Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.741 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

Net even op de site van de leasmaatschappij gespiekt, en het kenteken is bekend, is ZHL geworden. (Dinsdag kan ik de auto afhalen :))

Ik verwacht zo'n 1 op 17 a 18 ermee te kunnen rijden, en met de 70 litertank zou ik dan op tussen de 1100 en 1200 km moeten kunnen rijden per tank. (En aangezien ik een grafhekel aan tanken heb ben ik daar wel blij mee 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

HekkeySE schreef op woensdag 31 december 2014 @ 23:32:
[...]

Bij mij gaat het voornamelijk om automatisch filerijden. :)
Easy open is inderdaad automatische kofferbakklep met sensor.

Bekleding wordt denk ik toch Beige St. Tropez leren bekleding en Olive zijdeglans houtinleg.
Beige interieur vind ik persoonlijk altijd erg mooi, en met leer kan je eventueel vuil er zo af poetsen. Dit heb ik ook in mijn huidige wagen zitten en tot op heden nog geen moment spijt van gehad.

Overigens is er al een levertijd afgegeven voor de Passat? Ben benieuwd of dat nog flink gaat oplopen net zoals bij sommige Audi-modellen het geval is...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RomeoJ schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:51:
[...]

Beige interieur vind ik persoonlijk altijd erg mooi, en met leer kan je eventueel vuil er zo af poetsen. Dit heb ik ook in mijn huidige wagen zitten en tot op heden nog geen moment spijt van gehad.

Overigens is er al een levertijd afgegeven voor de Passat? Ben benieuwd of dat nog flink gaat oplopen net zoals bij sommige Audi-modellen het geval is...
Als ze bij VW niet méér van dit soort onbenullige foutjes maken dan staat een nieuwe Passat (gewoon) met een week of 12 bij de nieuwe eigenaar op de stoep :P

Qua interieur: Een "lichte" kleur geeft een veel ruimer idee in de auto en da's best prettig :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:49
Vrijdag de A3 opgehaald. Het was het wachten waard 8)

Even niet op de wielen letten. De 18" zomerset komt er later dit jaar op.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k5uvCF9dS9uO8baPBUhjszwC/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PhuSioN schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:55:
Vrijdag de A3 opgehaald. Het was het wachten waard 8)

Even niet op de wielen letten. De 18" zomerset komt er later dit jaar op.

[afbeelding]
Die velgen.... :'( :'( :'(

Wat is de meerprijs van een setje 18" banden ten opzichte van een nieuwe set velgen met die banden... Zo jammer dit.

Wel mooie auto ;) Gefeliciteerd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Tylen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:48:
[...]

Die velgen.... :'( :'( :'(

Wat is de meerprijs van een setje 18" banden ten opzichte van een nieuwe set velgen met die banden... Zo jammer dit.

Wel mooie auto ;) Gefeliciteerd.
Afschuwelijk hè ;( Had er helaas geen inspraak op :( Winterbandenregeling vanuit de LM. Ben al lang blij dat het geen staaltjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Worden deze velgen ook gebruikt voor de zomerbanden? Of heb je dan aparte velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Jeroen V schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:44:
Worden deze velgen ook gebruikt voor de zomerbanden? Of heb je dan aparte velgen?
Gelukkig niet zeg. Deze gaan er dan onder:

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.nl/images/auto/320/210/audi-a3-limousine-1-6-tdi-110-pk-ultra-pro-line-s-b-en-o-sound-xenon-s-line-9958210-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:17
Mooie wagen PhuSion. De standaard S Line velg vind ik persoonlijk erg mooi. Dus hopen dat snel zomer is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PhuSioN schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:57:
[...]

Afschuwelijk hè ;( Had er helaas geen inspraak op :( Winterbandenregeling vanuit de LM. Ben al lang blij dat het geen staaltjes zijn.
Das balen inderdaad :( Ben blij dat ik wel 18" met winterbanden heb. Enige nadeel is dure sneeuwkettingen, maarja zoals al eerder aangegeven ga ik daar niet een half jaar voor op lelijke velgen rijden.

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 06-01-2015 10:00 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55

Cyphax

Moderator LNX
Smithkj schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:38:
Met mijn León rijdt ik ongeveer 810 km op een tank. is nu 2 weken oud en betreft de 1.6 110 pk versie. Valt mij ook nog een beetje tegen...voordeel is dat ik 't niet zelf hoef te betalen :)
1.6 110PK.. da's een ecomotive?
Ik doe meer dan 1100 km op een tank met die van mij. Ik hoef de brandstofkosten ook niet te betalen, maar m'n leasebedrag gaat wel omlaag als ik zuiniger rij. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PhuSioN schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:50:
[...]

Gelukkig niet zeg. Deze gaan er dan onder:

[afbeelding]
Hey dat is mijn auto op z'n winterbanden velgen : :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 23:04
800 km voor een 1.6 110PK is volgens mij vrij normaal.. Inmiddels 4.000 kilometer gereden en ik kom elke keer rond die 800 kilometers.

De tank van de Golf/Leon is gewoon kleiner, dus 1.100 kilometer gaat helaas nooit lukken (of het moet je daadwerkelijk lukken om 1:30 te rijden)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
M@cer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:52:
800 km voor een 1.6 110PK is volgens mij vrij normaal.. Inmiddels 4.000 kilometer gereden en ik kom elke keer rond die 800 kilometers.

De tank van de Golf/Leon is gewoon kleiner, dus 1.100 kilometer gaat helaas nooit lukken (of het moet je daadwerkelijk lukken om 1:30 te rijden)
Dat is overdreven. Ik rij gemiddeld ongeveer 1 op 25. Ik kom nooit onder die 1100km. Sterker nog, ik heb het in mijn geval flink naar beneden afgerond. Als ik 'm helemaal leeg zou rijden zou ik meer dan 1200km kunnen rijden met 1 tank.
Wel een belangrijke nuance is dat ik voornamelijk lange ritten maak (woon-werkverkeer). Met korte ritten is het moeilijk zuinig te rijden maar ook dan verwacht ik meer dan 1000km te kunnen rijden op 1 tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Tylen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:49:
[...]

Hey dat is mijn auto op z'n winterbanden velgen : :P :P
Wrijf het er maar in Tyl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Cyphax schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:57:
[...]

Dat is overdreven. Ik rij gemiddeld ongeveer 1 op 25. Ik kom nooit onder die 1100km. Sterker nog, ik heb het in mijn geval flink naar beneden afgerond. Als ik 'm helemaal leeg zou rijden zou ik meer dan 1200km kunnen rijden met 1 tank.
Wel een belangrijke nuance is dat ik voornamelijk lange ritten maak (woon-werkverkeer). Met korte ritten is het moeilijk zuinig te rijden maar ook dan verwacht ik meer dan 1000km te kunnen rijden op 1 tank.
Ja en welke velgen heb jij erop liggen? Ik rij ook gemiddeld 1 op 17/18 dus kom ook lang niet aan die 1000 km. Moet ik wel bij zeggen dat ik nergens naar kijk (wel lange ritten). Dus 140 ipv 120 en dat scheelt ook enorm in verbruik denk ik. Zal eens proberen een tank "zuinig" te doen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
JB schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:04:
[...]

