Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ook auto dealers zijn mensen hè! Misschien had de beste man gewoon een off-day.

De facelift van de 1 serie staat nu toch wel bovenaan op mijn wishlish, wat een prachtige auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hebben er hier ook mensen ervaring met de VW 'Up' ? Ik had pas een partner op bezoek die zo'n ding als promo-autootje rijdt (met bestickering) en hij beweert dat hij echt serieus zijn best moet doen om dat (benzine!) motortje onder de 1 op 18 te krijgen. Vind ik knap, dat een benzineauto toch ook zo zuinig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
FireDrunk schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:26:
Het bedrijf waar ik werk, geeft mij gewoon een Golf VII DSG-7 Highline 1.6TDI.
Je *mag* als je dat wil, lager leasen in de vorm van een Polo. Ik *verwacht* dat als ik daar tussenin ga zitten met een BlueGT dat dat geen probleem is. Ze doen naar ik hoor niet super moeilijk.

De meesten rijden daar Diesel, maar lang niet iedereen. Ik denk dat het (zoals bij eigenlijk alle bedrijven) afhangt van hoeveel kilometers je verwacht te doen. Ik heb officieel in mijn contract staan dat ik 15.000 KM privé mag rijden in de auto, dus die moeten bovenop de zakelijke kilometers komen. De kans dat ik Diesel moet rijden is dus in verhouding groot.

Misschien zijn ze coulant, en laten ze mij ondanks dat, toch Benzine rijden, omdat het leasebedrag van de BlueGT gewoon lager is. (Scheelt 60 euro inc Brandstof verschil volgens DirectLease.nl).

Mijn vriendin riep ook al: Neem gewoon lekker die luxe, je hebt lang genoeg in die Fiesta rond gereden :+
Met "die luxe" bedoelt ze de Golf neem ik aan? Ik zou de allerduurste Polo nog niet nemen boven de Golf VII DSG7 Highline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:30:
Hebben er hier ook mensen ervaring met de VW 'Up' ? Ik had pas een partner op bezoek die zo'n ding als promo-autootje rijdt (met bestickering) en hij beweert dat hij echt serieus zijn best moet doen om dat (benzine!) motortje onder de 1 op 18 te krijgen. Vind ik knap, dat een benzineauto toch ook zo zuinig kan zijn.
Met mijn benzine motortje in de Octavia heb ik gemiddeld 1:15,2 gereden.
In de golf lijk ik dat ook makkelijk te gaan halen (hij moet nog ingereden worden, maar lijkt voorlopig zuiniger dan de octavia bij het inrijden).
Ik gok dat ik op 1:15,9 uit kom.
Dus 1:18 in een upje moet ook kunnen lijkt me.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:37
Z___Z schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:31:
[...]

Met "die luxe" bedoelt ze de Golf neem ik aan? Ik zou de allerduurste Polo nog niet nemen boven de Golf VII DSG7 Highline.
Zeker :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Enige wat ik heb gehoord is dat het ding stuitert en veel herrie maakt en eigenlijk geen comfortabele auto is in vergelijking met een Ibiza (2010-2011) met COPA onderstel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heb paar keer een citygo meegekregen als vervangend vervoer.
En moet toch zeggen dat het best volwassen autotjes zijn. Rijden zeker niet slecht en zien er best leuk uit.
Maar ze zijn niet te vergelijken met een b-segmenter.
En ik zou het alleen overwegen een auto voor erbij. Dus in de stad en korte ritjes.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:00

Hoogie2004

Whohooooo

Mijn vriendin rijd de Seat Mii (prive) met sportonderstel, is dezelfde auto als de Up, maar dan van Seat. Heel fijn autootje als je niet teveel snelweg doet. Is vlot genoeg, erg zuinig (onder de 1:20 komt ze volgens mij niet) en ligt lekker stevig op de weg.

Ik vind de Mii beter rijden als mijn oude Seat Ibiza uit 2005.Daarbij kun je echt merken dat het model 8-9 jaar nieuwer is.

Zou ik hem overwegen voor 40k+ per jaar, echt niet. Voor 10~15K per jaar en weinig snelweg, zeker, mits je afkunt met weinig ruimte :) *dus prima als 2e auto

^^ Grotendeels met DarkSide dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-01-2015 10:47 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik woon in Arnhem, en werk in de detachering, dus het is maar net wat voor opdrachten ik ga krijgen hoe ver ik moet gaan rijden... As always in de detachering...

Dus de vraag is dus meer, verwacht ik > 25k/j te gaan doen, zo ja, zou ik de Golf moeten nemen...

Privé rij ik (welliswaar samen met mijn vriendin, die rijdt ook wel wat) al 10-15k/j dus dan zou de Golf voor velen van jullie een no-brainer zijn?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Voor mij echt wel.
Ook ik werk in de detachering. En de projecten en klanten zijn niet te voorspellen.
Maar 35 a 40k per jaar kom ik toch wel aan.
Zou dan liever een maatje groter hebben met luxe dan een maatje kleiner met meer pk's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
De PK's is niet zozeer de keuze voor de BlueGT, tis meer dat ik de 1.2TSI en de 1.2TDI echt slowmotions vindt. Ik heb ooit 1 keer in een Ibiza 1.2TDI gereden en echt... Dat was gewoon een belediging van een auto...

In vergelijking met mijn 1.6TDCi Fiesta is dat echt een draak van een auto...

Dan liever de 1.4TSI DSG... Als die Polo 110PK had, was het ook wel prima geweest :)

1.4TDI DSG kan ook wel, maar ja, die is ook niet bijster snel... (91pk)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat is waarschijnlijk de 1.2 TSI met 86pk.
het is maar wat je gewend bent. Heb 4 jaar met de 1.2 TSI met 105 PK gereden en die zit nu weer in mijn golf. Ben alsnog als eerste weg en een top van 198 (op de teller) schaam ik me ook niet voor.
Zelf ben een grote promoter van de 1.2 omdat hij prima meekomt (en omdat ik de 1.4 te duur vind en geen opties wil laten vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hier kun je een wat onconventionele zuinigheidstest van o.a. de VW up terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DarkSide schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:11:
Dat is waarschijnlijk de 1.2 TSI met 86pk.
het is maar wat je gewend bent. Heb 4 jaar met de 1.2 TSI met 105 PK gereden en die zit nu weer in mijn golf. Ben alsnog als eerste weg en een top van 198 (op de teller) schaam ik me ook niet voor.
Zelf ben een grote promoter van de 1.2 omdat hij prima meekomt (en omdat ik de 1.4 te duur vind en geen opties wil laten vallen)
Voordeel van de Golf 6 1.2 tov de 1.4 is/was ook het gewicht, scheelde 65kg. Die paar pk extra merk je dan nog minder. Bij de 7 is dat verschil nog maar 15kg. Vond de 1.2TSi in de Golf 6 altijd wel prima voldoen, heel veel over heb je niet maar als normale berijder kun je er prima mee uit de voeten. Over 90k heb ik er 1:15 mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 18:17

RvL

Mijn huidige Mégane begint de 100k km te naderen. Met nog zo'n 60k te gaan (voor mij een klein jaar) wordt het tijd om me langzaamaan weer eens te oriënteren op een opvolger.

