Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:16:
[...]

Eigen bijdrage is inderdaad aftrekbaar van de bruto bijtelling (scheelt misschien ook nog in je toeslagen). De GTE staat trouwens bij Directlease vanaf 637,- voor 40k p/j met 4 jaar. Betere keuze als de Outlander imho.
O-)
Ik zou het bijna als topicwarning op willen laten opnemen...
Een eigen bijdrage voor een duurdere auto is NIET aftrekbaar! Een eigen bijdrage voor privégebruik van een leaseauto is WEL aftrekbaar.

Hou daar dus rekening mee als je voor een duurdere auto gaat. Vaak weten ze dit soort dingen alleen bij HRM. Wellicht kan je daar afspraken mee maken? (Leasebudget opkrikken, en een eigen bijdrage erin zetten).

OT: kinderen en een Golf GTE? Volgens mij heb ik hier ook een user gezien die vertelde dat de ruimte hem toch wel erg tegenviel. Vanochtend nog even gekeken tijdens de bandenwissel. Met de oplader erin is de kofferbak al bijna vol...

Bij de keuze tussen een Outlander en GTE kun je niet van de betere wagen spreken. Zijn totaal verschillende auto's voor verschillende doelgroepen en doeleinden (denk er maar eens over als je PHEV weg laat, zou je iemand die dan een Outlander wil ook een Golf aanraden?)

Als je met jouw budget ruimte en beetje luxe wil, ben je het goedkoopst uit met een Auris TS.
Alleen de achterbank is wat krap. Maár tot een jaar of 5 gaat dat prima.
Cactus ook wel geinig. Maar kan ik niet echt over oordelen qua ruimte. Da's wel een auto waar een dakkoffers niet misstaat overigens...

[ Voor 9% gewijzigd door readytoflow op 19-01-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:58:
[...]
Een eigen bijdrage voor een duurdere auto is NIET aftrekbaar! Een eigen bijdrage voor privégebruik van een leaseauto is WEL aftrekbaar.
Volgens de Belastingdienst is het gewoon aftrekbaar.
Betaalt u een eigen bijdrage voor het privégebruik auto van de werkgever? Dan trekt uw werkgever de eigen bijdrage af van de bijtelling. Is uw eigen bijdrage hoger dan de bijtelling? Dan wordt de bijtelling 0. De bijtelling kan nooit negatief zijn.
Of Rijksoverheid.
Eigen bijdrage voor privégebruik
Heeft u met uw werkgever afgesproken dat u een eigen bijdrage betaalt voor het privégebruik? Dan wordt deze eigen bijdrage van de bijtelling afgetrokken. U betaalt dan alleen belasting over deze verlaagde bijtelling.
Of wat uitgebreidere uitleg van Leaseplan:
Met andere woorden, bijdragen voor parkeerkosten, accessoires, een hoger leasebedrag voor een auto uit een duurdere klasse, de afkoopsom van het leasebedrag bij het einde van de dienstbetrekking en een vast bedrag per gereden privékilometer, kunnen in mindering worden gebracht wanneer is beschreven dat deze kosten als eigen bijdrage voor privégebruik worden aangemerkt.
readytoflow schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:58:
[...]
Bij de keuze tussen een Outlander en GTE kun je niet van de betere wagen spreken. Zijn totaal verschillende auto's voor verschillende doelgroepen en doeleinden (denk er maar eens over als je PHEV weg laat, zou je iemand die dan een Outlander wil ook een Golf aanraden?)
Als argument om een Outlander te nemen vanwege de bijtelling is, ja... Maar de Outlander en de Golf zijn inderdaad eigenlijk twee tegenpolen.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 19-01-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
GTE is in de achterbak inderdaad niet groot. Dat hij vol is met de laadkabel is natuurlijk bullshit, het is geen Ford C-Max. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:05
Deveon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:08:
[...]

[...]

Of Rijksoverheid.

[...]

[...]

[...]

Als argument om een Outlander te nemen vanwege de bijtelling is, ja... Maar de Outlander en de Golf zijn inderdaad eigenlijk twee tegenpolen.
Let wel op dat het belangrijk is dat die extra eigen bijdrage ook wordt omschreven als bijdrage voor eigen gebruik.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Deveon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:08:
[...]

[...]

Of Rijksoverheid.

[...]

[...]

[...]

Ik weet niet of je readytoflow hiermee probeert te corrigeren. Maar dat is toch ook precies wat readytoflow zegt???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:23:
[...]

Ik weet niet of je readytoflow hiermee probeert te corrigeren. Maar dat is toch ook precies wat readytoflow zegt???
De quote van Leaseplan staat haaks op wat readytoflow zegt. Een eigen bijdrage voor een duurdere leaseauto mag je aftrekken van de bijtelling wanneer je de auto privé gebruikt (en dus bijtelling betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

En dat is niet waar. Wat readytoflow, belastingdienst en rijksoverheid zeggen klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:19

ralpje

Deugpopje

Wat leaseplan zegt ook, het venijn zit 'm in de laatste regel.
wanneer is beschreven dat deze kosten als eigen bijdrage voor privégebruik worden aangemerkt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Het staat er toch ook duidelijk? Eigen bijdrage is alleen volledig aftrekbaar als het een eigen bijdrage voor prive gebruik is. Anders beslist de werkgever of de bijdrage volledig, deels of helemaal niet wordt vergoed. Bij ons is een eigen bijdrage voor een duurdere auto gewoon volledig voor eigen rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
ralpje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:35:
Wat leaseplan zegt ook, het venijn zit 'm in de laatste regel.

[...]
Officieel moet je een eigen bijdrage verdelen in twee delen: het deel dat betrekking heeft op zakelijk gebruik en het deel dat betrekking heeft op privegebruik.

Het eerste deel is een eigen bijdrage aan je werkplek en als zodanig aftrekbaar van je belastbaar inkomen in de loonbelasting. Het tweede deel is aftrekbaar van de fiscale bijtelling.

In de meeste gevallen (wel prive rijden; eigen bijdrage < bijtelling) komen ze op hetzelfde neer. Vandaar dat de meeste werkgevers een afspraak met de belastinginspecteur hebben om de hele eigen bijdrage maar als eigen bijdrage privegebruik te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Goed dat ik er even op geattendeerd wordt. Meteen even navragen bij HR. Collega naast me hier was ook wel blij dat ik het zei. Rijdt een 425d met een M pakket in de lease ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Mooi! Ik dacht al: ze komen er wel uit samen... :+

Het is ook verraderlijk. Bij Berekenhet.nl 'berekenen kosten leaseauto' gooien ze het ook op 1 hoop.
Bij de nettoloon berekening kun je heel goed zien wat het effect van een leaseauto is op je nettoloon.
Speel daar maar eens met een hoge eigen bijdrage. Kan zomaar oplopen tot 200,- netto verschil bij wat duurdere auto's waarvoor je elke maand vrijwillig meer eigen bijdrage neerlegt.

..of meer bij bijvoorbeeld een 425D... ;)
(Maar hij leest 'm al dus weet dan al wel wat die auto 'm kost neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb mijn collega er idd even op geattendeerd ja. Blik in zijn ogen: priceless :+

Edit: en zojuist HR even gesproken. Ik hoef me geen zorgen te maken :)

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 19-01-2015 17:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 15:35

Gast1981

room with a moose!

