Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.740 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thefox154 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:28:
[...]

Ik mag in oktober ook weer iets anders rijden. Zit serieus een i3 of misschien een elek. passat (afhankelijk van prijs en bijtelling) te overwegen.
Een collega heeft de leasemij gevraagd naar de Passat. De verwachting is dat die gelijk geprijsd wordt als de V60 phev, qua aanschaf en qua leaseprijs. Eigenlijk ook wel logisch want ze zijn ook als niet plug in vergelijkbaar.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DarkSide schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:47:
PSA (lees 308) heeft tegenwoordig een ouderwetse automaat van Aisin.
Deze zijn tegenwoordig best goed. En veel beter dan die gerobotiseerde handbakken.
Dat sowieso. Maar die zelfde automaat zit alleen in de duurdere 508's (Citroen weet ik niet). En de 308 is een mooie wagen, maar valt bij mij alleen al om het kleine stuur af. Naast wat andere zaken overigens.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:12:
[...]

Dat sowieso. Maar die zelfde automaat zit alleen in de duurdere 508's (Citroen weet ik niet). En de 308 is een mooie wagen, maar valt bij mij alleen al om het kleine stuur af. Naast wat andere zaken overigens.
Dat stuur is echt een beetje jammer inderdaad. Het zal wel een kwestie van wennen zijn, maar na een proefrit van ruim een uur had ik er nog steeds moeite mee. Ik had niet het idee dat ik echt controle had over de auto tijdens het sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik rij altijd met mijn elleboog in het raam. Met dat kleine stuur kan ik er vrijwel niet bij. Not gonna happen dus :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Elleboog in het raam is voor taxichauffeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die rijden ook graag relaxt dus :)
Mijn ritjes zijn standaard 100+km (vrijwel dagelijks), dus dan ga ik echt niet structureel mijn handen aan het stuur houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik rij altijd met m'n eleboog in de armsteun van de deur. Daarom vallen veel C-segment auto's af. Daarbij is die afstand om een of andere reden nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The Eagle schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:33:
Ik rij altijd met mijn elleboog in het raam. Met dat kleine stuur kan ik er vrijwel niet bij. Not gonna happen dus :+
+1. Ik ook :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 20:21
Z___Z schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:09:
Ik rij altijd met m'n eleboog in de armsteun van de deur. Daarom vallen veel C-segment auto's af. Daarbij is die afstand om een of andere reden nooit goed.
BMW1 series :) . Mijn vorige auto, arm houding i.c.m sportstoelen was bijna perfect (ik ben 1.90).
Misschien wel beter dan de D segmenter waar ik nu in rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
BlowFish schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:35:
[...]

BMW1 series :) . Mijn vorige auto, arm houding i.c.m sportstoelen was bijna perfect (ik ben 1.90).
Misschien wel beter dan de D segmenter waar ik nu in rij.
Ja mee eens, BMW 1 serie ja ergonomisch erg goed. Volgens mij heeft VAG ook wel goede verhoudingen qua zit positie in het c segment. Maar bijvoorbeeld de Mercedes A klasse varianten weer niet. Daarnaast zijn Japanse auto's ergonomisch erg slecht voor mijn lichaamsbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:12:
Die rijden ook graag relaxt dus :)
Mijn ritjes zijn standaard 100+km (vrijwel dagelijks), dus dan ga ik echt niet structureel mijn handen aan het stuur houden :P
Ik ook niet, maar er zit toch een armsteun in de deur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die zou je kunnen gebruiken als je vrij laag in de auto zit, maar dan moet ik iig mijn hand op de onderkant van het stuur leggen en dat vind ik niet fijn rijden. En sowieso zit ik graag wat hoger in de auto. Voor mij werkt dat ding in de deur iig niet, zit veel te laag voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:47:
[...]

Een collega heeft de leasemij gevraagd naar de Passat. De verwachting is dat die gelijk geprijsd wordt als de V60 phev, qua aanschaf en qua leaseprijs. Eigenlijk ook wel logisch want ze zijn ook als niet plug in vergelijkbaar.
Behalve dat de V60 sowieso duurder is dan een Passat bij gelijke motoren en dat het hier om een 2.4 liter D6 diesel met vierwielaandrijving vs een voorwiel aangedreven1.4 TSI benzine gaat.

Ik hoop dat de elektromotor van een Passat inderdaad wat beter is.

In mijn lease voorwaarden (30k km/48mnd/winterbanden/tankpas/ex brandstof) is een Passat 1.6DSG Highline al 80,- pm goedkoper dan een D2 V60 momentum Powershift. Uitrusting overigens niet goed vergeleken hoor, maar op AutoWeek vergelijk lijkt de Passat nog luxer ook.

'Mijn' V60 PHEV versie zou mij bij mijn leasevoorwaarden rond de €1.250,- Pm kosten. Ook vanwege de dure pakketten. Ik hoop bij de Passat GTE rond de €1.000,- uit te komen vanwege de goedkopere benzinemotor en lagere fiscale waarde omdat ik meer keuze heb in losse opties. Plus dat ik de trend bespeur dat de LM's meer vertrouwen hebben in de restwaarde van Volkswagen.

Maar het is vooral ok dat ik het hoop hoor... :+
De Passat GTE is alles wat ik een een nieuwe leaseauto zoek:
Ruimte
Comfort
Lage bijtelling
En (voor mij minder belangrijk) krachtige motor.

