fatsoenlijke 14% auto 2015 in de pijplijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Zoals we allemaal wel weten gaat er het e.e.a. veranderen in 2015 m.b.t. de bijtelling. Op dit moment zijn er veel "leuke" auto's in de 14%, denk aan de golf, Leon, ibiza, fabia en ga zo maar door.

Voor 2015 zie ik nu alleen de polo, clio, 208,308.

Zullen er nog leuke modellen bijkomen in begin 2015 die in de 14% vallen? (De up,mini, aygo etc niet meegenomen)

Zelf zijn ik en mijn werkgever aan het kijken naar de polo 1.4 TDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Alleen van de VA groep?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wat is er niet fatsoenlijk aan een 308?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 10:08
Citroen C3
Citroen C4 Cactus;
Citroen DS3
Lexus CT
Toyota Yaris
VW UP, CitiGo, Mii;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Hier kun je een compleet overzicht vinden:
http://www.autoweek.nl/bijtelling?bijtelling=14 (even op 'jaar > per 2015' zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
Naast de V40 D4 is er weinig met een beetje vermogen en uitstraling. Voor 2015 zit een V40 D4 er met 14% niet in. Om een kort subjectief antwoord te geven... Nee ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:35

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Golf 7 GTE

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vermoed dat TS een middenklasse met 14% zoekt. Dan hou je Golf GTE, Lexus CT, de 308 en de C4 Cactus over. Voor de rest is het of heel klein (Polo, citigo) of heel groot (S klasse, Porsches).
Wij zijn een van de weinige landen die met die bijtelling op deze manier werken. Op het geheel aan auto's in Europa is het voor de producenten niet interessant om daar een apart model voor te ontwikkelen.
Bovendien wordt het na 2015 nog strikter, dus al helemaal niet interessant meer qua ROI om er in te duiken.

Suck it up, als je in 2015 lease uit mag zoeken wordt het gewoon een 20% auto. Heb je ook meer keuze ook, denk aan DSG enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Van wat ik begrepen heb zit er nog een 2015 V40 met 14% aan te komen.

Voor de rest is het afwachten, maar de meeste merken heb vrij recent de bijtelling topper vernieuwd. Misschien iets uit de fabrieken van Ford?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Klopt ik bedoel inderdaad een leuke middenklasser auto, een Porsche, Mercedes etc valt hier dus even buiten.

Ik ben dus met name benieuwd wat er nog gaat komen, gaan fabrikanten nog auto's uitbrengen in deze categorie. Zou hele graag zien dat er een golf of Leon in de 14% komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:35

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Golf 7 GTE dus... 204pk met slechts 7% bijtelling. Ik heb in een prototype gereden en dat reed uitermate goed. Strakke wegligging en prachtig interieur. En natuurlijk genoeg power en de GTE komt altijd met een DSG bak. Ik moet nu proberen zoveel mogelijk km's te rijden met m'n huidige Golf 7 Bluemotion zodat ik eind van 2015 nog net een Golf 7 GTE kan kiezen voor 7%.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:36:
Naast de V40 D4 is er weinig met een beetje vermogen en uitstraling. Voor 2015 zit een V40 D4 er met 14% niet in. Om een kort subjectief antwoord te geven... Nee ;)
In februari/maart schijnt er een nieuwe V40 te komen die wel weer in de 14% valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 15:27
FabiandJ schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:56:
[...]

In februari/maart schijnt er een nieuwe V40 te komen die wel weer in de 14% valt.
Ow nice, misschien mijn T3 maar eens vervangen voor een D4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Doe mij die 918 spyder maar met 14% bijtelling
Korakal schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:28:
http://www.autoweek.nl/bijtelling?bijtelling=14 (even op 'jaar > per 2015' zetten)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Laatst online: 21:21
Ford C-Max Hybrid?

