Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het oude deel was al wat jaren oud en had 10k posts. Tijd voor een nieuw deel, ook om de zoekbaarheid in het topic te verbeteren.

Het topic is bedoelt voor alle omtrent de keuze van jouw nieuwe leaseauto. Vragen, advies, vergelijkingen het mag hier allemaal.

Als je de keuze hebt gemaakt, meldt dat dan hier ook, leuk voor de statistieken. Meld er ook het contract bij (kilometrage/duur/kosten). Hoewel elk leasecontract anders is, kan het een mooi overzicht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:02

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

readytoflow schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:35:
[...]

Tja...Dat gaat toch wel gebeuren hoor. Ik denk niet dat je een V60 PHEV gaat kwijt rijden.
En die dingen worden alleen maar beter ontwikkeld. De gemiddelde auto kan nu eenmaal niet op tegen een beetje elektromotor.

Ach je moet maar denken, je bent in ieder geval sneller met je kerstboom in de kofferbak dan zij met de kerstboom op het dak :+ .

Is de Skoda Octavia 1.6DSG BL Elegance niet ergens in het buitenland te verkrijgen met ACC? Scheelt me potverdorie een hoop centjes t.o.v. de 2.0TDI Octavia en de 1.6TDI Passat. Zijn de merken toch niet helemaal vrij in hun doen en laten bij VAG.
Dat zie ik inderdaad erg vaak voorbij komen, ook via het Skoda forum. De 'base' spec is per land weer anders, hij is bijvoorbeeld kaler in Tjechie en in de UK zitten parkeersensoren er schijnbaar weer standaard in op de RS (bij mij in NL niet).

Nu de scout uitgebracht is kunnen wij alleen de 150pk diesel krijgen, terwijl de UK hem gewoon met de 184pk diesel kan bestellen.

Why? Als de bouw-orders toch naargelang bestelling gaan is er toch geen geld verloren de optie in ieder geval aan te bieden? Ik begrijp dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

HTT-Thalan schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:46:
[...]

Dat zie ik inderdaad erg vaak voorbij komen, ook via het Skoda forum. De 'base' spec is per land weer anders, hij is bijvoorbeeld kaler in Tjechie en in de UK zitten parkeersensoren er schijnbaar weer standaard in op de RS (bij mij in NL niet).

Nu de scout uitgebracht is kunnen wij alleen de 150pk diesel krijgen, terwijl de UK hem gewoon met de 184pk diesel kan bestellen.

Why? Als de bouw-orders toch naargelang bestelling gaan is er toch geen geld verloren de optie in ieder geval aan te bieden? Ik begrijp dat niet.
Simpel, 184pk is meer uitstoot, meer uitstoot is meer co2, meer co2 is meer belastingen, meer belastingen is minder verkopen. (lees dit alsof je "anger leads to pain" leest.. )

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja en het lijkt mij makkelijker produceren. Net zoals het vreemd is dat overal om ons heen de L&K al leverbaar is en hier nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 17:11
Even voor de statistieken ;):

Medio december verwacht ik de Volkswagen Golf VII Highline, sunset red, 1.2 TSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

pjottum schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:55:
[...]

Simpel, 184pk is meer uitstoot, meer uitstoot is meer co2, meer co2 is meer belastingen, meer belastingen is minder verkopen. (lees dit alsof je "anger leads to pain" leest.. )
In de UK zijn ze ook heel uitstootbewust hoor... de vRS versie stoot 'slechts' 119 gram uit en daarmee is de taxation op dit model slechts 30 pond per jaar. Even ter vergelijking: In NL is deze zelfde auto goed voor 383 euro per kwartaal. De scout zit standaard op 129 gram (voor de 150pk versie) dus zal een schaal hoger liggen.

In NL vallen ze allemaal in de 25% bracket dus het is niet alsof mensen er meer of minder voor moeten dokken. Daarom zou ik juist hier verwachten dat je de zwaardere scout kunt bestellen. Het is niet alsof wij minder campingvolk hebben en ook wij hebben moederpoelen en wintersporters.

Ach fuck it, ik ben gewoon zuur dat ik het zonder 4x4 moet doen in mijn RS :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je hem nu dan al?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nee, helaas, ik moet nog een hele poos wachten.

Althans, zo voelt het. Ze staat morgen om half 10 op me te wachten bij de Skoda dealer, onder een doekje met een bordje met mijn naam ervoor, en een lege plaats achterop de parking waar ik de BMW vaarwel mag zeggen :+.

Ondertussen is het alweer van half Augustus geleden dat ik besteld heb, dus ik heb wel het nodige geduld moeten tonen!

Ze zijn vandaag zelfs even met de wagen langs de Kwikfit gereden voor mij om gelijk de winterbanden eronder te gooien, scheelt mij weer een halve dag. :*) service van Skoda.

