Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Volgens mij worden de verkoopcijfers van leaseauto's vooral bepaald door hoeveel exemplaren je met ten hoogste 14% bijtelling kunt leveren.

Introduceer je de nieuwe bijtellingsknaller vroeg in het jaar en heb je voldoende levercapaciteit, dan scoor je hoog. Kom je later op de markt of heb je meer moeite op snel en veel te leveren (e-tron bijvoorbeeld), dan scoor je minder. Bouw je de beste auto die er bestaat, maar heeft deze meer dan 14% bijtelling, dan verkoop je er niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

Vind ik wel begrijpelijk. Ook ik wil een auto die me zoveel mogelijk biedt voor zo weinig mogelijk geld.
Zowel de 308 en Octavia zijn leuke gezins autos waarmee je voor de dag kunt komen.
Dus waarom die niet op je lijstje zetten.

Als ik opzoek ben naar een nieuwe 55" tv van Panasonic en morgen is een Sony in de aanbieding dan zal ik die ook hoogstwaarschijnlijk kiezen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
DarkSide schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:29:
Vind ik wel begrijpelijk. Ook ik wil een auto die me zoveel mogelijk biedt voor zo weinig mogelijk geld.
Zowel de 308 en Octavia zijn leuke gezins autos waarmee je voor de dag kunt komen.
Dus waarom die niet op je lijstje zetten.

Als ik opzoek ben naar een nieuwe 55" tv van Panasonic en morgen is een Sony in de aanbieding dan zal ik die ook hoogstwaarschijnlijk kiezen.
Dat heb ik ook. In eerste instantie vond ik de 308SW een prachtige wagen. Op een gegeven moment werd dat minder omdat ik er zoveel van zag rijden. En dan vooral (no offence hoor) de 14%'ers. Nu heeft Peugeot de GT en GT-Line versies uitgebracht en die uitvoering vind ik echt onderscheidend, vooral met de nieuwe blauwe kleur. Mijn andere optie was een Mercedes CLA Shooting Brake Lease Edition. Maar ik heb uiteindelijk de twee auto's tegen elkaar afgezet en gekeken naar wat ik voor minder geld bij de 308SW wel kreeg en bij de CLA niet. Dat heeft mij uiteindelijk ook doen kiezen voor de 308. Ik heb de 308 nu helemaal naar mijn wensen kunnen aankleden, inclusief panoramadak, leer en driver sport pack. Bij de CLA waren er uberhaupt geen opties beschikbaar omdat ik gebonden was aan de Lease Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vanuit de consument gezien is dat 100% begrijpelijk. Als ik zakelijk moet gaan rijden, heb ik alleen belangstelling voor een electrische auto.

Ik kijk wel uit naar de tijd dat mensen weer gewoon zelf mogen rijden wat ze willen rijden i.p.v. wat er dit jaar toevallig bijtellingsgunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik mag gewoon zelf bepalen wat ik rij hoor.
Het is maar van 2 dingen afhankelijk.
1) merk keuze (niet alle merken staan op de lijst)
2) budget (wat door mij is vastgesteld wat ik per maand netto kwijt wil zijn)

en de uitkomst daarvan is nog geen 14% auto geweest trouwens. Maar heb er wel hard na gekeken dit keer om wat extra te besparen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickjehh schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:33:
[...]

Dat heb ik ook. In eerste instantie vond ik de 308SW een prachtige wagen. Op een gegeven moment werd dat minder omdat ik er zoveel van zag rijden. En dan vooral (no offence hoor) de 14%'ers. Nu heeft Peugeot de GT en GT-Line versies uitgebracht en die uitvoering vind ik echt onderscheidend, vooral met de nieuwe blauwe kleur. Mijn andere optie was een Mercedes CLA Shooting Brake Lease Edition. Maar ik heb uiteindelijk de twee auto's tegen elkaar afgezet en gekeken naar wat ik voor minder geld bij de 308SW wel kreeg en bij de CLA niet. Dat heeft mij uiteindelijk ook doen kiezen voor de 308. Ik heb de 308 nu helemaal naar mijn wensen kunnen aankleden, inclusief panoramadak, leer en driver sport pack. Bij de CLA waren er uberhaupt geen opties beschikbaar omdat ik gebonden was aan de Lease Edition.
Vind het persoonlijk jammer dat er een redelijk gelijkwaardige GT Line komt. Uiteindelijk hetzelfde probleem als nu. Je gaat de uitvoering veel zien en daardoor zou ik minder snel veel geld uitgeven voor een GT.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JB schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:17:
[...]

Dat is ook zo. Zie wel tot mijn verbazig dat de 308 meer is geleased/gekocht dan de Octavia, dat had ik niet verwacht. Zeker voor mijn gevoel zie ik op de weg veel meer Octavia's rijden.
Komt omdat de Octavia al veel lange geleverd wordt. Bovendien wijkt het huidige model niet zo heel veel af van het vorige, dus dat telt lekker op.
Dat gezegd hebbend: ik zie idd heel erg veel 308SW rijden.
Ga dan weliswaar een Octavia bestellen, maar dan wel eentje die geen 14% eenheidsworst is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:51

JB

Cédric roelt!

The Eagle schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:54:
[...]