Oeps, is wel 7% ipv 14% :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Techno Overlord schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:32:
Golf 7 GTE dus... 204pk met slechts 7% bijtelling. Ik heb in een prototype gereden en dat reed uitermate goed. Strakke wegligging en prachtig interieur. En natuurlijk genoeg power en de GTE komt altijd met een DSG bak. Ik moet nu proberen zoveel mogelijk km's te rijden met m'n huidige Golf 7 Bluemotion zodat ik eind van 2015 nog net een Golf 7 GTE kan kiezen voor 7%.
Je kan met je werkgever/LM overleggen om de laatste maand af te kopen. Kan voordeliger zijn als je daarna maandlasten bespaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:43

SeatRider

Hips don't lie

Jasperlamers schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:42:
Doe mij die 918 spyder maar met 14% bijtelling
[...]
Is al uitverkocht ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Meestal he met van die bijtellings knallers >:)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Is de 308 SW geen 14% in 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 13:54
Audi A3 E-Tron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alandre
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 21:54
Vanuit mijn dealer heb ik vernomen dat Volvo bezig is met "nieuw" model V40 met een 3-cilinder motor welke in de 14% moet gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:37

DropjesLover

Dit dus ->

Korakal schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:28:
Vreemd dat er wel een Renault Clio bij staat, maar geen Renault Twingo :?

Oh een Twingo valt op de een of andere manier in de 20% catagorie... Maar een Volvo XC90 is wel 14%, WTF 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door DropjesLover op 23-12-2014 13:45 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 21:36
bijtelling is alles gezien de verkoopcijfers. ongetwijfeld zullen fabrikanten er alles aan doen om aan die grens te voldoen. gewoon even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zit vast wel wat aan te komen, alleen zal dit pas later gecommuniceerd worden.
Dealers / importeurs hebben vaak nog wel wat 'voorraad' auto's staan, welke nog dit jaar op kenteken gezet kunnen worden. Als ze nu bekend gaan maken dat een bepaalde auto door wat aanpassingen volgend jaar ook in 14% zal vallen, blijven ze met die voorraad zitten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gezien het gedrag van de Nederlandse leaserijders zal er fabrikanten wel het nodige aan gelegen zijn om bij de modellen die in 2015 net buiten de 14% vallen die paar gram CO2 uitstoot er nog vanaf te schaven. Zeker omdat in 2016 het lage tarief enkel nog voor plugin hybrides zal (kunnen) gelden kan je er wel vanuitgaan dat iedereen die het kan gaat proberen in 2015 nog een leaseauto met een gunstig tarief voor de komende 5 jaar te scoren.

Voor diesel gaat de maximale uitstoot voor 14% bijtelling van 85 naar 82 gram CO2 per km. Bijvoorbeeld de Audi A3 1.6 TDI zit nu precies op 85 gram. Je maakt mij niet wijs dat het Audi niet gaat lukken om met wat remapping en bijvoorbeeld andere banden er nog drie gram vanaf te rommelen - desnoods door het vermogen wat terug te brengen. Voor de Octavia en Golf met dezelfde motor, en voor de V40 geldt hetzelfde. Volvo is inderdaad bezig met de opvolger van de V40 die een 3-pitter zal krijgen maar die zal pas in 2016 komen. Voor de Nederlandse situatie is dat dus geen oplossing omdat vanaf 2016 je onder de 50 gram CO2 moet zitten om voor 15% bijtelling in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:43

SeatRider

Hips don't lie

DropjesLover schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:45:
[...]

Vreemd dat er wel een Renault Clio bij staat, maar geen Renault Twingo :?

Oh een Twingo valt op de een of andere manier in de 20% catagorie... Maar een Volvo XC90 is wel 14%, WTF 8)7
Hangen de grammen CO2 uitstoot niet samen met de gewichtsklasse van de auto?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:21
Waarom haalt niet iedereen gewoon die Porsche 918? Valt ook gewoon in de 14%.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Daniel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:46:
Gezien het gedrag van de Nederlandse leaserijders zal er fabrikanten wel het nodige aan gelegen zijn om bij de modellen die in 2015 net buiten de 14% vallen die paar gram CO2 uitstoot er nog vanaf te schaven. Zeker omdat in 2016 het lage tarief enkel nog voor plugin hybrides zal (kunnen) gelden kan je er wel vanuitgaan dat iedereen die het kan gaat proberen in 2015 nog een leaseauto met een gunstig tarief voor de komende 5 jaar te scoren.

