node js gebruiken :-) nou ben ik ook mee bezig voor een pagina om allemaal koersen te zien op verschillende exchangetammerat schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:06:
Kan iemand helpen met het volgende? Ik heb een excelsheet waar ik mbv een webquery de laatste bitcoinprijs filter voor Kraken EUR en Bitstamp Dollar. Ik gebruikte hiervoor de url https://markets.blockchain.info/markets/bitstamp/USD maar deze werkt niet meer. Ik kan geen geschikte andere urls vinden die goed werken met Excel. Wat ik nodig heb is een eenvoudige html-pagina die deze koers laat zien. Ik weet dat één van onze medetweakers hier ooit een eenvoudige pagina voor had geschreven. De broncode zou mooi zijn (mits in 1 pagina) en anders een link naar een website die deze gegevens eenvoudig presenteert. Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Misschien kun https://blockchain.info/ticker gebruiken?
Dit importeer je op een lege sheet als csv en dan ben je er
Als het absoluut van Bitstamp moeten komen: https://www.bitstamp.net/api/
Het is allemaal JSON data, dus in Excel moet dat niet te ingewikkeld zijn?
Dit importeer je op een lege sheet als csv en dan ben je er
Ja, ik wilde graag de Bitstamp koers. De Bitstamp api heeft een fout waardoor de Excel Powerquery niet werkt. Iets met HTML5 standaarden. Heb het aangekaart bij Bitstamp maar die doen alsof hun neus bloedt. Schuiven het af op Powerquery. Ik heb het al opgegeven. Doe toch haast niets met Bitstamp. Kraken doet het wel gewoon met Powerquery.Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:04:
PSN: Marselaar
Whats going on? Koers staat nu al op €235. Eergisteren nog op ~205. Hij was aardig stabiel rond de 200 de afgelopen tijd. Ik vind ook niet echt nieuwsberichten over grote dingen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Heb geen idee wat je met Powerquery bedoelt maar als je nodejs gebruikt en dan request modules dan werkt het bij mij wel alles gewoon.tammerat schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:17:
[...]
Ja, ik wilde graag de Bitstamp koers. De Bitstamp api heeft een fout waardoor de Excel Powerquery niet werkt. Iets met HTML5 standaarden. Heb het aangekaart bij Bitstamp maar die doen alsof hun neus bloedt. Schuiven het af op Powerquery. Ik heb het al opgegeven. Doe toch haast niets met Bitstamp. Kraken doet het wel gewoon met Powerquery.
Waarom blijf je zo hameren op NodeJS? Het is echt niet een of ander magisch framework. Letterlijk elke programmeertaal die een HTTP-request uit kan voeren voldoet. Ik vermoed dat tammerat de koers automatisch op wilt halen voor z'n spreadsheet, dan heb je bij voorbaat al niks aan javascript.
wil je dan de koers data ophalen?Avalaxy schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 00:43:
Waarom blijf je zo hameren op NodeJS? Het is echt niet een of ander magisch framework. Letterlijk elke programmeertaal die een HTTP-request uit kan voeren voldoet. Ik vermoed dat tammerat de koers automatisch op wilt halen voor z'n spreadsheet, dan heb je bij voorbaat al niks aan javascript.
Ik was dit topic al een tijdje kwijt, hebben we geen thema sub-forum meer?
Ps: koers gaat hard vandaag!
Ja gaat idd hard vandaag. Laatste week sowieso al. Van 200 nu al naar ~245.
Gaat de goede kant op
Gaat de goede kant op
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
vroegah ging het pas hard..gise schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:50:
Ik was dit topic al een tijdje kwijt, hebben we geen thema sub-forum meer?
100 dollar in een dag, dit is er niets meer bij

Tot nu toe idd meer een langzaamdraaiend reuzenrad. What goes up, must come down... Als we de 300 (euro) passeren, dan is het weer eens wat anders.
Overigens is dit toch het beroemde plaatje dat ons toen beloofd is? Na de bubblepaniek een lichte langzame stijging. Alleen moet die nog inzetten.
Overigens is dit toch het beroemde plaatje dat ons toen beloofd is? Na de bubblepaniek een lichte langzame stijging. Alleen moet die nog inzetten.
Als ik de 1 uur grafiek bekijk dan zitten we nu toch op een weerstand waar we eerst doorheen moeten.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Wie heeft het beloofd?tammerat schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:32:
Overigens is dit toch het beroemde plaatje dat ons toen beloofd is?