Ga dan weliswaar een Octavia bestellen, maar dan wel eentje die geen 14% eenheidsworst is :)
Dat is ook niet meer mogelijk :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Alleen jammer dat je het verschil niet ziet tussen een 20% of een 14% eenheidsworst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

The Eagle schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:54:
[...]

Ik zie veel "eenheidsworsten" rijden met 18", eibachjes, chroompakketen en columbussen.
Die je bijna niet kan onderscheiden van een 2.0 TDI EBL.

Het is maar waar je je druk om maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Overigens zit ik weer bij de dealer in de "Business Corner": motormanagementlampje is weer aangesprongen (naar alle waarschijnlijkheid om niks). Tweede keer inmiddels, en lijkt een GTE kwaaltje te zijn als ik de fora erop nalees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59
DarkSide schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:59:
[...]

Ik zie veel "eenheidsworsten" rijden met 18", eibachjes, chroompakketen en columbussen.

Hey @Darkside ... ik voel me nu enorm aangesproken :P ... je zit denk ik teveel op het skodaforum waar vooral de "liefhebbers" zitten. Het meeste wat je rond ziet rijden qua octavia's ziet er veelal zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/skoda/octavia/skoda-octavia-stationwagen-diesel-zwart-005--75018837-Medium.jpg

16" met ballonbandjes en veel te hoog op de poten ... saai saai en nog eens saai ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
Net even bij VW binnen gestapt.. mijn dilemma is op dit moment passat gte vs a3 etron.
Na het bekijken van de Passat neig ik nu naar de A3 etron. Korte samenvatting: Volgens de Duitse dealers wordt de prijs van een passat Gte in Duitsland ~50.000. Tel er dan in NL een paar duizend bij op voor de belasting. Uitrustingsniveau wordt ongeveer gelijk aan de golf gte, inclusief de lelijke blauwe streep voor op de auto. Er zijn een x aantal productieplaatsen die onder de dealers verdeeld worden. Bestellen: wie het eerst komt wie het eerst maalt. Vanaf november gaan ze uitleveren. Dus je moet bij bekendmaking van de prijzen blindelings uit de folder bestellen om zeker te weten dat je dit jaar kan rijden. Ben je te laat dan heb je pech. Aantallen zijn helaas nog niet bekend. Juni volgt meer..

a3+
Goed afgewerkt, mooie navigatie, hoogwaardiger ogend interieur
Looks i.c.m. juiste trim en velg
Luxe stoelen zitten fantastisch
Geluid is fantastisch

A3-
Opties opties opties tot en met de chromen accentje langs de knoppen is alles een optie ;)
Binnenruimte is niet royaal.

passat+
Ruimte, grotere wielbasis
info scherm dashboard, erg gaaf gedaan!!
Looks op de foto's

passat -
Zit in de auto, laagste stand van de stoel voelt aan als de zit van een touran. Zit leek op het eerste gezicht matig kon geen goede positie vinden.
Standaard navi = golf navi, in een d-segmenter verwacht ik wat vernieuwends en hippers. Zeker omdat VW zegt tegen de audi a4 en de bmw3 te willen concurreren. Qua infotainment zitten ze meer in het niveau golf/octavia.
Dashboard is op de fotos stukken mooier dan in het echt.
Looks in de praktijk, waarom een blauwe streep over de hele breedte van de auto, WHY.. We hebben het hier over een zakelijke limousine.
GTE uitrusting van de golf mist voor mij nogal wat essentiële opties, schuifkanteldak, B&O, luxere navi, luxe stoelen, wordt misschien een prijzig verhaal als de uitrusting gelijkwaardig is en ik moet er eerst nog minimaal 6k aan opties bijtellen.

En wat ik me afvraag bij de Passat, hij is nu nieuw maar over een jaar denk ik dat deze al weer verouderd oogt. Net als het model met die rondere achterlichten destijds, die ging toen ook giga snel van nieuw naar verouderd. En in de showroom ziet het er toch allemaal wat minder blits uit als op de persfoto's.
Nu weet ik dat ik de auto af serveer op een aantal dingen die emotie/smaak gebonden zijn. Maar dit zegt mijn gevoel zover. Rationeel gezien is de extra ruimte voor een hopelijk gelijkwaardig bedrag aan de audi natuurlijk een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

renzo4000 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:29:
[...]

Hey @Darkside ... ik voel me nu enorm aangesproken :P ... je zit denk ik teveel op het skodaforum waar vooral de "liefhebbers" zitten. Het meeste wat je rond ziet rijden qua octavia's ziet er veelal zo uit:

[afbeelding]

16" met ballonbandjes en veel te hoog op de poten ... saai saai en nog eens saai ;)
Misschien idd iets te veel rond aan het hangen op het skodaforum 8)
Maar collegas van mij en hier in de garage staan ze ook zo (meestal wel zonder eibach)
Maar toch met 17 of 18"-jes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 09:51
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:46:
[...]

Vind het persoonlijk jammer dat er een redelijk gelijkwaardige GT Line komt. Uiteindelijk hetzelfde probleem als nu. Je gaat de uitvoering veel zien en daardoor zou ik minder snel veel geld uitgeven voor een GT.
Opzich wel, maar volgens mij is het GT line pakket niet voor alle motoren beschikbaar. In de Athlon portal voor mijn bedrijf iig alleen op de 150pk diesel en niet op de 120. Daarmee zou ie misschien nog een beetje exclusief blijven. Ik vind het een geslaagd pakket en de de GT lijkt me helemaal een feest.

