Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:46
quote:
Ik gok ergens tussen de 450 en 600.

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

LED-Maniak

Dat is behoorlijk C12H22O11

quote:
PilatuS schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:17:
[...]

Ik gok ergens tussen de 450 en 600.
Dat zou wat zijn :D

6000 CNY al, dreams come true :) :)F

ProtoART - Hoge resolutie 3D-Print service, snelle levering, lage prijs!
10$ korting bij de eerste bestelling via 3D-Hubs(DM even!)

• Matt
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 25-07 15:47

Matt

RMS Lusitania

Ik heb zelf niet direct bitcoins maar wel altcoins, totaal zakt ook lekker zo.
Wat wel positief is dat mensen wellicht nu sneller altcoins gaan kopen ipv bitcoins.

Hallo allemaal

• kuusj98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:40

kuusj98

Ofwel varken in 't Limburgs

Hij lijkt weer even een klein beetje stabiel te worden. 5 euro erbij.

Intel i7 6700K - MSI Z170A M5 - MSI GeForce GTX1080 Gaming X - 2x8GB DDR4 HyperX Fury - Corsair RM550x - NZXT H440 NewEdition - Kone XTD - Corsair K70 - HP Omen 15 (6300HQ/960M) - PS4 Pro - S7 Edge - Kever

• PixelShooter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-08 23:09

PixelShooter

Ondertitels zijn net te kort

quote:
Matt schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:18:
Wat wel positief is dat mensen wellicht nu sneller altcoins gaan kopen ipv bitcoins.
Dat merk ik dan toch niet aan Ether :+ Maar het zou idd nog wel kunnen, who knows..

Niet pessimistisch, maar realistisch!

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
Matt schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:18:
Waarom zou ik nu alts kopen als de onderliggende waarde sterk onderuit zakt? Veel alts zijn alleen gelinkt aan BTC koersen.

• Matt

Matt

RMS Lusitania

quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Waarom zou ik nu alts kopen als de onderliggende waarde sterk onderuit zakt? Veel alts zijn alleen gelinkt aan BTC koersen.
Ook niet direct nu a la minute maar wanneer alles weer een beetje tot rust gekomen is hopelijk.

Hallo allemaal

• kuusj98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:40

kuusj98

Ofwel varken in 't Limburgs

We zijn weer stevig aan het stijgen. Even dikke stress...

Intel i7 6700K - MSI Z170A M5 - MSI GeForce GTX1080 Gaming X - 2x8GB DDR4 HyperX Fury - Corsair RM550x - NZXT H440 NewEdition - Kone XTD - Corsair K70 - HP Omen 15 (6300HQ/960M) - PS4 Pro - S7 Edge - Kever

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-08 23:39
Zet de chart op bitcoinwisdom op 1 week en aanschouw groei vanaf begin 2016. Dan zie je ook wel dat de groei van de laatste twee weken veel te hard ging (net zoals in februari en juni/juli). Iedereen zat te wachten op een crash en als een whale zijn winst pakt schiet iedereen in de stress naar de sell kop. Bear-trap, correctie of klappende bubble kan me allemaal niet zoveel schelen.

Gewoon langetermijn denken en holden. Met popcorn naar de fluctuaties kijken en in je achterhoofd houden dat als de groei zo doorgaat de komende vijf jaar deze "crash" peanuts is. Paar jaar geleden dacht ik "had ik maar op 250 verkocht". Nu wou ik dat ik gekocht had.

Als je de hevige fluctuaties niet aankan moet je ook niet gaan daytraden. Het is niet alsof het de AEX is en dit soort correcties uitzonderlijk zijn.

• PilatuS
quote:
kuusj98 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:22:
We zijn weer stevig aan het stijgen. Even dikke stress...
Wat je heel vaak ziet is een flinke daling gevolgd door een kleine stijging gevogld door een nieuwe daling. Kijk maar eens naar het verloop van toen ie voor het eerst naar de 1000+ ging en toen onderuit ging. Sowieso is dit iets wat vrij standaard is bij een crash.

Mogelijk zet de daling niet flink door en blijft ie boven de 800, wie weet :)
quote:
Euler212 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:24:
Gewoon langetermijn denken en holden. Met popcorn naar de fluctuaties kijken en in je achterhoofd houden dat als de groei zo doorgaat de komende vijf jaar deze "crash" peanuts is. Paar jaar geleden dacht ik "had ik maar op 250 verkocht". Nu wou ik dat ik gekocht had.

Als je de hevige fluctuaties niet aankan moet je ook niet gaan daytraden. Het is niet alsof het de AEX is en dit soort correcties uitzonderlijk zijn.
Dit inderdaad. Wacht tot ie flink daalt en hou de boel een paar maanden vast of langer vast. Sowieso denk ik dat de Bitcoin de komende 10 jaar alleen maar hoger zal worden. Dat ie over 5 jaar boven de 2000 zit zou mij niets verbazen.

PilatuS wijzigde deze reactie 05-01-2017 14:28 (42%)

• Luuk
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Dit is gewoon paniek. Ik verwacht dat de prijs binnen notime weer flink stijgt.

Profiteren dus :)
Kraken faalt toch best wel zo in tijden van drukte. Juist dan hoor je te kunnen rekenen op een redelijke effectieve afhandeling. Ik heb twee keer een limit order proberen te plaatsen om een beetje winst te pakken, de eerste keer lukte dat simpelweg niet, de tweede keer werd hij wel geplaatst, maar minutenlang niet uitgevoerd ondanks dat er op dat moment een forse tegenorder op hetzelfde bedrag in het orderboek stond.

Uiteindelijk de order maar geannuleerd, want met de manier waarop de koers nu heen en weer gaat wil ik niet opeens aan de verkeerde kant van de markt zitten.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus E-3, 9-18, 14-42, 40-150, 70-300, 50

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15-08 14:32
Dubbelposten hoeft niet, in een ander topic leest men ook mee.

Krisp wijzigde deze reactie 05-01-2017 16:27 (79%)

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:45
quote:
Rannasha schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:28:
Kraken faalt toch best wel zo in tijden van drukte. Juist dan hoor je te kunnen rekenen op een redelijke effectieve afhandeling. Ik heb twee keer een limit order proberen te plaatsen om een beetje winst te pakken, de eerste keer lukte dat simpelweg niet, de tweede keer werd hij wel geplaatst, maar minutenlang niet uitgevoerd ondanks dat er op dat moment een forse tegenorder op hetzelfde bedrag in het orderboek stond.

