Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mokkerdemok.

Sinds vrijdag blij met de Leonstecomotiveleasesport. Heerlijke wagen, toeters, bellen alles erop en eraan. :D
Maar .. vandaag vond iemand het al nodig een steentje op mijn voorruit te gooien op de a50, PATS! Sterretje, precies in het blikveld. Ik had zelfs een vrije baan voor me. Die gekke Peugeot nooit zoiets in 14Mm, maar deze nu al. :/

Morgen maar meteen naar carglass, met 600km op de teller.. :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ken het. Had in de eerste 2 maand 2x steenslag. 1x rechts onder dus niet te zien.
En eentje net buiten mijn blikveld. Maar als je er op gaat letten wel ziet.
Hier heb ik 4 jaar mee gereden. Deze maand komt de nieuwe auto en hoop ik dat ik geen steentje meer krijg op de voorrruit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

pjottum schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:59:
Mokkerdemok.

Sinds vrijdag blij met de Leonstecomotiveleasesport. Heerlijke wagen, toeters, bellen alles erop en eraan. :D
Maar .. vandaag vond iemand het al nodig een steentje op mijn voorruit te gooien op de a50, PATS! Sterretje, precies in het blikveld. Ik had zelfs een vrije baan voor me. Die gekke Peugeot nooit zoiets in 14Mm, maar deze nu al. :/

Morgen maar meteen naar carglass, met 600km op de teller.. :/
Aii das balen :( Beetje aansturen op ruit vervangen? Weet niet hoe groot de ster is, maar daar zijn richtlijnen voor toch?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Altijd zorgen dat iedereen achter je rijd ipv voor :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Chief-XL schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:08:
Zoveel mensen, zoveel wensen. Toen ik mijn auto op ging halen stond er een doek over de auto. Vraagt de verkoper of hij een foto moet maken van de onthulling. Ik wilde gewoon sleutel en wegrijden maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel leuk vinden.
Ik had een keer dat er 8 auto's tegelijk werden afgeleverd vanaf zo'n vrachtwagen. Dan word de auto uitgeladen, loopt iemand van de leasemaatschappij een rondje om de auto, zet je een krabbel ter ontvangst, en je krijgt de sleutels en papieren. En dan sta je op een regenachtige ochtend in februari op een koud parkeerterrein met je nieuwe auto. Dat was wel een beetje "de andere kant" van hoe een auto afgeleverd kan worden.

Ik mag trouwens volgende week mn nieuwe auto op gaan halen :) kreeg net een telefoontje dat ie binnen is gekomen bij de dealer. Ze monteren er meteen winterbanden op, voor het eerst dat ik zie dat een leasemaatschappij dat door een dealer laat doen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

En je hebt ook nog het verschil tussen je eigen dealer kunnen kiezen of er een aangewezen krijgen. Zo'n aangewezen dealer boeit het vaak toch geen ruk, die weet toch al dat je de auto niet bij hun in onderhoud doet. Gelukkig kan ik deze zelf kiezen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:39
Ik krijg de vorige keer bij mijn dealer gewoon de persoonlijke aandacht. De verkoper was erg enthousiast en de auto stond mooi klaar in de showroom, reeds al 3 weken te binnen te pronken als voorbeeldauto. Leuk hoor.
Korte uitleg over aantal zaken in de auto, bloemetje, tijdschriften-bon en een ferme handdruk. Prettig hoor. Spoorwegmuseum is ook wel leuk, beter dan idd op een regenachtige vrijdagmiddag op een groot parkeerterrein je wagen ophalen.
Of door een collega je auto op moeten laten halen bij het hoofdkantoor (zoals bij mijn eerste auto).
Heerlijk om zelf in die auto te stappen met slechts een paar kilometer op de teller, cd-tje erin en gaan.

Toen ik twee weken geleden met mijn huidige auto voor een kleine reparatie bij de dealer was, kwam de verkoper ook al direct naar mij toe, enthousiast “je wilt hem vast al wel even zien, hij is net binnen, ik zal even de sleutels pakken”
Daar hou ik gewoon van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
JB schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:48:
En je hebt ook nog het verschil tussen je eigen dealer kunnen kiezen of er een aangewezen krijgen. Zo'n aangewezen dealer boeit het vaak toch geen ruk, die weet toch al dat je de auto niet bij hun in onderhoud doet. Gelukkig kan ik deze zelf kiezen.
Ik heb zo'n dealer aangewezen gekregen (yay, 175km verderop...) maar als ik de dealer zelf had uitgekozen was het 11 euro per maand duurder geweest. Ik had geen zin om over mn budget heen te gaan, dus dan maar voor de goedkope dealer kiezen. Ach, kan ik meteen "even" een stukje rijden, want het is 130km terug naar kantoor. Even de boel inrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Prosac2010 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:01:
Ik krijg de vorige keer bij mijn dealer gewoon de persoonlijke aandacht. De verkoper was erg enthousiast en de auto stond mooi klaar in de showroom, reeds al 3 weken te binnen te pronken als voorbeeldauto. Leuk hoor.
Korte uitleg over aantal zaken in de auto, bloemetje, tijdschriften-bon en een ferme handdruk. Prettig hoor. Spoorwegmuseum is ook wel leuk, beter dan idd op een regenachtige vrijdagmiddag op een groot parkeerterrein je wagen ophalen.
Of door een collega je auto op moeten laten halen bij het hoofdkantoor (zoals bij mijn eerste auto).
Heerlijk om zelf in die auto te stappen met slechts een paar kilometer op de teller, cd-tje erin en gaan.

Toen ik twee weken geleden met mijn huidige auto voor een kleine reparatie bij de dealer was, kwam de verkoper ook al direct naar mij toe, enthousiast “je wilt hem vast al wel even zien, hij is net binnen, ik zal even de sleutels pakken”
Daar hou ik gewoon van. ;)
Ja das super inderdaad. Ik kreeg ook whatsappjes van de dealer. De transportblokken er nog onder, net van de vrachtwagen gerold. Stuurde het kenteken al meteen door, erg leuk! Hield me vanaf de productieweek tot aan de aflevering op de hoogte van alles.

Maar goed, sommige boeit het ook geen moer. Die gaan de auto halen als ie klaar is.
Widow schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:03:
[...]

