Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.627 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:42:
Bij de dealer staan ze zo vanwege de transportblokken die in de vering geplaatst zijn geweest en die auto's nog amper gereden hebben (en dus nog niet gezakt zijn).

Die blokken worden tijdens het transport met vrachtwagens/treinen geplaatst zodat het onafgeveerde gewicht van het dragende voertuig niet continue wisselt.
Dit hoop ik inderdaad - want het viel mij ook al op.

Kan dus zijn dat hij de eerst weken sowieso nog iets "hoger" staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MrAcid schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:31:
[...]

Dit hoop ik inderdaad - want het viel mij ook al op.

Kan dus zijn dat hij de eerst weken sowieso nog iets "hoger" staat?
Is altijd he, indalen kan best ff duren.. :+

De blokken in de vering worden eruit gehaald, daarna staat ie gewoon goed.
Anders zou het niet werken zoals ontworpen..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Volgens mij blijft ie vrij hoog staan. Heeft de Etron ook. Zal wel door het extra gewicht komen. Hij rijdt wel heerlijk overigens. Je kan er goed mee over drempels knallen (mijne heeft wel adaptief onderstel overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:38
Vandaag mijn nieuwe VW Golf GTE opgehaald :)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/r10aw5.png

Rijd echt perfect en is een aparte gewaarwording om te rijden zonder motoraandrijving (=stil!!)

Voor de eerdere volgers onder ons heb ik eindelijk antwoord op het Carnet gebeuren en de werking.

Ik heb dus een Golf GTE incl executive plus pakket en zonder premium telefoonvoorbereiding.

Er blijkt een simkaart ergens geïntegreerd in de auto te zitten om de speciale GTE functies te kunnen gebruiken via Smart phone.

Ik moest mijn voertuig online registreren met VIN nr en KM stand. Tot mijn verbazing ging de KM stand echt gecontroleerd worden, een afwijkende stand werd geweigerd met bericht dat deze niet overeenkwam met de uitgelezen stand! Na invoer van de correcte KM stand kan ik alle functies gebruiken via de smartphone app:

- Auto status uitlezen
- Opladen starten / beeindingen
- interieur voorverwarmen.

Ik heb er dus zelf geen sim in gedaan en heb ook geen sim slot in het handschoenenkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Morgen mag ik mijn Golf 1.6 TDI BM ophalen, vandaag heb ik hem al zien staan.. Kenteken *-XXX-**.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nice kenteken :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
blyzard schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:38:

[afbeelding]

Rijd echt perfect en is een aparte gewaarwording om te rijden zonder motoraandrijving (=stil!!)

Voor de eerdere volgers onder ons heb ik eindelijk antwoord op het Carnet gebeuren en de werking.

Ik heb dus een Golf GTE incl executive plus pakket en zonder premium telefoonvoorbereiding.

Er blijkt een simkaart ergens geïntegreerd in de auto te zitten om de speciale GTE functies te kunnen gebruiken via Smart phone.

Ik moest mijn voertuig online registreren met VIN nr en KM stand. Tot mijn verbazing ging de KM stand echt gecontroleerd worden, een afwijkende stand werd geweigerd met bericht dat deze niet overeenkwam met de uitgelezen stand! Na invoer van de correcte KM stand kan ik alle functies gebruiken via de smartphone app:

- Auto status uitlezen

Ik heb er dus zelf geen sim in gedaan en heb ook geen sim slot in het handschoenenkastje.
Toffe velgen. :) Ziet er in het zwart ook strak uit! Gefeliciteerd! Iemand al een foto van de LED koplampen? Ben benieuwd hoe die zijn als je met dimlicht rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:39
M@cer schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:06:
Morgen mag ik mijn Golf 1.6 TDI BM ophalen, vandaag heb ik hem al zien staan.. Kenteken *-XXX-**.
haha, nice.
Ben zelf ook zeer benieuwd naar het kenteken voor mijn auto. Volgende week. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
MrAcid schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:20:
[...]

Toffe velgen. :) Ziet er in het zwart ook strak uit! Gefeliciteerd! Iemand al een foto van de LED koplampen? Ben benieuwd hoe die zijn als je met dimlicht rijdt.
Thx!, Ik zal morgen proberen een foto te maken van de koplampen als het donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47

[afbeelding]

- Auto status uitlezen

Nice mooi ook die zwarte velgen dat staat hem goed!!

Maareh ik zie nog steeds dat grote gapende gat in de wielkasten alsof de velgen een maat of 4 te klein zijn??? Toen me dat een paar posts geleden opviel waren dat de blokken voor transport ofzo? Moeten ze die er nog steeds uithalen? >:) Zelfs de burgerlijke volvo erachter staat lager op zijn pootjes. van een GTe zou je toch iets anders verwachten lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door thefox154 op 24-11-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
thefox154 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:45:
[...]

Nice mooi ook die zwarte velgen dat staat hem goed!!

Maareh ik zie nog steeds dat grote gapende gat in de wielkasten alsof de velgen een maat of 4 te klein zijn??? Toen me dat een paar posts geleden opviel waren dat de blokken voor transport ofzo? Moeten ze die er nog steeds uithalen? >:) Zelfs de burgerlijke volvo erachter staat lager op zijn pootjes. van een GTe zou je toch iets anders verwachten lijkt me.
Klopt wat je zegt...hij staat wat hoog op pootjes...hetzelfde verhaal als bij de A3 E-tron. Het is even afwachten tot er verlaging sets komen, al zal dat ten koste gaan van van comfort vrees ik.

Ik weet dat er bijvoorbeeld voor de audi A3-gtron after market verlaging set verkrijgbaar zijn om ze lager op poten te laten staan....dit ging wel ten koste van comfort.

Tis een kwestie van accepteren en als ik lager wil zitten kan ik altijd nog die burgerlijke Volvo meenemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024

[afbeelding]

- Auto status uitlezen

Zeg...horen jou remklauwen niet blauw te zijn?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
AcIDeR schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:01:
[...]

Zeg...horen jou remklauwen niet blauw te zijn?!?
Volgens mij wel....maar vind je dat mooi met zwarte velgen?

Ik denk dat dat vervallen is op het moment dat ik voor andere velgen ging (achteraf als accessoire die lelijke 16" schijven vervangen)

Ik weet niet of bij de standaard 16"LM velgen blauwe klauwen zitten, bij de Serron velgen zeker wel.

Ik mis ze in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Lelijk is het zeker niet zo!

Blauw is wat opzichtig, dacht alleen dat het standaard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat is inderdaad wel raar! Die blauwe klauwen zijn juist tof. :) Vind 'm ook nog steeds hoog staan, maar dat zal wel door het gewicht komen dat dit nodig is. Niks aan te doen (tenminste: ik ga er niet op eigen kosten wat aan laten doen).

@blyzard: dank ook voor je update over de Car-Net Online diensten. Ik heb ook geen premium telefoonvoorbereiding dus zal dezelfde situatie zijn als bij jou.