Alternatief is de Outlander PHEV... :X makkelijke keus dus.
En ik lees nu net wat oude geruchten dat de nieuwe Superb ook een hybride uitvoering krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Skoda Superb Hybrid? Zou best kunnen, ruimte zat, zeker als je de station pakt.
Maar zal wel een benzine hybrid zijn als ie al komt, VAG levert helaas geen diesel hybrids :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:21:
Die zou je kunnen gebruiken als je vrij laag in de auto zit, maar dan moet ik iig mijn hand op de onderkant van het stuur leggen en dat vind ik niet fijn rijden. En sowieso zit ik graag wat hoger in de auto. Voor mij werkt dat ding in de deur iig niet, zit veel te laag voor me.
Precies, in C segment auto's zit die vaak te laag, waardoor je zelfs al zet je de stoel in de laagste stand, dan kan je er nog niet op leunen.
readytoflow schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:57:
[...]

Behalve dat de V60 sowieso duurder is dan een Passat bij gelijke motoren en dat het hier om een 2.4 liter D6 diesel met vierwielaandrijving vs een voorwiel aangedreven1.4 TSI benzine gaat.

Ik hoop dat de elektromotor van een Passat inderdaad wat beter is.

In mijn lease voorwaarden (30k km/48mnd/winterbanden/tankpas/ex brandstof) is een Passat 1.6DSG Highline al 80,- pm goedkoper dan een D2 V60 momentum Powershift. Uitrusting overigens niet goed vergeleken hoor, maar op AutoWeek vergelijk lijkt de Passat nog luxer ook.

'Mijn' V60 PHEV versie zou mij bij mijn leasevoorwaarden rond de €1.250,- Pm kosten. Ook vanwege de dure pakketten. Ik hoop bij de Passat GTE rond de €1.000,- uit te komen vanwege de goedkopere benzinemotor en lagere fiscale waarde omdat ik meer keuze heb in losse opties. Plus dat ik de trend bespeur dat de LM's meer vertrouwen hebben in de restwaarde van Volkswagen.

Maar het is vooral ok dat ik het hoop hoor... :+
De Passat GTE is alles wat ik een een nieuwe leaseauto zoek:
Ruimte
Comfort
Lage bijtelling
En (voor mij minder belangrijk) krachtige motor.

Alternatief is de Outlander PHEV... :X makkelijke keus dus.
En ik lees nu net wat oude geruchten dat de nieuwe Superb ook een hybride uitvoering krijgt?
Denk dat de Passat GTE zo'n 50k gaat kosten tegen de 60k van de V60 PHEV, is nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

Golf GTE is 37k. Denk dat de passat 10k duurder zal zijn.
Maar dan kan ik de golf GTE nog aankleden tot 45k. Dus dan zal de Passat GTE iets van 55k zijn.

Hoe de specs zich verhouden tot de v60 weet ik niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DarkSide schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:17:
Golf GTE is 37k. Denk dat de passat 10k duurder zal zijn.
Maar dan kan ik de golf GTE nog aankleden tot 45k. Dus dan zal de Passat GTE iets van 55k zijn.

Hoe de specs zich verhouden tot de v60 weet ik niet.
En daarmee kom je toch al heel dicht bij de V60. Ook in de lease zullen die twee elkaar dus niet veel ontlopen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
De V60 moet je ook nog wat opties op aanklikken. Dus dan zal die 65k gaan kosten. Nog steeds 10k verschil. Dat is bijna 20% verschil, dus zal je zeker wel merken in het leasebedrag. Ook dat de VW waarscheinlijk door de lease maatschappijen als waarde vaster wordt beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mijn GTE is binnen! Eerste ritje Deventer - Amsterdam is gereden en hij staat nu lekker in een parkeergarage "bij te tanken". Het rijdt super fijn in elk geval - en er zitten zoveel dingen op die je wilt proberen dat ook een rit van 100+km nog niet genoeg is om alle knopjes een keer in te drukken (gelukkig maar).

Wat ik nog niet lekker afgesteld kreeg was de automatische ruitenwisser. Ik had het idee dat ik hem toch nog zelf, handmatig, op interval moest zetten en dat hij daarna wel ze snelheid aan ging passen? Werkt dat inderdaad zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Meest rechter stand van het kleine knopje op de ruitenwisser-handle, met de handle zelf in interval stand -> automatisch interval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dank, ga ik proberen.

Overigens heb ik al wel gemerkt dat hij met dit regenachtige weer in de GTE stand behoorlijk moet zoeken naar tractie bij het (hard) wegrijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@MrAcid. Neem aan dat je hem bij Pouw Deventer hebt opgehaald?

Hoe was de service daar? Ik mag over 2 weken mijn Golf Variant daar ophalen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Klopt inderdaad. Mijn eigen verkoper/contactpersoon was helaas ziek - maar dat werd prima opgevangen door een collega. Auto stond in de showroom klaar (niet onder een doek, maar dat hoeft van mij ook niet) om weg te kunnen rijden (binnen dus, naar buiten toe).

Heb met de verkoper het Car-Net gebeuren geregeld (alleen nog koppelen, alles wat ik thuis kon doen had ik natuurlijk al gedaan :+). Daarna samen de auto ingegaan, walkthrough gehad van de minder obvious zaken (afneembare trekhaak even laten zien, laadkabels en koppelen/ontkoppelen daarvan, comfort openen/sluiten als je sleutel ingedrukt houdt, etc.) en vervolgens samen nog een stukje gereden om wat wegwijs gemaakt te worden. Daarbij de ACC even getest/laten zien. Uiteraard zelf gewoon gereden.

