Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
@vhal. Bedoel je niet de CLA hier vind ik de achterlichten ook niet helemaal passen bij de rest van de auto. Bij deze C komt de verlichting (intelligent LED) direct van de S klasse. Overigens een hele ervaring wanneer je s'avonds in het donker rijdt. De auto schakelt automatisch naar groot licht. Ook de hoeveelheid en de 'kleur beleving' is veel beter t.o.v xenon/halogeen. (Gras is bijv. veel groener ! )
@The Eagle. Het is een c220 ambition met AMG pakket (zowel binnen als buiten), en zitcomfort pakket. (Zal nog foto's van het interieur plaatsen)
Mijn ervaring na 1000km
Ik moet zeggen dat ik het 'basis geluid' ook heel erg vind meevallen ( goede bass!)
De handbak schakelt echt heerlijk. ( lekker lui schakelen, altijd voldoende koppel)
Ik rij nu al op een volle tank zo'n 1000-1100km!
Wanneer je plaats neemt achter het stuur wordt je echt overwelmd door luxe/kwaliteit afwerking is echt top!
AMG stoelen zitten heerlijk met voldoende steun.
Negatief:
De basis navigatie (Garmin) heeft niet de uitstraling die bij de mercedes past. ( gesproken navigatie werkt wel erg goed)
Rijd overigens ook regelmatig met 1 van de beste automaten in de markt (Porsche PDK), maar dan nog... Doe mij maar een handbak
Die nieuwe C klasse is wel een mooie bak geworden. Ik heb nog proefgereden in het vorige model, maar die had nog het oude Mercedes sturen: Geen idee waar je banden waren.
Die laat je er achteraf door de dealer inbouwen zodat je daar geen bijtelling over hoeft te betalen? Heeft dat verder geen invloed op de kwaliteit van het leer?AcIDeR schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:02:
[...]
Lucky you!
Ik moet nog wachten tot januari, en dan 1 week minimaal voor inbouw leer.
Nee. En als je niet tevreden bent ga je terug tot ze het goed doen.Zinu schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:35:
[...]
Die laat je er achteraf door de dealer inbouwen zodat je daar geen bijtelling over hoeft te betalen? Heeft dat verder geen invloed op de kwaliteit van het leer?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Je hebt gelijk er zit een 66L tank in en 1:18 -1:20 is goed haalbaar. Ik had na 1000 rijden volgens de boordcomputer nog zo'n 150 over. Dus nadat hij is ingereden en wanneer rustig gereden wordt moet 1300km haalbaar zijn. Met mijn voorloop auto haalde ik 700-800km (bmw 118d) maar daar ging 45l in... Ik was nu al blij minder vaak aan de pomp!t_captain schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:41:
1000 a 1100 km op een tank vind ik voor een C220 diesel niet zo opzienbarend. In die maat auto gaat meestal 60 a 65 liter brandstof, met een vierpits diesel moet je toch gemakkelijk 1:17 of 1:18 kunnen halen?
Gelukkig spaar ik zo wel lekker punten
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-11-2014 10:12 ]
Mooie wagen hoor. Ik heb juist de C niet gekozen vanwege de navigatie. Dat ziet er niet uit. De C was zelfs toen 10 euro per maand gekoper dan de A3 welke ik nu rijd.BlowFish schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:32:
Bedankt voor de reacties.
@vhal. Bedoel je niet de CLA hier vind ik de achterlichten ook niet helemaal passen bij de rest van de auto. Bij deze C komt de verlichting (intelligent LED) direct van de S klasse. Overigens een hele ervaring wanneer je s'avonds in het donker rijdt. De auto schakelt automatisch naar groot licht. Ook de hoeveelheid en de 'kleur beleving' is veel beter t.o.v xenon/halogeen. (Gras is bijv. veel groener ! )
@The Eagle. Het is een c220 ambition met AMG pakket (zowel binnen als buiten), en zitcomfort pakket. (Zal nog foto's van het interieur plaatsen)
Mijn ervaring na 1000km
Ik moet zeggen dat ik het 'basis geluid' ook heel erg vind meevallen ( goede bass!)
De handbak schakelt echt heerlijk. ( lekker lui schakelen, altijd voldoende koppel)
Ik rij nu al op een volle tank zo'n 1000-1100km!
Wanneer je plaats neemt achter het stuur wordt je echt overwelmd door luxe/kwaliteit afwerking is echt top!
AMG stoelen zitten heerlijk met voldoende steun.
Negatief:
De basis navigatie (Garmin) heeft niet de uitstraling die bij de mercedes past. ( gesproken navigatie werkt wel erg goed)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het heeft even geduurd maar een leverdatum is bekend! 2 Januari om 11:00 uur mag de bolide opgehaald wordenPhuSioN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:51:
Ondanks dat mijn hoofd zei dat de V40 de meeste verstandige keuze is, toch akkoord gegeven voor het bestellen van de A3 sedan![]()
Audi A3 Limousine 1.4TFSI CoD 6-bak:Het lange wachten kan beginnen.