Ja en welke velgen heb jij erop liggen? Ik rij ook gemiddeld 1 op 17/18 dus kom ook lang niet aan die 1000 km. Moet ik wel bij zeggen dat ik nergens naar kijk (wel lange ritten). Dus 140 ipv 120 en dat scheelt ook enorm in verbruik denk ik. Zal eens proberen een tank "zuinig" te doen.
Ik heb de originele velgen eronder (de dealer heeft daar de winterbanden op gezet). Als je inderdaad doorrijdt met 140, dan wil ik die 800km wel geloven. Ik heb maar weinig stukken waar ik 120 mag, laat staan kán (het is echt een drama eigenlijk, die snelwegen), dus het grootste deel van de tijd rij ik 100 of sta ik (zo goed als) stil.
Het verschil in verbruik als je ipv 120 110 gaat rijden is wel vrij groot. :) Harder rijden heeft voor mij niet zoveel zin; dan sluit ik iets eerder aan bij de volgende opstopping.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 05-01-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Cyphax schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:11:
[...]

Ik heb de originele velgen eronder (de dealer heeft daar de winterbanden op gezet). Als je inderdaad doorrijdt met 140, dan wil ik die 800km wel geloven. Ik heb maar weinig stukken waar ik 120 mag, laat staan kán (het is echt een drama eigenlijk, die snelwegen), dus het grootste deel van de tijd rij ik 100 of sta ik (zo goed als) stil.
Het verschil in verbruik als je ipv 120 110 gaat rijden is wel vrij groot. :) Harder rijden heeft voor mij niet zoveel zin; dan sluit ik iets eerder aan bij de volgende opstopping.
Ja precies en 16" of 18" scheelt ook aanzienlijk in het verbruik :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Verbruik scheelt niet zoveel, banden zijn een beperkte factor daarin en een velgmaatje groter is weer een beperkte factor daarvan.

Op je boordcomputer zie je natuurlijk wel een hele stijging als je een grotere wielomtrek hebt gemonteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Hoeveel liter tank je dan na 1.100 kilometer (en welke auto)?

Na 40 liter begint bij mijn Golf VII toch echt het lampje van de tank te branden. Als ik er dan 1.100 kilometer mee moet rijden moet ik 1:27,5 rijden over de gehele tank.
Ik ben behoorlijk zuinig wat betreft rijstijl (cruisecontrol, dagelijks 80km woon/werk incl 80km A10) en kom nu op 1:21 op een hele tank. Ik verwacht dat het nog wel iets beter wordt in de zomermaanden.

[ Voor 30% gewijzigd door M@cer op 05-01-2015 14:36 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bij mijn laatste tankbeurt, toen ik volgens de boordcomputer nog 30km ofzo aan actieradius over had, kreeg ik er 44,1 liter in. Zo te zien (mobilityconcept) is mijn record 47,1l in één keer getankt. :)
Bij mij gaat het alarm af als ik nog 120km over heb. Volgens mobilityconcept heb ik in de periode van 29 september t/m 31 december 4,27 L/100KM gereden. Het is in de laatste weken iets hoger omdat ik vakantie had en veel korte ritten + kou + winterbanden eventueel. Een paar weken terug was het nog ongeveer 4L/100KM.

Kan zijn dat het verschil zit in dat het andere auto's zijn. Misschien is je Golf zwaarder dan m'n Leon (zelfs al is het een ST)?

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 05-01-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

>:)

Mooie wagen hoor ;) maar dat wist je al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Een collega haalt in zijn Leon ook 900/1000km in zijn Leon (geen ST) en ik met mijn Golf VII 1.6 Bluemotion haal vrijwel nooit 900km. En dan rijd ik gewoon normaal.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Golf GTE is 450km op benzine, dus jullie mogen allemaal niet klagen met je 800+km...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@MrAcid, voor 7% bijtelling moet je wat over hebben :). Meer pluggen, tenzij je alleen maar lange ritten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 12:20
Ik rij 60k zakelijk per jaar, dat word 'maar' 133x tanken per jaar met de GTE.

Verdubbeling tegenover nu...
Echter neemt het vermogen ook met factor 2,7 toe ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door AcIDeR op 05-01-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Cyphax schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:38:
Bij mijn laatste tankbeurt, toen ik volgens de boordcomputer nog 30km ofzo aan actieradius over had, kreeg ik er 44,1 liter in. Zo te zien (mobilityconcept) is mijn record 47,1l in één keer getankt. :)
Bij mij gaat het alarm af als ik nog 120km over heb. Volgens mobilityconcept heb ik in de periode van 29 september t/m 31 december 4,27 L/100KM gereden. Het is in de laatste weken iets hoger omdat ik vakantie had en veel korte ritten + kou + winterbanden eventueel. Een paar weken terug was het nog ongeveer 4L/100KM.

Kan zijn dat het verschil zit in dat het andere auto's zijn. Misschien is je Golf zwaarder dan m'n Leon (zelfs al is het een ST)?
Hm niet slecht, rij jij soms 90km/h en AC uit? Ik kom op ongeveer 950km met 45ltr diesel. Dat met dagelijkse rit van 55km over de A1 richting Amsterdam in de spits, mogelijk dat me dat niet helpt :/

Verder echt enorm fijne auto die Seat Leon, ben er erg blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door The_FrankO op 05-01-2015 19:31 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
AC heb ik eigenlijk ook altijd uitstaan, behalve als het echt heel warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:33
Ehm ac is niet alleen om te koelen, maar ook om te ontvochtigen... niet heel gek in deze periode om te gebruiken. Heb je een goede cc dan is dat toch erg prettig, ook in de winter imho.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Zonder AC beslaat mijn auto met passagiers binnen 10 minuten. Niet echt een optie dus.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
The_FrankO schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:30:
[...]

Hm niet slecht, rij jij soms 90km/h en AC uit? Ik kom op ongeveer 950km met 45ltr diesel. Dat met dagelijkse rit van 55km over de A1 richting Amsterdam in de spits, mogelijk dat me dat niet helpt :/

Verder echt enorm fijne auto die Seat Leon, ben er erg blij mee.
AC staat altijd aan. Ik zat vanavond op de A2 met de CC op 110, zat naar de boordcomputer te staren, die twijfelde een tijdje tussen 29 km/l en 30 km/l. Dat zie ik doorgaans als ik 80 rij buiten bebouwde kom. Viel me niet tegen. :) Toeren laaghouden (je hebt max. koppeling bij 1500rpm), en niet haasten. En veel snelweg, dat scheelt ook een hoop. Ben het volkomen met je eens dat het een hele fijne wagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

AcIDeR schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:39:
Ik rij 60k zakelijk per jaar, dat word 'maar' 133x tanken per jaar met de GTE.

