Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Dit is ook geen moment om in te stappen, eerder om te verkopen. Laat de boel maar crashen naar onder de 600 dollar om weer te kopen. Ik heb ingekocht toen ie van 720 naar 550 ging. Ik wou al een hele tijd kopen maar 720 vond ik veel te hoog. Nu staat ie ook veel te hoog om in te kopen.LED-Maniak schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:33:
Nou ja goed, daarom stap ik op dit moment dus niet in. Sky is the limit. Geen support of resistance om naar te werken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het was met de blockreward toch ook te verwachten dat de koers in zou zakken?.oisyn schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:23:
Ach, je zal maar begin november ZCash hebben ingekocht
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat openingsbod was epic; 5000BTC voor 1 ZEC!.oisyn schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:31:
Er is in gehandeld, dus het kan niet anders dat er mensen flink het schip mee in zijn gegaan
Als het nog even zo door gaat kunnen we weer gaan inkopenPilatuS schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:35:
[...]
Dit is ook geen moment om in te stappen, eerder om te verkopen. Laat de boel maar crashen naar onder de 600 dollar om weer te kopen. Ik heb ingekocht toen ie van 720 naar 550 ging. Ik wou al een hele tijd kopen maar 720 vond ik veel te hoog. Nu staat ie ook veel te hoog om in te kopen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Toch weer even 30 dollar er af inderdaad.LED-Maniak schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:42:
[...]
Als het nog even zo door gaat kunnen we weer gaan inkopen
Ja. Toch jammer, maar ik kan er met name niet echt een goede oorzaak voor vinden. Lijkt een beetje self-fulfilling proficy. De markt reageert op de dalende markt.Secsytime schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:08:
Ether is aan het crashen..
Misschien gevolg van dumpers?
Ik heb op zich nog steeds vertrouwen in het etherem-ecosysteem, dus dat zou eigenlijk reden zijn juist nu bij te kopen.
Verwijderd
Ik meen dat de vierde hard fork in korte tijd niet echt heeft geholpen voor het vertrouwen in Ethereum.KingKoning schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:45:
[...]
Ja. Toch jammer, maar ik kan er met name niet echt een goede oorzaak voor vinden. Lijkt een beetje self-fulfilling proficy. De markt reageert op de dalende markt.
Misschien gevolg van dumpers?
Ik heb op zich nog steeds vertrouwen in het etherem-ecosysteem, dus dat zou eigenlijk reden zijn juist nu bij te kopen.
Yep: https://twitter.com/tensorjack/status/806084099202945024 en https://twitter.com/tensorjack/status/806106178123988992LED-Maniak schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:03:
Er zijn weer eens coins gestolen. Vandaar dat ether naar beneden gaat.
Kraken had hier pas nog een blogpost over: http://blog.kraken.com/po...ty-advisory-mobile-phones
Geef dus nooit je mobiele nummer op als manier om een wachtwoord te laten resetten.
[ Voor 35% gewijzigd door Tourniquet op 06-12-2016 14:24 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
En voor hetzelfde geld staat 'ie binnen een half jaar op 1500 en sla je jezelf voor de kop dat je nu niet hebt gekocht.PilatuS schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:35:
[...]
Dit is ook geen moment om in te stappen, eerder om te verkopen. Laat de boel maar crashen naar onder de 600 dollar om weer te kopen. Ik heb ingekocht toen ie van 720 naar 550 ging. Ik wou al een hele tijd kopen maar 720 vond ik veel te hoog. Nu staat ie ook veel te hoog om in te kopen.
"Nu staat ie ook veel te hoog om in te kopen" en "Dit is geen moment om in te stappen" zijn wat dat betreft vrij loze uitspraken. Niemand die het weet
Die 775 was een piek en nu staat ie 20 lager. Dat was zeker geen moment om in te stappen. Tuurlijk kan ie weer over de 1000 gaan. Ik denk alleen niet dat dit de komende weken gaat gebeuren.Luuk schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:34:
[...]
En voor hetzelfde geld staat 'ie binnen een half jaar op 1500 en sla je jezelf voor de kop dat je nu niet hebt gekocht.
"Nu staat ie ook veel te hoog om in te kopen" en "Dit is geen moment om in te stappen" zijn wat dat betreft vrij loze uitspraken. Niemand die het weet
Als ie net 50 of 100 dollar omhoog gegaan is vind ik dat geen moment om in te stappen. De kans dat ie weer omlaag gaat is groter dan dat ie door blijft stijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 06-12-2016 16:07 ]
Als iets zeer sterk in waarde stijgt, moet het wel heel veel support hebben om op dat niveau te blijven.Luuk schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:34:
[...]
En voor hetzelfde geld staat 'ie binnen een half jaar op 1500 en sla je jezelf voor de kop dat je nu niet hebt gekocht.
Bij stijgingen als dit heb je eerst nog de weerstand van een groot aantal mensen die hun oude coins verkopen uit de vorige bubbel.
Zoals je bij vrijwel elk aandeel en valuta ziet: het moet zijn 'natuurlijke' waarde vinden. Bij een plotse stijging van 100 dollar, mag je verwachten dat iets tot 50% terug veert alvorens verder te gaan of af te blussen.
