Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 104 Laatste
Acties:
  • 640.713 views

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:05
Mag ik ditmaal dat glazenbol plaatje van je plakken? :9

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
LED-Maniak schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:01:
Ik zit in te grote twijfel om uberhaupt een bitcoin trade te rechtvaardigen. Mijn inziens begint het onhandelbaar te worden. Het is veel te bull om te gaan shorten en het is overbought als een malle.
Voor ETF kan je niet echt een rationele beslissing meer nemen (tenzij je van plan bent om het op lange termijn te houden.).

Enkele observaties
- vorige week was het tijdens weekdagen ook hard gegaan, maar in het weekend ging het weer terug naar beneden. Zelfs mensen met motto "in het weekend is er geen etf nieuws, dus ik ben veilig" hadden het verkeerd. Geen idee wat we dit weekend kunnen verwachten. De koers lijkt al een beetje op de retour t.o.v. deze morgen.
- Je zou kunnen zeggen dat de markt heel bullish is: als je de afgelopen dagen de koers hebt gevolgd, zie je dat elke dump vrij snel opgevangen en hersteld wordt. Anderzijds, het is ook mogelijk dat er nog heel wat mensen een ETF reject verwachten, maar zo lang mogelijk nog willen meegenieten van de prijs stijging. Geen idee wanneer deze massaal hun long positie zullen verkopen -- immers, elk moment kan al te laat zijn.
- ik denk dat geen enkele technische analyse van de charts enige relevante info kan opleveren voor volgende week: anything can happen :P

[ Voor 4% gewijzigd door kristof1234 op 03-03-2017 19:29 ]

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Iamnly schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:47:
[...]

inderdaad sterke stijging, kijken hoelang dit doorgaat. That feel when geen Dash op KRAKEN exchange
Ben ook een beetje in DASH gedoken en moet zeggen dat de manier van hoe om gegaan wordt met beslissingen en consensus me wel erg aanspreekt.. heb ook maar wat DASH gekocht.

When does the hurding stop?

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:56
Mensen die hun transacties met bitcoin anoniem willen uitvoeren:

https://cointelegraph.com...ine-transactional-privacy

Met dank aan stratisplatform en de ontwikkelaars van nBitcoin en nTumblebit

Stratis is een goede om in de gaten te houden

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Joker op 03-03-2017 20:32 ]

• LED-Maniak
Interessant!
Inderdaad in de gaten houden :)

ETH doet het weer aardig. :9

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:45
Flinke correctie op Bitstamp, zo te zien. 50 dollar eraf in 2 minuten tijd.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ouch, ben op het verkeerde moment ingestapt. Nu maar hopen dat het vd weer bijtrekt

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In 4 maanden tijd is de BTC meer dan 100% gestegen, niet zo vreemd dat er eens wat vanaf gaat lijkt mij.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Waterkoker schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:24:
Ouch, ben op het verkeerde moment ingestapt. Nu maar hopen dat het vd weer bijtrekt
Als je je bitcoins nu weer zou verkopen, dan ja dan ben je op het verkeerde moment ingestapt. Of je gaat long en verkoopt ze bij $1800, $2500... ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• AOC
  • Niet online

AOC

neuh, ik geloof wel dat het verder zal stijgen :) verwacht dat het dinsdag wel weer op het niveau zit van een paar uur terug. Hou ze mooi vast

• daankemp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-01-2023
Wat denken jullie van de ETH? Gaat ook lekker de laatste weken. Benieuwd of dit de 'tweede bitcoin' gaat worden qua de spectaculaire stijging :)

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Ik maak me zorgen om dat blocksize verhaal. Krijg het gevoel dat dit de community splitst. Al zie je dat (nog) niet aan de prijs..

When does the hurding stop?

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

ETH is going down, down, down.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12 12:02
Jammer dat LTC achter blijft bij de BTC.

Heb er een aantal nog ergens, nooit meer naar omgekeken, las dat BTC weer op recordhoogte stond of iets dus dacht dat LTC ook wel weer naar de 20 euro ofzo was gegaan. Even gechecked, maar dat was niet het geval. ;(

• Iamnly
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-03-2021
de downtrend is het weekend is niets nieuws. Elk weekend same story

• Hatsieflatsie
Op Bitcoinwisdom zie je vaak hele kleine bitcoins verhandeld worden.. 0.0xxx BTC. Ik heb mij vaak afgevraagd wie dat doen, want het gaat echt om kleine aantallen. Soms denk ik ook patronen te zien, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YuB7oir.jpg

Dan ziej e een oplopende trend van +0.0001 per transactie, waarschijnlijk door 1 partij. Iemand die kan vertellen wat dit voor transacties zijn, en wat de bedoeling daarmee kan zijn? Ik tast hierover nog in het duister. Graag jullie theorieeën, speculeer er maar op los !

• kristof1234
(1) Stel dat er etf reject is, hoe schat men best het laagste punt? Aangezien niemand weet wat het laagste punt is, kan ik wellicht best niet all-in gokken dat het laagste punt bereikt is, maar mijn inkoop verdelen in meerdere orders. Niet?

(2) Als het terug naar boven gaat, ga je ooit toch een beslissing moeten maken. Doe je het dezelfde dag (bv. op 800 eur), wacht je tot de volgende dag (bv. 850 eur), etc. Is er na een "eerste correctie" nog enige reden waarom er een soort "after-crash" zou zijn?

(3) Als er een flash-crash is bv. naar 650 EUR die twintig seconden later herstelt naar 800 EUR, plaats ik dan limit sell orders op voorhand om zo laag mogelijk te proberen inkopen op bv. 650 EUR? Ik verwacht alleszins niet het patroon van een crash naar 800 EUR, en dat de prijs dan onmiddellijk stabiel blijft. Het laagste punt gaat maar heel momentaan zijn. Anderzijds, hoe lager je gaat in het orderboek, hoe meer mensen daar al een bod hebben geplaatst. Sommigen zelfs al maanden geleden. Maak ik dus geen kans meer met een limit buy order ("market maker")? Kan ik enkel nog beroep doen op een market buy order ("market taker") -- wat eigenlijk praktisch niet haalbaar is op enkele seconden tijd.

Heeft iemand andere tips/strategieën om in te kopen in de rebound?

