Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.741 views

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 23:22
zonoskar schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:57:
[...]

Wat vind jij van de overstap? Met name wegligging. Ik vind de Volvo veel beter in de bochten liggen. Dat had ik niet verwacht van Audi, het merk heeft toch een sportief karakter. De Volvo is ook veel stiller. Je rijdt met de D4 wel heel erg snel te hard.

/edit: ik had de A1 met sportonderstel, de V40 met normaal onderstel.
Wat bedoel je precies met beter in de bocht liggen, breekt hij later uit? En zijn de banden vergelijkbaar die er nu om liggen? Want dat kan ook al een heel verschil maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 25-12-2014 13:44 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ook beetje appels met peren vergelijken he.. pfff..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 23:22
Tylen schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:16:
Ook beetje appels met peren vergelijken he.. pfff..
Dan nog, zou verwachten dat een A1 met 'sportonderstel' juist later uitbreekt dan een V40 D4 en ook harder over een rotonde kan worden gejaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:13
zonoskar schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:57:
[...]

Wat vind jij van de overstap? Met name wegligging. Ik vind de Volvo veel beter in de bochten liggen. Dat had ik niet verwacht van Audi, het merk heeft toch een sportief karakter. De Volvo is ook veel stiller. Je rijdt met de D4 wel heel erg snel te hard.

/edit: ik had de A1 met sportonderstel, de V40 met normaal onderstel.
Ik vond de A1 juist beter op de weg liggen, maar ik had dan ook het s-line onderstel en 18" eronder.
Bij de V40 heb ik alleen maar 18", geen sport onderstel.

Het is met name het gewicht van de D4 die hem dwars zit, de neus is echt veel zwaarder waardoor je eerder (het gevoel van) onderstuur krijgt. De A1 kon ik echt als een kart mee rijden.
Desalniettemin heb ik zeker geen spijt, want hij is idd veel stiller, rijdt lekkerder op langere stukken, en ja, dat vermogen he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind juist de V40 beter liggen, met name op niet al te krappe bochten, zoals een oprit naar de snelweg. Maar ook rotondes gaan naar mijn gevoel beter. Bij de A1 had ik nooit het gevoel er het meeste uit te kunnen halen, maar misschien heeft het ook wel te maken met de Stronic die nooit in de juiste versnelling stond. De V40 geeft me veel meer vertrouwen, net als de Seat Leon die ik voor de A1 had. Misschien kan ik gewoon niet rijden ;) De V40 staat overigens op Pirelli en de A1 op Vredestein.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Hoe verhoud zich e.e.a. tot een 1-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Daar kan ik wel antwoord op geven: ik heb namelijk een 116d als daily, waarbij ik soms ook afwissel met een V40 D2.

De 1-serie ligt strakker in de bocht en je kan er op droog asfalt heel rauw mee rijden, daarnaast schakelt en stuurt de 1-serie directer, je voelt alles wat beter. Motorisch is het dieselblok van de BMW ook wel anders, waarbij de BMW wat meer aanvoelt als een benzinemotor (het koppel wordt over het hele bereik uitgesmeerd in plaats van alleen aan het begin), de Volvo heeft een goede dieselmotor waar ik niet veel op aan te merken heb.

De V40 is daarentegen een echte cruise-auto, wat zachter afgeveerd maar absoluut niet vervelend. Stuurgevoel is wat meer onderdrukt en ook het schakelen gaat lekker en trefzeker. Al met al heb je wat meer contact met de auto en het wegdek als je met de BMW op stap bent, met de Volvo kan je heerlijke afstanden afleggen zonder een centje pijn. Beiden auto's vind ik lekker rijden, toekomstige auto wordt waarschijnlijk wel één van het type cruise-auto, in mijn optiek daagt de BMW me soms teveel uit.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:47

Fab1Man

Live life to the fullest

Houd er rekening mee dat de D4 het koppel tevens heeft uitgesmeerd vanaf ongeveer 1750 toeren tot aan 4500. De D4 schakelt anders en ligt qua onderstel (dynamic chassis D4 t.o.v. touring chassis D2) ook anders op de weg. Met de standaard vering is deze al behoorlijk stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Omdat ik een nieuwe auto kan kiezen heb ik maar een offerte aangevraagd van de hybride Audi A3 e-tron (configuratie code: ACKC777I voor de liefhebbers).

Volgens de reviews is het een fijne auto maar ik heb er nog niet mee gereden. Belangrijkste reden waarom ik op de Audi ben uitgekomen is natuurlijk de aantrekkelijke 7% bijtelling.

Voor mij zijn geen van de andere modellen in de 7%/14% categorieën interessant/betaalbaar met uitzondering van eventueel de Lexus ct200h. Ik krijg alleen de indruk dat enkel de standaard versie van de lexus 14% is en dat dit niet geldt voor bijvoorbeeld de luxury line?

Kan iemand dit bevestigen? Dat scheelt mij namelijk een proefrit :)

Belangrijke vraag voor mij is de volgende: Wat is er bekend over modellen die er nog aan zitten te komen in de komende maanden? Dus nieuwe modellen, ofwel modellen die met een beetje tunen net in de 14% gaan vallen?

Misschien dat de echte auto fanaten hier over kunnen speculeren? Heeft het zin om te wachten of kan ik als de offerte binnen het budget valt net zo goed maar meteen bestellen?

[ Voor 1% gewijzigd door Frietzegger op 27-12-2014 00:07 . Reden: Direct link naar configuratie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik kreeg te horen dat Volvo de V40 D4 weer in de 14% gaat krijgen, maar dan met minder vermogen. Details kon de verkoper mij niet geven, evenmin een datum.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
Frietzegger schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:54:
Omdat ik een nieuwe auto kan kiezen heb ik maar een offerte aangevraagd van de hybride Audi A3 e-tron (configuratie code: ACKC777I voor de liefhebbers).

Volgens de reviews is het een fijne auto maar ik heb er nog niet mee gereden. Belangrijkste reden waarom ik op de Audi ben uitgekomen is natuurlijk de aantrekkelijke 7% bijtelling.

Voor mij zijn geen van de andere modellen in de 7%/14% categorieën interessant/betaalbaar met uitzondering van eventueel de Lexus ct200h. Ik krijg alleen de indruk dat enkel de standaard versie van de lexus 14% is en dat dit niet geldt voor bijvoorbeeld de luxury line?

Kan iemand dit bevestigen? Dat scheelt mij namelijk een proefrit :)

Belangrijke vraag voor mij is de volgende: Wat is er bekend over modellen die er nog aan zitten te komen in de komende maanden? Dus nieuwe modellen, ofwel modellen die met een beetje tunen net in de 14% gaan vallen.

