Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 104 Laatste
Acties:
  • 640.742 views

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 01:05:
[...]

Uit je reactie kan ik dus afleiden dat je verwacht dat BTC nog voorlopig in een downtrend zal verkeren naar de blauwe box? En dus dat een verdere stijging voorbij 1200 dollar onrealistisch is, gebaseerd op je TA?
Dit is het scenario dat ik voor de kortere termijn in gedachten heb:

Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/D0yXihFw/

in het kort:
Momenteel in een ABC-correctie van de eerdere downmove. Hierbij wordt een "flag" gevormd (gele lijn) wat een trend continuation pattern is (vervolg van de downmove) en kan elk moment naar de onderzijde uitbreken, maar ik verwacht dat het blijft voortkabbelen tot aan de blauwe box. Het lijkt mij dat daar egens het keerpunt is (C).
Als je die gele lijn in de gaten houdt en hij breekt met een flink rode candle uit, dan zou je weleens een perfecte short kunnen hebben. Uitbraak is bevestiging van het trend continuation pattern.
Advies van mij is om niet ergens in de blauwe box een short te openen, maar te wachten tot die trendlijn gebroken wordt.

Ik heb nog 3 voorbeelden van zo'n flag erbij gezet (blauwe lijnen)

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 01:49:
[...]

Dit is het scenario dat ik voor de kortere termijn in gedachten heb:

[afbeelding]

in het kort:
Momenteel in een ABC-correctie van de eerdere downmove. Hierbij wordt een "flag" gevormd (gele lijn) wat een trend continuation pattern is (vervolg van de downmove) en kan elk moment naar de onderzijde uitbreken, maar ik verwacht dat het blijft voortkabbelen tot aan de blauwe box. Het lijkt mij dat daar egens het keerpunt is (C).
Als je die gele lijn in de gaten houdt en hij breekt met een flink rode candle uit, dan zou je weleens een perfecte short kunnen hebben. Uitbraak is bevestiging van het trend continuation pattern.
Advies van mij is om niet ergens in de blauwe box een short te openen, maar te wachten tot die trendlijn gebroken wordt.

Ik heb nog 3 voorbeelden van zo'n flag erbij gezet (blauwe lijnen)
Hartelijk dank voor je inschattingen, ed31, wordt zeker gewaardeerd. :).

Ik verwacht dat de BU vs Core discussie, met de hashrate van BU voorbij 50% de keerpunt zal vormen.

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 01:53:
[...]
Hartelijk dank voor je inschattingen, ed31, wordt zeker gewaardeerd. :).

Ik verwacht dat de BU vs Core discussie, met de hashrate van BU voorbij 50% de keerpunt zal vormen.
Ik heb geen flauw idee mbt die fork....mijn eerste charts met einde uptrend vanaf 1220-1280 naar regio 800 zijn alweer een week of 3 oud..... terwijl ik dit weekend pas lucht kreeg van een fork. Toen snapte ik ook de forse daling...

Voor ETH zie ik trouwens ook altijd nog geen einde van de correctie en reken eiglk nog op een terugval naar de zone 0.028-0.024

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2017 01:59 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

*knip* het is hier geen HK, hoe grappig bedoeld ook.

[ Voor 82% gewijzigd door Krisp op 22-03-2017 07:35 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Dank voor de uitleg, zo leer ik er weer wat bij. Was de term gewoon nog niet tegen gekomen. Maar waarom de een beter dan de ander zou moeten zijn is me nog niet duidelijk.

• Hatsieflatsie
:/ .

Als andermans post je niet aanstaat, hoef je niet gaan lopen ridiculiseren.

Je kunt het wel grappig gaan doen, maar Ed31's zijn voorspellingen hebben zeker een waarde. Mede omdat Bitcoins geen P/E ratio kennen, is TA nog meer van belang hier. Ik hecht er wel waarde aan, daar z'n voorspellingen in meeste gevallen een zekere waarheid bleken te hebben.

Ed31, blijf doorgaan. :).

[ Voor 26% gewijzigd door Krisp op 22-03-2017 07:35 ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:52:
[...]

Je kunt het wel grappig gaan doen, maar Ed31's zijn voorspellingen hebben zeker een waarde. Mede omdat Bitcoins geen P/E ratio kennen, is TA nog meer van belang hier. Ik hecht er wel waarde aan, daar z'n voorspellingen in meeste gevallen een zekere waarheid bleken te hebben.

Ik denk juist dat TA op Bitcoin geen enkele waarde heeft. Op ieder kaartje kun je 100 lijntjes tekenen met moeilijke namen die een zekere 'voorspelling' doen. Gegarandeerd dat er een bij zit die in de buurt komt. 'zie je wel!?' :D

Verwijderd

Luuk schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:05:
[...]

Ik denk juist dat TA op Bitcoin geen enkele waarde heeft. Op ieder kaartje kun je 100 lijntjes tekenen met moeilijke namen die een zekere 'voorspelling' doen. Gegarandeerd dat er een bij zit die in de buurt komt. 'zie je wel!?' :D
Grappig dat jij dat zegt......
Mijn eerste post hier was omdat ik meelas en zag dat iemand zich zorgen maakte over de koers van BTC en (mede door jou) belachelijk gemaakt werd. Ik postte daarom een grafiek (zonder 100 lijntjes) met een gefundeerd verhaal waarom de koers m.i. onderuit zou gaan.
Kort erna ging de koers $300,= onderuit.

Ik ben van mening dat TA een hulpmiddel kan zijn naast je eigen "onderbuikgevoel"....Zeker als je een beetje actief wil traden ipv de bitcoinbelievers die roepen "komt wel weer goed, btc is altijd goed om te kopen". Zelf vind ik ook dat TA niet je leidraad moet zijn in btc traden, maar het helpt je wel om wat objectiever naar de prijsontwikkelingen te kijken.
Lees mijn posts nog eens.... Je ziet geen honderden lijntjes, ik geef overal aan dat het een mogelijk scenario is en je zult van mij geen "zie je wel" posts zien. Tenzij iemand beweert dat mijn TA niks waard is.....Als ik naar de laatste 2 weken btc kijk, zijn mijn verwachtingen tot nu toe exact uitgekomen, dus als iemand dan roept dat TA niks bijdraagt, moet ie gewoon even naar mijn charts kijken waar geen honderden lijnen opstaan maar een simpel, duidelijk verhaal.

Mijn charts zijn ook niet echt opgebouwd als "dit gaat er gebeuren", maar meer "als X gebeurt, gaan we omhoog/omlaag en kan men er naar handelen"

Maar ben wel benieuwd wat jou beoordelingscriteria zijn om een prijs te beoordelen.....

Edit: En om eerlijk te zijn: ik gebruik TA professioneel in forex en ben altijd wat meer sceptisch in het geval van BTC en ben eerder verrast als het uikomt dan dat ik een "zie je wel" gedachte heb

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2017 09:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:40:
Dank voor de uitleg, zo leer ik er weer wat bij. Was de term gewoon nog niet tegen gekomen. Maar waarom de een beter dan de ander zou moeten zijn is me nog niet duidelijk.
Je moet de post van Redsandro gewoon negeren.
Hij denkt lollig te zijn, zie je wel vaker bij mensen die onvoldoende kennis hebben van TA en het dan maar belachelijk proberen te maken terwijl ze ondertussen achter de feiten aanhollen omdat "het wel weer goedkomt"

Verwijderd

Dit is het "handel en koers" topic. Bij uitstek geschikt om koersvoorspellingen te doen op wat voor wijze dan ook. Als iemand een grapje uithaalt, so be it. Ik zou me er niet druk om maken.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:02
[...]

Mag ik even lachen Hatsieflatsie?
Herinner mij deze posts nog van je: Hatsieflatsie in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

Redsandro doet niet veel anders dan jij deed voordat je ging traden.. ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-12 10:53

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik hecht wel waarde aan de TA's van anderen, maar vooral om te leren het zelf te doen. Handelen naar de TA van een ander lijkt me niet slim aangezien iemand ècht goede inzichten wel voor zichzelf houdt denk ik :).
Dus wat fandango zegt; hier horen voorspellingen thuis dus laat maar komen (mits gefundeerd uiteraard).