[ Voor 25% gewijzigd door MrAcid op 25-11-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:00
Bijzonder, dat Carnet gebeuren bij de GTE. Dat zou betekenen dat VW een mobiel data abonnementje heeft afgesloten en 3 jaar lang (dat is geloof ik de periode dat ze deze services garanderen) opdraait voor de datakosten? Ook als je besluit om binnen die tijd te verhuizen naar het buitenland...

Het is in ieder geval wezenlijk anders dan bij de niet-GTE Golf. Daarbij is Telefoonvoorbereiding Premium toch echt noodzakelijk i.c.m. Carnet en moet je zelf zorgdragen voor een SIM (of verbinding met rSAP telefoon) en een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bij de eGolf is het dan weer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
Roekeloos schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:19:
Bijzonder, dat Carnet gebeuren bij de GTE. Dat zou betekenen dat VW een mobiel data abonnementje heeft afgesloten en 3 jaar lang (dat is geloof ik de periode dat ze deze services garanderen) opdraait voor de datakosten? Ook als je besluit om binnen die tijd te verhuizen naar het buitenland...

Het is in ieder geval wezenlijk anders dan bij de niet-GTE Golf. Daarbij is Telefoonvoorbereiding Premium toch echt noodzakelijk i.c.m. Carnet en moet je zelf zorgdragen voor een SIM (of verbinding met rSAP telefoon) en een abonnement.
Dat klopt helemaal, toen ik online registratie deed met het VIN nr herkende deze automatisch dat de service 3 jaar geldig was, en dit staat ook zo in mijn account.
Ik denk overigens dat dit in heel europa werkt...maar dat moet natuurlijk de eerste buitenland trip uitwijzen.

Op zich kunnen ze met een grote telecomprovider een contract hebben gesloten (bijv. Vodafone).

Ik weet dat TomTom bijvoorbeeld ook in al zijn Navigatiekastjes een SIM heeft ingebouwd voor bijvoorbeeld traffic services, flisters etc. Deze worden ook verkocht met lifetime update en dus draaien zij ook voor de datakosten op. Ze hebben namelijk ook een contract met een grote telco voor deze diensten in heel europa (info van kennis die daar werkt).

Overigens is de GTE Carnet een andere als dat je met het premium pakket zou kunnen gebruiken....daar heb je ook Google earth, Google Street View etc...

Deze Carnet is dus alleen voor de app en de specifieke GTE functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
blyzard schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:34:
[...]

Dat klopt helemaal, toen ik online registratie deed met het VIN nr herkende deze automatisch dat de service 3 jaar geldig was, en dit staat ook zo in mijn account.
Ik denk overigens dat dit in heel europa werkt...maar dat moet natuurlijk de eerste buitenland trip uitwijzen.

Op zich kunnen ze met een grote telecomprovider een contract hebben gesloten (bijv. Vodafone).

Ik weet dat TomTom bijvoorbeeld ook in al zijn Navigatiekastjes een SIM heeft ingebouwd voor bijvoorbeeld traffic services, flisters etc. Deze worden ook verkocht met lifetime update en dus draaien zij ook voor de datakosten op. Ze hebben namelijk ook een contract met een grote telco voor deze diensten in heel europa (info van kennis die daar werkt).

Overigens is de GTE Carnet een andere als dat je met het premium pakket zou kunnen gebruiken....daar heb je ook Google earth, Google Street View etc...

Deze Carnet is dus alleen voor de app en de specifieke GTE functies.
Klopt inderdaad, alle megane's met de ingebouwde navi van de laatste jaren hebben een simkaart aanboord. Geloof Voda. Hierop werken alle live diensten. Uiteraard ook in het buitenland. Aangezien je hier behalve een weerberichtje, wat flitspalen en file info geen extra fratsen kunt uithalen zal het met de data kosten wel binnen de perken blijven. Die datastroom kunnen ze natuurlijk zelf heel efficient inrichten. In de disclaimer van de megane staat ook ergens dat ze je positie, snelheid etc gebruiken voor o.a. verkeersinformatie diensten (anoniem.... ;w) Ergens bij renault/tomtom kan iemand gewoon zien als ik met 160 over de a12 ga }:O

Dit zal bij VW wel hetzelfde werken. Zou wel raar zijn als je diensten opeens in Duitsland niet zouden werken.

EDIT: leaseplan stuurde een mailing met daarin een paar leuke aanbiedingen voor mensen die nog snel een auto moeten hebben.
36mnd/15k basseren ze volgens mij de advertentie prijs altijd op, het gaat om voorraad auto's dus als iemand nog snel een gunstige bijtelling wilt/moet scoren zou ik ze even bellen:
A3 G-tron SB Proline S € 499
308 SW € 499
C180 Lease Ed. a € 543
Golf GTE a € 559
V60 plugin a € 949

En dit is natuurlijk nog zonder de kortingen die diverse bedrijven hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door thefox154 op 25-11-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

thefox154 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:22:
[...]

Klopt inderdaad, alle megane's met de ingebouwde navi van de laatste jaren hebben een simkaart aanboord. Geloof Voda. Hierop werken alle live diensten. Uiteraard ook in het buitenland. Aangezien je hier behalve een weerberichtje, wat flitspalen en file info geen extra fratsen kunt uithalen zal het met de data kosten wel binnen de perken blijven. Die datastroom kunnen ze natuurlijk zelf heel efficient inrichten. In de disclaimer van de megane staat ook ergens dat ze je positie, snelheid etc gebruiken voor o.a. verkeersinformatie diensten (anoniem.... ;w) Ergens bij renault/tomtom kan iemand gewoon zien als ik met 160 over de a12 ga }:O
Ëlke tomtom met hd live traffic heeft een sim van vodafone. Zo meten ze hoe druk het ergens is en hoe hard er gereden wordt. Daarnaast is van elke vodafone gebruiker de lokatie bekend. Dit wordt allemaal samengevoegd in het monster wat big data heet en zo kan TT voorspellen waar de file komt.

Kosten van data zijn heel laag; de klanten denken inmiddels alleen dat data heel duur is. Wat niet zo is: we hadden onbeperkt/maand voor 10 euro. Stel, ik lever jou een sim voor je carnet, dan kost dat zo'n 120/jaar, 360 in totaal. Op een prijs van 40k voor een auto valt 360 natuurlijk niet op. En Volkswagen zal uiteraard een leuke deal maken met de providers over de verzamelde data..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

[afbeelding]
Mooi! Staat ie daar voor de deur? waar laadt je de wagen op als ik vragen mag? Garage/openbare laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
readytoflow schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:56:
[...]

Mooi! Staat ie daar voor de deur? waar laadt je de wagen op als ik vragen mag? Garage/openbare laadpaal?
Thx.

Hij stond hier voor de deur ja. Om de hoek (60m) hebben we een openbare laadpaal. Daar laad ik hem op.
Ik heb er geen zicht op vanuit mijn huis, maar er zit ook een Bearlock in als extra beveiliging.

