemen.
De standaard-wallet van Bitcoin zou te "nerdy" zijn. OK, maak dan een betere wallet. Dit is een punt dat vaak wordt genoemd door altcoin aanhangers als voordeel van hun altcoin-of-the-month boven Bitcoin. Maar er is werkelijk niets dat iemand tegenhoudt om een betere wallet met al die extra features voor Bitcoin uit te brengen, gezien de basisfunctionaliteit van het netwerk hetzelfde is.Gebruiksaspecten
[...]
Dit is een voordeel? Bovendien is het compleet niet te handhaven, want Gulden is een reguliere blockchain-cryptocurrency, dus ik kan op allerlei plekken (alternatieve exchanges, face-to-face, enz...) de coins verhandelen zonder me ergens te registreren. Schijnveiligheid.Fraude en criminaliteit
[...]
Als je meer dan 50 euro per week wilt investeren of onttrekken in Gulden dien je je te registreren bij Nocks, de Gulden betaalprovider. Je kunt dan voor 500 Euro per keer met een limiet van 5000 Euro per maand aan Guldens kopen. Wil je een hogere limiet, dan dien je je volledig te legitimeren compleet met ID-verificatie.
Niets in dit hele artikel heeft laten zien waarom Gulden daadwerkelijk innovatie toevoegt aan de wereld van cryptocurrencies. Let op: Ik zeg "cryptocurrencies", niet "Bitcoin", want er zijn genoeg cryptocurrencies die dingen doen die daadwerkelijk fundamenteel anders zijn dan wat Bitcoin doet. Maar zelfs in vergelijking met Bitcoin, doet Gulden eigenlijk niets bijzonders. Feitelijk zijn de enige wijzigingen het hash-algoritme (scrypt ipv SHA256), het block interval en het algoritme waarmee de difficulty opnieuw berekent wordt. Dit is een combinatie van wijzigingen waarvoor je al jaren made-to-order cryptocurrency-software kunt laten maken op websites waar je je gegevens invult, waarna er een Bitcoin/Litecoin fork uitgespuugt wordt.
Een aantal van de voordelen die genoemd worden zijn er alleen omdat Gulden niet populair is. Conflicterende belangen, afweging tussen blockchain-grootte en transactie-capaciteit en dergelijke zaken zijn simpelweg niet van toepassing als een cryptocurrency weinig wordt gebruikt.
En sommige van de genoemde voordelen zijn simpelweg dingen die op vrijwel elke bestaande cryptocurrency kunnen worden toegepast (zoals fancy wallet-software), omdat ze geen wijzigingen aanbrengen in het onderliggende protocol. Als deze zaken daadwerkelijk significante toegevoegde waarde zouden hebben, dan zouden ze ook wel voor de grotere cryptocurrencies worden uitgebracht.
Dus ik blijf bij mijn conclusie dat Gulden niets biedt dat het doet onderscheiden van andere cryptocurrencies, behalve mogelijk de naam die probeert in te spelen op de nostalgie. Helaas is de doorsnede van de doelgroep voor cryptocurrencies en de groep mensen met nostalgische gevoelens over de (fiat-)Gulden nogal klein.
Iemand ervaring met GDAX? (Is dat niet gewoon hetzelfde als coinbase? wat is verschil?)
- Coinbase heeft de reputatie vaak zonder waarschuwingen accounts te blokkeren van klanten en dan uitgebreide requests vanwaar het geld vandaan komt. Is dat alleen voor USA klanten (waar regelgeving met belastingen/overheid strenger is).
- Ik ben een beetje aan het experimenteren met een bot te schrijven. Als er duizenden 0.001BTC orders gepulled/gecancelled worden, dan is dat nog geen reden voor verdacht gebruik, toch? Vooral de makers fee van 0% is interessant, dus ik wil daar een beetje experimenteren.
- Ik zag op reddit o.a. dat coinbase account blokkeerde van mensen die bitcoin withdrawals deden naar goksites. Niet echt van toepassing voor mij. Maar als ik meerdere keren bitcoin withdraw naar kraken wallet ofzo, daar maken ze hopelijk toch geen probleem van.
- Werken SEPA withdrawals fatsoenlijk (woden ze gestort binnen 1-2 dagen zoals ze zeggen). Hebben ze dan ook een EU bank?