[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-10-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
En wat voor BMW gaat er nu de 2e hands markt op ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:15
Ik zal binnenkort ook weer eens een keuze moeten maken omdat iemand beslist heeft mijn auto een stukje korter te maken: http://i.imgur.com/jXmvjX9.jpg

Nu je ziet al aan het model dat ik een familie heb en dus een grote wagen wil met veel plaats in.

Mijn oog was voorlopig gevallen op een Skoda Superb Combi of een Peugeot 508 SW. Motorisatie zal sowieso toch de laagste versie zijn i.v.m. met emissie regeling bij ons op het werk (je krijgt een euro meer budget per maand als je motor onder de 135gr/km co2 uitstoot; mijn huidige was 109 offciciëel dus dat was 135 - 109 = 26 euro meer budget)

Heeft er iemand ervaringen met een van beide auto's en wilt hij/zij die delen? Of eventueel andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

readytoflow schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:40:
En wat voor BMW gaat er nu de 2e hands markt op ook alweer?
320d EDE Sedan Executive. Staat als businessline op kenteken, de rest is blijkbaar achteraf ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
X-DraGoN schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:52:
Ik zal binnenkort ook weer eens een keuze moeten maken omdat iemand beslist heeft mijn auto een stukje korter te maken: http://i.imgur.com/jXmvjX9.jpg

Nu je ziet al aan het model dat ik een familie heb en dus een grote wagen wil met veel plaats in.

Mijn oog was voorlopig gevallen op een Skoda Superb Combi of een Peugeot 508 SW. Motorisatie zal sowieso toch de laagste versie zijn i.v.m. met emissie regeling bij ons op het werk (je krijgt een euro meer budget per maand als je motor onder de 135gr/km co2 uitstoot; mijn huidige was 109 offciciëel dus dat was 135 - 109 = 26 euro meer budget)

Heeft er iemand ervaringen met een van beide auto's en wilt hij/zij die delen? Of eventueel andere suggesties?
Pfff....Wat een regelingen hebben ze zo hier en daar zeg! Wat een gedoe!

Maar ik zou de 508SW omruilen voor een 308SW want die heeft meer ruimte in de kofferbak. Is nog eens goedkoper ook en komt mooi overeen met die rare regeling bij jullie. :+

Ik weet niet wat je eisen zijn qua luxe? Anders een Nieuwe Mondeo Wagon of een Passat Variant beide zijn zeer ruim qua kofferruimte (Passat nog ruimer dan de Superb)

Maar ik denk dat een SuperB Amb. BL. aan alle wensen gaat voldoen. Die is waarschijnlijk al luxer dan je Octavia (ook een Ambition zo te zien?).

Wel balen want ik vermoed dat je nu 14% rijdt en er is grote kans dat je nieuwe keuze minimaal 20% gaat worden nu het al bijna november is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

readytoflow schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:30:
[...]

Wel balen want ik vermoed dat je nu 14% rijdt en er is grote kans dat je nieuwe keuze minimaal 20% gaat worden nu het al bijna november is.
d:)b

https://www.flitsservice....j-verzekering-t86700.html

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
readytoflow schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:30:
[...]
Mja, ik ben van België dus bovenstaande zegt compleet niets voor mij.

Overigens ga ik wel eens naar de Mondeo kijiken en de Passat Variant, lijken me inderdaad ook goede opties. Ik zoek verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Belgie? Oh...Dan zou ik zeker de Passat eens bekijken! of dan inderdaad een luxe SuperB of gewoon de nieuwe E-Klasse. 'Jullie' krijgen bijna geld toe bij een auto van de zaak.

(ja, hier druipt enige jaloezie van af inderdaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:24
readytoflow schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:46:
Belgie? Oh...Dan zou ik zeker de Passat eens bekijken! of dan inderdaad een luxe SuperB of gewoon de nieuwe E-Klasse. 'Jullie' krijgen bijna geld toe bij een auto van de zaak.

Dat had ik al met meer regels bij onze zuiderburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

readytoflow schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:46:

In België moet je ook wel een luxe auto hebben met die wegen daar :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Aanstaande vrijdag is het dan eindelijk zover. De nieuwe lease auto staat klaar bij de dealer. Oude XC60 inleveren :/ en nieuwe Outlander PHEV ophalen O-). Ben erg benieuwd hoe de Nappa bekleding is geworden. Ergens in het weekend zal ik enkele foto's aanleveren.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04
Dat is best wel een interessante uitspraak, vraag me af of de verzekering nog in hoger beroep gaat :)

Hoe zou het eigenlijk zijn als de auto al wel bijtelling had, en het bijtellingspercentage bleef gelijk, maar de BPM was per 1-1 meer geworden voor deze auto? Die wordt ook meegenomen in de cataloguswaarde waar je bijtelling over betaalt, dus je betaalt meer bijtelling ook al is het bijtellingspercentage hetzelfde. Zou het dan ook vergoed worden?