Ondanks dat ik ook prima zelf weg had kunnen rijden en het allemaal uit had kunnen zoeken vond ik dit eigenlijk wel leuk. :) Verkoper was ook enthousiast over de auto en de opties die erop zaten, dus was een leuk uurtje. Flesje wijn meegekregen en een warme handdruk. Zal er niet terugkomen voor onderhoud - wat toch wel jammer is van deze constructies met de leasemaatschappijen, maar dat is niet anders.

Al met al een prima ervaring - conform verwachting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ok tnx.
ben benieuwd. Zal zelf wel terugkomen voor onderhoud (is bij mij om de hoek)
En mocht ook zelf dealer uitzoeken waar de auto geleverd zal worden.

Veel rijplezier gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 11:49
Ik zie dat de meesten hier allemaal een lease-budget hebben, dit houdt in dat je van de baas voor een X-bedrag een auto mag afnemen via een lease-maatschappij en hier bijtelling over betaald als je hem privé wilt rijden?

De volgende constructie kom ik ook wel is tegen:

1. De baas koopt een auto (of via financieel lease, auto is dus wel eigendom van het bedrijf).
2. De werknemer betaald bijtelling om deze auto (die hij van de baas mag rijden) zowel zakelijk als privé te rijden.

Zijn er meer mensen die een auto v/d zaak rijden (niet leasen dus maar wel bijtelling betalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 15:27
Heb het wel eens meegemaakt bij een bedrijf, zou er zelf niet echt happig op zijn omdat het bedrijf zich dan actief bemoeit met jouw auto. Terwijl normaal bij een lease constructie jouw baas het een worst zal wezen wat je met die auto doet omdat ze gewoon de LM betalen.

Ik kende iemand die in het weekend een ongeluk had gehad, zware schade (alleen aan de auto) en meteen zaterdag naar de garage laten vervoeren. Baas liet maandag ochtend even merken dat hij liever had gehad dat de auto totall loss was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:42

Trackerfire

BTC HODLER

NL_Scratch schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:29:
Ik zie dat de meesten hier allemaal een lease-budget hebben, dit houdt in dat je van de baas voor een X-bedrag een auto mag afnemen via een lease-maatschappij en hier bijtelling over betaald als je hem privé wilt rijden?

1. De baas koopt een auto (of via financieel lease, auto is dus wel eigendom van het bedrijf).
2. De werknemer betaald bijtelling om deze auto (die hij van de baas mag rijden) zowel zakelijk als privé te rijden.

Zijn er meer mensen die een auto v/d zaak rijden (niet leasen dus maar wel bijtelling betalen)?
Zelf gehad bij mijn auto nu. Baas kocht de auto (2e hands, net kop eraf), verkocht hem daarna aan de leasemaatschappij die hem vervolgens weer verleast aan ons.... jaja, ze bestaan deze constructies. Zal wel een voordeel inzitten voor de baas :)

M'n nieuwe auto is wel "gewoon" een "normale" constructie, rechtstreeks leasen nieuwe auto bij de leasemaatschappij.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
NL_Scratch schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:29:

Vriend van me heeft dit, erg irritant. Hij krijgt een auto toegewezen met opties die hij niet hoeft/wil en dingen die hij wel had willen hebben maar niet mochten.

Vervolgens plakt de baas er ook nog bestikkering op, zodat je een rijdend reclamebord (of niet, als je een keer wat verkeerd doet) wordt waar je elke maand bijtelling over mag afdragen.

Doe mij maar een "gewone" leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

Het maakt niets uit of je nou een auto hebt diie door de werkgever wordt geleased of gekocht; beide is een auto van de zaak en daar moet bijtelling over worden betaald als de berijder deze privé gebruikt.

En ook bestikkering en het wel of niet mogen kiezen van opties staat volledig los van eigendom of een leaseconstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor de werknemer is er geen enkel verschil tussen een lease auto of een gekochte auto van de zaak.

Alle eerder genoemde punten zijn daar onafhankelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04
Mijn werkgever koopt de auto's ook zelf... We mogen zelf kiezen wat we willen met een budget en voor de rest geen enkel verschil..

Alleen als je schade hebt moet je toch even bij de baas langs om te melden (niet zo'n groot bedrijf)... Gelukkig zelf niet gehad, maar toch altijd een lastig momentje..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het nadeel is dat sommige auto's die relatief goedkoop zijn in lease een hoge aanschafprijs hebben en andersom. Dat geldt ook voor dure opties met een hoge restwaarde en voor hybrides. Dus als je een budget op catalogusprijs krijgt, ben je voordelig uit als je een Hyundai of een Kia of iets vergelijkbaars wilt, maar in de lease zou je daar een veel uitgebreidere Golf tegenover kunnen zetten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij mijn zwager op de zaak doen ze ook financial lease constructies. Alleen mag jij wel zelf uitzoeken.
Was in eerste instantie een simpele Golf V met bestickering, nu een A3 naar eigen keuze, en voor volgend jaar wil ie kijken of ie die A3 door kan schuiven en dan een Jaguar XE kan gaan rijden. Bedrijf zit in de lift en hij is sales verantwoordelijk, dus kan hem geen ongelijk geven. Ik mag zijn smaak ook wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.jaguar.nl/Images/XE_16MY_104_GEE_overview_desktop-1366x660_tcm141-112630_desktop_1366x660.jpg?v=2