Ik heb zo'n dealer aangewezen gekregen (yay, 175km verderop...) maar als ik de dealer zelf had uitgekozen was het 11 euro per maand duurder geweest. Ik had geen zin om over mn budget heen te gaan, dus dan maar voor de goedkope dealer kiezen. Ach, kan ik meteen "even" een stukje rijden, want het is 130km terug naar kantoor. Even de boel inrijden.
Ja dan is het begrijpelijker. Daar heb ik geen "last" van gelukkig. Aan de andere kant wel een mooi ritje inderdaad :D

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 03-12-2014 10:06 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat je eenmalig ver weg moet om je auto op te halen vind ik geen ramp. Heb dit in het verleden ook wel meegemaakt (geen 175km trouwens).
Het onderhoud en verdere service gaat gewoon bij de dealer om de hoek.
Meestal neem ik toch de hele dag vrij als ik een auto ophaal.
Toch even spelen. Zaken als navigatie instellen en gewoon lekker stukje rijden.

Tot nu toe wel altijd persoonlijke aandacht gekregen met uitleg en goodies.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Vorige week wilde de dealer mijn auto zelfs wel even langsbrengen op het werk, dat hebben we dus niet gedaan :)

Vind het toch wel een leuk speciaal momentje..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Bij mij kwam de dealer mij ophalen op het hoofdkantoor, naar de dealer gereden en daar de auto "uitgepakt". Daarna zelf teruggereden naar kantoor en 's avonds even 130km naar huis gereden :D Wel leuk om met 8km op de teller naar huis te rijden in een auto die nog lekker naar nieuw ruikt. Een week later nog gebeld door de dealer met de vraag of alles naar wens was etc :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15

Trackerfire

BTC HODLER

Die van mij komen ze op ons kantoor afleveren. Anders konden er geen winterbanden onder worden gemonteerd (dit willen ze pertinent niet door een dealer laten doen, contact met Profile). Ach, de uitleg zal me een worst wezen :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ben benieuwd hoe het bij mij gaat. De dealer wou al geen foto's van het transport en binnenkomst opsturen. Dus ik verwacht niet teveel van het afhalen van de auto. Ik werd ook totaal niet op de hoogte gehouden over de productiedatum en dat de auto al binnen was. Daar heb ik zelf achteraan moeten bellen (oja, die auto staat hier al 3 weken klaar...).

[ Voor 36% gewijzigd door zonoskar op 03-12-2014 10:54 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Kreeg net bericht van de LM. als het goed is mag ik 27-12 mijn auto ophalen.
(natuurlijk mooi ingepakt in kerstpapier met een strik eromheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:52

vhal

ಠ_ಠ

Ieder zijn ding lees ik al. Persoonlijk heb ik liever de sleutels en ik zoek het verder wel uit zonder ceremonieel gedoe met een strik, champagne, het afhalen van een doek en de onvermijdelijke ‘uitleg’. “En hier vindt u het knopje van de airco...” Kom op zeg…de gemiddelde kennis van een verkoper staat niet echt in verhouding met een willekeurige tweaker die van tevoren alles al heeft uitgeplozen op het internet en 6 maanden van tevoren het instructieboekje van begin tot eind en weer terug heeft doorgenomen. Specifieke zaken weet men toch niet (Ik vraag het na, meneer) en een terugkoppeling gebeurd niet of nauwelijks. Alsof je de aankoop van je leven doet. Een eindoplevering van een huis doet men nog sneller tegenwoordig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 08-09 21:43
Ik heb de auto lekker thuis laten bezorgen. Had geen zin om +100 km te rijden om die auto bij de dealer op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

vhal schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:39:
Ieder zijn ding lees ik al. Persoonlijk heb ik liever de sleutels en ik zoek het verder wel uit zonder ceremonieel gedoe met een strik, champagne, het afhalen van een doek en de onvermijdelijke ‘uitleg’. “En hier vindt u het knopje van de airco...” Kom op zeg…de gemiddelde kennis van een verkoper staat niet echt in verhouding met een willekeurige tweaker die van tevoren alles al heeft uitgeplozen op het internet en 6 maanden van tevoren het instructieboekje van begin tot eind en weer terug heeft doorgenomen. Specifieke zaken weet men toch niet (Ik vraag het na, meneer) en een terugkoppeling gebeurd niet of nauwelijks. Alsof je de aankoop van je leven doet. Een eindoplevering van een huis doet men nog sneller tegenwoordig.
Klopt. Gelukkig verschillen personen. Ik vind het juist heerlijk dat ze dat doen. Tuurlijk weet ik de werking van elk knopje. Maar boeie :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
De uitleg hoeft van mij dan ook weer niet.. Het enige wat ze weten is hoe je je telefoon kan koppelen aan de navigatie.. Maar gewoon het ophaalmoment vond ik wel leuk.. Laatste kilometers in je oude auto, waar je zoveel kilometers hebt gereden en dan de eerste kilometers in je nieuwe car..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ach, als je sommige mensen in een relatief nieuwe auto om 7 uur 's avonds alleen met DRL ziet rijden (zonder achterlichten), dan begrijp ik dat die uitleg voor sommige mensen hard nodig is. Dealers kunnen niet aan een gezicht zien hoeveel iemand van techniek begrijpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tylen schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:18:
[...]

Klopt. Gelukkig verschillen personen. Ik vind het juist heerlijk dat ze dat doen. Tuurlijk weet ik de werking van elk knopje. Maar boeie :)
Even lekker in de watten gelegd worden en flink wat aandacht cashen. Hoop dat ik in januari ook een leuke experience krijg :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tsurany schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:55:
[...]

Even lekker in de watten gelegd worden en flink wat aandacht cashen. Hoop dat ik in januari ook een leuke experience krijg :)
Die krijgt iedereen zodra je over de weg rijdt :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Pfff 130 km rijden om je auto op te halen. Ik zou het niet doen. Hoe doe je dat als je geen vorige lease auto hebt. Moet je er nog zelf heen ook? Vind auto rijden best leuk, maar niet als er geen reden voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Ik had een pool auto en die heb ik mooi ingeleverd op een ander kantoor en vanuit daar door de dealer opgehaald. Vanuit de dealer terug naar kantoor om 's avonds naar huis te rijden (Rotterdam -> Eindhoven)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tylen schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:18:
[...]

