Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:43:
You got me, ik ben gewoon een kerst-fan.

Moest wel even lachen tot vanmorgen iemand 538 opbelde om voor het 'verrückte halbe stunde' Chris Rhea met 'Driving home for Christmas' aanvroeg. 13 november man! Riep de DJ nog. Niks mee te maken - klant is koning. En dus draaiden ze hem (het alternatief was ome Henk).
Mischien moet ie heel lang rijden.

Heb mijn uitlaatsierstukken binnen :)
Nu nog de auto :P
Mag pas eind december rijden. Dan heb ik van moment bestellen tot rijden iets zo'n 6 maanden moeten wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door DarkSide op 14-11-2014 09:43 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gisteravond bericht gehad van de Volkswagen dealer dat een afneembare trekhaak monteren op een GTE (als accessoire) gewoon mogelijk is. Dat was af-fabriek een probleem in combinatie met de 18" Serron en het panoramadak. Is nu dus opgelost, want die komt er voor de aflevering gewoon nog op bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Iemand enig idee of er van de Skoda Octavia en Peugeot 308 stations er volgend jaar ook een 14% model komt? Het aanbod is namelijk behoorlijk treurig en er is een redelijke kans dat ik binnenkort op zoek mag gaan naar een leaseauto.

Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik puur om bijtellingsredenen vastzit aan een PHEV straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Moet je perse een 14% auto nemen dan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

ralpje

Deugpopje

Ik hoef dat qua leasenorm niet, maar van mezelf wel ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

BramSd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:27:
Iemand enig idee of er van de Skoda Octavia en Peugeot 308 stations er volgend jaar ook een 14% model komt? Het aanbod is namelijk behoorlijk treurig en er is een redelijke kans dat ik binnenkort op zoek mag gaan naar een leaseauto.

Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik puur om bijtellingsredenen vastzit aan een PHEV straks.
kan me niet voorstellen dat men niet bezig om te kijken of men nog 3 grammetjes kan verliezen?
Vraag is natuurlijk of het lukt? Dat is niet te zeggen. En dan is het nog maar de vraag per wanneer zijn ze beschikbaar? Kan zo maar zijn dat men in december meld dat men 3 gram gevonden heeft en dat deze nieuwe versie pas in maart te bestellen zijn.

Dit is dus koffiedik kijken.
Als je echt 14% wilt dan zou je nu snel opzoek moeten naar een voorraad auto
Wat ik begreep zijn er nog 308's en Octavias op voorraad. Maar de keuze kwa opties en dergelijke is beperkt.
Of je moet kijken of je een half jaar kunt uitstellen. Kans is aanwezig dat je rond juni bv wel weer zelf een auto kunt uitzoeken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
DarkSide schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:40:
[...]

Mischien moet ie heel lang rijden.

Heb mijn uitlaatsierstukken binnen :)
Nu nog de auto :P
Mag pas eind december rijden. Dan heb ik van moment bestellen tot rijden iets zo'n 6 maanden moeten wachten.
Pff... 6 maanden maar? Wordt bij mij 8 maanden :P ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Het is dat ik mijn oude auto nog niet mag inleveren.
Anders waren het er iets meer dan 3 geweest.
Tot nu toe heb ik gemiddeld 3 maanden moeten wachten op mijn auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het kan/lukt zullen ze dit pas volgend jaar melden, om nu te zorgen dat 'iedereen' zo snel mogelijk nog wat besteld....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
DarkSide schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:49:
Het is dat ik mijn oude auto nog niet mag inleveren.
Anders waren het er iets meer dan 3 geweest.
Tot nu toe heb ik gemiddeld 3 maanden moeten wachten op mijn auto's.
Hier is de auto eind april besteld en is op dit moment op transport richting de dealer.
In verband met de regel dat er na mid november geen auto's (die volgend jaar in dezelfde bijtellingsklasse vallen) meer op kenteken gezet worden, is het januari geworden. Daarnaast loopt de huidige nog door tot eind december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Mijn contract loopt in januari af.
Maar mocht mijn auto eerder inleveren om nog gebruik te maken van de regels van 2014.
(was wel even een paar mensen lief aankijken, maar ben blij dat werkgever het voor me wou regelen scheelt toch 5%)
En daardoor wordt hij dus nog eind december op kenteken gezet.
Anders is het idd ook pas in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Vorige week te horen gekregen dat mijn auto (Seat Altea 1.2 TSI) vervangen mag worden en ook nog voor eind van dit jaar.

Gelukkig een Golf VII Bluemotion HighLine 1.6 TDI Pacific Blue gevonden, welke op voorraad is en waarschijnlijk volgende week ergens wordt afgeleverd.. De veilige kleuren waren nog wel aardig te vinden op voorraad, maar Pacific Blue was toch wat lastiger.

Uitvoering heeft in principe alle gewilde opties al, dus ik moet alleen de DAB+ missen die ik zelf nog had toegevoegd (maar daar is wel overheen te komen ;))

* M@cer is happy

[ Voor 11% gewijzigd door M@cer op 14-11-2014 11:52 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toyota auris touring is ook nog 14% met 2 modellen. Erg complete uitvoering moet ik bekennen. naar ik begrepen heb nu nog te leverenuit kleine voorraad. De nieuwe 14% modellen zijn te bestellen en worden dan ergens rond juni(!) uitgeleverd.

Waarom wil je liever geen PHEV, maar wel een 14% auto dan?
Met een luxere GTE ben je wel goedkoper uit. En een (lelijke) Outlander is wel erg ruim voor een 7% auto.

Moet je diesel? Benzine? Of ben je vrij in je keuze?

[ Voor 47% gewijzigd door readytoflow op 14-11-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien een hele stomme vraag, ik ben vrij nieuw in "lease land". Maar is 375 per maand een realistisch lease bedrag? En wat kan ik hier zoal voor rijden? Of houd het op bij een Aygo? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DennusB schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:00:
Misschien een hele stomme vraag, ik ben vrij nieuw in "lease land". Maar is 375 per maand een realistisch lease bedrag? En wat kan ik hier zoal voor rijden? Of houd het op bij een Aygo? :P
Dat is nogal aan de lage kant. ZIe bijvoorbeeld de calculator op www.directlease.nl of www.justlease.nl

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Gaat het om full operational lease of financial lease? En is het inclusief of exclusief brandstof?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Widow schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:07:
[...]