Misschien dat ik nog een stopcontactje maak aan de voorkant en dan de kabel onder een rubberen kabelbrug leg: http://www.rubbermagazijn...r-profielen/kabelbruggen/

Maar dan ga ik waarschijnlijk problemen mee krijgen met de gemeente. Misschien alleen voor in het weekend als ik thuis ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

blyzard schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:11:
Misschien dat ik nog een stopcontactje maak aan de voorkant en dan de kabel onder een rubberen kabelbrug leg: http://www.rubbermagazijn...r-profielen/kabelbruggen/

Maar dan ga ik waarschijnlijk problemen mee krijgen met de gemeente. Misschien alleen voor in het weekend als ik thuis ben...
In Veldhoven staat al een jaar een Ampera die zo opgeladen wordt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Laatst online: 23:00
pjottum schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:30:
[...]

Ëlke tomtom met hd live traffic heeft een sim van vodafone. Zo meten ze hoe druk het ergens is en hoe hard er gereden wordt. Daarnaast is van elke vodafone gebruiker de lokatie bekend. Dit wordt allemaal samengevoegd in het monster wat big data heet en zo kan TT voorspellen waar de file komt.

Kosten van data zijn heel laag; de klanten denken inmiddels alleen dat data heel duur is. Wat niet zo is: we hadden onbeperkt/maand voor 10 euro. Stel, ik lever jou een sim voor je carnet, dan kost dat zo'n 120/jaar, 360 in totaal. Op een prijs van 40k voor een auto valt 360 natuurlijk niet op. En Volkswagen zal uiteraard een leuke deal maken met de providers over de verzamelde data..
Anderzijds maak je ook gebruik van de data van bijvoorbeeld de Renault TomTom bezitters. De verkeersinfo wordt gebaseerd op Google Maps en die halen hun data weer uit een heel scala van andere bronnen, waar TomTom vast ook toe behoort.

Overigens zegt VW dat de interessante locaties niet door hen, noch door Google worden opgeslagen. Er wordt niet gerept over de overige gegevens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

blyzard schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:11:
[...]

Thx.

Hij stond hier voor de deur ja. Om de hoek (60m) hebben we een openbare laadpaal. Daar laad ik hem op.
Ik heb er geen zicht op vanuit mijn huis, maar er zit ook een Bearlock in als extra beveiliging.

Kan je geen contactdoos bij je voordeur maken? Of klein stukje stoep eruit graven en heel subtiel de kabel daarnaar boven laten komen? Of je gemeente bellen om te vragen of ze je geen laadpaal willen graven :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Als er op 60m al een staat, is de kans klein dat de gemeente daar aan mee gaat werken.

Hier een paar palen op 150-300 meter afstand. laat 300 meter nou net de grens zijn voor de gemeente. Klinkt niet ver 150 meter, maar zo voelt het wel als ik daar voortaan elke dag mijn auto moet gaan opladen.
Door de week is het wel te doen denk. dan ben ik toch 's ochtends vroeg weg en later thuis. Maar ik weet niet of ik eraan kan wennen om het ding op te gaan laden en na x uur te gaan verzetten. Alleen al richting mijn werkgever voel ik mij wel verplicht om het zo vaak mogelijk op te laden.

Krijg je trouwens bericht van de auto wanneer hij vol is via een of andere app?

Aan de andere kant, als ik een PHEV kan leasen in de trant van een Passat GTE of Outlander voor +/- 200,- per maand dan zit daar wel standaard elektrische voorverwarming op. Die tijd win ik dan weer terug ipv te krabben in de winter.
Daarnaast een Passat GTE scheelt mij, tenzij ze het ding echt extreem hoog gaan prijzen, minimaal €1.200,- per jaar netto tov de normale diesel variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
Roekeloos schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:49:

Overigens zegt VW dat de interessante locaties niet door hen, noch door Google worden opgeslagen. Er wordt niet gerept over de overige gegevens :)
Reken er maar op dat alles wordt opgeslagen...ik kan alle ritten online uitlezen en de carnet app geeft precies weer hoeveel km de ritten zijn met verbruik. De autoriteiten zullen hier ook op termijn wel toegang toe krijgen...net als op alle tomtommetjes (al staat niemand daarbij stil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
zonoskar schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:30:
[...]

In Veldhoven staat al een jaar een Ampera die zo opgeladen wordt.
Misschien toch maar de gok wagen dan ;)

Iemand anders hier in de gemeente heeft er gezeik mee gehad heb ik via via gehoord. Openbare verordening.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
Kecin schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:58:
[...]

Kan je geen contactdoos bij je voordeur maken? Of klein stukje stoep eruit graven en heel subtiel de kabel daarnaar boven laten komen? Of je gemeente bellen om te vragen of ze je geen laadpaal willen graven :D
Stopcontact met kabelbrug durf ik nog wel aan... Alleen onder stoepen door is absoluut uit den boze....volgens a.p.v. Ik zou het ook niet willen ivm vocht en risico's voor anderen...het is toch openbare weg....

Laadpaal van de gemeente krijg ik niet.... Omdat binnen 300m er 1 staat. Pas als de laadpaal continu bezet wordt maak je kans op een eigen laadpaal...heb ik nagevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
readytoflow schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:17:
Maar ik weet niet of ik eraan kan wennen om het ding op te gaan laden en na x uur te gaan verzetten. Alleen al richting mijn werkgever voel ik mij wel verplicht om het zo vaak mogelijk op te laden.

Krijg je trouwens bericht van de auto wanneer hij vol is via een of andere app?
Waarom zou je de auto verplaatsen als hij opgeladen is? Gewoon ingeplugd laten....dan kun je ook de standkachel gebruiken s ochtends zonder de accu aan te spreken!

Via de app kun je de laadstatus bekijken (hoe vol is ie en hoe lang nog) na het volladen kan je het stoppen via de app als je de connectie wilt verbreken. Je krijgt dus geen bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Als ik zicht op de auto zou hebben, zou ik dat wel doen denk. En als ik de auto 's avonds op ga laden, haal ik hem er niet uit 's nachts natuurlijk. Maar die andere palen zijn niet voor niets aangevraagd hè...je zal toch moeten delen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

blyzard schreef op woensdag 26 november 2014 @ 00:07:
[...]

Waarom zou je de auto verplaatsen als hij opgeladen is? Gewoon ingeplugd laten....dan kun je ook de standkachel gebruiken s ochtends zonder de accu aan te spreken!
Omdat in veel APV's parkeerplaatsen bij palen alleen gebruikt mogen worden door voertuigen die actief aan het laden zijn.
Een eventuele parkeercontroleur kan op de paal zien of er actief geladen wordt of niet, als je accu al vol zit krijg je dus gewoon een prent voor fout parkeren.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Meestal heeft 1 paal 2 aansluitingen, terwijl de aanvrager meestal maar 1 nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
We hebben inderdaad 1 laadpaal met 2 aansluitingen. Er zijn meer 2 hybride auto's in de straat :)

Het laden start als je hem activeert (lamp kleurt blauw). Na het volladen blijft de lamp op de paal blauw totdat je hem deactiveert met je pas of stopt via de app. Je kan dus nooit een boete krijgen op deze manier.

