Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.748 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Toch grappig om te lezen dat mensen maar verwachten dat hij weer 'moet' dalen na zo'n stijging. Kijk eens naar de aanloop van de eerste pump.
Er is gewoon niets over te zeggen.

Zelf overweeg ik juist om weer wat in te stappen, voordat de hype echt begint.
Gevoelsmatig wacht ik wel op een dip, maar dat is net zo irrationeel.
Wie weet gaat hij eerst naar 1200 en dan pas een dip.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

De vorige bubbel barste door een gehackte exchange, nu de waarde weer stijgt trekt dat ook weer veel (slechte) mensen aan. De kans is daardoor weer groter dat iets gebeurt wat negatief is voor bitcoin (gehackte website etc.) en de koers weer gaat dalen.

Maar goed op het moment dat nu iets bekend wordt waardoor Bitcoin meer mainstream gebruikt wordt dan kan de koers ook weer gaan stijgen.

Al met al is het koffie dik kijken, en neem ik nog een hap van me popcorn.

When does the hurding stop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15
MysterX schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:22:
De vorige bubbel barste door een gehackte exchange,
Dat is een vrij simpele weergave van wat er eind 2013 / begin 2014 aan de hand was. Ten eerste was de bubbel allang gebarsten toen MtGox er mee op hield. Dit nieuws zorgde uiteraard voor een significante verdere daling, maar tijdens de eerste val van boven de $1K tot ruim daaronder was MtGox nog min of meer operationeel. Ja, het was ook toen al vrijwel onmogelijk om fiat-geld op te nemen van MtGox, maar dat was al maanden het geval en werd door de meeste mensen geinterpreteerd als problemen met de bank-partner.

Als de 2013 crash enkel door een exchange-hack zou zijn veroorzaakt, dan zou het herstel veel sneller zijn verlopen. Kijk ook naar de Bitstamp en Bitfinex hacks en het prijsverloop direct daarna. Er was wel een crash, maar de koers herstelde zich vrij rap erna. Na de 2013/2014 crash heeft het tot vorig jaar geduurd voordat de koers weer een stabiele stijgende lijn vertoonde.

Toch heeft MtGox wel een rol gespeeld in 2013, maar voor een groot deel in de aanloop naar de crash. Tijdens de bubbel-fase was er op MtGox een bot actief die continu bitcoin kocht. Er zijn zeer sterke aanwijzingen dat deze bot van MtGox zelf was en met virtuele dollars probeerde om bitcoins op te kopen als onderdeel van een strategie waarmee verliezen die geleden waren tijdens een eerdere hack, die pas in 2014 naar buiten is gebracht, goed te maken. MtGox was dus een van de belangrijkste factoren die bijdroeg aan de november 2013 bubbel.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
Rannasha schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:45:
[...]
Toch heeft MtGox wel een rol gespeeld in 2013, maar voor een groot deel in de aanloop naar de crash. Tijdens de bubbel-fase was er op MtGox een bot actief die continu bitcoin kocht. Er zijn zeer sterke aanwijzingen dat deze bot van MtGox zelf was en met virtuele dollars probeerde om bitcoins op te kopen als onderdeel van een strategie waarmee verliezen die geleden waren tijdens een eerdere hack, die pas in 2014 naar buiten is gebracht, goed te maken. MtGox was dus een van de belangrijkste factoren die bijdroeg aan de november 2013 bubbel.
Verplicht leesvoer hierover: The Willy Report.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Wat ik mij af vraag, ik heb de laatste weken http://fiatleak.com/ en https://www.bitcoinwisdom.com in de gaten gehouden.

Bij Fiat Leak zie je duidelijk dat het overgrote deel aan Bitcoins in China verhandeld wordt. Dit was uiteraard altijd al flink aan de orde, maar ook kijkende naar Bitcoinwisdom dan zie je een volume van 6.105.573 Bitcoins in 24 uur tijd in CNY. Daarentegen doet USD 27.520 volume in 24 uur en EUR 10.161 in 24 uur.

Dat is wel een belachelijk groot verschil..

Tevens las ik gister op ZeroHedge een artikel, waarbij wordt aangegeven:
A quick look at the uncanny correlation between the decline in the Yuan and the rise in the bitcoin, confirms that the digital currency has indeed been largely used to evade capital controls.

Based on this chart alone, the recent surge in Bitcoin would imply that a substantial devaluation of the yuan is looming. That, or even more aggressive capital controls.

As for those buying into bitcoin here on the momentum, most of which originates in China, we urge readers to be cautious as by now the PBOC has certainly noticed that the digital currency remains one of the final, and most successful, means of bypassing capital controls in China. Should Beijing mandate that bitcoin no longer be a means to illegally transfer capital offshore, there is risk of a dramatic, and sharp, drop in its price.
http://www.zerohedge.com/...eils-new-capital-controls

Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de devaluatie van de Yuan, maar ik ben vooral benieuwd of het verschil in volume tussen de exchanges altijd al zo groot is geweest, of dat dit inderdaad alleen de afgelopen maanden het geval is?

