Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

2.0 GTD blok hier (185Pk).... En ik ben blij dat ik niet hoef te bepalen óf ik de DSG/Automaat vóór wil zijn of dat ik 't laat bepalen door de electronica.

Ik bepaal 't gewoon altijd zélf :P

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 12-01-2015 20:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

Pinobigbird

doesn't share food!

Dit is trouwens mijn Leon sinds afgelopen donderdag.
Seat Leon
SEAT Leon 5F 2015 FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG
Upgrade Executive (panoramadak + sportstoelen + alcantara/leer +lendesteunverstelling beide stoelen + LED-interieurverlichting)
Winterpakket (verwarmbare voorstoelen + koplampreinigingsinstallatie+ verwarmbare ruitensproeierkoppen)
Dashboardinleg aluminium
Alorblauw

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42

vhal

ಠ_ಠ

Pinobigbird schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:20:
[afbeelding]
Upgrade Executive (panoramadak + sportstoelen + alcantara/leer +lendesteunverstelling beide stoelen + LED-interieurverlichting)
Winterpakket (verwarmbare voorstoelen + koplampreinigingsinstallatie+ verwarmbare ruitensproeierkoppen)
Dashboardinleg aluminium
Alorblauw
Mooie kleur hoor d:)b

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Past goed bij zijn nick :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 15:35

Gast1981

room with a moose!

Neal schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:59:
Zojuist nieuwe bolide ontvangen :) *O* <3

[afbeelding]

[afbeelding]

Peugeot 308SW Gris Moka. Nog voor de 14%. Hij is namelijk op 30-12-2014 op naam gezet :)
Nagenoeg dezelfde inmiddels hiero voor de deur, 308SW BLE, 14%, net op tijd op naam gezet eind 2014 :P
Eerste 1000km zitter erop, rijdt echt prima die PSA diesel. Meer trekkracht dan mijn vorige 20% Megane iig. Bij 180km/u (Autobahn) nog power over en nog steeds relatief rustig en stil binnenin. Rijgedrag, wegligging, vooralsnog no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:45
[afbeelding]
Dashboardinleg aluminium
Alorblauw
Mooie bak! Ik heb zelf nog geen proefritje kunnen maken in de 150pk, maar voelt het nou echt snel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[afbeelding]
Dashboardinleg aluminium
Alorblauw
Huh? Ik dacht dat de FR 220pk was! Of is dit net zoals als m-line bij mercedes, dat je de 'aankleding' van de FR lijn hebt genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:05
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:26:
[...]

... zoals als m-line bij mercedes, ...
Eeeeeuh!!!!??? :o

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:26:
[...]

Huh? Ik dacht dat de FR 220pk was! Of is dit net zoals als m-line bij mercedes, dat je de 'aankleding' van de FR lijn hebt genomen?
FR is nu ook gewoon aankleding inderdaad. Net zoals M bij BMW, AMG bij Mercedes (Geen M bij mercedes :+ ), S-line bij Audi, R-design bij Volvo etc.. Maar ik dacht dat er wel een beperking zat aan de motorkeuze bij de FR, je kan niet de allerkleinste (minste vermogen) kiezen volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Tankiej op 13-01-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
Wel de looks, niet de performance. Precies de essentie gemist.

Overigens is de "M" bij BMW niet perse een optisch tuningpakket en soms ook onzichtbaar. Je kunt tal van performance-verhogende onderdelen kiezen zoals een M-onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

[afbeelding]
Dashboardinleg aluminium
Alorblauw
Wat een mooi ding! Gave kleur, en die stoelen zijn echt heel goed, goeie keus :)

Helaas was de Leon LE3 toen ik hem bestelde niet meer leverbaar in Alorblauw, moest dus genoegen nemen met zwart.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

t_captain schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:45:
Wel de looks, niet de performance. Precies de essentie gemist.

Overigens is de "M" bij BMW niet perse een optisch tuningpakket en soms ook onzichtbaar. Je kunt tal van performance-verhogende onderdelen kiezen zoals een M-onderstel.
BMW kan je toch M-tech (tenminste bij E46 destijds) bestellen, dat is een optisch pakket (dus tupperware) en een onderstel of performance optie? Weet niet of dat nog steeds zo is. Ga je voor een echte M dan heb je een flinke bak vermogen, tupperware, performance onderdelen etc meer :).

Persoonlijk vind ik er niet zoveel mis mee. Vooral op een Leon, die zie je regelmatig rijden, dan is een net andere bumper e.d. toch wel een stuk mooier :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kecin op 13-01-2015 09:19 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De optische tuning die je af fabriek kunt bestellen, ziet er meestal wel okee uit. Maar toch heb ik liever de motor, ondestel en remmen van een S4 in een anonieme A4 dan andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:53
Gast1981 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:03:
[...]

Nagenoeg dezelfde inmiddels hiero voor de deur, 308SW BLE, 14%, net op tijd op naam gezet eind 2014 :P
Eerste 1000km zitter erop, rijdt echt prima die PSA diesel. Meer trekkracht dan mijn vorige 20% Megane iig. Bij 180km/u (Autobahn) nog power over en nog steeds relatief rustig en stil binnenin. Rijgedrag, wegligging, vooralsnog no worries.
Ben ook erg blij met de mijne :)
Ruikt nog erg nieuw, maar dat trekt wel bij ;)

Ik had hiervoor een voorloper: Renault Clio 2014, maar deze Peugeot trekt echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:00

Cyphax

Moderator LNX
[afbeelding]
Dashboardinleg aluminium
Alorblauw
Alorblauw... mijn Leon heeft ook die kleur en ik ben er nog steeds niet op uitgekeken. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik had mijn cafeïne nog niet binnen }:O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:38
Schitterende kleur dat Alorblauw, zie je helaas veel te weinig..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hier ook altijd flippers gehad maar nooit echt gebruikt. Misschien 1x per dag. (Oke misshcien dan toch wel vaak gebruikt ;))

Als je de + ingedrukt houd dan gaat hij weer terug naar de D of S stand waar hij in stond. Hoef je niet 30 seconden te wachten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Flippers was ik vergeten te bestellen. (stom stom stom)
Dit omdat de DSG in de S stand gewoon veeeel te veel toeren maakt en hij best gewoon bij 4500 max al mag schakelen.
In mijn oude auto was de S stand van de DSG nog een Fysieke stand. en kon ik niet met de pook zelf plussen en minnen (kan gewoon niet fysiek naar rechts) Dat kon alleen in de D stand.
De nieuwe auto heeft een "softbutton" voor de S stand. En kan ik wel zelf schakelen met de pook.
Dit scheelt echt enorm. Het is niet ideaal. Maar echt veel beter dan vroeger

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

[afbeelding]
Dashboardinleg aluminium
Alorblauw
Gave bak!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zeker een mooie kleur voor een Leon!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 05-10 08:58
Tylen schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:26:
Hier ook altijd flippers gehad maar nooit echt gebruikt. Misschien 1x per dag. (Oke misshcien dan toch wel vaak gebruikt ;))

Als je de + ingedrukt houd dan gaat hij weer terug naar de D of S stand waar hij in stond. Hoef je niet 30 seconden te wachten.
Bij een DSG zou ik ze altijd erbij bestellen. Als je vlot weg wilt moet de dsg nadenken, als je op de snelweg even vlot wil inhalen schakelt hij zo zonder problemen naar de 4 zodat je 4000 toeren rijdt met een diesel, en dan bij 4200 toeren ofzo weer opschakelen, absoluut geen ideaal toeren bereik en een boel herrie ;w Bij de passat cc gebruikte ik ze bijna dagelijks om de dsg een stap voor te zijn. In de bmw daarna heb ik de flippers nooit gebruikt (op een keer experimenteren na dan) die automaat was fantastisch en zat nooit mis.

