Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.726 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
gise schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:00:
Zojuist dit online gekomen: https://blog.ethereum.org/2016/02/29/homestead-release/

Zat short op ETH maar direct maar even omgezet in een long, tot zover gaat het goed :) nu hopen dat andere exchanges ook ETH gaan intergreren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij niet heel erg verdiept heb in ETH, maar wat zegt dit artikel in werkelijkheid meer dan dat er wat "major upgrades" zijn gedaan? En waarbij het ook niet gelijk duidelijk is (voor mij) wat deze upgrades nu precies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
krijn1985 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:30:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij niet heel erg verdiept heb in ETH, maar wat zegt dit artikel in werkelijkheid meer dan dat er wat "major upgrades" zijn gedaan? En waarbij het ook niet gelijk duidelijk is (voor mij) wat deze upgrades nu precies doen.
Homestead is de "final" code van ETH. De volgende stap is een hardfork van de code, dit zal waarschijnlijk op 14 Maart gaan gebeuren, de verwachting is dat daarna andere exchanges ETH zullen oppakken en intergreren, momenteel is ETH namelijk alleen nog op Kraken en Poloniex te verhandelen, en vorige week een paar minuten op de beta site van Bitfinex.

Het kan ook zomaar een self-fulfilling prophecy worden. als mensen verwachten dat ETH openomen gaat worden door andere exchanges en daardoor gaat stijgen gaan meer mensen ETH kopen, als meer mensen ETH kopen zal het gaan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Voor meer discussie over Ethereum kunnen jullie ook hier terecht
Ethereum lanceert ‘Cryptocurrency 2.0’ Netwerk

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
gise schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:17:
momenteel is ETH namelijk alleen nog op Kraken en Poloniex te verhandelen, en vorige week een paar minuten op de beta site van Bitfinex.
Bij mij zijn deze exchanges bekend:
– Poloniex
– Kraken
– Bittrex
– Bleutrade
– Shapeshift
– BTER
– Coinsquare
– Gatecoin
– C-Cex
– YoBit
– MetaExchange
– Livecoin
– Yunbi

... :?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd wanneer de Ethereum bubbel gaat knappen. Tot nu toe loopt het aardig op, volgens mij veel te snel :)
Doet me denken aan de Litecoin hype van een jaar of twee geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:29
Luuk schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:58:
Ik ben heel benieuwd wanneer de Ethereum bubbel gaat knappen. Tot nu toe loopt het aardig op, volgens mij veel te snel :)
Doet me denken aan de Litecoin hype van een jaar of twee geleden.
Jezus, al bijna €9 per coin :o Heb ik ze vorige week te vroeg verkocht op €6 :'( Had ik zomaar €1000 extra winst kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
En toen klapte de hele boel in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31
Waar kan je ETH shorten?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46
Als je dat nog moet uitzoeken, dan ben je al veel te laat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Volgens mij zijn Poloniex en Kraken op dit moment de enige exchanges waar je ETH kan traden. Net geprobeerd op Kraken, maar daar schijnt het niet te kunnen (leverage wordt grijs zodra ik ETH kies). Polo dan misschien, maar dat heb ik niet geprobeerd.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Tanuki schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:19:
[...]

Bij mij zijn deze exchanges bekend:
– Poloniex
– Kraken
– Bittrex
– Bleutrade
– Shapeshift
– BTER
– Coinsquare
– Gatecoin
– C-Cex
– YoBit
– MetaExchange
– Livecoin
– Yunbi

... :?
Dat wist ik niet, maar ik heb dan ook van 95% van die exchanges nog nooit gehoord.

Ik heb nu gister meerdere bots opgezet voor Poloniex.
- ETH/BTC - verwacht hier nog een verdere uptrend
- MAID/BTC - verwacht hier nog een pump
- EXP/BTC - verwacht hier nog een pump
- FCT/BTC - verwacht hier nog een pump

[ Voor 19% gewijzigd door gise op 04-03-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Wat voor bots gebruik je?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Eigen geschreven bot/strategie. Het komt er op neer dat ik met pumps & dumps in het achterhoofd iets heb gebouwd. mijn bot kijkt naar kleine uptrends om in te kopen, er van uitgaande dat de trend zich voortzet, daarna kijkt hij voor een trend reversal signaal waarna hij verkoopt.

Als de trend zich vervolgens omzet in een downtrend wacht de bot totdat er weer een uptrend sinaal is om opnieuw in te kopen.

Voor mij persoonlijk werkt dit beter dan handmatig handelen. Het werkt 24/7 en het voorkomt dat je te vroeg verkoopt zoals Avalaxy hierboven

[ Voor 14% gewijzigd door gise op 04-03-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
gise schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:54:
[...]

Dat wist ik niet, maar ik heb dan ook van 95% van die exchanges nog nooit gehoord.
Ik dacht ook dat er maar twee waren. Volgens coinmarketcap zijn er inderdaad veel meer, maar vanaf plek 5 zitten ze allemaal onder de 1% volume.
gise schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:54:
Ik heb nu gister meerdere bots opgezet voor Poloniex.
- ETH/BTC - verwacht hier nog een verdere uptrend
- MAID/BTC - verwacht hier nog een pump
- EXP/BTC - verwacht hier nog een pump
- FCT/BTC - verwacht hier nog een pump
Wat voor winstpercentages heb je met die bots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Bonez0r schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:47:
[...]

Ik dacht ook dat er maar twee waren. Volgens coinmarketcap zijn er inderdaad veel meer, maar vanaf plek 5 zitten ze allemaal onder de 1% volume.

[...]

Wat voor winstpercentages heb je met die bots?
Dinsdag heb ik deze bot released dus ik kan nog geen lange termijn profit/loss cijfers geven, maar zelf heb ik:
Sinds dinsdag +47% op ETH
Sinds eergister +13% op MAID
Sinds gister +6% op EXP

Niemand hoeft te weten met hoeveel geld ik op welke coin zit, maar ik heb in ieder geval een Live instance met een paar centjes op ETH, en nog simulaties draaien ter referentie op ETH, MAID en EXP, Trades zullen voor, als je er "echt geld" op zet op exact dezelfde momenten en prijzen worden afgetrapt.