Eisen die ik stel:
• C-segment met ruimte, daarom bij voorkeur een station
• Moet in staat zijn om een caravan van 1100kg te trekken (met reserves) dus:
• Motorisch voldoende vermogen en koppel (huidige 110pk/260NM van de Mégane volstaat, meer mag natuurlijk
• Max. trekgewicht geremd > 1100kg (en bij voorkeur > 1200kg
• Zelf genoeg gewicht in de schaal leggen om de combinatie in toom te houden (dus max. gewicht caravan <= 75% beladen gewicht auto
[/li]
• Een goede stoel vind ik erg belangrijk, ik zit er toch zo'n 70k km per jaar in
• Rust aan boord. De Mégane is best stil te noemen en dat vind ik erg prettig

Voor wat betreft opties zijn de meeste C-segmenters wel naar mijn wensen aan te kleden. Belangrijke zaken zijn:
• Fatsoenlijke navigatie
• Fatsoenlijke audiosysteem
• Cruise Control (zijn er nog C-segmenters zonder??)
Hoe meer standaard hoe beter natuurlijk :)

Ik mag overigens zowel benzine als diesel rijden.

Van een aantal kandidaten die ik op het oog heb is voldoende informatie te vinden in o.a. dit topic. Van een kandidaat kan ik echter niet zoveel vinden en ik hoop dat een van jullie daar misschien wat ervaring mee heeft.

Het betreft de Honda Civic Tourer, specifiek de 1.6DTEC. Het is kennelijk geen gewilde auto want ik heb ze nog niet zien rijden en ik heb hem in dit topic ook nog niet voorbij zien komen. Ik ben er ook nog niet helemaal over uit of ik 'm wel echt helemaal mooi vind maar geef 'm vooralsnog het voordeel van de twijfel. Iemand ervaring met de huidige generatie Civic (Tourer)?

Andere kandidaten op het lijstje:
Peugeot 308 (SW)
Ford Focus (SW)
Skoda Octavia (Combi)

Ik houd bij alle modellen de normale hatchback ook als optie, afhankelijk van de kofferbakruimte. In dat geval heeft de 308 natuurlijk fiscaal sterke papieren in z'n hand, maar dat is niet zaligmakend.

Mocht ik nog modellen missen die ik absoluut eens moet bekijken, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Ik zeg er wel bij dat ik niet zo'n grote fan ben van VAG v.w.b. uiterlijk. De Octavia staat voornamelijk op het lijstje vanwege zijn enorme laadruimte.

Reeds geëlimineerd van het lijstje:
Mazda 3: nogal prijzig in de lease
Mercedes A: leasevriendelijke versie mag niets trekken
Huidige Renault Mégane: na 2 Méganes wel een beetje op uitgekeken

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Van dit lijstje zal ik voor de Octavia gaan. Is goed aan te kleden en is gewoon ruim (ook op de achtebank).
en met de electrische stoelen zit je ook goed voor 60k per jaar.
De 308 ben ik zelf niet zo fan van het navi systeem. Maar wel weer van de lekkere diesel.
Als je 308 overweegt zou wel voor de SW gaan. De HB heeft wel ruime kofferbak maar achter is het wel erg krap.
Focus heb ik nooit mooi gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Nadeel van de Octavia is echter dat ik niet voor de Greenline kan gaan: max 1000kg geremd. De niet-Greenline is wat duurder omdat hij op papier meer verbruikt. Al met al valt dat het prijsverschil nog wel mee overigens. En ik heb thuis nog iemand over te halen die de Octavia saai vind om te zien.

Ruimte achterin is ook belangrijk, net als een grote kofferbak. Daar moeten toch 2 kinderen zitten op een kinderstoel. En die kinderen worden, als het goed is, alleen maar groter.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:00

Hoogie2004

Whohooooo

Ondanks dat je VAG design minder vind, de Seat Leon ST? Helaas ook hier de 14% versie maar 1000kg, maar de 20% mag 1500kg trekken.

Ruimte achterin is in de Leon echt prima. Beenruimte is een flink stuk beter als de Golf en de 308 (eigen ervaring).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
RvL schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:10:
En ik heb thuis nog iemand over te halen die de Octavia saai vind om te zien.
Misschien even de foto's van HTT-Thalan's Octavia laten zien? Standaard Octavia is niks, maar met de juiste opties en een leuk kleurtje een hele mooie auto.
Ruimte achterin is ook belangrijk, net als een grote kofferbak. Daar moeten toch 2 kinderen zitten op een kinderstoel. En die kinderen worden, als het goed is, alleen maar groter.
Voor de meeste autostoeltjes is het B-segment voldoende, tenzij je een achterwaarts stoeltje hebt.. En aangezien ze nu nog in een kinderstoeltje zitten zullen ook binnen 3 jaar geen "volwassen" zitplaats nodig hebben zoals de Octavia wel bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Hoogie2004 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:13:
Ondanks dat je VAG design minder vind, de Seat Leon ST? Helaas ook hier de 14% versie maar 1000kg, maar de 20% mag 1500kg trekken.

Ruimte achterin is in de Leon echt prima. Beenruimte is een flink stuk beter als de Golf en de 308 (eigen ervaring).
Naar gekeken, maar de niet-Ecomotive diesel is er (vooralsnog) alleen met DSG bak, wat 'm een knap stukje duurder maakt. Daarom stond deze niet op m'n shortlist.

Overigens is er sinds dit jaar geen 14% bijtelling Leon meer voor zover ik weet.
Deveon schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:16:
[...]

Misschien even de foto's van HTT-Thalan's Octavia laten zien? Standaard Octavia is niks, maar met de juiste opties en een leuk kleurtje een hele mooie auto.
Kan ik die in dit topic vinden? Ik kan ze allicht bekijken en gebruiken om de vrouw te bewerken ;)
[...]

Voor de meeste autostoeltjes is het B-segment voldoende, tenzij je een achterwaarts stoeltje hebt.. En aangezien ze nu nog in een kinderstoeltje zitten zullen ook binnen 3 jaar geen "volwassen" zitplaats nodig hebben zoals de Octavia wel bied.
Toch merk ik in de Mégane dat, als er een lange passagier voor zit, de stoel niet ver genoeg naar achter kan om lekker te zitten, zonder de benen van m'n dochter klem te zetten. Nu moet ik zeggen dat de verhoogde vloer aan passagierskant (door de de Bose-bende die daar zit) daar niet aan mee helpt.