- Als er hypothetisch iets fout gaat, heb ik "in principe" even veel rechtelijke aanspraak als met kraken/bitstamp? Niet dat ik een rechtzaak ga aanspannen tegen een miljoenen bedrijf, maar als er bv. iets zeer fout gaat (bv. hack, insolvency) dan voel ik me toch veiliger met Europees getinte bedrijven zoals kraken of bitstamp -- alhoewel, waarschijnlijk is dat maar een scheinveiligheid en ben je in praktijk even screwed
- Coinbase heeft de reputatie vaak zonder waarschuwingen accounts te blokkeren van klanten en dan uitgebreide requests vanwaar het geld vandaan komt. Is dat alleen voor USA klanten (waar regelgeving met belastingen/overheid strenger is).
- Ik ben een beetje aan het experimenteren met een bot te schrijven. Als er duizenden 0.001BTC orders gepulled/gecancelled worden, dan is dat nog geen reden voor verdacht gebruik, toch? Vooral de makers fee van 0% is interessant, dus ik wil daar een beetje experimenteren.
- Ik zag op reddit o.a. dat coinbase account blokkeerde van mensen die bitcoin withdrawals deden naar goksites. Niet echt van toepassing voor mij. Maar als ik meerdere keren bitcoin withdraw naar kraken wallet ofzo, daar maken ze hopelijk toch geen probleem van.
- Werken SEPA withdrawals fatsoenlijk (woden ze gestort binnen 1-2 dagen zoals ze zeggen). Hebben ze dan ook een EU bank?
- Als er hypothetisch iets fout gaat, heb ik "in principe" even veel rechtelijke aanspraak als met kraken/bitstamp? Niet dat ik een rechtzaak ga aanspannen tegen een miljoenen bedrijf, maar als er bv. iets zeer fout gaat (bv. hack, insolvency) dan voel ik me toch veiliger met Europees getinte bedrijven zoals kraken of bitstamp -- alhoewel, waarschijnlijk is dat maar een scheinveiligheid en ben je in praktijk even screwed
[ Voor 17% gewijzigd door kristof1234 op 21-04-2017 17:30 ]
Verwijderd
Top uiteenzetting. Dit is zeer leerzaam. Dank dat je er zoveel tijd en energie in gestoken hebt.
Maar moet het persée innovatief zijn, of gewoon werken. Het zal de meeste mensen worst zijn denk ik hoe iets werkt, als het maar werkt.
Maar moet het persée innovatief zijn, of gewoon werken. Het zal de meeste mensen worst zijn denk ik hoe iets werkt, als het maar werkt.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2017 17:40 ]
Met de nog andere 872 altcoins die er zijn is gewoon werken echt niet genoeg. Verder is ons kleine landje met 17 miljoen man ook helemaal niets.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:21:
Maar moet het persée innovatief zijn, of gewoon werken.
Verwijderd
Nederland is idd een kleine markt, maar waarom zou je daar de grens trekken? Vanwege de naam? Die is wereldwijd bekend. Lijkt mij een voordeeltje. En stel, stel dat iedereen in Nederland Gulden gaat gebruiken, dan heb je een markt die vele malen groter is dan die paar Miljard die er nu in Bitcoin omgaan. Het is maar hoe je het bekijkt denk ik. Overigens is het makkelijker de omslag naar acceptatie te maken in een compacte markt, dan wereldwijd overal verspreidt een shopje. En vergeet niet dat je met Gulden bij alle Bitcoin acceptanten kunt betalen, dus wereldwijd al bruikbaar is.
Uit jullie reacties blijkt echter dat jullie heel erg met de mogelijke toekomstige waarde van Gulden bezig zijn (of cryto in het algemeen) jammer, het lijkt mij nou juist belangrijk verder dan dat te kijken, en te zien hoe crypto het dagelijkse betalingsverkeer onafhankelijk van banken en inflatie etc kan krijgen. En dat gaat bewezen niet met Bitcoin lukken voorlopig zoals het nu werkt.
