Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
@Get!Em: ik bedoel een systeem dat zorgt dat er niemand in jouw veiligheidszone voor je auto gaat rijden.

De bedoeling van afstand houden is immers dat je met een constante snelheid kunt rijden, niet dat jij steeds (al dan niet automatisch) moet remmen voor mensen die van rijstrook wisselen in een te korte ruimte.

Een hulpverleningsvoertuig heeft blauwe en witte signalen om de betreffende bestuurder vriendelijk maar dringend terug te verwijzen. Ook in de autosport is blauw de signaalkleur die aangeeft dat je ruimte moet laten voor achteropkomend verkeer. Vandaar mijn idee voor een irritante blauwe knipper. Die voorziening zou goed werken als hij alleen op automatische systemen zat. Als mensen net de hand blauwe signalen mochten geven, wordt het een asociale bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

wimmel_1 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:16:
[...]
Zie 't plaatje nu pas :o

Sjieke bak hoor, zo'n Fünfer !!
Grin, en het rijdt ook erg sjiek :)

Overigens de eerste 900Km erop zitten, moest 66 liter tanken, komt neer op 1 op 13, ik hoop dat dat nog wel een beetje omlaag zal gaan, zou dat nog schelen als de auto wat ingereden is? Het is trouwens ontzettend moeilijk om niet dat gaspedaal in te drukken :D
The Eagle schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:08:
Collega van me had zijn nieuwe 4 serie laatst uitgeleverd gekregen. Meen een 435d ofzo. Metallic zwart, automaat, beige leer en een shitload aan opties. Auto van 75k met 25% bijtelling :X
Maar hij had dat er voorover, en ik begrijp hem wel :)
Ai, mooi ding! Die motor zou ik ook wel in mijn auto willen, maar dan wordt het echt onbetaalbaar. Ik zit nu op zo'n 600,- netto in de maand, en dat vind ik meer dan genoeg. (500 van bijtelling, en 100 eigen bijdrage) Die 435d komt al op zo'n 750,- netto in de maand.
The Eagle schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:08:Vandaag offerte gekregen voor de Octavia EBL, viel me alles mee. Zou me netto 350 in de maand gaan kosten, en dan heeft ie bijna full options.
Mooi ding! Collega van me heeft die ook besteld, en het leukste van Skoda is nog wel de betaalbaarheid van de opties. Viel me op dat je mooie opties kunt krijgen voor schappelijke bedragen. (niet zoals BMW bijna 400 euro rekenen voor een paar inlegpanelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hele gave wagen Jeroen V!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Daar zit geen reiswieg op. Met stoeltje zijn de meeste kinderwagens redelijk compact op te vouwen. Bovendien zijn die elektrisch opvouwbare kinderwagens zwaar, dus niet goed voor de vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Okee. Wat is wijsheid?

Ik sta op het punt een contract te tekenen in een buitendienstfunctie, startersfunctie. Dat betekent al vrij snel 3-4 dagen per week naar klanten toe. Ik krijg daarbij de keus tussen een lease auto of privé rijden en kilometers declareren, beiden te combineren met gedeclareerd OV indien dat makkelijker is (bijvoorbeeld bij een klant naast Amsterdam CS).

Nou heb ik tijdens m'n contractbespreking niet echt uitgeweid over de specificaties qua lease (ik vond salaris, opleidingsmogelijkheden en toekomstperspectief belangrijker om daadwerkelijk face to face te bespreken), behalve dat kilometers privé onbeperkt zijn bij betalen bijtelling. De precieze autoregeling zou ik opgestuurd krijgen per mail om door te nemen voordat ik het contract teken. Fair enough, dacht ik. Contractvoorwaarden die verder zijn besproken zijn prima in orde. Nu heb ik dus inmiddels de leaseregeling ontvangen, en die valt, in tegenstelling tot de rest van de voorwaarden dus, énorm tegen.

Er is welgeteld keuze uit twee 14% grasmaaierdieseltjes, een Polo Slowmotion en een Clio Estate. Beiden diesel, beiden met een nogal beperkt aantal vaste (!) opties en alleen keus qua lakkleur. Daarnaast nog twee leuke dingen: als je gaat leasen moet je verplicht ook bijtellen, je mag niet kiezen voor alleen zakelijk rijden en niet privé, en je moet altijd een kilometeradministratie bijhouden van je zakelijke kilometers :/ . Nou is geen bijtelling betalen en alleen zakelijk rijden financieel niet voordelig, maar ik word daarmee dus eigenlijk gedwongen om privé te rijden in een auto die totaal niet aan m'n wensen voldoet. Er is nul komma nul autovrijheid en er daarnaast niet eens keuze voor stuurwielbediening als extra optie, of bijvoorbeeld een winterpakket. Daarnaast moet ik, ondanks dat ik bijtelling betaal, alsnog een kilometeradministratie bijhouden? Ik heb even rondgevraagd in m'n omgeving, maar iedereen vond dat raar.

Nu is de kilometerregeling met een privé auto op zich niet slecht (zakelijke ritjes is meer dan 19 c/km), maar alsnog moet je een behoorlijk oud hok kopen om daarmee uit te kunnen. Bovendien vind ik het minst aantrekkelijke daarin dat ik dan een investering van enkele duizenden euro's moet doen, en ook al het gezeur wat onderhoud etcetera heet zelf moet fixen. Dat is bij redelijk wat kilometers per jaar niet echt een fijn idee (hoeveel km je precies rijdt zakelijk is ook altijd een ongewis).

Bottem line: Ik had verwacht dat ik voor dezelfde cataloguswaarde (21-22k) in ieder geval iets potentere/sportievere/minder saaie modellen kon kiezen (bijv een 208 of DS3 1.6 Bluehdi 100), of in ieder geval zelf even de optielijst kon doorlopen. Ik zit er immers wel 4 jaar aan vast, grofweg 30k kilometer per jaar in en ik word verplicht bijtelling te betalen, terwijl ik op dit moment privé relatief weinig rij. Daarnaast heb ik bij een lease auto niet eens het voordeel van geen kilometeradministratie.

Wat zouden jullie in zo'n geval doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BigSmurf schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:24:
Okee. Wat is wijsheid?

Ik sta op het punt een contract te tekenen in een buitendienstfunctie, startersfunctie. Dat betekent al vrij snel 3-4 dagen per week naar klanten toe. Ik krijg daarbij de keus tussen een lease auto of privé rijden en kilometers declareren, beiden te combineren met gedeclareerd OV indien dat makkelijker is (bijvoorbeeld bij een klant naast Amsterdam CS).

Nou heb ik tijdens m'n contractbespreking niet echt uitgeweid over de specificaties qua lease (ik vond salaris, opleidingsmogelijkheden en toekomstperspectief belangrijker om daadwerkelijk face to face te bespreken), behalve dat kilometers privé onbeperkt zijn bij betalen bijtelling. De precieze autoregeling zou ik opgestuurd krijgen per mail om door te nemen voordat ik het contract teken. Fair enough, dacht ik. Contractvoorwaarden die verder zijn besproken zijn prima in orde. Nu heb ik dus inmiddels de leaseregeling ontvangen, en die valt, in tegenstelling tot de rest van de voorwaarden dus, énorm tegen.

Er is welgeteld keuze uit twee 14% grasmaaierdieseltjes, een Polo Slowmotion en een Clio Estate. Beiden diesel, beiden met een nogal beperkt aantal vaste (!) opties en alleen keus qua lakkleur. Daarnaast nog twee leuke dingen: als je gaat leasen moet je verplicht ook bijtellen, je mag niet kiezen voor alleen zakelijk rijden en niet privé, en je moet altijd een kilometeradministratie bijhouden van je zakelijke kilometers :/ . Nou is geen bijtelling betalen en alleen zakelijk rijden financieel niet voordelig, maar ik word daarmee dus eigenlijk gedwongen om privé te rijden in een auto die totaal niet aan m'n wensen voldoet. Er is nul komma nul autovrijheid en er daarnaast niet eens keuze voor stuurwielbediening als extra optie, of bijvoorbeeld een winterpakket. Daarnaast moet ik, ondanks dat ik bijtelling betaal, alsnog een kilometeradministratie bijhouden? Ik heb even rondgevraagd in m'n omgeving, maar iedereen vond dat raar.

Nu is de kilometerregeling met een privé auto op zich niet slecht (zakelijke ritjes is meer dan 19 c/km), maar alsnog moet je een behoorlijk oud hok kopen om daarmee uit te kunnen. Bovendien vind ik het minst aantrekkelijke daarin dat ik dan een investering van enkele duizenden euro's moet doen, en ook al het gezeur wat onderhoud etcetera heet zelf moet fixen. Dat is bij redelijk wat kilometers per jaar niet echt een fijn idee (hoeveel km je precies rijdt zakelijk is ook altijd een ongewis).

