Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.739 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Hangt van je positie af:

- Als ondernemer koop je de kettingen voor een zakelijke auto het best zakelijk, heb je de BTW meteen verrekenbaar en de rest van de bon ten laste van de winst voor belasting (BV: scheelt op vennotschapsbelasting, Eenmanszaak: scheelt op inkomstenbelasting)

- Ben je een werknemer: declareer de bon even bij de salarisadministratie. Je krijgt dan het geld netto terug (declaratie zakelijke kosten), waarna je werkgever een looninhouding kan doen die meetelt als eigen bijdrage aan je leaseauto (dus verrekenbaar met de bijtelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Voor dat laatste moet je werkgever wel mee willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 20:57

bReChThOu

Team Belgium

Prosac2010 schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:41:
[...]

Zal misschien komen omdat de kleur in het echt totaal niet overkomt met de kleur in de boekjes of op de site. Ik wou een midnight blue versie bestellen, tot ik de showroom in liep, hadden ze net een staan in die kleur. Gelijk verkocht. O+
Midnight Blue valt zeker niet tegen hoor :D

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7493/15120435503_b2b1f42eee_c.jpgDSC00152 by bReChThOu, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:48
bReChThOu schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:50:
[...]

Midnight Blue valt zeker niet tegen hoor :D

[afbeelding]DSC00152 by bReChThOu, on Flickr
Mooie kleur. Ik ben momenteel de Variant aan het samenstellen en deze kleur gaat het sowieso worden.
Opties zover:
1.6 TDI DSG
Highline
Executive
Xenon
Dynaudio
Panoramadak
Driving profiles

We hadden tijdens onze zoektocht ook gekeken naar de V40, viel af wegens ruimte en slechte dealer }:O . Audi A3 Limo Pro Line S. Schitterende auto, werkelijk, maar werd erg duur met de opties die ik wilde. En waarom is op een auto van 40K een automatisch dimmende binnenspiegel een optie? Ondanks dat, vind het 1 van de mooiste auto's in die klasse. Maar ook praktisch is ie toch wat minder. Kleine wil haar spullen ook mee zoals kinderwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik heb inmiddels mn V40 opgehaald en de teller staat alweer op een paar honderd kilometer. Erg relaxte wagen, comfortabel, stil, en genoeg features om me te vermaken onderweg :)

Wat me trouwens opviel, er was een paar maanden geleden een discussie in dit topic over keyless entry op de V40. Dat het duur was, omdat je ook een (prijzige) alarm installatie nodig had voordat je keyless entry aan kon vinken. Wat blijkt, kennelijk heeft de Summum uitvoering standaard niet alleen keyless start, maar ook keyless entry. Zodra je hand op 2-3 centimeter afstand van de deurgreep is, ontgrendeld de auto zichzelf. De auto sluiten kan ook keyless, door bij het sluiten van de deur even het "knopje" op de deurgreep in te drukken.

Over 4 jaar is de sleutel van de auto dus nog als nieuw :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:42
Widow schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:21:
Ik heb inmiddels mn V40 opgehaald en de teller staat alweer op een paar honderd kilometer. Erg relaxte wagen, comfortabel, stil, en genoeg features om me te vermaken onderweg :)

Wat me trouwens opviel, er was een paar maanden geleden een discussie in dit topic over keyless entry op de V40. Dat het duur was, omdat je ook een (prijzige) alarm installatie nodig had voordat je keyless entry aan kon vinken. Wat blijkt, kennelijk heeft de Summum uitvoering standaard niet alleen keyless start, maar ook keyless entry. Zodra je hand op 2-3 centimeter afstand van de deurgreep is, ontgrendeld de auto zichzelf. De auto sluiten kan ook keyless, door bij het sluiten van de deur even het "knopje" op de deurgreep in te drukken.

Over 4 jaar is de sleutel van de auto dus nog als nieuw :+
De Summum MY2015 heeft inderdaad standaard Keyless Drive (keyless entry + keyless start), maar ook standaard de alarm installatie volgens de prijslijst. Dus dan zou je die ook moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pannekoek81 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:10:
[...]

Mooie kleur. Ik ben momenteel de Variant aan het samenstellen en deze kleur gaat het sowieso worden.
Opties zover:
1.6 TDI DSG
Highline
Executive
Xenon
Dynaudio
Panoramadak
Driving profiles

We hadden tijdens onze zoektocht ook gekeken naar de V40, viel af wegens ruimte en slechte dealer }:O . Audi A3 Limo Pro Line S. Schitterende auto, werkelijk, maar werd erg duur met de opties die ik wilde. En waarom is op een auto van 40K een automatisch dimmende binnenspiegel een optie? Ondanks dat, vind het 1 van de mooiste auto's in die klasse. Maar ook praktisch is ie toch wat minder. Kleine wil haar spullen ook mee zoals kinderwagen.
Ik heb de limo en de kinderwagen past er met gemak in. Als ze een nachtje ergens blijft slapen stop ik erin: kinderwagen, campingbedje, matrasje, speelgoed, kleren en de fameuze ikea kinderstoel. Zonder proppen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55

vhal

ಠ_ಠ

Een sedan is altijd wel (onterecht) ondergewaardeerd geweest als het op ruimte aankomt.

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 10-12-2014 13:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Z___Z schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:16:
Voor dat laatste moet je werkgever wel mee willen werken.
Inderdaad. Een vervelend gevolg van de verplaatsing van leaseauto van IB naar LB enkele jaren geleden. Anders had je de kosten gewoon bij je aangifte IB ingevoerd.

Dat een werkgever meewerkt, lijkt me overigens niet meer dan logisch. Er moet toch al een systeem zijn waarin je parkeerkosten, vervangend vervoer, tolkosten etc declareert als je zakelijk rijdt. Een werkgever die alle beslommeringen van een zakelijke auto bij de werknemer neerlegt heeft imho een mentaliteitsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

vhal schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:16:
Een sedan is altijd wel ondergewaardeerd geweest als het op ruimte aankomt.
De sedan heeft meer liter inhoud dan de sportsback bij de A3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Tylen schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:18:
[...]
dit bedoel ik er mee te zeggen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Tylen schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:18:
Alleen hoeveel dit zegt is maar de vraag...

Golf station heeft meer literinhoud dan een passat station...
Skoda Fabia Combi heeft meer literinhoud dan een A4 station

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Inderdaad het aantal liter inhoud is niet zaligmakend, er komt ook een stukje praktisch laadvermogen bij kijken.