[ Voor 4% gewijzigd door speedyjules07 op 03-01-2017 17:17 ]

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Maar die volumes zijn niet daadwerkelijk de hoeveelheden die op de beurs staan. Als jij een BTC koopt, en daarna verkoopt, dan zijn er 2 BTC verhandeld, oftewel ruim $2000. Maar er heeft op dat moment maar 1 iemand $1000 geinvesteerd (jij staat netto weer rond de 0).

Het nadeel van het transactievolume op de Chinese beurs is dat het een enorm vertekend beeld geeft omdat ze geen fees rekenen. Je kunt dus naar hartelust koop en verkoop-orders maken zonder dat dat iets kost (afgezien van de koersschommelingen). Daarom worden de volumes van deze beursen over het algemeen niet meegenomen in de stats.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
.oisyn schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:39:
Het nadeel van het transactievolume op de Chinese beurs is dat het een enorm vertekend beeld geeft omdat ze geen fees rekenen. Je kunt dus naar hartelust koop en verkoop-orders maken zonder dat dat iets kost (afgezien van de koersschommelingen). Daarom worden de volumes van deze beursen over het algemeen niet meegenomen in de stats.
En (kan de bron nu even niet vinden), de withdrawal fees worden lager als het verhandelde volume hoger is. Het perfecte systeem om veel volume te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
.oisyn schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:39:
Maar die volumes zijn niet daadwerkelijk de hoeveelheden die op de beurs staan. Als jij een BTC koopt, en daarna verkoopt, dan zijn er 2 BTC verhandeld, oftewel ruim $2000. Maar er heeft op dat moment maar 1 iemand $1000 geinvesteerd (jij staat netto weer rond de 0).

Dat schept wel iets meer duidelijkheid, maar dan nog, het blijft een aanzienlijk verschil.

Het klopt dan ook dat het verschil in verhandelde Bitcoins wat zichtbaar is op Fiatleak, altijd al meer uit de richting van China leek te komen, in tegen stelling tot de rest van de wereld? En dat het niet alleen iets van de laatste maand is?

Ik vraag me vooral af hoeveel impact de situatie nu in China daadwerkelijk op het geheel heeft. Er zijn genoeg andere factoren die mee spelen in de huidige groei van Bitcoin en ik ben benieuwd of een eventuele aanscherping vanuit China daadwerkelijk een korte drop op korte termijn kan veroorzaken, maarja glazen bol etc etc :9
DaCoTa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:41:
[...]

En (kan de bron nu even niet vinden), de withdrawal fees worden lager als het verhandelde volume hoger is. Het perfecte systeem om veel volume te genereren.
Dit geldt ook gewoon voor bijvoorbeeld Kraken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:56

orf

€1.000!

Toch wel een magische grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

orf schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:20:
€1.000!

Toch wel een magische grens.
Twijfel twijfel twijfel...
0.4BTC nu naar geld zetten en hopen op een drop of op het oordeel van de 'experts' afgaan en hopen dat de prijs richting de 2000$ zal klimmen. :O

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

kuusj98 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:26:
[...]

Twijfel twijfel twijfel...
0.4BTC nu naar geld zetten en hopen op een drop of op het oordeel van de 'experts' afgaan en hopen dat de prijs richting de 2000$ zal klimmen. :O
Timen is wat mij betreft gokken. Ik heb rond €686 de helft van mijn bitcoins verkocht omdat ik er na een snelle stijging zeker van was dat er een flinke drop moest komen. Inmiddels staan we op 145% van dat bedrag in 6-7 weken. Nu is het weer puur gokken of de koers omhoog gaat of omlaag. Deze €1.000 zal wel het nieuws halen denk ik, dus dat kan ervoor zorgen dat het nog wat stijgt. Er kan ook morgen nieuws uit China komen waardoor de koers flink dropt.

Ik houd het maar bij buy & hold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

orf schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:32:
[...]

Timen is wat mij betreft gokken. Ik heb rond €686 de helft van mijn bitcoins verkocht omdat ik er na een snelle stijging zeker van was dat er een flinke drop moest komen. Inmiddels staan we op 145% van dat bedrag in 6-7 weken. Nu is het weer puur gokken of de koers omhoog gaat of omlaag. Deze €1.000 zal wel het nieuws halen denk ik, dus dat kan ervoor zorgen dat het nog wat stijgt. Er kan ook morgen nieuws uit China komen waardoor de koers flink dropt.

