Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:27

JB

Cédric roelt!

biobak schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:35:
Bijtelling betalen over een auto die niet jouw keuze is :N
Och och och, meneertje mag altijd meteen een nieuwe wagen uitzoeken? Het is nog altijd goedkoper dan prive rijden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ook een goed punt ja.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JB schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:52:
[...]

Och och och, meneertje mag altijd meteen een nieuwe wagen uitzoeken? Het is nog altijd goedkoper dan prive rijden.
Ik rijd nu al zo'n 16 jaar lease auto en heb altijd meteen een nieuwe auto mogen uitzoeken. Nooit pool gereden. Bij sommige werkgevers was dit wel de regel, maar dan was het nog altijd de keuze van de werknemer om het te accepteren of niet.

En dat het goedkoper is dan privé rijden ben ik het niet mee eens. Maar dat is een andere discussie.

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 06-11-2014 09:58 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wie verplicht jou tot bijtelling betalen? Dat is je eigen keuze, de werkgever mag jou namelijk niet verplichten om het ding prive te rijden. Je kan en mag zelf besluiten een sluitende kilometerregistratie bij te houden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tylen schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:57:
[...]

Ik rijd nu al zo'n 16 jaar lease auto en heb altijd meteen een nieuwe auto mogen uitzoeken. Nooit pool gereden. Bij sommige werkgevers was dit wel de regel, maar dan was het nog altijd de keuze van de werknemer om het te accepteren of niet.

En dat het goedkoper is dan privé rijden ben ik het niet mee eens. Maar dat is een andere discussie.
Dat is niet altijd een keuze, zeker in deze tijd. Misschien heb jij die luxe positie omdat je 1337 skills hebt oid, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn :)

En prive goedkoper rijden met een zelfde auto die je moet aanschaffen waar je onderhoud en afschrijving hebt? Ben erg benieuwd :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Autos kosten ook de baas geld. Dus snap best dat de baas vrije autos die in de pool staan wil onderbrengen ipv elke maand geld te betalen voor een auto die niet rijdt en dan nog een nieuwe auto te bestellen.

Ik zelf heb een keuze. Ik mag (over het algemeen) gewoon een nieuwe auto uitzoeken. En ben niet verplicht om een pool auto te kiezen. Maar als je een pool auto kiest, dan mag je wel tot 2 lease categorieen boven je eigen budget kiezen. Op deze manier kan je een hele leuke auto kiezen voor een leuk bedrag.
Er moet dan wel op het moment dat je aan een nieuwe auto toebent iets staan wat je bevalt.

Als je gedwongen wordt om ergens in te rijden is dat niet leuk. Je hebt dan geen controle over waar je in gaat rijden. En mag er ook nog voor betalen. Maar als het goed is weet je wat de bedrijfsregels zijn.
Ik had vroeger ook geen vrije keus. En moets een specifiek merk, type, kleur en opties rijden.
Dat weet je.

De vraag is. Hoe lang moet je in de V50 rijden. En krijg je misschien nog korting omdat men je verplicht een pool auto te pakken. Of mag je gewoon volle pond betalen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:05:
[...]

Wie verplicht jou tot bijtelling betalen? Dat is je eigen keuze, de werkgever mag jou namelijk niet verplichten om het ding prive te rijden. Je kan en mag zelf besluiten een sluitende kilometerregistratie bij te houden.
En dan? Dan moet je er maar een auto naast kopen voor je prive ritjes die je voorheen deed met de lease auto naar keuze?
Als het een tijdelijk iets zou zijn (paar weken ofzo) dan zou ik er geen problemen mee hebben. Maar ik ga:
- er geen auto naast kopen voor prive ritjes
- ik wil liever geen 300-400 euro in de maand aan vadertje staat afdragen voor iets dat in mijn maag gesplitst is
Ik begrijp ook wel dat als het je overkomt, dat je dan niet veel keuze hebt. Maar ik zou persoonlijk wel flink hiervan balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
JB schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:52:
[...]

Fixed d:)b

Goedkoper is niet altijd het geval, maar verplicht betalen ook niet.

Ik heb zelf wegens een lange levertijd ook een keer een auto uit de pool aangeboden gekregen. Mijn vorige moest eruit wegens kosten voor een reparatie. De Audi stond in bestelling, maar duurde even dik 8 maanden. Ze boden met een auto aan die 150 euro netto zou zijn dan de Audi, echter deze stond stil op kantoor. Deze weigerde ik. Mijn werkgever had daar begrip voor en had zoiets dan slijt ik deze wel aan een ander. Ik kon bij een locatie van Alphabet langs gaan en daar uit een aantal autos kiezen voor tijdelijk. Prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DarkSide schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:14:
Autos kosten ook de baas geld. Dus snap best dat de baas vrije autos die in de pool staan wil onderbrengen ipv elke maand geld te betalen voor een auto die niet rijdt en dan nog een nieuwe auto te bestellen.

Ik zelf heb een keuze. Ik mag (over het algemeen) gewoon een nieuwe auto uitzoeken. En ben niet verplicht om een pool auto te kiezen. Maar als je een pool auto kiest, dan mag je wel tot 2 lease categorieen boven je eigen budget kiezen. Op deze manier kan je een hele leuke auto kiezen voor een leuk bedrag.
Er moet dan wel op het moment dat je aan een nieuwe auto toebent iets staan wat je bevalt.

Als je gedwongen wordt om ergens in te rijden is dat niet leuk. Je hebt dan geen controle over waar je in gaat rijden.
Vrije keuze is geen recht maar een privilege. In de praktijk heeft vrijwel iedereen een (deels) vrije keuze (al dan niet uit een voorselectie), maar er zal nagenoeg geen contract bestaan waarin staat dat de werknemer een vrije auto keuze heeft. De regeling houdt doorgaans in dat de werkgever zal voorzien in een auto.
En mag er ook nog voor betalen.
Inderdaad, je mag er voor betalen. Het hoeft natuurlijk niet. Dan houd je een sluitende kilometerregistratie bij die je regelmatig naar de belastingdienst stuurt. Betalen van bijtelling is namelijk niet iets dat de werkgever oplegt, maar de belastingdienst.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Bij ons bedrijf had je de keus tijdens je proeftijd een eigen auto te rijden, of een pool-auto. Toen ik hier kwam werken werd me dus een pool-auto toegewezen (er was niets anders).

Voordeel was dan wel dat als er iets in de pool stond dat je beter beviel, je ten alle tijde mocht wisselen. Tevens eventuele budget-overschrijving hoefde je niet te betalen (maar de auto moest wel enigzins van 'jouw' klasse zijn, dus een een dikke 508 executive als je eigenlijk klasse Golf moet rijden was iets too much).

