Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Revaes
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21-07 16:16
Mijn laatste drie trailing stops gewoon zijn getriggerd en uitgevoerd.

• SonyEricsson
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:38
Margin trading is stopgezet bij de grotere Chinese exchanges. China wil dit reguleren zo blijkt en niet de hele crypto bannen. Speculatie nu nog., de grotere chinese traders lijken hier geen last van te hebben. 5600yuan is vandaag gehaald en mocht er geen negatief nieuws verder komen lijkt het erop dat we nu gematigd gaan verder klimmen. Kopen als een gek met leverage kan nu dus niet meer. Ook dat dit stil naar buiten is gebracht lijkt het erop dat de regering weet dat elke scheet van hun de btc zwaar beÔnvloed. Hoera dus. Weg met de daytraders vanuit china

• Marselaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-07 18:15
quote:
Revaes schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:00:
Mijn laatste drie trailing stops gewoon zijn getriggerd en uitgevoerd.
Trailings doen het wel. Stop loss (soms?) niet

PSN: Marselaar

• Revaes
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21-07 16:16
quote:
Marselaar schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:26:
[...]

Trailings doen het wel. Stop loss (soms?) niet
Ik zet mijn trailing stop in als stop loss, probleem opgelost.

edit:
Dit is natuurlijk geen sluitende oplossing, maar voor mij wel werkbaar.

Revaes wijzigde deze reactie 16-01-2017 11:38 (14%)

• GOTD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-07 22:07
Bitcoin is inmiddels alweer op $870 op bitstamp. Dit gaat weer te snel en ik verwacht dat er weer een paar volatiele dagen aankomen.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:48

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verdorie gisteren nog een trailing stop gehit rond de $830 }:|

In the game of chess, you can never let your adversary see your pieces.

• SonyEricsson
  • Laatst online: 12:38
quote:
.oisyn schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:54:
Verdorie gisteren nog een trailing stop gehit rond de $830 }:|
jij nog 830
ik had hem op 5750yuan :')

anyway §850 is een mooie punt om verder te kijken niet en een beetje bij te komen van de crash.
Zorgt ook weer voor weer activiteit onder de traders

SonyEricsson wijzigde deze reactie 17-01-2017 09:31 (26%)

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

LED-Maniak

Dat is behoorlijk C12H22O11

Gaat weer lekker.

PBOC schijnt te hebben verklaard dat er ongeregeldheden zijn gevonden bij de chinese exchanges en er niet genoeg wordt gedaan aan witwaspraktijken.

Long gegaan op de dip: 807 euro. Ben benieuwd hoe ver we herstellen.

[edit]
Dat was een makkelijke profit zeg :+

LED-Maniak wijzigde deze reactie 18-01-2017 16:32 (26%)

ProtoART - Hoge resolutie 3D-Print service, snelle levering, lage prijs!
10$ korting bij de eerste bestelling via 3D-Hubs(DM even!)

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:48

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vanaf a.s. dinsdag introduceren de 3 grote Chinese exchanges (OKCoin, Huobi en BTC China) trading fees. Vandaar dat de Chinezen nu dumpen naar het schijnt.

https://twitter.com/cnLedger/status/823146829701259264

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• mcdronkz
  • Laatst online: 21-07 09:33
quote:
Tourniquet schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:16:
Vanaf a.s. dinsdag introduceren de 3 grote Chinese exchanges (OKCoin, Huobi en BTC China) trading fees. Vandaar dat de Chinezen nu dumpen naar het schijnt.

https://twitter.com/cnLedger/status/823146829701259264
Wat voor invloed zal dit hebben op de waarde van BTC? Zal de prijs nu substantieel dalen, of is daar niets zinnigs over te zeggen?

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:07
quote:
mcdronkz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:39:
[...]

Wat voor invloed zal dit hebben op de waarde van BTC? Zal de prijs nu substantieel dalen, of is daar niets zinnigs over te zeggen?
Volgens mij is daar weinig over te zeggen. Het gaat wel iets doen met het handelsvolume natuurlijk. Daar kan de koers op die markten meer of minder volatiel door worden (meer doordat een grote transactie meer invloed kan hebben bij een kleiner volume, minder omdat er minder automatische transacties zullen volgen op een transactie).

Drupal 8 of Laravel developer? Kom werken bij SWIS.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Ben benieuwd wie nu "schuldig" is aan de koers van de laatste dagen. Het beweegt maar weinig opeens.

• Moods
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 28-03 22:11
quote:
LED-Maniak schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:15:
Ben benieuwd wie nu "schuldig" is aan de koers van de laatste dagen. Het beweegt maar weinig opeens.
http://www.reuters.com/ar...ina-bitcoin-idUSKBN1570EZ

Moods wijzigde deze reactie 27-01-2017 16:33 (64%)

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:39
Deze ook: http://www.coindesk.com/r...ing-new-age-trading-fees/

Hele verhouding van volumes tussen landen is nu anders, ipv 98% China is dat nu ergens rond de 30% oid.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Kraken heeft er in ieder geval weer zin in :)

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:48

Tourniquet

Hiya, fellas!

quote:
DaCoTa schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:58:
Deze ook: http://www.coindesk.com/r...ing-new-age-trading-fees/

Hele verhouding van volumes tussen landen is nu anders, ipv 98% China is dat nu ergens rond de 30% oid.
Inderdaad:

https://cl.ly/0H2a2m3d0j2v/C3JqhO4WYAAs-Yj.jpg-large.jpeg

(bron: https://twitter.com/randomoracle/status/824839113358639106)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Gaat Chinees nieuwjaar nog invloed hebben? > Red envelopes..

• Blord
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:16

Blord

Hello Kitty !

quote:
Ik snap ook niet waarom de Chinese trading sites zonder fee's werken. Dat is toch hun business model. Waar halen ze hun inkomsten vandaan ? Of is dat zoiets als gesponsord door de overheid zoals de gratis verzending van de Chinese shops.

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• Hatsieflatsie
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 22:44
quote:
Blord schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:34:
[...]

Ik snap ook niet waarom de Chinese trading sites zonder fee's werken. Dat is toch hun business model. Waar halen ze hun inkomsten vandaan ? Of is dat zoiets als gesponsord door de overheid zoals de gratis verzending van de Chinese shops.
Ze berekenen wel transactiekosten als men geld wilt overboeken naar de Chinese exchanges, of geld wilt terughalen van exchanges naar hun bankrekening. Dat is hun business model.

• Moods
Ik ben vrij nieuw met kopen/verkopen op een btc exchange. Ik rommel wat op kraken.com.
Klopt het dat de fee die berekend wordt bij een limit order lager is dan bij een take-profit order? Volgens mij betaal ik voor de limit 0,16% en voor de take-profit 0,26%. Weet iemand waar ik dit kan teruglezen hoe die order fee's berekend worden?
Zijn er nog andere geniale tips, trics of wetenswaardigheden bij de handel en wandel op kraken? ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

Topicstarter
Je hebt wel taker en maker fees. De maker fee betaal je als een order van jou in het orderbook gevuld wordt door iemand anders. Die persoon betaalt de taker fee. Maker krijg je dus alleen bij limit orders die niet al gematcht zijn met die van anderen anderen in het orderbook (wat het effectief (deels) een market order maakt)

.oisyn wijzigde deze reactie 28-01-2017 19:05 (12%)

• grippa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-07 00:50
Mooi de stabiliteit van de laatste ~2 weken. Op naar de $1200-1300 eind van het jaar.