- Pro Line S Ambition uitvoering
- Daytona grijs pareleffect lak
- Blanke sierlijsten
- Aluminium optiek interieur
- Bang & Olufsen sound system
- Privacy glass
- Parkeerhulp achter
- Wegrijassistent
- Zonder type- en motoraanduiding
De A3 limousine vind ik een hele hele mooie bak. Geniet ervan!PhuSioN schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:39:
[...]
Het heeft even geduurd maar een leverdatum is bekend! 2 Januari om 11:00 uur mag de bolide opgehaald worden
Hij zou er eind oktober / begin november moeten zijn. Heb nog geen bericht gehad.
Dealer maar gevraagd of hij al iets meer weet.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik krijg netjes status updates van de dealerDarkSide schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:48:
zit nog met spanning te wachten wanneer ik mijn nieuwe bolide op mag halen.
Hij zou er eind oktober / begin november moeten zijn. Heb nog geen bericht gehad.
Dealer maar gevraagd of hij al iets meer weet.
Mijn boefje is liev!
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Maar deze is niet meer geupdate. Geen id dus of hij al gebouwd is.
Ik mag pas eind december er in gaan rijden. Maar zou wel fijn vinden als ik wist waar hij nu is.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Vervelend als je geen dealerkeuze hebt (ook omdat het 100km rijden is naar de dealer waar ik moet laten afleveren) maar het is niet anders.
Wou nog een uitlaatsierstuk. Deze heb ik via superskoda gekocht (past ook mijn VW, maar is een stuk goedkoper) en gevraagd of ik deze kon langsbrengen zodat ze hem even monteren als ze de auto gereed maken. Dat was geen probleem.
Ook wouden ze best kijken hoe en of er een USB kabel naar het dashboardkastje gebouwd kon worden.
Mijne komt eind van de maand uit Spanje; de onderdelen worden deze week aan elkaar gesoldeerd, daarna gaat ie op de stoomboot.JB schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:08:
[...]
Ik krijg netjes status updates van de dealerDeze week wordt ie gebouwd, dus hopelijk een Sinterklaas kadootje
Ik verwacht dus minimaal dat er kruimels van kruidnoten inliggen..
[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 10-11-2014 15:30 ]
ping 127.212.23.124
Weet niet welke LM je hebt, bij mij bij Athlon, was "geen eigen dealer keuze" behoorlijk voordeliger. Dealer was wel ver weg (ook 100km), maar was zeker pro-actief (heeft bestelling zelfs doorgenomen telefonisch, nadat Athlon het al definitief had gemaakt en er tips op gegeven om het te verbeteren!)MrAcid schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:19:
Vervelend als je geen dealerkeuze hebt (ook omdat het 100km rijden is naar de dealer waar ik moet laten afleveren) maar het is niet anders.
Ook afleveren was erg handig: ze kwamen hem gewoon brengen op locatie waar ik wenste.
Dus zo kan t ook
nee, dat betekend dat de dealer nog minder marge krijgt.Zinu schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:17:
Wat heeft het voor gevolgen als je partijen als Alphabet de dealer laat kiezen? Natuurlijk ligt de prijs dan in de beste gevallen ietsje lager, maar betekent dit dan ook dat je altijd bij deze dealer je onderhoud moet laten uitvoeren?
En misschien dat jij je auto in drente moet ophalen terwijl je in Hoorn woont.
ping 127.212.23.124

Jij had 'm ook in Carbon Steel Grey toch? Doe even een fotootje morgen of vrijdag.
[ Voor 34% gewijzigd door MrAcid op 10-11-2014 16:27 ]
Klopt, zal morgen wel een fotootje posten. Weet wel zeker dat hij gaat bevallen, zeker financieel ook tov de 25%s bolide die ik nu rijdMrAcid schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:27:
Lekker hoor, ik ben jaloers (en ongeduldig)! Erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Jij had 'm ook in Carbon Steel Grey toch? Doe even een fotootje morgen of vrijdag.
Heb zelf wel last van dat de sleutel soms niet herkent wordt door het contactslot
Hier eigenlijk nooit last van, was er wel bang voor voordat ik erin had gereden!Z___Z schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:04:
@BlowFish, heb je geen last van dat de touch controller in de weg zit tijdens het schakelen? Garmin Navi is inderdaad lelijk, maar Command is weer heel duur, voor de meerwaarde die het levert. C-klasse is een veel mooiere auto dan een A3
Heb zelf wel last van dat de sleutel soms niet herkent wordt door het contactsloten het infotainment systeem loopt wel eens vast.