Bottem line: Ik had verwacht dat ik voor dezelfde cataloguswaarde (21-22k) in ieder geval iets potentere/sportievere/minder saaie modellen kon kiezen (bijv een 208 of DS3 1.6 Bluehdi 100), of in ieder geval zelf even de optielijst kon doorlopen. Ik zit er immers wel 4 jaar aan vast, grofweg 30k kilometer per jaar in en ik word verplicht bijtelling te betalen, terwijl ik op dit moment privé relatief weinig rij. Daarnaast heb ik bij een lease auto niet eens het voordeel van geen kilometeradministratie.

Ik zou als éérste eens gaan vragen waarom je (toekomstige) werkgever een "bijtelling"' vereist op een auto welke je 100% zakelijk gaat rijden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Exact. Bijtelling is iets van de belastingdienst. Probleem is alleen: de werkgever zal jou een verklaring geen privegebruik moeten geven. En ik weet niet of ze verplicht zijn daar aan mee te werken.
Km administratie bijhouden ook voor zakelijk zie je wel vaker trouwens. Iets met kosten die naar de klant doorbelast kunnen worden. Plus btw over het privegebruik die de werkgever niet kan terugvorderen.

Dat gezegd hebbend: onder voortschrijdend inzicht zou ik dit niet zomaar accepteren. Wat wel interessant is, is of er een boeteregeling op de auto zit bij vertrek voor einde leasecontract. Als die er niet is kun je het natuurlijk gewoon proberen en als het niks is auto inleveren en :W

Dat gezegd hebbend: ik denk dat je je vraag beter in Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3 kunt stellen. Dit heeft namelijk niks met de auto zelf te maken (die is gewoon kaal), maar met de regeling an sich. Of een eigen topic openen in Werk en Inkomen, lijkt mij genoeg om over te discussieren :)

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 08-01-2015 22:44 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 09:51
Okee. Wat is wijsheid?

Ik zou bij zo'n regeling weer prive in een leuk uitgevoerde B segmenter gaan rijden. Als je dat echt niet wilt voor de Clio gaan, die 1.5dci is best OK en waarschijnlijk is ie ook completer uitgevoerd. Een kale polo bluemotion... Brrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:42:
Dat gezegd hebbend: ik denk dat je je vraag beter in Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3 kunt stellen. Dit heeft namelijk niks met de auto zelf te maken (die is gewoon kaal), maar met de regeling an sich. Of een eigen topic openen in Werk en Inkomen, lijkt mij genoeg om over te discussieren :)
Oeps, verkeerde subforum/topic dus. Seurry. Ik ga even een topicje openen, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
wimmel_1 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:30:
[...]

Ik zou als éérste eens gaan vragen waarom je (toekomstige) werkgever een "bijtelling"' vereist op een auto welke je 100% zakelijk gaat rijden.
Ik snap wel waarom een werkgever dat zou doen, hoewel ik het persoonlijk een naaistreek vind.

Sinds een paar jaar valt bijtelling onder de loonbelasting i.p.v. de inkomstenbelasting. LB wordt door de werkgever ingehouden als voorbelasting op IB. Waarbij de werkgever verwantwoordelijk is voor de juistheid en de controle.

Je kunt niet meer op eigen houtje aangeven dat je niet prive rijdt, dat moet via een verklaring bij de werkgever. En als je dan toch prive rijdt, zal de naheffing ook bij de werkgever worden neergelegd. Mag deze hem weer doorbelasten aan de werknemer, met de bijbehorende administratieve lasten en het bijbehorende debiteurenrisico. Hebben ze vermodelijk geen zin in.

Voor de werknemer is verplicht prive + geen vrije autokosten een slechte deal. Ik zou voor eigen vervoer gaan, mits de zakelijke kilometers adequaat worden vergoed. Laat een auto redelijkerwijs 30 cent aan variabele kilometerkosten hebben, dan moet je baas ongeveer 41 cent vergoeden (helaas is prive rijden ook fiscaal ongunstig, van 41 cent worden er 19 netto + 22 belast en hou je totaal netto ongeveer 30 over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Mod: bovenstaande paar posts kunnen misschien beter naar het topic in WI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Get!em schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:50:
[...]
Daarnaast zie je of hij "gelocked" is op een voorligger, of er in de verte alvast eentje ziet (binnen 100m). ( op dashboard: gehele auto heeft kleur of alleen omtrek auto is wit)
Als je dan nog de optie neemt van vier raketten in de voorbumper (a la James Bond) kan je gelockte voorliggers die traag doen meteen opruimen :+

Ik heb trouwens in mn V40 al een paar duizend kilometers gemaakt, dus ik begin het gas ook wat verder open te trekken nu :P heerlijk hoe de auto maar blijft trekken over het hele toerengebied, echt als een beer tot 4500rpm, en daarna kakt het wat in. Ik was van de week in Duitsland en heb de auto daar effe opengetrokken op de Autobahn, en ze zijn echt begrenst op 199km/u :+ bij 180 merk je dat de powermeter begint in te kakken, het is dus net alsof je de speed limiter gebruikt. Niet zoals bij sommige auto's die gewoon volgas blijven gaan en een begrenzer hebben waar spontaan het gas helemaal dichtgaat (Honda Insight).

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

@Widow, hoeveel KM heb je nu op je D4 staan dan dat je hem al doorgetrokken hebt tot meer dan 4500rpm?
Ik zelf heb er nu bijna 2000km op staand sinds vorige week vrijdag dat ik hem ophaalde :)

Heb nog niet harder gereden dan 145 op de teller in z'n zes.
Schakelen doe ik vrijwel altijd iets voor de tweeduizend toeren.
Uiteraard altijd eerst rustig warm rijden de eerste 15 a 20 km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn jullie nog serieus de auto aan het inrijden??? Gewoon de olie goed warm hebben en gaan...

Of hebben jullie nog een beurt staan na de eerste 2000km ouzo?? Inloop olie zit allang niet meer in de auto. Gewoon gaan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Ja de een zegt inrijden is niet meer nodig.. De andere zegt van wel.
Het boekje geeft het bij mij iig nog wel aan. En ik doe het dan ook maar. 1500km is zo gereden.
De eerste 500 km rustig gereden. Daarna wat meer pit. En nu kan ik bijna "los"

En idd altijd warm rijden. Er zit een olietemperatuur meter in de auto en als die goed is. Dan pas gassen.
Mijn inziens kan het geen kwaad om een kleine 2 weken wat rustiger aan te doenn.
(overigens wacht ik altijd tot de auto op temperatuur is voordat ik echt ga gassen).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Tylen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:02:
Zijn jullie nog serieus de auto aan het inrijden??? Gewoon de olie goed warm hebben en gaan...

Of hebben jullie nog een beurt staan na de eerste 2000km ouzo?? Inloop olie zit allang niet meer in de auto. Gewoon gaan.
Jups ik doe dat wel ja, baad het niet schaad het niet. Ik moet met deze auto volgens het contract 165k rijden in totaal, dat doe ik het liefst met zo min mogelijk technische malheur.
De verkoper gaf aan nadat ik er zelf om vroeg dat hij zelf ook wel van mening was dat het geen kwaad kon om in het begin wat voorzichtiger om te springen met de auto :)

Hij gaf wel aan dat ik niet zo nodig max 100 KM/h er zou mee mogen rijden oid, hij gaf aan dat mocht de auto goed warm zijn dat je gerust harder kon rijden.
Maargoed ik ben er gewoon wél voorzichtig mee omgesprongen.
De eerste 600km max zo'n 100~110 KM/h gereden, de zesde versnelling niet gebruikt, niet te laag in de toeren maar ook zeker niet te hoog. Niet te zwaar belasten bij lage toeren dus.
Daarna rustig het tempo wat opgevoerd, richting de 120 KM/h ook de zesde versnelling gaan gebruiken.
Steeds stukje bij beetje meer proeven van het enorme koppel :9

Nu de auto op de 1850km staat ongeveer weer wat meer gebruik makend van het vermogen en koppel bij tussensprintjes e.d is het echt verslavend. Opvallend hoeveel trekkracht er is zelfs in z'n zes.
Bijna aan de 2e tankbeurt toe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb ooit een Golf 2.0 TDI 140PK DSG opgehaald bij de fabriek in Duitsland. En toen ik op de autbahn terecht kwam was de olie goed warm. Heb de auto toen gelijk goed getest. En na 180.000km weer ingeleverd zonder ook maar 1 mankement. Ik vind het gevaarlijk om langzaam op te trekken en maar max 100/110 te gaan rijden. Leuk is dat als je een vrachtwagen inhaalt en de rest zit op je bumper te drukken dat je door moet rijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Eens met hierboven. Hele versnellingen niet gebruiken? Wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 22:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik sta op het punt een contract te tekenen in een buitendienstfunctie, startersfunctie. Dat betekent al vrij snel 3-4 dagen per week naar klanten toe.