• kristof1234
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 14:23
Op aanraden mocht ik mijn vraag hier stellen. Zier hieronder copy-paste van andere bitcoin topic.

=====

Weet iemand of het toegestaan is om van trading site #1 naar trading site #2 je bitcoins te moven (respectievelijk withdrawal en funding) zonder eerst langs je eigen private wallet te gaan, om aldus zo bv. 5 euro SEPA withdrawal kosten te vermijden.

In principe kan ik toch EUR opladen bij #1, EUR/BTC wisselen, deze BTC doorsturen naar #2, BTC/EUR wisselen bij #2 (mogelijk voor een betere waarde, maar dat is een risico dat ik moet nemen), tenslotte EURO gratis via SEPA laten terugstorten.

Vraagje: als men dit gedrag meerdere keren herhaald, zouden de grote namen hier een bezwaar tegen hebben?

(1) In principe, corrigeer me als ik verkeerd ben, als ik van TS1 naar TS2 stuur dan weten ze helemaal toch niet of het bitcoin adres geassocieerd is met TS2. Er kan toch geen onderscheid gemaakt worden of ik de BTC nu verstuur naar mijn eigen wallet of naar een andere concurrerende site? Tenzij die bedrijven een hele reeks bitcoin adressen op voorhand reserveren en dit publieke informatie is, of onderlinge info tussen de bedrijven zelf?

(2) Desondanks kunnen ze misschien een mechanisme detecteren: account volpompen en onmiddellijk weer weglopen, enkele dagen later opnieuw volpompen, etc. Er staat echter niets in het reglement. Op reddit etc. zie je wel sporadisch mensen klagen dat hun account geblokkeerd werd (maar misschien waren die met echt iets verkeerd bezig).

Ik weet niet of dat een reden zou kunnen zijn om mijn account te bevriezen? Voor die paar euros winst, wil ik het risico niet lopen.
=====

cf. ook deze reddit post voor een voorbeeld. Betekent dit dat ze in principe zouden kunnen zien dat ik iets naar een concurrent stuur, als dat laatste voordeliger is (voor mij)? Geen idee of ze (a) dat kunnen zien, (b) als onregelmatig gedrag beschouwen, (c) dit aanleiding geeft voor account te bevriezen.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Waarom zou dat niet mogen? In het verleden heb ik dit honderden keren gedaan.

Wat je wil bereiken is arbitrage tussen exchanges. Reken het eens goed door, op het moment is het weinig winstgevend.

Het kan wel zo zijn dat jouw bank vragen gaat stellen, dat is ook al eens gebeurd.

LED-Maniak wijzigde deze reactie 29-01-2017 14:46 (17%)

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07:37
quote:
grippa schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:37:
Mooi de stabiliteit van de laatste ~2 weken. Op naar de $1200-1300 eind van het jaar.
Gebaseerd op :?

• kristof1234
ok, bedankt voor antwoord. Ik was gewoon beetje skeptisch omwille van bovenstaande reddit post, die stelde dat coinbase nagaat waar jou bitcoins naar toe gaan!

• grippa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-07 00:50
quote:
Kans op Bitcoin als ETF dit jaar is zeer reŽel. Daarnaast verwacht ik verduidelijking over de kant waar bitcoin naar toe gaat mbt schalen dit jaar. Verder, trek de lijn maar eens door vanaf ongeveer 2 jaar geleden.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Heb ik nieuws gemist? Gaat weer lekker! Eindelijk levert die long die al een hoop lending fees heeft gekost wat op.

• Yellowneck
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Yellowneck

Dure hobby....:\

quote:
LED-Maniak schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:04:
Heb ik nieuws gemist? Gaat weer lekker! Eindelijk levert die long die al een hoop lending fees heeft gekost wat op.
Ik geef Trump de 'schuld'.....is die toch ergens goed voor :P

Fotogear: Canon 80D + BG-E14 | Canon 400D + BG-E3 | 17-55mm F2.8 | 50mm F1.8 | 10-22mm F3.5-4.5 | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
Yellowneck schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:05:
[...]

Ik geef Trump de 'schuld'.....is die toch ergens goed voor :P
Je kan inderdaad zeggen wat je wil maar dat hij de koersen van valuta en aandelen beweegt is meer dan waar. :)

Het gaat mij wel weer even te hard omhoog.. Ingekocht op 855 en 863 euro dus maar even wat stops gezet voor het geval dit weer naar beneden komt. :)

• Yellowneck
  • Nu online

Yellowneck

Sja, bitcoin toch altijd wat levendiger als er wat chaos in de wereld is. En Trump is goed bezig daarmee 😅.

Zit zelf nog met wat bitcoins gekocht op $565 en $602. Iedere keer zet ik voor mezelf een sell target, maar iedere keer houd ik me er niet aan, wacht net zo lang tot t weer inzakt en dan denk ik ok volgende keer echt....wat een vicieuze cirkel.

Fotogear: Canon 80D + BG-E14 | Canon 400D + BG-E3 | 17-55mm F2.8 | 50mm F1.8 | 10-22mm F3.5-4.5 | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13:05
Zou iemand mij eens kunnen helpen mbt uitleg over Margin Trading?

Zelf zit ik op Kraken, en op "intermediate" heb ik het volgende scherm voor mn neus:
https://gyazo.com/bf41a726fd7bfadcdbf976c1eb110537

Ik vind het lastig Margin Trading echt te doorgronden. Ik begrijp het concept van geld lenen, en daarmee handelen tot op zeker hoogte. Zo heb ik weinig gevoel bij hoeveel geld je hier nou voor betaalt per hoeveel tijd (ik neem aan meer naarmate je de leverage verhoogt), en of het bv zin heeft om als je, laten we zeggen, 2BTC hebt, om dan toch met 1 BTC te kopen met leverage op 2x, of dat je dan beter gewoon je eigen 2 BTC kan gebruiken om in te kopen omdat je dan de lending fees vermijdt.
Ook snap ik de tickbox "Post Limit Order" niet.

Ga ik dan naar "advanced" (https://gyazo.com/344debc44436a05549d14075ddf5ccee) dan snap ik ook de "Conditional Close" tab niet goed.

Als iemand me dit wil uitleggen in Jip en Janneke taal zou ik diegene zeer erkentelijk zijn :)

PS: Momenteel is alles wat ik heb gedaan wat "buy low sell high" basic trading. Was erg leuk, en ik probeer nu dus Margin Trading en Arbitrage ook te leren.

Stoffa wijzigde deze reactie 31-01-2017 18:12 (7%)

• KerberosX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-07 20:13
Zijn er nog mensen die de afgelopen dagen problemen hebben met zeer langzame BTC transacties?

Heb sinds gisteren 4x ~0.1 BTC verstuurd. Drie daarvan hebben momenteel nog geen enkele bevestiging. Eentje dateert zelfs van gisterennamiddag en zit dus al +24 uur geblokkeerd.