[ Voor 32% gewijzigd door Tankiej op 29-10-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Zware Unit schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:25:
Aanstaande vrijdag is het dan eindelijk zover. De nieuwe lease auto staat klaar bij de dealer. Oude XC60 inleveren :/ en nieuwe Outlander PHEV ophalen O-). Ben erg benieuwd hoe de Nappa bekleding is geworden. Ergens in het weekend zal ik enkele foto's aanleveren.
Outlander PHEV mooie bak ! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar volgens mij niet makkelijk om je XC60 achter te laten voor een Outlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:32:
[...]

Outlander PHEV mooie bak ! :).
Ik vind hem er van binnen eerlijk gezegd vrij goedkoop uit zien. Vooral dat navigatie ding, is gewoon een losse radio in een frame. Dat kan echt 100x netter.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ja het blijft wel een Japanner, ze hebben daar geen smaak zoals bij een Italiaan bijvoorbeeld.

Ik kan een Audi bv ook niet mooi vinden, maar goed dat is smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:41:
Ja het blijft wel een Japanner, ze hebben daar geen smaak zoals bij een Italiaan bijvoorbeeld.

Ik kan een Audi bv ook niet mooi vinden, maar goed dat is smaak.
Een Audi is iig netjes afgewerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:49
Ik mag er ook één uitzoeken, ik ga waarschijnlijk voor een V40 D4. Op de zaak kopen ze auto's, budget is rond de € 35.000. Daar heb je net geen Ocean Race met 18" en een trekhaak voor :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
DennusB schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:42:
[...]

Een Audi is iig netjes afgewerkt :P
Dat zeker ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:43:
Ik mag er ook één uitzoeken, ik ga waarschijnlijk voor een V40 D4. Op de zaak kopen ze auto's, budget is rond de € 35.000. Daar heb je net geen Ocean Race met 18" en een trekhaak voor :)
Beetje van de prijs aflullen bij de dealer moet wel kunnen toch ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 08:49
DennusB schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:45:
[...]

Beetje van de prijs aflullen bij de dealer moet wel kunnen toch ? :)
Klopt, maar het budget is catalogus waarde. Dat trucje is helaas bekend :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Op de zaak kopen ze auto's, budget is rond de € 35.000.
Oef, blij dat wij die regeling niet hebben. Daar heb je relatief weinig auto voor (in D segment+ en boven in het C segment)... Is dat functie-afhankelijk of bedrijfsbreed? Want anders dan is het zaak om zo snel mogelijk te groeien om je auto-budget omhoog te krijgen :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

AllSeeyinEye schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:50:
[...]

Oef, blij dat wij die regeling niet hebben. Daar heb je relatief weinig auto voor (in D segment+ en boven in het C segment)... Is dat functie-afhankelijk of bedrijfsbreed? Want anders dan is het zaak om zo snel mogelijk te groeien om je auto-budget omhoog te krijgen :)
Mwoah. Als je het op een akkoordje kunt gooien met je baas kun je voor dat bedrag (na aftrek van alle subsidies) wel een Tesla voor de deur parkeren. Kun je tegen 4% rondsnorrenzoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:46:
[...]

Klopt, maar het budget is catalogus waarde. Dat trucje is helaas bekend :)
After-market monteren = geen catalogus waarde.

Gratis leer, 19" zomervelgen, 18" wintervelgen, elektrische inklapbare trekhaak, standkachel, dakdrager en dakkoffer!

Ideale regeling! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Deveon schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:30:
[...]

After-market monteren = geen catalogus waarde.

Gratis leer, 19" zomervelgen, 18" wintervelgen, elektrische inklapbare trekhaak, standkachel, dakdrager en dakkoffer!

Ideale regeling! ;)
Audio upgrade, dvdschermen in de hoofdsteunen, chipje erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
DennusB schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:40:
[...]

Ik vind hem er van binnen eerlijk gezegd vrij goedkoop uit zien. Vooral dat navigatie ding, is gewoon een losse radio in een frame. Dat kan echt 100x netter.
Idd enorm cheap ass navigatie systeem. Misschien over een paar maanden een CarPlay ready 2 din device erin. Interieur vind ik standaard ook niet al te best, vandaar nieuwe bekleding (incl. Stuur). Helaas kan je het goedkope plastic niet vervangen... Haha

[ Voor 52% gewijzigd door Zware Unit op 29-10-2014 17:17 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maar goed, hij kost dan ook 50k vanwege ons belastingsysteem, niet? In een ander land zou de prijs meer navenant de kwaliteit en uitrusting geweest zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-10-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Mag je nou aftermarket chiptuning laten doen bij een 7%, 14% of 20% auto? En doen zoek ik uiteraard niet het moraalridders antwoord.
Ik zal waarschijnlijk een 20% of 25% auto nemen, maar die 20% kan wel wat meer pit gebruiken.
Ik hoor bij velgen van de dealers dat je die gewoon kan verwisselen omdat het gaat om het moment dat de auto op kenteken komt te staan?