Ik vind het ook elke keer leuk. Over een paar maanden mag ik voor de vijfde keer een nieuwe leaseauto ophalen bij de dealer. De eerste twee waren company standard, daar was niet zo veel aan. Nouja, met de Civic hybrid hebben we toen nog wel de krant gehaald omdat we toen met 30 collega's tegelijk gingen.

Maar toen ik m'n eerste A1 ging ophalen was ik een van de eersten in Nederland en ik had ook nog een uitgebreide versie besteld met veel opties. De dealer vond dat ook leuk, het was voor hem de eerste A1 die hij overhandigde. Die ervaring heeft deze keer meegespeeld bij mijn beslissing om voor dezelfde dealer te kiezen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Widow schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:03:
[...]

Ik heb zo'n dealer aangewezen gekregen (yay, 175km verderop...) maar als ik de dealer zelf had uitgekozen was het 11 euro per maand duurder geweest. Ik had geen zin om over mn budget heen te gaan, dus dan maar voor de goedkope dealer kiezen.
Ik heb daarom ook niet gekeken wat het verschil zou zijn, anders zou ik misschien niet vrolijk worden :) De dealer waar ik de auto heb bekeken en waar ik de proefrit heb gemaakt deed erg veel moeite dus dan vind ik het wel zo netjes om ervoor te zorgen dat die auto ook daar besteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Het ontploffen van de turbo van de Saab :') heeft mijn bestelling wat naar voren gehaald, niet meer proef gaan rijden in de Polo, ben toe aan iets nieuws.

Citroën Cactus (Top Gear hatchback of the year 2014, jawel B) ) is besteld, hopelijk schiet het een beetje op. 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 08-09 21:43
Jeroen V schreef op donderdag 04 december 2014 @ 00:02:
De dealer waar ik de auto heb bekeken en waar ik de proefrit heb gemaakt deed erg veel moeite dus dan vind ik het wel zo netjes om ervoor te zorgen dat die auto ook daar besteld wordt.
Mja, dat heb ik ook geprobeerd, maar helaas wilde de leasemij niet meewerken :(
Uiteraard doe ik de auto daar wel in onderhoud, dat mocht dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

zonoskar schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:53:
Ben benieuwd hoe het bij mij gaat. De dealer wou al geen foto's van het transport en binnenkomst opsturen. Dus ik verwacht niet teveel van het afhalen van de auto. Ik werd ook totaal niet op de hoogte gehouden over de productiedatum en dat de auto al binnen was. Daar heb ik zelf achteraan moeten bellen (oja, die auto staat hier al 3 weken klaar...).
Same here. Vanaf het begin al zelf moeten informeren naar verwachte levertijd, productieplanning, mogelijke extra opties, eerste rij-moment (i.v.m. leasecontract). Misschien dus een dealer die denkt "tja, lease, whatever" :/ Ik vermoed dan ook dat ie allang binnen is, verwachte levertijd al verstreken en eerste rij-moment via de leasemij doorgekregen.
Voorgaande afleveringen werden op werklocatie gedaan overigens. In de pauze effe nieuwe sleutels in ontvangst, oude inleveren, 's avonds met de nieuwe wagen thuiskomen :) Doekje eraf trekken poespas, leuk, maar voor mij hoeft het niet.. al heeft het wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakez
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 23:09
Afgelopen Zaterdag mijn Seat Leon Limited Edition III mogen ophalen. dag ervoor mailtje met foto (sneak preview) gekregen met het bericht "nog 1 nachtje slapen. maar wij zijn er klaar voor."
bij aankomst stond de auto mooi onder een doekje, met een flesje wijn.

Hij rijdt erg lekker! maar kost me wel 200,- p/m >.>

[ Voor 5% gewijzigd door Wakez op 04-12-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik kon ook zelf kiezen. Echter, voorloop auto moest ik of bij oude LM langsbrengen of bij kantoor overdragen. Bij nieuwe LM, nieuwe auto, kon ik kiezen uit: ophalen bij dealer (1,5 uur rijden) of op kantoor.
Pragmatisch was hier dus gewoon inleveren oude, afleveren nieuwe op parkeerplaats kantoor dus beste optie.

Voordeel van ophalen is dat je direct de dealer kent en eventuele problemen direct kunt aanwijzen. Ook dat je soms een extraatje krijgt als een fles wijn, bloemetje voor de vrouw, miniatuurtje, ijskrabsetje of meer van die ongein. Tevens kun je de meest blinkende foto's maken in showroom enzo. Bij kantoor kwam hij toch al wel vies aan (vogeltjes onderweg, regen onderweg etc).

Voor mij is het nu duidelijk voor de leaseauto: als dealer ook gaat onderhouden en dus ook dichtbij is: ophalen. Als het ver weg is (bijv doordat LM leverende dealer kiest), en onderhoud-dealer toch een andere is, dan gewoon op kantoor afleveren. Het is me de extraatjes niet waard om de extra tijd te investeren om em op te halen bij de laatste optie. Uitleg krijg je indien nodig toch wel bij afleveren en we zijn tenslotte tweakers, dus als het goed is heb je al erin gereden, meestal meerdere keren en heb je op internet/fora alles al nageplozen hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

FreakNL

Well do ya punk?

Ach, die afleveringen, het hangt ervanaf, als ik even al mijn lease-auto's bekijk van de afgelopen jaren (inclusief voorlopers):

1. Skoda Fabia (voorloopauto van 2). Ik werd op een koude februaridag in de ochtend op kantoor (Rotterdam) gebracht door mijn ouders, auto zou in de middag komen. Het begon verschrikkelijk te sneeuwen die dag en de LM belde of het een dagje later kon. Ja dag! Afspraak is afspraak en ik had geen vervoer! Om 19:00 kwam er een vrachtwagentje met aanhanger. De beste man moest nog terug naar Leeuwarden daarna. Had wel medelijden met hem. Maarja...

2. Renault Megane. Helemaal zelf samengesteld, dus best "mijn auto". Voorkeursdealer was 11 euro goedkoper dus de auto zelf opgehaald in (ik meen) Almere. Had niks met die dealer te maken verder, had hem samengesteld met een verkoper in Spijkenisse, die vond het niet zo leuk maar kon het wel begrijpen.