Om nou de A3 limo als voorbeeld te houden: deze heb ik ook een tijdje geleden proefgereden en zou daar onze kinderwagen gemakkelijk in krijgen als je alleen afgaat op de inhoud. Nu was het zo dat de bak van de kinderwagen er niet feilloos in ging, hier moest ik namelijk wel wat moeite voor doen, terwijl dat bij de sportback geen problemen gaf.

Kinderwagen is trouwens een Joolz, en hiermee wil ik niet zeggen dat je je blind moet staren op een bak van een kinderwagen waar de baby maar een half jaar in ligt, maar ook bijvoorbeeld verhuisdozen of andere soortgelijke objecten zullen moeilijker te vervoeren zijn.

Overigens zou ik ook de A3 limo genomen hebben en dat stukje niet-praktisch laadvermogen op de koop toe nemen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
RomeoJ schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:40:
Inderdaad het aantal liter inhoud is niet zaligmakend, er komt ook een stukje praktisch laadvermogen bij kijken.

Om nou de A3 limo als voorbeeld te houden: deze heb ik ook een tijdje geleden proefgereden en zou daar onze kinderwagen gemakkelijk in krijgen als je alleen afgaat op de inhoud. Nu was het zo dat de bak van de kinderwagen er niet feilloos in ging, hier moest ik namelijk wel wat moeite voor doen, terwijl dat bij de sportback geen problemen gaf.

Kinderwagen is trouwens een Joolz, en hiermee wil ik niet zeggen dat je je blind moet staren op een bak van een kinderwagen waar de baby maar een half jaar in ligt, maar ook bijvoorbeeld verhuisdozen of andere soortgelijke objecten zullen moeilijker te vervoeren zijn.

Overigens zou ik ook de A3 limo genomen hebben en dat stukje niet-praktisch laadvermogen op de koop toe nemen.
Die zelfde Joolz pas precies in een C30!!!!
Daar hebben wij destijds de Joolz op uitgekozen...

een C30 met zijn 130? liter laadvermogen :X

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:48
Kinderwagen past er inderdaad wel in. De kofferbak is ruimer dan ik in eerste instantie dacht. Proefrit gedaan en gelijk thuis even wat wezen passen. Met een vakantie/weekendje weg wordt de A3 Limo al wat lastiger.

Daarnaast financieel scheelde het aardig. Wij leasen in klassen. Elke klasse heeft een bepaald budget en daarvoor kan je een auto uitzoeken. Zit je onder je klasse die je is toegewezen krijg je dat verschil terug.

Met de A3 kwam ik een klasse hoger uit dan met de Golf. Dus scheelt het meer dan een paar tientjes.

Jammer dat de A3 limo gewoonweg erg duur is en dat zelfs in pro line S uitvoering sommige dingen nog een optie zijn. Ja ja dat is Audi. Maar toch.

Mooiste auto in de klasse vind ik dan, maar zelfs als ik opties schrap kreeg ik hem niet in het budget wat ik wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
t_captain schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:16:
[...]

Dat een werkgever meewerkt, lijkt me overigens niet meer dan logisch. Er moet toch al een systeem zijn waarin je parkeerkosten, vervangend vervoer, tolkosten etc declareert als je zakelijk rijdt. Een werkgever die alle beslommeringen van een zakelijke auto bij de werknemer neerlegt heeft imho een mentaliteitsprobleem.
Voor zover de sneeuwkettingen nodig zijn voor het zakelijk kunnen gebruiken van de auto heb je helemaal gelijk. Voor overige gevallen kun je daar genuanceerder naar kijken. De inspanningen die iets dergelijks van de werkgever vraag zijn, uitgedrukt in euro's, waarschijnlijk substantieel meer dan de paar euro's die de werknemer terugkrijgt / bespaart. Ik kan mij dus goed voorstellen dat de werkgever dat soort zaken niet promoot. De werknemer die niet begrijpt dat het het belasten van de administratie met dergelijke zaken ten koste gaat van het rendement van het bedrijf heeft misschien wel een groter mentaliteitsprobleem dan de werkgever in kwestie.

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 10-12-2014 15:52 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De Joolz past hier ook met gemak in de A3 Limo. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:27
Nogal kansloos om sneeuwkettingen te gaan declareren in Nederland.

Bij sommige LM's kan je ook sneeuwkettingen huren/lenen.Soms kan je ze zelfs voor niks terugbrengen als je ze niet gebruikt hebt.

Ik heb kettingen van 30-40 euro zelf gekocht, mn manager ziet me al aankomen met het bonnetje. Overigens heb ik ze in Saalbach ook niet echt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je hebt ze wel nodig, want je bent verplicht ze bij je te hebben. Daarnaast zijn de kettingen die ik nodig heb €225 - dus dat is wel iets anders dan €30/40.

Neemt niet weg dat ik het ook niet ga declareren. Verwacht ook niet dat mijn werkgever daaraan meewerkt - veel te veel gedoe voor 6000+ mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Qua declareren: met de nieuwe werkkostenregeling wordt zoiets fiscaal wel een stuk makkelijker. Keertje bij PZ navragen kan natuurlijk nooit kwaad, alle bedrijven in NL krijgen met de WKR te maken namelijk. Dat heeft ook zo zijn voordelen. Al die fietsplannen en PC priveplannen mogen ook de deur uit, want beiden vallen er ook gewoon onder. Als het in de ruimte van de werknemer pas kan het iig. Alleen is het vaststellen van een evt vrije ruimte aan de werkgever.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
The Eagle schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:45:
Qua declareren: met de nieuwe werkkostenregeling wordt zoiets fiscaal wel een stuk makkelijker. Keertje bij PZ navragen kan natuurlijk nooit kwaad, alle bedrijven in NL krijgen met de WKR te maken namelijk. Dat heeft ook zo zijn voordelen. Al die fietsplannen en PC priveplannen mogen ook de deur uit, want beiden vallen er ook gewoon onder. Als het in de ruimte van de werknemer pas kan het iig. Alleen is het vaststellen van een evt vrije ruimte aan de werkgever.
De vrije ruimte is 1,2% van het bruto-loon, dat bepaalt de werkgever niet, maar de fiscus. O.a. personeelsfeesten etc. moeten ook uit die vrije ruimte komem. Als de wergever een beetje royaal is wat dat betreft blijft er amper ruimte over om andere dingen onbelast te vergoeden. Veel mogelijkheden biedt de WKR dus niet. Het is juist bedoeld om belastingvrije vergoedingen flink in te perken. Belastingvrije vergoedingen zijn immer slecht voor de schatkist...

