Gisteren ook al. Stonden er muurtjes van een paar duizend coinsLxgOne schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:08:
op kraken wou er iemand €1.300.000 aan ETH verkopen.. even een muurtje zetten dacht hij
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik weet niet of je totaal nieuw bent of niet, maar ongeacht ervaring, de belangrijkste tip is dit:MetalG schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:48:
[...]
Oei ik was de afgelopen dagen wat aan het lezen over vanalles en zou ook wel willen beginnen met traden.
Ik wou net wat investeren in ETH? Ik dacht dat die wel leuk ging stijgen nog.
investeer niet meer dan je bereid bent te verliezen.
Dat geldt trouwens voor alle soorten trading, niet alleen crypto. Als je je eigen broodnodige geld, of erger nog, geleend geld, gaat inleggen en je verliest het, breng je jezelf en eventueel je naasten in grote problemen. Ik heb zelf deze regel overtreden uit onervarenheid/overmoedigheid en ben nu, drie jaar later, nog steeds uit het financiële dal aan het kruipen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bonez0r op 27-03-2017 00:43 ]
There go the goddamn brownies.
ETH ingekocht bij 0.46 en nog steeds aan het minen.
Nu nog kijken wat MAID gaat doen die staat al 3x bij mij.
Welke coin zitten jullie in en waarom?
Muurtjes gezien van 480 btc bij die ETH spike op polo bizar en het was zo weg gegeten.LED-Maniak schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ :45:
[...]
Gisteren ook al. Stonden er muurtjes van een paar duizend coins
[ Voor 40% gewijzigd door FNale op 27-03-2017 07:43 ]
Ed31, wat zijn je gedachten hierbij? Ik heb overigens geprobeerd fibonacci retracements uit te rekenen voor Bitcoin, zonder resultaat. Zo is het mij nog onduidelijk niet of de C-wave puur TA gezien reeds voltooid is, of dat BTC nog naar rond $850 kan zakken.
Heb je overigens een link naar TradingView met je gemaakte charts? Zodat ik het geheel kan volgen. Overigens ben ik ook bereid tegen kleine vergoeding je op TradingView te kunnen volgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Hatsieflatsie op 27-03-2017 11:24 ]
Ik vind delen van zijn analyse / voorspelling logisch, maar er blijven een heleboel aannames in zitten. Mocht er een oorlog of hyperinflatie komen, dan is het natuurlijk niet vanzelfsprekend dat de Bitcoin als middel gebruikt gaat worden, goud en diamanten zijn dan misschien toch betrouwbaarder (waarde garantie).Hatsieflatsie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:24:
https://www.tradingview.c...re-Is-Bright-for-Bitcoin/
Ed31, wat zijn je gedachten hierbij? Ik heb overigens geprobeerd fibonacci retracements uit te rekenen voor Bitcoin, zonder resultaat. Zo is het mij nog onduidelijk niet of de C-wave puur TA gezien reeds voltooid is, of dat BTC nog naar rond $850 kan zakken.
Heb je overigens een link naar TradingView met je gemaakte charts? Zodat ik het geheel kan volgen. Overigens ben ik ook bereid tegen kleine vergoeding je op TradingView te kunnen volgen..
Voorlopig heb ik de indruk -als ik de posts op reddit e.d. lees- dat sommigen alle cryptocoins als 1 markt aanzien en ETH als BTC alternatief beschouwen. Telkens BTC daalt of ETH/BTC verder naar ETH verschuift dan gaan ze met de flow, je ziet het ook in volume terug. Als je gelooft dat BTC de komende dagen nog een paar klappen krijgt dan zou het wel eens leuk kunnen worden voor ETH-houders.ChrisdeW schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:41:
STRAT is gewoon bijna verdubbeld heel blij mee.
[...]
Muurtjes gezien van 480 btc bij die ETH spike op polo bizar en het was zo weg gegeten.
Ik had ooit (half jaar geleden) wat gekocht van beide coins omdat ik na wat leeswerk de toekomst voor deze coins wel positief zag. Teijfelde toen enorm tussen dashcoin en next/ardor, helaas in nextcoin geinvesteerd ipv dashcoin die nu wel erg hard gestegen is in waarde.
Next en ardor ook wel maar de stijging gaat best wel traag.
Het is niet 1 markt, maar er zit wel veel overlap in de markten en de mensen die daarop actief zijn. Veel van de mensen die nu iets met ETH doen, hebben ook wel eens BTC gehad of hebben dat nog steeds. En veel Bitcoin-traders duiken zo nu en dan ook eens in een altcoin of twee.road rebel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:45:
[...]
Voorlopig heb ik de indruk -als ik de posts op reddit e.d. lees- dat sommigen alle cryptocoins als 1 markt aanzien en ETH als BTC alternatief beschouwen. Telkens BTC daalt of ETH/BTC verder naar ETH verschuift dan gaan ze met de flow, je ziet het ook in volume terug. Als je gelooft dat BTC de komende dagen nog een paar klappen krijgt dan zou het wel eens leuk kunnen worden voor ETH-houders.
Hoewel de cryptocurrency markt als geheel groeit (= er komt "nieuw" geld bij van buitenaf), is een groot deel van het geld dat in een cryptocurrency zit uitwisselbaar voor een andere cryptocurrency.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Ivm persoonlijke omstandigheden heb ik helaas dit weekend moeten besluiten om mijn trading voorlopig stop te zetten. Er zijn andere zaken in mijn leven die momenteel alle aandacht opeisen.Hatsieflatsie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:24:
https://www.tradingview.c...re-Is-Bright-for-Bitcoin/
Heb je overigens een link naar TradingView met je gemaakte charts? Zodat ik het geheel kan volgen. Overigens ben ik ook bereid tegen kleine vergoeding je op TradingView te kunnen volgen..