Ik houd het maar bij buy & hold.
Denk dat ik ook maar hold dan. Ik ga een app zoeken die een alarm laat afgaan als de prijs onder de 900 USD zakt. In principe kun je er stiekem toch wel vanuit gaan dat de koers vroeg of laat weer zo hoog gaat komen, het enige probleem is geduld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillepils
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
De ETH is ook al mooi gestegen van rond de 7 Euro naar 10 Euro op enkele dagen tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
speedyjules07 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:35:
[...]
Dit geldt ook gewoon voor bijvoorbeeld Kraken, toch?
Nee, bij een aantal Chinese exchanges is de trade fee 0, maar gaat de withdrawal fee omlaag als je meer handeld. Bij kraken gaat de trade fee omlaag als je handeld en is de withdrawal fee fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Gillepils schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:11:
De ETH is ook al mooi gestegen van rond de 7 Euro naar 10 Euro op enkele dagen tijd...
Ben hier erg blij mee.. Heb destijds 2 bitcoins getrade voor 50 ethers, was tot nu toe niet echt een wijs besluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Wat denken jullie van de Dashcoin?

https://www.litebit.eu/en/buy/dash

Staat nu op >€15 per coin. Is dit een typische pump and dump of is dit een permanente prijsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Bitcoin en Ether gaan best wel als een speer nu.

Ben zelf pas ingstapt vanaf 2 januari.
Is er iets aan de hand waardoor die stijging zo hoog is?

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
Mastermind schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:58:
Wat denken jullie van de Dashcoin?

https://www.litebit.eu/en/buy/dash

Staat nu op >€15 per coin. Is dit een typische pump and dump of is dit een permanente prijsverhoging?
Vrijwel zeker een pump and dump. Als je coins heb zou ik ze nu of zeer binnenkort verkopen. Instappen zou ik zeker niet aanraden, daar is het denk ik al te laat voor.

Afbeeldingslocatie: https://cdn4.cryptocoinsnews.com/wp-content/uploads/2014/07/Pump-and-Dump-Char.png

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 04-01-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT965
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2022
poeh bitcoin gaat hard, lijkt dat $1100 onderweg is.
https://www.worldcoinindex.com/coin/bitcoin?currency=usd

crypto coin price market cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Bartske schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Vrijwel zeker een pump and dump. Als je coins heb zou ik ze nu of zeer binnenkort verkopen. Instappen zou ik zeker niet aanraden, daar is het denk ik al te laat voor.

[afbeelding]
Ok, ik kijk vanavond wel weer, zou toch zonde zijn als hij de 20 euro doorbreekt!
Volgens mij is er iets in China gaande dat het zo opgedreven wordt.

Hoe werkt trouwens zo'n pump and dump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
Mastermind schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Ok, ik kijk vanavond wel weer, zou toch zonde zijn als hij de 20 euro doorbreekt!
Volgens mij is er iets in China gaande dat het zo opgedreven wordt.

Hoe werkt trouwens zo'n pump and dump.
Zo ongeveer:
One or more persons do some big buys that produce price jumps. It's of advantage if the order book is shallow (few sell orders up to a certain point)

Create some chatter in the trollbox with various accounts (not blacklisted accounts already aware by the community for initiating some pumps)

People start to buy at your manipulated prices thinking they can hop onto the wave. This pushes the price up even more. This is the time the initiators start making money as the price is now higher then when they bought.

If the person(s) in point 1. are greedy/ want a bigger return they can now push the price up some more and make the pump seem more genuine.

The trollbox begins screaming "To the moon!" and creating absurd predictions and praising how innovative this coin is.

Even more people jump onto the artificially created wave. Now is the time the initiators begin to silently (no big sell orders) sell into the asks of the sheep or whatever you may call them and pulling in their profits.

People see the price is not rising as quickly anymore and begin to sell and the price begins to drop.

The Initiators create some more chatter that this is just a bear trap and real investor should keep holding.

Very late people see the price drop and pull their bids/buy orders.

The people described in points 3. and 6. see that their asks/ sell orders orders are not filling at the price they set in the first place and decide to set their prices at even lower prices (also called panic selling)

The trollbox is now screaming "Crash!" and "Dump" resulting in in people selling for a lower price than having bought minimizing losses creating a major dip in the price.

The coin in question is now described as dead and as a shitcoin.

The market cools down.

Manipulators begin slowly buying cheap coins preparing for the next pump and dump.

A lot of sad people either bag holding expensive coins or thinking about losses :(

Rinse and repeat.
https://www.reddit.com/r/.../?st=ixiwj2cv&sh=6b18f74a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:13

Secsytime

Automagisch

Wat er nu dus ongeveer met ETH gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
DaCoTa schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Nee, bij een aantal Chinese exchanges is de trade fee 0, maar gaat de withdrawal fee omlaag als je meer handeld. Bij kraken gaat de trade fee omlaag als je handeld en is de withdrawal fee fixed.
Ah shit, ik had inderdaad even "withdrawal" als "trade" geïnterpreteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 13:30
Dump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Yup.