Alleen wanneer ik een bakkoffie meeneem in de morgen zit deze wel in de weg..
Alhoewel de Garmin wel went
Reed jij donderdag tussen Woudenberg en Amersfoort?HTT-Thalan schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:28:
Ze doen (of gaan doen) goeie handel met die lease edition van de C220, is een goede prijs voor een relatief complete auto maar inderdaad met een beetje ouderwetsche (naar Mercedes standaarden) navigatie. Ik vind zelf het dashboard met al die pianolak en chroom (en die ventilatiegaten) verschrikkelijk lelijk, maar de buitenkant vind ik dan weer erg mooi. Gemengde gevoelens dus.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
[ Voor 37% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-11-2014 20:57 ]
dat is een vroege levering dan! Thuis een laadpaal?
biobak schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:23:
Jeuj, vrijdag de GTE ophalenMorgen ff sneak peak
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Ja, laadpaal thuis aanwezigamsterdammertje schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:58:
neem aan de golf gte?
dat is een vroege levering dan! Thuis een laadpaal?
[...]
biobak schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:48:
[...]
Ja, laadpaal thuis aanwezig
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Pannekoek81 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:11:
Mooie wagen biobak. Ik heb getwijfeld voor de GTE of de Audi E-tron. Maar ga toch weer dieselen. Kofferbak toch wat kleiner en geen oprit, dus met laden wat lastig.
Overigens zou ik zelf de GTE in het wit genomen hebben, maar da's een persoonlijke keuze
Vind nu het GTE logootje ook wat wegvallen. Dat logo is toch blauw?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik zag deze op een ander forum langskomen. Echt een gave bak zo:

The Eagle schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:19:
Ik zag gisteren die E-tron rijden, in het rood. Moet eerlijk zeggen dat ik die een stuk mooier vind dan de Golf GTE, ook al is die laatste vziw een stuk beter aangekleed.
Overigens zou ik zelf de GTE in het wit genomen hebben, maar da's een persoonlijke keuze
Vind nu het GTE logootje ook wat wegvallen. Dat logo is toch blauw?
Zinu schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:26:
Inderdaad, ik heb hem ook in het wit op het oog. Vind die Serron velgen ook erg geslaagd!
Ik zag deze op een ander forum langskomen. Echt een gave bak zo:
[afbeelding]
Velgen zijn 18 inch maar er komt nu eerst een 17 inch winterset onder (GTD velgen). Die blank gelakte velgen kunnen erg slecht tegen strooizout en winterse omstandigheden. Auto is 10 mm verlaagd vanwege DCC.
A3 E-tron is een mooie auto, maar ik vind hem standaard veel te kaal. Rationeel gezien is de Golf voor mij gewoon de betere keuze.
[ Voor 10% gewijzigd door biobak op 11-11-2014 16:20 ]
Eerder 's ochtends vroeg; ik zag een volledig zwarte RS van Woudenberg naar Amersfoort. Ander had ik je kunnen melden dat je zeker niet de enige bent in die uitvoering en kleurHTT-Thalan schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:57:
Yup, kwam van Nijverdal af, rond eind van de middag. Hoezo?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Wow, stuk donkerder dan ik verwacht had! Is dat in het echt ook zo?biobak schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:48:
[...]
Ja, laadpaal thuis aanwezig
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Nee, ligt aan de foto. In het licht is het de kleur die je zou verwachten.MrAcid schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:09:
[...]
Wow, stuk donkerder dan ik verwacht had! Is dat in het echt ook zo?Verder vette bak natuurlijk.
Ik was 's ochtends niet daar, alleen in de middag van 1 tot 3 had ik een afspraak. Dus direct daarvoor en na zou kunnen, en anders rijdt er een copycat rondJT schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:22:
[...]
Eerder 's ochtends vroeg; ik zag een volledig zwarte RS van Woudenberg naar Amersfoort. Ander had ik je kunnen melden dat je zeker niet de enige bent in die uitvoering en kleur
Nee, gewoon stof.AcIDeR schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:51:
Heb je ook het GTE leer pakket genomen? Daar ben ik benieuwd naar!!
Standaard wel, maar in Pro Line Plus weer niet, daar is zelfs de uitgebreide MMI+ bij inbegrepen.biobak schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:14:
A3 E-tron is een mooie auto, maar ik vind hem standaard veel te kaal. Rationeel gezien is de Golf voor mij gewoon de betere keuze.
Jammer van de Golf vind ik dat er geen optie is voor premium audio (Dynaudio).