Voordeel is als ie aangeplugd blijft je de standkachel evt. kan gebruiken en dan trekt ie stroom uit de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nadeel is dat als er meer auto's komen, dat anderen niet kunnen laden. In dat geval is het wel zo netjes om daar even afspraken over te maken onderling. Moet prima uit te komen zijn met elkaar toch? :) Zolang er maar twee plekken en twee auto's zijn hebben de buren denk ik ook liever dat je hem 's nachts daar laat staan - zodat je niet (ook nog) andere parkeerplekken blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eWobbuh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 13:58
Vorige week mijn nieuwe auto besteld. Het is een Focus First Edition wagon geworden, in de kleur Magnetic (donkergrijs). Word geleverd in de 1ste of 2de week van januari :-)

Valt me trouwens op dat in dit topic er weinig animo is voor Ford (Focus of Mondeo). Zijn daar ook specifieke redenen voor?

greetz, me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

eWobbuh schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:06:
Vorige week mijn nieuwe auto besteld. Het is een Focus First Edition wagon geworden, in de kleur Magnetic (donkergrijs). Word geleverd in de 1ste of 2de week van januari :-)

Valt me trouwens op dat in dit topic er weinig animo is voor Ford (Focus of Mondeo). Zijn daar ook specifieke redenen voor?
Omdat ze lelijk zijn :P

Geen id eigenlijk. Zijn goede wagens met mooie techniek. Maar ik vind ze persoonlijk niet mooi.
Zeker de focus en dat weerhoudt er mij van om er een aan te schaffen.

(is geen aanval he, is puur mijn mening. Ikzelf heb gekozen voor een saaie vag auto)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou persoonlijk vind ik de Ford Focus niet meer mooi. Het karakteristieke ervan is verdwenen. Mondeo is wat mij betreft nog steeds een mooie wagen, voor als ik wat meer centjes heb :)

Bijna 7 jaar lang met Focus gereden, Eerste model (de Focus Collection, 1.8 benzine station) was echt een hele fijne wagen met een fantastische wegligging. Tweede was een 1.8l TDCi en dat was waardeloos. Brandstofpomp werd daarbij niet mechanisch aangedreven dus je merkte een vertraging met het intrappen van het gas. Als je hem al niet af liet slaan :( Verder was deze wel wat completer (navigatie met icoonen).

Daarna nog een tijd een Mondeo gereden, 2.0TDCi, fantastische wagen. Maar toen zat ik in een andere belastingsschijf :P

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 26-11-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 09:53
Mercedes CLA Shooting Brake! Ik vind 'm zeer geslaagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 11:16

ptjuh

New day, same old shit

aah even navraag gedaan of mijn Seat Leon ST nog steeds voor 22 december staat.

En er is nog steeds geen wijziging :)... Nog maar een maand wachten..
Kan iemand even de tijd vooruit zetten? :)

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Een paar werkgevers terug had ik een Mondeo station en die koos ik omdat je bij Ford vrij veel auto voor het geld kreeg. Ik heb nu ook net weer naar de Mondeo gekeken (nieuwe model) maar ik vind de prijs persoonlijk niet meer bij Ford passen. Naar mijn mening zijn er voor dat geld leukere/betere auto's te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eWobbuh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 13:58
Uiterlijk is inderdaad ook persoonlijk. Vind het zelf juist een van de mooiere auto's :-). Trouwens wel zo dat hij er in het echt vele malen beter uit ziet dan op de afbeeldingen. Maar dat geld voor de meeste auto's geloof ik wel. De First Edition is trouwens wel veel auto (+ opties) voor dat geld, vooral vergeleken met soortgelijke auto's.

greetz, me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021

Ik rijd nu 1,5 jaar in mijn Focus en vind het nog steeds een mooie bak.
Interieur kan beter, maar goed, dingen als voorruitverwarming zijn ideaal.

Ik heb alle bumpers mee laten spuiten in de kleur wit van de auto, dat maakt hem voor mij net nog wat beter.

De wegligging is echt super! _/-\o_

Youtube: DashcamNL

• biobak
Ben wel benieuwd wat je ervaringen tot op heden zijn, met name de reikwijdte van de accu.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Na welgeteld twee etmalen verwacht ik niet hij al betrouwbare statistieken kan laten zien :P.
If anything test je bij zo'n ding eerst het maximale koppel, en dan pas de actieradius ;).

• MrAcid
  • Niet online
Precies, je trekt eerst een paar weken alle Skoda Octavia RS familiehokken eruit bij het stoplicht - en dan ga je proberen zuinig te rijden.

_O- oOo

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alsof je na die paar weken in gaat houden als zo'n compensatie RS hok naast je staat ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tsurany schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:39:
Alsof je na die paar weken in gaat houden als zo'n compensatie RS hok naast je staat ;)
MrAcid schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:28:
Precies, je trekt eerst een paar weken alle Skoda Octavia RS familiehokken eruit bij het stoplicht - en dan ga je proberen zuinig te rijden.

_O- oOo
_/-\o_

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Eh ik trek altijd vol op. Niet alleen de eerste weken :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• biobak
HTT-Thalan schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:13:
Na welgeteld twee etmalen verwacht ik niet hij al betrouwbare statistieken kan laten zien :P.
If anything test je bij zo'n ding eerst het maximale koppel, en dan pas de actieradius ;).
Jawel hoor. Ik rijd gemiddeld maar 25-28 km op de accu. Dat kon ik na een dag of 2 al zeggen en het is niet anders geworden. Ben benieuwd of dat nu aan mijn rijstijl ligt, aardstralen of dat dat gewoon het maximaal haalbare is.

Ennuh, eerst de auto inrijden en dan trek ik elk willekeurig leasehok eruit op de elektromotor :P Moet je de elektromotor eigenlijk inrijden :?

Ik denk het niet trouwens. Onze nieuwe stofzuiger draaide ook gewoon meteen op volle toeren :7

[ Voor 9% gewijzigd door biobak op 27-11-2014 15:45 ]

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

En wat is eigenlijk het realistische verbruik van de GTE als die elektromotor leeg is?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_O- oOo
*ahem*

PRESTATIES

topsnelheid 217 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,6 s

Zet 'em d'r maar 'neffen hoor :7.

(dit zijn de cijfers van de Golf GTE)

<+:)

- edit -

Ik zie nu dat ik me qua verbruik ook niet hoef te schamen, praktijkverbruik van de RS TDI is beter :+.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-11-2014 16:52 ]

• rickjehh
  • Laatst online: 28-08 09:53
HTT-Thalan schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:49:
[...]

*ahem*

PRESTATIES

topsnelheid 217 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,6 s

Zet 'em d'r maar 'neffen hoor :7.