Voor de mensen die hoog ETH hebben gekocht, denk ik dat het alsnog wel een goede lange termijn investering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
Te klein om echt een panic sell in te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
You must be new to bitcoin. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:06
ETH voor 23 cent p/st gekocht. De helft bij 1 euro verkocht. Andere helft bij 5 euro. Daarna steeg hij als een malle naar de 10 euro. Balen van de misgelopen euro's maar alsnog een hele leuke winst gehad. Woop Woop. Nu geen vertrouwen meer in. Wel in Bitcoin!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Luuk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:29:
[...]

Precies ja. Een daling van ~3% waarvan de helft vrijwel meteen weer goedgemaakt wordt, is niet bepaald spectaculair voor iedereen die in 2013 ook al mee deed. Aan de andere kant is het wel een teken dat de volatiliteit langzamerhand wat aan het dalen is. Hoewel de huidige rally nog steeds heel hard gaat vergeleken met "gewone" valuta and beleggings-producten, is het niet vergelijkbaar met de november 2013 rally. De bewegingen, zowel omhoog als omlaag zijn een stuk gematigder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
Luuk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:29:
[...]

Nou.., ik doe nu ook alweer 3 jaartjes mee. :+
Ik refereerde naar de pump dump tactiek van Bartske.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
Rannasha schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:37:
[...]

Precies ja. Een daling van ~3% waarvan de helft vrijwel meteen weer goedgemaakt wordt, is niet bepaald spectaculair voor iedereen die in 2013 ook al mee deed. Aan de andere kant is het wel een teken dat de volatiliteit langzamerhand wat aan het dalen is. Hoewel de huidige rally nog steeds heel hard gaat vergeleken met "gewone" valuta and beleggings-producten, is het niet vergelijkbaar met de november 2013 rally. De bewegingen, zowel omhoog als omlaag zijn een stuk gematigder.
2013 was natuurlijk wel van een iets ander kaliber maar inderdaad, dit stelde natuurlijk nog niet heel veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Celluiar schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:40:
[...]

2013 was natuurlijk wel van een iets ander kaliber maar inderdaad, dit stelde natuurlijk nog niet heel veel voor.
ETH lijkt wel degelijk te dumpen? Ben benieuwd waar het heen gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Celluiar schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:40:
[...]

Haha 2013 ja :9 . Maar we komen er wel dicht in de buurt nu. Als ik het mij goed herinner was de open en close in 2013 bijna dagelijsk + ~150USD. Vandaag 'al' de helft van de volatiliteit.
Maargoed, we hebben gelukkig al de 1098 USD aangetikt, heb in 2013 toen nog buy order voor iets van 5 bitcoins verricht op die koers :F :') en toen stapte China uit en gebeurde Mt Gox , maar inmiddels gelukkig al meer dan goed gemaakt. *O*

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillepils
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
Secsytime schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:41:
[...]

ETH lijkt wel degelijk te dumpen? Ben benieuwd waar het heen gaat..
Of toch niet...

Blijkbaar zijn zowat alle cryptocoins aan een rush naar boven bezig... Volgens bepaalde media veel instroom uit China en Venezuela...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
En door de $1100 heen op Bitfinex.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Als we de ATH aantikken, denken jullie dat we er door zullen scheuren of zal dan de megadump komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

.oisyn schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:52:
En door de $1100 heen op Bitfinex.
Bitstamp ook. Hmmm had me eigenlijk voorgenomen bij $990 ergens al te cashen...is niet gelukt:P.
Hopelijk lukt het me voor het volgende dip(je)

Edit: wow...hij schiet lekker door. $1130 alweer aangetikt. Ben benieuwd naar het weekend. In 2013 was het in de weekenden toch nóg een stuk meer volatile

[ Voor 21% gewijzigd door Yellowneck op 04-01-2017 18:22 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT965
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2022
Yellowneck schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:13:
[...]

Bitstamp ook. Hmmm had me eigenlijk voorgenomen bij $990 ergens al te cashen...is niet gelukt:P.
Hopelijk lukt het me voor het volgende dip(je)

Edit: wow...hij schiet lekker door. $1130 alweer aangetikt. Ben benieuwd naar het weekend. In 2013 was het in de weekenden toch nóg een stuk meer volatile
Het gaat echt hard en de alts blijven ook lekker op koers! Nog even genieten totdat er weer bloed vloeit >:)

crypto coin price market cap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:32
lieu10ant schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:00:
Als we de ATH aantikken, denken jullie dat we er door zullen scheuren of zal dan de megadump komen?
Afbeeldingslocatie: https://745515a37222097b0902-74ef300a2b2b2d9e236c9459912aaf20.ssl.cf2.rackcdn.com/c34b6b6c558c7dbb05c495533478af45.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Allebei - we scheuren door door middel van een megadump van dollars :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Gillepils schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Of toch niet...