Live, ETH: https://cryptotrader.org/live/SqY8hvfzQQjjzf6Y4

Sim, ETH: https://cryptotrader.org/live/bSA9bL9tz6Ki7G7Ww

Sim, MAID: https://cryptotrader.org/live/Js7S3eRJqLiySdmf8

De simulaties laat ik voor langere tijd lopen voor cross-reference, dus deze zijn komende tijd te volgen en ik kan deze ook niet beïnvloeden ofzo :)
De Live link/instance zal bij de eerstvolgende bot update (nog niet geplanned) gewist worden, omdat ik dan een nieuwe live instance moet starten voor de nieuwe software versie

[ Voor 45% gewijzigd door gise op 05-03-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
ETH & EXP omhoog, bots hebben ingekocht, check de links hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik had toch weer een klein beetje ETH gekocht, is mooi uitgepakt. Van €8 naar €10 gegaan :) Deze keer maar een trailing stop erop gezet van 10% (is dat te weinig?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

ETH gaat hard! Yeah Baby! Make me rich!!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Avalaxy schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:12:
Ik had toch weer een klein beetje ETH gekocht, is mooi uitgepakt. Van €8 naar €10 gegaan :) Deze keer maar een trailing stop erop gezet van 10% (is dat te weinig?).
Ether heeft nog zijn dipjes dus het is wat gevaarlijk. Een alternatief is er ook niet echt..

Hebben jullie ook dat kraken regelmatig uitvalt? Site is mega traag of hij geeft een bad gateway melding.

Ik twijfel om weer wat bitcoin terug te kopen. 4hr candle is groen. Nog maar even een kleine bevestiging van een bodem afwachten. :)

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 05-03-2016 12:41 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ja gisteravond ook even last van toen de koers van de bitcoin weer naar beneden ging. Ik zelf ga langzaam ook weer wat bitcoin kijken, ik hoop dat de koers nog wat verder naar beneden gaat. De afgelopen week toch weer flink gezakt van rond de 400 euro naar iets minder dan 370 nu.

[ Voor 53% gewijzigd door mark de man op 05-03-2016 12:44 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
LED-Maniak schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:39:
[...]

Hebben jullie ook dat kraken regelmatig uitvalt? Site is mega traag of hij geeft een bad gateway melding.
Zodra er vuurwerk is merk ik altijd dat het even duurt om in het orderboek te komen. Op zich best gek, zelfs op drukke momenten heeft Kraken volgens mij nooit meer dan 50 orders per seconde. Moet zo'n systeem makkelijk aankunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Koop ik toch nog net wat ETH op het laatste moment, stabiliseert de koers opeens. Gelukkig toch nog met een minimale winst kunnen verkopen, maar toch weer een gevalletje van veel te hoog kopen. De emoties werden mij toch weer de baas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
mark de man schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:26:
Koop ik toch nog net wat ETH op het laatste moment, stabiliseert de koers opeens. Gelukkig toch nog met een minimale winst kunnen verkopen, maar toch weer een gevalletje van veel te hoog kopen. De emoties werden mij toch weer de baas :P
Gewoon even geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
..Daar gaan we weer inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:39:
[...]

Ether heeft nog zijn dipjes dus het is wat gevaarlijk. Een alternatief is er ook niet echt..

Hoezo is er geen alternatief, heb je m'n bot al bekeken? Beter dan het instellen dan een fixed stoploss op x%, en een bot werkt 24/7, dus ook verkopen en terugkopen als ik slaap.

Ik ben zelf sinds dinsdag met m'n bot nu bijna de 100% gepasseerd, dus heb m'n inleg verdubbeld met 3 trades van de bot.

M'n voorbeeld instance staat op +21% nu, gistermiddag om 15:25 gestart.

Vwb Kraken: ze worden de afgelopen 3 weken zwaar geDDoS-ed. Zeker op cruciale momenten voor ETH, zie je net dat je er niet bij kan en niet kan verkopen als er net een dump aan de gang is. API hapert op zulke momenten ook, dus mensen die mijn bot op kraken draaien hebben er dan ook last van.

[ Voor 17% gewijzigd door gise op 05-03-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
gise schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:23:
[...]

Hoezo is er geen alternatief, heb je m'n bot al bekeken? Beter dan het instellen dan een fixed stoploss op x%, en een bot werkt 24/7, dus ook verkopen en terugkopen als ik slaap.

Ik ben zelf sinds dinsdag met m'n bot nu bijna de 100% gepasseerd, dus heb m'n inleg verdubbeld met 3 trades van de bot.

M'n voorbeeld instance staat op +21% nu, gistermiddag om 15:25 gestart.
Gisteravond gekeken en zag dat B&H het net zo goed doet(wat niet vreemd is met zo'n grafiek).
1 Maart had je voor 5.5 euro kunnen kopen en vandaag voor 10.5+.

No offence maar de meeste botjes werken vaak alleen in bepaalde gevallen. Liquiditeit van ETH is nog zo laag dat je met je bot/stop loss/trailing stop in een flash dump terecht kan komen terwijl de koers vervolgens prima herstelt(zoals die 2+ euro dump van 3 maart).

Wat Avalaxy wil is met deze liquiditeit niet handig.

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 05-03-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:30:
[...]

Gisteravond gekeken en zag dat B&H het net zo goed doet(wat niet vreemd is met zo'n grafiek).
1 Maart had je voor 5.5 euro kunnen kopen en vandaag voor 10.5+.

No offence maar de meeste botjes werken vaak alleen in bepaalde gevallen. Liquiditeit van ETH is nog zo laag dat je met je bot/stop loss/trailing stop in een flash dump terecht kan komen terwijl de koers vervolgens prima herstelt(zoals die 2+ euro dump van 3 maart).

