Das een flink verlies Hoshimaru

Blij dat ik nooit het idee heb gevat om tig coins te minen. Kost meer dan het oplevert puur omdat je in NL torenhoge energierekeningen krijgt door het minen. En als de prijzen dan ook nog eens inzakken per coin na verloop van tijd, tja.. Wil niet zeggen dat ik nu zo slim bezig ben geweest met handel in altcoins (ging goed, ging van 2 BTC/815 euro inleg in februari/maart naar 4,4 BTC/2250 euro in augustus 2014, maar een weekendje met familie familiedag houden eind augustus en de koers niet checken noch orders uit hebben staan als mogelijke stoploss > maandag erop had ik nog x aantal van een altcoin met als waarde 0,5 BTC

) Van 815 euro oorspronkelijk naar 55 euro, -760 euro. In december vorig jaar vervolgens mijn spaargeld in BTC omgezet in de verwachting dat ie van 340 dollar wel weer terug zou schieten naar 400 dollar. Tijdens de kerst koers niet gecheckt noch tijdens oud/nieuw want gezellig met familie doen houdt in niet non-stop achter de pc of smartphone kruipen om de koers te checken.. verlies genomen op 300 dollar, -1240 euro. Totaal 2000 euro lichter door mijn eigen stupiditeiten.
En dan vervolgens wel 's avonds op 15 januari live de koers van 152 dollar terug zien schieten naar 160, 170, 200 en gewoon niet aandurven nog eens je restant spaargeld om te zetten terwijl de koers stijgt. Want ja: hij kan nog weleens terug naar 152 of erger <150 dollar. Twee weken later> 310 dollar werd aangetikt voor even

Nee, wat dat betreft zijn het de verkeerde gedachten die ik op zulke momenten heb. Kopen terwijl de koers nog in een neergaande trend zit zonder dat een bodem zich aan doet. Niet kopen terwijl de koers een bodem gevonden lijkt te hebben en omslaat in een stijgende trend. Het idee: de koers van bitcoin kan nog weleens binnen 24 uur weer onder je oorspronkelijke buy zakken weerhoudt me op zo'n moment, bang om nog meer te verliezen. Baal er goed van, want ik had in januari alleen al gewoon kunnen handelen met de trend mee, had ik mijn verlies allang goed gemaakt. En toch doe je het niet want stel je voor dat...
Zonde v/h geld, duur lesgeld vooral. Maar enfin, inmiddels weer afdoende gespaard om het gat wat het sloeg beetje bij beetje te dichten. Handel in alts of bitcoin wil prima, maar dan moet je ook echt 24/7 ermee kunnen bemoeien. En niet zo goed gelovig zijn dat je posities open kunt laten staan terwijl je een dag of weekend 'off line' gaat laat staan tijdens een gehele vakantie van afwezigheid. Bovendien: gewoon winst durven te pakken en dat af te romen zodat je nog enkel verder gaat met je inleg. (of andersom, in elk geval ben je dan niet alles meteen kwijt) Niks mee gedaan want ik dacht dat het niet zo hard zou kunnen omslaan, naja ik heb mijn les wel geleerd inmiddels. Handelen is prima, maar dan moet je wel van te voren bepalen wat je in welk scenario gaat doen. En niet denken: komt wel goed, loopt niet zo'n vaart etc etc. En ik wist wel dat ik het allemaal kwijt kon raken, maarja, dat het kan, wil niet zeggen dat het zich ook meteen zal voordoen. Wederom te naïef gedacht