BTC analyseren deed ik eiglk alleen voor de fun en zal ik nu (voorlopig?) ook niet meer naar omkijken.
Ik heb geen publiek account op TV, ben niet op zoek naar volgers/erkenning en ben geen "zie je wel" figuur.
Dat ik hier wat postte kwam meer omdat ik kwam overwaaien uit een ander forum en hier wat negatieve/hooghartige reacties zag t.o.v. iemand die bezorgd was om de prijs van btc en daarom wat charts postte wat er mijns inziens aan de hand was.
Tot nu toe is dat uitgekomen.....baal er zelf wel een beetje van dat ik er zelf niet naar gehandeld heb. Heb me vorig jaar volledig toegelegd op Forex, maar als ik mijn eigen verwachtingen strict opgevolgd was (ik was ervan overtuigd dat ik t juist had), had ik van 1 btc pak 'm beet 40 kunnen maken in 9 dagen tijd met leverage 20.
Die schatting van 40 is dan ook nog aan de redelijk voorzichtige kant maar allemaal achteraf gelul, want als je daadwerkelijk trade, spelen emoties veel sterker mee. Het geeft echter wel aan hoe makkelijk het eiglk kan zijn met fors resultaat.
Vwb de huidige stand van zaken mbt btc, denk ik dat t nog wel naar 1050 kan (en misschien nog wel hoger) , maar dat de verdere daling er echt nog wel gaat komen. Maar dat kan ook nog wel even duren, wellicht gaat de prijs vanaf nu maandenlang zijwaarts in een kleine range en komt de echte drop pas als er veel onzekerheid komt in de markt door de hard fork.
Succes allen!
Ik zit wel serieus in Stratis, fijn dat dat nu lekker gestegen is. Mag ook wel als je ziet hoe hard ze aan het devven zijn.ChrisdeW schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:41:
STRAT is gewoon bijna verdubbeld heel blij mee.
[...]
Muurtjes gezien van 480 btc bij die ETH spike op polo bizar en het was zo weg gegeten.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Helder, dank je.Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:20:
[...]
Ivm persoonlijke omstandigheden heb ik helaas dit weekend moeten besluiten om mijn trading voorlopig stop te zetten. Er zijn andere zaken in mijn leven die momenteel alle aandacht opeisen.
BTC analyseren deed ik eiglk alleen voor de fun en zal ik nu (voorlopig?) ook niet meer naar omkijken.
Ik heb geen publiek account op TV, ben niet op zoek naar volgers/erkenning en ben geen "zie je wel" figuur.
Dat ik hier wat postte kwam meer omdat ik kwam overwaaien uit een ander forum en hier wat negatieve/hooghartige reacties zag t.o.v. iemand die bezorgd was om de prijs van btc en daarom wat charts postte wat er mijns inziens aan de hand was.
Wellicht doordat het een vrij kleine markt is, i.t.t. forex en BTC moeilijk op waarde te schatten is, door het ontbreken van een koers/winst verhouding, is TA wellicht nog meer valide dan bij andere alternatieven.Tot nu toe is dat uitgekomen.....baal er zelf wel een beetje van dat ik er zelf niet naar gehandeld heb. Heb me vorig jaar volledig toegelegd op Forex, maar als ik mijn eigen verwachtingen strict opgevolgd was (ik was ervan overtuigd dat ik t juist had), had ik van 1 btc pak 'm beet 40 kunnen maken in 9 dagen tijd met leverage 20.
Die schatting van 40 is dan ook nog aan de redelijk voorzichtige kant maar allemaal achteraf gelul, want als je daadwerkelijk trade, spelen emoties veel sterker mee. Het geeft echter wel aan hoe makkelijk het eiglk kan zijn met fors resultaat.
Bedankt voor je bijdrages, wordt gewaardeerd. Ik zal proberen te worstelen met TradingView, om te kijken of ik er iets van bak. Ik wens je iig veel succes toe met je prive situatie.Vwb de huidige stand van zaken mbt btc, denk ik dat t nog wel naar 1050 kan (en misschien nog wel hoger) , maar dat de verdere daling er echt nog wel gaat komen. Maar dat kan ook nog wel even duren, wellicht gaat de prijs vanaf nu maandenlang zijwaarts in een kleine range en komt de echte drop pas als er veel onzekerheid komt in de markt door de hard fork.
[ Voor 6% gewijzigd door paul-s83 op 28-03-2017 00:20 ]
Random shitcoin. Zit blijkbaar al aan z'n derde incarnatie van developers nadat de oorspronkelijke ontwikkelaar en het team dat hem opvolgde er met een boel geld vandoor zijn gegaanHatsieflatsie schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:31:
Wat is Bitcoin plus?
Vorige week wat Waves verkocht omdat die maanden niks deden, daarvan Lisk gekocht omdat die wat omhoog gingen....
Resultaat na 1 week: Waves +50% Lisk -7%
[ Voor 42% gewijzigd door Rannasha op 28-03-2017 11:47 ]
1,5 jaar geleden wat XMR gekocht en dit op de vorige piek zo'n beetje verkocht, best leuke winst uit gehaald. Nu sinds eergisteren aan het minen met +- 2,2 KH/s wat nog niet zo heel slecht gaat.
Een coin die prima past op deze site: http://altcoinobituaries.com/Hatsieflatsie schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:31:
Wat is Bitcoin plus?