Na de proeftijd (vast contract) mocht je zelf een auto uitzoeken :) Sinds einde proeftijd rijd ik lekker rond in mijn Leon LE3 :D

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Is inderdaad een pracht wagen. alleen de prestaties wordt niet over gepraat
rickjehh schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:24:
Nog meer mensen die benieuwd zijn naar de nieuwe Mercedes CLA Shooting Brake? Op de foto's die nu beschikbaar zijn op het net vind ik 'm erg geslaagd moet ik zeggen! Volgens mij is het echt een auto die je of heel mooi vind, of helemaal niks :)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:15

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Maar als je een pool auto kiest, dan mag je wel tot 2 lease categorieen boven je eigen budget kiezen. Op deze manier kan je een hele leuke auto kiezen voor een leuk bedrag.
Dat wil je bij ons écht niet :o dan sturen ze je naar huis met een A5 of een A6 avant met niet zelden meer dan de 'standaard' 4 cylinders aan boord. Daar wil je echt geen bijtelling over betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Waarom niet. Een collega rijdt nu in een leuke passat voor de prijs van een golf.

Geen idee welke uitvoering van een A6 avant je dan rijdt. Maar ik heb geen moeite met een A6 met standaard 4 cylinders als die in een leuke uitvoerong zit.
Ik rij straks ook maar met een 1.2-tje rond in mijn golf variant.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DarkSide schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:34:
Waarom niet. Een collega rijdt nu in een leuke passat voor de prijs van een golf.

Geen idee welke uitvoering van een A6 avant je dan rijdt. Maar ik heb geen moeite met een A6 met standaard 4 cylinders als die in een leuke uitvoerong zit.
Dat bedoeld biobak, er zit niks op en je betaald flink bijtelling.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

DarkSide schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:34:

Goed lezen -> Met niet zelden meer dan de standaard 4 cylinders.

Ofwel, 25% en een dikke aanschafprijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Precies. Managers bij ons rijden 1 á 2 klasses hoger en kiezen dus vaak voor de zwaardere motoren.
Onze HR manager b.v. heeft een A5 3,2L V6. Ik geloof dat die op 60k zit (even uit mijn hoofd).
Als je daar 25% over dokt scheelt dat toch wel wat boodschappen in de maand :+.

Dan is de 450 die ik betaal nog voordelig, maar voor mij toch ook op het randje van 'te gortig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

HTT-Thalan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:42:
Precies. Managers bij ons rijden 1 á 2 klasses hoger en kiezen dus vaak voor de zwaardere motoren.
Onze HR manager b.v. heeft een A5 3,2L V6. Ik geloof dat die op 60k zit (even uit mijn hoofd).
Als je daar 25% over dokt scheelt dat toch wel wat boodschappen in de maand :+.

Dan is de 450 die ik betaal nog voordelig, maar voor mij toch ook op het randje van 'te gortig'.
25% over 60K is 525 euro netto in de maand (uitgaande van 42% belasting). De mensen met die wagen verdienen vast genoeg voor de volgende belastingschaal, dus daar komt nog wel wat bij denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

gaat niet direct om klasses maar om lease categorien bij ons.
Dus je budget wordt groter. Dit betekend niet meteen dat je ook meteen 2 klasses hoger kan rijden.

Ja je betaalt dan meer over een hogere catalogus waarde. Maar je gaat dus niet over je leasebudget heen wat weer een hoop kan schelen.

Maar ik snap dat je dan idd niet zoveel wilt betalen over een kale A6.
Maar men kan zich dan ook niet verplichten om dat te gaan rijden.
Mijn werkgever zal mij een passat voor een leuke prijs kunnen aanbieden.
Maar kan mij niet verplichten om de A6 te kiezen uit om mij zo in de kosten te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Dat is op zich best een leuke regeling :)

Bij ons is het zo dat als je een auto uit de pool gaat rijden als je eigen lease-auto, dat je dan 50% korting krijgt op de leaseprijs boven je budget. Dit geeft je dan dus ook de optie om wat te besparen op het bedrag dat je over je budget zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hoogie2004 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:46:
[...]

25% over 60K is 525 euro netto in de maand (uitgaande van 42% belasting). De mensen met die wagen verdienen vast genoeg voor de volgende belastingschaal, dus daar komt nog wel wat bij denk ik :+
Ik zou er ±700 voor moeten betalen tegen 60k cataloguswaarde. Nee dank je.

Wel grappig dat er zo verschrikkelijk veel soorten leaseregelingen te vinden zijn bij evenzoveel bedrijven :).

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-11-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HTT-Thalan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:55:
[...]

Ik zou er ±700 voor moeten betalen tegen 60k cataloguswaarde. Nee dank je.

Wel grappig dat er zo verschrikkelijk veel soorten leaseregelingen te vinden zijn bij evenzoveel bedrijven :).
Is dit een verkapte kijk mij in de 52% schaal zitten of bedoel je eigen bijdrage? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:03:
[...]

Is dit een verkapte kijk mij in de 52% schaal zitten of bedoel je eigen bijdrage? :+
Is 52% zo bijzonder dan? Da's, met vakantiegeld en 13e maand (nog geen bonus / overwerk meegeteld) al bij €4k/maand zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Werknemers die in 52% vallen zijn in de minderheid :). Werknemers die recht hebben op een leaseauto vallen denk ik wel vaker dan gemiddeld in de 52% hoewel starters in consultancy enzo wel een leaseauto hebben maar niet in de 52% vallen

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
[...]

Het gaat om een auto van 60k. Als je niet in de 4e schijf valt, kun je je afvragen of de auto wel bij je maatschappelijke positie past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bovendien val je door de bruto bijtelling van 1250euro per maand bij je standaard bruto salaris al snel richting de 52% schaal (al vanaf ongeveer 3200 bruto salaris per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Als je gedwongen wordt om ergens in te rijden is dat niet leuk. Je hebt dan geen controle over waar je in gaat rijden. En mag er ook nog voor betalen. Maar als het goed is weet je wat de bedrijfsregels zijn.
Ik had vroeger ook geen vrije keus. En moets een specifiek merk, type, kleur en opties rijden.
Dat weet je.
En weet je wat nog erger is, je hebt meestal ook geen controle over waar de klanten zitten die je moet bezoeken, laat staan van de files die je onderweg tegenkomt 8)7