[ Voor 9% gewijzigd door argro op 11-12-2014 07:15 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:42

Trackerfire

BTC HODLER

Net berichtje gekregen van de leasemaatschappij dat m'n fiesta een maand eerder dan gepland binnen is gekomen bij de dealer. Moet wel nog tot 15 januari wachten helaas.... :(

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Verwijderd

Scheelt dat niet bijtelling? of zat je al op 20%? Ik weet niet precies hoeveel CO2 een Fiesta doet.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ford Fiesta diesel zit volgens mij nog steeds op 85 gr/km. Dus alsnog boven de 82 gr/km (omslagpunt 14-20% in 2015) en ik weet niet zeker of nieuwe versies op 82 gr/km of lager zitten. Dan is het wel belang dat die voor 1 jan op kenteken staat.

Maar een Ford Fiesta is een leuk ding :)

[ Voor 29% gewijzigd door Bolletje op 11-12-2014 10:57 ]

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:04
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:49:
Scheelt dat niet bijtelling? of zat je al op 20%? Ik weet niet precies hoeveel CO2 een Fiesta doet.
Als het kenteken maar voor 1 januari op de auto zit. ;)

Verwijderd

Ja vooruit, dat dacht ik dan, maar is binnen bij de dealer ook direct een kenteken?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:00:
Ja vooruit, dat dacht ik dan, maar is binnen bij de dealer ook direct een kenteken?
Als het chassisnummer bekend is kunnen ze al een kenteken aanvragen. Normaal doen ze dat niet, want hoe later op kenteken, hoe beter voor de verkoopwaarde (auto lijkt jonger). Maar in zulke gevallen werken ze graag mee.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Voor de GTE eigenaren.
Heeft hij keyless entry?
Was vergeten het tijdens de proefrit te vragen..
En weet iemand of je elektrisch laden thuis kan verrekenen zonder laadpaal?
Ik zit denken aan een simpele meter oid..

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:42

Trackerfire

BTC HODLER

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:49:
Ik heb een benzine dus maakt niet uit voor de bijtelling. Blijft 20%. Echter t scheelt wel 800 euro voor de BPM. Kortom lagere leaseprijs :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DarkChylde schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:15:

Dit hangt af van de afspraken die jij daarover met jouw werkgever maakt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Ligt volgens mij niet aan de brandstof, maar ik kan het mis hebben.... zo diep zit ik er niet in.

2014 is volgens mij "doe lekker je ding joh, stickertje 14%"
2015 is alles boven de 83 gram is 20%. Dan moet je nu dus al stiekem hybrides gaan rijden voor 14% je zit al snel aan een auto die meer doet dan 83 gram

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:42:
Ligt volgens mij niet aan de brandstof, maar ik kan het mis hebben.... zo diep zit ik er niet in.

2014 is volgens mij "doe lekker je ding joh, stickertje 14%"
2015 is alles boven de 83 gram is 20%. Dan moet je nu dus al stiekem hybrides gaan rijden voor 14% je zit al snel aan een auto die meer doet dan 83 gram
In deze klasse zit een benzine sowieso boven de 82 gr/km. Ik heb recent ook een Ford Fiesta benzine gehad en die deed 99 gr/km.

Daarnaast zijn er wel auto's die nog in de 14% vallen. De Renault Clio had eerst 83 gr/km uitstoot, maar ze hebben dat met nieuwe versies voor 2015 gereduceerd naar 82 gr/km zodat die 14% blijft.

Verwijderd

Ja precies, Clio, Polo, iets in die geest :) en anders hybride.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Peugeot 308 Hatchback is volgend jaar ook nog 14% hoor :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pfff, ik hoop dat de normen snel naar 25 gram gaan voor 14% en alles daarboven naar 20 of 25%, zodat het gezeik (ja, dat vind ik er van) over 'maar die en die auto is 14%' eindelijk voorbij zal zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 13:49

ptjuh

New day, same old shit

Hoezo "gezeik"?? Mening hebben mag natuurlijk :)

voor sommigen kan het best een verschil maken per maand wat ze overhouden en daarbij de keuze voor nu wel de iets "grotere" auto met 14% dan net een wat "kleinere" auto met 20%.

Die kunnen per jaar dan net iets extra's overhouden!!

Its all in the little things that people do..

Verwijderd

ja.....in die geest zei ik ;)
En dan moet je wel nu bestellen ofzo? want de hatchbak komt niet voorbij op de website. en de 308's die er wel staan zijn 20%

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
http://www.autokopen.nl/a...ingen-peugeot-308-in-2015

Komen nieuwe varianten.

Een station gaat niet lukken, enkel dus de hatchback.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:16:
ja.....in die geest zei ik ;)
En dan moet je wel nu bestellen ofzo? want de hatchbak komt niet voorbij op de website. en de 308's die er wel staan zijn 20%
Een 308 Hatch is wel een klasse hoger als een Clio of een Polo.

http://www.autoweek.nl/bijtelling

Specifieker: http://www.autoweek.nl/au...-lease-premium-16-bluehdi

[ Voor 10% gewijzigd door DeluxZ op 11-12-2014 12:30 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Daarnaast is de 308 hatchback in lease uitvoering een stuk completer, omdat die gebaseerd is op de Alure uitvoering. Voor de station is/was de catalogusprijs en lease prijs een stuk hoger met dezelfde opties.

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:53
Zojuist te horen gekregen dat mijn Peugeot 308SW in week 52 geleverd wordt :D

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:08:
Pfff, ik hoop dat de normen snel naar 25 gram gaan voor 14% en alles daarboven naar 20 of 25%, zodat het gezeik (ja, dat vind ik er van) over 'maar die en die auto is 14%' eindelijk voorbij zal zijn.
Als je het gezeik vind dan lees je het toch niet meer?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MrAcid
  • Niet online
DarkChylde schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:15:
Voor de GTE eigenaren.
Heeft hij keyless entry?
Was vergeten het tijdens de proefrit te vragen..
Nog geen eigenaar (nog 4 nachtjes!), maar: nee, geen Keyless Entry/Drive.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 11-12-2014 17:37 ]

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Die goede oude tijd toen 20/24% werd bepaald door de afstand woon/werk :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

MrAcid schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:37:
[...]