Mag zelf over een jaartje weer kiezen eens kijken hoe de kaarten dan liggen (misschien is de nieuwe Megane er dan ook bijna).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 09:51
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door jap85 op 22-01-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:03:
Overigens zit ik weer bij de dealer in de "Business Corner": motormanagementlampje is weer aangesprongen (naar alle waarschijnlijkheid om niks). Tweede keer inmiddels, en lijkt een GTE kwaaltje te zijn als ik de fora erop nalees.
Auto moet blijven: ze mogen niet meer "gewoon" een reset doen van de fabriek, het moet 100% worden uitgezocht. Ik ga zaterdagochtend op wintersport dus ik hoop van harte dat ik hem morgenmiddag op kan halen. Ze gingen hun best doen.

Tot nu toe nog niet veel "geluk" met m'n nieuwe leaseauto zeg:
- Steenslag op de voorruit (sterretje);
- Aanrijding (achterop file);
- Twee keer motormanagementlampje dat aangaat...

Heb hem vandaag een maand en één week. Gaat lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:38
thefox154 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:32:

A3-
Opties opties opties tot en met de chromen accentje langs de knoppen is alles een optie ;)
Binnenruimte is niet royaal.
Vind ik ook een nadeel.
Stop die opties gewoon in een pakket. Of maak een leuke business line voor de leaserijders :)

Al die losse opties is eigenlijk toch een euvel van alle Duitse merken, dacht ik?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Suc6 MrAcid.
Maar mag toch aannemen dat je vervangend vervoer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DarkSide schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:20:
Suc6 MrAcid.
Maar mag toch aannemen dat je vervangend vervoer krijgt.
Ja, uiteraard. Een schrale Golf 7 TDI Trendline. Dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja das dan weer minder zeker voor een vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wel meer ruimte in de kofferbak. En een grotere bereik ivm Diesel.
Handig als je geen internationale tankpas hebt... :P

Ik zie dat de CLA Shooting brake te berekenen is bij Leaseplandirect.nl !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
readytoflow schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:33:
Wel meer ruimte in de kofferbak. En een grotere bereik ivm Diesel.
Handig als je geen internationale tankpas hebt... :P

Ik zie dat de CLA Shooting brake te berekenen is bij Leaseplandirect.nl !
Zo te zien is de lease edition ook al behoorlijk prijzig. Dit sterkt mijn gevoel dat ik de goede keuze heb gemaakt met de 308SW GT-Line 150pk handbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DarkSide schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:59:
[...]

Toch wel. EBL heeft chromen dakrails, volledig chroom om de ramen, en een andere spoiler. Alle 14% modellen hebben een specifieke verlengde spoiler. En iig geen automaat ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MrAcid schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:58:
Alleen jammer dat je het verschil niet ziet tussen een 20% of een 14% eenheidsworst.
Dat komt omdat de 20% "zuinige auto's" categorie is gevuld met dezelfde (net-niet-14%) eenheidsworst. Alles wat echt anders is, zit ruimschoots in de 25% of juist in de 3% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Chroom pakket is toch ook gewoon op de greenline te krijgen.
Ja je krijgt die lelijke zwarte verlengde spoiler.
En automaat die zie ik er niet vanaf buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:37
MrAcid schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:18:
[...]

Auto moet blijven: ze mogen niet meer "gewoon" een reset doen van de fabriek, het moet 100% worden uitgezocht.
- Twee keer motormanagementlampje dat aangaat...
Bij mij al 4 keer. Is ook 1 keer weer spontaan uitgegaan, maar sinds gisteren weer aan -O- Heb ook al een keer of 3 een koelvloeistofwaarschuwing gehad maar de reservoirs zitten vol. Garage weet het ook even niet meer en het ligt nog steeds bij VW. Als ik hem zelf had gekocht had ik de auto teruggegeven :P
Laat even weten wat ze bij jou vinden, dan kan ik dat ook aan mijn dealer doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
rickjehh schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:33:
[...]

CLA is een overpriced auto. Het is een C-Segment auto die net zo duur is als een C-klasse. Snap niet dat Mercedes er uberhaupt 1 verkoopt. Leuk dat ze de 180 motor in de CLA/GLA/A als 200 verkopen, dan lijkt hij in ieder geval nog iets goedkoper. Er zijn vast mensen die erintrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

De Passat is te configureren met de optie "LED verlichting 'Plus'", weet iemand wat het precieze verschil is met de 'normale' LED verlichting in het Highline pakket?

Ditzelfde geldt voor de optie "Ambiente verlichting 'Plus'", hier ontbreekt ook een duidelijke omschrijving met de extra's ten opzichte van de optie Ambiente verlichting.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:20:
De Passat is te configureren met de optie "LED verlichting 'Plus'", weet iemand wat het precieze verschil is met de 'normale' LED verlichting in het Highline pakket?

