Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
- (heb ik gister al via irc gevraagd, maar moest niet al te lang daarna weg) Iemand enige indicatie wat XRP gaat doen? De paar websites die erover schrijven lijken gouden bergen te beloven, maar tot nu toe zie ik het alleen maar heel geleidelijk dalen.
- Als je hebt uitgecashed, en er blijkt tegen je verwachting in toch een stijgende lijn, hoe lang wachten jullie dan om weer te investeren?
[ Voor 3% gewijzigd door NaliXL op 24-02-2017 09:59 . Reden: Opmaak ff gefixed ]
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
.oisyn schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:06:
Nee, je positie is voor 1.8btc
De positie mag dan 1.8 BTC zijn. Maar waar is de leverage dan in dit verhaal? De winst zou dan het viervoudige moeten zijn, lijkt mij?LED-Maniak schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:07:
(1105-1085)*1.8 = 36 euro en dat klopt.
Nee, er is maar 1/4e van je beschikbare margin gebruikt om die positie in te nemen.Hatsieflatsie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:50:
[...]
[...]
De positie mag dan 1.8 BTC zijn. Maar waar is de leverage dan in dit verhaal? De winst zou dan het viervoudige moeten zijn, lijkt mij?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
De 4x leverage betekent dat je maar 1/4e van 1.8 * $1084.98 in je account hoeft te hebben. Als je 4x zoveel btc had willen traden dan had je 4x zoveel bitcoins moeten kopenHatsieflatsie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:50:
De positie mag dan 1.8 BTC zijn. Maar waar is de leverage dan in dit verhaal? De winst zou dan het viervoudige moeten zijn, lijkt mij?
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2017 11:17 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Situatieschets: balans is 1000 euro, en 1 Bitcoin kost 1000 euro.
Dan kan ik dus met een leverage van 4, voor 250 euro 1 bitcoin in een long positie kopen?
En met een leverage van 4, voor 1000 euro 4 bitcoins kopen? Maar hoe bereken ik vervolgens wat voor budget ik moet hebben, om verliezen op te vangen? En er is toch een limiet aan het aantal bitcoins dat je kunt kopen om long te gaan? Hoe zou ik zoiets kunnen berekenen? De Kraken help pagina vertelt mij hierover niet veel.
[ Voor 89% gewijzigd door Hatsieflatsie op 24-02-2017 11:31 ]
Ga je eerst eens verdiepen in wat een goede altcoin is. Investeren in altcoins is erg risicovol. Er staat een hoop bullsh*t online. Wat XRP betreft, men zegt dat er nadelen aan zitten: gecentraliseerd en de banken hebben een hele dikke vinger in de pap. Ik vind dat er betere projecten zijn om in te investeren. Maar doe vooral zelf veel onderzoek.NaliXL schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:54:
Zo. Ook een paar dagen geleden begonnen met traden, eens begonnen met een € 100 op bitstamp. Paar dingen waar ik nieuwsgierig naar ben:
- (heb ik gister al via irc gevraagd, maar moest niet al te lang daarna weg) Iemand enige indicatie wat XRP gaat doen? De paar websites die erover schrijven lijken gouden bergen te beloven, maar tot nu toe zie ik het alleen maar heel geleidelijk dalen.
- Als je hebt uitgecashed, en er blijkt tegen je verwachting in toch een stijgende lijn, hoe lang wachten jullie dan om weer te investeren?
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Correct. Je leent in dit geval €1000 en koopt daarmee 1 BTC. Van je balans wordt €250 bevroren en hiermee kun je niets doen zolang de positie nog open is.Hatsieflatsie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:22:
Situatieschets: balans is 1000 euro, en 1 Bitcoin kost 1000 euro.
Dan kan ik dus met een leverage van 4, voor 250 euro 1 bitcoin in een long positie kopen?
Ook waar.En met een leverage van 4, voor 1000 euro 4 bitcoins kopen?
Het maakt niet uit hoeveel je in je account hebt. Als je €1000 in je account hebt en je gebruikt €200 om een 1 BTC long positie te openen met 5x leverage, dan wordt enkel deze €200 bevroren. Dit is dan ook het bedrag dat je riskeert als de koers teveel daalt. De overige €800 kun je vrij gebruiken om andere posities te openen of om op te nemen.Maar hoe bereken ik vervolgens wat voor budget ik moet hebben, om verliezen op te vangen?
Je maximale verlies is je margin-bedrag. Hoe hoger de leverage, hoe eerder je dit maximale verlies incasseert.
De limiet is de totale waarde van de beschikbare balansen in je account (dus alles behalve wat al vast zit in open posities) omgerekend in Bitcoin en dat vermenigvuldigd met de leverage-factor, maximaal 5 dus.En er is toch een limiet aan het aantal bitcoins dat je kunt kopen om long te gaan? Hoe zou ik zoiets kunnen berekenen?
Heb je €1000 in je account, dan kun je maximaal €5000 lenen en daarmee op dit moment zo'n 4.5 BTC kopen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dit klopt niet, en bij gelijke bedragen maar louter veschillende leverages is het omgekeerde juist waar (ik had een rekenvoorbeeld in een post waar ik hierboven naar linkte). Waar het uiteindelijk om draait is je margin level, en dat is de ratio tussen je totale equity en je used margin. Je krijgt een margin call bij een margin level van 80%. Dat wil zeggen dat je totale equity nog maar 80% is van je used margin.Rannasha schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:50:
Je maximale verlies is je margin-bedrag. Hoe hoger de leverage, hoe eerder je dit maximale verlies incasseert.