Wat Avalaxy wil is met deze liquiditeit niet handig.
Klopt, B&H doet het op dit moment net zo goed, zo niet beter. Op een uptrend kan deze bot er geen ETH bij toveren. Maar wat deze bot wel kan, en doet is 24/7 automatisch handelen. Ik heb vandaag de hele dag niet achter de computer gezeten :)

Het echte verschil tussen Bot performance en B&H zal je uiteraard pas gaan zien op de downtrend, dan loopt de B&H weer terug terwijl Bot Performance stabiel blijft, of nog een paar trades pakt op de downtrend, kijk de bolletjes hier:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rd69QRg.png

En als je het hebt over 3 Maart, dan kan je hier de trades zien rond die datum: https://cryptotrader.org/backtests/pwKvvrWT83cN3gqZb

En wat wil Avalaxy exact, snap het niet zo goed wat je bedoelt met liquidity? het volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

M'n inleg in FCT van gisterenmiddag gaat wel aardig tot nu toe O-)

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/1f0V01023t37/Screen%20Shot%202016-03-06%20at%2012.19.56.png

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Iemand die mij kan uitleggen hoe zo'n bot werkt voor Ether coins ?
En gaat de koop en verkoop dan volledig automatisch ?

Ik handel nu handmatig op kraken alleen ben vaak te langzaam met kopen of verkopen.

Ik zie dat deze bots over het algemeen nog behoorlijk geld kosten +- 30 / 50 euro per maand.
Is er een gratis variant of een manier hoe ik dit zelf even kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
sontax schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:58:
Iemand die mij kan uitleggen hoe zo'n bot werkt voor Ether coins ?
En gaat de koop en verkoop dan volledig automatisch ?

Ik handel nu handmatig op kraken alleen ben vaak te langzaam met kopen of verkopen.

Ik zie dat deze bots over het algemeen nog behoorlijk geld kosten +- 30 / 50 euro per maand.
Is er een gratis variant of een manier hoe ik dit zelf even kan testen?
hi sontax,

Bots kopen en verkopen inderdaad volledige automatisch op basis van de geprogrammeerde logica. Ik denk niet dat er gratis varianten te vinden zijn, voor mijn bot kan je wel backtesten om te kijken hoe ze traden op historische data, en anders kan je de live performance zien via m'n links.

Persoonlijk vind ik een euro of 30-50 heel goedkoop voor wat je ervoor krijgt, uiteraard ligt het er maar helemaal aan hoeveel geld je erop inzet, maar met 1000 euro heb je een rendement van 5% in een maand nodig om split-even te draaien. als je vervolgens je geld verdubbelt in een maand dan lijkt dat mij zelfs erg goedkoop. :)

Heb hier trouwens een nieuwe instance gestart in de huidige ETH dip, met 1,5 BTC (echt geld) erop: https://cryptotrader.org/live/LzwdTzPWXnHvpDpPQ

En dit is een update van de afgelopen vier trades:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lyAzEtn.png
Link: https://cryptotrader.org/live/bSA9bL9tz6Ki7G7Ww

2 BUYs / 2 SELLs. Zoals je ziet verkoopt de bot zodra de koers lijkt om te slaan in een downtrend, als er daarna weer een uptrend wordt gedeteceerd, zoals je ziet bij de 2e trade waarbij de resistance verbroken wordt, koopt de bot weer in, om vervolgens weer te verkopen bij een downtrend signal. Je ziet dat de bot gister heeft verkocht en hij stond daarna in neutrale stand, wachtend totdat de downtrend doorzet, of er weer een uptrend gedetecteerd wordt.
Momenteel lijkt de downtrend door te zetten, de bot zal dus pas weer terug inkopen zodra dit weer omslaat in een uptrend.

[ Voor 28% gewijzigd door gise op 06-03-2016 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

5% rendement in een maand is natuurlijk enorm, dat is namelijk al 80% rendement per jaar. Verdubbelen per maand is natuurlijk al helemaal flauwekul. Met 100 euro inleggen heb je er aan het eind van het jaar 4 ton verdiend.

Een beetje realiteitszin mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
De general rule of thumb is: waarom zou iemand een werkende geldprintmachine verkopen?

Je inleg kan niet oneindig zijn, want je bent afhankelijk van het trade volume. Dat impliceert automatisch ook dat de ROI van zo'n bot afneemt naarmate hij meer gebruikt wordt. Iemand die zijn eigen bot verhuurt heeft er dus ofwel geen vetrouwen in, ofwel vindt het risico te hoog. Anders had hij er wel het maximale eruit gehaald. Goed, er is natuurlijk een derde optie: de maker is gewoon dom of anderzijds niet uit op winst ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
@Moah, mijn geld verdubbeld in een week (sinds dinsdag) is niet iets wat ik uit mijn duim zuig, maar dat is de werkelijke performance, meer of minder kan ik er niet van maken.
Gister heeft een andere tweaker mijn bot gestart en heeft 9% profit in één dag gedraaid (24hr) uiteraard noem ik geen namen, maar als hij zelf wil mag hij uiteraard zijn bevindingen delen.

Voor wat beteft: waarom iets verhuren als ik zelf geld erop kan zetten en laten draaien?
Nou, dat doe ik ook :)
Er is alleen genoeg volume op bijvoorbeeld Poloniex alleen al voor het verhandelen van ETH, op dit moment 73.000 BTC aan volume op ETH alleen al, daar vallen mijn paar coins bij in het niet, ook als anderen mijn strategie draaien met in totaal 100 BTC valt dat nog in het niet in vergelijking met 73 duizend BTC aan volume.

Daarnaast, mijn bot werkt ook op andere altcoins, zoals MAID, FCT, EXP, XMR, DOGE, etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gise schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:05:
@Moah, mijn geld verdubbeld in een week (sinds dinsdag) is niet iets wat ik uit mijn duim zuig, maar dat is de werkelijke performance, meer of minder kan ik er niet van maken.
Dat is ook niet iets wat iemand betwist, maar wel in hoeverre je dit op lange termijn gaat halen. Als ik nu naar het casino ga, en 100 euro op rood inzet, dan heb ik een behoorlijke kans daarna 200 euro te hebben. Dan heb ik mijn geld in een avondje verdubbeld, maar dat kan ik uiteraard niet doortrekken.

Om het even in perspectief te plaatsen: Met een wekelijkse verdubbeling, als je nu 1 euro inlegt zit je aan het eind van het jaar op 4.5 biljard (die moest ik even nazoeken, dat zijn 15 nullen achter de 1). Het is hier niet een kwestie van het kan wat varieren, maar het is nog geen eens in de buurt van realistisch om elke week (of maand) je geld te verdubbelen.