Verdubbeling tegenover nu...
Echter neemt het vermogen ook met factor 2,7 toe ;-)
De belastingdienst heeft je een voordeel gegeven op se bijtelling. Dus wij (de belastingbetalers) Ouden graag zien dat je electrisch rijd ;) en dus het liefst 0x tankt per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Precies.... en vroegah toen we nog geen ac hadden deden we gewoon wat raampjes open in de auto... wat dacht je wat dit deed met je stroomlijn en het verbruik?...precies!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vroeger reden we 1:12 met een kever. Tegenwoordig rijden we 1:12 met een Golf GTE. De auto is meer veranderd dan het verbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 16:56
t_captain schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:19:
Vroeger reden we 1:12 met een kever. Tegenwoordig rijden we 1:12 met een Golf GTE. De auto is meer veranderd dan het verbruik :)
I like :9

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Zware Unit schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:43:
Zonder AC beslaat mijn auto met passagiers binnen 10 minuten. Niet echt een optie dus.
Sok met kattengrind vullen en die in je auto leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Zware Unit schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:43:
Misschien eens je ramen schoonmaken, helpt ook. Auto's die vaak de airco aan hebben krijgen een mooie laag aanslag op de ramen waardoor de boel veel sneller beslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Z___Z schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:20:
@MrAcid, voor 7% bijtelling moet je wat over hebben :). Meer pluggen, tenzij je alleen maar lange ritten maakt.
Ik plug me rot! Loop er zelfs 5min voor van/naar mijn auto, omdat er nog geen laadpaal dichter in de buurt staat. Gemiddelde verbruik is iets aan het zakken van 7,2L/100km naar 6,9L/100km, maar sinds de laatste tankbeurten kom ik rond de 6,2L/100km - ik verwacht dus dat het "lange termijn" verbruik meer die kant op gaat.

Snelweg @ 140+ is funest voor het verbruik van de GTE, dan schiet je zo naar 8,0-9,5L/100km.

Het is overigens een leuke sport om zo lang mogelijk op de elektrische range te doen. Laatst 32km gehaald (2x16km zonder tussendoor opladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
J0YR1D3R schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:47:
[...]

Misschien eens je ramen schoonmaken, helpt ook. Auto's die vaak de airco aan hebben krijgen een mooie laag aanslag op de ramen waardoor de boel veel sneller beslaat.
Absoluut waar, schone ramen draagt zeker bij aan het minder snel beslaan. Maar als jij echter met één of meer passagiers in stapt die een natte jas aan hebben dan is een airco toch echt wel een must. Ik kan me voorstellen dat dit in een relatief krappe v40 nog sneller gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik ben nog steeds niet onder de indruk van die electrische capaciteiten. 32 km op 8.8 kWh komt overeen met 6 a 7 cent/km inclusief consumentenbelastingen.

Vergelijkbaar met een dieselverbruik van 1:20.

Dat is exclusief laadverliezen (je verbruikt meer dan 8.8 kWh aan de meter om je accu van 0-100% op te laden) en ondanks het feit dat de belasstingen op electriciteit aanzienlijk lager zijn dan op motorbrandstoffen.

Tot nu toe lijkt emissieverplaatsing he grootste nut van de technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Tylen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:59:
[...]

De belastingdienst heeft je een voordeel gegeven op se bijtelling. Dus wij (de belastingbetalers) Ouden graag zien dat je electrisch rijd ;) en dus het liefst 0x tankt per jaar.
Uiteraard ga ik zoveel mogelijk laden om zo min mogelijk te tanken!
Ik ben zodoende ook heel benieuwd naar de werking van de elektromotoren indien er een aanhangwagen achter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Verbruik van de GTE valt me ook wel tegen. Met mijn Merc haal ik gewoon 7 l/100km bij 140+. Het is nu wel winter dus het verbruik zal wel wat slechter zijn dan normaal. Denk dat je in de zomer wel 40 km kan halen op de accu van de GTE. Het blijft een EU wetgeving compromis auto die GTE, maar als dat ervoor zorgt dat diesel rijders overstappen op benzine hybrides, dan vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:11:
Verbruik van de GTE valt me ook wel tegen. Met mijn Merc haal ik gewoon 7 l/100km bij 140+. Het is nu wel winter dus het verbruik zal wel wat slechter zijn dan normaal. Denk dat je in de zomer wel 40 km kan halen op de accu van de GTE. Het blijft een EU wetgeving compromis auto die GTE, maar als dat ervoor zorgt dat diesel rijders overstappen op benzine hybrides, dan vind ik het prima.
Waarschijnlijk meer motorinhoud? Zo'n 1.4 moet er gewoon flink aan trekken op de snelweg met 1500+ KG. Een beter verbruik had ik ook niet verwacht. Het is toch bij de andere PHEVs niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Z___Z schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:11:
[...]maar als dat ervoor zorgt dat diesel rijders overstappen op benzine hybrides, dan vind ik het prima.
Als men naar euro-6 diesels gaat is het probleem eigenlijk ook opgelost. De uitstootlimieten van euro-6 diesel voor HC, NOx en PM liggen vrijwel gelijk met die van benzine. Resteert slechts het "electrisch in de stad" voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tropicc schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Sok met kattengrind vullen en die in je auto leggen.
Kan, maar dat kost je iedere keer een sok en nieuw kattengrid.
Dan is een Pingi leuker. Werkt ook als een tierelier :)
En gewoon bij de Gamma te koop :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:20
Ik rijd met de GTE veel korte afstandjes (woon/werk verkeer) en maar 22.000 km per jaar, dus ik rijd bijna alleen maar electrisch. Thuis heb ik overigens groene stroom, dus milieuvriendelijk. Het bereik is nu zo'n 25 km met dit koude weer dus dat valt tegen maar was te verwachten. Het rijdt heerlijk, maar ik denk niet dat als ik weer een auto zou moeten uitzoeken ik weer voor een Golf PHEV zou gaan, zeker niet als de bijtelling naar 15% gaat. Grootste nadeel voor mij is de bagageruimte. Die is echt beperkter dan ik van tevoren ingeschat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 13:01

Wom

Waar merk je het gebrek aan bagageruimte aan? Heb je iets specifieks wat je wilt vervoeren? Of scheelt het zo veel met de normale Golf?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

t_captain schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:19:
Dan hadden jullie een goede kever, die van ons zoop 1:8. Was wel een 1600cc (met 50 pk).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wom schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:38:
Waar merk je het gebrek aan bagageruimte aan? Heb je iets specifieks wat je wilt vervoeren? Of scheelt het zo veel met de normale Golf?
25%, 100L - ja, het scheelt best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
biobak schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:01:
Grootste nadeel voor mij is de bagageruimte. Die is echt beperkter dan ik van tevoren ingeschat had.
Kun je de achterbank (half) inklappen? Natuurlijk niet de meest elegante oplossing, maar wel heel praktisch. Om die reden kan een hatchback vaak met een bescheiden bagageruimte uit.
zonoskar schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:56:
[...]