Gaat het om full operational lease of financial lease? En is het inclusief of exclusief brandstof?
Ga uit van FOL en inclusief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:43

JB

Cédric roelt!

DennusB schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:09:
[...]

Ga uit van FOL en inclusief
Ik hoop toch voor je exclusief...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:09:
[...]

Ik hoop toch voor je exclusief...
Er staat inclusief. Maar heb geen idee of het FOL is

Kan er zo te zien nog best een luxe Fiesta of zo voor rijden?

[ Voor 13% gewijzigd door DennusB op 14-11-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DennusB schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:10:
[...]

Als je leasebudget incl. brandstof is, dan blijft er nog minder over voor de auto.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
DennusB schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:10:
[...]

Grote kans dat het FOL is, dat is (voor zover ik weet) wel de meest voorkomende manier van leasen. Maar waar je rekening mee moet houden, is ook hoeveel kilometers per jaar je moet maken, en voor hoeveel jaar je de auto leased.

De leaseprijs is voor een groot deel gebaseerd op de restwaarde van de auto na het verlopen van het leasecontract. Stel dat je over 4 jaar een auto hebt met 40.000km of 160.000km op de teller, maakt dat veel uit voor de restwaarde. En dus voor de leaseprijs :) standaard staan die leasecalculators altijd op 10.000km per jaar met 5 jaar contractduur, en dan lijkt het goedkoop. Totdat je invult dat je 40K in 4 jaar rijd, dan zie je ineens wat het echt kost :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kan je uberhaupt een auto leasen voor 375 per maand, volgens mij is dat zelfs te weinig voor een Aygo of een Up (FOL en incl brandstof).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Het hangt af van de voorwaarden van de lease. Denk aan de volgende factoren (tussen haakjes de gebruikelijke getallen bij veel bedrijven)::

* looptijd (48 maanden)
* kilometers per jaar (35.000)
* inclusief / exclusief brandstof (meestal inclusief)
* inclusief / exclusief verzekering (meestal inclusief)
* inclusief / exclusief vervangend vervoer (meestal inclusief)
* inclusief / exclusief BTW-correctie privegebruik (meestal inclusief)

Bij de gebruikerlijke parameters moet je al gauw 800 euro per maand meenemen voor een middenklasser (Focus e.d.). 375 is in dat geval waardeloos, in de betekenis dat zelfs een Up of Aygo een eigen bijdrage zal hebben die in dezelfde orde is als de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

voor een aygo met 30k per jaar voor 5 jaar zit je al gauw aan de 400 a 425 incl brandstof voor de basis uitvoering.
Voor de luxe uitvoering zit je dan al gauw op 475.
Voordeel is wel de relatief lage catalogus waarde en 14%.
Maar als je dan nog 100,- moet bijlappen omdat je je budget overschrijdt zit je al gauw op 120 a 135,- netto per maand wat je kwijt bent aan een aygo.

Vindt ik persoonlijk veel geld voor zo'n klein autotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:48

EektheMan

DPC

....

[ Voor 105% gewijzigd door EektheMan op 14-11-2014 17:17 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

DarkSide schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:10:

Vindt ik persoonlijk veel geld voor zo'n klein autotje.
Maar een nagelnieuwe auto met onbeperkte kilometers zonder zorgen over onderhoud... en als je de ruimte niet nodig hebt... dat doe je zelf echt niet voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

nee dat is ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vrees dat 't merendeel zo'n auto hier niet zou accepteren tenzij het een "0%/500Km privé" auto zou gaan worden, dus zónder bijtelling voor privé gebruik, én er een volledig automagisch ritregistratie systeem in zou komen.

Voor mij: Ik woon een slordige 20 Km van m'n werkgever/standplaats. Woon werk doe ik dan in een kwartier met eigen vervoer, de rest van de rit in dat "blik" naar de klant én weer terug naar m'n standplaats is/wordt dan gewoon 100% werktijd (waarbij ik m'n huis vaak ook nog eens voorbij zou moet rijden in dat blik)!!

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 14-11-2014 20:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Tja. niet iedereen kan meteen zijn eerste lease auto uitzoeken in het c-segment.
En dan nog lekker aankleden voor een leuk netto bedrag per maand.

Ik ben ook begonnen in een kale corsa. Corsa is wel ruimer dan een aygo. Maar autos waren toen ook minder rijk uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is afhankelijk van het aantal km dat je moet rijden of een A segment auto acceptabel is. Sommige beroepen moeten veel in 1 stad rond rijden. Dan is een A segment auto prima. Voor langere afstanden liever een kale B segmenter dan een volle A segmenter. Geld eigenlijk voor alle segmenten tot aan het D segment. Verschil wordt steeds kleiner, naarmate je naar een hoger segment gaat. Van B naar C is nog een significant verschil. Van C naar D is het voornamelijk de geluidsisolatie en de extra ruimte. Qua opties kan je op het C segment vrijwel alles krijgen uit het D segment. Van D naar E is eigenlijk alleen nog maar extra ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grappige is dat de meest kale versie's van een auto meestal/nooit de goedkoopste versie's in de lease zijn.

@Darkside: Probeer maar eens een Golf VII (C-Segmenter) te configureren welke uitkomt op de "vanaf" prijs van VW (€18.491,-) én kleed 'm daarna maar eens aan. De aangeklede versie wordt tot op een zeker moment alleen maar goedkoper qua maandbedrag :)

En de auto uit de afbeelding..... staat met een "vanaf" prijs op de site van VW :P

Afbeeldingslocatie: http://www.volkswagen.nl/~/media/Volkswagen/Images/Modellen/Golf/40%20jaar%20Golf.ashx?bc=White&as=1&h=209&w=710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Als je die Golf kan kopen op het plaatje voor de vanaf prijs heb je een goede deal.
Meestal verhogen losse opties de leaseprijs, en pakketten niet altijd. Bijna niemand bestelt een compleet kale auto. Maar een golf 1.4 tsi aankleden tot 35k of een Passat voor 35k zou ik voor de Passat gaan, ondanks dat je op de Passat veel minder opties krijgt. Maarja door de bijtelling zou ik toch voor de GTE kiezen als ik nu zou mogen kiezen, ipv de Passat. Prijs verschil is door de 7% bijtelling gewoon te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Z___Z schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:18:
Als je die Golf kan kopen op het plaatje voor de vanaf prijs heb je een goede deal.
Meestal verhogen losse opties de leaseprijs, en pakketten niet altijd. Bijna niemand bestelt een compleet kale auto. Maar een golf 1.4 tsi aankleden tot 35k of een Passat voor 35k zou ik voor de Passat gaan, ondanks dat je op de Passat veel minder opties krijgt. Maarja door de bijtelling zou ik toch voor de GTE kiezen als ik nu zou mogen kiezen, ipv de Passat. Prijs verschil is door de 7% bijtelling gewoon te groot.
En dan rijdt je bijvoorbeeld ~"35/40K" aan zakelijke kilometers per jaar én is zo'n GTE ineens niet meer interessant voor de werkgever.