Je kan het wel aanvinken op de optielijst van Pon bij de dealer. Bij Alphabet kan het niet. Dunno why.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25

JB

Cédric roelt!

zonoskar schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:12:
[...]

Als het chassisnummer bekend is kunnen ze al een kenteken aanvragen. Normaal doen ze dat niet, want hoe later op kenteken, hoe beter voor de verkoopwaarde (auto lijkt jonger). Maar in zulke gevallen werken ze graag mee.
Dat staat los van het kenteken aanvragen :) De dealer kan alvast een kenteken aanvragen (in dit geval noodzakelijk voor de 14% en BPM) maar heeft dan nog een bepaalde tijd voordat de auto op naam moet komen (die datum zie je bij de RDW). Het kan dus goed dat een nieuwer kenteken eerder op naam staat dus de auto "ouder is".

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 12-12-2014 08:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zinu schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:48:
[...]

Je kan het wel aanvinken op de optielijst van Pon bij de dealer. Bij Alphabet kan het niet. Dunno why.
Nee, staat ook niet in de brochues. Beetje vreemd. Las elders ook al dat iemand het toch had kunnen bestellen. Beetje jammer dat mijn dealer dat niet heeft aangegeven, want ik had het graag gehad.

Maar standaard zit het er niet op in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:37:
[...]

Hopelijk gaan jouw koplampen langer mee dan deze:
http://www.autoblog.nl/ni...roofd-van-koplampen-72686

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat waren Xenonlampen, niet de standaard LED-lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49

FreakNL

Well do ya punk?

AllSeeyinEye schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:08:
Ach, als je 4k per maand verdient is het misschien "gezeik".

Maar als je gewoon modaal verdient en je geen reet om auto's geeft loont het wel degelijk om ernaar te kijken. Heeft weinig met gezeik te maken. Je bent toch een dief van je eigen portemonnee als je volgend jaar in een Capture gaat rijden ipv een Cactus of in een Astra in plaats van een 308 of in een Rio ipv een Clio. Dat zijn gewoon vergelijkbare auto's maar het kan je in bijtelling zo 50 tot 100 euro netto schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
En toch ga ik nog proberen om voor de 14% te gaan dit jaar. Niet alleen de bijtelling, maar ook die verrekte BPM gaat genadeloos hard omhoog in 2015.

Maandag mag ik bestellen en probeer ik via de dealer en leasemaatschappij nog snel een Volvo V40 te regelen. Ze hebben nog een aantal staan met prima opties: D4, momentum/summum, inclusief business pakket.

Hopen dat het me gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

En gelijk heb je.
Je moet een auto zoeken die bij je past. Kwa looks, ruimte, opties en wensen. Maar ook budget.
mijn budget is ook eindig. En als je ergens kunt sparen. Waarom niet.

Als ik nu een TV zoek ga ik ook kijken naar een aanbieding.
En als de overheid morgen een wet implementeerd die 100,- korting geeft op TV's met een A+++ label.
Waarom dan niet kijken of je een TV kan vinden die voldoet aan je eisen voor een leuke prijs.
Zelfde geldt imho ook voor auto's.

Dat ge**ik dat je geen autoliefhebber bent als je voor en 14% bak gaat etc wordt ik zo langzamerhand beetje moe van.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

WTF. Had het helemaal nog niet gezien maar dit is echt wel van de zotte.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Mee eens. Er is bijna geen reden om in het C-segment of lager te shoppen naar een auto met meer dan 14% bijtelling, tenzij je echt aan de bovenkant van het segment aan het shoppen bent (dus A3, A-klasse, 1-serie).
In het D-segment zijn er helaas geen betaalbare 14% auto's en in het E-segment ook niet. Maar goed de meeste mensen die in het D of E segment mogen leasen hebben dan ook minder last van 100 euro meer of minder per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oh maar begrijp me niet verkeerd, ik heb mezelf ook een budget gesteld hoor. Sterker nog, ik ben mede vanwege het budget gezakt van het D naar C segment (Octavia ipv Passat, A4, Mondeo, Avensis, Mazda6).
Het klinkt er hier in dit topic echter veel meer naar dat men zich beperkt tot de 14% modellen en de rest is niet interessant. Dat vind ik pure onzin. Er zijn zoveel meer leuke auto's in het C of B segment die vergelijkbare leasebedragen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

DarkSide schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:17:
..

Dat ge**ik dat je geen autoliefhebber bent als je voor en 14% bak gaat etc wordt ik zo langzamerhand beetje moe van.
Moet je het Autoweek forum eens bekijken. Daar vliegen de termen als ecohok en 14% koekblikken je om de oren. Mijns inziens zwaar onterecht. Er zijn de laatste jaren echt prima volwassen auto's uitgekomen die in de 14% schaal vallen;

Een bloemlezing: Audi A3, Citroen C4, Citroen DS3, Citroen DS5, Lexus CT, Peugeot 3008, Peugeot 308 (SW), Volkswagen Golf, Volvo V40, Totota Prius, Toyota Auris, skoda Octavia (combi), Renault Megane, Renault Clio, Seat Leon. Al deze auto's zijn de afgelopen jaren op een bepaald moment 14% geweest. Daar zitten toch prima auto's bij?

Volgend jaar is de keuze inderdaad beperkter, maar aan de andere kant, als je volgende jaar opnieuw mag gaan kiezen ben je ook wel een beetje spekkoper. In 2016 zal de regeling toch soberder worden, naar alle waarschijnlijkheid. Ik zit zelf ook in de gelukkige positie dat ik (hoogstwaarschijnlijk) in maart/april een nieuwe mag bestellen. En als dan tegen 14% een 308 ofzo kan rijden heb je toch de komende jaar een prima auto tegen lage kosten?

[ Voor 50% gewijzigd door FreakNL op 12-12-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ook binnen die modellen zijn er toch veel interessantere uitvoeringen. Want hoe je het wendt of keert, (de V40 D4 uitgezonderd) het zijn ecomodellen met bijpassend motortje. Verder hebben vrijwel al die modellen een beperktere optie keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Ja op autoweek wordt ik er helemaal gek van.
Je wordt soms aan de schandpaal genageld omdat je je begeeft op een forum van autoliefhebbers en daar heb je niets te zoeken in je ecobakkie.
Ik zou willen dat ik niet hoefde na te denken over motorisering en opties
En dat ik zo maar even een 2.0 TDI met alle opties kan aanvinken.

