Jep, plus de reden waarom bijvoorbeeld Tim Draper ~$20m aan bitcoins heeft gekocht: 3de wereld landen.Rannasha schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:36:
[...]
Nederland (en in mindere mate de rest van west Europa) heeft een relatief goed werkend betaalsysteem. SEPA overschrijvingen werken goed, pinnen is redelijk goedkoop en efficient en iDeal maakt veilige online betalingen mogelijk. Hoewel er nog steeds voldoende voordelen zijn voor Bitcoin, is er in een land als de VS met hun fucked up bankenstelsel veel meer eer te behalen.
Of het ooit gaat stijgen zal liggen (denk ik) aan de verdere adoptatie van bitcoin. Als ik her en der lees, is de implementatie ervan niet zo eenvoudig als men beweerde. Wat snelle invoering bij webwinkels tegenhoudt. Een ontwikkeling in het eenvoudiger opnemen van bitcoin als betaalmiddel voor (web)winkels zou een nieuwe boost kunnen zijn.Anoniem: 337854 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:32:
True.. alleen ik hou toch vast voor de lange termijn, dus laten we het hopen dat het ooit nog stijgt
When does the hurding stop?
we hebben toch nog een beursgang van bitcoin door de winklevos gebroeders ?Anoniem: 337854 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:32:
True.. alleen ik hou toch vast voor de lange termijn, dus laten we het hopen dat het ooit nog stijgt
Het lijkt erop dat het kopen op ~138 euro een goede zet was. Nu al 40 euro per coin erbij :-)
Sweet!Martijn19 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:01:
Het lijkt erop dat het kopen op ~138 euro een goede zet was. Nu al 40 euro per coin erbij :-)
Enerzijds tempted om meer te kopen omdat de laagste prijs die ik ooit betaald heb voor coins €150 was. Aan de andere kant zit ik er al veel dieper in dan ik comfortabel vind met 12 coins
[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 14-01-2015 10:15 ]
M'n eerste coins gekocht in de crash van mei 2013 rond €125, dat zag ik altijd als een bodem die we nooit meer terug zouden zien, hopelijk blijft dat zo...
Ik verlang terug naar die goede ouwe tijd met Wouter in dit topic, die zou op een moment als deze verkocht hebben en dan was de koers gewoon weer omhoog geschoten
Ik verlang terug naar die goede ouwe tijd met Wouter in dit topic, die zou op een moment als deze verkocht hebben en dan was de koers gewoon weer omhoog geschoten
Ik heb later dat jaar in oktober mijn grootste aantal in 1x gekocht voor iets meer dan 70 euro per coin. Toen Silk Road werd opgerold.pposthoorn schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:16:
M'n eerste coins gekocht in de crash van mei 2013 rond €125, dat zag ik altijd als een bodem die we nooit meer terug zouden zien, hopelijk blijft dat zo...
Is dat een grap? Ik denk dat ze Bitcoin vervloeken nufuqua schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:39:
[...]
we hebben toch nog een beursgang van bitcoin door de winklevos gebroeders ?
Groetjes, FaceDown.
Nee, de Winklevoss broers willen hun 100K+ Bitcoins naar de Nasdaq brengen onder de naam COIN.FaceDown schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:20:
[...]
Is dat een grap? Ik denk dat ze Bitcoin vervloeken nu
Vraag me af of dat ooit nog gaat plaatsvinden, hoe lang wachten ze nu al wel niet op goedkeuring door de SEC.Martijn19 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:23:
[...]
Nee, de Winklevoss broers willen hun 100K+ Bitcoins naar de Nasdaq brengen onder de naam COIN.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Heb dit jaar nog een nieuwsbericht gelezen dat ze 1 miljoen shares willen uitgeven voor 20$ of iets in die zin. Dus er is nog wel activiteitTourniquet schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:37:
[...]
Vraag me af of dat ooit nog gaat plaatsvinden, hoe lang wachten ze nu al wel niet op goedkeuring door de SEC.
Ik heb wat documentatie gevonden: http://www.sec.gov/cgi-bi...de&count=40&hidefilings=0Martijn19 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:40:
[...]
Heb dit jaar nog een nieuwsbericht gelezen dat ze 1 miljoen shares willen uitgeven voor 20$ of iets in die zin. Dus er is nog wel activiteit
Gaat me verder boven de pet wat dit alles is.
Edit: laatste versie van de prospectus is van 30 december 2014 zo te zien.
[ Voor 15% gewijzigd door Tourniquet op 14-01-2015 13:51 ]
Ah inderdaad. De laatste filing van 31-12-2014 bevestigd idd 1 miljoen shares voor $20.09Tourniquet schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:45:
[...]
Ik heb wat documentatie gevonden: http://www.sec.gov/cgi-bi...de&count=40&hidefilings=0
Gaat me verder boven de pet wat dit alles is.
Edit: laatste versie van de prospectus is van 30 december 2014 zo te zien.
Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar als dit doorgaat betekent dat dus dat "Wall Street" middels dit fonds kan gaan handelen met een subset van 100K bitcoins?Martijn19 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:52:
[...]
Ah inderdaad. De laatste filing van 31-12-2014 bevestigd idd 1 miljoen shares voor $20.09
Heb hier zelf verder ook geen verstand van. Maar zo heb ik het wel begrepen.Tourniquet schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:03:
[...]
Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar als dit doorgaat betekent dat dus dat "Wall Street" middels dit fonds kan gaan handelen met een subset van 100K bitcoins?
Daar komt het op neer ja. Het fonds van de Winkelvoss broertjes is een ETF (Exchange-traded fund). Zij houden een stapel Bitcoins in beheer en geven aandelen uit die een bepaalde fractie van die stapel coins vertegenwoordigen. Die aandelen kunnen dan naar hartelust verhandeld worden door beleggers, via instellingen waar ze al bekend mee zijn.Tourniquet schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:03:
[...]
Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar als dit doorgaat betekent dat dus dat "Wall Street" middels dit fonds kan gaan handelen met een subset van 100K bitcoins?
Voor zover ik weet wordt er ook een mogelijkheid toegevoegd om je aandelen om te wisselen voor echte bitcoins (en andersom), waardoor de prijs van de ETF en die van bitcoins op de open markt redelijk goed aan elkaar gekoppeld zullen blijven.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dit maakt het hele gebeuren wel het meest interessant natuurlijk. Dat zal betekenen dat "Wall Street geld" ook echt naar Bitcoins gaat en niet per se naar een nummertje op papier bij de Winklevoss broers.Rannasha schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:13:
[...]
Voor zover ik weet wordt er ook een mogelijkheid toegevoegd om je aandelen om te wisselen voor echte bitcoins (en andersom), waardoor de prijs van de ETF en die van bitcoins op de open markt redelijk goed aan elkaar gekoppeld zullen blijven.
Niet alleen "Wall Street geld", er zijn ook diverse pensioen-regelingen in de VS, waar mensen zelf kunnen kiezen waar ze in investeren, maar er heel wat beperken zijn voordat je belastingvoordeel krijgt op je inleg. Een aan de NASDAQ genoteerde ETF mag wel, maar even 20 BTC bij Bitstamp scoren en op een paper wallet zetten voor de oude dag telt niet. De Winkelvoss-ETF biedt ook in die hoek mogelijkheden.Martijn19 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:18:
[...]
Dit maakt het hele gebeuren wel het meest interessant natuurlijk. Dat zal betekenen dat "Wall Street geld" ook echt naar Bitcoins gaat en niet per se naar een nummertje op papier bij de Winklevoss broers.
Maar hoewel dat allemaal leuk en aardig is, heeft Bitcoin eigenlijk vrij weinig aan de ETF. Het levert enkel mogelijk extra vraag op, wat de prijs omhoog kan duwen, maar het zijn investeringen die aan de kant worden gezet en waar niets mee gedaan wordt. De ETF draagt niet echt bij aan het ecosysteem in z'n geheel, de adoptie door consumenten en bedrijven.
Bij de val van 270 naar 207 dollar ging ie ook 'moon' tot 240, om keihard de 152,40 dollar aan te tikken. Nu weer 'moon' tot om en nabij de 200. Maar ik zie dit nu niet snel terug springen naar 270 waar ie vandaan kwam. Later deze week gewoon weer de 150 dollar grens testen. Waarom?
https://btctrading.wordpr...ok-with-entropic-methods/
2015 Price forecast Full volatility Half volatility
Forecast using only G 383$ 383$
Upper bound adding volatility 1136$ 660$
Lower bound subtracting volatility 130$ 220$
Werd al eerder gepost.. maar die $130 staat nog steeds heur
https://btctrading.wordpr...ok-with-entropic-methods/
2015 Price forecast Full volatility Half volatility
Forecast using only G 383$ 383$
Upper bound adding volatility 1136$ 660$
Lower bound subtracting volatility 130$ 220$
Werd al eerder gepost.. maar die $130 staat nog steeds heur

170074
Wat een achtbaan. Gek dat er nu weer mensen denken dat het btc tijdperk definitief voorbij is. Hoeveel crashes hebben we inmiddels gehad? Totdat er een fatale fout in de software zelf zit, denk ik zelf dat btc weer aantrekt.
29 om precies te zijn:170074 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:36:
Wat een achtbaan. Gek dat er nu weer mensen denken dat het btc tijdperk definitief voorbij is. Hoeveel crashes hebben we inmiddels gehad? Totdat er een fatale fout in de software zelf zit, denk ik zelf dat btc weer aantrekt.
http://bitcoinobituaries.com/
When does the hurding stop?
We zijn vanaf januari 2014 tot januari 2015 van 900 naar 180 dollar gezakt... Niet gek dat een hoop mensen het vertrouwen verliezen zo langzamerhand..170074 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:36:
Zelf geloof ik er nog wel in en hodl gewoon

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik zie liever onder het mom: how low can you go?

De koers is al vaker met 90% gezakt (van 30 dollar > 2,02 dollar, van 260 naar 60 dollar = de uitzondering, nu van 1163 naar 154 op Stamp = 87% eraf) dus hij mag van mij op Bitstamp een nieuwe poging wagen om tot $130, liefst $116 te gaan. Bij $100 komt er sowieso flink wat buy-support, das toch een magische grens waarop er veel zullen zijn dat ze massaal gaan hamsteren terwijl er tegelijkertijd heul veul de handdoek in de ring gooien.
