Maar nemen ze de moeite als ik voor wat kleingeld bij agora of oxygen wat koop? Lijkt me niet toch?LED-Maniak schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:20:
Als men wil dan ben je met bitcoin toch wel te traceren. Zeker als je met je bankrekening of paypal coins koopt. Wil je het anoniem dan moet je een eigen wallet hebben en cash kopen.
Je kan het altijd nog door een mixer halen. Is een dienst die jou bitcoin op een grote hoop bitcoins gooit en je dan een andere terug geeft minus fee.Heilige Kaas schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:21:
[...]
Maar nemen ze de moeite als ik voor wat kleingeld bij agora of oxygen wat koop? Lijkt me niet toch?
[ Voor 15% gewijzigd door Mutybay op 30-06-2015 18:54 ]
Het "Incident Report" over de Bitstamp hack van eerder dit jaar is uitgelekt. Dit betreft een eigen analyse door Bitstamp zelf en commentaar van een externe security firm.
http://fr.scribd.com/doc/...p-Incident-Report-2-20-15
Headlines:
- De hack is begonnen met een phishing aanval. Medewerkers werden zeer specifiek benaderd, met dingen die aansloten bij hun interesses.
- Hoewel bij meedere medewerkers malware is aangetroffen, had slechts een van hen toegang tot de servers.
- De aanvaller heeft via de laptop van het slachtoffer verbinding kunnen maken met het beveiligde VPN om zo bij de servers te kunnen en heeft het wallet.dat bestand en een key-file hiervoor buitgemaakt (beide bestanden stonden op verschillende machines).
- Het wallet.dat bestand is eind december gestolen. De bitcoins zijn op 4 januari overgeboekt. Rond die tijd probeerde de aanvaller weer in te loggen op het VPN, maar omdat de laptop van het slachtoffer zich buiten het bedrijfsnetwerk bevond, kreeg hij 2FA meldingen op z'n smartphone (2FA was uitgeschakeld binnen het bedrijfsnetwerk), waardoor de aanval opgemerkt kon worden.
- In eerste instantie bevatte de hot wallet slechts 5000 bitcoins, maar gedurende de dag kwam daar meer bij door deposits van gebruikers, wat geleid heeft tot het totale verlies van 18000 bitcoins.
http://fr.scribd.com/doc/...p-Incident-Report-2-20-15
Headlines:
- De hack is begonnen met een phishing aanval. Medewerkers werden zeer specifiek benaderd, met dingen die aansloten bij hun interesses.
- Hoewel bij meedere medewerkers malware is aangetroffen, had slechts een van hen toegang tot de servers.
- De aanvaller heeft via de laptop van het slachtoffer verbinding kunnen maken met het beveiligde VPN om zo bij de servers te kunnen en heeft het wallet.dat bestand en een key-file hiervoor buitgemaakt (beide bestanden stonden op verschillende machines).
- Het wallet.dat bestand is eind december gestolen. De bitcoins zijn op 4 januari overgeboekt. Rond die tijd probeerde de aanvaller weer in te loggen op het VPN, maar omdat de laptop van het slachtoffer zich buiten het bedrijfsnetwerk bevond, kreeg hij 2FA meldingen op z'n smartphone (2FA was uitgeschakeld binnen het bedrijfsnetwerk), waardoor de aanval opgemerkt kon worden.
- In eerste instantie bevatte de hot wallet slechts 5000 bitcoins, maar gedurende de dag kwam daar meer bij door deposits van gebruikers, wat geleid heeft tot het totale verlies van 18000 bitcoins.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Anoniem: 178981
Als ik dit artikel mag geloven, is dat niet zo;LED-Maniak schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:47:
Stil topic met die explosieve stijging die bezig is!
Grexit voorbereiding?
http://fortune.com/2015/0...price-hike-greece-grexit/
Oxi
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Nondedju wat een stijging!
Even 60% 80% 95% profit op een litecoin long met een trigger order vastgezet.
Even 60% 80% 95% profit op een litecoin long met een trigger order vastgezet.