3. Opel Corsa (voorloopauto van 4). Werd op het werk gebracht, net als 1

4. Volkswagen Polo. Ook helemaal zelf samengesteld, samen met een dealer uit de buurt. Eigen dealer opslag was ook vervallen inmiddels, dus ook daar laten bezorgen. Kreeg een mailtje toen hij binnen was (stond nog niet op kenteken) dus toen ook even wezen kijken. En bij het definitieve afhalen ook bloemetje enzo, best leuk! :)

5. Nieuwe werkgever, dus nieuwe auto, Renault Clio. Gloedje nieuw, maar niet zelf samengesteld. Heb ook niet zoveel met die auto, beetje een saaie zakenauto. Opgehaald op kantoor van mijn nieuwe WG op vrijdag voordat ik ging beginnen (maandag)

6. Ga in 2015 bij een andere WG starten, mag daar weer helemaal zelf uitzoeken, dus dat wordt weer een feestje :) Kanshebbers zijn de Clio, 308 en Cactus.

Een auto die je toegewezen krijgt heb je nu eenmaal een stuk minder mee dan eentje die je helemaal zelf hebt samengesteld :)

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 05-12-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier al mensen zich verdiept in sneeuwkettingen op een Golf GTE met 18"velgen... Ik hoor vandaag ineens een collega roepen dat dat wellicht niet gaat...? Sneeuwkettingen zijn gewoon te koop in de maat velgen/banden, maar als je even Googled vind ik zeer tegenstrijdige berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EvaluationCopy schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:29:
Het ontploffen van de turbo van de Saab :') heeft mijn bestelling wat naar voren gehaald, niet meer proef gaan rijden in de Polo, ben toe aan iets nieuws.

Citroën Cactus (Top Gear hatchback of the year 2014, jawel B) ) is besteld, hopelijk schiet het een beetje op. 8)
Nice :D Mooi dat hij Hatchback of the Year is geworden, dan ga ik niet al te ver omlaag. Ik rij natuurlijk wel in de Top Gear Car of the Year 2010 dus dan wil ik wel een waardige opvolger :*)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Van het weekend even bij de Skoda dealer langs. Hebben een Octavia station Elegance Businessline MET DSG staan. Helaas benzineversie, maar dat mag de pret niet drukken om het audiosysteem en de DSG uit te proberen.
Zijn geloof ik een van de weinigen die een DSG demo hebben staan in NL, mensen kwamen van heinde en verre. Is nog zowat om de hoek ook :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Gisteren een leuk telefoontje van de dealer gekregen; de auto wordt niet begin februari maar al op 6 januari geleverd :)

Nog maar een maandje en dan lekker tuffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:39:
Van het weekend even bij de Skoda dealer langs. Hebben een Octavia station Elegance Businessline MET DSG staan. Helaas benzineversie, maar dat mag de pret niet drukken om het audiosysteem en de DSG uit te proberen.
Zijn geloof ik een van de weinigen die een DSG demo hebben staan in NL, mensen kwamen van heinde en verre. Is nog zowat om de hoek ook :D
Welke dealer is dat? Die in Almere had een jaar geleden ook een Octavia Elegance Businessline DSG 2.0 TDI als demo staan, maar geen idee of ze die nog hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja DSG is best lastig als demo auto bij Skoda.
Bij VW ging dat weer een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wakez schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:25:

En wat denk je dat die auto je zou kosten als je m prive zou aanschaffen?

200 per maand voor een nieuwe auto is een schijntje (ik zou er voor tekenen, mijn Octavia kost me 315 / maand)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wakez schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:25:
Afgelopen Zaterdag mijn Seat Leon Limited Edition III mogen ophalen. dag ervoor mailtje met foto (sneak preview) gekregen met het bericht "nog 1 nachtje slapen. maar wij zijn er klaar voor."
bij aankomst stond de auto mooi onder een doekje, met een flesje wijn.

Das best veel. Auto is toch 14%, of heb je de FR? In verhouding tov prive rijden natuurlijk een schijntje, dat wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 05-12-2014 10:19 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Tsurany schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:26:
[...]

Nice :D Mooi dat hij Hatchback of the Year is geworden, dan ga ik niet al te ver omlaag. Ik rij natuurlijk wel in de Top Gear Car of the Year 2010 dus dan wil ik wel een waardige opvolger :*)
Jaja, onze Cactus verkeert in goed gezelschap van allerhande supercars, Ferrari's, Lambo's etc... 8)

http://www.topgear.com/uk...ar-of-the-year-2014-12-03

Maar ja, hij werd eerder al door ze vergeleken met een Rolls Royce Phantom dus dan weet je dat vrij goed zit, qua autokeuze B)

http://www.topgear.com/uk...tus-first-drive-2014-6-20 (onderaan)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zet een Cactus naast een Ferrari en de Ferrari is opeens niet meer zo bijzonder...

Geweldige auto, 'Deal with it' sticker achterop en gaan...:+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Vandaag de bevestiging gekregen, dat m'n nieuwe bak besteld is. Een Jeep Renegade als vervanger voor m'n peugeot RCZ die met pensioen mag :>

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
JohnR schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:17:
Vandaag de bevestiging gekregen, dat m'n nieuwe bak besteld is. Een Jeep Renegade als vervanger voor m'n peugeot RCZ die met pensioen mag :>
Dat lijkt me een hele overgang van een RCZ naar een Renegade. Vanwaar je keuze voor een Renegade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

janvanmil schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:36:
[...]

Dat lijkt me een hele overgang van een RCZ naar een Renegade. Vanwaar je keuze voor een Renegade?
nogal ja....die achterkant :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

janvanmil schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:36:
[...]