Even relativeren hoor. Volgens mij knalt er iemand achterop een de leaseauto van x-dragon, en die is nu kapot. Zijn werkgever heeft nog een V50 ergens staan, die niets staat te doen. Ik vind het een vrij logische beslissing om dan die V50 als vervangende auto in te zetten. En dan zie ik reacties waar die beslissing word veroordeeld met woorden als gedwongen, geen controle, ook voor betalen, niet leuk. Wow, echt. Ik zou al blij zijn als ik zonder nare gevolgen van dat ongeluk af kom. Voor hetzelfde geld zit je met whiplash of weet ik veel wat. Dan regelt je baas nog een andere auto ook, zodat je weer mobiel bent, waar je ook prive in mag rijden. En omdat daar dan geen GPS of ACC op zit, is het opeens alsof je been geamputeerd word, of zo? Niet om het een of ander, maar dit komt wel enigszins verwend over.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Ik bedoel meer aan te geven dat er een heel groot verschil in bijtelling optreed tussen de schalen. Je betaalt zo 300 euro meer bijtelling, daarvoor moet je alleen al 600+ euro meer verdienen ter compensatie van de loonschaal (op de auto). Ik heb er absoluut geen moeite mee meer belasting af te dragen als dat naar de voedselbank, ontwikkelingshulp of de zorg gaat, maar we weten allemaal waar het terecht komt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Widow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:40:
[...]
Even relativeren hoor. Volgens mij knalt er iemand achterop een de leaseauto van x-dragon, en die is nu kapot. Zijn werkgever heeft nog een V50 ergens staan, die niets staat te doen. Ik vind het een vrij logische beslissing om dan die V50 als vervangende auto in te zetten. En dan zie ik reacties waar die beslissing word veroordeeld met woorden als gedwongen, geen controle, ook voor betalen, niet leuk. Wow, echt. Ik zou al blij zijn als ik zonder nare gevolgen van dat ongeluk af kom. Voor hetzelfde geld zit je met whiplash of weet ik veel wat. Dan regelt je baas nog een andere auto ook, zodat je weer mobiel bent, waar je ook prive in mag rijden. En omdat daar dan geen GPS of ACC op zit, is het opeens alsof je been geamputeerd word, of zo? Niet om het een of ander, maar dit komt wel enigszins verwend over.
En wat als je die eerste auto (die stuk is) wel helemaal hebt mogen uitzoeken en samenstellen, waarbij je rekening houdt met jouw persoonlijke wensen (ook privé) waardoor je kiest voor navigatie.

Buiten jouw schuld rijd je dan ineens een minder goed uitgeruste auto, die misschien ook nog wel duurder is. Dat is dan toch niet terecht. Die auto wordt je opgedrongen zonder rekening te houden met jouw wensen bij het uitzoeken van jouw originele auto. Hij is misschien een klasse groter, maar misschien is dat wel nergens voor nodig, waarbij je voor lange ritten graag navigatie en ACC hebt...

(Even naar aanleiding van je schets, wat er daadwerkelijk aan de hand is geen idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:04

vhal

ಠ_ಠ

Aan de andere kant, als een werkgever ook nog rekening dient te houden met de wensen vd werknemers tav poolauto's, dan is het al helemaal onbegonnen werk. Het is wel zuur als een werknemer het merkt in zijn portemonnee...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maar die extra bijtelling kun je vorderen van de verzekering van de tegenpartij, weten we nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Vooral dat laatste.
Ik kan best begrijpen dat je, tijdelijk, in een pool auto moet rijden wachtend op je nieuwe auto.
En dat je over die pool auto geen keuzes hebt kwa kleur,opties e.d. snap ik ook.
Zal het ook niet erg vinden dat hij minder luxe is dan wat je gewend bent.
Maar dat je meer moet gaan betalen vind ik dan weer minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Hoogie2004 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:48:
[...]

En wat als je die eerste auto (die stuk is) wel helemaal hebt mogen uitzoeken en samenstellen, waarbij je rekening houdt met jouw persoonlijke wensen (ook privé) waardoor je kiest voor navigatie.

Buiten jouw schuld rijd je dan ineens een minder goed uitgeruste auto, die misschien ook nog wel duurder is. Dat is dan toch niet terecht. Die auto wordt je opgedrongen zonder rekening te houden met jouw wensen bij het uitzoeken van jouw originele auto. Hij is misschien een klasse groter, maar misschien is dat wel nergens voor nodig, waarbij je voor lange ritten graag navigatie en ACC hebt...

(Even naar aanleiding van je schets, wat er daadwerkelijk aan de hand is geen idee).
Dus omdat er opties missen, moet je baas die stilstaande leaseauto (de V50) lekker stil laten staan, en een andere auto aanschaffen, wat richting de 1000eu/maand extra kost voor je baas? Als je baas zo gek is om dat te doen is het mooi, maar het is toch niet realistisch om zoiets als een recht te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Widow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:21:
[...]

Dus omdat er opties missen, moet je baas die stilstaande leaseauto (de V50) lekker stil laten staan, en een andere auto aanschaffen, wat richting de 1000eu/maand extra kost voor je baas? Als je baas zo gek is om dat te doen is het mooi, maar het is toch niet realistisch om zoiets als een recht te zien?
Dat zeg ik niet.

Maar als ik een overeenkomst aanga voor een bepaalde auto, naar mijn eigen wensen, verwacht ik dat die overeenkomst blijft gelden. En niet dat bij een bepaalde gebeurtenis (in dit geval een ongeluk) ik ineens vast zit aan een andere auto, die totaal niet voldoet aan mijn wensen. Uiteindelijk krijg jij van de baas de vrije keuze voor een auto, die je zelf mag uitzoeken, en dan ben ik van mening dat als er iets gebeurt met die auto (ongeluk, overstroming, whatever) dat je dan een vergelijkbare auto terugkrijgt, of voor het verschil wordt gecompenseerd.

Bijvoorbeeld:
Als jij een V40 met opties besteld, met alle voorwaarden die daarbij horen akkoord gaat, incl. kosten. Zou jij dan bij schade om wat voor reden dan ook zomaar akkoord gaan met een willekeurige andere auto (bijv. die V50 zonder opties), ook als de kosten / baten voor jou persoonlijk compleet anders uitpakken?

Het is een ander verhaal als in je contract staat dat de baas de auto voorziet, zo mogelijk uit de pool. En dat bij geen beschikbaarheid in de pool je zelf iets uit mag zoeken. Al heb ik daar nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om mijn Outlander PHEV (met 0%) weg te doen volgend jaar en te vervangen voor een Passat Variant GTE. Dan heb ik tot en met December 2020 mooie lage bijtelling.