Uit jullie reacties blijkt echter dat jullie heel erg met de mogelijke toekomstige waarde van Gulden bezig zijn (of cryto in het algemeen) jammer, het lijkt mij nou juist belangrijk verder dan dat te kijken, en te zien hoe crypto het dagelijkse betalingsverkeer onafhankelijk van banken en inflatie etc kan krijgen. En dat gaat bewezen niet met Bitcoin lukken voorlopig zoals het nu werkt.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2017 18:17 ]
Mijn voornaamste punt is dat de Gulden 1 van de 900 altcoins is die niets toevoegt en totaal niet innovatief is en dus niets heeft wat het anders maakt dan alle andere 900 prulcoins. In de toekomst is er naast de Bitcoin misschien ruimte voor een paar andere Altcoins die bepaalde dingen beter doen dan de Bitcoin. Die 895 andere coins zullen gewoon nooit wat worden en daar valt de Gulden volgens mij ook onder.
Nee totaal niet. Er zijn wel wat coins waar ik wat ik zie, maar daar valt de Gulden niet onder. Jij bent de enige in dit topic die er iets in ziet en dat is volgens mij ook alleen maar omdat je er veel van hebt.Uit jullie reacties blijkt echter dat jullie heel erg met de mogelijke toekomstige waarde van Gulden bezig zijn
Nogmaals, er zijn vele altcoins die exact hetzelfde bieden. Waarom zou je Gulden gebruiken in plaats van, bijvoorbeeld, Litecoin (om maar even niet Bitcoin als standaard vergelijkingsmateriaal te pakken)?Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:06:
Nederland is idd een kleine markt, maar waarom zou je daar de grens trekken? Vanwege de naam? Die is wereldwijd bekend. Lijkt mij een voordeeltje. En stel, stel dat iedereen in Nederland Gulden gaat gebruiken, dan heb je een markt die vele malen groter is dan die paar Miljard die er nu in Bitcoin omgaan. Het is maar hoe je het bekijkt denk ik. Overigens is het makkelijker de omslag naar acceptatie te maken in een compacte markt, dan wereldwijd overal verspreidt een shopje. En vergeet niet dat je met Gulden bij alle Bitcoin acceptanten kunt betalen, dus wereldwijd al bruikbaar is.
Litecoin heeft veel meer miners (en is dus veiliger), veel meer gebruikers en traders (en dus minder volatiliteit), heeft vziw hetzelfde block interval (2.5 minuten, dus 6-conf na 15 min) en werkt verder op exact dezelfde manier (sterker nog, Gulden is een Litecoin fork). Waarom zou iemand Gulden gebruiken in plaats van Litecoin?
Niet helemaal.PilatuS schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:35:
Er zijn wel wat coins waar ik wat ik zie, maar daar valt de Gulden niet onder. Jij bent de enige in dit topic die er iets in ziet en dat is volgens mij ook alleen maar omdat je er veel van hebt.
Ik ben het helemaal met @Rannasha eens. Gulden voegt niets toe. En toch denk ik dat Nederland erg gevoelig is voor dit soort zaken, en dat Gulden (speculatie-alert) best wel eens een klein succesje kan worden.Sando schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:29:
Persoonlijk vind ik Gulden een shitcoin die echt helemaal niets toevoegd. En toch denk ik dat het nog kan aanslaan ook. Want Nederland.
Het is een beetje zoals de OV-Chipkaart. Totaal achterhaald, een eigen systeem terwijl we systemen die al elders ontwikkeld zijn hadden kunnen gebruiken, en een totaal verkeerde timing omdat betere technieken op de loer liggen. En er worden miljoenen aan verdiend.
Als team Gulden het goed speelt, en ondernemers zonder verstand van altcoins aan de Guldencoin krijgt, dan zie ik de Gulden nog wel een "Gulden" waard worden.
Dan loopt Nederland misschien wel voorop qua altcoin adoptie, dat blijft dan een jaar of twee, en dan adopt de rest van de wereld een andere (innovatieve) altcoin, en dan gaat Gulden dood.
Maar ik kan het ook mis hebben. Meer dan €100 voor de mogelijkheid op long-term-lol zou ik er niet instoppen.
Omdat want Nederland. Geen goede reden, maar we doen het toch.Rannasha schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:43:
[...]
Waarom zou je Gulden gebruiken in plaats van, bijvoorbeeld, Litecoin (om maar even niet Bitcoin als standaard vergelijkingsmateriaal te pakken)?
Ik kan bij de Subway betalen met Gulden(coin), maar niet met Litecoin of Bitcoin. Het is een observatie. Niet iets waar ik voor pleit.