[ Voor 49% gewijzigd door RvL op 16-01-2015 12:26 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@RvL: Kijk anders even in de galerij van Skodaforum.nl voor leuke pics van de Octavia Combi.

Prius Wagon nog overwogen (de prijzen zijn sinds kort omlaag gegaan met 4000 euro)?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Prius Wagon en ook de Auris TS vind ik beide mooie auto, maar de Prius is er alleen in hybride of plugin en mag dus niets trekken.

De Auris is er wel met normale motoren maar die zijn dusdanig onaantrekkelijk (90pk diesel) dat ze het overwegen niet waard zijn.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

RvL schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:22:
Kan ik die in dit topic vinden? Ik kan ze allicht bekijken en gebruiken om de vrouw te bewerken ;)
Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/410603781.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/410477273.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:30

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jullie zijn vast nog niet zo lang samen, maar ze ook nu heeft gelijk.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Erg mooie auto zo!!

Maar ook iets boven het budget wat ik wil besteden. Niettemin is het met de juiste aankleding zeker een mooie auto!

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

RvL schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:52:
[...]

Erg mooie auto zo!!

Maar ook iets boven het budget wat ik wil besteden. Niettemin is het met de juiste aankleding zeker een mooie auto!
Je kunt de zwarte grille, dakdragers en raamlijsten ook op de Greenline krijgen (niet de Business Elegance, die is verplicht met chromen trim om de ramen). Enige wat je dan 'mist' zijn de uitgeklopte bumpers en dubbele uitlaten (waarvan de rechtse toch nep is).

Lak is Pearl Mica black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
pjottum schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:47:
[...]

Jullie zijn vast nog niet zo lang samen, maar ze ook nu heeft gelijk.
Bijna 8 jaar, wat heeft dat er mee te maken? :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

FireDrunk schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:13:
[...]

Bijna 8 jaar, wat heeft dat er mee te maken? :+
:o :o

Ik wilde nooooooit een station, want de mensen met een station verplaatsen vooral lucht. Nu heb ik de Leonstecomotive en ben alleen maar blij dat ik een wat grotere auto heb. KLPD ook trouwens. :(

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
pjottum schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:17:
[...]

:o :o

Ik wilde nooooooit een station, want de mensen met een station verplaatsen vooral lucht. Nu heb ik de Leonstecomotive en ben alleen maar blij dat ik een wat grotere auto heb. KLPD ook trouwens. :(
Wat heeft de KLPD met een station te maken? Ik wil trouwens ook nooit een station, maar misschien ben ik (is mijn zoon) nog niet oud genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tegenwoordig is een station niet meer voor oude mensen, daarvoor zijn MPV's en Crossovers uitgevonden. Lekker hoge zit en veel bagage ruimte. Een station met (over het algemeen) lage zit is een stuk sportiever in rijstijl, uiterlijk en/of geschikt voor winter- en watersport.

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 16-01-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 05-10 17:33
Dan doe ik ook nog duit in het zakkie met een octavia GL BL... net even wat dikker aangekleed:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/4M1NwSu.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/NTS7tje.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/zQzzaSy.jpeg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chroom ;(.

Ik vind chroom alleen mooi op oldtimers met minimaal 2 jaar tussen de APK-plicht :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik vind dat helemaal zwart ook een beetje halfords/aftermarket... Leuk als je 18 bent maar niet zoals ik al "wat ouder". Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen...en gelukkig maar :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ontzettend mooie bak hoor HTT-Thalan! Ik vind dat zwarte ook wel tof :) Doet mij op de een of andere manier aan de oude Seat Cupra's denken.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

renzo4000 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:36:
Ik vind dat helemaal zwart ook een beetje halfords/aftermarket... Leuk als je 18 bent maar niet zoals ik al "wat ouder". Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen...en gelukkig maar :)
+1. Vind het altijd zo goedkoop ogen. Nouja, het is natuurlijk een Skoda ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Haha ja ik dacht dat skoda's altijd "goedkoop" waren... Je kan hem al rijden vanaf 20k maar ik heb hem toch echt op een kleine 37k kunnen aantikken... Het is maar wat je goedkoop noemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Erg mooie uitvoering, ik had denk ik nog wel wat donkerdere velgen genomen (als die er zijn tenminste).
En wat een ruimte in die auto. Ik kan met mijn 1.85 gewoon haast languit achterin zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

renzo4000 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:44:
Dan doe ik ook nog duit in het zakkie met een octavia GL BL... net even wat dikker aangekleed:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En toch...shop alle chroom op bovenstaande foto's voor de grap maar eens zwart. Zie het wel eens rijden, maar vind het er niet uit zien.

Mijne moet er overigens bijna exact zo uit gaan zien: zelfde kleur, Elegance Businessline, verlaagd, met RS spoiler (zie HTT-Thalan) en 18" (mogelijk zelfs met de originele RS velgen, maar dan moet ik even kijken hoe ie staat als ie uitgeleverd wordt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nog een duit dan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k5ei8NU.jpg

2.0 TDI elegance business combi
Ook 37k, goedkoop zijn Skoda's niet meer.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Aaaaah! Weer chroom!

*wegrent

Het zwart was bij mij, geef ik toe, beter tot zijn recht gekomen met een felle lakkleur, dat wel :P.
Tropicc schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:27:
[...]

Erg mooie uitvoering, ik had denk ik nog wel wat donkerdere velgen genomen (als die er zijn tenminste).
En wat een ruimte in die auto. Ik kan met mijn 1.85 gewoon haast languit achterin zitten :9
Je kunt deze velgen ook in donker/zwart/antraciet (kan het niet precies benoemen) krijgen, maar dan is het helemaal zo'n mafiabak. Zwarte velgen horen bij een felle lakkleur (groen o.i.d.).

[ Voor 65% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-01-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:56:
Nog een duit dan:

[afbeelding]

Die kleur en velgen dus idd :)
Alleen dan 1.6 TDI en DSG - en verlaagd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:16:
Chroom ;(.

Ik vind chroom alleen mooi op oldtimers met minimaal 2 jaar tussen de APK-plicht :9.
In mijn dagen betekende een chromen grill dat je een zescylinder rijdt, 320i/325i/330i of 325d/330d. Zwart is voor het viercylindergpeupel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

En nu zie je juist dat er op die auto's zwarte nieren geplaatst worden.... (wat ik overigens niet echt mooi vind staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

t_captain schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:31:
[...]

In mijn dagen betekende een chromen grill dat je een zescylinder rijdt, 320i/325i/330i of 325d/330d. Zwart is voor het viercylindergpeupel ;)
Dat klopt dan toch! Ik heb ook geen reihensechser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:56:
Nog een duit dan:

[afbeelding]

Heb jij toevallig ook een foto van de achterkant? Ben even benieuwd naar de standaard EBL spoiler in die kleur. Bij voorkeur schuin van achter zodat ik achter en zijkant kan zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Heb jij toevallig ook een foto van de achterkant? Ben even benieuwd naar de standaard EBL spoiler in die kleur. Bij voorkeur schuin van achter zodat ik achter en zijkant kan zien :P
Zie PM

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Z___Z schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:39:
[...]