Het duurt nog steeds een hele tijd voor ik mag gaan kiezen. dus blijf alles vergelijken.
Mercedes is afgevallen wat mij betreft. Die is of te karig, of te duur.
Nieuw op de lijst is de Passat 1.6DSG HL met nog wat pakketten fiscaal €48.500,- Past net. kost me wel netto €420,-
Skoda Octavia blijft nog rondzwerven ben benieuwd wat de 25% L&K gaat doen. Zal ook netto €430,- gaan kosten denk.

of anders een 1.6DSG Octavia (maar die heeft geen ACC :( ) wel alles erop en eraan (Maar zoiets heb ik al ongeveer gehad en wil wel eens wat anders). Kost me €350,-pm

Maar ik blijf toch wel elke keer terugvallen op de 20% qashqai Tekna 1.5dCi. Erg luxe. Weer eens wat anders en kost me maar €295,- per maand.

Die laatste 2 bieden genoeg ruimte voor leuke opties als een standkachel en een DVD systeem.
Zou ik die laatste 2 mogen laten chippen? Vooral de Qashqai kan dat wel gebruiken eigenlijk.
A ) Hoe staan de LM daar tegenover?
B ) Hoe staan onze vrienden van de belastingdienst daar tegenover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 09:53
@readytoflow en de Mazda 6 Sportbreak? Ik vind het een erg mooie wagen en die is standaard al behoorlijk uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik vroeg me juist pas af of dit zou kunnen... Zou dit ook betekenen dat je bij een total loss door eigen schuld je nieuwe bijtelling op de cascoverzekering van je eigen leasemaatschappij kan verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
rickjehh schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:20:
@readytoflow en de Mazda 6 Sportbreak? Ik vind het een erg mooie wagen en die is standaard al behoorlijk uitgerust.
Neh...Niet echt mijn ding. Heb hem gezien toen ik voor de CX5 ging kijken (waar ik ook in afwachting ben wat de facelift nog meer voor nieuws brengt). zit een beetje tussen het servet en het tafellaken. Dan heb ik liever een Octavia of een Passat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 09:53
readytoflow schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:33:
[...]

Neh...Niet echt mijn ding. Heb hem gezien toen ik voor de CX5 ging kijken (waar ik ook in afwachting ben wat de facelift nog meer voor nieuws brengt). zit een beetje tussen het servet en het tafellaken. Dan heb ik liever een Octavia of een Passat.
Het moet inderdaad je smaak zijn maar het grappige is dat ik eerder voor een Mazda 6 dan een Octavia of Passat zou kiezen. Ook omdat ik het een mooiere en opvallendere verschijning vind. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Officieel mag je geen aanpassingen aan de auto doen zodanig dat het de bijtelling negatief beïnvloedt.

Echter bijna iedere collega legt andere velgen onder zijn 14%-bijteller (of 20%), dat mag eigenlijk ook niet maar wordt tot nu toe gedoogd (zie voorgaand topic hieromtrent). Heb ook een paar collega's die het voor elkaar hebben gekregen om de leaseauto's te chiptunen, maar dit wordt niet vaak gehonoreerd en kan nou ook niet precies zeggen waardoor het soms wel, en soms niet lukt.

Oftewel: vraag het je leasemij. Grote kans dat je eerst nul op rekest krijgt, maar wellicht dat je met een concreet voorstel van een gerenommeerde tuner al meer kans maakt. Derde optie is ook een soort powerbox, dit is echter een slechte vorm van de boordcomputer om de tuin leiden en wordt in sommige gevallen ook door de boordcomputer gemeld na uitlezen bij de dealer.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

readytoflow schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:17:
Mag je nou aftermarket chiptuning laten doen bij een 7%, 14% of 20% auto? En doen zoek ik uiteraard niet het moraalridders antwoord.
Volgens de documentatie van verschillende tuners wijzigen de Co2 cijfers niet bij hun aanpassingen.
Als je dat zwart op wit kunt krijgen inclusief eventueel een meting o.i.d. lijkt het me dat je erg sterk staat.
De logica klopt ook wel, doch mensen kopen een tune 99% van de keren om dat extra vermogen ook te gebruiken, en dan stijgt de uitstoot uiteraard wél.

Ik zou me om de belastingdienst nog niet echt druk maken, meer over hoe je het garantietechnisch moet afhandelen. Je wilt niet voor een motorschade á 3000 euro opdraaien omdat de tune over de top bleek te zijn. Meld je dus wel bij een tuner die weet wat hij doet, wat de motor kan, en, als het mogelijk is, eentje die ook een vorm van garantie bied.

Dat laatste niet alleen op de motor zelf maar ook op eventueel wipen bij een software update. Sommigen bieden aan dat je na een beurt bij de garage waarbij de software gewist werd, terug mag komen zodat zij de tune terug kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
RomeoJ schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:59:
Officieel mag je geen aanpassingen aan de auto doen zodanig dat het de bijtelling negatief beïnvloedt.