Het is dat ik vanochtend toen het aan de gang was in de tentamenzaal zat aan mijn tentamen, verstoken van internet. Anders had ik die 154 zeker meegepakt, toch leuke bounce naar 200. Maar nu staan Stamp en co alweer op 188 dollar, dus ronde twee komt er aan.

Ik ga nog zeker bijkopen. Het is nu gewoon een uitverkoop van de bitcoins. Alleen koop je in bij $190 of $100 koers ? Dat scheelt zeker de helft van de bitcoins.
Is dat zo gek? Al die crashes hebben vooralsnog tot resultaat dat de Bitcoin-bubble langzaam leegloopt. Binnen een paar maanden staan we waarschijnlijk onder de eur 10,-.170074 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:36:
Groetjes, FaceDown.
"Buy when there's blood in the streets."
Tot nu toe altijd tijdens paniek-crashes gekocht en dat heeft altijd wel goed uitgepakt.
Tot nu toe altijd tijdens paniek-crashes gekocht en dat heeft altijd wel goed uitgepakt.
Damn wat een bubbel!FaceDown schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:18:
[...]
Is dat zo gek? Al die crashes hebben vooralsnog tot resultaat dat de Bitcoin-bubble langzaam leegloopt. Binnen een paar maanden staan we waarschijnlijk onder de eur 10,-.

Dit is ook al zo'n bubbel:

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Wat is je punt? Dat is inderdaad een schoolvoorbeeld van een bubble. Of dacht je dat in de nabije toekomst de $1000 weer gehaald kan worden? Geloof me, niemand wil een munt die in een paar maanden tijd 90% van zijn waarde kan verliezen.
De behoefte aan olie zal gegarandeerd blijven bestaan, de behoefte aan bitcoin niet.
Ik was ook een believer, maar ben toch erg blij dat ik rond 350-400 ben uitgestapt!
[ Voor 6% gewijzigd door FaceDown op 14-01-2015 22:53 ]
Groetjes, FaceDown.
En ondanks die aanhoudende dalende trend blijf ik hier wel in geloven...
Elke nieuwe ontwikkeling (zie het internet bijvoorbeeld) heeft gewoon een aanloopfase waar het door heen moet. Je kunt er het begin nog verrekte weinig mee, tis voor de happy few. Tot gewone consumenten ermee in aanraking kwamen en later bedrijven zich realiseerden: daar kunnen we wat mee. Pas op dat moment kreeg je een stijging in het gebruik. Dat bitcoin nu in een jaar tijd 90% in prijs kan kelderen heeft zich al eerder voorgedaan.
Maar er komt wel een keer een moment, ongeacht wat de koers dan doet, waarbij mensen services bovenop de blockchain gaan benutten. Hoe dat technisch dan in elkaar zit dondert consumenten helemaal niks. Mijn pa/ma moet je ook niet vermoeien met technologische achtergrond, die willen gewoon dat hun pc werkt, internet het doet etc etc. Zodra de doorsnee consument dus pas nut inziet van de aangeboden toepassing bovenop de blockchain, pas dan kan het gemeengoed worden.
Tot die tijd is het doormodderen en blijft de koers op en neer gaan. Ooit krijg je wel die exponentiële fase, de lift-off. Maar dat sneeuwbaleffect komt pas zodra de doorsnee consument het nut ervan in gaat zien van hey: nu kan ik zus en zo, das veel makkelijker/sneller/goedkoper/[insert reden]. Zolang het mumbo jumbo voor niet-techsavvy lui blijft houd je deze taferelen denk ik.
Elke nieuwe ontwikkeling (zie het internet bijvoorbeeld) heeft gewoon een aanloopfase waar het door heen moet. Je kunt er het begin nog verrekte weinig mee, tis voor de happy few. Tot gewone consumenten ermee in aanraking kwamen en later bedrijven zich realiseerden: daar kunnen we wat mee. Pas op dat moment kreeg je een stijging in het gebruik. Dat bitcoin nu in een jaar tijd 90% in prijs kan kelderen heeft zich al eerder voorgedaan.
Maar er komt wel een keer een moment, ongeacht wat de koers dan doet, waarbij mensen services bovenop de blockchain gaan benutten. Hoe dat technisch dan in elkaar zit dondert consumenten helemaal niks. Mijn pa/ma moet je ook niet vermoeien met technologische achtergrond, die willen gewoon dat hun pc werkt, internet het doet etc etc. Zodra de doorsnee consument dus pas nut inziet van de aangeboden toepassing bovenop de blockchain, pas dan kan het gemeengoed worden.
Tot die tijd is het doormodderen en blijft de koers op en neer gaan. Ooit krijg je wel die exponentiële fase, de lift-off. Maar dat sneeuwbaleffect komt pas zodra de doorsnee consument het nut ervan in gaat zien van hey: nu kan ik zus en zo, das veel makkelijker/sneller/goedkoper/[insert reden]. Zolang het mumbo jumbo voor niet-techsavvy lui blijft houd je deze taferelen denk ik.
170074
Mooi gezegd.
Intussen genieten van de posts op Reddit. Dit is ook een leuke:
http://www.reddit.com/r/B...9_i_will_sell_my_car_and/
Intussen genieten van de posts op Reddit. Dit is ook een leuke:
Heb jij een reactie gekregen?markklok schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:18:
[...]