[ Voor 9% gewijzigd door LED-Maniak op 05-07-2015 20:27 ]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
What's going on??
Al meer bekend over Griekenland, ik kan nog geen echte uitslagen vinden over het referendum.
Al meer bekend over Griekenland, ik kan nog geen echte uitslagen vinden over het referendum.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |
De uitslagen druppelen binnen. Rond de 60% heeft "nee" gestemd.
Bitcoin staat nu even stil maar litecoin blijft maar als een bezetene gaan.
Ik zit nu op 107% profit ingelokt
Maar pas op! Dit soort stijgingen gaan altijd gepaard met een flinke drop.
[edit]
Die dus
Bitcoin staat nu even stil maar litecoin blijft maar als een bezetene gaan.
Ik zit nu op 107% profit ingelokt

Maar pas op! Dit soort stijgingen gaan altijd gepaard met een flinke drop.
[edit]
Die dus
[ Voor 20% gewijzigd door LED-Maniak op 05-07-2015 20:49 ]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Anoniem: 125883
Je crypto profit ga je nu wel mooi verliezen aan verhoogde belastingen. Het geld van al die miljardenleningen van de Europese partners gaan we nooit meer terugzien. Gevolg: de staat gaat de tekorten nu zo snel mogelijk proberen weg te werken door aan het geld van de kleintjes te zitten. Het is bijna een geplande verbeuringsverklaring van het vermogen van de Europese lijfeigenen. Straks krijgen die #nwo fantasten nog gelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 05-07-2015 20:52 ]
Die #NWO fantasten krijgen alsnog wel hun zin. Als China crasht(wat nog wel eens reëel kan zijn) dan zal bitcoin héél hard omhoog gaan. Chinezen zijn gek op bitcoin.
Chinezen zijn ook goed bezig geweest met NXT. 30% stijging vandaag.
De Grieken zijn al bezig met iets anders:
http://www.cnbc.com/id/102815706
http://worldcoinindex.com/coin/nautiluscoin
Tsjonge, waar is litecoin mee bezig zeg!
Onzin-verhaal. Ten eerste is het CNBC artikel geschreven door de maker van NautilusCoin zelf, het is dus vooral zelf-promotie. NautilusCoin is geen revolutionaire altcoin, het gedrocht komt rechtstreeks uit een altcoin-generator (coingen.io, waar je zelf wat parameters opgeeft, op de knop drukt en er komt altcoin software uitrollen), aldus de maker: http://www.cnbc.com/id/101573131._AzN_GhOsT965 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:33:
Zoals wel vaker gebeurd met altcoins, heeft ook NautilusCoin een premine, die in handen is van de oprichter via zijn zogenaamde "Nautilus Stability Fund". Daarnaast beweert het artikel dat NautlisCoin "backed by gold" is. Dit wordt later uitgelegd, wat blijkbaar gaat het Nautilus Stability Fund met geinde transactie-fees goud kopen. Dat is niet hetzelfde als "backed by gold" wanneer een munteenheid door iets "gebacked" wordt, dan betekent dat de je de munt altijd kunt inruilen tegen een vaste hoeveelheid van hetgeen als backing dient, vaak via iets als een centrale bank. Overigens is meneer de oprichter helemaal geen fan van goud, want op zijn website nautiluscoin.com geeft hij een aantal redenen waarom goud helemaal geen goede store of value is ("Gold does not have a supportive monetary policy, in fact gold’s value is a function of perception.").
En dan het Griekse eiland dat hij heeft overgehaald om de cryptocurrency te accepteren. Dat eiland heeft zo'n 1100 inwoners. De burgemeester die hij heeft overtuigd zal waarschijnlijk niet bijzonder veel afweten van cryptocurrencies en heeft zich laten inpalmen door mooie praatjes. En voor NautilusCoin is de Griekse crisis natuurlijk een mooie gelegenheid om mee te liften op de ellende van anderen.
Kortom: NautilusCoin is scam-coin nummer zoveel. Gemaakt door iemand zonder technische know-how en verkocht met mooie en soms tegenstrijdige praatjes zonder enige kritische analyse.