Echter bijna iedere collega legt andere velgen onder zijn 14%-bijteller (of 20%), dat mag eigenlijk ook niet maar wordt tot nu toe gedoogd (zie voorgaand topic hieromtrent). Heb ook een paar collega's die het voor elkaar hebben gekregen om de leaseauto's te chiptunen, maar dit wordt niet vaak gehonoreerd en kan nou ook niet precies zeggen waardoor het soms wel, en soms niet lukt.

Oftewel: vraag het je leasemij. Grote kans dat je eerst nul op rekest krijgt, maar wellicht dat je met een concreet voorstel van een gerenommeerde tuner al meer kans maakt. Derde optie is ook een soort powerbox, dit is echter een slechte vorm van de boordcomputer om de tuin leiden en wordt in sommige gevallen ook door de boordcomputer gemeld na uitlezen bij de dealer.
Dat mag wel, zoals in het vorige topic ook al een aantal keren is aangegeven.

Chiptuning wordt door leasemaatschappijen vaak niet toegestaan vanwege de garantie. In sommige gevallen neemt de importeur de garantie over, maar vaak vervalt je garantie.

[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 29-10-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Kan je zoiets niet gewoon via de dealer zelf regelen? Is de garantie en update ook meteen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Doen ze niet, want dan draaien ze zelf voor eventuele kosten op, en die gaan de marge op een auto direct te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dealer garantie is vaak niet genoeg, ze willen importeur garantie. Dealers gaan nog wel eens failliet, kan je naar de garantie fluiten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dit is de standaard LM van het bedrijf (er wordt ook wel eens een andere mij. ingeschakeld).
Die zegt er het volgende over zie ik nu:

Mag ik mijn leaseauto laten chiptunen?
Het is mogelijk dat u uw leaseauto laat chiptunen. Voordat chiptuning mag worden uitgevoerd moet er altijd toestemming worden gevraagd bij J&T Autolease, afdeling Technisch Beheer. Chiptuning wordt gezien als een toevoeging van een extra accessoire waardoor uw leasetarief wordt verhoogd. Wordt later geconstateerd dat er zonder toestemming van J&T Autolease chiptuning is uitgevoerd, dan worden alle kosten van zowel het terugbrengen van de auto in oorspronkelijke staat als de extra kosten die zijn gemaakt in de periode dat de chiptuning op de auto aanwezig was in rekening gebracht.

Chiptuning kan alleen volgens de auto-importeurvoorschriften bij een dealer van het betreffende automerk worden uitgevoerd en alleen toegestaan mits de fabrieksgarantie van toepassing blijft

Maar dealers doen dit dus niet begrijp ik van jullie. Dus een beetje een drogreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dealers doen het nog wel eens maar de meeste importeurs bieden er dan geen garantie meer op. Dus dan heb je dealer garantie en geen importeur/fabriek garantie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik zal wel eens bij een dealer langsgaan voor wat info. Kijken of die me wat wijzer kunnen maken. Maar de dichtstbijzijnde, toch behoorlijk grote, nissandealer keek me al vragendaan toen ik over een standkachel begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zie het nog wel even aan. Athlon vermeld dat het geen probleem is mits de garantie behouden blijft. JD geeft geen fabrieksgarantie maar staat wel gekend als een fatsoenlijk tuningbedrijf. En ik ga echt niet naar ABT! DLD rijden voor een tune van 2400 euro, dat is het me niet waard. JD biedt een veel lagere prijs...

Eerst maar eens inrijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik begrijp uit jouw woorden dat je het ook na ingang van je leasecontract nog kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat geld voor heel veel zaken, je kan van alles nog achteraf laten inbouwen als je dat wilt. Je betaald alleen vaak meer. Ze verrekenen het gewoon met de leaseprijs voor de resterende periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Klopt, heb ik ooit ook gedaan voor een module waarmee ik een iPod op de radio kon aansluiten. De kosten werden gewoon over de rest van de looptijd uitgesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zou een tune in mijn geval gewoon zelf (moeten) betalen hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Oh, ok! Had ik nog niet eerder gehoord dat je je contract tussentijds met opties kan aanpassen. Zelf betalen zou ik in ieder geval nooit doen.
Je hebt er zin in vandaag zie ik HTT... Veel plezier met je nieuwe speeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
readytoflow schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:17:
Geen moraalridder maar petrolhead hier. Chiptuning != tuning. En turbo's = valsspelen, 25 jaar geleden konden we al (kortstondig) 1400pk uit 1500 cc halen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Thanks, even wat te eten naar binnen proppen en ik ben weg :).
Eens, maar laten we beseffen dat we hier binnen het referentiekader van de leaserijder zitten. Als je een motor fatsoenlijk wil opwaarderen (om er maar even een andere term aan te geven) moet je alle onderdelen overwegen, meten en indien nodig aanpassen.

Gelukkig heeft de fabrieksmotor van tegenwoordig redelijk wat toleranties waardoor er met de geleverde delen nog wel wat mogelijk is. Ik ben alleen benieuwd of zo'n cheaptune (laten we het zo noemen ;)) de motor ook nog lekker laat draaien in de Sahara of in Noord-Zweden.

