Heb ook nog een GTRON er naast gezet, maar dan kom je netto ongeveer op het zelfde bedrag uit als de Etron.
€1116 op jaarbasis, ik kan mij niet zo snel besparingen bedenken op jaarbasis. Maar als je het kan missen...
Ik zou voor de Golf gaan overigens...
Ik zou voor de Golf gaan overigens...
Ik zou ook voor de Golf gaan.
De Audi is als een "zo normaal mogelijke A3" neergezet - met een hybride aandrijving. De Golf is als een "speciale Golf" neergezet - en daarmee zijn er imo een aantal leuke dingen mee gedaan zoals de blauwe accenten, de geruite stoelen, de GTE knop, het sportievere stuurtje, etc.
Oops, niet goed gelezenzonoskar schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:14:
[...]
Je weet dat de A3 Etron ook elektrisch is, eigenlijk hetzelfde systeem als de GTE?

Dan zou ik ze beide niet nemen
Dat zou voor mij een reden zijn om juist niet voor de Golf te gaan, spuug lelijk vind ik dat.MrAcid schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:03:
de geruite stoelen
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Aan de nadelen gezien heb je eigenlijk je keuze al gemaakt en wil je liever voor de A3 gaan. 
Als de 93 euro in de maand kan missen en niet naar de voedselbank hoeft zou ik kiezen wat je voorkeur heeft, want anders zal je altijd blijven denken "had ik maar......"
Als de 93 euro in de maand kan missen en niet naar de voedselbank hoeft zou ik kiezen wat je voorkeur heeft, want anders zal je altijd blijven denken "had ik maar......"
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Hmmm misschien toch wel spijt dat ik geen premium carkit genomen heb.
Heb al een 2e sim van mijn werkgever. En middels NFC tag zou ik heel makkelijk mijn Telefoon in airplane mode kunnen zetten.
Als ik wist dat ik dan zo toch nog gebruik kon maken van google navigatie, verkeersinfo e.d via wifi hotstpot oid Dat was me die 12,- per maand wel waard.
Heb al een 2e sim van mijn werkgever. En middels NFC tag zou ik heel makkelijk mijn Telefoon in airplane mode kunnen zetten.
Als ik wist dat ik dan zo toch nog gebruik kon maken van google navigatie, verkeersinfo e.d via wifi hotstpot oid Dat was me die 12,- per maand wel waard.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik hou er wel van, beetje een knipoog naar de eerste GTI die het ook had.zonoskar schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:12:
[...]
Dat zou voor mij een reden zijn om juist niet voor de Golf te gaan, spuug lelijk vind ik dat.
Alles kan. Maar is vaak duurder.MrAcid schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:35:
Wellicht kan hij er achteraf nog in?
De BT module zal ik nog wel via via aan kunnen komen en installeren. Maar ben bang dat ik in mijn dashboard alleen 2 SD slotjes zie en geen SIM slot.
Maar wie weet wordt hij toch zo geleverd omdat ze bij VW het nu toch er bij leveren????
PS die geruite stoelen vind ik ook niets. Knipoog of niet.
Ik zou die vervangen voor lederen bekleding.
[ Voor 11% gewijzigd door DarkSide op 19-11-2014 11:12 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
A.s. Vrijdag krijg ik mijn GTE definitief....ben benieuwd hoe het zit met die sim kaart icm GTE en carnet.DarkSide schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:11:
[...]
Alles kan. Maar is vaak duurder.
De BT module zal ik nog wel via via aan kunnen komen en installeren. Maar ben bang dat ik in mijn dashboard alleen 2 SD slotjes zie en geen SIM slot.
Maar wie weet wordt hij toch zo geleverd omdat ze bij VW het nu toch er bij leveren????
PS die geruite stoelen vind ik ook niets. Knipoog of niet.
Ik zou die vervangen voor lederen bekleding.
Ik ga overigens ook wat laten doen aan de geruite bekleding en laten vervangen door speciaal GTE interieur
http://www.alba-automotiv...oads/2014/10/Golf-GTE.jpg
Meh. Deze week was de verwachte leverdatum van mn nieuwe auto. Krijg ik net een belletje van de dealer, dat deze week hem niet meer gaat worden 
* Widow kan niet wachten om de voorloop auto in te leveren... (iets met 1200km/pw in een Polo)
* Widow kan niet wachten om de voorloop auto in te leveren... (iets met 1200km/pw in een Polo)
[ Voor 28% gewijzigd door Widow op 19-11-2014 12:36 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ik ga ook een A3 e-tron bestellen. De afweging bij mij was een normale A3 SB of een e-tron. Eigenlijk zou ik liever de normale kiezen, maar e-tron is door de lagere bijtelling wel erg voordelig. Zelfs als ik met een hoger brandstofvoorschot reken.
De GTE viel al snel af, ik vind hem van buiten en van binnen minder mooi. Ook de optie voor premium audio miste ik en dat vind ik wel belangrijk in een auto.
De GTE viel al snel af, ik vind hem van buiten en van binnen minder mooi. Ook de optie voor premium audio miste ik en dat vind ik wel belangrijk in een auto.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
En waar ga je dan de laadpaal neerzetten? Ik zou zeggen dat de leasemij standaard je huisadres in acht genomen heeft...weet niet of er in Leiden eentje bij de deur is?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat leer heb ik ook besteld! Ben erg benieuwd!blyzard schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:36:
[...]
A.s. Vrijdag krijg ik mijn GTE definitief....ben benieuwd hoe het zit met die sim kaart icm GTE en carnet.
Ik ga overigens ook wat laten doen aan de geruite bekleding en laten vervangen door speciaal GTE interieurOok beter voor de bijtelling om dit achteraf te doen...dan telt het niet mee. Bij alba wil ik het leer laten doen (goede kwaliteit, ondersteund vanuit VW en veel ervaring met Audi / VW:
http://www.alba-automotiv...oads/2014/10/Golf-GTE.jpg
Voorlopig ga ik geen laadpaal neerzetten. Als ik ergens onderweg kan laden zal ik dat zeker doen maar ik ga ervan uit dat ik voornamelijk op benzine rijd de komende tijd en dat het brandstofvoorschot niet toereikend is.The Eagle schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:04:
En waar ga je dan de laadpaal neerzetten? Ik zou zeggen dat de leasemij standaard je huisadres in acht genomen heeft...weet niet of er in Leiden eentje bij de deur is?
Daar heb ik rekening mee gehouden in de berekeningen. Ik heb in ieder geval geen werkgever die er moeilijk over kan doen en voor de leasemaatschappij zal het niets uitmaken aangezien ze de brandstofkosten gewoon doorberekenen. Het is niet zo dat de auto sneller afschrijft als je hem op benzine rijdt in plaats van elektrisch, integendeel, ik denk dat de accu het daardoor juist langer volhoudt.
Net verwachte productiedatum voor mijn Fiesta gekregen.... 12 december... dan nog 2 a 3 weken op transport en 2 weken rijklaar... DUURT LAAAAAAANG :D!
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
NiceAcIDeR schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:33:
[...]
Dat leer heb ik ook besteld! Ben erg benieuwd!