In jouw voorbeeld bij een leverage van 4x is je totale equity $1000 en je used margin $250. Om op een margin level van 80% uit te komen moet je totale equity dalen tot 80% van $250, oftewel $200. Om je totale equity te laten dalen naar $200 (zonder assets uit je account te halen natuurlijk
Met 1x leverage krijg je die margin call al bij $800 en dus heb je slechts $200 verlies.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2017 12:29 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
@Hatsieflatsie: be safe (or be rich), vandaag is een gekke dag om te beginnen met margin traden
Ook Amerika wordt zodra wakker, geen idee hoe zij zullen reageren... het spektakel van deze dag is nog niet voorbij...
[ Voor 50% gewijzigd door kristof1234 op 24-02-2017 12:33 ]
Duidelijk voor jullie reacties, wordt gewaardeerd.
Als je een long positie wilt openen, moet je dan rente betalen over het geld dat je leent om een long positie te kunnen innemen? Zo ja, hoeveel bedraagt die rente dan?
Want ik heb namelijk een tijdje niks gedaan, terwijl ik nog een paar long posities heb openstaan. Ik zie in m'n history echter het volgende:

Deze kan ik niet helemaal plaatsen, en die lege bedragen zeggen mij ook niks. Mogelijk is dit de rentevergoeding om geld te lenen om zo een long positie te kunnen innemen?
[ Voor 63% gewijzigd door Hatsieflatsie op 24-02-2017 14:54 ]
Elke 4 uur betaal je rente.
https://support.kraken.co...-fees-for-margin-trading-
Rente betaal je per tijdseenheid dat de positie open staat. Vaak is dat per dag. Wat de rente is bij Kraken zul je even op moeten zoeken. Volgens mij is hij bij hen vast. [.edit: per 4 uur dus :)]Hatsieflatsie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:53:
Als je een long positie wilt openen, moet je dan rente betalen over het geld dat je leent om een long positie te kunnen innemen? Zo ja, hoeveel bedraagt die rente dan?
Bij Bitfinex is het variabel en kun je zelf ook assets uitlenen tegen zelfbepaalde rentepercentages (alleen zal natuurlijk niemand geld bij jou lenen als jouw rente veel te hoog is). Dit is natuurlijk een geautomatiseerd proces, bij het openen van een positie pakt het automatisch de lening met de voordeligste rente, al kun je ook van tevoren met de hand alvast de lening opzetten zonder de positie te openen.
Je hoeft 'm natuurlijk niet helemaal te settlen, je kan 'm ook voor een deel settlen. Ik doe dat best vaak. Ik doe aan margin trading, maar uiteindelijk is mijn doel het aantal bitcoin dat ik heb te verhogen. Maar als ik long ga dan verdien ik dollars. Uiteindelijk wil ik die dollars weer omzetten in bitcoin. Dan kan ik natuurlijk mijn long positie sluiten, en van het verdiende geld weer bitcoin kopen, maar dat is natuurlijk ontzettend onvoordelig. Als ik bijvoorbeeld op $900 long ben gegaan en ik sluit 'm op $1000, dan heb ik $100/btc verdiend, maar een nieuwe bitcoin kost mij dan $1000, plus nog eens fees voor de transactie. En dat terwijl ik btc heb staan in mijn positie die gekocht zijn voor $900 die ik zonder extra kosten kan claimen.LED-Maniak schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:37:
Beiden sluiten je trade.
Bij close wordt een long trade omgezet naar fiat. Bij settle wordt je eigen fiat gebruikt om die bitcoins in je bezit te krijgen(dus als ik 1btc trade open heb staan omdat ik een trade opende met leverage, kan ik met 1100 euro uit eigen portefeuille die bitcoin -die met geleend geld is gekocht- omzetten en krijg ik hem werkelijk in bezit).
Voordeel? Je betaalt geen rente meer(die fors kan oplopen bij een buy-and-hold strategie).
Je beschikt dus over de keuze om die btc daadwerkelijk voor jezelf te kopen voor die voordelige prijs waar je toen je positie mee hebt geopend. Een soort call optie
[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2017 15:10 ]
LED-Maniak schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:57:
Het is uiteraard niet gratis.
Elke 4 uur betaal je rente.
https://support.kraken.co...-fees-for-margin-trading-
Dankjulliewel voor jullie uitleg, dat wordt gewaardeerd..oisyn schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:59:
[...]
Rente betaal je per tijdseenheid dat de positie open staat. Vaak is dat per dag. Wat de rente is bij Kraken zul je even op moeten zoeken. Volgens mij is hij bij hen vast. [.edit: per 4 uur dus :)]
Bij Bitfinex is het variabel en kun je zelf ook assets uitlenen tegen zelfbepaalde rentepercentages (alleen zal natuurlijk niemand geld bij jou lenen als jouw rente veel te hoog is). Dit is natuurlijk een geautomatiseerd proces, bij het openen van een positie pakt het automatisch de lening met de voordeligste rente, al kun je ook van tevoren met de hand alvast de lening opzetten zonder de positie te openen.