Uiteindelijk de order maar geannuleerd, want met de manier waarop de koers nu heen en weer gaat wil ik niet opeens aan de verkeerde kant van de markt zitten.
Inderdaad. Ik was ook bezig met Kraken, maar vanaf het begin van deze 'crash' faalde de site en elke order. Uiteindelijk alles maar cancellen om inderdaad niet ineens op het dieptepunt iets te verkopen. Prijs stijgt nu ook meteen 50 euro :S Ik heb maar één bitcoin trouwens, andere mensen meer?

Edit: China: de Huobi staat nu nog steeds gewoon tegen de 8000 Yuan :S Daar is wel iets aan de hand in ieder geval. BTTC (China) staat 1000 yuan lager, ook met een crash/correctie.

Tjeerd84 wijzigde deze reactie 05-01-2017 14:34 (8%)

• Revaes
  • Registratie: november 2006
  • Nu online
Ik was long vanaf 1080 met een leverage van 5. vanaf plm 1000 stond mijn margin onder de 80%, normaal krijg je dan een margin call, maar blijkbaar kon de order ook door Kraken zelf niet worden gevuld. Ik zag de koers weer opveren naar 950 nu, maar vlak daarvoor hebben ze toch verkocht op 900. Vrij zure situatie.

edit: short -> long veranderd

Revaes wijzigde deze reactie 05-01-2017 16:13 (6%)

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:47

.oisyn

Moderator DevschuurŽ

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
Revaes schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:36:
Ik was short vanaf 1080 met een leverage van 5. vanaf plm 1000 stond mijn margin onder de 80%, normaal krijg je dan een margin call, maar blijkbaar kon de order ook door Kraken zelf niet worden gevuld. Ik zag de koers weer opveren naar 950 nu, maar vlak daarvoor hebben ze toch verkocht op 900. Vrij zure situatie.
Hoe kan dat nou, je had toch een short position? Dan maak je winst bij een lagere koers.

In the game of chess, you can never let your adversary see your pieces.

• bitchcoin
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 26-06 18:19
Relaxed. Koers leeft even op. Maar zal straks weer opnieuw gaan dalen. Kopen kan altijd nog.

• Tjeerd84
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1740404.0

Kraken faalt ... tijd om daar weg te gaan.
quote:
Kraken lijkt de trading engine weer aangeslingerd te hebben, want het prijsverschil tussen Kraken en de USD exchanges is weer consistent met de EUR/USD wisselkoers. Maar dat neemt niet weg dat het een behoorlijke faal was rondom deze volatiliteit waar best wat mensen geld mee verloren hebben (of, zoals in mijn geval, een kans om geld te winnen zijn misgelopen).

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus E-3, 9-18, 14-42, 40-150, 70-300, 50

• Tjeerd84
Ik zie net dat Huobi sinds 13:15 niet meer werkt? En ... tweede correctie incoming.

• .oisyn

.oisyn

Moderator DevschuurŽ

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
Rannasha schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Kraken lijkt de trading engine weer aangeslingerd te hebben, want het prijsverschil tussen Kraken en de USD exchanges is weer consistent met de EUR/USD wisselkoers. Maar dat neemt niet weg dat het een behoorlijke faal was rondom deze volatiliteit waar best wat mensen geld mee verloren hebben (of, zoals in mijn geval, een kans om geld te winnen zijn misgelopen).
Eerder in rumoerige tijden werden ze de DDoS't. Misschien nu weer?

• Fable
  • Laatst online: 13:56
quote:
Tjeerd84 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:44:
Ik zie net dat Huobi sinds 13:15 niet meer werkt? En ... tweede correctie incoming.
https://www.huobi.com/

handel werkt wel, grafiek is alleen niet zichtbaar.
quote:
.oisyn schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Eerder in rumoerige tijden werden ze de DDoS't. Misschien nu weer?
De website leek redelijk te werken, niet supernsel, maar zeker bruikbaar. De handels-engine leek daarentegen een tijd lang gewoon volledig op z'n gat te liggen. De handels-engine hoort normaalgesproken geen internet-facing component te hebben en dus niet vatbaar te zijn voor DDoS. Er klagen ook mensen over het missen van eerder geplaatste stops, wat duidt op een probleem met de handels-engine en niet zozeer de website.

• komkommer
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-08 17:04

komkommer

Koffie

Op kraken hebben wij "expired" market orders, op orders waar we geen expire time hebben opgegeven :-/

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

• Cassius
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Trollbox gehalte van een aantal pas net geregistreerde posters wordt wel hoger nu crypto weer even in het nieuws is geweest, dat is wel jammer - vanuit een lurker perspectief gesproken. Meer inhoud!

Wat is daar het praktisch nut van - System "Deasygn"

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
Cassius schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:54:
Trollbox gehalte van een aantal pas net geregistreerde posters wordt wel hoger nu crypto weer even in het nieuws is geweest, dat is wel jammer - vanuit een lurker perspectief gesproken. Meer inhoud!
Daar kan je natuurlijk ook zelf voor gaan zorgen in plaats van te klagen ;)
quote:
komkommer schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:52:
Op kraken hebben wij "expired" market orders, op orders waar we geen expire time hebben opgegeven :-/
Wellicht een beveiliging om je te behoeden voor onrealistische getallen(ie: leeg orderboek).

quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:56:
[...]
Wellicht een beveiliging om je te behoeden voor onrealistische getallen(ie: leeg orderboek).
Market orders horen juist altijd uitgevoerd te worden. Dat is een van de belangrijkste eigenschappen ervan: De order wordt uitgevoerd tegen de best mogelijke prijs, maar hij wordt altijd uitgevoerd. Dat kan in tijden van volatiliteit betekenen dat de prijs significant anders is dan wat je verwacht, maar dat hoort er bij. Wil je dat niet, dan gebruik je een limiet order. Dan heb je controle over de maximale (of minimale) prijs, maar geen garantie dat de order daadwerkelijk uitgevoerd wordt.

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:47

Bartske

Valar Morghulis

quote:
komkommer schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:52:
Mijn trailing stop is wel getriggered op kraken, dus die deed het prima.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:04

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

quote:
Is vaak zo na flinke koersbewegingen. Mensen die hun coins van en naar exchanges brengen. De blocks zijn sowieso al redelijk vol de laatste tijd, dus een transactie-piek komt dan extra hard aan.