Heb tot voor gisteren altijd de standaard fee gebruikt en nooit dit probleem gehad. Als ik nu de fee verhoog, gaan de transacties wel gewoon door. Maar ik zit dus momenteel met 3 "geblokkeerde" transacties.

Hoe lang kan dit duren? Gebruik gewoon de full desktop wallet trouwens.

• KerberosX
quote:
Dankje, die was ik ook al tegengekomen. Als ik dat dan uitreken voor de transactie die al +24 uur geblokkeerd zit (373 bytes en een fee van 2830 Satoshis) kom ik in de categorie 1-20, met een delay van 35min-Inf. Ik veronderstel dat die Inf voor Infinite staat?

Wil dat dan zeggen dat die transactie mogelijk nooit zal plaatsvinden? Het bedrag is wel gewoon van mijn balance gegaan.

KerberosX wijzigde deze reactie 31-01-2017 21:04 (0%)
Reden: typo

• Biersteker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-07 11:43
quote:
KerberosX schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:04:
[...]

Wil dat dan zeggen dat die transactie mogelijk nooit zal plaatsvinden? Het bedrag is wel gewoon van mijn balance gegaan.
Als die transactie niet bevestigd word , zal er ook nooit iets worden uitgegeven. Het is afhankelijk van je wallet (electrum/bitcoinqt/mycellium etc) en de nodes met wie je connect. Je kan altijd diezelfde transactie nog een keer aanmaken met een iets hogere fee, zolang die niet confirmed is.
Of je gooit hem in de tx accelator van viabtc. Txid erin, en dan neemt viabtc als ze een block vinden hem mee.
https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator/

Werkt op zich aardig met deze mempool spam rondes.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe. - Bitcoin Fee en Netwerk Stats

• KerberosX
quote:
Biersteker schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:42:
[...]
Je kan altijd diezelfde transactie nog een keer aanmaken met een iets hogere fee, zolang die niet confirmed is.
Dit had ik gisteren ook al geprobeerd, maar die heeft de onbevestigde transactie niet ongedaan gemaakt.

Heb nu uiteindelijk de Bitcoin Core client gestart met de -zapwallettxes switch, en dit verwijdert alle onbevestigde transacties.

Dus heb mijn BTC nu eindelijk terug.

Heb nu de coin control optie aangezet, zodat ik de toekomst steeds direct de correcte fee gebruik.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
Stoffa schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:11:
Zou iemand mij eens kunnen helpen mbt uitleg over Margin Trading?
Sure :7
quote:
Ik vind het lastig Margin Trading echt te doorgronden. Ik begrijp het concept van geld lenen, en daarmee handelen tot op zeker hoogte. Zo heb ik weinig gevoel bij hoeveel geld je hier nou voor betaalt per hoeveel tijd (ik neem aan meer naarmate je de leverage verhoogt)
Vergeet even leverage. Margin trading is traden met geleend geld, zoals je zelf al zegt. Volgens Kraken reken ze 0,01% rente per 4 uur dat de positie open staat. Als jij een long (buy) positie opent voor §100, dan leen je dus ook gewoon §100, en je sluit die lening zodra je de positie weer sluit. Elke 4 uur betaal je 0,01% over §100, oftewel 1 cent. Dit staat dus compleet los van leverage.

Wat leverage doet is de ratio van collateral tov het geleende bepalen. Voor die lening die je afsluit moet je vermogen in je account hebben staan. De leverage bepaalt hoeveel waarde er tegenover staat. Bij 2x leverage hoef je maar de helft aan vermogen te hebben, bij 5x leverage slechts een vijfde. Dit deel, de "margin", komt dan ook vast te staan - zolang je positie open staat, kun je dat niet opnemen of gebruiken voor andere trades.

Andersom betekent dat natuurlijk ook dat je met 5x leverage meer mag lenen dan met 2x leverage: met diezelfde §100 kun jij nu een positie openen op §500, terwijl het bij 2x leverage maar op §200 kan.

Om het verschil tussen leverages beter weer te geven is het handig om eerst even wat terminologie te bespreken.

Equity (vermogen): de totale waarde van alle assets in je account. Dit is inclusief profit/loss van open posities!
Used margin: de totale margin van alle posities bij elkaar opgeteld.
Free margin: Equity - used margin, oftewel je vermogen dat nog beschikbaar is voor margin trading
Margin level: Equity / used margin, oftewel de verhouding tussen je totale vermogen en de hoeveelheid margin voor je open posities.

Die laatste is belangrijk. Heb je 2x zoveel equity dan used margin, dan is je margin level 200%. Is al je margin opgebruikt, dan is het 100% en kun je geen nieuwe posities meer openen. Gaat het naar 80%, dan krijg je een "margin call" en zit je in de gevarenzone. Posities kunnen worden gesloten door de exchange, tenzij je equity toevoegt of zelf posities sluit. Bij 40%, de margin liquidation level, worden alle posities automatisch geluiquideerd door het systeem. Dit om te voorkomen dat je meer verliest dan je kunt betalen met wat er in je account staat.

Omdat je equity meeverandert met koerswijziging op open posities, kun je dus onder de 100% uitkomen als de koers tegen je positie ingaat. Even een aantal situaties (met fictieve waarden).

BTC staat op §100

Aad heeft §50 in zijn account, hij gaat long voor 1 BTC met 2x leverage -> used margin is §50
Bart heeft §10 in zijn account, hij gaat long voor 1 BTC met 10x leverage -> used margin is §10
Cees heeft §50 in zijn account, hij gaat long voor 1 BTC met 10x leverage -> used margin is §10

BTC stijgt naar §150

Zowel Aad, Bart als Cees staan nu op §50 winst.
Aads equity is nu §50 + §50 = §100, zijn margin level is §100 / §50 * 100% = 200%
Barts equity is §10 + §50 = §60, margin level is 120%
Cees' equity is §50 + §50 = §100, margin level is 1000%
Hier zie je dus dat de verschillende leverages niets doen voor de winst, maar wel met de margin level.

Ze doen alle drie niets.
BTC daalt naar §94

Ze staan nu allemaal op §6 verlies.
Equity Aad: §44, margin level: 88%.
Equity Bart: §4, margin level: 40% -> positie wordt geliquideerd.
Equity Cees: §44, margin level: 440%.

In de praktijk hoef je natuurlijk niet zo zelf te rekenen, en zal je margin level wel ergens terug te vinden zijn. Wat ik met dit voorbeeld vooral duidelijk wil maken is dat er met een hogere leverage minder ruimte voor schommeling is als je al tegen je maximale used margin aanzit. Bij slechts 6% koersdaling tov het openen van de positie is Bart een flink deel van zijn inleg kwijt. Goed, nu gaat het hier om wisselgeld, maar met een te hoge leverage en een te kleine margin level kan het dus snel gedaan zijn. Even een flinke koerscorrectie en je bent de Sjaak. Of Bart dan ;). Aad kan in dit geval de rit nog even uitzitten en hopen dat hij wel weer boven de §100 uitkomt. Bart is zijn geld gewoon kwijt. Cees heeft in dit voorbeeld de diepste zakken.

