Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:42

.oisyn

Moderator Devschuur«

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
deribit schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:36:
[...]

En Deribit wordt gerund door Nederlanders. Als jullie vragen hebben omtrent onze opties, futures en/of marketmaking.. laat het ons weten. 8)
Ik heb een vraag. Hoe komen de opties tot stand? Je kunt er weliswaar in handelen, maar je kunt ze niet zelf uitschrijven. Klopt dat?

In the game of chess, you can never let your adversary see your pieces.

• kristof1234
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 14:50
Hoe abnormaal is het gedrag van de markt de afgelopen twee weken. Als er sporadisch 10% of 5% drops komen < 5 min tijd, schakel ik gerust over naar HODLer strategie.

Niet alleen zorgen deze shenanigans van China voor financieel verlies, maar, meer belangrijk, misschien is die stress uiteindelijk het geld niet waard. Ik wil niet 24/7 naar mijn telefoon staren om te weten of er iets gek gebeurd is, om uiteindelijk, wat... een paar honderd euro te winnen. Dit is het misschien niet waard, en dan kan ik misschien beter om de 3 maanden eens kijken?

Wat denken de mensen die al langer bezig zijn hierover?

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

LED-Maniak

Dat is behoorlijk C12H22O11

De markt is abnormaal bull de laatste tijd. Dergelijke dumps en fud horen erbij. Ik ben er nog niet over uit wat te doen.

Aan de ene kant worden dumps hard opgevangen, maar de rek lijkt er heel langzaam uit te gaan. Voor mij nog even de zijlijn tot een nieuwe richting duidelijk is :)

ProtoART - Hoge resolutie 3D-Print service, snelle levering, lage prijs!
10$ korting bij de eerste bestelling via 3D-Hubs(DM even!)

• kristof1234
Ik zie de komende maand alleszins niet veel goed meer gebeuren (tot 11 maart). In het weekend had de volatiliteit een interval van 10 euro: de stijgende drang lijkt er niet meer in te zitten. Ik denk niet dat hij nog substantieel over de 1000 USD gaat gaan (alleszins niet tot ETF beslissing). In tegendeel, met elke scheet in China zal hij direct naar beneden rukken. Het is alleen maar de vraag of hij telkens even goed kan herstellen? Dus mijn hypothese: ofwel blijft hij rond de 1000 USD (geen winst) ofwel gaat hij sterk naar beneden door verdere China non-sense (verlies). Sowieso, lijkt het geen goed idee om nu long positie te openen.

Addendum:
- Mensen in China zijn ook massaal aan het verhuizen naar localbitcoins.com om de restricties van de PoCB te omzeilen. Wat als China deze vlucht ook nog aan banden wil leggen?
- Daarnaast lijken er ook enorm veel short posities te zijn: https://www.bfxdata.com/positions/btcusd (vergroot timeline eerste grafiek en je ziet historisch record); professionele traders lijken dus te speculeren dat het zal dalen; waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet verkeerd kunnen zijn.

// bovenstaande suggesties zijn geen advies, maar louter opinies //

• deribit
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11-05 17:42
quote:
.oisyn schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:48:
[...]

Ik heb een vraag. Hoe komen de opties tot stand? Je kunt er weliswaar in handelen, maar je kunt ze niet zelf uitschrijven. Klopt dat?
Iedereen kan opties schrijven. Momenteel wordt het gros van de opties gequote door de marketmaker, maar er liggen ook orders in van andere gebruikers.

edit: Of bedoel je dat je zelf een optie met een andere strike kan toevoegen? Dat is niet mogelijk inderdaad.

deribit wijzigde deze reactie 13-02-2017 14:37 (12%)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur«

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ah ok. Ik kon het niet zo snel terugvinden in de UI maar ik was verder ook niet ingelogd dus misschien lag het daaraan ;)
quote:
deribit schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:34:
edit: Of bedoel je dat je zelf een optie met een andere strike kan toevoegen? Dat is niet mogelijk inderdaad.
Nee, ik zag zo snel niet hoe je een nieuwe optie kon toevoegen. Ik zag alleen maar hoe je bestaande opties kon kopen.

.edit: oh wacht. Schrijf je een optie uit door juist te verkopen?

.oisyn wijzigde deze reactie 13-02-2017 15:18 (65%)

• kristof1234
Waarom staat mijn sell-limit/take-profit niet in deze tabel? https://bitcoinwisdom.com/markets/kraken/btceur

en wat betekenen de derde en vierde kolom eigenlijk?

eerste kolom = prijs (bid,sell); tweede kolom = corresponderende volume voor eerste kolom... niet zo duidelijk wat derde en vierde kolom voorstellen

prijs is boven mijn sell-limit, en kraken triggered weer niet de order (al 4de of 5de keer); zucht.

kristof1234 wijzigde deze reactie 13-02-2017 21:45 (19%)

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Prijs - volume - sorted price - volume tot die prijs.

Wat is de exacte order opdracht op kraken van je sell-limiet/take-profit?

• kristof1234
Hij is er uiteindelijk toch doorgekomen nadat hij een paar keer boven/onder de 947 is gegaan. De eerste keer werd hij niet getriggered -- misschien was er niet genoeg "vraag" om meerdere bitcoins op te kopen.

Deze morgen had ik stop-loss op 932 gezet, en is hij gewoon inactief gebleven tot zelfs 920. Ik heb hem daarna manueel verkocht voor 926, omdat mijn gsm alarm is afgegaan.

Toch allemaal een beetje onbetrouwbaar en onverantwoord voor zo'n grote exchange.

Al mijn posities zijn nu weg, het is komkommertijd voor mij. Ik doe nu alleen nog maar tijdelijk mee in de rebound van panic sells. Zelf deelnemen aan paniek-verkoop: die fout ga ik niet meer herhalen :).
quote:
Prijs - volume - sorted price - volume tot die prijs.
Bedankt voor het antwoord. Kan je evt. nog even uitleggen wat "sorted price - volume tot die prijs" betekent? Is me nog niet volledig duidelijk.

kristof1234 wijzigde deze reactie 13-02-2017 22:45 (5%)

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:13

Secsytime

Automagisch

quote:
Secsytime schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:43:
In februari zijn er een aantal grote blockchain events, ben benieuwd of de koers daarna ook drastisch gaat stijgen van bijv. Eth.
Had ik toch nog een beetje gelijk, na de evenementen van afgelopen weekend stijgt de waarde van Ether opeens.. misschien toch een verband?

• speedyjules07
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:23
quote:
Secsytime schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:39:
[...]

Had ik toch nog een beetje gelijk, na de evenementen van afgelopen weekend stijgt de waarde van Ether opeens.. misschien toch een verband?
http://www.coindesk.com/j...thereum-blockchain-group/

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

• vertigoo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12-06 13:37

vertigoo

Welcome to the jungle

MAID is weer op de weg terug, maar DASH gaat sinds gisteravond to the moon. Vanochtend wat aangeschaft en nog geen spijt.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 10:04
quote:
vertigoo schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:28:
MAID is weer op de weg terug, maar DASH gaat sinds gisteravond to the moon. Vanochtend wat aangeschaft en nog geen spijt.
Wat is er met DASH aan de hand dan?