Zijn er al ergens prijzen duidelijk? Ik begreep dat de dealer ze wel heeft, maar ik kan ze nu nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ik was laatst bij de dealer en vroeg naar de passat GTE. Die wist nog geen prijzen te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

Even een duit doen in de 'pool auto' discussie.
Bij ons was het zo dat ik eerst in een voorloop auto van de LM reed (€15k met 20%). Toen mocht ik een eigen auto uitzoeken (€29k met 14%).
Echter een collega ging weg en dus kwam er een pool auto beschikbaar (€30k, 25%).
Gelukkig was de baas aardig en mocht ik die pool auto rijden voor de prijs van de voorloop auto. Blijkbaar was het goedkoper voor de baas om het verschil in bijtelling mij netto uit te keren dan dat het was om die poolauto te laten staan en dat ik in die voorloop auto bleef rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Wauw, die Passat GTE ziet er interessant uit. Waarom over van PHEV naar evt de GTE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chief-XL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:36:
Wauw, die Passat GTE ziet er interessant uit. Waarom over van PHEV naar evt de GTE?
Die Outlander is niet zo'n fijne auto (anders gezegd: klotebak :+ ). Alleen de 0% is eigenlijk fijn aan die auto.

De Passat (ik gok op zo'n 65k) tegen 7% is alsnog een koopje en dan heb ik weer 5 jaar lage bijtelling, i.p.v. nog 3 jaar en dan volle pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Gotcha. De Passat is een Hybrid, de PHEV niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chief-XL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:39:
Gotcha. De Passat is een Hybrid, de PHEV niet toch?
Nee, allebei Plug-ins. Heb de paal al staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

PHEV. Plugin Hybrid Electric Vehicel. :9

Denk ook dat de passat een veel fijnere auto is. Volgens mij ook ruimer.
Zelf kan ik een golf GTE volproppen met opties en dan is ie zo'n 47k.
Verwacht dat de Passat 10 a 12 k duurder word.
Vergelijkbaar dus met de V60. Alleen dan ruimer :-)

Ben erg benieuwd naar de lease prijzen. En stiekum hoop ik dat die te duur voor mij zijn.
Want anders zou ik toch wel balen straks met mijn golf variantje met 105 PK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Hoogie2004 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:28:
[...]

Dat zeg ik niet.

Maar als ik een overeenkomst aanga voor een bepaalde auto, naar mijn eigen wensen, verwacht ik dat die overeenkomst blijft gelden. En niet dat bij een bepaalde gebeurtenis (in dit geval een ongeluk) ik ineens vast zit aan een andere auto, die totaal niet voldoet aan mijn wensen. Uiteindelijk krijg jij van de baas de vrije keuze voor een auto, die je zelf mag uitzoeken, en dan ben ik van mening dat als er iets gebeurt met die auto (ongeluk, overstroming, whatever) dat je dan een vergelijkbare auto terugkrijgt, of voor het verschil wordt gecompenseerd.
En als jouw werkgever ineens failliet gaat. Je hebt een arbeidsovereenkomst, dus je klopt bij het UWV aan en je krijgt een uitkering. Maar dat is 70 of 75% van je laastverdiende loon. Verwacht je dan ook een compensatie voor die laatste 25/30%, omdat je een overeenkomst had?

Ik zou zeggen, shit happens, en deal with it. Wees blij dat een werkgever je in staat stelt om een leasebak te rijden, en wees blij dat ie meteen een V50 inzet als je eigen auto kapot is. Als je het zelf moet regelen ben je stukken duurder uit, en stond er geen vervangend vervoer klaar als je auto in puin word gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tsja, wij hebben 30 auto's rijden, maar hebben natuurlijk ook verloop. Wij gaan echt geen nieuwe auto bestellen als er nog 1 op het terrein staat. Jammer, maar helaas. Dat moet een werknemer ook begrijpen, dat je geen 500-1000 per maand op een parkeerterrein zet.

Wel is het zo dat als er een nieuwe iemand binnenkomt, de auto wel doorgeschoven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als er nou eens meer producenten kwamen die electro combineerden met diesel...Je hebt Volvo met zijn V60 (=duur :( ) en PSA met zijn Hybrid4 modellen (en robotbak :( ). Maar voor de rest is er eigenlijk bar weinig.
Ik wil best elektrisch gaan rijden, maar net als veel leaserijders maak ik veel km's en eist mijn werkgever dus diesel :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Met ^
Hoewel ik ook van mening ben dat als je je berijders goed opvoedt, er zeker winst is met een PHEV/Benzine auto. dan kan je zeker winst halen tov een full diesel auto. Maar daar moeten de werkgevers ook van overtuigd worden.

Ik zie nu een actie van leaseplan voor de V60PHEV. Is wel met eigen bijdrage maar dan betaal ik alsnog net zoveel of minder dan voor een 20% diesel Octavia/Golf met DSG.

En dan heb je wel een beest van een wagen eigenlijk.
Zou die ook na 1-1 in de Summum uitvoering met een paar opties voor <1.000,- pm te verkrijgen zijn? 30k/48mnd + winterbanden. Brandstof niet meerekenen.
Wij zitten niet aan een LM vast. maar werkgever gaat shoppen om bij de goedkoopste uit te komen.

[ Voor 18% gewijzigd door readytoflow op 06-11-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Widow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:53:
[...]
Ik zou zeggen, shit happens, en deal with it. Wees blij dat een werkgever je in staat stelt om een leasebak te rijden, en wees blij dat ie meteen een V50 inzet als je eigen auto kapot is. Als je het zelf moet regelen ben je stukken duurder uit, en stond er geen vervangend vervoer klaar als je auto in puin word gereden.
Dan zou ik op zijn minst verwachten de keus te kunnen maken om af te zien van een lease-auto, zodat ik zelf iets kan regelen dat ik wel acceptabel vind. Het gaat erom dat je dan een keus hebt.

Ik snap best dat een werkgever die 1000 euro / maand niet op een parkeerterrein wil hebben staan. Van de andere kant zou dan niemand een auto mogen kiezen zolang er een op het parkeerterrein staat...

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-11-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hoogie2004 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:21:
[...]

Dan zou ik op zijn minst verwachten de keus te kunnen maken om af te zien van een lease-auto, zodat ik zelf iets kan regelen dat ik wel acceptabel vind. Het gaat erom dat je dan een keus hebt.

Ik snap best dat een werkgever die 1000 euro / maand niet op een parkeerterrein wil hebben staan. Van de andere kant zou dan niemand een auto mogen kiezen zolang er een op het parkeerterrein staat...
Maar die leaseauto kost jou niets. Het gaat je pas iets 'kosten' als je m privé gaat rijden en er bijtelling bij je inkomen komt, zodat je meer belasting aan de belastingdienst mag gaan afdragen. En dat is dus je eigen keuze.

De werkgever is niet verplicht jou te compenseren mocht jij een door hem ter beschikking gesteld voertuig weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

AllSeeyinEye schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:49:
[...]

Maar die leaseauto kost jou niets. Het gaat je pas iets 'kosten' als je m privé gaat rijden en er bijtelling bij je inkomen komt, zodat je meer belasting aan de belastingdienst mag gaan afdragen. En dat is dus je eigen keuze.