Zijn er vast weer mensen die met kansloze glazen bol plaatjes komen, die hebben dan nog niet genoeg grafieken gezien.
Nu hoop/wacht/verwacht ik in te kunnen stappen ergens rond/onder de 500 tzt.
Hoe kan ik ze veilig opslaan op mn computer? Heb nu MultibitHD op mn pc staan.
Dominus illuminatio mea
http://www.cnbc.com/2016/...-inflation-rocketing.html
http://fortune.com/2016/12/07/donald-trump-bitcoin/
http://time.com/money/459...alue-invest-donald-trump/
The Trump regime pulls out all the stops and jumps on a fiscal spending binge, further increasing the circa $20 trillion of US national debt and in the process, potentially tripling the current US budget deficit from approximately $600 billion to $1.2-1.8trn, or some 6-10% of the US’s current $18.6trn economy.
This causes US growth and inflation to sky rocket, forcing the Federal Reserve to accelerate its hikes and the USD dollar to hit the moon.
This creates a domino effect in emerging markets and China in particular, leading people globally to look for alternative forms of currencies and payment systems not tied to central banks that have exhausted monetary policies or crony governments that are in full financial repression mode nor transaction systems that are long overdue for a revolution.
Cryptocurrencies are here to stay given the history of booms and busts in fiat money and debt excesses. Bitcoin as the face of cryptocurrencies benefits from this chaos.
Emerging market powers eager to move away from being tied to the monetary policy of the US and the banking system as well as to adopt the block chain as a payment system prove willing adherents as they adjust to zero interest rates and the decrease in systematic risk.
If the banking system as well as sovereigns such as Russia and China move to accept Bitcoin as a partial alternative to the USD and the traditional banking and payment system, then we could see Bitcoin easily triple over the next year going from the current $700 level to +$2,100 as the block-chains decentralised system, an inability to dilute the nite supply of bitcoins as well as low to no transaction costs gains more traction and acceptance globally.
[ Voor 62% gewijzigd door Tourniquet op 07-12-2016 22:48 ]
MultibitHD is opzich prima. Maar het beste zou zijn om de bitcoin core op je pc te hebben staan maar let wel op dat kost zeker 80GB op je hard disk + duurt enorm lang om op te startenBoomtop2016 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:51:
Ik heb zelf alles weg gedaan op 717euro. Gemiddelde aankoopkoers 344.
In mijn evaring is MultiBit zeker geen eerste keus. (Te vaak reset blockchain issues) Dan veel liever electrum. BitcoinCore werkt imo erg goed, maar is idd vrij heavy, en de meeste gebruikers hebben geen zin om alles te syncen.Michel2 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:09:
[...]
MultibitHD is opzich prima. Maar het beste zou zijn om de bitcoin core op je pc te hebben staan maar let wel op dat kost zeker 80GB op je hard disk + duurt enorm lang om op te starten
https://bitcoin.nl/wallet heeft een aardig lijstje, met een aantal voor en nadelen van verschillende wallets.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Verwijderd
Was precies mijn punt in mijn post met kritiek op de bitcoin. Werd niet heel erg stevig op gereageerd maar in de praktijk hebben mensen hier nu dus al blijkbaar last van. 80GB and growing and slowing. Je kan je wallet ook bij een derde partij op laten slaan en hopen dat ze je coins vergoeden in geval van een hack en zich niet failliet laten verklaren.Michel2 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:09:
[...]
MultibitHD is opzich prima. Maar het beste zou zijn om de bitcoin core op je pc te hebben staan maar let wel op dat kost zeker 80GB op je hard disk + duurt enorm lang om op te starten
De gemiddelde bitcoin-trader denkt waarschijnlijk waar maak je je druk om, dat zien we dan wel weer en handelt lekker verder in de waan van de dag/week/maand.
Gewoon een Trezor kopen. Veel veiliger dan ze op je PC opslaan.Boomtop2016 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:51:
Ik heb zelf alles weg gedaan op 717euro. Gemiddelde aankoopkoers 344.
Kost 100 dollar, maar dan heb je ook een heerlijk gevoel van rust. Ze kunnen doen wat ze willen, maar zonder hardwarematige toegang + pincode kunnen ze niet aan je coins.
Tenzij je je seed laat rondslingeren
http://www.iodigital.io/n...upcoming-launch-of-dions/
Voegt het iets toe? Nee, we hebben secure messaging al prima geregeld met o.a. PGP, RSA, e.d.Rox92 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:25:
Al bekend met IOC? Schijnen binnen een paar maanden met een programma te komen waarmee je data via de blockchain kan versturen!
http://www.iodigital.io/n...upcoming-launch-of-dions/
Ik denk dat dit zo'n coin is die even gaat hypen en daarna permanent instort.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Mwa ze zijn al 2 jaar bezig dus dat valt mee denk ik.Sando schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:46:
[...]
Voegt het iets toe? Nee, we hebben secure messaging al prima geregeld met o.a. PGP, RSA, e.d.