Welke kleur heb je besteld? Ik twijfel nog tussen zwart, kaneelbruin en amaretto. Ik neig naar zwart aangezien de golf ook zwart is met zwarte velgen. Al blijft zo'n kaneelbruin ook een chic karakter hebben.
En heb je besproken op welke plek de stoelverwarming knop komt? Ik zou hem het liefste op de console hebben...
Hebben er Tweakers ervaring met The New Motion? Gebruik het nu een paar weken bij de diverse laadpalen hier in onze buurt, maar de website geeft aan dat ik nog geen gebruik heb gemaakt van een laadstation. Een collega gebruikt het ook sinds een paar maanden en heeft zelfs nog nooit een rekening ontvangen.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Dit staat op de my.newmotion site: "Laadsessies op laadpunten van andere partijen worden eens per maand bijgewerkt"Zware Unit schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:01:
Hebben er Tweakers ervaring met The New Motion? Gebruik het nu een paar weken bij de diverse laadpalen hier in onze buurt, maar de website geeft aan dat ik nog geen gebruik heb gemaakt van een laadstation. Een collega gebruikt het ook sinds een paar maanden en heeft zelfs nog nooit een rekening ontvangen.
Klinkt een beetje als de website van de OV chipkaart dus
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb zwart genomen, de kameel en amaretto was niet zo mijn ding.blyzard schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:01:
[...]
Nice
Welke kleur heb je besteld? Ik twijfel nog tussen zwart, kaneelbruin en amaretto. Ik neig naar zwart aangezien de golf ook zwart is met zwarte velgen. Al blijft zo'n kaneelbruin ook een chic karakter hebben.
En heb je besproken op welke plek de stoelverwarming knop komt? Ik zou hem het liefste op de console hebben...
Ik had daarnaast ook het winterpakket genomen, dus ik hou de orginele aansturing van de stoelverwarming op dr console.
Een collega van mij rijdt hem. Wat wil je weten?Eury schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:58:
Iemand ervaring hier met de Polo BlueGT?
Rijplezier heb je zeker. Het blijft toch een kleine auto met lekker veel vermogen. Vooral erg leuk voor het betere pleur en sleur werk. Wat betreft luxe hangt het er een beetje vanaf wat je zoekt / gewend bent. Het blijft toch een B segmenter. De afwerking binnen is verder netjes in orde, maar als ik hem vergelijk met mijn V40 vind ik hem bijvoorbeeld minder comfortabel en vooral luidruchtiger wat betreft motorgeluid.
Of hij de kosten waard is kun je alleen zelf bepalen.
Of hij de kosten waard is kun je alleen zelf bepalen.
Wachten duurt lang. Was vandaag eerder klaar met cursus dan verwacht.
Even langs een dealer gereden voor een proefrit. Was ook een business editie. met zelfde motorisering.
Alleen wat minder luxe. Maar toch blij met mijn keuze.
Nu weer terug naar wachten.....
Even langs een dealer gereden voor een proefrit. Was ook een business editie. met zelfde motorisering.
Alleen wat minder luxe. Maar toch blij met mijn keuze.
Nu weer terug naar wachten.....
Aangezien ik de netto 100 euro per maand minder voor de GTE lastig kon verantwoorden t.o.v, de Audi heb ik gisteren een proefrit gemaakt met beide auto’s. Daarnaast heb ik de grootste expert mijn vader meegenomen, hij had zijn eerste mening al klaar staan pak de Golf dat is een verschil van 100 euro per maand.
In eerste instantie zijn we gaan proefrijden in de Audi A3 etron. Je merkt dat deze auto erg gericht is op comfort naar de berijder hij sluit ook het beste aan bij de auto die ik nu heb een Lexus CT200h.
Uiteraard is het Audi en moet je even door de pracht en praal heen prikken.
De volgende stop was VW en daar kregen we wederom een fonkelnieuwe auto mee. De GTE is gericht op de sportieve (GT) rijder. Het zijn dus identiek de zelfde auto’s maar de beleving onderling is een groot verschil. Bij de VW hebben we een offerte laten opmaken:
Golf GTE Hatchback Pure White (dit wit komt ver overeen met metallic wit).
* Achteruitrijcamera;
* Executive plus pakket:
* Adaptive CC & frontassist
* 17”lm Rio de Janeiro (de 18 inch krassen gelijk demo auto had al stoeprandschade 16 inch lijkt op de Honda Civic Hybrid velgen soort pizza schijven;
* Panorama schuifdak;
* Blind spot analist
* 35% getint glas achter;
* Lederen interieur;
* Car Net online 24 maanden.
Totaal komt de schade op 44.455 euro.
Op de terugweg naar huis belde de expert mij op “bestel maar een Audi A3 je bent op zoek naar comfort en niet naar sportiviteit in een auto”. Zou het een gewone Golf zijn geweest zonder GTE dan was het een Golf geworden.
Het gaat dus een Audi worden met de volgende specs:
Audi A3 sportback (5-deurs) 1.4tfsi plug-in e-tron phev pro line plus ambition s-tronic
* 17 inch ipv 18 inch, aangezien winterbanden erbij geleased worden is dit maandelijks een besparing van 25 euro;
* Achteruitrij camera
* Alu inleg
* Assistentiepakket:
parkeerhulp plus met selectieve weergave
Audi active lane assist
adaptive cruise control met groter bereik
* Audi hold assist
* B & O Soundsystem
* Blanke dakrailing
* Elek. inklapbare spiegels
* Licht en regensensor / dimmende binnespiegel
* Mf sportstuur
* Optie pakket S Line
* Panorama glasdak
* Scuba blauw metallic
Totale schade 51677 euro.
Ik hoop de auto op mijn 30ste verjaardag te mogen ontvangen midden april.
In eerste instantie zijn we gaan proefrijden in de Audi A3 etron. Je merkt dat deze auto erg gericht is op comfort naar de berijder hij sluit ook het beste aan bij de auto die ik nu heb een Lexus CT200h.
Uiteraard is het Audi en moet je even door de pracht en praal heen prikken.
De volgende stop was VW en daar kregen we wederom een fonkelnieuwe auto mee. De GTE is gericht op de sportieve (GT) rijder. Het zijn dus identiek de zelfde auto’s maar de beleving onderling is een groot verschil. Bij de VW hebben we een offerte laten opmaken:
Golf GTE Hatchback Pure White (dit wit komt ver overeen met metallic wit).
* Achteruitrijcamera;
* Executive plus pakket:
* Adaptive CC & frontassist
* 17”lm Rio de Janeiro (de 18 inch krassen gelijk demo auto had al stoeprandschade 16 inch lijkt op de Honda Civic Hybrid velgen soort pizza schijven;
* Panorama schuifdak;
* Blind spot analist
* 35% getint glas achter;
* Lederen interieur;
* Car Net online 24 maanden.
Totaal komt de schade op 44.455 euro.
Op de terugweg naar huis belde de expert mij op “bestel maar een Audi A3 je bent op zoek naar comfort en niet naar sportiviteit in een auto”. Zou het een gewone Golf zijn geweest zonder GTE dan was het een Golf geworden.