Wil je de baan?
Zijn de andere voorwaarden wel hoe je het wil hebben?
Wil het bedrijf jou hebben?
Schat je in dat je onderhandelingsruimte hebt?

Kortom: Heb je al een tegenvoorstel gedaan? Anders dan: "DIE POLIO EN CLITO ARGH!HH!!H!H!!!!!!?" en op GoT mokken?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

er is een verschil tussen langzaam op trekken en gewoon rustig aan doen.
(of als een malloot alles helemaal opentrekken).
Rij nu rustig maar niemand die achter me last van me heeft omdat ik zonodig mijn auto moet inrijden.
Rij ook niet max 100. Maar gewoon 120-130. Maar trek hem ook niet door tot 6000 tpm in de sport stand.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42

vhal

ಠ_ಠ

Als jullie het niet doen dan is het wel de monteur die even een proefrit doet voordat je hem mag ophalen. Daarnaast zal de motor in de fabriek ook wel op zijn sodeflikker hebben gehad. Enfin, ze zijn niet van papier gemaakt...al dacht ik hetzelfde maar tegenwoordig geloof ik het wel. Zolang je de boel maar warm rijdt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sinds eind oktober ook een D4 voor de deur staan, inmiddels ruim 7,5k gereden. Dealer gaf aan de 1ste 1000km 'rustig' te rijden, dus niet direct de rode cijfers op te zoeken. De proefrit-auto waar ik in gereden heb, had toen ook nog maar 600km op de teller staan, en daar werd ook vriendelijk gevraagd 'm normaal te behandelen.

Ondertussen gaat het gas er wel op zodra de auto warm is, daarvoor niet als een dwaas bij elk stoplicht weg, maar ook niet als een oud vrouwtje invoegen op de snelweg. Gemiddeld nu 1 op 17, maar 2x DE en 1x FR zal daar wel aan meehelpen :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De D4's die ik op de weg tegenkom, wekken helaas vaak de indruk dat ze voor hun bestuurders de eerste auto zijn met 150+ pk. Gaat nog wel over, hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De D4's die ik altijd tegenkom blijven zo op mijn voorbumper plakken bij +200 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mwhoah, ik vind dat meevallen. Ik zie legio Volvo's elke dag en degene die doorrijden zijn toch vaak de V70's en dergelijke (da's mijn indruk van het geheel, geen vastgesteld feit).

@ warmrijden discussie: Ik denk dat de blokken tegenwoordig wel al wat testkilometers gemaakt hebben voor ze daadwerkelijk in jouw handen gedrukt worden, maar het feit dat er al niet meer met 'inloop-olie' gewerkt word (aldus de dealer) vertelt mij dat het blok ook gewoon direct gebruiksklaar is.

Dus inderdaad wel warmrijden (ik stop pas met 'het nieuwe rijden' boven de ±75 graden en gooi het gas pas helemaal open bij 90) maar dat blijft dan ook voor de levensduur van de auto hetzelfde.

Een zeldzame uitzondering daargelaten is mijn blok door de standkachel altijd minimaal ±45 graden als ik wegrijd en meestal binnen 10 minuten over de 90 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Tylen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:26:
Ik heb ooit een Golf 2.0 TDI 140PK DSG opgehaald bij de fabriek in Duitsland. En toen ik op de autbahn terecht kwam was de olie goed warm. Heb de auto toen gelijk goed getest. En na 180.000km weer ingeleverd zonder ook maar 1 mankement. Ik vind het gevaarlijk om langzaam op te trekken en maar max 100/110 te gaan rijden. Leuk is dat als je een vrachtwagen inhaalt en de rest zit op je bumper te drukken dat je door moet rijden.....
Dat kan ook natuurlijk :)
Maar je kan het ook weer overdrijven natuurlijk, snap best dat jij het anders doet dan dat ik het heb gedaan.
Het is niet zo alsof ik extreem traag optrok, het was gewoon met beleid, zelfs dan ben je vaak nog als snelste weg omdat mensen gewoon niet vlot doorschakelen.
En dat van die max 100/100 rijden, ja dat deed ik ja, maar dan ging ik dus niet vrachtwagens inhalen als er verkeer op de linker rijstroken reed. Ik erger mijzelf namelijk ook altijd heel erg aan dat soort figuren.
MrAcid schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:32:
Eens met hierboven. Hele versnellingen niet gebruiken? Wtf?
Jazeker, ik weet niet of je weet hoe belachelijk lang de zesde versnelling is bij de V40 D4? 130 op de teller en je rijdt nog altijd geen 2000 rpm(1972.8 rpm om precies te zijn >:) )`Bij 100 KM/h is dat iets meer als 1500rpm, diezelfde snelheid in z'n vijf dan draait de motor ook nog net geen 1850rpm.
Het kan geen kwaad om de motor niet te zwaar belasten in het begin ;) lage toeren en toch behoorlijk wat gas geven = belasting.
DarkSide schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:33:
er is een verschil tussen langzaam op trekken en gewoon rustig aan doen.
(of als een malloot alles helemaal opentrekken).
Rij nu rustig maar niemand die achter me last van me heeft omdat ik zonodig mijn auto moet inrijden.
Rij ook niet max 100. Maar gewoon 120-130. Maar trek hem ook niet door tot 6000 tpm in de sport stand.
Dat precies ja ;) Ik rijd ook rustig maar ik heb echt helemaal niemand die last van mij heeft hoor :)

Owja en bij mij moet hij na 15k gewoon naar de dealer, dan gaat dus wél de olie eruit e.d :*) Vervolgens gewoon een interval van 30k :*)

[ Voor 2% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 09-01-2015 11:02 . Reden: 2e edit :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
DarkSide schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:13:
En idd altijd warm rijden. Er zit een olietemperatuur meter in de auto en als die goed is. Dan pas gassen.
Klein detail, maar het is een watertemperatuur meter, geen olietemperatuur meter :) en voor de smering is het van belang dat olie op temperatuur is.
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:56:
@Widow, hoeveel KM heb je nu op je D4 staan dan dat je hem al doorgetrokken hebt tot meer dan 4500rpm?
Ik zelf heb er nu bijna 2000km op staand sinds vorige week vrijdag dat ik hem ophaalde :)

Heb nog niet harder gereden dan 145 op de teller in z'n zes.
Schakelen doe ik vrijwel altijd iets voor de tweeduizend toeren.
Uiteraard altijd eerst rustig warm rijden de eerste 15 a 20 km :)
Iets van 3300km nu, dus dan moet je toch wel een keer gas kunnen gaan geven lijkt me.
Tylen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:02:
Ik weet het niet, ik had vroeger (in de tijd dat ik wat minder netjes omging met bedrijfsauto's) van die bestelbusjes die na 30.000km al klonken alsof ze rijp voor de sloop waren, waarbij je de kleppen al hoorde tikken en waarbij het schakelen aanvoelde alsof je in een bak met schroeven zat te roeren. Of dat er om de 5.000km een halve liter olie bij moest. En dan moesten die dingen nog tot de 180dkm mee... dus vandaar dat ik nu wat rustiger doe met deze auto. Maar is het echt onderbouwd, dat ik er in het begin rustig mee doe? Niet echt :P

[ Voor 64% gewijzigd door Widow op 09-01-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:54:
[...]

[...]

Jazeker, ik weet niet of je weet hoe belachelijk lang de zesde versnelling is bij de V40 D4? 130 op de teller en je rijdt nog altijd geen 2000 rpm(1972.8 rpm om precies te zijn >:) )`Bij 100 KM/h is dat iets meer als 1500rpm, diezelfde snelheid in z'n vijf dan draait de motor ook nog net geen 1850rpm.

[...]
Het is normaal bij een zesbak dat je in de 5 de topsnelheid precies raakt; de 6 is een overdrive om met een rustig geluid en laag verbruik te rijden.

Met 190pk in een V40 zou je een onbegrensde top van ongeveer 230 km/h moeten hebben. Topvermogen zal rond de 4250 rpm zitten. Dan zit je in een goed gemapte 5e versnelling aan 100 km/h op 1850 rpm (4250 * 100 / 230).