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-12 16:51
Nog iets; je hoeft zelf niet in TA te geloven voor bitcoin, maar als genoeg anderen dat wel doen is het nog steeds slim om daarop in te spelen :P Aangezien er voor het voorspellen van de BTC-koers ook niet heel veel anders voorhanden is, zou ik TA toch niet helemaal negeren.

Ik vind het wel interessant om te zien waar Ed31 mee komt. Ik neem het niet meteen voor waar aan, maar wel leuk om achteraf te checken of zijn analyse in de goede richting zat. En hey, je kan zijn posts altijd nog negeren als je het onzin vindt...

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 15:31
NIET investeren in gulden. Het voegt HELEMAAL niets toe. Het wordt gepromote door investeerder en early adopters om zichzelf rijk te maken.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:59

zomertje

Barisax knorretje

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 00:07:
Hun marketcap is idd niet erg groot, zeker als je het vergelijkt met btc. Maar daarom juist nu nog interessant om in te investeren.
Een paar linkjes waar je naar vroeg:
https://medium.com/@Gulden
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1577392.440
https://www.guldenweb.com/index.php
Ik weet dat ze op bitcointalk kritische posts verwijderen, dus niet de onzinposts maar ook onderbouwde kritiek. Dat vind ik een groot minpunt en ik heb al mijn Gulden verkocht.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

En als gulden gepumpt wordt, staan ze vrolijk lachend met mooie praatjes in de krant....
Als het vervolgens gedumpt wordt plaatsen ze een video op hun fb pagina dat de meute hun gulden moet vasthouden omdat er betere tijden aankomen maar de koers klapt nog veeeel verder in elkaar.

Ik heb ook nooit enige toegevoegde waarde gezien voor een nationale coin in zo'n klein land als Nederland.

Wat helemaal foute boel is, is Onecoin.....ik ben meteen van accountant gewisseld toen ik hoorde dat de mijne er aanhanger van is.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 09:18
Zo....Lisk is ook eindelijk los.....gelukkig vanmorgen nog bijgekocht :)
En nu maar kijken hoe hoog hij komt

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-12 06:39
weertenaar schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:10:
Dat wilde ik vanmorgen nog doen eigenlijk. Moest alleen door naar mijn werk. Hopelijk is het na mijn werk nog de moeite..

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

[...]

Ik vind de posts van @Verwijderd ook interessant, maar erg verbose, veel buzzwords en ietwat arbitrair met de hoogte van de vakjes. Ik maak grappen om alles en iedereen.

Bovendien verdient @Verwijderd wel een beetje persiflage vanwege zijn initiële complimentvragend gedrag door zijn eigen analyse 5 keer naar iedereen te quoten.

Afentoe vergeet ik dat het hier op GoT alleen zwartwit kan. :+ Getuige bijvoorbeeld:
Je moet de post van Redsandro gewoon negeren.
Nu is @Verwijderd in wat we noemen het black van het zwartwit, en zonder naar de inhoud te kijken veroordeelt hij mijn informatieve posts aan @Jean.Luc. Ik geef gewoon informatie, heeft verder niets met lollig te maken en al helemaal niets met TA. Je kunt het nalezen op internet. Google is je vriend.

AltcoinAlgoAnnounce
BitCoinSHA256"Bitcoin is a cryptocurrency and a payment system"
LiteCoinScrypt"Fork of Bitcoin-qt"
DogeCoinScrypt"Joke currency"
SexCoinScrypt"Scrypt based coin for Adult industry. "
TitCoinSHA256"Pay for adult products and services without credit card history"
TittieCoinScrypt"Naughty but classy"
XXXCoinScrypt"An adult entertainment cryptocurrency"
DickCoinScrypt"Absolutely no benefit from any other shitcoin so you can mine knowing you're losing money on power!"
FellatioCoinScrypt"Because Who Doesn't Like Fellatio?"
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:40:
Maar waarom de een beter dan de ander zou moeten zijn is me nog niet duidelijk.
SHA256 is makkelijk en daarom kan China de meerderheid, wat we ook wel een majority share noemen, van de hashing power krijgen door goedkope ASICs te maken. Scrypt is moeilijk, heb je (ten tijde van de introductie althans) toch echt een computer voor nodig, waardoor deze altcoins niet meteen zouden worden opgeslokt door de hashing power van China. Het zou eerlijker zijn omdat 'de gewone man' ze kan minen. Bij SHA256 kan je niks met je computer. ASIC is veeel sneller.

Persoonlijk vind ik Gulden, zoals ik al eerder aangaf, een shitcoin die echt helemaal niets toevoegd. Dit dus:
grippa schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:10:
NIET investeren in gulden. Het voegt HELEMAAL niets toe. Het wordt gepromote door investeerder en early adopters om zichzelf rijk te maken.
En toch denk ik dat het nog kan aanslaan ook. Want Nederland. Daarom heb ik er een paar. Niet omdat het enig bestaansrecht heeft, maar gewoon om wat euro's in tientjes om te zetten als Nederland gek wordt.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:39:
Als iemand een grapje uithaalt, so be it. Ik zou me er niet druk om maken.
Jij snapt het. Afbeeldingslocatie: https://assets-cdn.github.com/images/icons/emoji/unicode/1f618.png

[Video: http://embed.wistia.com/deliveries/15c8ee6b6f5cadc3946b69e0953d058b71488c37/file.mp4]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Sando schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Ik vind de posts van @Verwijderd ook interessant, maar erg verbose, veel buzzwords en ietwat arbitrair met de hoogte van de vakjes. Ik maak grappen om alles en iedereen.

Bovendien verdient @Verwijderd wel een beetje persiflage vanwege zijn initiële complimentvragend gedrag door zijn eigen analyse 5 keer naar iedereen te quoten.

Afentoe vergeet ik dat het hier op GoT alleen zwartwit kan. :+ Getuige bijvoorbeeld:

[...]

Nu is @Verwijderd in wat we noemen het black van het zwartwit, en zonder naar de inhoud te kijken veroordeelt hij mijn informatieve posts aan jou. Ik geef je gewoon informatie, heeft verder niets met lollig te maken en al helemaal niets met TA @Jean.Luc. Je kunt het nalezen op internet. Google is je vriend.
als je het dan toch over zwart/wit hebt....Onze tekst is ook zwart/wit....daardoor zie jij niet met welke intentie ik iets post. Ik zie mijzelf totaal niet als complimentvragend, als ik dat zou zijn, zou ik wel een account openen op Tradingview, daar mijn charts posten en jullie vragen om het te liken.
Mooi voorbeeld: Op een ander forum vroeg iemand mij in DM al eens wat te doen met zijn grote hoeveelheid ETH die hij wilde gaan verkopen ivm groot verlies. Heb toen e.e.a. voor hem bekeken en geadviseerd te holden, bodem nog niet bereikt maar holden was het devies. Ik haal veel meer voldoening uit de wetenschap dat hij inmiddels tienduizenden euros winst heeft gemaakt (na advies per DM) dan dat iemand mij zou complimenteren op een openbaar internetforum waar een imago slechts virtueel is.

Kan me niet voorstellen dat ik 1 post 5x geqoute heb, heb mijzelf idd wel eens geqoute maar dat was dan om iemand op weg te helpen omdat mijn originele post alweer een paar pagina's terug is. Nogal overdreven om daaruit op te maken dat ik complimentvragend zou zijn. 8)7

Jouw "informatieve post" was niks informatiefs aan, je komt met termen die niets met TA te maken hebben. Als jij zo graag de lolbroek wil uithangen, dan doe je dat maar bij iemand anders, vooral ook omdat je de dagen ervoor mij van alles zat te vragen.
Ik sta open voor een leuke/serieuze/respectvolle discussie over het nut van TA, als je TA basisbegrippen nog niet eens snapt, wil ik ze met alle plezier uitleggen, maar zit niet op te wachten op een "persiflage".