Maar die luxe heb ik helaas niet.
En ja meestal heb je op een 14% minder keuzes. Maar over het algemeen toch wel genoeg om de komende 4 jaar lekker rond te rijden.
En je hebt altijd nog de keus om voor een 20% auto te gaan.

Maar ik zie niet waarom ik met mijn 20% auto "meer" autoliefhebben ben dan wanneer ik hem als 14% geconfigureerd zou hebben?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

AllSeeyinEye, dan doe je toch precies hetzelfde? Concessies maken op het budget. Bij jou valt dat alleen in een andere schaal dan bij de meeste mensen. Je zegt dat er voldoende in het het B en C segment te rijden valt. Ik neem dan aan dat je het 20% segment bedoelt? Want B en C segment is zo enorm breed en ook arbitrair. Maar noem mij dan eens een auto die net aan in het 20% segment valt die het echt 100% waard is om de meerprijs te verantwoorden? Ik denk namelijk dat je volgende jaar met de 308, Cactus, Polo en Clio (Estate) en (later) Auris (TS) meer dan genoeg keuze hebt in het 14% segment. Behalve als je hoog in het 20% segment gaat zitten (groter en eigenlijk al tegen het 25% segment aan), dan is het weer een andere verhaal. Maar mijn eerdere opmerking blijft staan, waarom een Astra als een 308 significant goedkoper is? En waarom een Capture als een Cactus significant goedkoper is? Ik zie het niet.....

Bijpassend motortje? Soms wel misschien, vooral bij de VAG groep hoor ik daar verhalen over (slowmotion?). Maar er is echt niks mis met die 120pk PSA diesel die in de 308 SW zit. En de 90PK PSA diesel die in de (2011 versie) van de DS3 zat is ook goed genoeg voor zo'n compacte auto. De cactus krijgt een 100pk PSA diesel, dat rijdt volgens mij ook best fijn. Sowieso vind ik persoonlijk de PSA diesels echt heerlijk rijden. Ik heb een 206 gehad in 2003, daar zat ook een 90pk turbodiesel in. Dat was toen prachtig en lekker krachtig voor zo'n compacte auto. Lees de reviews er maar op na. Maar als we 10 jaar later dezelfde motor (met ook nog verder ontwikkelde technologie) in een DS3 stoppen is het ineens een ecohok?

En wat te denken van de 100pk + elektrische motor in de Prius/Auris/CT200h. Die is ook krachtig genoeg voor 95% van de berijders.. En de DCI motor die in de Clio/Megane zit leverde toch ook 110pk? Dat is toch genoeg voor de meeste mensen?

Net doen als alle 14% auto's een geknepen 3-pitter onder de kap hebben is echt onzin, zelfs in 2015 is dat niet zo.

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 12-12-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Klopt. Zou zelf prima met de 1.6 TDI van VAG uitkunnen.
Het is alleen dat ik voor mezelf graag DSG wou hebben. En een panoramisch dak.En ACC.
Dit was helaas niet mogelijk op een 14% auto.
Na wat wikken en wegen dus een 20% auto gekozen.
Maar een Octavia 14% is behoorlijk aan te kleden en is echt geen "eco bakkie" waar je niet mee voor de dag kan komen.
Als je het heel nauw bekijkt zijn de opties die ik graag wil hebben dus relatief duur omdat ik naar 20% toe gaan. Ben zo binnen mijn budget gebleven.
Maar als mijn budget minder was dan had ik lekker ene 14% auto gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:06
Wat een onzin... Mijn Golf 1.6 TDI met 110 PK heeft net zoveel PK's als de 1.9 TDI's waar we 10 jaar terug allemaal laaiend enthousiast over waren (de rode I was op dat moment bijna heilig).. Ik heb echt niet het gevoel dat ik heel veel tekort kom bij de Bluemotion. Hij trekt lekker weg bij het stoplicht en de topsnelheid is 200.

Waarom moeten we tegenwoordig allemaal minimaal 180 PK hebben? Zeker in deze tijd van het jaar heb je het absoluut niet nodig, want 80% van de medeweggebruikers maakt er toch een potje van en doorrijden zit er toch niet in. Nog niet zo heel lang terug was een auto met 100pk eerder uitzondering dan regel.

Het is nou ook niet zo dat mijn Bluemotion Highline een standaard auto is, opties genoeg om over te vertellen..

We hebben ook een Fiat 500 TwinAir (2 cilinder) met 14%, nou dat is echt een feest om te rijden wat beleving betreft (net een kart), maar wat comfort betreft wel wat minder...

[ Voor 20% gewijzigd door M@cer op 12-12-2014 12:10 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

M@cer, mijn slowmotion opmerking was niet lullig bedoelt, meer omdat ik er "verhalen" over gehoord had. Zoals de 3-pitter van de 14% Punto. Gezien je reactie kunnen we dat dus waarschijnlijk ook gewoon scharen onder de autoweek-borrelpraat.

en jij zegt eigenlijk hetzelfde als ik zeg over de PSA diesel in de 206 (laaiend enthousiast, zelfs Autoweek) die nu in de DS3 zit (en dan ineens niks meer is)...

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 12-12-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
En daarnaast snap ik niet waarom autoliefhebber altijd gelijk moet staan aan snelheid. Persoonlijk heb ik voor een leaseauto andere criteria die ik voor een prive auto zou hebben.

Ik rij dagelijks 200km+, dan is comfort en gemak voor mij veel belangrijker dan hoeveel PK ik onder me kont heb zitten. Ik heb dan liever een goede stoel, leuke stereo, climate control, een goeie automaat, fijne navigatie, etc. En dan nog het liefst in de 14% bijtelling. Ben ik dan automatisch geen autoliefhebber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
De Polo BlueMotion was dan ook echt een slome auto. Tegenwoordig zijn de 14% auto's qua prestatie prima. Allemaal 0-100 rond de 10-11 seconde is helemaal niet slecht.

Als je benzine moet leasen, heb je wel pech. Je kan alleen bij Toyota terecht, terwijl benzine toch een stuk minder slecht voor de gezondheid van je medemens is dan diesel (zelf heb je er geen last van, want je rijd niet achter jezelf). Deze maatregel van de overheid zorgt ervoor dat mensen die op het randje zitten van het omslagpunt of nog onder het omslagpunt zitten toch in de diesel versie terrecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:06
De 14% zou ook niet heilig moeten zijn.. Wanneer ik een benzine auto zou moeten kiezen, zou ik ook kiezen voor een 20% auto, als er maar keuze is uit 1 merk.