Prima om een bot te laten draaien, hopelijk verdien je er wat mee, maar doe het alsjeblieft met geld wat je kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gister heeft een andere tweaker mijn bot gestart en heeft 9% profit in één dag gedraaid (24hr) uiteraard noem ik geen namen, maar als hij zelf wil mag hij uiteraard zijn bevindingen delen.

Voor wat beteft: waarom iets verhuren als ik zelf geld erop kan zetten en laten draaien?
Nou, dat doe ik ook :)
Er is alleen genoeg volume op bijvoorbeeld Poloniex alleen al voor het verhandelen van ETH, op dit moment 73.000 BTC aan volume op ETH alleen al, daar vallen mijn paar coins bij in het niet, ook als anderen mijn strategie draaien met in totaal 100 BTC valt dat nog in het niet in vergelijking met 73 duizend BTC aan volume.

Daarnaast, mijn bot werkt ook op andere altcoins, zoals MAID, FCT, EXP, XMR, DOGE, etc. etc.
Hoe lang denk je dat je die performance kunt aanhouden? Als jij week in week uit je geld zou kunnen verdubbelen zou je nu waarschijnlijk niet in dit topic zitten, maar met Goldman Sachs praten om je money machine te verkopen voor een miljoenenbedrag...

Overigens is het niet onmogelijk om (enorm) veel geld structureel te verdienen met algoritmes. Neem een bedrijf als Flow Traders, die maken 1 miljoen € winst per dag met algoritmes. Wel met aandelen/derivaten, maar cryptomarkten werken op tamelijk dezelfde manier, alleen met een lagere marketcap.

Sterker nog, ik ben zelf ook bezig met het maken van een trading bot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
...
Simpel gezegd kan Poloniex je niet 20 weken ondersteunen met je verdubbeling per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ja dat is het grote onbekende. Resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst, ikzelf verwacht dat ETH nog zal stijgen komende tijd en er dus zeker nog wat te halen valt, ik denk dat misschien 0.1 BTC voor ETH haalbaar is (dus een verviervoudiging van de huidige koers) dit zal niet in een week gebeuren, maar zolang als er waves tussenin zitten kan ik die prima meepakken met m'n bot.

Poloniex kan mij prima 20 weken ondersteunen. Uit een recente studie op het gebied van Forex schijnt dat maar 5% van de traders winst maakt. Winst pak je van anderen, niet van de Exchange, die verdienen aan fees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:00:
5% rendement in een maand is natuurlijk enorm, dat is namelijk al 80% rendement per jaar. Verdubbelen per maand is natuurlijk al helemaal flauwekul. Met 100 euro inleggen heb je er aan het eind van het jaar 4 ton verdiend.

Een beetje realiteitszin mag wel.
Het kan best zijn dat die bot 100% winst maakt in een maand, maar dat komt vooral omdat ETH de laatste tijd belachelijk hard omhoog is gegaan. Met buy&hold had je misschien 90-95% winst gehaald. Zomaar een winstpercentage noemen geeft dus een vertekend beeld, je moet altijd vergelijken met B&H. Mijn verzameling ETH is meer dan 30 keer zoveel waard geworden sinds de presale, zonder ook maar een enkele trade te doen.

Cryptotrader heb ik een tijdje gedaan (verschillende bots van Thanasis), maar het heeft me netto niks opgeleverd terwijl je wel maandelijks betaalt voor de site en de bot.

[ Voor 10% gewijzigd door Bonez0r op 06-03-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Bonez0r schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:15:
[...]

Het kan best zijn dat die bot 100% winst maakt in een maand, maar dat komt vooral omdat ETH de laatste tijd belachelijk hard omhoog is gegaan. Met buy&hold had je misschien 90-95% winst gehaald. Zomaar een winstpercentage noemen geeft dus een vertekend beeld, je moet altijd vergelijken met B&H. Mijn verzameling ETH is meer dan 30 keer zoveel waard geworden sinds de presale, zonder ook maar een enkele trade te doen.

Cryptotrader heb ik een tijdje gedaan (verschillende bots van Thanasis), maar het heeft me netto niks opgeleverd terwijl je wel maandelijks betaalt voor de site en de bot.
Klopt ook, daarom bevatten de logs ook een B&H performance indicator om je performance tegen af te zetten.

Alles valt of staat inderdaad met de stijging van een coin, en als je een maand geleden in had gekocht had je ook 4-500% profit. Het voordeel van een bot is alleen:
- Trade 24/7, dus ook als je niet achter de pc zit, slaapt of geen tijd hebt
- Emotieloos, de meeste traders handelen nog steeds met tè veel emotie, zien het omhoog gaan, kopen te laat in waarna ze verlies maken met een dump waarbij ze ook weer te lang blijven zitten omdat ze verwachten dat het toch nog weer hersteld.

Voor de daytraders op ETH:
Momenteel nog downtrend, Blauwe lijn is huidige supportlevel, rond 0.023 BTC, even kijken of we deze in de komende uren nog opnieuw gaan testen en of deze dan houdt. Mocht het plots ineens omhoog schieten en boven de rode lijn uit komen, dan sowieso kopen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bcL0ERH.png

[ Voor 11% gewijzigd door gise op 07-03-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
ETH: Vanmiddag een kleine bounce vanaf support, nu weer terug op de supportlijn, als we hier onder komen zullen we waarschijnlijk ergens tussen 0.02 en 0.016 uitkomen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5Zpe3Lz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. We zitten nu wel duidelijk in een spiraal omlaag. Zou zomaar het einde van de bubbel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Of het begin van een nog grotere piek zoals met bitcoin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik verwacht in ieder geval een flinke stijging, deze- of volgende week. Maar voor nu hopelijk eerst nog wat naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methamorphosis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-08 22:02
gise schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:46:
Ik verwacht in ieder geval een flinke stijging, deze- of volgende week. Maar voor nu hopelijk eerst nog wat naar beneden :)
Hoeveel ethers bezit je momenteel? :+
Ik zit er nu in voor duizend euro, wil er eigenlijk nog wel een keer zo'n bedrag in stoppen maar wacht de koersdaling nog even af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Methamorphosis schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:31:
[...]

