Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 104 Laatste
Acties:
  • 640.741 views

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
We moeten het inderdaad op lange termijn gaan bekijken.

Ik koop opnieuw in nadat er een bepaalde gebeurtenis of toekomstprojectie het markt sentiment grondig kan veranderen. Een andere scenario is wanneer de de prijs stabiel blijft voor een langere tijd (en bv. boven de lange termijn trendlijn blijft). Het momentum van een overtuigende rebound is nu niet uren of minuten maar dagen of weken.

Mensen op reddit etc. roepen nu wel "buy the fucking dip" en "cheap coins" maar dat lijkt me allemaal te kortzinnig. We hebben lang boven de 1000 USD gezeten, en dit is misschien te vanzelfsprekend geworden voor sommigen. De vraag die men zichzelf moet stellen: welk (extern) event kan een omslag bieden en terug hoop in de markt injecteren. Psychologische projecties zoals "bitcoin overleeft dit wel" zonder externe grond zijn gevaarlijk op dit moment. Het markt sentiment van de afgelopen dagen lijkt diep te zitten en zal wellicht niet snel herstellen.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:02
Voorlopig kunnen we nog wel eens in een trend reversal gaan belanden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vorig jaar rond deze tijd zaten we op 400. Vooral de laatste 3 maanden is het heel hard omhoog gegaan. Niet zo vreemd dat het eens flink omlaag gaat.

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:56:
[afbeelding]

Zo te zien, nadert de C-wave zijn voltooing en ligt de bodem op 875 dollar?
Nee, dat hoeft niet.... mijn target is die blauwe box .....bovengrens is 875, maar t kan ook naar de onderkant van die box. Kan ook nog wel effe duren voordat we daar zijn, ik verwacht niet dat het in 1 streep naar beneden gaat.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

We zouden eigenlijk een pooltje moeten maken en wedden.. 875+, 775-875, of 775-. :+

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 23:16
Antpool heeft zojuist een BIP9 block ipv BU gemined:

https://btc.com/000000000...6d3d1f2f386077d72782f15f8

• kristof1234
^^ wat betekent dat? lijkt ook grote rebound btw...

• DaCoTa
Een aanpassing van het protocol zodat het makkelijker wordt om meerdere potentiele soft-fork features tegelijk te kunnen signallen. Dat is wat ik in de laatste paar minuten googlen geleerd heb :-)

En, als Antpool afstapt van BU signalling, dat zou een andere richting in het hele debat kunnen worden. Maargoed, dit is 1 blok, even kijken wat ze blijven doen.

[ Voor 29% gewijzigd door DaCoTa op 18-03-2017 22:36 ]

• kristof1234
Dus eigenlijk proberen ze hier een beetje water bij de wijn te doen (=soft-fork mogelijkheden toestaan), in plaats van niet open te staan voor compromissen (=hard-fork)? Edit: ok, ik lees jouw edit nu.

[ Voor 8% gewijzigd door kristof1234 op 18-03-2017 22:39 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
AntPool is de grootste pool die Bitcoin Unlimited steunt, en de eigenaar van AntPool en hardware-producent Bitmain is niet heel subtiel in z'n uitlatingen. Dat AntPool een block mined zonder BU-flag is ongebruikelijk, maar het is al wel vaker gebeurd, dus ik zou er niet teveel achter zoeken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-12 10:53

DirtyBird

Praktiserend denker

Vraagje; Als ik op kraken short wil gaan moet dat met leverage. Betekent dit dat ik bij alle instellingen van de positie rekening moet houden met die vermenigvuldiging?

Concrete situatie: Ik wil nu 5 eth shorten met een stop loss - take profit. Leverage kies ik 2.
Ik stel de stop loss in op 34 euro en de take profit op 25. Ik zou zeggen dat mn maximale winst (bij een huidige prijs van 31 euro) gelijk is aan 5x6=30 en mijn maximale verlies 5x3=15.
Klopt dit?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• DaCoTa
Nou, deze dan: https://api.bitfinex.com/v1/symbols

BCC en BCU als symbool op Bitfinex.

https://www.bitfinex.com/cst_token_terms

Bitfinex zet een pool op met BCC en BCU tokens, om tokens voor een eventuele fork al te kunnen handelen.

[ Voor 46% gewijzigd door DaCoTa op 18-03-2017 23:21 ]

• Rannasha
Dit gaat over een nieuw product dat Bitfinex gaat introduceren, waar men kan speculeren op de prijsverhouding tussen Bitcoin Core (BCC) en Bitcoin Unlimited (BCU) in het geval dat er een hard fork plaatsvindt.