De werkgever is niet verplicht jou te compenseren mocht jij een door hem ter beschikking gesteld voertuig weigeren.
Ik heb het ook niet over compensatie als ik iets weiger...

Wat als die V50 een Fiat Panda was, en mijn originele auto een 7-zits SUV ofzo (die ik nodig heb omdat er 5 kinderen zijn of whatever). Bij de originele auto had ik bijtelling, ik rijd prive met dat ding. Die nieuwe (de panda) voldoet dan totaal niet aan de eisen die ik stel voor een prive auto. Moet ik dan zomaar akkoord gaan met die Panda, eventueel zonder bijtelling en dan prive een andere auto kopen? Omdat de baas zo goed is mij die Panda te gunnen?

Voor mij hangt het ook af van de situatie bij het uitzoeken van je auto.
1. Je mag een nieuwe auto uitzoeken (en er staan auto's in de pool)
- Dan verwacht ik dat als die auto in een ongeval betrokken is, dat ik een andere niuew auto mag uitzoeken, en tot levering waarschijnlijk een (toegewezen) pool-auto.

2. Je mag een nieuwe auto omdat er geen pool-auto's zijn
- Dit is een andere situatie, hierbij worden in alle gevallen eerst de pool-auto's toegewezen en opgemaakt.
Hierbij heb je eigenlijk weinig keus, en ben je afhankelijk van wat er staat. Ik vermoed dat een dergelijke situatie toch wel bij je bekend is als het bij jouw bedrijf zo is.

Overigens kan een werkgever de voorwaarden natuurlijk aanpassen bij bijvoorbeeld een veel te grote auto-pool. En als dat toevallig het geval is, heb je gewoon pech. (maar hiervoor geld dan ook, grote pool, dus keuze)

^^ als mijn standpunt nu nog niet duidelijk is, weet ik het ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik snap prima wat je bedoelt. Maar ben het simpelweg met je oneens. Je verleent jezelf rechten die er simpelweg niet zijn (tenzij in jouw arbeidscontract vastgelegd, in welk geval je hier niet had geklaagd maar met dat contract naar je werkgever zou zijn gestapt).
Wat als die V50 een Fiat Panda was, en mijn originele auto een 7-zits SUV ofzo (die ik nodig heb omdat er 5 kinderen zijn of whatever). Bij de originele auto had ik bijtelling, ik rijd prive met dat ding. Die nieuwe (de panda) voldoet dan totaal niet aan de eisen die ik stel voor een prive auto. Moet ik dan zomaar akkoord gaan met die Panda, eventueel zonder bijtelling en dan prive een andere auto kopen? Omdat de baas zo goed is mij die Panda te gunnen?
Ja. Als de baas van mening is dat een Panda volstaat voor de uitvoering van jouw werk, dan heb jij je daarin te schikken. Het is niet de baas zijn probleem dat jij 5 of whatever kinderen moet vervoeren in je eigen tijd. Leaseauto is een hulpmiddel voor de uitvoering van jouw werk. En dan mag jij beslissen of je dat hulpmiddel ook privé gaat gebruiken (+ bijtelling) of dat je prive een auto koopt, onderhoudt, etc.
Voor mij hangt het ook af van de situatie bij het uitzoeken van je auto.
1. Je mag een nieuwe auto uitzoeken (en er staan auto's in de pool)
- Dan verwacht ik dat als die auto in een ongeval betrokken is, dat ik een andere niuew auto mag uitzoeken, en tot levering waarschijnlijk een (toegewezen) pool-auto.
Jij verwacht. Dat is een aanname. Kijk even in je arbeidscontract wat daarin staat. Dat schept duidelijkheid. Als er niets geregeld is, dan bepaalt de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

http://www.autoweek.nl/ni...ren-citroen-c3-c4-picasso

Dat is toch mooi nieuws. De C3 is een prima auto in die categorie en die 14% diesel met 100PK is een zeer fijne motor. Rijdt lekker rustig en genoeg vermogen om goed mee te komen in het verkeer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
AllSeeyinEye schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:06:
Ik snap prima wat je bedoelt. Maar ben het simpelweg met je oneens. Je verleent jezelf rechten die er simpelweg niet zijn (tenzij in jouw arbeidscontract vastgelegd, in welk geval je hier niet had geklaagd maar met dat contract naar je werkgever zou zijn gestapt).
Precies dat idd. Ik zie een leaseauto als een privilege, en Hoogie als een recht. En daar zit een fundamenteel verschil waarom we het niet eens gaan worden met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Widow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:24:
[...]

Precies dat idd. Ik zie een leaseauto als een privilege, en Hoogie als een recht. En daar zit een fundamenteel verschil waarom we het niet eens gaan worden met elkaar.
Het is voor mij geen privilege, het is een secundaire arbeidsvoorwaarde die hoort bij mijn functie. Noem het een stuk loon in natura. Noem het maar verwend of kortzichtig, maar ik zou het een probleem vinden als ik een klasse lager of in een auto zou moeten rijden die mij niet zint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
Lease-auto's worden als een secundaire arbeidsvoorwaarde gezien; je werkgever kan ook niet zondermeer roepen dat je je leaseauto moet inleveren. Zodoende is het wel degelijk een recht en geen privilege. Punt is alleen hoe dat recht ingevuld wordt en wat daar de afspraken over zijn.

Als je voor het eerst een lease-auto mag rijden is het vrij gangbaar eerst iets uit de pool te kiezen. Dat krijg je ook wel te horen wanneer je bij dat bedrijf aan het werk gaat. Dus niks aan de hand.
Het voorbeeld van de 7-zits SUV en de Panda is natuurlijk een extreem voorbeeld en dat gaat natuurlijk niet werken want je rechten worden dan wel degelijk geweld aan gedaan; vervanging moet naar alle redelijkheid en billijkheid gebeuren. Als dat niet het geval is kun je natuurlijk ook je eigen conclusies trekken en bij een andere toko aan het werk gaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 21:16
Gewoon die V50 'per ongeluk' in de muur parkeren :X

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:46
JeroenF schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:10:
Gewoon die V50 'per ongeluk' in de muur parkeren :X
Dat zullen we dus maar niet doen 😊

Even om duidelijk te stellen, ik vind die V50 niet voldoende MAAR ik heb niets te vinden natuurlijk, zoals al eerder aangegeven is het de baas die in deze beslist en heb ik me daaraan te houden. Ik weet ook nog helemaal niet of deze permanent is of dat ik binnenkort toch nog iets nieuws mag gaan bestellen, maar ik reken er alleszins niet op. Momenteel loopt deze zijn contract tot halverwege 2016 of 180.000 km, maar ik zal sneller aan de km's zitten als aan het einde van het contract. (gemiddeld 55k km per jaar)
Vooral de hele "bijtelling" regeling is niet van toepassing aangezien ik Belg ben. Dat wil niet zeggen dat ik geen maandelijkse kosten heb om de wagen prive te gebruiken, deze zijn er ook, maar omdat de motorisatie van de Skoda zo goed als overeen komt met de motor in de V50 zal er niet veel aan de kosten veranderen. (Iets van een 115 € per maand [hangt van de co2 uitstoot af]). Ik mis vooral de trekhaak en de ingebouwde gps, de rest van de luxe ga ik niet zo snel missen denk ik. (arh, de winter komt eraan, de verwarmde zetels ga ik ook missen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
X-DraGoN schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:45:
[...]