Bij dat soort kilometrages kun je er eigenlijk per definitie vanuit gaan dat zo'n auto per dag een slordige 145 Km zakelijk gaat maken en dus het merendeel van de ritten (procentueel gezien) op benzine gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een A3 SB e-tron. Rijdt heerlijk! Mijn vorige leaseauto was een A1 S-edition en de A3 rijdt veel rustiger. Ik heb een offerte aangevraagd en nu is het afwachten welke leasemaatschappij het gunstigst is.

Voorlopig zal ik weinig elektrisch rijden, maar een verhuizing zit in de planning en dan zal er ook een laadpaal komen. Gelukkig heb ik niet met een werkgever te maken en ik houd zelf rekening met een normaal brandstofverbruik van een vergelijkbare benzineauto. Dan nog is de e-tron voordeliger.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:33:
[...]

En dan rijdt je bijvoorbeeld ~"35/40K" aan zakelijke kilometers per jaar én is zo'n GTE ineens niet meer interessant voor de werkgever.

Bij dat soort kilometrages kun je er eigenlijk per definitie vanuit gaan dat zo'n auto per dag een slordige 145 Km zakelijk gaat maken en dus het merendeel van de ritten (procentueel gezien) op benzine gaat rijden.
Bij 35-40k zal de tco van de GTE lager zijn dan van een vergelijkbaar geprijsde Passat 1.6 TDI. Geen wegenbelasting en als je elke dag plugt thuis en op werk kan je van die 145 km bijna de helft elektrisch rijden. Ook als je niet plugt zal een GTE vrij zuinig zijn en zal het met 35-40k goedkoper zijn. Omslagpunt bij een Golf gewone benzine/diesel ligt rond de 40k in de leaseprijs incl brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Z___Z schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:16:
[...]

Ook als je niet plugt zal een GTE vrij zuinig zijn en .....
Ik wel even benieuwd naar onderbouwing van deze stelling. Als de elektromotor niet mee werkt / accu leeg is dan zie ik vooral een zware hatchback waar de benzinemotor hard voor moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Canaria schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 01:40:
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een A3 SB e-tron. Rijdt heerlijk! Mijn vorige leaseauto was een A1 S-edition en de A3 rijdt veel rustiger. Ik heb een offerte aangevraagd en nu is het afwachten welke leasemaatschappij het gunstigst is.

Voorlopig zal ik weinig elektrisch rijden, maar een verhuizing zit in de planning en dan zal er ook een laadpaal komen. Gelukkig heb ik niet met een werkgever te maken en ik houd zelf rekening met een normaal brandstofverbruik van een vergelijkbare benzineauto. Dan nog is de e-tron voordeliger.
Hou wel rekening met lange levertijd op die A3 e-tron. Collega heeft hem in augustus besteld en gaat nu waarschijnlijk februari worden dat de auto ook daadwerkelijk komt.

Hier meer info: http://www.audiforum.nl/f...re-toekomstmuziek-68.html (eerdere pagina's ook al, maar deze eerste post op pagina 68 geeft een aardige samenvatting).

[ Voor 13% gewijzigd door MrAcid op 15-11-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja die heb ik gelezen. Ik wacht wel af, als de auto er maar voor 1 januari 2016 is.
Tjoekie schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:25:
[...]
Ik wel even benieuwd naar onderbouwing van deze stelling. Als de elektromotor niet mee werkt / accu leeg is dan zie ik vooral een zware hatchback waar de benzinemotor hard voor moet werken.
Met een 1.4 TFSI met 150 pk is er niet echt sprake van ondermotorisatie, de e-tron is niet heel veel zwaarder dan een normale SB. De benzinemotor is op zich ook redelijk zuinig en de accu kan door terugwinning bij onder andere remmen worden bijgeladen, vergelijkbaar met non-plugin hybrids zoals de Civic hybrid.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Net even getoerd in de GTE. Stukje elektrisch, stukje in GTE mode (kost veel stroom, doen we niet te vaak). Maar het rijdt heerlijk, vooral binnen de bebouwde kom. Alleen is na een km of 40 de elektrische koek wel op tenzij je de kachel en de airco uitzet. Dat scheelt best wel wat kms. En nu weer aan de lader.

Uit een ander topic:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nice! Je hebt hem nu op je wintervelgen staan? Of blijft hij op deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Nee, dit zijn de wintervelgen (17 inch GTD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ok, ik vond ze al wat klein. ;)

Vind het wel echt een mooie kleur in dit licht trouwens, erg gaaf met die blauwe accenten. Dat hebben wij goed gekozen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
Hoe lang is de laadsnoer eigenlijk?
3mtr te kort zoals bij Audi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Golf GTE krijg ik elke dag wel de reclame van te horen. Lijkt me een mooie auto!

Gisteren heb ik een andere auto gekregen: een Renault Clio IV hatchback. 14%, diesel. Mijn eerste indruk is niet zo goed. Hij komt groot en log over terwijl het zicht ook niet goed is. Ook de sleutel vind ik niet prettig. Maarja, het zit ruim onder mijn leasebudget dus geen eigen bijdrage.

Ik reed voorheen in een Ford Fiesta (20%, benzine) en die was een stuk beter (fijnere stoel die meer instellingen had en het navigatiesysteem werkte echt goed), maar ik moest een wisseling doen omdat de Fiesta een huurauto was en omdat ik meer kilometers (35k) ga maken waardoor benzine niet wenselijk is.