Naar mijn idee is dit wat prematuur, want op dit momenteel signaleert pas ~30% van de miners BU.

• DaCoTa
Ze zijn al handelbaar. Ben benieuwd wat dit brengt.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:08

Tourniquet

Hiya, fellas!

DaCoTa schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 23:28:
Ze zijn al handelbaar. Ben benieuwd wat dit brengt.
Vooralsnog goedkope BCU. :P

Markt is niet blij. :X

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• kristof1234
Pffeuw, sommige mensen op reddit zijn echt knettergek. cf. deze twee verhalen van de afgelopen 2 dagen.

https://www.reddit.com/r/...fz4/my_final_margin_call/

https://www.reddit.com/r/...ay_march_16_2017/df16tqy/

• LED-Maniak
Achja, die verhalen lezen we al jaren. Bitcoin traden is erg toegankelijk, dus meer mensen stappen in zonder na te denken. Wat er van waar is, dat is natuurlijk weer de vraag.. Leren traden kost geld en echte traders verliezen ook. Moet je mee leren omgaan. Net ook een zwaar verlies op een long gesloten(veel te laat, maar charts liepen opeens niet goed en ik zag andere prijzen). Had ik dat nu pas gedaan, dan was ik nog meer kwijt geweest.

Trade 'n learn :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Ik zit te twijfelen of ik mijn beetje ETH niet zou verkopen, nu dat ik er nog net geen verlies zo op maken...
Als ik zie van waar het een maand geleden komt zou het ook wel eens heel diep kunnen terug vallen.

• LED-Maniak
Ik denk dat met jou, heel veel mensen die beslissing nu maken. Wat was het omhoog gegaan? Iets van 134% zag ik langskomen.

* LED-Maniak zit short BTC en ETH en blijft dat nog even

Wellicht dat het rond de 28$ stopt, daar heb je mogelijk weerstand.

[ Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 19-03-2017 00:03 ]

• Fire69
F*ck it, heb het maar 'verkocht' voor USDT. Als BTC zo blijft vallen, koop ik er binnenkort misschien wel een volle bitcoin mee :P

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
LED-Maniak schreef op zondag 19 maart 2017 @ 00:02:
Ik denk dat met jou, heel veel mensen die beslissing nu maken. Wat was het omhoog gegaan? Iets van 134% zag ik langskomen.

* LED-Maniak zit short BTC en ETH en blijft dat nog even

Wellicht dat het rond de 28$ stopt, daar heb je mogelijk weerstand.
Hmm en Dash maakt ook de laatste paar weken giga sprongen omhoog.. 112 dollar momenteel :O.. Toevallig een aantal maanden geleden ze nog gekocht voor net geen 15 dollar per stuk, ditzelfde leuke gevoel geeft ETH me nog steeds niet helaas.

Ps sorry dat ik hier ineens binnen kom vallen haha, ik ben/was voornamelijk actief op bitcointalk, voor de exchange voornamelijk op bittrex.

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 19-03-2017 00:13 ]

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Eth maar verkocht :)

Koop wel weer wanneer het stabiliseert

[ Voor 51% gewijzigd door AOC op 19-03-2017 00:19 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:08

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nu ik erover nadenk... de waarde van die twee tokens (bcc en bcu) zouden samen 1 BTC moeten zijn. Het is dan wel een mooie indicator om te zien hoe de markt denkt over de 2 varianten. Ik las ook dat de BCU tokens hun geldigheid verliezen als er op 31-12-2017 geen hard fork heeft plaatsgevonden.

Eigenlijk best slim. Meer info: https://www.bitfinex.com/posts/195

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• LED-Maniak
Komt wel erg over als gokken. Bijzonder dat een exchange als bitfinex zich daar aan waagt.

Inmiddels mooie short squeeze op ETH. Van 28 naar 34 euro.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

DirtyBird schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 23:08:
Vraagje; Als ik op kraken short wil gaan moet dat met leverage. Betekent dit dat ik bij alle instellingen van de positie rekening moet houden met die vermenigvuldiging?

Concrete situatie: Ik wil nu 5 eth shorten met een stop loss - take profit. Leverage kies ik 2.
Ik stel de stop loss in op 34 euro en de take profit op 25. Ik zou zeggen dat mn maximale winst (bij een huidige prijs van 31 euro) gelijk is aan 5x6=30 en mijn maximale verlies 5x3=15.
Klopt dit?
Ik heb de trade uitgevoerd zoals beschreven, maar mn stop loss is niet getriggered vanacht. Hij geeft nu aan dat de stop loss prijs 68 is (leverage x ingevulde waarde?) En de take profit prijs 6 euro :-s
Ik had, met al mijn skill 8)7, ook een long geopend op 31 dus mijn effectieve verlies is uiteraard 0, maar het zit me toch dwars.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt en hoe ik het de volgende keer goed kan instellen?

