Deveon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:16:
[...]
Eigen bijdrage is inderdaad aftrekbaar van de bruto bijtelling (scheelt misschien ook nog in je toeslagen). De GTE staat trouwens bij Directlease vanaf 637,- voor 40k p/j met 4 jaar. Betere keuze als de Outlander imho.

Ik zou het bijna als topicwarning op willen laten opnemen...
Een eigen bijdrage voor een duurdere auto is NIET aftrekbaar! Een eigen bijdrage voor privégebruik van een leaseauto is WEL aftrekbaar.
Hou daar dus rekening mee als je voor een duurdere auto gaat. Vaak weten ze dit soort dingen alleen bij HRM. Wellicht kan je daar afspraken mee maken? (Leasebudget opkrikken, en een eigen bijdrage erin zetten).
OT: kinderen en een Golf GTE? Volgens mij heb ik hier ook een user gezien die vertelde dat de ruimte hem toch wel erg tegenviel. Vanochtend nog even gekeken tijdens de bandenwissel. Met de oplader erin is de kofferbak al bijna vol...
Bij de keuze tussen een Outlander en GTE kun je niet van de betere wagen spreken. Zijn totaal verschillende auto's voor verschillende doelgroepen en doeleinden (denk er maar eens over als je PHEV weg laat, zou je iemand die dan een Outlander wil ook een Golf aanraden?)
Als je met jouw budget ruimte en beetje luxe wil, ben je het goedkoopst uit met een Auris TS.
Alleen de achterbank is wat krap. Maár tot een jaar of 5 gaat dat prima.
Cactus ook wel geinig. Maar kan ik niet echt over oordelen qua ruimte. Da's wel een auto waar een dakkoffers niet misstaat overigens...
[ Voor 9% gewijzigd door readytoflow op 19-01-2015 14:03 ]