Nog steeds jammer dat ie niet in mijn budget past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Oja, op model, kan natuurlijk ook. Ik zou het in dat geval wel lastig vinden als een kleiner model niet mag. Ik heb persoonlijk veel liever een Polo van 30k dan een Golf van 30k bijvoorbeeld, maar ik zie een werkgever nog niet zo snel een Polo van dat bedrag aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Collega van me heeft een budget van 950 ex brandstof en rijdt een volledig aangeklede A1. Geen idee wat er van de optielijst NIET op zit, maar het zal niet veel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:38:
Collega van me heeft een budget van 950 ex brandstof en rijdt een volledig aangeklede A1. Geen idee wat er van de optielijst NIET op zit, maar het zal niet veel zijn ;)
Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat is ook wel een beetje overdreven.
Nu vind ik ook wel dat je beter een goed aangeklede auto kan rijden in plaats van een "kaal" hoger segment, maar dit slaat wel alles. Ga dan voor een keurig aangeklede A3 zou ik zeggen :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Voor 950 excl brandstof zal het waarschijnlijk eerder een S1 zijn. En die zijn wel awesome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zou kunnen, ding is niet voorzien van emblemen achterop. Maar dan nog: als het in het budget past en de baas vind het goed, waarom niet?
Tegenwoordig is alles lease, heb me laten vertellen dat er een aantal jaren terug auto's op naam van de zaak stonden. Zaten een flink aantal partners tussen, met als gevolg Porsches, 5 en 7 series, 350z's en andere leuke mobielen op de balans. We hebben 1x een meeting gehad waar bijna alle partners bij waren. Je wilt niet weten voor hoeveel 100en K's er toen op de parking stond. Is helaas verleden tijd, was een mooi gezicht namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Canaria schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:24:
Het nadeel is dat sommige auto's die relatief goedkoop zijn in lease een hoge aanschafprijs hebben en andersom. Dat geldt ook voor dure opties met een hoge restwaarde en voor hybrides. Dus als je een budget op catalogusprijs krijgt, ben je voordelig uit als je een Hyundai of een Kia of iets vergelijkbaars wilt, maar in de lease zou je daar een veel uitgebreidere Golf tegenover kunnen zetten.
Kia en Hyundai liggen helaas niet zo lekker in de bijtelling, waardoor een duitser of fransoos dan weer interessanter is.

Op cateloguswaarde kan je bij Skoda ook goed shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04
vaak is een leuk aangekleede Octavia duurder dan een Golf met dezelfde uitrusting. Een Octavia is alleen ruimer, maar dat os voor mij niet het belangrijkste (ja in een Golf past ook makkelijk een gezin met 4 personen ;-))

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 03-10 11:17
The Eagle schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:33:
Bij mijn zwager op de zaak doen ze ook financial lease constructies. Alleen mag jij wel zelf uitzoeken.
Was in eerste instantie een simpele Golf V met bestickering, nu een A3 naar eigen keuze, en voor volgend jaar wil ie kijken of ie die A3 door kan schuiven en dan een Jaguar XE kan gaan rijden. Bedrijf zit in de lift en hij is sales verantwoordelijk, dus kan hem geen ongelijk geven. Ik mag zijn smaak ook wel:

[afbeelding]

Nog steeds jammer dat ie niet in mijn budget past ;)
Sales in een Jaguar, dat zie ik in calvinistisch Nederland nog niet gebeuren. Natuurlijk hengelt dat ding in het hogere D-segment waar de 3-series volkomen geaccepteerd zijn, maar weet de klant dat ook? ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zo calvinistisch is ons land helemaal niet. Misschien beter om bij bepaalde klanten (overheid, nonprofit) niet recht voor de deur te parkeren, maar bij de meeste klanten zal er niemand naar omzien wat voor auto je rijdt. Sommige klanten willen juist een mooie auto zien, denk aan de bouwsector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Idd, je kan sales ook in een polo zetten. Maar dan gaan klanten denken dat het niet goed gaat met het bedrijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

The Eagle schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:38:
950 ex brandstof hoeft niet veel te zijn. Zolang je niet het type contract weet kan je er niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tylen schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:07:
[...]

950 ex brandstof hoeft niet veel te zijn. Zolang je niet het type contract weet kan je er niks over zeggen.
Inderdaad. Dat is slechts marginaal hoger dan mijn Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En ik zou dan weer opties te kort komen om de Octavia mee aan te kleden onder mijn voorwaarden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Alle andere parameters van je contract tellen wel zwaar mee ja.
Gewoon ter voorbeeld: hoef je nog niet eens zo gek voor te doen:
Justlease A1 zonder brandstof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:01:
En ik zou dan weer opties te kort komen om de Octavia mee aan te kleden onder mijn voorwaarden.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar wat mis je dan?
Ik mis zelf overigens ook niet beschikbare opties hoor:
- zwarte hemelbekleding
- verwarmbare achterbank
- achteruitrij camera (in huidige model wel beschikbaar overigens)
- geintegreerde zittingverhogers uit de Volvo's
- verlengbare zitting van BMW / Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik bedoelde dat ik alle opties aan kan kruisen en dan nog niet aan de 950 euro exclusief brandstof zit.