[ Voor 4% gewijzigd door kristof1234 op 06-03-2017 23:04 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:01

orf

Hatsieflatsie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:36:
Op Bitcoinwisdom zie je vaak hele kleine bitcoins verhandeld worden.. 0.0xxx BTC. Ik heb mij vaak afgevraagd wie dat doen, want het gaat echt om kleine aantallen. Soms denk ik ook patronen te zien, zoals deze:

[afbeelding]

Dan ziej e een oplopende trend van +0.0001 per transactie, waarschijnlijk door 1 partij. Iemand die kan vertellen wat dit voor transacties zijn, en wat de bedoeling daarmee kan zijn? Ik tast hierover nog in het duister. Graag jullie theorieeën, speculeer er maar op los !
Dat is een bot. Vaak wordt zo'n serie van orders gemaakt om optimaal gebruik te maken van market orders. Als je één grotere order plaatst, worden er vaak door andere bots orders voorgezet met een cent meer of minder. Jouw order wordt dan minder snel uitgevoerd. Met een serie van orders, kruipt er minder snel iemand voor en als er een grotere market order wordt geplaatst, profiteer je van spread in bedragen.

Ik heb in het verleden ook wel gehandeld met een bot en door veel transacties uit te voeren gingen de transactiekosten omlaag, waardoor ik met een kleinere marge genoegen kon nemen. Met veel transacties leverde dat geld op. Het is alleen best risicovol en bij een plotselinge koerswisseling of veranderende trend kan het meer geld kosten dan het oplevert. Mijn bot draait al 3 jaar niet meer. Misschien wel weer eens leuk om een bot te schrijven en na te denken over het algoritme.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 20:21
En in de categorie "China bans Bitcoin again", is er nieuws over de interactie tussen de PBoC en de Chinese exchanges. De goed geinformeerde "cnLedger" meldt op Twitter:
1/ PBoC director: we shall adopt a forgiving attitude, not prohibit the exchanges for the time being & set an observation period. #bitcoin

2/ CN regulators to research the properties of #bitcoin, explore managemnt policies for BTC exchanges at national level. Considers licensing
Een redelijk milde houding van de PBoC dus. Hoe dan ook, de laatste tijd is de markt-reactie op China-nieuws steeds kleiner geworden. Vooralsnog heeft dit nieuws een 1-2% daling opgeleverd.

En alles is nog stil op het ETF-front.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• LED-Maniak
De daling begint net maar lijkt inderdaad mee te vallen. Ook bij ether, maar dat lijkt mij totaal niet gerelateerd.

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 07-03-2017 10:38 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:10
LED-Maniak schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:33:
De daling begint net maar lijkt inderdaad mee te vallen. Ook bij ether, maar dat lijkt mij totaal niet gerelateerd.
Hij bounced weer terug dat hebben we de afgelopen tijd al vaker gezien. Hopelijk zijn mensen niet gaan panic sellen.

• LED-Maniak
Ik zit juist weer te wachten op wat dump spektakel :$

• Rannasha
Dit China-nieuws is veel te mild voor een dump-spektakel.

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12 21:35
Hé allen, ik was gisterenavond door mijn oude documenten aan het bladeren op m'n pc en kwam nog een wallet tegen met Ethereum er in. Als promotieactie gaven ze vroege inschrijvers redelijk wat ETH. Ik heb het forum hier even doorgelezen en ETH heeft wat ups en downs meegemaakt. Maar is mijn aanname correct dat het nu wat stabieler is geworden en na de hard fork het ook wat meer toekomstperspectief heeft?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik deed een panic close, natuurlijk precies op het dieptepunt }:|

En natuurlijk weer long op het hoogtepunt :(

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 07-03-2017 12:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Tourniquet
  • Laatst online: 13:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hey mijn buy op €1150 is aangetikt.

ben wel benieuwd waar deze dump door is getriggerd:
- PBOC nieuws
- 2 BU blokken gemined door Antpool
- inside ETF info

Of gewoon FUD?

[ Voor 22% gewijzigd door Tourniquet op 07-03-2017 12:56 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Bitmain, aldus reddit.

• Hatsieflatsie
Link? Ik kan het niet direct terugvinden in /r/bitcoin.

• AOC
  • Niet online

AOC

Pfoe, de dalig op tijd gezien. Snel bitcoins verkocht en short gegaan. Heb mn verlies door de daling behoorlijk goed weten te maken :) nu verder inzetten op short en strak managen. Iedereen in paniek lijkt wel

moet zeggen dat ik via plus500 handel en op het moment dat de daling zich goed inzette kon je er geen trades doen. Blijft een vaag systeem. Na 11 maart ben ik er weg denk ik

[ Voor 50% gewijzigd door AOC op 07-03-2017 13:19 ]

• LED-Maniak
Tourniquet schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:45:
Hey mijn buy op €1150 is aangetikt.

ben wel benieuwd waar deze dump door is getriggerd:
- PBOC nieuws
- 2 BU blokken gemined door Antpool
- inside ETF info

Of gewoon FUD?
Mijn buy rond 1150 ook gehit tijdens de lunch.. Nu maar hopen dat dit de bodem is :)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hatsieflatsie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:11:
[...]

Link? Ik kan het niet direct terugvinden in /r/bitcoin.
Antpool is van Bitmain, zij hebben gisteren 2 BU-blokken gemined (zie de link in mijn eerdere post). Alleen is dat nieuws inmiddels 17 uur oud, lijkt mij sterk dat er nu opeens zo'n reactie op is.

Volgens mij is iedereen gewoon wat nerveus, kan ook gewoon een gezonde correctie zijn om wat stoom van de ketel te halen.

• kristof1234
Only bitcoin... zit iedereen in spanning af te wachten op ETF, moet er natuurlijk nog extra schepje drama bij.

• AOC
  • Niet online

AOC

Is het nou 11 of 13 maart dat sec approve komt? Zie verschillende berichten op internet

• Iamnly
Waterkoker schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:47:
Is het nou 11 of 13 maart dat sec approve komt? Zie verschillende berichten op internet
De Deadline is 13 maart (door weekend). Echter, de approval/denial kan deze week op elk moment komen (voor de deadline)

• AOC
  • Niet online

AOC

Thanks, verbaas mij er eigenlijk over hoe snel het weer herstelt :+ tot zover mn kleine shortjes die ik had staan

• Iamnly
Waterkoker schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:55:
Thanks, verbaas mij er eigenlijk over hoe snel het weer herstelt :+ tot zover mn kleine shortjes die ik had staan
Stay safe idd, zal wel veel actie zijn deze week (:

• Rannasha
Tourniquet schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:22:
[...]