Rannasha schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:10:
Onzin-verhaal.
ik heb een litecoin qt wallet op de laptop, maar het synchroniseren met netwerk gaat heel errg langzaam
wat kan ik hier tegen doen>>?
wat kan ik hier tegen doen>>?
Blockchain-synchronisatie is erg traag. Bitcoin heeft recentelijk flinke verbeteringen aangebracht op dit gebied, maar ik weet niet of Litecoin die al heeft overgenomen. Je kunt de boel wat op weg helpen door een deel van de blockchain op een andere manier te download (bv torrents).
Zie ook: https://litecoin.info/Bootstrap.dat
Zie ook: https://litecoin.info/Bootstrap.dat
Interessante dag. Litecoin trading volume hoger dan Bitcoin. Peercoin 60% stijging, Namecoin 75% stijging. Voornamelijk van BTC-E.
BTC stijgt nu ook hard.
Zou voor de enorme litecoin-stijging kunnen meespelen dat er een blockhalving aankomt volgende maand?
http://www.litecoinblockhalf.com/
Zou voor de enorme litecoin-stijging kunnen meespelen dat er een blockhalving aankomt volgende maand?
http://www.litecoinblockhalf.com/
OKcoin gaat helemaal bananas nu. BTC op 2222 Yen, dat is $357

China is gek geworden.
Ik denk dat ik het china stuk gemist heb, maar wat is daar dan aan de hand ?
Geen idee, maar de 2 grote Chinese exchanges (OKCoin en Huobi) stijgen (stegen) als een gek.devastator83 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:31:
Ik denk dat ik het china stuk gemist heb, maar wat is daar dan aan de hand ?
Zie http://www.reddit.com/r/B...ay_july_10_2015/?sort=new voor discussie.
LTC PPC en NMC dumps en BTC heeft de weg weer omhoog gevonden.Martijn19 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:09:
Interessante dag. Litecoin trading volume hoger dan Bitcoin. Peercoin 60% stijging, Namecoin 75% stijging. Voornamelijk van BTC-E.
Afgelopen dagen waren de Chinese stocks hard gedumpt. De Chinese overheid heeft hierop maatregelen getroffen.
De Chinese stocks zijn vandaag weer aan het stijgen, maar het kan zijn dat de Chinese beleggers hun blik aan het verschuiven of de chinezen weten misschien meer over het voorstel dat de Grieken hebben ingediend.
[ Voor 6% gewijzigd door _AzN_GhOsT965 op 10-07-2015 12:29 ]
t zal wel niet voor lang zijn, ik ga snel wat verkopen dus. Was toch al van plan om mn bitcoins te verkopen omdat ik er toch niks mee doen.._AzN_GhOsT965 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:28:
[...]
LTC PPC en NMC dumps en BTC heeft de weg weer omhoog gevonden.
Afgelopen dagen waren de Chinese stocks hard gedumpt. De Chinese overheid heeft hierop maatregelen getroffen.
De Chinese stocks zijn vandaag weer aan het stijgen, maar het kan zijn dat de Chinese beleggers hun blik aan het verschuiven of de chinezen weten misschien meer over het voorstel dat de Grieken hebben ingediend.
[afbeelding]
Litecoin van 55 naar 28 CNY met meerdere snelle dumps achter elkaar.. Yep, iemand heeft zijn inleg minimaal vertienvoudigd.
Met de litecoin scam die is uitgevoerd is dat de vraag. We weten nu waarom LTC zo gedumpt is en BTC omhoog gegaan is.
Wie weet zit de vaart er in en gokken chinezen allemaal op bitcoin in plaats van aandelen..
Wie weet zit de vaart er in en gokken chinezen allemaal op bitcoin in plaats van aandelen..
Ik hoop het niet. Liever een langzame "duurzame" stijging die een nieuwe lange termijn bull fase inluidt, dan weer een explosieve piek die toch alleen maar weer resulteert in een verdere daling.
There go the goddamn brownies.
nautiluscoin??_AzN_GhOsT965 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:33:
IK heb het snel snel gelezen, maar gelijk een aantal gekocht..
Ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen als je nu gaat verkopen. Er is een stabiele en gezonde groei te zien in de afgelopen 2-3 weken.Bartske schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:31:
[...]
t zal wel niet voor lang zijn, ik ga snel wat verkopen dus. Was toch al van plan om mn bitcoins te verkopen omdat ik er toch niks mee doen..
Deze niet gezien? Rannasha in "Cryptocurrency - handel en koers #2"JeroenC schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:51:
[...]
nautiluscoin??
IK heb het snel snel gelezen, maar gelijk een aantal gekocht..
Tja, zo kun je wel bezig blijven en dan uiteindelijk verkoop je nooit. Heb nu 33% verkocht, en kijk wel even wat de markt gaat doen en dan verkoop ik dan de rest waarschijnlijk.JeroenC schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:57:
[...]
Ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen als je nu gaat verkopen. Er is een stabiele en gezonde groei te zien in de afgelopen 2-3 weken.
170074
Ieder voor zich natuurlijk, maar ik weet wel dat ik nooit meer alles zou verkopen. Ik zou dan toch de koers stiekum in de gaten houden, en stel je voor de waarde schiet wel het dak door dan zit je toch te mopperen, "had ik maar wat bitcoins gehouden".
Tenzij je het geld dringend nodig hebt. Ik ben allang vergeten hoeveel euro ik heb uitgegeven aan bitcoin
Tenzij je het geld dringend nodig hebt. Ik ben allang vergeten hoeveel euro ik heb uitgegeven aan bitcoin
Nu ik heb laatst quasi alle altcoins verkocht: veelal BLK, START en SDC. Die cryptomarkten werken toch altijd in golven. Als de prijzen binnen enkele maanden op hun 'normale' level zitten, is het tijd om terug te shoppen ^^
Nouja ik heb er ook echt maar 2 ofzo, het geld ook echt totaal niet nodig maar merk gewoon dat ik m'n interesse totaal verloren ben. Als ik nu verkoop sta ik nog op winst dus dat is voor mij prima.170074 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:55:
Ieder voor zich natuurlijk, maar ik weet wel dat ik nooit meer alles zou verkopen. Ik zou dan toch de koers stiekum in de gaten houden, en stel je voor de waarde schiet wel het dak door dan zit je toch te mopperen, "had ik maar wat bitcoins gehouden".
En ik hoopte stiekem dat het ook steeds groter zou worden om dingen mee te gaan betalen maar dat lijkt ook niet echt van de grond te komen. En zeker met dat contactloos betalen van tegenwoordig zie ik er niet heel veel meerwaarde in voor mezelf (voor andere mensen vast wel).
Ja ligt eraan, je hebt mensen die het doen om euro's te krijgen, en je hebt mensen zoals ik die er toekomst in zien.Bartske schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:50:
[...]
Tja, zo kun je wel bezig blijven en dan uiteindelijk verkoop je nooit. Heb nu 33% verkocht, en kijk wel even wat de markt gaat doen en dan verkoop ik dan de rest waarschijnlijk.
Doe je het om de euro's dan zeg ik idd gelijk verkopen en gewoon lekker de euro steunen ( ieder zijn ding ).
Ik verkoop helemaal niks, al zakt die na de 10 dollar, dan houd het gewoon op, jammer dan. Ik zie toekomst in de bitcoin en dat is ook de gehele reden dat ik ermee begonnen ben.
Ha allemaal,
Leuk om te zien dat dit forum nog leeft!
Ik heb een vraagje over het minen van coins, zag dat het in de andere forums redelijk dood is qua dat betreft dus stel hem alsnog hier.
Ik beschik over een GTX 750 ti en vraag me af of het rendabel is om te minen.
Natuurlijk snap ik dat door de komst van de ASIC miners geen zin heeft, maar is er een alternatieve coin waar ik de gpu aan het werk kan zetten?
Tnxx
Leuk om te zien dat dit forum nog leeft!
Ik heb een vraagje over het minen van coins, zag dat het in de andere forums redelijk dood is qua dat betreft dus stel hem alsnog hier.