Mijn break even met die munt staat op 14 cent en hij is nu 24 cent waard, dus tot nu toe gaat het leuk haha
Ik denk dat het zeker iets toevoegt. Decentraal! Alle keyservers zijn nu centraal en door deze op te slaan in een blockchain zorg je ervoor dat dit veel veiliger wordt. PGP is voor een "normaal" mens ook niet zomaar te gebruiken. Hoe vaak ik het al heb uitgelegd hoe het werkt en dan zelf ook nog tegen veel problemen stuit zijn bijna ontelbaar. Kan ook aan mij liggen uiteraard.Sando schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:46:
[...]
Voegt het iets toe? Nee, we hebben secure messaging al prima geregeld met o.a. PGP, RSA, e.d.
Wat ik begrepen heb is die PGP mogelijkheid en de messaging een van de extra's in die blockchain. Het grote "ding" is data opslaan. Er zijn niet veel anderen die dat doen. Velen maken mooie whitepapers en bakken er niets van of moeten een aantal keer forken (ETH) om de problemen te verhelpen.
Ik volg deze gasten nu al 2 jaar en zij zijn goed bezig. Ook partnerships zitten eraan te komen en zijn niet voor niets door KPMG uitgeroepen tot emerging star in de FinTech industrie.
Wat ik ook wel cool vind is dat zij met eigen middelen dit allemaal financieren. Geen mega coinssale / ICO waar ze miljoenen verbranden van anderen. Nee, eigen geld. Dat zegt mij heel veel. Veel commitment.
ieder zo zijn mening uiteraard.
Dat is idd ook een goed idee. Wilde in eerste instantie iets "simpelers" op mn pc. Maar misschien is zo'n Trezor nog beter.Dennahz schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:41:
[...]
Gewoon een Trezor kopen. Veel veiliger dan ze op je PC opslaan.
Kost 100 dollar, maar dan heb je ook een heerlijk gevoel van rust. Ze kunnen doen wat ze willen, maar zonder hardwarematige toegang + pincode kunnen ze niet aan je coins.
Tenzij je je seed laat rondslingeren
-------
Wat is de algemene consensus nu : Nog even rond deze koers blijven hangen, en weer een (flinke) dip binnenkort. Of heeft men het gevoel dat in de lage euro700 zich een bodem vormt?
[ Voor 14% gewijzigd door Boomtop2016 op 18-12-2016 18:34 ]
Dominus illuminatio mea
Misschien toch op deze koers maar wat bijkopen en dan hopen dat ie echt naar de 2000 gaat volgend jaar.
Ik verwacht dat hij zonder reden niet ineens gaat vallen, hoe langer hij rond deze koers blijft hoe stabieler het gaat worden ook natuurlijk. Maar mocht er ineens weer een hack van een exchange oid zijn dan kan het wel weer eens hard naar beneden gaan en dan is die bodem in de lage 700 opeens behoorlijk dun.Boomtop2016 schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:28:
[...]
Dat is idd ook een goed idee. Wilde in eerste instantie iets "simpelers" op mn pc. Maar misschien is zo'n Trezor nog beter.
-------
Wat is de algemene consensus nu : Nog even rond deze koers blijven hangen, en weer een (flinke) dip binnenkort. Of heeft men het gevoel dat in de lage euro700 zich een bodem vormt?
Zou bitcoin nog steeds niet als veilige investering aanraden
Ja, als "veilige" investering zie ik het ook niet idd.Bartske schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:15:
[...]
Ik verwacht dat hij zonder reden niet ineens gaat vallen, hoe langer hij rond deze koers blijft hoe stabieler het gaat worden ook natuurlijk. Maar mocht er ineens weer een hack van een exchange oid zijn dan kan het wel weer eens hard naar beneden gaan en dan is die bodem in de lage 700 opeens behoorlijk dun.
Zou bitcoin nog steeds niet als veilige investering aanraden
Maar een paar terugkopen binnenkort kan geen kwaad
Dominus illuminatio mea
Game over Vericoin denk ik. Zal te maken hebben met dat ze een paar maand terug over gingen op Verium POW waarbij Vericoin POS embedded is in de Verium. Iedereen haalde natuurlijk de hardware uit de kast en verkocht hun Vericoin.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)

En €777.77 op Kraken.
[ Voor 19% gewijzigd door Tourniquet op 21-12-2016 00:25 ]
En dat zonder (noemenswaardige) koersdaling na het bereiken van de 800, ben benieuwd waar dit heen gaat... Ondertussen zitten we al op de 810 dollarTourniquet schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:20:
Het duurde ff, maar eindelijk $800 bereikt (Bitfinex).
En €777.77 op Kraken.
(overigens vind ik het totaal niet lang duren maar gaat het stijgen juist heel snel. Kijk maar eens een maand terug, de koers is gewoon 10(!)% gestegen in de afgelopen 30 dagen)
[ Voor 20% gewijzigd door Bartske op 21-12-2016 10:03 ]
Haha ja, ligt aan het timeframe waarna je kijkt. Ik zat er al 3 dagen op te wachten.Bartske schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:02:
[...]