Misschien dat de echte auto fanaten hier over kunnen speculeren? Heeft het zin om te wachten of kan ik als de offerte binnen het budget valt net zo goed maar meteen bestellen?
Klopt inderdaad van die ct200h. De basisuitvoering heeft een co2 uitstoot van 82 gram meegekregen, de andere uitvoeringen zitten op 88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tankiej schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:55:
[...]

Klopt inderdaad van die ct200h. De basisuitvoering heeft een co2 uitstoot van 82 gram meegekregen, de andere uitvoeringen zitten op 88.
Ok bedankt, daar was ik al bang voor. Die basisuitvoering vind ik niet interessant want daar kan je bijvoorbeeld geen leren bekleding bij nemen. Vreemd ook eigenlijk want wat zou dat nou met de uitstoot doen.

Dan hoop ik maar dat die audi een beetje gunstig is in de lease. Heb eigenlijk niets met het merk maar het ziet er allemaal wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:20
Volkswagen Golf GTE is hetzelfde idee, alleen dan van VW.

Van binnen net wat ruimer dan de A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

Frietzegger schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:23:
[...]

Ok bedankt, daar was ik al bang voor. Die basisuitvoering vind ik niet interessant want daar kan je bijvoorbeeld geen leren bekleding bij nemen. Vreemd ook eigenlijk want wat zou dat nou met de uitstoot doen.
Dat is achteraf ook nog wel gemakkelijk in te laten bouwen... Maar heeft de 14% variant niet erg kleine wielen? Wat dan ook weer achteraf gewijzigd kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
Frietzegger schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:23:
[...]

Dan hoop ik maar dat die audi een beetje gunstig is in de lease. Heb eigenlijk niets met het merk maar het ziet er allemaal wel goed uit.
Hmm, ik zat net bij Autoweek te kijken. De prijslijst van Lexus zelf zegt dat de Business line ook 14% bijtelling heeft in 2015. Ook staat daar dat je in de basis en Business line wel lederen bekleding kan kiezen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Leer en groter velgen kunnen sowieso achteraf ook nog, dan hou je gewoon 14%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:32

vhal

ಠ_ಠ

Frietzegger schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:54:

Ik denk niet dat de echte autofanaten als eerst kijken naar de bijtelling... ;)

Wel een nette kleur trouwens !

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

vhal schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:22:
[...]

Ik denk niet dat de echte autofanaten als eerst kijken naar de bijtelling... ;)

Wel een nette kleur trouwens !
Nouja, wel een beetje. Ik kijk naar de totale kosten en als ik voor hetzelfde bedrag "meer auto" (dat zit hem voor mij niet in de grootte of veel pk's maar in opties, comfort en kwaliteit en uitstraling van het interieur) kan krijgen, dan neem ik ook liever een 7%-auto.
Ik heb geen leasebudget waar ik rekening mee moet houden, maar let wel op de kosten. Een A3 e-tron is dan een aantrekkelijke keuze, omdat je daarmee ten opzichte van een vergelijkbare auto zo 250 euro netto bespaart door de lagere bijtelling. Voor dat bedrag heb ik wat extra opties gekozen.

Mijn e-tron is trouwens afgelopen maand besteld en de verwachte levertijd is eind mei :o

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:59:
We hebben het hier over de sportcontacts, right? Die komen in de reviews geweldig naar voren, zelfs op 'heavy rain' als ik de schrijvers mag geloven. Rechtoe-rechtaan scores zijn sowieso beter dan de klebers die ik voor de winter heb. De auto is qua onderstel echt wel in staat bochten te vreten, het zijn momenteel echt mijn banden die een rustigere rijstijl afdwingen (en meer volgafstand).
Dan heb jij waarschijnlijk dezelfde Kléber Krisalp HP2 banden als dat ik onder m'n Golf heb liggen. ANWB Test van '11/'12 komen de banden ansincht niet verkeerd uit naar voren, ook al heb ik een andere maat dan de geteste uitvoering (225/45VR17 vs, de geteste 195/65TR15).

Ben vandaag met die banden terug gekomen vanuit Val Thorens (Fr.) en heb er eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee. 1050Km. in 9½ uur terwijl ik onderweg eigenlijk alleen maar sneeuw gezien heb op de snelwegen. Alleen het stuk tussen Luik en Maastricht was sneeuwvrij :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:59:
We hebben het hier over de sportcontacts, right? Die komen in de reviews geweldig naar voren, zelfs op 'heavy rain' als ik de schrijvers mag geloven. Rechtoe-rechtaan scores zijn sowieso beter dan de klebers die ik voor de winter heb. De auto is qua onderstel echt wel in staat bochten te vreten, het zijn momenteel echt mijn banden die een rustigere rijstijl afdwingen (en meer volgafstand).
Dan heb jij waarschijnlijk dezelfde Kléber Krisalp HP2 banden als dat ik onder m'n Golf heb liggen. ANWB Test van '11/'12 komen de banden ansincht niet verkeerd uit naar voren, ook al heb ik een andere maat/snelheidscategorie dan de geteste uitvoering (225/45VR17 vs, de geteste 195/65TR15).

Ben vandaag met die banden terug gekomen vanuit Val Thorens (Fr.) en heb er eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee. 1050Km. in 9½ uur terwijl ik onderweg alleen maar sneeuw gezien heb op de snelwegen. Alleen het stuk tussen Luik en Maastricht was sneeuwvrij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto. Wegens de komst van een kleine meid is de V40 D2 2012 toch wel erg klein geworden. Nu ben ik aan het kijken naar een BMW 3 serie Touring of een Volkswagen Passat Variant.

De Octavia is afgevallen vanwege toch een tikkeltje saaie uitstraling. Hetzelfde geld voor de 308 SW. Daar vind ik ook het stuur te klein. A4/Superb komen nog nieuwe modellen aan maar prijs etc nog niet bekend. Huidige A4 is erg klein.

Nu zit ik te twijfelen om praktisch of emotie. De 3 serie rijdt beter maar is een stuk compacter qua binnenruimte dan de Passat. Het jammere is de 3 serie nog een facelift krijgt en ik dat niet haal. Ik wil er toch zeker minimaal 3 jaar weer mee doen.

