Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 104 Laatste
Acties:
  • 638.106 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Martijn19 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:18:
Niet de eerste keer dat BTER een groot bedrag kwijt raakt. Vorig jaar ook al $1.65m aan NXT. Wat een enorme bedragen houden ze in hun hot wallets. Zeer slechte management als je het aan mij vraagt.
De grap is dus dat het ditmaal hun cold wallet betreft :X Iets wat een contradictio in terminis is als het echt om een cold wallet gaat, want die kan je niet even leegroven tenzij ouderwets diefstal/inbraak pleegt offline. Kortom neigt eerder naar een inside job verdoezelen met: ja sorry we zijn gehacked. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Joosie200 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:21:
[...]

De grap is dus dat het ditmaal hun cold wallet betreft :X Iets wat een contradictio in terminis is als het echt om een cold wallet gaat, want die kan je niet even leegroven tenzij ouderwets diefstal/inbraak pleegt offline. Kortom neigt eerder naar een inside job verdoezelen met: ja sorry we zijn gehacked. |:(
Oeps, niet goed gelezen. Zeer vreemd zaak inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48
Crotchy schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:39:
Kraken is next?
Kreeg net de volgende e-mail.

[...]
Van de Kraken-medewerker die vaak op Bitcointalk zit, over de bitcoin-withdrawals:
The issue should be fixed for everyone now. But let us know if you have any transfers that aren't going through. Sorry for the delay!

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Kraken heeft wel vaker zulke probleempjes. Dan schiet hun beveiliging in de stress en sluiten ze de wallets af..

Het lijkt er op of all-in short op 20x leverage staan de enige mogelijkheid is vandaag :+

[ Voor 29% gewijzigd door LED-Maniak op 15-02-2015 21:31 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Inmiddels is zijn de bitcoins ook doorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
YouTube: morganspurlock livingonbitcoin

Mooi videofragment van de man achter Super Size Me, over bitcoin. Gisteren geaired op CNN, wellicht niks nieuws voor mensen die BTC al gebruiken, maar toch een leuke 'must watch' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

De jaarlijkse eindrekening gekregen voor de verbruikte stroom: 915 EUR bijbetalen. Straks of morgen toch eens de eindbalans maken van een jaartje minen (GPU/Asics) en zien wat het heeft opgeleverd. Ik schat dat ik aan de huidige koers van mijn alts en btc wel zwaar verlies ga hebben ;-)
Of dingen zoals Blackcoin en Shadowcash nog gaan aantrekken betwijfel ik. "long term" is imho bull shit in crypto.

Vanavond als ik thuis ben de miners offline halen, zonder uitzondering.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 21-02-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:11
Iemand hier die de Bitcoinbuilder aanbieding heeft geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Avalaxy schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:25:
Iemand hier die de Bitcoinbuilder aanbieding heeft geaccepteerd?
Dat is een dienst voor Mt. Gox gedupeerden om GOXBTC om te kopen?

Ik heb de berekening eens gemaakt. Er is voor 1743 EUR aan stroom opgestookt en 1674.42 EUR aan hardware gekocht (GPU Rig en ASIC). De stroom kostte dus 0.23 EUR/kWh en niet de 0.12 EUR/kWh die de vertegenwoordiger hier kwam verkondigen (dat zou incl. distributie, netbeheerskosten en groene stroom certificaten zijn. My A$$. Dik afgezet maw)

De geminede crypto (bitcoin en altcoins) zijn vandaag nog slechts 564.09 EUR waard. Een deel is verdampt bij de Mintpal-Moolah heist (SYS/SDC/BLK en BTC die voor trading dienden) Dan zijn er ook nog de scam- & shitcoins waarvan ik m'n bag gewoon heb gedelete zoals DIG/XS/ZET etc). DIG was goed voor 6 BTC indien ik niet in het vliegtuig had gezeten, bij de switch van scrypt > X11.

Uiteindelijk heeft het me 2997.42 EUR gekost. Ik heb geen enkele crypto omgezet naar fiat. Ofwel trekt het in de toekomst aan, en kan ik alsnog break-even zijn, maar die kans schat is vrij klein. BTC aan 1000 EUR zien we niet meer en altcoins die sterven gewoon uit.

Het was dus een leuke hobby, hetzij toch wel een kostelijke. Ik zou het 'verlies' met 1323 EUR kunnen verminderen van zodra ik de GPU rig gebruik om mijn outdated desktop-pc te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 125883 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:13:
[...]

Dat is een dienst voor Mt. Gox gedupeerden om GOXBTC om te kopen?
Eerst faciliteerden ze in het ruilen van echte bitcoins voor GOXBTC, nu bieden ze mensen met GOXBTC aan om hun GOXBTC voor 0.11 BTC te kopen (ze verwachten dus dat ze meer dan 0.11 BTC per GOXBTC terug zullen krijgen van Mt Gox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Das een flink verlies Hoshimaru :X Blij dat ik nooit het idee heb gevat om tig coins te minen. Kost meer dan het oplevert puur omdat je in NL torenhoge energierekeningen krijgt door het minen. En als de prijzen dan ook nog eens inzakken per coin na verloop van tijd, tja.. Wil niet zeggen dat ik nu zo slim bezig ben geweest met handel in altcoins (ging goed, ging van 2 BTC/815 euro inleg in februari/maart naar 4,4 BTC/2250 euro in augustus 2014, maar een weekendje met familie familiedag houden eind augustus en de koers niet checken noch orders uit hebben staan als mogelijke stoploss > maandag erop had ik nog x aantal van een altcoin met als waarde 0,5 BTC :X) Van 815 euro oorspronkelijk naar 55 euro, -760 euro. In december vorig jaar vervolgens mijn spaargeld in BTC omgezet in de verwachting dat ie van 340 dollar wel weer terug zou schieten naar 400 dollar. Tijdens de kerst koers niet gecheckt noch tijdens oud/nieuw want gezellig met familie doen houdt in niet non-stop achter de pc of smartphone kruipen om de koers te checken.. verlies genomen op 300 dollar, -1240 euro. Totaal 2000 euro lichter door mijn eigen stupiditeiten. :F