Voor diesel gaat de maximale uitstoot voor 14% bijtelling van 85 naar 82 gram CO2 per km. Bijvoorbeeld de Audi A3 1.6 TDI zit nu precies op 85 gram. Je maakt mij niet wijs dat het Audi niet gaat lukken om met wat remapping en bijvoorbeeld andere banden er nog drie gram vanaf te rommelen - desnoods door het vermogen wat terug te brengen. Voor de Octavia en Golf met dezelfde motor, en voor de V40 geldt hetzelfde. Volvo is inderdaad bezig met de opvolger van de V40 die een 3-pitter zal krijgen maar die zal pas in 2016 komen. Voor de Nederlandse situatie is dat dus geen oplossing omdat vanaf 2016 je onder de 50 gram CO2 moet zitten om voor 15% bijtelling in aanmerking te komen.
VAG is meestal niet zo snel voor de nederlandse markt. Die a3 was alleen 3deurs 14%, de sportback was gewoon 20% met dezelfde trage motor. Volvo daarentegen heeft de nederlandse markt helemaal ontdekt en past zijn modellen en capaciteit er op aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:28:
Waarom haalt niet iedereen gewoon die Porsche 918? Valt ook gewoon in de 14%.
Omdat die uitverkocht is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

GrooV schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:32:
[...]

VAG is meestal niet zo snel voor de nederlandse markt. Die a3 was alleen 3deurs 14%, de sportback was gewoon 20% met dezelfde trage motor. Volvo daarentegen heeft de nederlandse markt helemaal ontdekt en past zijn modellen en capaciteit er op aan!
Trage motor, schei toch uit man. Prachtig dit land, 14% staat gelijk aan blokken die niet voorruit te branden zijn 8)7 |:(

De 1.6 TDI rijd super. 190 PK willen hebben is leuk maar om te gaan stellen dat andere blokken traag zijn :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
JB schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:37:
[...]

Trage motor, schei toch uit man. Prachtig dit land, 14% staat gelijk aan blokken die niet voorruit te branden zijn 8)7 |:(

De 1.6 TDI rijd super. 190 PK willen hebben is leuk maar om te gaan stellen dat andere blokken traag zijn :D
Als je toch 20% betaald heb ik liever een blokje met wat meer pit. Het is volgens mij de traagste motor die Audi heeft, dus ja het is een trage motor. Excuus, de een na traagste motor en traagste dieselmotor. 10,7seconden op de 100 noem ik traag voor een 20% auto

[ Voor 10% gewijzigd door GrooV op 30-12-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

GrooV schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:44:
[...]

Als je toch 20% betaald heb ik liever een blokje met wat meer pit. Het is volgens mij de traagste motor die Audi heeft, dus ja het is een trage motor.
Dat het de traagste is, dat is wat anders en ja in 20% categorie zou ik ook niet kiezen voor de traagste variant. Het is geen trage motor, de gemiddelde weggebruiker komt niet zo goed met het verkeer mee dan dit blok :) De gemiddelde weggebruiker rijdt ook geen nieuwe auto.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het zou VAG pas echt sieren als ze een TDI blok met een DSG in de lage categorie weten te fietsen. Maar dat is helaas een utopie.

Having said that: denk ik heel dom als een powerswitch zoal je bij bijv Corvette ziet, een omweg zou kunnen zijn? Gewoon een limiter die je aan en uit kunt zetten. Metingen gaan over laagste uitstoot enzo, dus volgens mij zou zoiets moeten kunnen. Of praat ik nou poep?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dat zal wel kunnen ja: de huidige tests worden ook al compleet afwijkend van de realiteit gedaan: alle verbruikers uit, je mag zo langzaam als je wil optrekken naar de 100km/u, start/stop heeft zin want je staat 10% van de tijd stil, etc. En dat dan ook nog eens in een afgeplakte auto (alle naden/kieren/grill openingen voor zover mogelijk dichtgeplakt). Ik weet niet of ze zover gaan dat ze de dynamo loskoppelen, maar het zou me niets verbazen.