Gelukkig kan ik de Clio nu nog een keer omwisselen (afgedwongen dat het een voorloopauto is), dus ondertussen even de pool van het bedrijf in de gaten houden. Tot 2015 zit de klus toch maar 3km van mijn huis :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 15-11-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chique karretje, biobak!! Ik vind die DRL LED's echt wel een mooie "gimmick". Eens kijken wanneer ik ze voor het eerst in m'n achteruitkijkspiegel ga signaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Laadsnoer is denk ik hetzelfde qua lengte als van de Audi.

Die led drl's staan hem wel goed ja. Wat ik gehoord heb van de dealer gaan ze als warme broodjes over de toonbank dus je zult ze nog vaak genoeg gaan zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Vind het ook een mooie auto!
Ben benieuwd of er nog wat gedaan is ter voorkoming van vandalisme als je die auto zo 's nachts aan de oplader hebt hangen. Kan je dat snoer er zo uittrekken? Of zit er net als bij de brandstoftank een soort slot op als de auto op slot gaat?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hoe gaan de elektrische of PHEV rijders om met het opladen?
Lease je dan als optie een laadpaal mee? Heb je dan 2 'tankpassen'?
Heeft iedereen een eigen oprit om de auto op te laden?

Zijn er nog extra kosten voor de berijder of werkgever?

Ik mag, na een gesprekje met de directie, evt ook een zuinige benzine, elektronica of PHEV.
Probleem is dat ik geen oprit heb. Zo'n oud huis direct aan de straat.

Ik heb de gemeente al benaderd, nog in afwachting van hun antwoord.

Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat? Die paar autodealers waar ik ben geweest, konden me eigenlijk alleen iets over de auto vertellen en over hoe lang het opladen duurt. Niks over de oplaadmogelijkheden zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je zo'n PHEV op slot zet dan wordt automagisch ook de stekker gelocked (net zoals inderdaad een standaard tankklepje). Je ziet hier in de regio en daar waar ik werk steeds meer laadpunten verschijnen, ook in de publieke parkeergarages en niet alleen in de parkeergelegenheden van werkgevers, dus er is duidelijk behoefte aan én er wordt goed op geanticipeerd door de gemeentes.

Wat ik als Dieselrijder dan weer minder vind is dat die laadpunten overal op de begane grond gemonteerd worden zodat ik onnodig verder moet rijden... Die mensen met een PHEV zijn óf invalide volgens de beheerders óf ze zien liever dat ik (nóg) méér Diesel verstook om ergens op het bovenste parkeerdek m'n auto te kunnen parkeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Heeft ook te maken met de vindbaarheid van de palen denk ik. Bij ons staan ze ook bij de uitgang/ingang van de parkeergarage. Dus niet het dichtst bij de ingang van het gebouw. Als ze de palen op de bovenste verdieping zetten, ziet niemand ze staan. En al weer men dat ze daar zijn, weet je niet of ze bezet zijn, dus rijd je voor niks elektrisch naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
Je hoeft niet percee een laadpaal te hebben. Een wandcontactdoos doet het ook prima!

Je moet rekenen dat je een vrije groep nodig hebt, en ongv 365 dagen per jaar 9-11 kWh extra verbruikt!
Ongeveer een kleine 1000 euro extra kosten aan de energieleverancier.

Soms is een werkgever ook geneigd deze kosten te compenseren, uiteindelijk levert het hem een brandstof besparing op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Mooie auto die GTE maar ik vind die op zijn kant liggende Unox rookworst als DRL verschrikkelijk. De 'normale' DRL staat veel chiquer imho. Dit vind ik veel te opzichtig. DRL hoort ook in de koplampunit te zitten en niet in de onderbumper of mistlamp, imho uiteraard :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:07

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ben ook aan het kijken naar een vervanger van m'n Polo uit 2011. Eind januari loopt die af.
In eerste instantie gekeken naar een gewone Golf, echter gaat het lastig worden om die nog dit jaar te bemachtigen.. na 1 januari zit hij in de 20% categorie, dat gaat me net te gek. Nu kom ik op de GTE , ben alleen bang dat die niet in m'n budget past. Vermoed dat ik het met 800 per maand niet ga redden ..

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
readytoflow schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:38:

Laadpaal aan huis is gekocht door mijn werkgever. Collega van me heeft door de gemeente een paal aan de straat laten plaatsen maar ik heb inderdaad een eigen oprit. Verder heb ik een MTC combipas voor benzine en stroom. Bij de laadpaal zit nog een abonnement van 5 tientjes per jaar. Verbruik van de laadpaal thuis declareer ik gewoon bij de werkgever via een Excel'etje. Je kunt het aantal kwh uitlezen en aan de hand van je energiecontract bepalen wat het verbruik is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Laadpaal aan straat vind ik raar. Wat als de buurman er gaat parkeren? Ik zou wel zo'n etterbak zijn die dat doet :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

readytoflow schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:38:

Ik mag, na een gesprekje met de directie, evt ook een zuinige benzine, elektronica of PHEV.
Probleem is dat ik geen oprit heb. Zo'n oud huis direct aan de straat.

Ik heb de gemeente al benaderd, nog in afwachting van hun antwoord.
Laadpaal in de straat

Lees eens door, wellicht met een korrel zout. ;) In theorie zijn het alleen laadplekken, geen parkeerplekken als zo'n laadstation op de openbare weg geplaatst wordt. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat men zijn auto verplaatst na het volladen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Tylen schreef op zondag 16 november 2014 @ 07:56:
Laadpaal aan straat vind ik raar. Wat als de buurman er gaat parkeren? Ik zou wel zo'n etterbak zijn die dat doet :)
Ja, dat is het risico als de gemeente een publieke laadpaal plaatst. Je hoeft er in elk geval niet voor te betalen :) (aanschafkosten dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Moet die buurman wel een plug in daar neerzetten. Anders zou ik er wel zoeen zijn die een belletje naar parkeerbeheer doet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik ben straks afhankelijk van zo'n paal van de gemeente, ik heb geen oprit of eigen parkeerplaats. Ook wil mijn werkgever niet hebben dat ik via hetwandcontact in huis laad. Weet niet of dat laatste vanwege administratiekosten of veiligheid is, ik denk het eerste.