Heeft iemand advies of ervaring in een soortgelijke keuze?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De gefacellifte Peugeot 508 SW misschien als alternatief? Als Bluelease editie zit een peugeot altijd érg goed in z'n uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die peug heeft helaas nog steeds die robotbak in veel van hun modellen. Is wel iets om rekening mee te houden.
Verder de vraag wat je saai vind aan de Octavia. Zoek maar eens een Octavia Elegance businessline op die verlaagd is en op 18" staat. Dynamicpakket met sportstoelen er in, leuk kleurtje er op en gaan. Weinig saais aan zo hoor.

Geef wel eerlijk toe dat een standaard Octavia een beetje een saaie bak is die te hoog op zijn poten staat. Maar daar is wat aan te doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 09:51
The Eagle schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:05:
Die peug heeft helaas nog steeds die robotbak in veel van hun modellen. Is wel iets om rekening mee te houden.
De 508 (en 308) hebben tegenwoordig gewoon een prima automaat icm de vernieuwde 2.0 HDI (150 of 180pk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:23
HekkeySE schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:03:
.

Nu zit ik te twijfelen om praktisch of emotie. De 3 serie rijdt beter maar is een stuk compacter qua binnenruimte dan de Passat. Het jammere is de 3 serie nog een facelift krijgt en ik dat niet haal. Ik wil er toch zeker minimaal 3 jaar weer mee doen.

nieuwe C klasse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Seat leon ST!

Ruime station, goeie prijs kwaliteit verhouding en wat mij betreft veel sportiever voorkomen dan de octavia.

En wel VAG: ergonomisch dik in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:32

vhal

ಠ_ಠ

The Eagle schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:05:
Verder de vraag wat je saai vind aan de Octavia. Zoek maar eens een Octavia Elegance businessline op die verlaagd is en op 18" staat. Dynamicpakket met sportstoelen er in, leuk kleurtje er op en gaan. Weinig saais aan zo hoor.

Geef wel eerlijk toe dat een standaard Octavia een beetje een saaie bak is die te hoog op zijn poten staat. Maar daar is wat aan te doen :)
De Octavia zou sowieso al zo moeten zijn ipv de huidige ophoogwater Greenlines die je overal ziet. In de folders staat hij wel mooi, je komt van een koude kermis terug als je je eigen auto zo hoog op z'n pootjes ziet staan (zelfs met het verlagingspakket). Maar als hij eenmaal wat lager staat is het best een leuke auto :)

Het doet mij wel weer denken aan de huidige Opel Astra 5-deurs waar je bijna 20" wielen onder moet leggen om de wielkasten een beetje op te vullen 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto. Wegens de komst van een kleine meid is de V40 D2 2012 toch wel erg klein geworden. Nu ben ik aan het kijken naar een BMW 3 serie Touring of een Volkswagen Passat Variant.

De Octavia is afgevallen vanwege toch een tikkeltje saaie uitstraling. Hetzelfde geld voor de 308 SW. Daar vind ik ook het stuur te klein. A4/Superb komen nog nieuwe modellen aan maar prijs etc nog niet bekend. Huidige A4 is erg klein.

Hier ook lang zitten twijfelen tussen een Passat Variant 2.0 TDI Highline en een 318d GT. De Passat heeft het uiteindelijk gehaald, een stuk beter afgewerkt, voor dezelfde prijs een hele hoop meer features (Highline, ACC, cameras,...) tov een even dure vrij kale 3GT (+metaalkleur GPS en RTTI en je bent aan de prijs van de uiteindelijke Passat).
Met beiden een proefrit gaan maken. De Passat is gewoon een heel degelijke auto, niks echt spannends, wel heel fijn om in te zitten. Rijdt zeer comfortabel en is een stukje sneller dan de 3GT en een heel pak lichter. Op vlak van dynamiek is de Passat eigenlijk totaal niet te vergelijken met de 3GT. Dat is en blijft natuurlijk wel een bmw en het rijdt ook zo.

Uiteindelijk is het de passat geworden, een 2.0TDI Highline met handbak in harvard blue met als enige opties Business Pack pro (GPS Discover Pro), volwaardig alu reservewiel en verdonkerde ruiten.
Al hetgene wat anders leuk is, zit al in de Highline (in Belgie toch) en dan gaat het over ACC, verwarmde zetels/voorruit/stuurwiel, Active Info display, parkeersensoren voor/achter achteruitrijcamera,...

Als je dat op de 3GT ook allemaal wilt was ik ver over budget gegaan. Daarnaast is in Belgie de passat fiscaal een stuk interessanter dan de 3GT wegens de lage co2 uitstoot: 107gr/km vs 119gr/km voor de 3GT. (ook de reden waarom er geen DSG in kwam)
Daarnaast is de koffer van de 3GT een stuk kleiner en minder praktisch, als je dan weer eens iets wat groter moet vervoeren dan is een grote praktische koffer toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De nieuw Passat staat ook hoog op mijn lijstje. Maar dan wel omdat ze een scherm gebruiken als dashboard (is wel een optie). Alleen daarom al wil ik hem. Zo vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:29

DarkSide

theres no place like ::1

ja dat lijkt me idd ook erg vet.
Wie weet over een 4 a 5 jaar ook beschikbaar in de golf/octavia/leon.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
Tylen schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:18:
De nieuw Passat staat ook hoog op mijn lijstje. Maar dan wel omdat ze een scherm gebruiken als dashboard (is wel een optie). Alleen daarom al wil ik hem. Zo vet :)
In belgie is dat dus standaard op de Highline. Een vrij gewaagde gok want niet iedereen staat denk ik te springen voor dergelijk scherm.
Daarnaast valt het me op dat er serieus wat verschilt tussen de verschillende mogelijke opties en standaarduitrusting tussen BE, NL en DE. Dat display bijvoorbeeld is standaard, maar ook ACC is standaard op alle modellen (net als bij alle modellen van de golf hier)

De enigste manier om de traffic info en andere car net diensten te laten werken op de Passat hier in BE is door een hotspot te maken met je telefoon en er met je navi er mee te verbinden. 8)7 Dag batterij... Dat word dus een dedicated gsm a la Moto E voor data erin leggen aan de stroom. ;(
In DE heb je de optie om een eigen sim er in te steken en de navi het werk te laten doen. Of zelfs met rSAP de navi de internetverbinding te regelen met de sim kaart in je gsm.

[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 28-12-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:58:
[...]

Dan heb jij waarschijnlijk dezelfde Kléber Krisalp HP2 banden als dat ik onder m'n Golf heb liggen. ANWB Test van '11/'12 komen de banden ansincht niet verkeerd uit naar voren, ook al heb ik een andere maat/snelheidscategorie dan de geteste uitvoering (225/45VR17 vs, de geteste 195/65TR15).