Laten we afspreken dat jij mijn serieuze posts overslaat, zal ik geen aandacht besteden aan jouw grappen en je vragen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Nounou, gezellig hier hoor :+
weertenaar schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:10:
Deze morgen ook wat gekocht, maar ik was weer net te laat (of te vroeg :P), 0.000274 betaald.
Daarnet piekte het even goed, maar is nu weer ingezakt.
Ik ga proberen deze keer niet te vroeg te verkopen :+

edit:

Tot zover mijn n00b-bijdrage 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 21-03-2017 14:05 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Sando schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:29:
[...]
SHA256 is makkelijk en daarom kan China de meerderheid, wat we ook wel een majority share noemen, van de hashing power krijgen door goedkope ASICs te maken. Scrypt is moeilijk, heb je (ten tijde van de introductie althans) toch echt een computer voor nodig, waardoor deze altcoins niet meteen zouden worden opgeslokt door de hashing power van China. Het zou eerlijker zijn omdat 'de gewone man' ze kan minen. Bij SHA256 kan je niks met je computer. ASIC is veeel sneller.
Voor scrypt kun je ook ASICs kopen. Het verschil in performance tussen ASIC en GPU is bij scrypt wel kleiner dan bij sha256 (omdat scrypt veel geheugenintensiever is), maar er is nog steeds een significante winst te boeken.

Maar omdat de markt voor scrypt-mining veel kleiner is dan die voor sha256, wordt er veel minder moeite gestopt in de ontwikkeling van ASICs. Daarnaast zijn er talloze andere altcoins met weer andere hashing-algoritmes die elkaar afwisselen in populariteit. Dus een scrypt-ASIC is niet een erg zekere investering, terwijl je met een sha256-ASIC redelijk goed kunt voorspellen hoeveel het op gaat leveren (in BTC in ieder geval).
Persoonlijk vind ik Gulden, zoals ik al eerder aangaf, een shitcoin die echt helemaal niets toevoegd.
Eens.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Rannasha schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:04:
Voor scrypt kun je ook ASICs kopen. Het verschil in performance tussen ASIC en GPU is bij scrypt wel kleiner dan bij sha256 (omdat scrypt veel geheugenintensiever is), maar er is nog steeds een significante winst te boeken.
Ik denk dat het vooral een eerste probeersel was om mining terug naar de gewone man te krijgen. In Nederland kan je zelfs met ASIC niet tegen de energierekening op minen. Ik heb hier nog 200 GHash aan ASIC staan, doe ik niks mee. Behalve op 10% van de kracht draaien als de zon schijnt.

Op CPU/GPU kan je CryptoNight minen. Dat is een geëvolueerde Scrypt en zowaar nog winstgevent als je verkoopt tijdens een pump.

[URL="https://en.wikipedia.org/wiki/CryptoNote#Egalitarian_proof_of_work"]Wikipedia: CryptoNote[/URL]
  • Scrypt-like 2 MB scratchpad with random look-ups (read-write);
  • Hash functions BLAKE, Grøstl, JH, Skein (ipv SHA26)
a system resistant to both application-specific integrated circuits (ASICs) and fast memory-on-chip devices. This is designed to create a more uniform distribution of coins through the currency's life. However, there are some questions about its susceptibility to botnets.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:59:
Jouw "informatieve post" was niks informatiefs aan, je komt met termen die niets met TA te maken hebben.
Dude, ik had het
  1. Niet tegen jou
  2. Niet over TA maar over Gulden en Scrypt
  3. Bronvermelding.
}:|
Als jij zo graag de lolbroek wil uithangen, dan doe je dat maar bij iemand anders, vooral ook omdat je de dagen ervoor mij van alles zat te vragen.
Twee vragen.
  1. "Wat is een C-wave?", aan iedereen
  2. "Is dat niet logisch?", aan jou.
Laten we afspreken dat jij mijn serieuze posts overslaat, zal ik geen aandacht besteden aan jouw grappen en je vragen.
Het staat je vrij om me te negeren. Maar als je hier in het openbaar post, dan mag ik lachen, huilen, dankbaar zijn, kritiek hebben of grappen maken.

Ik persifleerde eigenlijk gewoon TA in het algemeen. Wie de schoen past trekke hem aan, maar zolang ik anderen niet tegen je ga opstoken door bijvoorbeeld te zeggen dat ze jouw posts moeten negeren, is er weinig aan de hand. Gewoon even iets relaxter doen en alles komt goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 21-03-2017 14:34 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:48

Secsytime

Automagisch

Sando schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Ik denk dat het vooral een eerste probeersel was om mining terug naar de gewone man te krijgen. In Nederland kan je zelfs met ASIC niet tegen de energierekening op minen. Ik heb hier nog 200 GHash aan ASIC staan, doe ik niks mee. Behalve op 10% van de kracht draaien als de zon schijnt.

Op CPU/GPU kan je CryptoNight minen. Dat is een geëvolueerde Scrypt en zowaar nog winstgevent als je verkoopt tijdens een pump.

[...]

Dude, ik had het
  1. Niet tegen jou
  2. Niet over TA maar over Gulden en Scrypt
  3. Bronvermelding.
}:|

[...]

Twee vragen.
  1. "Wat is een C-wave?", aan iedereen
  2. "Is dat niet logisch?", aan jou.
[...]

Het staat je vrij om me te negeren. Maar als je hier in het openbaar post, dan mag ik lachen, huilen, dankbaar zijn, kritiek hebben of grappen maken.

Ik persifleerde eigenlijk gewoon TA in het algemeen. Wie de schoen past trekke hem aan, maar zolang ik anderen niet tegen je ga opstoken door bijvoorbeeld te zeggen dat ze jouw posts moeten negeren, is er weinig aan de hand. Gewoon even iets relaxter doen en alles komt goed.
Vind je persiflage weinig toevoegen aan het topic, wil je daar in vervolg een ander topic mee vervuilen?

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Secsytime schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:27:
Vind je persiflage weinig toevoegen aan het topic, wil je daar in vervolg een ander topic mee vervuilen?
Nee, want daar is het offtopic.
Ik denk dat ik wekelijks met een analyse ga komen.

Liever niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 22-03-2017 07:36 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik snap het scepticisme van Redsandro wel. Als die TA zo goed werkt, schrijf er dan een algoritme voor en laat het automatisch doen denk ik dan...

• LED-Maniak
wimjongil schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:44:
Ik snap het scepticisme van Redsandro wel. Als die TA zo goed werkt, schrijf er dan een algoritme voor en laat het automatisch doen denk ik dan...
Wat denk je dat al die grote traders met gebouwen zonder ramen in de VS doen? :)
Ja het werkt, maar heeft constant aanpassingen nodig aan de hand van condities in de markt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• wimjongil
  • Niet online
LED-Maniak schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:47:
[...]

Wat denk je dat al die grote traders met gebouwen zonder ramen in de VS doen? :)
Ja het werkt, maar heeft constant aanpassingen nodig aan de hand van condities in de markt.
Ik kan je verklappen dat die geen winnende strategieen hebben om aandelen/(crypto)valuta te verhandelen. Die zitten allemaal in arbitrage (op derivaten) en marketmaking.

• LED-Maniak
Dan ben ik erg benieuwd naar je bron!

(lopen overigens ook hier mensen met een trackrecord waarbij ze laten zien dat het winstgevend kan zijn, op got lopen er ook een aantal lui die een gold signaling service hebben die al jaren winstgevend is)

[ Voor 76% gewijzigd door LED-Maniak op 21-03-2017 14:55 ]

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-12 23:48
Kan iemand mij tips geven waar ik mij het beste zou kunnen inlezen op dergelijke algoritmen? Ik wil daar weleens wat meer over weten.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

NaliXL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:53:
Kan iemand mij tips geven waar ik mij het beste zou kunnen inlezen op dergelijke algoritmen? Ik wil daar weleens wat meer over weten.
[YouTube: https://youtu.be/f2cbylOElm0]

• Fire69
Is Poloniex zo beperkt in mogelijkheden, of begrijp ik gewoon niet goed hoe het werkt?
Als ik alle voorbeelden uit de TS doorlees lijkt me dat allemaal niet mogelijk te zijn bij hen...