Antpool is van Bitmain, zij hebben gisteren 2 BU-blokken gemined (zie de link in mijn eerdere post). Alleen is dat nieuws inmiddels 17 uur oud, lijkt mij sterk dat er nu opeens zo'n reactie op is.
De achtergrond hierbij is dat er momenteel twee versies van de Bitcoin client in omloop zijn: Bitcoin Core, wat probeert om SegWit ingevoerd te krijgen, waarmee onder andere meer transacties per block verwerkt kunnen worden. En Bitcoin Unlimited (BU), wat inzet op een systeem waarmee de blocksize mbv een consensus-mechanisme kan worden aangepast.

Beide partijen hebben een flink aantal fanatieke supporters die elkaar niet echt uit kunnen staan. Core/SegWit lijkt de steun te hebben van de meeste gebruikers en exchanges, maar de miners zien BU meer zitten. Vooralsnog heeft de meerderheid van de miners zich nog niet uitgesproken. Gisteren heeft Antpool, van Bitmain, de grootste producent van mining hardware, blocks gemined met daarin de BU flag.

De vrees bij gebruikers, die voornamelijk Core/SegWit steunen, is dat de miners tegen de wil van de gebruikers BU willen doordrukken.
Volgens mij is iedereen gewoon wat nerveus, kan ook gewoon een gezonde correctie zijn om wat stoom van de ketel te halen.
Dat lijkt me ook zeer goed mogelijk. Sinds het aantikken van de ATH op $1298 heeft de koers er een hele tijd nerveus twee tientjes onder gehangen zonder duidelijke richting. Dat er wat mensen ongeduldig worden en winsten willen verzilveren is best logisch.
Waterkoker schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:47:
De officiele deadline is 11 maart. Uit interpretatie van de regels (door willekeurige internetters, er is geen officieel statement over) blijkt dat omdat dit in het weekend valt, het doorschuift naar de eerstvolgende werkdag, 13 maart.

Maar de beslissing kan elk moment worden gepubliceerd. De enige zekerheid is dat als in de nacht van 13 op 14 maart om middernacht (VS tijd) nog niets bekend is gemaakt, de ETF by default geaccepteerd is.

[ Voor 16% gewijzigd door Rannasha op 07-03-2017 13:58 ]

• kristof1234
ter info, er zijn allerlei chrome extensies (e.g. Page Monitor) om website van SEC te monitoren voor verandering (< 3 sec), je moet wel chrome heel de dag openhouden.

• Hatsieflatsie
kristof1234 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:00:
ter info, er zijn allerlei chrome extensies (e.g. Page Monitor) om website van SEC te monitoren voor verandering (< 3 sec), je moet wel chrome heel de dag openhouden.
Thnx voor tip! Echter, de website van SEC bestaat uit meerdere componementen. Welke URL is raadzaam om te monitoren?

• kristof1234
https://www.sec.gov/rules/sro/batsbzx.htm
https://www.sec.gov/rules/sro/batsbzx/2017/?C=M;O=D

Deze twee observeer ik. Geen idee of er nog andere relevante links zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door kristof1234 op 07-03-2017 17:07 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:21:
Ik deed een panic close, natuurlijk precies op het dieptepunt }:|

En natuurlijk weer long op het hoogtepunt :(
Ik heb het net omgedraaid, lekker wat bijgekocht op het laagste punt :D gebeurt niet vaak dat ik goed gok.
Waterkoker schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:18:
Pfoe, de dalig op tijd gezien. Snel bitcoins verkocht en short gegaan. Heb mn verlies door de daling behoorlijk goed weten te maken :) nu verder inzetten op short en strak managen. Iedereen in paniek lijkt wel

moet zeggen dat ik via plus500 handel en op het moment dat de daling zich goed inzette kon je er geen trades doen. Blijft een vaag systeem. Na 11 maart ben ik er weg denk ik
Ik heb daar ook een tijdje gezeten, maar met BTC handelen daar kan je wel heel snel door je marge gaan.
Met aardgas heb ik daar nog wel leuk verdiend, maar dat was mij veel te veel stressen.

[ Voor 55% gewijzigd door Ernemmer op 07-03-2017 17:23 ]

• LED-Maniak
Dit was wel een beetje de dip waar ik op wachtte vanmiddag. Mooi ingekocht en veilig in het groen een stop er op. :)

Hopelijk gaat het nu niet te snel omhoog en kabbelt het herstel langzaam.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik sta bijna weer in het groen. Mijn long was op $1254, nog voor de daling naar $1187 :X. Still hodling! :P

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 07-03-2017 17:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• LED-Maniak
Onder het motto: "zolang je niet verkocht hebt is het geen verlies"? :P

'k ben ETH order misgelopen omdat iemand mij lastig viel. :-(

• AOC
  • Niet online

AOC

Ernemmer schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:11:
Ik heb daar ook een tijdje gezeten, maar met BTC handelen daar kan je wel heel snel door je marge gaan.
Met aardgas heb ik daar nog wel leuk verdiend, maar dat was mij veel te veel stressen.
Stressen, herkenbaar :+

is er nog iets anders aan te raden wat dat betreft? Om wat rustiger te handelen in bitcoin e.d.

• LED-Maniak
Je timeframe verhogen, stops plaatsen en doelen en limieten stellen.

• Ernemmer
  • Niet online
Waterkoker schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:13:
[...]

Stressen, herkenbaar :+

is er nog iets anders aan te raden wat dat betreft? Om wat rustiger te handelen in bitcoin e.d.
Met aardgas op plus500 dan kan je zo 1000 euro verdienen in een halve dag, maar je kan het ook kwijt zijn.

Ik heb een aantal bitcoins gekocht voor de lange termijn en koop bij als er een dipje is. Ik handel op poloniex en dan is het altijd zonder leverage. Nadeel is gewoon dat als je er redelijk wat geld in hebt zitten dat de grote koerswijzigingen van de BTC erg stressvol kunnen zijn :).

Als je totaal niet tegen die stress kan dan moet je weg blijven van leverage en crypto's en richting de aandelen en de etf's gaan, of natuurlijk een verdeling maken van hoog risico en laag risico.

[ Voor 30% gewijzigd door Ernemmer op 07-03-2017 22:00 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:10

Dennahz

Life feels like hell should.

:w

Zitten er hier nog meer mensen sinds 2013?