Ikke
Bartske in "Bitcoin topic - deel 2"
Maar die bitcoin doet het weer lekker, heb eind augustus voor 203 euro ingekocht en zie net dat we alweer op de 250 zitten
Trouwens laatst ook wat geld (winst) van mn kraken account afgehaald dmv een SEPA transactie, ging erg makkelijk en snel en de fee was maar iets van 9 eurocent ofzo
[ Voor 40% gewijzigd door Bartske op 24-10-2015 15:37 ]
Gaat bij kraken echt retesnel. In de ochtend withdrawal, in de middag al op mijn rekeningBartske schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:34:
[...]
Ikke
Bartske in "Bitcoin topic - deel 2"
Maar die bitcoin doet het weer lekker, heb eind augustus voor 203 euro ingekocht en zie net dat we alweer op de 250 zitten
Trouwens laatst ook wat geld (winst) van mn kraken account afgehaald dmv een SEPA transactie, ging erg makkelijk en snel en de fee was maar iets van 9 eurocent ofzo
Ik weet nog toen ze net begonnen waren dat ze erg voorzichtig waren met mensen toelaten en verifieren zodat ze niet te snel zouden groeien en dat hebben ze blijkbaar goed aangepaktbitchcoin schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:23:
[...]
Gaat bij kraken echt retesnel. In de ochtend withdrawal, in de middag al op mijn rekening
Het ziet er naar uit dat we spoedig de psychologische grens van $300 passeren! Ik heb destijds voor € 400 p/s 5 bitcoins aangekocht, graag weer naar de maaaaan
Het lijkt of ze in Rusland steeds meer geinteresseerd raken in bitcoin.
Yup, als ik mij niet vergis komen de euros van een Duitse IBAN rekening. Als je het in de ochtend opneemt dan kan het Europese banksysteem het in de middag verwerken. Geldt dus alleen doordeweeks.bitchcoin schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:23:
[...]
Gaat bij kraken echt retesnel. In de ochtend withdrawal, in de middag al op mijn rekening
We zitten nog steeds in de 310 - 180$ range (vanaf januari 2015). In juli was er een fake breakout naar boven. Ben benieuwd of nu weer richting 180$ gaan of of eindelijk weer up trenden.sjukke schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:51:
Het ziet er naar uit dat we spoedig de psychologische grens van $300 passeren! Ik heb destijds voor € 400 p/s 5 bitcoins aangekocht, graag weer naar de maaaaan
Damn, de trend blijft maar doorzetten omhoog. En meanwhile kan ik nog steeds niet bij m'n blockchain account 
Iemand enig idee wat de aanleiding kan zijn geweest voor de rally?
Verwijderd
#Money2020 op Twitter wordt gedomineerd door Bitcoin. Banken bevestigen dat blockchain de toekomst is, ook de Russische. En dit speelt misschien ook in het voordeel?

Waarom moet er ergens een reden voor zijn? De market maker probeert gewoon zo veel mogelijk geld te verdienen.Avalaxy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:01:
Damn, de trend blijft maar doorzetten omhoog. En meanwhile kan ik nog steeds niet bij m'n blockchain account
Yup, ook Sibos in Singapore werd vorige week gedomineerd door blockchain.
De een na de andere bank zet een innovatielab op waar de technologie bekeken wordt. Mijn co-founder geeft wekelijks presentaties aan banken over blockchain en wij zelf worden meerdere keren per week uitgenodigd bij banken op kantoor om blockchain oplossingen te bespreken. Er lopen al meerdere pilot programs tussen ons en een aantal banken (NDA gebonden).
Mocht je met blockchain tech werken of geïnteresseerd daarin zijn, dit is het juiste moment.
De een na de andere bank zet een innovatielab op waar de technologie bekeken wordt. Mijn co-founder geeft wekelijks presentaties aan banken over blockchain en wij zelf worden meerdere keren per week uitgenodigd bij banken op kantoor om blockchain oplossingen te bespreken. Er lopen al meerdere pilot programs tussen ons en een aantal banken (NDA gebonden).
Mocht je met blockchain tech werken of geïnteresseerd daarin zijn, dit is het juiste moment.