Bij een bedrag van 5000 euro tegen 0.01% rente zou ik dan in 1 dag slechts 3 euro aan rente kwijt zijn (0.01 / 100 * 5000, dan * 6 (6 keer 4 uur in 1 dag).
3 euro per dag is nog wel te doen, ik heb al 150 euro winst op de long positie vandaag.
Ik ook (voortaan) al heb ik van die pumps en dumps daarnet van mee geprofiteerd.PilatuS schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:54:
Ik handel alleen op lange termijn. Ik koop alleen na een flinke crash en wacht dan weken of maanden tot er een dikke winst is. Handelen op korte termijn moet ik niet aan denken bij de BTC.
Voor mij is daghandelen net als gokken.
Maar je kan ook 150 verlies maken op 1 dag, vergeet dat nietHatsieflatsie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:10:
[...]
[...]
Dankjulliewel voor jullie uitleg, dat wordt gewaardeerd.
Bij een bedrag van 5000 euro tegen 0.01% rente zou ik dan in 1 dag slechts 3 euro aan rente kwijt zijn (0.01 / 100 * 5000, dan * 6 (6 keer 4 uur in 1 dag).
3 euro per dag is nog wel te doen, ik heb al 150 euro winst op de long positie vandaag..
Besloten de overstap naar Bitfinex te wagen. Ik snap overigens niet zo dat iemand met de interface van Kraken uit de voeten kan.
Als men overschakelt naar bitstamp/bitfinex is het dan interessanter om met USD te traden?

Iemand die weet waar deze blauwe balk voor staat, en wat het betekent als-ie vol raakt?
Nu betaal je de linkse fee op je trades. ALs je aan 50.000 verhandeld volume zit dan gaat je fee omlaag en betaal je nog maar het rechtse percentageHatsieflatsie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:21:
In de interface van Kraken:
[afbeelding]
Iemand die weet waar deze blauwe balk voor staat, en wat het betekent als-ie vol raakt?
detailes kan je hier terugvinden: https://www.kraken.com/help/fees
[ Voor 11% gewijzigd door LxgOne op 27-02-2017 09:30 ]
Verwijderd
ik snap nog niet goed hoe het zit met de prijzen van bitcoins
stel: de waarde van de bitcoin is 1100 euro
een computerzaak verkoopt een laptop van 1100 euro, voor: 1,0 BTC
en nu komt het.... de waarde van de bitcoin stijgt de volgende dagen naar 1400 euro
gaan ze dat de prijs van de laptop van 1,0 BTC aanpassen naar 0,85 BTC, ofzo?
of anders gezegd: stel dat de prijs van de bitcoin zakt naar 550 euro,
wordt de prijs van de laptop dan ineens aangepast van 1 bitcoin naar 2 bitcoin?
ik hoop te vernemen
Daar mag je wel vanuit gaan. Beetje hetzelfde als de EURO/USD koers of de prijs van goud. De BTC is onstabieler maar dat maakt niet uit. Dit is natuurlijk wel een reden dat genoeg bedrijven de BTC niet willen hebben.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:24:
[ Voor 6% gewijzigd door kristof1234 op 27-02-2017 17:37 ]
De prijs wordt vaak gewoon aangegeven in euro's. Op het moment dat je koopt wordt het tegen de huidige koers omgerekend (eventueel met een kleine commissie net zoals bij bijvoorbeeld creditcard of PayPal soms gebeurt). Er zijn weinig shops die BTC accepteren en ook daadwerkelijk in BTC de prijzen adverteren.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:24:
hoi medeforummers,
ik snap nog niet goed hoe het zit met de prijzen van bitcoins
stel: de waarde van de bitcoin is 1100 euro
een computerzaak verkoopt een laptop van 1100 euro, voor: 1,0 BTC
en nu komt het.... de waarde van de bitcoin stijgt de volgende dagen naar 1400 euro
gaan ze dat de prijs van de laptop van 1,0 BTC aanpassen naar 0,85 BTC, ofzo?
ik hoop te vernemen
Verwijderd
bijvoorbeeld:
thuisbezorgd.nl
enzo
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2017 17:46 ]
Thuisbezorgd geeft toch ook gewoon europrijzenVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:46:
weet ik, maar over die weinige shop die alleen in bitcoins ontvangen, daar heb ik het eigenlijk over
bijvoorbeeld:
thuisbezorgd.nl
enzo
Ik heb een Long positie, en die wil ik graag sluiten. Dus ik klik op "Close" 100%.

Dan word ik doorverwezen naar de buy/sell order pagina, en hij heeft al voor mij de aantal Bitcoins ingevuld met sell knop geselecteerd. Wanneer ik de order wil uitvoeren, krijg ik het volgende te zien:

Dus hoe kan ik m'n positie sluiten?
[ Voor 6% gewijzigd door Hatsieflatsie op 27-02-2017 19:09 ]
Mogelijk ga je ook verlies maken door fees (die 1.64 euro zal wellicht een euro verlies worden). Geen idee of er iets anders op je balans staat (moet sowieso geval zijn als je margin trade opent)?