Wat heeft de KLPD met een station te maken? Ik wil trouwens ook nooit een station, maar misschien ben ik (is mijn zoon) nog niet oud genoeg.
Ik ben blij met de auto, klpd maakt er graag foto's van? ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 12:20
Inmiddels de GTE opgehaald!

Wat een bak zeg! Heel anders als mijn Polo BM hahah!

Waar kan ik de krik echter opbergen of verstoppen?

Ik zal morgen wat foto's maken!
Het GTE leerpakket is in elk geval echt zeer netjes en de moeite waard!

[ Voor 3% gewijzigd door AcIDeR op 17-01-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vandaag een nieuwe Passat Variant zien rijden. Mooie wagen. Wel typisch een Passat dus straks als ie weer in grote getale rondrijdt, een meer anonieme wagen.

Vandaag op BNR weer een review erover, maar wederom in de 2.o TDI Bi-Turbo topversie. Ben benieuwd hoe de 1.6TDI met DSG het gaat doen? Is dat dezelfde TDI als in het oude model?
Wel vertelden ze dat de GTE waarschijnlijk 45K gaat kost. Ik hoop dat ze gelijk hebben.

Dacht dat ik pech had met een leaseauto uit 2015. maar er zijn straks toch al wat leuke 7%'ers:
Golf GTE
Audi A3 eTron
Volvo V60 PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mercedes Benz C350e Limousine (waarom heet dat ding in godsnaam 350??)
Mercedes Benz C350e Estate
Volkswagen Passat GTE
Volkswagen Passat Variant GTE
Ford C-Max PHEV
Toyota Prius PHEV
BMW i3
oh ja en de BMW i8...Maar dat gaat niet helemaal lekker icm mijn hypotheek denk.

Voor mij zal het denk gaan tussen de Mitsubishi (voorkeur vrouw) en de Passat Variant GTE (mijn voorkeur, maar zo lang wachten he). Zullen mij <200,- per maand kosten.

Tenzij...Ik een C350e Estate voor <300,- kan rijden :9 . Er komt wel een Lease Edition zie ik.
0-100 5,9 seconden en een top van 250...Ok <350,- pm is ook goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
De 1.6 TDI 120pk in de B8 Passat is eigenlijk gewoon dezelfde 1.6 TDI 105pk alleen wat beter uitgewerkt.
De nieuwe 120pk heeft 250nm koppel van 1750-3500rpm en 120pk van 3600-4000rpm
Terwijl de oude 105pk variant 250nm koppel heeft van 1500-2500rpm en 105pk bij 4400rpm.
95% van de tijd (onder de 2500rpm) zal dat aanvoelen als dezelfde motor, pas erboven zal je meer vermogen hebben.

Het feit dat de nieuwe Passat een stuk minder weegt zal meer invloed hebben dan de 15pk en 0nm extra op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
readytoflow schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:42:
Vandaag een nieuwe Passat Variant zien rijden. Mooie wagen. Wel typisch een Passat dus straks als ie weer in grote getale rondrijdt, een meer anonieme wagen.

Vandaag op BNR weer een review erover, maar wederom in de 2.o TDI Bi-Turbo topversie. Ben benieuwd hoe de 1.6TDI met DSG het gaat doen? Is dat dezelfde TDI als in het oude model?
Wel vertelden ze dat de GTE waarschijnlijk 45K gaat kost. Ik hoop dat ze gelijk hebben.

Dacht dat ik pech had met een leaseauto uit 2015. maar er zijn straks toch al wat leuke 7%'ers:
Golf GTE
Audi A3 eTron
Volvo V60 PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mercedes Benz C350e Limousine (waarom heet dat ding in godsnaam 350??)
Mercedes Benz C350e Estate
Volkswagen Passat GTE
Volkswagen Passat Variant GTE
Ford C-Max PHEV
Toyota Prius PHEV
BMW i3
oh ja en de BMW i8...Maar dat gaat niet helemaal lekker icm mijn hypotheek denk.

Voor mij zal het denk gaan tussen de Mitsubishi (voorkeur vrouw) en de Passat Variant GTE (mijn voorkeur, maar zo lang wachten he). Zullen mij <200,- per maand kosten.

Tenzij...Ik een C350e Estate voor <300,- kan rijden :9 . Er komt wel een Lease Edition zie ik.
0-100 5,9 seconden en een top van 250...Ok <350,- pm is ook goed :+
Ik verwacht zelf dat de passat GTE toch zeker de 60k gaat aantikken en hiermee in het directe vaarwater van de V60 gaat zitten. Even kijkend naar bijv golf, va 19k --> GTE 35k en de a3 vanaf 26k --> Etron 39K.

Van de week heb ik zelf proefgereden met de a3 etron, een ambiente plus ofzoiets. Basis gewoon 44.000 en dan wat opties opties, metallic lak, s-line, lendesteuntje, dimbare binnenspiegel, glazendakje, parkeersensoren (ja bij een auto van 44k is dat niet standaard :X) en hij kost alweer 51K.
Als ze de passat gte voor minder wegdoen dan moet je wel heel graag met vier ringen in je gril rijden om nog bij audi te shoppen. Dan verkopen ze geen a3 meer.

Kwa auto ben ik er nog niet over uit. Rijd prima op de lange baan, erg stil en een goed weggedrag. Op drempels en in bochten merk je wel dat je met een zwaar gewicht onderweg bent. Drempels die ik met met megane gt-line met 70 neem lijken bij de a3 de dempers zo ongeveer onder de auto vandaan te vallen >:)
Rijden op electra is super, je hoort gewoon simpel niets. Vermogen is ook prima zolang de electro motor mee doet. Is je accu leeg dan ben ik toch teleurgesteld het benzine blok. Als ze me zouden zeggen dat er een 120pk in ligt zou ik het ook geloven. Verder zit ik nog even met de maat, hij is toch wel echt een slag kleiner dan de Megane . Maar daar in tegen zit de a3 wel degelijk in elkaar en straalt het interieur kwaliteit uit :+ Wat me wel een klein beetje tegenviel was het benzinegebruik. 136 op de cruise control, beetje regen maar het verbruik bleef rond de 1;10a1:11 zweven. Had toch verwacht dat ze wel minimaal 1:15 eruit zouden halen bij een normaal snelweg tempo. Verder vind ik dat audi navigatie systeem ook niet echt gebruiksvriendelijk, i-drive werkt mooier. Maar misschien dat dit een kwestie van wennen is.