[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 21-04-2017 18:58 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
@Sando Op de lange termijn zie ik niets in de Gulden en 98% van alle andere altcoins. Dat betekend niet dat je er niet op korte termijn geld mee kan verdienen. Maar ook op korte termijn denk ik dat er andere altcoins zijn die meer bieden en waarbij meer winst mogelijk is.
Persoonlijk blijf ik weg van de altcoins. Ik ben wel met de Bitcoin bezig, maar dat is omdat ik daar op lange termijn vertouwen in heb. Ik koop wat Bitcoins en hou ze voor langere tijd vast om weer te verkopen. De altcoin markt is voor mij persoonlijk te onstabiel.
Persoonlijk blijf ik weg van de altcoins. Ik ben wel met de Bitcoin bezig, maar dat is omdat ik daar op lange termijn vertouwen in heb. Ik koop wat Bitcoins en hou ze voor langere tijd vast om weer te verkopen. De altcoin markt is voor mij persoonlijk te onstabiel.
Wat betreft de Gulden ben ik het met je eens, geen discussie daar.PilatuS schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:35:
Mijn voornaamste punt is dat de Gulden 1 van de 900 altcoins is die niets toevoegt en totaal niet innovatief is en dus niets heeft wat het anders maakt dan alle andere 900 prulcoins. In de toekomst is er naast de Bitcoin misschien ruimte voor een paar andere Altcoins die bepaalde dingen beter doen dan de Bitcoin.
Maar waarom zou Bitcoin het wel overleven? En dan wil geen discussie over cryptocoins in zijn algemeenheid, maar specifiek Bitcoins. Zover mij bekend heeft het twee dingen voor zich spreken: Het was de eerste, en het is de meest gebruikte. Nu is dat tweede punt natuurlijk zeker belangrijk. Maar tegelijk van wat ik begrijp, zonder me er echt in verdiept te hebben, zijn er altcoins die technisch gezien op wat punten simpelweg beter/efficienter in elkaar zitten dan Bitcoins. Willen we dan echt als we allemaal op Cryptocoins gaan overstappen degene kiezen voor de komende 100 jaar effectief enkel gebaseerd op welke de eerste was?
Dat het de eerste was boeit inderdaad niet, maar het maakt het wel de grootste en meest gebruikte. Er zit nu zo enorm veel geld in dat ik mij niet kan voorstellen dat we ooit weer naar 250 euro per coin of minder gaan. Ik denk gewoon dat de Bitcoin over 5 jaar of 10 jaar heel erg hoog zal staan. In de tussentijd ben ik bezig met kopen na een flinke koersval en net zo lang wachten tot ik een leuke winst heb. Soms wacht ik 2 weken met verkopen en soms 5 maanden. Los van de winst op korte termijn zie ik de Bitcoin als iets wat zal blijven, wat andere coins ook doen die technisch beter zijn, puur omdat de Bitcoin zo groot geworden is.Sissors schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:17:
[...]
Wat betreft de Gulden ben ik het met je eens, geen discussie daar.
Maar waarom zou Bitcoin het wel overleven? En dan wil geen discussie over cryptocoins in zijn algemeenheid, maar specifiek Bitcoins. Zover mij bekend heeft het twee dingen voor zich spreken: Het was de eerste, en het is de meest gebruikte. Nu is dat tweede punt natuurlijk zeker belangrijk. Maar tegelijk van wat ik begrijp, zonder me er echt in verdiept te hebben, zijn er altcoins die technisch gezien op wat punten simpelweg beter/efficienter in elkaar zitten dan Bitcoins. Willen we dan echt als we allemaal op Cryptocoins gaan overstappen degene kiezen voor de komende 100 jaar effectief enkel gebaseerd op welke de eerste was?
Ik zou toch aanraden om een beetje te diversificeren. Er zijn zat voorbeelden in de geschiedenis dat niet het beste het hoeft te worden. Draagvlak en transactiekosten spelen een zeer belangrijke rol. Ik denk echter dat de voorsprong van bitcoin niet groot genoeg is om zijn technische beperkingen te compenseren.PilatuS schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:11:
@Sando
We zitten nog steeds in de periode waarin het stof opwaait. Dat betekent denk ik niet noodzakelijk dat het op lange termijn meer waard zal zijn. Het kan op dit moment allemaal zwaar overvalued zijn omdat er geen usecases zijn voor alle altcoins (alleen maar alpha fases) en de juiste waarde dus simpelweg niet bekend is.