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Het hoort bij de evolutie van crypto. Eerst CPU, toen GPU, toen ASIC, toen ASIC-resistant hashing alghorhytms om de wapenwedloop te stoppen. Hier wat Wikiquotes:
Several cryptocurrencies like Bitcoin use SHA-256 for verifying transactions and calculating proof-of-work or proof-of-stake. The rise of ASIC SHA-2 accelerator chips has led to the use of scrypt-based proof-of-work schemes.
Scrypt is used in many cryptocurrencies as a proof-of-work algorithm. It was first implemented for Tenebrix (released in September 2011) and served as the basis for Litecoin and Dogecoin.

Mining of cryptocurrencies that use scrypt is often performed on graphics processing units (GPUs) since GPUs tend to have significantly more processing power compared to the CPU. As of May 2014, specialized ASIC mining hardware is available for scrypt-based cryptocurrencies.
Most CryptoNote coins use the CryptoNight algorithm to run their blockchain and secure their networks. CryptoNight is a proof-of-work algorithm that mixes graphics processing unit (GPU) and central processing unit (CPU) mining to create a system resistant to both application-specific integrated circuits (ASICs) and fast memory-on-chip devices.
edit:
Excuses, ik dacht dat je hashing-algoritmen bedoelde.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 23:16
https://www.bol.com/nl/p/flash-boys/9200000034389779/

• NaliXL
  • Laatst online: 23-12 23:48
Bedankt @Verwijderd, die ga ik straks na mijn werk eens beter bestuderen.
@Sando Bedankt, maar ik doel eigenlijk meer op algoritmen zoals jij die toepast in je eerdere posts zoals deze:
De koers lijkt redelijk aan het stabiliseren nu. Maar als je goed naar de tertiëre b-spline kijkt dan zie je een undersell in het verlengde van de trendlijn. Ook wel Tannhausergate C-beams genoemd. Die kan je het beste zien tegen een donkere achtergrond. Als ze glitteren dan voorspelt het niet zo veel goeds.
.
Ik neem tenminste aan dat dat is waar ook @LED-Maniak over praat...
@DaCoTa Volgens mij is dat vooral een fictief boek?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• LED-Maniak
Redsandro was aan het trollen met interessante woorden. ;)

Algo trading, gewoon even googlen. Zijn een paar leuke docu's over te vinden op NPO. In Nederland hebben we een zeer winstgevende algo trader(ze hebben een winstreak van een aantal jaar)

• Luuk
  • Niet online
Dit is een interessante docu over HFT.

• DaCoTa
NaliXL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:40:
@DaCoTa Volgens mij is dat vooral een fictief boek?
Nee, zeker niet. Het is wellicht iets gedramatiseerd, maar zeker niet fictief.

• wimjongil
  • Niet online
LED-Maniak schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:51:
Dan ben ik erg benieuwd naar je bron!

(lopen overigens ook hier mensen met een trackrecord waarbij ze laten zien dat het winstgevend kan zijn, op got lopen er ook een aantal lui die een gold signaling service hebben die al jaren winstgevend is)
LED-Maniak schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:52:

Algo trading, gewoon even googlen. Zijn een paar leuke docu's over te vinden op NPO. In Nederland hebben we een zeer winstgevende algo trader(ze hebben een winstreak van een aantal jaar)
Die toko's die jij bedoelt (Optiver, IMC, Flow Traders etc.), kopen echt geen simpele aandelen/valuta hoor... Zelfs de lui die dat wel doen (Renaissance Technologies? Niemand die weet wat ze doen natuurlijk ;) ), zullen geen TA op een enkele valuta/aandeel doen, dat geeft veel te veel risico namelijk. Die kijken naar correlaties tussen verschillende aandelen/valuta en proberen zo arbitrage te pakken.

Bron: ik ben een paar keer bij zo'n Nederlandse shop geweest.

Verwijderd

Een aangename trend weer naar boven nu.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:29:
Een aangename trend weer naar boven nu.
Gaat wel weer lekker inderdaad. Ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren met het fork verhaal.

• Hatsieflatsie
LED-Maniak schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:52:

Je hebt ook Virtu, een trading firm die z'n trading strategieën puur op TA baseert.

In afgelopen 7 jaar, hebben ze slechts 1 dag verlies geleden, alle andere dagen waren winstgevend, puur op TA.

• Rannasha
wimjongil schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:25:
Die toko's die jij bedoelt (Optiver, IMC, Flow Traders etc.), kopen echt geen simpele aandelen/valuta hoor...
Hatsieflatsie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 01:53:
[...]

Je hebt ook Virtu, een trading firm die z'n trading strategieën puur op TA baseert.

In afgelopen 7 jaar, hebben ze slechts 1 dag verlies geleden, alle andere dagen waren winstgevend, puur op TA.
Deze bedrijven maken hun winst voornamelijk door als market makers op te treden. Dat wil zeggen dat ze proberen om de beste buy en sell orders in het orderboek te hebben, zodat de market orders van gewone handelaren hun orders triggeren. De winst wordt behaald uit de spread, het verschil tussen koop- en verkoop-prijs.

Daarnaast wordt er veel gebruik gemaakt van strategieën als statistische arbitrage. Hierbij wordt gekeken naar groepen van assets (aandelen, valuta, grondstoffen, noem maar op) die qua koers met elkaar gecorreleerd zijn. Als dan een kleine afwijking vertoont, dan kan hierop worden ingesprongen door een positie in te nemen die winst oplevert als de afwijking weer gecorrigeerd wordt.

Om in crypto-termen te spreken: denk aan twee cryptocurrencies die elkaars directe concurrent zijn (in ieder geval op de zeer korte termijn). Bijvoorbeeld ETH en ETC niet lang na de hardfork. Als ETH stijgt, dan daalt ETC en andersom. Zie je een stijging in ETH, maar geen daling in ETC, dan open je een short in beide currencies. Als de correlatie in stand blijft, dan zal of ETH weer terugzakken of reageert ETC alsnog op de eerdere ETH stijging.

De HFT bedrijven doen dit met veel complexere sets aan assets, waar flink wat statistische modellen op los worden gelaten. Daarnaast gaat het met een snelheid waar iedere cryptocurrency exchange duizelig van zou worden.

HFT bedrijven zijn meestal juist niet heel erg geintereseerd in de ontwikkeling van de koers. Het doel is meestal om een zo klein mogelijke "delta" waarde te hebben. De delta waarde is een getal dat uitdrukt hoe sterk de waarde van een positie afhangt van de prijsschommelingen van de onderliggende instrumenten. Simpelweg een aandeel kopen heeft een delta van 1. Met leverage iets kopen levert een delta op van groter dan 1. Het doel van HFT bedrijven en de reden waarom ze zo consistent winstgevend zijn is om strategien toe te passen die werken ongeacht wat de koers van de onderliggende instrumenten doet.

TA is dan ook iets wat niet bijzonder toepasselijk is, want dat houdt zich juist bezig met het proberen te voorspellen van koersontwikkelingen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Bij Bitfinex is het inmiddels (nou ja, vanaf 18 maart al) mogelijk om te speculeren met Bitcoin Core en Bitcoin Unlimited. Je kunt je BTC omzetten in evenveel BCC+BCU tokens en weer terug. Komt er een hard fork, dan worden deze tokens omgezet naar de betreffende coins. Gebeurt dat niet voor het einde van dit jaar dan worden ze teruggedraaid.

BCC doet momenteel ~$710 en BCU ~$360. De spread is vooralsnog enorm en het orderbook heel dungevuld.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DaCoTa
.oisyn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:31:
Bij Bitfinex is het inmiddels (nou ja, vanaf 18 maart al) mogelijk om te speculeren met Bitcoin Core en Bitcoin Unlimited. Je kunt je BTC omzetten in evenveel BCC+BCU tokens en weer terug. Komt er een hard fork, dan worden deze tokens omgezet naar de betreffende coins. Gebeurt dat niet voor het einde van dit jaar dan worden ze teruggedraaid.

BCC doet momenteel ~$710 en BCU ~$360. De spread is vooralsnog enorm en het orderbook heel dungevuld.
Vandaag of morgen is de tokenmanager ook beschikbaar op de API. Denk dat het dan wel beter gaat worden.

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Tis paniekvoetbal bij Dash :7

• Rannasha
.oisyn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:31:

Er zijn een paar problemen met het BCC/BCU contract die het handelen in deze tokens, vooral de BCU tokens, riskant maakt.