Dus ja, een sportstandje moet wel lukken, als de normale stand maar de eco is. Trouwens, zo heeft de V60 hybrid dat toch ook? En de BMW 320 EDE?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Helaas wel matig blok. Met 95pk moet die auto toch wel beter presteren? Fiesta is wel altijd lekker aan te kleden met opties.
Voor mij toch de Cactus :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 15:40

ThunderNet

Flits!

The Eagle schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:40:
Het zou VAG pas echt sieren als ze een TDI blok met een DSG in de lage categorie weten te fietsen. Maar dat is helaas een utopie.

Having said that: denk ik heel dom als een powerswitch zoal je bij bijv Corvette ziet, een omweg zou kunnen zijn? Gewoon een limiter die je aan en uit kunt zetten. Metingen gaan over laagste uitstoot enzo, dus volgens mij zou zoiets moeten kunnen. Of praat ik nou poep?
En het zou de regering past echt sieren als ze daadwerkelijk op milieubelasting gaan belasten, en niet op nietszeggende cijfertjes...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
En als ze geen regelingen zouden misbruiken die er niet voor bedoeld zijn. Bijtelling is bedoeld om de loonwaarde van een leaseauto te belasten en die is natuurlijk niet zo extreem afhankelijk van de uitstoot. Inmiddels hebben we sinds 2008 6 nieuwe tarieven, jaarlijks nieuwe normen en jaarlijks een nieuwe overgangsregeling meegemaakt.

Bovendien wordt dezelfde uitstoot zeer verschillend belast, afhankelijk waar hij vandaan komt. Een automobilist kan zomaar 500 keer zoveel betalen voor een ton CO2 als een fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij komt er van de Fabia (Combi) ook een 14%-er.

Ben blij dat ik in september mijn Octavia in ontvangst heb genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alleen wel ver tegen het einde van het jaar volgens mij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
Toyota Auris TS is volgens mij ook nog steeds 14% dit jaar.

wijze woorden

• barakuda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Iemand nog wat nieuws over de V40 en/of Golf met 14% bijtelling voor dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Golf GTE wordt flink mee geadverteerd ;)
Plug-in hybrid van de GTI, zouden wel meer fabrikanten mogen doen. Sportief en zuinig rijden is best wel te combineren imho.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Alleen niet tegelijkertijd, als ik de ervaringen her en der moet geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:49
barakuda schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:14:
Iemand nog wat nieuws over de V40 en/of Golf met 14% bijtelling voor dit jaar?
Vorig jaar was de Volvo ook eind februari aangekondigd, dus wellicht rond die periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 13:45
The Eagle schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:50:
Alleen niet tegelijkertijd, als ik de ervaringen her en der moet geloven :)
Als in, zuinig volgens de testmethode die gehanteerd wordt om netjes binnen die bijtellingscategorie te vallen, maar iedereen gaat er toch wel sportief mee rijden waardoor dat allemaal teniet wordt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:40:
[...]

Als in, zuinig volgens de testmethode die gehanteerd wordt om netjes binnen die bijtellingscategorie te vallen, maar iedereen gaat er toch wel sportief mee rijden waardoor dat allemaal teniet wordt gedaan?
Als in, bij sportief rijgedrag zijn die accu's in no time leeg.
Daarna is het een gewone Golf met het extra gewicht van de accu's (niet bepaald zuinig dan).