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Niet echt een aanwijsbare reden zo te zien:

https://www.reddit.com/r/...he_recent_price_bump_can/

• LopendeVogel
  • Laatst online: 09:34
quote:
kristof1234 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:53:
Hoe abnormaal is het gedrag van de markt de afgelopen twee weken. Als er sporadisch 10% of 5% drops komen < 5 min tijd, schakel ik gerust over naar HODLer strategie.

Niet alleen zorgen deze shenanigans van China voor financieel verlies, maar, meer belangrijk, misschien is die stress uiteindelijk het geld niet waard. Ik wil niet 24/7 naar mijn telefoon staren om te weten of er iets gek gebeurd is, om uiteindelijk, wat... een paar honderd euro te winnen. Dit is het misschien niet waard, en dan kan ik misschien beter om de 3 maanden eens kijken?

Wat denken de mensen die al langer bezig zijn hierover?
Ik hou me hier al sinds het begin van het bestaan van Bitcoin mee bezig (oftewel, vanaf de periode dat het nog niet eens verhandeld werd, ook niet via de ''zwarte'' marktplaatsen).
Maar het ligt er echt aan wat je voor persoon bent en wat je doel is... Je hebt mensen die non stop willen handelen, kopen, verkopen met een stijging van 2%, kopen bij -1% en etc. Dan ga je er 24/7 mee aan de slag maar wel met grotere bedragen. Elke keer 0,002 btc oid winst of verlies maken heb je dus helemaal niks aan (behalve dat je het leuk kan vinden).

Je kan het ook op een minder intensievere manier aanpakken, dat is nu 2000 bijv uitgeven aan 2 btc. En het over 6 maanden wederom bekijken.

Persoonlijk koop ik alleen BTC dmv altcoins. Ondanks dat het verlies risico vele malen hoger ligt bij alt coins, zijn de winst percentages ook totaal anders.. Soms coins gekocht die binnen 24 uur ineens met oa 150, 300 en 500% stegen. Ontiegelijk veel pump and dump acties bij alt coins, eenmaal in die zogenoemde raket naar de maan, direct verkopen voor BTC.

Nadeel is, je weet niet precies wat er met de coin gaat gebeuren. Neem bijv Dash, die ging alsmaar omlaag qua prijs, volgens mij stond die laatst nog op circa 3 dollar, nu op 12-15? dollar. Nja stel je had 1000 coins gekocht a 3000 dollar totaal, dan is dat nu even 12.000 dollar waard... Dus het meeste geld valt denk ik nog altijd te verdienen met de altcoins die je koopt en verkoopt voor BTC.

Het minder leuke van die altcoins is gewoonweg dat die ook even met 300% kunnen dalen, dat zijn percentages wat je bij BTC niet snel terug zult zien..

Maar goed, als je het niet leuk vind, dan moet je het gewoonweg niet doen.. Het moet niet als een verplichting voelen, maar eerder als een soort van hobby die je ook daadwerkelijk leuk vind. Vind je het niet zo leuk allemaal, dan kan je beter 1x in de 6 maanden eens kijken wat er gebeurd is en bovendien weinig inzetten.

Zelf kijk ik na al die jaren nog wel dagelijks, maar zoveel als tot een jaar terug niet meer (elke vorm van een alert stond wel aan bij mij haha).

• LopendeVogel
  • Laatst online: 09:34
quote:
Zeiden ze ook bij Monero, maar zoals we de afgelopen maanden / weken wel gezien hebben is dat er gewoon een flinke groep pump en dumpers actief zijn. Bijna elke dag werd ineens een andere coin met 100e bitcoins omhoog gekrikt en weer gedumpt. Bij de 1 houd de trend langer aan dan bij de ander, de grote ''whales'' zijn bij de meeste alweer weg. Dash is natuurlijk wel een grote en bekende in de alt coin wereld, veel mensen die daarop verder blijven gaan...

Het zal eerder zoiets zijn dan dankzij Trumps geheime nieuws waar niemand daadwerkelijk iets vanaf weet.. Maar goed, dit is mijn kijk erop haha.. Het lijkt me gewoon logischer dat het bovenstaande is.

LopendeVogel wijzigde deze reactie 15-02-2017 15:07 (54%)

• deribit
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11-05 17:42
quote:
.oisyn schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:16:
Ah ok. Ik kon het niet zo snel terugvinden in de UI maar ik was verder ook niet ingelogd dus misschien lag het daaraan ;)

[...]

Nee, ik zag zo snel niet hoe je een nieuwe optie kon toevoegen. Ik zag alleen maar hoe je bestaande opties kon kopen.

.edit: oh wacht. Schrijf je een optie uit door juist te verkopen?
Een optie verkopen noemt men inderdaad een optie schrijven. Beetje verwarrend wellicht.

Laatste tijd begint het volume op onze futures (weekly en quarterly) ook aan te trekken. Dus als er mensen ge´nteresseerd zijn om te traden met een hefboomwerking op een Europese beurs, dan kan dat. De quarter handelt nu flink onder de index trouwens.

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:35
quote:
deribit schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:28:
[...]

Een optie verkopen noemt men inderdaad een optie schrijven. Beetje verwarrend wellicht.
Er is een niet verwaarloosbaar verschil tussen het schrijven van een optie en het verkopen ervan. Als je een optie schrijft, dan creeer je een optie die er eerder nog niet was. Die optie kun je vervolgens zelf houden of verkopen. Aangezien het nogal nutteloos is om een zelf geschreven optie te houden, is verkopen de enige logische vervolgstap op het schrijven van een optie. Vandaar dat met het schrijven van een optie vaak de combinatie schrijven+verkopen wordt bedoeld.

Zodra je een geschreven optie verkoopt, heb je een open positie met bijbehorende risico's. De koper van de optie kan immers kiezen om deze uit te oefenen en in dat geval moet je de onderliggende waarde leveren, of deze kopen van de optiehouder.

Als je een optie koopt, dan kun je deze ook weer verkopen. Op dit moment heb je geen open positie meer.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus E-3, 9-18, 14-42, 40-150, 70-300, 50

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Heeft iemand hier ervaring met het 'minen' van Waves? Ik begrijp dat je de full node kan draaien en dat je minimaal 10000 waves nodig hebt om te kunnen profiteren van de fees die je dan krijgt. Of dat ook de moeite waard is kan ik niet echt terugvinden.

In mijn waves client heb ik ook 1000 KISS tokens gekregen. Op valentijnsdag ;-) Wel leuk, maar ook wel een beetje beangstigend dat iedereen blijkbaar zomaar een zelfgemaakt token naar mij kan sturen...