De bak lijkt dus aan het normale patroon te voldoen. Ook is het verschil tussen 5 en 6 vind ik niet overdreven groot. Als de 6 "belachelijk lang" aanvoelt, moet het met het koppelverloop en geluid van de motor te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Achja wat is "belachelijk lang" ja ;) maarja ik vind iets meer als 1500rpm bij 100KM/h gewoon heel weinig toeren. Rijdt overigens heel fijn hoor, motor hoor je helemaal niets van en rijdt mooi zuinig.
Maar het blijft een laag toerental.

Het is niet alsof de auto dan niet luistert, zeker wel zelfs, het blok is mij echt in positieve zin opgevallen wat dat betreft.
Het rijdt allemaal heel lineair, omdat het blok zelf ook nog wat 'vlees' heeft is het zo dat wanneer je aan het wachten bent op de turbo(s), dat het blok van zichzelf ook al wel het een en ander kan leveren. Wat dat betreft rijdt dat veel fijner dan bijvoorbeeld een kleiner 1.6 of 1.5 blokje met een relatief grote turbo. Dan moet je écht in de turbo hangen om ook maar iets te kunnen doen.

Vanaf zo'n 1300rpm loopt alles eigenlijk heel mooi, daaronder vind die toch wat minder fijn dus dan even terug ;)

Al met al heel erg tevreden met de V40 :) Rijdt fijn, zit erg lekker de elektrische stoelen met geheugen erg fijn _/-\o_. En de carkit is echt een verademing, de andere kant kan mij nu wél verstaan :+
In de Renault Clio 0.9 TCe die ik hiervoor red was dat dus niet het geval ;) leek het alsof ik constant in een windtunnel stond :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik ben ook erg tevreden over de carkit in de V40. Ik heb twee telefoons, en je kan dus via bluetooth muziek luisteren van telefoon A, en in het telefoonboek van telefoon B bladeren tegelijk :) en als je dan belt via telefoon B, stopt de muziek van telefoon A totdat je ophangt, en dan gaat de muziek van telefoon A weer verder. En ik heb regelmatig dat mensen niet eens door hebben dat ik in de auto zit, die denken dat ik ergens op kantoor zit, zo stil schijnt het te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Widow schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:38:En ik heb regelmatig dat mensen niet eens door hebben dat ik in de auto zit, die denken dat ik ergens op kantoor zit, zo stil schijnt het te zijn :)
Wat betreft stilte vind ik je statement iets te overdreven ;) , maar ook ik ben echt positief verrast over de carkit. Net als over de spraakherkenning trouwens. Die werkt in 99% van de gevallen gewoon in 1 keer. Als ik dan collega's zie prutsen op dat touchscreen van de nieuwe 308 om bijvoorbeeld een bestemming in te voeren in de navigatie, prijs ik mijzelf echt heel gelukkig dat ik dat niet hoef te doen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Tjoekie schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:48:
[...]

Wat betreft stilte vind ik je statement iets te overdreven ;) ,
Ik hoor het ook alleen maar van de mensen die ik bel :) dan zitten we in het gesprek, en vragen ze of ik thuis zit te werken, want ze zien me niet op kantoor. Als ik dan zeg dat ik in de auto zit, zijn ze verbaast, ze horen niets van de omgeving geluiden. Ik moet wel zeggen dat de keren dat dat gebeurde, ik 100kmpu reed, misschien word het minder goed bij hogere snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Widow schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:36:
[...]

Klein detail, maar het is een watertemperatuur meter, geen olietemperatuur meter :) en voor de smering is het van belang dat olie op temperatuur is.
Ik heb ook een olietemperatuur meter. :P
Deze controleer ik altijd. En kan dus idd zo zijn dat de watertemperatuur op 90gr staat maar de olie nog op 68graden. Pas als deze 90 heeft bereikt ga ik "los".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
Widow schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Ik hoor het ook alleen maar van de mensen die ik bel :) dan zitten we in het gesprek, en vragen ze of ik thuis zit te werken, want ze zien me niet op kantoor. Als ik dan zeg dat ik in de auto zit, zijn ze verbaast, ze horen niets van de omgeving geluiden. Ik moet wel zeggen dat de keren dat dat gebeurde, ik 100kmpu reed, misschien word het minder goed bij hogere snelheden
Dat heb ik juist helemaal niet met de carkit in m'n V40. Zo vaak bel ik niet in de auto (dat probeer ik te voorkomen omdat het toch alleen maar afleid), maar als het gebeurd dan klaagt degene aan de andere kant van de lijn altijd over de gesprekskwaliteit. Geen idee waar het aan ligt, niet aan de telefoon in ieder geval want ik heb ondertussen al drie verschillende geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

@Tankiej, vreemd! heb je ook een MY2015 V40? Misschien even langs de Volvo dealer voor een software update bijvoorbeeld? Ik heb tot nu toe in twee V40's gereden, beide mijn iPhone 4s aangekoppeld en gebeld, allebei werkte ze uit de kunst iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Je krijgt dus ook geen maandelijkse vaste vergoeding indien je de leaseauto niet neemt? Dan lijkt privé rijden me per definitie niet rendabel. Eigen bijdrage ook geen optie? Is fiscaal ook vrij gunstig.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:26:
@Tankiej, vreemd! heb je ook een MY2015 V40? Misschien even langs de Volvo dealer voor een software update bijvoorbeeld? Ik heb tot nu toe in twee V40's gereden, beide mijn iPhone 4s aangekoppeld en gebeld, allebei werkte ze uit de kunst iig.
Ik heb een MY2014, dus een jaartje ouder. Hij moet over 2000km voor de 40k beurt, zal het dan even aangeven. Dan maar kijken of ze er iets aan kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Widow schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:36:
Iets van 3300km nu, dus dan moet je toch wel een keer gas kunnen gaan geven lijkt me.
t_captain schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:49:
De D4's die ik op de weg tegenkom, wekken helaas vaak de indruk dat ze voor hun bestuurders de eerste auto zijn met 150+ pk. Gaat nog wel over, hoop ik ;)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=t4RnMKTYYLw]

ik ben tot noch toe van mening dat de recente influx van relatief jeugdige (in verhouding tot de leeftijd van de gemiddelde Volvo-rijder) D4-lease bezitters het gemiddelde niveau van de Volvo-rijder geen goed heeft gedaan :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Filmpje toont volgens mij een C30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Da's gewoon een toekomstige D4 rijder! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

offtopic:
Grote hekel aan dat soort ongeduldige personen, die probeer ik (net als de VW wat minder succesvol) te blocken om er links voorbij te kunnen, of zelfs om achter mij aan te sluiten door het gas te laten vieren.

Mocht er wel filevorming zijn waarbij men op normale wijze op de rechterbaan voorbij komt dan vind ik dat allang best, maar je ziet aan de intenties bij de Volvo-bestuurder al dat het puur gaat om ongeduldig voorkruipen...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:00

Cyphax

Moderator LNX
offtopic:
Ik denk dat die volvo-rijder zich doodergert aan het feit dat dat treintje gewoon domweg zo links blijft rijden op dezelfde snelheid als rechts en misschien houden de mensen achter HTT-Thalan te weinig ruimte over om ook naar links te gaan, al heeft dat nooit veel zin. Ik wacht altijd tot het tenminste harder rijdt dan rechts, dat het dus ook nut heeft.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zie in dat filmpje twee onnodig links rijders die de Volvo, die wel netjes rechts aanhoudt, dwingt rechts in te halen of onzinnig op zijn rem te moeten trappen, wat hij terecht niet deed. Volvo heeft het netjes opgelost.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:14:
Ik zie in dat filmpje twee onnodig links rijders die de Volvo, die wel netjes rechts aanhoudt, dwingt rechts in te halen of onzinnig op zijn rem te moeten trappen, wat hij terecht niet deed. Volvo heeft het netjes opgelost.
Het is gewoon druk. Als die 2 naar rechts gaan gaan er 2 anderen links op diezelfde plek rijden. Waaronder die Volvo. Als jij dit netjes vind dan moet je jezelf checken. Als je dit vaak genoeg doet krijg je vanzelf een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Grote hekel aan mensen zoals RomeoJ. Als het druk is en er is rechts ruimte, dan zorgt die Volvo ervoor dat er meer asfalt wordt gebruikt, en dus minder kans is op file vorming.
Zelfde als bij het ritsen. Hekel aan mensen die niet doorrijden tot aan het eind van de ritsstrook. Als iedereen tot het eind doorrijdt en 1 om 1 samen voegt, heb je veel minder kans op file. Doordat mensen eerder naar de andere strook gaan, is er aan het eind te weinig ruimte, waardoor mensen moeten remmen en dus file ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Z___Z schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:38:
Grote hekel aan mensen zoals RomeoJ. Als het druk is en er is rechts ruimte, dan zorgt die Volvo ervoor dat er meer asfalt wordt gebruikt, en dus minder kans is op file vorming.
Zelfde als bij het ritsen. Hekel aan mensen die niet doorrijden tot aan het eind van de ritsstrook. Als iedereen tot het eind doorrijdt en 1 om 1 samen voegt, heb je veel minder kans op file. Doordat mensen eerder naar de andere strook gaan, is er aan het eind te weinig ruimte, waardoor mensen moeten remmen en dus file ontstaat.
Als je rechts aansluit in deze situatie mag je vervolgens een baard wachten als t weer gaat rjjden. Maar goed dit is zoooo ver offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