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik denk dat het ook te maken heeft dat transacties van bc.info niet naar buiten worden gebroadcast, wij hebben iig een paar transacties voor klanten handmatig moeten broadcasten via eigen nodes.

edit: mempool van een eigen node, gaat idd ook gewoon omhoog :)

komkommer wijzigde deze reactie 05-01-2017 15:37 (25%)

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

• Revaes
  • Nu online
quote:
.oisyn schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:37:
[...]

Hoe kan dat nou, je had toch een short position? Dan maak je winst bij een lagere koers.
Ik bedoelde dus ook een long positie.

• .oisyn

.oisyn

Moderator DevschuurŽ

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
Revaes schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Ik bedoelde dus ook een long positie.
Ah dat verklaart een hoop :+
Liquidaties zijn idd een bitch. Dat heeft mij ook extra gebeten bij de Bitfinex hack (dus niet alleen assets kwijt door de diefstal, maar ook nog eens het geforceerd sluiten van een long positie door de hack :()

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:47

Bartske

Valar Morghulis

En we gaan weer lekker op en neer, toch weer wat winst kunnen pakken met wat trades

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Revaes
  • Nu online
quote:
.oisyn schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Ah dat verklaart een hoop :+
Liquidaties zijn idd een bitch. Dat heeft mij ook extra gebeten bij de Bitfinex hack (dus niet alleen assets kwijt door de diefstal, maar ook nog eens het geforceerd sluiten van een long positie door de hack :()
Maar het probleem is dus dat ze normaal bij een margin level van 80% liquideren, dat had me een stuk minder dan nu (liquidatie bij 65% op ¤ 900, terwijl koers alweer op 950 stond :( )

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
Revaes schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:51:
[...]

Maar het probleem is dus dat ze normaal bij een margin level van 80% liquideren, dat had me een stuk minder dan nu (liquidatie bij 65% op ¤ 900, terwijl koers alweer op 950 stond :( )
Dan zou ik even nalezen hoe ze liquideren. Waarschijnlijk gaat dat gewoon op volgorde en kan je prijs heel anders zijn dan die 80%.

• Revaes
  • Nu online
quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:02:
[...]

Dan zou ik even nalezen hoe ze liquideren. Waarschijnlijk gaat dat gewoon op volgorde en kan je prijs heel anders zijn dan die 80%.
Waarschijnlijk met een market order. En waarschijnlijk hadden zij hetzelfde probleem als een aantal mensen hier met hun stop loss market orders.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Ah, ik lees nu pas weer even zonder haast en blijkbaar heeft hij in jouw ogen te vroeg geliquideerd(bij 65% verlies ipv 80%). Ben je zeker dat de prijs niet is aangetikt in een scherpe dip?

Ik weet niet wat voor een spelregels kraken verder heeft. Dacht dat er een aantal exchanges waren die bij vreemd gedrag standaard een freeze deden. Of ze dan ook sleutelen aan het moment van margin call lijkt mij sterk, maar ja.. crypto.

• Revaes
  • Nu online
quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:39:
Ah, ik lees nu pas weer even zonder haast en blijkbaar heeft hij in jouw ogen te vroeg geliquideerd(bij 65% verlies ipv 80%). Ben je zeker dat de prijs niet is aangetikt in een scherpe dip?

Ik weet niet wat voor een spelregels kraken verder heeft. Dacht dat er een aantal exchanges waren die bij vreemd gedrag standaard een freeze deden. Of ze dan ook sleutelen aan het moment van margin call lijkt mij sterk, maar ja.. crypto.
Het gaat bij een margin call om de margin level (in %). Dus stel je koop voor ¤100 aan assets (met een bepaalde leverage (bv 5), met een beurs van ¤100. Dan krijg je totaal ¤500 aan assets. Je margin level is dan 100%.

Als de prijs nu bv 10% daalt dan zijn je assets nog ¤450 waard, je margin level is op dat moment 50%. Als je nu zou verkopen dan krijg je totaal ¤50 terug.

Om te voorkomen dat de exchange geen geld meer kan verkrijgen van jou (als bv de prijs van de asset was gedaald naar onder de ¤400) gebruiken ze margin calls. Zodra je een bepaalde margin level overschrijd (dus daaronder komt) verkopen ze automatisch (een aantal) assets (liquidatie). Bij Kraken is deze grens voor BTC gesteld op 80%. Echter kregen ze gister waarschijnlijk mijn BTC niet verkocht op 80% (of vlak eronder) maar pas op 65%.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Volgens mij rekent okcoin andersom en zat ik daarmee in de war(80% verdampt en dus 20% margin dan stopt hij hem)

Het ziet er weer als een leuke correctie uit overigens. Hopelijk zet dit nog even door! :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator DevschuurŽ

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
LED-Maniak schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:40:
Het ziet er weer als een leuke correctie uit overigens. Hopelijk zet dit nog even door! :)
:N

Ik ben long voor 10BTC @ $881. To the moon!

• zomertje
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:06

zomertje

Barisax knorretje

quote:
.oisyn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:15:
[...]

Wil dat zeggen dat je 10BTC kan kopen op 881 wanneer jij dat wil?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaďek | Mijn kunst kopen?

• Revaes
  • Nu online
quote:
zomertje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:30:
[...]

Wil dat zeggen dat je 10BTC kan kopen op 881 wanneer jij dat wil?
Nee, dat hij 10BTC heeft gekocht voor 881/st (en dus hoopt op een hogere koers). Andersom zou het een short positie zijn. Wat jij beschrijft is heet in de aandelenwereld een optie, maar ik heb nog geen exchange gezien waarbij ze dat soort contracten aanbieden.

• .oisyn

.oisyn

Moderator DevschuurŽ

Demotivational Speaker

Topicstarter
^^^ dat :)

OKCoin heeft wel futures (een contract om N assets te kopen/verkopen voor prijs P op tijd T), ik weet niet of ze opties aanbieden.

.oisyn wijzigde deze reactie 06-01-2017 13:44 (64%)

• Fable
quote:
[...]