(dit zijn de cijfers van de Golf GTE)

<+:)

- edit -

Ik zie nu dat ik me qua verbruik ook niet hoef te schamen, praktijkverbruik van de RS TDI is beter :+.
Haha, ik denk wel dat je het aflegt hoor op de eerste meters. Misschien haal je 'm bij maar bij het stoplicht gaat de GTE echt eerder weg zijn. Direct maximaal koppel door de elektromotor. Ik heb het ook zo vaak met m'n CT200h. Zie je een Golfje naast je staan met een petje erin (no offence) en dan trek ik 'm er zonder moeite uit en dat vinden ze niet zo leuk oOo

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

https://www.youtube.com/watch?v=1RfNedWbU7g

De TDI DSG versie kan het in 7.4 seconden, als je knap schakelt kom je op vergelijkbare tijden :Y).

Dusseh, zodra ik mijn conti's er weer onder heb liggen ben je welkom :9.

• MrAcid
  • Niet online
Deal! Maken we er een mooi filmpje van voor op DE YOUTOEP.

Oplaadbare Batterij vs. Tsjechische Grasmaaier.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb sowieso al een dashcam in de auto hangen, maar ik zal er speciaal voor deze gelegenheid ook eentje op de achterruit monteren ;).

• AcIDeR
Hoe zit het met de topsnelheid van de GTE?

Hoe lang blijft hij elektrisch meedraaien bij het rijden van de topsnelheid?

• MrAcid
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:26:
Ik heb sowieso al een dashcam in de auto hangen, maar ik zal er speciaal voor deze gelegenheid ook eentje op de achterruit monteren ;).
Dashcam is voldoende. :+

• biobak
HTT-Thalan schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:26:
Om die dikke rookwolk uit je uitlaat te filmen? :P

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Moet je eigenlijk ook nog een GTD (fabriek 0-100 8.1s, autoweek 7.8) en een Vulva D4 (fabriek 0-100 , 7.4, autoweek 8.3) erbij zetten....;)

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

HTT-Thalan schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:56:
https://www.youtube.com/watch?v=1RfNedWbU7g

De TDI DSG versie kan het in 7.4 seconden, als je knap schakelt kom je op vergelijkbare tijden :Y).

Dusseh, zodra ik mijn conti's er weer onder heb liggen ben je welkom :9.
Mag ik ook meedoen? ;-)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ruik een mini-meet! Eigenlijk moeten we dan ook een locatie regelen waar dit allemaal legaal en veilig is, enzo. Zodat we niemand omver rijden!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

biobak schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:43:
[...]

Om die dikke rookwolk uit je uitlaat te filmen? :P
Dat doet ze soms wel ja! Iets met de DPF en te lang op minimaal vermogen rijden (vooral file) en dan weer een peut gas geven. Issie gelijk weer schoon :7.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag 19 December m'n winterbanden maar eens gaan laten monteren, kunnen ze er Maandag 5 Januari weer vanaf. Golfje is Zondag twee maanden oud geworden en inmiddels 10K kilometers wijzer.... Wil ook bést vooruit :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• BlowFish
  • Laatst online: 19:49
Welke auto is het bij jou geworden Jeroen?

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

HTT-Thalan schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:59:
Ik ruik een mini-meet! Eigenlijk moeten we dan ook een locatie regelen waar dit allemaal legaal en veilig is, enzo. Zodat we niemand omver rijden!
Zou ik wel leuk vinden, ik moet alleen nog tot begin februari wachten (helaas)
BlowFish schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:23:
[...]
Welke auto is het bij jou geworden Jeroen?
BMW 520d EDE sedan, 190pk, 400Nm, 0-100 in iets van 7,7s geloof ik maar dat ding moet ook bijna 1700 kilo meesleuren...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

_O- oOo
Zuinig rijden en leasebak :? Does not compute :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kijk nou wat een diverse 'genenpoel' we hier straks bij elkaar hebben, en allemaal toch on-ge-veer rond dezelfde prestaties, het is alsof ze het erom doen. Ik stel voor dat 8sec de nieuwe norm is :P.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
AcIDeR schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:28:
Hoe zit het met de topsnelheid van de GTE?

Hoe lang blijft hij elektrisch meedraaien bij het rijden van de topsnelheid?
Met 150pk op benzine zal een top van 210 a 220 km/h haalbaar moeten zijn.

• blyzard
Zinu schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:02:
En wat is eigenlijk het realistische verbruik van de GTE als die elektromotor leeg is?
Ter referentie voor jou het verbruik vanavond in de drukste spits van het jaar:

Vanuit amsterdam weggereden met een lege accu (geen laadplek in de garage) In de modus battery hold gereden naar huis (alleen op de motor en accu wordt bijgeladen door remmen en gas inhouden) heel veel file gereden :( en een stuk binnendoor.... uiteindelijk 2 uur en een kwartier later kwam ik thuis aan met een gemiddeld verbruik van 1 op 16! lijkt me niet slecht.

Ik rij redelijk zuinig...uit laten rollen niet te hard accelereren.

Gisteren had ik een rit van 45 km: verbruik van 1 op 40

Vanochtend de rit naar Amsterdam (105km) met geladen accu 1 op 25.

Puur elektrisch haal ik 28-30 km op dit moment. Waarschijnlijk gaat dit verbeteren als de buitentemparatuur hoger is s ochtends.

[ Voor 16% gewijzigd door blyzard op 27-11-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

The Eagle schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:45:
[...]

Zuinig rijden en leasebak :? Does not compute :P
Dat je niet hoeft te betalen voor je diesel of benzine houdt toch niet in dat je niet zuinig kan rijden. Ik rijd nu 5 weken in een Peugeot 5008. Het normverbruik daarvan is 16,56 km/ltr. Ik rijd er echt niet speciaal zuinig mee, maar let wel op dingen als 'tijdig gas loslaten en uitrijden', 'op tijd schakelen'. Dat lukt echt niet altijd :)

Maar mijn gemiddelde verbruik per tankbeurt is 17.62 km/ltr.

Nu heeft mijn werkgever een stukje motivatie gebracht om proberen zuiniger te rijden en goedkoper te tanken. Rijd je zuiniger dan de norm en tank je goedkoper dan het gemiddelde dan krijg je de bespaarde centen uitgekeerd. (Bij mij is dat nog niet gebeurt vanwege wisselen van auto en het systeem kan daar niet tegen, maar straks met eigen auto lukt dat wel.)

Moraal: Nee, de meeste leaserijders bekommeren zich niet om het zuinig rijden, tenzij het ze genoeg extra centen oplevert. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

blyzard schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:32:
[...]

Ter referentie voor jou het verbruik vanavond in de drukste spits van het jaar:

Vanuit amsterdam weggereden met een lege accu (geen laadplek in de garage) In de modus battery hold gereden naar huis (alleen op de motor en accu wordt bijgeladen door remmen en gas inhouden) heel veel file gereden :( en een stuk binnendoor.... uiteindelijk 2 uur en een kwartier later kwam ik thuis aan met een gemiddeld verbruik van 1 op 16! lijkt me niet slecht.

Ik rij redelijk zuinig...uit laten rollen niet te hard accelereren.

Gisteren had ik een rit van 45 km: verbruik van 1 op 40

Vanochtend de rit naar Amsterdam (105km) met geladen accu 1 op 25.