• mcdronkz
  • Laatst online: 15:52
Kan iemand me in eenvoudige bewoordingen uitleggen hoe een eventuele acceptatie van het ETF-voorstel van de gebroeders Winklevoss de koers van bitcoins kan be´nvloeden?

Heeft een eventuele handel in bitcoins op de beurs ook z'n weerslag op de vrije markt? Staat dat niet los van elkaar?

Vind 't vrij complex allemaal.

mcdronkz wijzigde deze reactie 16-02-2017 14:38 (5%)

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Is redelijk eenvoudig. Veel grote beleggingsfirma's/institutionele beleggers/beleggingsfondsen mogen alleen handelen in bij grote beurzen geregistreerde aandelen, valuta en commodities. Zodra het als een ETF geregisteerd staat kan er potentieel veel geld in gepompt worden. Dit zal invloed gaan hebben op de prijs.

• mcdronkz
quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:46:
Is redelijk eenvoudig. Veel grote beleggingsfirma's/institutionele beleggers/beleggingsfondsen mogen alleen handelen in bij grote beurzen geregistreerde aandelen, valuta en commodities.
Helder, dat begrijp ik.
quote:
Zodra het als een ETF geregisteerd staat kan er potentieel veel geld in gepompt worden. Dit zal invloed gaan hebben op de prijs.
Daarmee bedoel je dus dat Winklevoss (of in ieder geval het fonds) de verzameling bitcoins gaat uitbreiden door ze in te kopen op de vrije markt om ze vervolgens op de beurs te verhandelen?

Kan dit ertoe leiden dat een substantieel aantal bitcoins in handen van dit fonds komt? Krijgt het fonds daarmee niet een enorme invloed en macht?

Het lijkt me dat er mogelijk ook sprake gaat zijn van een sneeuwbal-effect. Bitcoin wordt ineens 'volwassen' en 'volwaardig' (voor zover dat nu nog niet het geval is), het vertrouwen gaat groeien, mensen gaan kopen... de prijs schiet omhoog? Misschien wat simplistisch verwoord, maar niet eens zo'n rare gedachtengang toch?

mcdronkz wijzigde deze reactie 16-02-2017 15:04 (7%)

• Luuk
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Bij goedkeuring van de Bitcoin ETF verwacht ik een enorme sprong omhoog. Er gaat letterlijk een nieuwe markt open waar _veel_ geld zit.

• arjants
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
Luuk schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:39:
Bij goedkeuring van de Bitcoin ETF verwacht ik een enorme sprong omhoog. Er gaat letterlijk een nieuwe markt open waar _veel_ geld zit.
Dit is de eerste aanvraag bij de SEC voor bitcoin, gezien de volatiele markt van bitcoin lijkt het mij sterk dat ze deze aanvraag goed gaan keuren, teveel pump/dump mogelijkheden op dit moment om vrij te geven.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Rannasha
quote:
arjants schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Dit is de eerste aanvraag bij de SEC voor bitcoin, gezien de volatiele markt van bitcoin lijkt het mij sterk dat ze deze aanvraag goed gaan keuren, teveel pump/dump mogelijkheden op dit moment om vrij te geven.
Volatiliteit is niet zo'n bezwaar, er zijn wel meer dingen door de SEC goedgekeurd die erg volatiel zijn, meer nog dan Bitcoin. Zaken zoals de legaliteit van Bitcoin, beschermingen tegen verlies van de bitcoins die het fonds bezit (bv vanwege hackers), en dergelijken zijn veel belangrijker.

Overigens verwacht ik niet een gigantische marktreactie mocht de ETF verhandelbaar worden. De Winkelvoss broertjes hebben zelf al een hele boel bitcoins die ze in het fonds gaan stoppen, dus in eerste instantie hoeft de vraag naar de ETF niet direct teruggekoppeld te worden naar de exchanges.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus E-3, 9-18, 14-42, 40-150, 70-300, 50

• Luuk
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Luuk

Since 1983

quote:
arjants schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Ik heb er ook een hard hoofd in maar er gebeuren gekkere dingen in de wereld. Ik sta nergens meer van te kijken wat dat betreft. :)

• kristof1234
Ben even de grafieken aan het observeren.

Rond 20:11 dropt er iemand 120 BTC op de EU markt. De prijs was 985-986 euro, waarom verkoopt hij deze onmiddellijk allemaal tezamen voor een prijs van 980 on the spot? Waarom verkoopt hij niet in vijf delen (984,9 => 984,8 => 984,7 => 984,6 => 984,5). Dat is toch meer winst?

Ik snap die bewegingen op de grafiek niet goed. De prijs recupereert toch al na 5 minuten....

• General_Snuss
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:48
Kreeg net dit in de mail, mail zelf staat ook op deze site.

https://cryptsysettlement.worldsecuresystems.com/

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
quote:
kristof1234 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:17:
Ben even de grafieken aan het observeren.

Rond 20:11 dropt er iemand 120 BTC op de EU markt. De prijs was 985-986 euro, waarom verkoopt hij deze onmiddellijk allemaal tezamen voor een prijs van 980 on the spot? Waarom verkoopt hij niet in vijf delen (984,9 => 984,8 => 984,7 => 984,6 => 984,5). Dat is toch meer winst?

Ik snap die bewegingen op de grafiek niet goed. De prijs recupereert toch al na 5 minuten....
Dit heeft te maken met het orderboek en de diepte daarvan. Het orderboek bestaat uit de openstaande vraag en aanbod van BTC op een exchange. Die zijn te koop gezet door zogenaamde market makers.

De 120 BTC meneer is een zogenaamde market taker. Hij wil van 120 BTC af, nu. Dus verkoopt 'ie 120 BTC aan de hoogste bieder. Dat is voor een deel van zijn geld de hoogste huidige prijs van 986. Als die vraag ingevuld is, heeft de verkoper nog (bijvoorbeeld 110) BTC over. Dit gaat naar de volgende koper in de rij, etc, totdat de verkooporder afgerond is. Blijkbaar stond de prijs van dit alles op 980 BTC. Onder andere dit zorgt ook voor de schommelingen die je in de prijs ziet.

Vergeet bij dit alles niet dat jij nu achteraf kijkt. Je zegt dat de prijs stabiliseert, maar dit kun je niet goed voorspellen. EÚn van de redenen om nu tegen een sub-optimale prijs 120 BTC te dumpen kan dus zijn: je verwacht/denkt/weet dat de prijs straks verder omlaag gaat. Als je dan wacht krijg je er nog minder voor.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
Jammer dat ik dus totaal geen bewijzen heb en voor zover ik weet kan je die nergens vandaan halen?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur«

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het zullen ook veel stop orders zijn die getriggered worden, daardoor krijg je een kettingreactie. Zo ook die van mij, had een trailing stop op $5, die werd gehit rond $1036 maar door de diepte van het orderbook is hij geŰxecute op $1032. En de koers trok bijna gelijk weer recht }:|. Ach, toch weer een behoorlijke stijging meegepakt vanaf $986 :)

.oisyn wijzigde deze reactie 16-02-2017 21:32 (10%)

• Hatsieflatsie
Kan iemand mij vertellen hoe ik een long positie op Kraken kan openen, met een trailing stop?