Twitter

• LED-Maniak
Zeker :)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dennahz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:54:

12 maart 2013 kocht ik mijn eerste paar coins, voor €36 per stuk. :D

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47

Yep, en hodler sinds 2013 :) Augustus 2013 mijn eerste coins gekocht, was wel al eerder bekend met Bitcoin.
Voornamelijk in de November 2013 run veel daytrading gedaan, en dat daarna ook gelijk opgegeven, ongeveer gelijk gespeeld.

Ik zie het puur als gokken (daytrading). Ik heb mijzelf de volgende vraag gesteld: zie ik lange termijn potentie in Bitcoin? En het antwoord was: ja. Dit standpunt heb ik vastgehouden en sindsdien alleen maar bitcoin opgespaard en elke crash / stijging gewoon uitgezeten.

• Rannasha

Yup. Zomer van 2013 begonnen met wat altcoins minen en traden voor 2 BTC. Daarnaast een programmeerklusje gedaan voor 10 BTC. Eind 2013 en begin 2014 veel gehandeld, daarna vooral HODL.

edit: Ik zie Bitcoin een binaire uitkomst hebben: Of het faalt en eindigt waardeloos, of het slaagt en de waarde zal nog zeer fors stijgen. In het eerste geval is het geen ramp, want ik heb uiteindelijk niets betaald voor mijn coins (enkel wat tijd en een paar dagen aan stroom voor een GPU) en heb tijdens het handelen een paar duizend euro ontrokken aan het geheel. In het tweede geval, heb ik voldoende bitcoins dat het een zeer merkbare verbetering van mijn financiele situatie zou zijn (in de vorm van een forse aanbetaling van een huis bijvoorbeeld).

[ Voor 44% gewijzigd door Rannasha op 08-03-2017 07:18 ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Jup :w

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Ik ben ook eind 2013 definitief aangehaakt nadat ik hem eerder dat jaar voor €20 euro al overpriced vond..
Op een dipje 0.21 BTC gekocht. Meteen begonnen met daytraden. Toen overgestapt op altcoins na tips op dit forum. Vooral NXT was een goede tip (bedankt Dennahz) Daarna wat geld verloren via een gehackte exchange, teruggekregen en via een andere gehackte exchange weer verloren (BTER). In de tussentijd via BitcoinBuilder gegokt op de uitkomst van MtGox (en uiteraard te laat uitgestapt). Gelukkig had iemand hier ETH getipt en was ik weer terug in de wedstrijd. Via daytraden van 200+ naar uiteindelijk 30 eth gegaan (auw). Die 30 eth weer geinvesteerd in LSK en WAVES, na (jawel!) een tip op dit forum. Die HODL ik nog in de hoop dat het nog wat wordt. Daarna niet echt meer actief geweest in het traden.Begin dit jaar fleurde de interesse weer op (ja zomaar ineens ;-) Heb een aantal BTC bijgekocht en ben weer gaan daytraden met altcoins. Dat laatste is uiteraard een slecht idee geweest...

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:59

zomertje

Barisax knorretje

In bitcoin sinds eind 2013, toen ie eigenlijk al veel te duur was. De tip van mn broer een paar maanden eerder genegeerd, stom.... Nu ook in een aantal altcoins en eigenlijk altijd voor de lange termijn. Mijn favorieten nu: Stratis, Xem, Iconomi en natuurlijk BTC

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Iamnly
zomertje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:31:
In bitcoin sinds eind 2013, toen ie eigenlijk al veel te duur was. De tip van mn broer een paar maanden eerder genegeerd, stom.... Nu ook in een aantal altcoins en eigenlijk altijd voor de lange termijn. Mijn favorieten nu: Stratis, Xem, Iconomi en natuurlijk BTC
Had Iconomi geen problemen met US law? ICN werkt als een stock met dividend en dat zouden ze niet zomaar mogen aanbieden aan US citizens toch.

• Ernemmer
  • Niet online
Ik was er ook al redelijk vroeg bij en kocht op 11 april 2013, 3 Bitcoins voor 239,25.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Iamnly schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:04:
[...]

Had Iconomi geen problemen met US law? ICN werkt als een stock met dividend en dat zouden ze niet zomaar mogen aanbieden aan US citizens toch.
Nee, t is anders: volgens mij mogen US inwoners geen eigen fondsen creeren op basis van wat Iconomi gaat bieden. Maar ze zijn ook nog bezig met overleg daar.

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Mijn coins op dit moment zijn: SDC, Jewels, Lisk (delegate) en ARK. Waarbij SDC vandaag lekker bezig is en alleen maar meer gaat worden vanwege de announcment die er aankomt.

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:39
zomertje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:31:
ICN lijkt mij ook een interessante. Alleen hoe dat zit om die te ontvangen in de ETH wallet vind ik maar een vaag verhaal. Dat moet ik nog ff uitvogelen hoe dat werkt.

Reed in bezit: XEM, XRP en LTC

ETH ga ik komende dagen aankopen. Nog lastig inschatten wat die verder gaat doen komende weken.

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Belacoin maakt weer een stuip as-we-speak.

• PilatuS
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:12:
[...]
Ik zie Bitcoin een binaire uitkomst hebben: Of het faalt en eindigt waardeloos, of het slaagt en de waarde zal nog zeer fors stijgen. In het eerste geval is het geen ramp, want ik heb uiteindelijk niets betaald voor mijn coins (enkel wat tijd en een paar dagen aan stroom voor een GPU) en heb tijdens het handelen een paar duizend euro ontrokken aan het geheel. In het tweede geval, heb ik voldoende bitcoins dat het een zeer merkbare verbetering van mijn financiele situatie zou zijn (in de vorm van een forse aanbetaling van een huis bijvoorbeeld).
Dit denk ik dus ook. Of ze zijn over 20 jaar niets meer waard, of de prijs gaat naar de 5.000 per stuk toe de komende 10 jaar.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

PilatuS schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:56:
[...]
Dit denk ik dus ook. Of ze zijn over 20 jaar niets meer waard, of de prijs gaat naar de 5.000 per stuk toe de komende 10 jaar.
5.000 ? als (!) grote institutioneel beleggers erin stappen kan t nog veel meer stijgen.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• PilatuS
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:12:
[...]

5.000 ? als (!) grote institutioneel beleggers erin stappen kan t nog veel meer stijgen.
Die 5.000 is een voorbeeld, tuurlijk kan het meer zijn.

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

scosec schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:51:
[...]