Markprinsen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:27:
Een station is in mijn levensfase gewoon gemak. Het kan allemaal best hoor (we rijden nu punto evo) maar een station is toch wel makkelijk om snel wat dingen in te gooien, rondje bouwmarkt, fiets achterin, vakantie, etcetera. Ik rij straks wel is langs toyota en citroen om de verschilllen te bekijken.
Cactus en Lexus kan je dan gelijk wel afschrijven, die zijn niet bepaald 'ruim' vergeleken met die stations. 308HB is zelfs groter. Maar ga zeker zelf effe kijken, altijd leuk ;) Denk dat je je uiteindelijk beter kan richten op de nieuwe Fabia Combi volgende maand, of nu snel opzoek naar 14% voorraadmodellen van de 308SW of mogelijk zelfs nog Octavia's die eind 2014 al op kenteken gezet zijn. Clio Estate ook best mooi, praktisch en relatief voordelig, alleen wel iets minder ruim dan de hiervoor genoemde modelletjes, maar mogelijk wel ruim genoeg voor je.
Of... nog een paar maandjes wachten in de hoop dat er weer meer 14% wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik heb nog wel wat tijd (want in oktober loopt huidige contract af). Gisteren bij de Cactus en de Auris TS gaan kijken. Cactus is een grappig ding die prima zit maar de kofferbak heeft hoge tildrempel en is niet super ruim. De Auris TS is een meer volwassen wagen die denk ik zeer comfortabel is voor woon werk (70km enkele reis) en voor de vakanties met het gezin. De Fabia Combi komt inderdaad volgende maand maar de 14% variant is nog onbekend zo weet skoda NL me te vertellen.

Snel een voorraad auto ergens wegplukken is helaas geen optie omdat ik pas in oktober kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Markprinsen schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:08:
Ik heb nog wel wat tijd (want in oktober loopt huidige contract af). Gisteren bij de Cactus en de Auris TS gaan kijken. Cactus is een grappig ding die prima zit maar de kofferbak heeft hoge tildrempel en is niet super ruim. De Auris TS is een meer volwassen wagen die denk ik zeer comfortabel is voor woon werk (70km enkele reis) en voor de vakanties met het gezin. De Fabia Combi komt inderdaad volgende maand maar de 14% variant is nog onbekend zo weet skoda NL me te vertellen.

Snel een voorraad auto ergens wegplukken is helaas geen optie omdat ik pas in oktober kan wisselen.
Wellicht heb ik het gemist, maar heb je de verplichting om een 14% bijteller te nemen? Want zo niet, dan zijn er toch aardig wat aantrekkelijker keuzemogelijkheden...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Die verplichting heb ik niet, ik wil alleen zo weinig mogelijk betalen per maand. Wat zijn de andere keuzes volgens jou in de categorie tot 600 euro kale lease p/m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

The Eagle schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:32:
[...]
308 heeft een aantakl flinke minpunten op de Octavia:
- is een stuk kleiner
- minder binnenruimte
- klein stuur (niet handig als je met je elleboog in de raamstijl rijdt)
- automaat is in lang niet alle versies een volautomaat, en die robotbak is :r

Bovendien vind ik het interieurdesign niet mooi, maar da's persoonlijk :)
Niet om je te willen overtuigen hoor (want je hebt de 308 toch al afgeschreven zo te zien ;)), maar qua (laad)ruimte valt het verschil nog wel mee imo. Laadruimte Octavia alleen groter wanneer je de banken wegklapt, verder lood om oud ijzer. Op de achterbank scheelt het een paar cm idd, maar daar zit ik nooit :P

Het interieur is zeer persoonlijk inderdaad. Ik vind de 308 juist mooier van binnen (en buiten) dan de Octavia. Strak design, geen overdaad aan knopjes en dingen, sportieve zit (met de premium stoelen en klein stuur). De "i-cockpit" is wel even wennen en navi niet perfect, maar het werkt allemaal naar behoren. Plussen en minnen afgewogen ging bij mij de voorkeur naar Peugeot en tot nu toe nog geen spijt van gehad. Overigens, als je de stoelen in de 308 goed afstelt kan je prima rijden met je linkerarm op de deurstijl ;)
t_captain schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:06:
Als mensen van 2 meter comfortabel achterin moeten passen, moet je niet naar compacte auto's kijken. Die zijn gemaakt op een goede zit voor 90% van de mensen vóórin (bij een lengte van 2 meter zit je daar al een beetje de grenzen te verkennen) en een redelijke zit voor de meeste kinderen en niet te groot uitgevallen volwassenen achterin.
Wellicht iets persoonlijks, maar tijdens de gemiddelde looptijd van 4 jaar, hoe vaak neem je dan mensen van 2 meter mee op de achterbank?? Dat de kids voldoende ruimte moeten hebben, mee eens, maar is het echt een deal breaker wanneer mensen van 2 meter achterin een beetje zouden moeten inschikken die enkele keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Gast1981 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:20:

Wellicht iets persoonlijks, maar tijdens de gemiddelde looptijd van 4 jaar, hoe vaak neem je dan mensen van 2 meter mee op de achterbank?? Dat de kids voldoende ruimte moeten hebben, mee eens, maar is het echt een deal breaker wanneer mensen van 2 meter achterin een beetje zouden moeten inschikken die enkele keer?
Dat vind ik ook. Ik kies een auto niet voor de personen die heel af en toe eens achterin zitten maar voor mijn eigen comfort. Natuurlijk is het anders als je kinderen hebt die wat ouder en groter zijn maar zo lang ze nog jong zijn hoef je daar niet echt rekening mee te houden. Hoe vaak neem je nou mensen mee die langer zijn dan 1.90 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
[...]

Niet om je te willen overtuigen hoor (want je hebt de 308 toch al afgeschreven zo te zien ;)), maar qua (laad)ruimte valt het verschil nog wel mee imo. Laadruimte Octavia alleen groter wanneer je de banken wegklapt, verder lood om oud ijzer. Op de achterbank scheelt het een paar cm idd, maar daar zit ik nooit :P
Ik heb zelf voor deze keuze gestaan en heb een puur emotionele keus voor de 308 gemaakt. Ik vond het vanaf de eerste keer dat ik hem op de weg zag een prachtige auto.

Maar ik ben het wel met TheEagle eens dat de Octavia rationeel gezien de betere keus is. Je betaalt er wel wat meer voor om hem op hetzelfde niveau te krijgen. Qua laadruimte: qua interieur is de octavia liftback een stuk langer dan de 308, kan me dus niet voorstellen dat het lood om oud ijzer is (als het om de hatchbacks gaat).

De ergonomie van het dashboard bij de 308, daar zal ik nooit aan wennen. Maar eigenlijk interesseert het me niet zoveel. Je zult in de praktijk nooit zoveel meer op knopjes rammen als in de eerste 2 weken. Wat ik nu zie is vooral een fantastisch minimalistisch interieur en daar wil ik best wat ergonomie voor opgeven.

En de ruimte, achterin kun je beter in een Fiesta of Clio zitten, dat is wel vrij tragisch. Voorin is het met 2 meter waarschijnlijk niet behappen. Met mijn 1.86 zit ik op 1 klikje na zo ver mogelijk naar achteren.

Tot slot was mijn 308 fabrieksaf stuk en was ik hem meteen 3 weken kwijt door een lekkage in het AdBlue systeem. Ahhhhh, Franse kwaliteitscontroles :+.

Aan het eind van het verhaal vind ik de 308 gewoon fantastisch rijden, niet de minst belangrijke eigenschap van een auto. Qua motor is het onwaarschijnlijk dat je een betere 14% diesel kunt krijgen en de besturing is geniaal. Als ik nu een Octavia had gereden had ik een paar jaar met een huurauto gevoel moeten rijden. Mijn auto zou het nooit zijn geworden :P.

Conclusie: Kwestie van smaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 20-01-2015 09:42 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Het interieur is zeer persoonlijk inderdaad. Ik vind de 308 juist mooier van binnen (en buiten) dan de Octavia. Strak design, geen overdaad aan knopjes en dingen, sportieve zit (met de premium stoelen en klein stuur). De "i-cockpit" is wel even wennen en navi niet perfect, maar het werkt allemaal naar behoren. Plussen en minnen afgewogen ging bij mij de voorkeur naar Peugeot en tot nu toe nog geen spijt van gehad. Overigens, als je de stoelen in de 308 goed afstelt kan je prima rijden met je linkerarm op de deurstijl ;)

[...]