[ Voor 84% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-10-2014 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HTT-Thalan schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 06:45:
Ik zou een tune in mijn geval gewoon zelf (moeten) betalen hoor ;).
Dat zou ook kunnen, net wat de afspraken met de leasemij zijn. Vaak wilt een dealer het nog wel gratis doen als je dan bij hem besteld en de leasemij ze niet teveel uit knijpt. Tenminste dat bood toen Vireo aan bij mij. Uiteindelijk alleen geen MiTo genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:45

Gast1981

room with a moose!

Voorheen (en misschien nu ook nog wel) kon je bij VAG affabriek laten tunen. Dit moet je dan vooraf bij de leasemij aangeven en omdat het affabriek gebeurt is het incl alle reguliere garanties, dus wat dat betreft geen probleem. Met het oog op onderhoud e.a. komt het leasebedrag dan wel een tikkie hoger. Althans, dat werd mij een jaar of 4 geleden bij mijn vorige leasekeuze duidelijk gemaakt door zowel Athlon als de dealer.

Aftermarket is zoals hier al gezegd natuurlijk een ander verhaal m.b.t. de garantie. Hier is geen pasklaar antwoord voor, dus vraag het gewoon bij de leasemij na (en bij je toekomstige tuner). Of waag de gok en doe het buiten de leasemij om, met het risico dat bij bepaalde onderhoudskosten e.e.a. wordt uitgezocht en alle kosten buiten garantie op je eigen bordje terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

*O*

Foto's volgen nog.

Vroom vroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Gast1981 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:20:
Voorheen (en misschien nu ook nog wel) kon je bij VAG affabriek laten tunen. Dit moet je dan vooraf bij de leasemij aangeven en omdat het affabriek gebeurt is het incl alle reguliere garanties, dus wat dat betreft geen probleem. Met het oog op onderhoud e.a. komt het leasebedrag dan wel een tikkie hoger. Althans, dat werd mij een jaar of 4 geleden bij mijn vorige leasekeuze duidelijk gemaakt door zowel Athlon als de dealer.

Aftermarket is zoals hier al gezegd natuurlijk een ander verhaal m.b.t. de garantie. Hier is geen pasklaar antwoord voor, dus vraag het gewoon bij de leasemij na (en bij je toekomstige tuner). Of waag de gok en doe het buiten de leasemij om, met het risico dat bij bepaalde onderhoudskosten e.e.a. wordt uitgezocht en alle kosten buiten garantie op je eigen bordje terecht komen.
Voorheen kon dat bij VAG omdat Pon (importeur) de garantie overnam. Dat doet Pon nu niet meer, dus staan leasemij's het ook niet meer toe om te chiptunen bij VAG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Veel plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hij rijdt toch anders dan z'n BMW kwam 't ie achter... :+

Afbeeldingslocatie: http://i211.photobucket.com/albums/bb224/pepitko/octavia1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Behoorlijk :P. Er liggen reeds winterbanden onder, de grip is wat minder in dit natte weer dus snelle bochten geven visuele feedback in het display. Gelukkig blijft de achterkant vooralsnog netjes in het spoor.

Maar dat geluid... ik wilde het uitstellen maar ik kon het niet laten op die vRS knop te drukken en 'sport' modus te kiezen. Het is gewoon verslavend, je wilt gas blijven geven om die V6 ronk te horen, ook al wéét je dat het niet echt is. Het voelt gewoon sneller :+.

En die sub in de koffer was echt nodig. Er ligt nu een stevige bas door de hele auto die je ook echt voelt, niet alleen hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Moet je wel snel zijn, als je die nog met 14% bijtelling wilt hebben :) ze hebben iets van 6 weken levertijd op het moment, dus het kan nog als je snel bent!

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

ralpje

Deugpopje

RemcoDelft schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:24:
[...]

Ik vroeg me juist pas af of dit zou kunnen... Zou dit ook betekenen dat je bij een total loss door eigen schuld je nieuwe bijtelling op de cascoverzekering van je eigen leasemaatschappij kan verhalen?
Dat betwijfel ik. Je bent dan namelijk zelf verantwoordelijk voor de schade, in dit geval had de tegenpartij schuld (en verhaal je extra kosten dus op de tegenpartij).

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/410281742.jpg

Zoals verwacht een panty erover met bloemen erbij :P. Even al het papierwerk geregeld, de BMW overgedragen en een korte uitleg van de systemen gehad. En gelijk een verrassing: Ondanks dat ik die niet geconfigureerd/besteld had, toch een DAB+ tuner erin! Mooi meegenomen van Skoda :).

Even langs kantoor, en daarna door naar mijn thuiskantoortje in Breda op een wat rustiger gedeelte van de dag (a27 was een ramp vanmorgen, zul je net zien). En hoe rijdt het?