Alles behalve Bitcoin in ieder geval. Wij werken met een NXT fork waarbij banken en andere stakeholders hun eigen node draaien. Ik weet dat een aantal bedrijven Ethereum gebruikt. Ripple (geen echte blockchain uiteraard) heeft ook goede tractie.
Het doel is om een research en development beurs van de overheid te krijgen waarna wij onze eigen blockchain kunnen gaan ontwikkelen.
edit: Ik weet ook dat veel banken dus onderzoeken om zelf een blockchain te ontwikkelen. Dus helemaal van scratch af aan.
Het doel is om een research en development beurs van de overheid te krijgen waarna wij onze eigen blockchain kunnen gaan ontwikkelen.
edit: Ik weet ook dat veel banken dus onderzoeken om zelf een blockchain te ontwikkelen. Dus helemaal van scratch af aan.
[ Voor 14% gewijzigd door Martijn19 op 28-10-2015 16:33 ]
Eerst het plafond van juli nog maar eens aantikkenDaCoTa schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:14:
Geen idee. Na $300 was ook ¥2000 doorbroken, geen idee wat nu het plafond is.
*EDIT* Dat is nu gelukt. Is deze uitbraak dan niet fake?
[ Voor 10% gewijzigd door Marselaar op 29-10-2015 14:39 ]
Fake? het gebeurt toch echt
Glazenbol: Ik verwacht dat we eerst de 300 euro aantikken,
en erna gewoon richting 30 november gaan, a 375usd .. dat was de laatste piek in deze downtrend
en erna gewoon richting 30 november gaan, a 375usd .. dat was de laatste piek in deze downtrend
[ Voor 15% gewijzigd door C6DL op 29-10-2015 14:52 ]
In Juli zaten we ook over de 300 dollar om vervolgens toch weer in te zakken. Dat was de "fake" uitbraak. Lijkt er op dat we daar nu wel doorheen zijn.C6DL schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:51:
Vraagje, ik heb al heel lang mijn bitcoin wallet niet gebruikt (2 jaar ofzo). het is versie 0.8.6-beta.
Wat is nu de snelste/handigste manier om toch bij mijn Bitcoins te kunnen komen en er betalingen mee te kunnen doen?
Of kan ik mijn wallet.dat nu in elke willekeurige wallet inladen?
Ik zie op bitcoin.com dat ze de Bitgo wallet promoten, wat raden jullie aan?
Wat is nu de snelste/handigste manier om toch bij mijn Bitcoins te kunnen komen en er betalingen mee te kunnen doen?
[ Voor 10% gewijzigd door Pusherman_ op 29-10-2015 15:54 ]
Bitcoin.ORG is DE website voor bitcoin. bitcoin.COM Heeft commerciele belangen.Pusherman_ schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:21:
Vraagje, ik heb al heel lang mijn bitcoin wallet niet gebruikt (2 jaar ofzo). het is versie 0.8.6-beta.
Ik zou zelf de laatste bitcoin core versie downloaden (compatible met jouw wallet).
Om enkel af en toe betalingen te doen is Bitcoin Core wellicht wat te zwaar. De hele blockchain heb je niet nodig daarvoor. Een SPV client is een heel stuk lichter en qua basis-functionaliteit net zo bruikbaar. Zelf heb ik nog steeds MultiBit draaien, ik ben niet heel erg op de hoogte van de latest and greatest op gebied van clients.
Om kleine bedragen te bewaren kun je ook een web-wallet-dienst overwegen, zolang je de daarbij behorende risico's in acht neemt.
Overigens is het wallet.dat bestand niet direct uitwisselbaar tussen verschillende clients, maar zijn er vaak wel mogelijkheden tot importeren van de private keys (eventueel met behulp van een tooltje als PyWallet).
Om kleine bedragen te bewaren kun je ook een web-wallet-dienst overwegen, zolang je de daarbij behorende risico's in acht neemt.
Overigens is het wallet.dat bestand niet direct uitwisselbaar tussen verschillende clients, maar zijn er vaak wel mogelijkheden tot importeren van de private keys (eventueel met behulp van een tooltje als PyWallet).
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Het blijft hard omhoog gaan nu, na een aantal stabielere maanden. Vooral de laatste uren een steile piek omhoog
damn wat lomp van me ook... kun je nagaan hoe lang ik er al niet meer mee bezig ben geweestkomkommer schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:18:
[...]