Arm in het raam doe je alleen, omdat de armsteun in de deur niet op geen goede positie zit, waardoor je daar op kan leunen en het stuur kan vast houden. Arm omlaag is toch veel relaxter dan arm op schouderhoogte? Volgens mij kan dat niet in de 308 (weet niet of dit uberhaupt kan in een C-Segment auto). Maar met je eens dat als je 14% + diesel wil, kan je op dit moment niet om de 308 heen. Het is de enige C-segment auto op dit moment met 14% bijtellen. B-segment stations hebben misschien iets meer laadruimte, maar ik zou daar niet de interieurruimte en confort voor willen inruilen van een C-segment auto.

Kwa achterbank is een C-segment auto ook altijd beter dan een B-segment auto, want je hebt een grotere wielbasis. Moet zeggen dat in m'n C-klasse de Maxicosi ook maar net achter mijn stoel past als ik die op de ideale positie neerzet. Kofferruimte heb je vooral nodig de eerste 9 maanden, waneer je de reiswieg van de kinderwagen meeneemt. Als je kind daaruit is gegroeid en in het stoeltje past, neemt de kinderwagen al een stuk minder ruimte in beslag. Als je een tweede hebt, dan kan de 1e meestal al lopen. Dus 2 kinderen kost niet noemenswaardig meer ruimte in je kofferbak. Wel op de achterbank natuurlijk. Enige extra wat je dan moet meenemen is een meerijdplankje voor de kinderwagen, als je lange afstanden wil lopen.
Makkelijk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:40:
[...]

Ik heb zelf voor deze keuze gestaan en heb een puur emotionele keus voor de 308 gemaakt. Ik vond het vanaf de eerste keer dat ik hem op de weg zag een prachtige auto.

Maar ik ben het wel met TheEagle eens dat de Octavia rationeel gezien de betere keus is. Je betaalt er wel wat meer voor om hem op hetzelfde niveau te krijgen. Qua laadruimte: qua interieur is de octavia liftback een stuk langer dan de 308, kan me dus niet voorstellen dat het lood om oud ijzer is (als het om de hatchbacks gaat).

De ergonomie van het dashboard bij de 308, daar zal ik nooit aan wennen. Maar eigenlijk interesseert het me niet zoveel. Je zult in de praktijk nooit zoveel meer op knopjes rammen als in de eerste 2 weken. Wat ik nu zie is vooral een fantastisch minimalistisch interieur en daar wil ik best wat ergonomie voor opgeven.

En de ruimte, achterin kun je beter in een Fiesta of Clio zitten, dat is wel vrij tragisch. Voorin is het met 2 meter waarschijnlijk niet behappen. Met mijn 1.86 zit ik op 1 klikje na zo ver mogelijk naar achteren.

Tot slot was mijn 308 fabrieksaf stuk en was ik hem meteen 3 weken kwijt door een lekkage in het AdBlue systeem. Ahhhhh, Franse kwaliteitscontroles :+.

Aan het eind van het verhaal vind ik de 308 gewoon fantastisch rijden, niet de minst belangrijke eigenschap van een auto. Qua motor is het onwaarschijnlijk dat je een betere 14% diesel kunt krijgen en de besturing is geniaal. Als ik nu een Octavia had gereden had ik een paar jaar met een huurauto gevoel moeten rijden. Mijn auto zou het nooit zijn geworden :P.

Conclusie: Kwestie van smaak.
Grappig, ik zou veel liever een dashboard van kei hard plastic hebben, wat ergonomisch goed in elkaar zit, dan een super strak dashboard van zachte materialen waar je de knoppen niet goed kan bedienen. Voorwaarde is alleen dat het harde materiaal niet kraakt. Zachte materialen is zonde van het extra gewicht wat ze meebrangen IMHO. Maarja zachte materialen verkopen nou eenmaal beter.

Mijn C-klasse moest ook binnen een maand terug voor een terugroepactie, omdat de stuurkolom misschien niet goed gemonteerd was, met als risico dat je mogelijk niet meer kan sturen 8)7. Dan heb ik liever een probleem met AddBlue (als ik diesel zou rijden), wat toch niet nodig is om de auto te laten functioneren. Had daarnaast ook nog een probleem met het stuurslot, die ging er niet altijd op bij het uittrekken van de sleutel. Maargoed alles is wel netjes opgelost door de dealer.

[ Voor 32% gewijzigd door Z___Z op 20-01-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Ik rij 1 x per 2 weken met mijn volleybalteam naar uitwedstrijden dus een wat grotere auto is dan een mooie bijzaak.

Ik ben nu nog mijn selectie aan het aanvullen met de Prius PLug in hybrid. Die is alleen per maand wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Je kunt ook voor de 20% 308 SW GT automaat gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
rickjehh schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:03:
Je kunt ook voor de 20% 308 SW GT automaat gaan :D
Veel duurder in vergelijking tot eerder genoemde modellen. Wel een blitse wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Markprinsen schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:04:
[...]

Veel duurder in vergelijking tot eerder genoemde modellen. Wel een blitse wagen!
Ja klopt, is ook niet serieus bedoeld haha ;) Inderdaad een zeer fraaie wagen, 180 PK en automaat. Heerlijk :) Hij staat bij mij op de lijst iig. Ben me ook aan het oriënteren voor een nieuwe leasewagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Markprinsen schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:51:
Ik rij 1 x per 2 weken met mijn volleybalteam naar uitwedstrijden dus een wat grotere auto is dan een mooie bijzaak.

Ik ben nu nog mijn selectie aan het aanvullen met de Prius PLug in hybrid. Die is alleen per maand wat duurder.
Je zoekt dus een auto waar je met een aantal volwassenen goed in moet passen (plus in dit geval sporttassen). Dan zul je een maatje groter moeten zoeken dan leaserijdend Nederland tegenwoordig gewoon is.

Naar ik begrijp is de Passat vrij goed qua ruimte achterin. Als variant kunnen de sporttassen ook nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Z___Z schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:45:
[...]Dan heb ik liever een probleem met AddBlue (als ik diesel zou rijden), wat toch niet nodig is om de auto te laten functioneren.
Klopt, ik was hem eerst een week kwijt, ze hebben toen de pomp vervangen. Toen vervolgens op eerste kerstdag bleek dat het probleem na 50km rijden weer terug was ben ik er gewoon 800km mee door Duitsland gaan rijden omdat het AdBlue systeem toch niet belangrijk is :P. Had geen zin om mijn kerst te laten beïnvloeden door een auto. Uiteindelijk de 29e gemeld, 30e opgehaald en 13 januari weer terug. Ik vond de Auris TS waar ik 2 weken in reed een fantastisch comfortabele auto met een zeer goed dashboard maar wow, wat een prutsmotor :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 20-01-2015 10:45 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Laatst online: 01-10 21:52
t_captain schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:28:
[...]
Je zoekt dus een auto waar je met een aantal volwassenen goed in moet passen (plus in dit geval sporttassen). Dan zul je een maatje groter moeten zoeken dan leaserijdend Nederland tegenwoordig gewoon is.

Naar ik begrijp is de Passat vrij goed qua ruimte achterin. Als variant kunnen de sporttassen ook nog mee.
Ooit de keuze gemaakt tussen de Passat en Golf variant. Het werdt de Golf. Achterin aangenamer/ruimter voor de passagiers, en zeker nu best een grote auto ook al lijkt het niet zo. Het geld dat over was ging op aan de Highline variant en een berg opties.

De lease editie is van alle gemakken voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

rickjehh schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:14:
[...]

Ja klopt, is ook niet serieus bedoeld haha ;) Inderdaad een zeer fraaie wagen, 180 PK en automaat. Heerlijk :) Hij staat bij mij op de lijst iig. Ben me ook aan het oriënteren voor een nieuwe leasewagen.
Weet niet wat je budget is, maar das serieus een dure auto in de lease. Reken voor 40k/4jr op rond de 800 euro, beetje afhankelijk van brandstof en andere pakketten.
Duurder dan een identiek aangeklede Octavia station iig ;)

Enne: VAG stoelen zijn wat breder qua zit heb ik gemerkt, breder iig dan die van Peugeot. Dus als je wat steviger bent kan de VAG stoel wel eens een stuk betere zit geven, zeker de sportstoelen.
Zal wel zijn omdat een Duitser wat dikker is dan een Fransman oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:07:
[...]