Mocht jij reactie krijgen hoor ik het graag. Ik heb tot zoverre nog niks gehoord (ticket geopend)
Mijn withdrawal is ook on hold, heb 7 januari nog succesvol een withdrawal naar mijn persoonlijke (oude) account gedaan en gisteren geprobeerd naar mijn nieuw geopende zakelijke account, maar die staat dus al een dag op on hold.
Ja... Bleek dat mijn Bankinstellingen niet goed stonden.. Bij Full name had ik ING ingevuld.. Ik heb hier de naam die op m'n bankpas staat ingevuld. Bedrag is nu succesvol verstuurdMartijn19 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:14:
[...]
Heb jij een reactie gekregen?
Mijn withdrawal is ook on hold, heb 7 januari nog succesvol een withdrawal naar mijn persoonlijke (oude) account gedaan en gisteren geprobeerd naar mijn nieuw geopende zakelijke account, maar die staat dus al een dag op on hold.
Wat wel raar is is dat die voorheen geen probleem was. Misschien zijn de regels wat aangescherpt de laatste 8 maanden.
Kan ook zijn dat je nog wat extra gegevens moet toesturen. Al en al zal je hiervoor een ticket moeten openen
Legion 7i i9 3080 32gb
Ah is dus gewoon toeval dat er 3 mensen ongeveer op hetzelfde moment problemen hebben. Thanks.markklok schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:22:
[...]
Ja... Bleek dat mijn Bankinstellingen niet goed stonden.. Bij Full name had ik ING ingevuld.. Ik heb hier de naam die op m'n bankpas staat ingevuld. Bedrag is nu succesvol verstuurd
Wat wel raar is is dat die voorheen geen probleem was. Misschien zijn de regels wat aangescherpt de laatste 8 maanden.
Kan ook zijn dat je nog wat extra gegevens moet toesturen. Al en al zal je hiervoor een ticket moeten openen
Heb een ticket aangemaakt, even afwachten dus.
edit: Redelijk snelle reactie. Blijkt dat ik niet langer naar mijn zakelijke account mag withdrawen...
[ Voor 7% gewijzigd door Martijn19 op 15-01-2015 11:03 ]
Ik wil graag eea aan handel automatiseren in Bitcoin/Litecoin/Namecoin en Dogecoin. En dan met name het versturen van transacties vanuit mijn eigen lokale wallets naar andere adressen via bijv. Python. Mensen hier hands-on ervaring mee?
Anoniem: 337854
Voor nu had je beter in de trein kunnen zitten alBlord schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:59:
Ik ga nog zeker bijkopen. Het is nu gewoon een uitverkoop van de bitcoins. Alleen koop je in bij $190 of $100 koers ? Dat scheelt zeker de helft van de bitcoins.
Jup, appeltje eitje, genoeg voorbeelden!GenetiX schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:17:
Ik wil graag eea aan handel automatiseren in Bitcoin/Litecoin/Namecoin en Dogecoin. En dan met name het versturen van transacties vanuit mijn eigen lokale wallets naar andere adressen via bijv. Python. Mensen hier hands-on ervaring mee?
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Ik hoor vage geruchten over morgen (vrijdag) zaterdag. Iets over de Bitcoin conference in Miami, misschien groot nieuws? Geen idee of ik nu nog snel moet kopen of niet. Het kan ook slecht nieuws zijn, of Adam Guerbuez die een tweet van Barry Silbert opzettelijk uit verband rukt om panic buys te veroorzaken. We zien het morgen wel. Misschien gebeurt er niks.
https://twitter.com/barrysilbert/status/555503020583419904
https://twitter.com/AdamGuerbuez/status/555289659958628352 (hij bracht ook het Bitstamp news voordat Bitstamp het zelf naar buiten bracht)
https://bitcointalk.org/index.php?topic=178336.216040
https://twitter.com/AdamGuerbuez/status/555289659958628352 (hij bracht ook het Bitstamp news voordat Bitstamp het zelf naar buiten bracht)
[ Voor 3% gewijzigd door Bonez0r op 16-01-2015 17:08 ]
There go the goddamn brownies.
Nou, na wat reacties heen en weer blijkt de enige optie een corporate account aanmaken. Ok, geen probleem denk ik.Martijn19 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:24:
[...]
Ah is dus gewoon toeval dat er 3 mensen ongeveer op hetzelfde moment problemen hebben. Thanks.
Heb een ticket aangemaakt, even afwachten dus.
edit: Redelijk snelle reactie. Blijkt dat ik niet langer naar mijn zakelijke account mag withdrawen...
Moet ik dit opsturen:
In principe gewoon een KVK documentje en wat verificatie papieren. Geen probleem denk ik.Section 1 - Company InformationSection 2 - Shareholders, Officers, and Directors with 25% or more interest -
- Formation documents. These must include any documents required to register your company. It is based on your company structure. Possible documents include: • Articles of Incorporation • Bylaws • Partnership Agreement • Minutes of the Board
- Trade Register Extract or Letter of Good Standing from your company's jurisdiction
- Organizational chart containing full names, jurisdictions, and legal forms of parent, affiliated, subsidiaries, and all related companies
- AML Policy (required if applicable)
- Passport for each person (color image)
- Proof of Residence for each person (same requirements as Get Verified Tier 3)
- Sources of Wealth: 1 pieces of documentary evidence for source of wealth for each Ultimate Beneficial Owner (UBO). Please also provide detailed information for each UBO under Section 2 of the application.