Bitcoin.ORG is DE website voor bitcoin. bitcoin.COM Heeft commerciele belangen.
Ik zou zelf de laatste bitcoin core versie downloaden (compatible met jouw wallet).

tnx voor de info!
ik kwam er ook achter dat ik nog wat Litecoin, DogeCoin en Megacoin heb. Die koersen stellen echt niets meer voor. Nouja, wat in een goede wallet zit verzuurt niet
[ Voor 17% gewijzigd door Pusherman_ op 30-10-2015 09:16 ]
Ik heb ook nog wat namecoins die gekocht zijn op de hoogste maar dan ook allerhoogste piek, ze zijn nu nog maar 1% van hun oorspronkelijke waarde waard oidPusherman_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:13:
[...]
damn wat lomp van me ook... kun je nagaan hoe lang ik er al niet meer mee bezig ben geweest![]()
tnx voor de info!
ik kwam er ook achter dat ik nog wat Litecoin, DogeCoin en Megacoin heb. Die koersen stellen echt niets meer voor. Nouja, wat in een goede wallet zit verzuurt niet

Maar de bitcoin gaat lekker, 95 euro binnen een maand winst dat gaat lekker
Er wordt een nieuwe bubbel geblazen...
When does the hurding stop?
En waarom denk je dat? Ik zie nu nergens die media aandacht die de vorige bubbel veroorzaakte.MysterX schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:34:
Ik denk toch maar dat ik over een andere wallet na moet gaan denken. Deze wallets gebruiken inmiddels gewoon tientallen gigabytes op m'n hardisk. Dat vind ik wel zonde.
Ik zit ook te denken aan iets van een hardware wallet die ik in m'n kluis kan bewaren ofzo. Iets dat m'n vriendin ook snapt voor het geval me ooit iets mocht overkomen, dat zij dan toch nog iets met die Bitcoins kan doen.
Ik zit ook te denken aan iets van een hardware wallet die ik in m'n kluis kan bewaren ofzo. Iets dat m'n vriendin ook snapt voor het geval me ooit iets mocht overkomen, dat zij dan toch nog iets met die Bitcoins kan doen.
is dat niet de vraag?MysterX schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:34:
Wordt er een nieuwe bubbel opgeblazen of is de stijging het directe gevolg van grote interesse in de blockchain technology door banken?
In het geval van een bubbel moet je met de golf mee rijden en verkopen op het moment dat jij denkt dat die golf het hoogst is of iig de moeite waard is om eruit te stappen.
Indien het een daadwerkelijke koersstijging is als gevolg van een structureel gefunamenteerde toename in de koop van Bitcoins is het waarschijnlijk dat je liever langer vast doet houden en wellicht wat wegschaaft om investeringskosten eruit te krijgen. In dat geval zou je moeten kunnen herleiden ergens dat de reden voor deze structurele koersstijging ergens een fundament moet hebben. Wie koopt er plotseling Bitcoins als gevolg van de berichten van de markt en wat zijn hun intenties?
Wellicht kopen partijen grote sommen bitcoins om hun eigen portemonnee aan te leggen. Medewerkers van banken die betrokken zijn in het blockchain onderzoek kunnen besluiten om een investering te doen in bitcoins omdat ze geloven dat over middelange termijn de Bitcoin belangrijker wordt en ze liever nu kopen voor 300 dollar dan over een tijdje voor 500 dollar.
That said; het kan natuurlijk ook gewoon een investeringsbubbel zijn. In die situatie moet je genieten van de golf en profiteren als je kunt.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Hallo iedereen
Ik wil bij aankopen/verhandelen van BTC wat automatiseren.
Verhandelen van bitcoins lijkt simpel te gaan met de blockchain API: https://blockchain.info/api/blockchain_wallet_api
Het enigste wat ik raar vind onderaan bij de common error responses: {"error":"Wallets are currently restricted to 5000 transactions"} wat na die 5000 transactions?
Het automatiseren van het aankopen van bitcoins lijkt moeilijker te zijn. Ik zou bijvoorbeeld mijn creditcard aan een account willen koppelen, en dan via een API bitcoins aankopen en automatisch laten chargen van mijn CC. Kan zoiets?