Riven schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:50:
Iemand hier nog bezig met Monero (XMR)?
1,5 jaar geleden wat XMR gekocht en dit op de vorige piek zo'n beetje verkocht, best leuke winst uit gehaald. Nu sinds eergisteren aan het minen met +- 2,2 KH/s wat nog niet zo heel slecht gaat.
Zit long in XMR
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Ze hebben geen funds meerStatus Canceled
Reason Insufficient margin
[ Voor 14% gewijzigd door LED-Maniak op 28-03-2017 20:08 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
https://www.sec.gov/rules/sro/nysearca/2017/34-80319.pdf
Gezien de afwijzing van de COIN ETF van de Winkelvoss broers gebaseerd was op het feit dat de Bitcoin koers vooral bepaald wordt door handel op exchanges waar volgens de SEC te weinig toezicht op is, waren met die uitspraak andere ETFs ook al direct ten dode opgeschreven.
Is de interest % in dergelijke situaties ietwat beter dan op de bank of verwaarloosbaar klein?
Als men bitcoins/fiat tijdelijk achterlaat op een exchanges kan men er evengoed nog iets extra met verdienen...
[ Voor 17% gewijzigd door kristof1234 op 28-03-2017 21:56 ]
Eek.. Wordt het tijd om hier mijn ETH weg te halen?LED-Maniak schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:07:
Iemand met grootse plannen op kraken?
Onafhankelijk van wat er aan de hand is met ETH, veel mensen willen bitcoin blijkbaar nu ook shorten omdat men verwacht dat er stevige daling zal zijn (afgelopen dagen is het 15% gestegen ofzo). Dat is een mogelijke verklaringen waarom de margin pool leeg is.Jasper schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:01:
[...]
Eek.. Wordt het tijd om hier mijn ETH weg te halen?
Geen idee wat LED-maniak aan het doen was, maar normaal moet de ETH en BTC margin pool los staan van elkaar (in geval van shorten).
[ Voor 13% gewijzigd door kristof1234 op 28-03-2017 22:09 ]
De interest is juist heel hoog, 10 - 30% op jaarbasis. ~0.05% per dag: https://www.bitfinex.com/stats. Maar dan moet het natuurlijk wel verleend wordenkristof1234 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:55:
Is de interest % in dergelijke situaties ietwat beter dan op de bank of verwaarloosbaar klein?
Ik heb het nog niet aangedurfd om er een substantieel bedrag (zeg €50k) te parkeren.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2017 22:25 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Lol, ik ben dus niet de enigeweertenaar schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:34:
Ik zal hier voortaan melden als ik wat koop of verkoop....dan kunnen jullie het tegenovergestelde doen...
Vorige week wat Waves verkocht omdat die maanden niks deden, daarvan Lisk gekocht omdat die wat omhoog gingen....
Resultaat na 1 week: Waves +50% Lisk -7%
Damn... Moest je nu zoiets op voorhand kunnen weten... Meestal ben ik te laat en koop ik pas als het net terug begint te zakkenErnemmer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:41:
Volgens mij is er een investeerder die random altcoins koopt in de hoop dat ze ooit veel waard worden, of hij is alle altcoins aan het pumpen.![]()
[afbeelding]
[edit]
Zijn er geen sites waar je alerts kan instellen of zo? Die monitoren als het binnen x tijd x % stijgt dat je een mail/sms/... krijgt?
[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 28-03-2017 23:03 ]
Thanks. Misschien dat ik daar wat geld zet als ik het niet nodig heb..oisyn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:22:
[...]
De interest is juist heel hoog, 10 - 30% op jaarbasis. ~0.05% per dag: https://www.bitfinex.com/stats. Maar dan moet het natuurlijk wel verleend worden
Ik heb het nog niet aangedurfd om er een substantieel bedrag (zeg €50k) te parkeren.
Dus stel iemand wil long gaan, hij leent 1000 EUR bij mij, sluit zijn positie met verlies/winst en betaalt mij 50 cent.
Stel iemand wil short gaan, ik leen hem 1 bitcoin, hij sluit zijn positie met winst/verlies, en geeft me 1.005 bitcoin terug.
* Wordt mijn bedrag willekeurig geleend. Bv. sommige dagen zal iemand anders geld lenen, soms word ik gekozen, dus je kan niet 365 dagen per jaar geld lenen aan anderen?
* Wat zou er verkeerd kunnen gaan met fiat lenen. In het slechtste geval indien hun hot wallet van bitcoins gehackt wordt blijft mijn fiat nog intact. Moet normaal toch veilig zijn, al voelt het een beetje vreemd om je geld ergens in Hong-Kong te zetten in plaats van de bank in je dorpje
* Wat gebeurt er als je plotseling zelf het geld nodig hebt (bv. je wil bitcoin kopen). Staat het geld dan vast of kan je het elk moment terugvragen (bv. er is iemand anders in de margin pool die het kan overnemen).
[ Voor 8% gewijzigd door kristof1234 op 28-03-2017 23:07 ]
Het geld staat vast voor de periode van de term, of totdat het weer teruggegeven wordt. Je kunt er dus niet bij, noch telt het mee voor je equity en dus free margin.
Risico komt voornamelijk uit mogelijke hacks van bitfinex zelf, al weet ik niet precies wat er gebeurt bij bijv. een flash crash waarbij posities niet zonder restschuld geclosed kunnen worden. Als een account van een lener wordt gehackt boeit dat niet, want geleende assets kun je louter gebruiken om posities te openen.