Zo bestaat de settlement aan het einde van het jaar, als er geen hardfork heeft plaatsgevonden, enkel uit het omwisselen van BCC tokens voor BTC. BCU tokens zijn dan waardeloos, ondanks dat de BTU-chain op dat moment identiek is aan de BTC chain.

Daarnaast is het, zelfs als BTU "wint", mogelijk om al je inzet op BCU tokens te verliezen als Bitcoin Core voor het einde van het jaar opgeeft en aansluit bij BU. In het volgende scenario: Er komt een fork, BTU wordt als winnaar gezien en wordt snel meer waard dan BTC. De Bitcoin Core developers doen een vredesoffer en mergen de wijzigingen van Unlimited in Bitcoin Core. Vanaf dat moment bieden beide clients weer toegang tot dezelfde blockchain (en enkel Core-gebruikers die niet upgraden zullen bij de oude tak blijven). En in deze situatie worden aan het einde van het jaar alle BCU tokens alsnog waardeloos, omdat de nieuwste versie van Bitcoin Core en de nieuwste versie van Bitcoin Unlimited op dat moment dezelfde blockchain bedienen.

Hoewel het een interessant idee is van Bitfinex, zitten er toch een paar haken en ogen aan. Daarnaast betekent de zeer lage liquiditeit dat het moeilijk is om de prijs als een serieuze voorspeller te beschouwen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rannasha schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:14:
Hoewel het een interessant idee is van Bitfinex, zitten er toch een paar haken en ogen aan.
Ik zie echter niet helemaal hoe de door jouw geschetste situaties haken en ogen opleveren. Het is iets waar je sowieso te maken gaat krijgen na de fork, of Bitfinex nú al (dus voor de fork) die coins virtueel toegankelijk maakt of niet. Feit blijft dat je sowieso beide varianten houdt, tenzij je natuurlijk specifiek 1 tak gaat verkopen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rannasha
.oisyn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:23:
[...]
Feit blijft dat je sowieso beide varianten houdt, tenzij je natuurlijk specifiek 1 tak gaat verkopen.
Het hele idee is dat je specifiek 1 tak gaat verkopen. Het instrument is bedoeld om te speculeren op de waarde van de ene tak ten opzichte van de andere, dus iemand die verwacht dat BU zal slagen zal een long BCU of short BCC positie innemen.

Het houden van beide tokens is vrij zinloos, gezien je in het geval van een fork sowieso coins op beide chains krijgt als je voor de fork al Bitcoins had.

En als ik long ga op BCU en de fork vindt plaats, BTU wint en Bitcoin Core sluit zich aan bij de winnaar, dan ben ik vervolgens mijn geld kwijt aan het einde van het jaar (tenzij ik daar actief iets aan doen), terwijl ik juist de goede gok had gemaakt. Dat is mijns inziens een slechte feature van dit product.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rannasha schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:31:
En als ik long ga op BCU en de fork vindt plaats, BTU wint en Bitcoin Core sluit zich aan bij de winnaar, dan ben ik vervolgens mijn geld kwijt aan het einde van het jaar (tenzij ik daar actief iets aan doen), terwijl ik juist de goede gok had gemaakt. Dat is mijns inziens een slechte feature van dit product.
Imho betekent dat dat je helemaal geen goede gok had gemaakt, want BTC heeft uiteindelijk gewonnen. Dezelfde gok kun je ook nemen na de fork, want op dat moment is nog niet bekend wie er "wint" en dus welke keuze Core gaat maken, deze tokens veranderen daar niets aan. Bovendien kun je hierop anticiperen - uiteindelijk komt er nieuws dat de Bitcoin Core zich erbij aansluit, in welk geval BTU in waarde zal dalen en BTC zal stijgen, en kun je daar in feite wederom van profiteren.

• Rannasha
.oisyn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:41:
[...]
Imho betekent dat dat je helemaal geen goede gok had gemaakt, want BTC heeft uiteindelijk gewonnen.
In mijn scenario wint BTC niet, want de tak die men BTC noemt sterft in dit geval af omdat de client die die tak bedient (Bitcoin Core) overstapt op de andere tak. Hoe dan ook, als ik nu een BCU token koop en Bitcoin Unlimited "wint" de fork (dwz: aan het eind van het jaar volgt de blockchain de protocol-regels die nu in Bitcoin Unlimited zitten), dan verwacht ik dat ik winst maak op de deze positie. Maar of dit gebeurt hangt af van hoe de verliezende partij (Bitcoin Core) zich gedraagt.

Om even in details het scenario te schetsen:

Ik koop een aantal BCU voor 0.3. BCC staat logischerwijs op 0.7 op dat moment. Over een half jaar ofzo, besluit Bitcoin Unlimited om de fork af te dwingen. Ze hebben een kleine meerderheid achter zich en BCU staat op 0.6 (en BCC dus op 0.4). Na de fork gaan gebruikers langzamerhand over naar Bitcoin Unlimited en stijgt BCU geleidelijk steeds meer. Op een bepaald moment staat BCU op 0.8 (en BCC op 0.2) en is nog aan het stijgen. Opeens kondigen de Bitcoin Core developers aan dat ze zich aansluiten bij Bitcoin Unlimited en Core compatibel maken met de Unlimited-tak.

Op het moment van aankondiging, keldert de verwachte payoff van BCU naar 0 (en stijgt BCC naar 1), vanwege de settlement-regels van de tokens. En dat vind ik niet alleen een vreemde uitkomst (want Bitcoin Unlimited heeft in dit scenario immers gewonnen), maar het is er ook nog eens eentje waar niet op in te spelen is, omdat een dergelijke beslssing een instantaan effect heeft op de koers.

Het is verder aan Bitfinex hoe ze hun tokens willen opzetten, maar ik vind dit persoonlijk nogal een vreemde opzet voor iets wat feitelijk een prediction market moet voorstellen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rannasha schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:07:
In mijn scenario wint BTC niet, want de tak die men BTC noemt sterft in dit geval af omdat de client die die tak bedient (Bitcoin Core) overstapt op de andere tak.
Ok, duidelijk, BTU zijn dus de winnende coins in dat scenario. Vervolgens:
Op het moment van aankondiging, keldert de verwachte payoff van BCU naar 0 (en stijgt BCC naar 1), vanwege de settlement-regels van de tokens.
Dat is dus niet waar. De settlement vindt plaats op moment van de hard fork, niet pas aan het eind van het jaar. Dus zodra er een hard fork optreedt, dan worden de BCC tokens gesettled voor BTC en de BCU tokens gesettled voor BTU. Je hebt na de fork dus geen tokens meer, maar gewoon keiharde coins in je account.

Wat er daarna ook gebeurt, het heeft dan verder niets meer met deze tokens te maken.

.edit: ok, niet helemaal correct wat ik zei:
Settlement—BCUs: In the case of BCU: the blockchain shall be defined by the latest release of Bitcoin Unlimited; and, the blockchain shall be deemed to exist only if has diverged incompatibly from the blockchain defined by Bitcoin Core. If no Bitcoin Unlimited blockchain exists pursuant to these T+Cs, BCU tokens shall be deemed to have a value equal to zero and shall be confiscated and destroyed by Bitfinex. Any settlements of BCUs shall be to BTUs.

Important: Settlement of any BTUs may be delayed in Bitfinex’s sole and absolute discretion. If the BTU blockchain is destroyed, reorganized, or experiences a technical malfunction, in any manner and by any party or source, before settlements have been completed, BTU tokens shall be deemed to have a value equal to zero and shall be confiscated and destroyed by Bitfinex.

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 22-03-2017 15:40 ]

• Rannasha
.oisyn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:32:
Dat is dus niet waar. De settlement vindt plaats op moment van de hard fork, niet pas aan het eind van het jaar.
1.7“Contract Settlement” means 11:59:59 pm UTC on December 31, 2017;
en iets verderop:
3.Settlement—Generally & BCCs: At Contract Settlement, CSTs shall be converted on a 1:1 basis to Digital Tokens on their respective blockchains. In the case of BCC, the blockchain shall be defined by the latest release of Bitcoin Core.
4.Settlement—BCUs: In the case of BCU: the blockchain shall be defined by the latest release of Bitcoin Unlimited; and, the blockchain shall be deemed to exist only if has diverged incompatibly from the blockchain defined by Bitcoin Core. If no Bitcoin Unlimited blockchain exists pursuant to these T+Cs, BCU tokens shall be deemed to have a value equal to zero and shall be confiscated and destroyed by Bitfinex. Any settlements of BCUs shall be to BTUs.
Er staat in deze T&C's niet dat de settlement op het moment van de fork plaatsvindt. Er wordt expliciet verwezen naar het einde van het jaar.