En het is al vaak gezegd, maar wat een gave blauw kleur op die Leon!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DarkSide schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:31:
Flippers was ik vergeten te bestellen. (stom stom stom)
Dit omdat de DSG in de S stand gewoon veeeel te veel toeren maakt en hij best gewoon bij 4500 max al mag schakelen.
In mijn oude auto was de S stand van de DSG nog een Fysieke stand. en kon ik niet met de pook zelf plussen en minnen (kan gewoon niet fysiek naar rechts) Dat kon alleen in de D stand.
De nieuwe auto heeft een "softbutton" voor de S stand. En kan ik wel zelf schakelen met de pook.
Dit scheelt echt enorm. Het is niet ideaal. Maar echt veel beter dan vroeger
Met een DSG kan de hendel toch altijd naar rechts voor de manuele stand? Of was dat bij een vorige generatie anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nee, dat kan nu ook nog. Iig wel bij de DSG waar ik in gereden heb. Tip van Tylen is een leuke, die ga ik onthouden :)

En vwb 4k toeren bij een diesel: het is een leasebak. Lekker spannend :z

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik kon dat alleen doen als de DSG in D stond. Niet als hij in S stond.
Met de DSG die ik nu heb kan ik dat wel

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:04:
Polo GTI hier, en 100% eens met de flippers. Ook fijn: als je op de snelweg vlot wilt inhalen maar geen zin hebt in kickdown, druk je een keer op de rechter flipper. Gaat de auto van D7 naar 7 voor 30 seconden.
Ga ik proberen, handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben iig blij dat ik weer zelf de dienst uitmaak in mijn auto. En op de snelweg terugschakelen hoeft ook niet meer :) (V40 D4).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

The Eagle schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:00:
En vwb 4k toeren bij een diesel: het is een leasebak. Lekker spannend :z
De beste instelling ja.... :O
Het is spul van een ander dus hoef je het niet heel te houden :F

Ik neem aan dat je langer met die auto moet doen dan alleen maar 5000 KM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38

Cheezus

Luiaard

Want jouw auto gaat kapot na 5000 km als je 4000 toeren maakt? Het is voor je verbruik niet optimaal *kuch* maar je motor hoort er niet kapot van te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
5000 kilometer onafgebroken voluit gaan is wel een slijtageslag. Denk aan de 24 uur van Le Mans. Veel productieauto's zouden dat niet overleven omdat m.n. de remmen en de koeling niet op die taak zijn berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:45:
5000 kilometer onafgebroken voluit gaan is wel een slijtageslag. Denk aan de 24 uur van Le Mans. Veel productieauto's zouden dat niet overleven omdat m.n. de remmen en de koeling niet op die taak zijn berekend.
Bij 5000km volgas heb je geen remmen nodig :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DarkSide schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:01:
Ik kon dat alleen doen als de DSG in D stond. Niet als hij in S stond.
Met de DSG die ik nu heb kan ik dat wel
Als de hendel naar rechts staat, sta je op handbediening en dus niet in D of S. Het enige verschil is dat de weg van "S" naar manueel via D loopt en ertoe kan leiden dat de auto een versnelling opschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Oogje schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:04:
[...]

Bij 5000km volgas heb je geen remmen nodig :+
Jawel, want er is geen plek in NL waar je dat kan doen zonder af en toe te remmen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

t_captain schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:04:
[...]

Als de hendel naar rechts staat, sta je op handbediening en dus niet in D of S. Het enige verschil is dat de weg van "S" naar manueel via D loopt en ertoe kan leiden dat de auto een versnelling opschakelt.
Ik wilde het niet zeggen. ;) maar jij doet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

The Eagle schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:04:
Weet niet hoe het bij de rest van VAG is, maar bij de Skoda heb je afhankelijk van de motorisering een DSG 6 of een DSG 7.
Mijne wordt een DSG7 met een 1.6 TDI, en ja, met schakelflippers EN dynamic drive setup :)
Waarom een 1.6 TDI? Als je 20% bijtelling pakt ga je toch geen 1.6 TDI rijden...?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Full-options bolderkar. :+

Just kidding of course - mooie auto, motor die gewoon meer dan goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:49:
[...]
Waarom een 1.6 TDI? Als je 20% bijtelling pakt ga je toch geen 1.6 TDI rijden...?
Zijn er nog zoveel andere opties dan als je een diesel automaat wilt rijden in het C/D segment en niet meer dan 20% bijtelling wilt pakken?

Oh oh...Het is dat ik mijn zinnen op een 7%'er heb gezet nu en dat die me <200,- per maand gaat kosten. Zit ik voor de gein eens te bladeren op leaseplandirect...
Zo'n Jaguar XE is ook erg betaalbaar! Dan heb je wel ff wat anders voor de deur staan dan de standaard Passat of A4 (en die laatste is nog duurder ook). Dacht dat zo'n Jag reteveel af zou schrijven en duur inde lease zou zijn.
Ik zou bijna gaan hopen dat ik toch een diesel moet gaan rijden haha.

[ Voor 40% gewijzigd door readytoflow op 13-01-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Van Jaguar zijn imho de benzine-uitvoeringen van oudsher leuker.

Ik heb zelf meer belangstelling voor een bijtellingsvriendelijke XJ (bj tot 1999). Diesel is in dat geval een 2.7 of 3.0 HDi blok van PSA, terwijl in de benzine een heerlijke V8 ligt die je eigenlijk niet eens hoort lopen. waar de diesels tegenwoordig vandaan komen weet ik niet, maar de spoeling aan de top van de markt is heel dun. BMW en MB delen hun diesels niet met de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

t_captain schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:22:
BMW en MB delen hun diesels niet met de concurrentie.
Ik weet niet of het concurrentie is maar ik dacht dat Sanggyongg (of hoe je het ook schrijft) MB blokken gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
[...]

Omdat dat soms met de opties die je wilt wel in je budget past met dsg en de 2.0 niet? Kan nog best wat schelen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
thefox154 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:33:
[...]