Tegen de tijd dat die laadpalen overal continue volstaan gaat de gemeente er hopelijk weer meer bijplaatsen. In Utrecht, waar ik woon, hebben ze een redelijk actief milieubeleid ten aanzien van vervuilende auto's in de stad.

Ik ben de laatste maanden een beetje aan het opletten en je komt echt steeds meer palen en locaties tegen waar je kunt opladen. Al zijn er nog steeds parkeerterreinen bij klanten waar waar ik kom, waar er 0,0 elektrische plaatsen zijn - óók bij behoorlijk grote bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat zou ik niet doen. Niet opladen op zo'n plek kost je ongeveer €500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
dreameater schreef op zondag 16 november 2014 @ 01:01:
Ben ook aan het kijken naar een vervanger van m'n Polo uit 2011. Eind januari loopt die af.
In eerste instantie gekeken naar een gewone Golf, echter gaat het lastig worden om die nog dit jaar te bemachtigen.. na 1 januari zit hij in de 20% categorie, dat gaat me net te gek. Nu kom ik op de GTE , ben alleen bang dat die niet in m'n budget past. Vermoed dat ik het met 800 per maand niet ga redden ..
Er zijn best nog wat Golf 14% modellen op voorraad bij verschillende dealers, zeker in de kleuren zwart en grijs. Misschien ook nog een idee om naar de Leon te kijken, daar zijn er ook behoorlijk wat van op voorraad.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
MrAcid schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:10:
Ik ben straks afhankelijk van zo'n paal van de gemeente, ik heb geen oprit of eigen parkeerplaats. Ook wil mijn werkgever niet hebben dat ik via hetwandcontact in huis laad. Weet niet of dat laatste vanwege administratiekosten of veiligheid is, ik denk het eerste.

Tegen de tijd dat die laadpalen overal continue volstaan gaat de gemeente er hopelijk weer meer bijplaatsen. In Utrecht, waar ik woon, hebben ze een redelijk actief milieubeleid ten aanzien van vervuilende auto's in de stad.

Ik ben de laatste maanden een beetje aan het opletten en je komt echt steeds meer palen en locaties tegen waar je kunt opladen. Al zijn er nog steeds parkeerterreinen bij klanten waar waar ik kom, waar er 0,0 elektrische plaatsen zijn - óók bij behoorlijk grote bedrijven.
En hoe heb je dat aangepakt? Gewoon een PHEV besteld en daarna de laadpaal via de gemeente geregeld? Of juist andersom?
Wist/weet je ook waar die laadpaal dan komt in de straat?
Hier is ook een openbare laadpaal, maar die is een straat verderop 3 à 400 meter verder. En dat is nog een enkele paal ook zag ik gisteren. Dat lijkt me niet zo handig als ik daar naar verwezen wordt.

Bij mij vertelden de autodealers dat je opladen via gewoon 220 tot noodgevallen moest beperken. Ze vertelden mij dat het niet goed voor de accu is. Alleen bij Tesla vertelden ze dat het simpelweg langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

MrAcid schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:11:
[...]

Dat zou ik niet doen. Niet opladen op zo'n plek kost je ongeveer €500...
En wie gaat dit handhaven? ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
readytoflow schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:59:
[...]

En hoe heb je dat aangepakt? Gewoon een PHEV besteld en daarna de laadpaal via de gemeente geregeld? Of juist andersom?
Wist/weet je ook waar die laadpaal dan komt in de straat?
Hier is ook een openbare laadpaal, maar die is een straat verderop 3 à 400 meter verder. En dat is nog een enkele paal ook zag ik gisteren. Dat lijkt me niet zo handig als ik daar naar verwezen wordt.

Bij mij vertelden de autodealers dat je opladen via gewoon 220 tot noodgevallen moest beperken. Ze vertelden mij dat het niet goed voor de accu is. Alleen bij Tesla vertelden ze dat het simpelweg langer duurt.
Ik heb eerst de regeling van mijn gemeente uitgespit, om te kijken of ik er eentje op redelijk normale afstand zou kunnen krijgen (in Utrecht houden ze een straal van 250m aan momenteel - woon je daarbinnen dan word je geacht van een bestaande paal gebruik te maken). Ik wonde niet binnen 250m dus heb de auto besteld en toen direct een aanvraag gedaan met de papieren die ik van de leasemaatschappij kreeg dat ik een auto besteld had.

Ondertussen weet ik waar de paal gaat komen (nagenoeg voor de deur) en zal die na alle formele procedures waarschijnlijk wel geplaatst gaan worden. Duurt nog wel 3 à 4 maanden voor hij er is, vanwege alle inspraakprocedures etc. Eerste maanden zal ik dus langer moeten lopen naar palen in de buurt.

De regelingen zijn echt per zeer verschillend per gemeente/stad dus ik zou je goed verdiepen in de materie en procedure voordat je zomaar een PHEV besteld. Kijk zeker ook naar de kant van de werkgever daarbij! Zeker als je afhankelijk bent van regelmatig opladen voor je leaseregeling, daar wordt bij mij vanuit de werkgever op gelet - de auto gaat me netto €70 méér kosten als ik niet vaak genoeg op zou laden. Dat laatste is een goeie zaak wat mij betreft, maar ik weet dat er bedrijven zijn die er veel makkelijker mee omgaan (en vervolgens heb je dus zware, meer vervuilende auto's tegen lage maandlasten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
vhal schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:34:
[...]

En wie gaat dit handhaven? ;)
Parkeerwachters?

Als er mensen op die laadpunten gaan staan met normale auto's zal ik 1 of 2 keer een briefje onder de ruitenwisser doen, maar als dat niet werkt toch echt wel de parkeerdienst bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik vraag me af of Athlon nog wel auto's op kenteken laat zetten in december. Voor mij als lease-rijder van een 14% auto (die in 2015 op 20% zit) gunstig maar voor de lease-maatschappij niet. De auto is in 2015 dan al een jaar oud op papier.