Hoeveel ethers bezit je momenteel? :+
Ik zit er nu in voor duizend euro, wil er eigenlijk nog wel een keer zo'n bedrag in stoppen maar wacht de koersdaling nog even af :D
Op dit moment bezit ik 0 ETH, heb nu 2,21 BTC op m'n bot gezet om in ETH te traden, wacht nu totdat hij gaat aankopen :)

https://cryptotrader.org/live/LzwdTzPWXnHvpDpPQ

Ohja, ook nog even een "gokje" wagen, 100 euro aan XEM gekocht:
https://cryptotrader.org/live/F362yGSM5CwJGh3Nb

En daarnaast: Hou komende tijd/maanden LISK in de gaten, mark my words, you heard it here first :+

[ Voor 18% gewijzigd door gise op 08-03-2016 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:35
gise schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:37:
[...]

Op dit moment bezit ik 0 ETH, heb nu 2,21 BTC op m'n bot gezet om in ETH te traden, wacht nu totdat hij gaat aankopen :)

https://cryptotrader.org/live/LzwdTzPWXnHvpDpPQ

Ohja, ook nog even een "gokje" wagen, 100 euro aan XEM gekocht:
https://cryptotrader.org/live/F362yGSM5CwJGh3Nb

En daarnaast: Hou komende tijd/maanden LISK in de gaten, mark my words, you heard it here first :+
Maar een klein beetje LISK kopen dan :) Het idee erachter ziet er op het eerste gezicht (geen tijd om het dieper uit te zoeken) veelbelovend uit. Daarnaast lijkt het team erachter ook ervaren en professioneel. Bedankt voor de tip, precies waarom ik dit topic volg, zelf kom ik dit soort dingen altijd te laat tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisk ziet er interessant uit.

Ben wel een beginner dus vraag met af hoe ik met de ICO mee kan doen.

Hieronder aanmelden zeker:
https://ico.lisk.io/

Heb wat € op kraken staan die moet ik dan waarschijnlijk omwisselen in BTC?
Er wordt gevraagd om een Bitcoin return adress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:46:
Lisk ziet er interessant uit.

Ben wel een beginner dus vraag met af hoe ik met de ICO mee kan doen.

Hieronder aanmelden zeker:
https://ico.lisk.io/

Heb wat € op kraken staan die moet ik dan waarschijnlijk omwisselen in BTC?
Er wordt gevraagd om een Bitcoin return adress?
https://blog.lisk.io/guid...o-c928aea65eb3#.4skm9yg07
1. If you are on the “New Exchange” page you simply have to select Bitcoin and input your return BTC address (ShapeShift will send the BTC back if there was an error).
Ik ga het vanavond eens beter bekijken en er misschien een halve bitcoin in stoppen. Mn bitcoins staan nu toch een beetje te verstoffen het is veel leuker om wat risico ermee te nemen })

[ Voor 12% gewijzigd door Bartske op 08-03-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:06
Ik ben in het verleden ook redelijk veel bezig geweest met cryptocurrency en ik bedacht me ineens dat ik nog wat LTC op Cryptsy had staan, ja dat was niet slim, ik weet het ;)

Maar heb ik nog opties om met LTC terug te krijgen of kan ik dat vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Ging het met die presale van ether ook zo dat je voor een habbekrats 1200 ether kon kopen, en dat het nu opeens 12000 dollar waard is? Of krijg ik nu teveel dollartekentjes in mijn ogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jesserr schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:02:
Ging het met die presale van ether ook zo dat je voor een habbekrats 1200 ether kon kopen, en dat het nu opeens 12000 dollar waard is? Of krijg ik nu teveel dollartekentjes in mijn ogen :+
Zo ongeveer wel ja. Ik heb 190 ETH gekocht voor 0.1 BTC (hoeveel was dat destijds? €60?) en het verkocht voor €1100 (dom, had het nog even een weekje vast moeten houden en het voor €2000 verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Ik heb 250 ETH gekocht voor 0.13 btc (destijds $75). Ik heb een deel verkocht, maar de 215 ETH die ik nog over heb is nu zo'n $2100/€1900 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:41
Bartske schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:52:
[...]

Ik ga het vanavond eens beter bekijken en er misschien een halve bitcoin in stoppen. Mn bitcoins staan nu toch een beetje te verstoffen het is veel leuker om wat risico ermee te nemen })
Wat was je conclusie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
gise schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:37:
[...]

Ik zie nergens hoeveel LISK ik krijg voor mijn BTC, of ligt dat aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18
Luuk schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Ik zie nergens hoeveel LISK ik krijg voor mijn BTC, of ligt dat aan mij :)
Zoals met wel meer "voorverkoop"-lanceringen, wordt de hoeveelheid beschikbare coins naar rato verdeelt onder de investeerders.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Reken jezelf vooral nog niet rijk ;-) niet alle coins bereiken de $1 of $10 waarde

Voor wat betreft ETH, ik heb afgelopen dagen al paar keer chart gepost met de downtrend, deze is gister verbroken en vandaag zet de stijging vooralsnog mooi door, blauwe vierkantje is de BUY area:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IDP2kSH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Dat het best risky is (er zijn best wat negatieve geluiden op bitcointalk) maar heb het uiteindelijk toch gedaan (voor 0.5btc). Doe het iig niet als veilige investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Bartske schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Dat het best risky is (er zijn best wat negatieve geluiden op bitcointalk) maar heb het uiteindelijk toch gedaan (voor 0.5btc). Doe het iig niet als veilige investering.
Waar gaan de assets (Bitcoin en altcoin) eigenlijk naartoe bij zo'n IPO? Komt dat volledig bij de oprichters terecht? Lucratieve business dan als je ziet wat er nu al gefund is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
sjukke schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:13:
[...]

Waar gaan de assets (Bitcoin en altcoin) eigenlijk naartoe bij zo'n IPO? Komt dat volledig bij de oprichters terecht? Lucratieve business dan als je ziet wat er nu al gefund is..
Dat wordt gebruikt om dat platform te funderen en de LISK hun waarde te geven begreep ik. De oprichters krijgen in totaal 8 miljoen LISK (van de 100M totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Bartske schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:40:
[...]