Bij een DSG zou ik ze altijd erbij bestellen. Als je vlot weg wilt moet de dsg nadenken, als je op de snelweg even vlot wil inhalen schakelt hij zo zonder problemen naar de 4 zodat je 4000 toeren rijdt met een diesel, en dan bij 4200 toeren ofzo weer opschakelen, absoluut geen ideaal toeren bereik en een boel herrie ;w Bij de passat cc gebruikte ik ze bijna dagelijks om de dsg een stap voor te zijn. In de bmw daarna heb ik de flippers nooit gebruikt (op een keer experimenteren na dan) die automaat was fantastisch en zat nooit mis.

En het is al vaak gezegd, maar wat een gave blauw kleur op die Leon!!!!!
Ik snap het niet, jij vraagt vol vermogen en de bak kiest daarbij een versnelling waarbij je juist in je max vermogen band rpm terecht komt? Dat is toch juist de bedoeling?
De reden dat die DSG nog snel even dat stukje in 4e van 4000-4200 meeneemt om dan op te schakelen is omdat dat de snelste manier is (het schakelen duurt daar niet lang) Bij die 8 traps zal het schakelen wat langer duren en de bak dus minder snel geneigd zijn om nog die laatste paar 100 toeren mee te nemen in een lagere versnelling.

Als je dat lawaai niet wilt dan trap je het gas toch niet zo ver in of schakel je manueel.
Misschien had die bmw ook meer pk's per kg waardoor je om even snel weg te komen minder gas geeft en ook minder vaak in kickdown komt? (de gemiddelde bmw 8traps automaat heeft een stuk meer vermogen dan diegene die met een DSG gekoppeld zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Tylen schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:35:
[...]

Ik wilde het niet zeggen. ;) maar jij doet het gewoon.
Volgens mij toch echt niet.
Ik schakel naar D. En ik kan dan naar rechts voor manueel.
Ik geef een tikje naar beneden, de pook komt weer terug op de positie van D maar staat nu in S.
Geeft BC ook aan. Ik kan nu wederom naar Manueel door naar rechts te gaan.
Als ik schakel zie ik volgens mij nog steeds S3,S4,S5 etc. staan.

Ik hoef sowieso niet meer langs D vanuit S om naar manueel te gaan.
De oude DSG die ik had was dat idd wel zo.

(net ff stukje gereden). Kan van S naar manueel en verschijnt geen S meer in display.
Auto lijkt wel rapper met accelereren in (maar kan ook tussen de oren zitten).

[ Voor 12% gewijzigd door DarkSide op 13-01-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

AndRo555 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:42:
(de gemiddelde bmw 8traps automaat heeft een stuk meer vermogen dan diegene die met een DSG gekoppeld zijn)
De gemiddelde DSG bak kan dan ook bar weinig hebben. Het huidige 2.0TSI blok van PON dat in o.a. de Leon FR gebruikt word á 220pk is nu leverbaar in de Leon Cupra 280 editie met - verrassing - een identiek aantal newtonmeters (350) als zijn kleinere broertje. Meer kan de DSG6 die daar standaard in geleverd word gewoon niet verstouwen. De DSG7 schijnt nog fragieler te zijn, dat was volgens de dealer ook de reden dat de Skoda RS'en nog met een DSG6 geleverd worden en om diezelfde reden moeten tuners het koppel kunstmatig laag houden bij een chiptune op een DSG wagen.

De 8-traps automaat word echter ook geleverd in auto's zoals de 316i en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ik hier niet opgewonden van word, of je moet van gillen houden (sommige vrijgezellen dromen hiervan ;)) want dat is vooral wat je om de oren krijgt als je probeert een beetje mee te komen op de snelweg. Ik denk dat een DSG7 daar dan weer wat geschikter voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@DarkSide: als je de pook naar rechts duwt, hoort hij rechts te blijven staan. Voor is dan + en achter is - ; de pook veert terug naar het midden van de + en de - maar als het goed is niet naar links (de D stand, tussen N en S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hij blijft ook rechts staan.
Hij "veert alleen terug" als ik van D naar S ga. Dat was vroeger niet zo. Toen bleef hij beneden in S staan. En kon hij fysiek niet meer naar rechts.Toen moest ik hem weer naar boven verplaatsen om weer in D te komen,
Nu moet ik hem weer een tikje naar beneden geven en dan staat hij in D.

anyway genoeg gezeur over DSG en de verschillende standen :-)
Hij werkt net iets anders dan ik gewend was. Maar ik ben er wel blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wij hadden het ook over die oude bak en niet de nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:58:
[...]

De gemiddelde DSG bak kan dan ook bar weinig hebben. Het huidige 2.0TSI blok van PON dat in o.a. de Leon FR gebruikt word á 220pk is nu leverbaar in de Leon Cupra 280 editie met - verrassing - een identiek aantal newtonmeters (350) als zijn kleinere broertje. Meer kan de DSG6 die daar standaard in geleverd word gewoon niet verstouwen. De DSG7 schijnt nog fragieler te zijn, dat was volgens de dealer ook de reden dat de Skoda RS'en nog met een DSG6 geleverd worden en om diezelfde reden moeten tuners het koppel kunstmatig laag houden bij een chiptune op een DSG wagen.

De 8-traps automaat word echter ook geleverd in auto's zoals de 316i en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ik hier niet opgewonden van word, of je moet van gillen houden (sommige vrijgezellen dromen hiervan ;)) want dat is vooral wat je om de oren krijgt als je probeert een beetje mee te komen op de snelweg. Ik denk dat een DSG7 daar dan weer wat geschikter voor is. Maar als je moet kiezen tussen een 1.6TDI met DSG of een 2.0TDI met handbak, dan weet ik het wel ;)
Of het even in perspectief te zetten, de 8 traps ZF bak in een 316i kan 500nm aan terwijl de 7 traps DSG met droge koppeling max 250nm doet (=1.6TDI/1.4TSI max) Terwijl de DSG6 (natte koppeling) max 350nm doet. Wat eigenlijk ook niet echt veel is want een moderne 2.0 diesel levert meer koppel.
Wel is er nog een DSG7 met natte koppeling die 550nm aankan. Alleen is het jammer dat die bak behouden blijft tot de 2.0 TDI met 240pk bij vw en een hoop dikke diesels bij audi.
Heel jammer dat die DSG6 zo inefficiënt is (+0.5l/100km) want mocht er een (veel efficiëntere) DSG7 beschikbaar zijn op de 2.0 TDI 150pk passat had ik die wel genomen.
Maar als ik moet kiezen tussen een 1.6TDI met DSG of een 2.0 met handbak, dan weet ik het wel ;)

Sidenote: VW mag wel eens opschieten met die 10 traps DSG :o

[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 14-01-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
VW kan toch gewoon beschikken over grotere automaten? Volgens mij kun je een 991 Turbo met PDK7 krijgen. Deze zit boven de 500 pk en 600 Nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Nogal moeilijk om een longitudinale motor setup en daarbij behorende PDK7 even te gaan monteren aan een dwarse motor in een golf of een passat (of ocatavia/leon/...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Ik had best een 2.0 willen rijden hoor, maar ik wil een automaat. De 1.6 is dan nog 20% met DSG, als je naar een 2.0 gaat zit je met een DSG op 25. Automaten zijn nou eenmaal wat onzuiniger. En de Skoda biedt het meeste bang for buck :)
Plus ik vind het gewoon een mooie auto (mits verlaagd en op 18").