En dat zonder (noemenswaardige) koersdaling na het bereiken van de 800, ben benieuwd waar dit heen gaat... Ondertussen zitten we al op de 810 dollar
(overigens vind ik het totaal niet lang duren maar gaat het stijgen juist heel snel. Kijk maar eens een maand terug, de koers is gewoon 10(!)% gestegen in de afgelopen 30 dagen)
Maar, mensen blijven blijkbaar trouw aan BTC, iets wat ik niet verwacht had, gezien het toch met name tech "savy" mensen zijn die in de crypto zitten.
Schijnbaar maakt de techniek toch minder uit en is het gewoon valuta en cashen voor de meeste mensen.
Het mooie vind ik vooral dat hij niet keihard omhoog gaat, zoals je wel vaker zag, met een flinke correctie tot gevolg. Nu blijft het veel stabieler.Bartske schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:02:
[...]
En dat zonder (noemenswaardige) koersdaling na het bereiken van de 800, ben benieuwd waar dit heen gaat... Ondertussen zitten we al op de 810 dollar
.edit: I stand corrected, gaat nu wel hard ineens.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 21-12-2016 16:08 ]
Die sprint kwam na de doorbraak door de (psychologische) $800 grens. Denk dat de koers zich nu net zo gaat gedragen als de laatste paar dagen (na wellicht een korte correctie richting de 800).Bartske schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:01:
Het gaat nu hard, met dit tempo geloof ik wel dat er een flinke correctie gaat komen. We zitten nu bijna op de 800 euro met kraken.
Dat, in combinatie met mensen in Amerika die wakker werden en ook een graantje willen meepikken.Revaes schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:04:
[...]
Die sprint kwam na de doorbraak door de (psychologische) $800 grens.
Als je nu vergelijkt met de vorige run-ups, zijn dit toch niet écht grote candles? Ik denk dat de grote candles nog moeten komen... Hoop ikBartske schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:01:
Het gaat nu hard, met dit tempo geloof ik wel dat er een flinke correctie gaat komen. We zitten nu bijna op de 800 euro met kraken.
Wijsheid achteraf is geen wijsheid. Dus we wachten het af.
Dominus illuminatio mea
Kun je van 0.002 BTC 16 BTC maken!
[ Voor 30% gewijzigd door Krisp op 23-12-2016 09:16 ]
[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2016 21:53 ]
Zulk soort verboden spellen heb je ook met euro'slitecoins schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:53:
Geinig projectje dit: knip*
Kun je van 0.002 BTC 16 BTC maken!
[ Voor 8% gewijzigd door Krisp op 23-12-2016 09:17 ]
Dollar bedoel je. Nog net geen all time high.Hatsieflatsie schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 07:33:
900 euro alweer. Wauw.
PSN: Marselaar
All time high is 1216 dollar dus daar zitten we voorlopig nog niet op. Maar wat een lekkere stijging weer afgelopen nachtMarselaar schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:26:
[...]
Dollar bedoel je. Nog net geen all time high.
De alltime high in Euro (en diverse andere valuta's) is al bereikt. In USD nog niet, omdat de USD de afgelopen jaren vrij sterk is gestegen. Maar voor zover ik kan zien, was de vorige EUR-ATH 858 Euro.Bartske schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:43:
[...]
All time high is 1216 dollar dus daar zitten we voorlopig nog niet op. Maar wat een lekkere stijging weer afgelopen nacht
edit: dat was waarschijnlijk de MtGox koers, waarvan de legitimiteit in twijfel getrokken kan worden, omdat fiat-opname van MtGox toen niet mogelijk meer was.
[ Voor 13% gewijzigd door Rannasha op 23-12-2016 10:47 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Jazeker, maar zoals het nu gaat is gewoon weer een niet organisch patroon. En die valuta ellende is al langer bezig, maar idd zal er wel mee te maken hebben. Zelf ook boot gemist, misschien nog 1 trapje meepakken met wat minder geld!LED-Maniak schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:42:
Er is nogal wat aan de hand met valuta in de wereld. Toch blijf ik er uit. Boot gemist maar het risico dat ik nu mijn vingers ga branden vind ik te groot.
Euhm, die waarde is van vandaagMarselaar schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:47:
Ik gebruik http://bitcoinity.org/markets/kraken/EUR en de ATH in euro is daar 872,9 . Die hebben we net nog niet aangetikt.
Oh wacht je hebt gelijk, je post is ouder dan dat. Inmiddels zijn we er dus overheen
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2016 12:52 ]
Ja, sinds een paar minuten ja.oisyn schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:50:
[...]
Euhm, die waarde is van vandaag
Oh wacht je hebt gelijk, je post is ouder dan dat. Inmiddels zijn we er dus overheen
Ik denk niet dat Blockchain evenmenten en bitcoin koers zozeer aan elkaar gerelateerd zijn.Secsytime schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:43:
In februari zijn er een aantal grote blockchain events, ben benieuwd of de koers daarna ook drastisch gaat stijgen van bijv. Eth.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, onderstaand filmpje geeft een goede illustratie waarom.Hatsieflatsie schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:00:
[...]