Weet niet wat je budget is, maar das serieus een dure auto in de lease. Reken voor 40k/4jr op rond de 800 euro, beetje afhankelijk van brandstof en andere pakketten.
Geen idee hoe die Fransman aangekleed is, maar mijn Octavia is toch echt duurder in de lease dan 800.
Denk eerder aan 1050 (incl brandstof voorschot).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

Ik kreeg last van mijn rug in de stoelen van de 308 na een proefrit van anderhalf uur.
Ik zat eerst best comfortabel maar later toch niet meer. (kan gewenning zijn)
Maar heb denk ik gewoon liever een Duitse stoel.
De ergo stoelen in de Golf zitten verder echt heerlijk ook na lange ritten van 2 1/2 uur.

@satya. De Golf7 is idd een stuk gegroeid tov de 6. De variant heeft een mooie grote kofferbak.
En ook de passagiers achter hebben extra ruimte gekregen. Maar een passat (b7 of b8) heeft toch meer ruimte

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
The Eagle schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:07:
[...]

Enne: VAG stoelen zijn wat breder qua zit heb ik gemerkt, breder iig dan die van Peugeot. Dus als je wat steviger bent kan de VAG stoel wel eens een stuk betere zit geven, zeker de sportstoelen.
Zal wel zijn omdat een Duitser wat dikker is dan een Fransman oid :P
Hij is niet goedkoop dat klopt. Ik zag dat er ook een GT Line is die ietsje voordeliger is alleen wel handgeschakeld. Moet ook +- 60-80 euro bijleggen als ik hem volledig uitrust zoals ik wil. Eerst maar eens kijken hoe hij rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:10:
[...]

Geen idee hoe die Fransman aangekleed is, maar mijn Octavia is toch echt duurder in de lease dan 800.
Denk eerder aan 1050 (incl brandstof voorschot).
Zoiets kom ik incl brandstof ook op ja. Ex brandstof zit die 308GT op door mij genoemde 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Zoiets kom ik incl brandstof ook op ja. Ex brandstof zit die 308GT op door mij genoemde 800.
Volgens mij is mijn brandstofvoorschot 150 a 175. lease zit dus ergens tussen 850 en 900 (voor 3 jr / 45k km/jr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
1050? Dan heb je een kortere looptijd denk? Of minder KM per jaar?

Ik heb eerst ook naar een Octavia gekeken. En kreeg mijn budget bijna niet op met 800,- (48mnd/30K/ex. Brandstof.wel tankpas). En dan reken ik ook nog eens met standkachel, DVD in hoofdsteunen, plus bijna alle opties in de lijst die je kan combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

readytoflow schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:28:
1050? Dan heb je een kortere looptijd denk? Of minder KM per jaar?

Ik heb eerst ook naar een Octavia gekeken. En kreeg mijn budget bijna niet op met 800,- (48mnd/30K/ex. Brandstof.wel tankpas). En dan reken ik ook nog eens met standkachel, DVD in hoofdsteunen, plus bijna alle opties in de lijst die je kan combineren.
Ik heb dus een Octavia van €38.5k, 36mnd/45k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 17:33
Ik net geen €37k 48mnd/40k en betaal €850 inclusief brandstof. Het ligt aan de variabelen en de contracten die afgesloten zijn. Je kan het nooit helemaal één op één vergelijken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Makkelijk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:40:
[...]

Ah kijk, Combi / SW had ik erbij moeten vermelden, want in mijn aanname ging ik ervan uit dat het daarover ging, want station==ruimte dacht ik ;) En juist de stations doen weinig voor elkaar onder qua laadruimte. Hatchbacks hebben mogelijk meer verschil in ruimte, dat zou kunnen, maar als het je om de ruimte te doen is waarom dan nog kijken naar de HB's van beide?
Klopt, ik 'mis' de knoppen juist helemaal niet. Audio bedienen doe ik vanaf het stuur, airco is 1 of 2 klikken in het touchscreen, dat zijn mijn basics. Ergonomie vind ik overigens vrij acceptabel hoor, kan tot nu toe alles vinden (en snel ook) in het menu. Navi, zoals gezegd, verdient echter niet de schoonheidsprijs.
Z___Z schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:45:
[...]
Arm in het raam doe je alleen, omdat de armsteun in de deur niet op geen goede positie zit, waardoor je daar op kan leunen en het stuur kan vast houden. Arm omlaag is toch veel relaxter dan arm op schouderhoogte? Volgens mij kan dat niet in de 308 (weet niet of dit uberhaupt kan in een C-Segment auto).
Ligt er maar net aan hoe hoog je de stoel zet en hoe groot je zelf bent lijkt me.
TheEagle wil graag z'n arm daarop leggen, vandaar mijn reactie. Met mijn afstelling in de 308(SW) kan dat prima, just saying. Vind het zelf wel prettig de arm zo hoog af en toe. Bovendien rijd ik niet de hele weg zo, beetje afwisseling onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Zo, ik heb mijn keuze waarschijnlijk gemaakt. Vandaag even proefrijden in de 308 SW en ik heb een voorlopige bestelling geplaatst voor de volgende uitvoering:

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI GT-Line met de volgende extra opties:
  • CD-speler + DAB
  • Denon HiFi geluidsysteem
  • Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
  • Driver Sport Pack
  • Keyless Entry & Start
  • Glazen dak en extra getinte ruit achterklep
  • Bleu Magnetic metaallak
  • Lederen bekleding GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:37
Mogen we ook weten wat dit in zijn geheel gaat kosten? :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
FireDrunk schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:40:
Mogen we ook weten wat dit in zijn geheel gaat kosten? :)
Offertes heb ik nog niet binnen dus ik weet nog niks zeker maar de voorlopige calculatie geeft aan dat het in totaal rond de 880 euro p/m inclusief brandstof is (op basis van 37k/51mnd) :)

[ Voor 3% gewijzigd door rickjehh op 21-01-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
DarkSide schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:48:
Ik kreeg last van mijn rug in de stoelen van de 308 na een proefrit van anderhalf uur.
Ik zat eerst best comfortabel maar later toch niet meer. (kan gewenning zijn)
Maar heb denk ik gewoon liever een Duitse stoel.
De ergo stoelen in de Golf zitten verder echt heerlijk ook na lange ritten van 2 1/2 uur.

@satya. De Golf7 is idd een stuk gegroeid tov de 6. De variant heeft een mooie grote kofferbak.
En ook de passagiers achter hebben extra ruimte gekregen. Maar een passat (b7 of b8) heeft toch meer ruimte
Ik vind de golf 7 achterin niet bepaald ruim bemeten hoor. Dan ben ik wel benieuwd hoe het in de 6 op de achterbank is :/ Als ik comfortabel wil zitten voorin dan kan er echt geen passagier meer achter. Ik ben 1.90 dus niet heel extreem lang. Maxi-cosi straat strak tussen de achterbank en voorstoel. Hij is ongeveer net zo ruim/niet ruim als mijn megane, net hoe je het interpreteert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 16:36
thefox154 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:44:
[...]