Blijkbaar zijn zowat alle cryptocoins aan een rush naar boven bezig... Volgens bepaalde media veel instroom uit China en Venezuela...
Jup. Alle top 21 crypto's zijn gister gestegen

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ikt8ndixxn7y.png

Dat Venezuela en China verhaal heb ik voorheen altijd met name aan BTC gelinked. Heeft misschien idd nu ook effect op wat alts...

Voor wat betreft Ether: Ik zie het niet echt als pump & dump. Dwz, hij zal wel weer wat dalen, maar volgens mij reageert de markt op positief nieuws.

Deze blogpost van Brian Amstrong (CEO coinbase)
is iig wel heel positief over ethereum in 2017, en niet als vervanger van BTC, maar naast elkaar.

Lijkt me ook een valide visie. Korte termijn koersen blijven glazen bol werk natuurlijk, maar op de lange termijn zie ik beide netwerken wel groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Behoorlijke dump op Bitstamp, maar China geeft geen f*ck. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
lekker, coins kunnen opscheppen aan 1030 en vlug verkocht op kraken aan gooeie premium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:29
Mensen hier die investeren in de Monero? Lijkt het ook niet slecht te doen de laatste weken en er is veel positief nieuws over te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
iRbn schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:42:
Mensen hier die investeren in de Monero? Lijkt het ook niet slecht te doen de laatste weken en er is veel positief nieuws over te lezen.
Het enige waar ik vertrouwen in heb is BTC en ETH. Ik geloof er niets van dat al die tig andere coins een toekomst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdg93
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Ik heb vandaag ook wat geïnvesteerd in Monero, ben benieuwd. Een bekende van mij is een tijdje terug ingestapt en heeft al zo'n 120% rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
Heb vandaag ook een kleine investering gedaan in Monero. Mijns inziens heeft een dergelijk munt veel potentie voor de onderwereld (en andere mensen die meer privacy nodig hebben dan BTC kan geven). Daarom denk ik dat het wel wat potentie kan hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mastermind
Is dit nu reclame voor de monero, zodat ik die ook ga kopen en dus de prijs hoger wordt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon veel te moeilijk om winst te maken met de meeste alt-coins zonder er een tweede baan van te maken. Je moet op het juiste moment instappen en uitstappen. Bekijk eens de grafieken voor de meeste alt-coins, er zit een scherpe piek aan het begin, soms nog wat spurten maar daarna bloeden ze dood. Met uitzondering van de grootste zoals Eth en Litecoin.

Zelfs Bitcoin actief traden is lastig met winst als doel. Ik bewaar ze lekker voor de lange termijn, kost me het minste energie.

Het verbaast me overigens dat de market cap van Ripple nog zo groot is. (Is al een hele tijd op de retour, terecht ook met die premined en gesloten XRP meuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Ik heb m'n winst gepakt... zowel op btc als op de 3 altcoins die ik had.

Heb alle altcoins omgezet naar LTC aangezien die op -7% stond en wel weer een zetje krijgt wellicht :)

BTC heb ik buy orders gezet tussen de 800 en de 990

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Ach soms verdien je wat en soms niet

https://www.reddit.com/r/...0million_trying_to_short/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:58
Prachtige dip _O- :)F

Kleine correctie is best op zijn plaats :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

dat ging hard, :) maar niet onverwachts, straks gewoon weer doorklimmen, markt gewoon wat onrustiger met zulke grote stijgingen en dalingen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Van 1122 naar 902 dollar in 1 minuut. Daar waren heel wat mensen blij mee met lage buy orders denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Kijk, nu hebben we het over flinke dumps. Niet de lullige 3% van gisteren. Vraag me af wat de verkoper dacht te doen met zo'n lompe dump op Bitfinex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:32:
Van 1122 naar 902 dollar in 1 minuut. Daar waren heel wat mensen blij mee met lage buy orders denk ik :D
Waar zie jij die snelle schommeling? De tickers op https://bitcoinity.org/markets lijken nog boven 1000 usd/btc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Even een aantal bijgekocht, nu weer omhoog aub :D

Op bitfinex is ie naar de 902 gegaan even.

[ Voor 31% gewijzigd door Ernemmer op 05-01-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:37:
[...]

Waar zie jij die snelle schommeling? De tickers op https://bitcoinity.org/markets lijken nog boven 1000 usd/btc?
https://bitcoinwisdom.com/markets/bitfinex/btcusd

Bitfinex is even heel hard omlaag gegaan naar $900 om daarna vrijwel direct weer omhoog te schieten naar >$1000. Op dit moment $1080 alweer.

edit: andere exchanges reageerden een stuk minder extreem en zijn wel riant boven de $1000 (of equivalent) gebleven.