Komt daarbij ook nog een 9 pagina's groot document wat ik moet invullen met niet alleen elk persoonlijk detail van mij, maar moet ik ook nog eens vertellen hoeveel liquide en illiquide middelen het bedrijf bezit en hoeveel winst ik maak.
Is toch te erg voor woorden, de KYC policy van Amerika. En dat alles om 500 euro naar mijn zakelijke rekening te withdrawen. Heb maar besloten om het om te zetten in Bitcoin en weer aan Bitonic te verkopen...
[ Voor 4% gewijzigd door Martijn19 op 16-01-2015 08:57 ]
Bedankt voor het nuttige en inhoudelijke antwoord.LED-Maniak schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:22:
[...]
Jup, appeltje eitje, genoeg voorbeelden!
Het gaat wel lekker met zo'n volatiele koers. Alles wat je boven verkoopt, koop je enkele dollars lager weer in.
Met de tijdelijke fee-less transacties van BitStamp gaat de rendement snel omhoog.
Met de tijdelijke fee-less transacties van BitStamp gaat de rendement snel omhoog.
zoekterm om te gebruiken: "JSON RPC api <Bitcoin/Litecoin/Namecoin>"GenetiX schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:17:
http://dailyhashrate.com/2015/01/16/adam-guerbuezs-big-news/Bonez0r schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:05:
Ik hoor vage geruchten over morgen (vrijdag) zaterdag. Iets over de Bitcoin conference in Miami, misschien groot nieuws? Geen idee of ik nu nog snel moet kopen of niet. Het kan ook slecht nieuws zijn, of Adam Guerbuez die een tweet van Barry Silbert opzettelijk uit verband rukt om panic buys te veroorzaken. We zien het morgen wel. Misschien gebeurt er niks.
spoiler:
oh wacht, dit is zeker een soort Onion / Speld 
[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 16-01-2015 18:52 ]
zo te zien begint het weer aan te trekken ja170074 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:01:
Zit de Bitcoin nu weer in de lift?
En Litecoin stijgt ook lekker mee!
Nu hopen dat deze positieve trend zich doorzet (al heb ik m'n twijfels).
Nu hopen dat deze positieve trend zich doorzet (al heb ik m'n twijfels).
Holy shit, dat waren een paar mega buyorders op Finex. In een keer door een sellwall van 1200BTC op $250.
Daar was even een fluke op Stamp. Al mijn buy orders en sell orders waren in een klap uitgevoerd.

Totale bende

Mijn transacties in 30minuten.

Haha, dat is een flinke lijst
Ik vraag mij af wat de bedoeling hiervan is geweest.
Ik vraag mij af wat de bedoeling hiervan is geweest.
Hij had ook flinke winst gehad als hij het op $152 had gedaan ($272 nu)170074 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:00:
Mooi gezegd. Intussen genieten van de posts op Reddit. Dit is ook een leuke:
Maar tot nu toe zijn die bouncebacks altijd tijdelijk. Optimisten beginnen weer te kopen, drijven de prijs op en de oorspronkelijke kopers verkopen weer snel zodat het weer terug naar beneden gaat. Ben benieuwd tot hoever het nu oploopt voordat het weer gaat zakken.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Inmiddels zitten we op $308. Ik had mijn buy-in ook op $99 staan...rickiii schreef op maandag 26 januari 2015 @ 02:30:
[...]
Hij had ook flinke winst gehad als hij het op $152 had gedaan ($272 nu)
Achteraf makkelijk praten, helaas twee weken geleden niet de stap tot meer inkomen gemaakt.
Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
November 2014 zit nog steeds in het achterhoofd.. Flinke pomp gevolgd door een dump.
Ik vermoed dat we weer een tijdje blijven sukkelen om de 300 dollar heen tot we weer een keer flink crashen
Als het goede nieuws zo doorzet en meer bitcoin bedrijven worden gesteund door venture capitals en doorzetten van enige vorm van regulatie, dan zou 2015 wel een mooi jaar kunnen worden.
https://www.reddit.com/r/...oin_exchange_set_to_open/
https://www.coinbase.com/lunar
[ Voor 15% gewijzigd door superpolm op 26-01-2015 11:21 ]
Meer licenties dan coinx?superpolm schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:16:
1e us licensed exchange.
http://coinx.com/money-transmitter-licenses
Weten jullie dit?
Ik wil met bitcoin checker (of een andere app) een waarschuwing krijgen bij een grote drop of grote sell.
Hoe moet je dit instellen?
Ik heb nu een optie die een warning kan geven bij percentage change... Als de koers nu zakt naar 200 dollar, Hoe berekent hij dit? moet ik hier het percentage van pakken? of gaat het per drop binnen een bepaald tijdbestek?
Ik wil met bitcoin checker (of een andere app) een waarschuwing krijgen bij een grote drop of grote sell.
Hoe moet je dit instellen?
Ik heb nu een optie die een warning kan geven bij percentage change... Als de koers nu zakt naar 200 dollar, Hoe berekent hij dit? moet ik hier het percentage van pakken? of gaat het per drop binnen een bepaald tijdbestek?
Geen idee wat het verschil precies is maar de huidige US exchanges waren blijkbaar toch niet geheel gereguleerd. Dit is ook wel prima natuurlijk: "Coinbase said it has insurance, offering traders some assurance that their money won’t disappear."rickiii schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:30:
[...]