Dat zullen we dus maar niet doen 😊

Even om duidelijk te stellen, ik vind die V50 niet voldoende MAAR ik heb niets te vinden natuurlijk, zoals al eerder aangegeven is het de baas die in deze beslist en heb ik me daaraan te houden. Ik weet ook nog helemaal niet of deze permanent is of dat ik binnenkort toch nog iets nieuws mag gaan bestellen, maar ik reken er alleszins niet op. Momenteel loopt deze zijn contract tot halverwege 2016 of 180.000 km, maar ik zal sneller aan de km's zitten als aan het einde van het contract. (gemiddeld 55k km per jaar)
Vooral de hele "bijtelling" regeling is niet van toepassing aangezien ik Belg ben. Dat wil niet zeggen dat ik geen maandelijkse kosten heb om de wagen prive te gebruiken, deze zijn er ook, maar omdat de motorisatie van de Skoda zo goed als overeen komt met de motor in de V50 zal er niet veel aan de kosten veranderen. (Iets van een 115 € per maand [hangt van de co2 uitstoot af]). Ik mis vooral de trekhaak en de ingebouwde gps, de rest van de luxe ga ik niet zo snel missen denk ik. (arh, de winter komt eraan, de verwarmde zetels ga ik ook missen)
Je hebt wel het geluk dat de V50 toch wel een stukje beter rijd als de octavia. Ben in een ver verleden van een octavia naar een C30 gegaan en qua comfort en stoelen is het echt een wereld van verschil. Achteraf is de C30 misschien wel de beste prijs/kwaliteit verhouding auto geweest die ik de afgelopen 10 jaar gereden heb. Ik denk dat je met die V50 wel heerlijk cruiset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Widow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:24:
[...]

biobak schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:33:
[...]

Het is voor mij geen privilege, het is een secundaire arbeidsvoorwaarde die hoort bij mijn functie. Noem het een stuk loon in natura. Noem het maar verwend of kortzichtig, maar ik zou het een probleem vinden als ik een klasse lager of in een auto zou moeten rijden die mij niet zint.
^^ Dit dus. Ik zou het ook wel een probleem vinden als ik een auto moest rijden die mij niet zint. Zou voor mij een reden zijn om een eigen auto te prefereren.

Maar we moeten het maar eens zijn om het oneens te zijn :)

Overigens was het niet bij mij het geval m.b.t. de V50 of een andere auto. Ik heb gelukkig mijn eigen keuze kunnen maken en rijd daar nog steeds vrolijk in rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

X-DraGoN schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:45:
[...]

Momenteel loopt deze zijn contract tot halverwege 2016 of 180.000 km, maar ik zal sneller aan de km's zitten als aan het einde van het contract.
Hier zitten ook altijd veel verschillen in leasecontracten. Bij ons is het zo dat de auto op een hoeveelheid km's per jaar word gezet en een contract van 4 jaar. Mocht je dus 45.000 per jaar op je contract hebben staan wil dat niet zeggen dat wanneer je eerder dan de 4 jaar de 180.000 passeert je een nieuwe mag uitzoeken. Ze kijken dan weer per onderhoudsbeurt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
wat de exacte inhoud van het contract is weet ik natuurlijk niet, ik weet alleen dat ze als de dood zijn bij ons om meer km's af te leggen dan die 180.000km.
Ach ja, we zullen zien, ik ga hem straks ophalen, zien hoe de eerste km's gaan verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wij hebben ook x km óf 3 jaar (km afhankelijk van je ingeschatte km's, dus bij 40k 120k, bij 45k 135k enz). En die km grens is heel hard. Ben je er maanden eerder aan is het instant inleveren dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:53:
Wij hebben ook x km óf 3 jaar (km afhankelijk van je ingeschatte km's, dus bij 40k 120k, bij 45k 135k enz). En die km grens is heel hard. Ben je er maanden eerder aan is het instant inleveren dat ding.
Ja dat zal ook wel met restwaarde te maken hebben. Toch vind ik onze constructie dan wel apart. Lijkt me dat als je eerder dan 4 jaar aan de geschatte km's komt, je per extra km ook gaat betalen als bedrijf. Eerder inleveren dan 4 jaar ivm km stand zal ook een boete opleveren waarschijnlijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geen idee wat er afgesproken is tussen de het bedrijf en de leasemij. Heb me er simpelweg aan te houden :P

Mijn vorige auto ging er al uit voordat ik aan de drie jaar en/of de kilometers zat. Een kleine 2 maanden voor de drie jaar moest er groot onderhoud worden uitgevoerd. Was voor de leasemij het moment om de auto zonder onderhoud direct te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:11:
Geen idee wat er afgesproken is tussen de het bedrijf en de leasemij. Heb me er simpelweg aan te houden :P

Mijn vorige auto ging er al uit voordat ik aan de drie jaar en/of de kilometers zat. Een kleine 2 maanden voor de drie jaar moest er groot onderhoud worden uitgevoerd. Was voor de leasemij het moment om de auto zonder onderhoud direct te verkopen.
Hoe heb je dat geregeld dan? Zelf de leasem bellen om te zeggen dat er onderhoud aankomt?
Normaal gesproken breng je hem toch naar de garage en het wordt allemaal netjes gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

thefox154 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:26:
[...]

Hoe heb je dat geregeld dan? Zelf de leasem bellen om te zeggen dat er onderhoud aankomt?
Normaal gesproken breng je hem toch naar de garage en het wordt allemaal netjes gefixt.
De garage moet goedkeuring vragen aan de LM ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
JB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:28:
[...]

De garage moet goedkeuring vragen aan de LM ;)
Ja dat weet ik, maar bij mijn renault garage doen ze dat achteraf.
Komt wel goed zeggen ze altijd. Ik breng de auto altijd om 8 uur en kan na een uurtje weer verder.
Dus daarom was ik benieuwd want ik rij al aan de andere kant van NL tegen de tijd dat de garage zijn goedkeuring heeft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

thefox154 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:41:
[...]