Het gaat dus een Audi worden met de volgende specs:
Audi A3 sportback (5-deurs) 1.4tfsi plug-in e-tron phev pro line plus ambition s-tronic
* 17 inch ipv 18 inch, aangezien winterbanden erbij geleased worden is dit maandelijks een besparing van 25 euro;
* Achteruitrij camera
* Alu inleg
* Assistentiepakket:
parkeerhulp plus met selectieve weergave
Audi active lane assist
adaptive cruise control met groter bereik
* Audi hold assist
* B & O Soundsystem
* Blanke dakrailing
* Elek. inklapbare spiegels
* Licht en regensensor / dimmende binnespiegel
* Mf sportstuur
* Optie pakket S Line
* Panorama glasdak
* Scuba blauw metallic
Totale schade 51677 euro.
Ik hoop de auto op mijn 30ste verjaardag te mogen ontvangen midden april.
[ Voor 5% gewijzigd door willemvdvliet op 21-11-2014 07:45 ]
Gisteren gebeld door de dealer. De Peugeots 308 komen nu binnen, en ze gaan ze allemaal tegelijkertijd afleveren middels een feestje in het spoorwegmuseum in hartje Utrecht.
Volgende week zaterdag is hij er dus
Volgende week zaterdag is hij er dus
Zal de mijne er hoogstwaarschijnlijk ook bij zitten
Moet alleen nog een paar weekjes contract Megane uitzitten
Moet alleen nog een paar weekjes contract Megane uitzitten
Damn een A3 voor 51.000 euro

Mijn boefje is liev!
Ja das inderdaad ook waarwillemvdvliet schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:54:
Damn een golf voor bijna 45.000 euro....
Mijn boefje is liev!
Met een max. elektrisch bereik van 25 km ipv 50 kmwillemvdvliet schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:54:
Damn een golf voor bijna 45.000 euro....
Geloof me, het is echt een fijne auto maar hoe ze aan die 50 km komen is mij een raadsel. Berg af, airco uit, billen bij elkaar denk ik...
Woon-werkverkeer kan ik net elektrisch doen. Na een weekje rijden in de GTE heb ik 450 km gereden en 10 liter brandstof verbruikt op de langere afstanden.
Is toch 1 op 45. Kan je echt niet over klagen en daaruit blijkt dat het principe van phev op zich wel werkt. Natuurlijk niet als je daadwerkelijk 50km gaat rijden maar dat is denk ik een kwestie van tijd voor dat dat probleem ook opgelost is.biobak schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:16:
[...]
Met een max. elektrisch bereik van 25 km ipv 50 kmGeldt vast ook voor de A3.
Geloof me, het is echt een fijne auto maar hoe ze aan die 50 km komen is mij een raadsel. Berg af, airco uit, billen bij elkaar denk ik...
Woon-werkverkeer kan ik net elektrisch doen. Na een weekje rijden in de GTE heb ik 450 km gereden en 10 liter brandstof verbruikt op de langere afstanden.
<cynical>En natuurlijk leggen er Chilenen het loodje voor het opwekken van de stroom dmv kolen, maaaar dat negeren we maar heb ik begrepen. (om over mijn ISIS-benzine .... )</cynical>
ping 127.212.23.124
Precies. En dan niet eens volledig S-Line.. Voor dat geld had ik een A4-Avant ProLine S gereden met nog paar leuke opties. Of zelfs een A5.
Sterker nog, daar heb je gewoon een A6 Avant voor, in nog best een leuke uitvoering.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja, ik laad netjes 2x per dag de auto op en dan werkt het principe van de hybride prima. De airco is de grote boosdoener. Die snoept bijna 10 km van de range af. Als je dan ook nog wat stilstaat door files en verkeerslichten dan gaat het hard (airco draait langer dan gepland, veel optrekken etc). Maar vanmorgen was het in elk geval heerlijk om met die kou in een voorverwarmde auto te stappenpjottum schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:22:
[...]
Is toch 1 op 45. Kan je echt niet over klagen en daaruit blijkt dat het principe van phev op zich wel werkt. Natuurlijk niet als je daadwerkelijk 50km gaat rijden maar dat is denk ik een kwestie van tijd voor dat dat probleem ook opgelost is.
<cynical>En natuurlijk leggen er Chilenen het loodje voor het opwekken van de stroom dmv kolen, maaaar dat negeren we maar heb ik begrepen. (om over mijn ISIS-benzine .... )</cynical>
Die vervolgens 3x zo duur is netto omdat die in het 20 of 25% bijtellingstarief valt. Zo'n Etron is aantrekkelijk omdat die maar 7% bijtelling heeft, dan maakt de catalogusprijs niet zo uit.Tylen schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:24:
Sterker nog, daar heb je gewoon een A6 Avant voor, in nog best een leuke uitvoering.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat wilde ik net zeggen ja. Leuk die vergelijking met de cataloguswaarde maar dat gaat natuurlijk niet op bij een leasebak. Doordat die A3 7% bijtelling heeft over 51.000 euro valt die natuurlijk veel lager uit dan 20% of 25% bijtelling over 51.000 euro, dat rekensommetje kan iedereen wel maken natuurlijk.zonoskar schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:37:
[...]
Die vervolgens 3x zo duur is netto omdat die in het 20 of 25% bijtellingstarief valt. Zo'n Etron is aantrekkelijk omdat die maar 7% bijtelling heeft, dan maakt de catalogusprijs niet zo uit.
Gelukkig verschillen mensen 
Ik zou nooit een A3 van 51K kunnen verantwoorden aan mijzelf als je voor 51K ook een A6 Avant kan rijden.
A3 = 167 euro per maand netto.
A6 = 589 euro per maand netto.
400 euro duurder. Das absoluut veel. Maar ik rijd tussen de 60K en 80K per jaar. Waarvan prive rond de 20K. Tja en dan geef ik liever meer uit aan de auto. (En dan praat ik nog niet eens over de laadpaal, ergernis als de accu leeg is etc etc).
Ik zou nooit een A3 van 51K kunnen verantwoorden aan mijzelf als je voor 51K ook een A6 Avant kan rijden.
400 euro duurder. Das absoluut veel. Maar ik rijd tussen de 60K en 80K per jaar. Waarvan prive rond de 20K. Tja en dan geef ik liever meer uit aan de auto. (En dan praat ik nog niet eens over de laadpaal, ergernis als de accu leeg is etc etc).
Met Tylen eens. Hoewel ik eerder een A4/3 serie/C zou nemen van 40k dan een A3 van 50k. Dan scheelt het qua bijtelling nog maar 200 euro, maar krijg je daarvoor wel veel meer auto. 2x per dag stekkeren kost ook tijd. Spendeer die tijd liever met vrienden en familie
In het begin schrok ik ook nogal van de prijs, wat mij erg heeft geholpen is om de verschillende prijzen van auto's naast elkaar te gaan zetten 7 / 14 / 20% in een Excel bestand. Daarmee kun je precies uitrekenen wat een auto maandelijks netto gaat kosten.