Maar nu rij ik een compleet uitgeruste Golf, die zonder enige moeite mee kan komen met het dagelijkse verkeer met als bonus 14% bijtelling.

[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 12-12-2014 12:19 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagelijks verkeer, dat is toch om 7:30 en 18:00 de files opzoeken en aansluiten, dat kan een Bluemotion ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 10:49

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:34:
Dagelijks verkeer, dat is toch om 7:30 en 18:00 de files opzoeken en aansluiten, dat kan een Bluemotion ook.
is 8.30 en 17.30 ook goed? Maar als ik de meeste ritten zie zo in de winter, mis ik wel mijn motortje in de zomer hoor. Wat een files weer laatste tijd.

Maar ik rij zelf in 70 pk op 860kg, ik heb nooit echt het gevoel dat ik niet "meekom" 130/140 tikt ie netjes aan 1-100 in 11 seconde ofzo. Best bevrijdend na vroeger 180pk/350nm gehad te hebben, heel ontspannen rijden.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Same here, van DS3 met 90pk naar C4 Cactus met 100pk in januari. Die diesel motor rijdt echt heerlijk. Je hoeft niet te trappen om goed mee te komen en er zit genoeg vermogen in om comfortabel 150 te rijden. Ik wordt eerder gehinderd door het overige verkeer dan door mijn eigen motor. Enkel wanneer ik vanaf 120 wil accelereren naar 150 merk ik dat ik wat meer vermogen zou willen maar zelfs dat gaat wel prima genoeg.

Ben maar wat blij met 14%. Netto autokosten van 10 euro per maand :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 12-12-2014 12:52 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
14% auto is gewoon een hartstikke mooie meevaller. Snap ook niet zo goed waarom het "gezeik" zou zijn als hier je voorkeur naar uit gaat. Ik weet niet hoe het bij anderen is maar hier al 3 jaar loon stilstand (ook geen CAO aanpassing) maar inmiddels wel een ander huis ivm de zeer aanstaande gezinsuitbreiding.

Ik hoop dat ik ergens nog een voorraad Auris TS vandaan kan trekken mocht ik dit jaar nog bestellen. Automaat en in principe ruim genoeg. Liever rij ik de Octavia DSG voor 20% maar dat is toch weer 80 euro netto meer. Nu rij ik trouwens een 25% Laguna, de 285 euro netto vind ik gewoon te veel. Wel een heerlijke auto, daar niet van maar als ik met een kleine concessie 120 netto kan besparen weet ik het wel.

Mocht ik maandelijks dik geld over houden, dan zou het me wat minder boeien.

[ Voor 5% gewijzigd door Schimanski81 op 12-12-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
Schimanski81 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:50:
Nu rij ik trouwens een 25% Laguna, de 285 euro netto vind ik gewoon te veel. Wel een heerlijke auto, daar niet van maar als ik met een kleine concessie 120 netto kan besparen weet ik het wel.
Moet je nagaan. Ik rij hopelijk binnenkort een V40 D4 voor 183 euro netto. Mooi wel dat ik gebruik maak van die 14% }:O

Maar zijn voor de 14%-haters de V40, Golf, A3 G-tron en dergelijken in januari wel weer tof als ze 20% bijtelling hebben? :P

[ Voor 13% gewijzigd door sebasmeer op 12-12-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
sebasmeer schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:52:
[...]

Moet je nagaan. Ik rij hopelijk binnenkort een V40 D4 voor 183 euro netto. Mooi wel dat ik gebruik maak van die 14% }:O
Ik heb wel een station nodig (2 honden) dus dat maakt de spoeling wat dunner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:04
Ik heb zelfs bewust een 14% diesel laten schieten om een 20% benzine te kunnen gaan leasen. Voor ons is het de hoofd-auto. Bij het bedrijf waar ik werk is de merkkeuze flink beperkt en de enige interessante 14% diesel (die niet duurder werd dan mijn 20% Golf 6) was de Clio Estate. (Skoda, Seat e.d. dit jaar allemaal geschrapt).

Na een ritje in de Clio was het hem toch niet, voelde klein en krap aan. In overleg toen toch een benzine mogen bestellen en voor de Golf gegaan, ja.. het kost me netto 80 euro extra in de maand (20 t.o.v. nu), maar dat heb ik er dan wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nog een leuke column over dit onderwerp:

http://m.autoweek.nl/weblog.php?id=2873

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
Ik ben blij dat ik mijzelf geen Petrolhead kan noemen. Die leven echt nog in de jaren 80. Ieder zijn hobby natuurlijk. Logisch dat je op een website over auto's deze doelgroep tegenkomt. Verstandig leven is ook zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuke column? Typisch gelul van iemand die pretendeert autoliefhebber te zijn maar slechts op een enkele manier naar auto's kan kijken en dat is naar het aantal PK's in het motorblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Misschien had ik leuk tussen aanhalingstekens moeten zetten. ;)

Ik ben het met je eens hoor! Ik vind trouwens de Cactus echt een leuke auto. Waarom? Gewoon, omdat het een auto is die emoties oproept! En dat is altijd goed. Maar aangezien het 1) een Franse auto is en 2) het een ecohok is zal dat door de petrolheads nooit erkend worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik noem mezelf wel een petrolhead en ik heb geen moeite met de Cactus. Het zal mijn auto niet worden, maar mijn mening is bij lange na niet gelijk aan die van 'de markt', daar ben ik al jaren achter. De reden dat ik eerder van Citroen weg zou blijven is vanwege de toch ietwat zachte stoelen (krijg ik pijn in mijn rug) en omdat ik (nog steeds, wellicht grotendeels onterecht / achterhaald) geen vertrouwen heb in de betrouwbaarheid van hun techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hoewel het niet handig is om elke week bij de garage te staan is dat natuurlijk voor een leaseauto van ondergeschikt belang. Bovendien denk ik dat een nieuwe Citroen niet noemenswaardig meer problemen oplevert dan een willekeurige andere auto. Een maandagochtend model kun je ook bij VW treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

FreakNL schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:32:
Misschien had ik leuk tussen aanhalingstekens moeten zetten. ;)