Dan hadden jullie een goede kever, die van ons zoop 1:8. Was wel een 1600cc (met 50 pk).
Sportkever. Gebruikt evenveel als een RX-8 of een 911. Klinkt fair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Wom schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:38:
Ik probeerde met de kerst een kinderstoel (zo'n TrippTrapp stoel, niet in te klappen) te vervoeren en toen moest de hoedenplank eruit. Kinderwagen moeten ook de wielen steeds af. Je mist niet alleen hoogte, maar ook diepte omdat de achterbank schuin loopt en de laadvloer hoger ligt. Bank opklappen is niet echt een optie met een kleintje achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik weet niet of de GTE een gedeeld neerklapbare bank heeft, maar met 1 achterpassagier + bagage is dat vaak een nuttige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:45
Hier is die eindelijk ook besteld geraakt: VW Passat Variant 2.0TDi 150 Highline :)
Verwachte levertijd is 17 April - Week 16

Ik hoop dat de kleur wat meevalt IRL, bij de dealer en op de foto's ziet het er in ieder geval mooi uit. (http://www.leftlanenews.c...c-review-picture-1-1.html)

Met als opties:

Verdonkerde zijruiten - Verdonkerde zijruiten achteraan en achterruit (65% lichtabsorberend) (4KF) EUR 258,00
Reservewiel 17" op alu velg (1G3b) EUR 220,00
Guide & Inform - Licentie 3 jaar (waarvan 1ste jaar gratis) (YOW) EUR 110,00
Metaalkleur (MP) EUR 504,13
Pack Business Class PRO (W34-ZNC) EUR 1.652,89
MirrorLink (9WT) EUR 0,00
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar + perimetrische verlichtiing en electro-chromatisch aan bestuurderszijde (6XW) EUR 0,00
Rear View (KA2) EUR 0,00
GPS "PRO" (ZNC+77G) EUR 0,00
USB aansluiting voor MP3 - iPod - iPhone : data & audio (UI4) EUR 0,00
Alcantara/Leder Titan Dark (TO) EUR 0,00
Harvard Blue metaalkleur (4P4P) EUR 0,00
Zonder model -of motoraanduiding (0NA) EUR 0,00

Edit: BE, dus ACC, Active Info display, etc zit er standaard op.

[ Voor 13% gewijzigd door AndRo555 op 06-01-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Net maar eens een offerte de deur uitgedaan voor een Octavia Combi, 1.6 TDI DSG EBL, 18", verlaagd, dynamic pakket, DAB, sunset en paddles. Kijken waar ze mee terug komen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn tegenwoordig de leuke 14% bijtelling auto's?
Als ik op LPD kijk, dan zie ik alleen de miniscule auto's staan met 14% (Up / Citigo etc.)

Zijn er geen middenklasse auto's (onder 500 leasebedrag) met 14% bijtelling?

Komt het door de nieuwe regels dat de meeste auto's nu 20% zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:58:
[...]

25%, 100L - ja, het scheelt best veel.
Die 100 liter zitten bijna volledig onder de laadvloer, dus in de praktijk zal het wel mee vallen. De golf (niet station) heeft zowieso niet zoveel laadruimte. Denk dat als je kleine uit de kinderwagen gegroeid is, je de bagageruimte niet meer zal missen. Kinderwagens nemen gewoon veel plek in beslag, vooral als ze nog in de reiswieg ligggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:26:
[...]
Jep :) Alleen nog kleintjes/hybrides vallen in 14%.

Oh ja, ik vergeet nog een paar (zie hieronder).. Ik zoek zelf naar een stationwagon, vandaar :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 06-01-2015 16:32 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Winnaars Q1 is dus de Peugeot 308 en de CT200h. De enige fatsoenlijke auto's met 14% bijtelling. Als je het budget hebt zijn de 7% bijtellers natuurlijk speklopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Cloud schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:28:
[...]

Jep :) Alleen nog kleintjes/hybrides vallen in 14%.

Oh ja, ik vergeet nog een paar (zie hieronder).. Ik zoek zelf naar een stationwagon, vandaar :)
Er zijn ook al 14% versies van de Renault clio estate (station achtig) en de Auris ST is ook een station.
Verder is er ook een 14% versie van de Citroen C4 Cactus. Voor de rest zijn het allemaal kleinere boodschappen auto's. Vandaag is er ook een Ford fiesta aangekondigd met 14%.
Ohja en die Peugeot 308.

Ben zelf ook opzoek naar een redelijk normaal formaat 14% auto.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:27:
[...]

Die 100 liter zitten bijna volledig onder de laadvloer, dus in de praktijk zal het wel mee vallen. De golf (niet station) heeft zowieso niet zoveel laadruimte. Denk dat als je kleine uit de kinderwagen gegroeid is, je de bagageruimte niet meer zal missen. Kinderwagens nemen gewoon veel plek in beslag, vooral als ze nog in de reiswieg ligggen.
Dat is net wat je "onder de laadvloer" noemt...? Je kunt in de normale Golf de laadvloer een trede lager leggen, dan is de laadvloer niet meer vlak, maar heb je wel veel meer volume.

Overigens kom ik nog prima uit met de kofferruimte van de GTE, maar het is wel beduidend kleiner dan de normale Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:58
Gian Inc. schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:44:
14% in dit jaar wordt wel een uitdaging met de geringe keuze.. Iemand ideeën?
Ik zit met hetzelfde dilemma, voornamelijk omdat ik bijv een i3 serieus in overweging neem. En als ik die nog eind 2015 wil rijden dan moet ik volgende maand de knoop al doorhakken. Hoezo waanzin die levertijd..