Een verhuizing van de stad naar het platteland. Waar ik nu woon, wordt de laatste 5-6km niet gestrooid in de winter. Daarnaast zijn de bermen vrij zacht en de weg is behoorlijk smal. Dan is een 4wd best een prettig idee. Daarnaast was die renegade ook nog eens een stukje goedkoper :*)
vhal schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:42:
[...]

nogal ja....die achterkant :/
Hij is inderdaad qua styling minder mooi, maar echt auto's die mooier zijn dan die rcz qua styling zijn er (naar mijn smaak) niet heel veel. Laat staan dat er ook nog iets betaalbaars bijzit in een dieseluitvoering

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Voor een stukje gladde weg hoef je toch niet meteen naar een terreinwagen te grijpen? Ik zou eerder een Audi kiezen met quattro aandrijving, of een X-drive, of voor de sportieve rijder misschien een Mitsubishi of Subaru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mad-Matt schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:26:
[...]

Gefeliciteerd!
Erg gafe wagen, zel enorm lang zitten dubben tussen deze en een A3. Ondanks dat het vermogen enorm lekker is ben ik toch voor een A3 gegaan. Wat ruimer van binnen en kreeg een lekkere korting. (bedrijf waar ik werk koopt de auto's) Al denk ik wel dat ik die 190pk (tegen 110pk) op den duur mis

[afbeelding]
[afbeelding]

Altijd gedacht dat Audi's Volkswagens met een duur logo waren, maar na wat rondjes in een collega z'n Golf vind ik de mijne toch wel beter rijden, wat een heerlijke wagen.
Thx ;)
Jij ook gefeliciteerd met je A3 :) Ook een hele nette auto natuurlijk.
Ik vond de V40 sowieso al een mooie auto, toen Volvo met het 190pk blok op de proppen kwam, werd dat wel extreem aantrekkelijk. Ook heb ik geen gezin of zelfs een vriend dus ruimte is niet zo extreem boeiend voor mij >:). Die 190pk is wél leuk natuurlijk 8)
Tylen schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:54:
[...]

Die 190pk is ook meer relatief. De auto kan niet harder dan 190 en staat op (kleine) banden die ook niet harder mogen.

Het is dus een verstandige keuze dan je voor de A3 bent gegaan. Gefeliciteerd.
Achja, de 190pk's zijn er natuurlijk wel degelijk ;) helaas wel inclusief die begrenzing. Ik laat er wel grotere velgen onder zetten, niet van die grote jetsers(toch wat boven budget O-) ) maar hele keurige 17 inch velgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 05-12-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Gisteren belletje van de dealer gehad, ik mag mijn Audi A3 Hatchback vrijdag ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Nu ja, Audi's zijn ook VW's met gratis extra bijtelling :D, maar dat wil niet zeggen dat je helemaal niets krijgt voor dat geld. Afstelling van het onderstel is anders. Kan niet spreken over de huidige generaties, maar ik heb destijds een A3 als voorloopauto voor de bestelde Golf IV gehad. De A3 was voornamelijk wat steviger afgeveerd. (Besef me dat dit al weer bijna 15 jaar geleden is.... TD-rode-I met 110 pk was toen nog best exclusief :P)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 06:59:
[...]

Welke dealer is dat? Die in Almere had een jaar geleden ook een Octavia Elegance Businessline DSG 2.0 TDI als demo staan, maar geen idee of ze die nog hebben staan.
Nieuwkoop in Den Bosch.
Net terug van proefrit, man wat rijdt dat DSG lekker :)
Meteen maar een offerte laten maken. Ben dr wel uit wat ik wil. Octavia station 1.6 TDI BL Elegance DSG in soort van Dakotagrijs, verlaagd, 18", dynamic pakket met schakelpaddles. Benieuwd wat dat grapje gaat kosten though. Waarde van de auto kwam op 36k uit :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn 2.0 TDI EBL Combi met dynamic pakket, 18", pano dak en leder kost 38k en een beetje. In de lease 900 ex brandstof voorschot voor 3 jr, 45.000km / jaar. En als je de bijtelling bedoelt met 'wat kost het' dan is dat 315 euro / maand (bij 52%).

Edit: de kleur heet Metal Grey Metallic

[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-12-2014 19:07 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
@AllSeeyinEye: heb jij je al verdiept in sneeuwkettingen? Of heb je die niet nodig? 18" schijnt lastig te zijn met VW Golf/Skoda Octavia/Audi A3...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn richtlijn was dat elke €1000 aan courante (restwaardeverhogende) opties ongeveer €25 netto per maand scheelde. Uitgaande van 20% bijtelling tegen 42% belasting en bruto verrekening van wat overblijft/tekortschiet aan leasebudget.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:04:
Mijn 2.0 TDI EBL Combi met dynamic pakket, 18", pano dak en leder kost 38k en een beetje. In de lease 900 ex brandstof voorschot voor 3 jr, 45.000km / jaar. En als je de bijtelling bedoelt met 'wat kost het' dan is dat 315 euro / maand (bij 52%).

Edit: de kleur heet Metal Grey Metallic
Die kleur idd.
Mijne zou 1.6 TDI zonder pano dak zijn, geen behoefte aan. En wordt voor 4 jaar 45k afgesloten, dat scheelt. Van de week op de zaak maar eens even voorleggen :)
Nadeel bij ons is dat ik nog 2,7% van de nieuwwaarde uit mijn 800 euro budget moet halen voor de btw over het priveverbruik. En dan wordt een 2.0 TDI wel redelijk aan de prijs ben ik bang.

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 07-12-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MrAcid schreef op zondag 07 december 2014 @ 11:28:
@AllSeeyinEye: heb jij je al verdiept in sneeuwkettingen? Of heb je die niet nodig? 18" schijnt lastig te zijn met VW Golf/Skoda Octavia/Audi A3...?
Niet in verdiept want niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 22:37
Dag allen,

Ik vroeg me af in hoeverre je over de offerte kan onderhandelen als je een nieuwe auto hebt samengesteld?
Iemand ervaringen mee?

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15

Trackerfire

BTC HODLER

Als je een leaseauto hebt, gaat de leasemaatschappij de onderhandeling zelf aan met de dealer. Private lease is naar ervaring geen onderhandeling mogelijk. Als consument die de auto gewoon "cash" afrekent heb je 't meeste af te dingen (voor je gevoel). Leasemaatschappijen krijgen vaak 5-15% korting.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je kan toch gewoon onderhandelen over de offerte? Vaak zat gedaan hoor, dat ik iets er gratis bij wilde of fabrieksopties eraf en als dealer optie erop laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Inmiddels bijna 2 weken de blije berijden van een Golf VII 1.6 TDI Bluemotion Highline in Pacific Blue.
Wat een heerlijke auto en vooruitgang wat betreft mijn Seat Altea 1.2 benzine..