ETH ga ik komende dagen aankopen. Nog lastig inschatten wat die verder gaat doen komende weken.
Voor de lange termijn zou ik zeker wat ETH aanhouden. ETH is voor veel grote bedrijven op dit moment de eerste keuze bij het implementeren van een private blockchain ivm smart contracts en in theorie is de droom om deze te koppelen aan het publieke mainnet.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

Hmm what to do met Ether.. nu weg doen winst pakken en hopen dat die verder daalt en dan terugkopen?

Vaak is het counter intuïtieve het beste in zulke situaties, dus holden?

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12 21:35
Ik zit met hetzelfde. Heb tijdens de aankondiging van ETH mijzelf ingeschreven voor een startbundel van 197 gratis ETH. Niets mee gedaan totdat het gisteren in m'n hoofd oppopte dat ik ze nog ergens had liggen sinds de start. Nu aan het bekijken wat ik ermee ga doen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30
Even een n00b-postje, schiet me alsjeblieft niet af hiervoor ;)

Eind 2014 had ik als experimentje voor 25€ BTC gekocht (à 325€/stuk) wat op zich al hopeloos te laat was natuurlijk (als ik de prijzen zie van 2012 had ik nu 100000€ kunnen hebben :'( )
Verleden week zag ik het nieuws over de ETF passeren en leken de meesten overtuigd dat de prijs serieus zou stijgen als deze goedgekeurd wordt.
Daarom heb ik maar via Localbitcoins in enkele keren 1.23BTC gekocht met wat spaargeld.
Nu is de koers natuurlijk plots serieus aan het zakken :F
Hopelijk komt dat nog goed :P

Omdat ik niet zoals bij BTC ernaast wou pakken dacht ik deze keer slimmer te zijn en van een aantal altcoins een klein bedrag aan te kopen. Ook 25€ of zo, dat zijn een hoop coins als je de prijzen van sommige ziet (0,000x €).

Maar ten eerste zijn er een gigantische hoop coins (+700!! 8)7 )
En ten tweede lijken ze bijna allemaal hopeloos weg te zakken...
Ik zie hier wel een aantal altcoins passeren, maar positief ziet het er voor de meeste toch eigenlijk niet uit.
ETH en Dash lijken nu hard te stijgen, maar die vind ik nu al te duur om er geld in te investeren (veel kans op verlies, of je moet al veel inkopen om er een grote winst op te kunnen maken)

Of zie ik het allemaal verkeerd? :)
ozothebozo schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:04:
Ik zit met hetzelfde. Heb tijdens de aankondiging van ETH mijzelf ingeschreven voor een startbundel van 197 gratis ETH. Niets mee gedaan totdat het gisteren in m'n hoofd oppopte dat ik ze nog ergens had liggen sinds de start. Nu aan het bekijken wat ik ermee ga doen.
Nou, da's toch mooi ~3000USD gratis gekregen, dat lijkt me geen slechte deal geweest :)

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 08-03-2017 19:25 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:57

DirtyBird

Praktiserend denker

Veel van die coins zijn pump 'n dumps, die moet je zien weg te filteren. Verder hou je vooralsnog dat btc de markt leidt en de andere coins meeneemt in een val of klim.

Ik ben vorig jaar begin van de zomer (maandje voor de dao collapse ofzo) begonnen met eth. Heb toen ge-day trade zonder succes.
Rond november besloten te diversificeren en te hodlen. Zit nu in:
Eth, xrp, xem, maidsafe, iconomi, ardor, nxt, gridcoin en primecoin (hoop dat ik er geen vergeet :-p).
Het is zo'n wild westen. Ik ga slapen met 8% in de plus en wordt wakker met 5% in de min.
Ik gooi het op de lange termijn, uiteindelijk wordt er vast eentje wel een hoop waard :D

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Fire69
DirtyBird schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:36:
[...] Zit nu in:
Eth, xrp, xem, maidsafe, iconomi, ardor, nxt, gridcoin en primecoin (hoop dat ik er geen vergeet :-p).
[...]
En waarom dan net deze?
Eth, xrp en xem zie ik regelmatig passeren. Eth doet het nu wel goed, die andere heb ik wel al eens gezien op exchanges of zo, maar lijken allemaal gewoon te flatlinen...

• kristof1234
mr hindsight zou de trade van zijn leven doen als hij all-in 10x leverage short was gegaan bij 1220 euro :) staat ondertussen al ongeveer 10% lager.

markt is best irrationeel (gelukkig heb ik niet veel coins meer en doe ik niet mee), maar eerste twee weken een rally doen en iedereen dure coins kopen omdat men verwacht dat ETF in de maak is, daarna verkopen mensen hun dure coins voor een lagere prijs omdat het naar beneden gaat (wellicht zijn de meeste nog steeds in de veronderstelling dat er ETF approval zal zijn).

• scosec
XEM is relatief nieuw en ik verwacht dat die komende maanden nog gaat groeien.

XRP aan de andere kant is een geval apart. Die staat qua volume al een poos op 3 a 4 maar de prijs blijft stijgt niet. Ik zou graag zien dat deze omhoog schiet.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Ik kijk altijd naar het project, wat zijn ze van plan en hoe serieus is dat nieuw of beter/anders. Daarnaast kijk ik naar het team en hoe ze met dingen omgaan.

xem is goed aan de weg aan het timmeren en stratis doet dat ook, en zo zijn er nog meer projecten. Eth zit ik niet meer in na de dao ellende en de fork.

• kristof1234
Ik heb nog 1 bitcoin. Als prijs ongeveer 300 euro zou dalen na ETF reject (hypothese), is mijn beste kans om het te verkopen onmiddelijk dan een limit sell order plaatsen 100 euro lager dan huidige marktprijs?

Ik dacht eerste een trailing stop (- 90 euro) te gebruiken. Deze had ik een week geleden geplaatst. Ik was in de veronderstelling dat ik "chronologische prioriteit" zou hebben omdat ik het een week eerder heb geplaatst. Maar ben niet zeker of dit het beste is. De prijs op bitstamp wordt dan getriggered als de markt 90 euro daalt, maar dan wordt eigenlijk een market order geplaatst NA de trigger, en ga ik toch gewoon aanschuiven in de rij, niet?

Met een markt order (onmiddellijk en manueel, of na een trailing stop) zal ik toch nooit door de wachtrij geraken met een heel dun order boek en mensen met orders van meer dan 100 bitcoins? Is een limit sell order met een lage prijs dus beter?