En dan vervolgens wel 's avonds op 15 januari live de koers van 152 dollar terug zien schieten naar 160, 170, 200 en gewoon niet aandurven nog eens je restant spaargeld om te zetten terwijl de koers stijgt. Want ja: hij kan nog weleens terug naar 152 of erger <150 dollar. Twee weken later> 310 dollar werd aangetikt voor even |:( Nee, wat dat betreft zijn het de verkeerde gedachten die ik op zulke momenten heb. Kopen terwijl de koers nog in een neergaande trend zit zonder dat een bodem zich aan doet. Niet kopen terwijl de koers een bodem gevonden lijkt te hebben en omslaat in een stijgende trend. Het idee: de koers van bitcoin kan nog weleens binnen 24 uur weer onder je oorspronkelijke buy zakken weerhoudt me op zo'n moment, bang om nog meer te verliezen. Baal er goed van, want ik had in januari alleen al gewoon kunnen handelen met de trend mee, had ik mijn verlies allang goed gemaakt. En toch doe je het niet want stel je voor dat...

Zonde v/h geld, duur lesgeld vooral. Maar enfin, inmiddels weer afdoende gespaard om het gat wat het sloeg beetje bij beetje te dichten. Handel in alts of bitcoin wil prima, maar dan moet je ook echt 24/7 ermee kunnen bemoeien. En niet zo goed gelovig zijn dat je posities open kunt laten staan terwijl je een dag of weekend 'off line' gaat laat staan tijdens een gehele vakantie van afwezigheid. Bovendien: gewoon winst durven te pakken en dat af te romen zodat je nog enkel verder gaat met je inleg. (of andersom, in elk geval ben je dan niet alles meteen kwijt) Niks mee gedaan want ik dacht dat het niet zo hard zou kunnen omslaan, naja ik heb mijn les wel geleerd inmiddels. Handelen is prima, maar dan moet je wel van te voren bepalen wat je in welk scenario gaat doen. En niet denken: komt wel goed, loopt niet zo'n vaart etc etc. En ik wist wel dat ik het allemaal kwijt kon raken, maarja, dat het kan, wil niet zeggen dat het zich ook meteen zal voordoen. Wederom te naïef gedacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

N.V.T.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 16-09-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

Tourniquet

Hiya, fellas!

BIT (van Barry Silbert) heeft goedkeuring van Finra.
Bitcoin Investment Trust Gets Finra’s OK to Become Public Bitcoin Fund
Fund Intends to Trade on Electronic Platform Operated by OTC Markets Group

Barry Silbert’s Bitcoin Investment Trust is poised to become the first publicly traded bitcoin fund, with approval and assignment of a ticker symbol by the financial industry’s main self-regulatory body paving the way for trading on an electronic platform operated by OTC Markets Group .

The BIT, which was first launched in 2013 as a private fund for accredited investors with annual incomes greater than $200,000 or assets of more than $1 million, has been racing against a rival offering by twins Cameron and Tyler Winklevoss, best known for their lawsuit against Facebook Inc. Chief Executive Mark Zuckerberg .

While the competing Winklevoss Bitcoin Trust is going through a lengthy Securities and Exchange Commission process to register a formal exchange-traded fund, the BIT has taken a backdoor route to public listing. By exploiting a rule that allows holders of a private fund to sell their shares publicly after a 12-month lockup period and completing a less arduous approval process with the Financial Industry Regulatory Authority, some of those long-held shares in BIT should soon be available to investors of any income or wealth bracket. The BIT is sponsored by Grayscale Investments, a unit of Mr. Silbert’s Digital Currency Group, which he established last year to hold the digital currency interests of his broker-dealer SecondMarket Inc.

The creation of a publicly traded bitcoin investment vehicle is seen as an important milestone for the digital currency’s bid for mainstream acceptance. Bitcoin advocates hope that regulated instruments will encourage a wider investment base as investors will no longer need to own bitcoin directly, which can expose them to hacking risks. Those same enthusiasts hope that more liquid trading will help smooth bitcoin’s notoriously volatile price and thus make the digital currency more appealing for online payments and value transfers.

Neither Tyler nor Cameron Winklevoss was immediately available for comment. In the past they have argued that their offering will be superior to the Digital Currency Group’s because investors will want the full imprimatur of the SEC before buying an ETF-like vehicle. Without SEC approval, Mr. Silbert’s fund can’t be formally classified as an ETF, but once existing shares are offered publicly it will function very much like one.

As of Sunday, BIT shares were being cited under the temporary ticker symbol BTCV on OTC Markets’ “pink sheets” site, which includes over-the-counter offerings from companies with limited information disclosure. Price quotes are being supplied by Merriman Capital, which has been given a 30-day exclusive status to function as the fund’s initial market maker.