Zonder de voorwaarde dat BCUs waardeloos worden in het door mij beschreven scenario, maakt het niet uit dat de settlement niet direct is, want na de fork zullen BTC en BTU beiden vrij verhandelbaar zijn en zal arbitrage ervoor zorgen dat de koers van BCU en BCC gekoppeld is aan de koers van BTU en BTC respectievelijk.

Maar in het geval dat Core besluit om zich bij Unlimited te voegen, dan zal BTU de primaire munt worden en (vrijwel) alle waarde opnemen (ten koste van BTC). Op dat moment breekt de koppeling tussen BTU en BCU (en de koppeling tussen BTC en BCC), vanwege de specifieke settlement-regels van Bitfinex.

Dus zodra er een hard fork optreedt, dan worden de BCC tokens gesettled voor BTC en de BCU tokens gesettled voor BTU. Je hebt na de fork dus geen tokens meer, maar gewoon keiharde coins in je account.

Wat er daarna ook gebeurt, het heeft dan verder niets meer met deze tokens te maken.

(edit: Ik heb je edit niet gezien voordat ik deze post plaatste)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rannasha schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:45:
Er staat in deze T&C's niet dat de settlement op het moment van de fork plaatsvindt. Er wordt expliciet verwezen naar het einde van het jaar.
Dat stond in de algemene announcement:
If no fork occurs by December 31, 2017, then BCU will expire worthless and BTC will be given in exchange for each BCC holder. If, however, there is a fork, specifically Bitcoin Unlimited, then, as soon as we list Bitcoin Unlimited, we will exchange BCU tokens for Bitcoin Unlimited tokens as well as retiring BCC tokens in favor of Bitcoin Core tokens.
Goed, niet op moment van de fork, maar op moment van listing op Bitfinex.

Al staat er "we will exchange". Misschien dus dat we allebei deels gelijk hebben? Dat settlement vindt plaats aan het eind van het jaar, maar dat je ze eerder kunt inwisselen.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 22-03-2017 15:57 ]

• Rannasha
.oisyn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Dat stond in de algemene announcement:

[...]

Goed, niet op moment van de fork, maar op moment van listing op Bitfinex.
Ok, dan is de announcement dus niet consistent met de T&Cs. Dat is best slecht voor een toch enigszins gecompliceerd financieel product.

Maar goed, de methode die in de aankondiging wordt genoemd is een stuk logischer wat mij betreft, maar er zou wel eerst duidelijkheid moeten komen over welke tekst daadwerkelijk correct is.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Zie mijn edit, maar ik ben het met je eens dat er wat meer duidelijkheid over mag komen ;)

• Rannasha
.oisyn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:53:
Al staat er "we will exchange". Misschien dus dat we allebei deels gelijk hebben? Dat settlement vindt plaats aan het eind van het jaar, maar dat je ze eerder kunt inwisselen.
Juist, maar in het stuk wat daar direct op volgt hebben ze het over "retire" als het gaat om de BCC tokens. Dat impliceert dan weer niet een vrijwillige omwisseling.

Hoe dan ook, dit product is op zich interessant, maar het rammelt aan alle kanten. Bitfinex zou dit eerst eens goed glad moeten strijken zodat precies duidelijk is wat de voorwaarden zijn. Al ben ik geneigd om in zo'n geval de T&C's eerder te geloven dan de announcement.

• Hatsieflatsie
Iemand die kan verklaren waarom BTC-E al wekenlang 50 dollar hoger staat dan andere exchanges als Bitstamp of Bitfinex? De voorganade maanden was BTC-E altijd lager dan andere exchanges, mede omdat deposits via bank transfer moeizaam gingen.

• Fire69
Zag er even goed uit voor BTC maar duikt nu terug naar beneden :/

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bitonic en de hard fork:
https://bitonic.nl/en/new...possible-split-in-bitcoin
Zeker relevant in dit topic.

Verwijderd

Zeker relevant ja die hard fork.

Wat vinden jullie trouwens van traden met alt-coins die (louter) gepaird zijn aan de Bitcoin terwijl de Bitoin in waarde daalt.

Maak je leuk, ik noem maar wat 10% winst, op je alt-coin, blijkt de Bitcoin 15% gezakt (in bv $) en heb je alsnog 5% verlies (in dollars). Lijkt niet heel rendabel, of is de tactiek wachten totdat de BTC maar weer eens stijgt?

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-12 15:52
Altcoins gekoppeld aan btc lijkt op zon manier niet rendabel. Mogelijk inzetten op ether nu? Mensen vluchten vanuit btc naar alternatieven in anticipatie op waarde daling btc door soft/hardfork?

• Luuk
  • Niet online
SharpEdgeOne schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:40:
Altcoins gekoppeld aan btc lijkt op zon manier niet rendabel. Mogelijk inzetten op ether nu? Mensen vluchten vanuit btc naar alternatieven in anticipatie op waarde daling btc door soft/hardfork?
Ethereum is ook een altcoin, daarvoor geldt natuurlijk hetzelfde.

Verwijderd

Luuk schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:01:
[...]

Ethereum is ook een altcoin, daarvoor geldt natuurlijk hetzelfde.
Zo natuurlijk is dat niet....Er zijn diverse exchanges waar je bijv.Ehtereum kunt kopen/verkopen met diverse andere valuta zoals USD/CNY/JPY/EUR

Nog even wat anders: in een eerdere post over TA had ik je gevraagd op welke manier jij de prijs van bijv. bitcoin inschat zodat je er naar kunt handelen. Wellicht over het hoofd gezien?
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:26:
[...]

Maar ben wel benieuwd wat jou beoordelingscriteria zijn om een prijs te beoordelen.....

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:11:
[...]

Zo natuurlijk is dat niet....Er zijn diverse exchanges waar je bijv.Ehtereum kunt kopen/verkopen met diverse andere valuta zoals USD/CNY/JPY/EUR

Nog even wat anders: in een eerdere post over TA had ik je gevraagd op welke manier jij de prijs van bijv. bitcoin inschat zodat je er naar kunt handelen. Wellicht over het hoofd gezien?

[...]
Daar moet ik je gelijk in geven.

Wat het inschatten van prijs betreft; daar ben ik helemaal niet mee bezig. Ik heb ergens in 2012 een stapeltje btc gekocht die ik voorlopig 'hodl'. Dat heeft me tot nu toe geen windeieren gelegd.

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-12 15:52
Klopt, eth/xmr zijn natuurlijk alts, maar wel direct tegen fiat inwisselbaar via exchanges. Eth staat nu sinds 3 weekjes hoog, wanneer verwachten jullie een correctie? En wanneer verwachten jullie de soft/hard fork?

• DaCoTa
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:02:
Wat vinden jullie trouwens van traden met alt-coins die (louter) gepaird zijn aan de Bitcoin terwijl de Bitoin in waarde daalt.

Maak je leuk, ik noem maar wat 10% winst, op je alt-coin, blijkt de Bitcoin 15% gezakt (in bv $) en heb je alsnog 5% verlies (in dollars). Lijkt niet heel rendabel, of is de tactiek wachten totdat de BTC maar weer eens stijgt?
Tuurlijk wel, meer bitcoin is toch meer? De slippage van BTC/EUR heeft daar niet zoveel mee te maken. Als een munt alleen gekoppeld is aan BTC dan is het handiger om dat je base currency te maken om daarmee je winst of verlies te bepalen.
edit:
Verkeerde quote gefixed

[ Voor 39% gewijzigd door DaCoTa op 23-03-2017 21:04 ]

• wimjongil
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:02:
Zeker relevant ja die hard fork.