Maar dit kun je vast ook allemaal zélf lezen in de docs van bitfinex
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2017 23:29 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Je moet natuurlijk alsnog rekening houden met coin hacks, want als dat gebeurt kan het maar zo zijn dat alle tegoeden - ongeacht soort valuta - worden bevroren. (En verrekend / geconfisqueerd wat dan ook).kristof1234 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:57:
[...]
Thanks. Misschien dat ik daar wat geld zet als ik het niet nodig heb.
Dus stel iemand wil long gaan, hij leent 1000 EUR bij mij, sluit zijn positie met verlies/winst en betaalt mij 50 cent.
Stel iemand wil short gaan, ik leen hem 1 bitcoin, hij sluit zijn positie met winst/verlies, en geeft me 1.005 bitcoin terug.
* Wordt mijn bedrag willekeurig geleend. Bv. sommige dagen zal iemand anders geld lenen, soms word ik gekozen, dus je kan niet 365 dagen per jaar geld lenen aan anderen?
* Wat zou er verkeerd kunnen gaan met fiat lenen. In het slechtste geval indien hun hot wallet van bitcoins gehackt wordt blijft mijn fiat nog intact. Moet normaal toch veilig zijn, al voelt het een beetje vreemd om je geld ergens in Hong-Kong te zetten in plaats van de bank in je dorpje
* Wat gebeurt er als je plotseling zelf het geld nodig hebt (bv. je wil bitcoin kopen). Staat het geld dan vast of kan je het elk moment terugvragen (bv. er is iemand anders in de margin pool die het kan overnemen).
Vrij risicovol al met al zou ik zeggen.
uiteindelijk moet de verantwoordelijkheid toch liggen bij diegene beslist bitcoin te kopen (niet diegene die USD leent). Maar soit, wellicht is het een heel gedoe, en heel onduidelijk wie er moet opdraaien in zo'n situaties.
[ Voor 14% gewijzigd door kristof1234 op 28-03-2017 23:32 ]
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2017 23:33 ]
Mijn insziens is enkel bitcoins stelen uit de hot wallet gemakkelijk (hoewel mensen in de community vaak ook nog melding maken van "stolen bitcoins on the move").
[ Voor 31% gewijzigd door kristof1234 op 28-03-2017 23:36 ]
Wel al een kleine ETH positie begonnen in te nemen. Staat alweer veilig in het groen.
Uiteindelijk niet overigens, de schuld is omgezet in (verhandelbare) bfx tokens, waarvan inmiddels ongeveer 15% is gerestitueerd en bovendien gaan die dingen momenteel voor 97ct per stuk (terwijl ze een schuld representeren van $1 per stuk). Je kunt ze ook omwisselen voor een aandeel in bitfinex.
[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2017 23:41 ]
Als een exchange z'n verplichtingen niet meer kan nakomen (= failliet is), dan worden de bestaande assets gelijk verdeeld over alle schuldeisers. Of je een USD of BTC saldo hebt, maakt dan weinig uit. Hoewel er op dat moment geen daadwerkelijke USD zijn gestolen, loop je als gebruiker met een USD saldo toch verlies op.kristof1234 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:35:
Ja dat begrijp ik, maar hoe zou USD uit de hot wallet van bitfinex gestolen worden. Gaat iemand dat naar zijn eigen bankrekening overschrijven?? Dit kan toch allemaal getraceerd worden.
De Bitfinex hack en de nasleep was ongebruikelijk (vergeleken met gewone bedrijven), omdat ze eenzijdig hebben besloten om een deel van de tegoeden om te zetten in schuld-tokens. In principe was Bitfinex gewoon failliet, omdat ze niet aan hun schuldverplichtingen konden voldoen. Als er een gebruiker was geweest met voldoende juridische slagkracht om het failliesement af te dwingen, dan was het verhaal waarschijnlijk heel anders afgelopen.
Vanavond ook maar XMR inkopen. Of zal ik klein beetje ETH verkopen en daarvoor XMR pakken? Of raden jullie dat niet aan
[ Voor 33% gewijzigd door AOC op 29-03-2017 10:47 ]
Waar kun je dat aflezen? En hoe trade je? Ik probeer de voorspellingen van Ed31 aan te houden, en anticpeer op een daling (op Bitcoinwisdom zie je op 12h dat de oranje trend nog steeds dalend is). Rond $850 hoop ik weer in te stappen. Heb al m'n BTC afgelopen weekend verkocht op 990 dollar.LED-Maniak schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:35:
Nog wat twijfel over een bitcoin positie. 1D MACD gaat bijna bullish cross-over maken maar ik vraag mij af hoe hard de support op 890$ is.
Je bent dus geen long term HODLer? Ik zou je BTC houden en ze shorten. Als de koers stijgt verlies je weliswaar op je short position, maar ondertussen stijgen je BTC wel mee. Gaat de koers omlaag, dan verdien je wat bij en kun je dat weer investeren in BTC als hij laag staat. Maar als je ze gewoonweg verkoopt, en de koers blijft continu omhoog gaan tegen alle verwachtingen in, dan heb je niets.Hatsieflatsie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:51:
Rond $850 hoop ik weer in te stappen. Heb al m'n BTC afgelopen weekend verkocht op 990 dollar.
Kijk, rationeel hoeft het natuurlijk niets uit te maken. Of je nou margin tradet of niet, als je exact dezelfde handelingen uitvoert kom je onder de streep natuurlijk gelijk uit (iets lager met margin trading door de interest rates). Emotioneel natuurlijk wel. Als je nu 10BTC short @ $1000 en een stop loss instelt op, zeg, $1100, dan heb je weliswaar verloren in je trade ($1000), maar je hebt je BTC nog wel en pak je verdere stijging automatisch mee. Als je daarentegen al je 10 BTC verkoopt op $1000, ga je dan op $1100 alsnog inkopen en dan weer balen als het weer daalt?