RomeoJ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:50:
offtopic:
Grote hekel aan dat soort ongeduldige personen, die probeer ik (net als de VW wat minder succesvol) te blocken om er links voorbij te kunnen, of zelfs om achter mij aan te sluiten door het gas te laten vieren.

Mocht er wel filevorming zijn waarbij men op normale wijze op de rechterbaan voorbij komt dan vind ik dat allang best, maar je ziet aan de intenties bij de Volvo-bestuurder al dat het puur gaat om ongeduldig voorkruipen...
Ik heb altijd een hekel aan mensen die zonodig anderen moeten gaan blocken die rijd ik dan ook altijd hardhandig de vangrail in...

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

In NL hebben we regels, en die regels zijn gemaakt n.a.v. beleid. Het beleid is een veilig verkeer, de regel niet rechts inhalen. Als het beleid doorstroming zou zijn hadden we ongetwijfeld een andere regel ;)
Note: ik ben het niet eens met de regel, en ook niet met het beleid. Maar wat weten politici nou echt van autorijden?
Dus valt of staat het met de pakkans bij het overtreden van de regel. Dat moet ieder voor zichzelf weten. Mag je iets van vinden, mag je je aan ergeren, maar ook voor jezelf bepalen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mijn achtercamera stond scheef, anders had ik die er ook bij gemonteerd, want er is blijkbaar meer info nodig. Ik had net een vrachtwagen ingehaald, en zou naar rechts gegaan zijn (zoals ik uit principe doe) maar werd op mijn beurt tegen gehouden door die volvo, hij kwam vrijwel direct na mijn inhaalactie rechts naast me rijden. Dat geld niet als links hangen, ik kon gewoon niet naar rechts zonder hem de berm in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

offtopic:
De internethelden zijn weer wakker hoor.. Je ziet duidelijk dat de intenties van die Volvo-rijder verkeerd zijn (c.q. zoveel mogelijk mensen rechts passeren en op het laatste moment links invoegen).
Lekkere kul opmerkingen met minder asfalt bla bla.... Je ziet toch duidelijk dat dit een negatief effect heeft op het verkeer, uiteindelijk zit die Volvo ook weer links met hoop remsignalen tot gevolg..

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Flagg schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:47:
[...]

Ik heb altijd een hekel aan mensen die zonodig anderen moeten gaan blocken die rijd ik dan ook altijd hardhandig de vangrail in...
Zoiets doe je alleen met een lease auto, kam je daarna namelijk meteen een nieuwe uitzoeken.
The Eagle schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:51:
In NL hebben we regels, en die regels zijn gemaakt n.a.v. beleid. Het beleid is een veilig verkeer, de regel niet rechts inhalen. Als het beleid doorstroming zou zijn hadden we ongetwijfeld een andere regel ;)
Note: ik ben het niet eens met de regel, en ook niet met het beleid. Maar wat weten politici nou echt van autorijden?
Dus valt of staat het met de pakkans bij het overtreden van de regel. Dat moet ieder voor zichzelf weten. Mag je iets van vinden, mag je je aan ergeren, maar ook voor jezelf bepalen.
In Nederland heb je ook de regel rechts houden en die is wel degelijk om de doorstroming te bevorderen.
RomeoJ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:00:
offtopic:
De internethelden zijn weer wakker hoor.. Je ziet duidelijk dat de intenties van die Volvo-rijder verkeerd zijn (c.q. zoveel mogelijk mensen rechts passeren en op het laatste moment links invoegen).
Lekkere kul opmerkingen met minder asfalt bla bla.... Je ziet toch duidelijk dat dit een negatief effect heeft op het verkeer, uiteindelijk zit die Volvo ook weer links met hoop remsignalen tot gevolg..
Probeer ook niet de actie van de volvo rijder helemaal goed te praten. Maar auto rijden is rekening met elkaar houden. Dus ja ook met aso's. Als je zo iemand tegen komt kan je heel moeilijk gaan doen en de kans op een ongeluk vergroten of gewoon anticiperen en laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Z___Z schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:09:
[...]

In Nederland heb je ook de regel rechts houden en die is wel degelijk om de doorstroming te bevorderen.
offtopic:
En we weten ook wel dat nog maar weinig mensen zich daar iets van aantrekken. Ik wil wel voor de duidelijkheid vermelden dat ik geen waardeoordeel gaf of geef over het filmpje van HTT-Thalan; daar is dat filmpje te kort voor (krijg geen volledig beeld van de situatie dus dat zou niet eerlijk zijn) en zeker op zo'n 2-baans snelweg heb je al gauw de situatie dat je links rijdt om in te halen maar vervolgens moet afremmen omdat de hele boel afremt. Op de A15 zie ik dat veel. Maargoed, dat hoort meer in het wegmisbruikerstopic en daar heb ik onderhand m'n gal wel genoeg gespuwd over het linksrij-fenomeen onderhand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zulke situaties zijn een glijdende schaal tussen aggressief rechts passeren en rustig langszij komen in pseudo-fileverkeer / netjes links invoegen om in te halen. De C30 voldoet in elk geval niet helemaal aan dat laaste plaatje. Het invoegen gaat bv vrij krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:51:
Bij file is rechts inhalen gewoon toegestaan. Dus wanneer sprake is van vertraging (of ter wel niet de maximum snelheid) dan mag je er rechts voorbij.

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=5120

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 10-01-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

RomeoJ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:00:
offtopic:
Jij was toch de internetheld met je blocken en hem zoveel mogelijk dwars zitten?

De rest zijn mensen die ws meer km/j rijden en die 1 zich niet op laten naaien, 2 weten dat het geen enkel nut heeft, 3 niet de behoefte voelen om met een wijzend vingertje de rest van automobiliserend nederland continu op hun fouten moeten wijzen.

Dat laatste kom omdat de meeste mensen wel weten dat ze zelf ook wel eens een foutje maken itt de internethelden die denken dat ze zelf natuurlijk godsgeschenk aan autorijden zijn waar iedereen een voorbeeld aan moet nemen. (en daarna gaan ze blocken en dwarszitten)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
HTT-Thalan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:54:
Mijn achtercamera stond scheef, anders had ik die er ook bij gemonteerd, want er is blijkbaar meer info nodig. Ik had net een vrachtwagen ingehaald, en zou naar rechts gegaan zijn (zoals ik uit principe doe) maar werd op mijn beurt tegen gehouden door die volvo, hij kwam vrijwel direct na mijn inhaalactie rechts naast me rijden. Dat geld niet als links hangen, ik kon gewoon niet naar rechts zonder hem de berm in te drukken.
Ach ja, ik maak het ook vaak mee dat ik in haal en dat er iemand rechts precies zo schuin achter me gaat rijden dat ik het niet verantwoord / sociaal vind om naar rechts te gaan. Terwijl die persoon dan duidelijk geïrriteerd is en vind dat ik naar rechts moet gaan. Tegelijkertijd doe ik het zelf denk ik ook wel eens bij andere mensen, omdat het gewoon zo loopt. Bijvoorbeeld als je invoegt en iemand gaat netjes naar links voor je maar durft niet meer naar rechts omdat hij de afstand te kort vind. Wat telt is hoe je er vervolgens mij om gaat. Je kunt er agressief rechts langs gaan en vroeg kaal worden omdat je je kennelijk graag kwaad maakt om onbelangrijke dingen. Je kunt ook van de goede intenties van 99% van je medeweggebruikers uit gaan en je even een stukje laten terugzakken en achter hem naar links gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 10-01-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
Zullen we het over de keuze van lease-autos gaan hebben???????