Ben blij dat het me toch nog gelukt is om een voorraadauto in deze kleur te vinden, kleur is erg geslaagd vind ik zelf. Inmiddels zijn de letters en badges van de achterkant en zijkant er al af.. Alleen de Bluemotion op de grill is niet te verwijderen.. Misschien binnenkort eens kijken naar een normale Highline grill.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/6172yocef/Golf1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/chg1orkxz/golf2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/k8wrnbp3b/golf3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/nd2u6dghz/golf4.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door M@cer op 07-12-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:09

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Gaaf hoor M@cer, kleur ziet er erg goed uit!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hoe was je van plan die auto ooit weer in te leveren, met of zonder logo's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Zonder logo's.. Is geen lease-auto, bedrijf koopt ze zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben al eens aan het rondkijken voor een nieuwe leaseauto en ben gecharmeerd van de nieuwe 308. Iemand hier ervaring met de EAT6 op de 2.0 diesel?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je bedoelt die nieuwe volautomaat? Die wordt alleen in de duurdere modellen geleverd. De rest heeft nog steeds die ellendige robotbak. Geldt voor de nieuwe 508 net zo trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:17:
Je bedoelt die nieuwe volautomaat? Die wordt alleen in de duurdere modellen geleverd. De rest heeft nog steeds die ellendige robotbak. Geldt voor de nieuwe 508 net zo trouwens.
Ik denk het? Het is de Blue Lease Premium 2.0 BlueHDi 150 EAT6 5d om precies te zijn :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Toch ook een mooie kleur M@cer. Gefeliciteerd.

Zelf afgelopen vrijdag mijn Sinterklaascadeautje opgehaald. Zeer content mee, toch weer heel anders dan mijn Golf 6 en tegelijk heerlijk hetzelfde.

Golf VII TSI Highline in Sunset Red.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2lsbg4o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/10ejv9f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ook een fijne kleur die je nog minder vaak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
M@cer schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:22:
Ook een fijne kleur die je nog minder vaak ziet.
Zal misschien komen omdat de kleur in het echt totaal niet overkomt met de kleur in de boekjes of op de site. Ik wou een midnight blue versie bestellen, tot ik de showroom in liep, hadden ze net een staan in die kleur. Gelijk verkocht. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Xoxol schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:43:
Dag allen,

Ik vroeg me af in hoeverre je over de offerte kan onderhandelen als je een nieuwe auto hebt samengesteld?
Iemand ervaringen mee?
Je moet eigenlijk één ding weten: óf welke leasemaatschappij het word, óf weten dat je dealerkeuze hebt.

In het geval dat je weet welke leasemaatschappij het word: bellen, zeggen dat je een auto van merk X wilt, en wilt weten bij welke dealer ze dat kopen, zodat jij daar naartoe kan gaan voor een proefrit. Naar dealer gaan, zeggen dat je via leasemaatschappij Y een auto wilt leasen, en kijken hoever je komt met onderhandelen.

In het geval waarbij je dealerkeuze hebt, ga je naar een random dealer toe, meld je dat het om een leaseauto gaat, dat je dealerkeuze hebt en bij hun wilt bestellen, mits ze een goede prijs kunnen regelen.

Wat je moet zien te voorkomen is dat je namelijk naar een random dealer gaat, daar urenlang keihard onderhandeld tot op de laatste euro, en dat je vervolgens met een offerte bij een leasemaatschappij komt en dat ze zeggen "Oh, met die dealer doen wij geen zaken". Sta je dan :+

Trouwens, bovenstaande Golfjes, erg mooie kleuren :) weer even wat anders dan de standaard 50 tinten grijs in leasend Nederland :+

[ Voor 12% gewijzigd door Widow op 07-12-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 22:37
@Widow: thanks. We weten inderdaad dat het dealer Breeman wordt. BMW serie 1. Wij hebben de bmw samengesteld en per e-mail verzonden. Echter is er helemaal niets van de prijs afgehaald. Vandaar ook mijn vraag of iemand ervaringen heeft. Offerte hebben wij naar de leasemaatschappij verzonden, wss gaan ze niet akkoord omdat er meer dan 15% van de prijs aan opties zit.

Mooi die rode Golf.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MrAcid schreef op zondag 07 december 2014 @ 11:28:
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb ook 18" en een sportonderstel. Vraag me af of ik ze uberhaupt tussen de wielkas krijg :X

Iemand in deze setting al kettingen erop gelegd?

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 08-12-2014 08:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb nog wat zitten Googlen gisteren en het lijkt erop dat je vrij specifieke kettingen nodig hebt dit niet achter de wielen komen. Die zijn uiteraard duur (ongeveer €300).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MrAcid schreef op maandag 08 december 2014 @ 08:55:
Ik heb nog wat zitten Googlen gisteren en het lijkt erop dat je vrij specifieke kettingen nodig hebt dit niet achter de wielen komen. Die zijn uiteraard duur (ongeveer €300).
Damn, das niet grappig. Ik gooi wel een setje in de wagen wat niet past. Gaat erom dat ik ze bij heb.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Want als je ze echt nodig hebt kan je ze alsnog niet gebruiken. Nee, dat is handig :/

Tsja, wie mooi wil rijden moet pijn lijden. Had dan maar een courante maat gekozen. De vraag is überhaupt of je op die 18" VW wielen kettingen wil plaatsen gezien het risico op beschadigingen best groot is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 17:25:
[...]

Nieuwkoop in Den Bosch.
Net terug van proefrit, man wat rijdt dat DSG lekker :)
Meteen maar een offerte laten maken. Ben dr wel uit wat ik wil. Octavia station 1.6 TDI BL Elegance DSG in soort van Dakotagrijs, verlaagd, 18", dynamic pakket met schakelpaddles. Benieuwd wat dat grapje gaat kosten though. Waarde van de auto kwam op 36k uit :X
Dat is ongeveer dezelfde die ik wil, verlaagd stond bij mij niet op de planning en ik twijfel nog over 18". De leaseprijs loopt toch iets van 25 euro in de maand omhoog bij 18", dat zou ik ook aan opties kunnen besteden. Metal Grey Metallic met donkere ramen achter wordt het in ieder geval wel. Helaas mag ik pas 1 april bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat is wel een risico, want dan zul je sommige bergpassen niet op mogen op het moment dat ze echt beneden staan te controleren.