Ik denk niet dat Blockchain evenmenten en bitcoin koers zozeer aan elkaar gerelateerd zijn.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tWSYFZ2Fbno]
Grappig. Ik heb zelf het idee dat velen achter de alts aanrent/renden om te proberen te cashen zonder verstand van crypto of geld. Inferieur aan ETH is een mening die lang niet iedereen deelt. Tenzij je veel features coden als superieur ziet. Dat is een ideologische visie en heeft weinig met tech savvy te maken. De makers van bitcoin zijn niet je grootouders hoor.KingKoning schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:51:
Ik blijf het bijzonder vinden dat Bitcoin blockchain-technisch gezien inferieur is aan ETH en nog een aantal andere altcoins, maar toch vertrouwen houdt en steeds maar weer die enorme pieken blijft krijgen. Deze week weer bizar, die 800. Dit is gewoon weer 2013 all over again![]()
Maar, mensen blijven blijkbaar trouw aan BTC, iets wat ik niet verwacht had, gezien het toch met name tech "savy" mensen zijn die in de crypto zitten.
Schijnbaar maakt de techniek toch minder uit en is het gewoon valuta en cashen voor de meeste mensen.
Nu is het 900 euro. Bizar hoe de Bitcoin trein rustig voortraast.Marselaar schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:26:
[...]
Dollar bedoel je. Nog net geen all time high.
Misschien zijn mijn grootouders wel Nakamoto, wie zal het zeggendrvinnie schreef op woensdag 28 december 2016 @ 00:28:
[...]
Grappig. Ik heb zelf het idee dat velen achter de alts aanrent/renden om te proberen te cashen zonder verstand van crypto of geld. Inferieur aan ETH is een mening die lang niet iedereen deelt. Tenzij je veel features coden als superieur ziet. Dat is een ideologische visie en heeft weinig met tech savvy te maken. De makers van bitcoin zijn niet je grootouders hoor.
Maar op een serieuze noot: denk dat je niet goed begrijpt wat ik wou zeggen. Daarbij moet ik zeggen dat ik in plaats van het woord "technisch" misschien "technologisch" had moeten gebruiken. De technologische inferioriteit staat volgens mij niet ter discussie. Het gaat niet alleen over "features coden" maar ook over de achterliggende code. Denk aan turing completeness o.a.
Als je de beide white papers naast elkaar houd dan zie je dat er inderdaad een verschil is in visie, maar ook dat ETH verder is gaan bouwen op de groundwork van BTC.
Wat ik bedoelde te zeggen met tech savvy, is dat naar mijn idee je grootouders niet in de crypto stappen. Je stapt in crypto als je tech savvy bent, niet als je henk en ingrid bent.
Echter, laatste dagen heb ik me hier wat over ingelezen en conclsie getrokken dat de recente BTC stijging met name komt door kapitaalvlucht in China en in landen waar bepaalde briefjes fiat currency opeens uit de running zijn gehaald (India, Venezuela). Dan gaat het tech savvy verhaal al weer minder op. Mensen hebben een plek nodig om waarde op te slaan en kiezen de bekendste crypto.
Hoe dan ook, ik zie blockchain zelf nog steeds als veel meer dan alleen maar digitale valuta en waardeopslag. Echter, het grootste gedeelte van de crypto investors ziet dat nu duidelijk nog anders.
Verwijderd
Poll: Bereiken we voor 2017 de 1000USD op Bitfinex?
• Ja
• Nee
• M'n glazen bol is kapot
Ook een poll maken? Klik hier
Verkoop wanneer er euphorie heertst
Koop wanneer er paniek heerst
Koop of verkoop elke week een vast bedrag
Dat dachten velen ook toen Bitcoin de $800 dollar grens passeerde. Nu zit-ie alweer 40 dollar van $1000 verwijderd.PixelPhobiac schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:35:
Tot nu toe werkt mijn volgende strategie heel goed:
Verkoop wanneer er euphorie heertst
Koop wanneer er paniek heerst
Koop of verkoop elke week een vast bedrag
Niemand die het weet.
Huobi zit inmiddels op 995 USD. Grote kans dat de 1000 wel doorbroken wordt op meerdere exchanges voor 31 dec.Bartske schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:41:
Even een poll zodat jullie je glazen bol weer kunnen afstoffen
Poll: Bereiken we voor 2017 de 1000USD op Bitfinex?
• Ja
• Nee
• M'n glazen bol is kapot
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Altijd als de prijs weer stijgt heb ik net mijn munten weer uitgegeven omdat ik na een jaar denk "f- it, dit wordt toch niks" haha.
Fijn, die is weg. 0.386BTC voor gekregen, en ik heb er in 2014 niks voor hoeven te betalen. Redelijke deal dan toch of niet
[ Voor 24% gewijzigd door Kuusj op 29-12-2016 03:24 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
1. Ik heb een Ethereum Wallet (EW) client op mijn Windows machine, hoe lang duurt het op een machine met SSD voordat alle blocks zijn geladen? Sommige spreken over een dag, anderen over dagen.
2. Ik heb zojuist wat ETH aangeschaft via Bitrush, klopt het dat ik deze pas in mijn EW zie verschijnen als ik bijna al deze blocks binnen heb gehaald, mijn transactie zit tenslotte ergens achteraan.