Puur elektrisch haal ik 28-30 km op dit moment. Waarschijnlijk gaat dit verbeteren als de buitentemparatuur hoger is s ochtends.
Bedankt voor je reactie! Zelfs in worst case scenario 'slechts' 1 op 16 is gewoon prima te noemen!
Ik herken je irritaties trouwens, heb gisteren hetzelfde meegemaakt, maar dan 2,5 uur onderweg geweest over een rit van een kleine vijf kwartier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:39
Equator schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 07:09:
[...]

Moraal: Nee, de meeste leaserijders bekommeren zich niet om het zuinig rijden, tenzij het ze genoeg extra centen oplevert. :P
Beaamd.

Ik tank bij tankstations met interessante spaaracties. Momenteel voornamelijk Shell wegens de airmiles (en Lego). }:O

Ze hebben bij ons wel een actie voor zuiniger rijden, maar die is weinig interessant. Winactie voor de zuinigste rijder (met 1000+ leasebakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zinu schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:27:
[...]

Bedankt voor je reactie! Zelfs in worst case scenario 'slechts' 1 op 16 is gewoon prima te noemen!
Ik herken je irritaties trouwens, heb gisteren hetzelfde meegemaakt, maar dan 2,5 uur onderweg geweest over een rit van een kleine vijf kwartier 8)7
In 2,5 uur 100 KM afleggen zou ik niet worst case scenario noemen. Worst case scenario voor een PHEV is starten vlak bij de snelweg, 100 KM afleggen a 130 km/h en bestemming vlak bij de snelweg.

Bij ons wordt je niet beloond op zuinig rijden, maar als het geen tijd kost, waarom niet gewoon zuinig rijden. ik doe het in ieder geval wel. Gewoon doorschakelen naar 6 als het kan. Als je achter iemand rijdt, kan je toch niet harder.

Mijne doet 0-100 in 8,2 seconde. Verbruik is 1:14, volgens fabriek 1:20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Prosac2010 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:30:
[...]
Ik tank bij tankstations met interessante spaaracties. Momenteel voornamelijk Shell wegens de airmiles (en Lego). }:O
Shell want Airmiles voor Aap. Afbeeldingslocatie: http://www.emofaces.nl/png/15/emoticons/monkey.png
Ze hebben bij ons wel een actie voor zuiniger rijden, maar die is weinig interessant. Winactie voor de zuinigste rijder (met 1000+ leasebakken).
Ooit ook op het werk gehad. Keken ze ook naar zuinig tanken. Stond ik daar elke keer in de regen bij de Tango. Hielp niks, dus ik doe niet meer mee. :o

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 19:49
Jeroen V schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:33:
[...]

BMW 520d EDE sedan, 190pk, 400Nm, 0-100 in iets van 7,7s geloof ik maar dat ding moet ook bijna 1700 kilo meesleuren...
kijk dat is pas een auto! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: http://marineschepen.nl/dossiers/images/bismarck.jpg

O-) :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 12-09 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Zo ik heb uiteindelijk een keuze kunnen maken voor mijn nieuwe leaseauto :*)
Het is een Volvo V40 D4 Business Summum uitvoering geworden in de kleur 'Power Blue' :)

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=view&id=0B1egWPCq4PfkYm9IRVNrM19TR0FUUGtJQ0IyZ0dwSjA4Rjgw

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=view&id=0B1egWPCq4PfkdWFjMHJZaHVQQ0dWTzEwVXBhUy1YMFI3VVlN

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=view&id=0B1egWPCq4Pfkc19iSm9VV0lNdFRSMy1vM1pjZGpIRzRhUTNZ

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=view&id=0B1egWPCq4PfkczFod001UTlmaHVSOHdOMkNQWkdKQkJpVlVF

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=view&id=0B1egWPCq4PfkcHNYY19pZDd5MktfY0stenE2T1J6QUQwdVVR

De opties die ik als 'extra' heb ten opzichte van het al belachelijk luxe uitrustingsniveau van de Summum:
- Business Pack Connect
- Verlaagd sportchassis (-/- 10mm)
- Sensus Connect met Premium Audio

Plus nog twee dealer accessoires:
- Zomerwielenset 17'' Freja
- Trekhaak, afneembaar 13 polig

Het is een zogenaamde 'voorraadauto' dus ik krijg de auto voor het nieuwe jaar dus 14% bijtelling :9~ _/-\o_ en natuurlijk 190 PK >:)

Kleine crosspost uit 'Het grote Volvo topic - Deel 7' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Hahahahaha... Tsja, je hebt wel een beetje gelijk. Echt sportief is dat ding nou niet te noemen, maar dat neem ik dan wel voor lief ;)
Ben er ook erg blij mee (met de bijtelling wat minder) Helaas nog twee maandjes wachten, en dan heerlijk rijden varen.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het is dan ook een comfortbak in de eerste plaats. 230 op de Autobahn in de dreiher merkte ik dat ik gewoon veerweg en gewicht tekort kwam, een fünfer is voor dat soort dingen juist ontworpen. En met die cijfers rij je nog steeds 95% van het Nederlandsche wagenpark het snot voor de ogen :).

https://www.youtube.com/watch?v=mVCVbwpwmDk&spfreload=10

Dit is dan (helaasch) een benzine-RS bestuurd door een ervaren coureur, maar een Gallardo op film zetten (en houden) is niks om je voor te schamen. Helaas mag bijna niemand een benzine leasen, in ieder geval niet de mensen die 'ons' kilometrage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Ben gisteren met mijn Outlander en een volle accu bijna geheel op de accu van Amsterdam naar Utrecht (~50km) gereden (96% elektrisch). Heb er nog nooit zo lang over gedaan dankzij de files, maar zuinig is mijn Outlander zeker op lage snelheden. Bij thuiskomst gaf hij aan voor deze specifieke rit een verbruik van 99,3km per liter benzine te hebben. Het is dat ik de eerste paar minuten bij een koude auto altijd op Save-mode rij om de auto op te warmen, maar anders had ik het misschien wel geheel op de accu gehaald.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 21:11
Hier is het ook weer bijna tijd om een nieuwe te kiezen (voor begin maart).

Wat zijn zoal de eisen: (in volgorde van belangrijkheid)

-comfortabel op langere ritten (elke maand wel 4a6 keer 500km enkel)
-baanvast/comfortabel/stil op hoge snelheid (180-220km/u), kwart van de km's worden in Duitsland gemaakt
- 4 volwassenen in comfort kunnen vervoeren, met wat bagage
-zuinig (VAA is op basis van co2 uitstoot)

Op het moment aan het twijfelen tussen:

1. 2015 VW Passat Variant 2.0TDI (150pk, 340Nm, 4.2l/100km, 107gr/km)
Met als opties Pack Business Class PRO en metaalkleur. Al de rest is standaard (ACC, verwarmde zetels, verwarmde voorruit, alcantara/leder,parkeersensoren,active info display,...)
De 2.0TDI is denk ik wel vlot genoeg om overal vlot met mee te kunnen.
De 1.6TDI is goedkoper in basisprijs, maar duurder in belastingen (verbruikt meer dan de 2.0TDI, go figure)
Die kost netto 103.89 euro per maand (23.91 eigen bijdrage + 79.98 euro belasting)
Levertijd zal waarschijnlijk wel niet mals zijn.