Dat wordt gebruikt om dat platform te funderen en de LISK hun waarde te geven begreep ik. De oprichters krijgen in totaal 8 miljoen LISK (van de 100M totaal).
Je antwoord maakt het alleen nog maar onduidelijker voor mij :P

Wat bedoel je precies met het platform funderen? Het programmeren (wat door de twee eigenaren gebeurt) en misschien wat mining-servers voor de start? Dat kost toch geen tonnen?

En "Lisk hun waarde te geven", het idee achter een cryptocurrency is toch dat de intrinsieke waarde komt uit de achterliggende miners en hun rekenkracht, juist niet uit een ander verhandelbare asset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
sjukke schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:47:
[...]

Je antwoord maakt het alleen nog maar onduidelijker voor mij :P

Wat bedoel je precies met het platform funderen? Het programmeren (wat door de twee eigenaren gebeurt) en misschien wat mining-servers voor de start? Dat kost toch geen tonnen?

En "Lisk hun waarde te geven", het idee achter een cryptocurrency is toch dat de intrinsieke waarde komt uit de achterliggende miners en hun rekenkracht, juist niet uit een ander verhandelbare asset.
Ik heb er ook geen verstand van dus vertrouw niet te veel op mn antwoorden, misschien kna iemand anders het ophelderen ;)

Ik weet niet of je je hebt ingelezen maar LISK is naast een currency ook een decentralized app platform (DAP):

Misschien is het handig de FAQ eens door te kijken
https://lisk.io/faq
Lisk is a crypto-currency and decentralized application platform. As a crypto-currency, much like Bitcoin and other alternatives, it provides a decentralized payment system and digital money network. The network itself, operates using a highly efficient Delegated-Proof-of-Stake (DPoS) consensus model, that is secured by 101 democratically elected delegates. The Lisk decentralized application platform, it's most powerful component, allows the deployment, distribution and monetisation of decentralized applications and custom blockchains (sidechains) onto the Lisk blockchain.
En over de waarde: wat ik bedoel is dat de ingelegde bitcoin en altcoins de munt hun initiele waarde geeft. Als ze daarna naar een exchange gaan kan die waarde natuurlijk veranderen door het vraag en aanbod. Zelfde een beetje als een bedrijf naar de beurs gaat: dan wordt de waarde van het bedrijf bepaald en aan de hand daarvan kosten de aandelen 1, 2 of 5 euro.

Nogmaals misschien leg ik het verkeerd uit maar dan komt er wel iemand langs hier die me corrigeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 16:06
Als ik dat zo vluchtig lees, lijkt het gewoon een aftreksel van Ethereum? Of is er een wezenlijk verschil?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit erover te denken om mijn aandeel in ETH te vergroten, goed idee? (Momenteel maar 0.3 btc)
Volgens mij zitten we nog "voor" de echte hype, massa adoptie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:58:
Zit erover te denken om mijn aandeel in ETH te vergroten, goed idee? (Momenteel maar 0.3 btc)
Volgens mij zitten we nog "voor" de echte hype, massa adoptie etc.
Als ik dat wist was ik allang rijk ;) Niemand weet wat de koers zal doen.
Persoonlijk ben ik van mening dat ETH een soort tweede Litecoin zal worden, het zal best nog wat kunnen stijgen maar het geeft mij een enorm bubble gevoel op het moment. En waarom zou de massa voor ETH gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Mochten er mensen zijn die naar aanleiding van mijn post van vanmorgen nog ETH gekocht hebben, gefeliciteerd! ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9d4ggUx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes!

Heb in mijn Forex-verleden meermaals succes gehad met de ichimoku cloud op 1H en 4H, kijk je daar ook wel eens naar?
(http://stockcharts.com/sc...indicators:ichimoku_cloud)
Luuk schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:11:
[...]

Als ik dat wist was ik allang rijk ;) Niemand weet wat de koers zal doen.
Persoonlijk ben ik van mening dat ETH een soort tweede Litecoin zal worden, het zal best nog wat kunnen stijgen maar het geeft mij een enorm bubble gevoel op het moment. En waarom zou de massa voor ETH gaan?
Ja, ik denk ook aan een bubbel.. de vraag is.. hoe vol kan de bubbel nog lopen, voordat hij klapt.
Tenzij hij echt geadopteerd word door the masses en een beetje PR krijgt

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ja ik heb een tijdje gekeken naar Ichimoku, op BTC werkt het in principe prima, maar op altcoins pak je alleen maar verlies daarmee op langere termijn.

Voorbeelden, BTC, start balance 1000 USD
Ichimoku 4hr, end balance:1492 USD: https://cryptotrader.org/backtests/TbtN2jX7LheZ3DEku
Ichimoku 1hr, end balance: 1143 USD: https://cryptotrader.org/backtests/QjJ7fyPLAPArdGKdB

Voorbeelden ETH, start balance 1 BTC
Ichimoku 4hr, end balance: 3.68 BTC: https://cryptotrader.org/backtests/t3iSsXZ7oFurhuy4S
Ichimoku 1hr, end balance: 3.60 BTC: https://cryptotrader.org/backtests/K5H5rjoh2ewf9PyBf
Ter referentie, mijn bot op dezelfde periode:
ZEBRA 1hr, end balance: 6,36 BTC: https://cryptotrader.org/backtests/JrrJ3kKucKAGbfwfd

Ik vroeg me trouwens af, zijn hier mensen die met andere bots traden? (haasbot, MT4, anderen) of allemaal met 't handje?

[ Voor 9% gewijzigd door gise op 09-03-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Paar mooie ETH trades gedaan de afgelopen dagen :) Telkens in de dip gekocht en verkocht op de piek. Nu maar hopen dat ik het niet verkloot :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
gise schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:43:

Ik vroeg me trouwens af, zijn hier mensen die met andere bots traden? (haasbot, MT4, anderen) of allemaal met 't handje?
Ik draai een eigen brouwsel :). vanwege futures met hoge leverage. (100x), dus die bot moet ook iets rapper margin adjusten.