Ergernis laadpaal, het is een auto met een normale verbrandingsmotor dus wat dat betreft kom je altijd vooruit. Dit is uiteraard wel een beperking die je hebt bij een Tesla / BMW i3 niet range extender versie.
Daarnaast moet het design van bovenstaande je wel aanspreken.
Als je er een Audi G-Tron doet naast plaatsen heb je minder vermogen maar ook daar kun je uitdagingen hebben met het tanken van CNG (volgend jaar is deze geen 14% meer).
Persoonlijk zou ik het zelf ook erg gaaf vinden als ik 1 op 45 kan halen.
De auto staat bij mij in een overdekte parkeergarage op een vaste plek ik ga de beheerder vragen een prijsopgave te doen voor een stopcontact. Ga de auto dan opladen met 230V, dit gaat 3 a 4 uur duren maar in de avond staat de auto toch stil dus wat zal mij die tijd dan uitmaken?
Ergernis laadpaal, het is een auto met een normale verbrandingsmotor dus wat dat betreft kom je altijd vooruit. Dit is uiteraard wel een beperking die je hebt bij een Tesla / BMW i3 niet range extender versie.
Daarnaast moet het design van bovenstaande je wel aanspreken.
Als je er een Audi G-Tron doet naast plaatsen heb je minder vermogen maar ook daar kun je uitdagingen hebben met het tanken van CNG (volgend jaar is deze geen 14% meer).
Persoonlijk zou ik het zelf ook erg gaaf vinden als ik 1 op 45 kan halen.
De auto staat bij mij in een overdekte parkeergarage op een vaste plek ik ga de beheerder vragen een prijsopgave te doen voor een stopcontact. Ga de auto dan opladen met 230V, dit gaat 3 a 4 uur duren maar in de avond staat de auto toch stil dus wat zal mij die tijd dan uitmaken?
[ Voor 15% gewijzigd door willemvdvliet op 21-11-2014 09:50 ]
- kabel uit de achterbak halen: 30 secondenZ___Z schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:47:
2x per dag stekkeren kost ook tijd. Spendeer die tijd liever met vrienden en familie
- naar de laadpaal lopen: 5 seconden
- in de laadpaal pluggen: 2 seconden
- in de auto pluggen: 2 seconden
- laadpaal activeren: 1 seconde
= 40 seconden
4x per dag = 160 seconden en pappa kan over een paar jaar een pony kopen voor z'n kleine meisje ipv dat geld af te dragen aan de overheid die het toch over de balk gooit
Ieder zijn ding, maar hoe minder belasting betalen hoe beter.
Dat is alleen nog maar de bijtelling, qua leasebedrag zit een A6 ook nog eens fors hoger natuurlijk.. Maar goed ze zijn ook totaal niet te vergelijken. Aangezien je bij leasen toch alleen kijkt naar wat het je uiteindelijk per maand kost zou ik het ook prima kunnen verantwoorden zo'n GTE/E tron te gaan rijden.Tylen schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:43:
Mag zelf ivm nieuwe werkgever volgend jaar weer wat nieuws uitzoeken (wel even proeftijd doorkomen) en kijk naar de Peugeot 308 in GT (HDI180) of GT Line (THP 130) uitvoering. Even kijken hoe de kostenplaatjes zich gaan verhouden en natuurlijk proefrijden in beide.
Dat is zeker waar. Als ik naar bovenstaande netto bijtellingsbedragen kijk en ik tel daar de bijkomende leaseprijs op dan zou ik eerder voor de A3 kiezen (er is namelijk ook een kleine op komst die ik graag alles wil geven), dan steek ik die 400+ euro liever in andere zaken. Alhoewel ik dan alsnog niet voor een A3 zou gaan i.v.m. de ruimteTylen schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:43:
[ Voor 3% gewijzigd door rickjehh op 21-11-2014 10:00 ]
Een A3 van 50k? Die noemen we S3 en begint inderdaad tegen die prijs. Als sportback 50.300.
Dat is (net zoals de Golf GTI) een bijzonder goede allrounder. Voor de meeste situaties voldoende ruimte; ook als je een keer grote spullen moet meenemen is een hatchback gauw beter dan een sedan, Je kunt er vrij comfortabel mee rijden, bij normaal gebruik ook best zuinig, en je hebt ook een flink snelheidspotentieel.
In die prijsklasse zou ik niet zonder meer naar een grotere auto grijpen. Als je 5 a 10k duurder mag, komt een leuke 3-serie in beeld.
Dat is (net zoals de Golf GTI) een bijzonder goede allrounder. Voor de meeste situaties voldoende ruimte; ook als je een keer grote spullen moet meenemen is een hatchback gauw beter dan een sedan, Je kunt er vrij comfortabel mee rijden, bij normaal gebruik ook best zuinig, en je hebt ook een flink snelheidspotentieel.
In die prijsklasse zou ik niet zonder meer naar een grotere auto grijpen. Als je 5 a 10k duurder mag, komt een leuke 3-serie in beeld.
En daar verschillen wij dusjap85 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:56:
[...]
Dat is alleen nog maar de bijtelling, qua leasebedrag zit een A6 ook nog eens fors hoger natuurlijk.. Maar goed ze zijn ook totaal niet te vergelijken. Aangezien je bij leasen toch alleen kijkt naar wat het je uiteindelijk per maand kost zou ik het ook prima kunnen verantwoorden zo'n GTE/E tron te gaan rijden.
Haha, dan neem ik aan dat je of zo'n goed salaris hebt dat je totaal niet naar het kostenplaatje hoeft te kijken of nog geen vaste lasten hebt (ik zie dat je in 1979 geboren hebt dus je zult wel vaste lasten hebbenTylen schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:07:
[...]
En daar verschillen wij dusWant ik kijk niet naar het koste plaatje. Ik kijk naar comfort en praktische zaken van de auto .
[ Voor 7% gewijzigd door rickjehh op 21-11-2014 10:13 ]
Als je een auto van 51k mag leasen van je baas, zit het met je inkomen wel goed. Dan blijft er over hoeveel is een auto je waard. Als het je weinig waard is is een GTE of A3 E-Tron een prima keuze. Van een A3 naar een A6 kost je als je hem prive zou kopen waarscheinljik ook zo'n 400 euro/maand extra.
@Biobak, mee eens hoor, zo min mogelijk belasting betalen. Iedereen moet z'n eigen afwegingen erin maken.
@rickjehh, met een kleine op komst zou ik eerst eens proberen een kinderwagen in de GTE/A3 te krijgen, met 250 liter bagageruimte...
@Biobak, mee eens hoor, zo min mogelijk belasting betalen. Iedereen moet z'n eigen afwegingen erin maken.
@rickjehh, met een kleine op komst zou ik eerst eens proberen een kinderwagen in de GTE/A3 te krijgen, met 250 liter bagageruimte...
Dat zei ik hierboven ook. Een A3/GTE zou het sowieso niet worden voor mij gezien de ruimte. Ging mij meer om de algemene discussie maar je hebt wel gelijk ja, dat wordt een lastig verhaal met een kinderwagen en de restZ___Z schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:21:
Als je een auto van 51k mag leasen van je baas, zit het met je inkomen wel goed. Dan blijft er over hoeveel is een auto je waard. Als het je weinig waard is is een GTE of A3 E-Tron een prima keuze. Van een A3 naar een A6 kost je als je hem prive zou kopen waarscheinljik ook zo'n 400 euro/maand extra.