Gratis tip: zoek eens op google naar het koersverloop van een bubble, we zitten nu in de bulltrap. Tijd om te shorten!

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Fire69
LED-Maniak schreef op zondag 19 maart 2017 @ 01:27:
Komt wel erg over als gokken. Bijzonder dat een exchange als bitfinex zich daar aan waagt.

Inmiddels mooie short squeeze op ETH. Van 28 naar 34 euro.
Da's nou toch om helemaal koekoek van te worden! Perfect nadat ik verkocht had is hij terug beginnen stijgen... 8)7

Wil ik iedereen een plezier doen en mijn BTC ook verkopen zodat hij terug omhoog gaat? :')

Verwijderd

DirtyBird schreef op zondag 19 maart 2017 @ 06:48:
[...]

Gratis tip: zoek eens op google naar het koersverloop van een bubble, we zitten nu in de bulltrap. Tijd om te shorten!
Gratis tip 1: zet je timeframe eens op wat andere instellingen en je ziet dat koersverloop telkens weer terugkomen en telkens zit je in een andere fase
Gratis tip 2: als dat je enige indicator is waarop jij je beslissingen neemt, zou ik toch erg voorzichtig zijn.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BTC lijkt weer aardig te recoveren van alle fud :)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Luuk schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:24:
BTC lijkt weer aardig te recoveren van alle fud :)
Zoals verwacht :P

Ook al heeft het niet helemaal te maken met de handel: ik trek nu ongeveer een 0.2 BTC per maand binnen met minen. Ik raad jullie toch aan de opties weer te verkennen. Ik mine nu op een pool die Nicehash heet, ze hebben een client die automatisch de meest profitable coin doet minen en je krijgt altijd in BTC uitbetaald.

Zelf heb ik nu mijn meest krachtige systemen 24/7 aan de slag:
- Intel 6700K op 4.5Ghz, GTX1080 ~ 400W
- Intel G4560, GTX970 ~ 225W
- Intel 6300HQ, GTX960m ~ 100W
0.7kWh*24= ~3,30 aan stroom per dag tegenover ~ 6 euro per dag aan BTC, en een slaapkamer van 24 graden :+

Heb eventueel nog een AMD FX 4 core, en een AMD A10 6800K die per stuk ongeveer 10 cent per dag zullen binnen trekken, gezien het stroomverbruik van die dingen niet rendabel.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Secsytime
  • Laatst online: 20:48

Secsytime

Automagisch

Neem aan dat de meesten hier die ETH verkocht hebben, nu spijt hebben? :D

Verwijderd

Secsytime schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:32:
Soms is geduld een schone zaak...
;)

• Secsytime
  • Laatst online: 20:48

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:38:
[...]

Soms is geduld een schone zaak...
;)
Ik heb gewoon gehold, een paniek moment zoals van het weekend had ik wel verwacht.. komende week 50+ ? :D

• AOC
  • Niet online

AOC

Gewoon bijgekocht :) en weer door.

Verwijderd

Lisk en Steem omgezet naar Eth gisteren, blij toe.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12 14:50

lasharor

7 december 2004

Weet iemand waarom dat die NEM coin zo aan het stijgen is? Uit het officiele topic is mij dit niet helemaal duidelijk. Nu verkopen levert ong. mijn toenmalige investering x50 op. Maar vind het ook wel prima om nog langer te wachten..

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-12 10:31
lasharor schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:52:
Weet iemand waarom dat die NEM coin zo aan het stijgen is? Uit het officiele topic is mij dit niet helemaal duidelijk. Nu verkopen levert ong. mijn toenmalige investering x50 op. Maar vind het ook wel prima om nog langer te wachten..
Dit misschien? https://www.reddit.com/r/...r_every_community_member/

Ik krijg er jeuk van.

Verwijderd

Secsytime schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:40:
[...]

Ik heb gewoon gehold, een paniek moment zoals van het weekend had ik wel verwacht.. komende week 50+ ? :D
IK help het je hopen ;)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

Dennahz

Life feels like hell should.

lasharor schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:52:
Niet te gretig zijn. Zeker met een x50 gewoon de helft hier dumpen en de rest laten gaan :)
Profits locken is belangrijk ;)

Twitter

Verwijderd

Ik heb eens de TS doorgenomen en vroeg me af of mensen hier daadwerkelijk complexe orders zoals Voorbeeld 4 plaatsen? En de ervaringen.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Mmmmm, zo te lezen komt er een Hard Fork aan net als bij Eth. gebeurd is?
Twijfel nu, misschien toch maar 10+ stuks BTC verkopen.