Ik vind de golf 7 achterin niet bepaald ruim bemeten hoor. Dan ben ik wel benieuwd hoe het in de 6 op de achterbank is :/ Als ik comfortabel wil zitten voorin dan kan er echt geen passagier meer achter. Ik ben 1.90 dus niet heel extreem lang. Maxi-cosi straat strak tussen de achterbank en voorstoel. Hij is ongeveer net zo ruim/niet ruim als mijn megane, net hoe je het interpreteert..
Ik heb afgelopen twee dagen een Golf 7 (5-deurs hatchback) mee gehad als leenauto, maar ik kan ook niet zeggen dat het achterin erg ruim is. Qua beenruimte doet hij het achterin niets beter dan m'n V40, hoofdruimte is wat beter omdat de daklijn niet zo afloopt als bij de V40.
Als de bestuurdersstoel op een voor mij comfortabele positie staat (ik ben ook 1,90), dan past er in beide gevallen nog een (smalle) laptoptas tussen de voorstoel en de achterbank, die dan net vastgeklemd zit. Daar kan dan geen volwassene comfortabel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:05
En hoe vaak rijd je nou echt met volwassenen op de achterbank? Voor die ene keer dan maar even de stoel wat naar voren en als bestuurder wat ruimte opofferen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik ben ook 1m90 maar door de ergo stoelen zit ik comfortabel als ik een tandje naar voren zit.
Ik kijk altijd als ik een tijd rij en een goede positie achter het stuur heb gevonden.
Als ik dan achter mezelf ga zitten. En dat viel me allezins nog mee in de golf.
Een octavia een wel een stuk ruimer en ook de Leon heeft meer ruimte.
En hoewel ik liever wat meer ruimte had dit keer besloten om het er mee te doen vanwege de opties die ik niet in de octavia kon krijgen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

rickjehh schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:46:
[...]

Offertes heb ik nog niet binnen dus ik weet nog niks zeker maar de voorlopige calculatie geeft aan dat het in totaal rond de 880 euro p/m inclusief brandstof is (op basis van 37k/51mnd) :)
37k/51 mnd...wat is dat voor rare regeling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 19:34

JB

Cédric roelt!

Tankiej schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:49:
[...]

Ik heb afgelopen twee dagen een Golf 7 (5-deurs hatchback) mee gehad als leenauto, maar ik kan ook niet zeggen dat het achterin erg ruim is. Qua beenruimte doet hij het achterin niets beter dan m'n V40, hoofdruimte is wat beter omdat de daklijn niet zo afloopt als bij de V40.
Als de bestuurdersstoel op een voor mij comfortabele positie staat (ik ben ook 1,90), dan past er in beide gevallen nog een (smalle) laptoptas tussen de voorstoel en de achterbank, die dan net vastgeklemd zit. Daar kan dan geen volwassene comfortabel zitten.
8)7 Jullie kijken zeker door de achterraam naar links? Ik ben zelf 1.85 en dit is de ruimte achter mijn stoel bij de Leon ST:

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/leon5.jpg

Daar zit je dus echt wel comfortabel achterin. Lijkt tegenwoordig wel alsof je een D segment auto moet hebben wil alles "passen". Vroegah ging alles in de Opel Kadett...

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 21-01-2015 10:51 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
The Eagle schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:36:
[...]

37k/51 mnd...wat is dat voor rare regeling :?
Ehm raar? Ik vind dat je niet zomaar een lease regeling als "raar" kunt benoemen. Je weet überhaupt niet waarom die regeling zo is. Wat vindt je er zo raar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
Het wijkt af van de meer gangbare contracten. Dus is lijkt het wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
TheJason schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:01:
Het wijkt af van de meer gangbare contracten. Dus is lijkt het wat vreemd.
Dat het niet gangbaar is wil niet zeggen dat het een rare constructie is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 16:36
EvaluationCopy schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:55:
En hoe vaak rijd je nou echt met volwassenen op de achterbank? Voor die ene keer dan maar even de stoel wat naar voren en als bestuurder wat ruimte opofferen.
Bijna niet. Het maakt mij verder ook niet uit dat er zo weinig ruimte is op de achterbank, 99% van de tijd zit ik er toch alleen in. Als het mij wel uitmaakte, had ik wel een andere auto gekozen.
Het was alleen een opmerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

JB schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:50:
[...]

8)7 Jullie kijken zeker door de achterraam naar links? Ik ben zelf 1.85 en dit is de ruimte achter mijn stoel bij de Leon ST:

[afbeelding]

Daar zit je dus echt wel comfortabel achterin. Lijkt tegenwoordig wel alsof je een D segment auto moet hebben wil alles "passen". Vroegah ging alles in de Opel Kadett...
Ik moet zeggen dat de B-stijl wel ter hoogte van mijn schouder zit in de Megane Estate.(1m88). In mijn huidige stand kan er niet echt iemand meer zitten. De FamilyFix kan ik wel kwijt maar met een Pearl erop wordt het lastig. Mijn stoel moet dan echt een stuk naar voren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
rickjehh schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:11:
[...]

Dat het niet gangbaar is wil niet zeggen dat het een rare constructie is |:(
Verklaringen - Betekenis - Definitie en Synoniem voor:

Raar= Abnormaal, Afwijkend, Apart, Bijzonder, Bizar, Buitengemeen, Buitenissig, Buitensporig, Crazy, Curieus, Daas, Dwaas, Eigenaardig, Excentriek, Exceptioneel, Extraordinair, Fabelachtig, Gek, Halfgaar, Maf, Mal, Mallotig, Merkwaardig, Ongedruikelijk, Ongerijmd, Ongewoon, Onnozel, Onzinnig, Raadselachtig, Schots, Speciaal, Typisch, Verwonderlijk, Vreemd, Vreemdsoortig, Wonderbaar, Wonderlijk, Zonderling, Zot; Gering, Krap, Schaars, Zeldzaam; Zelden

:+

Maar misschien kan er anders toegelicht waarom voor deze rare ;) constructie is gekozen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik denk dat dit is om kostentechnisch interessant te maken voor de berijder (en/of dat de werkgever niet bereid is om meer leasevergoeding te bieden). Uiteraard volledig berust op aannames ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Of dat een werkgever per bepaalde datum alle leasecontracten wil eindigen en dat dat nu nog maar 37maanden is. Iemand die over 2 maanden een contract tekent, heeft dan bijv 35 maanden. Of je eigen werk/projectcontract loopt slechts zo lang. En er zijn nog tig andere redenen te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gast1981 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:38:
[...]
Klopt, ik 'mis' de knoppen juist helemaal niet. Audio bedienen doe ik vanaf het stuur, airco is 1 of 2 klikken in het touchscreen, dat zijn mijn basics. Ergonomie vind ik overigens vrij acceptabel hoor, kan tot nu toe alles vinden (en snel ook) in het menu. Navi, zoals gezegd, verdient echter niet de schoonheidsprijs.
[...]
Wat is er aan de navigatie, dat niet de schoonheidsprijs verdient? :) Ik ben me aan het oriënteren op een stationwagon en de 308SW staat op mijn lijstje namelijk.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 17:54
Weet iemand hier toevallig al iets over de levertijd van de A3 E-Tron?

Eind december was ik ervoor bij de dealer, maar die kon (of wilde) er maar weinig over vertellen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

rickjehh schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:59:
[...]

Ehm raar? Ik vind dat je niet zomaar een lease regeling als "raar" kunt benoemen. Je weet überhaupt niet waarom die regeling zo is. Wat vindt je er zo raar aan?
Dat het een looptijd en kilometrage is dat afwijk van de meer standaard waarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Chillz schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:52:

Eind december was ik ervoor bij de dealer, maar die kon (of wilde) er maar weinig over vertellen.
Volgens mij 8 maanden. Maar bel gewoon een willekeurige dealer. Dit soort info heb je in 1 minuut van de "bron". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
thefox154 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:44:
[...]

Zit je dan niet gewoon heel ver naar achteren...? Ik kan met 1,93m prima achter mezelf zitten en zit absoluut niet met mijn kin op het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Andere verhouding benen vs torso? Lange benen, maar kort torso betekent vaak dat je verder van het stuur af zit. Andersom, zit je vaak iets dichter op het stuur omdat je de pedalen misschien lastiger kan bedienen.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Chillz schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:52:

Volgens de dealer hier.

Circa 6 a 7 maanden zonder assistent pakket (adaptive cruice control etc)
8 a 9 maanden inclusief ACC.

Ik zit zelf erg in dubio. De A3 SB is een mooie auto als je de juiste trim bestel, rijdt fantastisch en een mooi vermogen. Alleen niet echt super ruim.... Dus de keuze is nu bestellen.... of wachten de passat gte in de hoop dat ze enigszins betaalbaar is met wat opties erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
rickjehh schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:59:
[...]