Beste is misschien te proberen manueel tegen te boeken door te verkopen met leverage 5 en zelfde bedrag (eerste de eerste order tegenboeken -- chronologisch).
[ Voor 45% gewijzigd door kristof1234 op 27-02-2017 19:40 ]
Ik zit daar ook en kopen en verkopen is 2-3 klikken.
Daar kan je alleen niet met leverage werken.
Dat ligt er aan wat er als laatste gehandeld is (koop of verkoop), in het tijdsbestek waarop je jouw grafiek hebt staan.kristof1234 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:34:
Waarom veranderen op de charts van bitcoinwisdom.com de groen balkjes "plotseling" in rode balkjes, en zie je bij de uitgevoerde orders toch nog steeds groen...
[afbeelding]
[ Voor 68% gewijzigd door Ernemmer op 27-02-2017 20:52 ]
de kleine '"sell orders" die zijn uitgevoerd kunnen nooit volume van 17 bitcoin bereiken
tijdsinterval is ook 1 minuut, dus er gebeurde niets anders op het moment dat kan verklaren dat de groene balk plotseling van kleur verandert naar een rode balk.
Het gaat om welke waarde er gehandeld is aan het begin van de minuut en welke waarde er gehandeld is aan het einde van die minuut. Als dat lager is, dan is de balk rood en als dat hoger is, dan is de balk groen.kristof1234 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:09:
maar er zijn enkel een paar "bid orders" uitgevoerd die samen ongeveer 17 bitcoin opmaken (=grootte van groene balk)
de kleine '"sell orders" die zijn uitgevoerd kunnen nooit volume van 17 bitcoin bereiken
tijdsinterval is ook 1 minuut, dus er gebeurde niets anders op het moment dat kan verklaren dat de groene balk plotseling van kleur verandert naar een rode balk.
http://stockcharts.com/sc...roduction_to_candlesticks
Mijn eerdere antwoord klopte niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 27-02-2017 20:55 ]
Fee op euro zetten.Hatsieflatsie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:07:
Ik heb weer jullie hulp nodig met de interface van Kraken.
Ik heb een Long positie, en die wil ik graag sluiten. Dus ik klik op "Close" 100%.
[afbeelding]
Dan word ik doorverwezen naar de buy/sell order pagina, en hij heeft al voor mij de aantal Bitcoins ingevuld met sell knop geselecteerd. Wanneer ik de order wil uitvoeren, krijg ik het volgende te zien:
[afbeelding]
Voor de anderen:
Lees even trading 101 en forex candles 101 door. Dan worden veel vragen en de basics van trading beantwoord. Bijvoorbeeld deze site: http://www.babypips.com/school
Scheelt je een hoop frustratie, verlies en vragen
[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 27-02-2017 21:09 ]
ik dacht dat de volume boxen onder de grafiek een ander patroon volgende: if volume_bid > volume_sell, dan toon groene box met max volume.
Gedaan, en ik krijg nog steeds dezelfde melding. Wat te doen? Ik kan m'n long positie niet afsluiten zo.
Probeer het eens in twee delen? Wellicht is het volume afgerond en weigert hij daarom.Hatsieflatsie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:32:
[...]
Gedaan, en ik krijg nog steeds dezelfde melding. Wat te doen? Ik kan m'n long positie niet afsluiten zo..
Verwijderd
Als die ETF beslissing positief uitpakt, kan het definitief gedaan zijn met <1000 USD (zelfs EUR) prijzen.
Gedaan, zonder resultaat.LED-Maniak schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:33:
[...]
Probeer het eens in twee delen? Wellicht is het volume afgerond en weigert hij daarom.
Wat houdt een tegengestelde boeking in? Buy actie? Dat zal niet gaan, daarvoor heb ik niet genoeg balans.kristof1234 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:34:
Heb je manueel geprobeerd? Probeer eens de tegengestelde boeking te doen met leverage 5?
cf. https://support.kraken.co...ition-and-how-do-I-do-it-
je kan proberen twee keer tegen te boeken om de respectievelijke posities te sluiten.
het werkt volgens FIFO, dus eerst tegenboeking doen voor positie die je eerst geopend hebt.
[ Voor 48% gewijzigd door kristof1234 op 27-02-2017 23:19 ]
Dat was het juiste antwoord, hartelijk dank kristof1234.kristof1234 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:15:
Nee, je hebt eerst 1.2xx (of 5.00?) buy margin trade leverage 5 gedaan => normaal als je nu 1.2xx sell margin trade leverage 5 doet, wordt de eerste positie gecancelled.
je kan proberen twee keer tegen te boeken om de respectievelijke posities te sluiten.
het werkt volgens FIFO, dus eerst tegenboeking doen voor positie die je eerst geopend hebt.
Uiteindelijk heb ik 8 tegenboekingen moeten doen, want de long positie bestond uit market orders die tegen verschillende prijzen ingekocht waren. Ik zat wel flink in de stress zo.
Je cancelled geen positie. Je sluit hem.kristof1234 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:15:
Nee, je hebt eerst 1.2xx (of 5.00?) buy margin trade leverage 5 gedaan => normaal als je nu 1.2xx sell margin trade leverage 5 doet, wordt de eerste positie gecancelled.