Me vriendin is er al over uit, deze moet het worden.... Misschien dat ik toch nog even stiekem een outlander ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
De Golf GTE is 38k, een 1.4TSI ACT DSG Highline is 30.5k
Een Passat 1.4TSI ACT 6bak Highline is 36k, doe daar 2k bij voor een DSG dan zit je op 38k. Met de 7.5k delta van de Golf GTE zit je dan op 45.5k.
VW pakt er wel wat meer marge op dus 46-48k gok ik. Lang geen 60k, dan zullen ze er niet meer zo heel veel van verkopen.
En ja bij audi betaal je deels voor de 4 ringen. 6k meer dan een golf GTE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
thefox154 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:37:
[...]

Ik verwacht zelf dat de passat GTE toch zeker de 60k gaat aantikken en hiermee in het directe vaarwater van de V60 gaat zitten. Even kijkend naar bijv golf, va 19k --> GTE 35k en de a3 vanaf 26k --> Etron 39K.

Me vriendin is er al over uit, deze moet het worden.... Misschien dat ik toch nog even stiekem een outlander ga proberen.
Nee, dat geloof ik niet hoor...Haal de elektromotor weg en je hebt 2 totaal verschillende auto's.
Een 1.4 TSI Benzine vs een D6 diesel. Alleen tussen de 1.4 TSI 150PK en de D5 zit al meer dan €15K verschil!
Hij zal wel richting de 50K gaan. En inderdaad, dan hou je slechts een speciaal merkgericht publiek over voor de A3.

Snap er niks van, want op papier verslaat de GTE de E-tron op bijna alle vlakken? Alleen de topsnelheid is 5km hoger bij de A3. Of hij moet wel heel veel beter rijden dan een GTE. Maar ik ben momenteel sowieso niet echt gecharmeerd van Audi sinds ik een A3 als voorloper heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
readytoflow schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:03:
[...]

Snap er niks van, want op papier verslaat de GTE de E-tron op bijna alle vlakken? Alleen de topsnelheid is 5km hoger bij de A3. Of hij moet wel heel veel beter rijden dan een GTE. Maar ik ben momenteel sowieso niet echt gecharmeerd van Audi sinds ik een A3 als voorloper heb.
Hoe bedoel je dat precies?? Als je een golf hebt gereden dan hoef je hem waarschijnlijk al helemaal niet meer ;) De GTE verslaat de Etron alleen op prijs in mijn optiek. De audi geeft duidelijk een kwalitatief beter gevoel, rijd een niveau hoger. Rustiger en volwassener, meer als een d-segmenter. Plus dat ik de huidige golf ook wat minder mooi vindt, die led verlichting in die halve U. Het is net opzichtige aftermarket troep. In de trant van 'Kijk ik heb ook led verlichting', het exterieur klopt ergens ook niet voor mij. Die paar duizend is mij het gevoel, de betere rijeigenschappen en de uitstraling van het interieur absoluut waard. Daar kijk ik uiteindelijk nog 5 jaar tegenaan en met de bijtelling hebben we het over een paar tientjes per maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, ok. Rij eigenschappen kan ik niet over oordelen. Ik moet wel toegeven dat mijn (dus niet zo geliefde) A3 een geweldige wegligging en stoelen heeft. Maar daar heeft ie dan schijnbaar ook een sportief onderstel voor. Iets met pro-line & S-line (heb 'm ook maar tijdelijk 'gekregen'). Voor mij is de auto te strak afgeveerd. Ben denk meer een Frans/Mercedes type?

Maar qua interieur is het mij te kaal bij Audi (dit is nog net het vorig model A3). Teveel functies bij elkaar willen zetten resulteert in een lastig te bedienen boordcomputer, slechte radio/navigatie bediening. En weinig ruimte voor zonnebril/flesje drinken.

Wat ik bedoel met op papier is dus prijs 8K, de kofferbak vd Golf GTE is groter (dat klopt dus niet zie ik), en de Golf mag wel iets trekken waarbij dat bij de e-tron niet mag? Toch vreemd?

Het uiterlijk is persoonlijk, maar ik ben het met je eens, de Audi is vele malen mooier dan de Golf.
Niet altijd even functioneel daardoor, maar wel veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dus je zit een oud model a3 al referentie te gebruiken???? Het nieuwe model is er al een tijdje en die heeft het nieuwe interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, ik weet ook wel dat die al veel beter is. Maar ik heb hier wel over een Audi van nu net 2jr oud (toen ik 'm kreeg 1,5). Als ik dan een A klasse, Golf of zelfs een Octavia daar naast zet uit die tijd dan vind ik die toch echt logischer en beter ingedeeld. Wat ik nu begrijp van die mooie dashboards van Audi is dat ze heel erg minimalistisch zijn. Maar daardoor niet altijd even praktisch. Het hoeft geen Airbus A370 dashboard te zijn, maar dat wat ik nodig heb moet ik ook niet teveel naar moeten zoeken.

Maar goed, ik ben gewoon geen Audi rijder denk haha. Qua uiterlijk vind ik alleen de Q5 een echt mooie auto. De rest is niet lelijk hoor, maar dan maken Mercedes en BMW in die verschillende klassen mooiere auto's. Maar blijft persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vergeet Q5, R8!

De Q5 is misschien minder lelijk dan een X3 of GLK, maar dat maakt het imho nog geen mooie auto. Macan ziet er in die serie inho nog het best uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 22:09
Dus jullie hebben straks (of 4 jaar) allemaal zo'n lelijke laadpaal op de oprit waar je voor moet betalen om hem weer te laten weg

Gewoon lekker 20%-25% gaan betalen voor een echte auto ipv een stofzuiger waarbij je vieze handen krijgt om je laadkabel op te ruimen (die nat geregend is met dit weer).
Wat is er mis met een gewone 2 liter diesel :-)

* nee helaas ik mag geen lease auto uitzoeken maar jullie verpesten mijn occasion markt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met een tweeliter diesel is mis dat hij maar vier cylinders heeft. zowat elke leuke auto die niet (gedeeltelijk) electrisch is aangedreven, telt 25% bij. Als je rijk en kwistig genoeg bent om los te komen van de betaalbare auto's lage bijtellingscategorieën, kies je net zo lief een 335d dan een 325d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
wd200 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:03:
Dus jullie hebben straks (of 4 jaar) allemaal zo'n lelijke laadpaal op de oprit waar je voor moet betalen om hem weer te laten weg

Gewoon lekker 20%-25% gaan betalen voor een echte auto ipv een stofzuiger waarbij je vieze handen krijgt om je laadkabel op te ruimen (die nat geregend is met dit weer).

* nee helaas ik mag geen lease auto uitzoeken maar jullie verpesten mijn occasion markt :P
Wat ook kan is een heel beschaafd stopcontactje op de oprit ergens.