Ditzelfde geldt voor de optie "Ambiente verlichting 'Plus'", hier ontbreekt ook een duidelijke omschrijving met de extra's ten opzichte van de optie Ambiente verlichting.
Google is your friend;

LED verlichting
  • LED koplampen voor dimlicht, grootlicht, met dagrijverlichting. (dagrijverlichting
    niet in LED)
  • Dynamische lichthoogteregeling
  • Inclusief chromen rand boven grille en koplampen
LED verlichting Plus
  • LED koplampen voor dimlicht, grootlicht inclusief LED-dagrijverlichting
  • Dynamische lichthoogteregeling met dynamische bochtenverlichting
  • Koplampreinigingsinstallatie
Ambiente verlichting Plus
  • Verlichting in voetenruimte
  • LED- instap en waarschuwingslichten in alle deuren
  • Verlichte lijsten in deuren, hemel, cockpit, middenconcole
  • Ambiente verlichting instelbaar in twee kleuren
Denk dat een dealer je ook wel wil helpen met dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De C-klasse schijnt relatief gunstig in de lease te liggen. Heb je een echte MB voor de prijs van een CLA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Is er al bekend wat voor motor er in de C350e ligt eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

readytoflow schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:32:
Is er al bekend wat voor motor er in de C350e ligt eigenlijk?
staat min of meer gewoon op de site van MB

http://www.mbdb.nl/mbdb/d...on/persbericht-c-350e.pdf

Typisch zo'n auto voor NL. Veel PK's en lage bijtelling. :z Zal wel goed verkopen leasen, ook al ziet het interieur er m.i. niet uit met die Aldi tablet op het dashboard.
Gecombineerd verbruik (l/100 km) 2,1 (2,1)
dream on...

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 23-01-2015 08:18 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ah...gewoon overheen gelezen! Persoonlijk vind ik het interieur wel mooi eigenlijk. Smaken verschillen he.
Da's dan de benzinemotor van de C200 dus?
Dat icm een 7 traps automaat in een lease edition en de bij PHEV's gebruikelijke standkachel maakt het misschien toch wel een leuke kandidaat. Volgende week de prijzen. Ben benieuwd. Ik las ergens dat MB rekenvoorbeelden gaf v.a. 60K.
(Ik hoop het, want dat betekend dat de Passat daar sowieso onder zit).

Ik snap ook niet hoe ze het er doorheen gedrukt krijgen hoor. Verbruik lijkt mij ook schier onmogelijk. Begrens dan de prestaties zodat je vanzelf zuiniger rijdt. Want met bijna 250 km/u over de autobahn rijdt je geen 1:20 meer denk. :X

[ Voor 20% gewijzigd door readytoflow op 23-01-2015 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
biobak schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:05:
[...]

Bij mij al 4 keer. Is ook 1 keer weer spontaan uitgegaan, maar sinds gisteren weer aan -O- Heb ook al een keer of 3 een koelvloeistofwaarschuwing gehad maar de reservoirs zitten vol. Garage weet het ook even niet meer en het ligt nog steeds bij VW. Als ik hem zelf had gekocht had ik de auto teruggegeven :P
Laat even weten wat ze bij jou vinden, dan kan ik dat ook aan mijn dealer doorgeven.
Klinkt goed... ;( Zal hier de "resultaten" even posten - hopelijk vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

readytoflow schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 07:30:
Ah...gewoon overheen gelezen! Persoonlijk vind ik het interieur wel mooi eigenlijk. Smaken verschillen he.
Ja, ik heb het even aangepast. Ik moet zeggen dat de Estate er netjes uitziet :) Ik kan niet echt wennen aan de sedan achterlichten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Achterkant van de sedan is juist super tof. Interieur ook. Infotainment scherm precies op de juiste positie. Niet te laag zoals in de meeste auto's (en oude Mercedessen). De C-klasse lijkt net een mini S-klasse, zoals dat bij de W203 ook was. De restwaarde van de C-klasse is heel goed, waardoor hij goedkoop is in de lease (relatief to z'n cataloguswaarde). Komt omdat de C-klasse het best verkochte (dus het populairste) model is van Mercedes. Alleen in Nederland is er een imago probleem voor Mercedes, en rijden we liever Audi en BMW in het D-segment. De best verkochte Mercedes in Nederland is de B-klasse. Een net niet Mercedes als je het mij vraagt. Heb hem wel eens mee gehad als vervangend vervoer.

[ Voor 9% gewijzigd door Z___Z op 23-01-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:08

Hoogie2004

Whohooooo

Die B staat voor Bejaard....

Heb er laatst ook een meegehad als tijdelijke vervanging, echt een verschrikkelijk ding. Misschien leuk als je oud bent en van een hoge instap houd e.d. Het interieur is ook al 10x niks (en doet heel gedateerd aan).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Alle FWD Mercedessen zijn een beetje op de oudere doelgroep gericht. Dat begon al met de eerste A-klasse.

Het merk staat voor heel conservatieve waarden zoals bouwkwaliteit en zo'n hoge instap was natuurlijk helemaal hip als je een kunstheup hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:08

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, die B-klasse was op de snelweg qua rij-comfort prima, maar die stoelen :X Die lijken wel gemaakt voor de doorsnee 70-jarige bourgondiër...

Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, de Mercedes begint leuk / mooi (en onbetaalbaar :+ ) te worden vanaf de C-klasse :P Al doet in elke Mercedes het interieur wat gedateerd aan helaas, vind ik toch wel jammer.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
FWD Mercedessen hebben ook de tankdop aan de 'verkeerde' kant (links ipv rechts). Het lijtk wel of Mercedes het hele FWD platform heeft uitbesteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat mij betreft is een 1-serie veel meer een BMW dan de A-, B- en CLA MB zijn. De einser is trouw aan de principes van het merk, waaronder de langsgeplaatste motor ver achter de vooras en de achterwielaandrijving.