De Outlander PHEV is de perfecte fiscaaal vriendelijke familieauto. Had die overwogen, maar denk dat ik te veel naheffing ga krijgen van m'n werkgever, gezien die in de praktijk 1:10 zal rijden op benzine.
Ik sta ook op het punt een A3 e-tron te bestellen. Voor een normale A3 SB zou ik rond de €40.000 uitkomen, maar die is onderaan de streep gewoon netto €200 duurder. De cataloguswaarde is met lease gewoon één van de tussenwaarden in de berekening.t_captain schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:07:
Een A3 van 50k? Die noemen we S3 en begint inderdaad tegen die prijs. Als sportback 50.300.
Voor de totale kosten kan ik ook een grotere auto kiezen, maar afmeting vind ik niet belangrijk. Hiervoor heb ik een A1 gehad (cataloguswaarde rond €30.000) terwijl ik voor hetzelfde geld een of twee klassen groter had kunnen leasen. Een grotere auto is het gemis van luxeopties als xenon, premium audio en een mooi interieur niet waard.
Omdat ik ZZP'er ben heb ik niet te maken met een baas of een leasebudget, maar dan nog blijven de maandelijkse kosten in vergelijking tot wat je ervoor krijgt mooi in verhouding (uitgaande van iets met hetzelfde uitrustingsniveau, zoals een A3 SB Pro Line S).Z___Z schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:21:
Bij mij scheelt het bovendien dat er al een grotere auto voor de deur staat voor als er meer mee moet.
[ Voor 28% gewijzigd door Canaria op 21-11-2014 10:32 ]
Ik denk dat ik het beetje verkeerd heb verwoord, ik kijk uiteraard ook niet alleen naar de kosten (wil ook een auto die ik mooi vind en een beetje luxe en vermogen) maar bedoel te zeggen dat de maandelijkse kosten van belang zijn en de catalogus waarde er eigenlijk niet echt toe doet (bij een laag bijtellingstarief).Tylen schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:07:
[...]
En daar verschillen wij dusWant ik kijk niet naar het koste plaatje. Ik kijk naar comfort en praktische zaken van de auto .
In welk opzicht "meer auto"? Als je de A4/3/C vergelijkbaar aankleedt, zit je ook zo op 55k.Z___Z schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:47:
Met Tylen eens. Hoewel ik eerder een A4/3 serie/C zou nemen van 40k dan een A3 van 50k. Dan scheelt het qua bijtelling nog maar 200 euro, maar krijg je daarvoor wel veel meer auto.
Check...Ik mag na een goed gesprek ineens ook kijken naar benzine, elektrisch, Hybride.Z___Z schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:27:
De Outlander PHEV is de perfecte fiscaaal vriendelijke familieauto. Had die overwogen, maar denk dat ik te veel naheffing ga krijgen van m'n werkgever, gezien die in de praktijk 1:10 zal rijden op benzine.
Arbeidsvoorwaarde was initieel Diesel 48mnd - 30K/j.
Ik ga eens kijken wat de gemeente voor mij kan betekenen. Als die iets kunnen met een laadpaal plaatsen in de straat, dan wordt het
- Outlander PHEV
- V60 PHEV
- Passat GTE (kijken of ik het voor elkaar krijg om daar op te mogen wachten)
Deze auto's zijn ruim genoeg voor mij en de vakanties met het gezin (vr+2kids; V60 wel een dakkoffer voor kopen) hebben voldoende luxe en schelen mij gemiddeld €200,- netto per maand in vergelijking met V60/Passat Diesel.
Daarover gesproken. Ik weet het, het is koffidik kijken, maar gezien de V60PHEV en de Golf GTE, wat denken jullie dat de Passat GTE gaat doen qua prijs en Lease?
Ik zelf vermoed dat hij vanwege de Benzine motor toch wat onder de V60 komt qua prijs.
Als de Passat <€1.000,- pm komt (48mnd/30k +winterb+tankpas, Verv.vervoer>24u, ex benzine). Dan wordt dat de mijne denk. Mogen ze hem van mij voor mij part ook voor 5 jaar leasen ipv 4 jaar.
Passat is over het algemeen gustiger geprijst in de lease dan de V60, althans dat merk ik bij Alphabet en bij Leaseplan.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Paard kopen is het issue niet, de vaste lasten en "onderhoud" schrik je van (mijn vrouw heeft 3 paarden). Daar kun je een leuke leasebak van rijden kan ik je vertellen.biobak schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:53:
[...]
4x per dag = 160 seconden en pappa kan over een paar jaar een pony kopen voor z'n kleine meisje ipv dat geld af te dragen aan de overheid die het toch over de balk gooit
Mij boeit fiscale waarde ook niet, gaat mij om de netto bijtelling. Al is een GTE buiten bereik gok ik qua leaseprijs. Momenteel heb ik slechts 656 euro te besteden o.b.v. 48mnd/40K + winterbanden ex. brandstof. Kun je nog wel max 125 eigen bijdrage tegenaan gooien.
Mijn leasecontract loopt, na al verlengd te zijn ivm switch LM, 9-12 af. Nog niks gehoord over uitzoeken omdat er helaas voor einde dit jaar behoorlijk gesneden gaat worden in het personeelsbestand. Kijken wat er voor auto's in de pool komen (ik zou best een Outlander willen rijden als die vrij komt
@Canaria:
Als je eigen bijdrage voor een leaseauto hoger is dan de bijtelling, betaal je alleen de bijtelling.
Dat betekent dus dat je daar heel leuk mee kunt spelen mbt het als baas aan jezelf toegestane leasebudget
Trucje maakt PHEV's (relatief duur) overigens ook interessant voor anderen - mits de baas akkoord gaat natuurljk. Daar heb je als ZZP'er minder last van natuurlijk
Als je eigen bijdrage voor een leaseauto hoger is dan de bijtelling, betaal je alleen de bijtelling.
Dat betekent dus dat je daar heel leuk mee kunt spelen mbt het als baas aan jezelf toegestane leasebudget
Trucje maakt PHEV's (relatief duur) overigens ook interessant voor anderen - mits de baas akkoord gaat natuurljk. Daar heb je als ZZP'er minder last van natuurlijk
Je moet dan wel duidelijk onderscheid maken in Eigen bijdrage in het privé gebruik en of bijdrage omdat je boven je leasebudget zit.
Hoezo? Voor de berekening van je eigen bijdrage maakt dat toch niks uit? Eigen bijdrage = eigen bijdrage volgens mij?
Het is inderdaad zo dat je in beginsel alleen het gedeelte van de eigen bijdrage dat bestemd is voor privé gebruik (vaak een vaste vergoeding die de werkgever vraagt omdat je de auto ook privé rijdt en hij dus meer kosten heeft aan brandstof en meer km's op het leasecontract krijgt) in mindering kunt brengen op de bijtelling. Niet het gedeelte dat je extra betaalt omdat je boven je budget bent gegaan!