Mr. Silbert said Finra granted its request for a permanent ticker symbol, GBTC, and that “is expected to be effective shortly.” He said Grayscale is also separately “working through the approval process to enable the BIT’s shares to be quoted under the Alternative Reporting Standards on OTCQX, the top marketplace operated by OTC Markets Group.” That top-tier marketplace holds issuers to significantly higher standards of disclosure than is required for its pink sheet listings.

It is unclear how much secondary trading there will be in the BIT’s publicly listed shares. Any new shares, which are generated whenever Grayscale purchases bitcoins, can be sold only to wealthy, accredited investors. The size of the secondary market float will depend on how many early investors take advantage of the expiry of the lockup period to sell.

In a statement, the Digital Currency Group said, “Although we have been assigned a ticker symbol, no assurances can be given as to when or if such trading will commence, or that an active public secondary market for BIT shares will develop or be maintained.”

Many investors who purchased their shares at the BIT’s launch in the fall of 2013, when bitcoin’s price was around $100, have an incentive to sell. Even though bitcoin’s price is well down from its peak around $1,150 in early December of that year, at the current $247 price quoted by news site Coindesk, those early investors have a chance to realize a healthy profit. The Digital Currency Group is also allowed to offer a limited amount of its proprietary shares to the public, which would encourage the development of the secondary market.

Each share of BIT is worth approximately one-tenth of a bitcoin. As of Friday, the trust’s net asset value stood at $24.43 per share.
Info is hier al te zien: http://www.otcmarkets.com/stock/BTCV/profile

[ Voor 47% gewijzigd door Tourniquet op 02-03-2015 00:07 . Reden: WSJ artikel is uitgebreid ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
YouTube: Bitcoin - It's likely prospects for 2015 and beyond

Lange zit, maar wel interessant. :) Een van de scenario's is nu al meteen actueel met het vuurwerk vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Ik weet nog steeds niet goed wat dat BIT verhaal inhoudt (ik ben geen belegger ofzo). Iemand die kan ELIF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
170074 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:28:
Ik weet nog steeds niet goed wat dat BIT verhaal inhoudt (ik ben geen belegger ofzo). Iemand die kan ELIF?
BIT is een fonds waarin mensen (in de VS) kunnen beleggen. Omdat de onderliggende waarde van BIT bestaat uit Bitcoins, zal de waarde van deze belegging stijgen en dalen met de Bitcoin-koers.

Het voordeel van BIT boven direct Bitcoins kopen en ze vasthouden is dat Amerikanen allerlei pensioen-plannen hebben waarmee men fiscaal voordelig kan beleggen in allerlei zaken, maar enkel in officieel geregistreerde beleggingsfondsen. BIT heeft die status nu verkregen. Men kan dus, met hun eigen broker en zonder kennis te hebben van Bitcoin-wallets en vooral hoe deze goed te beveiligen, simpel Bitcoins kopen ter investering en dat in sommige gevallen op een fiscaal voordelige manier doen.

Het is dus zeker goed nieuws, op meerdere fronten. Ten eerste levert het meer vraag op, dus een stijgende koers. Maar daarnaast is het positieve berichtgeving voor Bitcoin zelf, gezien de Amerikaanse overheid BIT solide genoeg vindt (qua management, het zegt niets over de volatiliteit) om het deze status toe te kennen.

Het doet echter weinig voor de algemene acceptatie van Bitcoins. Een hogere prijs en meer mogelijkheden om Bitcoins als belegging te kopen zijn aardig, maar wat echt belangrijk is, zijn nieuwe manieren om Bitcoin te gebruiken.

We zullen zien of dit nieuws voldoende is om een nieuwe rally aan te steken (het wordt wel weer eens een keer tijd :P) of dat het slechts een tijdelijke opleving in de koers is en we binnenkort weer een tijdje verder gaan kwakkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Rannasha schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:35:
[...]

BIT is een fonds waarin mensen (in de VS) kunnen beleggen. Omdat de onderliggende waarde van BIT bestaat uit Bitcoins, zal de waarde van deze belegging stijgen en dalen met de Bitcoin-koers.

Het voordeel van BIT boven direct Bitcoins kopen en ze vasthouden is dat Amerikanen allerlei pensioen-plannen hebben waarmee men fiscaal voordelig kan beleggen in allerlei zaken, maar enkel in officieel geregistreerde beleggingsfondsen. BIT heeft die status nu verkregen. Men kan dus, met hun eigen broker en zonder kennis te hebben van Bitcoin-wallets en vooral hoe deze goed te beveiligen, simpel Bitcoins kopen ter investering en dat in sommige gevallen op een fiscaal voordelige manier doen.

Het is dus zeker goed nieuws, op meerdere fronten. Ten eerste levert het meer vraag op, dus een stijgende koers. Maar daarnaast is het positieve berichtgeving voor Bitcoin zelf, gezien de Amerikaanse overheid BIT solide genoeg vindt (qua management, het zegt niets over de volatiliteit) om het deze status toe te kennen.

Het doet echter weinig voor de algemene acceptatie van Bitcoins. Een hogere prijs en meer mogelijkheden om Bitcoins als belegging te kopen zijn aardig, maar wat echt belangrijk is, zijn nieuwe manieren om Bitcoin te gebruiken.