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De nieuwe Volvo V40 D2 mét 14% bijtelling gaat er komen :)
En hij heeft méér vermogen als het voorgaande model, nu gaat de D2 de beschikking krijgen over een 120pk sterke motor.
Meer informatie waarschijnlijk volgende week als hij officieel voorgesteld wordt :)
Deze informatie kreeg ik een week of 3 geleden van mijn dealer toen ik daar was met mijn D4 en we wat aan het ouwehoeren waren :)

Ik vermoed trouwens dat het een 1.5 diesel gaat worden in de D2 :)
Zelfde als in: http://www.autoweek.nl/au...ci-120pk-titanium-edition
En te vinden op: http://www.ford.nl/Person...ocus/VermogenEnEfficiency

Zou mij iig weinig verbazen >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 13-02-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das leuk, maar dan nog zit ik in die bak met mijn kop tegen het dak en is het een nogo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:12
DropjesLover schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:55:
Golf GTE wordt flink mee geadverteerd ;)
Plug-in hybrid van de GTI, zouden wel meer fabrikanten mogen doen. Sportief en zuinig rijden is best wel te combineren imho.
Ja leuk. Totaal niet te combineren. Op benzine meer verbruik dan andere zuinige auto's, en elektrisch nog meer verbruik dan een Tesla Model S ;(
Zelfs een 10 jaar oude Prius 2 doet het beter op benzine. Totaal geen voorruitgang behalve misschien in de bijtelling.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barakuda
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:10:
En hij heeft méér vermogen als het voorgaande model, nu gaat de D2 de beschikking krijgen over een 120pk sterke motor.
Meer informatie waarschijnlijk volgende week als hij officieel voorgesteld wordt :)
Deze informatie kreeg ik een week of 3 geleden van mijn dealer toen ik daar was met mijn D4 en we wat aan het ouwehoeren waren :)

Goed om te horen dat er nog wat leuks in de 14% categorie zit aan te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

!null schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:59:
[...]

Ja leuk. Totaal niet te combineren. Op benzine meer verbruik dan andere zuinige auto's, en elektrisch nog meer verbruik dan een Tesla Model S ;(
Zelfs een 10 jaar oude Prius 2 doet het beter op benzine. Totaal geen voorruitgang behalve misschien in de bijtelling.
Bij normaal gebruik zuiniger dan normale auto's, en als je wilt toch sportief er mee kunnen rijden.
Een fors lager lease bedrage en bijtelling dan een Model S, maar een stuk leuker rijden dan een Prius. Zo zie ik het iig.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:10:

Ik was fout :'(
Mááááááár er komt wél een Volvo V40 D2 aan mét 14% bijtelling én 120 PK!
Het gaat een 2.0 Diesel zijn, waarschijnlijk een aangepaste D4 zoals we die al kennen :)
Zie: http://www.carros.nl/nieu...met-14-procent-bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik had niet anders verwacht, de samenwerking met Ford is reeds enige tijd beëindigd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ja dat is al een tijd geleden ja dat klopt.
Maar omdat ze nu nog wel veel onderdelen delen o.a de 1.6 benzine Turbo blokken was ik in de veronderstelling dat het een redelijke logische move zou zijn om het 1.5 diesel blok van Ford/PSA te pakken, ook omdat dit blok gebaseerd is op het oude 1.6 blok van Ford/PSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Volvo begint nu net reclame te maken over de nieuwe 14% V40

Helaas nog geen 14% Golf of Leon in de 14%. De 308 (SW) heeft op dit moment wel echt een gat in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barakuda
Ik hoorde van de VW dealer dat de Golf dit jaar ook nog in 14% komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik geloof het niet dat VAG nog een 14% Golf gaat maken. Sowieso niet speciaal voor de Nederlandse markt, dat hadden ze ook niet met de Golf van vorig jaar gedaan.

Daarnaast als hij nog aangekondigd moet worden dan zou ik er al niet meer op gaan gokken met PON/VAG levertijden kennende.

Ze hebben uiteraard wel 7% modellen Golf & Passat. Verder zijn ze nu in eens actief reclame aan het maken voor het 150pk ACT model.