Vaak zijn het ronde getallen en niet tot bijna 190.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Deveon schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:11:
[...]

Vaak zijn het ronde getallen en niet tot bijna 190.000 km.
Het gemiddelde aantal km's van de werknemers is bij ons 37.000. Looptijd van maximaal 5 jaar en 180.000 km op een jaarkilometrage van 37.000. Als jullie allemaal zeggen dat het niet gangbaar is dan zal dat wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

thefox154 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:24:
[...]

Ik zit zelf erg in dubio. De A3 SB is een mooie auto als je de juiste trim bestel, rijdt fantastisch en een mooi vermogen. Alleen niet echt super ruim....
Is de A3 Limousine (of gewoon sedan voor de plebs) niks? 45 liter extra tov de SB

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 21-01-2015 19:43 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
vhal schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:41:
[...]

Is de A3 Limousine (of gewoon sedan voor de plebs) niks? 45 liter extra tov de SB
Ja ook erg mooi maar helaas kan audi daar geen accu + elektromotor inschroeven }:O
En als je het dan over 20% gaat hebben dan zou ik persoonlijk ten alle tijden een 3 serie prefereren.

[ Voor 15% gewijzigd door thefox154 op 21-01-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Cloud schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:50:
[...]
Wat is er aan de navigatie, dat niet de schoonheidsprijs verdient? :) Ik ben me aan het oriënteren op een stationwagon en de 308SW staat op mijn lijstje namelijk.
Ik had hiervoor een Tomtom Carminat en tot nu toe vind ik persoonlijk Tomtom simpelweg het fijnst van alle navi's (garmin, becker, maps, meeste al eens mee gehad). Plus dat ik de besturing met zo'n knuppeltje in de middenconsole ideaal vond. Dus; het is sowieso effe wennen, dat is punt 1 ;) Typische computerstem, irritant, punt 2 (maar dat zal wel wennen) ;) Stem "vergat" eens een afslag te melden... punt 3. Hopelijk treedt dat niet vaker op. In Duitsland op grote Autobahnkreuze meegemaakt dat eerst de verkeerde afslag als bordje getoond werd en pas op het laatste moment de juiste (puntje 4). Punt 3 en 4 komen uiteraard zelden voor en is te overzien door wat beter op de navi te letten, maar zoals gezegd komende van Tomtom zit dat nog niet in mijn systeem :P
Maar, samengevat, het zijn schoonheidsfoutjes.
Navi an sich functioneert prima (al mis ik mijn oude nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

thefox154 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:24:
[...]

Volgens de dealer hier.

Circa 6 a 7 maanden zonder assistent pakket (adaptive cruice control etc)
8 a 9 maanden inclusief ACC.

Ik zit zelf erg in dubio. De A3 SB is een mooie auto als je de juiste trim bestel, rijdt fantastisch en een mooi vermogen. Alleen niet echt super ruim.... Dus de keuze is nu bestellen.... of wachten de passat gte in de hoop dat ze enigszins betaalbaar is met wat opties erop.
Ik heb mijn e-tron begin december besteld, met ACC. De verwachte leverdatum was toen eind mei, maar ik ga ervan uit dat die nog wel gaat verschuiven. Als het maar wel in 2015 is :+

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
Verwachte leverdatum van een Golf Variant: 11 juli. Nou dat duurt even. Er staat wel bij dat dit kan veranderen en daarvan word ik op de hoogte gesteld.

Niks geks, gewoon diesel, dsg, highline, navigatie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bizar...? Dacht dat de levertijden op de Golf nog altijd zo rond de 10 weken zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ouch... Das kut :( Toevallig ook gehoord of dat voor de gewone HB geld?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pannekoek81 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:29:
Verwachte leverdatum van een Golf Variant: 11 juli. Nou dat duurt even. Er staat wel bij dat dit kan veranderen en daarvan word ik op de hoogte gesteld.

Ach, ik heb er 6 jaar terug ruim 10 maanden op moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
MrAcid schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:40:
Bizar...? Dacht dat de levertijden op de Golf nog altijd zo rond de 10 weken zat.
Dacht ik ook.
FireDrunk schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:48:
Ouch... Das kut :( Toevallig ook gehoord of dat voor de gewone HB geld?
Geen idee.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:06:
[...]

Ach, ik heb er 6 jaar terug ruim 10 maanden op moeten wachten.
10 maanden 8)7 . Mijn huidige A3 SB was 8,5 maand. Dat vond ik al lang, bijna vergeten dat ik hem besteld had en wat ik besteld had. Bij ophalen ook echt even denken oh ja die optie had ik ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Pannekoek81 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:29:

Tsja, alle MQB platformen zijn naar Skoda en Seat gestuurd zodat die nog konden leveren voor 1-1 :D

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pannekoek81 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:16:

10 maanden 8)7 . Mijn huidige A3 SB was 8,5 maand. Dat vond ik al lang, bijna vergeten dat ik hem besteld had en wat ik besteld had. Bij ophalen ook echt even denken oh ja die optie had ik ook :+
M'n huidige Octavia heeft ook 8,5 mnd in bestelling gestaan.
M'n Avensis had ik in 4 maanden
M'n Jetta had ik in een half jaar

Alles korter dan 4 maanden vind ik kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:35:
[...]

Ligt aan meerdere dingen. Een dealer kan ook al plekken gereserveerd hebben met een auto die ze anders zelf verkopen. Die van mij was daarom ook zo snel (ik heb 'm in september besteld, november geleverd). Gewoon nog aangepast aan mijn wensen voordat ie gebouwd werd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Eergisteren tijdens de bandenwissel van de Audi bij VW gevraagd naar de levertje van een nieuwe Passat. Die zat op 8 à 10 weken.

Over de Passat GTE verwachten ze in juni meer te kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
readytoflow schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:44:
Eergisteren tijdens de bandenwissel van de Audi bij VW gevraagd naar de levertje van een nieuwe Passat. Die zat op 8 à 10 weken.

Over de Passat GTE verwachten ze in juni meer te kunnen vertellen.
Bij mij zeiden ze vorig jaar 8 weken, vorige week 14 weken en nu uiteindelijk 24.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:35:
[...]

Vond de 8 weken die ik in eerste instantie hoorde ook kort. Maar goed, huidige A3 bevalt nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gast1981 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:50:
[...]

Maar, samengevat, het zijn schoonheidsfoutjes.
Navi an sich functioneert prima (al mis ik mijn oude nog wel).
Ah oké thanks :)

Ik heb gister een proefrit gemaakt in de 308SW 1.6 HDi en ik was echt verrast. Reed fijn en alles voelde erg degelijk (stuk beter dan bij m'n 206). Vond de tellers boven het stuur eigenlijk best prettig rijden. Touchscreen viel me (na alle verhalen) behoorlijk mee eigenlijk! Enige wat ik echt wat minder vond waren de lange slagen van de versnellingsbak, ik heb liever een stuk korter. Maar dat is op zich iets waar je snel aan went.

Vanmiddag even rijden in de Leon ST 1.6 TDI om te vergelijken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

MrAcid schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:40:
Bij mij was de levertijd 12 weken. Ik moest alleen langer wachten omdat ik niet eerder mocht rijden vanwege contract oude lease auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Cloud schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:07:
[...]

Ik heb gister een proefrit gemaakt in de 308SW 1.6 HDi en ik was echt verrast. Reed fijn en alles voelde erg degelijk (stuk beter dan bij m'n 206). Vond de tellers boven het stuur eigenlijk best prettig rijden. Touchscreen viel me (na alle verhalen) behoorlijk mee eigenlijk! Enige wat ik echt wat minder vond waren de lange slagen van de versnellingsbak, ik heb liever een stuk korter. Maar dat is op zich iets waar je snel aan went.