[ Voor 12% gewijzigd door Rannasha op 05-01-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:37:
Kijk, nu hebben we het over flinke dumps. Niet de lullige 3% van gisteren. Vraag me af wat de verkoper dacht te doen met zo'n lompe dump op Bitfinex.
Waren vooral margin calls en stoplosses die afgeschoten werden denk ik? Met een dun orderboek kan het dan hard gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 05-01-2017 10:46 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Tourniquet schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:44:
[...]

Waren vooral margin calls denk ik? Met een dun orderboek kan het dan hard gaan.
Zou best kunnen, maar het zou niet de eerste keer zijn dat iemand er gewoon lomp een zeer grote market-order door heen duwt. Of een combinatie van de twee natuurlijk, eerst een vrij lompe dump, die gevolgd wordt door een kettingreactie van geforceerde liquidaties (niet van margin calls, want een margin call is feitelijk niets meer dan de broker die zegt "yo, stort eens wat geld bij of sluit je positie").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
Huobi nog aan het doordumpen en bounce is maar zwakjes,... dump gaat verder denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zodra er genoeg paniek onstaat gaan we verder :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
lieu10ant schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:47:
Huobi nog aan het doordumpen en bounce is maar zwakjes,... dump gaat verder denk ik :)
De Chinese exchanges zijn behoorlijk losgeraakt van de Westerse. Op dit moment staat Huobi op omgerekend $1210, terwijl Bitfinex rond de $1075 schommelt. Dat verschil was eerder vandaag nog wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
Aan de andere kant, als je denkt dat het naar 2k zal gaan, goed moment om te kopen. Denkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:51
hoe kan het eigenlijk dat er zoveel verschil zit in de waarde van BTC op verschillende exchanges....dat lijkt wel heel makkelijk geld verdienen zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
weertenaar schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:23:
hoe kan het eigenlijk dat er zoveel verschil zit in de waarde van BTC op verschillende exchanges....dat lijkt wel heel makkelijk geld verdienen zo :)
Dat komt vrijwel volledig door de mate waarin het goed mogelijk is om fiat-valuta de exchanges in en uit te krijgen.

Het verschil tussen China en het Westen is grotendeels te verklaren door het feit dat het moeilijk is om Yuan om te wisselen voor Euro's en Dollars. Je kunt dus niet 1-2-3 profiteren van een koersverschil tussen China en het Westen. Daarom bewegen de koersen enigszins onafhankelijk van elkaar (al volgen ze elkaar natuurlijk wel in de grote lijnen).

Het verschil tussen BTC-e en Bitfinex/Bitstamp komt grotendeels omdat het storten van fiat geld op BTC-e duur (1% fee, met een minimum van $20 meen ik me te herinneren). Daarnaast is deze exchange een stuk schimmiger dan de rest, waardoor mensen minder snel geneigd zijn om er geld naartoe te sturen.

Er zijn genoeg mensen actief in de arbitrage markt, dat als er de mogelijkheid is om makkelijk geld te verdienen aan een prijsverschil, dat echt wel gedaan wordt. En dit zorgt er vervolgens voor dat prijsverschillen worden teruggedrongen tot een niveau waarbij het niet meer winstgevend is (vanwege kosten, risico's, enz...). Waar er nog wel grote prijsverschillen blijven bestaan is het blijkbaar niet eenvoudig om hiervan te profiteren (of een van beide exchanges is zeer klein en nog niet in het vizier van de grotere handelaren, wat automatisch betekent dat het volume zeer laag is en de hoeveelheid arbitrage die je kunt doen ook klein is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
Die dump was toch eigenlijk wel pure manipulatie door iemand met diepe zakken? Iemand die niet wil dat de rally verdergaat ofzo...
Van 1100 naar 900 in luttele seconden... Smells fishy. En met fishy bedoel ik rotte vis dat al 2 weken in de vuilbak ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:47
Ik heb momenteel geen bitcoins meer staan, ik kocht vroeger via bitstamp. Iemand een tip wat de makkelijkste manier is om maandelijks x euro te investeren in bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
lieu10ant schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:26:
Die dump was toch eigenlijk wel pure manipulatie door iemand met diepe zakken? Iemand die niet wil dat de rally verdergaat ofzo...
Van 1100 naar 900 in luttele seconden... Smells fishy. En met fishy bedoel ik rotte vis dat al 2 weken in de vuilbak ligt.
Waarom? Er is in de dip ongeveer 590 bitcoin verkocht. Echt zo enorm veel is dat nou ook weer niet. Het orderboek is gewoon dun, en de spread was daarna zo groot dat het enorm snel weer corrigeerde ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:39