Helaas begint BMW ook wat te morrelen aan de principes en uit de kluiten gewassen Mini's als BMW te labelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gister een proefrit gemaakt in de Leon ST 1.6 TDI Lease Ecomotive Sport

Erg mooie wagen om te zien maar van binnen voelt het wat 'gedateerd' aan of zo; niet echt een wauw-gevoel. De navigatie was wel echt bijzonder traag, dat viel zelfs tegen ná de klachten die ik hier vooraf gelezen had. Verder ergonomisch wel dik in orde met niet al teveel knoppen (i.t.t. bijv. een Ford Focus). Geluidsinstallatie was goed voor elkaar, in elk geval qua geluid. Beenruimte achterin was wel meer dan de 308 maar niet dermate veel meer dat ik dacht wow. Zeker omdat je er qua kofferbak wel op inlevert, al is dat dan minimaal. Aan de andere kant heb ik vrijwel nooit volwassenen achterin, dus beenruimte achterin is echt een non-issue voor me.

Rijcomfort was dik in orde maar wat mij toch tegenviel was die 1.6 TDI. Het komt misschien doordat ik de 308SW eerst gereden heb maar de motor voelde simpelweg niet vlot aan. Je kunt wel meekomen maar daar houdt het ook echt bij op. Ik hoef absoluut geen racewagen maar het verschil met de 1.6 HDi was toch wel erg merkbaar (had ik niet zo verwacht). De TDI zal absoluut super zuinig zijn maar daar lever je wel wat voor in blijkt.

Nog niet echt een keuze kunnen maken maar ik neig wel behoorlijk naar de 308SW vooralsnog :) Het is eigenlijk grappig, ik ging de proefritten exact omgekeerd in als dat ik er uit gekomen ben. Ik had verwacht echt het goedkope 'Peugeot gevoel' te krijgen van de rit in de 308SW en het luxe/degelijke gevoel te krijgen van de Leon ST; maar de ervaring voelt andersom.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die ecomotive dingen (110pk TDI) worden een beetje geknepen. Ik heb zelf ervaren dat die motor als het ware "even moet denken" als je het gaspedaal intrapt, en dan pas gaat. Eigenlijk net niet datgene wat je van een TDI verwacht.
Weet niet of je bij Seat de 1.6 TDI nog kunt krijgen in de 105pk versie, maar dat is de zelfde motor met een andere afstelling, en die zou dat niet moeten hebben. Bij Skoda is die 105pk versie overigens degene die bij de automaat geleverd wordt. Heeft dus alleen in de hogere toeren wat minder over.
Overigens heb ik laatst de vermogens- en koppelkrommen van de 1.6 TDI@105pk en de 1.4TSI@140pk eens naast elkaar gelegd. Dat scheelt bar weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 21:47
The Eagle schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:00:
Die ecomotive dingen (110pk TDI) worden een beetje geknepen. Ik heb zelf ervaren dat die motor als het ware "even moet denken" als je het gaspedaal intrapt, en dan pas gaat. Eigenlijk net niet datgene wat je van een TDI verwacht.
Weet niet of je bij Seat de 1.6 TDI nog kunt krijgen in de 105pk versie, maar dat is de zelfde motor met een andere afstelling, en die zou dat niet moeten hebben. Bij Skoda is die 105pk versie overigens degene die bij de automaat geleverd wordt. Heeft dus alleen in de hogere toeren wat minder over.
Overigens heb ik laatst de vermogens- en koppelkrommen van de 1.6 TDI@105pk en de 1.4TSI@140pk eens naast elkaar gelegd. Dat scheelt bar weinig :)
Heb je daarvoor de officiele curves gebruikt die VW laat zien?
Zo een TSI heeft een veel groter koppel bereik dan zo een astmatische TDI.
Bij die 1.6 gebeurt er 0.0 onder de 2000rpm en het stopt ook bij 3500rpm. Een TSI pakt al op bij 1500rpm en gaat door tot 5000rpm of verder.
Zelf gechipped is een 1.6TDI dood onderin. Rij maar is rond 1500rpm een rotonde uit en vloer dan het gaspedaal. Gebeurt 0.0. Een TSI rijdt dan zo weg.
De 1.2TSI ook trouwens

De 1.6 HDI is een blok dat zich veel soepeler laat rijden.
Zeker de laatste versie ervan.
En het verbruik zal in praktijk hetzelfde zijn. VW is alleen sterk op papier.
Een oude 1.9TDI verbruikt evenveel en dat blok stamt af vanuit de oertijd.

Een 2.0 TDI verbruikt net hetzelfde bij dezelfde rijstijl.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:42
1.6TDI 105pk is normaal een vrij hoogtoerig blok en trekt goed door tot 4500rpm, max vermogen is bij 4400rpm. Dat de 1.6 onderin dood lijkt zal eerder te maken hebben met de langere versnellingsbakverhoudingen dan met het feit dat er minder koppel aanwezig is. En met het gewicht, de 1.6TDI zal ongetwijfeld zwaarder zijn als de 1.2 of 1.4TSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Aries.Mu schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:10:
[...]