Waarom het niet werkt blijft vreemd. Je hebt een buy gedaan en doet een tegengestelde order(sell) om te sluiten, zoals ik in de screenshots zie. De opgegeven leverage bij het sluiten is overigens niet van belang.
Je zou het volledige volume van alle orders tegelijk moeten kunnen sluiten. Dat het via FIFO gaat maakt daarbij niet uit.
Ik heb nu 0.02790675 BTC en ik vroeg mij af of ik, als ik er nog meer koop, wat de beste manier is om te beginnen met traden. Is er een soort beginners guide?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja: buy low, sell high.Antrax schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:20:
Ik heb nu 0.02790675 BTC en ik vroeg mij af of ik, als ik er nog meer koop, wat de beste manier is om te beginnen met traden. Is er een soort beginners guide?
Is er een exacte tijdstip/datum bekend? Of eventueel een site waar het nieuws, zodra het bekend is, in te zien is?Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:21:
Wat staat de prijs ongekend lang op een hoog niveau zeg. Ik had toch wel verwacht dat meer mensen zouden verkopen naar mate de ETF datum van 11 maart (als ik me niet vergis) nadert.
Als die ETF beslissing positief uitpakt, kan het definitief gedaan zijn met <1000 USD (zelfs EUR) prijzen.
Vrijwel al deze bedrijven maken gebruik van een tussenpartij (zoals ideal een tussenpartij is). De tussenpartij regelt de koers en betalingen in BTC.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:46:
weet ik, maar over die weinige shop die alleen in bitcoins ontvangen, daar heb ik het eigenlijk over
bijvoorbeeld:
thuisbezorgd.nl
enzo
Zo kan je bijv bij dell een computer bestellen, die geeft aan 2000 euro. Je geeft aan dat je met Bitcoin wilt betalen en er verschijnt een nieuw venster (van de tussenpartij) die de BTC waarde aangeeft.
Zo heb ik ook laatst een nieuwe CPU koeler besteld, het bedrag stond er in euro's, ik geef aan in BTC te willen betalen en dan komt er een popup met de betaalgegevens en het bedrag in BTC.
Uiteraard is dat bedrag in BTC realtime (dus niet een waarde van 5 jaar geleden oid).
Ik zou www.reddit.com/r/bitcoin/ een beetje in de gaten houden. Daar zal het vrijwel meteen te vinden zijn als er meer bekend is.Waterkoker schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:09:
[...]
Is er een exacte tijdstip/datum bekend? Of eventueel een site waar het nieuws, zodra het bekend is, in te zien is?
De deadline voor de SEC is 11 maart. Als er dan nog niets aangekondigd is, dan is de ETF geaccepteerd (want de SEC mag niet nog een keer uitstellen en geen afkeuring voor de deadline betekent automatische goedkeuring).Waterkoker schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:09:
[...]
Is er een exacte tijdstip/datum bekend? Of eventueel een site waar het nieuws, zodra het bekend is, in te zien is?
Voor die tijd kan er eigenlijk op ieder moment nieuws komen over de ETF. Dat kan over 10 minuten, of vlak voor het aflopen van de deadline. Omdat 11 maart op een zaterdag valt, is het onwaarschijnlijk (maar niet uitgesloten) dat er op die dag een persbericht komt.
In ander nieuws: De Bitcoin-koers heeft weer een all-time-high te pakken op meerdere exchanges. In tegenstelling tot de vorige keer, hebben we deze keer niet meer dan 3 jaar hoeven wachten sinds de vorige ATH, maar nog niet eens een week.
Ook: https://www.reddit.com/r/BitcoinMarkets/ en in het bijzonder https://www.reddit.com/r/...ts/5vt6at/megathread_etf/Luuk schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:17:
[...]
Ik zou www.reddit.com/r/bitcoin/ een beetje in de gaten houden. Daar zal het vrijwel meteen te vinden zijn als er meer bekend is.
Niet dat je dan nog op tijd bent, er staat waarschijnlijk al een heel leger botjes te trappelen om automatisch actie te nemen bij een besluit.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Die volg ik even niet. De vorige keer dat er een ATH was (voor vorige week), was in 2013, en in dat jaar zijn de records meerdere keren gebroken.Rannasha schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:43:
De Bitcoin-koers heeft weer een all-time-high te pakken op meerdere exchanges. In tegenstelling tot de vorige keer, hebben we deze keer niet meer dan 3 jaar hoeven wachten sinds de vorige ATH, maar nog niet eens een week.
Bovendien is het een beetje flauw om te spreken van "minder dan een week". Overall is de koers gewoon nog steeds stijgende, alleen zat er een dipje tussenin. Zoals je altijd hebt

Kan zo snel even geen meer finer grained grafiek erbij toveren (elke candle is hier precies 3 dagen), maar feitelijk is bijna elke top van de candle hier een ATH geweest.
Was ook een beetje een tongue-in-cheek opmerking. Het is duidelijk dat de trend nu nog stijgend of op z'n minst vlak is en dan is het verbreken van recent behaalde records niet erg bijzonder.
Wederom heb ik jullie hulp nodig.Hatsieflatsie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:07:
Ik heb weer jullie hulp nodig met de interface van Kraken.