Er bestaan inmiddels toch opties op EUR/BTC koersen? Kun je prima dat risico hedgen lijkt me. Ik heb alleen geen idee hoe betrouwbaar dat is.

Verwijderd

DaCoTa schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:03:
[...]

Tuurlijk wel, meer bitcoin is toch meer? De slippage van BTC/EUR heeft daar niet zoveel mee te maken. Als een munt alleen gekoppeld is aan BTC dan is het handiger om dat je base currency te maken om daarmee je winst of verlies te bepalen.
edit:
Verkeerde quote gefixed
Ja meer is meer daar ben ik het mee eens.. Maar uiteindelijk wil je het toch op je bankrekening denk ik dan en die is in euro's. Plekken waar ik kan afrekenen met Bitcoin zijn beperkt en volgens mij wordt mijn pizza bij thuisbezorgd 2x zo duur in Bitcoin op het moment dat de Bitcoin in prijs is gehalveerd ten op zichte van de euro. Ik begrijp je tip over base-currency maar als die daalt is dat problematisch volgens mij.

Er bestaan inmiddels toch opties op EUR/BTC koersen? Kun je prima dat risico hedgen lijkt me. Ik heb alleen geen idee hoe betrouwbaar dat is.

Bedoel je dat ik dan short moet gaan op een dalende BTC-koers?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2017 00:30 ]

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Shake hands @ Luuk,donderdag 23 maart 2017 19:33
Daar moet ik je gelijk in geven.

Wat het inschatten van prijs betreft; daar ben ik helemaal niet mee bezig. Ik heb ergens in 2012 een stapeltje btc gekocht die ik voorlopig 'hodl'. Dat heeft me tot nu toe geen windeieren gelegd.
Hodl, ook een een oldtimer hier op btc gebied.. ;)

• scosec
SharpEdgeOne schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:56:
Klopt, eth/xmr zijn natuurlijk alts, maar wel direct tegen fiat inwisselbaar via exchanges. Eth staat nu sinds 3 weekjes hoog, wanneer verwachten jullie een correctie? En wanneer verwachten jullie de soft/hard fork?
Ik vraag me af om ETH nog een correctie gaat krijgen. Die is al van 50$ gezakt naar $37 en staat nu weer op 43$. Mijn gevoel (nergens op gebaseerd) zegt dat er eerder een pump gaat komen.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Eth is de afgelopen dagen al een paar keer getest en bounced de hele tijd tegen de grens van 40$ aan. Ik denk ook niet dat deze vanzelf gaat dalen.
Het cryptowereldje is nog altijd wel een redelijke black box waarin een vaste hoeveelheid geld heen en weer gaat tussen diverse coins. Als btc vanwege goed nieuws gaat spiken zal dat mogelijk wel negatieve invloed hebben op de prijs van Eth.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• wimjongil
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:29:

Bedoel je dat ik dan short moet gaan op een dalende BTC-koers?
Nee, dat je een contract koopt waarin staat dat je over t maanden je bitcoins kunt verkopen aan de tegenpartij voor x Euro. Hier meer info. Als je googlet op "bitcoin options" oid vind je wel het een en ander.

Een (klein) risico hierbij is dat je tegenpartij kan defaulten, dan ben je al je geld kwijt. Dit risico kun je dan weer hedgen door een CDS (credit default swap) op je tegenpartij af te sluiten, maar dan ga je wel echt maximaal goochelen met financiele producten. :+

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:54:
[...]

Nee, dat hoeft niet.... mijn target is die blauwe box .....bovengrens is 875, maar t kan ook naar de onderkant van die box. Kan ook nog wel effe duren voordat we daar zijn, ik verwacht niet dat het in 1 streep naar beneden gaat.
Het kabbelt wel heel langzaam door naar die blauwe box. Het kan dus nog alle kanten uit.

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-12 16:28
scosec schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:52:
[...]

Ik vraag me af om ETH nog een correctie gaat krijgen. Die is al van 50$ gezakt naar $37 en staat nu weer op 43$. Mijn gevoel (nergens op gebaseerd) zegt dat er eerder een pump gaat komen.
ETH staat er weer fantastisch voor zeg!

24hr High
0.04558303 btc

Viel mij trouwens op dat er veel NLers zitten in de trollbox op Poloniex :+

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:27:
[...]

Het kabbelt wel heel langzaam door naar die blauwe box. Het kan dus nog alle kanten uit.
Het gaat al veel sneller dan ik verwacht had!
In ongeveer 1 week is er al $250,- "afgekabbelt"

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, kan maar zo dat t 2 maanden duurt voordat target gehaald wordt en dat de prijs eerst wekenlang zijwaarts gaat

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:56:
[...]

Het gaat al veel sneller dan ik verwacht had!
In ongeveer 1 week is er al $250,- "afgekabbelt"

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, kan maar zo dat t 2 maanden duurt voordat target gehaald wordt en dat de prijs eerst wekenlang zijwaarts gaat
Ik ben iig weer teruggegaan naar fiat. Bij $850 voor BTC koop ik mij weer in, ergens in je blauwe box dus.

Ik weet dat TA voorspellingen niks zeggen, maar ze blijken wel steeds verrassend goed onderbouwd en valide te zijn. Vooral bij cryptocurrencies lijken patronen telkens te kloppen.

Verwijderd

wimjongil schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Nee, dat je een contract koopt waarin staat dat je over t maanden je bitcoins kunt verkopen aan de tegenpartij voor x Euro. Hier meer info. Als je googlet op "bitcoin options" oid vind je wel het een en ander.

Een (klein) risico hierbij is dat je tegenpartij kan defaulten, dan ben je al je geld kwijt. Dit risico kun je dan weer hedgen door een CDS (credit default swap) op je tegenpartij af te sluiten, maar dan ga je wel echt maximaal goochelen met financiele producten. :+
Ok bedankt voor de uitleg.. Is wel maximaal goochelen ja, ik hou het ff bij googelen..

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:00:
[...]
Ik ben iig weer teruggegaan naar fiat. Bij $850 voor BTC koop ik mij weer in, ergens in je blauwe box dus.

Ik weet dat TA voorspellingen niks zeggen, maar ze blijken wel steeds verrassend goed onderbouwd en valide te zijn. Vooral bij cryptocurrencies lijken patronen telkens te kloppen.
Het verrast mijzelf ook hoor, ben altijd van mening dat t juist bij cryptos lastiger is omdat de prijs makkelijker te manipuleren is.

De bounce onlangs vanaf 950 had ik een zone uitgerekend tot waar de bounce zou komen, met als richtpunt 1119....De bounce reikte tot 1116

Het grappige is dat ik helemaal geen ingewikkelde TA gebruik, tis echt geen bijzonder vernuftig iets..... Classic chart patterns vergt wel even wat studie om ze te herkennen maar targets reken ik uit met behulp van Fibonacci retracement of extensions. Als je daar een paar tutorials van gezien hebt en je even een paar uurtjes oefent, zou je t onder de knie moeten hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:16:
[...]

Ok bedankt voor de uitleg.. Is wel maximaal goochelen ja, ik hou het ff bij googelen..
Ja, zeker in een ongereguleerde markt als The Crypto Wild West lijkt mij dat ook verstandig :o

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:18:
[...]

Het verrast mijzelf ook hoor, ben altijd van mening dat t juist bij cryptos lastiger is omdat de prijs makkelijker te manipuleren is.

De bounce onlangs vanaf 950 had ik een zone uitgerekend tot waar de bounce zou komen, met als richtpunt 1119....De bounce reikte tot 1116

Het grappige is dat ik helemaal geen ingewikkelde TA gebruik, tis echt geen bijzonder vernuftig iets..... Classic chart patterns vergt wel even wat studie om ze te herkennen maar targets reken ik uit met behulp van Fibonacci retracement of extensions. Als je daar een paar tutorials van gezien hebt en je even een paar uurtjes oefent, zou je t onder de knie moeten hebben.
Ik ben in ieder geval getriggerd, mede door je voorspelllingen. TA leren staat nu ook op m'n wish list.

Je uitgebreide analyses en voorspellingen blijven wat mij betreft altijd welkom in dit topic. Ik waardeer je bijdrages in ieder geval.

Mag ik overigens vragen of je blauwe box voorspelling, met $875 als bovengrens, hier nog steeds geldt?