3. Het valt me op dat ik geen enkel wachtwoord hoeft in te voeren bij het starten van mijn EW, hoewel ik dit tijdens het aanmaken van de account wel heb opgegeven. Wordt er alleen om dit wachtwoord gevraagd bij het maken van een transactie?
4. Ik lees over mensen die worden bestolen omdat ze perongeluk een RPC poort open hebben staan die toegankelijk is vanaf het internet en de node verkeerd is geconfigureerd. Hoe zit dit met de standaard EW Windows client? Heb ik door deze client nu ook vanalles open staan naar het internet en wordt er verwacht dat ik extra maatregelen neem als ik mijn client open laat staan (ivm blocksync)?
[ Voor 6% gewijzigd door densoN op 31-12-2016 11:45 ]
Dat hangt van veel dingen af. Maar zolang je een van de laatste versies hebt en begint met een schone lei, dan zou het erg snel moeten gaan. Geth (default client binnen de Ethereum Wallet) heeft een --fast optie, die volgens mij standaard wordt gebruikt als je die EW gebruikt.densoN schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:44:
Ik wil wat Ethereum aanschaffen en zit met de volgende vragen, wellicht dat iemand me kan helpen.
1. Ik heb een Ethereum Wallet (EW) client op mijn Windows machine, hoe lang duurt het op een machine met SSD voordat alle blocks zijn geladen? Sommige spreken over een dag, anderen over dagen.
Je kunt ook Parity gebruiken vanaf een schone lei en die heeft een WarpSync (--warp) functie, waarbij je via een soort torrent-syseem een gecompromeerde versie van de laatste snapshot binnenhaalt. Daarmee schijnt het helemaal snel te gaan. Al gebruikt het een klein beetje minder controle of alle transacties in de geschiedenis valide zijn, in de praktijk is net zo goed en krijg je dezelfde chain. Binnen Parity zit een browser-based wallet.
Klopt2. Ik heb zojuist wat ETH aangeschaft via Bitrush, klopt het dat ik deze pas in mijn EW zie verschijnen als ik bijna al deze blocks binnen heb gehaald, mijn transactie zit tenslotte ergens achteraan.
Klopt3. Het valt me op dat ik geen enkel wachtwoord hoeft in te voeren bij het starten van mijn EW, hoewel ik dit tijdens het aanmaken van de account wel heb opgegeven. Wordt er alleen om dit wachtwoord gevraagd bij het maken van een transactie?
Default luistert Geth alleen naar je localhost en poort 85454. Ik lees over mensen die worden bestolen omdat ze perongeluk een RPC poort open hebben staan die toegankelijk is vanaf het internet en de node verkeerd is geconfigureerd. Hoe zit dit met de standaard EW Windows client? Heb ik door deze client nu ook vanalles open staan naar het internet en wordt er verwacht dat ik extra maatregelen neem als ik mijn client open laat staan (ivm blocksync)?
Om de RPC server open te zetten voor andere computers moet je de --rpcaddr parameter gebruiken.
En je firewall open zetten voor die poort.
Zie ook:
https://github.com/ethereum/wiki/wiki/JSON-RPC#go
http://ethereum.stackexch...r-to-external-connections
https://blog.ethereum.org...unds-remotely-accessible/
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Blijkbaar toch niet gebeurd, bij mij heeft bitfinex een max van 983 dollar bereikt. Maar goed, het jaar is nog niet om...Luuk schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:00:
[...]
Huobi zit inmiddels op 995 USD. Grote kans dat de 1000 wel doorbroken wordt op meerdere exchanges voor 31 dec.
Uiteindelijk na een daling nog goed stabiel gebleven dat is het belangrijkste
Bedankt! inmiddels draait m'n Ethereum Wallet 24+ uur en staat deze nog steeds op 1%.rickiii schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:14:
[...]
Dat hangt van veel dingen af. Maar zolang je een van de laatste versies hebt en begint met een schone lei, dan zou het erg snel moeten gaan. Geth (default client binnen de Ethereum Wallet) heeft een --fast optie, die volgens mij standaard wordt gebruikt als je die EW gebruikt.
Je kunt ook Parity gebruiken vanaf een schone lei en die heeft een WarpSync (--warp) functie, waarbij je via een soort torrent-syseem een gecompromeerde versie van de laatste snapshot binnenhaalt. Daarmee schijnt het helemaal snel te gaan. Al gebruikt het een klein beetje minder controle of alle transacties in de geschiedenis valide zijn, in de praktijk is net zo goed en krijg je dezelfde chain. Binnen Parity zit een browser-based wallet.
[...]
Klopt
[...]
Klopt
[...]
Default luistert Geth alleen naar je localhost en poort 8545
Om de RPC server open te zetten voor andere computers moet je de --rpcaddr parameter gebruiken.
En je firewall open zetten voor die poort.