Deze kettingen heb je nodig trouwens: http://www.sneeuwkettingen.com/maggi/maggi-cat-219.htm En dan de "Auto" of "Sport" variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

JB schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:05:
[...]

Damn, das niet grappig. Ik gooi wel een setje in de wagen wat niet past. Gaat erom dat ik ze bij heb.
Sokjes kopen? In France, zijn ze in de supermarkt goedkoper... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vhal schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:10:
Want als je ze echt nodig hebt kan je ze alsnog niet gebruiken. Nee, dat is handig :/

Tsja, wie mooi wil rijden moet pijn lijden. Had dan maar een courante maat gekozen. De vraag is überhaupt of je op die 18" VW wielen kettingen wil plaatsen gezien het risico op beschadigingen best groot is
Nodig heb je ze niet waar wij heen gaan, het is meer dat je ze bij moet hebben. Als ze echt controleren ben ik wellicht de sjaak.

Ik kies geen courante maat voor een wintersport vakantie van een week (niet eens bij stil gestaan) :P
MrAcid schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:11:
Dat is wel een risico, want dan zul je sommige bergpassen niet op mogen op het moment dat ze echt beneden staan te controleren.

Deze kettingen heb je nodig trouwens: http://www.sneeuwkettingen.com/maggi/maggi-cat-219.htm En dan de "Auto" of "Sport" variant.
Daar heb ik geen last van gelukkig maar fijn is anders inderdaad.

Wellicht is het te huur :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:13:
[...]

Sokjes kopen? In France, zijn ze in de supermarkt goedkoper... :o
Sokken zijn in Oostenrijk en Duitsland niet voldoende, wat ik gelezen heb. Wordt niet gezien als volwaardige sneeuwkettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Prosac2010 schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:20:
Toch ook een mooie kleur M@cer. Gefeliciteerd.

Zelf afgelopen vrijdag mijn Sinterklaascadeautje opgehaald. Zeer content mee, toch weer heel anders dan mijn Golf 6 en tegelijk heerlijk hetzelfde.

Golf VII TSI Highline in Sunset Red.

[afbeelding]
[afbeelding]
Complimenten voor de kleur! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Xoxol schreef op maandag 08 december 2014 @ 01:38:
@Widow: thanks. We weten inderdaad dat het dealer Breeman wordt. BMW serie 1. Wij hebben de bmw samengesteld en per e-mail verzonden. Echter is er helemaal niets van de prijs afgehaald. Vandaar ook mijn vraag of iemand ervaringen heeft. Offerte hebben wij naar de leasemaatschappij verzonden, wss gaan ze niet akkoord omdat er meer dan 15% van de prijs aan opties zit.

Mooi die rode Golf.
Bij mij zei de dealer dat ze altijd de catalogusprijs op de offerte zetten en ze vervolgens zelf met de lease maatschappij gaan onderhandelen. Dit werd zowel bij Lexus als bij Mercedes verteld, dus ik ga er maar vanuit dat het normaal is. Als je de offerte van de LM hebt gekregen, kan je altijd terug naar de dealer om te zeggen dat je het goedkoper wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MrAcid schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:30:
[...]

Sokken zijn in Oostenrijk en Duitsland niet voldoende, wat ik gelezen heb. Wordt niet gezien als volwaardige sneeuwkettingen.
Deels waar volgens mij... als ik de officiele site van AutoSock bekijk:
Is een AutoSock verboden in wintersportlanden?
Nee, de AutoSock is niet verboden en is gewoon in alle landen toegestaan.
Alleen in Zwitserland ,als geen EU land ,is er nog een verouderde wet uit1914, die zegt dat een sneeuwketting minimaal uit 50% metaal behoort te bestaan. Deze zeer oude wet is nog wel van toepassing op plekken waar op dat moment sneeuwketting plicht geldt, dit wordt dan duidelijk gemaakt met het bekende blauwe verkeersbord. Door de coulante houding van de Zwitserse politie zijn er de afgelopen 8 jaar ons geen gevallen bekend dat er hiervoor bekeuringen zijn uitgedeeld.Voor de overige wintersport landen is het een legaal produkt !!.
http://www.auto-sock.nl/N....auto-sock.nl/N_xp_4.html

Echter kan ik geen officiele verboden vinden, ook niet op oostenrijkse sites als Oeamtc of duitse fora. Heb jij een bron/link van het verbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:00
M@cer schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:48:
Inmiddels bijna 2 weken de blije berijden van een Golf VII 1.6 TDI Bluemotion Highline in Pacific Blue.
Wat een heerlijke auto en vooruitgang wat betreft mijn Seat Altea 1.2 benzine..

Ben blij dat het me toch nog gelukt is om een voorraadauto in deze kleur te vinden, kleur is erg geslaagd vind ik zelf. Inmiddels zijn de letters en badges van de achterkant en zijkant er al af.. Alleen de Bluemotion op de grill is niet te verwijderen.. Misschien binnenkort eens kijken naar een normale Highline grill.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtige kleur! Mijn tweede keuze, maar ik twijfel nog regelmatig of het niet mijn eerste had moeten zijn :)

Mag ik vragen waarom je voor de Highline hebt gekozen en niet voor de Business Edition? LED achterlichten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Voor mij persoonlijk geldt dat ik graag de Business Edition had gehad (goedkopere auto, had alle opties die ik wilde), maar dat die blijkbaar per maand 30 euro duurder uitviel dan de Highline, wegens de hogere eigen bijdrage.
Het is mij totaal niet duidelijk waarom dat zo is, kon de Leasemij ook niet aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Misschien verwacht de LM dat de HL wat meer oplevert aan het einde van het contract dan een BE.

Bij mij was ik iig goedkoper uit met een BE dan met een HL.