Ben vandaag met die banden terug gekomen vanuit Val Thorens (Fr.) en heb er eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee. 1050Km. in 9½ uur terwijl ik onderweg alleen maar sneeuw gezien heb op de snelwegen. Alleen het stuk tussen Luik en Maastricht was sneeuwvrij :P
Ik heb er vandaag even een flink stuk besneeuwd wegdek mee gepakt - ijs, sneeuw en slush, alles. Ook door de modder (in het bos) op stukken waar de weg echt slecht begaanbaar was, en gek genoeg doen ze het daar inderdaad erg goed. Het is puur natte, niet echt koude situaties waar ze te wensen over laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Laatst online: 13:34
AndRo555 schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:36:
[...]

In belgie is dat dus standaard op de Highline. Een vrij gewaagde gok want niet iedereen staat denk ik te springen voor dergelijk scherm.
Daarnaast valt het me op dat er serieus wat verschilt tussen de verschillende mogelijke opties en standaarduitrusting tussen BE, NL en DE. Dat display bijvoorbeeld is standaard, maar ook ACC is standaard op alle modellen (net als bij alle modellen van de golf hier)

De enigste manier om de traffic info en andere car net diensten te laten werken op de Passat hier in BE is door een hotspot te maken met je telefoon en er met je navi er mee te verbinden. 8)7 Dag batterij... Dat word dus een dedicated gsm a la Moto E voor data erin leggen aan de stroom. ;(
In DE heb je de optie om een eigen sim er in te steken en de navi het werk te laten doen. Of zelfs met rSAP de navi de internetverbinding te regelen met de sim kaart in je gsm.
Ook in NL (althans bij de Golf VII) kun je met telefoonvoorbereiding Premium een SIM in de auto steken óf met rSAP de GSM zender van de auto gebruiken. De auto wordt dan een WiFi access point waarmee je GSM weer verbinding kan maken. Dit spaart juist de accu van de GSM! Wellicht is dit niet meer mogelijk op de Passat omdat rSAP een beetje een verlaten protocol is, maar het werkt perfect!

De online verkeersinfo is trouwens een absolute aanrader, mega verbetering t.o.v. TMC.

[ Voor 3% gewijzigd door Roekeloos op 28-12-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
De Premium telefoon met de functies die jij opnoemt (rSAP of aparte sim) zijn ook mogelijk in Duitsland. In Belgie heeft de D'Ieteren ervoor gekozen om die optie niet aan te bieden omdat er te weinig vraag naar is :? .

Die verkeersinfo zit er bij mij nu ook op. Maar voor het internet zal er niets anders opzitten dan mijn hotspot van mijn gsm opzetten. Of een aparte gsm ervoor gebruiken. USB levert naar het schijnt 1.6A dus genoeg om niet achteruit te gaan op batterijniveau.
Jammer dat er dus geen rSAP of extra sim slot op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

rSAP word maar door heel weinig telefoons ondersteund. En is daarom al een slechte optie vind ik (al is het principe wel goed).
Ik zou graag willen dat de auto gewoon verbinding kon maken met mijn telefoon voor een internet verbinding.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
Iets als BT tethering zou ideaal zijn, je telefoon is toch al verbonden voor bel toepassingen dus de batterij hit is minimaal. En vrij veel telefoons ondersteunen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja het moet mogelijk zijn om de telefoon met BT te verbinden voor het bellen en audio streamen.
En dan een ander apparaat met BT voor data (zoals een smartwatch)
Dan ben je klaar. En met BT 4.0 is het verbruik ook beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het TMC protocol is nog steeds het beste protocol wat er voor actuele verkeersinfo gebruikt kan worden. Het is alleen jammer dat de radiostations er niet allemaal aan mee willen werken én dus het RDS/TMC protocol volledig gaan gebruiken, het is voor hén helaas geen primaire aangelegenheid.

Die info via internet ontsluitingen in de auto is allemaal leuk en aardig maar feitelijk helemaal nergens voor nodig.

TMC/RDS werkt ook (gratis!) in een 20 jaar oude Dacia van een paar knaken op een aftermarket radio van 3 tientjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 28-12-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
Ik weet niet of ik TMC (zelfs goed geïmplementeerd) boven internet zou plaatsen. Je bent dan immers afhankelijk van de radiostations terwijl een autofabrikant misschien liever traffic google maps, waze of nog andere aanbieders wil kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ook met een internetaansluiting in je auto ben je afhankelijk van......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
Ook, inderdaad, maar niet landsgebonden. Je kan perfect 1 traffic provider hebben via internet, met TMC is dat nogal moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Niet helemaal. Wel beetje. Hier ik, vr, baby en kleuter. Octavia gereden, fijne auto moet ik zeggen. Veel ruimte en veel handigheidjes. Lang getwijfeld of ik 'm weer zou nemen, maar wil toch weer eens iets anders.

Lease je in België misschien? BMW touring is toch altijd 25%? Dat scheelt al een boel natuurlijk buiten de toch al stevige prijs en het force leasebedrag dat meestal aan een BMW gekoppeld zit.

Passat staat hoog op mijn lijst. Ik probeer te wachten op de GTE. Is ruim, luxe en 20% diesel, 7%GTE.
En wat Tylen zegt: active info vind ik een mooie gimmick. ACC+file assistent spreekt me ook erg aan.

Ook al genoemd: C klasse estate. C180 lease edition, erg compleet en mooie verschijning. Maar mss niet je stijl als je naar BMW lonkt qua rijgedrag.

Mazda 6 sportbreak? Luxe, ruim

Of iets heel anders: Mazda CX5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 20:53
Shabaaamm... daar is ie dan hoor de ultrasnelle dikke greenline 14% :) ... zonder gekheid, top auto!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PHalIr8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4M1NwSu.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Top kleurtje en mooie velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Mooie wagen! Een van de laatste met dit type kenteken denk ik. (ben eigenlijk wel benieuwd wat ik ga krijgen, de mijne wordt dinsdag de 6de geleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

AndRo555 schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:47:
Ik weet niet of ik TMC (zelfs goed geïmplementeerd) boven internet zou plaatsen. Je bent dan immers afhankelijk van de radiostations terwijl een autofabrikant misschien liever traffic google maps, waze of nog andere aanbieders wil kunnen gebruiken.
Ik heb rondgereden met de Navigatie van Here+maps met live traffic via internet, via een Nokia Lumia telefoon en rij nu rond met here+ maps in de volvo unit met TMC.
Het verkeer verschilt in NL niet echt qua kwaliteit. Ze hebben beide hun actualiteit redelijk en beide hun nauwkeurigheid redelijk. Binnenwegen/afsluitingen/afritten het zit in beide erin. Beide zijn dan ook gewoon gebaseerd op VID info.