Ik heb er net 10 short gedaan op 866.
Wij verschillen een beetje van mening waar de koers heen gaat aankomende tijd. :+
Gisteren had ik het mis en kostte mij dat 2.5k dus ik hoop dat ik het nu iets beter heb bedacht.
quote:
Fable schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:39:
Even een aantal bijgekocht, nu weer omhoog aub :D

Op bitfinex is ie naar de 902 gegaan even.
Toen stond ie op 1040 en had ik er 30 long gedaan :X

Fable wijzigde deze reactie 06-01-2017 13:50 (24%)

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

quote:
Revaes schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Nee, dat hij 10BTC heeft gekocht voor 881/st (en dus hoopt op een hogere koers). Andersom zou het een short positie zijn. Wat jij beschrijft is heet in de aandelenwereld een optie, maar ik heb nog geen exchange gezien waarbij ze dat soort contracten aanbieden.
Maar als ik 10 btc koop en ze in een wallet zet dan is dat toch geen long? dus ergens is er een verschil.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaďek | Mijn kunst kopen?

• Tjeerd84
quote:
zomertje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Maar als ik 10 btc koop en ze in een wallet zet dan is dat toch geen long? dus ergens is er een verschil.
Je speculeert op een stijging van de waarde, door 10 BTC te kopen en te bewaren voor later. Long en short heeft niks met tijdsduur te maken, maar met stijging of daling van de waarde van iets.

• .oisyn

.oisyn

Moderator DevschuurŽ

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
Fable schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:47:
Gisteren had ik het mis en kostte mij dat 2.5k dus ik hoop dat ik het nu iets beter heb bedacht.

[...]

Toen stond ie op 1040 en had ik er 30 long gedaan :X
Goed om te horen dat iemand met een slecht trackrecord een tegengestelde voorspelling doet :+
Voorlopig staat mijn positie nu op $100 profit *D

.oisyn wijzigde deze reactie 06-01-2017 13:56 (6%)

• Tjeerd84
quote:
[...]

Ik denk wel dat we de komende weken gaan dalen. Er was duidelijk een 'whale' bezig met het oppompen van de prijs. Hij heeft gisteren in één klap alles verkocht en heeft miljoenen winst. De rest blijft achter in de bende.
Het idee is nu dat er naast minder vertrouwen in BTC er ook geen prijs meer wordt opgepompt door de 'whale'. De waarde van bitcoin gaat daardoor waarschijnlijk onder het punt zitten waarop er werd begonnen met het oppompen van de prijs. Ik denk zelf dat dat tussen de 700 en 750 euro gaat zijn.

• Fable
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Goed om te horen dat iemand met een slecht trackrecord een tegengestelde voorspelling doet :+
Voorlopig staat mijn positie nu op $100 profit *D
Ik doet het echt als daytrading nu, dus als ie nog even 10-15 $ zakt sluit ik de positie.

Fable wijzigde deze reactie 06-01-2017 13:58 (4%)

• .oisyn

.oisyn

Moderator DevschuurŽ

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
Tjeerd84 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Ik denk wel dat we de komende weken gaan dalen. Er was duidelijk een 'whale' bezig met het oppompen van de prijs. Hij heeft gisteren in één klap alles verkocht en heeft miljoenen winst. De rest blijft achter in de bende.
Het is idee is nu dat er naast minder vertrouwen ook geen prijs meer wordt opgepompt door de 'whale'. De waarde van bitcoin gaat daardoor waarschijnlijk onder het punt zitten waarop er werd begonnen met het oppompen van de prijs. Ik denk zelf dat dat tussen de 700 en 750 euro gaat zijn.
Dat denk ik ook hoor. Maar op zeer korte termijn (enkele dagen) schommelt hij gewoon nog heel erg hard, daar probeer ik van te profiteren. Mijn hoop is dat hij vandaag nog even de $950 aantikt, misschien nog wel hoger. Op iets langere termijn (enkele weken) zal hij idd naar beneden gaan. Wat betreft dit jaar verwacht ik dat we echter nog wel een nieuwe ATH gaan krijgen.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

quote:
Tjeerd84 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:52:
[...]

Je speculeert op een stijging van de waarde, door 10 BTC te kopen en te bewaren voor later. Long en short heeft niks met tijdsduur te maken, maar met stijging of daling van de waarde van iets.
Oh, dus eigenlijk ben ik al de hele tijd long aan het gaan.... niet alleen BTC, maar ook een aantal altcoins :)

• Tjeerd84
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Dat denk ik ook hoor. Maar op zeer korte termijn (enkele dagen) schommelt hij gewoon nog heel erg hard, daar probeer ik van te profiteren. Mijn hoop is dat hij vandaag nog even de $950 aantikt, misschien nog wel hoger. Op iets langere termijn (enkele weken) zal hij idd naar beneden gaan. Wat betreft dit jaar verwacht ik dat we echter nog wel een nieuwe ATH gaan krijgen.
Helemaal mee eens. Ik zie dat je in dollars handelt (en spreekt). Heb je daar een reden voor? Het wisselt inderdaad lekker na zo'n crash. Alsnog denk ik niet dat de 950 wordt gehaald. Ik zou als ik jou was in de 930 dollars gaan verkopen. Dan heb je alvast 500 dollar winst. 5% rendement op een dag is best veel! En als het niet lukt, kan je dan altijd nog boven de 881 verkopen, ik neem aan dat je daar wel ergens een stop loss hebt staan?

Tjeerd84 wijzigde deze reactie 06-01-2017 14:07 (7%)

• Tjeerd84
quote:
zomertje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Oh, dus eigenlijk ben ik al de hele tijd long aan het gaan.... niet alleen BTC, maar ook een aantal altcoins :)
Economie en handel is puur door mensen bedacht. Om zoveel mogelijk winst te behalen, worden er steeds nieuwe woorden, termen en constructies bedacht. Dit terwijl handel en geld juist iets heel eenvoudigs is. Ook speelt bij daytraden de menselijke emotie nog een rol en daarom is het altijd zo'n bende in de economie. En nu met bitcoin en andere moderne acties lijkt het steeds meer op (legaal) gokken met hier en daar een criminele actie.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

quote:
Tjeerd84 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:06:
[...]