Ja, alleen ik was bang voor forse koersdaling door de mogelijke hard fork van Bitcoin Unlimited. En ik anticipeerde ook op de voorspellingen van Ed31, die een koersdaling volgens z'n TA zou komen.
Interessante benadering, maar ben je uiteindelijk niet meer kwijt door de leverage kosten (rente)?Ik zou je BTC houden en ze shorten. Als de koers stijgt verlies je weliswaar op je short position, maar ondertussen stijgen je BTC wel mee. Gaat de koers omlaag, dan verdien je wat bij en kun je dat weer investeren in BTC als hij laag staat. Maar als je ze gewoonweg verkoopt, en de koers blijft continu omhoog gaan tegen alle verwachtingen in, dan heb je niets.
[ Voor 9% gewijzigd door Hatsieflatsie op 29-03-2017 15:09 ]
(iets lager met margin trading door de interest rates)
https://www.bnr.nl/player/kijk
[edit] inmiddels afgelopen
[ Voor 13% gewijzigd door Luuk op 29-03-2017 15:16 ]
Geen grote plannen, maar wel aardig wat geld. Dat dus maar weghalen, voordat ik weer de dupe wordt van een BitfinexjeLED-Maniak schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:07:
Iemand met grootse plannen op kraken?
[...]
Ze hebben geen funds meer
Dit staat los van de gebruikers funds, toch? Ik kan verder niets vinden over eventuele problemen met Kraken en naar mijn idee is het nog steeds één van de meest legit exchanges die er zijn.jannes_beterams schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:09:
[...]
Geen grote plannen, maar wel aardig wat geld. Dat dus maar weghalen, voordat ik weer de dupe wordt van een Bitfinexje
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Kraken had gewoon geen funds beschikbaar om geld uit te lenen voor een margin positie.
[edit]
Weer een ATH voor ethereum op kraken
[ Voor 19% gewijzigd door LED-Maniak op 29-03-2017 23:18 ]
Zit zelf aan Factom (FCT) En Augur (REP) te denken, ik denk dat dit twee potentievolle blijvertjes zijn en daarom zullen ze waarschijnlijk blijven stijgen.
In tegenstelling tot Poloniex, de andere grote exchange met margin trading via p2p lending, heeft Bitfinex ervoor gekozen om mensen die BTC uitgeleend hebben op het moment van de fork zowel BTC als BTU te crediteren. Handelaars die BTC lenen voor de fork, moeten daarom zowel BTC als BTU terugbetalen als ze na de fork hun positie sluiten.
Dit betekend dat de rente-percentages op Bitfinex de komende tijd lager zullen zijn dan op Poloniex en dit verschil zal oplopen naarmate een hardfork waarschijnlijker wordt.
edit: URL update
Litecoin gaat richting zijn high van July vorig jaar. Bijzonder om te zien, maar ik ben een beetje bang dat de grafiek op eenzelfde manier gaat eindige als toen.
Kan ook totaal geen reden verzinnen waarom het nu zo gaat. Of hadden ze segwit al in LTC geïntegreerd?
[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 30-03-2017 10:41 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Hoshingen op 30-03-2017 10:41 ]
https://www.tradingview.c...e-Run-on-BTC-EW-Analysis/Hoshingen schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:41:
Litecoin is opeens geëxplodeerd terwijl dat ding al tijdenstabiel stond. Wat is er gebeurd?
Volgens mij wilde je naar deze linken: https://www.bitfinex.com/posts/197Rannasha schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:10:
Bitfinex heeft gepost wat hun plannen zijn in het geval van een Bitcoin-hardfork: https://www.bitfinex.com/posts/194
(en gezien je geen LTC met leverage kan traden op kraken heeft iemand werkelijk veel teveel betaald)
[ Voor 57% gewijzigd door LED-Maniak op 30-03-2017 10:59 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Nu heb ik ze niet meer in bezit.
LTC kost zo'n 80 cent per stuk meer op kraken dan elders. Pech dat ik geen middelen ter arbitrage klaar heb staan.
Dan maar de double top afwachten.
[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 30-03-2017 11:14 ]
https://www.tradingview.c...e-Run-on-BTC-EW-Analysis/
Sindsdien is de koers met 80% gestegen. Die zal nu wel miljonair zijn.atractor19655 17 hours ago
Ye! do it! I bought litecoins for 25 btc with 10x leverage. Waiting 0,01 to make easy 600 btc profit!
Ik ben fan van Stratis. Blockchain in C# en gaan ook de nieuwste verbeteringen implementerenMichawwZki schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 01:38:
Iemand nog leuke investeringen in alt coins gedaan?
Zit zelf aan Factom (FCT) En Augur (REP) te denken, ik denk dat dit twee potentievolle blijvertjes zijn en daarom zullen ze waarschijnlijk blijven stijgen.
Er is trouwens nieuws dat een grote mining pool niet voor BTU meer gaat. Fork wordt dus minder waarschijnlijk lijkt mij.
[ Voor 12% gewijzigd door zomertje op 30-03-2017 12:29 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Ik las dat ook ja maar in snap niet goed hoe dit nou zit. Is dit in jip en janneke taal uit te leggen?Hatsieflatsie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:24:
Van dit:
https://www.tradingview.c...e-Run-on-BTC-EW-Analysis/
[...]