Ik bekijk het puur vanuit de bijtelling en een klein beetje emotie voorzover dat tenminste gaat. Ik verklaar mezelf nu voor gek dat ik een aantal jaren geleden 25% over een 335D betaalde. Rationeel staat die boven aan de shortlist.. Maar dit heb ik er gewoon niet voor. Je komt bijv geen Golf tegen in me shortlist want dat is voor mij persoonlijk echt te eenvoudig, no-go. Maar een en ander zal ook te maken hebben met je leasebudget... Ik bepaal hem zelf dus niet echt een probleem :+
  • i3 met range extender, mooi licht interieur erin, beetje hout enzo, mooie velg eronder wie doet je wat.. Alleen die weekenden naar Berlijn wordt iets lastig :P
  • Outlander, niet echt mijn type auto alleen praktisch gezien wel super handig maar heb het formaat niet nodig. Heeft een bepaalde uitstraling over zich heen.
  • A3 Etron (auw ik ben een bmw liefhebber en heb eerder veel gezeik gehad met die k*t dsg's en arrogante garages. Me vriendin ziet het wel zitten en als je hem helemaal vol hang kost ie misschien 55k maar dan ziet het er voor een audi nog wel een beetje fatsoenlijk uit).
  • C4 cactus, twijfel nog ik dit aandurf. bij de megane gt-line irriteer ik me al aan de kwaliteit ten opzichte van bijv de bmw hiervoor. Maar je maakt wel een bepaalde statement en ik vind het concept erg gaaf.
  • Lexus CT, verouderd model en van de facelift zie ik het verschil niet. Toen ik drie jaar terug voor me megane aan het shoppen was heb ik hier al in gereden. Wie weet een nieuwe versie in 2015?
Wat ik nog niet weet is hoe het met de DS5 en de 508 Hybrid zit. Peugeot had hem van het weekend nog op de site met de oude teksten, nu is de site aangepast en staat er niets meer over bijtelling. Dus 20% geworden, maar ze zitten maar een paar gram van de grens.... ik blijf de DS5 wel een gave verschijning vinden.

Ampera valt voor mij af, model te oud en het 2015 model komt waarschijnlijk niet naar europa..

Verder is het 7/14% segment inderdaad erg karig geworden, allemaal B-segmenters of onbetaalbare porsche's en s-klasse's :9 En dan zijn we ongeveer door het aanbod heen. Oja de 308 Hatchback, maar ja dan liever een lexus of a3.

Eén ding dat ik wel besloten heb is om de auto voor 5 jaar in te zetten nu (normaal 2 of 3 jaar). In 2016 is er helemaal geen keuze meer en ik zie het er de komende jaren niet meer beter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Je kiest puur voor de bijtelling, met een klein beetje emotie. En dan twijfel je over een A3 E-Tron en een Golf GTE wil je niet eens overwegen, maar tegelijkertijd staan de C4 Cactus, Lexus CT en Outlander op je lijstje....?!

Interessante smaak... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 08:58
MrAcid schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:23:
Je kiest puur voor de bijtelling, met een klein beetje emotie. En dan twijfel je over een A3 E-Tron en een Golf GTE wil je niet eens overwegen, maar tegelijkertijd staan de C4 Cactus, Lexus CT en Outlander op je lijstje....?!

Interessante smaak... :)
Heel simpel te onderbouwen, ik zoek in principe iets in het 'hogere' c-segment of ietsje groter :+ De golf is een echte 1000 in dozijn auto. De GTE nu een aantal maal in het echt mogen aanschouwen en het oogt als een standaard golf en helaas als wel vaker bij Vag zijn de plaatjes op de site wauw, en de praktijk is net even wat anders. Optisch ziet het er dan opeens niet meer zo mooi uit. Daarnaast ben ik nooit gecharmeerd geweest van het rijgedrag, interieur, etc van de golfjes en dat is persoonlijke voorkeur. Dan maak ik dezelfde fout als dat ik nu voor een Megane gt-line gekozen heb vanuit een BMW. Uiteindelijk spijt.

Maar als je leest zie je dat de Lexus eigenlijk al afvalt want te oud en het nieuwe model zal NL niet optijd gaan halen, voor de rest geeft deze wel meer de premium feeling (ja ik weet het zeg maar niets.... maar beter wet ik het niet te omschrijven dan met dit *** woord).
De A3 etron voldoet prima aan hoger c-segment voorwaarde en bijtellingtechnisch, vermogen technisch etc gewoon interessant. In een mooie sline trim gaat het er ook nog mooi uitzien.

En wat betreft de C4 Cactus dit is gewoon een super gaaf concept en geen 1000 in dozijn, hier komt meer de emotie bij kijken. Ik kijk hier net zo tegen aan als tegen de i3, you love it or you hate it. Volgens mij geldt dit voor deze beide auto's.

En dan de outlander, dit is gewoon een dikke suv, luxe reiswagen, dus een heel andere beleving. Meer een D-segmenter en dat merk je dagelijks. Ik streep hem dus niet bij voorbaat al weg.

Je vroeg een lijstje met wat interessantis , dus hier is het lijstje. Mijn visie, mijn smaak en niet iedereen zal het hier mee eens zijn. En ja emotie zal niet bij elk model even sterk zijn. Maar daarom zit de golf en de 308 er bijvoorbeeld niet bij. Hier voel ik echt helemaaaaal niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:41
Ik vind die Cactus idd ook erg gaaf, maar het is echt zo'n Multipla, je vind de auto vreselijk of je vindt hem schitterend. Zie ze wel steeds vaker rijden, gisteren nog eentje in volledig zwart, prachtig.

Van een BMW naar een "minder" merk lijkt mij ook wel wennen inderdaad. Ik had een Golf (heerlijk wagentje :) ) en dacht omwille van de bijtelling richting een Clio (Estate) te gaan. Maar na een testrit vond ik het eigenlijk maar zo zo, kwalitatief minder en qua grootte viel het ook wat tegen, voelde als een stapje terug.
Derhalve vrij snel gekozen voor gewoon een nieuwe Golf.
Al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat het een wss een Seat of Skoda was geworden als die merken nog in onze pool hadden gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Vandaag trouwens voor het eerst bij de garage geweest met mijn GTE: motorlampje aangekregen door even de maximale acceleratie te testen in de elektrische stand. Als je dan plankgas geeft schiet alsnog de verbrandingsmotor aan (wist ik niet, maar opzich wel logisch - je moet het pedaal ook wel echt even door het laatste weerstandje heen drukken). Twee weken geleden schoot hij daardoor even in de paniek. Motor is uitgelezen maar er was niks raars aan de hand - lampje uitgezet en m'n dashboard is weer opgeruimd.

Hoort niet te gebeuren natuurlijk, moet de auto gewoon tegen kunnen, maar het was wel met een uurtje opgelost (zonder afspraak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Het laatse stukje weerstand is de zgn. 'Kickdown'.

Bij de Golf kun je volledig maximaal elektrisch optrekken tot 130.
Bij de andere PHEV's (Outlander, V60) waarin ik gereden heb is dit echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AcIDeR schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:02:
Het laatse stukje weerstand is de zgn. 'Kickdown'.