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Wellicht wachten tot 2015? Zal vrij snel duidelijk worden wat de opties gaan zijn op 14% lijkt me. Er zijn nog wel genoeg voorraad modellen maar dan kun je niet geheel zelf je auto samenstellen.smesjz schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:50:
Ook lekker, m'n A3 loopt over 2 maanden uit contract en ik had verwacht dat ik weer een pool auto zou krijgen. Tot m'n verbazing vandaag een inlogcode gekregen voor Athlon. Niet heel handig als je je nog niet hebt verdiept in alle modellen, opties. Een 14%er zal wel op zo'n korte termijn wel krap worden in combinatie met nog 8 dagen buitenland voor de boeg.
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 12-11-2014 09:27 ]
Mijn boefje is liev!
Voor de achterbank is het op dit moment alleen wat krapper, maar dat wisten we ook van te voren. Verder vind ik de verkeersbordherkenning niet zo nuttig aangezien zeker in Belgie maar toch ook in Nederland men uiteindelijk niet zo zorgvuldig is met het aangeven van de overgangen naar andere snelheidsbeperkingen. In de praktijk (~500 km) geeft hij dus de verkeerde snelheid aan.. De verkeersberichten kwamen ook wat storend binnen en heb ik ook maar uitgezet, ook al omdat ik Waze gebruik voor actuele verkeersinformatie.
[ Voor 25% gewijzigd door Sallin op 12-11-2014 09:53 ]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dikke bak, ik denk dat zo'n beetje alles wat verfijnder werkt dan bij de passat.Sallin schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:50:
V60 D4 is afgeleverd, erg fijne auto. Hij rijdt rustig en stuurt soepel door bochten en als het moet helpen de 181 pks je vlotjes op weg. De stoelen zijn erg fijn. Ik vind de ACC wat fijner werken dan die bij de Passat van mijn vrouw. Het zonnedak is daarentegen wel wat klein, die in de Passat loop mooi door tot achterin. De kofferruimte was ook doenbaar. Het is ons zonder veel moeite gelukt om kinderwagen, sporttassen, 2x boodschappentassen en nog het een en ander aan los spul relatief comfortabel in te pakken.
Voor de achterbank is het op dit moment alleen wat krapper, maar dat wisten we ook van te voren. Verder vind ik de verkeersbordherkenning niet zo nuttig aangezien zeker in Belgie maar toch ook in Nederland men uiteindelijk niet zo zorgvuldig is met het aangeven van de overgangen naar andere snelheidsbeperkingen. In de praktijk (~500 km) geeft hij dus de verkeerde snelheid aan.. De verkeersberichten kwamen ook wat storend binnen en heb ik ook maar uitgezet, ook al omdat ik Waze gebruik voor actuele verkeersinformatie.
Wacht maar tot je sneeuw meemaakt!
DSTC is een ongeevenaard systeem. Jammergenoeg heb ik geen Volvo meer, maar ik heb het meegemaakt in Belgie, waar men niet zo handig is met het sneeuwruimen op snelwegen!
Er lag zo'n 20cm op de snelweg en mensen kwamen stil te staan op de snelweg om vervolgens kettingen om te leggen.
Ik had die niet bij me, maar kwam met enkel winterbanden en DSTC, slalommend om de stilstaande auto's uiteindelijk gewoon thuis!
Als geld geen rol speeld, was het echt Volvo 4 life voor mij!
Ik kwam in Duitsland op een heuvel, smaen met andere Nederlanders stil te staan. De Subaru AWD kwam niet van zijn plek, doordat de tractie controll niet snel genoeg merkte dat dat het erg glad was. In de auto herkeen je dit aan een "dansende" toerenteller. De AWD moest dus iets achteruit, om vervolgens eenmaal in beweging te zijn, omhoog te spurten. Logisch met AWD. Maar dat aanloopje had ik niet nodig. Gewoon vol gas in zijn 1 en dat resulteert niet in een "dansende" toerenteller bij DSTC. Daarin merk je dat het systeem gewoon verschikkelijk goed is!
Veel plezier ermee!
Collega heeft zojuist nog bij Athlon een 14% V40 D4 besteld. Zijn nog genoeg op voorraad, ik kreeg net nog een mail van de volvo dealer. Ook de Peugeot was nog op voorraad vorige week, andere collega kreeg vorige bevestiging daarvan. Als je even met Athlon belt, dan kunnen ze je zo vertellen welke dealer nog wat heeft.smesjz schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:50:
Ook lekker, m'n A3 loopt over 2 maanden uit contract en ik had verwacht dat ik weer een pool auto zou krijgen. Tot m'n verbazing vandaag een inlogcode gekregen voor Athlon. Niet heel handig als je je nog niet hebt verdiept in alle modellen, opties. Een 14%er zal wel op zo'n korte termijn wel krap worden in combinatie met nog 8 dagen buitenland voor de boeg.