Economie en handel is puur door mensen bedacht. Om zoveel mogelijk winst te behalen, worden er steeds nieuwe woorden, termen en constructies bedacht. Dit terwijl handel en geld juist iets heel eenvoudigs is. Ook speelt bij daytraden de menselijke emotie nog een rol en daarom is het altijd zo'n bende in de economie. En nu met bitcoin en andere moderne acties lijkt het steeds meer op (legaal) gokken met hier en daar een criminele actie.
Ik probeer de altcoins te vinden waar een goed project achter zit. En die dan een poosje vast te houden in de hoop er wat op te verdienen of een dikke slag te slaan. Iemand in Stratis toevallig? :P

• Fable
quote:
zomertje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Ik probeer de altcoins te vinden waar een goed project achter zit. En die dan een poosje vast te houden in de hoop er wat op te verdienen of een dikke slag te slaan. Iemand in Stratis toevallig? :P
Ik deed dit eerder ook, maar dan keek ik niet of er ook maar iets achter die coin zat.
Als er een nieuwe coin op de markt kwam ging ik die asap minen en dan bij een leuke winst verkopen.
Mijn leukste coin was Kittehcoin.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=383068.0
https://coinmarketcap.com/currencies/kittehcoin/

Op cryptsy had ik van een aantal altcoin, die niks waard waren, een berg gekocht in de hoop dat ze ooit een sprong zouden maken. Alleen is daar niks meer van over aangezien cryptsy er zelf met de coins vandoor is gegaan.

Fable wijzigde deze reactie 06-01-2017 14:18 (23%)

• .oisyn

.oisyn

Moderator DevschuurŽ

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
zomertje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:02:
[...]

De etymologie van de termen is een beetje fuzzy (ik heb er eens naar gezocht), short selling bestond in de 17e eeuw al. Uiteraard ten tijde van de VOC :+.

De consensus lijkt iig te zijn dat "short selling" komt van het feit dat men goederen verkoopt die men helemaal niet heeft. Ze zijn dus "short" op de betreffende assets. De verwachting is dat de prijs omlaag gaat, dus dat men de goederen later alsnog kunnen kopen om aan de beloofde verkoop te kunnen voldoen.
quote:
Tjeerd84 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Helemaal mee eens. Ik zie dat je in dollars handelt (en spreekt). Heb je daar een reden voor?
Transactievolume. Ik heb accounts op Kraken, Bitstamp en Bitfinex, maar al mijn assets staan momenteel bij Bitfinex vanwege de hoge volumes. Ben al een tijd niet op Kraken geweest, maar een aantal jaren geleden hakte de koop of verkoop van 10 BTC behoorlijk in het orderbook. Op Bitfinex kan ik gemakkelijk zo'n order erdoor gooien zonder dat dat enige invloed heeft op de koers :).

Ik heb het nog niet echt aangedurfd om naar een Chineze beurs over te stappen. Volgens mij kun je op OKCoin of Huobi je dollars ook niet withdrawen, toch?

.oisyn wijzigde deze reactie 06-01-2017 14:17 (34%)

• Matt

Matt

RMS Lusitania

quote:
zomertje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Ik heb ook Stratis. Project ziet er inderdaad wel veelbelovend uit.

Verder ook nog Lisk, Waves, Antshares en Iconomi.

Matt wijzigde deze reactie 06-01-2017 14:18 (6%)

Hallo allemaal

• Tjeerd84
Tja. Maar zo te zien zijn wij allemaal mensen die genoeg geld verdienen met werken en die wat extra spaargeld over hebben. Door het werk krijgen we elke maand flink wat geld binnen. Met bitcoin kun je soms een leuk bedragje ontvangen, maar soms (zoals met zo'n crash waar Kraken faalt) ben je ook weer wat kwijt. Ik merk in ieder geval dat naarmate de prijs stijgt, ik minder BTC in bezit heb. Toen het net nieuw was had ik er zo 50 gemined. Maar die bewaar je niet als er een mooie piek op 30 euro zit en je gewoon niet kan weten dat de prijs nog eens naar 1000+ euro stijgt. Met daytriden verdien je soms een paar tientjes en een andere keer een paar euro. Soms verlies je een paar uiteraard. Maar ook daar zit geen groot geld, terwijl het wel veel tijd en soms wat frustratie kost.

• Fable
quote:
Tjeerd84 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:18:
Tja. Maar zo te zien zijn wij allemaal mensen die genoeg geld verdienen met werken en die wat extra spaargeld over hebben. Door het werk krijgen we elke maand flink wat geld binnen. Met bitcoin kun je soms een leuk bedragje ontvangen, maar soms (zoals met zo'n crash waar Kraken faalt) ben je ook weer wat kwijt. Ik merk in ieder geval dat naarmate de prijs stijgt, ik minder BTC in bezit heb. Toen het net nieuw was had ik er zo 50 gemined. Maar die bewaar je niet als er een mooie piek op 30 euro zit en je gewoon niet kan weten dat de prijs nog eens naar 1000+ euro stijgt. Met daytriden verdien je soms een paar tientjes en een andere keer een paar euro. Soms verlies je een paar uiteraard. Maar ook daar zit geen groot geld, terwijl het wel veel tijd en soms wat frustratie kost.
In daytrading kan echt wel veel geld zitten, als je eens iets gaat handelen met een leuke hefboom kan het rap gaan.

• Tjeerd84
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:11:
[...]
Transactievolume. Ik heb accounts op Kraken, Bitstamp en Bitfinex, maar al mijn assets staan momenteel bij Bitfinex vanwege de hoge volumes. Ben al een tijd niet op Kraken geweest, maar een aantal jaren geleden hakte de koop of verkoop van 10 BTC behoorlijk in het orderbook. Op Bitfinex kan ik gemakkelijk zo'n order erdoor gooien zonder dat dat enige invloed heeft op de koers :).

Ik heb het nog niet echt aangedurfd om naar een Chineze beurs over te stappen. Volgens mij kun je op OKCoin of Huobi je dollars ook niet withdrawen, toch?
10 BTC was eerst redelijk wat inderdaad. Het maakt verder niet uit of je bij Kraken of Bitfinex zit dan, maar ik dacht, misschien heb je er een speciale reden voor.
Doe je soms ook iets met arbitrage? Dat lijkt mij nog wel eens wat, alleen dat werkt pas goed als je op meerdere exchanges vrij veel geld en bitcoins hebt staan. En persoonlijk heb ik niet veel zin om zoiets te doen, het is meer werk dan gewoon wat daytraden voor de lol.

• Tjeerd84
quote:
Fable schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:21:
[...]

In daytrading kan echt wel veel geld zitten, als je eens iets gaat handelen met een leuke hefboom kan het rap gaan.
Een hefboom zorgt er ook voor dat je meer verlies kan hebben. Dat heft elkaar op (pun intended). Wat dat betreft zou .oisyn ook 10k in het casino op rood kunnen zetten. 50/50 en je wint 10k in een minuut, waarbij je bij BTC maanden bezig bent om met veel geluk zoiets te bereiken.

EDIT: over .oisyn gesproken ... de prijs zakt alweer. Verkopen bij 885 dollar??