Maar zomaar wat opties die ik mis:
- Zelf kantelende spiegels bij het achteruitrijden
- Verlichting in de deur die de grond verlicht bij het openen van de deur

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Tsurany schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:23:
Ik bedoelde dat ik alle opties aan kan kruisen en dan nog niet aan de 950 euro exclusief brandstof zit.

Maar zomaar wat opties die ik mis:
- Zelf kantelende spiegels bij het achteruitrijden
- Verlichting in de deur die de grond verlicht bij het openen van de deur
Die spiegels schijnen wel te kunnen als je elektrische stoelen hebt. En ik heb (in de vRS in ieder geval) verlichte voetplaatsen, dat licht schijnt wel enigszins naar buiten (plus, er zitten rode lampen in de deur bij het opengaan).

Maar ik ken het probleem, de basis Octavia (14% en 20%) is zelfs in de luxere lijnen zo goedkoop dat hij vaak onder budget uitkomt. Luxeprobleem ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
t_captain schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:31:
Voor 950 excl brandstof zal het waarschijnlijk eerder een S1 zijn. En die zijn wel awesome :)
Als het vergelijkbare voorwaarden op het leasecontract zijn als bij mij, dan moet dat bijna wel een S1 zijn. De A1 daaronder (volgens mij de 1.4 TFSI CoD 110kW Sport SB S-tronic (Hatchback 5 deurs) ?), met een behoorlijk aantal opties kom ik op nog niet eens 800 excl brandstof. De 'basis' S1 zit ik al op 860 excl :o

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 16-12-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wat een luxeproblemen hier. Niet genoeg opties om het budget vol te krijgen: hoezo crisis!? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

JB

Cédric roelt!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:27:
[...]

Die spiegels schijnen wel te kunnen als je elektrische stoelen hebt. En ik heb (in de vRS in ieder geval) verlichte voetplaatsen, dat licht schijnt wel enigszins naar buiten (plus, er zitten rode lampen in de deur bij het opengaan).

Maar ik ken het probleem, de basis Octavia (14% en 20%) is zelfs in de luxere lijnen zo goedkoop dat hij vaak onder budget uitkomt. Luxeprobleem ;).
De spiegel kent 2 standen. Als je de verstelknop op R zet en je zet de auto in zijn achteruit, dan kun je deze aanpassen. De spiegel onthoudt deze stand bij de volgende keer in de achteruit zetten (wel de verstelknop op R laten staan). Nadeel hiervan is dat je spiegels niet meer verwarmen, omdat dit een andere stand is :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Zelf heb ik gisteren mijn Volvo V40 D4 Business Momentum Caspian Blue weten te regelen! Inclusief Business Connect pack en reservewiel. Met een beetje geluk voor de kerst af te halen! Superblij! *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tylen schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:07:
[...]

Diesel, standaard 4 jaar / 40k per jaar, kan van af geweken worden. Hou je best wat leuks over. Heb zoals volgens mij al eerder aangegeven een Octavia station EBL met DSG op het oog, en die blijft onder de 700 :)
EvaluationCopy schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 06:59:
[...]

Sales in een Jaguar, dat zie ik in calvinistisch Nederland nog niet gebeuren. Natuurlijk hengelt dat ding in het hogere D-segment waar de 3-series volkomen geaccepteerd zijn, maar weet de klant dat ook? ;)
Hij zit in een specifieke buisiness. Zet doen redelijk wat voor OV bedrijven, maar nog veel meer voor olieterminals. Meneer zit ook regelmatig in de UAE enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

t_captain schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:54:
Zo calvinistisch is ons land helemaal niet. Misschien beter om bij bepaalde klanten (overheid, nonprofit) niet recht voor de deur te parkeren, maar bij de meeste klanten zal er niemand naar omzien wat voor auto je rijdt. Sommige klanten willen juist een mooie auto zien, denk aan de bouwsector.
Klanten zien mijn auto helemaal niet. Daarover heb ik pas nog in de krant (FD) gestaan, interviewtje omdat ik momenteel met het OV naar klanten ga. Vraag was of klanten het niet vreemd vinden dat de consultant met de trein komt. Als dat al zo is, merk ik er niets van.

Zelf begin ik er alleen over als ze denken dat ik de stagiaire ben, omdat ik er veel jonger uitzie dan ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bovendien, mensen die een Jaguar XE "te veel" vinden, zullen bij een BMW 3 of een Audi A4 of een MB C ook geen prettige associatie hebben. Jag heeft waarschijnlijk zelfs minder last van negatieve merkassociaties dan de Duitse merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

EvaluationCopy schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 06:59:
[...]

Wat een onzin. Als een BMW5 / Audi A5/A6 etc goed geaccepteerd zijn, waarom dan een Jag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
DarkChylde schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:15:
Voor de GTE eigenaren.
Heeft hij keyless entry?
Was vergeten het tijdens de proefrit te vragen..
En weet iemand of je elektrisch laden thuis kan verrekenen zonder laadpaal?
Ik zit denken aan een simpele meter oid..
Om mezelf even te quoten.
Optie is officiel nog niet te bestellen, maar ze verwachten dat hij op korte termijn wel beschikbaar komt.
Dus het kan (binnenkort)
Laden de elektrische rijders ook thuis op?
Ik zit me af te vragen of ik een laadpunt voor de deur moet installeren..
Meten kan volgens mij met een DIN rail kWh meter.
Laadpunt is dan meer voor de beveiliging van de kabels en een stukje gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 17:55

vhal

ಠ_ಠ

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:30:
[...]