Premium audio is lang niet altijd beter. Bij Volvo zijn er genoeg problemen met de "premium" Harman Kardon speakers terwijl de op papier mindere high performance audio 0 problemen heeft. Ik zou eerst eens gaan luisteren, duurder merkje is niet altijd beter of past niet altijd beter bij wat je zelf luistertCanaria schreef op woensdag 12 november 2014 @ 00:05:
[...]
Standaard wel, maar in Pro Line Plus weer niet, daar is zelfs de uitgebreide MMI+ bij inbegrepen.
Jammer van de Golf vind ik dat er geen optie is voor premium audio (Dynaudio).
High Performance was ook gewoon Harman Kardon hoorJ0YR1D3R schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:41:
Premium audio is lang niet altijd beter. Bij Volvo zijn er genoeg problemen met de "premium" Harman Kardon speakers terwijl de op papier mindere high performance audio 0 problemen heeft. Ik zou eerst eens gaan luisteren, duurder merkje is niet altijd beter of past niet altijd beter bij wat je zelf luistert
Duurder/premium is niet altijd beter inderdaad. Vond bijvoorbeeld de Renaul Bose systeem die een 10cm ophoging van de vloer betekende bij de passagierstoel niet echt prettig om te zitten. Geluid daarvan was wel weer goed.J0YR1D3R schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:41:
[...]
Premium audio is lang niet altijd beter. Bij Volvo zijn er genoeg problemen met de "premium" Harman Kardon speakers terwijl de op papier mindere high performance audio 0 problemen heeft. Ik zou eerst eens gaan luisteren, duurder merkje is niet altijd beter of past niet altijd beter bij wat je zelf luistert
Mbt Volvo premium HK: Ik heb het zelf en in de leveringen vanaf oktober zijn de gemelde problemen verholpen volgens de dealer. Aangezien ik een na oktober geleverde V40 heb, merk ik zelf dus ook weinig problemen. In het volvo topic heb ik mijn ervaringen neergezet. In het kort: pas bij volumes die mijn oren doen laten piepen breekt de bas in de portierspeakers. Bij MP3 files is dit overigens al bij een lager geluidsniveau dan bij DAB audio, waar ik nagenoeg tot de max kan gaan van het volume.
Premium HK houd in dat je een volledige surround set met centerspeaker hebt, maar geen subwoofer. Dat surround is goed te merken en ook hoorbaar bij DAB radio en bij goede audio bestanden op de USB stick.
Mocht je je dus, net als mij, erg irriteren aan dat minpunt zou ik het zeker overwegen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Ik heb bij een collega getest, het probleem met de tweeters heeft hij ook (al dan niet iets minder extreem). De high-pass filter (of wat het ook mag zijn, het kastje links op de foto achter isolatie) is bijzonder slecht gemonteerd. Het is een plastic kastje wat op de plastic laag gelikt is, geen wonder dat het trilt.
Het dreunende effect heb ik hiermee nagenoeg weg gekregen, maar White Clouds van Decaf is nog steeds niet goed. Links trilt er niks meer, maar rechts resoneert de speaker zelf.
Ik ben bij twee dealers geweest en die hebben telkens 1 deur gedaan, terwijl er expliciet werd gezegd dat ze alle deuren gingen nakijken. De tweeters zouden bij de tweede dealer allemaal vervangen worden, dit was toegezegd. Nadat ik de auto terug kreeg heb ik gebeld dat ik niet tevreden ben, blijkt dat er ook niks vervangen is?! Ik voel me totaal niet serieus genomen worden met het probleem en heb inmiddels Alphabet ingeschakeld. Die verwijzen mij naar dealer 3, die ook wederom beweert dat wat aanpassingen aan de deur het probleem fixen.
High Performance heeft deze problemen in feite niet, maar klinkt ook scheller. Je merkt duidelijk het verschil in hoge en lage tonen, die bij High Performance als een mengelmoes eruit geperst wordt, dus qua dynamiek is het niet heel mooi. Het kan hard, trilt niet en de tweeters kraken niet...
Zou kunnen, in iedergeval stoort het mij (nu) nog niet.Fab1Man schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:07:
Het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik geloof er geen bal van dat Volvo iets heeft aangepast in het H/K premium audio systeem. Bij mijn auto zou er ook al iets gewijzigd moeten zijn, maar het is een gewoon kansloos.
Zal eens in detail naar de tweeters luisteren bij mij.Mijn tweeters zijn allemaal doorgeblazen (kraken net als een goedkoop headsetje op een te hoog volume) en de deuren brommen nog steeds.
B&O in de A3 is inderdaad super. Een vriend van me heeft het ook. Als het voor mij de A3 wordt dan komt dit erin.Tylen schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:24:
Bij de A3 die rijd heb ik B&O surround (met center speaker) en subwoofer. Man man man wat klinkt dat gaaf. De radio kan max zonder dat er iets kraakt.