Ook handig als je ooit je auto wil stofzuigen of zoals ik met regelmaat je caravan wil aansluiten!
En tegen misbruik zijn er ook gewoon stopcontactjes met een slotje erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 22:09
AcIDeR schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:23:
[...]

Wat ook kan is een heel beschaafd stopcontactje op de oprit ergens.

Ook handig als je ooit je auto wil stofzuigen of zoals ik met regelmaat je caravan wil aansluiten!
En tegen misbruik zijn er ook gewoon stopcontactjes met een slotje erop!
Je kan eigenlijk met een normaal stopcontact je auto niet opladen dit duurt dagen (ok ok iig lang)
en met een "dom"laadpunt zonder paal wordt het niet geregisterd en kan je de stroomkosten niet terugvragen van je werkgever.
Je hebt dus op een laadpaal / wallbox nodig die altijd opzichtig is en daar kan je weer niet je auto mee stofzuigen.. keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een gewoon stopcontact levert slechts 240V x 16A = ongeveer 4 kW. Zelfs bij 100% laadrendement zul je 3 tot 5 uur moeten laden voor ieder uur dat je rijdt. In een nacht kun je er wel wat mee bereiken, maar ideaal is het niet. Verder kost eletriciteit niet echt minder dan diesel, daarvoor hoef je het dus ook niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

wd200 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:31:
[...]

Je hebt dus op een laadpaal / wallbox nodig die altijd opzichtig is en daar kan je weer niet je auto mee stofzuigen.. keuzes
Of je kiest voor de optie om een 230v contactpunt in de auto te hebben, dan kan je de auto opladen terwijl je via dat contactpunt je auto stofzuigt.. Ik ben dan alleen weer bang dat het contactpunt die 2000 watt niet kan handelen ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RomeoJ schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:26:
[...]

Of je kiest voor de optie om een 230v contactpunt in de auto te hebben, dan kan je de auto opladen terwijl je via dat contactpunt je auto stofzuigt.. Ik ben dan alleen weer bang dat het contactpunt die 2000 watt niet kan handelen ;)
Je haalt 230Vx16A uit je WCD in huis (pér groep).... 3680 Watt dus. Je auto heeft nog 1680 Watt over als er verder niks op aangesloten is én je bekabeling op orde is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
De GTE in mijn geval laad alleen op 230v en niet op 400v zover ik kan herleiden.

Een laadpaal heeft dus geen meerwaarde.
Daarnaast laad de GTE in 3 uurtjes op, bij een 16A eindgroepje/stopcontact.

Echter mag je slechts 10A trekken op een stopcontact, dus regelt de 'omvormer' dit af.

De verrekening van stroomkosten zou ook anders kunnen, doormiddel van een netto omkosten vergoeding?
In de praktijk zul je toch namelijk slechts 1x per 24uur laden?

[ Voor 12% gewijzigd door AcIDeR op 18-01-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
readytoflow schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:14:
Ja, ik weet ook wel dat die al veel beter is. Maar ik heb hier wel over een Audi van nu net 2jr oud (toen ik 'm kreeg 1,5). Als ik dan een A klasse, Golf of zelfs een Octavia daar naast zet uit die tijd dan vind ik die toch echt logischer en beter ingedeeld. Wat ik nu begrijp van die mooie dashboards van Audi is dat ze heel erg minimalistisch zijn. Maar daardoor niet altijd even praktisch. Het hoeft geen Airbus A370 dashboard te zijn, maar dat wat ik nodig heb moet ik ook niet teveel naar moeten zoeken.

Maar goed, ik ben gewoon geen Audi rijder denk haha. Qua uiterlijk vind ik alleen de Q5 een echt mooie auto. De rest is niet lelijk hoor, maar dan maken Mercedes en BMW in die verschillende klassen mooiere auto's. Maar blijft persoonlijk natuurlijk.
Je hebt dan de oude a3, in het S-line pakket zat destijds een sportonderstel. Dus deze is extra hard afgeveerd. Ik heb vandaag in een kameraad zijn nieuwe Golf GTD gereden en deze is mij ook te hard, deze heeft volgens mij ook een sportonderstel. Je zat bijna te hobbelen in de auto en dan had ik hem in de comfort stand staan. Maar die explosie van dat gigantische koppel is wel nice }:O

Ik weet niet hoe het met de GTE is, maar bij de a3 zit er geen sportonderstel in de s-line. Ben zelf overigens ook een BMW-liefhebber, dat niveau van me oude 335d halen ze bij Audi bij lange na niet maar, ja die koste ietsie pietsie meer in de bijtelling. Helaas moeten die mensen in München er nog tot 2016 over doen om een 3-serie plugin neer te zetten.. Voor NL dus te laat om nog te profiteren van gunstige regelingen.
De gok is nu, of de a3 bestellen (8 maanden levertijd...) of wachten op de passat die naar ik bang toch duurder uit gaat vallen en dan hoogstwaarschijnlijk te laat zijn om nog uit te kunnen wijken.

Ik kijk namelijk als volgt tegen de passat aan:
1.4tfsi 150pk a 37.550
Gelijkwaardige uitrustingsniveau met audi zoals ik hem heb samengesteld € 8382 aan opties (led verlichting, groot scherm, premium audi, schuifkanteldak, dab, 18 inch en de stoelverwarming en luxere stoelen kon ik zo snel niet vinden bij vw)
Totaal 46.942

Dan toveren ze hem om naar de GTE variant en zal er ~10k bij komen. Het BPM voordeel steekt PON altijd in eigen zak dus dan zit je op € 56.942. Maar ik hoop van harte dat jullie gelijk krijgen 8) Is er al een datum waarop er meer bekend zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
wd200 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:03:

Nee hoor, ik heb de luxe over een garage en een grote overdekte carport te beschikken. Dus alle blijft prima droog. Enige wat ik nog niet weet of ik er een laadpaal ga neerzetten of de huidige stopcontacten ga gebruiken. Een metertje ertussen plaatsen is tientjes werk. En de laadpaal die wordt niet weg gehaald die blijft. Elecktrisch rijden zal toch een stukje van onze toekomst gaan worden, of je dat nu leuk vindt of niet. Op korte termijn zijn er in NL geen alternatieven die serieus zijn.

Juist als je een echte auto wilt kopen dan ben je nu spekkoper. Een dikke Phaeton, Jaguar, etc kost geen zak meer omdat de gemiddelde consument niet zo blij is met de wegenbelasting, onderhoud en verbuik van deze dingen. Probleem voor jou is dat echte auto's weinig aangeboden worden op de 2e hands markt. Deze gaan direct op transport. De lokale export Roemeen vordert nog een groot stuk BPM terug en weg is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Weet iemand of die 120pk 1.6 TDI van de Passat ook in de Octavia geleverd gaat worden? Zo ja, dan loont het voor mij ws om nog even te wachten met bestellen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Waarschijnlijk niet, ik zie de Octavia eerder de 110pk 1.6TDI krijgen die nu sinds kort (of al even?) in de Golf en de Golf sportsvan te krijgen is. Ik vermoed dat ze de Passat net even wat willen hoger willen zetten in de markt dan een Octavia of een Golf op dat vlak.