Heb je de providers die 'eigen' informatie inwinnen en dat combineren, zoals google/waze en flitsmeister, tomtom, dan kom je nog tot iets meer detail, maar ik betwijfel of dat je vele minuten gaat schelen. Hooguit in een situatie dat er een pas gevormde blokkade is op je route en je bij genoeg actualiteit nog de kans hebt om om te rijden.

TMC heeft bij mij nu een vrij constant bereik van meerdere stations tegelijk en in combinatie met de voorleesfunctie lijkt het net alsof je altijd persoonlijke filemeldingen krijgt, zodat je ook nog zelf kunt handelen ;) . Dat laatste is bijv handig als je uit ervaring weet dat een file op een bepaalde plek meer is dan de paar minuten vertraging die het systeem ziet om de route op te baseren/navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen V schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:27:
Mooie wagen! Een van de laatste met dit type kenteken denk ik. (ben eigenlijk wel benieuwd wat ik ga krijgen, de mijne wordt dinsdag de 6de geleverd)
Dit gaat hem worden;

http://kenteken.tv/kentek...?voorspeldatum=06-01-2015

;) Gaat nog wel ff duren voordat de "oude" combinaties op zijn hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 29 december 2014 @ 08:30:
Shabaaamm... daar is ie dan hoor de ultrasnelle dikke greenline 14% :) ... zonder gekheid, top auto!

[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je deze laten verlagen af fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Af-fabriek verlagen kan niet, wel als "accessoire" bij de dealer. Betreft de bekende Eibach verlaging.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:41:
[...]

Dit gaat hem worden;

Haha, grappig, wist niet eens dat een dergelijke site bestond.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

renzo4000 schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:47:
Af-fabriek verlagen kan niet, wel als "accessoire" bij de dealer. Betreft de bekende Eibach verlaging.
Das 18" toch? Welke velgen zijn dat? Staat hem goed idd :)
* The Eagle ook in de run voor Metal Grey, verlaagsetje en 18", maar dan op een EBL met DSG :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Volgens mij zijn het die Golus velgen. In de folder niet mooi maar zo op de auto staat best goed inderdaad. Heeft iemand daadwerkelijk test gereden met een verlaagde Octavia? Vraag me namelijk af in hoeverre de auto er stugger van wordt (i.c.m. 17" dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het zijn inderdaad de Golus velgen. Ik heb voor mijn GL nog een redelijke meerprijs betaald (ik dacht rond de €900 met inleveren van de oude velgen). Ik heb bewust gekozen voor de Golus omdat bijna iedereen voor de 18" Alaris is gegaan. Op de Golus zie je ze ook bijna niet rijden. Ik moet wel zeggen dat de verlaging de velgen ook veel beter doen uitkomen.

Wat betreft de verlaging zelf, de auto staat 30-40mm lager en dat is te zien en te merken. De wegligging herken ik bijna niet meer terug in positieve zin. De auto stuurt veel directer, stabieler en sportiever. Het comfort wordt iets minder maar je krijgt er veel feedback voor terug en dat vind ik toch wel erg prettig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk mijn auto niet meer verlagen. Het is voor even leuk maar het gemis aan comfort weegt (voor mij) toch zwaarder op de langere termijn. Altijd opletten met stoepranden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Je Greenline is standaard toch al verlaagd cq. heeft een sportonderstel vanwege de uitstoot en 14% :?

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 29-12-2014 13:46 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Association
Dat is toch strict persoonlijk, ik rijd gemiddeld 40.000/50.000 per jaar en heb ook bij mijn vorige verlaagde auto geen centje pijn. Ik stoorde mij enorm aan het rijdgedrag van de standaard octavia GL met 16" ballonbandjes ... Toen ik er een met 18" zonder verlaging mee kreeg was dit al een stuk beter dus was overtuigd dat de Eibachs het probleem volledig zouden wegnemen, dat is gelukt!

Wat betreft stoeprandjes, geen last van ... dan moet je toch echt richting een verlaging van 5 cm of meer gaan. Daarnaast duikt de auto veel minder waardoor ik juist in staat ben strakker over drempels te gaan dan het gewaggel van de standaard veren.

@JB nee dat is niet het geval. Daar is heel even sprake van geweest maar iig niet door de importeur (PON) toegevoegd aan de standaard GL's. Je moet dus echt achteraf dit laten doen.

[ Voor 12% gewijzigd door renzo4000 op 29-12-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Schimanski81 schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:57:
Volgens mij zijn het die Golus velgen. In de folder niet mooi maar zo op de auto staat best goed inderdaad. Heeft iemand daadwerkelijk test gereden met een verlaagde Octavia? Vraag me namelijk af in hoeverre de auto er stugger van wordt (i.c.m. 17" dan).
Ja, heb ik. 18", verlaagd, dynamic pakket (sportstoelen) en DSG proefgereden. Rijdt heerlijk. Stuurt strakker dan mijn huidige A3 SB, kon er ook sneller een doordraaier mee door, en voelt qua wegligging net als de A3. Dealer gaf ook aan dat veel Audi rijders voor een dergelijke combi (18" en verlaagd) kiezen omdat dat veel op Audi lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Vandaag mijn nieuwe auto mogen ophalen.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ebfnkg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/rmlmwi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/fmrwr7.jpg

Eerste indruk is: Geweldig.
Lekker stoelen. Rijdt heerlijk. En ACC doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Very nice! Mooie kleur ook. Dat panoramadak in de Variant is nog wat mooier dan in de gewone Golf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:41:
[...]

Dit gaat hem worden;

Leuk zo'n site.
Als die kentekenvoorspeller een beetje accuraat is, wordt sidecode 9 eind april van kracht. Dan krijgen we dus een nieuw soort kenteken op de weg: XX-999-X (hoewel deze niet helemaal nieuw is, bestelbusjes rijden er al mee rond).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

MrAcid schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:29:
Very nice! Mooie kleur ook. Dat panoramadak in de Variant is nog wat mooier dan in de gewone Golf. :)
Ja is lekker groot. kinderen vinden het ook geweldig.
(alleen jammer dat ik mijn brillenhouder nu kwijt ben (volgens mij past dit best))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DarkSide schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:11:
[...]