We zullen zien of dit nieuws voldoende is om een nieuwe rally aan te steken (het wordt wel weer eens een keer tijd :P) of dat het slechts een tijdelijke opleving in de koers is en we binnenkort weer een tijdje verder gaan kwakkelen.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38
Voor het eerst sinds lang weer eens een paar BTC verkocht met de gedachte om op een lagere koers weer terug te kopen. Merk nu dat die fee op Kraken er echt keihard inhakt. Dit gaat dus niet meer werken.. Op zoek naar een alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 12:22
Gewoon iets langer wachten dus. Bitstamp is volgens mij goedkoper geworden. Maar ja, dollars...
GH45T schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:05:
Voor het eerst sinds lang weer eens een paar BTC verkocht met de gedachte om op een lagere koers weer terug te kopen. Merk nu dat die fee op Kraken er echt keihard inhakt. Dit gaat dus niet meer werken.. Op zoek naar een alternatief :)

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
GH45T schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:05:
Terwijl er momenteel toch een aardige koersstijging gaande is.. had je niet beter nog even kunnen vasthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38
G-PHREAK schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:23:
[...]

Terwijl er momenteel toch een aardige koersstijging gaande is.. had je niet beter nog even kunnen vasthouden?
Heb ze rond deze prijs verkocht. En achteraf weet ik ook altijd wat ik het best had kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind OKCoin wel een goed alternatief eigenlijk. Er is een handige smartphone app voor de exchange en ze hanteren lage fees, waardoor je niet zoals bij Kraken ineens denkt van "Ow shit? Ik had toch n EUR/XBT winst verwacht?" ;-) Het enige probleem is nog altijd dat je via Kraken of Bitonic moet om euro's te ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukekiller
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03-2021
Ik mine al een paar jaar en heb altijd alles gehouden (op mijn eigen pc met backups en encrypted). Stroomrekening zie ik niet als een kost omdat dit ook mijn verwarmingskost is. Exchanges zie ik niet meer als een ruilhandel om te diversifiëren. Zowieso zie ik niet echt het nut in van veel geld op een exchange of online wallet of wat dan ook online te plaatsen, tenzij voor arbitrage als je een daytrader bent. Maar alles gaat nog heel snel en het is nog steeds het wilde westen vol opportunisten. OKCoin uit China hoor ik bijvoorbeeld niet zo goede berichten van.

http://www.reddit.com/r/B...sq8r1/okcoin_scams_users/
http://www.reddit.com/r/B...6/a_warning_about_okcoin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
En we klimmen bijna over de 300 dollar. Het lijkt toch weer aan te trekken langzamerhand :)

+37% de afgelopen maand, +10% deze week en een 24H volume van ruim 80k op Bitfinex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Op naar de 700 dollar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Een patroon is dat ik vaak zie in het afgelopen jaar, is wanneer de eerste optimisten beginnen met berichten zoals deze, dan is de sijgende lijn aan z'n eind en schiet de koers weer lager dan voordat de stijging begon. Ik heb het vermoeden dat er een aantal lui met veel geld proberen te profiteren van de goedgelovigheid van Bitcoin-enthousiastelingen, langzaam inkopen... de stemming weer positief proberen te krijgen en vervolgens met winst verkopen. Om vervolgens het hele riedeltje een paar weken later weer opnieuw te doen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

Inderdaad. In januari ging de koers ook steil omhoog naar de $300 om vervolgens helemaal in te zakken naar $220. Moet wel eerlijk zeggen dat het niet in een dag gebeurde. Je had alle tijd om uit te stappen maar de psychologie werkt tegen; je stapt niet makkelijk uit nadat de koers eeneens een paar procenten was gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Bovendien komt daarbij dat de drie winnaars van de FBI bitcoinveiling bekend zijn, of nuja, diens rekeningen zijn nu in de gaten te houden. Voorgaande keren toen dat aan bod kwam dook de koers ook weer omlaag. De bulls waren gewoon de boel aan het omhoog stuwen in anticipatie op de veiling afgelopen vrijdag, ze pakken nu hun winsten en klabam tegen vrijdag of al eerder richting de 210 waar we vandaan kwamen.

[ Voor 10% gewijzigd door Joosie200 op 10-03-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
doen hier nog mensen aan daytrading met de huidige saaie koers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
C6DL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:24:
doen hier nog mensen aan daytrading met de huidige saaie koers?
Saai? Bitstamp schoot net van $281USD naar $272USD en weer terug naar $278USD binnen een minuut.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6ID6QIt.png?1

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Oke true..
Maar ben best benieuwd, zitten hier nog daytraders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT965
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2022
Als je ze zoekt, dan moet je naar de whale club gaan.

http://www.coindesk.com/i...s-bitcoin-price-declines/

crypto coin price market cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Al dagen worden we lekker gemaakt voor een koers door de $300 grens en dan keldert de koers.
De drop wordt veroorzaakt doordat de Evolution ervandoor is gegaan met de bitcoins, http://www.nl.reddit.com/...market_evolution_has_run/

Het is op een na de grootste Darknetmarket, een soort Silk Road market.

[ Voor 11% gewijzigd door Blord op 18-03-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Tja... Eigen schuld :P Moet je maar wegblijven van die vage obscure zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Een Duitse Airbus stort neer en de koers daalt ook. Wat is het verband ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Is dit nieuws? .. koers daalt wel vaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 16:44

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

fyi, als het goed is komt Andreas Antonopoulos op woensdag 1 april bij Bitcoin Wednesday: http://www.meetup.com/BitcoinWednesday/events/218924978/ kunnen we hem alles vragen over dat soort dingen ;) Of misschien wel beter gewoon over bitcoin core praten.. stuk rustiger.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
De markt lijkt aardig in de storten :/ Is er wat aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
De zoveelste cycle. Binnenkort zit hij vast weer aan de 300+.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
@LED

duurt wel lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Gaan eerst nog sub 200 doen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Is er iets aan de hand? BTC-e flipt hem vandaag alsof mensen daar in bitcoin willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ja, vage shizzle. Net $270.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Heel bijzonder om te zien dat tijdens de pieken cryptowat.ch er uit lag. Volgens mij is dat nu de populairdere site om charts te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Zag ergens een linkje (kan source niet meer vinden) dat de Russen proberen bitcoin te unbannen (er zijn redelijk wat btc gerelateerde sites geblokkeerd in Rusland, de munt zelf niet).