Bij die 1.6 gebeurt er 0.0 onder de 2000rpm en het stopt ook bij 3500rpm. Een TSI pakt al op bij 1500rpm en gaat door tot 5000rpm of verder.
1.4 TSI is een van de meest soepele motoren die ik ken. Pakt goed op vanaf 1500 rpm, max koppel (250 Nm) al bij 2000 rpm en houdt vooral heel lang dat koppel vast. Max vermogen @ 6200 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37

Cyphax

Moderator LNX
The Eagle schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:00:
Ik heb met mijn Leon m'n eerste auto met een diesel, maar is wat je beschrijft niet gewoon turbo-lag?
Ik heb een paar weken geleden een leenauto gehad; een Golf met benzinemotor. Ik was ook wel benieuwd naar het verschil. Die Golf ging er harder vandoor, waar inderdaad de 1.6 in de Leon eerst doet alsof ie nog slaapt, maar je alsnog flink vooruit trekt.

Een ander groot verschil vond ik op de snelweg; die Golf was wel snel weg enzo, maar op de snelweg was er rond 120km/u eigenlijk niets meer te beleven. Van 120 naar 130 ging wel, maar dat voelt in de Leon veel meer aan alsof dat ding nog steeds uit z'n neus vreet.

Dat, en die 1.6 diesel kan je erg zuinig rijden als je wilt. Ik heb er geen spijt van in elk geval, en ik vind het een prima blok verder dus ik zou je niet aanraden je daarvan te weerhouden. Het is op de snelweg lekker rustig rijden met die lage toeren. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat slapen / dood onderin / turbolag is dus idd wat ik bedoel met het verschil tussen de 110pk TDI en de 105pk TDI. De 105pk is anders afgesteld en zou dat een stuk minder / niet moeten hebben.
heb die versie in een A3 gereden, en die had echt nergens last van, ging als de brandweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Neem gewoon een 2.0TDI en je bent van het geëmmer af ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:14

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:11:
Inderdaad, beide zijn nu 20% dus neem de zwaarste die past in je budget. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:11:
Eensch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

moet die wel in je budget passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:14:

Google is your friend;

[...]

Denk dat een dealer je ook wel wil helpen met dit soort vragen.
Bedankt. Had uiteraard al op Google gezocht maar geen informatie gevonden welke direct van VW kwam. Jij hebt duidelijk betere talenten :P

Over de motorendiscussie hierboven: helemaal eens met bovenstaande. Momenteel rijd ik ook een 1.6 diesel maar mis soms op de snelweg bij inhalen nog wel eens wat vermogen. Buiten dat kom ik niets te kort. Volgende auto probeer ik ook met meer vermogen te krijgen, omdat het allemaal net iets soepeler/fijner rijdt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
VW heeft wel een Golf GTD, en een Golf R. Maar waar blijft toch de Golf R-D (met 3.0 TDI)?

Dat zou weer eens een lekker tegendraadse auto zijn :)

Nu ik erover nadenk, de hot hatches zijn (ondanks hun prestaties) allemaal zo conservatief geworden. Middenmotor (205 T16, R5 Turbo, Clio Sport) gone. Zespitter (Golf VR6 en R32), gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:42
DarkSide schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:22:
moet die wel in je budget passen.
Het verschil tussen 1.6TDI en 2.0TDI is 1480 euro, er zijn legio opties die meer als dat kosten. Dus dan is het maar waar je prioriteiten liggen. Een DSG op de 1.6 is duurder als de upgrade naar een 2.0...

Hier uiteindelijk voor een vrij 'kale' (zover een Highline kaal kan genoemd worden) Passat 2.0TDI Highline als opties enkel Navi+Car Net, getinte ruiten en een volwaardig reservewiel. Alles wat leuk is zit er zowat standaard al op, denk aan ACC, verwarmde zetels, verwarmde voorruit, achteruitrijcamera,...
t_captain schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:55:
VW heeft wel een Golf GTD, en een Golf R. Maar waar blijft toch de Golf R-D (met 3.0 TDI)?

Dat zou weer eens een lekker tegendraadse auto zijn :)

Nu ik erover nadenk, de hot hatches zijn (ondanks hun prestaties) allemaal zo conservatief geworden. Middenmotor (205 T16, R5 Turbo, Clio Sport) gone. Zespitter (Golf VR6 en R32), gone.
Als dat er komt zal dat zeker met hun nieuwe 2.0BiTDI met 272pk zijn. ;)
Ik zie VW dat echt nog wel doen, omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik wil helemaal geen bisexuele TDI, ik wil het blok uit een Audi A6. Gewoon omdat je dan lekker meer cylinders hebt dan je buren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Mwoah, een chip op mijn 2.0TDI zou mij al voldoende zijn, ik hoef niet zozeer meer cylinders in een daily driver, da's meer voor echt bijzondere auto's. Daily drivers moeten 'gewoon' leuk zijn en voldoende pep hebben, maar niks meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

AndRo555 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:57:
[...]

Het verschil tussen 1.6TDI en 2.0TDI is 1480 euro, er zijn legio opties die meer als dat kosten. Dus dan is het maar waar je prioriteiten liggen. Een DSG op de 1.6 is duurder als de upgrade naar een 2.0...
Klopt. Maar de Leaseprijs van de 16 is goedkoper dan de 2.0.
En als je al bovenbudget zit. Moet je dus nog meer betalen.