Dat gezegd hebbende, het kan natuurlijk ook een voordeel zijn voor Bart. Als de koers verder blijft dalen, zal kort daarna ook Aad's positie worden geliquideerd (bij een koers van §90), resultered in §10 loss. Voor Cees kan de koers dalen naar §54 voor er wordt geliquideerd. Het staat buiten kijf dat Cees dan ook het meeste kwijt is, met §46 loss. Zo kunnen diepe zakken dus zowel een voordeel als een nadeel zijn ;). In de regel doe je er natuurlijk goed aan dit af te dekken met stop loss orders.

Let op: bij geforceerde liquidatie wordt een market order geplaatst. De koers is sowieso al gezakt onder het punt dat liquidatie plaatsvindt, en dan nog eens een market order zorgt voor nog meer koersdaling. De kans dat Bart hier dus §4 overhoudt is klein, in de regel is het minder.

Al met al doet leverage niet direct iets voor je winst bij een even grote order. Het zorgt er gewoon voor dat je meer kunt lenen. Door meer te lenen kun je natuurlijk grotere trades doen, maar tevens ook sneller in de problemen komen.
quote:
en of het bv zin heeft om als je, laten we zeggen, 2BTC hebt, om dan toch met 1 BTC te kopen met leverage op 2x, of dat je dan beter gewoon je eigen 2 BTC kan gebruiken om in te kopen omdat je dan de lending fees vermijdt.
Nou ja, er spelen natuurlijk wat meer dingen mee. In bovenstaand voorbeeld ga ik uit van vermogen in euro's. Je kunt natuurlijk je vermogen net zo goed in BTC hebben zitten, en dan alsnog §100 lenen om long te gaan. Dit kan niet zonder margin trading, want dan zul je §100 moeten hebben om BTC bij te kopen. Hou er rekening mee dat je totale equity natuurlijk ook meestijgt en daalt als je je vermogen in andere currency hebt zitten, los van je open posities.

Stel je equity is in BTC en je gaat short op BTC (dus je leent BTC om te verkopen, anticiperend op een koersdaling), en de koers stijgt (dus je positie staat op een loss), dan daalt je equity vanwege de loss op de positie, maar tegelijkertijd stijgt hij omdat de BTC die je hebt als collateral meer waard zijn geworden. En dan volgt de liquidatie ook later, met alle gevolgen van dien.
quote:
Ook snap ik de tickbox "Post Limit Order" niet
Dit zorgt ervoor dat je alleen een order plaatst als hij niet wordt gematcht tegen een al bestaande order in het orderbook. Dit garandeert dus dat je altijd maker fees betaalt, ipv de meestal duurdere taker fee.
.oisyn in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

Stel het orderbook bestaat uit:
sell 10BTC @ §110
sell 5BTC @ §105
buy 3BTC @ §98
buy 7BTC @ §96

Als jij nu een limit buy order doet die §105 of hoger is, danwel een limit sell order die §98 of lager is, dan betekent dat dat die order meteen (deels) uitgevoerd wordt, omdat hij gematcht kan worden tegen een bestaande order. Als jij "post limit order" aanzet, dan garandeer je dat jouw order ofwel ongematcht in het orderbook belandt, ofwel helemaal niet wordt uitgevoerd. Dus ook als jij besluit te kopen op §102, en er komt snel iemand tussendoor die een verkoop doet op §101 terwijl je dat niet gezien hebt, dan wordt jouw order niet uitgevoerd.
quote:
Ga ik dan naar "advanced" (https://gyazo.com/344debc44436a05549d14075ddf5ccee) dan snap ik ook de "Conditional Close" tab niet goed.
Dat is gewoon een sluitpositie van de order. Dat is eigenlijk alleen zinvol bij alle orders behalve market orders, omdat die niet meteen worden uitgevoerd.

Stel, koers is §125. Je verwacht een daling, en daarna een stijging. Je wilt kopen op §100, en weer verkopen (take profit) op §150. Nu kun je twee orders maken, maar het probleem is dat als hij dan eerst stijgt naar §150 je "take profit" inkickt. Je gaat dan ineens short op §150. Dat wil je helemaal niet, want die moet pas activeren nadat de koop order op §100 gehit is. En dus maak je een limit buy order op §100, met een conditional take profit op §150.

Ik hoop dat dit enigszins duidelijk was :)

.oisyn wijzigde deze reactie 01-02-2017 01:16 (9%)
Reden: Voorbeeld met Cees erbij.

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
Dank je wel Oisyn. Wat een uitgebreide uitleg, ik ga t eens goed bestuderen :)

• NovapaX
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-07 10:48
Voor de mensen die geÔnteresseerd zijn in bitcoin opties (ik zag het hierboven ergens genoemd worden)

https://www.deribit.com

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• mcdronkz
  • Laatst online: 21-07 09:33
Kan iemand de plotselinge koersstijging van de afgelopen twee dagen verklaren? Is dit een bubbel? Heb in het nieuws namelijk niets gelezen over een gebeurtenis die deze stijging zou kunnen rechtvaardigen.

• kuusj98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 10:07

kuusj98

Ofwel varken in 't Limburgs

quote:
mcdronkz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:10:
Kan iemand de plotselinge koersstijging van de afgelopen twee dagen verklaren? Is dit een bubbel? Heb in het nieuws namelijk niets gelezen over een gebeurtenis die deze stijging zou kunnen rechtvaardigen.
Trump? >:)

Intel i7 6700K - MSI Z170A M5 - MSI GeForce GTX1080 Gaming X - 2x8GB DDR4 HyperX Fury - Corsair RM550x - NZXT H440 NewEdition - Kone XTD - Corsair K70 - HP Omen 15 (6300HQ/960M) - PS4 Pro - S7 Edge - Kever

• Luuk
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Ik denk ook Trump idd. En alle gedoe daaromheen. Iran banning the dollar enz. enz.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
mcdronkz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:10:
Er is de laatste tijd zoveel nieuws dat het een flinke gok is welke nu doorslaggevend is. :F

Het is wel weer elke dag leuk wakker worden en verplaatsen van de stops. :9

Ik heb de laatste tijd het idee dat kraken veel levendiger en veel meer bullish is dan bitfinex. Meer mensen die het opvalt?

LED-Maniak wijzigde deze reactie 02-02-2017 17:18 (10%)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

Topicstarter
$1000 alweer gepasseerd :). Jammer, ik durfde niet echt long te gaan afgelopen week :P. Nog steeds niet trouwens.

.oisyn wijzigde deze reactie 02-02-2017 22:04 (13%)

• kristof1234
Ik heb een paar keer die margin trading geprobeerd op kraken (met 5 euro) maar kom altijd op verlies uit... Er staat eerst 0.08%. Misschien iets met trading fees die misleidend zijn?

(1) Moet je met margin trading altijd meer inkopen dan je in je wallet hebt? Als je 1000 euro in je wallet heb, betekent 5:1 leverage toch niet dat je 5000 euro order moet plaatsen.

(1b) Leverage heeft niets te maken met de bovenlimiet die je kan lenen, maar leverage (analogie bv. je huis) is voor als het verkeerd gaat met het gokken. Als ik 5:1 leverage doe, 1000 euro in wallet heb, heb ik slechts 200 euro op zij als het fout gaat. Dus ik koop aan voor 5000 euro. De koers mag blijven dalen tot 4800, daarna ben ik alles kwijt.