Bij de Golf kun je volledig maximaal elektrisch optrekken tot 130.
Bij de andere PHEV's (Outlander, V60) waarin ik gereden heb is dit echter niet.
Is volgens mij meer iets "standaards" bij VW (Golf?). Ik rijd met een "simpele" 2 liter Golf VII met een handgeschakelde 6 bak en ook daar heb je die weestand. Al vér voordat ik aan die weerstand kom met 't gaspedaal trekt 't ding de klinkers uit de weg met ruim 400Nm koppel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37

DarkSide

theres no place like ::1

Klopt. Zit in alle VAG auto's. Rij zelf wel met DSG. maar heb nooit het gevoel gehad dat ik sneller was met de kickdown. Maar dat kan ook aan mijn 1.2-tje liggen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
MrAcid schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:03:
Vandaag trouwens voor het eerst bij de garage geweest met mijn GTE: motorlampje aangekregen door even de maximale acceleratie te testen in de elektrische stand. Als je dan plankgas geeft schiet alsnog de verbrandingsmotor aan (wist ik niet, maar opzich wel logisch - je moet het pedaal ook wel echt even door het laatste weerstandje heen drukken). Twee weken geleden schoot hij daardoor even in de paniek. Motor is uitgelezen maar er was niks raars aan de hand - lampje uitgezet en m'n dashboard is weer opgeruimd.

Hoort niet te gebeuren natuurlijk, moet de auto gewoon tegen kunnen, maar het was wel met een uurtje opgelost (zonder afspraak).
Grappig, heb ik ook. Lampje is al 2 keer gereset bij mij, maar brandde na laatste keer meteen weer. Ze hebben de gegevens naar VW gestuurd en er zou waarschijnlijk een software update voor komen. Daar wacht ik nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:26:
Wat zijn tegenwoordig de leuke 14% bijtelling auto's?
Als ik op LPD kijk, dan zie ik alleen de miniscule auto's staan met 14% (Up / Citigo etc.)

Zijn er geen middenklasse auto's (onder 500 leasebedrag) met 14% bijtelling?

Is een heel los topic over: fatsoenlijke 14% auto 2015 in de pijplijn? :)
En sowieso, voor 500 euro een middenklasse...dat wordt dan een vrij kale ben ik bang.
En idd, door verscherpte regelgeving zijn veel van die 14 procenters nu 20 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
biobak schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:35:
[...]

Grappig, heb ik ook. Lampje is al 2 keer gereset bij mij, maar brandde na laatste keer meteen weer. Ze hebben de gegevens naar VW gestuurd en er zou waarschijnlijk een software update voor komen. Daar wacht ik nu op.
O, lekker vooruitzicht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Vandaag mijn auto opgehaald bij de dealer, niet alleen een mooie doek over de auto maar ook een mooie fles champagne! Nadat het doek er vanaf getrokken was kwam dit tevoorschijn:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/hty640.jpg

Inmiddels de eerste 400km gereden en wat een heerlijke auto! Hoogtepuntje zijn de stoelen; even zoeken wat precies lekker zit maar het zit nu als gegoten. Geluid (Harman Kardon) is ook erg prettig, fatsoenlijke bas en weinig vervorming op hoger volume.

De komende tijd maar eens flink kilometers maken want begin februari moet ik een paar dagen naar Duitsland en dan wil ik dat ding toch wel even op z'n staart trappen...

Voor nu: * Jeroen V is een blije nerd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je je Harman Kardon installatie een béétje wil belasten dan moet je eens een FLAC versie van Turn Down For What afspelen ;)

Paar maanden geleden ging 't hier over een nummer wat in een Volvo V40 D4 mét een HK installatie alles sloopte..... Ben benieuwd wat dit nummer doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Z___Z schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:27:
[...]

Pft, koop een fatsoenlijke kinderwagen:
http://webwereld.nl/hardw...-van-de-ces-2015/pagina-6

;-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:17
Jeroen V schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:36:
Vandaag mijn auto opgehaald bij de dealer, niet alleen een mooie doek over de auto maar ook een mooie fles champagne! Nadat het doek er vanaf getrokken was kwam dit tevoorschijn:

[afbeelding]

Inmiddels de eerste 400km gereden en wat een heerlijke auto! Hoogtepuntje zijn de stoelen; even zoeken wat precies lekker zit maar het zit nu als gegoten. Geluid (Harman Kardon) is ook erg prettig, fatsoenlijke bas en weinig vervorming op hoger volume.

De komende tijd maar eens flink kilometers maken want begin februari moet ik een paar dagen naar Duitsland en dan wil ik dat ding toch wel even op z'n staart trappen...

_/-\o_ hele mooie wagen. Heel veel plezier ermee.
Joolz past ook in de meeste autos met gemak. Als buggy een Nuna Pepp ding past ook met gemak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Tip: vaar niet blind op je ACC in de Golf GTE. Op m'n voorganger gereden vanmorgen. Weinig/geen schade zo op het oog. Wel kut. :(

Werd flink geremd voor me - de ACC ging ook remmen en deed dat opzich "fors". Toen schoot de "Front Assist" (volgens mij heet het zo) aan, en gaf een flinke piep. Ik heb hard bijgeremd (ABS schoot erop) maar dat mocht niet meer baten. Auto voor me was een oude Citroën, dus ik mag toch aannemen dat ik in principe harder kan remmen...

Aanvulling: grote vraag is natuurlijk of de ACC nog wél op tijd geremd had, als ik niet zelf had bijgeremd...

[ Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 07-01-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zal de ACC in de GTE wel overgaan tot automatische noodstop dan? Ik zie bij andere auto's (308 met pack securité) dat dát stukje als aparte functie genoemd wordt namelijk. Anderzijds, GTE is wel beetje het hippe paradepaardje, zou ook daar gewoon bij moeten zitten.

Wel uiterst zuur :( Je zou inderdaad verwachten dat een GTE, met daarbij een onmenselijke reactiesnelheid, die Citroën er makkelijk uit had kunnen remmen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ACC bij Volvo remt ook flink af, maar bij afwijking >60km/u van de ingestelde snelheid stopt ACC met zijn werking (en dus ook remmen) en mag je het zelf doen (na waarschuwing via piep en in het dashboard).
Als je overigens ACC bij Volvo hebt, heb je wel weer Full auto brake bij <80km/u. Dus als die twee samenwerken sta je als het goed is alsnog stil. Betwijfel of het bij de kortst mogelijk in te stellen afstand tot je voorligger voldoende ruimte is. Bij de tweede afstand is het zeker mogelijk, maar die afstand is in de gemiddelde NL spits te groot ivm voorkruipers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Das mooi balen MrAcid.
Mijn ACC remt toch echt behoorlijk. Vanochtend was er plots file en stond het verkeer gewoon bijna stil terwijl ik aan het versnellen was van 100 -> 130.
Mooi dat FA een melding gaf met een groot rood waarshuwings systeem en een harde piep.
Heb toen zelf geremd.
Was voor mij even schikken dat het verkeer in eens stil stond. Had het zonder FA ook opgemerkt en gered. Maar ben wel blij dat FA mee kijkt.