Ja is lekker groot. kinderen vinden het ook geweldig.
(alleen jammer dat ik mijn brillenhouder nu kwijt ben (volgens mij past dit best))
Dacht dat ik hem bij mijn Golf GTE ook niet zo krijgen ivm het panoramadak, maar die zat er toch gewoon in. Het past dus wel, maar het panoramadak van de Variant is wel weer iets anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Bedankt iedereen! Toch de keuze gemaakt voor de VW nav diverse proefritten. De ruimte, nieuwe gadgets etc hebben de doorslag gegeven. Vandaag besteld.
Zit alleen nog na te denken over de kleur van de bekleding. Lastig.

Volkswagen Passat Variant B8 1.6 TDI 120PK BMT 7-DSG Highline
- Night Blue Metallic
- 17" London
- Lederen interieur Nappa met comfortstoelen voor
- Verkeersbordherkenning
- Active info display
- Area view
- LED verlichting plus
- Easy open pakket
- Executive plus pakket
- Advance pakket
- Bestuudersassistentiepakket plus
- Telefoonvoorbereiding premium
- Verwarmbare en warmtewerende voorruit
- Zonder motor- en typeaanduiding

[ Voor 8% gewijzigd door HekkeySE op 31-12-2014 15:26 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Das geen goedkope auto ;) Mooie keuze hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Goede keuze HekkeySE. Mooie complete uitvoering zo.

Wat is precies de meerwaarde van het Bestuurdersassistentie pakket? Ik zie een Multifunctionele camera, wat houdt dit precies in?

Het Easy open pakket staat niet vermeld in de configurator van VW zo ver ik kan zien. Wat houdt dit precies in (kan wel gokken op het voetje onder de achterbumper :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
RomeoJ schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:51:
Goede keuze HekkeySE. Mooie complete uitvoering zo.

Wat is precies de meerwaarde van het Bestuurdersassistentie pakket? Ik zie een Multifunctionele camera, wat houdt dit precies in?

Het Easy open pakket staat niet vermeld in de configurator van VW zo ver ik kan zien. Wat houdt dit precies in (kan wel gokken op het voetje onder de achterbumper :)).
Dit zit er in het bestuurdersassistentie pakket plus:

- grootlicht assistent
- automatische uitschakeling grootlicht bij naderend verkeer
- multifunctionele camera
Voetgangers bescherming
- herkent voetgangers
- vermijdt of vermindert een ongeval door middel van waarschuwing
of ingreep
Side Assist plus
- waarschuwt de bestuurder via optisch signaal in de buitenspiegel indien
er een object zich in de dode hoek bevindt.
- dodehoeksensor bij uitparkeren haaks parkeervak
File assistent inclusief Side Assist Plus
- automatisch volgen voorganger in files
- automatisch gas geven, en remmen tussen 0-60 km/h, en sturen in rijbaan
- maakt gebruik van Adaptive Cruise Control en Lane Assist
Emergency Assist
- gedeeltelijke overname van de auto in medisch noodgeval

Bij mij gaat het voornamelijk om automatisch filerijden. :)
Easy open is inderdaad automatische kofferbakklep met sensor.

Bekleding wordt denk ik toch Beige St. Tropez leren bekleding en Olive zijdeglans houtinleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:17
DarkSide schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:12:
Vandaag mijn nieuwe auto mogen ophalen.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Eerste indruk is: Geweldig.
Lekker stoelen. Rijdt heerlijk. En ACC doet het prima.
Mooie wagen. Ik krijg bijna dezelfde. Night blue kleur. Heb je ook Dynaudio? Zo ja bevalt het?

Mijne komt pas in maart is de verwachting.

Heel veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb hier het Dynaudio systeem in een witte hatchback zitten in combinatie met het Discover Pro systeem en dat bevalt uitermate goed. :P

In m'n Scirocco had ik destijds het systeem bewust achterwege gelaten omdat er destijds nog geen subwoofer bij geleverd werd en de originele speakers in die auto ook al van een goede kwaliteit waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Pannekoek81 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 09:48:
[...]

Mooie wagen. Ik krijg bijna dezelfde. Night blue kleur. Heb je ook Dynaudio? Zo ja bevalt het?

Mijne komt pas in maart is de verwachting.

Heel veel plezier ermee.
Kleur is pacific blue. Deze is lichter dan night blue.
En heb geen Dynaudio genomen. De sub nam te veel ruimte in die ik met vakanties nog wel kan gebruiken.
(bij skoda is de sub kleiner en zou ik het wel genomen hebben).
Maar op zich ben ik wel tevreden over het standaard geluid.

Ook heerlijk is de ACC en Dynamic Light assistent.
Morgen ritje Duitsland. Nu al zin in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:17
DarkSide schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:57:
[...]

En heb geen Dynaudio genomen. De sub nam te veel ruimte in die ik met vakanties nog wel kan gebruiken.

Night blue inderdaad donkerder. Sub zo groot? Deze is toch weg gewerkt bij het reserve wiel? In mijn huidige A3 is de sub wel netjes weg gewerkt.
ACC in combi met DSG? Zelf voor het eerst een automaat besteld. Tijdens een proefrit beviel mij dit erg goed.

Veel plezier morgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pannekoek81 op 01-01-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt. Sub is op de plaats van het reserve wiel Maar die heb ik toch niet.
En daar kan je nog best veel andere spullen in kwijt. :*)
En mijn vorige auto had DSG en de kans is groot dat de volgende dat wederom heeft (of iig automaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ga je zo vaak op vakantie dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hoef je niet voor op vakantie hoor. Wat extra gereedschap, reflectiehesjes, reservelampjes, startkabels...dan zit de binnenkant van een reservewiel zo vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Vanmiddag mag ik mijn V40 gaan ophalen w00t *O*
Toch wel een beetje spannend dit ;) Een splinternieuwe auto met bijna 0KM op de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

The Eagle schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:39:
Hoef je niet voor op vakantie hoor. Wat extra gereedschap, reflectiehesjes, reservelampjes, startkabels...dan zit de binnenkant van een reservewiel zo vol :)
Ik bedoelde meer dat hij die opties niet nam voor de extra ruimte voor op vakantie. Ik vind (mijn persoonlijke mening) dat altijd zo'n kul opmerking. Voor die paar dagen in een jaar een optie niet nemen. EN dan de rest van het jaar je ergeren dat je die optie niet hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^^

En die subwoofer pak je er ook nog eens vrij simpel uit als dat eventueel écht nodig mocht zijn (ligt in de plaats van het reservewiel en ligt ook met dat zelfde borgsysteem vast aan de vloer + één stekker welke uit de vloer komt).