(2a) Kraken fees is 0.01 per 4 uur. Stel na 12 uur sluit ik positie. Trading fees zijn: 0.16+0.26 euro. Dus ik reken in totaal: 0.01*3 + 0.16+0.26=0.45%. Stel dat de koers 1% gestegen is, dan heb ik 0.55% winst.

(2b) Stel dat ik 1000 euro met margin trading voor 5000 euro investeer. Dan is mijne nieuwe wallet het volgende waard: 5000*1.0055-4000 (geleend)=1027euro.

(3) In het menu in kraken is er nog een optie tussen "settle" en "close." Misschien doe ik daar iets verkeerd (aangezien bij order posititions er eerst +0.08% winst staat en na het closen, lijkt er toch verlies te zijn).

(4) Ik snap nog wat de bovenlimieten zijn die je kan lenen. Ik vermoed dat je niet oneindig kan lenen, toch? Als die bovenlimiet niet bepaald is door de notie van "leverage" waardoor is die dan wel bepaald?

kristof1234 wijzigde deze reactie 02-02-2017 22:57 (4%)

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
.oisyn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:03:
$1000 alweer gepasseerd :). Jammer, ik durfde niet echt long te gaan afgelopen week :P. Nog steeds niet trouwens.
The bull is strong.

Ik zie het nog wel een paar tientjes omhoog gaan. Maar inderdaad.. het gaat zo hard nu, dat als ik niet al eerder was ingestapt, dan had ik niet meer bijgekocht op 910 euro. Nu instappen is een flink risico.
quote:
kristof1234 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:45:
Ik heb een paar keer die margin trading geprobeerd op kraken (met 5 euro) maar kom altijd op verlies uit... Er staat eerst 0.08%. Misschien iets met trading fees die misleidend zijn?
Als je +0.08% winst hebt en gaat sluiten dan maak je verlies.
Je betaalt immers bij een makers fee tweemaal 0.16% en bij een takers fee tweemaal 0.26%. Niets misleidend aan.
quote:
(1) Moet je met margin trading altijd meer inkopen dan je in je wallet hebt? Als je 1000 euro in je wallet heb, betekent 5:1 leverage toch niet dat je 5000 euro order moet plaatsen.
Nee, dat hoeft niet. Je mag dan ook 100 euro met 5:1 doen.
quote:
(2a) Kraken fees is 0.01 per 4 uur. Stel na 12 uur sluit ik positie. Trading fees zijn: 0.16+0.26 euro. Dus ik reken in totaal: 0.01*3 + 0.16+0.26=0.45%. Stel dat de koers 1% gestegen is, dan heb ik 0.55% winst.
Niet euro, maar procent! Zomaar de percentages optellen gaat niet want je zit met verschillende bedragen bij openen en sluiten van de positie.
quote:
(2b) Stel dat ik 1000 euro met margin trading voor 5000 euro investeer. Dan is mijne nieuwe wallet het volgende waard: 5000*1.0055-4000 (geleend)=1027euro.
Juist.
quote:
(3) In het menu in kraken is er nog een optie tussen "settle" en "close." Misschien doe ik daar iets verkeerd (aangezien bij order posititions er eerst +0.08% winst staat en na het closen, lijkt er toch verlies te zijn).
Bij settle wordt een margin trade omgezet zodat je geen geld meer leent(scheelt je weer fees op een lange trade). Als je 5btc margin trade hebt Š 900 euro, moet je 4500 euro op je rekening hebben staan om settle te kunnen doen.
quote:
(4) Ik snap nog wat de bovenlimieten zijn die je kan lenen. Ik vermoed dat je niet oneindig kan lenen, toch? Als die bovenlimiet niet bepaald is door de notie van "leverage" waardoor is die dan wel bepaald?
Uiteraard kan dat niet. Max wat je in kan zetten ligt aan de leverage.

• kristof1234
Bedankt voor snelle antwoord!
quote:
"Je betaalt immers bij een makers fee tweemaal 0.16% en bij een takers fee tweemaal 0.26%. Niets misleidend aan."
Dit is mogelijk de extra regel waardoor ik niet aan winst geraakte. Dus om winst te maken, moet de prijs na 12 uur minstens 0.01*3 + 2*0.16 + 2*026 = 0.90% gestegen zijn. Ik begrijp dat je zegt dat percentages niet mogen opgeteld worden, maar laten we dit even negeren in deze situatie.

Is de factor 2 een extra profijt factor die Kraken neemt (bovenop de 0.01% per 4 uur?), of zit daar iets conceptueel achter? Ik koop toch maar ťťn keer (takers fee) en na verloop van tijd verkoop ik ťťn keer (makers fee). Of zie ik het verkeerd?

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:39
Maker/taker is niet koop of verkoop. Maker is iets toevoegen aan het orderboek, taker is iets uit het orderboek weghalen. Een market order is dus altijd taker, een limit order is maker, als hij eerst in het orderboek komt te staan en iemand anders filled hem.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
kristof1234 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:45:
(1b) Leverage heeft niets te maken met de bovenlimiet die je kan lenen
Toch wel. Met meer leverage kun je meer lenen. Als je §1000 hebt, dan kun je met 2x leverage dus §2000 lenen. Met 5x leverage kun je §5000 lenen.
quote:
maar leverage (analogie bv. je huis) is voor als het verkeerd gaat met het gokken. Als ik 5:1 leverage doe, 1000 euro in wallet heb, heb ik slechts 200 euro op zij als het fout gaat.
Dat is niet hoe leverage werkt. Zie .oisyn in "Cryptocurrency - handel en koers #2"
quote:
Dus ik koop aan voor 5000 euro. De koers mag blijven dalen tot 4800, daarna ben ik alles kwijt.
Je bent in dit voorbeeld alles kwijt als de koers daalt tot 4000 euro. Maar dan ook echt alles - de volledige 1000 euro. Overigens wordt je positie al eerder geliquideerd, namelijk als je margin level op 40% komt. Aangezien je used margin §1000 is, impliceert dat dat je totale equity gelijk moet zijn aan 40% * §1000 = §400. Met §1000 in je account, moet je positie daarom op een loss staan van §600, oftewel een totale waarde van §4400.

En dus houd je maximaal §400 over. In de praktijk minder, vanwege fees en het feit dat de market order voor de liquidatie waarschijnlijk zorgt voor nog meer daling van de koers.

.oisyn wijzigde deze reactie 03-02-2017 01:56 (16%)

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Zo te zien zijn er dan ook vanochtend een hoop stopt geknalt.

Maar gezien het sterke herstel op alle markten zullen we weer verder omhoog gaan tenzij hij niet over de 1020 getilt gaat worden. :)

tip: het gaat er nu ruw aan toen. Beter iets minder gierig zijn en je stops op een flinke afstand zetten, dan te strak zetten en de verdere stijgingen missen.

LED-Maniak wijzigde deze reactie 03-02-2017 08:49 (29%)

• kristof1234
Heeft iemand ervaring met Tier 4 op Kraken? Wat moet je nog extra doorsturen? Hun support reageert nogal traag (4-5 dagen al geen reactie).