In mijn geval ging het tussen de 1.2 en de 1.4 TSI.
Het verschil in prijs tussen de 1.2 TSI en de 1.4 TSI zou ik nog wel kunnen ophoesten.
(als het een optie was zeg maar).
Maar de 1.4 TSI was ook nog een paar tientjes in de lease duurder. En dan de hoger catalogus waarde.
Kwam er op neer dat ik 69,- per maand meer kwijt zou zijn.

Voor jou misschien peanuts. Maar voor mij een brug te ver zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Sommige praten ook makkelijker dan andere :)... gewoon kiezen wat bij je budget past.

De 1.6TDI vind ik overigens ook iets minder soepel draaien dan de 1.6 BlueHDI. Die 50NM extra koppel is duidelijk merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

pjottum schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:04:
[...]

Inderdaad, beide zijn nu 20% dus neem de zwaarste die past in je budget. :)
Klopt, alleen wil ik een DSG - en dan wordt ie met een 2.0TDI ineens 25%. Dat wordt me wat gortig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Gewoon de Cupra nemen man. Niet zo zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Cloud schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:42:
Gister een proefrit gemaakt in de Leon ST 1.6 TDI Lease Ecomotive Sport

Erg mooie wagen om te zien maar van binnen voelt het wat 'gedateerd' aan of zo; niet echt een wauw-gevoel. De navigatie was wel echt bijzonder traag, dat viel zelfs tegen ná de klachten die ik hier vooraf gelezen had. Verder ergonomisch wel dik in orde met niet al teveel knoppen (i.t.t. bijv. een Ford Focus). Geluidsinstallatie was goed voor elkaar, in elk geval qua geluid. Beenruimte achterin was wel meer dan de 308 maar niet dermate veel meer dat ik dacht wow. Zeker omdat je er qua kofferbak wel op inlevert, al is dat dan minimaal. Aan de andere kant heb ik vrijwel nooit volwassenen achterin, dus beenruimte achterin is echt een non-issue voor me.

Rijcomfort was dik in orde maar wat mij toch tegenviel was die 1.6 TDI. Het komt misschien doordat ik de 308SW eerst gereden heb maar de motor voelde simpelweg niet vlot aan. Je kunt wel meekomen maar daar houdt het ook echt bij op. Ik hoef absoluut geen racewagen maar het verschil met de 1.6 HDi was toch wel erg merkbaar (had ik niet zo verwacht). De TDI zal absoluut super zuinig zijn maar daar lever je wel wat voor in blijkt.

Nog niet echt een keuze kunnen maken maar ik neig wel behoorlijk naar de 308SW vooralsnog :) Het is eigenlijk grappig, ik ging de proefritten exact omgekeerd in als dat ik er uit gekomen ben. Ik had verwacht echt het goedkope 'Peugeot gevoel' te krijgen van de rit in de 308SW en het luxe/degelijke gevoel te krijgen van de Leon ST; maar de ervaring voelt andersom.
Ik heb ook in beide proefgereden en kan je ervaring delen.

Dit is inmiddels al ruim een half jaar mijn mobilele werkplek:

Peugeot 308SW

Ook met 1.6 BlueHDi 120pk/300nm motor maar dan als Allure (20%). Inmiddels ruim 40.000km mee gereden.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:51

JB

Cédric roelt!

Wat is dat in de midden eigenlijk onder het Peugeot teken? Zie die Michael Knight strips bij meerdere Peugeot modellen maar heeft het ook een functie?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

JB schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:00:
Wat is dat in de midden eigenlijk onder het Peugeot teken? Zie die Michael Knight strips bij meerdere Peugeot modellen maar heeft het ook een functie?
daarin staat de naam "peugeot" :+

geen idee of het iets van ACC is ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 24-01-2015 16:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwouske
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-03-2018
Ik ben geheel onbekend met het begrip leaseauto. en ook niet zo'n rekenwonder, vandaar hier even een vraag.

Ik rijd nu gewoon in mijn eigen privé auto naar mijn werk. Auto van de zaak is nooit ter sprake gekomen. Op zich bevalt dat prima. Auto is betrouwbaar, tot nu toe vallen de onkosten mee, en ik krijg een meer dan redelijke onkostenvergoeding van mijn werkgever. Maar de eigen auto is bepaald niet de jongste, en eens komen er waarschijnlijk hogere onkosten aan.

Nu weet ik van enkele collega's dat ze wel een auto van de baas rijden. Geen lease geloof ik, auto staat op naam van het bedrijf dan. Dus ik zit me nu af te vragen wat dan het beste zou zijn. Weer zelf een gebruikte auto kopen? Of een auto van de baas? Wat betaal ik dan precies aan die bijtelling? Ik zie weleens die percentages langskomen, maar dan is me nog niet helemaal duidelijk wat me dat dan kost in euro's. En is dat maandelijks of jaarlijks? En maakt het nog uit of het een auto is van een leasemaatschappij? Of van de baas?
Heb het een collega gevraagd, maar die had het zelf ook niet precies op een rijtje uitgerekend en kwam niet verder dan: "Ach, dat is allemaal niet zo duur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Het is redelijk simpel. Een auto van de baas wordt, als je die ook privé rijdt, gezien als loon in natura. De belastingdienst verwacht dus dat je daar belasting over betaalt.
Hoeveel je betaalt hangt af van de waarde van de auto. Van die waarde wordt een bepaald percentage (afhankelijk van de uitstoot van de auto, bijvoorbeeld 20%) bij je brutoloon opgeteld, en daar betaal je dus belasting over. Hoeveel belasting is afhankelijk van wat je verder verdient, het wordt gewoon bij je loon opgeteld en telt dus ook mee om te bepalen in welke belastingschaal je valt.
Als je dus een auto van 30.000 euro rijdt met een bijtellingspercentage van 20%, wordt er per jaar 6000 euro bij je brutoloon opgeteld. Stel dat je in de 42%-schaal valt, betaal je dus per jaar 42% over 6000 euro is 2520 euro. Dat is dus netto 210 euro per maand.