Om terug te komen op het diversificeren; als je 100 euro verdeeld over diverse altcoins (wel even onderzoek doen) hoeft er maar 1 te boomen zoals bitcoin om een aantrekkelijke investering te zijn.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Op lange termijn kunnen er best wat altcoins zijn die blijven en stabiel worden. Alleen zullen er heel veel zijn die dood gaan. Op korte termijn vind ik de meeste altcoins extreem onstabiel, dat zeggen ze van de Bitcoin al, maar dat is bij de altcoins nog wel even wat erger.DirtyBird schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:30:
[...]
Ik zou toch aanraden om een beetje te diversificeren. Er zijn zat voorbeelden in de geschiedenis dat niet het beste het hoeft te worden. Draagvlak en transactiekosten spelen een zeer belangrijke rol. Ik denk echter dat de voorsprong van bitcoin niet groot genoeg is om zijn technische beperkingen te compenseren.
We zitten nog steeds in de periode waarin het stof opwaait. Dat betekent denk ik niet noodzakelijk dat het op lange termijn meer waard zal zijn. Het kan op dit moment allemaal zwaar overvalued zijn omdat er geen usecases zijn voor alle altcoins (alleen maar alpha fases) en de juiste waarde dus simpelweg niet bekend is.
Om terug te komen op het diversificeren; als je 100 euro verdeeld over diverse altcoins (wel even onderzoek doen) hoeft er maar 1 te boomen zoals bitcoin om een aantrekkelijke investering te zijn.
Je hebt inderdaad gelijk dat als je een altcoin te pakken krijgt die nu op centen staat en die in de toekomst naar meerdere euro's gaat je dan een erg leuke winst te pakken hebt.
Verwijderd
Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht wat Gulden betreft, kan best zijn dat het flopt. Maar dat zie ik met Bitcoin ook nog wel eens gebeuren. En laten we eerlijk zijn, dat is gezien de huidige struggles nog niet eens zo ondenkbaar.
Als je er op weekbasis in wilt handelen, prima toch, ieder zijn ding.
Wat biedt Gulden dan, als het technish al niet innovatief is? Ik denk dat Redsandro daar een punt heeft, we zijn in Nederland er gek genoeg voor. Dat merk ik aan mezelf ook. Lekker enthousiast, en mogelijk nergens op gebaseerd.
Maar met de huidige ondersteuning van Nocks met hun check-out app voor Android en iOS is het voor een merchant wel érg simpel om in te stappen. Een paar klikken en je kunt beginnen. Het kost ze niets, dus die drempel is er ook al niet. We gaan het zien. Ben erg benieuwd of crypto over een paar jaartjes gemeengoed is geworden of dat we dan nog steeds €40,- per jaar aan onze bankvriendjes overmaken voor het houden van een rekening bij ze, waarvan ze nu zelfs de betaalgegevens mogen gaan doorverkopen aan derden.
http://guldenbites.nl/201...s-app-gulden-acceptanten/
Als je er op weekbasis in wilt handelen, prima toch, ieder zijn ding.
Wat biedt Gulden dan, als het technish al niet innovatief is? Ik denk dat Redsandro daar een punt heeft, we zijn in Nederland er gek genoeg voor. Dat merk ik aan mezelf ook. Lekker enthousiast, en mogelijk nergens op gebaseerd.
Maar met de huidige ondersteuning van Nocks met hun check-out app voor Android en iOS is het voor een merchant wel érg simpel om in te stappen. Een paar klikken en je kunt beginnen. Het kost ze niets, dus die drempel is er ook al niet. We gaan het zien. Ben erg benieuwd of crypto over een paar jaartjes gemeengoed is geworden of dat we dan nog steeds €40,- per jaar aan onze bankvriendjes overmaken voor het houden van een rekening bij ze, waarvan ze nu zelfs de betaalgegevens mogen gaan doorverkopen aan derden.