Ik beschik over een GTX 750 ti en vraag me af of het rendabel is om te minen.
Natuurlijk snap ik dat door de komst van de ASIC miners geen zin heeft, maar is er een alternatieve coin waar ik de gpu aan het werk kan zetten?
Tnxx
Even in mijn glazen bol kijken en ik zie een zware correctie. Er wordt nu een hype gecreëerd rond de Grexit. Wat dat te maken heeft met Bitcoins is maar de vraag.
Zware correctie inderdaad. Kijk maar naar litecoin en eerdere stijgingen.
Daarom 310. Is key resistance. Ik denk ook weer down. Durf alleen nog niet short te gaan, wacht wel op de reversel. Heb een spot sell op 300.
Kun je uitleggen wat een piek van een half jaar geleden te maken heeft met de huidige koers?Joosie200 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:15:
Double top rond 310 van 26-01 dit jaar en we gaan weer naar beneden.
De koers is immer geneigd om voormalige toppen en dalen op te zoeken. Om die al dan niet te doorbreken. Faalt dat, dan zakt de boel snel in en blijft de oude top als weerstand. Is er een succesvolle doorbraak dan valt de oude top als weerstand weg.G-PHREAK schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:47:
[...]
Kun je uitleggen wat een piek van een half jaar geleden te maken heeft met de huidige koers?
Psychologische grens.
Is de weerstand nu gebroken dan?
PSN: Marselaar
heerlijk die stijging van de btc prijs.....en het houdt nog niet op!
2 weken geleden ongeveer voor €175 gekocht @235/btc op Kraken.
Ik had een order geplaatst om te verkopen bij 249,99. Dus een paar dagen geleden is de order uitgevoerd. Helaas stijgt de koers alleen maar verder
. Het is sowieso altijd lastig om dit te voorspellen. Het gaat vandaag wel weer heel hard.....
Ik had een order geplaatst om te verkopen bij 249,99. Dus een paar dagen geleden is de order uitgevoerd. Helaas stijgt de koers alleen maar verder
Nog niet, het gebeurd vaak dat er een fake breakout is. Iets erboven en iedereen gaat long, dan keihard down. Maximale winst voor de Market maker.tammerat schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:33:
Is de weerstand nu gebroken dan?
Op het Tweakers IRC kanaal #bitcoin was het trouwens altijd wel leuk om over de bitcoin koers te slowchatten(dan kunnen we het niet constructief en inhoudelijk houden).
Kanaal is niet heel vol meer maar ik hoop dat dit binnenkort weer actiever gaat worden..
Misschien handig als een mod hier de link naar het irc kanaal weer plaatst?
Link: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Kanaal is niet heel vol meer maar ik hoop dat dit binnenkort weer actiever gaat worden..
Misschien handig als een mod hier de link naar het irc kanaal weer plaatst?
Link: http://irc.tweakers.net/bitcoin
[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 12-07-2015 16:43 ]
idd :-)
Gelukkig toch een graantje kunnen meepikken
Gelukkig toch een graantje kunnen meepikken
Als er 1 crash voorspelbaar was, was het deze wel. Ik hoop dat iedereen goed heeft kunnen profiteren. 
Nu eens kijken hoe diep we gaan...
Nu eens kijken hoe diep we gaan...
[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 13-07-2015 09:42 ]
Haha idd zeg. Maar de inoud van het plan voor de Grieken is nog niet bekend. Kijken hoe ver BTC weer zakt. Terug naar de original ~€200/btc?
Dat zal wel meevallen, het is denk ik meer zo dat whales dit soort dingen gebruiken als trigger voor pump&dump.G-PHREAK schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:23:
Zo dan.. het lijkt erop dat de Grieken hun bitcoins weer aan het verkopen zijn
Brute pech hier 
Mijn BTC naar OKcoin gestuurd om een graantje mee te pikken: BAM! Toevallig weer een DDOS. Geen USD om BTC mee te kopen nu
Zal ze maar terugsturen naar m'n Wallet en weer met altcoins spelen. *zucht*
Mijn BTC naar OKcoin gestuurd om een graantje mee te pikken: BAM! Toevallig weer een DDOS. Geen USD om BTC mee te kopen nu
Zal ze maar terugsturen naar m'n Wallet en weer met altcoins spelen. *zucht*
Lekkere dump van BTC weer. Ben benieuwd wat we nu gaan doen. Voor hetzelfde krijgen we weer dikke dumps richting 260.