Verschil tussen de v40 en de 308 is wel een groot verschil kwa afwerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
NL_Scratch schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:51:
Volvo begint nu net reclame te maken over de nieuwe 14% V40

Helaas nog geen 14% Golf of Leon in de 14%. De 308 (SW) heeft op dit moment wel echt een gat in de markt.
Nou ja, de Toyota heeft met de Auris natuurlijk ook nog een station alternatief. Dan doe ik verder geen uitspraken over mooier/fijner/etc. er is dus nog wel een 14% alternatief als je per se een station met 14% wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Momenteel rij ik een C30 D2 14% en die bevalt me pico bello. In 2016 mag ik waarschijnlijk weer een nieuw leasertje uitzoeken, ik hoop dat tegen die tijd de V40 D2 nog met 14% te krijgen is... Zo niet dan ga ik voor het maximale vermogen dat nog binnen 20% past (waarschijnlijk dan D3, hopelijk D4).

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Mx. Alba schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:25:
Momenteel rij ik een C30 D2 14% en die bevalt me pico bello. In 2016 mag ik waarschijnlijk weer een nieuw leasertje uitzoeken, ik hoop dat tegen die tijd de V40 D2 nog met 14% te krijgen is... Zo niet dan ga ik voor het maximale vermogen dat nog binnen 20% past (waarschijnlijk dan D3, hopelijk D4).
Als die bijtellings schalen er in 2016 nog zijn. Het zou toch helemaal op de schop gaan in 2016?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Meekoh schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Als die bijtellings schalen er in 2016 nog zijn. Het zou toch helemaal op de schop gaan in 2016?
Dat zou best kunnen. Jammer eigenlijk. Veel leaserijders hebben nu een (relatief) lage bijtelling hoog op hun lijstje staan, met als gevolg dat de afgelopen jaren de nieuwe leasewagens gemiddeld een stuk "groener" zijn dan voordat die schalen zijn ingevuld. Als ze dat zouden afschaffen dan gaat het weer op z'n ouderwets. Kijk, zo'n D4 kost natuurlijk ook als de bijtelling het zelfde is iets meer dan een D2. Maar als het verschil (door een andere bijtellingscategorie) €100 per maand is ipv bij wijze van spreken €20 per maand dan is dat extra plezier van meer vermogen in ieder geval bij mij snel ingeruild voor het extra plezier van €100 per maand meer in de portemonnee. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Volgens mij zitten de meeste brandstof auto's op 21% volgend jaar. De huidige 7% gaan naar 15% en de 100% elektrisch blijft op 4%

CO2-uitstoot Percentage bijtelling in 2016
0 gram 4 procent
1 t/m 49 gram 15 procent
51 t/m 105 gram 21 procent
> 105 gram 25 procent

http://www.autowereld.com...ief-de-bijtelling-in-2016

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 30-03-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 22:54
Het wordt tegenwoordig en in de toekomst alleen maar duurder om een auto te leasen. Veel leaserijders gaan logisch ook voor een auto waar ze het minst voor hoeven te betalen. Ik mag zelf over 6 maanden een auto kiezen. Ik mag uit de volgende 4 merken kiezen : Renault, Opel, VW en Volvo.
Ik heb een budget van 550 Excl brandstof (€600 als het een auto met energieklasse A is)
Opel valt uit. Geen leuke modellen die mij aantrekken
Renault> Clio, Captur of de CLio Estate > Autos in mijn budget. Behalve dat ik voor de Captur al moet bijbetalen met de 20% bijtelling.
VW> Polo, Golf
Volvo> V40

Ik wil graag de Golf GTE, maar daar moet ik pm 200 bijbetalen. Een polo clio vallen binnen mijn budget. Voor de V40 moet ik ongeveer 130 bijbetalen.
Daar komt nog bij kijken dat volgend jaar voor de Golf GTE de wegenbelasting erbij komt en hierdoor zal waarschijnlijk de kosten toenemen.