Ik zit de hele dag op werk en ben niet echt gewillig om hier een video chat te openen. Indien het geen video chat is, hoeveel moeite kost het dan (bv. lange vragenlijst invullen met motivaties, je inkomsten rechtvaardigen, je loonbrieven tonen, etc.). Tier 4 is zogezegd voor bedrijven of intensieve individuele gebruikers.

Als het teveel moeite is, kan ik het ook zo laten, is een goede rem voor mijn hubris. Ik verwacht dat BTC de komende twee weken het vorige record gaat breken, dus het kan geen kwaad om de limieten alvast een beetje te verhogen. :)

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
Ik heb ooit een request naar support gestuurd hierover en heb toen een aanvraagformulier gekregen. Heb het niet doorgezet omdat het in mijn geval "preventief" zou zijn, want ik zat nog niet aan mijn Tier 3 limiet. Ik weet dus niet of er nog vervolgstappen zijn na invullen van het formulier, maar de vragen kwamen neer op

- Standaard identiteits / contact gegevens
- Informatie over werkgever en/of informatie over bedrijf waarvan je eigenaar/directeur bent.
- Geschat vermogen, liquide en totaal.
- Gedetailleerde gegevens over je bankrekening
- Samenvatting van je professionele carriere of CV
- Inkomen dit jaar en de afgelopen 2 jaar
- Andere vormen van inkomsten
- Doel van het account
- Geschat gemiddeld maandelijks transactievolume en deposit/withdrawal volume

Daarnaast moet je documentatie (bv belastingpapieren) meesturen voor de inkomen-gerelateerde zaken. En een genotariseerde kopie van een paspoort/ID en een adres-bewijs.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus E-3, 9-18, 14-42, 40-150, 70-300, 50

• kristof1234
Bedankt voor het goede en uitgebreide antwoord!

Ik zit ook nog niet aan mijn Tier 3 limiet, dus ik wou het ook preventief doen.

Het bovenstaande lijkt me inderdaad te veel moeite.

Misschien zou mijn partner zich eventueel nog kunnen registreren, en kan ik haar adviseren om zelf iets te beleggen. Ik vermoed dat "nieuwe persoon = nieuwe account" geen probleem mag zijn.

Hopelijk monitoren ze de IPs niet en blokkeert het systeem automatisch onze accounts omwille van het vermoedelijke aanmaken van meerdere accounts (we gebruiken nog steeds 1 p/p.). Indien iemand op de hoogte is van zo'n detectie-mechanismes, laat gerust bij voorbaat iets weten. Ik wil niet 7 dagen wachten in stress (met al mijn kapitaal bevroren) totdat de support van kraken een antwoord geeft.

• Rannasha
quote:
kristof1234 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:41:
Bedankt voor het goede en uitgebreide antwoord!

Ik zit ook nog niet aan mijn Tier 3 limiet, dus ik wou het ook preventief doen.

Het bovenstaande lijkt me inderdaad te veel moeite.

Misschien zou mijn partner zich eventueel nog kunnen registreren, en kan ik haar adviseren om zelf iets te beleggen. Ik vermoed dat "nieuwe persoon = nieuwe account" geen probleem mag zijn.

Hopelijk monitoren ze de IPs niet en blokkeert het systeem automatisch onze accounts omwille van het vermoedelijke aanmaken van meerdere accounts (we gebruiken nog steeds 1 p/p.). Indien iemand op de hoogte is van zo'n detectie-mechanismes, laat gerust bij voorbaat iets weten. Ik wil niet 7 dagen wachten in stress (met al mijn kapitaal bevroren) totdat de support van kraken een antwoord geeft.
Ik weet uit ervaring dat dit geen enkel probleem is ;)

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus E-3, 9-18, 14-42, 40-150, 70-300, 50

• kristof1234
Wat gaat het weer stevig vandaag. Gaan slapen bij 952, een take-profit zetten bij 965 (enkele dagen geleden stond hij nog op 935, dus dit leek realistisch), blijft hij toch doorgaan tot 988 nu :( als het zo verder gaat, stijgt de koers vandaag wellicht 5%.

*** als beginneling na twee weken heb ik de koers alleen maar gemiddeld zien stijgen :P ik heb de koers nooit meer dan 2% zien dalen, wellicht best ook wat voorbereiden voor het tegendeel :) ***

kristof1234 wijzigde deze reactie 07-02-2017 14:29 (42%)

• kristof1234
(1) heeft iemand al eens getrade met USD op kraken? Als ik 1 bitcoin heb, vervolgens een margin trade doe voor 2 BTC, m.a.w. dus ik leen 2080 USD (op dit moment), ik sluit margin trade af, dan krijg ik bv. 20 USD dollars winst, correct? Of worden deze USD dollars automatisch geconverteerd naar EUR (inclusief een relatief hoge kost) omdat de account geregistreerd werd door een EU burger, en de euro de standaard munt is? Ik wil namelijk geen kosten betalen om die USD om te zetten naar EUR.

(2) Hoe zou het overzicht op het hoofdmenu er dan uitzien? Zijn er aparte secties voor margin trade in USD, en margin trade in EUR? Of staan er enkel verschillende soorten trades bij "positions" en is alles op het hoofdscherm (virtueel) geconverteerd naar euro.

(3) Combineren van USD en EUR margin trading kan evt. een goede oplossing zijn om je limieten uit te breiden (stel bv. dat je tier 1 bent, dan kan je 3000 EUR + 3000 USD lenen mits je genoeg bitcoin op je account hebt staan). Dit moet toch mogelijk zijn volgens die pagina. Misschien handig voor mijn partner die nu nog aan het wachten is voor verificatie en nog steeds Tier 1 is.

(4) Is kraken ook verplicht om mijn account gegevens door te geven aan de Amerikaanse overheid als ik met USD trade? Bij voorkeur laat ik me enkel bespioneren door Europese overheden ;) Overigens, je weet nooit of bitcoin binnen 5 jaar "illegaal" wordt, en je ergens in een database opgenomen bent. De screening op de vlieghavens in Amerika is al lastig genoeg...

kristof1234 wijzigde deze reactie 07-02-2017 20:18 (23%)

• Biersteker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-07 11:43
quote:
kristof1234 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:05:

Is kraken ook verplicht om mijn account gegevens door te geven aan de Amerikaanse overheid als ik met USD trade? Bij voorkeur laat ik me enkel bespioneren door Europese overheden ;) Overigens, je weet nooit of bitcoin binnen 5 jaar "illegaal" wordt, en je ergens in een database opgenomen bent. De screening op de vlieghavens in Amerika is al lastig genoeg...
Kraken zit in San Francisco. dus ja.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe. - Bitcoin Fee en Netwerk Stats

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

I love the smell of a dump in the morning. Wat een kaars op OKCoin :D

• kristof1234
^^ Ik denk niet dat dit de hoofdoorzaak is. De koers had mooi de 1000 euro limiet bereikt. Ik denk dat er een whale de prijs aan het manipuleren was.

De prijs lijkt te stabiliseren overigens.

En als de oorzaak in China ligt, zou de prijs daar niet procentueel harder dalen? (https://bitcoinwisdom.com/) Het loopt min of meer gelijk.