Hoe dan ook, deels blijft het smaak en heb je het er voor over.
Het nummer Cut Your Teeth van Kygo doet je tweeters wel kietelen. Zet die maar eens op en laat eens weten of ze krakenGet!em schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:25:
[...]
Zou kunnen, in iedergeval stoort het mij (nu) nog niet.
[...]
Zal eens in detail naar de tweeters luisteren bij mij.
Had er afgelopen week even de (originele) CD van Dire Straits - Money for Nothing in gestoken en dat klinkt écht wel lekker met het Dynaudio gebeuren

Rammstein doet 't overigens ook lekker......, maar is minder goed voor het gaspedaal.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Gek dat er op een Rammstein CD geen 62k aan CO2 heffing zit
Die heffing komt er dan alleen voor "Benzin" hoop ik..... Ik rijd gelukkig een diesel tegenwoordigt_captain schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:44:
Ik denk dat Rammstein vs. Radio 4 in dezelfde auto meer CO2 scheelt dan een Camaro vs. Prius.
Gek dat er op een Rammstein CD geen 62k aan CO2 heffing zit
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Sedan is deze keer mooier (vaak is dat andersom). Maar voor €2,- per maand meer wordt het moeilijk om niet voor de variant te gaan gezien de gezinssituatie. Mijn Octavia was maar net ruim genoeg...
Meestal scheelt het wel meer...€24,- 508/SW, €82,- C180/estate, €56,- A4/Avant. Zelfs bij de Golf/Variant scheelt het €34,- pm.
'T is ook altijd wat he...voor €30,- pm heb je toch weer wat extra opties he.
Dire Straits gaat hier ook altijd hard. En dat lekker lucht gitaar en drums spelenwimmel_1 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:53:
Zal dat nummer ook eens aan het Dynaudio systeem in m'n Golf gaan "voeren". Eens kijken of er ergens een goede .WAV of .FLAC van te vinden is (en meteen eens kijken of de Discover Pro met .FLAC overweg kan).
Had er afgelopen week even de (originele) CD van Dire Straits - Money for Nothing in gestoken en dat klinkt écht wel lekker met het Dynaudio gebeuren
Rammstein doet 't overigens ook lekker......, maar is minder goed voor het gaspedaal.
Productie van de A3 e-tron zou stilgelegd zijn - maar het klinkt wat rigoreus... Wellicht kan de dealer er gewoon (nog) even niet aan komen (niet in de eerste uitleverbatch van de importeur ofzo) en is dit het verhaaltje.
[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 13-11-2014 09:01 ]
http://youtu.be/q0tXc7YOOj0?list=UUuqccLyEeA2I2rV80OLSDEg
Klopt, ik weet dat ze in Zwolle nog wat voorradig hebben. Je moet het dan wel doen met hetgeen voorradig is of nog geleverd wordtGet!em schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:36:
[...]
Collega heeft zojuist nog bij Athlon een 14% V40 D4 besteld. Zijn nog genoeg op voorraad, ik kreeg net nog een mail van de volvo dealer. Ook de Peugeot was nog op voorraad vorige week, andere collega kreeg vorige bevestiging daarvan. Als je even met Athlon belt, dan kunnen ze je zo vertellen welke dealer nog wat heeft.
XXXVI
Heb alleen wat gelezen dat voor de GTE bepaalde onderdelen niet goed leverbaar zijn zoals panoramadak en de Serron velgen. De laatste demo modellen voor het buitenland worden nu bijvoorbeeld op de 18" GTD velgen uitgeleverd.MrAcid schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:00:
Iemand hier iets gehoord over productieproblemen met de A3 e-tron en Golf GTE? Collega heeft daar bericht over gehad van onze dealer (mbt de e-tron). Zelf nog niks gehoord over mijn GTE.
Productie van de A3 e-tron zou stilgelegd zijn - maar het klinkt wat rigoreus... Wellicht kan de dealer er gewoon (nog) even niet aan komen (niet in de eerste uitleverbatch van de importeur ofzo) en is dit het verhaaltje.
Bij de E-tron zijn er gewoon te weinig productieslots gereserveerd voor NL auto's zo lijkt het. Zoiets als ACC is volgens mij pas volgend jaar ergens leverbaar en de eerste productieslots zijn modellen met een pano-dak. Dus die moest je verplicht afnemen.
We gaan het wel beleven. Ik zei al tegen de dealer dat ik me wel een soort proefkonijn voelde, maar daarover moest ik me niet al teveel zorgen maken.