Als ik zo naar het scherm kijk, lijkt mij dit bedoeld om Bitcoins te kopen, zonder dat ik long/short kan gaan? :

Hatsieflatsie wijzigde deze reactie 16-02-2017 22:27 (5%)

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Zodra je een van de leverages 2,3,4 of 5 kiest ga je long of short met leverage. long gaan is natuurlijk niets anders dan bitcoins kopen. Zonder leverage kan je alleen niet short gaan(tenzij je al bitcoins had).

Overigens heeft kraken een prima support page waar je dit allemaal kan vinden:
https://support.kraken.co...egories/200187143-Trading

LED-Maniak wijzigde deze reactie 16-02-2017 22:36 (77%)

• Rannasha
quote:
Hatsieflatsie schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:26:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een long positie op Kraken kan openen, met een trailing stop?

Als ik zo naar het scherm kijk, lijkt mij dit bedoeld om Bitcoins te kopen, zonder dat ik long/short kan gaan? :
"Long gaan" = Bitcoins kopen.

Dat kan met geleend geld (leverage) of met je eigen geld. Dus je vult gewoon een koop-order in, je selecteert de juiste hefboomfactor bij het onderdeel leverage. De leverage-factor bepaalt hoeveel van je geld wordt vastgezet. Heb je Ą in je account en kies je voor een aankoop zonder leverage, dan kun je de gekochte bitcoins opnemen mocht je dat willen. In andere gevallen kan dat niet.

Vervolgens vul je bij de Conditional Close een trailing stop in.

• Moods
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 28-03 22:11
quote:
Hatsieflatsie schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:26:
Ik snap die uitleg op kraken niet zo goed. Hoe ik een long positie instel snap ik. Maar wat doet een trailing stop limit?

Stel: Ik wil een long positie innemen. Als de prijs stijgt, prima, dan wil ik de positie graag open houden.
Echter de prijs zakt als een pudding in elkaar en ik wil het verlies op die positie graag automatisch beperken. Wanneer de prijs 10 euro zakt, wil ik dat de positie automatisch gesloten wordt.

[afbeelding]
http://imgur.com/oek0A5n

Is mijn bovenstaatnde interpretatie wat een trailing stop limit kan doen? En zo ja,vul ik dit dan op de manier zoals in het bijgeleverde screenshot in?
Ik raak een beetje van de kook van die plussen en minnen bij Stop offset en Limit Ofset o.a.. _/-\o_

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Hoe je het scherm hebt ingevuld is niet wat je beoogt.

Je koopt eerst met een limit of market order bitcoin.

Vervolgens ga je naar conditional close.
Hier stel je trailing-stop in met een Stop Offset van 10 euro.

Een traling-stop limit kan wel, maar als de prijs inzakt en lager komt dan de 970 euro die je op het scherm hebt gezet dan heb je een probleem: je order wordt niet uitgevoerd.\

Zo stel je het in:

Gevolg?
Er wordt een limit order van 980 ingeschoten voor 10 bitcoins. Raakt de koers die prijs dan koop hij het aan.
Vervolgens wordt er een trailing order ingezet van 10 euro onder de aankoopprijs(dus 970 euro), deze loopt steeds met de koers mee.

Zakt de prijs naar onder de trailing prijs? Dan wordt er een market order ingeschoten.
Nogmaals: bij sterke dalingen is een trailing-limit gevaarlijk. Ik verwacht dat dit dan ook de oorzaak is dat orders van kristof1234 niet worden uitgevoerd.

LED-Maniak wijzigde deze reactie 17-02-2017 12:19 (4%)

• Moods
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 28-03 22:11
Dank voor de heldere uitleg!

• kristof1234
Als de ETF beslissing genomen wordt op 11 maart, kunnen er twee dingen gebeuren: prijs gaat enorm sterk omhoog, of gaat gematigd naar beneden.

Wat is er potentieel verkeerd met de volgende strategie? Zit heel de dag achter je pc, van zodra er iets bekend is (twitter, reddit)

- open maximaal aantal bitcoins long positie
- open maximaal aantal bitcoins short positie

Either way, heb je winst. Of niet? Waarom zou je nu reeds al een gok wagen en niet de dag zelf, ok... je verliest een beetje van het momentum, maar de kans om de verkeerde gok te wagen is ook weg.

Mogelijk issues:
- websites van exchanges geraken overloaded en je kan er niet meer op...
- ze brengen het nieuws al ÚÚn dag eerder naar buiten, je mist de reactie...
- soort "valse start;" in spanning en anticipatie stijgt de markt [je opent verkeerd een long positie], maar door het echte nieuws gaat het toch de andere richting uit...

Ben niet zeker of de strategie om dezelfde dag "to go with the flow" zinvol is.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Het is in ieder geval een perfecte strategie om snel bankrupt te gaan. :)

Kijk naar wat de koers nu doet en speel daar op in. Met een beetje geluk is de prijs op het moment van de beslissing op een punt waar je al op winst zit en kan je een mooie stop loss zetten.

Valt het mee: heb je extra winst
Valt het tegen: stop loss en je hebt winst

Traden op het moment van zulke beslissingen is 9 van de 10 keer een foute trade.

Zelfs op forex zie je bij belangrijke gebeurtenissen dat stop loss in beide richtigen geraakt wordt omdat het ontzettend hard gaat. Dus zowel long als short posities worden gesloten, terwijl een van de twee gelijk heeft.

• kristof1234
quote:
Traden op het moment van zulke beslissingen is 9 van de 10 keer een foute trade.
Daarop wou ik mezelf dus al mentaal voorbereiden :). Het laatste China fiasco heb ik totaal fout en paniekerig gehandeld. Ik wil mijn fouten niet herhalen.

In bovenstaande scenario suggereerde ik overigens maar ÚÚn keuze (ik open niet zowel een short als long positie).

Stel dat 's morgens de prijs 1080 euro is. Het nieuws geraakt bekend om 10:00. Om 10:01 staat de prijs al op 1100 euro. Ik open long positie ter waarde van 1100 met een stop-loss voor 1090 die dag? Wat kan er dan verkeerd gaan -- behalve kraken die mijn stop-loss orders niet uitvoert :P

Ik snap niet goed waarom er twee stop-loss orders getriggered kunnen worden in jouw voorbeeld (als de markt ÚÚn richting uitgaat.)

Ik kan overigens mijn budget zo regelen dat de margin trade 80.1% is zodat met de minste verkeerde beweging de margin trade al wordt stopgezet door het systeem.

kristof1234 wijzigde deze reactie 19-02-2017 19:58 (9%)

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Dit kan er mis gaan:

Spikes die keihard twee kanten op gaan. Dit zie je wel eens gebeuren bij rentebesluiten.
Je verdient er veel meer mee door vooraf de markt aan te voelen, dan de gebeurtenis af te wachten en dan erop te gaan handelen. Als het zo belangrijk is, dan blijft die koers ook na de spikes wel doorlopen.