Maar als jij een auto weet met een automaat en 140+ pk die ook nog 20% bijtelling heeft hou ik me aanbevolen. Noot: V40 mag je afschrijven, zit ik met mijn hoofd tegen het dak. En diesel verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die PDK zal op vierwielaandrijving zijn uitgelijnd (uitgaande assen opzij voor de achterwielen en rechtdoor voor de cardan).

Front engine setup kent Porsche ook, Cayenne en Panamera. Is het dezelfde bak omgekeerd gemonteerd?

Bestaande VW DSG gaan tot 350 Nm en >200 pk. Daarboven moet je sowieso af van FWD en warsgeplaatste motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
VW heeft nochtans een dwars geplaatste 240pk 2.0TDI met 500nm en een DSG7.

En VW zal waarschijnlijk geen langs geplaatste motoren gaan gebruiken in hun gangbare modellen (geen amarok, phaeton of touareg). Aangezien de trend vooral kleiner en meer turbo is. Die zullen ook allemaal aan de DSG moeten. (met alle ACC/FA en andere hulpmiddelen is een handbak steeds minder interessant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:18

Pinobigbird

doesn't share food!

The Eagle schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:38:
[...]

Maar als jij een auto weet met een automaat en 140+ pk die ook nog 20% bijtelling heeft hou ik me aanbevolen. Noot: V40 mag je afschrijven, zit ik met mijn hoofd tegen het dak. En diesel verplicht.
Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180pk? Kost wel 35k.
Anders de 150pk sterke Peugeot 308 Blue Lease Premium 2.0 BlueHDi voor 29k.
Ok, niet helemaal mijn smaak, wellicht ook niet de jouwe, maar daar vroeg je niet om ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Pinobigbird op 13-01-2015 23:15 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

AndRo555 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:12:
Maar als ik moet kiezen tussen een 1.36TDI met DSG of een 2.0 met handbak, dan weet ik het wel ;)
Ik ook, maar ik heb hier legio collega's die graag wat kubieke centiliters (en de bijbehorende pk's / nm's) opgeven om niet zelf in die bak te hoeven roeren. "Is zo handig in de file".

Sorry, maar met 400 newtonmeter heb ik mijn gas niet nodig in de file hoor :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ook ik geef wel wat PK's op hoor.
Rij nu ruim 4 jaar met DSG en vind het gewoon ontspannen rijden.
Moet wel zeggen dat ik niet echt indruk kan maken met slechts 175nm.
De auto is gewoon niet sportief, dus je rijdt vanzelf al rustiger. En DSG is hier gewoon een uitkomst.

Als ik 150PK had met DCC of zo is het misschien al een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Toch is het raar, eigenlijk zou een automaat juist zuiniger moeten zijn, want de computer weet beter het ideale bereik van de motor te onthouden dan wij.

Alleen in die stomme test wint die testrijder. Ik ben wel benieuwd wat op de lange duur zuiniger is, een moderne automaat of /me?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
De computer er achter zou een automaat inderdaad zuiniger moeten maken. Maar een automaat (en dsg in mindere mate) heeft meestal last van inefficiëntie van de koppelomvormer en andere onderdelen terwijl die ook nog eens een hoop meer gewicht moet meenemen (20-30kg soms zelfs)

Tegenwoordig worden ze telkens wel weer efficiënter de ZF bak in vele BMW's is nauwelijks nog minder zuinig op papier en ook de DSG7 doet het heel goed, soms zelfs zuiniger als een handbak op papier.

Op de lange duur zal het totaal afhangen van jouw rijstijl en schakelstijl. Als je echt zuinig probeert te zijn zal je met handbak waarschijnlijk altijd zuiniger zijn (minder gewicht en minder verliezen). Maar je rijstijl en schakelstijl zijn van veel meer belang. In het dagelijkse rijden zal er niet heel veel verschil op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
pjottum schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:50:
Toch is het raar, eigenlijk zou een automaat juist zuiniger moeten zijn, want de computer weet beter het ideale bereik van de motor te onthouden dan wij.

Alleen in die stomme test wint die testrijder. Ik ben wel benieuwd wat op de lange duur zuiniger is, een moderne automaat of /me?
Mijn Ibiza verteld mij braaf wanneer ik moet schakelen hoor. Die testrijder zal meer invloed hebben op de resultaten met het gaspedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Pinobigbird schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:07:
[...]

Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180pk? Kost wel 35k.
Anders de 150pk sterke Peugeot 308 Blue Lease Premium 2.0 BlueHDi voor 29k.
Ok, niet helemaal mijn smaak, wellicht ook niet de jouwe, maar daar vroeg je niet om ;)
308 heeft een aantakl flinke minpunten op de Octavia:
- is een stuk kleiner
- minder binnenruimte
- klein stuur (niet handig als je met je elleboog in de raamstijl rijdt)
- automaat is in lang niet alle versies een volautomaat, en die robotbak is :r

Bovendien vind ik het interieurdesign niet mooi, maar da's persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:32:
[...]

308 heeft een aantal flinke minpunten op de Octavia:
En als je bij de V40 met je hoofd tegen het dak aan zit is de 308 al helemaal geen doen. Stuur zit compleet in de weg, lijkt wel alsof je aan het karten bent. In de V40 pas ik wel met mijn 2 meter, maar een 308 zat echt ronduit beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 05-10 17:33
Voorin pas je nog wel in een v40, achterin niet ... daar doe je niemand een plezier mee. Naar mijn bescheiden menig is dit veruit een van de kleinste auto's in zijn klasse. Dan ben je toch echt (qua ruimte) beter af met een 308. Wil je echt ruimte in deze klasse dan is de octavia heer en meester.

[ Voor 19% gewijzigd door renzo4000 op 14-01-2015 14:35 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:35:
Voorin pas je nog wel in een v40, achterin niet ... daar doe je niemand een plezier mee. Naar mijn bescheiden menig is dit veruit een van de kleinste auto's in zijn klasse. Dan ben je toch echt (qua ruimte) beter af met een 308. Wil je echt ruimte in deze klasse dan is de octavia heer en meester.
Wanneer je 2 meter bent zijn er maar weinig auto's waar je achterin fatsoenlijk kunt zitten ;) Een Octavia/Superb of 5/E/A6 heb je dan toch wel nodig. Ik heb ook tijdelijk in een 1-serie gereden, daar pas ik ook niet achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

pjottum schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:50:

Alleen in die stomme test wint die testrijder.
Nee hoor :*) (bij BMW niet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 18:55
renzo4000 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:35:
Neem dan wel die zonder glazen dak. In de 308 met glazen dak zit je anders met je hoofd tegen de rand :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Kan je je stoel niet gewoon in hoogte stellen? In de Megane heb ik nog ruim 25cm over terwijl ik niet echt van de kleinste ben (188cm).