(Trouwens maker van Haasbot is ook een tweaker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Biersteker schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:27:
[...]

Ik draai een eigen brouwsel :). vanwege futures met hoge leverage. (100x), dus die bot moet ook iets rapper margin adjusten.

(Trouwens maker van Haasbot is ook een tweaker)
OK cool! wel eens last van wipes/margin calls/liquidity gehad met 100x leverage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
gise schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:41:
[...]

OK cool! wel eens last van wipes/margin calls/liquidity gehad met 100x leverage?
Nee wel een paar keer auto liquidation op een order wegens niet opletten :).(Isolated margin, dus niet cross).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Eigen bot, rendement sinds 1 Januari is ergens tussen de 300% en 400%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik vind die rendementen niet zo boeiend als je inleg er niet bij vertelt. Een bot die met 1k satoshi trade zal veel effectiever zijn dan eentje die het met 1k btc doet, omdat je de markt dan echt gaat bewegen. Om dezelfde reden moet je simulaties met een korrel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik denk niet dat veel mensen graag hun inleg vermelden.

Simulaties moet je inderdaad met een korrel zout nemen, zelf gebruik ik ze om te kijken of de buys en sells op goede moment hebben plaats gevonden, op basis van de chart / OLHC-candles.

Bijvoorbeeld: Toen ik begon met het bouwen van mijn ZEBRA bot was het een high-frequency bot en had deze een Profit percentage van +8880% in 3 maanden tijd op ETH, dit is echter in werkelijkheid nooit haalbaar, daarna ben ik dus bezig geweest met het down-tunen van de bot zodat het een low-frequency bot werd en alleen de grote waves meepakt waardoor ik uitkwam op +560% in 3 maanden.
ETH is in die tijd ongeveer hetzelfde % gestegen, maar waar het om gaat is dat de buys en sells naar mijn idee goed zijn, hij kijkt naar de trend en pakt deze mee zonder dat je er omkijken naar hebt.

Voor wat betreft de huidige ETH koers, we zitten momenteel weer rond de ATH van ETH. We waren goed op weg maar dat schrikt mensen altijd een beetje af, waardoor er veel wordt verkocht, ik verwacht de komende uurtjes dat we nog rond de 0.029 ~ 0.03 blijven hangen en hoop dat we er dan doorheen knallen naar een nieuwe ATH. als dat gebeurt zal er dan waarschijnlijk weer een dipje zijn door profit-taking met daarna consolidatie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CgS39EU.png

Blauwe vierkantje is de BUY area die ik gister vermeldde, Paarse is de huidige Profit Taking area voor veel daytraders, beetje paniek aangezien we in de buurt kwamen van de all-time high :)

[ Voor 28% gewijzigd door gise op 10-03-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
.oisyn schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:19:
Ik vind die rendementen niet zo boeiend als je inleg er niet bij vertelt. Een bot die met 1k satoshi trade zal veel effectiever zijn dan eentje die het met 1k btc doet, omdat je de markt dan echt gaat bewegen. Om dezelfde reden moet je simulaties met een korrel zout nemen.
De pool waar de bot mee werkt zit tussen de 50 à 60 BTC. Daarboven haal ik van de beurs af omdat ik het risico te groot vind worden om daar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb een tijdje gekeken naar Ichimoku, op BTC werkt het in principe prima, maar op altcoins pak je alleen maar verlies daarmee op langere termijn.

Voorbeelden, BTC, start balance 1000 USD
Ichimoku 4hr, end balance:1492 USD: https://cryptotrader.org/backtests/TbtN2jX7LheZ3DEku
Ichimoku 1hr, end balance: 1143 USD: https://cryptotrader.org/backtests/QjJ7fyPLAPArdGKdB

Voorbeelden ETH, start balance 1 BTC
Ichimoku 4hr, end balance: 3.68 BTC: https://cryptotrader.org/backtests/t3iSsXZ7oFurhuy4S
Ichimoku 1hr, end balance: 3.60 BTC: https://cryptotrader.org/backtests/K5H5rjoh2ewf9PyBf
Ter referentie, mijn bot op dezelfde periode:
ZEBRA 1hr, end balance: 6,36 BTC: https://cryptotrader.org/backtests/JrrJ3kKucKAGbfwfd

Ah I see, ik denk inderdaad dat het meer geschikt is voor currencies met die als " main" worden beschouwd.
Had meer succes met EUR/USD en USD/JPY dan met bijv. EUR/JPY.

Ben al een tijd out of the game, succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
gise schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:42:
Voor wat betreft de huidige ETH koers, we zitten momenteel weer rond de ATH van ETH. We waren goed op weg maar dat schrikt mensen altijd een beetje af, waardoor er veel wordt verkocht,
Dit is ook meteen een prima argument vóór technical analysis. Veel mensen vergelijken het met astrologie. In werkelijkheid speelt psychologie een grote rol. In dit geval heeft de angst voor het niet verbreken van de ATH een resistance gecreëerd. Als die eenmaal verbroken is neemt "greed" het weer over en gaat de prijs omhoog.

@gise: Verhuur je die bot ook trouwens? Ook al was mijn vorige ervaring met cryptotrader teleurstellend, het begint toch weer te kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonez0r schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:22:
[...]

Dit is ook meteen een prima argument vóór technical analysis. Veel mensen vergelijken het met astrologie. In werkelijkheid speelt psychologie een grote rol. In dit geval heeft de angst voor het niet verbreken van de ATH een resistance gecreëerd. Als die eenmaal verbroken is neemt "greed" het weer over en gaat de prijs omhoog.

@gise: Verhuur je die bot ook trouwens? Ook al was mijn vorige ervaring met cryptotrader teleurstellend, het begint toch weer te kriebelen.
Technische analyse is imo een self-fulfilling prophecy, gezien de hoge mate van automated trading is het steeds "betrouwbaarder" geworden omdat er minder mens en meer algoritme in de beurzen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Bonez0r schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:22:
[...]

Hi Bonez0r, ik verhuur m'n bot inderdaad, voor $29 / mnd op cryptotrader, zie link in m'n sig hieronder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:24:
[...]