Ik twijfel heel erg tussen de Golf GTE (Wel bijbetalen) of een Clio ( 200 per maand overhouden)...
Lastige situatie...
Wat zouden jullie doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HaskoF schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:50:
Ik twijfel heel erg tussen de Golf GTE (Wel bijbetalen) of een Clio ( 200 per maand overhouden)...
Lastige situatie...
Wat zouden jullie doen ?
Is de Golf GTE jou ~400 euro per maand waard? (uitgaande dat het bedrag dat je overhoudt bij je loon op wordt getelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het wordt tegenwoordig en in de toekomst alleen maar duurder om een auto te leasen. Veel leaserijders gaan logisch ook voor een auto waar ze het minst voor hoeven te betalen. Ik mag zelf over 6 maanden een auto kiezen. Ik mag uit de volgende 4 merken kiezen : Renault, Opel, VW en Volvo.
Ik heb een budget van 550 Excl brandstof (€600 als het een auto met energieklasse A is)
Opel valt uit. Geen leuke modellen die mij aantrekken
Renault> Clio, Captur of de CLio Estate > Autos in mijn budget. Behalve dat ik voor de Captur al moet bijbetalen met de 20% bijtelling.
VW> Polo, Golf
Volvo> V40

Ik wil graag de Golf GTE, maar daar moet ik pm 200 bijbetalen. Een polo clio vallen binnen mijn budget. Voor de V40 moet ik ongeveer 130 bijbetalen.
Daar komt nog bij kijken dat volgend jaar voor de Golf GTE de wegenbelasting erbij komt en hierdoor zal waarschijnlijk de kosten toenemen.

Lastige situatie...
Wat zouden jullie doen ?
Ik zou in die situatie voor de V40 gaan maar ja ik ben een Volvo-fan. :D

Als de keuze tussen Golf GTE en Clio is... Is die €200 netto of bruto? Want je eigen bijdrage wordt namelijk afgetrokken van de bijtelling waardoor je netto maar de helft betaalt als het om een bruto-bedrag gaat. Dan zou ik denk ik toch voor de GTE gaan. Meer vermogen, meer ruimte en als het goed is een wat hoger luxeniveau, ik denk dat ik daar die €100 wel voor over zou hebben.
GrooV schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:40:
Volgens mij zitten de meeste brandstof auto's op 21% volgend jaar. De huidige 7% gaan naar 15% en de 100% elektrisch blijft op 4%

CO2-uitstoot Percentage bijtelling in 2016
0 gram 4 procent
1 t/m 49 gram 15 procent
51 t/m 105 gram 21 procent
> 105 gram 25 procent

http://www.autowereld.com...ief-de-bijtelling-in-2016
Yup, die heb ik ook gevonden. Dan gaat het dus voor 2016 voor mij waarschijnlijk een V40 D4 worden. Want als de D2 ook in 21% valt heeft het weinig zin om die te gaan nemen, toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Lastige situatie...
Wat zouden jullie doen ?
Ik weet natuurlijk niet hoe je leaseregeling er precies uit ziet. Maar bij ons is het wel zo dat het leasebedrag van de Golf GTE flink hoger wordt, mede omdat men toch wat meer op gewone brandstof rijd in plaats elektriciteit. De brandstof calculatie verwacht dat je veel meer elektrisch rijd en is daarom te laag voor het hogere brandstof gebruik. Dat zou ik vooral even navragen. ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
De €200 is netto per maand wat ik moet betalen als ik voor de Golf kies.
in de lease kost de Golf €670 + €120 bijtelling = €790

Ik heb een budget van €600. Zelf moet ik dan nog €190 extra betalen.
Voor een Clio / Polo hoef ik niets te betalen en voor de Captur betaal ik volgens mij ongeveer €70 bij.

Waar ik ook een beetje bang voor ben is het feit dat ik (en alle andere leaserijders) de fabrieksopgave van 1 op 66 niet haal met de GTE. Hierdoor kan het zijn dat de werkgever de extra brandstofkosten bij mij gaat neerleggen? Ik weet natuurlijk niet of dat is toegestaan, maar dat is nog een klein risico :D

Ik ken trouwens de Golf GTE alleen maar van de reclames. Ik heb er nog niet in gereden en moet nog een afspraak inplannen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben zelf voor goedkoop gegaan. Had graag een GTE gereden maar dat maandelijkse verschil was mij te groot. Restant budget uitgekeerd krijgen tezamen met lage bijtelling is toch een stuk fijner dan een hoge bijtelling.