[afbeelding]
[afbeelding]
De vorige keer kon ik geen long positie sluiten bij Kraken, vanwege Unsufficient funds. Na een aanwijzing van Kristof1234, bleek dat de posities eerst volgens FIFO gesloten moeten worden.
Uit de inspectie van de positie, bleek deze uit meerdere prijzen samengesteld te zijn (voorbeeld: 1 btc long voor 1 dollar, 0.5 btc long voor 1.1 dollar, allemaal ingekocht tegen market order enzovoort). Door meerdere keren (8 keer zelfs) tegen te boeken, kon ik de respectievelijke posities sluiten.
Nu heb ik opnieuw een long positie ingenomen, en deze kon ik hele tijd niet sluiten vanwege Unsufficient funds, wat mij onderhand toch al de helft van de winst heeft gekost. Uit de inspectie van de positie, blijkt deze uit 1 prijs te bestaan, dus niet uit meerdere samengestelde posities:

Toch kan ik geen 8 XBT verkopen, met leverage van 4 vanwege Unsufficient funds. Iemand die mij uit de brand kan helpen? Ik zit flink te stressen zo.
En voor iedereen, blijf weg van Kraken als je posities wilt innemen. Helaas lijkt er geen waardig alternatief te zijn voor EUR posities.
[ Voor 3% gewijzigd door Hatsieflatsie op 01-03-2017 17:22 ]
Er staat een buy trade open, dus met een sell met willekeurig leverage en 8 stuks sluit hij.
Heb je overigens niet toevallig bij Orders nog een order open staan?
Dit. Als je nog een order open hebt staan waarvan de conditie nog niet is bereikt, dan kun je die funds niet meer gebruiken. Dat gezegd hebbende, het blijft natuurlijk stom dat je dan je huidige posities niet mag sluiten. Doe je een market of limit order om te sluiten? Als het een limit is is het ergens wel logisch - dan staan er ineens twee open orders.LED-Maniak schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:42:
Heb je overigens niet toevallig bij Orders nog een order open staan?7
[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 01-03-2017 17:45 ]
Vreemd genoeg stond er al hele dag een order open, met conditie 0.00 BTC? Hoe dan ook, door die order te cancellen, kon ik m'n positie sluiten.
LED-maniak en .oisyn, jullie input is zeer gewaardeerd.
Je moet er even mee leren omgaan, maar ik vind het prima werken.
[ Voor 37% gewijzigd door LED-Maniak op 01-03-2017 18:16 ]
De interface heeft nogal een leercurve ja. Daarnaast heeft de trade engine de neiging om er als het druk is wel eens mee op te houden.LED-Maniak schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:15:
Je moet er even mee leren omgaan, maar ik vind het prima werken.
Maar verder is de support goed en ook deposits en withdrawals zijn vlot.
https://cryptowat.ch/anno...aken-acquires-cryptowatch
misschien dat ze nu hun interface binnenkort veranderen
Nieuwe interface is al bereikbaar via: https://trade.kraken.com/kristof1234 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:10:
related news:
https://cryptowat.ch/anno...aken-acquires-cryptowatch
misschien dat ze nu hun interface binnenkort veranderen
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Da's eigenlijk exact dezelfde interface als CryptoWatch, maar dan met een Kraken logo eropspeedyjules07 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:53:
[...]
Nieuwe interface is al bereikbaar via: https://trade.kraken.com/
Ze hebben het wel snel gefikst, moet ik zeggen. Helaas vind ik de interface van Cryptowatch wat 'flikkerig'. De interface van BitcoinWisdom oogt veel rustiger, en overzichtelijker moet ik zeggen.Rannasha schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:47:
[...]
Da's eigenlijk exact dezelfde interface als CryptoWatch, maar dan met een Kraken logo erop
Nou ja, de deal kan natuurlijk al weken geleden afgerond zijn, maar nog niet aangekondigd totdat ze de website geport hadden naar Kraken.Hatsieflatsie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:49:
[...]
Ze hebben het wel snel gefikst, moet ik zeggen.
https://www.reddit.com/r/...ken_acquired_cryptowatch/Rannasha schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:47:
[...]
Da's eigenlijk exact dezelfde interface als CryptoWatch, maar dan met een Kraken logo erop
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
inderdaad sterke stijging, kijken hoelang dit doorgaat. That feel when geen Dash op KRAKEN exchangeLuuk schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:08:
Wat is er met Dash aan de hand? Allejezus wat schiet die omhoog
[ Voor 8% gewijzigd door Iamnly op 01-03-2017 23:48 ]

iemand een idee?
[ Voor 30% gewijzigd door HomePlayer op 02-03-2017 10:22 ]
For those still unaware - r/BitcoinMarkets now have an offical Slack group (instant chat) that has grown to 500 members in it's first month. It's basically a more informal and fluid version of our subreddit, and a great place to chat for those who are above average interested in bitcoin trading. Check out the yellow box in the sidebar for signup and login links
We just finished developing a python bot that will check sec.gov for a new announcement on the COIN ETF. It will interpret the announcement as either Approved, Disapproved or Unknown, and immediately post the result in the #etf channel with a @channel mention that will send notifications to all members. Notifications are sent to your pc and mobile (if you have slack installed). I expect the notification to be sent within 0.5 seconds of when the announcement is made on sec.gov.