• LED-Maniak
Limit order werkt net zo hard als een market order. Je komt hoe dan ook in de rij te staan. Waarschijnlijk inderdaad via FIFO.

• kristof1234
Ik snap nog niet zo goed waarom ik dan in de wachtrij kom te staan. Hangt wellicht ook af van de trade-engine (bitstamp).

Maar stel dat de prijs 1110 euro is, na 30 seconden 1075, en ik probeer onmiddellijk mijn bitcoin te verkopen voor 1010 euro, waarom moet ik dan wachten?

Terwijl de potentiële kopers van 1060,1050,1040, etc. bezig zijn met kopen uit de lange wachtrij, is het niet zo dat ik deze wachtrij kan voorbijsteken en direct kan gaan naar de mensen die voor 1010 willen kopen?

• LED-Maniak
Dit is een specifieke vraag die je bij Kraken neer moet leggen en is afhankelijk van de programmering van de trade engine.

Waarom zou jij voorrang moeten krijgen?

• kristof1234
Geen idee :) Ik zou een trade-engine op die manier ontwerpen met "parallelle wachtrijen." Eén lange sequentiële wachtrij voor alle orders lijkt me niet echt efficiënt. Natuurlijk weet ik niet hoe Bitstamp echt werkt. Wellicht is het te laat om dit nu nog na te vragen.

Misschien dat ik het toch op een limit sell order waag. Best case: ik verkoop het voor 1000 eur. Worst case: mijn limit order wordt niet uitgevoerd. Ik verkoop dan mijn bitcoin niet. Ik wacht gewoon een maand totdat de prijs terug gestegen is.

Een market order is te onvoorspelbaar. Je kan heel lang zitten wachten in de rij en dan uiteindelijk toch verkopen op het dieptepunt voor 300 euro lager. Met een limit sell kan je op zijn minst je verkoop prijs nog controleren.

• LED-Maniak
kristof1234 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:14:
Geen idee :) Ik zou een trade-engine op die manier ontwerpen met "parallelle wachtrijen." Eén lange sequentiële wachtrij voor alle orders lijkt me niet echt efficiënt. Natuurlijk weet ik niet hoe Bitstamp echt werkt. Wellicht is het te laat om dit nu nog na te vragen.

Misschien dat ik het toch op een limit sell order waag. Best case: ik verkoop het voor 1000 eur. Worst case: mijn limit order wordt niet uitgevoerd. Ik verkoop dan mijn bitcoin niet. Ik wacht gewoon een maand totdat de prijs terug gestegen is.

Een market order is te onvoorspelbaar. Je kan heel lang zitten wachten in de rij en dan uiteindelijk toch verkopen op het dieptepunt voor 300 euro lager. Met een limit sell kan je op zijn minst je verkoop prijs nog controleren.
Waarom is sequentieel niet efficiënt? Ben toch wel benieuwd.. Je zal alle orders een voor een na moeten gaan, anders ga je ze wellicht dubbel uitvoeren.

Met een limit sell kan je "controleren". Totdat hij er onder duikt en verder gaat.
Als je denkt dat het toch herstelt, waarom dan überhaupt een order?

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 09-03-2017 15:19 ]

• Rannasha
kristof1234 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:05:
Maar stel dat de prijs 1110 euro is, na 30 seconden 1075, en ik probeer onmiddellijk mijn bitcoin te verkopen voor 1010 euro, waarom moet ik dan wachten?

Terwijl de potentiële kopers van 1060,1050,1040, etc. bezig zijn met kopen uit de lange wachtrij, is het niet zo dat ik deze wachtrij kan voorbijsteken en direct kan gaan naar de mensen die voor 1010 willen kopen?
Zo werken exchanges niet.

Als jij een limit (verkoop) order plaatst voor 1010, dan betekent dat dat je bitcoin voor minstens 1010 wil verkopen. Vandaar het woord "limit". Op het moment van verwerken van de order wordt deze gematched met de hoogste koop-order (of eventueel meerdere koop-orders) van ten minste 1010 die in het orderboek staan. Als je op dit moment zo'n order erin zou schieten, zou dat betekenen dat je ongeveer 1100 krijgt.

Orders worden door de exchange sequentieel uitgevoerd omdat dit de beste manier is om te garanderen dat het orderboek consistent blijft. Als de trade-engine langzaam is, dan kan het dus gebeuren dat er tijdens drukke periodes een opstopping ontstaat. Als jij dan je 1010 order plaatst, dan kom je achteraan de rij te staan, ongeacht wat de orders van de mensen voor je zijn.

Onder normale omstandigheden is het verwerken van een order zeer snel afgehandeld en zal een vertraging van meer dan een seconde in de trade engine eigenlijk nooit gebeuren (daarentegen is de frontend veel gevoeliger voor vertraging, bijvoorbeeld door DDoS, waardoor het alsnog lang kan duren voordat jouw order bij de trade engine belandt).

• kristof1234
Geen idee hoe CPU/RAM geheugen juist werken in relatie tot databases. Ik veronderstel dat hun servers heel krachtig moeten zijn om alles te onderhouden (wellicht honderd duizend operaties per minuut) . Vanuit een hardware perspectief, veronderstelde ik, dat de server(s) [CPU,RAM] parallel werkte om alles sneller te laten verlopen.

In de ideale situatie met een oneindige krachtige en snelle computer is de sequentiële optie inderdaad geen probleem. Verder wil ik me niet echt uitspreken over zaken die ik niet ken ;)
Met een limit sell kan je "controleren". Totdat hij er onder duikt en verder gaat.
Als je denkt dat het toch herstelt, waarom dan überhaupt een order?
Als ik 200 euro kan winnen, is dit toch altijd mooi meegenomen. Dus ik wou het op zijn minst proberen (hoewel ik bewust ben dat het volledige chaos zal zijn).

[ Voor 25% gewijzigd door kristof1234 op 09-03-2017 15:30 ]

• Rannasha
kristof1234 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:24:
Geen idee hoe CPU/RAM geheugen juist werken in relatie tot databases. Ik veronderstel dat hun servers heel krachtig moeten zijn om alles te onderhouden (wellicht honderd duizend operaties per minuut) . Vanuit een hardware perspectief, veronderstelde ik, dat de server(s) [CPU,RAM] parallel werkte om alles sneller te laten verlopen.
Het probleem met parallelisme is dat je in iedere thread op de hoogte moet blijven van het hele orderboek en iedere operatie die je uitvoert verandert het orderboek.