Heeft iemand hier ervaring mee? M'n bestelling moet bijv. nog geplaatst worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Daar doen ze tegenwoordig niet moeilijk over bij modellen die volgend jaar niet meer in de 14% categorie vallen. Ik zou Athlon hier gewoon even over contacteren, dan weet je zeker wat hun beleid is.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

niet alleen 14% modellen. Mijn auto is nu 20 en wordt 25%.
En ook die gaat in de laatste week van december op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
smesjz schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:41:
Ik vraag me af of Athlon nog wel auto's op kenteken laat zetten in december. Voor mij als lease-rijder van een 14% auto (die in 2015 op 20% zit) gunstig maar voor de lease-maatschappij niet. De auto is in 2015 dan al een jaar oud op papier.

Heeft iemand hier ervaring mee? M'n bestelling moet bijv. nog geplaatst worden...
Dit is een gedachte gang van 10 jaar geleden. Ik ken geen enkele Leasem die nog dit soort bekrompen regels heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bolletje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:58:
Golf GTE krijg ik elke dag wel de reclame van te horen. Lijkt me een mooie auto!

Gisteren heb ik een andere auto gekregen: een Renault Clio IV hatchback. 14%, diesel. Mijn eerste indruk is niet zo goed. Hij komt groot en log over terwijl het zicht ook niet goed is. Ook de sleutel vind ik niet prettig. Maarja, het zit ruim onder mijn leasebudget dus geen eigen bijdrage.

Ik reed voorheen in een Ford Fiesta (20%, benzine) en die was een stuk beter (fijnere stoel die meer instellingen had en het navigatiesysteem werkte echt goed), maar ik moest een wisseling doen omdat de Fiesta een huurauto was en omdat ik meer kilometers (35k) ga maken waardoor benzine niet wenselijk is.

Gelukkig kan ik de Clio nu nog een keer omwisselen (afgedwongen dat het een voorloopauto is), dus ondertussen even de pool van het bedrijf in de gaten houden. Tot 2015 zit de klus toch maar 3km van mijn huis :P
Was zelf ook niet enthousiast over de Clio na een proefrit maar qua prijs is het opzich wel een prima auto. Zou lekker even doorrijden terwijl je rustig je keuze maakt en hopen dat er nog wat leuke auto's in de 14% categorie vallen volgend jaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

@biobak: Toffe bak zo, die GTE! Hij staat bij mij ook bovenaan de shortlist.
Maak jij ook gebruik van die Car Net online diensten? Schijnbaar kun je daarmee ook via een app de status van je auto checken en navigeren/streetviewen via een WiFi hotspot op je telefoon of door het plaatsen van een extra simkaart. Ik was het aan het zoeken tijdens de proefrit, maar kon het nergens activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Carnet online is een optie. Is niet standaard.
En je hebt een telefoon nodig die met rSAP overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

t_captain schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:35:
[...]

Het hangt af van de voorwaarden van de lease. Denk aan de volgende factoren (tussen haakjes de gebruikelijke getallen bij veel bedrijven)::

* inclusief / exclusief brandstof (meestal inclusief)
Meestal inclusief? Ik heb dat 1 keer meegemaakt bij een sollicitatie, ik denk wow das een stuk meer leasebudget dan ik nu heb. Bleek uiteindelijk dat het incl. brandstof was, dus bleef veel minder auto over. Heb dat verder nog niet vaak mee gemaakt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

DarkSide schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:09:
Carnet online is een optie. Is niet standaard.
En je hebt een telefoon nodig die met rSAP overweg kan.
Ik weet dat CarNet standaard 24 maanden (?) bij de Discover Pro navigatie zit, wat weer onderdeel is van een heel aantrekkelijk pakket Executive Plus. En geldt dat rSAP voor gevallen waarin je niet, via de optie Telefoonvoorbereiding Premium, zo'n SIM poort in je dashboardkastje hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Oh. Ik het straks een Discover Pro. Maar ik had nog de optie om Carnet los aan te vinken.

Maar wat ik begreep kan je met Carnet dus File info krijgen in realtime via Google (waze??)
En kan je ook navigeren via google maps en gebruik maken van streetview
Alsmede wat zaken uitlezen via je telefoon over de status van je auto.
Voor de internetverbinding kan je óf een intere sim gebruiken in de discover pro. Óf je telefoon.
Voor beide heb je rSAP nodig. Een wifi verbinding of hotspot op je telefoon of het meer gebruikte HFP prototcol werken niet.
Mijn telefoon heeft geen rSAP dus heb de optie niet genomen.

Maar zou wel via root kunnen toevoegen. Maar zie nergens dat je Carnet sowieso 24 maanden zou krijgen.
Als dat het geval is wil ik wel kijken of ik rSAP aan de praat krijg op mijn telefoon

http://volkswagen-carnet....html#tab/open/requirement

Dus je hebt een Discover Pro nodig En je hebt de premium telefoon voorbereiding nodig.
Dat laatste heb ik niet besteld.

PS vind het wel jammer dat het niet gewoon via USB, of BT kan. Heb echt geen internet problemen op mijn telefoon. Waarom je premium perse nodig hebt is mij een raadsel behalve dan om PON te spekken.

[ Voor 21% gewijzigd door DarkSide op 17-11-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De Car-net Online diensten in de GTE zijn andere diensten dan de échte Car-net Online diensten van Volkswagen.

Super verwarrend, maar volgens mij krijg je NIET de file-informatie en Google navigatie, etc. Dat is ook (nog?) niet te bestellen op de GTE dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

De site van Volkswagen lijkt down, dus heb ik het even gecheckt via de Alphabet Fleetagent. Daar staat bij de beschrijving van optiepakket 'Executive Plus (W05)' ook het onderdeel 'Car Net Online diensten (36 maanden)'. Het klopt dat je het ook apart kan aanvinken, maar dat is dus overbodig.

Daarnaast is er nog "Telefoonvoorbereiding Premium", wat volgens mij een aparte module in het dashboardkastje is. Hier kan dan weer een kopie van je simkaart in. Maar dat lijkt me overbodig als je gewoon via bluetooth en rSAP hetzelfde kan doen.

Het is mij dus onduidelijk of die file informatie beschikbaar is zonder het plaatsen van een extra simkaart in de auto, en of rSAP beschikbaar is zonder die Telefoonvoorbereiding Premium. Ik ken rSAP verder niet, maar daarmee zou je dus je mobiele internetverbinding moeten kunnen delen via Bluetooth?