Ik heb alles afgebouwd. Al een week geen long posities meer geopend. Ik wil geen leveraged positie open hebben wanneer het plotselinge nieuws er komt. Dit kan je direct vernietigen. Ik heb nog een enkele BTC. Met meer geld wil ik geen gokje wagen.
[[Rejection]]: Ik heb stop-losses op bitstamp gezet voor 1150 USD. In realiteit zal het market order wellicht maar 1050 USD opleveren (omdat order book heel dun is). Ik verwacht de prijs te dalen tot 850-950 USD. Bij dieptepunt koop ik terug in. Ik verwacht dat de markt binnen twee weken al gedeeltelijk hersteld is.
[[Approval]]: Ik probeer zo snel mogelijk nog iets bij te kopen
[ Voor 6% gewijzigd door kristof1234 op 02-03-2017 14:04 ]
Maar ik veronderstel dat men ook wel zal bijkopen (niet alleen HODL'n) -- ongeacht of BTC nu naar boven of beneden gaat. Mijn theorie is dat mensen ofwel "goedkope bitcoins willen kopen na ETF reject" of op de "FOMO trein springen na ETF approval."
Ik zie niet echt een doomscenario. Integendeel, in beide situaties zullen mensen er beter van worden op de lange termijn.
In ander nieuws, de koers heeft zojuist $1242 aangetikt. En dat is relevant waarom? $1242 is de piek-prijs die in 2013 is behaald op MtGox. Toen al haperde MtGox en waren $-opnames vrijwel niet mogelijk, waardoor de Bitcoin-koers op MtGox hoger stond dan elders. Maar de Gox-piek wordt door de media vaak als ATH gebruikt en die piek is nu dus geevenaard.
Bij approval worden die 2000 bitcoins wellicht onmiddelijk opgegeten. Dit lijkt me gewoon te weinig.
Als ik zelf coins wil kopen, loop ik dan gevaar in te gaan op een heel hoge prijs bij market order. Zoja, welk soort order plaats ik best in deze situatie? Wellicht een limit order, de vraag is of dat geactiveerd zal worden tijdens de storm.
Situatie omgedraaid geldt natuurlijk ook: zou het mogelijk zijn om zelf een sell order voor 2000 USD te plaatsen, zodat bij hysterie iemand klikt "market buy order" en hij ingaat op mijn voorstel van 2000 USD (om dat er niets anders in voorraad is). Ik verwacht dat de prijs zal stabiliseren rond de 1600 USD nadien.
Het orderboek zegt niets over hoeveel geld er langs de zijlijn staat om ingezet te worden als de koers op een bepaalde manier beweegt. Handmatig of automatisch. Als de prijs nu met $50 omhoog schiet dan zul je zien dat er weer een heel aantal verkoop-orders bijkomen tussen de $1300 en $1400.kristof1234 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:43:
Ik ben eens aan het kijken in het order book van bitstamp. Daar staan 2000 bitcoins cumulatief in aanbod voor prijs <= 1450 USD. Wellicht stopt het daarna niet (kan volledig order book niet zien op grafiek).
Bij approval worden die 2000 bitcoins wellicht onmiddelijk opgegeten. Dit lijkt me gewoon te weinig.
Hoewel de boel soms rap gaat, zijn stijgingen zelden zo snel. Tenzij je een grote order plaatst, is het heel onwaarschijnlijk dat de prijs die je krijgt meer dan $10 hoger ligt dan wat je ziet op het moment van het plaatsen.Als ik zelf coins wil kopen, loop ik dan gevaar in te gaan op een heel hoge prijs bij market order. Zoja, welk soort order plaats ik best in deze situatie? Wellicht een limit order, de vraag is of dat geactiveerd zal worden tijdens de storm.
Maar om dat in te dekken, kun je in plaats van een market order een limit order plaatsen met een prijs die boven de huidige marktprijs ligt. Bijvoorbeeld kun je nu een limit order van $1255 plaatsen (Bitstamp prijs is $1250), dan betekent dat dat je maximaal $1255 per coin betaalt. Schiet de prijs te hard omhoog net voordat je de order plaatst of is het orderboek te dun, dan zal je order niet of slechts gedeeltelijk worden uitgevoerd.
Er zijn genoeg handelaren die orders in het orderboek houden om dergelijke dingen op te vangen en er van te profiteren. Over het algemeen geldt voor de Bitcoin-koers dat de weg omlaag veel harder gaat dan de weg omhoog. Een daling van $100 in zeer korte tijd kan best gebeuren, maar een dergelijke stijging duurt vaak langer. Dus wat regelmatig gedaan wordt is het plaatsen van buy-orders die een degelijke flash-crash van de huidige koers verwijderd zijn. Als die getriggerd worden, kan er vervolgens in de rebound worden verkocht (ervanuitgaand dat de koers niet eerst verder daalt).Situatie omgedraaid geldt natuurlijk ook: zou het mogelijk zijn om zelf een sell order voor 2000 USD te plaatsen, zodat bij hysterie iemand klikt "market buy order" en hij ingaat op mijn voorstel van 2000 USD (om dat er niets anders in voorraad is). Ik verwacht dat de prijs zal stabiliseren rond de 1600 USD nadien.