http://guldenbites.nl/201...s-app-gulden-acceptanten/
Ik zie cryptocurrency echt niet zodanig gemeengoed worden dat mensen overstappen van fiat naar cryptocurrency, en al helemaal niet binnen een paar jaar. Sterker nog, ik zie het nooit gebeuren. Als er al zoiets gebeurt dan vanuit de banken en niet door een coin waar de banken geen invloed op hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:05:
Ben erg benieuwd of crypto over een paar jaartjes gemeengoed is geworden of dat we dan nog steeds €40,- per jaar aan onze bankvriendjes overmaken voor het houden van een rekening bij ze, waarvan ze nu zelfs de betaalgegevens mogen gaan doorverkopen aan derden.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 21-04-2017 20:10 ]
Verwijderd
Dat zou jammer zijn. Ik heb het zelf niet zo op banken, corrupte regimes en alles wat daar nog omheen draait aan witte boorden criminelen. Blockchain zal zeker in heel veel dagelijkse dingen zijn weg gaan vinden, waarom niet ook in ons geld. En mogelijk zelfs op een heel andere manier als dat het nu gaat. Misschien dat er binnenkort een technologie opstaat die de tekortkomingen van blockchain weer omzeilt. Ik hoop het.
Tuurlijk is de blockchain een heel mooi iets waar zeker nog van alles mee in de toekomst gedaan kan worden. Maar van fiat naar een cryptocurrency waar de banken niets mee te maken hebben gaat echt niet zomaar gebeuren.
Sowieso is de koers daar veel te onstabiel voor. Wil jij je salaris ontvangen in Guldens terwijl het de volgende dag ineens 50% minder waard kan zijn ? Iets wat niet stabiel is kan je niet gebruiken als hoofdbetaalmiddel voor een land.
Sowieso is de koers daar veel te onstabiel voor. Wil jij je salaris ontvangen in Guldens terwijl het de volgende dag ineens 50% minder waard kan zijn ? Iets wat niet stabiel is kan je niet gebruiken als hoofdbetaalmiddel voor een land.
Doe je goed. + 15% vandaag voor XRPSystemadmin schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:49:
[...]
Oke, ik ben benieuwd. Ik ben zojuist ingestapt, ik hoop dat het dan toch zal stijgen!
Ik denk dat cryptocurrencies nooit het contante geld kan vervangen. Er is daarvoor gewoon teveel zwart geld. Of is daar al een oplossing voor?
Het is niet óf cryptocurrencies óf contant geld. Het is én en én.sNielz123 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:28:
Ik denk dat cryptocurrencies nooit het contante geld kan vervangen. Er is daarvoor gewoon teveel zwart geld. Of is daar al een oplossing voor?
Verwijderd
Ik vind het altijd wel grappig wanneer mensen enthousiast zijn vanwege BTC of andere cryptocoins vanwege het winst maken. Voor het gebruiken van BTC als betaalmiddel zijn hevige koerswisselingen juist slecht (wekt niet echt vertrouwen bij gebruikers om het als betaalmiddel te gaan gebruiken als je zo ±10% van je vermogen kan verliezen).PilatuS schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:22:
[...]
Dat het de eerste was boeit inderdaad niet, maar het maakt het wel de grootste en meest gebruikte. Er zit nu zo enorm veel geld in dat ik mij niet kan voorstellen dat we ooit weer naar 250 euro per coin of minder gaan. Ik denk gewoon dat de Bitcoin over 5 jaar of 10 jaar heel erg hoog zal staan. In de tussentijd ben ik bezig met kopen na een flinke koersval en net zo lang wachten tot ik een leuke winst heb. Soms wacht ik 2 weken met verkopen en soms 5 maanden. Los van de winst op korte termijn zie ik de Bitcoin als iets wat zal blijven, wat andere coins ook doen die technisch beter zijn, puur omdat de Bitcoin zo groot geworden is.
Zie ook deze e-mail:

Deze e-mail slaat ook compleet nergens op. BTC investeren is compleet ongereguleerd en enorm volatiel. Wat willen cryptocoinliefhebbers nu precies. Dat we er mee gaan betalen of dat we "investeren"?
Bovendien zijn aandelen en andere beleggingsproducten niet voor niets sterk gereguleerd in elk land met een aandelenbeurs. Dingen als beurswaakhonden, prospectussen en insider trading wetten bestaan niet voor niets.