Wou zelf eigenlijk net wat Bitcoins bijkopen om meer DigiBytes te halen, dus wat dat betreft is een lage BTC prijs niet slecht
Wou zelf eigenlijk net wat Bitcoins bijkopen om meer DigiBytes te halen, dus wat dat betreft is een lage BTC prijs niet slecht
- botje verkeerd geprogrammeerdBonez0r schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:34:
Iemand enig idee wat er op btc-e gebeurd is? Ik zie niks op de andere exchanges.
Als ik trouwens in hun MT4 client kijk dan is de prijs lang niet zo diep gegaan. Geen idee waar dat aan ligt.
- iemand klikte verkeerd of voerde een cijfertje teveel in
- iemand overschatte de orderboek diepte van btc-e
- iemand wilde gestolen BTC zsm kwijt
- een btc-e account gehackt
- ...
Daarom loont het om hele lage orders bij btc-e in te schieten. Dit gebeurt regelmatig.
Ineens weer flink omhoog...
Ik ben eens benieuwd of er hier iemand nog mined? Ik ben er zelf erg fanatiek mee geweest vorig jaar, wat was dat leuk! 
Het kriebelt toch wel weer een beetje, maar volgens mij is het totaal niet meer rendabel om zelf te minen, of is er nog wel een vorm van mining die nog wel rendabel is?
Het kriebelt toch wel weer een beetje, maar volgens mij is het totaal niet meer rendabel om zelf te minen, of is er nog wel een vorm van mining die nog wel rendabel is?
Je kan nieuwe coins zo snel mogelijk minen en dan zo snel mogelijk dumpen.
Ik denk dat het echt geen zin meer heeft tbh. En al helemaal niet meer in België waar stroom gemiddeld met 8% zal stijgen, om nog maar te zwijgen over de tax shift: 21% ipv 6% BTW op elektriciteit.
Soms kijk ik nog eens op leaserig of betarigs om snel eentje te huren, maar ofwel veel te duur ofwel totaal inadequaat
Soms kijk ik nog eens op leaserig of betarigs om snel eentje te huren, maar ofwel veel te duur ofwel totaal inadequaat
Kan iemand helpen met het volgende? Ik heb een excelsheet waar ik mbv een webquery de laatste bitcoinprijs filter voor Kraken EUR en Bitstamp Dollar. Ik gebruikte hiervoor de url https://markets.blockchain.info/markets/bitstamp/USD maar deze werkt niet meer. Ik kan geen geschikte andere urls vinden die goed werken met Excel. Wat ik nodig heb is een eenvoudige html-pagina die deze koers laat zien. Ik weet dat één van onze medetweakers hier ooit een eenvoudige pagina voor had geschreven. De broncode zou mooi zijn (mits in 1 pagina) en anders een link naar een website die deze gegevens eenvoudig presenteert. Ik ben benieuwd.
Kan Excel niet om met JSON data?
[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 04-08-2015 22:13 ]
Niet dat ik weet. Als ik de url opgeef in de webquery wil hij de json-file opslaan en dat werkt dus niet. Ik lees wel iets over Power Query maar die is niet beschikbaar voor Excel 2010 home.
LED-Maniak schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:13:
Kan Excel niet om met JSON data?
[ Voor 14% gewijzigd door Marselaar op 04-08-2015 22:44 ]
Excel kan niet om met JSON, maar je zou wel een kleine VBA functie kunnen schrijven om het zelf te parsen.
Als ik dat zou kunnen, had ik het al gedaan natuurlijk. Ik probeer het zelf ook via html (die ik dan weer in excel kan gebruiken) maar tot nu toe nog niet gelukt.