Voor verkeersgedrag zijn diverse topics.
Carkits van bijv een V40 horen in het V40 topic
En de verbruikscijfers die hier de laatste tijd passeren is ook een speciaal topic voor

Dank u allen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

thefox154 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:58:
Zullen we het over de keuze van lease-autos gaan hebben???????

Voor verkeersgedrag zijn diverse topics.
Carkits van bijv een V40 horen in het V40 topic
En de verbruikscijfers die hier de laatste tijd passeren is ook een speciaal topic voor

Dank u allen! :+
En wat had jij voor nuttige bijdrage over lease-autos dan eigenlijk? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Goed idee. Ben benieuwd hoe de nieuwe Skoda Superb er uit gaat zien. De teasers zijn wel veelbelovend:

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/exty677bxdjv_600.jpg

Vond de voorkant van de vorige Superb namelijk wel mooi, de achterkant kan daarentegen wel verbeterd worden. Hopelijk heeft Skoda hier met de nieuwe Superb gehoor aan gegeven.

Debuut wordt trouwens tijdens de Salon van Geneve in maart. Bron: Autoweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat gaat richting Passat CC zo te zien. Mooie bak :)

Net nog even bij de Skoda dealer langs geweest. Als ik het red om voor 31-1 te bestellen heb ik een electrisch schuif/kanteldak voor maar 100 euro (of 200, moet ik het ff om liegen). Hoe dan ook, peanuts.
En mijn dealer lijkt te mogen leveren en kan hem evt al in de bestelling zetten bij de importeur. Er was zelfs qua 18" velgen nog wel wat mogelijk. Die gast denkt echt met je mee, heerlijk :)
Nou alleen nog ff zorgen dat de offerte van Leaseplan en niet van Arval goedgekeurd gaat worden. Hij mag alleen Leaseplan leveren namelijk, Arval heeft wat rare regeltjes waardoor dat niet mag. Maar Arval lijkt duurder te zijn dus dat zal wel loslopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

The Eagle schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:05:

Net nog even bij de Skoda dealer langs geweest.

[...]

Die gast denkt echt met je mee, heerlijk :)
Dat vond ik nou ook zo prettig aan shoppen bij Skoda! Welke dealer ben je geweest?

En ik vind die nieuwe Superb ook erg mooi... zou wel eens de opvolger kunnen worden over 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Modbreak:Het gaat al de goede kant op, maar laten we dit topic vooral houden waar het voor is: De Keuze van de leaseauto. Verkeersregels en gedrag horen daar niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dealer was Nieuwkoop in Den Bosch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
The Eagle schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:05:

Net nog even bij de Skoda dealer langs geweest. Als ik het red om voor 31-1 te bestellen heb ik een electrisch schuif/kanteldak voor maar 100 euro (of 200, moet ik het ff om liegen). Hoe dan ook, peanuts.
En mijn dealer lijkt te mogen leveren en kan hem evt al in de bestelling zetten bij de importeur. Er was zelfs qua 18" velgen nog wel wat mogelijk. Die gast denkt echt met je mee, heerlijk :)
Nou alleen nog ff zorgen dat de offerte van Leaseplan en niet van Arval goedgekeurd gaat worden. Hij mag alleen Leaseplan leveren namelijk, Arval heeft wat rare regeltjes waardoor dat niet mag. Maar Arval lijkt duurder te zijn dus dat zal wel loslopen :)
Welke wagen gaat dit om? Een glazendak voor dat geld is echt voor niets.Ben je met een superb bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Makkelijk schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:04:
[...]
Je krijgt dus ook geen maandelijkse vaste vergoeding indien je de leaseauto niet neemt? Dan lijkt privé rijden me per definitie niet rendabel. Eigen bijdrage ook geen optie? Is fiscaal ook vrij gunstig.
Toch ff op terugkomen in dit topic voor iemand ineens ernstig teleurgesteld is in zijn netto salaris.
Een eigen bijdrage voor een duurdere auto is dus niet fiscaal aftrekbaar enzal gewoon netto verrekend worden. Een eigen bijdrage (vaak de standaard eigen bijdrage voor leaseauto's als die gehanteerd wordt bij leaseregelingen) voor privégebruik is wel aftrekbaar!

Terugkomende op die Superb: ben ook wel benieuwd, maar zo zal ie er vast niet uit gaan zien. Dan koopt niemand een Passat meer. Dat zal vast niet mogen van de RvC van de VAG... Ik hoop dat ze snel laten weten dat er vd Superb ook een 7%'er PHEV komt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

thefox154 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:56:
[...]

Welke wagen gaat dit om? Een glazendak voor dat geld is echt voor niets.Ben je met een superb bezig?
Nee, met een Octavia Combi Elegance Business Line. Maar gold volgens de dealer voor alle Octavia's. Soort van jaar start aanbieding ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 12:20
Wat is jullie ervaring met de navigatie systemen binnen de VAG groep?

Hoe recent zijn de kaarten tijdens uitlevering, en kan ik ergens de meeste recente uitgave's opzoeken zodat ik dit kan controleren zodra mijn GTE word uitgeleverd?

Mijn huidige polo bleek destijds met 2 jaar oude kaarten uitgeleverd te zijn.
Echter wilde de leasemaatschappij dit destijds niet meer herstellen.

Inmiddels gevonden dat 3 jaar kaartupdates incl. is.

[ Voor 7% gewijzigd door AcIDeR op 11-01-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:22
AcIDeR schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:38:
Mijn verkoper wees mij op www.navigation.com , even het VIN invoeren bij het merk (in mijn geval Skoda) en je ziet direct de laatste versie voor je auto

[ Voor 3% gewijzigd door DutX op 11-01-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
Widow schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:38:
Ik ben ook erg tevreden over de carkit in de V40. Ik heb twee telefoons, en je kan dus via bluetooth muziek luisteren van telefoon A, en in het telefoonboek van telefoon B bladeren tegelijk :) en als je dan belt via telefoon B, stopt de muziek van telefoon A totdat je ophangt, en dan gaat de muziek van telefoon A weer verder. En ik heb regelmatig dat mensen niet eens door hebben dat ik in de auto zit, die denken dat ik ergens op kantoor zit, zo stil schijnt het te zijn :)
Wat betreft bellen heb ik dezelfde ervaring. Ik heb twee telefoon (zakelijke telefoon mogen we heel beperkt prive mee bellen) maar ik kan niet beide tegelijk aansluiten. Wel koppelen, maar het is de een of de ander. Hoe heb je dat hedaan? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
ephymerous schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:12:
[...]
Wat betreft bellen heb ik dezelfde ervaring. Ik heb twee telefoon (zakelijke telefoon mogen we heel beperkt prive mee bellen) maar ik kan niet beide tegelijk aansluiten. Wel koppelen, maar het is de een of de ander. Hoe heb je dat hedaan? :)
Eerst koppel ik beide telefoons (een voor een) zodat ze bekend zijn. Dan ga ik naar media, en start ik muziek van telefoon A op bijvoorbeeld. Als je dan naar telefoon gaat, en in het menu iets van "wissel toestel" aanklikt, kan je telefoon B selecteren. De muziek van telefoon A blijft spelen, en je kan in de contacten van telefoon B degene selecteren die je wilt bellen :) als je dan belt stopt de muziek even en kan je gewoon bellen, en naderhand gaat de muziek van telefoon A weer verder. Dit is trouwens met een Galaxy S3 en een iPhone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

AcIDeR schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:38:
Wat is jullie ervaring met de navigatie systemen binnen de VAG groep?

Hoe recent zijn de kaarten tijdens uitlevering, en kan ik ergens de meeste recente uitgave's opzoeken zodat ik dit kan controleren zodra mijn GTE word uitgeleverd?

Mijn huidige polo bleek destijds met 2 jaar oude kaarten uitgeleverd te zijn.
Echter wilde de leasemaatschappij dit destijds niet meer herstellen.

Is niet meer waar.
VW levert nu "life time" gratis kaart updates. Dat wil zeggen tot 5 jaar ná het uit productie gaan van het navigatie systeem. Dus als morgen de Discover Pro uit productie gaat en opgevolgd wordt door de Discover Pro 2. Dan nog heb je 5 jaar lang updates voor je navi.

http://www.volkswagen.nl/...-updates-voor-volkswagens

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSide op 11-01-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

DarkSide schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:21:
[...]

Is niet meer waar.
VW levert nu "life time" gratis kaart updates. Dat wil zeggen tot 5 jaar ná het uit productie gaan van het navigatie systeem.