Wat een onzin. Als een BMW5 / Audi A5/A6 etc goed geaccepteerd zijn, waarom dan een Jag niet?
Omdat er wellicht nog een stigma van Jag = Duur aan vast hangt?

Dat BMW/Audi/e.d. ook duur zijn maakt niet uit, deze zijn wat meer ingeburgerd. Waar een BMW/Audi als 'normaal' wordt gezien, is het bij een Jaguar toch een merk voor de 55 jarige babyboomert, proletariers en ander upperclass gepeupel ;)

Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DarkChylde schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:40:
[...]

Om mezelf even te quoten.
Optie is officiel nog niet te bestellen, maar ze verwachten dat hij op korte termijn wel beschikbaar komt.
Dus het kan (binnenkort)
Laden de elektrische rijders ook thuis op?
Ik zit me af te vragen of ik een laadpunt voor de deur moet installeren..
Meten kan volgens mij met een DIN rail kWh meter.
Laadpunt is dan meer voor de beveiliging van de kabels en een stukje gemak.
Ik laad nog niet thuis op, en ben ook afhankelijk van openbare locaties. Heb momenteel ook nog geen laadpas gekregen van de LM. Eind januari/februari komt er een paal in mijn straat - dan kan ik structureel gaan laden. Ik sta inmiddels voor de tweede keer op te laten in de parkeergarage in Amsterdam bij een klant.

Range op de electromotor valt nog niet mee voorlopig. Gisteren geprobeerd naar huis te rijden (A'dam - Utrecht, 35km) maar dat red ik bij lange na niet. Waarschijnlijk vooral door de snelweg, daar loopt de range wel hard terug (bij normaal rijgedrag met 100km/h).

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 16-12-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 01-10 11:49
Bij een vriend van me schaffen ze ook zelf de auto's aan voor hun werknemers, deze worden echt direct gekocht of eventueel geleased (financial lease). Hij krijgt zelf een budget waarvoor hij een auto mag uitzoeken en de baas gaat hier als het goed is normaal gesproken mee akkoord. Gelukkig voor hem komen er geen stickers op de auto!

Budget zal zo'n 25k zijn, ik denk dat je dan als je een leuke auto wilt rijden in de 14% bijtelling dat je op een polo, 308 of clio uitkomt. Een VW UP is niet echt een auto om veel KM meer te maken. Helaas vallen de Golf TDI/Leon/Ibiza niet meer in de 14% in 2015.

[ Voor 11% gewijzigd door NL_Scratch op 16-12-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 11:40
De finale optie lijst voor de Skoda Superb is samengesteld en wordt zo doorgegeven voor te bestellen:
Standaard uitrusting
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TupEpuq.jpg
Extra opties
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eVifKYE.jpg

Ik heb zowat alle opties kunnen nemen die het comfort verhogen, ik bijvoorbeeld het glazendak niet genomen en nog een paar andere kleine opties. Ik verwacht de levering ergens rond eind maart, maar officieel is er nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 03-10 11:17
[...]

Ik zit in de verkeerde branch dan vermoed ik ;( (zorg)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Wij zijn merkgebonden. Jag zit er niet bij :(

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 21:38
EvaluationCopy schreef op woensdag 17 december 2014 @ 06:57:
[...]

Ik zit in de verkeerde branch dan vermoed ik ;( (zorg)
Moet je even bij je directie kijken. Wat ik regelmatig voor de kantoren van verzorginsverhuizen/thuiszorg en op personeels parkeerplaatsen bij ziekenhuizen aantreft liegt er ook niet altijd om hoor :9

En het persooneel laten ze rijden in aftanse C1's en altos... Onder het motto verschil moet er wezen denk ik dan maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 03-10 20:21
[...]

Ik moet er altijd wel om lachen. Ik zet mijn auto vaak niet in het zicht maar als een klant dan een keer mee loopt krijg ik soms wel een reactie bij het tekenen van een contract. ("ik heb toch het gevoel dat ik teveel betaal"). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Chief-XL schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:15:
Wij zijn merkgebonden. Jag zit er niet bij :(
Same here. Wij hebben de keuze uit Volvo, VW, Audi, Ford, Toyota, Renault en Peugeot.
Maar als ik een heeeele goede reden zou hebben om iets anders te rijden, dan zou ik dit wel aan kunnen vragen als uitzondering. Echter denk ik dat dit niet geaccepteerd wordt voor een Jaguar. Eerder iets wat erg zuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Ach, 't is een luxeprobleem. Bij ons zitten bv Merc, BMW en Audi er nog in

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wij hebben alleen Duits en Volvo ;) (skoda/seat/ford mag dus ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:39

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Tylen schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:40:
Wij hebben alleen Duits en Volvo ;) (skoda/seat/ford mag dus ook niet).
Voor zover ik weet zijn Skoda en Seat ook Duits (in de positieve zin des woords)? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Atratus schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:45:
[...]