Inzichten, verklaringen: help gerust mijn hartslag naar beneden halen :P

(p.s. ik had 10 minuten voor prijsdrop gekocht :( )

kristof1234 wijzigde deze reactie 08-02-2017 11:03 (19%)

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
kristof1234 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:00:

Niet te gewillig zijn om een positie te hebben en nooit direct all-in gaan. Zeker niet als het rond een top bungelt en het al vaker op deze manier is geŽindigd. Beter wat minder winst dan flink verlies. Buy the dip. :)

Vandaag kan een bewogen dag worden door china en de gesprekken die daar gevoerd worden.. Rustig aankijken, wellicht een kleine positie openen en als het verder naar beneden gaat middelen.

Oh en dit is vanzelfsprekend geen financieel advies ;)

LED-Maniak wijzigde deze reactie 08-02-2017 11:30 (4%)

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

quote:
kristof1234 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:00:
^^ Ik denk niet dat dit de hoofdoorzaak is. De koers had mooi de 1000 euro limiet bereikt. Ik denk dat er een whale de prijs aan het manipuleren was.

De prijs lijkt te stabiliseren overigens.

En als de oorzaak in China ligt, zou de prijs daar niet procentueel harder dalen? (https://bitcoinwisdom.com/) Het loopt min of meer gelijk.

De koersval kwam vrijwel direct na dit nieuws. De vorige keer gebeurde precies hetzelfde. De markt reageert nou eenmaal behoorlijk overspannen op dit soort nieuws uit China.

Buiten dat geloof ik niet (meer) in 'manipulatie door whales'. Daar is de bitcoin markt inmiddels te groot en volwassen voor geworden imo.

• kristof1234
Ik begrijp het zelf ook niet. Ik dacht dat na januari-maatregel in China hun trading volume ongeveer gedaald was tot 33%, dus ongeveer hetzelfde als het EU of US. Dus waarom heeft China nog zoveel macht op de markt?

Ik begrijp niet dat het bericht van een "gesprek in China" (nog zelfs geen maatregel) de hele markt kan verstoren. Ook gebeurde alles binnen een tijd van < 2 min. Als het nieuws zich zou verspreiden (via het internet) tot bij de "normale traders," dan kunnen er toch nooit zoveel mensen reageren op zo'n korte tijd?

De meest logische verklaring is voor mij daarom dat een selecte groep de prijs heeft gemanipuleerd (geen idee waarom).

Wellicht weten we nooit het antwoord, maar inmiddels staat hij terug op 984 met een 0.33% verschil t.o.v. gisteren. Mid-januari was hij 20% gedaald, dus dit valt nog mee...

cf. ook reddit speculaties.

kristof1234 wijzigde deze reactie 08-02-2017 12:41 (7%)

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07:37
Dondert de koers straks bij §1000 weer in elkaar? Ben benieuwd. Verlies van vandaag word erg snel weer volledig goedgemaakt...

• Hatsieflatsie
quote:
Luuk schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:33:
[...]

Buiten dat geloof ik niet (meer) in 'manipulatie door whales'. Daar is de bitcoin markt inmiddels te groot en volwassen voor geworden imo.
Fout. Vele bitcoins zitten in cold storage (voor investeringsdoeleinden, de holders), of verdwenen in de begindagen van Bitcoins (missende private keys, onbekende addressen). Een klein deel van de bitcoins zitten nog op exchanges. De direct verhandelbare voorraad kan dus gerust 'slechts' 1 miljard zijn (we praten hier op een wereldschaal), wat dus erg gevoelig is voor manipulaties. De bitcoinmarkt is niet zo groot op exchanges, hoor.
quote:
ybos schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:53:
Dondert de koers straks bij §1000 weer in elkaar?

Hatsieflatsie wijzigde deze reactie 08-02-2017 20:25 (29%)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
ybos schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:53:
Dondert de koers straks bij §1000 weer in elkaar? Ben benieuwd. Verlies van vandaag word erg snel weer volledig goedgemaakt...
Euro-koers is niet significant genoeg voor dat soort psychologische limieten.

• vertigoo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21-07 22:18

vertigoo

Welcome to the jungle

quote:
.oisyn schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:38:
[...]

Euro-koers is niet significant genoeg voor dat soort psychologische limieten.
Zeker weten? :+

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Popcorn :D

• Yellowneck
  • Nu online

Yellowneck

quote:
Oef, dat gaat lekker ja. Maar als ik het goed lees worden alleen withdrawals stopgezet, dus er kan nog wel degelijk gehandeld worden op die beurzen? Benieuwd hoe diep dit gaat. Bij <800 misschien interessant om weer in te kopen

• Rannasha
quote:
Yellowneck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Oef, dat gaat lekker ja. Maar als ik het goed lees worden alleen withdrawals stopgezet, dus er kan nog wel degelijk gehandeld worden op die beurzen? Benieuwd hoe diep dit gaat. Bij <800 misschien interessant om weer in te kopen
Bitcoin withdrawals worden stilgelegd. En dat tot de exchanges een strenger AML beleid hebben ingevoerd. De schatting hiervoor is 1 maand en tot die tijd kan men dus enkel geld uit de exchange halen in de vorm van fiat-valuta (yuan). Dat alleen zal al zorgen voor neerwaartse druk op de prijs.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
Yellowneck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Weet je hoe dit bij MtGox ging? ;)
Schrik zit er terecht in!

• vincent44
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-07 10:06
Gelukkig net alles verkocht @980 euro
Even kijken tot wanneer die blijft dumpen om weer in te stappen..

• Yellowneck
  • Nu online

Yellowneck

quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:35:
[...]

Weet je hoe dit bij MtGox ging? ;)
Schrik zit er terecht in!
Haha ja maar dat was toch anders en waren er bitcoins kwijt. Maar ik snap dat ze eieren voor hun geld kiezen en over een maandje weer verder gaan

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Dat zijn de berichten nu inderdaad. Wie weet bedenken ze over een maand dat je door een screening moet hij withdrawal of dat tegoeden van buitenlandse traders bevroren worden.

Dit zou wel een mooi signaal zijn voor een downtrend, kunnen we weer overnieuw beginnen :)

LED-Maniak wijzigde deze reactie 09-02-2017 14:47 (21%)

• Yellowneck
  • Nu online

Yellowneck

quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:38:
Dat zijn de berichten nu inderdaad. Wie weet bedenken ze over een maand dat je door een screening moet hij withdrawal of dat tegoeden van buitenlandse traders bevroren worden.

Dit zou wel een mooi signaal zijn voor een downtrend, kunnen we weer overnieuw beginnen :)
Ja,daar heb je een goed punt. Heb in ieder geval alles maar verkocht op 1000 USD, werd toch al tijd dat ik het moest verkopen en dit is wel een mooi incentive. Even weer gunstig inkopen hopelijk :*)

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Ik hoop dat het goed gaat met @kristof1234 en hij stops heeft gezet. Niet fijn om dit in je eerste weken crypto mee te maken, wel leerzaam.