Ik heb gewoon gekeken wat ik liever doe met dat geld, uitgeven aan een semi sportieve auto of een extra weekje leuk op vakantie gaan. Dat laatste won toch bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HaskoF schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:03:
De €200 is netto per maand wat ik moet betalen als ik voor de Golf kies.
in de lease kost de Golf €670 + €120 bijtelling = €790

Ik heb een budget van €600. Zelf moet ik dan nog €190 extra betalen.
Voor een Clio / Polo hoef ik niets te betalen en voor de Captur betaal ik volgens mij ongeveer €70 bij.

Waar ik ook een beetje bang voor ben is het feit dat ik (en alle andere leaserijders) de fabrieksopgave van 1 op 66 niet haal met de GTE. Hierdoor kan het zijn dat de werkgever de extra brandstofkosten bij mij gaat neerleggen? Ik weet natuurlijk niet of dat is toegestaan, maar dat is nog een klein risico :D

Ik ken trouwens de Golf GTE alleen maar van de reclames. Ik heb er nog niet in gereden en moet nog een afspraak inplannen bij de dealer.
Die berekening van je klopt niet helemaal...

Je budget is €600, de auto kost €670, dus je hebt een eigen bijdrage van €70. Die wordt afgetrokken van je bruto bijtelling waardoor je netto bijtelling niet meer €190 is, maar ongeveer €155. Totale netto kosten voor jou zijn dan dus €235 ipv €290.

En hoe komt het dan dat je voor een Clio / Polo niets hoeft te betalen? De bijtelling is iets fiscaals, die betaal je altijd... Of compenseer je het soms met uitgekeerde rest leasebudget? Ja, zo wordt het geheel natuurlijk wel flink vertroebeld...

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 30-03-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
De Clio / Polo is goedkoper. Deze kosten dacht ik rond de €350 in de lease. Ik hou dan nog €250 over voor om de bijtelling te betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door HaskoF op 30-03-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dan zou ik persoonlijk voor de Clio gaan. Met €200 per maand kan je best iets leuks doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
Die €200 euro is toch omgerekend €2400 per jaar wat ik kan gebruiken om op vakantie te gaan.
Alhoewel de keuze voor de hand ligt ( de Clio/Polo ) wil ik toch heel stiekem de GTE met 204 pk

Mijn situatie: oOo |:(
Golf GTE :Y :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoeveel kilometer rij je? Is het je die €2400 per jaar waard om die kilometers comfortabeler en met meer vermogen onder de motorkap af te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
Ik ga toch voor een auto met de laagste kosten. Het is leuk zo'n GTE, maar na een paar weken maanden ben je er op uitgekeken. Dan moet je nog 5 jaar. Als we toch aan het rekenen zijn kost de GTE mij de gedurende looptijd €2400 x 5 = €12000.

Ik ga toch voor de Clio / Polo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
HaskoF schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:34:
Ik ga toch voor een auto met de laagste kosten. Het is leuk zo'n GTE, maar na een paar weken maanden ben je er op uitgekeken. Dan moet je nog 5 jaar. Als we toch aan het rekenen zijn kost de GTE mij de gedurende looptijd €2400 x 5 = €12000.

Ik ga toch voor de Clio / Polo :).
Maar goed, die zelfde redenering kan je ook gebruiken voor je Clio/Polo

Over een paar jaar verdien je ook weer meer en dan heb je het misschien er wel voor over, ik zou zelf niet 5 jaar aan een polo of clio vast willen zitten

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 30-03-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, dat soort dingen weet je nooit...

In 2013 was ik vrijgezel en was zo'n sportief ogende driedeurs coupé dus een leuke leasewagen - en als kers op de taart nog goedkoop ook met 14% bijtelling. Wist ik veel dat ik twee jaar later weer een gezinsauto nodig zou hebben? :D Dus het is nu een beetje behelpen met die C30 qua ruimte...

Pagina: 1