Ruimte achterin lis voor mij over het algemeen genomen een non-issue, al helemaal met 4 volwassenen. Het aantal keer dat ik met vier volwassenen in 1 auto heb gereden is op 1hand te tellen. Ze schikken maar in...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als mensen van 2 meter comfortabel achterin moeten passen, moet je niet naar compacte auto's kijken. Die zijn gemaakt op een goede zit voor 90% van de mensen vóórin (bij een lengte van 2 meter zit je daar al een beetje de grenzen te verkennen) en een redelijke zit voor de meeste kinderen en niet te groot uitgevallen volwassenen achterin.

Bijzondere usecase vraagt om bijzondere auto. Misschien dat je in de MPV, dubbelcabine bus of SUV markt iets vindt, anders wordt het een A6L ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Even schelden op die vervloekte bijtelling in nl... 51K voor een a3 sportback 8)7 .

36k voor een infiti q50, aangekleed 40K omdat het meeste er toch al inzit.. Standaard al 17inc, mooi dubbel pijpje, Dubbel touchscreen, camera, etc etc.

Wat is het toch oneeeeeerlijk :( Dit is tenminste een verfraaiing van de wegen.

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1nydt7bvkek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Jij vloekt niet op de bijtelling, maar op de BPM ;)
En dan nog zal die A3 goedkoper in de lease zijn dan die Q50 vermoed ik. Simpelweg omdat ze heel veel afschrijven, want na de lease onbekend en dus niet aantrekkelijk om te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Al gaat het meeste spul toch over de grens. Oude wagens zoals de 407 SW, Passat e.d. : paar jaar terug zag je ze overal rijden maar tegenwoordig heeft bijna niemand ze meer. Hetzelfde zou je ook kunnen zeggen over de Honda Civic Hybrid...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De Infinity Q50 is een alternatief voor de BMW 3-serie, zowel qua maten als prijsklasse. De 2.2d begint al bij 36k en is vergelijkbaar met een 320d. BPM is niet overdreven hoog (114 g/km leidt nog niet tot een hoge straftax, zoals je in de cataloguswaarde wel ziet). Bijtelling zal het normale tarief zijn, heel misschien zelfs 20%.

Ik denk wel dat een Q50 in de lease iets duurder is dan een 320d. Meer afschrijving en een onderhoudsinterval van 15,000 km of 1 jaar. Dan kom je gauw op de kostprijs van een 325d en ik weet niet of de auto daar wel een antwoord op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Laatst online: 04-10 09:51
The Eagle schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:32:
[...]

308 heeft een aantakl flinke minpunten op de Octavia:
- is een stuk kleiner
- minder binnenruimte
- klein stuur (niet handig als je met je elleboog in de raamstijl rijdt)
- automaat is in lang niet alle versies een volautomaat, en die robotbak is :r

Bovendien vind ik het interieurdesign niet mooi, maar da's persoonlijk :)
- is een stuk kleiner -> maar ruim genoeg voor de meeste mensen/gemiddeld gezin (zeker de SW)
- minder binnenruimte -> zelfde als hierboven
- klein stuur (niet handig als je met je elleboog in de raamstijl rijdt) -> rijden veel mensen echt zo? er zijn zoveel autos waar dat niet lekker gaat (bij mn Megane coupe is de stijl bijvoorbeeld veel te hoog)
- automaat is in lang niet alle versies een volautomaat, en die robotbak is :r -> In de versie die hij zou willen gewoon (+140pk) prima automaat dus niet relevant dat er wellicht ook versies staan met een mindere bak

Als je lekker vermogen wilt, diesel automaat en 20% lijkt de 308GT mij ook een uitstekende keuze. Tevens ook geen grijze muizen bak, zeker de speciale blauwe kleur die alleen op de GT zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:25:
Even schelden op die vervloekte bijtelling in nl... 51K voor een a3 sportback 8)7 .

36k voor een infiti q50, aangekleed 40K omdat het meeste er toch al inzit.. Standaard al 17inc, mooi dubbel pijpje, Dubbel touchscreen, camera, etc etc.
..
Waar heb je het over? Bijtelling van 51k voor een A3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat thefox zich ergert aan het feit dat er alleen nog maar oog is voor auto's in de laagste bijtellingsklasse, en dat we daardoor wel een A3 van 50k willen rijden maar geen Q50 van 40k.

Dat ben ik helemaal met hem eens. Tijd om het systeem op de schop te nemen en de bijtelling te gaan bepalen op een zakelijk/prive verdeling van werkelijke autokosten.
Bijtelling is een instrument om de loonwaarde van een leaseauto toe te rekenen, niet om milieubeleid te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:44:
Ik denk dat thefox zich ergert aan het feit dat er alleen nog maar oog is voor auto's in de laagste bijtellingsklasse, en dat we daardoor wel een A3 van 50k willen rijden maar geen Q50 van 40k.

Dat ben ik helemaal met hem eens. Tijd om het systeem op de schop te nemen en de bijtelling te gaan bepalen op een zakelijk/prive verdeling van werkelijke autokosten.
Bijtelling is een instrument om de loonwaarde van een leaseauto toe te rekenen, niet om milieubeleid te voeren.
Waarom niet en/en? Ik denk dat het juist een uitermate goed instrument is gezien alle 1.2/1.4 pruttelhokjes en hybrids. Zou het ook liever ander zien maar het is niet anders. En het gaat ook niet snel anders worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
En we hebben er weer een 7%-er bij:

http://www.autoweek.nl/vi...pressie-ford-c-max-energi

Die kofferbak dan. Daar kan écht geen kratje bier in. Maar, zoals als word vermeld, zal dit verkopen als warme broodjes over de toonbank :)

[ Voor 40% gewijzigd door Widow op 15-01-2015 12:21 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

Eigenlijk is dat al het huidige systeem. Alleen gaat de Belastingdienst standaard uit van 25% privé gebruik en krijgen zuinige auto's korting op de 25%. 20% bijtelling is dus 5% "korting".

Hoe zie jij een waterdicht systeem dat loon in natura correct wordt verrekend? Eerlijk zou zijn een km registratie waarbij rekening wordt gehouden met verbruik in praktijk, verhouding werk-prive en de catalogus waarde. ;w Privacy en eenvoud (in overzicht en gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

1750 kg ..... :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
TL/DR: dikke rant tegen belastingsysteem ;)

@Association

Doelmatigheid is niet de enige norm voor een wet. Een wettelijk verbod op alle auto's met meer dan 1100 cc motorinhoud of meer dan 60kW aan vermogen is misschien nog effectiever. Zouden we dat dan willen omdat het zo effectief is?