In één woord: Briljant. Deze auto voelt veel lichtvoetiger dan de BMW, je hebt het gevoel dat er minder 'overhead' meedoet en je echt een machine bedient, eentje die er de hele tijd vandoor wil gaan en waar je dus bovenop moet zitten. Die gruwelijk vette grommen uit het vooronder wanneer je het gaspedaal beroert zijn echt verslavend. De sportstoelen zijn lekker stevig en alhoewel ik initieel moest wennen aan het ontbreken van de stoelkanteling heb ik vrij snel een lekkere zitpositie gevonden.

De muziek rámt letterlijk door de auto, maar door die dynamat overal kan het natuurlijk ook geen kant meer op. Ik moet nog even mijn weg vinden door het zeer uitgebreide menu en vanzelfsprekend een beetje met allerlei settings spelen de komende dagen en ook nog een goed plekje voor de telefoon vinden waarbij ik Flitsmeister in de gaten kan blijven houden.

Want dat is ook nog zo iets dat ik niet voor mogelijk hield: De snelheidsbeleving is nog minder dan de BMW. Even optrekken op de snelweg voel je bijna niet gebeuren (minder torque kick zeg maar) en toch ga je vlug over de 180 heen zonder het echt te voelen. Heel netjes gedaan vind ik.

Ik ben blij :*).

En zo ziet dat er dan eruit vanuit het slaapkamerraam:

Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/410281743.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-10-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Nice :D

Ziet er bekend uit die showroom, Muntstad? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Yup :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mooi om te lezen dat je zo enthousiast bent! :) Altijd mooi als je met veel zorg wat uitzoekt en het dan alle verwachtingen zelfs lijkt te overtreffen :+. Volstrekt begrijpelijk trouwens, ik had geen kritische review verwacht. ;) Gewoon halleluja en gaan met die banaan. Enige wat ik jammer vindt is de kleur, die is wat saai. Race Blue had hem goed gestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heb je die telefoonbouder er niet bij??? Dat rubberen ding wat je in je flessenhouder stopt. Ik hou een octavia station als voorloper en daar zat dat in. Die heb ik uiteraard meegenomen en zit nu in de audi ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Tylen op 31-10-2014 10:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat ding is voor pasjes. Mijn S4 past er in ieder geval niet in.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:11
Mooie Mercedes op die laatste foto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Die telefoonhouder is een leuk gebaar maar inderdaad te klein voor het meerendeel van de hedendaagse toestellen. Bovendien zou ik dan mijn scherm niet kunnen zien met flitsmeister erop O-).

Van die Mercedes is weet ik niet maar hij is stukken minder cool B-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Gave bak hoor en veel plezier gewenst de komende 4 jaar :)

Wellicht kom ik je nog een keer tegen, want woon in de buurt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:07

vhal

ಠ_ಠ

Leuk hoor, veel plezier er mee. Weer eens wat anders dan de Greenlines.Trouwens, je wielen staan wel akelig dicht bij die stoeprand...

[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 30-10-2014 19:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja, ik kan nou eenmaal netjes inparkeren :P.

Nu zoek ik naar een excuus om ergens heen te karren, maar er is niks te doen vanavond :(.

[ Voor 51% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-10-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

HTT-Thalan schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:33:
[afbeelding]

Even langs kantoor, en daarna door naar mijn thuiskantoortje in Breda op een wat rustiger gedeelte van de dag (a27 was een ramp vanmorgen, zul je net zien). En hoe rijdt het?

...

En zo ziet dat er dan eruit vanuit het slaapkamerraam:

[afbeelding]
Gast woon jij nu op een steenworp van mij af? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik weet niet hoe hard jij kan gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mwa, vanuit Princenhage kom ik een heel eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ghehe. Welke regio werk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HTT-Thalan schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:54:

Nu zoek ik naar een excuus om ergens heen te karren, maar er is niks te doen vanavond :(.
Doe eens gek. Stap in de auto, kar naar de Ardennen, daar overnachten, en morgen door naar de Ring :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja, werk enzo. En vrouw en kind zullen dat ook niet zo gezellig vinden denk :P. Het is dat een hekel heb aan de Mac en sowieso net gegeten heb, anders karde ik daar ff langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Mooi ding! Heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Erg mooi! Zoals zovelen, veel leuke kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 16:14

JB

Cédric roelt!

Gave bak HTT-Thalan! Veel rijplezier!

.
Tankiej schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:03:
[...]