Welk deel dit is, is alleen moeilijk te bepalen. Het lijkt erop dat het een kwestie is van op een slimme manier samen met je werkgever vastleggen hoe de eigen bijdrage is opgebouwd.
Meer info op o.a. de site van Leaseplan
Welk deel dit is, is alleen moeilijk te bepalen. Het lijkt erop dat het een kwestie is van op een slimme manier samen met je werkgever vastleggen hoe de eigen bijdrage is opgebouwd.
Meer info op o.a. de site van Leaseplan
Bereken dat maar eens met je Nettoloon dan...
Vul op berekenhet bij nettoloon 2014 maar eens zo een situatie in met bijdrage voor prive gebruik en bijdrage duurdere auto.
Kijk maar eens hoeveel dat scheelt op je nettoloon.
Vul op berekenhet bij nettoloon 2014 maar eens zo een situatie in met bijdrage voor prive gebruik en bijdrage duurdere auto.
Nee dat werkt niet, omdat bedrijf en privépersoon financieel en fiscaal niet gescheiden zijn in het geval van een eenmanszaak. Ik kan dus als bedrijf geen bijdrage aan mezelf in rekening brengen.The Eagle schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:42:
@Canaria:
Ook daar staat het heel duidelijk:readytoflow schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:42:
Bereken dat maar eens met je Nettoloon dan...

Er is ook een andere berekening op die site waar je beide kunt invullen. Er is wel degelijk een verschil tussen eigen bijdrage voor privé gebruik en eigen bijdrage voor het feit dat je boven je budget zit.
Klopt, maar ik bedoel dat je daar moet kiezen voor het berekenen van je Nettoloon ipv kosten auto vd zaak.
Bij die berekening van Nettoloon zie je dat dat afwijkt van hetgeen bij kosten voor auto van de zaak. Dit komt omdat je bij de Netto berekening kan kiezen voor eigen bijdrage voor prive gebruik, of eigen bijdrage ivm duurdere leaseauto.
Deze dus:http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html
Ik pak zelf altijd deze berekening om de kosten te berekenen.
Bijvoorbeeld de auto kost €400,- netto per maand volgens de standaard berekening.
maar mijn nettoloon is zonder auto 2.500,- en met die auto €2.000,- dan kost die auto me toch echt €500,- ipv €400,-
Dat komt (denk ik?!) doordat je de eigen bijdrage voor een duurdere auto niet (volledig) mag aftrekken van je totale bijtelling per jaar.
Bij die berekening van Nettoloon zie je dat dat afwijkt van hetgeen bij kosten voor auto van de zaak. Dit komt omdat je bij de Netto berekening kan kiezen voor eigen bijdrage voor prive gebruik, of eigen bijdrage ivm duurdere leaseauto.
Deze dus:http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html
Ik pak zelf altijd deze berekening om de kosten te berekenen.
Bijvoorbeeld de auto kost €400,- netto per maand volgens de standaard berekening.
maar mijn nettoloon is zonder auto 2.500,- en met die auto €2.000,- dan kost die auto me toch echt €500,- ipv €400,-
Dat komt (denk ik?!) doordat je de eigen bijdrage voor een duurdere auto niet (volledig) mag aftrekken van je totale bijtelling per jaar.
[ Voor 41% gewijzigd door readytoflow op 21-11-2014 13:59 ]
Een eigen bijdrage is toch een eigen bijdrage? Het gaat er daarmee toch om dat je al (een deel) van je loon inlevert en er dus geen belasting over hoeft te betalen? Ik zou niet weten waarom het uitmaakt of dat een eigen bijdrage voor het leasen boven het budget is of een eigen bijdrage voor privégebruik.
Maar misschien snap ik het niet goed...?
Maar misschien snap ik het niet goed...?
Klik eens op mijn link en vul daar je gegevens eens in. speel daar dan eens met de 2 verschillende soorten eigen bijdrage en kijk naar de impacht op je nettoloon. Want dat is wat een auto je dus daadwerkelijk kost.
Alleen zijn er maar weinig mensen die op deze manier rekenen.
Ik heb zelf eens gekeken wat de impact is op een 25% cashqai 1.6Diesel VCT
Handmatige methode €355,- (fiscale waarde*25% bijtelling -/- eigenbijdrage /12+eigen bijdrage)
BerekenHet Kosten Auto: €443,-
BerekenHet Netto Loon: €397,-
Een gekeken naar een dikke V60 met 450,00 eigen bijdrage:
Kosten auto vd zaak: €450,-
Impact auto op Nettoloon: €651,00 (7% 221,- + bijna de hele bijdrage van €450,- ; hoe het met dat tientje zit, weet ik niet. Iets met heffingskortingen of zo...)
Alleen zijn er maar weinig mensen die op deze manier rekenen.
Ik heb zelf eens gekeken wat de impact is op een 25% cashqai 1.6Diesel VCT
Handmatige methode €355,- (fiscale waarde*25% bijtelling -/- eigenbijdrage /12+eigen bijdrage)
BerekenHet Kosten Auto: €443,-
BerekenHet Netto Loon: €397,-
Een gekeken naar een dikke V60 met 450,00 eigen bijdrage:
Kosten auto vd zaak: €450,-
Impact auto op Nettoloon: €651,00 (7% 221,- + bijna de hele bijdrage van €450,- ; hoe het met dat tientje zit, weet ik niet. Iets met heffingskortingen of zo...)
[ Voor 49% gewijzigd door readytoflow op 21-11-2014 14:20 ]
Merendeel van de mensen rekent alleen maar naar het leasebudget en niet naar de netto kosten van een auto.
Het is overigens ook nog maar zeer de vraag hoe de werkgever (een deel van) die eigen bijdrage uiteindelijk verrekent op de loonstrook, waarbij ik mij afvraag of dit altijd correct gebeurt. En dat bepaalt uiteindelijk wat je netto kwijt bent - mits er geen naheffing volgt...
[ Voor 8% gewijzigd door Roekeloos op 21-11-2014 14:16 ]
Bij mij staat duidelijk in het contract al dat overschrijding van het leasebedrag mag, maar dat dit ook zo als overschrijding meegenomen wordt.
Als werkgever zou ik dat risico ook niet voor mijn medewerkers willen lopen. Het is jouw keuze, niet die van je werkgever. Maar inderdaad het zou kunnen.
Controle is vrij simpel arbeidscontract, leasecontract en loonstrookje even naast elkaar leggen.
En reken maar dat dit soort controles gebeuren! Ik heb zelf meegemaakt dat de Belastinginspecteur langs kwam bij een werkgever. Was bij ons niks aan de hand maar weet ondertussen wel dat leaseauto's bijna standaard worden meegenomen bij de inspectie. Zeker als ze iets vermoeden en dat niet hard kunnen maken. Dan pakken ze nog snel even wat willekeurige auto's van het wagenpark mee als steekproef.
Als werkgever zou ik dat risico ook niet voor mijn medewerkers willen lopen. Het is jouw keuze, niet die van je werkgever. Maar inderdaad het zou kunnen.