Grappig, ik heb gister ook een proefrit gemaakt in de 308SW 1.6 en ik had exact hetzelfde gevoel. Hij reedt super en voelde zelfs lekker sportief aan in het optrekken (ik heb de 2.0 besteld dus dat zal alleen maar beter zijn in die uitvoering) en het touchscreen vond ik erg meevallen na alle verhalen. Natuurlijk is het maar een proefritje van een uur maar toch heb ik me nog niet geërgerd :)

Wat ik minder vond is de overgang van de 1 naar de 2. Als je naar de 2 schakelt gaat hij ineens echt een heel stuk harder rijden. Dat vond ik niet zo elegant en is ook niet zo prettig als je op een woonerf rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

[...]

Nu 1500+ km erop zitten, en ja, vind em ook heel prettig rijden! :)
Versnellingsbak went idd wel. Vermogen voor een 14%-er is super, echt stukken beter dan verwacht. In combinatie met het relatief kleine stuurtje en de premium stoelen heeft het echt een sportieve maar ook relaxte zit. Ben wel benieuwd hoe het op echt lange afstanden gaat, nog niet getest, maar heb er wel vertrouwen in ;)
Touchscreen mediabox toestanden moet ik verder nog helemaal induiken. De basics werken vooralsnog prima. Ik ga wel t.z.t. een subwoofer erbij plaatsen :P (al is het standaard geluid nu al stukken beter dan het voorgaande geluid in de Megane)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

De 1.6 TDI van de Leon ST rijd imho heerlijk! Komt super mee in het verkeer en zelfs in de 6 kun je prima inhalen. Verder vind ik de Leon ST mooier dan de 308SW, strakkere lijnen. Voor een jonge papa zoals ik gewoon een gave station :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

rickjehh schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:42:
[...]
Wat ik minder vond is de overgang van de 1 naar de 2. Als je naar de 2 schakelt gaat hij ineens echt een heel stuk harder rijden. Dat vond ik niet zo elegant en is ook niet zo prettig als je op een woonerf rijdt.
De 2e versnelling is inderdaad bijzonder sterk ja, na elke rotonde (die eigenlijk wel in de 2e moest) reed ik na het optrekken telkens 60-65 km/h in plaats van 50 km/h. Maar goed, dat zal ook wel wennen :)
Gast1981 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:43:
[...]
Vermogen voor een 14%-er is super, echt stukken beter dan verwacht. In combinatie met het relatief kleine stuurtje en de premium stoelen heeft het echt een sportieve maar ook relaxte zit.
[...]
Klopt dat was mijn gevoel met de eerste proefrit ook. Door het kleine stuurtje voelt het helemaal niet als een grote wagen, wat het best wel is. Toch vond ik het zicht rondom de auto echt heel goed, mooie grote buitenspiegels. Ruimte achterin vond ik goed genoeg; zo vaak heb ik niet volwassenen op de achterbank en ik (1.93m) kon zelf nog redelijk goed achter mijzelf zitten (niet de knieën aan weerszijden van de stoel in elk geval). Hoofdruimte was achterin wel wat minder met het glazen dak maar dat dak is te mooi om niet mee te nemen :)
JB schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:48:
[...]
De 1.6 TDI van de Leon ST rijd imho heerlijk! Komt super mee in het verkeer en zelfs in de 6 kun je prima inhalen. Verder vind ik de Leon ST mooier dan de 308SW, strakkere lijnen. Voor een jonge papa zoals ik gewoon een gave station :)
Ik ben heel benieuwd. Qua uiterlijk vind ik de Leon ST ook net iets mooier, vooral de full led koplampen hebben een lekkere uitstraling. Aan de andere kant is het uiterlijk van de 308SW er dermate op vooruit gegaan dat hij van de voorkant soms op een 508SW lijkt. Beide vind ik ze in elk geval veel mooier dan een Golf Variant of een Octavia Combi. Als je daar wat uitstraling wilt moet je echt in de buidel gaan tasten. Maar dat is echt persoonlijk.

Verder, hier ook een jonge pappa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Cloud schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:50:

Ik ben heel benieuwd. Qua uiterlijk vind ik de Leon ST ook net iets mooier, vooral de full led koplampen hebben een lekkere uitstraling. Aan de andere kant is het uiterlijk van de 308SW er dermate op vooruit gegaan dat hij van de voorkant soms op een 508SW lijkt. Beide vind ik ze in elk geval veel mooier dan een Golf Variant of een Octavia Combi. Als je daar wat uitstraling wilt moet je echt in de buidel gaan tasten. Maar dat is echt persoonlijk.

Verder, hier ook een jonge pappa ;)
Valt mee hoever je in de buidel moet tasten. Van de golf is ook een business edition te krijgen en een business edition R. Standaard vrij compleet. Business edition standaard vrij compleet. Alleen opties zoals xenon zijn prijzig.

Collega rijdt een 308SW, mooie auto. Alleen vreemd klein stuur en persoonlijk vind ik de Golf fijner rijden. Seat Leon ook even naar gekeken, viel bij ons af. Golf was goedkoper bij ons in de lease.

Blijft verder inderdaad persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bij mij ging de keuze tussen de 308 en de Octavia ...

Peugeot:

+ Mooi interieur, opgeruimd
+ Sterke soepele diesel (beter dan de vag 1.6tdi)
+ Prima rijdgedrag
+ Panoramisch dak
+ Kofferbak, bijna net zo groot als de Octavia

+/- Het exterieur, mooie auto maar hij begint mij nu al flink te vervelen. Je ziet hem veel rijden en ik denk dat de auto over een jaar een grijze mus is geworden
+/- De tellers, ik was er niet over uit of ik het nou mooi of lelijk vond
+/- De "zit" ... ik kon niet echt mijn draai vinden maar het zat op zich prima

- Ruimte achterin, dit is echt een klasse kleiner dan de Octavia. Ik kon met mijn 1m85 niet confortabel zitten achter mijzelf. Voor kleine kinderen/volwassenen is dit prima
- Het mediasysteem, dit is ronduit slecht uitgewerkt. Traag.
- Geen xenon/full led op de 14%
- Standaard audio is ruk, maar altijd nog beter dan de Octavia
- Geen automaat mogelijk op de 14%

Octavia

+ Grote ruimte auto, in deze klasse heer en meester
+ Grote kofferbak
+ Zeer veel ruimte op de achterbank
+ Het interieur is "klassiek degelijk" en dat beviel mij in het voordeel van de Octavia. Gewoon direct je klimaatregeling kunnen instellen zonder door een traag touchscreen menu door te moeten bijvoorbeeld
+ Bi-xenon AFS
+ Lane departure / verkeersbord herkenning etc
+ Strak rijdgedrag (let wel, met Eibach + 18" 225)
+ Columbus is een goed (en snel!) systeem

+/- Exterieur is niet uitgesproken zoals de 308 maar na wat opleukertjes best een leuke verschijning
+/- 1.6TDI is een prima blok voor het dagelijks verkeer, maar geen strepentrekker. Daarnaast wat brommerig. Dit heeft Peugeot beter voor elkaar!

- Geen panoramadak mogelijk
- Geen automaat mogelijk op de 14%
- Bar slechte audio, ook een canton (wat op 14% niet mogelijk is) is niet al te best. Dus elders de audio laten upgraden en klinkt nu zoals het hoort.

Er zijn vast nog een hoop punten die ik vergeten ben, maar onderaan de streep kwam de Octavia er toch echt als winnaar uit.

De 308 is zeker een mooie auto maar met de Octavia had (en heb) ik het gevoel in een luxere auto te rijden die vooral degelijkheid met zich brengt naast de enorme ruimte.

De Seat Leon zie er an sich aan de buitenkant goed uit maar is van binnen (waar je het meeste zit) simpelweg gedateerd en is duidelijk het ondergeschoven kindje uit de VAG groep.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E43u4lW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Is idd persoonlijk.
Zelf vond ik de diesel van de 308 echt top (meende dat ik nog moest dieselen toen). En ik denk dat dit zeker een van de beste is in het segment.
De 308 rijdt comfortabel en ook het uiterlijk is eindelijk weer een die ik kan waarderen van peugeot.