[ Voor 10% gewijzigd door Zinu op 17-11-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

De file info zou ook zonder een extra sim kaart beschikbaar moeten zijn.
Het kan via je telefoon, maar dan niet via BT maar via rSAP.

Wie weet kan iemand met VCDS het ook activeren als je geen premium BT module hebt.
En kan je zo toch via BT gebruik maken van Carnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zinu schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:42:
De site van Volkswagen lijkt down, dus heb ik het even gecheckt via de Alphabet Fleetagent. Daar staat bij de beschrijving van optiepakket 'Executive Plus (W05)' ook het onderdeel 'Car Net Online diensten (36 maanden)'. Het klopt dat je het ook apart kan aanvinken, maar dat is dus overbodig.
Klopt, maar in de GTE configuratie staan die Car-net Online diensten heel specifiek gedefinieerd, en lijken ze anders te zijn dan de normale Car-net online diensten.

Uit de prijslijst van de GTE:
Car Net Online diensten (12 maanden)
middels een app en/of gepersonaliseerde website zijn diverse functies
online te bedienen vanaf PC, tablet of smartphone
- Battery management: batterij status, starten & stoppen van opladen,
actieradius op elektriciteit
- Airconditioning: temperatuur instellen van afstand, actuele temperatuur
buiten en binnen de auto raadplegen
- Driving Data: boordcomputer data zoals gemiddeld verbruik, gem.
snelheid
- Doors & Light: Status portieren en licht
Hier de iPhone app waarmee je volgens mij alle mogelijkheden wel een beetje gehad hebt:
https://itunes.apple.com/...e-remote/id656549103?mt=8
Daarnaast is er nog "Telefoonvoorbereiding Premium", wat volgens mij een aparte module in het dashboardkastje is. Hier kan dan weer een kopie van je simkaart in. Maar dat lijkt me overbodig als je gewoon via bluetooth en rSAP hetzelfde kan doen.
Klopt, dat heb je normaal dus nodig voor die Car-net Online diensten. Wellicht zit het standaard in de GTE met het Executive pakket, maar daar reken ik persoonlijk niet op (brochure/prijslijst zegt van niet). Dat rSAP is overigens een vrij exotisch protocol qua implementatie in telefoons - de meeste gangbare modellen in NL hebben het niet (de iPhone inclusief).
Het is mij dus onduidelijk of die file informatie beschikbaar is zonder het plaatsen van een extra simkaart in de auto, en of rSAP beschikbaar is zonder die Telefoonvoorbereiding Premium. Ik ken rSAP verder niet, maar daarmee zou je dus je mobiele internetverbinding moeten kunnen delen via Bluetooth?
Fileinformatie heb je sowieso via TMC - maar dat is crap. De Car-net Online optie bied je normaal gesproken de mogelijkheid om dit via internet te krijgen, en veel gedetailleerder. Maar die optie lijkt dus op de GTE niet beschikbaar.

Car-net Online op de GTE lijkt een specifieke variant te zijn, welke alléén die specifieke functies heeft die in de prijslijst worden genoemd (zie hierboven.

Maar wellicht kan Biobak daar meer over vertellen - die heeft tenslotte de GTE al voor de deur staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
MrAcid schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:17:
[...]

Maar wellicht kan Biobak daar meer over vertellen - die heeft tenslotte de GTE al voor de deur staan. :)
Ik heb geen Google maps en live traffic in mijn navigatie inderdaad. Heb wel de Premium carkit met als telefoon een Galaxy S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Die Premium Telefoonvoorbereiding heb je als optie genomen? Of zit die er stiekem standaard al in in om de Car-net Online diensten te laten werken (laadstatus uitlezen enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Inderdaad, dat is de vraag. Ik zou zeggen, kijk eens in je dashboardkastje: https://www.youtube.com/watch?v=iknXZfK4U9o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Nee, heb ik apart aangevinkt op de optielijst. Ik had in mijn vorige auto ook premium en heb het daarom weer genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

En dat is dus de optie waarbij, als je er een extra simkaart in plaatst, je toegang hebt tot online diensten als Google Maps en Live Traffic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mits je die Car-net Online diensten kunt afsluiten voor jouw type auto - wat bij de GTE dus even de vraag is. Want die Car-net Online diensten op de prijslijst zijn andere diensten dan die Live Traffic en Google Maps, zoals ik in mijn eerdere post aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zinu schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:42:

De VW site lag er waarschijnlijk uit vanwege de op hande zijnde update van het kaartmateriaal voor de navigatie units (komt eind van deze week ter beschikking). Ik en (meerdere mensen) heb(ben) bij VW aangegeven dat de manier van downloaden niet écht vriendelijk was door dat de site gewoon afdwong dat je de securitysettings van de browser naar beneden bijstelde doordat third-party cookies vertrouwd moesten worden, ook als ze niet sessiegebonden waren (cookies van "Here", de leverancier van het kaartmateriaal). Die setting gold daarna voor alle websites....... :o

Als je trouwens de keuze krijgt tussen het gebruik van het rSAP protocol óf het gebruik van een extra SIM met een eigen data-abo (én nummer) dan zou ik persoonlijk voor dat laatste kiezen. rSAP is niet echt meer van deze tijd en mist ook functionaliteit t.o.v. het tegenwoordig standaard gebruikte HFP (niet voor niets dat veel telefoons 't niet ondersteunen). Met rSAP valt bijvoorbeeld je gesprek wég als je de auto verlaat en het contact uitzet, iets wat ik dus regelmatig doe als ik bij een klant/op m'n werk arriveer terwijl ik nog een actief gesprek heb.
Met het HFP pakt je telefoon 't gesprek gewoon verder op middels de ingebouwde microfoon en speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Maar is het nog wel zo dat je iPhone geactiveerd blijft via Bluetooth als je een extra sim met ander abonnement in je Premium Carkit stopt.. Ik wil blijven bellen via mijn iPhone, maar de data voor Car-Net moet hij via de andere sim ophalen..