Tjeerd84 wijzigde deze reactie 06-01-2017 14:28 (28%)

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

quote:
Matt schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:16:
[...]

Ik heb ook Stratis. Project ziet er inderdaad wel veelbelovend uit.

Verder ook nog Lisk, Waves, Antshares en Iconomi.
Iconomi, xem en btc natuurlijk.

quote:
Tjeerd84 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:22:
[...]
Doe je soms ook iets met arbitrage? Dat lijkt mij nog wel eens wat, alleen dat werkt pas goed als je op meerdere exchanges vrij veel geld en bitcoins hebt staan. En persoonlijk heb ik niet veel zin om zoiets te doen, het is meer werk dan gewoon wat daytraden voor de lol.
Het valt behoorlijk tegen hoeveel er tegenwoordig nog met arbitrage te halen valt. De markt hiervoor is behoorlijk verzadigd en de winstmarges zijn meestal kleiner dan de transactie-kosten. Op de plekken waar nog wel winstmarge over is, is er vaak een andere beperking (bv China met fiat valuta die je moeilijk rond krijgt).

Overigens is het niet veel werk om het te doen zodra het eenmaal op gang is. Een stuk relaxter dan daytraden, want alles wordt netjes afgehandelt door een computerprogramma. De enige handmatige acties die ik zelf uitvoerde was een paar keer per week geld en bitcoins overboeken om te zorgen dat alles weer op de juiste plek stond en af en toe de bot iets minder triggerhappy maken dmv een instelling (als het meeste van mijn geld niet op de juiste plek stond liet ik het ding langer wachten op grotere winstmarges alvorens met het restje geld aan de slag te gaan).

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

quote:
Tjeerd84 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:18:
ik heb er inderdaad een klein stukje spaargeld in zitten, gewoon omdat t leuk is :)

• Fable
quote:
Tjeerd84 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Een hefboom zorgt er ook voor dat je meer verlies kan hebben. Dat heft elkaar op (pun intended). Wat dat betreft zou .oisyn ook 10k in het casino op rood kunnen zetten. 50/50 en je wint 10k in een minuut, waarbij je bij BTC maanden bezig bent om met veel geluk zoiets te bereiken.

Als je loopt te gokken waar een koers heen gaat is het inderdaad net als gokken in het casino.

Maar vaak kan je wel iets voorspellen door middel van het verloop van de koers. Bij BTC is dit niet echt het geval aangezien daar het volume veel te laag is en er veel met emotie gehandeld wordt.

Je zou natuurlijk ook kunnen daytraden in tarwe, suiker, of in aandelen.

Beetje offtopic, maar heel soms heb je wel geluk :)

• Tjeerd84
quote:
Fable schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Als je loopt te gokken waar een koers heen gaat is het inderdaad net als gokken in het casino.

Maar vaak kan je wel iets voorspellen door middel van het verloop van de koers. Bij BTC is dit niet echt het geval aangezien daar het volume veel te laag is en er veel met emotie gehandeld wordt.

Je zou natuurlijk ook kunnen daytraden in tarwe, suiker, of in aandelen.

Beetje offtopic, maar heel soms heb je wel geluk :)
[video]
Ik had het ook alleen over BTC :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator DevschuurŽ

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
Tjeerd84 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:25:
Ik had een stop loss op 893, die is helaas gehit :). Ach, toch weer $100 verdiend vandaag.

.oisyn wijzigde deze reactie 06-01-2017 15:51 (7%)

• Tjeerd84
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:51:
[...]

Ik had een stop loss op 893, die is helaas gehit :). Ach, toch weer $100 verdiend vandaag.
Ik zag het op de charts al gebeuren inderdaad. Toen dacht ik al even aan jou en dat je waarschijnlijk daar wel een stop loss had staan. Maar inderdaad, zolang je winst hebt (en/of plezier eraan) is het goed. Er komen nog genoeg momenten om wat BTC te traden...

• Fable
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:51:
[...]

Ik heb de short gesloten op 830 (BTC-E) en ook even mijn winst gepakt.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
Fable schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:33:
[...]

Ik heb de short gesloten op 830 (BTC-E) en ook even mijn winst gepakt.
Doe je dat via de externe app? Via webinterface kon het volgens mij niet.

Net wel even een 'gok' gewaagd op bitmex: 140% winst. :') Heeft even >200% gestaan. Gekte :F

• Fable
quote:
LED-Maniak schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Doe je dat via de externe app? Via webinterface kon het volgens mij niet.

Net wel even een 'gok' gewaagd op bitmex: 140% winst. :') Heeft even >200% gestaan. Gekte :F
Ik doe dat via plus500.
De BTC koers daar is gerelateerd aan de BTC-E koers.

• Michel2
  • Laatst online: 26-07 23:17
quote:
Fable schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:11:
[...]

Ik deed dit eerder ook, maar dan keek ik niet of er ook maar iets achter die coin zat.
Als er een nieuwe coin op de markt kwam ging ik die asap minen en dan bij een leuke winst verkopen.
Mijn leukste coin was Kittehcoin.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=383068.0
https://coinmarketcap.com/currencies/kittehcoin/

Op cryptsy had ik van een aantal altcoin, die niks waard waren, een berg gekocht in de hoop dat ze ooit een sprong zouden maken. Alleen is daar niks meer van over aangezien cryptsy er zelf met de coins vandoor is gegaan.
advies: flikker die wallet maar van je pc 8)7

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:49
quote:
Tjeerd84 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:06:
[...]

Precies en dat verpest min of meer de coin ook. Leuk dat er vraag is, jammer dat die vraag bedoelt is als aanbod want dat maakt het gewoon nep.
Zelf zit ik helaas al te lang in dit wereldje dat ik me zelfs hierom ben gaan ergeren (Vooral de daytraders om het maar een naam te geven, dat maakt het allemaal niet beter).
Dat is dan ook geen vertrouwen hebben in iets (bijv de Bitcoin) maar gewoon euro's willen verdienen met niks doen.
Vooral dat eerste (vertrouwen) maakte de bitcoin zo sterk, dat vertrouwen wordt door veel traders volledig verwoest, en wij (ik en vast en zeker meer) die er toekomst in zien, zien die toekomst langzaam verdwijnen.
Vraag is goed, aanbod een stuk minder. Bij de meeste hier is het 50-50.. Jammer.