Toch in het algemeen had ik niet de klik die ik zocht.
Kwa lease was de 308 aantrekkelijker dan de golf. Maar dat was niet genoeg om er voor mij een te bestellen en er 4 jaar mee rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

renzo4000 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:32:

De Seat Leon zie er an sich aan de buitenkant goed uit maar is van binnen (waar je het meeste zit) simpelweg gedateerd en is duidelijk het ondergeschoven kindje uit de VAG groep.
Dat vind jij :) Ik heb dat juist met de Octavia, dat stuur is echt geen porem. Verder zit de nav lager wat ik niet fijn vond tijdens het proefrijden (hetzelfde bij de Golf, maar die vind ik sowieso niet mooi qua vormgeving aan de buitenkant, lijkt zo omhoog getrokken, zeker met de hoge dakdragers). De nav van de Seat ansich is inderdaad een ondergeschoven kindje, deze is traag. Sinds de komst van de X-perience is er een nieuwe variant te bestellen. Die had ik ook graag gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 22-01-2015 12:11 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

[...]
De 2e versnelling is inderdaad bijzonder sterk ja, na elke rotonde (die eigenlijk wel in de 2e moest) reed ik na het optrekken telkens 60-65 km/h in plaats van 50 km/h. Maar goed, dat zal ook wel wennen :)
Dat vind ik alles behalve een straf :*)
Fijn dat zo'n grote bak met 14% gewoon goed van z'n plaats komt ;)
[...]
Ik ben heel benieuwd. Qua uiterlijk vind ik de Leon ST ook net iets mooier, vooral de full led koplampen hebben een lekkere uitstraling. Aan de andere kant is het uiterlijk van de 308SW er dermate op vooruit gegaan dat hij van de voorkant soms op een 508SW lijkt. Beide vind ik ze in elk geval veel mooier dan een Golf Variant of een Octavia Combi.
Mee eens. Met de hele led lay-out ziet de LeonST er idd erg strak uit! Mooie verschijning. Geen xenon/led op de 308SW 14% vind ik wel een gemis, maar geen dealbreaker. De 308 GT voorkant vind ik overigens ook weer mooier dan de SW versie, jammer dat die niet direct geïntroduceerd is voor alle modellen.
Qua looks van binnen wint de 308 wat mij betreft met vlag en wimpel. Octavia en Leon komen redelijk overeen, beetje suf en die lage navi bij de Skoda vond ik niet wat. Panoramadak was voor mij ook een grote plus. Van buiten zou ik meer naar de Leon neigen, toch, maar over het geheel genomen (ruimte, prijs, looks binnen en buiten, opties, rijgedrag) was de keus snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
JB schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:09:
[...]
Dat vind jij :) Ik heb dat juist met de Octavia, dat stuur is echt geen porem. Verder zit de nav lager wat ik niet fijn vond tijdens het proefrijden (hetzelfde bij de Golf, maar die vind ik sowieso niet mooi qua vormgeving aan de buitenkant, lijkt zo omhoog getrokken, zeker met de hoge dakdragers). De nav van de Seat ansich is inderdaad een ondergeschoven kindje, deze is traag. Sinds de komst van de X-perience is er een nieuwe variant te bestellen. Die had ik ook graag gehad.
Dat mag, smaken verschillen ... dat ik dat alleen vind is niet helemaal waar. De Leon wordt lang niet zoveel gekocht/geleased en met een reden. De meeste mensen die ik spreek die ook de Leon hebben overwogen komen tot de zelfde conlcusies. Best een mooie auto aan de buitenkant, van binnen oudbollig en qua ruimte maar zo zo ...

Verkoopcijfers over 2014:

Peugeot 308: 14.439
Skoda Octavia: 13.913
...scrolt naar beneden
..... nog verder
........ pfff
Seat Leon: 6.508

I rest my case :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 06-10 15:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

renzo4000 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:41:
[...]

Verkoopcijfers over 2014:

Peugeot 308: 14.439
Skoda Octavia: 13.913
...scrolt naar beneden
..... nog verder
........ pfff
Seat Leon: 6.508

I rest my case :P
Jups ;) Om jouw staatje nog wat extra kracht bij te zetten :P

- Volkswagen Golf: 16.397
- Renault Clio: 14.684
- Peugeot 308: 14.360
- Skoda Octavia: 14.919
- Volvo V40: 10.985
- Hééél ver naar beneden
- Hier tussen zitten nog Leasetoppers zoals de Polo, Fiesta, Captur, Outlander, Auris en A3 (op plek 17...)
- Seat Leon: 6.518 >:)

Source: Linkje naar de RAI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Wat maken verkoopcijfers uit. Je koopt/leased toch geen auto nav verkoopcijfers?
Maar toch gewoon wat jij mooi/leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Uhh en de merk keuze die het bedrijf je oplegt zal hier ook een groot verschil maken :) Echter boeiend, al die Octavia's op de weg is maar saai :D Ik ben blij dat ik die niet rijd :D Zeker als je dezelfde luxe wil hebben moet je belachelijk veel aanvinken.

"qua ruimte maar zo zo" :?

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 22-01-2015 13:12 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 06-10 15:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

DarkSide schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:09:
Wat maken verkoopcijfers uit. Je koopt/leased toch geen auto nav verkoopcijfers?
Maar toch gewoon wat jij mooi/leuk vindt.
Ow ja zeker dat klopt ook wel hoor :)
Maar was alleen maar om te illustreren hoe het kopende/leasende publiek erover denkt.
Daar worden de Golf, 308, Octavia, V40 en andere blijkbaar meer gewaardeerd dan de Leon of bijvoorbeeld de Megane op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Ik vind de Leon van buiten best een mooie auto maar de binnenkant is wat mij betreft echt niet opgewassen tegen de 308. Maar goed, dat is allemaal smaak. Is maar goed ook anders reden we allemaal dezelfde auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Priyantha +1

Kennelijk is er een gevoelig puntje aangehaald hier in het topic :| ... Maar anniewey, iedereen maakt voor zichzelf de keuze voor auto x om verschillende redenen. Prima toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

rickjehh schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:16:
Ik vind de Leon van buiten best een mooie auto maar de binnenkant is wat mij betreft echt niet opgewassen tegen de 308. Maar goed, dat is allemaal smaak. Is maar goed ook anders reden we allemaal dezelfde auto ;)
Dat is ook zo. Zie wel tot mijn verbazig dat de 308 meer is geleased/gekocht dan de Octavia, dat had ik niet verwacht. Zeker voor mijn gevoel zie ik op de weg veel meer Octavia's rijden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Ik ben heel benieuwd. Qua uiterlijk vind ik de Leon ST ook net iets mooier, vooral de full led koplampen hebben een lekkere uitstraling.
Uitstraling hebben ze zeker. :X Persoonlijk vind ik ze als medeweggebruiker erg hinderlijk en relatief veel strooilicht geven. Zeker icm mist en regen. Xenon lijkt een wat strakker, afgebakend lichtbeeld te geven en lijkt minder fel te zijn. Gek genoeg heb ik dit niet bij de andere full LED dimlichten die bijvoorbeeld in de Prius zitten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vhal schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:22:
[...]

Uitstraling hebben ze zeker. :X Persoonlijk vind ik ze als medeweggebruiker erg hinderlijk en relatief veel strooilicht geven. Zeker icm mist en regen. Xenon lijkt een wat strakker, afgebakend lichtbeeld te geven en lijkt minder fel te zijn. Gek genoeg heb ik dit niet bij de andere full LED dimlichten die bijvoorbeeld in de Prius zitten.
Kan ik wel beamen, had laatst een Leon achter me en dan ben je blij met een dimmende binnenspiegel maar goed das nog lang niet zo irritant als alle andere mistlamp rijders die menen dat de DRL erop hebben :/

Vind je het bij Audi ook zo?

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 17 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.