Toen ik vorige maand bij de Volvo dealer was, werd verteld dat er 6 weken levertijd op een V40 zit, dus ookal zou ie uit de fabriek moeten komen, kan je dat nog reddensmesjz schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:50:
Ik moet nog een weekje wachten op mn nieuwe bolide. Begint zo langzamerhand toch wel te kriebelen
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Lijkt wel een standaard VAG verhaal dit. Mijn passat cc moest ik ooit 7 maanden op wachten. De A3's van de vorige generatie spande de kroon. Heb er 2 rond rijden in de firma waar gewoon 8,5 maand levertijd op heeft gezeten. Zodra je een paar opties anders wilt hebben ze gelijk veel moeite om snel te leveren. Een 1000 in dozijn auto staat wel snel voor de deur.biobak schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:12:
[...]
Heb alleen wat gelezen dat voor de GTE bepaalde onderdelen niet goed leverbaar zijn zoals panoramadak en de Serron velgen. De laatste demo modellen voor het buitenland worden nu bijvoorbeeld op de 18" GTD velgen uitgeleverd.
Bij de E-tron zijn er gewoon te weinig productieslots gereserveerd voor NL auto's zo lijkt het. Zoiets als ACC is volgens mij pas volgend jaar ergens leverbaar en de eerste productieslots zijn modellen met een pano-dak. Dus die moest je verplicht afnemen.
We gaan het wel beleven. Ik zei al tegen de dealer dat ik me wel een soort proefkonijn voelde, maar daarover moest ik me niet al teveel zorgen maken.
Maar als ze te weinig voor NL hebben gereserveerd laat je je dealer toch lekker met zijn Duitse collega's bellen. Haalt hij er daar eentje naar NL. Deze auto zal in het buitenland toch niet bepaald aanslaan. Volvo heeft dit ook massaal gedaan met de V60. Maar ja bij Volvo zijn ze dan ook wel iets klantvriendelijker dat is ook ongeveer een verschil van zwart en wit met vag
Grmbl, ik moet nog tot eind januari wachten....Widow schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:16:
[...]Ik moet nog een weekje wachten op mn nieuwe bolide. Begint zo langzamerhand toch wel te kriebelen
Ik heb op mijn huidige Octavia op een week na 8 maanden gewachtthefox154 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:21:
[...]
Lijkt wel een standaard VAG verhaal dit. Mijn passat cc moest ik ooit 7 maanden op wachten. De A3's van de vorige generatie spande de kroon. Heb er 2 rond rijden in de firma waar gewoon 8,5 maand levertijd op heeft gezeten. Zodra je een paar opties anders wilt hebben ze gelijk veel moeite om snel te leveren. Een 1000 in dozijn auto staat wel snel voor de deur.
Ik heb op een Jetta ooit 8 maanden gewacht
Ik heb op een Golf Variant ooit 10 maanden gewacht.
Ik heb op een Avensis 4,5 maand gewacht.
In mijn beleving is alles korter dan 6 maanden snel geleverd en daarboven langzaam.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Moest helaas daarna nog 3 weken wachten op de dealeropties maar da's mijn eigen doen.
En al die verloren tijd heb je inmiddels wel ingehaald neem ik aan?HTT-Thalan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:19:
Mwoah. Ik had dan wel weinig fabrieksopties (stuk of 8-9) maar hij stond er toch echt na 2.5 maand.
Moest helaas daarna nog 3 weken wachten op de dealeropties maar da's mijn eigen doen.
ping 127.212.23.124
Zo, zojuist even bij elkaar in de auto gezeten met @Fab1Man . Er is wel degelijk verschil.Fab1Man schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:31:
Ik heb maar eens even een filmpje gemaakt aangaande de tweeters. Het gekraak is al de hele tijd te horen, maar als je niet weet zal het niet meteen opvallen. Hoorbare actie vanaf 2:00.
De problemen met tweeters en bas komen uiteindelijk wel ook bij mij, maar bij veel hogere volumes en bij extremere instellingen.
Ik heb de Bass en Trebble op +2 staan en de equalizer in een smiley (dus bas in +, midden in de - en highs in + ). Daarna met dezelfde nummers getest: White Clouds, en Kygo: http://www.youtube.com/watch?v=kAxDjIZ8Cd0 .
Met DAB+ radio is kwaliteit sowieso beter nog.
De problemen bij @Fab1Man zijn echt storend, ook in mijn oren. Ook bij zijn equalizer instellingen exact andersom (uit mijn hoofd: bas -2, trebble -2 en equalizer in omgekeerde smiley)
Die volg ik even niet? Als je bedoeld veel rij-tijd - dat wel. Staat nu 2500km op in ruwweg 2 weken.pjottum schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:46:
[...]
En al die verloren tijd heb je inmiddels wel ingehaald neem ik aan?
Vertraging ==> Gas op de plank ==> Minder vertraging.HTT-Thalan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:44:
[...]