Ik ben het met je eens hoor! Ik vind trouwens de Cactus echt een leuke auto. Waarom? Gewoon, omdat het een auto is die emoties oproept! En dat is altijd goed. Maar aangezien het 1) een Franse auto is en 2) het een ecohok is zal dat door de petrolheads nooit erkend worden :)
En daarom heb ik hem ook genomen, ik vind het gewoon een ontzettend leuke auto. En ik kan mijzelf ook wel auto liefhebber noemen maar bij mij is een auto meer dan een snelle motor. Je moet er blij van worden en van een goed eco hok met modern entertainment systeem en allerlei moderne fratsen kan ik net zo blij worden als van een Dodge Charger of een Ariel Atom. Enig verschil is dat eerstgenoemde wel betaalbaar is :+

En een echte petrolhead moet dan ook verder kijken dan powerrrrr en VAG. En dat betekent niet dat je alles maar leuk hoeft te vinden maar dat je iets niet per definitief af hoeft te schrijven omdat het een 14% bijtellingsauto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het is wachten op Kakhiel "Cactussen" (2 Citroen Cactus auto's met een hoopje poep er tussen).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Pff wat een 14% gelul hier.

Zullen we het weer over auto's hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb vaag iets begrepen dat de Golf GTE standaard een voorverwarmingsfunctie heeft via de app, via een elektrische standkachel. Ik dacht dat je daarvoor die dure optie van 1200 euro moest aanschaffen, omdat die optie anders gewoon niet beschikbaar is in de app. Hoe zit dat nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 13:49

ptjuh

New day, same old shit

Na 3 emails sturen naar de verkoper eindelijk reactie. Hij heeft het volgens mij niet zo op vragen over een lease auto. Zoals foto / stand van zaken enzo enzo.

Maar zijn antwoord was ieder geval een erg leuke!!

De auto is momenteel op transport onderweg naar hun toe!! Hij verwacht begin aankomende week een telefoontje richting mij te doen wanneer ik deze kan ophalen :):)

Bye Bye Renault Clio >:) HAlloowwwwww Seat Leon ST :9~ :9~

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zinu schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:45:
Ik heb vaag iets begrepen dat de Golf GTE standaard een voorverwarmingsfunctie heeft via de app, via een elektrische standkachel. Ik dacht dat je daarvoor die dure optie van 1200 euro moest aanschaffen, omdat die optie anders gewoon niet beschikbaar is in de app. Hoe zit dat nou precies?
Als je aan de laadpaal staat kun je hem laten opwarmen. Wat ik daarnaast gelezen heb: als je accu helemaal vol is kan het ook, maar als je accu bijna leeg is werkt het niet.

Ik weet niet precies wat het percentage is waarbij het wel/niet werkt op de accu.

[ Voor 43% gewijzigd door MrAcid op 12-12-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Prosac2010 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:07:
Ik heb zelfs bewust een 14% diesel laten schieten om een 20% benzine te kunnen gaan leasen. Voor ons is het de hoofd-auto. Bij het bedrijf waar ik werk is de merkkeuze flink beperkt en de enige interessante 14% diesel (die niet duurder werd dan mijn 20% Golf 6) was de Clio Estate. (Skoda, Seat e.d. dit jaar allemaal geschrapt).

Na een ritje in de Clio was het hem toch niet, voelde klein en krap aan. In overleg toen toch een benzine mogen bestellen en voor de Golf gegaan, ja.. het kost me netto 80 euro extra in de maand (20 t.o.v. nu), maar dat heb ik er dan wel voor over.
Voor ons is de leaseauto ook de hoofdauto hoor dus kleiner dan C segment is geen optie, ook niet als het verschil 14-20% is. Niet alleen gezien de ruimte die ik zelf graag heb maar ook de samenstelling hier; 2 honden, 2 lange volwassenen (192cm / 184cm) en over een maandje een kleine op komst. Oja, ik rijd ook nog eens 50-60 K KM per jaar dus het moet wel enigzins naar mijn zin en comfortabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Schimanski81 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:53:
[...]

Ik heb wel een station nodig (2 honden) dus dat maakt de spoeling wat dunner ;)
Dat heb ik opgelost met een WT Metall, hoef dus alleen maar een trekhaak als verplichte optie 8)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:18
MrAcid schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:27:
[...]

Als je aan de laadpaal staat kun je hem laten opwarmen. Wat ik daarnaast gelezen heb: als je accu helemaal vol is kan het ook, maar als je accu bijna leeg is werkt het niet.

Ik weet niet precies wat het percentage is waarbij het wel/niet werkt op de accu.
Het kost max. 7 km bereik, dus ik denk als je bereik onder de 7 km zit dat het dan niet werkt. Het is wel echt een ideale optie hoor dat voorverwarmen. Collega's zijn jaloers op mij dat ik niet hoefde te krabben toen het vroor. Maar ze lachen me wel uit als ik in de regen de auto moet in/uitpluggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
Wel interessant om de verschillen per land te bekijken, wat de noden en behoeften zijn.
In denk dat een BMW F10 in NL bijna onbetaalbaar is als leasing bak?
Hier kan BE kan ik eigenlijk shoppen met het budget dat ik heb, en kan ik de maandelijkse last laten berekenen direct bij de garagehouder.
Als je ziet dat er tussen een Ford Focus ECO en een BMW 5 reeks 100€ per maand verschil op zit, wat dan nog voor belastingen is, en mij dus eigenlijk een verschil geeft van +- 50€/maand, dan weet je het wel.
Ik heb dus echt de luxe gehad om alle wagens te kunnen vergelijken, en zeker als auto-liefhebber is dit een plus.
Er zijn vele wagens die ik langs de buitenkant wel mooi, leuk vind, maar slecht heel weinige die me langs de binnenkant kunnen bekoren.
Als je dan ook nog eens een paar wagens in het hogere segment hebt mogen rijden, gaan wel heel veel dingen opvallen, ook binnen dat zelfde segment.
Prijs/kwaliteit is Skoda heel erg sterk. Naar rijgedrag / prijs in de middenklasse is Volvo echt wel een topper.
Het totale plaatje is voor mij dan BMW. Ik vond Audi ook mooie wagens, maar de cockpit lijkt daar echt op een vliegtuig, zoveel knopjes, die dan ook nog eens allemaal een irritant geluidje moeten maken.
Mercedes vind ik een ramp binnen.. :/