Hartelijk dank
Verhandelen van bitcoins lijkt simpel te gaan met de blockchain API: https://blockchain.info/api/blockchain_wallet_api
Het enigste wat ik raar vind onderaan bij de common error responses: {"error":"Wallets are currently restricted to 5000 transactions"} wat na die 5000 transactions?
Het automatiseren van het aankopen van bitcoins lijkt moeilijker te zijn. Ik zou bijvoorbeeld mijn creditcard aan een account willen koppelen, en dan via een API bitcoins aankopen en automatisch laten chargen van mijn CC. Kan zoiets?
Hartelijk dank
had ik er nou meer geld op ingezetC6DL schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:51:
we zitten nog niet op de 375 hoor
Waarom niet gewoon een account op een exchange aanmaken en daar wat geld opzetten en dan orders aanmaken?Carharttguy schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:46:
Hallo iedereen
Hartelijk dank
[ Voor 68% gewijzigd door Bartske op 30-10-2015 09:50 ]
De opmerking is puur gebaseerd op de snelheid van de stijging. Meer een gevoelsding en om hier de discussie over deze stijging aan te wakkeren.Bartske schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:38:
[...]
En waarom denk je dat? Ik zie nu nergens die media aandacht die de vorige bubbel veroorzaakte.
When does the hurding stop?
Het volume onder de Chinese traders is gigantisch. Het lijkt er op dat Bitcoin daar steeds vaker wordt ingezet om capital controls van de overheid te omzeilenMysterX schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:34:
Ik gok overigens wel dat er nog een stevige correctie komt na dit geweld..
voorspelling, dit weekend
wat denken jullie?
wat denken jullie?
[ Voor 27% gewijzigd door C6DL op 30-10-2015 09:57 ]
Een deel van deze koerscorrectie zal komen van mensen die van de golf af springen. Het is de natuur van deze handel dat mensen afspringen als ze genoeg winst hebben, of eerder als ze bang zijn dat de stijging niet zal blijven worden gehandhaafd.C6DL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:57:
Ik gok overigens wel dat er nog een stevige correctie komt na dit geweld..
wat denken jullie?
In een bijna paradoxiaal issue veroorzaken mensen die uit angst van e golf springen juist de afvlakking van de golf waar ze zo bang voor zijn.
That said; Ik zou een startkapitaasl in Bitcoin storten op het moment dat het eb is en dan bij een stijging alleen de winst wegschaven en het startkapitaal handhaven. Dus als je 100 inzet en je ziet een stijging naar 175 de 75 aftappen voor eigen winst en overwegen om wellicht een deel ervan te herinvesteren in Bitcoin.
Dus zeg je investeerd 100 er volgt een stijging naar 175, 50 aftappen en 25 van de winst geinvesteerd laten in Bitcoin naast de 100 startinvestering.
Echte 'winst begint pas als je het startkapitaal kan aftappen voor jezelf zonder het daadwerkleijke startkapitaal te hoeven aantasten. Dus als er 100 startkapitaal door je in Bitcoin is gepompt en het stijgt naar 200 kun je 100 aftappen en alles bovenop de nog staande 100 is 'pure' winst. Klapt Bitcoin in elkaar naar 0 (dit is vrijwel onmogelijk) dan speel je break-even en ben je alleen tijd kwijt (welke eigenlijk ook geld is).
Maar ik vertel volgens mij niets nieuws hier.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Nee je vertelt niks nieuws
Ik speel al een jaar ruim alleen met mn winst, dus mocht hij terugvallen naar 10 dollar is dat jammer maar geen man overboord.
HAha ik zit er al in vanaf het 1000usd tijdperk..Bartske schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:23:
Nee je vertelt niks nieuwsIk speel al een jaar ruim alleen met mn winst, dus mocht hij terugvallen naar 10 dollar is dat jammer maar geen man overboord.
heb denk ik al 8k zien verdampen
Ja ik ben in november 2013 ingestapt volgensmij toen het 180 euro was. Natuurlijk niks verkocht op de 1000usd piekC6DL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:24:
[...]
HAha ik zit er al in vanaf het 1000usd tijdperk..
heb denk ik al 8k zien verdampen![]()
G-PHREAK schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:50:
Toch wel weer aardig hard naar beneden nu.
Dat ligt er maar net aan hoe je de grafiek bekijkt, ik hou het nog even vast en mocht het nog 10euro dalen dan verkoop ik wat.Mutybay schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:34:
Ik zou hier toch maar wat verkopen. Aardig parabool.