Snap niet dat ze het zo moeilijk hebben gemaakt, echt nergens voor nodig in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:34
Voor de mensen die een Golf hebben besteld. Indicatie leverweek was 50. Maar zojuist telefoontje dat hij vanmorgen van de vrachtwagen rolde.
Helaas nog wel 2 weken wachten voor ik hem af mag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Ik had de mijne binnen 2 weken :9 Een uit de voorraad die helemaal was zoals ik hem wilde _/-\o_

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:31
Ik ben even in dat Premium carkit / Car-net gebeuren gedoken. Het komt erop neer dat je 2 opties hebt:
  • Dual SIM aanvragen en deze in het SIM slot steken
  • SIM uit telefoon via bluetooth en rSAP (oud Nokia protocol dat niet ondersteund wordt door iPhone en beperkt door Android toestellen) beschikbaar stellen voor GSM/UMTS zender auto
Beide opties hebben als nadeel dat je telefoon geen (data)verbinding meer heeft! Je kunt er dus niet meer mee bellen (maar dat kan via de carkit), maar Whatsapp en Flitsmeister werken ook niet meer...

De nieuwste versie van de Premium carkit heeft echter weer een WIFI hotspot, dus je kunt hier met je telefoon mee connecten om alsnog een dataverbinding te hebben. Ik had hier wel eens over gelezen en destijds ontging mij het nut van deze feature, maar nu ik begrijp hoe de boel in elkaar steekt ben ik er wel blij mee.

Lekker op tijd uitgezocht :S (heb auto een tijd geleden besteld met deze opties), maar op papier ziet het er allemaal goed uit i.c.m. mijn Samsung Galaxy S3. Nu nog hopen dat het in de praktijk zo werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Ik heb gisteren gekeken in mijn dashboardkastje en heb gewoon een SIM slot. Maar geen Dual SIM en heb een MicroSIM dus weet niet of die past. En om elke keer de SIM uit mijn telefoon te halen zie ik ook niet zitten. Sowieso twijfel ik over de nuttigheid van de functie

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Je kan toch gewoon een extra simkaart aanvragen bij je provider voor een paar euro? Of geeft dat complicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:31
Nuttigheid van de functie:
  • I.c.m. Car-net online: de enige manier om Car-net van een dataverbinding te voorzien, dus eerder noodzaak dan nut
  • Je maakt gebruik van de externe GSM antenne van de auto, dus betere ontvangst (je telefoon zit in een kooi van Faraday)
  • GSM zender van telefoon wordt uitgeschakeld, dus accu gaat veel langer mee
  • Nog wat features die niet persé nuttig zijn, zoals toegang tot SMS vanuit de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Roekeloos schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:10:
De nieuwste versie van de Premium carkit heeft echter weer een WIFI hotspot, dus je kunt hier met je telefoon mee connecten om alsnog een dataverbinding te hebben. Ik had hier wel eens over gelezen en destijds ontging mij het nut van deze feature, maar nu ik begrijp hoe de boel in elkaar steekt ben ik er wel blij mee.
Werkt op zich goed, alleen moet je elke keer de navigatie toestemming geven om WLAN toegang aan je telefoon te geven (op OK drukken op het scherm).
Zinu schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:23:
Je kan toch gewoon een extra simkaart aanvragen bij je provider voor een paar euro? Of geeft dat complicaties?
Volgens mij moet je je telefoon dan elke keer in de vliegtuig stand zetten. Want ze moeten naar je auto bellen en niet je mobiel :)

[ Voor 21% gewijzigd door biobak op 18-11-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:29
Mijn GTE wordt a.s. vrijdag of maandag uitgeleverd :)
Ik heb de optie executive plus zonder premium telefoon voorbereiding.

Er zit 36 maanden carnet diensten bij. Hierbij kan je o.a. de wagenstatus en het interieur voorverwarmen. Dus ik neem aan dat dit alleen gaat werken als je ergens een SIM kwijt kunt....

Ik zal dit navragen en hier posten als ik meer weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die SIM moet ongetwijfeld ergens gestoken worden waar de zon nooit schijnt. Of dat in de auto of elders is kan ik alleen niet zeggen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
blyzard schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:43:
Mijn GTE wordt a.s. vrijdag of maandag uitgeleverd :)
Ik heb de optie executive plus zonder premium telefoon voorbereiding.

Er zit 36 maanden carnet diensten bij. Hierbij kan je o.a. de wagenstatus en het interieur voorverwarmen. Dus ik neem aan dat dit alleen gaat werken als je ergens een SIM kwijt kunt....

Ik zal dit navragen en hier posten als ik meer weet...
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 19:46
Zelf twijfel ik nogal tussen de VW Golf GTE en de Audi A3 Etron.
Waarbij de Golf 93 euro netto in de maand goedkoper is als de Etron.
De golf is dan volledig aangekleed op 45K, de Audi is redelijk aangevuld op 52K.

Nadelen GTE:
- Houding achter het stuur, de Audi zit voor mijn gevoel fijner;
- Pianolak interieur;
- Navigatie systeem touchscreen zit dadelijk onder de vette vingers/ plaatsing het leidt af;
- Geen speaker upgrade mogelijkheden;
- Proefrit ervaring inhouden bij wegrijden stoplicht, leek erop alsof de auto moest nadenken zowel in elektrisch als benzine;
- Donkeren kleuren op de GTE.

Pluspunten
+ Netto maandelijkse prijs 93 extra salaris;
+ Eventuele trekhaak al heb ik niks om te trekken.

Ik stoorde mij met name aan het inhouden van de auto bij het uit stilstand wegrijden. De vraag is, is dit exemplarisch / inleren bak of komt dit vaker voor. Daarnaast heeft de Audi A3 hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik zou dan voor de A3 gaan. Dat elektrische gedoe (opladen, het extra gewicht van de auto, straks misschien nog extra regeltjes / bedragen aftikken als je de cijfers niet haalt) geloof ik nog niet helemaal in, dan liever iets meer betalen voor iets wat helemaal jouw ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:11:
Ik zou dan voor de A3 gaan. Dat elektrische gedoe (opladen, het extra gewicht van de auto, straks misschien nog extra regeltjes / bedragen aftikken als je de cijfers niet haalt) geloof ik nog niet helemaal in, dan liever iets meer betalen voor iets wat helemaal jouw ding is.
Je weet dat de A3 Etron ook elektrisch is, eigenlijk hetzelfde systeem als de GTE?

Pagina: 1 ... 5 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.