Zie ook:
https://github.com/ethereum/wiki/wiki/JSON-RPC#go
http://ethereum.stackexch...r-to-external-connections
https://blog.ethereum.org...unds-remotely-accessible/
Nu heb ik geth gedownload en gestart en deze lijkt meteen te beginnen met het importeren van blocks. Synced deze wanneer alles binnen is nu ook met mijn EW, of moet ik hiervoor nog een handmatige actie uithalen?
edit:
No need, herstarten EW was voldoende. Het geth --fast zorgde ervoor dat alles binnen een uur in sync was. Totaal circa 10GB aan chaindata, scheelt ook weer wat storage op mn SSD.
[ Voor 4% gewijzigd door densoN op 01-01-2017 19:55 ]
Anders is het opslaan van Ethereum ook makkelijk met FreeWallet, welke op Android en iOS draait. Werkt goed imo.densoN schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:54:
[...]
Bedankt! inmiddels draait m'n Ethereum Wallet 24+ uur en staat deze nog steeds op 1%.
Nu heb ik geth gedownload en gestart en deze lijkt meteen te beginnen met het importeren van blocks. Synced deze wanneer alles binnen is nu ook met mijn EW, of moet ik hiervoor nog een handmatige actie uithalen?
Was zelf bezig met Bytecoin en de wallet te installeren vanaf hun website, heeft mij 3 dagen gekost om vervolgens een blockchain load error te krijgen. Blijkt voor iedereen te zijn en word de officiele Bytecoin wallet niet meer ondersteunt, of het project volledig verlaten is weet ik alleen niet. Raar eigenlijk aangezien Bytecoin de grondlegger is van Monero en andere Cryptocurrencies.
Stadia: 7unkrat#5173
Misschien een andere addnode probleberen?7unkrat schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:51:
[...]
Anders is het opslaan van Ethereum ook makkelijk met FreeWallet, welke op Android en iOS draait. Werkt goed imo.
Was zelf bezig met Bytecoin en de wallet te installeren vanaf hun website, heeft mij 3 dagen gekost om vervolgens een blockchain load error te krijgen. Blijkt voor iedereen te zijn en word de officiele Bytecoin wallet niet meer ondersteunt, of het project volledig verlaten is weet ik alleen niet. Raar eigenlijk aangezien Bytecoin de grondlegger is van Monero en andere Cryptocurrencies.

Bitcoin knalt het nieuwe jaar goed in. Gelukkig nieuwjaar iedereen!
[ Voor 17% gewijzigd door Hatsieflatsie op 01-01-2017 23:44 ]
Instappen zou ik nu doen, kans is groot dat hij nog wel even omhoogschiet met alle media aandacht aan de hand van de doorbroken 1000$ grens. Verwacht daarna wel weer een dip dus verkoop ook weer optijdjannes_beterams schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:26:
En ik maar niet instappen want gaat niet meer hoger
Tijd geleden ging de koers zo:
1 -> 10 -> 3 -> 30 -> 10 -> 100 -> 30 -> 300 -> 100 -> 1000. alleen toen zakte de koers terug naar 100 inplaats van 300 en duurde het ook nog eens langer..
Dus moet ik nu verkopen bij 1000 of bij 3000.
ergens wil ik het 50 / 50 doen, maar..... best moeilijk zo opeens.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Het is met bitcoin net als met beleggen, je kunt niet timen. Beter is om elke keer een klein beetje te kopen en vast te houden tot je vind dat het tijd is om te verkopen.Bartske schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:29:
[...]
Instappen zou ik nu doen, kans is groot dat hij nog wel even omhoogschiet met alle media aandacht aan de hand van de doorbroken 1000$ grens. Verwacht daarna wel weer een dip dus verkoop ook weer optijd
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Duidelijk nog een lange weg te gaan voordat de gemiddelde persoon het een beetje gaat snappen allemaal.
(Geeft tegelijk ook aan hoeveel winst er nog te halen is imo)
Echt kudos naar de users die het maar geduldig blijven uitleggen.Luuk schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:09:
De reacties in het artikel op de frontpage zijn trouwens weer tenenkrommend over het algemeen.. Ik had verwacht dat dit anno 2017 op Tweakers.net wel iets anders zou zijn.
Duidelijk nog een lange weg te gaan voordat de gemiddelde persoon het een beetje gaat snappen allemaal.
(Geeft tegelijk ook aan hoeveel winst er nog te halen is imo)
Denk dat we nu wel in de volgende hype-fase zitten trouwens. Media-aandacht is een feit:
nieuws: Bitcoinwaarde overschrijdt grens van duizend dollar
http://frontpage.fok.nl/n...17-boven-1000-dollar.html
http://www.volkskrant.nl/...-1-000-dollar%7Ea4439388/
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2858449
http://www.telegraaf.nl/d..._boven_1000_dollar__.html
http://money.cnn.com/2017...dex.html?iid=hp-stack-dom
http://www.reuters.com/ar...ets-bitcoin-idUSKBN14M0IF
http://www.cnbc.com/2017/...in-more-than-3-years.html
https://www.theguardian.c...rs-as-2017-trading-begins
Maar ook die snappen het nog niet:
Bij bitcoin worden transacties bijgehouden op tal van verschillende computers over de hele wereld. Krachtige computers genreren volgens een algoritme ook steeds nieuwe bitcoins. Hoe meer digitale munten er worden gegenereerd, des te ingewikkelder het algoritme wordt en hoe langer het duurt om een munt te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Tourniquet op 02-01-2017 18:59 ]
In 2 weken tijd 30% omhoog. Ja het kan nog hoger, maar de kans op een daling lijkt mij groter dan op een stijging na in zo'n korte tijd zo hard gestegen te zijn.Secsytime schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:27:
Twijfel, wel of niet bijkopen..
