Eigenlijk een beetje een crosspost vanuit: "Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven", maar toch maar even hier verder babbelen.
Bij mijn nieuwe toekomstige werkgever mag ik binnen een afzienbare tijd (ik gok tussen 0 en 2 maanden) een nieuwe leaseauto uitzoeken. Leasebeleid is nog niet 100% duidelijk, maar de strekking is: Je mag kiezen uit een Volkswagen Polo of Golf met de hoogste "Line" (Highline dus).
Nu zit ik te bedenken voor mijzelf wat ik belangrijk vind.
Van belangrijk naar minder belangrijk:
- Prijs... (Ik ga het ding privé rijden, dus bijtelling...)
- Comfort (ACC icm DSG lijkt mij een interessante optie, Stilte in de auto lijkt mij ook een pluspunt)
- Snelheid (veel minder belangrijk, zolang ik geen gevaar op de weg ben, als ik een vrachtwagen inhaal, vind ik het wel best)
- Looks (Al zitten er my-little-ponies op de zijkant...)
De afweging is nu: Polo BlueGT 1.4TSI vs Golf VII 1.6TDI DSG. Ik weet nog niet 100% zeker of ik ook Benzine mag rijden, het wordt mijn eerste auto binnen het bedrijf, dus er is niet echt een meting ten opzichte van vorige jaren. In mijn oude auto heb ik nu 150k gereden in 4j, dus 40k/j zal geen rare uitkomst zijn. Het is dus potentieel mogelijk dat ik toch verplicht voor Diesel moet gaan...
Overweging voor Polo BlueGT:
- Goedkoper (200 euro bijtelling), toch relatief sportief, niet zo'n slowmotion als een 1.2TDI of de 1.2TSI.
- DSG
Overweging voor Golf VII
- Luxer, meer comfort, waarschijnlijk iets stiller, iets ruimer.
- Ook DSG
Nadelen van een ieder:
BlueGT is een relatief klein Benzine motortje met veel PK's, kans op technische mankementen is mijns inziens iets hoger... Niet echt een probleem, want lease, maar toch...
Ik verwacht dat de BlueGT meer kabaal maakt (Benzine dus meer toeren, en kleinere motor, dus meer toeren voor zelfde vermogen).
Golf VII kost 260 euro bijtelling per maand, dus 60 euro duurder dan de BlueGT, maar de BlueGT zou nog wel eens iets hogere brandstofkosten hebben, dus geen idee wat dit met de leaseprijs doet.
Wat vinden jullie, en wat zijn jullie ervaringen met één van beiden?
[
Voor 3% gewijzigd door
FireDrunk op 15-01-2015 14:06
]
Even niets...