Maar op zich is het verschil tussen de 'oude' 105pk en de 110pk veel groter als tussen de 110 en de 120pk. De oude 105pk piekte het max vermogen op 4400rpm terwijl de 110pk dat gewoon tussen de 3200-4000rpm levert. Een veel bredere band dus. Op vlak van koppel onderin zijn ze alledrie vrijwel gelijk. (250nm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Als het max vermogen van 3200 tot 4000 toeren gelijk is, dan loopt het koppel dus teug vanaf 3200. Lijkt mij niet echt lekker rijden. Het liefst wil je een lineair stijgend vermogen hebben, en dus een vlakke koppel over je hele toerengebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Maar je bent sneller met 110pk vlak over 3200-4000rpm dan 105 dat piekt bij 4400rpm (en dus 5 a 10pk minder is in het toerengebied tussen schakelmomenten). Het geeft misschien wel de indruk van een tragere auto te zijn, op een gegeven moment blijft er niet meer vermogen komen, maar blijft het gewoon constant.

Hier de 105PK VAG TDI: (de niet gechipte uiteraard)
http://www.superchips.co.uk/curves/16TDI105PS.pdf

En de 110pk:
http://www.superchips.co....olfMk716TDI110psremap.pdf
(Eigenlijk eerder 110pk/240nm en 120pk/275nm)

De 110pk is op dat vlak een stuk vlakker en kan je dus langer gebruik maken van die 110pk in elke versnelling terwijl je bij de 105pk er bij het schakelen terug een heel stuk onder zult vallen.
Uiteindelijk spreken we hier over 5 a 10pk max en dat zal het wel niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
thefox154 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:25:
[...]

Is er al een datum waarop er meer bekend zou moeten zijn?
Nog niet.
Mercedes komt begin februari met de prijzen en uitrusting van de C350e. Maar ik vermoed dat die toch echt wel een stukje boven de V60 geprijsd gaat worden. Dat is toch wèl een echte V60 PHEV concurrent. En Mercedes is dan toch wel het echte premium merk (sorry, het lukt me nog steeds niet om Volvo in het rijtje, Mercedes, BMW, Audi, Lexus, Jaguar te zetten).

Wordt lastig voor VAG. ene kant willen ze misschien niet dat Mercedes en gezien de prijs ook Audi de leaserijders gaat trekken. Aan de andere kant willen ze hier toch ook genoeg 20%'ers verkopen van de Passat in de lease.
Europees/wereldwijd gezien stellen de verkopen hier natuurlijk geen reet voor. Maar de PHEV techniek geeft hier denk wel veruit het meeste voordeel. Bij de andere landen is het misschien. Meer gericht op idealisten die een dergelijke auto willen rijden. Hier ook wel maar dan wel idealisten voor hun (ook mijn dus) portemonnee. Dus ik zou zeggen kom maar op met die prijzen!

En wie weet gaat Skoda ons in maart ook nog verrassen met een Superb PHEV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

wimmel_1 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:31:
[...]

Je haalt 230Vx16A uit je WCD in huis (pér groep).... 3680 Watt dus. Je auto heeft nog 1680 Watt over als er verder niks op aangesloten is én je bekabeling op orde is.
Ik doelde meer op het feit dat het 230v aansluitpunt in de wagen daartegen beveiligd is. Ik mag aannemen dat de fabrikanten hier wel iets voor bedacht hebben.

Over de VAG 1.6 TDI; dit is ook het geval bij Audi. Een 'normale' A3 heeft de 1.6 TDI met 105 pk, de 'ultra' daarentegen had de 1.6 TDI 110 pk. Dat is ook best een vreemde beslissing geweest in mijn ogen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik mag medio oktober een nieuwe auto rijden. het liefst kies ik iets wat ruim is (gezin met nu 1 kind) en goedkoop te rijden (7-14%). Momenteel is het aanbod daarin wat krap, waar is mijn oog op gevallen:

- C4 Cactus BlueHDI
- Clio Estate Dci
- Auris TS Hybrid Lease Plus NL editie

Allemaal in dezelfde prijsklasse waarbij de Auris er bij mij qua ruimte en luxe uitspringt. Vergeet ik modellen en/of kunnen jullie mij hierin wat adivseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Markprinsen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:31:
Ik mag medio oktober een nieuwe auto rijden. het liefst kies ik iets wat ruim is (gezin met nu 1 kind) en goedkoop te rijden (7-14%). Momenteel is het aanbod daarin wat krap, waar is mijn oog op gevallen:

- C4 Cactus BlueHDI
- Clio Estate Dci

Allemaal in dezelfde prijsklasse waarbij de Auris er bij mij qua ruimte en luxe uitspringt. Vergeet ik modellen en/of kunnen jullie mij hierin wat adivseren?
Ik zit in bijna dezelfde situatie (kind is er alleen nog niet) en je noemt alle auto's op die in mijn shortlist staan.
Het enige verschil voor mij is dat de Auris idd wat ruimer en luxer uitstraalt, maar voor mij wel flink duurder is qua leasebedrag ivm Benzine vs Diesel

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20

- C4 Cactus BlueHDI
- Clio Estate Dci

Nieuwe Fabia Combi? Oogt stuk beter dan de vorige.

http://www.skoda.nl/modellen/nieuwe-fabia-combi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
het verschil is bij mij max 100 euro (auris is wel de duurste). Ik ga vanmiddag is naar de toyota dealer toe, volgens leasemij is de levering van Auris TS op z'n vroegst augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Laatst online: 03-10 17:12
de outlander evt? of is plugin geen optie? Heb je wel de ruimte en toch 7%

- C4 Cactus BlueHDI
- Clio Estate Dci

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De Clio is echt flink populair de laatste tijd. Het afgelopen jaar hebben vijf van onze 10 secretaresses er zo een geleased!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
kale leaseprijs max ca. 600 euro, dat red ik niet met de Outlander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Pas eind 2015 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Markprinsen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:53:
Je hebt ook nog de Lexus CT200h en de Peugeot 308 hatchback. Ik weet verder niet wat de eisen zijn van je leasebudget, maar als die 600 euro voor 35.000km over 4 jaar is, ex brandstof, zou dat wellicht moeten lukken.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
Volgens de link: Vanaf februari 2015 is de Fabia Combi leverbaar vanaf € 14.590,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Widow schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:56:
[...]