Bij de introductie van conventionele valuta hanteert men een geijkte prijs voor een vaste periode. Bitcoin doet dit echter niet. Wat zou de motivatie hiervoor toch kunnen zijn? 🤔
Dit soort opmerkingen doen BTC toch wel heel erg naar een piramide schema ruiken en wat dat betreft is deze email niet zo gek veel anders dan de beste man die hier zijn guldens kwam promoten.
Ik zit vanavond LTC een beetje te babysitten op Kraken. Er is nu al bijna twintig minuten geen transactie geweest. Gebeurt dat vaker?
En wat is eigenlijk de betekenis van de 3e kolom?
En wat is eigenlijk de betekenis van de 3e kolom?
[ Voor 31% gewijzigd door wizl op 21-04-2017 21:56 . Reden: plaatje ]
Inmiddels is de Bitcoin wel zo ver dat er aardig wat plekken zijn waar je er mee kan betalen. Het is inmiddels meer dan alleen een digitaal iets zonder echte waarde in de echte wereld, iets wat je van de andere altcoins niet kan zeggen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:33:
[...]
Ik vind het altijd wel grappig wanneer mensen enthousiast zijn vanwege BTC of andere cryptocoins vanwege het winst maken. Voor het gebruiken van BTC als betaalmiddel zijn hevige koerswisselingen juist slecht (wekt niet echt vertrouwen bij gebruikers om het als betaalmiddel te gaan gebruiken als je zo ±10% van je vermogen kan verliezen).
Zie ook deze e-mail:
[afbeelding]
Deze e-mail slaat ook compleet nergens op. BTC investeren is compleet ongereguleerd en enorm volatiel. Wat willen cryptocoinliefhebbers nu precies. Dat we er mee gaan betalen of dat we "investeren"?
Bovendien zijn aandelen en andere beleggingsproducten niet voor niets sterk gereguleerd in elk land met een aandelenbeurs. Dingen als beurswaakhonden, prospectussen en insider trading wetten bestaan niet voor niets.
Bij de introductie van conventionele valuta hanteert men een geijkte prijs voor een vaste periode. Bitcoin doet dit echter niet. Wat zou de motivatie hiervoor toch kunnen zijn? 🤔
Dit soort opmerkingen doen BTC toch wel heel erg naar een piramide schema ruiken en wat dat betreft is deze email niet zo gek veel anders dan de beste man die hier zijn guldens kwam promoten.
Edit: Vergeet ook niet site's als Silkroad waar alleen maar met Bitcoin betaald word. Dat mag dan wel niet legaal zijn, maar het geeft de Bitcoin wel waarde in de echte wereld.
Verder maakt het ook weinig uit of er iets mee in de echte wereld gedaan kan worden als je er maar geld mee kan verdienen. Als de waarde op de echte beurs van domme apps miljarden kan zijn is dit ook niet zo gek. En inderdaad de waarde van cryptocurrency kan in elkaar klappen, dat weet ik. Dat risico loop ik en daarom stop ik er ook geen geld in wat ik niet kan missen.
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 21-04-2017 23:09 ]
funding rates staan uitzonderlijk hoog op BFX (0.33%). Eigen risico natuurlijk dat er niet meer slecht nieuws komt (en ze bv. bitcoins dep/withdr stopzetten).
Maar kan ik niet de volgende "interesting rates arbitrage" doen
- zet 2000 euro op kraken (eenvoudige cijfers)
- koop 1 bitcoin vanilla voor 1000 euro
- margin short 1 bitcoin voor 1000 euro
- ik betaal twee maal 0.25% fee + 0.04% per dag
- ik stuur en leen eerste vanilla bitcoin uit naar iemand anders op BFX voor 0.33% per dag
- ik laat deze lening vast staan voor 30 dagen. wat me 10% geeft.
- lening wordt stopgezet, ik stuur bitcoin terug naar kraken, en settle short positie
- ik heb 100 EUR winst op BFX, ondertussen moest ik wel 30*0.04=1.2% (of 12 euro) leningskosten betalen aan kraken)
- netto behaal ik 8.8% of 88 euro winst.
Uiteraard zijn er risico's aan verbonden (situatie BFX is fragiel). Wellicht zal ik het eerst proberen met paar 100 euro. Maar het bovenstaande plan is toch perfect mogelijk?