Na een eerste grote move heb je nog wel eens een retrace waar je nogmaals kan investeren. Zeker bij belangrijke evenementen: nˇˇit all-in gaan. Doe het stapsgewijs.

Waarschijnlijk is jouw order bij die piek ingeschoten en heb je een top prijs betaald omdat het orderboek leeg geraakte in die richting. Vervolgens keldert het naar beneden en raakt je stop loss ver onder je stop prijs omdat er heel veel stop loss af gaan.

Maar doe vooral wat je zelf wilt! Zeker geen advies van mij.
stiekem is dit soort 'foute' trades als jij voorstelt een bron van inkomsten voor de meer ervaren traders..

LED-Maniak wijzigde deze reactie 19-02-2017 20:04 (27%)

• kristof1234
Ok, dat is inderdaad goed advies :) Ik had duidelijk een iets te simplistische visie van de mogelijke scenario's.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur«

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
kristof1234 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:56:
Ik kan overigens mijn budget zo regelen dat de margin trade 80.1% is zodat met de minste verkeerde beweging de margin trade al wordt stopgezet door het systeem.
Nee dat kan niet. Bij 100% heb je al geen free margin meer, en al je used margin staat op slot. De enige manier om onder de 100% uit te komen is als de koers tegen je positie ingaat.

• Rannasha
quote:
kristof1234 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:33:
Als de ETF beslissing genomen wordt op 11 maart, kunnen er twee dingen gebeuren: prijs gaat enorm sterk omhoog, of gaat gematigd naar beneden.
Dat denk jij :)
quote:
Wat is er potentieel verkeerd met de volgende strategie? Zit heel de dag achter je pc, van zodra er iets bekend is (twitter, reddit)

- open maximaal aantal bitcoins long positie
- open maximaal aantal bitcoins short positie

Either way, heb je winst. Of niet? Waarom zou je nu reeds al een gok wagen en niet de dag zelf, ok... je verliest een beetje van het momentum, maar de kans om de verkeerde gok te wagen is ook weg.

Mogelijk issues:
- websites van exchanges geraken overloaded en je kan er niet meer op...
- ze brengen het nieuws al ÚÚn dag eerder naar buiten, je mist de reactie...
- soort "valse start;" in spanning en anticipatie stijgt de markt [je opent verkeerd een long positie], maar door het echte nieuws gaat het toch de andere richting uit...

Ben niet zeker of de strategie om dezelfde dag "to go with the flow" zinvol is.
Wat de prijs gaat doen is niet alleen afhankelijk van wat de uitslag zal zijn, maar ook van wat de markt verwacht dat het zal worden. De ETF-beslissing leeft al een tijdje bij de actieve handelaren en de meeste grote spelers zullen een inschatting hebben gemaakt van wat zij verwachten dat de kansen zijn op de verschillende scenario's en de gevolgen voor de koers hiervan.

Deze verwachtingen zullen deels al in de prijs zijn verwerkt en naarmate de 11e nadert, zullen meer en meer actieve handelaren een positie innemen aan de hand van hun verwachtingen. Een sterke reactie op de uitslag zal eigenlijk alleen plaatsvinden als de verwachtingen voor een groot deel aan de ene kant zitten en de daadwerkelijke beslissing daar tegenin gaat.

Daarnaast zal een positief oordeel over de ETF geen direct effect hebben op de vraag naar bitcoins. Het zou slechts het begin van het verhaal zijn, de handel in de ETF zal niet beginnen direct nadat de SEC toestemming geeft. Bovendien hebben de Winkelvoss-broers zelf een grote stapel bitcoins (>100K) die in eerste instantie als onderliggende waarde voor de ETF zal dienen. Pas nadat de vraag groter wordt dan dat, zal er direct op de markt moeten worden bijgekocht.

Proberen in te spelen op de bekendmaking van het oordeel van de SEC is zeker geen garantie op winst, want er zullen velen zijn die dit ook proberen te doen. Als je 3 minuten nadat je het persbericht hebt gelezen de koers op -5% ziet staan, ga je dan short? Is het het begin van een grotere dip of is het slechts de "kneejerk reaction" op een uitslag die de meeste grote spelers al verwacht hadden en veert de koers daarna weer op?

Snel reageren op nieuws is in deze situaties essentieel en op de reguliere beurzen gebruiken de high-frequency-traders al software voor sentiment-analyse. Nieuwsberichten worden automatisch door de software gehaald die bepaalt of het positief of negatief nieuws is en aan de hand daarvan worden automatisch orders geplaatst. In het geval van deze SEC beslissing kun je zoiets vrij eenvoudig opzetten. Scan de website van de SEC en enkele Bitcoin-nieuws-websites op de naam van de ETF en keywords zoals "approve", "reject", "deny", etc...

Kun je daar tegen concurreren als iemand die zo nu en dan het nieuws F5'ed?

edit:
Blijkbaar is het gebruikelijk dat de organisatie die de ETF wil aanbieden bij een negatief besluit vooraf privÚ door de SEC wordt geinformeerd, zodat ze de mogelijkheid hebben om de aanvraag simpelweg in te trekken, omdat een ingetrokken aanvraag minder negatief lijkt dan een afwijzing. Hoe dan ook, het zou dus goed kunnen dat in het geval van een negatief besluit, de Winkelvoss broers een of twee dagen voor de 11e al aankondigen dat ze hun aanvraag hebben ingetrokken. Dat maakt het dus minder makkelijk om het precieze moment van de bekendmaking te timen.

Rannasha wijzigde deze reactie 20-02-2017 11:55 (7%)

• sjirafje
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:31

sjirafje

Come get some!

quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:31:
[...]

Jammer dat ik dus totaal geen bewijzen heb en voor zover ik weet kan je die nergens vandaan halen?
Zojuist mijn claim ingediend bij cryptsy (cryptsysettlement.com)
Ik kon de transactie nog terugvinden in mijn wallet dus ik heb de transactie details kunnen bijvoegen. Verwacht er eerlijk gezegd niet veel van.

"I've had it with these motherf*cking snakes on this motherf*cking plane!"
Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• kristof1234
Zou Kraken te vertrouwen zijn tijdens ETF chaos?

Mijn orders zijn al meerdere keren niet getriggered bij +/- 25 EUR jumps. Soms was dat goed, en kon ik verlies vermijden; andere keren zorgde dit voor verlies. Mijn buikgevoel zegt dat Kraken website gaat breken die dag. Hoewel ik nieuw ben, is het probleem blijkbaar niet onbekend:

https://www.reddit.com/r/...tealing_from_you_details/
https://www.reddit.com/r/...eet_for_noobs_to/dcq1h9j/
https://www.reddit.com/r/...coinmarketsleave/ddkojc2/

Iemand ook weinig vertrouwen in Kraken voor dit kritisch moment. Zelfs tijdens het laatste PoCBs nieuws is de site 1 uur offline geweest.