Hoe ik het noem: kruimeldieven die profijt maken van de grote criminelen (whales en pump/dumpers). Mee liften op de stijgende prijs, en mee dumpen alvorens de dalende prijs. Uiteraard dan maar met misschien 1btc, misschien 2? Misschien niet eens zoveel tov de echte whales (vandaar: kruimeldieven en grote criminelen).

Nu maak ik me misschien er ook deels schuldig aan, sommige coins die mine ik en die trade ik weer voor BTC. Ook ik lift soms mee bij pumps en dumps maar dan alleen alt coin - btc.
Neem bijv monero, ingekocht toen deze op circa 1-2 dollar zat en verkocht toen deze op circa 18 dollar stond. Dat zijn leuke dingen, maar ik blijf wel bij de BTC en ik ga er geen euro's van maken (bewijst het vertrouwen ook wel deels in de BTC).

LopendeVogel wijzigde deze reactie 07-01-2017 08:13 (22%)

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:49
quote:
Michel2 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:08:
[...]

advies: flikker die wallet maar van je pc 8)7
Dat niet alleen, bitcointalk.org begint een verzamelplek voor scammers te worden.
Veel verbogen remote-control systemen in nieuwe coins(wallets), geen virus scanner die erom kraait (nee ook niet die halfgebakken virustotal wat je daar altijd voorbij ziet komen). Eenmaal de wallet erop is een open deur voor de ''hacker'' (lees: scammer).
Dan de ico, flippo, crowdfund en al die andere scam trucjes daar wordt je ook niet vrolijker van op bitcointalk.org.
mprep heeft er ook een topic voor gemaakt

• Fable
Dat ik met MEOW bezig was is alweer twee jaar geleden, winst gepakt en nooit meer naar omgekeken.

• Tjeerd84
Zo. Het was vannacht weer raak.. nog eens 60 euro eraf. En dit gaat nog wel even door zo. Ik had zelf verwacht dat de ondergrens bij 700-750 zou liggen over een paar weken, maar het lijkt er nu op dat het dalen harder gaat. Je kan nu goed zien hoeveel geld er ingepompt werd om de prijs zo hoog te krijgen.

• Marselaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12-08 22:18
quote:
Tjeerd84 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:42:
Zo. Het was vannacht weer raak.. nog eens 60 euro eraf. En dit gaat nog wel even door zo. Ik had zelf verwacht dat de ondergrens bij 700-750 zou liggen over een paar weken, maar het lijkt er nu op dat het dalen harder gaat. Je kan nu goed zien hoeveel geld er ingepompt werd om de prijs zo hoog te krijgen.
Jij zegt "whale", maar ik hoorde ook weer "china". Of is China in dit geval de whale geweest?

PSN: Marselaar

• Tjeerd84
quote:
Marselaar schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:51:
[...]

Jij zegt "whale", maar ik hoorde ook weer "china". Of is China in dit geval de whale geweest?
China heeft er niks aan als de prijs (onverwacht) weer keldert, net als ons. Het is duidelijk dat er op een gegeven moment een whale alles heeft verkocht. China bleef tijdens de 'crash' zelfs het langst nog op een hoge prijs zitten.
Daar gaan we weer...

• jannes_beterams
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:40
Dit is toch juist wel mooi als trader :) Jammer dat ik gewoon geen tijd heb. Ken mezelf en doe dan te snel panic... Maar was wel van plan een dagje pakken deze week om wat cash te vangen. Mooie ontwikkeling!

• Michel2
  • Laatst online: 26-07 23:17
quote:
LopendeVogel schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:11:
[...]

Dat niet alleen, bitcointalk.org begint een verzamelplek voor scammers te worden.
Veel verbogen remote-control systemen in nieuwe coins(wallets), geen virus scanner die erom kraait (nee ook niet die halfgebakken virustotal wat je daar altijd voorbij ziet komen). Eenmaal de wallet erop is een open deur voor de ''hacker'' (lees: scammer).
Dan de ico, flippo, crowdfund en al die andere scam trucjes daar wordt je ook niet vrolijker van op bitcointalk.org.
mprep heeft er ook een topic voor gemaakt
Tip kijk eens naar glasswire. Dat programma laat alle netwerk activiteiten zien op je computer. Als er een nieuwe verbinding is komt er een pup up + je kan zeggen dat die verbinding geblokkeerd moet worden zodat er nooit meer verbinding kan worden gemaakt.

Je kan ook voor iedere coin wallet een virtuele windows 7 maken op je computer met vmware workstion bijvoorbeeld. Kost wel wat ruimte op je hard disk maar er kan maar 1 wallet gehackt worden :P

• sjukke
  • Laatst online: 15-08 16:14
China klapt hard naar beneden vandaag.. -12% en de rest volgt..

sjukke wijzigde deze reactie 11-01-2017 12:29 (17%)

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:04

Tourniquet

Hiya, fellas!

quote:
sjukke schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:28:
China klapt hard naar beneden vandaag.. -12% en de rest volgt..
http://www.cnbc.com/2017/...to-investigate-firms.html

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

China heeft Bitcoin weer gebanned voor de honderdste keer?

De exchange BTCC meldt op Twitter:
quote:
1/ A group of regulators consisting of the SH branch of PBOC, the SH Financial Affairs office & other related govt agencies visited BTCC.

2/ During this visit, we followed up on prior discussions and shared details about our business model and operations with the group.

3/ We expect to continue with additional meetings later this week.

4/ All operations at BTCC are normal and we continue to actively work with regulators to ensure that we remain compliant.

5/ In the meantime, we urge our customers to take a rational & cautious view to news articles which speculate on the visit and discussions.
De daling van vandaag begon toen bekend werd dat Chinese autoriteiten in gesprek waren met de grote exchanges. Inmiddels probeert BTCC de boel wat te kalmeren. Vooralsnog is er heel veel speculatie en weinig concreets.

• Cliffie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:34

Cliffie

Trompetslet

Dit soort ongein zorgt er wel voor dat de Bitcoin nooit door het grote publiel omarmt gaat worden. Te onzekere waarde, alleen maar speculatie. Gedoe :P

Unieke mozaieken en tekeningen: www.dekleinekunstenaar.nl

• PilatuS
quote:
Cliffie schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:40:
Dit soort ongein zorgt er wel voor dat de Bitcoin nooit door het grote publiel omarmt gaat worden. Te onzekere waarde, alleen maar speculatie. Gedoe :P
Ik vind het prima zo. Ik wacht het nog even af tot ie wat verder gezakt is om in te kopen. Dan weer wachten tot ie weer boven de 1000 uitkomt.