Precies, maar waar houdt de hypetrain op?PilatuS schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:42:
[...]
In 2 weken tijd 30% omhoog. Ja het kan nog hoger, maar de kans op een daling lijkt mij groter dan op een stijging na in zo'n korte tijd zo hard gestegen te zijn.
Rond 1100Secsytime schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:48:
[...]
Precies, maar waar houdt de hypetrain op?
Dat weet je natuurlijk nooit. Hij kan prima nog even doorgaan naar de 1.200 of meer. In dat geval zou nu kopen prima zijn. Persoonlijk blijf ik er maar even lekker vanaf. Heb gekocht toen ie naar 550 ging en heb ze een een paar dagen terug verkocht. Toen is ie nog flink doorgestegen maar vind het niet erg met de winst die ik heb gepakt. Ik hoop eigenlijk dat ie weer flink gaat dalen zodat ik weer nieuwe kan kopen. Voorlopig totaal geen zin om na zo'n enorme snelle stijging nu weer te gaan kopen.Secsytime schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:48:
[...]
Precies, maar waar houdt de hypetrain op?
lol. Dan zit je er wel echt ver naast. coinsupply doet niets met difficulty, en difficulty past zich aan om te streven naar een avg blocktime van 10 minutenHoe meer digitale munten er worden gegenereerd, des te ingewikkelder het algoritme wordt en hoe langer het duurt om een munt te maken.

Verwijderd
Om eerlijk te zijn is die beschrijving van Nu zo gek nog niet. In feite klopt het.Tourniquet schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:52:
[...]
Echt kudos naar de users die het maar geduldig blijven uitleggen.![]()
Denk dat we nu wel in de volgende hype-fase zitten trouwens. Media-aandacht is een feit:
nieuws: Bitcoinwaarde overschrijdt grens van duizend dollar
http://frontpage.fok.nl/n...17-boven-1000-dollar.html
http://www.volkskrant.nl/...-1-000-dollar%7Ea4439388/
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2858449
http://www.telegraaf.nl/d..._boven_1000_dollar__.html
http://money.cnn.com/2017...dex.html?iid=hp-stack-dom
http://www.reuters.com/ar...ets-bitcoin-idUSKBN14M0IF
http://www.cnbc.com/2017/...in-more-than-3-years.html
https://www.theguardian.c...rs-as-2017-trading-begins
Maar ook die snappen het nog niet:
[...]
In feite klopt er niets van, zoals Biersteker ook al uitlegt. Het aantal coins in compleet ongerelateerd aan de moeilijkheid van het algoritme. Dat laatste is namelijk gerelateerd aan het aantal miners in het netwerk. Meer miners betekent een hogere difficulty. Op zo'n manier, dat er gemiddeld altijd elke 10 minuten een nieuw block wordt gevonden, wat de stelling dat het steeds langer duurt ook teniet doet.Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:56:
Om eerlijk te zijn is die beschrijving van Nu zo gek nog niet. In feite klopt het.
The Times 03/ Jan/2009 Chancellor on brink of second bailout for banks
Verwijderd
Ja ok, maar dat is gemakshalve te vertalen naar "meer coins" is moeilijker, aangezien er dus wel coins bijkomen elke 10 minuten en aangenomen dat het aantal miners ook toeneemt. (Even los van het feit dat er incidenteel ook coins verloren gaan)..oisyn schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:33:
[...]
In feite klopt er niets van, zoals Biersteker ook al uitlegt. Het aantal coins in compleet ongerelateerd aan de moeilijkheid van het algoritme. Dat laatste is namelijk gerelateerd aan het aantal miners in het netwerk. Meer miners betekent een hogere difficulty. Op zo'n manier, dat er gemiddeld altijd elke 10 minuten een nieuw block wordt gevonden, wat de stelling dat het steeds langer duurt ook teniet doet.
Dat het steeds langer duurt is inderdaad onzin. My bad.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 06:21 ]
Dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Hoewel er gemiddeld genomen een stijgende lijn in zit (al gaat de hash rate en daarmee ook de difficulty af en toe ook naar beneden), is het helemaal niet gezegd dat dat ook zo blijft. Als electriciteit ineens een stuk duurder wordt, dan kan er best een daling in worden gezet.Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 06:00:
en aangenomen dat het aantal miners ook toeneemt
Verloren coins bestaan natuurlijk nog steeds. Coins kunnen niet worden vernietigd.(Even los van het feit dat er incidenteel ook coins verloren gaan)
Verwijderd
(Overigens wordt door "halvings" weldegelijk minder bitcoins per block gemined, dus dat is ook te interpreteren als moeilijker op lange duur.)
Dit topic is gesloten.
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om