Sindsdien is de koers met 80% gestegen. Die zal nu wel miljonair zijn.
Edit: Laat maar, heb me nog wat meer ingelezen en ik begrijp het. Hoop dat hij niet te snel verkocht heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoshingen op 30-03-2017 12:50 ]
Jij durft wel, kopen op een piek. De pump lijkt voor nu even over. Was je nog op tijd om een mooie winst te pakken of denk je dat ie nog verder stijgt?kuusj98 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:04:
Lol, toch maar even 100 euro in LTC pompen. Heb in het verleden honderden LTC gehad, maar goed, 'verleden'
Piek? Neuh, stond op iets van 5$. Nu verkocht op iets van 6$. Weer een paar euro verdientvertigoo schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:57:
[...]
Jij durft wel, kopen op een piek. De pump lijkt voor nu even over. Was je nog op tijd om een mooie winst te pakken of denk je dat ie nog verder stijgt?
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
De afgelopen weken maakt het niet uit in welke altcoin je je geld steekt lijkt het wel, gaat allemaal als een speer, op een paar uitzonderingen na. Heb een lastige start gehad, maar gaat nu wel lekker.MichawwZki schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 01:38:
Iemand nog leuke investeringen in alt coins gedaan?
Wat ik nu heb/had:
Dash - 30% sinds paar weken in bezit
XMR - 10% sinds paar weken in bezit
SDC +10 % + verplicht omzetten naar andere coin
BELA + 30% verkocht op 6440 helaas / gelukkig. sinds een maand in bezit
Decred +100% en nog wat, sinds paar weken in bezit
GNT +20% sinds gistermiddag in bezit
Stratis + 60% ofzo
ETH + veel, lang in bezit
LSK, mwah, lang in bezit
Waves, lang in bezit
Waar ik nog op zit te azen
Iconomy
Storj
AMP
XRP, dacht op 600 dat ik al te laat op het feestje was
Dus.. genoeg keus ;-)
LTC is aan het transformeren van een nutteloze shitcoin naar een bitcoin alternatief zonder het roger ver en BU gezeur.
JWL
SDC --> Particl
LSK
ARK
Waarom kocht je overigens LTC. Gebaseerd op wat? Of was het toevallig een gok, terwijl LTC al maanden retestabiel was?MichawwZki schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:30:
Grappig dit, voor het slapen gisternacht 500 euro aan LTC gekocht. Ben dus wel lekker wakker geworden vandaag.
DGB: -15%
Waves: +10,75%
BRK: +30%
ICN: +96%
ANS: +69%
FCT: +19,55%
STRAT: +172%
BLK: +107%
NXS: +365%
Binnenkort maar weer wat distribueren
Heb je hier een bron van wellicht? Niet vanwege de eventuele koersspeculatie maar meer omdat ik benieuwd ben naar wat LTC dan wel te bieden heeft nu tov "vroeger"LED-Maniak schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:26:
Nieuwe daily high op bitfinex voor LTC. Net in de dip een heel klein beetje gekocht. Fees zijn laag en de uitslag hoog dus staat alweer veilig in het groen. Ben benieuwd waar de top zich zoekt.
LTC is aan het transformeren van een nutteloze shitcoin naar een bitcoin alternatief zonder het roger ver en BU gezeur.
Dit volg ik niet helemaal. Met leverage doe je dezelfde trades, alleen met geleend geld. Dat geld moet terug. Dus of je nou met leverage tradet of niet, je betaalt net zoveelLED-Maniak schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:57:
(en gezien je geen LTC met leverage kan traden op kraken heeft iemand werkelijk veel teveel betaald)
Met invoering van leverage zie je dat er nog wel eens flinke overshoot onstaat doordat de volumes in eens 2, 3, 4 keer zo groot kunnen worden. Dat kan er voor zorgen dat de prijs veel harder omhoog knalt als er niet even in het orderboek gekeken wordt. Zou ook kunnen zijn dat de doordat mensen LTC niet kunnen shorten het zo hard is gegaan bij kraken. Uitblijven van verkoopdruk door mensen die geen LTC bezitten en koopwoede omdat mensen bang zijn te laat in te stappen. We hadden op een gegeven moment 80 cent verschil met bitfinex..oisyn schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:07:
[...]
Dit volg ik niet helemaal. Met leverage doe je dezelfde trades, alleen met geleend geld. Dat geld moet terug. Dus of je nou met leverage tradet of niet, je betaalt net zoveel
Omdat LTC al een tijdje langzaam omhoog aan het klimmen is. Indicatie dat het uit zou kunnen breken.Hatsieflatsie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:06:
[...]
Waarom kocht je overigens LTC. Gebaseerd op wat? Of was het toevallig een gok, terwijl LTC al maanden retestabiel was?
Bitcoin heeft momenteel veel gezeur te verduren. LTC heeft hier geen last van. Binnenkort gaan ze segwit introduceren en ook aan lightning wordt gewerkt.paul-s83 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:07:
[...]
Heb je hier een bron van wellicht? Niet vanwege de eventuele koersspeculatie maar meer omdat ik benieuwd ben naar wat LTC dan wel te bieden heeft nu tov "vroeger"
[ Voor 39% gewijzigd door LED-Maniak op 30-03-2017 16:58 ]
Dus nog steeds een goed moment om in te stappen ondanks de piek nuLED-Maniak schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:54:
Bitcoin heeft momenteel veel gezeur te verduren. LTC heeft hier geen last van. Binnenkort gaan ze segwit introduceren en ook aan lightning wordt gewerkt.