Voor zover ik weet zijn Skoda en Seat ook Duits (in de positieve zin des woords)? ;)
Vallen allemaal onder de VAG dus ik zou zeggen dat dit ook een soort van "Duits" is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bij ons mogen ongeveer alle personenauto's, alleen als het je budget meer dan 30% overschrijdt heb je toestemming nodig van de manager :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dus eigenlijk is het budget gewoon N+30%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Behalve dat je die 30% zelf betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat zei 'ie er niet bij :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30% zonder approval? Damn, wat een luxe. Bij is is overschrijding niet mogelijk. :( En als je dus een beetje lief tegen je baas doet kun je er 50% over heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 15:16
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:39:
30% zonder approval? Damn, wat een luxe. Bij is is overschrijding niet mogelijk. :( En als je dus een beetje lief tegen je baas doet kun je er 50% over heen?
Tja, luxe die wel zelf wordt betaald. (ik neem tenminste aan dat alles boven het budget een eigen bijdrage is) Bij ons idem dito, alleen bij voortijdig inleveren wordt wel de eigen bijdrage * resterende looptijd in rekening gebracht. Het is dus net hoe veel je geeft om een 'mooie' auto

Zelf ben ik volgend jaar ook weer aan de beurt voor een nieuwe leasewagen, momenteel ben ik de Golf Variant aan het bekijken en heb daar nog een vraag over. De variant is als business edition en als highline te krijgen.
Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen beide uitvoeringen en wat zijn eventuele dealbrekers voor de business edition? Door de vele bomen zie ik het bos bijna niet meer :F

[ Voor 26% gewijzigd door BiLLie- op 17-12-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Geen verschillen. De Business Edition is een gunstiger geprijsde versie van de Highline - omdat de prijsstelling daarvan niet concurrerend is/was. Echter, bij sommige leasemaatschappijen is de Highline alsnog goedkoper in de maandlasten, waarschijnlijk vanwege een hogere verwachte restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiLLie- schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:53:
[...]

Tja, luxe die wel zelf wordt betaald. (ik neem tenminste aan dat alles boven het budget een eigen bijdrage is) Bij ons idem dito, alleen bij voortijdig inleveren wordt wel de eigen bijdrage * resterende looptijd in rekening gebracht. Het is dus net hoe veel je geeft om een 'mooie' auto

Zelf ben ik volgend jaar ook weer aan de beurt voor een nieuwe leasewagen, momenteel ben ik de Golf Variant aan het bekijken en heb daar nog een vraag over. De variant is als business edition en als highline te krijgen.
Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen beide uitvoeringen en wat zijn eventuele dealbrekers voor de business edition? Door de vele bomen zie ik het bos bijna niet meer :F
Dat snap ik. Maar je hebt tenminste een keus. Als je bv graag net die ene optie extra wil. Hier is het dan jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
HTT-Thalan schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:21:
Dus eigenlijk is het budget gewoon N+30%?
Alles boven budget is natuurlijk eigen bijdrage :P
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:39:
In theorie, ja dat kan. Je betaalt het dan natuurlijk wel zelf..
Overigens ken ik geen collega die er meer dan 30% overheen zit :)

[ Voor 49% gewijzigd door Tankiej op 17-12-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 15:16
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:14:
[...]

Dat snap ik. Maar je hebt tenminste een keus. Als je bv graag net die ene optie extra wil. Hier is het dan jammer maar helaas.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, ook bij de regeling met een extra eigen bijdrage is er ergens een plafond. Of je nou die ene optie graag wilt of niet.

Lang verhaal kort; iedereen heeft een bepaald budget en daar moet je een auto voor zien te leasen. Als je dan een paar opties niet kunt kiezen omdat dat buiten budget valt dan kijk je naar een te dure auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij ons mag je met manager approval ook boven budget leasen. En idd, als je de baas een beetje kent helpt dat - al is de beste man ook zeker realistisch in wat ie wel en niet goedkeurt.

Heb zo zelf (budget 800) zitten kijken naar een V60 PHEV. Kostte slechts 1200 euro per maand destijds. Alleen was mijn bijtelling dan hoger dan mijn eigen bijdrage eigen bijdrage hoger dan de bijtelling, waardoor de belastingdienst ineens geen bijtelling meer rekent. Kwam op 400 euro netto uit. Dat zijn wel leuke dingen. Alleen is die auto qua cataloguswaarde dermate duur dat ik zoiets eigenlijk niet moet willen. Plus de baas zei al meteen nee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 17-12-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

The Eagle schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:26:
Alleen was mijn bijtelling dan hoger dan mijn eigen bijdrage, waardoor de belastingdienst ineens geen bijtelling meer rekent.
Weet je zeker dat het niet andersom geweest zou zijn? Anders verruil ik mijn bijtelling (450,-) graag voor mijn eigen bijdrage (25,-) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat idd dus :X
Tijd om naar huis te gaan geloof ik :P

[ Voor 58% gewijzigd door The Eagle op 17-12-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:42

Trackerfire

BTC HODLER

Ford Fiësta net "binnengedruppeld" bij de dealer. Wordt nog dit jaar op kenteken gezet i.v.m. de BPM verhoging (€ 800 per 1 januari).

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/uetdj6e7n/20141217_170950.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/6fql822fz/20141217_171011.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Trackerfire op 17-12-2014 19:24 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Toffe kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BiLLie- schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:23:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens, ook bij de regeling met een extra eigen bijdrage is er ergens een plafond. Of je nou die ene optie graag wilt of niet.