Maar kan ik niet de volgende "interesting rates arbitrage" doen
- zet 2000 euro op kraken (eenvoudige cijfers)
- koop 1 bitcoin vanilla voor 1000 euro
- margin short 1 bitcoin voor 1000 euro
- ik betaal twee maal 0.25% fee + 0.04% per dag
- ik stuur en leen eerste vanilla bitcoin uit naar iemand anders op BFX voor 0.33% per dag
- ik laat deze lening vast staan voor 30 dagen. wat me 10% geeft.
- lening wordt stopgezet, ik stuur bitcoin terug naar kraken, en settle short positie
- ik heb 100 EUR winst op BFX, ondertussen moest ik wel 30*0.04=1.2% (of 12 euro) leningskosten betalen aan kraken)
- netto behaal ik 8.8% of 88 euro winst.
Uiteraard zijn er risico's aan verbonden (situatie BFX is fragiel). Wellicht zal ik het eerst proberen met paar 100 euro. Maar het bovenstaande plan is toch perfect mogelijk?
[ Voor 3% gewijzigd door kristof1234 op 22-04-2017 11:35 ]
Ook niet met de gulden, dwaas.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:06:
En dat gaat bewezen niet met Bitcoin lukken voorlopig zoals het nu werkt.
Verwijderd
Dat slaat als een tang op een varken.PilatuS schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:05:
[...]
Inmiddels is de Bitcoin wel zo ver dat er aardig wat plekken zijn waar je er mee kan betalen. Het is inmiddels meer dan alleen een digitaal iets zonder echte waarde in de echte wereld, iets wat je van de andere altcoins niet kan zeggen.
Edit: Vergeet ook niet site's als Silkroad waar alleen maar met Bitcoin betaald word. Dat mag dan wel niet legaal zijn, maar het geeft de Bitcoin wel waarde in de echte wereld.
Verder maakt het ook weinig uit of er iets mee in de echte wereld gedaan kan worden als je er maar geld mee kan verdienen. Als de waarde op de echte beurs van domme apps miljarden kan zijn is dit ook niet zo gek. En inderdaad de waarde van cryptocurrency kan in elkaar klappen, dat weet ik. Dat risico loop ik en daarom stop ik er ook geen geld in wat ik niet kan missen.
Dikgedrukte is precies waar ik een hekel aan heb. Jullie zijn geen bitcoinliefhebbers vanwege het idee, jullie zijn bitcoinliefhebbers vanwege de winst.
En dat kom je vertellen in: Cryptocurrency - handel en koers. Dit hele topic gaat over handelen met als doel winst makenVerwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:32:
[...]
Dikgedrukte is precies waar ik een hekel aan heb. Jullie zijn geen bitcoinliefhebbers vanwege het idee, jullie zijn bitcoinliefhebbers vanwege de winst.
Mooi idee, maar de rate blijft nooit 30 dagen zo hoog. Gevolg: funding wordt vroegtijdig gesloten.kristof1234 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:32:
Maar het bovenstaande plan is toch perfect mogelijk?
Aangezien je de fees van Kraken eerst moet terugverdienen duurt het toch even..
Ok, dat wist ik niet.
Ik dacht er een contract afgesloten werd voor bv.7 dagen. Ik heb zonet gestest met 0.1 BTC voor 7 dagen met 0.36% interest. Ik was in de veronderstelling dat de andere persoon op BFX verplicht was om de 7 dagen uit te doen -- maar hij kan het dus eerder afsluiten?
Ik dacht er een contract afgesloten werd voor bv.7 dagen. Ik heb zonet gestest met 0.1 BTC voor 7 dagen met 0.36% interest. Ik was in de veronderstelling dat de andere persoon op BFX verplicht was om de 7 dagen uit te doen -- maar hij kan het dus eerder afsluiten?
[ Voor 8% gewijzigd door kristof1234 op 22-04-2017 14:50 ]
Zeker niet (helaas), eerder terugbetalen is ook mogelijk.kristof1234 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:45:
Ok, dat wist ik niet.
Ik dacht er een contract afgesloten werd voor bv.7 dagen. Ik heb zonet gestest met 0.1 BTC voor 7 dagen met 0.36% interest. Ik was in de veronderstelling dat de andere persoon op BFX verplicht was om de 7 dagen uit te doen -- wat dus niet het geval is?
EDIT: lenen kan al voor 0.089%/dag inmiddels..
[ Voor 4% gewijzigd door remcoboy1479 op 22-04-2017 15:04 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om