[...]
Goede ontwikkeling, dit had eigenlijk met hedendaagse technieken niet langer hoeven duren.

Vroeger had je nog zware navigatie/software-updates die alleen dealers konden uitvoeren. Daarna had je DVD's met kaartupdates en nu heb je zelfs genoeg aan een USB-stickje met een update erop die binnen een half uur de update heeft ingeladen. Tegenwoordig heb je zelfs genoeg aan een WiFi-verbinding.

Daarnaast biedt Google Maps gratis vrij actuele kaarten aan en heeft zelfs een algoritme om wijzigingen aan wegen te herkennen en te updaten. Dit heb ik ook werkelijk ervaren op de route naar mijn werk, die was gewijzigd en binnen een paar weken had Google Maps dit aangepast. Streetview duurt wel langer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
RomeoJ schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:24:
Goed idee. Ben benieuwd hoe de nieuwe Skoda Superb er uit gaat zien. De teasers zijn wel veelbelovend:

[afbeelding]

Vond de voorkant van de vorige Superb namelijk wel mooi, de achterkant kan daarentegen wel verbeterd worden. Hopelijk heeft Skoda hier met de nieuwe Superb gehoor aan gegeven.

Debuut wordt trouwens tijdens de Salon van Geneve in maart. Bron: Autoweek.
Wauw, dat vind ik een schitterende auto. Skoda is goed bezig. De huidige generatie is ook qua ontwerp vrij goed imho. Ik vind m'n Leon dan wel mooier, maarja; die vind ik ook mooier dan een Golf, en als ik moest kiezen tussen een Golf en een Octavia, dan zou ik dat nog niet zo'n hele makkelijke keuze vinden. Ik heb van beide wel een hoge pet op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42

vhal

ಠ_ಠ

RomeoJ schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:24:

[afbeelding]

so hee...die Kia Optima ziet er goed uit zeg... ;(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Cyphax schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:14:
[...]

Wauw, dat vind ik een schitterende auto. Skoda is goed bezig. De huidige generatie is ook qua ontwerp vrij goed imho. Ik vind m'n Leon dan wel mooier, maarja; die vind ik ook mooier dan een Golf, en als ik moest kiezen tussen een Golf en een Octavia, dan zou ik dat nog niet zo'n hele makkelijke keuze vinden. Ik heb van beide wel een hoge pet op. :)
Denken jullie nog wel even aan de teasers van de Passat. Die zag er toen ook erg flitsend uit. In de praktijk is het een kleine facelift van de oude en verder van buiten niets veranderd. Ben bang dat de praktijk dit voor de Skoda ook gaat brengen.

Ik ga donderdag met een A3 Etron rijden, ben benieuwd hoe dit gaat bevallen :+
Zat hem net even door te tellen maar hij gaat wel heel snel richting de 55k, best een stevig prijsje voor een a3 :X.

Zag overigens dat Opel nog ampera's heeft die hagel nieuw zijn, al wel op kenteken gezet en dus 0% bijtelling. Tip voor de mensen die het niet uitmaakt wat ze rijden, goedkoper als dat gaat het momenteel niet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
thefox154 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:20:
[...]

Denken jullie nog wel even aan de teasers van de Passat. Die zag er toen ook erg flitsend uit. In de praktijk is het een kleine facelift van de oude en verder van buiten niets veranderd. Ben bang dat de praktijk dit voor de Skoda ook gaat brengen.
Da's waar, ik herinner me het ook bij de laatste Ford Mondeo. Maar de huidige styling van de modellen van Skoda staat me toch wel aan, dus ik ga er vanuit dat het geen lelijk hok gaat worden. :)
Niet dat het veel uitmaakt; ik moet het met m'n huidige auto nog wel een paar jaartjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
[...]
Zag overigens dat Opel nog ampera's heeft die hagel nieuw zijn, al wel op kenteken gezet en dus 0% bijtelling. Tip voor de mensen die het niet uitmaakt wat ze rijden, goedkoper als dat gaat het momenteel niet worden ;)
Die staan dan al een jaar lang stil op een verlaten vliegveld of zo :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Ik ga donderdag met een A3 Etron rijden, ben benieuwd hoe dit gaat bevallen :+
Zat hem net even door te tellen maar hij gaat wel heel snel richting de 55k, best een stevig prijsje voor een a3 :X.

Mwah, denk dat dat bij Skoda wel mee zal vallen. Kijk maar naar de nieuwe Fabia, die heeft ook die zelfde design kenmerken. Nieuwe Fabia Combi is onderhand een kleine versie van de Octavia combi, en dat staat hem goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
[...]

VW kan met de passat natuurlijk niet zoveel risico lopen door een gewaagd(er) design te kiezen. De superb is voor Skoda een veel minder belangrijke auto dan de Superb op vlak van verkopen, dus kan het wel zijn dat Skoda wat meer risico zal durven nemen op dat vlak.

En de B8 Passat ziet er misschien niet zo heel anders uit als de B7 op het eerste zicht, maar ik denk niet dat er twee dezelfde stukken in zitten voor de rest. Er is veel veranderd, alleen geen radicale dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Widow schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:01:
[...]

Die staan dan al een jaar lang stil op een verlaten vliegveld of zo :P ?
Zoiets denk ik? Een dealer die een gokje heeft gewaag onder het mom van die raak ik toch wel kwijt >:)

Google vind twee dealers:

Nefkens in Amersfoort (www.opel-sale.nl)
en
http://www.autobleekstein.nl/aanbiedingen/opel/opel-ampera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Positieve update over de actieradius van de Octavia: om onverklaarbare redenen haal ik nu ineens 850-880km op een tank. Dat is een stijging van ruim 100km op een tank. Geen idee hoe het komt, ik rijd niet anders voor mijn gevoel, en het soort ritten zijn ook niet verandert.

Misschien raakt hij steeds meer ingereden en wordt hij daarom zuiniger. Al vind ik 100km verschil tank na tank wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Hmm 36k voor een Ampera die extra snel afschrijft omdat die al een jaar oud is op papier en minder ruim is dan een Golf GTE voor dezelfde prijs klinkt niet zo aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

En net zo hard zuipt, niet te vergeten. Gaat je baas ook niet blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Z___Z schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:52:
Hmm 36k voor een Ampera die extra snel afschrijft omdat die al een jaar oud is op papier en minder ruim is dan een Golf GTE voor dezelfde prijs klinkt niet zo aantrekkelijk.
Behalve als het je niet veel uitmaakt wat je rijd... Vandaar dat ik het maar even in het forum zette. Er zijn zat mensen die iets saais willen of de looks niet interesseert. Kijk maar eens dagelijks op de autobaan hoeveel kale of minder mooie exemplaren er rond rijden. Dan is het misschien wel interessant.

0% bijtelling tegenover ~100 per maand (voor bijv Golf).
Scheelt je in drie jaar toch € 3600.
Of je de auto mooi vindt is een tweede :+

Ow en als we dan toch bezig zijn: http://www.autoweek.nl/ni...-is-nieuwe-chevrolet-volt
Meen ergens te hebben gelezen dat opel geen plannen had het nieuwe model naar Europa te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door thefox154 op 12-01-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik geloof dat een persoon van een slipschool die Ampera nog eens 'meegenomen' heeft op de baan. Ding wilde nog best wel sportief meekomen vanwege het lage zwaartepunt, met al die accu's onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Op de natte baan van een slipschool zal de auto leuk meekomen. Op een wat langer circuit ben je verloren omdat de (an sich best goede) accelleratie al bij 160 stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:06:
En net zo hard zuipt, niet te vergeten. Gaat je baas ook niet blij mee zijn.
Voor woonwerkverkeer kan het wel interessant zijn zo lang je <50 km per dag rijd (1x laden) of <100 km per dag (2x laden). De GTE vind ik persoonlijk net te beperkt in het elektrische bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
smesjz schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:50:
Ook lekker, m'n A3 loopt over 2 maanden uit contract en ik had verwacht dat ik weer een pool auto zou krijgen. Tot m'n verbazing vandaag een inlogcode gekregen voor Athlon. Niet heel handig als je je nog niet hebt verdiept in alle modellen, opties. Een 14%er zal wel op zo'n korte termijn wel krap worden in combinatie met nog 8 dagen buitenland voor de boeg.
Zo. Eindelijk nog een Seat Leon ST kunnen bestellen in Ecomotive Lease Sport uitvoering. Op 24/12 op kenteken gezet en aflevering gebeurt a.s. donderdag. Wel meteen met 17" velgen i.p.v. 16" en winterbanden er op.