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:35:
[...]
Ik ben in ieder geval getriggerd, mede door je voorspelllingen. TA leren staat nu ook op m'n wish list.

Je uitgebreide analyses en voorspellingen blijven wat mij betreft altijd welkom in dit topic. Ik waardeer je bijdrages in ieder geval.

Mag ik overigens vragen of je blauwe box voorspelling, met $875 als bovengrens, hier nog steeds geldt?
In grote lijnen wel, pin me er aub niet op vast....kan een paar $ verschillen maar het eerder geschetste plaatje zou m.i. een redelijk grote kans van slagen hebben

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:08

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hatsieflatsie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:35:
[...]
De fibonacci-tutorials van Brian Beamish zijn misschien een goed startpunt:
YouTube: CRI's Advanced Technical Analysis Tutorials

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Babypips.com is ook een goede site om te bestuderen.
Is eiglk op Forex gericht, maar behandelt alle basiszaken mbt TA op een vrij eenvoudige maar duidelijke manier.

http://www.babypips.com/s...onacci/fibonacci-who.html

• PilatuS
  • Niet online
Gaat wel erg hard naar beneden nu met de BTC, ben benieuwd waar het stopt.

• LED-Maniak
En flink omhoog met ETH. Jammer dat ik nu in geen van beide zit(andere dingen aan kop dus posities gesloten). :/

[edit]
Oke, nu wel. Dit kan best fout gaan als de paniek gaat uitbreken.

[ Voor 25% gewijzigd door LED-Maniak op 24-03-2017 22:05 ]

• PilatuS
  • Niet online
De BTC maakt ook even een flinke val :P

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ja inderdaad, had wel wat orders openstaan (startend vanaf $901 en verder naar beneden), maar die heb ik maar eventjes gecanceled. Want gaat mij toch eventjes te "gecontroleerd" hard naar beneden nu dus even kijken waar dit naar toe gaat :+

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
920$ gaat keihard met bitcoin -- hopelijk incentief genoeg om werk te maken van scaling probleem.

Mag van mij zelfs naar 300$ gaan, niet omwille van "cheap coins" maar omdat hopelijk er dan iets gedaan wordt (aangezien bij deze prijs alle partijen gewoon verliezen)

• LED-Maniak
Nieuwe ATH voor ETH op bitfinex.

...en weer een.

Wow :o

[ Voor 32% gewijzigd door LED-Maniak op 25-03-2017 00:36 ]

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12 12:47
Opvallend dat de btc dominantie (% btc van totale Crypto market cap) al een tijdje gestaag aan het dalen is.

https://coinmarketcap.com/charts/#btc-percentage

Steeds weer nieuwe all time low. Nog steeds een dikke 67%, maar de trend Is noemenswaardig.
Benieuwd waar dat eindigd, zeker omdat de totale market cap van crypto juist stijgende is.

https://coinmarketcap.com/charts/

• scosec
Zojuist mijn ETH verkocht. Nu wachten op de correctie :)

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
scosec schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:17:
Zojuist mijn ETH verkocht. Nu wachten op de correctie :)
Oei ik was de afgelopen dagen wat aan het lezen over vanalles en zou ook wel willen beginnen met traden.
Ik wou net wat investeren in ETH? Ik dacht dat die wel leuk ging stijgen nog.

Iemand die een paar leuke sites kan delen met mij? En met welke coins is best begin?
Of is dit te algemeen?

Minen begin ik (niet meer) aan, dat gaat toch te traag aangezien ik niet beschik over een krachtige GPU.

Alle advies is welkom! mag ook in PM

• scosec
MetalG schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:48:
[...]

Oei ik was de afgelopen dagen wat aan het lezen over vanalles en zou ook wel willen beginnen met traden.
Ik wou net wat investeren in ETH? Ik dacht dat die wel leuk ging stijgen nog.

Iemand die een paar leuke sites kan delen met mij? En met welke coins is best begin?
Of is dit te algemeen?

Minen begin ik (niet meer) aan, dat gaat toch te traag aangezien ik niet beschik over een krachtige GPU.

Alle advies is welkom! mag ook in PM
ETH gaat nog wel verder stijgen daar ben ik van overtuigd. Alleen ETH staat nu op het hoogte punt ( c.a. 50$) en de Bitcoin laag. Ik verwacht dat ETH wat gaat zakken als BTC weer 1000$ + bereikt. Op dat moment koop ik ook weer bij. Ik heb er een hard hoofd in dat hij nu nog verder gaat pieken. Eerst de correctie en dan weer omhoog. Op dat moment spring ik weer in.

Winst pakken in deze markt is niet geheel onbelangrijk :)

Verder coincap.io voor prijzen en bitcointalk.org voor wat leesvoer. Je hebt daar een altcoin sectie in het forum.

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
scosec schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:53:
[...]

ETH gaat nog wel verder stijgen daar ben ik van overtuigd. Alleen ETH staat nu op het hoogte punt ( c.a. 50$) en de Bitcoin laag. Ik verwacht dat ETH wat gaat zakken als BTC weer 1000$ + bereikt. Op dat moment koop ik ook weer bij. Ik heb er een hard hoofd in dat hij nu nog verder gaat pieken. Eerst de correctie en dan weer omhoog. Op dat moment spring ik weer in.

Winst pakken in deze markt is niet geheel onbelangrijk :)

Verder coincap.io voor prijzen en bitcointalk.org voor wat leesvoer. Je hebt daar een altcoin sectie in het forum.
Bedankt voor de snelle reacti, weet ineens wat te doen vandaag ;)!

Verwijderd

Mijn tactiek voor semi-lange termijn handelen is als volgt:

Koop BTC. Stijgt de prijs aanzienlijk: Verkopen. En optioneel, als de prijs aanzienlijk daalt, bijkopen.

Voorwaarde is dat je ERG veel geduld moet hebben en nooit probeert je verliezen te beperken dmv panic sellen. Tweede voorwaarde is dat je het geld uiteraard niet nodig hebt. Handig is om een max bedrag van de voren vast te stellen wat je totaal investeert.

Omdat het handelen niet heel frequent gebeurt, kun met deze methode de coins prima offline bewaren. (Dus veilig van exchange hacks; maar zorg wel zelf voor backups en voldoende beveiliging uiteraard). Mijn favoriete wallet is Electrum. Daarmee hoef je niet de hele blockchain lokaal op te slaan.

Als er voldoende spreiding zit tussen aankoop- en verkoopprijs, kun je besluiten om Bitonic te gebruiken voor de aankoop en verkoop maar dan betaal je uiteraard wel een wat ongunstigere koers dan een echte exchange. Het voordeel is dat het snel, gemakkelijk en betrouwbaarder gaat.

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Ik ben de laatse weken ook aan het experimenteren met bitcoinhandel op Kraken.
Vraaje: Waarom kan ik geen extra aankoop (zeer beperkt bijv 0.05 btc) doen met leverage (bijvoorbeeld 5:1)? Lijkt mij dat er nog voldoende "free Margin" daarvoor is...Ik krijg de melding Insufficient funds, Ook wanneer de Fee Currency
knop op XBT staat.... Ik hoop dat iemand het antwoord weet m.b.v. onderstaande info
Alvast bedankt!

Nu heb ik in totaal ฿0.10594 en Euro (EUR) €0.94
Trade Balance €90.02
Equity €75.86
Used Margin €19.64
Free Margin €56.21
Margin Level 386.0%

Ik heb twee buy posities open staan (leverage 5:1):
Position Valuation
Opening Cost €98.24
Original cost of all open positions.
Current Valuation €83.89
Paper valuation of all open positions.
Profit/Loss -€14.35 (-14.61%)
Paper profit/loss of all open positions.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zou uitkijken met die margins, als je gaat wachten en je positie zakt kan je account geliquideerd worden en ben je een hoop kwijt. Ook als hij niet veel beweegt kun je overwegen niet te wachten op stijging omdat je fees blijven oplopen.

• Iamnly
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-03-2021
Iemand hier ook in Iconomi geinvesteerd? Ik verwacht op lange termijn een goede rise als het platform eenmaal online komt
Pagina: 1 ... 34 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).