Is Bitstamp meer vertrouwbaar ivm stop loss and trailing stops? EUR volume is daar lager, maar ik kan bitcoins verkopen voor USD als prijs naar beneden gaat.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:44
quote:
kristof1234 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:55:
Zou Kraken te vertrouwen zijn tijdens ETF chaos?
Ik doe zelf niets bij Kraken, maar van wat ik hier lees is het iedere keer gezeik. Ik zou er niet op vertrouwen.

• fandango
  • Niet online
Explosieve stijging opeens, mogelijk het 1000 euro geslinger doorbroken..

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Zak popcorn erbij. Wat is het nieuws?

• T-mo-T
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:15
Nu lijkt de ETF bel wel aardig in de maak... Altijd leuk als je net naar bed wilt gaan. :+

• Yellowneck
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:28

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ja Bitstamp net $1090 aangetikt. Had toch een dip verwacht na het nieuws dat de Chinese beurzen voor ong 3 maanden withdrawals zouden freezen }:|

Het begint weer te jeuken, wacht nog op inkoopmomentje, mis al het spektakel :')

Fotogear: Canon 80D + BG-E14 | Canon 400D + BG-E3 | 17-55mm F2.8 | 50mm F1.8 | 10-22mm F3.5-4.5 | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Rannasha
Bitcoin is al meerdere keren een tijdje boven de $1000 geweest, maar gisteren is het vorige record van "langste onafgebroken periode boven $1000" (Bitstamp-koers) verbroken.

Dat record stond op 140 uur (3 t/m 9 februari) en staat inmiddels op 164 uur. Aan het begin van het jaar was de >$1000 piek slechts 81 uur en tijdens de november 2013 rally waren er 2 pieken boven de $1000, van 60 en 52 uur.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur«

Demotivational Speaker

Topicstarter
En inmiddels is de $1100 doorbroken :)

• litecoins
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 27-06 19:58
*knip* Ook deze manier van werven mag niet.

Krisp wijzigde deze reactie 21-02-2017 12:47 (143%)

• Rannasha
quote:
Laat me raden: Je hebt een referral link naar een of andere "cloud mining" ponzi scam.

Krisp wijzigde deze reactie 21-02-2017 12:46 (46%)

• Hatsieflatsie
quote:
.oisyn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:36:
En inmiddels is de $1100 doorbroken :)
Zit je nog steeds long? Ik had van het weekend een long positie willen openen, en baal nu ervan dat ik dat niet gedaan heb. :-(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur«

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nee mijn trailing stop was gehit op $1032 en sindsdien heb ik geen nieuwe trade gedaan. Jammer genoeg :'(

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 26-06 20:14
1.5 btc verkocht op 983euro/btc.

Mijn pronostiek was verkeerd, btc blijft stijgen.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
quote:
Spacewide schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:24:
1.5 btc verkocht op 983euro/btc.

Mijn pronostiek was verkeerd, btc blijft stijgen.
same here, maar dan op 988 verkocht. Zat eigelijk te wachten op weer een dip zoals recent, maar helaas, blijft lekker omhoog gaan.

• Secsytime
  • Laatst online: 17:13

Secsytime

Automagisch

quote:
ybos schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:29:
[...]

same here, maar dan op 988 verkocht. Zat eigelijk te wachten op weer een dip zoals recent, maar helaas, blijft lekker omhoog gaan.

• kristof1234
Maar als de huidige explosie al ETF speculatie is, waarom zou het dan terug naar beneden gaan voor het ETF nieuws? Ik verwacht niet dat het binnen 24 uur terug naar beneden gaat. In het slechtste geval zal het pas met ETF beslissing naar beneden kelderen.

huidige scenario is geen organische groei, mensen die plotseling 500 BTC kopen, dit lijken eerder speculeerders dan gewone mensen

• letatcest
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:16

letatcest

Kidult

quote:
kristof1234 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:54:
Maar als de huidige explosie al ETF speculatie is, waarom zou het dan terug naar beneden gaan voor het ETF nieuws? Ik verwacht niet dat het binnen 24 uur terug naar beneden gaat. In het slechtste geval zal het pas met ETF beslissing naar beneden kelderen.

huidige scenario is geen organische groei, mensen die plotseling 500 BTC kopen, dit lijken eerder speculeerders dan gewone mensen
Als je even 500.000 ekkies kan missen ben je niet meer echt een gewoon mens vermoedelijk. Of heel hard je spaargeld+huis er doorheen aan het jagen. Maar ja, gokje wagen ;)

Ik denk alleen maar de hele tijd: waarom heb ik niet...

Joehoe! Een hele ouwe computer :-)

• ybos
quote:
letatcest schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:51:
[...]
Same here... (en dat heb je dan bij iedere flinke dip EN stijging, mij de frustratie niet meer waard :P )
Heb recent min of meer voor de grap een halve bitcoin gekocht. na wat dagelijks traden (en dus marginaal winst pakken icm de in- en verkoop fees, zet ik de boel ook op lange termijn. Wacht op een dip, koop dan bij, ga een keer wat winst pakken en dan stop ik ermee.
Je denkt na een tijdje toch te denken wat de koers doet, maar krijg steeds meer het gevoel van de binaire opties. gewoon gokken/hopen op positieve koersontwikkeling. Als er dan ook nog partijen zijn met hele diepe zakken die de koers kunnen beinvloeden, zie ik de kans op verlies alleen maar groter worden.

ybos wijzigde deze reactie 22-02-2017 08:35 (5%)

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14:55
quote:
letatcest schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:51:
[...]

Als je even 500.000 ekkies kan missen ben je niet meer echt een gewoon mens vermoedelijk. Of heel hard je spaargeld+huis er doorheen aan het jagen. Maar ja, gokje wagen ;)

Achteraf is het altijd makkelijk lullen. Op de lange termijn denk ik alleen maar "waarom heb ik niet meer gekocht in 2014". Buy and Hold is en blijft mijn strategie.

Daytraden is voor de meerderheid gewoon verliezen. Emotie buitenspel houden is moeilijk.

Daarnaast heb ik over 10 jaar liever 1BTC wetende dat ik met daytraden misschien 1.5BTC zou kunnen hebben, dan dat ik over 10 jaar 0.5BTC heb, wetende dat ik ooit 1BTC had maar het verloren ben door "gokgedrag".

• kristof1234
toepasselijk post vandaag op reddit ;)

https://www.reddit.com/r/...erience_so_far_this_year/

Als we niet met onze eigen fouten kunnen lachen, gelukkig met die van andere. Retrospectief en statistisch gezien is HODLen nog steeds beste strategie.

Hoewel, ik heb eieren in mijn broek als ETF straks bitcoin 300 EURO naar beneden doet gaan. Geen idee wat ik de laatste dagen ga doen, of op het moment zelf: wellicht panic sell.