Controle is vrij simpel arbeidscontract, leasecontract en loonstrookje even naast elkaar leggen.
En reken maar dat dit soort controles gebeuren! Ik heb zelf meegemaakt dat de Belastinginspecteur langs kwam bij een werkgever. Was bij ons niks aan de hand maar weet ondertussen wel dat leaseauto's bijna standaard worden meegenomen bij de inspectie. Zeker als ze iets vermoeden en dat niet hard kunnen maken. Dan pakken ze nog snel even wat willekeurige auto's van het wagenpark mee als steekproef.
Ik bereken het zelf altijd zo.
Even grof.
Als ik geen leaseauto zou nemen, kreeg ik leasebedrag bruto uitgekeerd.
Brutoloon 3000,-
Leasebedrag bruto 600,-
Nettoloon 2300,- p.m.
Brutoloon 3000,- + Leaseauto
Bijtelling 500,-
Netto 1800,- p.m.
(even bedragen zonder berekenhet ofzo).
Dan “kost” de auto mij dus 500,- per maand.
Zo bereken ik steeds de kosten van de leaseauto en ook dit jaar viel die weer in het voordeel van de leaseauto uit. Netto kost hij me iets van 500,- euro per maand. Maar ik tank al gemiddeld 1,5 keer per week (80 euro) en krijg mijn brandstof in het buitenland ook vergoed. Geen onderhoud, geen kosten voor verzekeringen en belastingen, niet sparen voor een (nieuwe) auto en onderhoud, alle schades wordt geregeld..
Even grof.
Als ik geen leaseauto zou nemen, kreeg ik leasebedrag bruto uitgekeerd.
Brutoloon 3000,-
Leasebedrag bruto 600,-
Nettoloon 2300,- p.m.
Brutoloon 3000,- + Leaseauto
Bijtelling 500,-
Netto 1800,- p.m.
(even bedragen zonder berekenhet ofzo).
Dan “kost” de auto mij dus 500,- per maand.
Zo bereken ik steeds de kosten van de leaseauto en ook dit jaar viel die weer in het voordeel van de leaseauto uit. Netto kost hij me iets van 500,- euro per maand. Maar ik tank al gemiddeld 1,5 keer per week (80 euro) en krijg mijn brandstof in het buitenland ook vergoed. Geen onderhoud, geen kosten voor verzekeringen en belastingen, niet sparen voor een (nieuwe) auto en onderhoud, alle schades wordt geregeld..
Dat is wel erg kort door de bocht. Krijg je bijvoorbeeld ook een onkostenvergoeding voor zakelijke km bovenop het bruto uitbetalen van de volledige leasevergoeding (wat op zich een erg riante regeling is)?
In mijn berekening voor de keuze tussen leaseauto en eigen auto heb ik zowel vaste als variabele kosten meegenomen. Kosten als brandstof, onderhoud en afschrijving hangen allemaal (geheel of gedeeltelijk) af van het aantal km dat je maakt. De € 0,19 per zakelijke km die gangbaar is dekt deze kosten namelijk niet, maar bovenop een basis van € 500 per maand kun je er een leuke auto voor rijden... mits je voldoende zakelijke km en niet teveel privé km maakt.
In mijn berekening voor de keuze tussen leaseauto en eigen auto heb ik zowel vaste als variabele kosten meegenomen. Kosten als brandstof, onderhoud en afschrijving hangen allemaal (geheel of gedeeltelijk) af van het aantal km dat je maakt. De € 0,19 per zakelijke km die gangbaar is dekt deze kosten namelijk niet, maar bovenop een basis van € 500 per maand kun je er een leuke auto voor rijden... mits je voldoende zakelijke km en niet teveel privé km maakt.
Nope. Ik krijg dan geen km-vergoeding voor zakelijke km of woon-werk verkeer. Met die bruto-uitkering moet ik alles doen. Ik kan dus niks aanvullends declareren betreffende vervoer.
Als er wel een km-vergoeding was geweest, was die keuze mogelijk anders geweest.
Als er wel een km-vergoeding was geweest, was die keuze mogelijk anders geweest.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de leasevergoeding in salaris kan omzetten. Maar als ik jou zo hoor is dat niet perse zo voordelig. Misschien als je >€1000,- leasebudget zou hebben ja.
Maar dan is het nog het stukje gemak dat je bij een leaseauto hebt. Altijd vervoer, wat er ook gebeurd. 1 belletje met de leasemaatschappij en het wordt opgelost. Lekker volgooien op je tankpas etc...
Wel vind ik €500,- voor een Golf behoorlijk veel geld als je het zo bekijkt.
Voor mezelf zou een nieuwe Passat 1.6DSG Highline met €5000,- aan opties mij netto €410,- per maand kosten.
En dat vind ik dan eigenlijk al duur...Ik hoop dat de gemeente mee wil werken aan een laadpaal hier in de straat.
Dan vermoed ik dat diezelfde auto maar dan GTE mij inclusief eigen bijdrage ongeveer €250,- p/m gaat kosten!
Maar dan is het nog het stukje gemak dat je bij een leaseauto hebt. Altijd vervoer, wat er ook gebeurd. 1 belletje met de leasemaatschappij en het wordt opgelost. Lekker volgooien op je tankpas etc...
Voor mezelf zou een nieuwe Passat 1.6DSG Highline met €5000,- aan opties mij netto €410,- per maand kosten.
En dat vind ik dan eigenlijk al duur...Ik hoop dat de gemeente mee wil werken aan een laadpaal hier in de straat.
Dan vermoed ik dat diezelfde auto maar dan GTE mij inclusief eigen bijdrage ongeveer €250,- p/m gaat kosten!
Bij een vorige werkgever kreeg ik van het leasebudget €0,19 per zakelijke km netto uitgekeerd en de rest bruto. Bij een leasebudget van €800 en 2500 km per maand zou dat dus €475 netto plus €325 bruto zijn.Roekeloos schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:03:
Dat is wel erg kort door de bocht. Krijg je bijvoorbeeld ook een onkostenvergoeding voor zakelijke km bovenop het bruto uitbetalen van de volledige leasevergoeding (wat op zich een erg riante regeling is)?
Mijn GTE staat bij de dealer! Nog 3 weken geduld - leasemaatschappij en mijn werkgever willen niet eerder leveren dan de datum dat het huidige contract verloopt.

Dealer is duidelijk auto-dealer en geen fotograaf.

Gefeli. Ik ben benieuwd hoe ver jij kunt rijden op de accuMrAcid schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:14:
Mijn GTE staat bij de dealer! Nog 3 weken geduld - leasemaatschappij en mijn werkgever willen niet eerder leveren dan de datum dat het huidige contract verloopt.
[afbeelding]
Wel leuk dat de dealer even een fototje stuurt. Is toch een stukje extra service, klein beetje de geboorte meemaken van je autoMrAcid schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:14:
[afbeelding]
Veel rijplezier en geduld gewenst haha.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Hier is nu ook het kenteken bekend.. Het bevat een toepasselijke XXL
Absoluut, vind ik ook leuk. Wel een beetje op aan moeten dringen - maar dat is dus wel doorgekomen. Krijg nu regelmatig updates van hem, want hij heeft nu door dat ik heel enthousiast ben en het liefst zo snel mogelijk wil gaan rijden.Kecin schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:28:
[...]