Ik ben afgelopen week terug gekomen van de wintersport en heb het "tussenvloertje" niet eens laten zakken terwijl we toch met 3 volwassen incl. volledige ski-uitrusting + overige bagage in m'n auto zaten (5 deurs hatchback Golf VII). 3 paar ski's (in tassen) schuin door het ski-luik, de enige die dan wat te zeuren heeft is diegene die achter de bijrijder zit.... Die mist "z'n" bekerhouder in de middenarmsteun (maar er past wel een fles drinken in het portiervak :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:14:
Vanmiddag mag ik mijn V40 gaan ophalen w00t *O*
Toch wel een beetje spannend dit ;) Een splinternieuwe auto met bijna 0KM op de klok.
Pech gehad en levertijd net in 2015? Of nog wel in 2014 op kenteken gezet. Scheelt toch een hoop centen. Hier op de zaak zijn er ook op de valreep (31 december) twaalf V40's geleverd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat de sub er zo makkelijk uit kon. Wist ik niet.
Ach ja jammer. Heb er bewust niet voor gekozen. En nee ik ga niet vaak op vakantie.
Maar ga nog wel eens logeren met de kinderen ergens. En de hond gaat dan ook mee.
Samen met speelgoed etc kan ik altijd wel ruimte gebruiken.

net terug van dagje duitsland en terug kunnen genieten van een warme rug en de stoelmassage.
(had niet verwacht, maar het is best lekker die stoelmassage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die comfort stoelen zijn inderdaad Su-Per!! Ben er mee op en neer naar Val Thorens gereden waarbij ik onderweg alleen maar stopte omdat de auto dorst had (2 x 1050Km in krap respectievelijk 9½uur per rit) en stapte beide keren gewoon écht nog fit uit.

Ik dacht die massagestand ook niet te gaan gebruiken maar ben daar ondertussen stiekem best een beetje op terug gekomen; die massage stand is bést lekker :P Stoelverwarming is inderdaad ook zalig in dit seizoen doordat ook de rugleuning verwarmd is. De persoon op de bijrijdersstoel was alleen verbolgen dat er in die stoel alléén maar verwarming zat en geen massagefunctie :+

Enige optie waarvan ik achteraf wel spijt heb dat ik 'm niet genomen heb is de optie "Dynamic Driving Profiles". Met die optie is de stuurbekrachtiging wat directer te zetten zodat het stuur minder vaag aanvoelt. Ben er inmiddels wel aan gewend maar als die instelling middels een VCDS/VAGCOM aanpassing mogelijk gemaakt wordt dan ben ik waarschijnlijk de eerste die dat gaat doen. Sportonderstel behoeft verder geen aanpassing, da's al lekker direct (wat ik persoonlijk altijd érg fijn vind).

Zaken die inmiddels al wel middels VCDS/VAGCOM aangepast zijn bij me:
  • Aantal verbruikte liters uit de tank weergeven (wat er bijgetankt kan/moet worden tot "vol" ).
  • Alarmbliepje bij openen/sluiten middels AB én KESSY ( is daarna tevens schakelbaar in 't setup menu).
  • Alarmlichten bij noodstop automatisch inschakelen.
  • CH via Lichtsensor (i.p.v. via de richtingaanwijzer bediening).
  • Comfort knipperlichten naar 4 keer (i.p.v. de standaard 3 keer, wel relaxed bij het op/afrijden van een rotonde).
  • DRL (LED) dimmen bij richting aangeven.
  • DRL schakelbaar maken in setup menu (aan/uit).
  • DVD afspelen en bekijken tijdens 't rijden mogelijk maken.
  • Needle Sweep bij contact inschakelen.
  • Raam/dak bediening bij uitgeschakeld contact voor 30 seconden mogelijk laten.
  • Remlicht functie op de binnenste achterlichtunit-delen (LED) inschakelen.
"Carbon" achtergrondje in het display tussen de tellers is ook aangezet maar dat werkt helaas niet (geheel volgens verwachting, overigens. Dat lijkt alleen bij de UK versies te werken).

[ Voor 62% gewijzigd door Will_M op 02-01-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

zoveel/ver heb ik nog niet gereden.
Vanochtend vroeg naar duitslang gereden. Ritje van ongeveer 1 1/2 uur. Daar de dag wezen shoppen in Centro Oberhausen en naar Legoland geweest.
Smiddags had ik het wel gehad en wou ik naar huis toe.
Rit terug even stoelverwarming aan en massage en thuis weer "fris".

Moet ook nog wat VCDS aanpassingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 10:15
Sinds 4 weken ben ik de (tevreden) berijder van een Octavia Greenline Businessline. Weinig spannend en veel te zien op de weg maar een in mijn ogen goed gebouwde en fijne reiswagen. Stoelverwarming wordt op dit moment dankbaar gebruik van gemaakt. Enige minpuntje is de actieradius, met 750km is het wel op. Kleine tegenvaller omdat onze vorige diesel stations ('06 Passat en '09 Octavia) tegen de 1100km haalden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Actieradius is inderdaad niet geweldig... persoonlijk vind ik dat je de octavia nog wel te pruimen is met de juiste kleur en opsmuk. 18", eibachs en wat chroom doen mi de octavia erg veel goeds. De standaard uitvoering met 16" ballonbandjes en hoog op de poten en halogeen komt niet echt ten goede.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/NTS7tje.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/4M1NwSu.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

renzo4000 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:18:
Actieradius is inderdaad niet geweldig...
Is mij ook al opgevallen ja, die beperkte actieradius...
persoonlijk vind ik dat je de octavia nog wel te pruimen is met de juiste kleur en opsmuk. 18", eibachs en wat chroom doen mi de octavia erg veel goeds. De standaard uitvoering met 16" ballonbandjes en hoog op de poten en halogeen komt niet echt ten goede.
Of met black pack en zilveren gemini's:

Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/410477273.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-01-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 12:34
14% in dit jaar wordt wel een uitdaging met de geringe keuze.. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Even geduld hebben... meestal in februari/maart weten de fabrikanten weer een paar grammetjes uit de spaardieseltjes te persen.

@HTT ook erg mooi inderdaad! :)

[ Voor 12% gewijzigd door renzo4000 op 02-01-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Gian Inc. schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:44:
14% in dit jaar wordt wel een uitdaging met de geringe keuze.. Iemand ideeën?
Het verlies aan bijtelling compenseren met een lagere cataloguswaarde? Of is dat niet wat je bedoelt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Zinu schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:21:
[...]