Anoniem: 125883 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:59:
Excel kan niet om met JSON, maar je zou wel een kleine VBA functie kunnen schrijven om het zelf te parsen.
Iemand al aan het scripten geslagen met Ethereum?
Solidity of Serpent?vertigoo schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:06:
Iemand al aan het scripten geslagen met Ethereum?
Er is trouwens ook een Ethereum topic: Ethereum lanceert ‘Cryptocurrency 2.0’ Netwerk
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Op dit moment kan ik geen tijd vrijmaken om dit te gaan doen, maar ben wel benieuwd wat anderen voor ideeën hierover hebben en wat ze eventueel al gemaakt hebben
Ik ben 0,0016 bitcoin kwijt op Kraken. Gisteren had ik nog een mooi rond getal en vanochtend zie ik ineens dat het niet meer mooi rond is, terwijl ik daarna niet meer gehandeld heb. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt?
Volgens Kraken is het een afgeschreven fee terwijl ik de fee currency op EUR heb staan. Bovendien is het verschil ook een tijd na mijn laatste order ontstaan. Beetje wazig.
Inmiddels antwoord van Kraken, ze gaan het onderzoeken.
Volgens Kraken is het een afgeschreven fee terwijl ik de fee currency op EUR heb staan. Bovendien is het verschil ook een tijd na mijn laatste order ontstaan. Beetje wazig.
Inmiddels antwoord van Kraken, ze gaan het onderzoeken.
[ Voor 34% gewijzigd door Marselaar op 16-08-2015 22:24 . Reden: nieuwe info ]
Werden net even 15000 BTC gedumpt op bitfinex.
Daar ging het nog een keer.. Lijkt georchestreerd te zijn.
170074
Rollercoaster is back. Sit back and enjoy the ride!
Spoiler: De prijs krabbelt wel weer omhoog straks.
Klein vraagje ivm staken: is het mogelijk om het aantal coins dat aan het staken is op het netwerk te berekenen of ergens te extracten via rpc commands?
En daar gaan we weer170074 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:11:
Rollercoaster is back. Sit back and enjoy the ride!
Kan je iets meer uitleggen wat je bedoelt?Anoniem: 125883 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:49:
Klein vraagje ivm staken: is het mogelijk om het aantal coins dat aan het staken is op het netwerk te berekenen of ergens te extracten via rpc commands?
Doel je misschien op de recent uitgebrachte bitcoinXT en zou je willen weten hoeveel mensen ook echt met bitcoins daar in zitten?
Ik ben momenteel bezig met wat extra informatie toe te voegen aan Opensource CCE 4.0, zodat ie ook de prijs van de laatste trade toont en de market cap in BTC en fiat. Hij toont ook de outstanding coins, maar nu zou ik graag ook de hoeveelheid coins willen tonen die effectief gebruikt worden om te staken op het ganse netwerk. Dat zal maar een fractie van de clients zijn die ermee bezig zijn, dus ik verwacht hooguit 20% van het totaal, gezien dat dezelfde addressen (met véél coins) vaak voorkomen in de staking transacties op de block explorer.komkommer schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:58:
[...]
Kan je iets meer uitleggen wat je bedoelt?
Doel je misschien op de recent uitgebrachte bitcoinXT en zou je willen weten hoeveel mensen ook echt met bitcoins daar in zitten?
Maar hoe kun je dat totaal opvragen of berekenen? Via getstakinginfo krijg je wel een network weight, maar kun je dat omrekenen naar het aantal coins wanneer je het totaal aantal coins (27258063.9757239) kent en de difficulty?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| { "enabled" : true, "staking" : false, "errors" : "", "currentblocksize" : 0, "currentblocktx" : 0, "pooledtx" : 0, "difficulty" : 0.04232223, "search-interval" : 0, "weight" : 675610, "netstakeweight" : 9812192, "expectedtime" : -1 } |
Als de ratio tussen m'n eigen balance en weight bereken, kom ik uit of 0.793811474 per coin.