Boesjke

Excellent!!

unrealbe schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:34:
Ik heb momenteel geen bitcoins meer staan, ik kocht vroeger via bitstamp. Iemand een tip wat de makkelijkste manier is om maandelijks x euro te investeren in bitcoin?
De makkelijkste manier om te kopen is via een website zoals Bitonic.nl, dat heb ik heel lang geleden (paar jaar) wel eens gedaan en dat werkte prima. Je kunt gewoon via Ideal betalen en je krijgt vrijwel direct je gekochte BTC. Nadeel hiervan wel is dat je zo'n 3-5% bovenop de marktprijs betaalt.

Je kunt jezelf ook registeren bij bijvoorbeeld Kraken. Ik heb even gekeken en om daar geld te kunnen storten moet je tier 2 verified zijn, hiervoor willen ze je tel. nr., geboortedatum, adres, naam en land van herkomst weten. Ik gok dat dit bij de meeste andere exchanges ook het geval is als je geld wilt kunnen storten.
Vervolgens moet je ook zelf de order plaatsen en wachten tot hij wordt uitgevoerd. Dit is wel vrij simpel en als je dit eenmaal een keer hebt gedaan is het voortaan kinderspel.

Je moet dus afwegen of je privacy (al heb ik niet het idee dat Kraken bv. niet deugd maar het kan altijd gehackt worden oid) en gebruiksgemak opwegen tegen 3-5% extra kosten per keer dat je BTC koopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Boesjke op 05-01-2017 12:46 ]

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Als je al geregistreerd bent bij Bitstamp, waarom daar niet gewoon mee door gaan? Bitstamp heeft tegenwoordig ook een BTC/EUR paar, dus je stortingen worden niet meer omgezet in USD zoals dat vroeger was. Je kunt daarom ook makkelijker de koers vergelijken met andere exchanges/verkopers als Kraken en Bitonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik wil persoonlijk mijn Bitcoins in eigen beheer hebben en koop daarom bij Bitonic. Als ik ze verkoop doe ik dat ook daar. Kost je inderdaad wel wat aan marge maar omdat ik wat meer op lange termijn handel maakt dat niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:47
PilatuS schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:14:
[...]

Ik wil persoonlijk mijn Bitcoins in eigen beheer hebben en koop daarom bij Bitonic. Als ik ze verkoop doe ik dat ook daar. Kost je inderdaad wel wat aan marge maar omdat ik wat meer op lange termijn handel maakt dat niet zoveel uit.
Je kan ze van bitstamp toch ook gewoon transferren naar je persoonlijke wallet? Of misinterpreteer ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Als je regelmatig bij wilt kopen is het gebruik van een exchange zeker aan te raden, omdat dat gewoon een stuk goedkoper is en je meer controle hebt over de inkoopprijs. Coins kun je idd altijd gewoon withdrawen.

Vergeet niet dat een partij als Bitonic dit ook gewoon doet. Ook zij moeten hun coins ergens vandaan halen, en die komen dus van een exchange. Aangezien zij als tussenpartij ook wat willen verdienen en overige kosten moeten dekken (koersschommelingen, hosting, iDeal, salaris personeel, etc), weet je gewoon dat het onvoordelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Waar is de FUD? China BTC weer gebannen? Onder de 69006700 CNY gedoken. Een fatsoenlijke dip!

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 05-01-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
En we zitten weer onder de 1000 USD, gaat hard naar beneden nu

[ Voor 27% gewijzigd door sjukke op 05-01-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Wow de euro koers bij Kraken is met €980 nu hoger dan de $970 van Bitfinex :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
.oisyn schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:56:
Wow de euro koers bij Kraken is met €980 nu hoger dan de $970 van Bitfinex :P
Short bij kraken en long bij bitfinex. Hopen dat ze elkaar naderen en een van de twee niet in een margin call terecht komt. :)

ook een manier van arbitrage zonder coins te bezitten

[ Voor 9% gewijzigd door LED-Maniak op 05-01-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
Bij mij werkt Kraken voor geen meter meer ... :(
Blijft maar laden en orders worden niet uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ernemmer schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:39:
Even een aantal bijgekocht, nu weer omhoog aub :D