[ Voor 71% gewijzigd door kristof1234 op 30-03-2017 19:02 ]
En dat zeg je nu, we hadden mee kunnen profiterenspeedyjules07 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:17:
LTC stijging zat er chart wise al een tijd aan te komen.
Sinds de hack vorig jaar is er een continue feature explosie bij Bitfinex. Een van de features is dat je een delta-FRR kan instellen als je uitleent. In plaats van handmatig elke keer net onder de FRR te gaan zitten kun je dat nu automatisch doen..oisyn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:25:
@kristof1234 Er is gewoon een orderbook voor funding, je kunt dus zelf de rente bepalen. Als je een positie opent kiest hij automatisch de goedkoopste, dus als je wilt dat jouw assets gebruikt worden zul je bovenaan moeten staan. Bitfinex kent zoiets als "flash return rates", een dagelijks? berekende index met vrijwel de laagste rates waartegen je je assets automatisch kunt aanbieden. Handig om de verdiende interest ook weer uit te kenen om op zo'n manier rente op rente te genereren. Wil je écht constant bovenaan staan dan zou je een bot kunnen maken.
Op Poloniex momenteel net onder de 0.2% rente per dag als je BTC uitleent. Maar dat is uitzonderlijk hoog en komt door de alt-gekte van de laatste weken. Vorig jaar had je hetzelfde met de idiote stijging van ETH. Ik hou sinds vorig jaar februari een grafiekje bij (en ja, je kan uitrekenen hoeveel BTC ik uitleen aan de hand van de twee y-assenkristof1234 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:55:
Kent er iemand exchanges waar je fiat of/en btc kan lenen aan mensen die margin/leverage willen gaan (of gewoon geld willen lenen). Ik herinner dat bitfinex zoiets deed?
Als men bitcoins/fiat tijdelijk achterlaat op een exchanges kan men er evengoed nog iets extra met verdienen...

Ik gebruik daarbij deze lending bot (er staat een link naar documentatie op die pagina). Werkt uitstekend, ik moet er niet aan denken om weer handmatig uit te lenen

edit: totaal winstpercentage grafiekje toegevoegd.
[ Voor 77% gewijzigd door Bonez0r op 30-03-2017 20:50 ]
There go the goddamn brownies.
Ik ben dan ook eigenlijk meer een lurker dan een posterBonez0r schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:17:
[...]
En dat zeg je nu, we hadden mee kunnen profiteren. Trouwens, dat lijstje met coins in je eerdere post, op basis van wat kies je die uit? Je kiest niet zomaar wat random coins denk ik?
Alle informatie is vrij beschikbaar, het kost alleen veel tijd om alles door te spitten en bij te houden.
Uiteraard heb je hier https://bitcointalk.org/ of bijvoorbeeld http://coinmarketcap.com/ voor maar er wordt ook veel informatie gedeeld en gediscussieerd in bepaalde Telegram crypto groepen. Alvin Lee, een twitter account dat ik al een tijd volg (@onemanatatime) is deze Telegram group bijvoorbeeld gestart: https://t.co/VW2pYn5ESH
Verder kun je veel informatie halen uit de Slack van een project. Wat voor discussies worden er gevoerd, hoe capabel zijn de devs, is de roadmap realistisch haalbaar, hoe actief is de community?
Gaandeweg krijg je steeds een beter beeld van wat voor type coins het eventueel goed zouden kunnen doen, ook op basis van andere coins uit het verleden. Dat wil niet zeggen dat al je keuzes uiteindelijk de juiste zullen zijn, maar je kunt wel zo je risico beperken en een redelijke inschatting maken of iets bestaansrecht heeft en een eventuele gezonde toekomst tegemoet gaat.
Ook moet je er rekening mee houden dat de markt in cycli werkt. Ook al zit een project fundamenteel zo goed in elkaar, als Bitcoin weer op een bullrun gaat dan kun je er zeker van zijn dat (bijna) alle altcoins in het rood zullen gaan. Wanneer dit weer af vlakt en er consolidatie in de markt plaats vindt, dan zie je dat altcoins langzaam aan weer gaan bloeien. Daarom was net na de Bitcoin ETF afkeuring het perfecte moment om weer met alts te gaan spelen.
Ik hoop dat segregated witness rond eind dit jaar geactiveerd wordt.Hatsieflatsie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:06:
[...]
Waarom kocht je overigens LTC. Gebaseerd op wat? Of was het toevallig een gok, terwijl LTC al maanden retestabiel was?
Blijkt z'n voorspelling net als bij Litecoin wederom raak te zijn:
https://www.tradingview.c...anks-Love-Ripple-So-Much/
[ Voor 11% gewijzigd door Hatsieflatsie op 31-03-2017 10:09 ]
Zitten jullie klaar voor de volgende investering vannacht?
Tot nu toe heb ik
FCT 124
LTC 126
GNT 6128
XRP 36299
GameCredits 148
Alleen op Factom (FCT) draai ik nu verlies...
[ Voor 30% gewijzigd door MichawwZki op 31-03-2017 11:32 ]
Het gaat om deze bot: s.v.p. geen referrals/url shorteners gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 31-03-2017 21:13 ]
Zelf bouwen is veel leukerDanielson schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:27:
Ik ben eens aan het testen met een trading bot op Polo, hij monitort 152 coins, zijn profit ratio is nu zeer goed! Ik kijk het eens 30 dagen aan, ben heel benieuwd!