Mag je die ratio doortrekken naar de totalle supply? 0.793811474 * 9812192 = 7789030.593 (~28.5%) van de totale hoeveelheid coins is gereserveerd voor het staking proces?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 20-08-2015 10:31 ]
Eerst maar eens 210. Daarna sub 200.tammerat schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:46:
How low can we go?
[ Voor 14% gewijzigd door Mutybay op 24-08-2015 20:29 ]
einde btc dittammerat schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:46:
How low can we go?
Hoe vaak hebben we die al niet gehoord?
We gaan waarschijnlijk wel weer richting 160 (vorige bodem), maar daarna begint het trucje weer gewoon opnieuw.
As low as the ground ergo 0.tammerat schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:46:
How low can we go?
Idem met aandelenbeurzen, das ook niet mals nu. Er is geen gegarandeerde bodemprijs, al krijg je met bitcoin dat vanzelf miners hun mining rigs stopzetten want niet meer rendabel om te laten draaien onder kostprijs. Maar er is een check and balance die in het systeem is ingebouwd, omdat de beloning toeneemt en de moeilijkheid juist afneemt in zo'n geval.
Ben benieuwd of we permanent nu de low van januari dit jaar opzoeken of dat het net als toen blijft bij 1 spike naar 162. Of keihard erdoorheen op naar de 100?
Ik hoop dat ik hier goed zit fingers crossed
Ik ben nieuw met bitcoin en heb een tijd geleden een account aangemaakt bij Coinbase. Nu wil ik wat van mijn bitcoins incashen voor ''echte'' euro's. Ik snap nog niet helemaal hoe dit proces in zijn werk gaat. Er is zoveel verschillende informatie over te vinden dat ik het hier toch nog even voor de zekerheid wil navragen.
Om bitcoins om te zetten naar euro's en die euro's op mijn bankrekening te zetten heb ik een account nodig bij een bitcoin exchange, bijvoorbeeld Bitstamp, en vervolgens moet ik via Bitstamp mijn bitcoins verkopen. Dan heb ik euro's die ik via Bitstamp op mijn bankrekening(ING) kan overmaken.
Klopt dit?
(Is Bitstamp een goede exchange voor de leek?)
Ik ben nieuw met bitcoin en heb een tijd geleden een account aangemaakt bij Coinbase. Nu wil ik wat van mijn bitcoins incashen voor ''echte'' euro's. Ik snap nog niet helemaal hoe dit proces in zijn werk gaat. Er is zoveel verschillende informatie over te vinden dat ik het hier toch nog even voor de zekerheid wil navragen.
Om bitcoins om te zetten naar euro's en die euro's op mijn bankrekening te zetten heb ik een account nodig bij een bitcoin exchange, bijvoorbeeld Bitstamp, en vervolgens moet ik via Bitstamp mijn bitcoins verkopen. Dan heb ik euro's die ik via Bitstamp op mijn bankrekening(ING) kan overmaken.
Klopt dit?
(Is Bitstamp een goede exchange voor de leek?)
~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~
Klopt.
Voor dit soort transacties zou ik kraken.com aanraden.
Voor dit soort transacties zou ik kraken.com aanraden.
Als je het echt makkelijk wil doen raad ik Bitonic aan. Iets slechtere koers dan als je het via Kraken of Bitstamp doet maar super simpel.
Edit: 1 van de oprichters van Bitonic is trouwens gebruiker Komkommer die ~10 posts hierboven heeft gepost
Edit: 1 van de oprichters van Bitonic is trouwens gebruiker Komkommer die ~10 posts hierboven heeft gepost
[ Voor 32% gewijzigd door gws24 op 05-09-2015 23:17 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Hmm, iets van 1.5 maand geleden besloten al mn bitcoins te verkopen (nouja alle, was maar 1.5 ofzo
) toen de koers op 250 euro stond. Had mn geld wel op kraken laten staan (dom eigenlijk als je van plan bent te stoppen met bitcoin maar goed). Kijk ik net op de koers staat hij al een tijdje stabiel op 200, kon het niet laten er toch weer 1tje te kopen haha
Ether gaat ook hard omlaag zeg. Vind hem ook wel erg duur tov de pre-sale.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om