• PilatuS
  • Laatst online: 14:31
quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:41:
Ik hoop dat het goed gaat met @kristof1234 en hij stops heeft gezet. Niet fijn om dit in je eerste weken crypto mee te maken, wel leerzaam.
Maakt opzich niet zoveel uit. Gewoon vasthouden en wachten tot ie weer hoog staat. Ik zie geen enkele reden om ooit verlies te nemen. Je moet alleen soms lang wachten voordat je winst heb als je hoog gekocht hebt. Ik hoop dat ie nog veel verder zakt, kan ik weer inkopen :)

• kristof1234
ik heb stops gezet, maar ben toch heel wat kwijt... ik was aan het proberen met margin trading, dat ging allemaal vrij goed... tot... ik probeer nu nog te recuperen met shorts, maar is niet te doen, ik maak nog extra verlies... systeem blijft ook hangen... dus ik wacht gewoon af... ik heb al mijn bitcoins terug al gewisseld voor euros... maar toch :( fucking china

kristof1234 wijzigde deze reactie 09-02-2017 16:11 (48%)

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

quote:
kristof1234 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:05:
ik heb stops gezet, maar ben toch heel wat kwijt... ik was aan het proberen met margin trading, dat ging allemaal vrij goed... tot... ik probeer nu nog te recuperen met shorts, maar is niet te doen, ik maak nog extra verlies... systeem blijft ook hangen... dus ik wacht gewoon af... ik heb al mijn bitcoins terug al gewisseld voor euros... maar toch :( fucking china
Paniek, angst, ongeduld, daar wordt een hoop geld aan verdiend :p

• Hatsieflatsie
quote:
Blijft toepasseijk dit:
https://imgur.com/a/KDwtE

Hatsieflatsie wijzigde deze reactie 10-02-2017 16:26 (96%)

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
Stop met traden, ga wat drinken en kijk morgen nog eens wat er is gebeurd op 30min tot 1hr candles.
Nu traden is gokken.

• kristof1234
^^ reply @ LED-Maniak: ik ben gestopt nu, hopelijk gaat het terug tot 775 euro, de dag toen ik begonnen was ;)

- probleem is dat mijn orders enzo niet direct werden uitgevoerd... ook gaf kraken errors... ik had veel sneller aan de noodrem kunnen trekken... ik was zelf al aan de noodrem aan het trekken voor mijn stop-loss limieten bereikt werden, maar dan werden deze alsnog uitgevoerd, met als gevolg... met als gevolg dat zowel mijn long positie 2x nietig werd gedaan, en ik short zat voor oorspronkelijk bedrag, moest ik dat natuurlijk weer recht zetten, grr...

- gisteren heeft hij 5% goed gemaakt op ťťn dag, hoeveel veerkracht denken jullie dat de markt heeft. Een week of twee opnieuw?

- Van alle maatregelen die China al heeft getroffen, welke kunnen ze nog extra nemen om alles terug door elkaar te halen? Bitcoin een gedecentraliseerde munt, maar zoveel invloed van een centrale overheid. Dit ondergraaft toch heel het concept...

kristof1234 wijzigde deze reactie 09-02-2017 16:38 (35%)

• PilatuS
Ik heb toch meer de voorkeur om te handelen op lange termijn. Op korte termijn is het enorm onstabiel, op lange termijn is dan toch anders. Ik wacht tot ie flink gezakt is om in te kopen en wacht dan lekker een paar weken of maanden tot er een flink winst is. Dan verkopen en weer inkopen als de boel ingeklapt is. Op deze manier altijd nog winst gemaakt.

Ik koop ze dan in bij Bitonic en kost natuurlijk wel wat marge, maar dan hou ik ze vast op mijn eigen PC zodat ik niet afhankelijk ben van een andere partij. Wanneer ik genoeg winst heb verkoop ik ze weer op Bitonic. Dit is niet de manier om snel veel winst te maken, maar voor mij werkt het prima :)

• Moods
Kraken.com site is down,.. Error 502

of ben ik de enige?

• kristof1234
nee is down voor mij ook

• Moods
ios app werkt nog wel,.. en nu? Mtgox taferelen?

• kristof1234

• Moods
Ik zag het thx :)

• Hatsieflatsie
En hop, weer door 1000 dollar. In 1 klap kocht iemand 230 bitcoins.

• PilatuS
quote:
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:19:
In 1 klap kocht iemand 230 bitcoins.
Is waarschijnlijk een betere investering dan aandelen :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mooi zo. Ik ging gistermiddag long op $980. Die positie heeft toch een aardige tijd flink in het rood gestaan. Nu een trailing stop op $5 (koers is $998 momenteel), dus dit gaat goed komen :Y)

.oisyn wijzigde deze reactie 10-02-2017 22:45 (7%)

• Xiled
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ja het herstelt toch wel aardig goed. Heb alle verliezen van de afgelopen donderdag weer goed kunnen maken, en heb nu weer hetzelfde bedrag als voor de klapper. Vraag mij alleen af, hoe snel er weer zo'n klapper komt. Houden jullie ook rekening met het bitcoin nieuws?

Xiled wijzigde deze reactie 11-02-2017 08:24 (7%)

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• Hatsieflatsie
quote:
Xiled schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 08:23:
Ja het herstelt toch wel aardig goed. Heb alle verliezen van de afgelopen donderdag weer goed kunnen maken, en heb nu weer hetzelfde bedrag als voor de klapper. Vraag mij alleen af, hoe snel er weer zo'n klapper komt. Houden jullie ook rekening met het bitcoin nieuws?
Op 11 maart valt de beslissing voor Winkevoss twins of de Bitcoin een ETF-notering krijgt (hetzelfde zoals met koffie, bonen, graan, olie, etc). op de beurs van New York. Instutitionele beleggers (pensioenen, hedgefunds, etc), mogen alleen in fondsen investeren die dankzij SEC verhandelbaar zijn, en dus in de boekhouding opgenomen kunnen worden.

Bitcoins exchanges vallen daar niet onder.

• Hatsieflatsie
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:45:
Mooi zo. Ik ging gistermiddag long op $980. Die positie heeft toch een aardige tijd flink in het rood gestaan. Nu een trailing stop op $5 (koers is $998 momenteel), dus dit gaat goed komen :Y)
Ik wil ook binnenkort posities kunnen innemen in de Bitcoin markt. Via welke site neem je je posities in? En raad je die site ook aan?

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Kraken, bitfinex en bitstamp. Allemaal prima.

• jannes_beterams
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:13
quote:
Xiled schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 08:23:
Houden jullie ook rekening met het bitcoin nieuws?
Het grappige is dat er eigenlijk nauwelijks reacties zijn op verwacht nieuws in bitcoinland. Zelden zie je dan enorme fluctuaties. Het zijn de onaangekondigde dingen die het doen. Dan ook meer angst denk ik.

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

En China gaat weer lekker verder met reguleren. :')

https://twitter.com/cnLedger/status/831059294522990592

• deribit
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11-05 17:42
quote:
NovapaX schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:31:
Voor de mensen die geÔnteresseerd zijn in bitcoin opties (ik zag het hierboven ergens genoemd worden)

https://www.deribit.com
En Deribit wordt gerund door Nederlanders. Als jullie vragen hebben omtrent onze opties, futures en/of marketmaking.. laat het ons weten. 8)
Pagina: 1 ... 23 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*