Wetgeving moet allereerst principeel en richtig, zijn, dan eerlijk en proportioneel en tenslotte effectief en naleefbaar. In het huidige systeem van autobelastingen en bijtelling is de proportionaliteit en eerlijkheid soms heel ver te zoeken. Zo is het qua belastingen veel goedkoper om een Prius te rijden met 30.000 privekilometers dan een Camaro met 3.000. De belastingheffing verloopt in dit voorbeeld tegengesteld aan de CO2-emissie. Ook de enorm verschillende belasting van industriele CO2 emissie en die uit personenauto's is strijdig met beginselen van eerlijkheid en proportionaliteit.

In mijn ogen is de wetgeving dus van lage kwaliteit. Dat is een observatie die los staat van de discussie over het belang van CO2-reductie.

Nog erger vind ik dat onze regering zich van technieken bedient om burgers tegen elkaar uit te spelen. Zo is het zwaartepunt van emissie-belastingen neergelegd op nieuwe auto's. Daarmee heeft men de zakelijke rijders geisoleerd van de rest van het electoraat. De (grotere) groep automobilisten met een tweedehands auto wordt buiten de discussie gehouden. Binnen de zakelijke rijders wordt vervolgens een aanzienlijk belastingvoordeel gegund aan hen die willen meedoen met het overheidsbeleid van zuinige auto's (met een goede timing: de lage bijtelling kwam zeer gelegen in een periode van achterblijvende gezinsinkomens). Waardoor nog maar een kleine groep dwarsliggers achterblijft. Zo zet je een kleinere groep steeds meer neer als milieubandieten. De boete voor deze groep is niet mals. Een Camaro (toch wel een beetje de geuzenauto van deze tijd) mag voor een ton CO2 uitstoot 100 keer zoveel betalen als een kolencentrale. En die factor wordt opgevoerd tot de importeur het model schrapt.

We hebben een wijze les geleerd voor het geval we vandaag of morgen de Joden zoude willen verdrijven uit het land. Je begint niet zoals Hitler met negatieve maatregelen t.a.v. Joden maar met positieve maatregelen t.b.v. Moslims, Christenen en atheisten. Dan krijg je veel meer bijval in de samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154

Dat was inderdaade waar ik opdoelde en waar de frustratie zit >:) Maar ja dat is bij velen zo volgens mij.
Als je logisch redeneer dan is het van de zotte dat we a3's kopen van dik 50k puur omdat er 7% bijtelling opzit. Zonder deze bijtelling waren de verkopen van deze modellen nagenoeg 0 geweest. Ik geef zonder problemen toe dat ik er zo ook van ga profiteren omdat het verschil nu te groot is tussen de normale 25% modellen en de 7%. Er is zoveel moois te koop wat je in NL gewoon niet op de wegen ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Goh, een Godwin in het leasetopic... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 15-01-2015 12:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Deveon schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:33:
[...]

Hoe zie jij een waterdicht systeem dat loon in natura correct wordt verrekend? Eerlijk zou zijn een km registratie waarbij rekening wordt gehouden met verbruik in praktijk, verhouding werk-prive en de catalogus waarde. ;w Privacy en eenvoud (in overzicht en gebruik).
Je kunt ook een standaard-verdeling hanteren bij afwezigheid van volledige kilometeregistratie. Zoals we bijvorbeeld voor de omzetbelasting al doen (BTW-compensatie zakelijk gebruik eigen auto).

De werkgever wel een rittenregistratie bijhoudt, wordt geacht deze te koppelen aan de loonbelasting. Wat nu overigens al het geval is bij de verklaring geen privegebruik, en ook in het algemeen moeten de ritgegevens beschikbaar zijn voor de naleving van situaties die buiten de standaard bijtellingstarieven vallen.
De basis voor de bijtelling wordt het leasebedrag i.p.v. de cataloguswaarde; dat is niet zo'n moeilijke wijziging. En de kilometerverdeling, die kun je individueel koppelen of een oordeel van de belastinginspecteur vragen. Ik zie niet zoveel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

thefox154 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:34:
[...]

Dat was inderdaade waar ik opdoelde en waar de frustratie zit >:) Maar ja dat is bij velen zo volgens mij.
Als je logisch redeneer dan is het van de zotte dat we a3's kopen van dik 50k puur omdat er 7% bijtelling opzit. Zonder deze bijtelling waren de verkopen van deze modellen nagenoeg 0 geweest. Ik geef zonder problemen toe dat ik er zo ook van ga profiteren omdat het verschil nu te groot is tussen de normale 25% modellen en de 7%. Er is zoveel moois te koop wat je in NL gewoon niet op de wegen ziet...
Als de regels krom zijn, moet je krom doen om ze te volgen.
Het is wat het is. Als het aan mij lag betaalde ik helemaal geen bijtelling of BPM, maar de overheid vind dat dat nodig is. Helaas, zoals zo vaak bij de overheid, zijn er mensen zonder verstand van zaken die er over moeten beslissen. En dan blijft het dus krom.
Doet me denken aan een uitspraak die ik ooit las:
"Een kameel is een paard, geschapen door een commissie". QFT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
t_captain schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:34:
TL/DR: dikke rant tegen belastingsysteem ;)
Er zijn twee "grote" topics rondom auto's leasen: eentje waarin de regelgeving word besproken, en eentje waarin de mogelijkheden binnen die regelgeving word besproken. Dit is het topic waar de regelgeving word besproken, en in dit topic (waar je nu leest :P ) worden de mogelijkheden binnen die regelgeving besproken. Ik denk dat je beter in het andere topic kan posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Net de 40k gepaseerd met mijn Leon L3 HB ..still going strong. Wel even de nodige VCDS-aanpassingen laten uitvoeren. Die 110pk 1.6TDI loopt prima! Ik eet mijn hoed op als mijn auto niet meer dan 110pk heeft, want hij voelt echt snel aan.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:40:
[...]
De basis voor de bijtelling wordt het leasebedrag i.p.v. de cataloguswaarde; dat is niet zo'n moeilijke wijziging.
Niet elke auto van de zaak is een lease auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 18:39
Eigenlijk een beetje een crosspost vanuit: "Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven", maar toch maar even hier verder babbelen.

Bij mijn nieuwe toekomstige werkgever mag ik binnen een afzienbare tijd (ik gok tussen 0 en 2 maanden) een nieuwe leaseauto uitzoeken. Leasebeleid is nog niet 100% duidelijk, maar de strekking is: Je mag kiezen uit een Volkswagen Polo of Golf met de hoogste "Line" (Highline dus).

Nu zit ik te bedenken voor mijzelf wat ik belangrijk vind.