• Luuk
  • Niet online
RaptorXS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:14:
Mmmmm, zo te lezen komt er een Hard Fork aan net als bij Eth. gebeurd is?
Twijfel nu, misschien toch maar 10+ stuks BTC verkopen.
Dat is nog maar zeer de vraag. ;)

• LED-Maniak
Geen spijt, wel jammer. Helaas het nadeel van met leverage traden. Hou je vast, dan zit je zo aan een margin call.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@LED-Maniak Natuurlijk ook een kwestie van niet al je free margin opgebruiken ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• LED-Maniak
Uiteraard. :)
Een 10 dollar drop is echter wel een goede reden om dat niet vast te proberen te houden..

Verwijderd

Mocht er een hard fork komen, wat heeft dat voor (verwacht) effect op de altcoins?

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12 19:56
Heb een 20000 euro om te investeren. Welke altcoins raden jullie aan om te investeren voor een termijn van vandaag tm juli?

Zelf zat ik te denken aan ETH en GNT

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 11:30
BabyRattle schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:16:
Heb een 20000 euro om te investeren. Welke altcoins raden jullie aan om te investeren voor een termijn van vandaag tm juli?

Is het wel verstandig om zo'n bedrag te inversteren op basis van tips op een forum? :X

Maar als het mijn geld zou zijn, zou ik inzetten op: Waves en Stratis.

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12 19:56
Ben al een tijdje op de hoogte sinds enkele jaren van ether. Mijn inkoopprijs destijds was 7 euro p/s voor 100 ethers, maar ben benieuwd waar iedereen naartoe leunt op dit moment.

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:56

J27

Tot juli is wel een erg korte termijn en zeer riskant mocht je het geld dan echt nodig hebben.

Mijn pseudo inschatting voor de populairste coins op de lange termijn (x aantal jaren) is:

0: 10%
0.1x tot 5x: 40%
to the moon: 50%

Voor juli zou ik verwachten:
0.2 tot 2x

Oftwel een pure gok...

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:35

Ik zou je eerst eens inlezen voordat je random in altcoins gaat investeren? Ik zou naar de grotere altcoins kijken en niet naar die kleintjes, dat is meer een soort roulette wat je dan gaat spelen op die korte termijn.

Sowieso lijkt het erop dat je het geld nodig hebt in juli, dan zou mijn advies zijn niet doen. Veel te riskant.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geen. Je gaat toch niet je geld verklappen gebaseerd op een tekst die een willekeurige stranger op internet roept? ;)

Anders stort je het in het BtM909-fonds. We kunnen 1000% rendement halen, maar is behoorlijk risicovol!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-12 16:28
Best bizar DASH is vrij stabiel op 0.100 +/ 0.005 nu wachten tot de BTC een beetje terug komt en dan zal je weer een grote move terug zien naar BTC.. #Dashmeousside

• AOC
  • Niet online

AOC

Bitmex doen met een leverage van 100 op bitcoins en hopen dat de koers de goeie kant op gaat :)

• LED-Maniak
Waterkoker schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Bitmex doen met een leverage van 100 op bitcoins en hopen dat de koers de goeie kant op gaat :)
Dat orderboek gaat dat niet trekken _O-
Probeer die order dan ook maar eens te sluiten. Dat moet je doen in een stijgende koers :X

• Fire69
Het lijkt wel of er elke week een andere altcoin populair is.
Ik zat te kijken naar AMP, dat schiet nu plots de hoogte in...
Ik dacht op 0.000061 wat te kopen voor de fun, maar voor ik order kon plaatsen zaten ze er al lang voorbij.
Meer wil ik er niet voor geven, dat gaat toch weer hard naar beneden gaan denk ik.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bedankt voor de tip.

Wat is AMP?

[ Voor 52% gewijzigd door Sando op 20-03-2017 12:35 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

In het Waves kamp lijken ook weer wat zaken wat sneller te gaan, maar ik heb nog niet gevonden waar ik ze eenvoudig kan traden. Wat is jullie gevoel bij Waves?

• Fire69
Sando schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:29:
Bedankt voor de tip.

Wat is AMP?
Geen idee. Synereo AMP, stond bovenaan de lijst als je sorteert op 24h change :P
Ondertussen is het FLO en GNT die bovenaan staan...