Ander gerucht gaat dat btc-e problemen heeft en ze misschien dicht gaan. Iedereen weet dat het een exchange is van de maffia ofzoiets namelijk. Dus als die door de wetgeving dicht wordt gegooid gaan veel mensen btc kopen om hun geld weg te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671775

kan niet wachten ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672622

Erg interesant dit vooral omdat ik nog nieuw ben hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 18:33

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Ik heb net mijn laaste dollars laten uitbetalen bij btc-e richting mijn paypal. ik vertrouw het zaakje daar ook niet meer. neem mij ook niet de moeite om er veel tijd in te steken om steeds de koers te controleren.
Hopelijk komt het geld aan, dan kan ik er iets leuks mee gaan doen 8)7

Edit: het is er al! Daar is niks over te zeggen!

[ Voor 8% gewijzigd door cellkuh op 15-05-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kreeg net een mailtje van Kraken dat ik ben uitgenodigd voor de beta van margin trading.
Good news - margin trading has entered beta launch and you’re invited! Access is already enabled in your account, so simply login to get started. Creating a margin order is easy. Just select a level of leverage in the intermediate or advanced order forms and complete the order as you normally do.
Not sure what margin trading is? It’s an exciting trade system that allows you to leverage your account for greater profits. For more details on how margin works, please read the terms below, and see our trading guide and FAQ.

If you have any questions or comments about margin, we’d love to hear from you. Please send us an email to support@kraken.com.

Here’s how it works:

Fees: during this trial period, your usual trade fee will be applied to the opening and closing volume of a margined position. This means that if you’re in our most preferential fee tier and you’d usually pay 0.10% for a trade, you’ll pay 0.10% to open a margin position and 0.10% to close that position. Positions open for more than 24 hours will also be charged a 0.05% renewal fee (see the “Term” section below).

Term: margin positions are good for 24 hours. After 24 hours, 0.05% will automatically be charged to renew the position for an additional 24 hours. If you wish to avoid this fee, close the position within 24 hours.

Leverage: 1.25x-3x.

Currencies: margin is currently only available on our XBT/EUR pair. We hope to open up margin trading on other pairs as those books become more liquid. Note that during the trial period only XBT, EUR and USD will be “margin currencies” - i.e. currencies that can be used as collateral for margin trading. So only XBT, EUR and USD (not GBP, JPY, LTC, etc.) will count toward your trade balance for margin trading. We plan to allow for more margin currencies soon.

Limits: during this trial period, the Tier 4 borrow limit per account is 20 bitcoins and €5,000. This means that your total volume for short positions is limited to 20 bitcoins and your total volume for long positions is limited to €5,000. The Tier 3 borrow limit per account is 10 bitcoins and €2,500. The pool of funds allocated for the exchange as a whole is 2,000 bitcoins and €500,000. The pool of funds allocated for margin is available on a first-come-first-serve basis. So, it’s possible that at times of high demand, you will have less than your account limit available. Limits will be raised after the trial period.
Call and liquidation levels: the margin call level is 80% and the liquidation level is 40%.

No hedging: Note that you cannot have both long and short positions open at the same time. All long positions must be closed before a short position can be opened (and vice versa). But you can have multiple long positions or multiple short positions.

Opening positions: Opening a margin position is similar to executing a trade, except that when you create the order to open the position, you must select a level of leverage.

Closing positions: To close all or part of a position, you simply execute an opposing leveraged order in the volume amount you want to close. To close a long position, you execute a leveraged sell order and to close a short position, you execute a leveraged buy order. For example, suppose you buy 1 XBT of XBT/EUR at 2:1 leverage. To close the entire position, you sell 1 XBT of XBT/EUR (at any leverage). To close half the position, you sell 0.5 XBT of XBT/EUR (at any leverage). Note that the closing leverage does not need to match the opening leverage. Finally, be careful that you don’t execute a closing order for more volume than your position, since this will create a new position on the opposite side (see “Flipping positions” below).

Closing multiple positions: Margin trading is “First in First Out” (FIFO). This means that if you have multiple positions open, the position created first will be closed first. Suppose you have 2 long positions open at 1 XBT volume each. If you then sell 1 XBT (at any leverage), the position that will be closed will be the one that was created first.

Flipping positions: You can easily flip from long to short, or short to long. To do this, you simply execute an opposing order with more volume than your open positions. Suppose you have 2 short positions open at 1 XBT volume each, but you want to close these positions and go long 1 XBT at 3:1 leverage. To do this, buy 3 XBT at 3:1 leverage.

Any of the terms described above may change after the trial period in light of client feedback or other factors. If you have any questions or comments about margin, we’d love to hear from you. Please send us an email to support@kraken.com.

Thank you for choosing Kraken Bitcoin Exchange.