Daar komt bij dat op heel basaal niveau is order-matching eigenlijk behoorlijk eenvoudig en kan het dus ook zeer snel worden uitgevoerd. Zolang je maar genoeg bijzaken wegstript en door aparte systemen laat uitvoeren, kun je met een enkel systeem een behoorlijk hoge verwerkingssnelheid bereiken.

Voor het wegstrippen van bijzaken kun je bijvoorbeeld denken aan het bijwerken van de account-balans van een handelaar. Een hypothetische matching-engine kijkt alleen maar naar een lijst met vectoren die bestaan uit (account-ID, hoeveelheid, prijs, buy/sell). Nieuwe orders worden in deze vorm aangeleverd en zodra er een trade plaatsvindt, rapporteert de matching engine de account-IDs, hoeveelheden en prijzen aan het account-beheer-systeem. Dit systeem gaat vervolgens netjes alle account-balansen updaten en mooie entries maken in het trade-overzicht. Allemaal dingen die redelijk parallel uitgevoerd kunnen worden indien nodig. Ook is een korte vertraging (~1 sec bijvoorbeeld) hier geen ramp. Ondertussen gaat de matching-engine weer verder met de volgende order.

• kristof1234
Bedankt voor de technische uitleg.

Jouw vorige uitleg is logisch en begrijp ik. Ik heb wel nog een kleine laatste toevoeging over Kraken.
Zo werken exchanges niet.

Als jij een limit (verkoop) order plaatst voor 1010, dan betekent dat dat je bitcoin voor minstens 1010 wil verkopen. Vandaar het woord "limit". Op het moment van verwerken van de order wordt deze gematched met de hoogste koop-order (of eventueel meerdere koop-orders) van ten minste 1010 die in het orderboek staan. Als je op dit moment zo'n order erin zou schieten, zou dat betekenen dat je ongeveer 1100 krijgt.
Eén van mijn beginnersfouten van een maand geleden was om op Kraken bij advanced order een "stop-loss" te willen plaatsen, maar door verstrooidheid had ik niet "stop-loss" @ 960 EUR aangevinkt maar "sell-limit." De marktprijs was toen iets van een 995 EUR ofzo, en 2 bitcoins werden onmiddelijk verkocht voor ~ 960 eur. Dat was dus erg balen. Daarom was ik dus in de veronderstelling dat je een "sell-limit order" onmiddellijk springt naar de aangegeven lagere prijs, en er niets "gematched wordt met de hoogste koop-order (of eventueel meerdere koop-orders)".

Jouw uitleg hierboven is inderdaad logischer en ik veronderstel dat andere exchanges (waaronder Bitstamp) op de manier werken die jij hebt beschreven.

Bedankt voor de antwoorden!

• Rannasha
kristof1234 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:46:
Eén van mijn beginnersfouten van een maand geleden was om op Kraken bij advanced order een "stop-loss" te willen plaatsen, maar door verstrooidheid had ik niet "stop-loss" @ 960 EUR aangevinkt maar "sell-limit." De marktprijs was toen iets van een 995 EUR ofzo, en 2 bitcoins werden onmiddelijk verkocht voor ~ 960 eur. Dat was dus erg balen. Daarom was ik dus in de veronderstelling dat je een "sell-limit order" onmiddellijk springt naar de aangegeven lagere prijs, en er niets "gematched wordt met de hoogste koop-order (of eventueel meerdere koop-orders)".

Jouw uitleg hierboven is inderdaad logischer en ik veronderstel dat andere exchanges (waaronder Bitstamp) op de manier werken die jij hebt beschreven.
Kraken hoort ook op die manier te werken. Sterker nog, ik ken geen enkele exchange die dat niet doet.

Echter heeft Kraken de laatste tijd wat last van een haperende trading-engine. Als de prijs echt op 995 stond (en niet op hetzelfde moment flink aan het dalen was en/of er een hele grote spread in het orderboek was waardoor de hoogste buyorder op 960 stond ondanks dat de laatste trade op 995 plaatsvond) op het moment dat je een 960 limit order hebt geplaatst, dan hoort de order voor ~995 te zijn uitgevoerd.

• kristof1234
Ik heb nu geen bitcoins meer op Kraken staan, maar als je bij "Simple Order" => Sell => "Market/Limit" daar "Limit" selecteert, krijg je de beschrijving "Sell at a fixed price per XBT" eronder te lezen.

Analoge situatie voor "Advanced Order."

Misschien gebruikt Kraken andere terminologie?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
kristof1234 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:05:
Dat is gewoon niet hoe het werkt. Je hebt altijd een rij met kopers en een rij met verkopers. Als het systeem een limit sell order tegen komt, gaat hij die eerst proberen weg te strepen tegen alle buy orders in het orderboek, totdat de voorste in de rij om een lager bedrag vraagt dan jouw sell order. En jij hebt daar dus potentieel voordeel van, omdat je mogelijk voor meer verkoopt dan je wilde.

Alle binnenkomende orders worden sowieso op volgorde afgehandeld. Als er meer orders binnenkomen dan het systeem kan afhandelen dan ontstaat er een backlog.

/laat

• Rannasha
kristof1234 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:14:
Ik heb nu geen bitcoins meer op Kraken staan, maar als je bij "Simple Order" => Sell => "Market/Limit" daar "Limit" selecteert, krijg je de beschrijving "Sell at a fixed price per XBT" eronder te lezen.
Dat is dan een beetje slecht verwoord, want een limit order hoort op Kraken net zo te werken als elders. Uit de trading guide van Kraken:
Limit: Buy (or sell) at a fixed price (or better).

• AOC
  • Niet online

AOC

In welke tijdzone valt de SEC/ETF beslissing eigenlijk :) dan kan ik beetje inschatten tussen welke uurtjes ik waakzaam moet zijn hehe

• kristof1234
@Waterkoker: SEC is gelegen in Washington. Het is daar nu 16:27. De laatste uitspraken gebeurde historisch voor 18.00. Op reddit heeft enkele dagen geleden iemand een minimale website update gevonden na middernacht hun tijd (ergens dus 6-7 uur 's morgens onze tijd). Het ging niet echt over iets relevant. Aannemelijk is dat na 18 uur hun tijd het "relatief veilig" is voor nieuws.

@Rannasha : ik heb nog even geprobeerd. Met limit order en hij blijkt toch inderdaad direct te verkopen voor een hogere prijs zoals ik zei. Huidige prijs: 1130 euro. Limit buy order 1150 euro. Dus eigenlijk zou hij moeten zoeken naar het beste order met bovenlimiet 1150 euro (i.e. 1130.2 ofzo), maar dat doet hij niet.