Ik zat in de futures x20Bartske schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:57:
[...]
[...]
Dat ligt er maar net aan hoe je de grafiek bekijkt, ik hou het nog even vast en mocht het nog 10euro dalen dan verkoop ik wat.
Ik sta rood bij Kraken??? Er was een trailing limit order afgegaan door die flinke drop. Wilde weer wat terugkopen en voila, 44 cent in de min. Hopelijk rekenen ze geen debetrente.
Misschien wil hij juist z'n bitcoins zelf beheren en niet op een exchange hebben. Of misschien gewoon om het tweakergehalte, omdat het kanBartske schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:49:
[...]
Waarom niet gewoon een account op een exchange aanmaken en daar wat geld opzetten en dan orders aanmaken?
@Carharttguy: Probeer het anders ook even in het algemene bitcoin topic, Bitcoin topic - deel 2.
[ Voor 18% gewijzigd door Bonez0r op 31-10-2015 11:36 ]
There go the goddamn brownies.
Het makkelijkst is om je eigen wallet te draaien. Bitcoin core heeft een makkelijke api.Carharttguy schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:46:
credit card kan volgens mij niet voor zover ik weet. Wel zou je geld kunnen stalen bij een exchange en vandaar de bitcoins automatisch withdrawen naar je eigen wallet.Het automatiseren van het aankopen van bitcoins lijkt moeilijker te zijn. Ik zou bijvoorbeeld mijn creditcard aan een account willen koppelen, en dan via een API bitcoins aankopen en automatisch laten chargen van mijn CC. Kan zoiets?
Wat een spread tussen de exchanges trouwens.
BTC-e $312
Bitfinex $332
Huobi $351
BTC-e $312
Bitfinex $332
Huobi $351
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Kraken zit nu bijna op de 300 euro! (299.45 euro)
Verwijderd
Maar komt je BTC snel genoeg aan bij een andere exchange indien je wat met die verschillen wilt spelen?Tourniquet schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:40:
Wat een spread tussen de exchanges trouwens.![]()
BTC-e $312
Bitfinex $332
Huobi $351
Is er iemand die evt valuta gaat aangeven aan de belastingdienst in 2016?
Peildatum 1 jan 2015 koers?
Om te verkomen dat je evt zwart vermogen hebt?
Gaat maar om circa 500 euro niet in bitcoin maar andere.
Peildatum 1 jan 2015 koers?
Om te verkomen dat je evt zwart vermogen hebt?
Gaat maar om circa 500 euro niet in bitcoin maar andere.
AnimeAdicted
Het plafond is doorbroken! 307 nuBartske schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:28:
Kraken zit nu bijna op de 300 euro! (299.45 euro)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Omdat de OP al wat ouder is: hoe up-to-date is de informatie daar met betrekking tot (ver)kooplocaties voor bitcoin?
Die is nog redelijk accuraat. Wat wel mist zijn de websites waar je, tegen een iets minder gunstige koers, gemakkelijker kunt (ver)kopen dan op een reguliere exchange. Denk aan sites als Bitonic.RemcoDelft schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:22:
Omdat de OP al wat ouder is: hoe up-to-date is de informatie daar met betrekking tot (ver)kooplocaties voor bitcoin?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Als iemand daar een leuke passage over wil schrijven dan neem ik 'm wel op in de TS
Ik zal mijn blik er eens op werpen. Bij alle 3 de partijen kun je eenvouding bitcoins kopen met ideal:.oisyn schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:40:
Als iemand daar een leuke passage over wil schrijven dan neem ik 'm wel op in de TS
Bitonic.nl
Bitmymoney.nl
clevercoin.com
[ Voor 7% gewijzigd door _AzN_GhOsT965 op 03-11-2015 10:12 ]
Bedankt, ik ben nu een verhaaltje aan het typen. En bitcoin.de is wat dat betreft ook wel noemenswaardig._AzN_GhOsT965 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:11:
[...]
Ik zal mijn blik er eens op werpen. Bij alle 3 de partijen kun je eenvouding bitcoins kopen met ideal:
Bitonic.nl
Bitmymoney.nl
clevercoin.com
.edit: ik bedenk me zojuist dat die informatie compleet offtopic is in het handel&koers topic

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 03-11-2015 11:19 ]
Bitcoin.de is mijns inziens juist niet noemenswaardig, aangezien je tegenwoordig een FIDOR account moet hebben om de meeste aanboden te accepteren. Deze kan je alleen aanmaken als inwoner van Duitsland..oisyn schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:05:
[...]