The Kraken Team

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Leverage werkt dus als volgt?
Stel:
Je kapitaal is 1000€
Prijs per bitcoin 200€

Kan je dan 2x leverage gaan met die 1000€ en dan 10 bitcoins krijgen in de plaats van 5?
Wat gebeurd dan als de koers meer als 50% daalt en je in principe door die 2x leverage meer als 1000€ verlies hebt? Hoe zit dat dan in elkaar? Wat dan heb je een groter verlies dan je hebt geïnvesteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Met leverage trade je met geleend geld. Als je 2x leverage hebt en je zet €100 in dan heb je dus een trade van €200 (waarvan €100 geleend geld is). Als de prijs toeneemt dan heb je dus 2x zoveel winst, maar als de prijs daalt heb je 2x zoveel verlies. Als je 2x leverage hebt wordt je trade geelimineerd zodra je op 50% verlies zit. De lener heeft dan nog zijn €100, jij hebt €0.

Simpel uitgelegd is dat hoe het werkt. Het is nog wel iets ingewikkelder met slippage en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
dieter87 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:23:
Leverage werkt dus als volgt?
Stel:
Je kapitaal is 1000€
Prijs per bitcoin 200€

Kan je dan 2x leverage gaan met die 1000€ en dan 10 bitcoins krijgen in de plaats van 5?
Correct.
Wat gebeurd dan als de koers meer als 50% daalt en je in principe door die 2x leverage meer als 1000€ verlies hebt? Hoe zit dat dan in elkaar? Wat dan heb je een groter verlies dan je hebt geïnvesteerd?
Handelsplatformen die handel met leverage aanbieden hebben twee beschermingsmethodes tegen dit soort situaties. De eerste is de "margin call", wat niet veel meer is dan een waarschuwing dat je positie zwaar in het rood staat met een vriendelijk doch dringend verzoek om meer geld / bitcoins bij te storten.

Het tweede is geforceerde liquidatie. Als de waarde van je positie zoveel is gedaald dat deze onder nul dreigt te raken, dan zal de positie door het systeem automatisch gesloten worden. Als je met leverage bitcoins gekocht hebt, zal het systeem deze verkopen zodra de liquidatie-prijs is bereikt.

Het precieze niveau waarop de margin call en liquidatie plaats vinden hangt af van het platform en de leverage factor. Een relatief lage leverage op een grote beurs met een hoop liquiditeit betekent meestal dat het liquidatie niveau niet heel aggressief geplaatst hoeft te worden. Immers betekent een lage leverage dat het effect van prijsveranderingen op de waarde van een positie kleiner is en een hoge liquiditeit betekent dat het makkelijk is om een positie automatisch te sluiten zonder dat deze transactie de markt-prijs erg verstoord waardoor je mogelijk een veel minder goede prijs krijgt (bedenk maar wat er gebeurt als je 1000 bitcoins op een kleine beurs probeert te verkopen middels een market order, de koers daalt fors en je krijg gemiddeld veel minder per bitcoin dan als je hetzelfde op een grote exchange zou doen. Dit verschijnsel heet "slippage").

Als de exchange z'n zaakjes goed op orde heeft, zul je nooit eindigen met een positie met een negatieve waarde. Wat zeker wel mogelijk is, is dat je eindigt met een geforceerde liquidatie waarna je (vrijwel) niets meer van je oorspronkelijke inleg over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
Oke bedankt voor de uitleg!

Ben een beetje aan het experimenteren in Kraken.
Leverage wordt apart bij orders geplaatst zo te zien?
Ik had leverage gebruikt met het kleine bedrag dat ik nog in fiat had staan,
wat ik raar vond is dat ik nadien nog altijd coins kon kopen met het volledige fiat bedrag?!
In de orderpage kwam CANCELLED, maar het order is gewoon doorgegaan,
al mijn geld staat nu in bitcoins EN ik heb nog dat order van die leverage ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
dieter87 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:24:
Oke bedankt voor de uitleg!

Ben een beetje aan het experimenteren in Kraken.
Leverage wordt apart bij orders geplaatst zo te zien?
Ik had leverage gebruikt met het kleine bedrag dat ik nog in fiat had staan,
wat ik raar vond is dat ik nadien nog altijd coins kon kopen met het volledige fiat bedrag?!
In de orderpage kwam CANCELLED, maar het order is gewoon doorgegaan,
al mijn geld staat nu in bitcoins EN ik heb nog dat order van die leverage ?
Klinkt een beetje apart. Heb je screenshots van de relevante pagina's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

What's up met BLK? +10000 sat op 2 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Anoniem: 125883 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:35:
What's up met BLK? +10000 sat op 2 dagen?
China is aan het spelen, mogelijk heeft het ook te maken met PoS 3.0

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er al whitepaper van pos 3.0?
Ik dacht dat het nog maanden zou duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
Als ik een leverage order doe op kraken, gaat dat gwn door, en verandert er aan mijn cash balance niets?
(terwijl je bij 3:1 toch 1/3 van dat orderbedrag zou moeten van je balans gaan? niet?)

EDIT: waarom staat kraken op 214€? 240$=218€?

[ Voor 11% gewijzigd door dieter87 op 23-05-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Een leverage order is meer een reservering dan dat je werkelijk iets koopt en dus balans verplaatst van bijvoorbeeld bitcoin naar euro/dollar. Waarschijnlijk is het deel op de achtergrond gereserveerd en daardoor niet meteen zichtbaar.