Meer licenties dan coinx?
http://coinx.com/money-transmitter-licenses
Fee-structuur is ook anders dan de rest deed:
(bron: https://docs.exchange.coinbase.com/)Coinbase Exchange operates a maker-taker model. Orders which provide liquidity are charged different fees from orders taking liquidity. The fee is assessed as a percentage of the match amount (price * size).
Taker 0.25% Fee
Maker 0.0%
Fees are assessed at the time of match. An order can be both a maker and a taker if part of the order is immediately filled and another part is put on the order book and filled later. Each fill will be assessed fees independent of other fills.
Example
There is an existing SELL order for 5 BTC at 100 USD on the order book. You enter a BUY order for 7 BTC at 100 USD. 5 BTC of your BUY order are immediately matched and you are charged the taker fee because you are taking liquidity from the order book. The remaining 2 BTC of your order are now sitting on the BID side of the order book. A SELL order for 2 BTC at 100 USD arrives and matches against your 2 BTC BUY order. In this case you provided liquidity and are not charged any fees.
Ik hoop niet dat de grote investeringen in Coinbase voornamelijk hierdoor komen. Het gebruiksvriendelijker maken en verbetering van de consumenten ervaring heeft imo een hogere prioriteit dan een exchange. Daarmee blijft het puur een speculatief middel.
Ik denk wel dat de professionalisering van exchanges die nu plaatsvindt noodzakelijk is voordat er gedacht kan worden aan (grootschalig) gebruik door consumenten. De berichten over omgevallen en/of gehackte exchanges is niet bepaald bevorderlijk voor het beeld van bitcoin. Ook biedt dit (en de Winklevoss ETF als die er komt) meer veilige opties voor institutionele beleggers en dat kan ook voor meer liquiditeit en stabielere koersen zorgen.Martijn19 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:11:
Ik hoop niet dat de grote investeringen in Coinbase voornamelijk hierdoor komen. Het gebruiksvriendelijker maken en verbetering van de consumenten ervaring heeft imo een hogere prioriteit dan een exchange. Daarmee blijft het puur een speculatief middel.
In de VS is er echter grote behoefte aan een degelijke, breed ondersteunde exchange. Zoals eerder al gepost, is Coinbase niet de eerste, maar de exchanges die momenteel in de VS opereren zijn vrij klein. Een goede exchange om Bitcoins en USD uit te wisselen is zeker nodig om Bitcoin in de VS meer draagvlak te geven.Martijn19 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:11:
Bonez0r schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:35:
Nog 25 minuten te gaan.
Please use Chrome or Firefox.
US only helaas, daarnaast de hele site eruit..Bonez0r schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:35:
Nog 25 minuten te gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door remcoboy1479 op 26-01-2015 15:02 ]
Dat is wel gek natuurlijk.. tot voorkort kon je gewoon inloggen en dingen doen van buiten de US
?? beetje vaag.. dat is exchange.coinbase.com terwijl coinbase.com wel gewoon werkt. Nou ja.. het zal wel
?? beetje vaag.. dat is exchange.coinbase.com terwijl coinbase.com wel gewoon werkt. Nou ja.. het zal wel
[ Voor 37% gewijzigd door letatcest op 26-01-2015 15:04 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Wat er nodig is zijn stabiele en betrouwbare exchanges. Kwaliteit boven kwantiteit. Of al die exchanges dat kunnen bieden, dat betwijfel ik.
Zo'n Bitstamp incident geeft geen vertrouwen, en al helemaal niet bij de massa.
Het creëren van toegang tot liquiditeit hierin is een pré. Het snel omzetten van btc naar fiat en vice versa.
Bitpay is leuk voor verkopers, maar consumenten hebben er op dit moment geen baat bij.
Het transactie voordeel komt niet terecht bij de consument. Daarnaast is het voor de consument/ toegang tot verkrijgen van BTC nog vrij omslachtig en risicovol, door de volatiteit van BTC.
Kleine kosten verschillen in de reguliere transactiesfeer, dat zijn er globaal heeeeel veeel, dan gaat het toch om een heeel groot bedrag. Daar zit dan ook de waarde van BTC.
Misschien dat Coinbase een stap is in de goede richting.
Ah, zie ook op nu het volgende (inhoud van het artikel klopt niet helemaal...understatement):
http://www.nu.nl/internet...e-munt-stabiel-maken.html
Zo'n Bitstamp incident geeft geen vertrouwen, en al helemaal niet bij de massa.
Het creëren van toegang tot liquiditeit hierin is een pré. Het snel omzetten van btc naar fiat en vice versa.
Bitpay is leuk voor verkopers, maar consumenten hebben er op dit moment geen baat bij.
Het transactie voordeel komt niet terecht bij de consument. Daarnaast is het voor de consument/ toegang tot verkrijgen van BTC nog vrij omslachtig en risicovol, door de volatiteit van BTC.
Kleine kosten verschillen in de reguliere transactiesfeer, dat zijn er globaal heeeeel veeel, dan gaat het toch om een heeel groot bedrag. Daar zit dan ook de waarde van BTC.
Misschien dat Coinbase een stap is in de goede richting.