Bedankt, ik ben nu een verhaaltje aan het typen. En bitcoin.de is wat dat betreft ook wel noemenswaardig.
.edit: ik bedenk me zojuist dat die informatie compleet offtopic is in het handel&koers topic. En die informatie staat wel gewoon in het algemene bitcoin topic, dus ik heb een verwijzing daarnaartoe opgenomen in de TS
Handelsplaatsen lijken mij juist een toevoeging voor een handel (en koers) topic?
WTF is er gebeurt, krijg ineens allemaal notificaties op mijn mobiel die ik volgens mij een jaar terug heb ingevoerd. koers is gewoon afgelopen 30 dagen met 60% gestegen, leuk om te zien, even mijn privatekey gaan zoeken denk ik.
Iemand overigens een idee wat er nou ten grondslag ligt aan deze plotselinge stijging?
Ik merk wel dat het onderwerp bitcoin wel weer enisgzins opleeft hier in de fora en op andere plekken.
.edit: CoinDesk heeft meer info. In het kort: erkenning als valuta in Europa, maar vooral de crisis in China.
Ik merk wel dat het onderwerp bitcoin wel weer enisgzins opleeft hier in de fora en op andere plekken.
.edit: CoinDesk heeft meer info. In het kort: erkenning als valuta in Europa, maar vooral de crisis in China.
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 03-11-2015 14:19 ]
Valt wel mee. Iemand die met handelen begint zal toch eerst bitcoin moeten kopen (of, minder makkelijk/snel, fiat geld storten op een exchange). Je kan het dus wel plaatsen onder het kopje "waar begin ik als ik wil gaan handelen", dan is het volgens mij wel relevant..oisyn schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:05:
[...]
.edit: ik bedenk me zojuist dat die informatie compleet offtopic is in het handel&koers topic.
There go the goddamn brownies.
Jup hier ook, waarschijnlijk willen heeeeeel veel mensen ineens BTC kopen om van de stijging mee te kunnen profiteren.C6DL schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:05:
kraken down?..
[ Voor 27% gewijzigd door noloog op 03-11-2015 15:10 ]
Hij lijkt het bij mij weer te doen
EDIT: nvm weer down
EDIT: nvm weer down
[ Voor 25% gewijzigd door noloog op 03-11-2015 15:15 ]
Goed, misschien niet compleet offtopic, maar wel een soort basiskennis wat meer thuishoort in het andere topic (en daar ook beschreven staat).Bonez0r schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:19:
[...]
Valt wel mee. Iemand die met handelen begint zal toch eerst bitcoin moeten kopen (of, minder makkelijk/snel, fiat geld storten op een exchange). Je kan het dus wel plaatsen onder het kopje "waar begin ik als ik wil gaan handelen", dan is het volgens mij wel relevant.
Dat ging ff rap op Bitfinex.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Toevallig net de Developer Economics Survey gedaan, daar kun je nu ook Bitcoin mee winnen. De hoofdprijs is 3 Bitcoins, die zij nog adverteren als "ongeveer 750$ waard".oisyn schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:15:
[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 04-11-2015 14:04 . Reden: referral-code weggehaald ]
Beetje jammer van je referral link daarentegen.
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 03-11-2015 20:05 ]
Kom voor de small talk even hier kijken http://irc.tweakers.net/bitcoin
Je hoeft natuurlijk niet funds te transferren om ermee te kunnen spelen. Als je op alle exchanges wat hebt staan kun je snel handelen. Alleen moet je zo nu en dan de boel natuurlijk wel weer balanceren.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:38:
[...]
Maar komt je BTC snel genoeg aan bij een andere exchange indien je wat met die verschillen wilt spelen?
Ik ben er een tijdje uitgeweest, maar wat is nou de reden dat de prijzen bij BTC-E nou zoveel lager zijn? Ze zijn toch over het algemeen redelijk goed met SEPA transacties enzo, afgezien van de vrij hoge minima?
Kan te maken hebben omdat BTC-e geen Yuan bied. mooie arbitrage opportunities op moment 50usd verschil met andere exchanges
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om