Maar uiteindelijk maakt het toch niet uit. Als je maar de auto krijgt zoals jij die wilt.
Al zou het een trendline zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik heb eerder het idee dat de fabrikanten een Business/Lease editie met een lagere cataloguswaarde op de markt zetten waar vervolgens vrij weinig korting op gegeven kan worden. Dan is de bijtelling lager, maar het leasetarief uiteindelijk hoger dan een auto van gelijke cataloguswaarde waar wel korting op gegeven kan worden...

Maar das slechts een theorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

JB schreef op maandag 08 december 2014 @ 08:41:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb ook 18" en een sportonderstel. Vraag me af of ik ze uberhaupt tussen de wielkas krijg :X

Iemand in deze setting al kettingen erop gelegd?
Ik ski niet ;)
Maar als ik met het zelfde issue geconfronteerd zou worden, zou ik gewoon een setje stalen velgen en winterbanden er bij kopen. En dan sneeuwkettingen. 18" lichtmetaal is toch al gevoelig voor krassen. Daar wil je geen kettingen om heen hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

The Eagle schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:53:
[...]

Ik ski niet ;)
Maar als ik met het zelfde issue geconfronteerd zou worden, zou ik gewoon een setje stalen velgen en winterbanden er bij kopen. En dan sneeuwkettingen. 18" lichtmetaal is toch al gevoelig voor krassen. Daar wil je geen kettingen om heen hebben :X
Oké, je kunt ook snowboarden ;) Dat beschadigingen valt best mee. Heb ze 1x eerder op LM 17" gehad liggen maar geen beschadigingen. Daarbij ga ik geen 300/400 euro uitgeven voor stalen velgen met winterbanden als het een leaseauto is. De dure kettingen zijn dan nog goedkoper en zoals al eerder vermeld is de kans erg klein dat ik ze erop moet leggen. Die ene keer was omdat we een chalet boven op de berg hadden met een volgeladen auto bij aankomst.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 08-12-2014 15:02 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Roekeloos schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:45:
[...]

Prachtige kleur! Mijn tweede keuze, maar ik twijfel nog regelmatig of het niet mijn eerste had moeten zijn :)

Mag ik vragen waarom je voor de Highline hebt gekozen en niet voor de Business Edition? LED achterlichten? :P
Ik had geen keuze aangezien het een voorraadauto moest zijn en ik nog maar 1 Pacific Blue kon vinden op dat moment (vorige maand)

Maar volgens mij was het enige verschil tussen de Business Editie en de Highline de achteruitrijcamera op de BE en dat de Business Edition 2.000 euro duurder was wat betreft catalogusprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

BE heeft achteruitrijcamera, ergo stoelen en executive pakket.
Als je dan, net als ik executive plus wilt, dan is die ook goedkoper dan in een highline.

Al met al kwam mijn highline op 36k en staat mijn BE er straks voor 34k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
In de Bluemotion Highline zit ook het executive plus pakket.. (Grote navigatie).
De cataloguswaarde van mijn Golf is 31.789,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ahh. Die is er alleen als HB. Ik heb Variant besteld.

opzich jammer. Ziet er netjes uit. En je krijgt er ook nog carnet gratis bij.

[ Voor 43% gewijzigd door DarkSide op 08-12-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Sneeuwkettingen
Loopt toevallig op Seat-Online een topic over kettingen en 18" op de Leon.. Waarschijnlijk aardig overeenkomstig met de Golf, misschien heb je er wat aan.

[ Voor 38% gewijzigd door M@cer op 08-12-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

M@cer schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:41:
[...]

Loopt toevallig op Seat-Online een topic over kettingen en 18" op de Leon.. Waarschijnlijk aardig overeenkomstig met de Golf, misschien heb je er wat aan.
Dat ben ik ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Reactie van mijn dealer op 18" sneeuwkettingen op de Golf GTE:
Er zijn vast wel sneeuwkettingen te verkrijgen die om de 18” passen. Echter zijn deze kettingen voor deze auto niet goedgekeurd door onze importeur. Dat betekent dat er wordt geadviseerd om een kleinere maat winterbanden te nemen, waar goedgekeurde kettingen bijgeleverd kunnen worden.

Het staat je uiteraard vrij om hier zelf een beslissing in te nemen, maar mogelijk keurt **leasemaatschappij** het eveneens af.
Dit lees ik vooral als een antwoord vanuit het zelf niet kunnen/mogen verkopen van sneeuwkettingen. Er zijn gewoon kettingen beschikbaar die om de band/velg passen maar ze willen geen risico lopen met schade als die dingen aan gaan lopen of ergens tegenaan slaan.

Ik ook niet, dus ik zal de "dure maar passende" kettingen kopen - buiten de dealer en mijn leasemaatschappij om dus (dat was ik toch al van plan overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 09:46
Na wat overleg met de werkgever en het uitbreiden van het budget wat ik mag besteden heb ik gisteren de keuze voor de nieuwe leasewagen doorgegeven:
Ik had een Skoda Octavia (1.6) en heb nu een Skoda Superb (1.6) besteld.
Het is de Elegance uitvoering geworden in Cappucino Beige (gemakkelijk in onderhoud) met nog een aantal extra opties bij: Trekhaak, Elektrische Achterklep; Kessy systeem, "Pakket Columbus".

(Bijtelling en zo zeggen voor mij niets aangezien het in België is, ik moet vooral rekening houden met CO2 uitstoot)

Waarschijnlijke afleverdatum, afgaan op wat de verkoper in de garage zei, ergens rond maart, nog geen definitieve datum gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Lekker de beentjes strekken achterin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
MrAcid schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:08:
Reactie van mijn dealer op 18" sneeuwkettingen op de Golf GTE:

[...]

Dit lees ik vooral als een antwoord vanuit het zelf niet kunnen/mogen verkopen van sneeuwkettingen. Er zijn gewoon kettingen beschikbaar die om de band/velg passen maar ze willen geen risico lopen met schade als die dingen aan gaan lopen of ergens tegenaan slaan.

Ik ook niet, dus ik zal de "dure maar passende" kettingen kopen - buiten de dealer en mijn leasemaatschappij om dus (dat was ik toch al van plan overigens).
Vergeet niet om de factuur in te boeken als eigen bijdrage privegebruik. Scheelt toch weer de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Kan dat? :) Hoe? Waar?
Pagina: 1 ... 8 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.