214 vs 218 is iets van 2% verschil. Dat zou met omwisselen een arbitrage kans geven. Echter heb je zoveel kosten in dat proces dat het risico om zo'n trade uit te voeren te groot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
Ja maar weet niet of het gereserveerd staat,
Ik kan gwn met dat fiat dat ik heb staan gewoon nog bitcoins kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Oh dat kan heel goed, want omgerekend zijn die bitcoin net zoveel waard als in USD. Tenzij de koerst sterk daalt en je onderliggende waarde ook daalt, dan heb je een probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Ik denk dat de huidige koers gewoon stabiel blijft en dit de waarde van BTC is.
Zie dit nooit meer richting de 500 dollar gaan of hoger...
Tis eigenlijk gewoon saai de laatste tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Laatst online: 14-12-2023
C6DL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:18:
Vrij teleurstellend. Laatste maanden erg veel geld verloren! LTC ingekocht toen deze op 12 euro stond, BTC gekocht toen deze op 400 euro stond.

Tijdje niet ingelogd in Kraken. Ik verkeer nog in de ontkenningsfase, zolang ik niet inlog is al mijn geld er nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
C6DL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:18:
Ik denk echt dat je ongelijk hebt, al kan het zo maar een jaar duren. Er wordt zoveel geld in BTC gestopt en dan bedoel ik start-ups en bedrijven niet de waarde van de munt zelf. Als de acceptatie op deze manier doorzet dan ontstaat er nog wel een nieuwe bubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
EJPostema schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:57:
[...]

Ik denk echt dat je ongelijk hebt, al kan het zo maar een jaar duren. Er wordt zoveel geld in BTC gestopt en dan bedoel ik start-ups en bedrijven niet de waarde van de munt zelf. Als de acceptatie op deze manier doorzet dan ontstaat er nog wel een nieuwe bubbel
true maar we zitten nu alweer een jaar "vast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Dantar schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:20:
[...]

Vrij teleurstellend. Laatste maanden erg veel geld verloren!
how much?
ik zit op 5k verlies.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Laatst online: 14-12-2023
C6DL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:23:
[...]

how much?
ik zit op 5k verlies.. 8)7
Denk rond de 7k nu, bang om te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Dantar schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:42:
[...]

Denk rond de 7k nu, bang om te checken
ach we blijven gewoon zitten, nu uitstappen is zowiezo verliezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:47
Nu niet uitstappen is niet zo slim imo. De prijs kan op dit moment variëren tussen 173 en 308 $. Als het de prijs door 173 zakt, maak dan je borst maar nat voor sub 100$. Als het boven de 308 komt = moon time.

Ik short onder 173 en long boven 308:)

[ Voor 9% gewijzigd door Mutybay op 29-05-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
Creepy dat er echt niets van support is bij 200USD, volgens mij gaan we zwaar naar beneden deze week

[ Voor 33% gewijzigd door dieter87 op 01-06-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
dieter87 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:58:
Creepy dat er echt niets van support is bij 200USD, volgens mij gaan we zwaar naar beneden deze week
om vervolgens vanzelf weer omhoog te gaan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
Omhoog dat doen we al een eindje niet meer. Ja, een paar dollar, voor dan weer direct (lager) terug te vallen.
Er moet gewoon ergens echt goed nieuws komen om bitcoin weer deftig de hoogte in te duwen (400USD+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:47
dieter87 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:23:
Omhoog dat doen we al een eindje niet meer. Ja, een paar dollar, voor dan weer direct (lager) terug te vallen.
Er moet gewoon ergens echt goed nieuws komen om bitcoin weer deftig de hoogte in te duwen (400USD+)
Er is alleen maar goed nieuws, na elk goed nieuws volgt een dump.

Het gaat pas omhoog als iedereen inziet dat bitcoin niks meer wordt. Als jij op 600 gekocht hebt en ze nog steeds vasthoud. Waar is het punt dat je denkt: Flikker maar op met die bitcoins ik hoef ze niet meer!?

Op dat punt koop je ze ook niet meer terug als het omhoog gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:47
Ik ga vanmiddag maar weer eens wat geld overboeken naar Kraken. Heb er al een tijdje niks op gedaan en de koers schommelt nu wel een beetje, al is het minimaal. Bitcoins heb ik in een wallet zitten en niet online ergens opgeslagen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat moet je hiervan denken eigenlijk? BnkOfTheFuture van Max Keiser en Simon Dixons?

http://us2.campaign-archi...d=9ad1eea278&e=ee7ea005a6

Als ik mijn BTC erin steek, waat ga ik er nog van terugzien later?

De Keiser mag dan nog zoveel lawaai maken als ie wil op RT (en soms terecht), maar het blijft een rasechte trader en waarschijnlijk handelt die gewoon weer uit puur winstbejag en eigenbelang (Maxcoin bijvoorbeeld?). Die mens is echt geen altruist hoor en hij heeft zelf jarenlang pennyshares, garbage & toxic producten verkocht aan nietsvermoedende gezinnen en spaarders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Dat ziet er wel heel erg shady uit. Sowieso weet ik niet of je er uberhaubt BTC in kunt steken, want voor zover ik het kan zien is het iets waar je USD instopt die dan worden "geinvesteerd" in Bitcoin-gerelateerde ondernemingen.

Hoe dan ook, iets dat door Max Keiser wordt gepromoot in een markt waar al meerdere van dergelijke constructies gewoon pure Ponzi-schemes zijn gebleken, daar zou ik ver van af blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je mening Rannasha.

Je deelt mijn wantrouwen wel ten opzichte van die hele onderneming.

Omdat ik al eens met Startcoin had betaald voor zilveren munten (die ik na een jaar nog altijd niet heb gezien notabene) kreeg ik zo'n uitnodiging om te investeren in die Bank Of The Future. Ik had er niet meer naar gekeken totdat ik vandaag die herinnering kreeg dat het binnen enkele uren is afgelopen is met de investeringsronde + het overschrijden van de 1M$ kaap die nodig was. Je kon ook met Startcoin en Bitcoin investeren via die uitnodiging via een aparte website.