Technische analyse is imo een self-fulfilling prophecy, gezien de hoge mate van automated trading is het steeds "betrouwbaarder" geworden omdat er minder mens en meer algoritme in de beurzen zit.
Is ook, wat ik vooral "leuk" vind is om beginnende traders wat houvast te geven met betrekking tot wat de koers doet, wat je kan verwachten en dat niet alles zo 'random' is als het lijkt soms.

Uiteraard is het allemaal pure speculatie, zeker met virtuele valuata waarbij de waarde puur bepaald wordt door vraag- en aanbod, maar TA geeft je in ieder geval wel pointers op wanneer te kopen, en wanneer te verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk erover om mijn aandeel binnen ETH te vergroten met 1 BTC, altijd risky op ATH's maar ik zie veel meer ruimte om nieuwe toppen neer te zetten na een kleine daling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:20:
Denk erover om mijn aandeel binnen ETH te vergroten met 1 BTC, altijd risky op ATH's maar ik zie veel meer ruimte om nieuwe toppen neer te zetten na een kleine daling
Goed idee, hoe meer mensen hun btc erin gaan stoppen hoe hoger de koers wordt natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie wel dat er veel FUD verspreid word...
(Weet niet of het toegestaan is om te linken naar andere Fora,.. if so zal de moderator het wel knippen I guess: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1352790.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:35:
Zie wel dat er veel FUD verspreid word...
(Weet niet of het toegestaan is om te linken naar andere Fora,.. if so zal de moderator het wel knippen I guess: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1352790.0)
Afbeeldingslocatie: https://ip.bitcointalk.org/?u=http%3A%2F%2Fs12.postimg.org%2Fl71pf2vbh%2Fetherchart.png&t=562&c=FbxpMyYQMKvFwA

Bij het zien van dit soort grafieken zou ik toch 2x nadenken om (veel) te investeren.
Dit ziet er namelijk uit als een klassieke pump zoals gezien bij vele altcoins in het verleden als je het mij vraagt. :)
Maar een gokje kan ook goed uitpakken natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:59:
[...]

[afbeelding]

Bij het zien van dit soort grafieken zou ik toch 2x nadenken om (veel) te investeren.
Dit ziet er namelijk uit als een klassieke pump zoals gezien bij vele altcoins in het verleden als je het mij vraagt. :)
Maar een gokje kan ook goed uitpakken natuurlijk :+
Ik zag deze er inderdaad tussenstaan, zelf wacht ik nog even na de Homestead release.. als het een pump en dump is.. dan zal dat zeker de dumpdag worden (sell the news)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:02:
[...]

Ik zag deze er inderdaad tussenstaan, zelf wacht ik nog even na de Homestead release.. als het een pump en dump is.. dan zal dat zeker de dumpdag worden (sell the news)
Waarom zou dat dan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesserr schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:59:
[...]

Waarom zou dat dan gebeuren?
Het is de hype waarop de huidige uptrend is gebaseerd (voor zover ik weet), indien het een pump en dump is, is de kans groot dat de grotere jongens (die weten van de pump en dump) dan hun aandeel voor een groot deel zullen dumpen.

Het is een veelvoorkomend iets in de beurshandel,.. buy the rumor (homestead komt), sell the news (homestead is gearriveerd).

Denk dat het een interessante dag word, ben benieuwd wat de koers gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
ETH koers flink omhoog geschoten vannacht, heb het gevoel dat het echt alle kanten op kan gaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bartske schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:25:
ETH koers flink omhoog geschoten vannacht, heb het gevoel dat het echt alle kanten op kan gaan nu.
Dat was niet zomaar: https://www.bitfinex.com/pages/announcements/?id=93

edit: https://www.chbtc.com/news/show-1312-proclamation ook

[ Voor 9% gewijzigd door Tourniquet op 12-03-2016 13:58 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Live kijken naar het ETH-vuurwerk *O*

Woops :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XVsEbXj.png

[ Voor 46% gewijzigd door Avalaxy op 14-03-2016 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sell the news is gebeurd, maar hij krabbelt weer op... zou het een blijvertje kunnen zijn.. dat is de vraag

edit: had dus een veel hardere knal omlaag verwacht, hij ziet er gestabiliseerd uit dus ik ga mijn aandeel vergroten

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:24:
Sell the news is gebeurd, maar hij krabbelt weer op... zou het een blijvertje kunnen zijn.. dat is de vraag

edit: had dus een veel hardere knal omlaag verwacht, hij ziet er gestabiliseerd uit dus ik ga mijn aandeel vergroten
Denk dat de bekendmaking van de andere exchanges om eth toe te voegen die klap flink heeft opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesserr schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:26:
[...]

Denk dat de bekendmaking van de andere exchanges om eth toe te voegen die klap flink heeft opgevangen.
Zal er zeker wel mee te maken hebben, verwachtte misschien "goedkope" ETH op te pikken rond 7/8 dollar.. nooit gebeurd :(

Even kijken wat er gebeurt deze week, als het geen bull trap is verwacht ik wel dat we 18-20 aantikken voor eind maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:31:
[...]

Even kijken wat er gebeurt deze week, als het geen bull trap is verwacht ik wel dat we 18-20 aantikken voor eind maart.
Afbeeldingslocatie: https://sportaktueel.files.wordpress.com/2013/01/glazen-bol-624-351-blog.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die kristallen bol van mij moet nog gewassen worden, voor de rest... spot on :Y 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Om m'n plaatje maar weer even door te trekken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EbjZZy2.png

Support level vlak voor de ATH lijkt nu een resistance te vormen, het is dus weer kijken of we er de komende uurtjes tegenaan blijven hikken, als het omlaag gaat hebben we twee support levels om de koers nog op te vangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 16:06
Happy Homestead!

Ethereum is nu "uit beta" en zal door steeds meer exchanges worden opgenomen als currency.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
Ik zie een enorme sell markt op dit moment, wat vinden jullie, goed moment om te verkopen? zal hij nog verder omlaag gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik hoop het niet :X
Ik dacht dat hij na gisteren wel verder omhoog zou stijgen, maar daar lijkt het nu idd nog niet op.

Pagina: 1 ... 11 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).