Wel leuk dat de dealer even een fototje stuurt. Is toch een stukje extra service, klein beetje de geboorte meemaken van je auto.
Veel rijplezier en geduld gewenst haha.
Klinkt veel idd.. maar een simpele rekensom met verbruikte brandstof en het was al snel klaar.readytoflow schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:30:
Equator schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:31:
Hier is nu ook het kenteken bekend.. Het bevat een toepasselijke XXL
Hier een analyse van de XXL-reeks:
De laatste duizenden kentekencombinatie van sidecode8 worden momenteel uitgegegeven. Dat betekent dat de reeks ver in de X is aangekomen, en vorige week XXL is gepasseerd. Dat betekent dat we net zoals bij sidecode7 een extra grote kenteken analyse kunnen maken. Ditmaal dus voor sidecode8.
Van alle inzichten heb ik 1 infographic gemaakt. In deze infographic zitten de volgende dwardsdoorsnedes:
- top20 XXL kentekens per merk
- top20 XXL kentekens per merk-model
- Duurste XXL kenteken (ook leesbaar als grootste…)
- Goedkoopste/kleinste XXL kenteken
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Grappig, ik sta aan beide kanten bovenaan
Ahh, ze zijn inmiddels al bij XZJ
ergens komende week word mn nieuwe auto op kenteken gezet, was wel epic geweest als ik XXL op mn kenteken had gehad
Aan de andere kant, als ze een beetje snel door de kentekenreeks heengaan, heb ik kans op een sitecode 12 kenteken
dan zou dat een van de eerste auto's zijn.
Aan de andere kant, als ze een beetje snel door de kentekenreeks heengaan, heb ik kans op een sitecode 12 kenteken
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Daar hoop ik ook een beetje op. Nog 4 weken en dan mag ik rijden.Widow schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:11:
Aan de andere kant, als ze een beetje snel door de kentekenreeks heengaan, heb ik kans op een sitecode 12 kentekendan zou dat een van de eerste auto's zijn.
XSX hiero. Wel zo makkelijk onthouden. Kan ik ook ergens zo'n analyse van mijn 'reeks' zien zoals hierboven?
Heel vet. Wie is de dealer eigenlijk? Had zelf zeer goede ervaring met Huiskes-Kokkeler in Almelo. Die hield helemaal de voortgang van mn Polo bij. Gezien de opties wou die hem ook een week langer in de showroom laten staan. Had er namelijk 3 in een dag verkocht nadat ze hadden gezien hoe een aangeklede Polo eruit zag. Niet gedaan natuurlijkMrAcid schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:25:
[...]
Absoluut, vind ik ook leuk. Wel een beetje op aan moeten dringen - maar dat is dus wel doorgekomen. Krijg nu regelmatig updates van hem, want hij heeft nu door dat ik heel enthousiast ben en het liefst zo snel mogelijk wil gaan rijden.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Wat heb je besteld? Ik weet nog wel dat je ongeveer tegelijk met mij een A1 had.zonoskar schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:18:
[...]
Daar hoop ik ook een beetje op. Nog 4 weken en dan mag ik rijden.
Volgens mij komt eerst de Z nog, dus het duurt nog een half jaar tot het nieuwe kenteken er is. Mijn auto wordt dinsdag afgeleverd. Dus zal iets van XZ* worden.
Trouwens twee Audi's van bijn 600.000 per stuk met opvolgend kenteken laatst uitgegeven met XSV.
http://kenteken.tv/viz-300kwplus-club.php. Flinke bijtelling :-)
Trouwens twee Audi's van bijn 600.000 per stuk met opvolgend kenteken laatst uitgegeven met XSV.
[ Voor 34% gewijzigd door M@cer op 23-11-2014 22:39 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Waarom staan die golfjes zo hoog op de poten? Zag hem vorige week voor het eerst in het wild bij de karwei staan. Als je er van opzij opafkomt rijden lijkt het wel alsof ze de velgen 5 maten te klein eronder hebben gezet.Dacht toen dat het misschien gezichtsbedrog was. Nu zie ik deze foto hier en mijn god wat een gat zit daar tussenMrAcid schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:14:
[afbeelding]
Verwijderd
Auto staat nog in transportmodus (blokken tussen de veering) zodat de neus de ramp van de oprijwagen niet raaktthefox154 schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:33:
[...]
Waarom staan die golfjes zo hoog op de poten? Zag hem vorige week voor het eerst in het wild bij de karwei staan. Als je er van opzij opafkomt rijden lijkt het wel alsof ze de velgen 5 maten te klein eronder hebben gezet.Dacht toen dat het misschien gezichtsbedrog was. Nu zie ik deze foto hier en mijn god wat een gat zit daar tussen![]()
![]()
![]()
Helt dat ding zo in de bochten ofzo dat er zoveel ruimte nodig is? Of komen ze met een passende velg niet door in de juiste categorie in NL?
Bij de dealer staan ze zo vanwege de transportblokken die in de vering geplaatst zijn geweest en die auto's nog amper gereden hebben (en dus nog niet gezakt zijn).
Die blokken worden tijdens het transport met vrachtwagens/treinen geplaatst zodat het onafgeveerde gewicht van het dragende voertuig niet continue wisselt.
Die blokken worden tijdens het transport met vrachtwagens/treinen geplaatst zodat het onafgeveerde gewicht van het dragende voertuig niet continue wisselt.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De koper is flink los gegaan op de optielijst. Een 'kale' A8L W12 kost 200k. Pantserpakketje?M@cer schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:32:
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Die Fisker zal wel een import zijn. Geloof niet dat die nog nieuw gemaakt wordenPinobigbird schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:26:
[...]
![]()
Hier een analyse van de XXL-reeks:
[...]
Die 1-XSV-78/79 Kentekens zijn "overheid" ? Kentekens zijn bekent als "gepantserd"
[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 23-11-2014 23:42 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Weet je dat schieten geen zin heeft.wimmel_1 schreef op zondag 23 november 2014 @ 23:40:
Die 1-XSV-78/79 Kentekens zijn "overheid" ? Kentekens zijn bekent als "gepantserd"
Ja, de A1 gaat eruit en er komt een V40 D4 voor terug. Een R-design in rebel blue.Canaria schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:14:
[...]
Wat heb je besteld? Ik weet nog wel dat je ongeveer tegelijk met mij een A1 had.
Daar krijg je geen spijt van, ik heb hetzelfde gedaan
Ik denk ook niet dat ik er spijt van ga krijgen. Hoogstens dat ik weer harder moet werken door de handbak. Maar ik was die S-tronic ook erg beu, dus ik vind het niet erg.JeroenV_ schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:34:
Daar krijg je geen spijt van, ik heb hetzelfde gedaan
/edit: Het enige wat ik echt ga missen is de keyless entry. Ik vond dat op de Volvo echt te duur.
[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 24-11-2014 11:06 ]
Dit topic is gesloten.