Ja dat weet ik, maar bij mijn renault garage doen ze dat achteraf.
Komt wel goed zeggen ze altijd. Ik breng de auto altijd om 8 uur en kan na een uurtje weer verder.
Dus daarom was ik benieuwd want ik rij al aan de andere kant van NL tegen de tijd dat de garage zijn goedkeuring heeft :9
Dat doen ze echt niet bij hoge onvoorziene kosten ;) Regulier onderhoud en slijtage wel uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 07-11-2014 10:42 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bij ons moeten ze vooraf toestemming hebben van de LM voor het uit te voeren werk. Contract is 4 jaar en/of 180.000km, afhankelijk van wat eerder komt. Als je te ver onder de 180k zit op 4 jaar trekken ze hem op naar 5 jaar, zit je te dicht tegen de 180k aan (of erover) gaat hij eerder weg.

Bij de BMW besloten ze tot vervanging omdat ik nieuwe navi-kaarten wilde (ja, echt) en de auto toen al over de 160k zat (en het contract in oktober zou verlopen). Uiteindelijk heeft hij tot 30 oktober gelopen en 170k gedaan voor de Skoda geleverd werd (met nieuwe navi-kaarten :P).

Aangezien ik de BMW 45k gereden heb in precies 8 maanden tijd reken ik op maximaal 60k per jaar, dus goeie kans dat de Skoda er eerder dan 4 jaar uit gaat, ik probeer er wel zoveel mogelijk op te zetten (dus mogelijk 2 ton in 4 jaar als ze dat toelaten) want dat scheelt in de restwaarde (mocht ik hem overnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Bij ons ook redelijk vast aan kilometrage. Of je moet nog slechts een paar maanden tot einde contract.
Maar dan is het inleveren.
En idd moet de garage voordat ze beginnen aan een APK, Onderhoud of wat dan ook.
Eerst toestemming hebben van de LM.
Heb wel eens mee gemaakt dat ik 6 maanden voor einde contract met een redelijk hoge km stand.
Na een uurtje werdt opgebeld dat de auto klaar was en er niets aan gedaan mocht worden.
Dan kreeg ik binnen 2 dagen een tijdelijke auto van de LM en kon ik mijn nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Vandaag mijn Golf 7 Bluemotion Highline II opgehaald :D Straks ritje Rotterdam - Eindhoven :) Zal waarschijnlijk goed bevallen aangezien ik als voorloop ook een Golf 7 had :P

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wat is er wél anders aan? (anders had je geen nieuwe besteld, toch?)

Ach, voorloop, niet goed gelezen. Still, wat is er 'bij' besteld?

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-11-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

HTT-Thalan schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:05:
Wat is er wél anders aan? (anders had je geen nieuwe besteld, toch?)

Ach, voorloop, niet goed gelezen. Still, wat is er 'bij' besteld?
Deze is nieuw :+

Maar het is een collega, volgens mij was de vorige benzine, deze diesel, dus wat verder rijden op een tank en wat opties extra (geen idee wat precies :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

14% :+ En wat luxer dan de vorige :)

Vergelijk een Golf 7 TSI 1.2 Highline met een Golf 7 1.6 TDI Bluemotion Highline en je ziet het. De Highline II heeft standaard het grote scherm en nog wat extra opties die je normaal nog erbij moet klikken bij een "gewone" Highline (Highline II is een actie)

[ Voor 78% gewijzigd door DeluxZ op 07-11-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Is dat niet die business edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

edit: heel stuk gemist, never mind :P

[ Voor 95% gewijzigd door Gast1981 op 07-11-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DeluxZ schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:17:
14% :+ En wat luxer dan de vorige :)

Vergelijk een Golf 7 TSI 1.2 Highline met een Golf 7 1.6 TDI Bluemotion Highline en je ziet het. De Highline II heeft standaard het grote scherm en nog wat extra opties die je normaal nog erbij moet klikken bij een "gewone" Highline (Highline II is een actie)
Sinds wanneer is de Golf 14% :?

edit:
Ohw lol zie nu dat alleen de Variant geen 14% is

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 07-11-2014 14:44 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Sinds de Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive dat ook is? Is hetzelfde blok namelijk, net zoals de Audi A3 Ultra (verwacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

DeluxZ schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:52:
Sinds de Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive dat ook is? Is hetzelfde blok namelijk, net zoals de Audi A3 Ultra (verwacht ik)
Het is hetzelfde blok als in de Leon 1.6 TDI en de Octavia 1.6 TDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoogie2004 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:54:
[...]

Het is hetzelfde blok als in de Leon 1.6 TDI en de Octavia 1.6 TDI
Maar hier zijn beide stations wel 14% en bij de Golf dus niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

JB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:54:
[...]

Ligt dat misschien aan het gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DeluxZ schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:55:
[...]

Ligt dat misschien aan het gewicht?
Dat ligt aan vanalles :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

JB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:54:
[...]

Dat is inderdaad een vreemde. Weet wel niet of het blok in de Variant hetzelfde is, bij de Leon en Octavia station's is het blok identiek. MIsschien heeft de Golf Station een ander 1.6 blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoogie2004 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:56:
[...]

Dat is inderdaad een vreemde. Weet wel niet of het blok in de Variant hetzelfde is, bij de Leon en Octavia station's is het blok identiek. MIsschien heeft de Golf Station een ander 1.6 blok?
Nope dat blok is allemaal dezelfde zoals heel veel bij VAG :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

is idd zelde blok. Alleen vw heeft verder geen pogingen gedaan (of zijn er niet in geslaagd) om met versnellingsbakverhoudingen, sportonderstel, andere banden etc de Variant ook in de 14% te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 11:25
bartvk schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:50:
Iemand enig idee hoe ver Skoda van tevoren een concrete afleverdatum communiceert naar hun dealers? Mijn leasemij houdt de leverdatum van hun naar mij (dus niet dealer -> leasemij) op "omstreeks 2e week november". Dat is volgende week..