Dat mag wel, zoals in het vorige topic ook al een aantal keren is aangegeven.
Ik moest hier laatst ook om lachen. Als het al niet zou mogen... De Ford Focus werd met wieldoppen geleverd om die 14% te halen, maar in de winter rijden ze allemaal met winterbanden op LM velgen :D 7(8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dankjulliewel allemaal :) ik heb er inderdaad al erg veel lol mee :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:07

vhal

ಠ_ಠ

al vraag ik mij af of het raadzaam is om 180 te planken bij een kilometerstand < 100km ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat doe ik ook nog niet. Gelukkig zit er behalve koelwater ook een olietemperatuurmeter in, dus ik kan hem echt netjes kalmpjes warmrijden voor ik het gas erop gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 08:26

PeaceNlove

Deugleuter

Kreeg net een Lexus CT200h aangeboden van een collega, maar ik blijf bij mijn Citroen DS3 (met name omdat er in de CT200 gerookt is) en financieel gezien leek het me ook niet gunstig voor het bedrijf gezien mijn 1500+ kilometers per week. Dus ik heb het aanbod afgewezen.
Wat zouden jullie gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

vhal schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:58:
al vraag ik mij af of het raadzaam is om 180 te planken bij een kilometerstand < 100km ?
Is niet zo erg hoor als de motor/olie goed warm is. Vroeger zat er nog inloop olie in. dat is tegenwoordig niet meer.

Ik haalde in 2009 een nieuwe golf op bij de fabriek, en na 20 minuten rijden kwam ik op de autobahn terecht, daar even de auto goed getest. 180.000km later, de auto weer ingeleverd. Er markeerde helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

HTT-Thalan schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:42:
Die telefoonhouder is een leuk gebaar maar inderdaad te klein voor het meerendeel van de hedendaagse toestellen. Bovendien zou ik dan mijn scherm niet kunnen zien met flitsmeister erop O-).

Van die Mercedes is weet ik niet maar hij is stukken minder cool B-).
Ik heb een iphone 5s en dat pas :P En die flitst met de flitser als ik een flitser nader. Dus hoef het scherm niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
PeaceNlove schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:21:
Kreeg net een Lexus CT200h aangeboden van een collega, maar ik blijf bij mijn Citroen DS3 (met name omdat er in de CT200 gerookt is) en financieel gezien leek het me ook niet gunstig voor het bedrijf gezien mijn 1500+ kilometers per week. Dus ik heb het aanbod afgewezen.
Wat zouden jullie gedaan hebben?
Ik las laatst iets dat ze met ozongas (of zo) die rookgeur uit een auto kunnen krijgen :) had ie echt zitten paffen in de auto met raampjes dicht? Dan haat je je auto wel heel erg, in de tijd dat ik het deed zette in het raampje op een kier, zodat de rook weg kon, en als je klaar bent effe alle ramen open. En dan rook je dat 2-3 dagen later nog...

Heb je zin om de bob te zijn komend weekend :+ ? Want dan weet ik nog wel wat, je moet er alleen om 5u voor uit je nest komen :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 08:26

PeaceNlove

Deugleuter

Widow schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:26:
[...]

Ik las laatst iets dat ze met ozongas (of zo) die rookgeur uit een auto kunnen krijgen :) had ie echt zitten paffen in de auto met raampjes dicht? Dan haat je je auto wel heel erg, in de tijd dat ik het deed zette in het raampje op een kier, zodat de rook weg kon, en als je klaar bent effe alle ramen open. En dan rook je dat 2-3 dagen later nog...
Volgens mij wel met de raampjes op een kier, maar ik had geen zin om de gok te nemen, zeker omdat mevr. PeaceNlove bijzonder slecht tegen sigarettenrook kan en een erg gevoelige neus heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Widow schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:26:
Heb je zin om de bob te zijn komend weekend :+ ? Want dan weet ik nog wel wat, je moet er alleen om 5u voor uit je nest komen :+
Grapjas :P. Ik rijd langs mijn ouders zondag, even met de kinders langs (want dat is natuurlijk de reden O-)).
Zaterdag weet ik nog niet wat we doen, maar ik hoop dat het ver weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:11
Dat van die mooie Mercedes op die foto was een grapje. Lelijk hok. Maar mooie Skoda hoor. Veel veilige km's gewenst.

Mijn GTE staat op de trein richting NL. Nog een weekje of 2 wachten dus *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:36:
[...]

Grapjas :P. Ik rijd langs mijn ouders zondag, even met de kinders langs (want dat is natuurlijk de reden O-)).
Geen kids die op de voetbal zitten en je ze toevallig naar een uitwedstrijd moet brengen? :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

vhal schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:58:
Is het tegenwoordig nog echt nodig om een auto in te rijden? Vroeger (toen ik nog jong en onschuldig was ;)) moest mijn vader de eerste ik paar duizend kilometer rustig rijden, vooral niet te snel optrekken of een hoge snelheid. Maar ik heb niet echt het idee dat dat nog steeds nodig is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:36:
[...]

Uitwaaien op het strand... Bloemendaal ofzo.
Marineschepen bekijken in Den Helder
Naar Groningen tuffen om te kijken of het echt zo erg is met die aardbevingen
Drielandenpunt
Winkelen. In Gent.

Mogelijkheden te over, niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:01:
[...]
Mogelijkheden te over, niet?!
Mompelt iets over Duitsland :)
Pagina: 1 2 ... 50 Laatste