Je hebt ook nog de Lexus CT200h en de Peugeot 308 hatchback. Ik weet verder niet wat de eisen zijn van je leasebudget, maar als die 600 euro voor 35.000km over 4 jaar is, ex brandstof, zou dat wellicht moeten lukken.
Beiden eigenlijk net te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Serieus? Te klein, de 308?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Pannekoek81 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:56:
[...]

Volgens de link: Vanaf februari 2015 is de Fabia Combi leverbaar vanaf € 14.590,-
Klopt maar niet in de 14% variant begreep ik zojuist van een skoda medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Wel in HB, de station zou prima voldoen maar die is er niet in 14%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is de Auris Sportswage niet heel veel groter? Daar liggen ook weer batterijen achterin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De Auris is wel een plastic fantastic auto. Heb daar een tijdje in gereden (gedwongen voorloop). En dat was echt drama. Alles hard plastic, navi scherm niet naar de bereider gedraaid, cruise control aan verkeerde kant van stuur. En er waren nog een paar dingen. Dus doe een lange proefrit om zeker te zijn dat je dit echt wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Eventueel zou je nog kijken naar de Peugeot 308 hatchback of de Lexus CT200h, maar die zijn wel een maatje kleiner. Al heb je voor 1 kind nog geen station nodig imo. Voor 7% bijtelling heb je een ruimer budget nodig. De instappers zijn de Ford C-Max (35k), Golf GTE (38k, hoge restwaarde) of een de Plug-in Prius (34,5k).

Edit: Laatste pagina niet gelezen :X

[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 19-01-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
voor 1 kind nog niet inderdaad maar ik moet 4 jaar met zo'n ding doen en dan hebben we waarschijnlijk al wel een tweede. In ieder geval bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
je mag zelf niet bijbetalen? Eigen bijdrage? want dat weeg niet op tegen het bijtellingsvoordeel namelijk..
Markprinsen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:14:
voor 1 kind nog niet inderdaad maar ik moet 4 jaar met zo'n ding doen en dan hebben we waarschijnlijk al wel een tweede. In ieder geval bedankt voor de reacties :)

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Markprinsen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:59:
[...]

Wel in HB, de station zou prima voldoen maar die is er niet in 14%.
Ook de ST is nog in 14% te verkrijgen hoor, alleen je moet er wel snel bij zijn en je zult het moeten doen met de gekozen fabriekaf-opties + kleur (accessoires is natuurlijk alles mogelijk)

308 ST - http://www.marktplaats.nl...om=ALWAYS&lastPage=l1Cars

Octavia ST - http://www.marktplaats.nl...om=ALWAYS&lastPage=l1Cars

Zeker aan het begin van het jaar zijn de auto's van 2014 nog steeds te verkrijgen met de lage bijtelling.. maar je moet even zoeken ;) (en niet dealer gebonden zitten (al is daar ook wel weer wat op te bedenken))

[ Voor 27% gewijzigd door Falcon op 19-01-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Tylen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:08:
De Auris is wel een plastic fantastic auto. Heb daar een tijdje in gereden (gedwongen voorloop). En dat was echt drama. Alles hard plastic, navi scherm niet naar de bereider gedraaid, cruise control aan verkeerde kant van stuur. En er waren nog een paar dingen. Dus doe een lange proefrit om zeker te zijn dat je dit echt wilt ;)
Plastic zit in die andere ook waarschijnlijk. Maar ik rijd nu ook al in een auris, dus voor mij zit de cruise control dus juist op de goede plek :P
Binnenkort ga ik een proefritje maken in alle 3 de auto's, dat zal voor mij de keuze bepalen.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Markprinsen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:53:
Je kan overwegen een kleine eigen bijdrage te betalen? Leasplandirect heeft de eerste, al best complete versie van de outlander op 60 maanden/40k voor 699 in de maand staan.

Dit verschil is dus circa 100,- en je valt in de 7%. Dat bedrag betaal je anders ongeveeer extra aan bijtelling voor een 14%. Volgens mij is de eigenbijdrage namelijk ook aftrekbaar(of tegenwoordig niet meer?). Je zou de rekensom eens kunnen maken wat het netto nu extra kost. Misschien dat je voor een paar tientjes even anders rond kunt rijden.

Mits je werkgever je natuurlijk toestaat 40k per jaar met een outlander te gaan rijden a 1:12 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Markprinsen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:14:
Dan is een station idd wel de veilige optie.

Zelf heb ik een kleine van 18 maanden en we hebben de kinderwagen al een jaar geleden weg gedaan. Hij loopt maar lekker zelf.. Of we dragen hem in de Tula. Hierdoor is de kofferbak in principe vrijwel altijd ongebruikt op de Ikea kinderstoel en camping bedje na die er altijd in ligt omdat ik te lui ben om ze eruit te halen. Zelf mijn Ibiza heeft dan voldoende ruimte. Alleen met kamperen (tent is 7x4) wordt het krap, maar wanneer de tweede er is gooi ik gewoon een dakkoffer op het dak.
thefox154 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:09:
[...]

Je kan overwegen een kleine eigen bijdrage te betalen? Leasplandirect heeft de eerste, al best complete versie van de outlander op 60 maanden/40k voor 699 in de maand staan.

Dit verschil is dus circa 100,- in 7%. Dat betaal je anders aan ongeveeer extra aan bijtelling voor een 14%. Volgens mij is de eigenbijdrage namelijk ook aftrekbaar(of tegenwoordig niet meer?). Je zou de rekensom eens kunnen maken wat het netto nu extra kost. Misschien dat je voor een paar tientjes even anders rond kunt rijden.

Mits je werkgever je natuurlijk toestaat 40k per jaar met een outlander te gaan rijden a 1:12 >:)
Eigen bijdrage is inderdaad aftrekbaar van de bruto bijtelling (scheelt misschien ook nog in je toeslagen). De GTE staat trouwens bij Directlease vanaf 637,- voor 40k p/j met 4 jaar. Betere keuze als de Outlander imho.

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 19-01-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
ik denk helaas geen betere keuze igv kinderen. tenzij je permanent met een dakkoffer rondrijdt... :)
Deveon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:16:
[...]

Eigen bijdrage is inderdaad aftrekbaar van de bruto bijtelling (scheelt misschien ook nog in je toeslagen). De GTE staat trouwens bij Directlease vanaf 637,- voor 40k p/j met 4 jaar. Betere keuze als de Outlander imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Grote kinderwagens zijn vooral voor mensen die graag in de natuur gaan wandelen. Voor stadsgebruik is een maxi-taxi, daarna gevolgd door een buggy, meestal voldoende. Die hebben geen 2 kuub laadruimte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Een station is in mijn levensfase gewoon gemak. Het kan allemaal best hoor (we rijden nu punto evo) maar een station is toch wel makkelijk om snel wat dingen in te gooien, rondje bouwmarkt, fiets achterin, vakantie, etcetera. Ik rij straks wel is langs toyota en citroen om de verschilllen te bekijken.
Pagina: 1 ... 16 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.