Rannasha in "Cryptocurrency - handel en koers #2"Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:34:
Is er een datum en tijdstip bekend voor het nieuws omtrent de EFT? Of is het "soon"?
We stevenen zodra af op de 1200 euro op Kraken. Blijft maar lineair stijgen zonder echte correcties/rebounds/evenwicht. Te veel van het goede? Als er nu een whale voor de lolz een massale dump doet, dan staat heel de markt op zijn kop (zeker omdat veel mensen stop-losses hebben geplaatst en dit een kettingreactie kan veroorzaken). Voorzichtigheid geboden. Er kunnen nog veel gekke dingen gebeuren voor we een ETF aankondiging hebben.
edit: 18:59:32 1200 5
// word een beetje sceptisch
[ Voor 5% gewijzigd door kristof1234 op 02-03-2017 19:00 ]
En €1200
[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 02-03-2017 19:00 ]
Grotendeels van mijn btc had ik ingekocht vorige jaar op €4xx
Vorige maand nog 10 gehaald op €980
[ Voor 53% gewijzigd door SonyEricsson op 02-03-2017 19:05 ]
Kerel in video maakt een nogal basale fout
[ Voor 76% gewijzigd door LED-Maniak op 02-03-2017 19:27 ]

Iemand met hele diepe zakken koopt zo 1250 BTC op Gemini. Overigens vind ik het nu wel best aardig hard gaan met de koers. Waar we 3 jaar over deden om 1000 dollar aan te tikken, zijn we in minder dan 1 maand tijd al 25% daarvan voorbij.
[ Voor 6% gewijzigd door Hatsieflatsie op 02-03-2017 20:03 ]
Welke fout?
Een sell order plaatsen met een trigger, dus die pas actief wordt nadat er een stijging heeft plaatsgevonden van door mij opgegeven waarde. Vervolgens gaat er een trailing actief, dus er gebeurd nik zolang de waarde stijgt, pas bij een daling van wederom een opgegeven waarde van mij wordt de sell order geplaatst. Is het dan ook nog mogelijk om er een limit sell in te stellen (van bijvoorbeeld niet meer dan zoveel procent minder dan de market waarde van het moment dat de sell order actief wordt)
Geen idee of deze combinatie mogelijk is op kraken. Zelf kom ik er niet helemaal uit met de uitleg van kraken zelf. Hopelijk dat een vriendelijke tweaker mij hiermee kan helpen
Volgens mij kan dit niet. Je kunt of een gewone order laten aanmaken zodra een bepaalde prijs wordt bereikt (mbv Take Profit of Stop Loss orders) of je kunt vanaf het begin een Trailing Stop laten lopen. De combinatie is niet mogelijk.MarwinV schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 04:54:
Ik heb een vraagje met trading op kraken. Is het volgende mogelijk en als dit kan hoe stel ik dat in;
Een sell order plaatsen met een trigger, dus die pas actief wordt nadat er een stijging heeft plaatsgevonden van door mij opgegeven waarde. Vervolgens gaat er een trailing actief, dus er gebeurd nik zolang de waarde stijgt, pas bij een daling van wederom een opgegeven waarde van mij wordt de sell order geplaatst. Is het dan ook nog mogelijk om er een limit sell in te stellen (van bijvoorbeeld niet meer dan zoveel procent minder dan de market waarde van het moment dat de sell order actief wordt)
Geen idee of deze combinatie mogelijk is op kraken. Zelf kom ik er niet helemaal uit met de uitleg van kraken zelf. Hopelijk dat een vriendelijke tweaker mij hiermee kan helpen
In ander nieuws, sommige mensen zijn nog eens diep de SEC-regels ingedoken en hebben gevonden dat de ETF-deadline niet 11 Maart, maar 13 Maart is. Dit komt door de regel die zegt dat wanneer een deadline op een weekend dag valt, deze doorschuift naar de eerstvolgende werkdag. Dus begin nog niet met juichen als op de 11e nog niets aangekondigd is. Overigens blijkt dat ETF-beslissingen gemiddeld 3.5 dag voor de deadline worden aangekondigd.
Ondertussen is de Bitcoin-koers weer met een verdere opmars bezig. Op Bitstamp heeft deze al bijna de $1300 aangetikt en het nieuwe ATH is $1298. In Euro's is de koers nu de €1200 grens comfortabel voorbij.
Ben benieuwd hoe groot die is.
wilt nog niet echt lekker voorbij die dip komen
heb ook tijdens die dip ingekocht, beetje bang voor verdere daling nu
Ik ben zeer bullish op lange termijn.LED-Maniak schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:01:
Ik zit in te grote twijfel om uberhaupt een bitcoin trade te rechtvaardigen. Mijn inziens begint het onhandelbaar te worden. Het is veel te bull om te gaan shorten en het is overbought als een malle.
Op korte termijn, Joost mag het weten. En boeit dat eigenlijk? Zelfs al gaat-ie crashen, dat is voor mij eigenlijk gerommel als holder. Op langere termijn, zie ik Bitcoin zelfs de 2000 dollar voorbijstreven.
[ Voor 12% gewijzigd door Hatsieflatsie op 03-03-2017 18:29 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om