2. BMW 318d GT (136pk,320Nm,4.6l/100km, 119gr/km)
Veel kaler uitgerust dan de VW, wordt erg duur met wat opties. Is een pak zwaarder dan de VW (1615kg vs 1505kg voor de passat, terwijl die laatste een stuk groter is)
Met de basis nodige opties: navi, metaalkleur, regen/licht/parkeer sensoren, armsteun,CC,...
Een stuk slomer dan de passat (+100kg - 14pk -20nm)
Het rijdt wel als een BMW natuurlijk :)
Komt op 116.42 netto (8.87 eigen bijdrage + 107.55 belasting, dat extra gewicht en verbruik weegt door)

Andere opties waren er ook, A4 avant, C200 estate of een 3 touring. Maar die zijn denk ik minder geschikt voor 4 volwassen dan bovenstaande opties.
Na wat reviews lijkt een 3GT wel een degelijke BMW te zijn, ongeveer 5 reeks achtig op vlak van ruimte, wel iets meer afgesteld op comfort, maar dat is hier moor meegenomen. De passat geeft in de reviews veel meer de indruk een stuk meer 'premium' te zijn dan dat je zou verwachten van een passat. Heeft er hier iemand ervaring met een 3GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik je eisen zo zie is het nog jammer dat je geen trein kunt leasen :P

Ik zou als ik jou was ook even naar een Skoda Superb gaan kijken. Meer ruimte achterin krijg je niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Lease of koop? Je kosten per maand zijn wel erg laag? Zit je in Duitsland zelf? Met zulke lage kosten kan je dan geen 5 serie leasen? Dan heb je alles wat je wil denk?

Anders zou ik voor de Passat gaan een 2.0TDI DSG Variant Highline +opties.
Ik ga er volgende week even naar kijken en rijden, maar wil wachten op de Passat GTE denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Als een 318d je slechts 100 euro kost, waarom dan geen 325d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Lease, bedrag staat nergens echt gegeven. Leaseauto zit gewoon in het contract in. Alleen een stuk dat van je netto loon gaat als je over je budget gaat en een stuk belastingen (dat erg co2 afhankelijk is) is hetgeen dat uiteindelijk van je netto loon gaat. Loon zonder leasewagen is hetzelfde dus eigenlijk betaal je een 100-150 euro voor een auto. :)
Belgie trouwens.

5 serie mag niet en zou (net niet/net wel) in het budget vallen. Zelfde met een A6. Anders zou het wel een 520d EDE oid geworden zijn.

DSG is geen optie, kost een stuk meer (dus meer netto bijdrage) en verbruik 0.5l/100km meer (119gr vs 107gr voor de 6 bak) dus fiscaal minder interessant.
Ter info een 2.0TDI DSG kost 165 netto in de maand en de handbak met dezelfde opties 103. 65 euro per maand, 60+ euro om alleen met een DSG te kunnen rijden is toch wel wat veel. :/
t_captain schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:56:
Als een 318d je slechts 100 euro kost, waarom dan geen 325d?
Valt niet in budget, zie hierboven.

316d/318d/320d berline/touring is mogelijk. Bij de GT is dat een 318d en een 320d. Die laatste is mogelijk, maar dan kan er alleen nog maar navi in en dan zit je aan de max eigen bijdrage.
The Eagle schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:26:
Als ik je eisen zo zie is het nog jammer dat je geen trein kunt leasen :P

Ik zou als ik jou was ook even naar een Skoda Superb gaan kijken. Meer ruimte achterin krijg je niet.
Superb heeft een kleinere wielbasis dan de passat dus die zal (pure gok) ongeveer even ruim of net iets minder zijn. En het is ook al wel een wat ouder model aan het worden. En het verbruik/co2 uitstoot is ook niet mals.

[ Voor 47% gewijzigd door AndRo555 op 29-11-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik snap er niks van? Geen lease bedrag, maar als je over je budget heen gaat moet je bij betalen?

1.6 DSG HL+opties kost mij hier al 420,- per maand. Als je voor <200,- netto per maandzo'n auto kan rijden zou ik niet op een paar tientjes letten. Maar dat is voor iedereen anders. Welke fiscale regels zit je aan vast? NL/BE/DUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
BE.

Je krijgt een budget (niet nader vermeld) op de site van de lease maatschappij staat vermeld welke merk/auto/model je kan kiezen en hoeveel je nog aan opties kan besteden tot je aan dat budget zit. Vanaf je over dat budget gaat, moet je dat verschil betalen van je loon. (geen idee wat dat budget is, ik gok rond de 750-800 excl. brandstof zijn)
Op de eigen bijdrage (hetgeen je over je budget gaat aan opties of aan een duurder basismodel) zit een max van 75 netto de maand.
Voor de rest betaal je VAA. Die afhangt van co2, catalogusprijs en belastingsschaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

readytoflow schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:28:
Ik snap er niks van? Geen lease bedrag, maar als je over je budget heen gaat moet je bij betalen?

1.6 DSG HL+opties kost mij hier al 420,- per maand. Als je voor <200,- netto per maandzo'n auto kan rijden zou ik niet op een paar tientjes letten. Maar dat is voor iedereen anders. Welke fiscale regels zit je aan vast? NL/BE/DUI?
Zoiets heb ik in NL ook. Budget van 800 euro ex brandstof. Daar gaat in principe ook de 2,7% over de cataloguswaarde(terugvordering BTW voor privegebruik) uit. Gelukkig geen max aan de eigen bijdrage, alleen moet mijn baas dat wel goedkeuren. Lease ik onder mijn budget dan mag dat ook natuurlijk. En bij benzine moeten de brandstofkosten ook uit dat budget. Bij diesel niet.
Die terugvordering mag ik uiteraard wel als eigen bijdrage voor de belasting opvoeren, dus aftrek van de bijtelling.
Zoveel werkgevers, zoveel leaseregelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Leverdatum staat: 15 december, 10:30. Aftellen!

Op het Autoweekforum zijn er inmiddels ook wat meer mensen die hun GTE geleverd hebben gekregen, daar ook de eerste verhalen over actieradius van de accu's, standkachel als je aan een laadpaal staat, wel/geen blauwe remklauwen, etc. Voor de liefhebber: http://www.autoweek.nl/fo...68125,5372500#msg-5372500 (en verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo, afgelopen zaterdag naar het spoorwegmuseum in Utrecht gereden om daar mijn tijdelijke leasewagen in te leveren. Die werd kort gecontroleerd met later samen met alle andere ingeleverde wagens op transport geplaatst. Wij waren op dat moment aan het rondlopen in het museum onder het genot van een hapje en drankje.