Van belangrijk naar minder belangrijk:
- Prijs... (Ik ga het ding privé rijden, dus bijtelling...)
- Comfort (ACC icm DSG lijkt mij een interessante optie, Stilte in de auto lijkt mij ook een pluspunt)
- Snelheid (veel minder belangrijk, zolang ik geen gevaar op de weg ben, als ik een vrachtwagen inhaal, vind ik het wel best)
- Looks (Al zitten er my-little-ponies op de zijkant...)

De afweging is nu: Polo BlueGT 1.4TSI vs Golf VII 1.6TDI DSG. Ik weet nog niet 100% zeker of ik ook Benzine mag rijden, het wordt mijn eerste auto binnen het bedrijf, dus er is niet echt een meting ten opzichte van vorige jaren. In mijn oude auto heb ik nu 150k gereden in 4j, dus 40k/j zal geen rare uitkomst zijn. Het is dus potentieel mogelijk dat ik toch verplicht voor Diesel moet gaan...

Overweging voor Polo BlueGT:
- Goedkoper (200 euro bijtelling), toch relatief sportief, niet zo'n slowmotion als een 1.2TDI of de 1.2TSI.
- DSG

Overweging voor Golf VII
- Luxer, meer comfort, waarschijnlijk iets stiller, iets ruimer.
- Ook DSG

Nadelen van een ieder:
BlueGT is een relatief klein Benzine motortje met veel PK's, kans op technische mankementen is mijns inziens iets hoger... Niet echt een probleem, want lease, maar toch...

Ik verwacht dat de BlueGT meer kabaal maakt (Benzine dus meer toeren, en kleinere motor, dus meer toeren voor zelfde vermogen).

Golf VII kost 260 euro bijtelling per maand, dus 60 euro duurder dan de BlueGT, maar de BlueGT zou nog wel eens iets hogere brandstofkosten hebben, dus geen idee wat dit met de leaseprijs doet.

Wat vinden jullie, en wat zijn jullie ervaringen met één van beiden?

[ Voor 3% gewijzigd door FireDrunk op 15-01-2015 14:06 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06
Die mankement van lease-wagen: waar maak je je druk om. Ik denk dat dat nog "oude mannen manier" van denken is over benzine wagens, niet?

Stilte: kan je alleen over oordelen als je in de Polo en Golf gezeten hebt...

Ik heb nu die A3 en je weet het al langer: ik vond de BMW 1 reeks leuker qua rijgedrag. Dat lijkt me hier ook op te gaan voor de Golf vs Polo...

< 1.6 TDI zou ik in Belgie en Nederland NOOIT doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jap85 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:24:
[...]

- is een stuk kleiner -> maar ruim genoeg voor de meeste mensen/gemiddeld gezin (zeker de SW)
- minder binnenruimte -> zelfde als hierboven
- klein stuur (niet handig als je met je elleboog in de raamstijl rijdt) -> rijden veel mensen echt zo? er zijn zoveel autos waar dat niet lekker gaat (bij mn Megane coupe is de stijl bijvoorbeeld veel te hoog)
- automaat is in lang niet alle versies een volautomaat, en die robotbak is :r -> In de versie die hij zou willen gewoon (+140pk) prima automaat dus niet relevant dat er wellicht ook versies staan met een mindere bak

Als je lekker vermogen wilt, diesel automaat en 20% lijkt de 308GT mij ook een uitstekende keuze. Tevens ook geen grijze muizen bak, zeker de speciale blauwe kleur die alleen op de GT zit.
Heb hem voor de grap even vergelijken, maar de 308SW GT is een stuk duurder dan de Octavia. Begint in mijn geval (4 jaar 45k) bij 790 euro. Plus de fiscale waarde ligt ook een stuk hoger. Dan moet ik hem nog een beetje aankleden en komt ie ruim 70 euro per maand hoger uit in de lease dan een Octavia. Dus nee, dank je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

FireDrunk schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:03:
Eigenlijk een beetje een crosspost vanuit: "Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven", maar toch maar even hier verder babbelen.

Bij mijn nieuwe toekomstige werkgever mag ik binnen een afzienbare tijd (ik gok tussen 0 en 2 maanden) een nieuwe leaseauto uitzoeken. Leasebeleid is nog niet 100% duidelijk, maar de strekking is: Je mag kiezen uit een Volkswagen Polo of Golf met de hoogste "Line" (Highline dus).

Nu zit ik te bedenken voor mijzelf wat ik belangrijk vind.

Van belangrijk naar minder belangrijk:
- Prijs... (Ik ga het ding privé rijden, dus bijtelling...)
- Comfort (ACC icm DSG lijkt mij een interessante optie, Stilte in de auto lijkt mij ook een pluspunt)
- Snelheid (veel minder belangrijk, zolang ik geen gevaar op de weg ben, als ik een vrachtwagen inhaal, vind ik het wel best)
- Looks (Al zitten er my-little-ponies op de zijkant...)

De afweging is nu: Polo BlueGT 1.4TSI vs Golf VII 1.6TDI DSG. Ik weet nog niet 100% zeker of ik ook Benzine mag rijden, het wordt mijn eerste auto binnen het bedrijf, dus er is niet echt een meting ten opzichte van vorige jaren. In mijn oude auto heb ik nu 150k gereden in 4j, dus 40k/j zal geen rare uitkomst zijn. Het is dus potentieel mogelijk dat ik toch verplicht voor Diesel moet gaan...

Overweging voor Polo BlueGT:
- Goedkoper (200 euro bijtelling), toch relatief sportief, niet zo'n slowmotion als een 1.2TDI of de 1.2TSI.
- DSG

Overweging voor Golf VII
- Luxer, meer comfort, waarschijnlijk iets stiller, iets ruimer.
- Ook DSG

Nadelen van een ieder:
BlueGT is een relatief klein Benzine motortje met veel PK's, kans op technische mankementen is mijns inziens iets hoger... Niet echt een probleem, want lease, maar toch...

Ik verwacht dat de BlueGT meer kabaal maakt (Benzine dus meer toeren, en kleinere motor, dus meer toeren voor zelfde vermogen).

Golf VII kost 260 euro bijtelling per maand, dus 60 euro duurder dan de BlueGT, maar de BlueGT zou nog wel eens iets hogere brandstofkosten hebben, dus geen idee wat dit met de leaseprijs doet.