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Jammer dat ik niet goed op zat te letten. Te laat gekocht voor ¤830 en te laat verkocht voor ¤880.
Ik wil zo graag een keer lompe winst hebben. :P Mensen die voor ¤600 kochten en bij de ¤1000 verkochten hebben vast een dikke glimlach zo begin 2017. :P

Schrijf je reacties gewoon in Markdown.

• Marselaar
Hebben jullie ook dat op Kraken stop loss orders niet worden uitgevoerd? Is daar meer over bekend?

• komkommer

komkommer

Koffie

quote:
Marselaar schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:50:
Hebben jullie ook dat op Kraken stop loss orders niet worden uitgevoerd? Is daar meer over bekend?
komkommer in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

• Marselaar
quote:
Ok, verder niets bekend dus. Ik dacht dat het alleen toen die dag was maar lees nu dat het al langer speelt.

Marselaar wijzigde deze reactie 12-01-2017 09:33 (14%)

• Revaes
  • Nu online
quote:
Marselaar schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:50:
Bij snelle markt bewegingen kan het zijn dat een limit order niet wordt uitgevoerd omdat de koers er te snel overheen gaat. Stel je gaat long voor ¤800/btc en je stel een stoploss (limit) in ergens op 770. Als nu de koers ineens zakt van 775 naar 765, dan wordt jouw order door Kraken geplaatst zodra de koers op of onder de 770 staat. Echter is de nieuwe koers dan al 765, jouw sell order staat op en die wordt dan dus niet altijd gevuld. Zelf zet ik mijn stop losses altijd als een market order klaar (en ook bijna altijd trailing stop), ik heb nog niet gehad dat ze niet gevuld werden.

Waarschijnlijk is er in het Kraken systeem wel enige nuance aangebracht om bovenstaand scenario te voorkomen, maar ik heb de verhalen vaker voorbij horen komen. Je zou nog wel kunnen controleren of jouw specifieke order wel in de boeken terecht is gekomen. Als dat niet het geval is, dan gaat er iets anders mis.

• komkommer

komkommer

Koffie

quote:
Revaes schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:34:
[...]

Bij snelle markt bewegingen kan het zijn dat een limit order niet wordt uitgevoerd omdat de koers er te snel overheen gaat. Stel je gaat long voor ¤800/btc en je stel een stoploss (limit) in ergens op 770. Als nu de koers ineens zakt van 775 naar 765, dan wordt jouw order door Kraken geplaatst zodra de koers op of onder de 770 staat. Echter is de nieuwe koers dan al 765, jouw sell order staat op en die wordt dan dus niet altijd gevuld. Zelf zet ik mijn stop losses altijd als een market order klaar (en ook bijna altijd trailing stop), ik heb nog niet gehad dat ze niet gevuld werden.

Waarschijnlijk is er in het Kraken systeem wel enige nuance aangebracht om bovenstaand scenario te voorkomen, maar ik heb de verhalen vaker voorbij horen komen. Je zou nog wel kunnen controleren of jouw specifieke order wel in de boeken terecht is gekomen. Als dat niet het geval is, dan gaat er iets anders mis.
Bij ons gaat het om stoploss market orders.

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

• Marselaar
quote:
[b][message=49827857,noline]Revaes schreef op donderdag 12 januari 2017 @

Je zou nog wel kunnen controleren of jouw specifieke order wel in de boeken terecht is gekomen. Als dat niet het geval is, dan gaat er iets anders mis.
Er gaat iets anders mis. De order wordt helemaal niet getriggerd ook al is de stop prijs bereikt.

• komkommer

komkommer

Koffie

quote:
Marselaar schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:50:
[...]

Er gaat iets anders mis. De order wordt helemaal niet getriggerd ook al is de stop prijs bereikt.
Dat. Ze worden uberhaupt niet getriggerd. Het enige dat wij aan communicatie tot dusver hebben gehad is dat ze problemen met marketorders hebben.

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

• Marselaar
quote:
komkommer schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:09:
[...]

Dat. Ze worden uberhaupt niet getriggerd. Het enige dat wij aan communicatie tot dusver hebben gehad is dat ze problemen met marketorders hebben.
Maar stop loss limit orders gaan ook niet dus... Weet eigenlijk niet of het incidenteel of structureel is

• jannes_beterams
  • Laatst online: 13:40
quote:
Marselaar schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:14:
[...]

Maar stop loss limit orders gaan ook niet dus... Weet eigenlijk niet of het incidenteel of structureel is
Dat was de hele reden dat ik gestopt was met traden met stop loss orders. Drie keer nat gegaan bij Bitfinex en twee keer bij Kraken. Erg jammer :( Volgens mij trekken de systemen het gewoon niet als het zo snel gaat. Lijkt me ook best complex om te maken.

• Marselaar
quote:
jannes_beterams schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:24:
[...]

Dat was de hele reden dat ik gestopt was met traden met stop loss orders. Drie keer nat gegaan bij Bitfinex en twee keer bij Kraken. Erg jammer :( Volgens mij trekken de systemen het gewoon niet als het zo snel gaat. Lijkt me ook best complex om te maken.
Het werkt nu ook niet dus met de snelheid van de markt heeft het niet echt te maken .

• Revaes
  • Nu online
Ja het gaat niet helemaal lekker bij Kraken. Ik wilde net een short positie closen met een buy limit order. Ik had hem echter te laag gezet en wilde de order weer verwijderen. Kreeg toen de foutmelding dat de order niet bestond. Ik dus opnieuw een order plaatsen omdat mijn positie nog steeds open leek te staan. Blijkbaar zijn toen beide order uitgevoerd waardoor ik 2x een buy heb gedaan en nu dus long zit. Misschien niet eens zo'n slechte positie nu.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
Revaes schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:00:
Ja het gaat niet helemaal lekker bij Kraken. Ik wilde net een short positie closen met een buy limit order. Ik had hem echter te laag gezet en wilde de order weer verwijderen. Kreeg toen de foutmelding dat de order niet bestond. Ik dus opnieuw een order plaatsen omdat mijn positie nog steeds open leek te staan. Blijkbaar zijn toen beide order uitgevoerd waardoor ik 2x een buy heb gedaan en nu dus long zit. Misschien niet eens zo'n slechte positie nu.
Interface van kraken is op dat gebied inderdaad zeer bagger en traag(lees: veel handelingen).

Pagina: 1 ... 22 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*