Op bitfinex is ie naar de 902 gegaan even.
Slechtste timing ooit van mij, gaat hard nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Playa del C. schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:00:
Bij mij werkt Kraken voor geen meter meer ... :(
Blijft maar laden en orders worden niet uitgevoerd...
Hier hetzelfde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Wat het ergste is .. Ik had een stop loss op 1011,1 euro gezet. Maar die triggerde niet, omdat ik per ongeluk (weer eens) een komma in plaats van een punt had gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:27
Ja hier ook problemen, met kraken...fijn zo overgeleverd worden aan de koers zonder zelf beheer te hebben over je coins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dat verklaart dus ook de relatief hoge lag van de correctie op Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Virtual Reality schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:03:
Ja hier ook problemen, met kraken...fijn zo overgeleverd worden aan de koers zonder zelf beheer te hebben over je coins...
Je kan natuurlijk op een andere site gaan handelen, ik heb nergens last van op plus500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Ik heb m'n sell order gecancelled bij Kraken. Zo veel scheelt het al niet meer met andere Exchanges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Voor mij de laatste keer trouwens. Ik zat een tijd geleden eerst bij Mt.Gox... Had daar 2 bitcoins pure winst staan, maar die zijn dus gestolen door die eigenaar. En nu maar weer bij Kraken geprobeerd en weer in de ellende. Puur door slechte software en FUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik weet niet hoe lang jullie naar bitcoin kijken maar dit is al jaren de standaard. Bij dit soort snelle stijgingen begint het gevaarlijk te worden te handelen en moet je echt actie ondernemen voordat de meute dit doet(wat betekent dat je soms veel te vroeg verkoopt).

Vaak werkt traden via de API nog wel omdat dit minder load intensief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
LED-Maniak schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:06:
Ik weet niet hoe lang jullie naar bitcoin kijken maar dit is al jaren de standaard. Bij dit soort snelle stijgingen begint het gevaarlijk te worden te handelen en moet je echt actie ondernemen voordat de meute dit doet(wat betekent dat je soms veel te vroeg verkoopt).

Vaak werkt traden via de API nog wel omdat dit minder load intensief is.
30% omhoog in 2 weken tijd is 10% omlaag in 2 uur tijd :P

Ik heb mijn winst gepakt door maanden terug te kopen op 550 dollar en te verkopen op 780. Achteraf had ik dubbel zoveel winst kunnen pakken maar gelukkig heb ik winst gemaakt. Ik wacht wel weer tot onder de 700 om opnieuw te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Raar dat het overal zo enorm zakt en dat er nergens nieuws is wat dat kan veroorzaken, of die Chinezen hebben 'intern' een probleem ofzo...

Godnondeju, aangezien het nu een tientje per minuut dropt wil ik snel verkopen. BTC snel naar BTC-e: minimaal 3 confirms... Doei winst. Geld of BTC op een exchange laten staan vind ik na Mt. Gox te gevaarlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Kuusj op 05-01-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
kuusj98 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:09:
Raar dat het overal zo enorm zakt en dat er nergens nieuws is wat dat kan veroorzaken, of die Chinezen hebben 'intern' een probleem ofzo...

Godnondeju, aangezien het nu een tientje per minuut dropt wil ik snel verkopen. BTC snel naar BTC-e: minimaal 3 confirms... Doei winst. Geld of BTC op een exchange laten staan vind ik na Mt. Gox te gevaarlijk.
Paniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
De Chinezen staan nog gewoon boven de 7500 Yuan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Zou goed kunnen, die heb ik met de idioot zakkende prijs wel in ieder geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Playa del C. schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:02:
Wat het ergste is .. Ik had een stop loss op 1011,1 euro gezet. Maar die triggerde niet, omdat ik per ongeluk (weer eens) een komma in plaats van een punt had gedaan...
Nou, wij hebben ook stop loss orders die niet getriggered zijn. Dit probleem hebben we al een aantal weken geleden bij Kraken aangegeven, maar zo gaan de verliezen hard.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:09:
Volgens mij zijn er ook altijd hele grote jongens bezig. In een paar weken tijd flink grote aankopen doen om vervolgens de hele zooi te dumpen. Als ie aan het stijgen is zie je ook vaak sprongen recht omhoog van 10 of 20 dollar.

En 20% er af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
En waarom gaan de market sells niet bij Kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zou de bodem liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

PilatuS schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:14:
[...]

Volgens mij zijn er ook altijd hele grote jongens bezig. In een paar weken tijd flink grote aankopen doen om vervolgens de hele zooi te dumpen. Als ie aan het stijgen is zie je ook vaak sprongen recht omhoog van 10 of 20 dollar.

En 18% er af :+
Op BTC-e nu 871 euro in plaats van 1065 euro een 2 uur geleden. Als ik meteen had kunnen verkopen had ik nog op 960 euro kunnen verkopen. Maar goed, lesson learned. Mijn plan om hoog te verkopen, te wachten op een drop als deze en dan weer te kopen is compleet mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Playa del C. schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:16:
Inderdaad... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Playa del C. schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:16:
Die gaan op volgorde en als er geen bid's zijn, omdat het orderboek leeggeroofd is, is het maar de vraag wat er gebeurt.

Pagina: 1 ... 21 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).