Om 19:45 kreeg iedereen zijn 'goodie-bag' met daarin de sleutel en nog wat andere meuk. Iedereen (zeker 200 man) werd verzameld in de centrale hal waar er met veel bombarie een groot gordijn werd weggehaald. Achter het gordijn stonden alle auto's (misschien wel 100) geparkeerd en mocht een ieder zijn eigen wagen opzoeken.

Het is even wat anders dan de auto ophalen bij de dealer, maar dit was zeker leuk. :) De firma Nefkens heeft dit erg goed uitgevoerd.

Na zo'n 400km in de Peugeot kan ik zeggen dat hij erg lekker rijdt. De bak is - zoals ook aangegeven in sommige tests - wat rauw, maar schakelt uiteindelijk prima. Voldoende vermogen om mee weg te komen. Ik heb nog wat kleine dingetjes die ik met de dealer moet bespreken (ik krijg nog alu dorpelbeschermers, en een plekje wat ik niet weggepoetst krijg).

Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 02-12-2014 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Grappige actie idd. Heb ik nog niet eerder gezien/gehoord.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:59:
Zo ik heb uiteindelijk een keuze kunnen maken voor mijn nieuwe leaseauto :*)
Het is een Volvo V40 D4 Business Summum uitvoering geworden in de kleur 'Power Blue' :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De opties die ik als 'extra' heb ten opzichte van het al belachelijk luxe uitrustingsniveau van de Summum:
- Business Pack Connect
- Verlaagd sportchassis (-/- 10mm)
- Sensus Connect met Premium Audio

Plus nog twee dealer accessoires:
- Zomerwielenset 17'' Freja
- Trekhaak, afneembaar 13 polig

Het is een zogenaamde 'voorraadauto' dus ik krijg de auto voor het nieuwe jaar dus 14% bijtelling :9~ _/-\o_ en natuurlijk 190 PK >:)

Kleine crosspost uit 'Het grote Volvo topic - Deel 7' ;)
Gefeliciteerd!
Erg gafe wagen, zel enorm lang zitten dubben tussen deze en een A3. Ondanks dat het vermogen enorm lekker is ben ik toch voor een A3 gegaan. Wat ruimer van binnen en kreeg een lekkere korting. (bedrijf waar ik werk koopt de auto's) Al denk ik wel dat ik die 190pk (tegen 110pk) op den duur mis

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FgU4g8N.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WIeklpJ.jpg

Altijd gedacht dat Audi's Volkswagens met een duur logo waren, maar na wat rondjes in een collega z'n Golf vind ik de mijne toch wel beter rijden, wat een heerlijke wagen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:16

bReChThOu

Team Belgium

AndRo555 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:53:
BE.

Je krijgt een budget (niet nader vermeld) op de site van de lease maatschappij staat vermeld welke merk/auto/model je kan kiezen en hoeveel je nog aan opties kan besteden tot je aan dat budget zit. Vanaf je over dat budget gaat, moet je dat verschil betalen van je loon. (geen idee wat dat budget is, ik gok rond de 750-800 excl. brandstof zijn)
Op de eigen bijdrage (hetgeen je over je budget gaat aan opties of aan een duurder basismodel) zit een max van 75 netto de maand.
Voor de rest betaal je VAA. Die afhangt van co2, catalogusprijs en belastingsschaal.
Hoezo moet jij het voordeel alle aard zelf betalen? Hier betaalt de werkgever of leasemij dat; weet niet zeker, maar ik niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Skoda Superb is echt waanzinnig ruim van achter. Ik heb toevallig in 1 dag in zowel de nieuwe Passat Variant als de Superb gezeten (achterin) die als taxi dienden in Praag en echt, de Superb voelt een heel stuk ruimer aan!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mad-Matt schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:26:
[...]

Gefeliciteerd!
Erg gafe wagen, zel enorm lang zitten dubben tussen deze en een A3. Ondanks dat het vermogen enorm lekker is ben ik toch voor een A3 gegaan. Wat ruimer van binnen en kreeg een lekkere korting. (bedrijf waar ik werk koopt de auto's) Al denk ik wel dat ik die 190pk (tegen 110pk) op den duur mis

[afbeelding]
[afbeelding]

Altijd gedacht dat Audi's Volkswagens met een duur logo waren, maar na wat rondjes in een collega z'n Golf vind ik de mijne toch wel beter rijden, wat een heerlijke wagen.
Die 190pk is ook meer relatief. De auto kan niet harder dan 190 en staat op (kleine) banden die ook niet harder mogen.

Het is dus een verstandige keuze dan je voor de A3 bent gegaan. Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Equator schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:59:
Zo, afgelopen zaterdag naar het spoorwegmuseum in Utrecht gereden om daar mijn tijdelijke leasewagen in te leveren. Die werd kort gecontroleerd met later samen met alle andere ingeleverde wagens op transport geplaatst. Wij waren op dat moment aan het rondlopen in het museum onder het genot van een hapje en drankje.

Om 19:45 kreeg iedereen zijn 'goodie-bag' met daarin de sleutel en nog wat andere meuk. Iedereen (zeker 200 man) werd verzameld in de centrale hal waar er met veel bombarie een groot gordijn werd weggehaald. Achter het gordijn stonden alle auto's (misschien wel 100) geparkeerd en mocht een ieder zijn eigen wagen opzoeken.

Het is even wat anders dan de auto ophalen bij de dealer, maar dit was zeker leuk. :) De firma Nefkens heeft dit erg goed uitgevoerd.

Na zo'n 400km in de Peugeot kan ik zeggen dat hij erg lekker rijdt. De bak is - zoals ook aangegeven in sommige tests - wat rauw, maar schakelt uiteindelijk prima. Voldoende vermogen om mee weg te komen. Ik heb nog wat kleine dingetjes die ik met de dealer moet bespreken (ik krijg nog alu dorpelbeschermers, en een plekje wat ik niet weggepoetst krijg).

Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.
Dat zou ik dan weer niet leuk vinden. Ben je 1 van de 100 die tegelijkertijd zijn auto krijgt. Lekker persoonlijk... nottt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mwah. Dat gedoe met die bloemen hoeft voor mij nou ook niet echt, het is wel leuk om het kleedje eraf te trekken natuurlijk, maar het spoorwegmuseum is een mooie locatie hoor, zou ik niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Zoveel mensen, zoveel wensen. Toen ik mijn auto op ging halen stond er een doek over de auto. Vraagt de verkoper of hij een foto moet maken van de onthulling. Ik wilde gewoon sleutel en wegrijden maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel leuk vinden.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Tylen schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:54:
[...]

Die 190pk is ook meer relatief. De auto kan niet harder dan 190 en staat op (kleine) banden die ook niet harder mogen.

Het is dus een verstandige keuze dan je voor de A3 bent gegaan. Gefeliciteerd.
Das waar, maar je kan de auto "unlocken" er zijn al meerdere mensen in NL die dit hebben laten doen (in combo met nieuwe banden)

maar thanks, het voelt ook niet als de verkeerde keuze :D

[ Voor 4% gewijzigd door Mad-Matt op 02-12-2014 14:34 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Pagina: 1 ... 7 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.