Deze systemen zijn wel een aanvulling. FA kan bijremmen als het merkt dat je niet genoeg de rem intrapt.
Maar of het altijd een botsing kan voorkomen? Geen id. Staat ook zo in de handleiding.

Ben iig niet van plan om het de volgende keer uit te gaan testen in een file.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Get!em schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:03:
[...]
Bij de tweede afstand is het zeker mogelijk, maar die afstand is in de gemiddelde NL spits te groot ivm voorkruipers.
Het probleem is dat een ACC eigenlijk veel dichter op je voorlogger kan rijden, maar dat het voor de inzittenden niet prettig is en dat de wet bovendien geen uitzondering maakt.

Eigenlijk ontbreekt een systeem om het vrije vlak voor je auto "af te bakenen". Een blauw flitsende laserdiode die automatisch richt op de binnenspiegel van je voorligger bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:29:
Tip: vaar niet blind op je ACC in de Golf GTE. Op m'n voorganger gereden vanmorgen. Weinig/geen schade zo op het oog. Wel kut. :(

Werd flink geremd voor me - de ACC ging ook remmen en deed dat opzich "fors". Toen schoot de "Front Assist" (volgens mij heet het zo) aan, en gaf een flinke piep. Ik heb hard bijgeremd (ABS schoot erop) maar dat mocht niet meer baten. Auto voor me was een oude Citroën, dus ik mag toch aannemen dat ik in principe harder kan remmen...

Aanvulling: grote vraag is natuurlijk of de ACC nog wél op tijd geremd had, als ik niet zelf had bijgeremd...
Je remmen zullen ongetwijfeld beter zijn, maar ik denk dat het gewicht van de GTE je ook parten speelt. Die ouwe Citroën weegt waarschijnlijk 800 kilo, jouw GTE ruim anderhalve ton...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
DarkSide schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:40:
Das mooi balen MrAcid.
Mijn ACC remt toch echt behoorlijk. Vanochtend was er plots file en stond het verkeer gewoon bijna stil terwijl ik aan het versnellen was van 100 -> 130.
Mooi dat FA een melding gaf met een groot rood waarshuwings systeem en een harde piep.
Heb toen zelf geremd.
Was voor mij even schikken dat het verkeer in eens stil stond. Had het zonder FA ook opgemerkt en gered. Maar ben wel blij dat FA mee kijkt.

Deze systemen zijn wel een aanvulling. FA kan bijremmen als het merkt dat je niet genoeg de rem intrapt.
Maar of het altijd een botsing kan voorkomen? Geen id. Staat ook zo in de handleiding.

Ben iig niet van plan om het de volgende keer uit te gaan testen in een file.
Dat lijkt me ook niet aan te raden :P

Ik zou het systeem in m'n V40 eigenlijk wel eens willen testen. Ergens op een terrein een 'muur' opbouwen van lege kartonnen dozen of piepschuim blokken of iets dergelijks. Ik ken de filmpjes wel van wat het zou moeten doen (en dan niet zoals het bekende filmpje van een S60 die gewoon op de voorligger klapt :+ ). Maar ik wil het eigenlijk wel eens zelf mee willen maken wat het echt doet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja zou leuk zijn als VW (of Volvo) een soort "test" dag zou organiseren om dit te ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kartonnen dozen geven toch nauwelijks een afdruk op je radar? Ik denk dat je een iets meer massief materiaal nodig hebt. Waterbakken zouden moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
t_captain schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:35:
Kartonnen dozen geven toch nauwelijks een afdruk op je radar? Ik denk dat je een iets meer massief materiaal nodig hebt. Waterbakken zouden moeten werken.
De radar zou dan toch een object moeten waarnemen waar je op afrijdt? Of dat kartonnen dozen zijn, een betonnen muur, waterbakken, een fietser of een auto is, in alle gevallen moet hij toch iets waarnemen (en besluiten om af te remmen als de bestuurder dat niet doet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 13:01

Wom

DarkSide schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:19:
Ja zou leuk zijn als VW (of Volvo) een soort "test" dag zou organiseren om dit te ondervinden.
Mijn werkgever zit in de automotive en we hebben een aantal testdagen gehad met al deze systemen. Echter werkte het bij de Volvo niet zo vlekkeloos omdat het systeem uitgeschakeld was na een accuwissel. Hier kwamen ze pas achter toen de XC70 in de opblaasbare vrachtauto dook :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een lege kartonnen doos is nauwelijks een obstakel. Een radar kijkt daar dwars doorheen. Als je hem zo gevoelig afstelt dat hij moet reageren op zo'n minieme footprint, krijg je allerlei spookwaarschuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Laatst online: 03-10 17:53
Zojuist nieuwe bolide ontvangen :) *O* <3

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10917073_976992355663737_1092804715174059598_n.jpg?oh=20bd8d0a8f4fd527ac006d761549852d&oe=554403F3&__gda__=1429108555_06f4c52c6414edc4eef795944f41861f

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10906260_976992405663732_3609603896208536529_n.jpg?oh=9159046242a522a7384bb56c658ea32a&oe=552481DC

Peugeot 308SW Gris Moka. Nog voor de 14%. Hij is namelijk op 30-12-2014 op naam gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

DarkSide schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:19:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Lachen die mercedes >:)
Heb wel vertrouwen in mijn golfje dat ACC en FA netzo werken als in de Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Laatst greep de V60 ook in bij de garagedeur van schoonpa :D Voelde echt alsof de wielen eronderuit vielen :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb het expres niet genomen en vertrouw er dus ook niet op. Geen ACC, Geen Lane Assist, geen automatic parking, geen front&side sensors (achter was verplicht) en geen radar.

Alhoewel ik zeker zal beamen dat een aantal technieken de veiligheid verbeteren, ben ik er principieel op tegen om techniek te gebruiken die zaken uit handen neemt die ik zelf gewoon goed moet kunnen en die ik ook gewoon geleerd heb op autorijles.

Ik merk bijvoorbeeld dat ik bij de auto van mijn vrouw vergeet de lichten uit te doen bij het uitstappen (gelukkig zit er dan nog een zoemer in) omdat ik dat niet hoef. Dat soort verneukeratieve dingen maken dat je minder alert word op zaken. Nu zijn de lichten nog niet zo'n ramp (tenzij je ze vergeet aan te zetten, maar dat zie je vanzelf als het donker word) maar ik wil niet gaan vertrouwen op zaken als ACC. Voor je het weet werkt het inderdaad niet naar behoren en zit je ergens bovenop. Zelfde als met ABS - mensen zijn door de jaren minder afstand gaan houden omdat ze zich veiliger voelen, terwijl ABS gewoon nog steeds een lapmiddel is, in principe kun je zonder ABS net zo snel stilstaan (maar dat is gewoon veel moeilijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

dat ligt er aan hoe je er tegen aankijkt of mee omgaat.
Ik zie het voornamelijk als veiligheidsverhogend. Ga er absoluut niet van uit dat mijn auto "het wel regelt".
Ik kijk en reageer altijd zelf op de situatie op de weg. Maar een paar extra ogen kan geen kwaad.
net als er iemand naast je zit.
Ga er niet harder of onverantwoordelijker van rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 17:45
HTT-Thalan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:43:
Ik heb het expres niet genomen en vertrouw er dus ook niet op. Geen ACC, Geen Lane Assist, geen automatic parking, geen front&side sensors (achter was verplicht) en geen radar.