Pech gehad en levertijd net in 2015? Of nog wel in 2014 op kenteken gezet. Scheelt toch een hoop centen. Hier op de zaak zijn er ook op de valreep (31 december) twaalf V40's geleverd :+
Nee gelukkig niet de auto is keurig op 31 december op kenteken gezet :)

Hieronder foto's 8)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heb er nu bijna 300 km mee gereden, gewoon rustig aangedaan, blijf dat voorlopig nog wel doen ook.
Rustig opschakelen wisselen van snelheid niet teveel en hard gas geven, niet te zwaar belasten door laag in de toeren veel power te vragen bijvoorbeeld. Zodra de auto over de 1000 km is zal ik hem rustig wat meer gaan belasten :9
Ik rijd de auto dus netjes in ;) mijn verkoper gaf ook aan dat het wel verstandiger is, al was hij wat minder terughoudend dan ikzelf volgens mij. Maar ik moet er de komende 165k meedoen volgens het contract hij niet >:)

Merk wel dat de wegligging zo met het sportonderstel en de 17" velgen een fijne combinatie is. Stuurt mooi vlak en reageert keurig direct zonder morren op de stuur commando's al voel je wel dat de banden 50 hoog zijn, daar zit wat rol in, maar met plattere banden was het een stuk oncomfortabeler geweest vermoed ik.

Al met al tot nu toe erg fijn! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

bartvk schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:27:
Sinds 4 weken ben ik de (tevreden) berijder van een Octavia Greenline Businessline. Weinig spannend en veel te zien op de weg maar een in mijn ogen goed gebouwde en fijne reiswagen. Stoelverwarming wordt op dit moment dankbaar gebruik van gemaakt. Enige minpuntje is de actieradius, met 750km is het wel op. Kleine tegenvaller omdat onze vorige diesel stations ('06 Passat en '09 Octavia) tegen de 1100km haalden.
750 km op een tank?
Hoeveel liter tank je dan?
Mijn Octavia 2 met 1.2 TSI motor haal ik meer. En de golf lijkt ook meer te gaan halen.
In de O2 zat een 55 liter tank. En tank gemiddeld zo'n 48 liter denk ik. als ik 730 a 780 km gereden heb.
Heb zelfs een x 900km op 1 tank gereden met de Octavia

Verder vind ik de octavia een mooie auto. En geld eigenlijk hetzelfde als voor alle auto's een kale basis uitvoering kan je niet vergelijjken met een een leuk aangeklede in een mooie kleur.
Bij mij om de hoe staat ook een golf variant. Maar in een trendline uitvoering met wieldoppen.
Dan is die ook lelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door DarkSide op 03-01-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
De huidige octavia heeft een kleinere tank van 50l en de boordcomputer gaat ook nog eens veel te vroegen piepen dat er getankt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

renzo4000 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:48:
De huidige octavia heeft een kleinere tank van 50l en de boordcomputer gaat ook nog eens veel te vroegen piepen dat er getankt moet worden.
Weet ik. De golf heeft ook 'maar' 50l.
Heb nog geen waarschuwing gehad omdat ik naar duitsland ging en de tank vroegtijdig weer heb gevuld.
Maar als hij piept bij 700km en ik tank 40l. Dan weet ik dus dat ik verder kan rijden.
En haal ik alsnog de 780 km die ik vroeger ook haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Met mijn León rijdt ik ongeveer 810 km op een tank. is nu 2 weken oud en betreft de 1.6 110 pk versie. Valt mij ook nog een beetje tegen...voordeel is dat ik 't niet zelf hoef te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Laatst online: 13:34
DarkSide schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:57:
[...]

Stekkertje los en de sub pak je er zo uit, samen met het reservewiel. Dan maar even wat minder bas tijdens de vakantie :)

Edit: Was al opgemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

HTT-Thalan schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:39:
[...]

Is mij ook al opgevallen ja, die beperkte actieradius...

[...]

Of met black pack en zilveren gemini's:

[afbeelding]
Alleen worden die Gemini's standaard alleen op de RS geleverd. Als je hem op een EBL wilt is het een optie, maar dan moeten ze apart besteld worden en kost dat je minimaal 1800 euro extra :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Oh, dat wist ik niet.

Aangaande de reikwijdte: Ik heb er een keertje 700km uit gekregen door diep in de reserve te gaan, maar gemiddeld gezien zit ik rond de 550/600 per tank. Hij begint inderdaad al te miepen als er nog zo'n 10 liter te gaan is. Verbruik en tankinhoud hebben mij dus zo'n 400km actieradius gekost ten opzichte van de BMW. Als ik een minpunt mag noemen is dat het wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
700-800 km actieradius vind ik prima. Maar ik heb altijd benzine gereden (behalve met rijlessen). Mijne haalt ook ongeveer 800 km. Moet er dan wel 60 liter ingooien. Tank is 66 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bij Mercedes kun je een vergrote brandstoftank bestellen, dat is nou een optie die ik wel zou willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De standaard tank in de C klasse is 41 liter. Hebben ze gedaan voor de verbruikstest. 66 liter tank is de grote optie. In de E klasse kan je volgens mij een 80 liter tank als optie krijgen. Dat lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:18:
Bij Mercedes kun je een vergrote brandstoftank bestellen, dat is nou een optie die ik wel zou willen!
Die optie was ook nog eens gratis, zoals bovenstaande bericht, enkel voor de regeltjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Smithkj schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:38:
Met mijn León rijdt ik ongeveer 810 km op een tank. is nu 2 weken oud en betreft de 1.6 110 pk versie. Valt mij ook nog een beetje tegen...voordeel is dat ik 't niet zelf hoef te betalen :)
Het verbruik word meestal wat minder als de auto eenmaal is ingereden :) dus je hebt kans dat het met verloop van tijd wat minder word.

Ik rij op het moment net geen 1300km op een tank diesel (62l) in de V40. Dat is goed te doen, tot op heden nog maar 2x getankt :D als het zo doorgaat hoef ik maar 124x te tanken de komende 4 jaar :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 08:14:
[...]

Nee gelukkig niet de auto is keurig op 31 december op kenteken gezet :)

Hieronder foto's 8)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Mooie kloon van de mijne, ik heb alleen bijpassende lampen en jij niet :P Staat inmiddels ruim 8k op de teller hier en de 190pk ben ik inmiddels wel aan gewend.. Over de actieradius niets meer dan goeds: 1000km is goed haalbaar maar er ligt dan ook een 62 liter tank in :)

[ Voor 3% gewijzigd door J0YR1D3R op 03-01-2015 19:26 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.