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

kazzzdafke schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:06:
Wel interessant om de verschillen per land te bekijken, wat de noden en behoeften zijn.
In denk dat een BMW F10 in NL bijna onbetaalbaar is als leasing bak?
Hier kan BE kan ik eigenlijk shoppen met het budget dat ik heb, en kan ik de maandelijkse last laten berekenen direct bij de garagehouder.
Als je ziet dat er tussen een Ford Focus ECO en een BMW 5 reeks 100€ per maand verschil op zit, wat dan nog voor belastingen is, en mij dus eigenlijk een verschil geeft van +- 50€/maand, dan weet je het wel.
Ik heb dus echt de luxe gehad om alle wagens te kunnen vergelijken, en zeker als auto-liefhebber is dit een plus.
Er zijn vele wagens die ik langs de buitenkant wel mooi, leuk vind, maar slecht heel weinige die me langs de binnenkant kunnen bekoren.
Als je dan ook nog eens een paar wagens in het hogere segment hebt mogen rijden, gaan wel heel veel dingen opvallen, ook binnen dat zelfde segment.
Prijs/kwaliteit is Skoda heel erg sterk. Naar rijgedrag / prijs in de middenklasse is Volvo echt wel een topper.
Het totale plaatje is voor mij dan BMW. Ik vond Audi ook mooie wagens, maar de cockpit lijkt daar echt op een vliegtuig, zoveel knopjes, die dan ook nog eens allemaal een irritant geluidje moeten maken.
Mercedes vind ik een ramp binnen.. :/
Audi veel knopjes met geluid?????? Wat voor audi heb je gereden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:55

d0s

sssst

Vandaag m'n A3 Hatchback afgeleverd! Wat rijd dat anders (beter) dan een Polo zeg :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/67t9vn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/wkp7ao.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door d0s op 12-12-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Toffe kleur en mooie velgen! Jammer dat het 3 deurs is, die vind ik bij de A3 iets minder geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Kecin schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:25:
[...]

WTF. Had het helemaal nog niet gezien maar dit is echt wel van de zotte.
Da's niet nieuw. Ze hebben destijds de spiegels en later nog een keer de zijknipperlichten (highline, dus grijs ipv oranje) uit mijn Golf IV gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ijdod schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:26:
[...]

Da's niet nieuw. Ze hebben destijds de spiegels en later nog een keer de zijknipperlichten (highline, dus grijs ipv oranje) uit mijn Golf IV gejat.
:/

Dan ben je echt wel sneu als je zoiets doen. :F
Wel een first-world problem, maar alsnog zuur.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Z___Z schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:11:
De Polo BlueMotion was dan ook echt een slome auto.
Slomer dan de Poli SDI van destijds? Dat was pas sloom.

Persoonlijk heb ik geen bezwaar tegen 14%, of mensen die er voor kiezen. Ik heb wel wat meer moeite met de soms halsbrekende toeren die men uithaalt om een auto in die categorie te krijgen. Goed voorbeeld is de Cactus, waar bepaalde opties niet mogen ondanks dat ze eigenlijk in het pakket horen te zitten. Sowieso vind ik die pakketten achterhaald... in de fabriek kunnen ze (vrijwel) elke combinatie van opties gewoon monteren, zit gewoon in het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

MrAcid schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:27:
[...]

14% :+

Vandaag overigens de conclusie getrokken dat mijn toekomstige auto sowieso in 2015 gaat vallen. Qua percentage vind ik dat niet zo erg, qua BPM is het iets minder, want kost mij dus ook weer extra.
Oh well. Weet iig waar ik aan toe ben en ik hoef voor de kerst niet meer te stressen. Ook wel lekker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 01-10 21:38
The Eagle schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:46:
[...]

14% :+

Vandaag overigens de conclusie getrokken dat mijn toekomstige auto sowieso in 2015 gaat vallen. Qua percentage vind ik dat niet zo erg, qua BPM is het iets minder, want kost mij dus ook weer extra.
Oh well. Weet iig waar ik aan toe ben en ik hoef voor de kerst niet meer te stressen. Ook wel lekker :)
Had jij destijds niet die 14% C30 Redition kunnen bemachtigen waar ik achter het net viste??? O-)
Ben nog steeds jaloers, de megane gt-line is duurder in de catalagus en rijd lang niet zo fijn(komt niet eens in de buurt..), oww wat baal ik nog steeds. :X

Ik mag in oktober ook weer iets anders rijden. Zit serieus een i3 of misschien een elek. passat (afhankelijk van prijs en bijtelling) te overwegen. Las ergens dat de i3 6-8maanden levertijd heeft. Dat betekend dat ik hem met een maand of 2/3 al moet gaan bestellen.... is die dan zo populair of is er zooooo weinig capaciteit om te produceren?

Ben ook wel benieuwd of de Ampera volgend jaar ineens weer gaat verkopen. 14% en nog beest een redelijk voorkomen. Prius is niet mijn ding.. Cactus vind ik ook nog wel geinig.
Ik heb wel besloten dat ik ga leasen wat ik geinig vind en dat is in ieder geval geen auto die je dagelijks 100x inhaalt. Ik wil wel iets wat iets apparter is, toch maar weer een 335d, of wacht met de nieuwe C02 regels zal deze nu wel echt onbetaalbaar worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Nee, mij is nooit een C30 aangeboden. Rijden er bij ons ook geen, dus ik denk dat je me met iemand anders verwart :)
C30 zou ik ook weigeren btw, wil minimaal 4 deurs namelijk.

Electrisch kan bij ons wel, maar can moet ik de benzine zelf lappen uit het budget. Is bij 45k niet rendabel. Bij diesel hoeft de brandstof niet uit het budget. Helaas weinig diesel hybrids. V60 PHEV is veel te duur, en de PSA modellen hebben die vervelende robotbak. Dan maar gewoon dieselen.
Gaat een Octavia Station EBL met DSG worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

PSA (lees 308) heeft tegenwoordig een ouderwetse automaat van Aisin.
Deze zijn tegenwoordig best goed. En veel beter dan die gerobotiseerde handbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 01-10 21:38
DarkSide schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:47:
PSA (lees 308) heeft tegenwoordig een ouderwetse automaat van Aisin.
Deze zijn tegenwoordig best goed. En veel beter dan die gerobotiseerde handbakken.
Weet iemand of de 508 en DS5 nog aangepast worden aankomend jaar? Die zitten ook niet ver van de grens af...
Pagina: 1 ... 9 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.