Ik kan me niet voorstellen dat ze volgende week uit kunnen leveren als ze niet een concrete datum kunnen noemen.
Mijn voorgevoel was dus toch goed. Alhoewel 2e week november bevestigd was vanuit de dealer aan de leasemij moeten ze "helaas melden dat het toch 2 tot 3 weken langer gaat duren". Ik blijf vermoeden dat de leasemij (kleine bedrijf) dit al lang wist en door te rekken hoopt dat klanten niet overstappen op leasemij's met kortere levertijden of zelfs voorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn Golf GTE staat waarschijnlijk vanaf week 47 bij de dealer - week 51 leveren ivm aflopen leasecontract op die datum! Woehoeee! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Cross post:
"Nieuwe" auto met 59.700 km op de teller aangezien de andere lease bijeen geplooid geworden is.
Ik stel u voor aan de Volvo V50
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yffM8Go.jpg
Met het meest kale interieur en zonder noemenswaardige opties. Zo erg zelfs dat ze me een los GPS toestel vanuit de firma gegeven hebben (waarschijnlijk uit pure schaamte :) )

Ik las op voorhand dat de zetels een verbetering zouden zijn tegen over de Skoda maar dat is momenteel nog niet echt duidelijk. Ik heb nog 'maar' 100 km gereden in het ding maar ik vond niet direct een goede positie. Alles is functioneel maar daar heb je dan ook alles mee gezegd. Ik ben er niet wild van, laat dat duidelijk zijn, maar ben wel blij dat ik terug in iets anders kan rond rijden als die huur Fiesta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
MrAcid schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:23:
Mijn Golf GTE staat waarschijnlijk vanaf week 47 bij de dealer - week 51 leveren ivm aflopen leasecontract op die datum! Woehoeee! *O*
Lucky you!
Ik moet nog wachten tot januari, en dan 1 week minimaal voor inbouw leer. :-(

[ Voor 11% gewijzigd door AcIDeR op 08-11-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

X-DraGoN schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:50:
Cross post:
"Nieuwe" auto met 59.700 km op de teller aangezien de andere lease bijeen geplooid geworden is.
Ik stel u voor aan de Volvo V50
[afbeelding]
Met het meest kale interieur en zonder noemenswaardige opties. Zo erg zelfs dat ze me een los GPS toestel vanuit de firma gegeven hebben (waarschijnlijk uit pure schaamte :) )

Ik las op voorhand dat de zetels een verbetering zouden zijn tegen over de Skoda maar dat is momenteel nog niet echt duidelijk. Ik heb nog 'maar' 100 km gereden in het ding maar ik vond niet direct een goede positie. Alles is functioneel maar daar heb je dan ook alles mee gezegd. Ik ben er niet wild van, laat dat duidelijk zijn, maar ben wel blij dat ik terug in iets anders kan rond rijden als die huur Fiesta.
Ik zie alleen maar voordelen:
  • Geen getint/privacy glas dus er kan voldoende daglicht naar binnen zodat je alles goed ziet.
  • Geen lichtmetalen velgen dus je hoeft niet bang te zijn voor stoeprand schades aan de velgen.
  • Al bijna 60K op de teller dus je hoeft 'm niet "in" te rijden.
  • Geen navigatie dus je hoeft ook niet bang te zijn dat je met verouderde kaarten rond rijd.
  • Geen carkit dus je telefoon mag gewoon uit tijdens het rijden.
  • Je kunt 'm gewoon achterlaten zónder 'm op slot te zetten, er zit toch niks in wat gestolen gaat worden.
  • ......enz. enz. ....
8) :+

Dat iemand zo'n auto zélf uitzoekt om er ~4 jaar lang 40K per jaar in te rijden kan ik dus écht niet volgen. Als je zo'n auto uit de "pool" krijgt dan wordt 'ie meestal per definitie afgetrapt. Als tweedehands op de particuliere markt is zo'n auto ook niet echt goed te slijten, nadat 'ie als lease "afgeschreven" is.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 08-11-2014 10:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Vorige week is mijn Seat Leon ST ecomotive lease sport besteld :) met 17 inch wielen en DAB+.

Helaas nog wachten tot week 51 - 52. Maar in ieder geval op tijd voor 14% bijtelling :) mijn eerste leaseauto en ben blij dat ik nog even 4 jaar mag profiteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:20:
[...]
Dat iemand zo'n auto zélf uitzoekt om er ~4 jaar lang 40K per jaar in te rijden kan ik dus écht niet volgen.
Dat. Voor hetzelfde geld had je een Ford Focus wagen (bijvoorbeeld) met alle opties. Maar eigenlijk alle vergelijkbare stations in grote (Golf, 307, etc) waren goedkoper en rijker uitgerust dan de V50.

Ik heb zelf ook een V50 gereden, maar daar zat 13k aan opties op. Later hebben de Edition II modellen overigens de V50 wel een stuk bereikbaarder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PWM schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:19:
[...]

Dat. Voor hetzelfde geld had je een Ford Focus wagen (bijvoorbeeld) met alle opties. Maar eigenlijk alle vergelijkbare stations in grote (Golf, 307, etc) waren goedkoper en rijker uitgerust dan de V50.

Ik heb zelf ook een V50 gereden, maar daar zat 13k aan opties op. Later hebben de Edition II modellen overigens de V50 wel een stuk bereikbaarder gemaakt.
Het zou overigens wel een stunt zijn als......

* X-DraGoN trekt de motorkap los en..... Een Yamaha V8 laat zich aanschouwen :P.

Dan mag X-DraGoN meteen een nieuw topic op GoT openen: Het NIET zo foute tuning topic. Deeltje I

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
wimmel_1 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:17:
[...]

Het zou overigens wel een stunt zijn als......

* X-DraGoN trekt de motorkap los en..... Een Yamaha V8 laat zich aanschouwen :P.

Dan mag X-DraGoN meteen een nieuw topic op GoT openen: Het NIET zo foute tuning topic. Deeltje I
I wish...
Ik moet het met een 1.6d doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Troost je met de gedachte dat er legio mensen zijn die de volle mep zelf moeten dokken en dan nog in een oud barrel moeten rijden omdat ze niet meer kunnen betalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

HTT-Thalan schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 20:50:
[...]

Troost je met de gedachte dat er legio mensen zijn die de volle mep zelf moeten dokken en dan nog in een oud barrel moeten rijden omdat ze niet meer kunnen betalen :).
Iets voor jou:

Tweaker Kiswum: Skoda RS rijders gezocht voor trouwdag

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

:D

Dat meen je niet, ik heb die dag mijn tijd reeds beloofd aan een ander goed doel, we gaan oude en/of dementen mensen rondrijden in een museum (met de rolstoel dan, niet met de RS).

Wel een tof idee, maar ik moet verstek laten gaan helaas, ergens rekent er een oma of opa op mij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 06-09 20:38
Heb ook eindelijk mijn leasebak, na 4 maanden wachten, afgelopen woensdag mogen ophalen bij Ruttchen in Breda! _/-\o_ O+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UfzKU5M.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/11H9Xu5.jpg

Heb me aardig vermaakt de afgelopen maanden in dit forum dus ik kon het niet laten deze ook met jullie te delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Feli! Zeer mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Mooi ding en een mooie krachtige motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 09:53
Wow wat een mooie auto! Prachtwagen. Zal wel heerlijk rijden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:04

vhal

ಠ_ಠ

Mooie auto, zie ze regelmatig in het wild. Enige wat ik tegen vond vallen zijn de achterlichten die iets uit balans zijn vergeleken met de rest van de auto.

Strava

Pagina: 1 ... 3 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.