• ybos
quote:
kristof1234 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:36:

Hoewel, ik heb eieren in mijn broek als ETF straks bitcoin 300 EURO naar beneden doet gaan.
Ik hoop het O-)

• PilatuS
quote:
Ik ook.

Heb er nog over gedacht om op 700 te kopen toen ie voor de laatste keer omlaag ging, maar vond 700 nog wel erg hoog. Achteraf nooit gedacht dat we zo snel weer op 1100 zouden zitten. Dacht dat die 700 niet eens het laagste zou zijn en het wel weer even zou duren voordat we weer op 1000 zouden zitten. Van mij mag ie inderdaad wel met 300 of meer zakken hoor.

PilatuS wijzigde deze reactie 22-02-2017 22:23 (3%)

• fandango
  • Niet online
Ga er maar van uit dat de prijs nog flink omlaag zal gaan (los van ETF of wat dan ook), het is immers Bitcoin. Je moet gewoon aardig wat geduld hebben .

fandango wijzigde deze reactie 24-05-2017 20:14 (11%)

• PilatuS
Ik handel alleen op lange termijn. Ik koop alleen na een flinke crash en wacht dan weken of maanden tot er een dikke winst is. Handelen op korte termijn moet ik niet aan denken bij de BTC.

• fandango
  • Niet online
Irritant dat de Electrum dynamic fee sliders standaard niet overeenkomen met de werkelijkheid... Schijnt dat die z'n data uit blockchain.info haalt, terwijl je beter zoiets als https://bitcoinfees.21.co/ kan gebruiken. Nu een transactie die al uren unconfirmed is..

Het vervelende is dat het een sweep actie was. Weet iemand wanneer het mogelijk is om zo'n sweep opnieuw te doen. En kun je bij een sweep uberhaupt wel een fee instellen bij Electrum?

Update: Done!

fandango wijzigde deze reactie 23-02-2017 08:29 (3%)

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Sap is blijkbaar nog niet op.. Des te harder de dump >:)

• Hatsieflatsie
quote:
PilatuS schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:23:
[...]

Ik ook.

Heb er nog over gedacht om op 700 te kopen toen ie voor de laatste keer omlaag ging, maar vond 700 nog wel erg hoog. Achteraf nooit gedacht dat we zo snel weer op 1100 zouden zitten. Dacht dat die 700 niet eens het laagste zou zijn en het wel weer even zou duren voordat we weer op 1000 zouden zitten. Van mij mag ie inderdaad wel met 300 of meer zakken hoor.

• sjukke
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:06
Nog $9 groei en we tikken de all-time high aan

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:43
Vandaag nog een nieuwe ath op Bitfinex, en morgen over de 1200 :D

• Hatsieflatsie
quote:
LED-Maniak schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:18:
Hoe je het scherm hebt ingevuld is niet wat je beoogt.

Je koopt eerst met een limit of market order bitcoin.

Vervolgens ga je naar conditional close.
Hier stel je trailing-stop in met een Stop Offset van 10 euro.

Een traling-stop limit kan wel, maar als de prijs inzakt en lager komt dan de 970 euro die je op het scherm hebt gezet dan heb je een probleem: je order wordt niet uitgevoerd.\

Zo stel je het in:
[afbeelding]

Gevolg?
Er wordt een limit order van 980 ingeschoten voor 10 bitcoins. Raakt de koers die prijs dan koop hij het aan.
Vervolgens wordt er een trailing order ingezet van 10 euro onder de aankoopprijs(dus 970 euro), deze loopt steeds met de koers mee.

Zakt de prijs naar onder de trailing prijs? Dan wordt er een market order ingeschoten.
Nogmaals: bij sterke dalingen is een trailing-limit gevaarlijk. Ik verwacht dat dit dan ook de oorzaak is dat orders van kristof1234 niet worden uitgevoerd.
Dus ik moet een bitcoin met Leverage van x (nummer) kopen, om long te gaan? Dan heb ik 1 bitcoin, hoe kan hij dan in waarde qua bitcoins toenemen als de koers stijgt (ervan uitgaande dat ik met leverage zit)?
Ik snap het niet helemaal.

En als ik het goed begrijp, kun je dan niet short gaan. Enkel long?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur«

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
Hatsieflatsie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:40:

Dus ik moet een bitcoin met Leverage van x (nummer) kopen, om long te gaan?
Long gaan betekent bitcoins kopen, om weer te verkopen als het hoger staat. Short gaan betekent bitcoins verkopen, om weer bij te kopen als ze lager staan. Dit kun je dus doen zonder leverage, direct op de exchange. De gekochte bitcoins zijn dan van jou en kun je withdrawen.

Als je leverage toepast ga je margin traden. Je tradet dan niet met je eigen assets, maar met geleende assets. De leverage bepaalt hoeveel je van je eigen assets tegenover de lening wilt zetten. Met een hogere leverage kun je meer lenen, maar loop je tevens meer risico om veel te verliezen.
quote:
Dan heb ik 1 bitcoin, hoe kan hij dan in waarde qua bitcoins toenemen als de koers stijgt (ervan uitgaande dat ik met leverage zit)?
Als je long gaat voor 1 bitcoin dan "heb" je niet 1 bitcoin. Je leent bijv. $1000 om 1 btc te kopen, maar je kunt er verder niets mee - die btc staat op slot en kun je niet opnemen. Je hebt dan een open long positie voor 1 btc. Stijgt de koers, bijv. naar $1100, dan is je positie meer waard. Sluit je je positie, dan krijg je het verschil er in je account bij, dus $100 in dit geval. Want je hebt namelijk nog altijd die lening openstaan van $1000. Door de positie te sluiten* wordt die ene bitcoin weer verkocht (voor $1100), en wordt de lening vereffend. Het verschil hou je zelf.

Ga je short, dan leen je bitcoins, die je verkoopt. Je schuld is dan die hoeveelheid bitcoins die terugbetaald dienen te worden. Als de koers lager is en je sluit je positie, dan koop je die bitcoins weer in om de lening te kunnen vereffenen. Voor een lagere prijs natuurlijk, dus ook hier krijg je het verschil in dollars in je account erbij (je leent 1 btc, verkoopt op $1000, koopt weer terug op $900, je geeft 1 btc terug en je houdt $100 over)

Zie ook .oisyn in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

* Ik zeg wel "als je je positie sluit", maar in de regel doe je het juist andersom. Een margin sell order kan ervoor zorgen dat je positie sluit. Door 1 btc weer te verkopen met leverage, sta je onder de streep weer op 0 en heb je geen open positie meer. Op deze manier kun je je positie ook muteren. Koop je 1 btc, maar verkoop je weer 0.5btc, dan is je open positie 0.5btc long. Verkoop je nog eens 1 btc, dan is je open positie ineens 0.5btc short. Je kan dus nooit tegelijk een long en een short positie open hebben, want die strepen tegen elkaar weg.