Enige nadeel: ik mag er komende 5.5 maand alleen als bijrijder in zitten i.v.m. een medische verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

smesjz schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:31:
Enige nadeel: ik mag er komende 5.5 maand alleen als bijrijder in zitten i.v.m. een medische verrassing.
Ik ruik een uitdaging:

http://www.boreme.com/posting.php?id=12032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:45
Eind Oktober een VW Polo BlueGT (150 PK DSG) besteld. Rij al een tijdje in een huurauto; Polo BlueMotion. De ruimte heb ik niet nodig en wilde graag een sportief wagentje. Ik heb een budget van €610 (€650 incl eigen bijdrage) op 25.000km voor 4 jaar. Dit komt doordat ik een inhouse functie heb, waar je bij de meeste bedrijven (volgens mij) niet eens de mogelijkheid krijgt om een leasewagen te nemen.

We zitten vast aan een merkenbeleid (VW, seat, skoda, lexus en audi), audi werd snel te duur en VW heb ik het meeste mee t.o.v de overige merken. Ik kon eventueel ook gaan voor een redelijk aangeklede Golf, maar na een proefrit in een Golf 105pk (wil graag een benzine) was ik niet overtuigd en ben ik toch voor een volledig aangeklede Polo BlueGT gegaan. Hieronder de opties:

- ACC
- Elektrisch inklapbare, verstelbare en verwarmbare buitenspiegels
- 65% getint glas achter & zijruiten
- Koplampen Xenon verlichting incl. LED dagverlichting, dynamische bochtenverlichting
- Pure white unilak
- Licht & zicht-pakket
- Executive Plus pakket
- Panorama schuif-/kanteldak
- PDC
- USB-aansluiting geschikt voor Ipod/Iphone (optie van €60?)
- DAB+
- Multifunctioneel lederen stuurwiel met schakelpaddels
- Wielophanging Comfort Sport Select
- Volkswagen Soundsystem
- 17” MAK Zenith Matt Black

Geen dikke wagen zoals vele van hier maar ik denk dat het een leuk wit autootje wordt met deels zwart dak(pano), zwart gelakte buitenspiegels en zwarte velgen. Hij wordt geleverd op 2 feburari dus nog even 3 weekjes geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:05
Een 150pk Polo met 17" zwart lichtmetaal, Xenon, Executive Plus en nog een trits opties... niet dik? Niet groot misschien, maar wel een dikke wagen hoor. We zijn wat te verwend met z'n allen ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
thefox154 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:09:
[...]

Behalve als het je niet veel uitmaakt wat je rijd... Vandaar dat ik het maar even in het forum zette. Er zijn zat mensen die iets saais willen of de looks niet interesseert. Kijk maar eens dagelijks op de autobaan hoeveel kale of minder mooie exemplaren er rond rijden. Dan is het misschien wel interessant.

0% bijtelling tegenover ~100 per maand (voor bijv Golf).
Scheelt je in drie jaar toch € 3600.
Of je de auto mooi vindt is een tweede :+

Ow en als we dan toch bezig zijn: http://www.autoweek.nl/ni...-is-nieuwe-chevrolet-volt
Meen ergens te hebben gelezen dat opel geen plannen had het nieuwe model naar Europa te halen.
Het is 100 euro bijtelling voor de GTE, maar de Ampera heeft waarscheinlijk een lease bedrag wat veel hoger ligt dan die van de GTE. Dus dan moet het je en niet uit maken wat je rijdt en een dermate hoog lease budget hebben dat die 100 euro bijtelling per maand nauwelijks invloed heeft op je inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@Milzor. gewoon een vette bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Viewty schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:09:
Eind Oktober een VW Polo BlueGT (150 PK DSG) besteld. Rij al een tijdje in een huurauto; Polo BlueMotion. De ruimte heb ik niet nodig en wilde graag een sportief wagentje. Ik heb een budget van €610 (€650 incl eigen bijdrage) op 25.000km voor 4 jaar. Dit komt doordat ik een inhouse functie heb, waar je bij de meeste bedrijven (volgens mij) niet eens de mogelijkheid krijgt om een leasewagen te nemen.

We zitten vast aan een merkenbeleid (VW, seat, skoda, lexus en audi), audi werd snel te duur en VW heb ik het meeste mee t.o.v de overige merken. Ik kon eventueel ook gaan voor een redelijk aangeklede Golf, maar na een proefrit in een Golf 105pk (wil graag een benzine) was ik niet overtuigd en ben ik toch voor een volledig aangeklede Polo BlueGT gegaan. Hieronder de opties:

- ACC
- Koplampen Xenon verlichting incl. LED dagverlichting, dynamische bochtenverlichting
- Pure white unilak
- Licht & zicht-pakket
- Executive Plus pakket
- PDC
- DAB+
- Volkswagen Soundsystem

Geen dikke wagen zoals vele van hier maar ik denk dat het een leuk wit autootje wordt met deels zwart dak(pano), zwart gelakte buitenspiegels en zwarte velgen. Hij wordt geleverd op 2 feburari dus nog even 3 weekjes geduld hebben.
Tof. :)

Overigens denk ik wel dat dat de multimedia-aansluitbox in het Executive Plus pakket zit? Heb je nu dus mogelijk twee keer besteld...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Viewty schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:09:

- ACC
- Pure white unilak
- Licht & zicht-pakket
- Executive Plus pakket
- PDC
- DAB+
- Volkswagen Soundsystem

Leuk bakkie hoor! :) Ik heb er zelf ook naar gekeken maar had behoefte aan een wat grotere auto dus maar Golf VII Bluemotion met zowat full options (speciale 40 years edition) :)

Ook is het gewoon cool om een hebbedingetje als automaat met schakelpaddels achter het stuur te hebben :D Was stiekem een van de redenen waarom ik er naar heb gekeken haha

[ Voor 3% gewijzigd door DeluxZ op 12-01-2015 16:41 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:45
MrAcid schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Tof. :)

Overigens denk ik wel dat dat de multimedia-aansluitbox in het Executive Plus pakket zit? Heb je nu dus mogelijk twee keer besteld...?
Volgens mij gaat het niet om de multimedia-aansluitbox. In mijn huidige bluemotion herkent mijn USB aansluiting (naast de 12volt) mijn iPhone niet. Ik denk dat deze optie er alleen voor zorgt dat die aansluiting de iPhone ondersteunt, zoals de optie ook omschreven is.
DeluxZ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:40:
[...]

Leuk bakkie hoor! :) Ik heb er zelf ook naar gekeken maar had behoefte aan een wat grotere auto dus maar Golf VII Bluemotion met zowat full options (speciale 40 years edition) :)

Ook is het gewoon cool om een hebbedingetje als automaat met schakelpaddels achter het stuur te hebben :D Was stiekem een van de redenen waarom ik er naar heb gekeken haha
Ja die schakelpaddels lijken mij ook wel vet. De DSG bak schijnt prima te schakelen, lees hier en daar dat mensen het maar weinig gebruiken die deze optie genomen hebben, maar toch.

[ Voor 38% gewijzigd door Viewty op 12-01-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:18

Pinobigbird

doesn't share food!

Viewty schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:20:
[...]

Ja die schakelpaddels lijken mij ook wel vet. De DSG bak schijnt prima te schakelen, lees hier en daar dat mensen het maar weinig gebruiken die deze optie genomen hebben, maar toch.
Ik heb dezelfde motor en bak (1.4 150pk DSG7) in mijn Leon, ook met schakelflippers. Ik heb nog geen 400km gereden ( :9 ), maar toch al een paar keer met de flippers gespeeld. Toch wel prettig dat je vooruitlopend op een tussenacceleratie twee tikjes terug kan doen, je sprintje maken, waarna hij vanzelf weer overgaat naar de automaat in D (of S). Het is echt een heerlijke bak; ontspannen in D of lekker sportief in S, met eigen inbreng met de flippers of totale controle met een tik naar rechts (manueel). En i.c.m. de prima motor met z'n 250Nm koppel en heerlijke aandrijflijn.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Weet niet hoe het bij de rest van VAG is, maar bij de Skoda heb je afhankelijk van de motorisering een DSG 6 of een DSG 7.
Mijne wordt een DSG7 met een 1.6 TDI, en ja, met schakelflippers EN dynamic drive setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Polo GTI hier, en 100% eens met de flippers. Ook fijn: als je op de snelweg vlot wilt inhalen maar geen zin hebt in kickdown, druk je een keer op de rechter flipper. Gaat de auto van D7 naar 7 voor 30 seconden.
Pagina: 1 ... 14 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.