Wat vinden jullie, en wat zijn jullie ervaringen met één van beiden?
Je moet even zeker weten of je benzine mag leasen.
De TSI motoren zijn best stil. En mijn 1.2 TSI in mijn golf hoor je bijna niet (stuk beter dan de 1.2 in de Octavia die ik hiervoor had).
Zelf zou ik eerder voor een golf dan voor een polo gaan. Maar zo'n polo BlueGT is wel een leuke bak als je de ruimte niet nodig hebt.
En als je benzine mag leasen zou ik ook even kijken naar de 1.2 TSI in de Golf. Benzine scheelt mij tov diesel meestal toch een paar tientjes.
En de 1.2 icm ACC & DSG is idd een heerlijke combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
FireDrunk schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:03:
De afweging is nu: Polo BlueGT 1.4TSI vs Golf VII 1.6TDI DSG.
Ik heb zelf een paar maanden in een Polo 1.2 TSI rondgereden (voorloop auto) en dat was opzich een prima auto. Ik vond het echter geen auto om elke dag 250km mee te rijden, en omdat ik dat wel deed, zou ik persoonlijk echt voor een Golf gaan kijken. De rij-eigenschappen zijn zoveel volwassener dan bij een Polo dat dat voor mij al genoeg redenen zijn om voor de Golf te gaan. Met name dingen zoals stoelen, geluid tijdens het rijden, bepaalde materiaalkeuze (middenarm steun kraakte als een gek) - opzich allemaal geen ramp als je er 10km per dag mee rijd, maar bij 40k/jaar moet je wellicht voor iets anders kiezen :) en daarnaast diesel ik liever ivm het koppel, maar bij een automaat maakt dat minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
@twee keer hierboven. De BlueGT heeft het 1.4TSI blok. Nou weet ik niet hoeveel dat uitmaakt maar het zal denk ik wel verschillen...

In ieder geval bedankt voor de info, het helpt zeker :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je een Golf kan nemen met de noodzakelijke opties, zou ik zeker niet de Polo nemen. De Golf is gewoon veel meer auto. Als het een kale Trendline zou zijn is een Polo misschien het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tja, qua auto is jet voor mij een no-brainer: absoluut de Golf. Maar als je jong bent snap ik dat een PoloGT ook leuk kan zijn. Maar geef mij maar een grotere, degelijkere Golf die ook nog eens een automaat heeft.

Maar... Wat kosten beide auto's je per maand? Wel apart dat je juist uit deze 2 auto's mag kiezen? Zou het eerder andersom verwachten de grotere Golf in een goedkopere benzine variant en de Polo in de duurdere diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een blueGT heeft toch ook DSG dacht ik? De "andere" Polo met 1.4 TSI is de GTI en die kwam zelfs standaard met DSG.

Ik ben van mening dat een Polo blue GT en een Golf 1.6 TDI Highline compleet andere auto's zijn. TS moet gewoon allebei rijden en kijken wat beter bij hem past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:38
Ik had hiervoor een Seat Altea 1.2 TSI (2010) en nu een Golf VII 1.6 TDI en er zit nogal een verschil in. De Golf is zoveel krachtiger, stiller en zuiniger dat ik dat verschil (voor mij is dat ook ongeveer 60 euro netto) er graag voor over heb. Zijn wel allebei handbakken overigens.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Voor de geïnteresseerden: Er zijn nu een aantal 20% versies van de 1-serie van BMW uitgebracht. Tot en met de 120d kun je in die categorie rijden. Collega van me lonkt daarnaar, dus die zal ik ook even tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Het bedrijf waar ik werk, geeft mij gewoon een Golf VII DSG-7 Highline 1.6TDI.
Je *mag* als je dat wil, lager leasen in de vorm van een Polo. Ik *verwacht* dat als ik daar tussenin ga zitten met een BlueGT dat dat geen probleem is. Ze doen naar ik hoor niet super moeilijk.

De meesten rijden daar Diesel, maar lang niet iedereen. Ik denk dat het (zoals bij eigenlijk alle bedrijven) afhangt van hoeveel kilometers je verwacht te doen. Ik heb officieel in mijn contract staan dat ik 15.000 KM privé mag rijden in de auto, dus die moeten bovenop de zakelijke kilometers komen. De kans dat ik Diesel moet rijden is dus in verhouding groot.

Misschien zijn ze coulant, en laten ze mij ondanks dat, toch Benzine rijden, omdat het leasebedrag van de BlueGT gewoon lager is. (Scheelt 60 euro inc Brandstof verschil volgens DirectLease.nl).

Mijn vriendin riep ook al: Neem gewoon lekker die luxe, je hebt lang genoeg in die Fiesta rond gereden :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
FireDrunk schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:26:
Het bedrijf waar ik werk, geeft mij gewoon een Golf VII DSG-7 Highline 1.6TDI.
Je *mag* als je dat wil, lager leasen in de vorm van een Polo. Ik *verwacht* dat als ik daar tussenin ga zitten met een BlueGT dat dat geen probleem is. Ze doen naar ik hoor niet super moeilijk.

De meesten rijden daar Diesel, maar lang niet iedereen. Ik denk dat het (zoals bij eigenlijk alle bedrijven) afhangt van hoeveel kilometers je verwacht te doen. Ik heb officieel in mijn contract staan dat ik 15.000 KM privé mag rijden in de auto, dus die moeten bovenop de zakelijke kilometers komen. De kans dat ik Diesel moet rijden is dus in verhouding groot.

Misschien zijn ze coulant, en laten ze mij ondanks dat, toch Benzine rijden, omdat het leasebedrag van de BlueGT gewoon lager is. (Scheelt 60 euro inc Brandstof verschil volgens DirectLease.nl).

Mijn vriendin riep ook al: Neem gewoon lekker die luxe, je hebt lang genoeg in die Fiesta rond gereden :+
Bij ons scheelt het 'maar' 45 euro incl. brandstof, tussen de Polo BlueGT en de Golf 1.6TDI DSG Highline :+

Ik heb toen ik mocht kiezen, begin 2013, getwijfeld tussen de Polo BlueGT en m'n huidige V40 D2. Netto kosten incl. bijtelling/eigen bijdrage aan mijn kant was ongeveer gelijk. Vanwege het zeer klant-onvriendelijke gedrag van de verkoper bij de VW garage ben ik toen voor de V40 gegaan. Misschien geen goede reden om die keuze te maken, maar ik ben nog steeds blij met de V40 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Tankiej schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:23:
[...]

Ik heb toen ik mocht kiezen, begin 2013, getwijfeld tussen de Polo BlueGT en m'n huidige V40 D2. Netto kosten incl. bijtelling/eigen bijdrage aan mijn kant was ongeveer gelijk. Vanwege het zeer klant-onvriendelijke gedrag van de verkoper bij de VW garage ben ik toen voor de V40 gegaan. Misschien geen goede reden om die keuze te maken, maar ik ben nog steeds blij met de V40 :D
Die ervaring heb ik andersom. Volvo dealer enorm klant onvriendelijk. Maar goed, dat is per dealer allemaal anders.

Hoe dan ook als de keuze tussen Polo en Golf gaat. Zou ik ook voor de Golf gaan. Meer auto om je heen. Highline standaard vrij compleet. Business edition zou nog leuker zijn. Navigatie en ergonomische stoelen.

Maar met 40K per jaar is meer auto wel prettig.

Polo ook totaal geen verkeerde auto trouwens.
Pagina: 1 ... 15 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.