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 20-03-2017 13:59 ]

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12 09:49
Wow etherium stijgt sterk. Miss wat van aankopen :)

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:59

zomertje

Barisax knorretje

Waarom koopt iedereen als het al aan het stijgen is?

Maar ik ben ook geen trader, ik koop lange termijn.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Rannasha
zomertje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:08:
De term die je vaak hoort is "FOMO", oftewel Fear Of Missing Out. De angst om de boot te missen is een krachtige drijfveer.

Je ziet hetzelfde als de boel sterk daalt, dan slaat de paniek toe en heb je opeens veel mensen die verkopen zonder dat ze een daadwerkelijke reden hebben.

• Luuk
  • Niet online
Ligt het aan mij of is het n00bgehalte enorm gestegen in dit topic de laatste tijd.. }:|

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Luuk schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:12:
Ligt het aan mij of is het n00bgehalte enorm gestegen in dit topic de laatste tijd.. }:|
:/

Je moet ergens beginnen toch? Ik ben zelf al vanaf de eerste ATH van 1000 met bitcoin bezig maar ben er nu na 2 jaar niets mee gedaan te hebben weer wat actiever in aan het verdiepen. Echter het korte termijn traden is voor mij nieuw en ik bewaar liever wat voor op langere termijn. Maar het is alleen maar goed als meer mensen er mee bezig zijn, lijkt me?

• LED-Maniak
Je bent niet de eerste die het opgevallen is :+
Rannasha schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:11:
[...]

De term die je vaak hoort is "FOMO", oftewel Fear Of Missing Out. De angst om de boot te missen is een krachtige drijfveer.

Je ziet hetzelfde als de boel sterk daalt, dan slaat de paniek toe en heb je opeens veel mensen die verkopen zonder dat ze een daadwerkelijke reden hebben.
Laat dat dan meteen vaak de methode bij uitstek te zijn om geld te verliezen. Tenzij de FOMO very stong is natuurlijk.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Rannasha schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Paniek is een verkeerde raadgever, maarja, ik ken het ook hoor. Heb beide wel eens gedaan. Nu probeer ik eerst op mn handen te gaan zitten en na te denken :P

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:31
Stratis begint met promotie gedurende deze week.

Binnen 2 weken releasen ze hun FullNode bitcoin C# en hun Cloud stratis.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Mr.Joker schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:21:
Stratis begint met promotie gedurende deze week.

Binnen 2 weken releasen ze hun FullNode bitcoin C# en hun Cloud stratis.
Jij bent ook een stratis fan? Zit je op slack?
fullnode is in testfase en iedereen mag testen of het werkt.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Slaat dat op mij omdat ik vroeg wat AMP is?

Ik had al bitcoins in 2010 ofzo. Ik weet nog dat ik mijn harde schijf zoveel mogelijk leeg maakte, inclusief die gekke wallet die voor mijn gevoel te veel ruimte innam (maar dat was de blockchain), om Fallout 3 te installeren.

Grootste fout van mijn leven. Ik snap niet dat ik niet snapte dat het ooit zoveel geld waard zou zijn. Afbeeldingslocatie: https://assets-cdn.github.com/images/icons/emoji/unicode/1f631.png

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Sando Ach, misschien worden de bottlecaps die je in Fallout 3 hebt verzameld ook veel geld waard. Of heb je die savegame inmiddels ook weggegooid? :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PilatuS
  • Niet online
Sando schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:31:
[...]
Ik snap niet dat ik niet snapte dat het ooit zoveel geld waard zou zijn.
Alsof er mensen waren die het wel wisten.

Weet nog toen ie van 10 naar 100 ging en ik 100 al een belachelijke prijs vond. Dat ie de 1000 aantikte een paar jaar terug had niemand gelooft als je dat 2 jaar eerder verteld had. Toen je nog met je PC goed kon minen heb ik er wel eens wat over gelezen, maar had toen zoiets van, wat moet je er mee. Ik denk niet dat er ook maar 1 persoon op de wereld is geweest die wist dat dit zo enorm veel geld waard zou worden.

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

wizl schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:09:
In het Waves kamp lijken ook weer wat zaken wat sneller te gaan, maar ik heb nog niet gevonden waar ik ze eenvoudig kan traden. Wat is jullie gevoel bij Waves?
Waves heeft zelf een decentrale exchange gepland, vandaar dat ze nauwelijks op de grote exchanges te vinden zijn. Onlangs is wel Tidex gestart, een exchange volledig gericht op Waves. Daar kun je ook Waves Community Tokens e.d. verhandelen. Verder kan je ze vinden op Bittrex.