Die volg ik even niet? Als je bedoeld veel rij-tijd - dat wel. Staat nu 2500km op in ruwweg 2 weken.
Met extra snelle auto .. afijn, dat kan je zelf wel aanvullen neem ik aan
ping 127.212.23.124

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Kolere vanaf 2 minuten is echt mega mega irritant. Daar zou ik compleet gek van worden!Fab1Man schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:31:
Ik heb maar eens even een filmpje gemaakt aangaande de tweeters. Het gekraak is al de hele tijd te horen, maar als je niet weet zal het niet meteen opvallen. Hoorbare actie vanaf 2:00.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Haha dat is snel!HTT-Thalan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:42:
Momenteel ben ik was voorzichtiger met gas op de plank, heb mijn eerste prent al binnen.

Nu zal ik niet te hard lachen want ik hou me ook niet altijd aan de limieten, gelukkig helpt Flitsmeiser me 90% van de gevallen
[ Voor 22% gewijzigd door BlowFish op 13-11-2014 17:32 ]
Ik ook, maar dat heeft weinig zin als ze achter je aan rijden...BlowFish schreef op donderdag 13 november 2014 @ 17:32:
[...]
Haha dat is snel!![]()
Nu zal ik niet te hard lachen want ik hou me ook niet altijd aan de limieten, gelukkig helpt Flitsmeiser me 90% van de gevallen
https://www.youtube.com/watch?v=ep-O0TRVJ08
ai! Grijze Mercedes-en in de gaten houden dus ! Haha laat dat nou net het type auto zijn dat me 'probeert uit te dagen' ..HTT-Thalan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 17:42:
[...]
Ik ook, maar dat heeft weinig zin als ze achter je aan rijden...
ps. niet een beetje vroeg voor kerst muziek
Ging je daar nu naar rechts om hem weer in te halen? Of lijkt dat maar zo?HTT-Thalan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 17:42:
[...]
Ik ook, maar dat heeft weinig zin als ze achter je aan rijden...
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Het was voor snelheid, ik trok even een gaatje dicht voor me (en ging daarna weer netjes met de stroom mee zonder te drukken, zoals ik altijd doe).
Politie heeft inderdaad een tender gedaan waar VAG uit is gekomen, maar de VROS auto's mogen daarvan afwijken, waarschijnlijk diversiteit denk ik (juist omwille van jouw aanname dat je alleen maar op VAG modellen zou hoeven letten).
Dit was een 250CDI en ik had het gewoon kunnen weten, ik hou de lijst in de gaten op Flitsservice waar ze allemaal in staan, ik had me gewoon op tijd moeten bedenken dat zijn volgpatroon erg verdacht was (gelijke afstand enzo).
151 gemiddeld na correctie over 1500 meter.
En op DAB+ heb je ook Sky Christmas, een stuk beter te pruimen dan de gewone Sky. Ik was aan het zappen maar voor snelle(re) acties hou ik mijn handen even aan het stuur en ga ik niet lopen pielen met de radio, dus daar bleef hij even op staan
Ze rijden van alles. Ook Alfa Romeo's, wat je ook niet direct zou verwachten.Z___Z schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:59:
Hmm dacht dat de politie alleen maat VAG reed na de politie tender..... Toch maar ook op andere volgers letten dan.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
http://www.flitsservice.n...en/kenteken.php?type=vrosTsurany schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:14:
[...]
Ze rijden van alles. Ook Alfa Romeo's, wat je ook niet direct zou verwachten.
Wellicht een heel kort ritje en dan een paar uur stil staan en plaatjes schietenZ___Z schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:27:
Medelijden met degene die de hele dag in die polo moet rondrijden...
<knip>
En op DAB+ heb je ook Sky Christmas, een stuk beter te pruimen dan de gewone Sky. Ik was aan het zappen maar voor snelle(re) acties hou ik mijn handen even aan het stuur en ga ik niet lopen pielen met de radio, dus daar bleef hij even op staan
[/quote] ja jaaaa...
Moest wel even lachen tot vanmorgen iemand 538 opbelde om voor het 'verrückte halbe stunde' Chris Rhea met 'Driving home for Christmas' aanvroeg. 13 november man! Riep de DJ nog. Niks mee te maken - klant is koning. En dus draaiden ze hem (het alternatief was ome Henk).
Er moeten dus vaker collega's met je meerijdenHTT-Thalan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:42:
Momenteel ben ik was voorzichtiger met gas op de plank, heb mijn eerste prent al binnen.
Kan ik aan de piepsignalen horen of iemand gelijke afstand met me houdt

Het "pats hier met je bekeuringen"-topic Deel 3
[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-11-2014 22:25 ]
Dit topic is gesloten.