Zie screenshot: http://i.imgur.com/mQAdBH7.png

[ Voor 27% gewijzigd door kristof1234 op 09-03-2017 23:07 ]

• LED-Maniak
kristof1234 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:28:
@Waterkoker: SEC is gelegen in Washington. Het is daar nu 16:27.

@Rannasha : ik heb nog even geprobeerd. Met limit order. en hij blijkt toch inderdaad direct te verkopen voor een hogere prijs zoals ik zei. Huidige prijs: 1130 euro. Limit buy order 1150 euro. Dus eigenlijk zou hij moeten zoeken naar het beste order met bovenlimiet 1150 euro (i.e. 1130.2 ofzo), maar dat doet hij niet.

Zie screenshot: http://i.imgur.com/mQAdBH7.png
Hij heeft hem gesloten met een bedrag van 1130.8. Wat is dan het probleem?

• kristof1234
Ik veronderstelde dat omdat na de confirmatie er op de eerste lijn bij "orders" nog een prijs vermeld stond van 1150 euro dit de uiteindelijke koopprijs was.

Bij "trades" staat er inderdaad een ander getal.

code:
1
T7V67K  03-09-17 22:23:43 +0100 buy/limit   XBT/EUR     €1,130.816    0.00500000

Mijn excuses voor de verwarring.

[ Voor 6% gewijzigd door kristof1234 op 09-03-2017 22:47 ]

• kristof1234
@Waterkoker en anderen.. Op reddit heeft iemand zonet een interessante grafiek gepost met welk uur ze zoal iets laten weten. Interessant om te zien welk uren statistisch de meest "kans" maken.

https://imgur.com/a/zgns3

https://www.reddit.com/r/...ay_march_09_2017/deq7uhb/

[ Voor 36% gewijzigd door kristof1234 op 09-03-2017 23:21 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:37

Mijn eerste 0.1 BTC gekocht eind 2013, voor €62. Daarna een bot geschreven voor Kraken. Vorig jaar heb ik mijn bot herschreven en uitgerold naar Poloniex, Bitfinex, Livecoin, HitBTC, TheRock, Exmo, C-Cex, Bter, xBTCe, Bitlish en Bitstamp. Naast die 12 draaien er nog 8 op andere beurzen, maar die handelen nog niet, die draaien in testmode om te kijken of er iets op die beurzen gebeurd.

Mooie hobby. 8)

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

DaCoTa schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:44:
[...]

Mijn eerste 0.1 BTC gekocht eind 2013, voor €62. Daarna een bot geschreven voor Kraken. Vorig jaar heb ik mijn bot herschreven en uitgerold naar Poloniex, Bitfinex, Livecoin, HitBTC, TheRock, Exmo, C-Cex, Bter, xBTCe, Bitlish en Bitstamp. Naast die 12 draaien er nog 8 op andere beurzen, maar die handelen nog niet, die draaien in testmode om te kijken of er iets op die beurzen gebeurd.

Mooie hobby. 8)
Ik heb dat ook een keer geprobeert een poos terug. Erg experimenteel, en ik vond één bot al spannend genoeg. Maar hij scoorde niet echt stabiel. Welk rendament haalt jouw bot? Is het redelijk stabiel of is het ook winst-verlies-winst-verlies?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Fire69
Ik heb net 0.01BTC (woehoe :P ) op Poloniex gezet.
De bedoeling is dat ik van 10 altcoins elk voor 0.001BTC aankoop. Belachelijk weinig, weet ik, maar voor BTC had je in 2011/2012 daarvoor makkelijk 10 coins en die zijn nu heeel veel geld waard. :)
Ik ben nu dus op zoek naar altcoins die momenteel weinig waarde hebben, zodat ik in ruil voor die 0.001BTC toch een aantal coins heb.
Welke denken jullie het meeste potentie te hebben om op long term toch nog iets te worden?

• scosec
ETH en Monero zijn denk ik een van de grootste kanshebbers. ETH is qua project prachtig. Als je ziet wat daarmee gemaakt wordt..

• Fire69
Die zijn alle twee boven mijn 'budget' :P

Ik zoek meer iets zoals NEM bvb. Die staat momenteel op 0.00000801 BTC, dus daar kan ik er eigenlijk een gigantische hoop van kopen voor 0.001BTC en dan een paar jaar niet meer naar omkijken.
Wordt het niks, pech. Wordt het wel wat, kassa kassa 8)

• Rannasha
kristof1234 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:34:
Ik veronderstelde dat omdat na de confirmatie er op de eerste lijn bij "orders" nog een prijs vermeld stond van 1150 euro dit de uiteindelijke koopprijs was.

Bij "trades" staat er inderdaad een ander getal.

code:
1
T7V67K  03-09-17 22:23:43 +0100 buy/limit   XBT/EUR     €1,130.816    0.00500000

Mijn excuses voor de verwarring.
De UI van Kraken is niet geweldig, waardoor verwarring goed mogelijk is. Maar het zou een fout van jewelste zijn als ze limit orders zouden afhandelen op de manier waarvan jij in eerste instantie dacht dat ze werden afgehandeld :)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:37
Sando schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 02:32:
[...]
Ik heb dat ook een keer geprobeert een poos terug. Erg experimenteel, en ik vond één bot al spannend genoeg. Maar hij scoorde niet echt stabiel. Welk rendament haalt jouw bot? Is het redelijk stabiel of is het ook winst-verlies-winst-verlies?
Het is heel erg afhankelijk van de volatiliteit in de markt en daarnaast ook nog erg verschillend per exchange. Op veel momenten gebeurd er heel weinig en op weinig momenten gebeurd heel veel. Aangezien ik begonnen ben met €62, heb ik weinig te verliezen. De inleg heb ik er al duizenden malen uitgehaald.

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 21:24
DaCoTa schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:30:
[...]

Het is heel erg afhankelijk van de volatiliteit in de markt en daarnaast ook nog erg verschillend per exchange. Op veel momenten gebeurd er heel weinig en op weinig momenten gebeurd heel veel. Aangezien ik begonnen ben met €62, heb ik weinig te verliezen. De inleg heb ik er al duizenden malen uitgehaald.
duizenden malen? je hebt dus al een veelvoud van 62.000 euro verdient door te starten met 62 euro? 8)
Pagina: 1 ... 26 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).