Qua ontwikkeling van het platform is het allemaal nog erg in testfase. De zaadjes zijn aan het kiemen en straks komt er een grote geldboom uit haha. Zonder grappen,ik denk dat dash een goede investering is op dit moment, maar je moet wel geduld ermee hebben. De ICO prijs was volgens mij niet veel lager dan de prijs nu.

• Fire69
Beetje lame opmerking, vind je zelf niet?
PilatuS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:37:
[...]

Alsof er mensen waren die het wel wisten.

Weet nog toen ie van 10 naar 100 ging en ik 100 al een belachelijke prijs vond. Dat ie de 1000 aantikte een paar jaar terug had niemand gelooft als je dat 2 jaar eerder verteld had. Toen je nog met je PC goed kon minen heb ik er wel eens wat over gelezen, maar had toen zoiets van, wat moet je er mee. Ik denk niet dat er ook maar 1 persoon op de wereld is geweest die wist dat dit zo enorm veel geld waard zou worden.
Man buys $27 of bitcoin, forgets about them, finds they're now worth $886k

Zoiets bedoel je? :P

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

PilatuS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:37:
[...]
Ik denk niet dat er ook maar 1 persoon op de wereld is geweest die wist dat dit zo enorm veel geld waard zou worden.
Ik vermoed dat er op zijn minst een select aantal mensen waren met voortschrijdend inzicht. Met voorop natuurlijk Satoshi zelf, die toen al begreep dat ie maar beter anoniem kon blijven.
.oisyn schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:37:
@Sando Ach, misschien worden de bottlecaps die je in Fallout 3 hebt verzameld ook veel geld waard. Of heb je die savegame inmiddels ook weggegooid? :+
25 jaar geleden spaarde ik echt bottlecaps. Daardoor vond ik het een onrealistisch betaalmiddel in het spel. Afbeeldingslocatie: https://assets-cdn.github.com/images/icons/emoji/unicode/1f914.png

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Ben dan wel nieuw hier, maar mijn eerste trades waren met een 56k modem en "live"koersen die 10 minuten vertraging hadden..... 8)7 Onvoorstelbaar tegenwoordig

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Lisk doet ondertussen +20% in 3 uur... Maar ja die heeft ook nog een hoop in te halen zullen we maar zeggen

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

vertigoo schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:40:
[...]

Waves heeft zelf een decentrale exchange gepland, vandaar dat ze nauwelijks op de grote exchanges te vinden zijn. Onlangs is wel Tidex gestart, een exchange volledig gericht op Waves. Daar kun je ook Waves Community Tokens e.d. verhandelen. Verder kan je ze vinden op Bittrex.

Qua ontwikkeling van het platform is het allemaal nog erg in testfase. De zaadjes zijn aan het kiemen en straks komt er een grote geldboom uit haha. Zonder grappen,ik denk dat dash een goede investering is op dit moment, maar je moet wel geduld ermee hebben. De ICO prijs was volgens mij niet veel lager dan de prijs nu.
Thanks, ik hou het in de gaten (mijn Waves dan ;) )

• PilatuS
  • Niet online
Dat bedoel ik niet. Hij heeft die 5.000 coins niet gekocht omdat ie dacht dat ze ooit wat waard zouden zijn. Ik bedoel dat niemand in de begindagen ooit heeft kunnen voorzien dat we meer dan 1.000 per stuk voor een coin zouden betalen.
Sando schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:48:
[...]

Ik vermoed dat er op zijn minst een select aantal mensen waren met voortschrijdend inzicht. Met voorop natuurlijk Satoshi zelf, die toen al begreep dat ie maar beter anoniem kon blijven.
Dat ze ooit 5 tot 10 dollar waard zouden zijn misschien. Maar 1000+ geloof ik niets van dat er ook maar 1 iemand is geweest die dat heeft durven dromen toen ze centen waard waren.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2017 15:06 ]

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12 09:49

Omdat ik te laat ben haha :D

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-12 16:28
Zit toch een mooie lijn in STRAT vooral de laatste 3 dagen
https://poloniex.com/exchange#btc_strat

FOMO is inderdaad een bekende na 2 x ben je het wel afgeleerd. :+

[ Voor 40% gewijzigd door FNale op 20-03-2017 16:23 ]

• LED-Maniak

Het is de enige manier om de koers door te laten stijgen natuurlijk :P

• RDNZN
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-12 20:48
Nieuw hier, zal bytecoin in jullia ogen ooit wat waard worden??
Wat is het meest winstgevend of het minst verliezend om te minen?