Wat me niet zo goed ligt is niet de minimum inzet, maar Sir Richard Branson die ermee geassocieerd zou zijn en dan de aartsvijand van Keiser: Ben Bernanke. Branson zou er wel zelf iets van zeggen als hij ermee bezig zou zijn (Bitcoin en Bank Of The Future) en Bernanke, die heeft de schijt aan alles wat geen dollar is en zit met grotere bedragen te spelen dan dat.

Vandaag had kimdotcom in een tweet laten weten dat hij zou samenwerken met BnkOfTheFuture. Ik denk ook dat de tweet uit zijn context is gerukt. Kim zet in op de blockchain als technologie voor zijn nieuwe project MegaNet. Als er startups zijn die hem kunnen helpen, zal die interesse hebben. Meer moet men er niet achter zoeken imo en als zou hij er geld aan geven, die kan in het slechtste geval een paar honderdduizend dollar verliezen zonder er wakker van te liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 10-06-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Max Keiser... Waar ik hem in 2013 nog wel interessant vond heb ik wel alle respect en vertrouwen in hem verloren na zijn eigen pump en dump coin Maxcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Stil topic met die explosieve stijging die bezig is!

Grexit voorbereiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

LED-Maniak schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:47:

Grexit voorbereiding?
Haha ja dat was ook het eerste wat in mij opkwam. Zie verder ook geen aanleiding ofzo, al was de koers de laatste 3 dagen al gestaag aan het stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
LED-Maniak schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:47:

Grexit voorbereiding?
Lijkt erop dat het idd met Grexit te maken heeft :)

http://www.reuters.com/ar...S&feedName=technologyNews

to the moon! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Als de bespreking zondag meevalt kunnen we dus een flinke dump verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

"Buy on rumors and sell on news"

Hou deze regel in je achterhoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Aardig stijgende lijn weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Ik ben vast niet de enige die puur vanwege zijn/haar Bitcoin holdings op een Grexit hoopt ;) alle andere gevolgen daarbuiten gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Martijn19 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:15:
Ik ben vast niet de enige die puur vanwege zijn/haar Bitcoin holdings op een Grexit hoopt ;) alle andere gevolgen daarbuiten gelaten.
same here. laat die grieken maar mooi massaal in bitcoin stappen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hopelijk triggert het weer een mooie aanloop net als met Cyprus. Griekenland is natuurlijk een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Ik heb interesse in het kopen van een aantal bitcoins via paypal. Ik doe het graag met paypal omdat ik nog een hoop geld op die rekening heb.
Nu lees ik overal dat ik het beste via een forum (zoals hier dus) de bitcoins kan kopen want via websites kan het alleen als je second life coins haalt en die omzet naar btc, met een flink verlies van waarde als gevolg.

Dus mijn vraag, kan iemand van jullie mij bitcoins aanbieden? Graag bericht.
Of zijn er wél goede betrouwbare sites waar ik met paypal kan betalen?
Zou het handiger zijn om alsnog van paypal het geld op mijn account te storten zodat ik met iDeal kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 09:17
Ik denk niet dat dat mogelijk is.
Reden is namelijk dat je via PayPal een refund kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Betrouwbaar kopen met Paypal zal nooit werken, omdat de andere partij z'n geld gewoon terug kan halen. Laat het gewoon op je bankrekening zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Avalaxy schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:03:
Betrouwbaar kopen met Paypal zal nooit werken, omdat de andere partij z'n geld gewoon terug kan halen. Laat het gewoon op je bankrekening zetten.
Oké, heb het geld er vanaf gehaald. Voor zover ik kan zien is het ook zonder kosten!

Dan nu maar via iDeal of Credit Card de bitcoins kopen.
Tenzij iemand van jullie wil verkopen? Zoek tussen de 0,2 en 0,4 bitcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Je kan ze kopen bij bitonic.nl

Dan heb je ze niet vandaag omdat je verificatie nodig hebt van je rekeningnummer.

[ Voor 58% gewijzigd door LED-Maniak op 30-06-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
LED-Maniak schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:09:
Je kan ze kopen bij bitonic.nl

Dan heb je ze niet vandaag omdat je verificatie nodig hebt van je rekeningnummer.
* Boven 50 euro is voor nieuwe klanten eenmalige rekeningverificatie vereist.
Gewoon twee keer voor 50 euro btc kopen als je ze direct wil hebben :) (=ongeveer 0.4 btc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Of gewoon een andere dienst, bitmymoney?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:59:
Of gewoon een andere dienst, bitmymoney?
Precies, genoeg andere plekken waar je BTC met iDeal kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
https://www.virwox.com/

Paypal > Linden > Bitcoin voor kleine bedragen tegen een hoge fee. Werkt op zich wel, niet altijd instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Handige site om uit te vinden wat momenteel de goedkoopste optie is om BTC te kopen/verkopen:
http://bittybot.co/eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb een wallet bij coinbase, daar willen zei dat ik een foto upload van mijn ID voordat ik via hen coins kan kopen.

Maar ben ik dan niet makkelijk te traceren?

Ik kan het ook gewoon zo laten en via een andere site bitcoins kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Als men wil dan ben je met bitcoin toch wel te traceren. Zeker als je met je bankrekening of paypal coins koopt. Wil je het anoniem dan moet je een eigen wallet hebben en cash kopen.

Pagina: 1 ... 4 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).