Lang verhaal kort; iedereen heeft een bepaald budget en daar moet je een auto voor zien te leasen. Als je dan een paar opties niet kunt kiezen omdat dat buiten budget valt dan kijk je naar een te dure auto...
Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar geen bovengrens was voor de eigen bijdrage. In theorie kon je dus een auto leasen en na een maand werken moeten betalen in plaats van salaris te ontvangen. Een factuur krijgen in plaats van een loonstrookje dus. Als je met een modaal salaris een dikke BMW 3 wilde, werd er wel even gevraagd of je het zeker wist en of je de consequenties kon overzien. Maar het kon.

Ik vond het wel fijn om de vrijheid te hebben waaraan ik m'n salaris uitgeef. Als je geen kinderen hebt, goedkoop woont, geen dure hobby's hebt én het leuk vindt om wat meer aan een echt leuke auto te besteden, dan kan dat tenminste. Dat is nog altijd goedkoper en praktischer dan een tweede auto ernaast te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@TheEagle: 400 netto is toch niet zo overdreven? Mijn laatste leaseauto kostte me ook zoiets (dik 200 eigen bijdrage, bijtelling 25% over 34k ofzo). Dat was een 1-serie, in geen enkel opzicht extreme auto. Als je door een fiscale superdeal een V60 D6
voor hetzelfde geld kan rijden, waarom niet? Een manager die daarvoor gaat liggen, ik begrijp het niet :7

@Canaria: ik weet niet of je onder minimumloon kan/mag zakken of er andere wettelijke grenzen zijn. Anders kun je met een modaal salaris zelfs een 7-serie leasen, het leasebedrag van die auto's is ongeveer gelijk aan dat modale salaris ;)

[ Voor 25% gewijzigd door t_captain op 17-12-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

400 netto is niet overdreven idd, alleen wat bij ons ook meespeelt is dat we bij evt vertrek bij de werkgever zelf verantwoordelijk zijn voor de auto. Doorschuiven gebeurt nauwelijks, dus dan mag je het hele leasebedrag per maand zelf dokken of een nieuwe werkgever moet het overnemen, of zelf van de leasemij kopen voor het restbedrag. Dat risico wil je niet zomaar aan. Het is wel een auto van dik 60k namelijk.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

JB

Cédric roelt!

Eigen bijdrage van 200 euro :X Dan heb je echt een k* leasebudget imho (of je wil een auto rijden wat niet reeel is). Ik zal nooit 200 euro eigen bijdrage uitgeven. Ook inderdaad met de reden dat als je weg gaat bij de werkgever, je dit bedrag kan aftikken.

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 18-12-2014 09:27 ]

Mijn boefje is liev!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 09:56

mindcre8r

Tradepedia

t_captain schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:49:
@TheEagle: 400 netto is toch niet zo overdreven? Mijn laatste leaseauto kostte me ook zoiets (dik 200 eigen bijdrage, bijtelling 25% over 34k ofzo). Dat was een 1-serie, in geen enkel opzicht extreme auto. Als je door een fiscale superdeal een V60 D6
voor hetzelfde geld kan rijden, waarom niet? Een manager die daarvoor gaat liggen, ik begrijp het niet :7

@Canaria: ik weet niet of je onder minimumloon kan/mag zakken of er andere wettelijke grenzen zijn. Anders kun je met een modaal salaris zelfs een 7-serie leasen, het leasebedrag van die auto's is ongeveer gelijk aan dat modale salaris ;)
in het geval dan de hybride kanonnen (vooral de volvo en peugeot's) is de lease prijs incl een brandstofvoorschot. de daadwerkelijke brandstofkosten zijn op basis van nacalc. deze auto's zuipen veeeeeel meer dan de opgave van de fabrikant. dit maakt het voor werkgevers dure auto's.

in het geval van de Volvo:

Gemiddeld verbruik 2:6,7 l/100km (1 op 15,0)
Fabrieksopgave:1,8 l/100km (1 op 55,6)

Bears and Bulls

• MrAcid
  • Niet online
Eerste keer aan de pomp gestaan met m'n GTE: dat valt niet mee.
480km gereden en tussendoor 3 keer helemaal vol geladen met stroom: 34 liter getankt.

Dat is 1:14 (7,1L/100km)... Oef.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

MrAcid schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:30:
480km gereden en tussendoor 3 keer helemaal vol geladen met stroom: 34 liter getankt.

Dat is meer dan mijn Golf VII Bluemotion... Die doet over 4k nu 5,3L/100km |:(

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

• Tylen

Tylen

Ik rijd gemiddeld over 30.000km 1:13 :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DeluxZ schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:31:
[...]

Dat is meer dan mijn Golf VII Bluemotion... Die doet over 4k nu 5,3L/100km |:(
Maar die GTE is véél milieuvriendelijker.... toch? :+

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:30:

Dat valt inderdaad best tegen, maar valt dit ook niet gedeeltelijk te verklaren door je rijstijl als je net een nieuwe auto hebt? Het verbruik lijkt me trouwens niet eens het ergste, ik vind vooral de actieradius nogal mager zo.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mijn rijstijl is hetzelfde gebleven van BMW naar Skoda, de verbruiksmeter van Autoweek laat ook zien dat er gemiddeld geen verschil zit tussen de eerste keer tanken en de 12e keer gisteren, ik denk niet dat het zo heel veel uitmaakt dat 'ie 'nieuw' is. Juist dat zou de elektromotor deels moeten opvangen.
Pagina: 1 ... 10 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.