• LED-Maniak
Hoi! Wat heb je al gezocht? Waarom denk je dat het wellicht interessant is om te investeren?

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 09:18
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:47:
Lisk en Steem omgezet naar Eth gisteren, blij toe.
Ik had precies het omgekeerde gedaan zaterdag..leek even een slechte zet geweest te zijn, maar Lisk heeft vandaag veel goed gemaakt :)

Verwijderd

*spam*

[ Voor 98% gewijzigd door defiant op 20-03-2017 20:44 ]

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:01
zijn er nog mensen die in GNT zitten? die gaat best lekker vandaag!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Zou iemand me uit kunnen leggen wat het verschil is tussen het 'closen' van een margin positie en het 'settlen' van een margin positie? Ik handel op Kraken en ik kan kiezen uit beide. Hun support page praat bij settlen over het naspelen van een trade en dat je je voorschot van kraken inwisselt voor je eigen assets. Het is me niet duidelijk wat dit betekent en wat het effectieve verschil is.
Ook een zoekpoging op youtube levert geen resultaat op.

• LED-Maniak
DirtyBird schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:13:
Zou iemand me uit kunnen leggen wat het verschil is tussen het 'closen' van een margin positie en het 'settlen' van een margin positie? Ik handel op Kraken en ik kan kiezen uit beide. Hun support page praat bij settlen over het naspelen van een trade en dat je je voorschot van kraken inwisselt voor je eigen assets. Het is me niet duidelijk wat dit betekent en wat het effectieve verschil is.
Ook een zoekpoging op youtube levert geen resultaat op.
Cryptocurrency - handel en koers #2 (keyword settle)

Is hier al meervoudig uitgelegd.

• kristof1234
edit: zie links hierboven

je leent geld (bv. 1 BTC=1000 EUR), bij closen krijg/betaal je de winst/verlies van je positie (bv. 5 euro winst).

Bij settlen (bv. je stort een paar dagen later geld), betaal je de volledige geleende BTC inclusief de winst/verlies van je positie (dus bv. 995 EUR)

[ Voor 21% gewijzigd door kristof1234 op 20-03-2017 20:20 ]

Verwijderd

Gulden gaat lekker, 30% erbij in een uurtje. Let wel even op dat het geen pump is, mocht je willen instappen.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2017 23:17 ]

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik hoop dat Gulden dit keer wat hoger komt dan bij de vorige pump en dump. Ik heb nog wat guldens liggen die ik tot mijn spijt toen niet had verkocht.
CBD remt de afbraak van THC. Populair onder jongeren die extra lang willen trippen. Ik denk dat je hiermee beter op het FOK! forum terecht kan.

[ Voor 50% gewijzigd door Sando op 20-03-2017 23:05 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Oh, had geen idee dat men CBD daarmee associeert. Ik ben misschien wat te enthousiast soms.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Jean.Luc volg je ook andere coins met zoveel interesse? Wat ik zelf interessant vind is dat Guldencoin echt helemaal niets* toevoegd, maar omdat Nederland wel van innovatie houdt zou het nog best eens aan kunnen slaan bij het mainstream publiek ook.

*) De blocktime is wel 2.5 minuten, dus hij is in theorie 4 keer sneller dan bitcoin.

Verder is het gewoon een Scrypt coin. Weinig innovatief. Andere scyptcoins die Gulden voorgingen:
  • LiteCoin
  • DogeCoin
  • SexCoin
  • TittieCoin
  • XXXCoin
  • DickCoin
  • FellatioCoin
Ik maak geen grap. Zoals je ziet zijn dit vooral coins die voor de lol en met weinig verstand van zaken gemaakt zijn.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Ik krijg door Gulden wel steeds meer interesse in andere coins, maar voorlopig investeer ik alleen in Gulden, omdat ik denk, na heel veel erover gelezen te hebben op verschillende fora en sites, dat het een deugdelijke coin is, met visie. In mijn optiek kan het best aanslaan idd bij het mainstream publiek.
De blocktime moet binnenkort korter worden door een ontwikkeling wat ze Prime 1 noemen. Ik denk dat deze release tussen nu en twee maanden een feit is. Datnheb je nog maar 1 confirmatie nodig en zou de confirmatietijd naar 150 seconden moeten dalen. We gaan het zien @Sando

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:32:
Ik krijg door Gulden wel steeds meer interesse in andere coins, maar voorlopig investeer ik alleen in Gulden, omdat ik denk, na heel veel erover gelezen te hebben op verschillende fora en sites, dat het een deugdelijke coin is, met visie. In mijn optiek kan het best aanslaan idd bij het mainstream publiek.
De blocktime moet binnenkort korter worden door een ontwikkeling wat ze Prime 1 noemen. Ik denk dat deze release tussen nu en twee maanden een feit is. Datnheb je nog maar 1 confirmatie nodig en zou de confirmatietijd naar 150 seconden moeten dalen. We gaan het zien @Sando
Ik vind Gulden een bullshit altcoin, 1 van de vele die er zijn. Het heeft een zeer kleine market cap (ca 8 miljoen euro) en het nationale karakter is onzinnig.