Het gaat om deze bot: *knip*
[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 31-03-2017 21:14 ]
Begin deze maand had ik een beetje GNT gekocht voor 0.00002025. Na paniekreactie (zoals ik altijd doeMichawwZki schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:23:
Alweer leuk wakker worden, geen grap, gister 0,5 bitcoin in Ripple gestoken En eergister 0,5 in LTC. Nu stijgt Ripple ruim...
Zitten jullie klaar voor de volgende investering vannacht?
Tot nu toe heb ik
FCT 124
LTC 126
GNT 6128
XRP 36299
GameCredits 148
Hij heeft gister de 20k aangetiktFire69 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:33:
[...]
Begin deze maand had ik een beetje GNT gekocht voor 0.00002025. Na paniekreactie (zoals ik altijd doe) verkocht voor minimaal meer dan aankoop. Nu staat hij ondertussen op 0.00009050
En dus plaats je hier maar referral links, verhuld in een URL shortener?
Is dat niet lief?.oisyn schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:35:
[...]
En dus plaats je hier maar referral links, verhuld in een URL shortener?
Thanks, zo'n reply had ik echt nodig
Heel lief, jammer dat het niet mag
[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 31-03-2017 11:38 ]
Whahahah!Fire69 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:37:
[...]
Thanks, zo'n reply had ik echt nodig
[...]
Heel lief, jammer dat het niet mag
Sorry, wist niet dat het niet mocht, was goed bedoeld! Excuus!
Zo gaan die dingen helaas, ook nog recente successen te delen?Fire69 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:33:
[...]
Begin deze maand had ik een beetje GNT gekocht voor 0.00002025. Na paniekreactie (zoals ik altijd doe) verkocht voor minimaal meer dan aankoop. Nu staat hij ondertussen op 0.00009050
• Als je dat niet wist, waarom verhul je dat dan in een URL shortener?Danielson schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:39:
Sorry, wist niet dat het niet mocht, was goed bedoeld! Excuus!
• Waarom pas je je post niet aan nu je weet dat het niet mag?
Dus...
Nope, alles wat ik koop stort daarna direct in elkaarMichawwZki schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:42:
[...]
Zo gaan die dingen helaas, ook nog recente successen te delen?
Gelukkig speel ik maar met weinig geld
NOG wel jaFire69 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:46:
[...]
Nope, alles wat ik koop stort daarna direct in elkaar
Weinig geld? Juist dan zou je het niet moeten gaan verkopen bij een dalingFire69 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:46:
[...]
Nope, alles wat ik koop stort daarna direct in elkaar
Maar goed, handelen op basis van emotie en met geld wat je (denk ik) niet kan missen doet rare beslissingen maken. Ik heb met programma's als plus500 binnen enkele weken behoorlijk verlies gestaan door precies hetzelfde handelen als jij. Snel in paniek verkopen op het moment dat je (op dat moment) verlies maakt in de hoop om erger te voorkomen. En dan de volgende dag erachter komen dat je ook 30% in het groen had kunnen staan
Mocht je die paniekreacties blijven houden dan is aandelen misschien niet zo geschikt voor jou. Ik heb iig afstand genomen van handelen op basis van emotie (angst/paniek om iets te verliezen). Mede omdat ik speelde met leverage en een redelijk jaarinkomen (wat ik eigenlijk niet kan missen). Door dom geluk uiteindelijk wel winst kunnen maken, snel uitgestapt en een wijze les geleerd
Kortom, ik ben gestopt met het kijken naar aandelen op uurlijkse/dagelijkse basis (en dus ook met plus500).
Nu gewoon een klein bedrag ingezet wat ik kan missen op Kraken en ik zie het wel over een aantal weken/maanden. Geeft een hoop meer rust
edit: zinsopbouw/spelling blabla
[ Voor 20% gewijzigd door AOC op 31-03-2017 12:10 ]
Gebruikt iemand hier zo'n bot?Danielson schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:27:
Ik ben eens aan het testen met een trading bot op Polo, hij monitort 152 coins, zijn profit ratio is nu zeer goed! Ik kijk het eens 30 dagen aan, ben heel benieuwd!
https://www.poloniexlendingbot.com/ (zonder referral
Zijn er grote risico's aan die leningen?
Veel meer kan ik niet missen en ben wel slim genoeg om niet gek te gaan doen
Tja, paniekerig van aardWaterkoker schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:55:
[...]
Juist dan zou je het niet moeten gaan verkopen bij een daling
Ik kan het wel missen, het is echt niet veelMaar goed, handelen op basis van emotie en met geld wat je (denk ik) niet kan missen doet rare beslissingen maken. Ik heb met programma's als plus500 binnen enkele weken behoorlijk verlies gestaan door precies hetzelfde handelen als jijsnel verkopen op het moment dat je verlies maakt om erger te voorkomen. En dan de volgende dag erachter komen dat je ook 30% in het groen had kunnen staan
![]()
Kortom, ik ben gestopt met het kijken naar aandelen op uurlijkse/dagelijkse basis (en dus ook met plus500). Nu gewoon een klein bedrag ingezet wat ik kan missen op Kraken en ik zie het wel over een aantal weken/maanden. Geeft een hoop meer rust
Heb tot hiertoe nog meer 1 keer verlies gedaan bij verkoop (paar € maar
Maar je hebt gelijk. Niet meer constant zitten kijken is beter voor je gemoedsrust.
Gisteren een beetje Stratis gekocht, begon direct erna ook te dalen... Gewoon laten staan, algemeen zit er een stijgende lijn in dus komt wel goed hoop ik
[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 31-03-2017 12:18 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om