.oisyn wijzigde deze reactie 23-02-2017 14:02 (13%)

• Hatsieflatsie
quote:
oisyn, hartelijk dank voor je reactie en de link ernaar. Dit begrijp ik voor een groot deel. Echter, zoals ik in het screenshot zie, welke hierboven gepost was, zie ik het aantal keren dat je leverage kunt gaan als je een Bitcoin kunt kopen. Ik mis de mogelijkheid om short te gaan, want dat zie ik namelijk niet terug in dit scherm.

Wellicht dat je daar meer over kunt vertellen?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur«

Demotivational Speaker

Topicstarter
quote:
Hatsieflatsie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:20:
Ik mis de mogelijkheid om short te gaan, want dat zie ik namelijk niet terug in dit scherm.
Dat is gewoon een kwestie van op "sell" drukken ipv "buy" ;)

• Rannasha
Kraken heeft een all time high aangetikt op de BTC/Euro koers. De Dollar-exchanges zijn er nog niet. BTC-e heeft al wel zijn Dollar-ATH verbroken, maar die exchange loopt redelijk uit de pas met de rest. Bitstamp zit nu zo'n $6-8 van de ATH af.

• Revaes
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:28
quote:
.oisyn schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:21:
[...]

Dat is gewoon een kwestie van op "sell" drukken ipv "buy" ;)
Maar wel alleen met leverag, anders krijg je de melding "insufficient funds"

Revaes wijzigde deze reactie 23-02-2017 14:37 (10%)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur«

Demotivational Speaker

Topicstarter
Niet als je BTC hebt om te verkopen :)

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Nog 7 dollar en bitfinex zit op zijn ATH. Spannend. Sky is the limit! :)

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:04

Tourniquet

Hiya, fellas!

quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:23:
Nog 7 dollar en bitfinex zit op zijn ATH. Spannend. Sky is the limit! :)
Bitstamp is er net overheen, stond op $1163. *O*

Tourniquet wijzigde deze reactie 23-02-2017 19:40 (15%)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Poeffff.. Gaat OKCoin.

Ik kijk wel toe, ga het nu niet meer riskeren :P

• Yellowneck
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:28

Yellowneck

Dure hobby....:\

Gefeliciteerd allemaal *O* oOo

Fotogear: Canon 80D + BG-E14 | Canon 400D + BG-E3 | 17-55mm F2.8 | 50mm F1.8 | 10-22mm F3.5-4.5 | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• kristof1234
voor diegene die interesse hebben; er is wat info van meetings m.b.t. ETF opgedoken [nog geen beslissing]

https://www.sec.gov/comme...201630-1594698-132357.pdf

https://www.sec.gov/comme...201630-1593495-132335.pdf

ook bitmex heeft de kans verhoogd naar 50% => https://www.bitmex.com/app/trade/COIN_BH17

* disclaimer: nobody knows the future

• ybos
quote:
PilatuS schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:23:
[...]

Ik ook.

300 zakken is onderhand veel te weinig :X
Als de koers "slechts" 300 zakt zitten we onderhand op dezelfde koers als we verkocht hebben :P

• fandango
  • Niet online
Totale gekte, love it. Keer op keer komt het moment waarop teveel mensen willen uitcashen en de koers echt heel hard naar beneden gaat als de kritieke massa is bereikt.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur«

Demotivational Speaker

Topicstarter

• T-mo-T
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:15
Zodra er teveel maanplaatjes op GoT/reddit/etc komen word ik altijd een beetje zenuwachtig.

http://www.enki-village.com/moon-landing-hoax.html

• kuusj98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16:16

kuusj98

Ofwel varken in 't Limburgs

Zo, ik heb een paar maanden iets verkocht voor 0.4 BTC, met als waarde iets van 350 euro. Nu zitten we al op ruim 420 euro :+ Twijfel enorm hard om het zooitje naar euro om te zetten, is toch best wel veel geld namelijk...

Dat is 21,42% rendement op een maand of 2, banken met hun rente van 0.3% per jaar, pffft :+

kuusj98 wijzigde deze reactie 24-02-2017 00:04 (17%)

Intel i7 6700K - MSI Z170A M5 - MSI GeForce GTX1080 Gaming X - 2x8GB DDR4 HyperX Fury - Corsair RM550x - NZXT H440 NewEdition - Kone XTD - Corsair K70 - HP Omen 15 (6300HQ/960M) - Nexus 6P - S7 Edge - Kever '74

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Boom, kleine correctie :)

• kristof1234
triggers gaan niet af op kraken, bullshit of goed? we will see :)

hopen met discount, of niet?

• Hatsieflatsie
Vraag me af waardoor deze correctie getriggerd is. Zat net long, gelukkig slechts 2% verlies voordat m'n positie gesloten werd.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

ATH -> mensen cashen uit -> drop -> meer drop -> meer drop

• Hatsieflatsie
Mja. Dat heeft weinig zin, ik geloof toch wel in de hold-strategie.

Overigens, iemand die kan vertellen wat het verschil tussen close en settlement van een long positie eigenlijk inhoudt?
Van de uitleg op deze pagina door Kraken word ik ook weinig wijzer van.

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

Beiden sluiten je trade.
Bij close wordt een long trade omgezet naar fiat. Bij settle wordt je eigen fiat gebruikt om die bitcoins in je bezit te krijgen(dus als ik 1btc trade open heb staan omdat ik een trade opende met leverage, kan ik met 1100 euro uit eigen portefeuille die bitcoin -die met geleend geld is gekocht- omzetten en krijg ik hem werkelijk in bezit).

Voordeel? Je betaalt geen rente meer(die fors kan oplopen bij een buy-and-hold strategie).

LED-Maniak wijzigde deze reactie 24-02-2017 08:41 (51%)

• Hatsieflatsie
quote:
LED-Maniak schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:37:
Beiden sluiten je trade.
Bij close wordt een long trade omgezet naar fiat. Bij settle wordt je eigen fiat gebruikt om die bitcoins in je bezit te krijgen(dus als ik 1btc trade open heb staan omdat ik een trade opende met leverage, kan ik met 1100 euro uit eigen portefeuille die bitcoin -die met geleend geld is gekocht- omzetten en krijg ik hem werkelijk in bezit).

Voordeel? Je betaalt geen rente meer(die fors kan oplopen bij een buy-and-hold strategie).
Dankjewel voor je behulpzame reactie, wordt gewaardeerd.

Overigens heb ik nog een vraag over m'n huidige positie:

https://i.imgur.com/lNkU7ZK.jpg

Ik zit momenteel long, met 4:1 leverage. Gekocht op 1084 euro. Koers staat nu op 1105 euro. Dan zou m'n winst 1105-1084 euro = 21 euro x 4 (leverage) = 84 euro moeten zijn? Dat zie ik hier echter niet terug, of mis ik iets? :?.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur«

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nee, je positie is voor 1.8btc

Pagina: 1 ... 24 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*