Ah, zie ook op nu het volgende (inhoud van het artikel klopt niet helemaal...understatement):
http://www.nu.nl/internet...e-munt-stabiel-maken.html
[ Voor 10% gewijzigd door _AzN_GhOsT965 op 27-01-2015 10:26 ]
Ging te snel en nu blijkt dat Coinbase enkel in onderhandeling is in NY als in het contract is nog niet rond, dan is het eerder een geval van te vroeg van de daken schreeuwen dat je er aan komt.Avalaxy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:57:
Nou, er is lekker veel over van die rally van van de week
"796 lost 1000 bitcoin when dealing with customer withdrawal request, paid with shareholder's interest."Joosie200 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:00:
[...]
Ging te snel en nu blijkt dat Coinbase enkel in onderhandeling is in NY als in het contract is nog niet rond, dan is het eerder een geval van te vroeg van de daken schreeuwen dat je er aan komt.
Dit helpt natuurlijk ook niet....
Vind ik prima, ik heb het vorige instap-moment gemist, dus ik zou graag nog even wat budget-coins willen scorenAvalaxy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:57:
Nou, er is lekker veel over van die rally van van de week
In de categorie, gelukkig hebben we de foto's nog...

Nu prijkt er bij Bitonic..

Verkoop tijdelijk offline
Wegens technisch onderhoud is het helaas op dit moment even niet mogelijk om nieuwe bestellingen te plaatsen.
Onze excuses voor het ongemak, we werken er hard aan en verwachten snel weer terug te zijn!
Ook echt besteld voor dat geld?Joosie200 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:07:
[afbeelding]
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door remcoboy1479 op 01-02-2015 14:23 ]
Was het maar waar
170074
Wat een achtbaan weer. Het is in ieder geval niet saai.
[ Voor 5% gewijzigd door 170074 op 01-02-2015 22:38 ]
In de categorie, gelukkig hebben we de failsafe nog...Joosie200 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:07:
[afbeelding]
[...]
En terwijl de Bitcoin-koers de laatste tijd stabieler is dan die van veel fiat-valuta, heb ik net een brief gekregen van mijn bank (ING) met daarin de melding dat ze "talloze internationale transacties" hebben geconstateerd en of ik even wou verantwoorden wat ik allemaal aan het doen was. Er werden 4 tegenpartijen genoemd die uitleg behoefden, waarvan Bitstamp en Payward (=Kraken) er twee waren.
Daarnaast werd er gerefereerd aan dat het woord "Kraken" veel voorkwam in de mededelingen bij overboekingen, in combinatie met cijfer en tekenreeksen (de withdrawal-IDs van Kraken). Dat is nogal een ontnuchterende gedachte dat er iemand gewoon even door mijn rekening-overzichten zit te pluizen om te kijken wat ik allemaal met mijn geld doe. Komt nog bij dat er ook nog bij stond dat ik voor een X bedrag (vrij hoog) contant geld had opgenomen en waar dat dan voor was (Ik woon naast Geneve, dus alles is duur en hier zijn veel meer dingen enkel contant of per cheque te betalen).
Banken
Overigens was mijn eerste reactie bij het lezen van "talloze internationale transacties" dat als ze inderdaad vonden dat het er talloze waren, ze beter moeten leren tellen.
Daarnaast werd er gerefereerd aan dat het woord "Kraken" veel voorkwam in de mededelingen bij overboekingen, in combinatie met cijfer en tekenreeksen (de withdrawal-IDs van Kraken). Dat is nogal een ontnuchterende gedachte dat er iemand gewoon even door mijn rekening-overzichten zit te pluizen om te kijken wat ik allemaal met mijn geld doe. Komt nog bij dat er ook nog bij stond dat ik voor een X bedrag (vrij hoog) contant geld had opgenomen en waar dat dan voor was (Ik woon naast Geneve, dus alles is duur en hier zijn veel meer dingen enkel contant of per cheque te betalen).
Banken
Overigens was mijn eerste reactie bij het lezen van "talloze internationale transacties" dat als ze inderdaad vonden dat het er talloze waren, ze beter moeten leren tellen.
[ Voor 34% gewijzigd door Rannasha op 12-02-2015 16:40 ]
Tsjonge hee. En een sanctie als je het niet doet? Is het soms in het kader van de wet op de money laundering?Rannasha schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:36:
En terwijl de Bitcoin-koers de laatste tijd stabieler is dan die van veel fiat-valuta, heb ik net een brief gekregen van mijn bank (ING) met daarin de melding dat ze "talloze internationale transacties" hebben geconstateerd en of ik even wou verantwoorden wat ik allemaal aan het doen was. Er werden 4 tegenpartijen genoemd die uitleg behoefden, waarvan Bitstamp en Payward (=Kraken) er twee waren.
talloze waren, ze beter moeten leren tellen.
PSN: Marselaar
Dit is zeker het gevolg van die wet.
Geef mij maar een Warsteiner.
De Coinbase exchange heeft inmiddels een flink volume, ondanks de nog beperkte beschikbaarheid. Wellicht doordat er nog zonder fees gehandeld kan worden? Is nu de derde exchange na Bitfinex en OKCoin. Meer volume dan Bitstamp en BTC-e: https://tradeblock.com/markets/
Volgende keer ook niet klagen als er weer veel geld naar het oostblok gaat.Rannasha schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:36:
Banken
Is gewoon de wwft. Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. Die is er niet voor niets, er wordt echt HEEL veel geld witgewassen, banken zijn verplicht zich hiertegen te wapenen.