Ik respecteer je mening, maar vooralsnog komt dit hele Gulden geneuzel erg spammerig en ongefundeerd over.

Maar ik lees graag wat meer over die verschillende fora.

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:54:
[...]

Ik vind Gulden een bullshit altcoin, 1 van de vele die er zijn. Het heeft een zeer kleine market cap (ca 8 miljoen euro) en het nationale karakter is onzinnig.

Ik respecteer je mening, maar vooralsnog komt dit hele Gulden geneuzel erg spammerig en ongefundeerd over.

Maar ik lees graag wat meer over die verschillende fora.
Gulden was een leuk idee, maar heeft inderdaad niet méér bestaansrecht dan een andere Scrypt altcoin.

Als je een nieuwe coin maakt moet het iets speciaals zijn om enige kans van overleven te hebben.

Verwijderd

Hun marketcap is idd niet erg groot, zeker als je het vergelijkt met btc. Maar daarom juist nu nog interessant om in te investeren.
Een paar linkjes waar je naar vroeg:
https://medium.com/@Gulden
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1577392.440
https://www.guldenweb.com/index.php

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 00:07:
Hun marketcap is idd niet erg groot, zeker als je het vergelijkt met btc. Maar daarom juist nu nog interessant om in te investeren.
Een paar linkjes waar je naar vroeg:
https://medium.com/@Gulden
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1577392.440
https://www.guldenweb.com/index.php
Leuk, maar wat is nu een reden waarom ik juist in Gulden moet investeren?
Laat ik het anders stellen: we hebben 10 altcoins, alle 10 hebben dezelfde techniek. De Gulden is één van deze 10, wat dus betekend dat deze zich niet onderscheid van de andere 9 coins. Met andere woorden is het net een lootje trekken met nummertje 1 t/m 10...
--------------------------------

Het enige waar ik mij druk ook kan maken is hoe het dadelijk gaat lopen met die hardfork, de enige vraag die ik heb en nergens beantwoord kan vinden: als ik gewoon niks doe, en mensen stappen massaal over naar de 'ander', ben ik dan gewoon mijn geld kwijt?

Verwijderd

Ik kan je helaas niet adviseren waarom je nou voor Gulden zou moeten kiezen en niet voor die andere 700 altcoins. En misschien wordt het nooit wat, maar ik geloof er op zich wel in. Het staat in ieder geval niet still, er gebeurt gelukkig genoeg om die hele munt heen, en dat geeft mij vertrouwen. Maar misschien is dat naief, geen idee namelijk wat een scrypt coin anders is dan een alt coin.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 00:28:
geen idee namelijk wat een scrypt coin anders is dan een alt coin.
_O-

Ik weet nog steeds niet of je vrij groen bent, of dat het echt heel slim speelt. In dat laatste geval mijn complimenten. In dat eerste geval, Scrypt is de naam van het rekenmodel achter de munt. Altcoin betekent "Alternative to Bitcoin".

Alle Scrypt coins zijn dus altcoins, want Bitcoin is een SHA256 coin.

Ik heb hier bijvoorbeeld een SHA256 ASIC miner. Daarmee kan ik Bitcoin minen, maar ook TitCoin. Ik kan echter geen TittieCoin minen, want dat is een Scrypt coin, vergelijkbaar met Gulden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:54:
[...]

Nee, dat hoeft niet.... mijn target is die blauwe box .....bovengrens is 875, maar t kan ook naar de onderkant van die box. Kan ook nog wel effe duren voordat we daar zijn, ik verwacht niet dat het in 1 streep naar beneden gaat.
Uit je reactie kan ik dus afleiden dat je verwacht dat BTC nog voorlopig in een downtrend zal verkeren naar de blauwe box, met de door je aangegeven bovengrens? En dus dat een verdere stijging onrealistisch is, gebaseerd op je TA?

Ik weet wel dat het niks voorspelt, maar puur op TA gebaseerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-03-2017 01:48 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).