Alhoewel ik zeker zal beamen dat een aantal technieken de veiligheid verbeteren, ben ik er principieel op tegen om techniek te gebruiken die zaken uit handen neemt die ik zelf gewoon goed moet kunnen en die ik ook gewoon geleerd heb op autorijles.

Ik merk bijvoorbeeld dat ik bij de auto van mijn vrouw vergeet de lichten uit te doen bij het uitstappen (gelukkig zit er dan nog een zoemer in) omdat ik dat niet hoef. Dat soort verneukeratieve dingen maken dat je minder alert word op zaken. Nu zijn de lichten nog niet zo'n ramp (tenzij je ze vergeet aan te zetten, maar dat zie je vanzelf als het donker word) maar ik wil niet gaan vertrouwen op zaken als ACC. Voor je het weet werkt het inderdaad niet naar behoren en zit je ergens bovenop. Zelfde als met ABS - mensen zijn door de jaren minder afstand gaan houden omdat ze zich veiliger voelen, terwijl ABS gewoon nog steeds een lapmiddel is, in principe kun je zonder ABS net zo snel stilstaan (maar dat is gewoon veel moeilijker).
Zonder ABS sta je zelfs sneller stil dan met! Alleen sta je waarschijnlijk dan ergens stil waar je niet wou stil staan terwijl je er met ABS gewoon naast had kunnen rijden.

Voor de rest kan ik je punt wel begrijpen, alleen is dat niet zo voor iedereen.
Vanaf dat je technologie, als is het ACC, FA of iets anders minder fouten maakt dan een menselijke bestuurder, is het beter. Het zal waarschijnlijk ook nog wel fouten maken.
Ik rijdt liever op wegen waar iedereen ACC/FA/Side assist/... gebruikt ipv wegen waar niemand het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DarkSide schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:47:
dat ligt er aan hoe je er tegen aankijkt of mee omgaat.
Ik zie het voornamelijk als veiligheidsverhogend. Ga er absoluut niet van uit dat mijn auto "het wel regelt".
Absoluut. Ik juich de systemen wel toe en zoek er ook een paar op mijn volgende auto maar ik geloof echt niet dat de auto alles wel voor mij regelt. Maar mocht ik tóch een moment van onoplettendheid hebben, dan maak ik dan wellicht meer kans dan zonder al die systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

t_captain schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:48:
[...]

Het probleem is dat een ACC eigenlijk veel dichter op je voorlogger kan rijden, maar dat het voor de inzittenden niet prettig is en dat de wet bovendien geen uitzondering maakt.

Eigenlijk ontbreekt een systeem om het vrije vlak voor je auto "af te bakenen". Een blauw flitsende laserdiode die automatisch richt op de binnenspiegel van je voorligger bijvoorbeeld.
Ik weet niet exact wat je bedoelt hiermee?
Ik kan bij de Volvo de afstand instellen (5 trapjes) die ACC moet houden op mijn voorligger. Staat ACC niet aan, dan is dat dezelfde afstand-instelling die gebruikt wordt voor Collission Warning lamp signaal in mijn voorruit.

Tevens kan ik als ACC aan staat en een voorligger heb binnen 100m op dezelfde rijstrook, zien welke snelheid die voorligger rijdt.

Het is overigens wel een informatie overload in het dashboard:
Op de snelheidsmeter in analoge weergave:
Eigen snelheid --> oranje wijzertje
Cruise control snelheid/ACC --> groene wijzertje
Snelheid die afgelezen wordt door verkeersbordenlezer --> rood pijltje
Snelheid die je voorligger heeft --> witte streep vanaf eigen snelheid naar beneden toe naar snelheid van voorligger.

Daarnaast zie je of hij "gelocked" is op een voorligger, of er in de verte alvast eentje ziet (binnen 100m). ( op dashboard: gehele auto heeft kleur of alleen omtrek auto is wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Cloud schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:35:
Je zou inderdaad verwachten dat een GTE, met daarbij een onmenselijke reactiesnelheid, die Citroën er makkelijk uit had kunnen remmen.
De GTE reageert veel sneller op de Citroën, maar de bestuurder kan voorbij de Citroën kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Laatst online: 17:24
Ik vertrouw absoluut op mijn ACC, maar in sommige situaties kan de auto fysiek gewoon niet hard genoeg remmen om op tijd te kunnen stoppen. Maar dat zou een bestuurder zelf zonder ACC ook niet lukken. Ik heb weleens een slipcursus gedaan en daarbij is mij duidelijk geworden dat ondanks rembekrachtiging etc. de druk waarmee je remt ook zeker mee speelt, we moesten letterlijk op de rem stampen! Wat dat betreft denk ik dat zo'n pre-crash safety (weet niet precies hoe het heet) zeker zal helpen: je voelt dat de remmen zich schrap zetten.

De enige remedie is: afstand houden (of: afstand die de ACC aanhoudt vergroten)...

Wel heb ik gemerkt dat een belangrijk nadeel van de ACC t.o.v. mijzelf is, dat hij niet verder dan kijken dan de achterbumper van mijn voorligger. Ikzelf zie dat er 5 auto's verderop al geremd wordt en wil dan al vaart minderen, terwijl de ACC door duwt totdat mijn voorligger vaart mindert.

Een technisch hulpmiddel niet willen omdat je daardoor minder alert wordt en het zaken uit handen neemt die je zelf ook kunt, vind ik persoonlijk een kul argument. Je hebt zelf een reactietijd van 1 seconde en die van de computer is echt vele malen sneller. Daarnaast zijn veel van deze systemen er (ook) voor comfort: ACC is gewoon erg prettig in de file en als bonus kán het je helpen om een ongeval te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jeroen V schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:36:

[afbeelding]

Zie 't plaatje nu pas :o

Sjieke bak hoor, zo'n Fünfer !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Collega van me had zijn nieuwe 4 serie laatst uitgeleverd gekregen. Meen een 435d ofzo. Metallic zwart, automaat, beige leer en een shitload aan opties. Auto van 75k met 25% bijtelling :X
Maar hij had dat er voorover, en ik begrijp hem wel :)

Vandaag offerte gekregen voor de Octavia EBL, viel me alles mee. Zou me netto 350 in de maand gaan kosten, en dan heeft ie bijna full options.

Pagina: 1 ... 13 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.