Zijn gewoon volautomatische scripts die onregelmatigheden trachten te herkennen. Grote transacties, of veel kleintjes die steeds dezelfde richting op gaan worden gewoon opgepikt door software.
Soms valt er dan iets tussenuit wat geen criminele transactie blijkt. Tja. Live with it. Bitcoin heeft hier nog een lange, lange weg te gaan, zolang daar het criminele geld vrij spel heeft, zal er geen grote adoptie komen...
Zeg je ook zoiets als je bij een alcohol controle wordt aangehouden en de P van prima blaast...
Politie
Sorry hoor, moest ik ff kwijt.
[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 12-02-2015 22:27 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik weet niet of dit een nuttige toevoeging is, maar ik moest wel lachen
Iemand enig idee waarom de koers van KRAKEN al een aantal uur 3a4 euro achterloopt op de USD exchanges als bitfinex en bitstamp?
Zou alles willen opkopen, maar geen fiat meer staan
EDIT: zoals zo vaak heeft kraken weer last van een veel te laag volume... Weeral een paar uur durende piek die ze niet meevolgen door gebrek aan volume.. Nu gewoon wachten tot bitfinex weer daalt tot het niveau van kraken, dan hoeft er nix meer gekocht te worden..
Kan arbitrage dit niet oplossen, of duurt dat vele uren?
EDIT: zoals zo vaak heeft kraken weer last van een veel te laag volume... Weeral een paar uur durende piek die ze niet meevolgen door gebrek aan volume.. Nu gewoon wachten tot bitfinex weer daalt tot het niveau van kraken, dan hoeft er nix meer gekocht te worden..
[ Voor 48% gewijzigd door dieter87 op 14-02-2015 13:10 ]
Laag volume? Met hoeveel euro's trade je dan wel niet? Duizenden / tienduizenden per trade? Ik zie dat er ~85 bitcoins nodig zijn om de prijs 2 euro te laten dalen op Kraken. En 21 duizend euro om de koers 2 euro te laten stijgen. Lijkt mij toch voor de normale man genoeg.dieter87 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:13:
Iemand enig idee waarom de koers van KRAKEN al een aantal uur 3a4 euro achterloopt op de USD exchanges als bitfinex en bitstamp?
edit: en om antwoord op je vraag te geven: ja arbitrage is hier goed mogelijk mits je voldoende middelen hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Martijn19 op 14-02-2015 16:18 ]
Dat is net het probleem, men is niet eens in staat 85coins op te kopen, terwijl de koers MERKELIJK lager ligt, dus nobrain buy-in. Maar blijkbaar heeft niemand fiat genoeg... daarom zeg ik laag volume, men is niet in staat een 85coins 'wall' op te kopen
bitfinex 248.5$ = 218€
Kraken koers 212.50€
gewoon al 2% te pakken door arbitrage
Koers loopt nu al 10euro achter, WTF?!
bitfinex 248.5$ = 218€
Kraken koers 212.50€
gewoon al 2% te pakken door arbitrage
Koers loopt nu al 10euro achter, WTF?!
[ Voor 19% gewijzigd door dieter87 op 14-02-2015 21:50 ]
RIP Bter?
https://mobile.twitter.co...status/566915006286266368
http://www.walletexplorer.com/wallet/Bter.com-cold
https://mobile.twitter.co...status/566915006286266368
http://www.walletexplorer.com/wallet/Bter.com-cold
Lijkt er wel op, dit staat nu op bter.com:
Hoe je het voor elkaar krijgt dat hackers bij je cold wallet kunnen komen, is mij een raadsel. Inside job of gewoon een heel slecht wallet-ontwerp?7170 BTC got stolen from our cold wallet in this transaction:
https://blockchain.info/t...e9f13a3750be1b93575baccc6
720 BTC bounty for chasing it back.
All wallets have been shut down and withdrawals of unaffected coins will be arranged later.
Er is volgens mij ook iets niet helemaal aan de haak bij Kraken.
Heb een withdrawal request gedaan een aantal uur geleden, staat nog steeds op sending en het transaction ID is niet bekend op de blockchain.
Gaat om een behoorlijk bedrag, dus ik hoop dat dit goed komt...
Heb een withdrawal request gedaan een aantal uur geleden, staat nog steeds op sending en het transaction ID is niet bekend op de blockchain.
Gaat om een behoorlijk bedrag, dus ik hoop dat dit goed komt...
Bter is een heel schimmige exchange door o.a. met "nep" bitcoins IPO's uitkopen etc, dus kan alle kanten op.
Kraken is next?
Kreeg net de volgende e-mail.
Kreeg net de volgende e-mail.
Hello,
I'm Joshua from the Kraken Client Engagement Team.
We are currently experiencing issues with digital currency funding and your withdrawals seems to have been affected. We are working to resolve the problem and I will get back to you as soon as I have an update.
I'm sorry for any inconvenience casued by the delay.
Regards,
Joshua
Kraken Client Engagement
Niet de eerste keer dat BTER een groot bedrag kwijt raakt. Vorig jaar ook al $1.65m aan NXT. Wat een enorme bedragen houden ze in hun hot wallets. Zeer slechte management als je het aan mij vraagt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om