Of die auto van een leasemaatschappij is of niet, maakt niet uit. De regels zijn hetzelfde.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

JB schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:00:
Daar staat "Peugeot" ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwouske
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-03-2018
ralpje schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:42:
Het is redelijk simpel. Een auto van de baas wordt, als je die ook privé rijdt, gezien als loon in natura. De belastingdienst verwacht dus dat je daar belasting over betaalt.
Hoeveel je betaalt hangt af van de waarde van de auto. Van die waarde wordt een bepaald percentage (afhankelijk van de uitstoot van de auto, bijvoorbeeld 20%) bij je brutoloon opgeteld, en daar betaal je dus belasting over. Hoeveel belasting is afhankelijk van wat je verder verdient, het wordt gewoon bij je loon opgeteld en telt dus ook mee om te bepalen in welke belastingschaal je valt.
Als je dus een auto van 30.000 euro rijdt met een bijtellingspercentage van 20%, wordt er per jaar 6000 euro bij je brutoloon opgeteld. Stel dat je in de 42%-schaal valt, betaal je dus per jaar 42% over 6000 euro is 2520 euro. Dat is dus netto 210 euro per maand.

Of die auto van een leasemaatschappij is of niet, maakt niet uit. De regels zijn hetzelfde.
Ok, bedankt. Stuk helderder nu. 30.000 euro zal de auto niet gaan kosten. Voor de helft is er al genoeg auto te koop. Mijn enige eis zou zijn dat de auto 4 deuren heeft. :) Maar dat gaat me dan lang geen 200 euro kosten, als ik het zo inschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
koekwouske schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:14:
[...]

Ok, bedankt. Stuk helderder nu. 30.000 euro zal de auto niet gaan kosten. Voor de helft is er al genoeg auto te koop. Mijn enige eis zou zijn dat de auto 4 deuren heeft. :) Maar dat gaat me dan lang geen 200 euro kosten, als ik het zo inschat.
Even een kleine correctie: Het gaat niet om de waarde van een auto, maat de cataloguswaarde. Daarom zijn auto's v/d zaak meestal niet ouder als 4-5 jaar.

Een uitzondering zijn auto's ouder als 15 jaar. Daar geld 35% bijtelling over de dagwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Inderdaad.Tweedehands rij je goedkoper (voordeel voor de zaak), maar moet je wel op de nieuwprijs bijtellen. Naar verhouding worden je autokosten best zwaar belast. Meestal is het tweedehands beter om de auto prive te kopen en zakelijke kilometers te schrijven. Uitgezonderd de (zeldzame) tweedehands auto's die 14% bijtelling hebben, en veel youngtimers.

Als ik mijn oude BMW op de zaak zou rijden, zou ik dik 10.000 euro per jaar moeten bijtellen om misschien 2.000 euro aan echte kosten voor mijn privekilometers uit de zaak te mogen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
rickjehh schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:39:
[...]
Het gemiddelde aantal km's van de werknemers is bij ons 37.000. Looptijd van maximaal 5 jaar en 180.000 km op een jaarkilometrage van 37.000. Als jullie allemaal zeggen dat het niet gangbaar is dan zal dat wel zo zijn.
Zelfde werkgever dan, ik hoop dat ik binnenkort een blauwe 308 GT-line op de parkeerplaats kan bewonderen. Prachtig ding :9

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
koekwouske schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:59:
Ik ben geheel onbekend met het begrip leaseauto. en ook niet zo'n rekenwonder, vandaar hier even een vraag.
Loop gewoon een keer binnen bij je baas en vraag wat de mogelijkheden zijn. Dan kunnen we je hier gericht helpen met kiezen wat voordeliger is, of wat voor auto je zou kunnen rijden.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Waarom least niemand eigenlijk een LPG-auto?

Naar ik begrijp zijn de bijtellingsgrenzen sinds dit jaar zijn de gekoppeld aan CO2-uitstoot en onafhankelijk van de brandstof. Benzine en diesel hebben dus dezelfde uitstootnormen, waar ze voorheen andere normen hadden.

Dat is toch enorm in het voordeel van LPG lijkt me?

Stel dat je een benzine-auto hebt met een ECE-uitstoot van 100 g/km. Dat komt overeen met een verbruik van 4.25 l/100 km (uitgaande van 2350 g CO2/liter benzine). Op LPG verbruikt een auto in de praktijk zo'n 15% meer. Op zit verbruik zou dat neerkomen op 4.9 l/100 km LPG. LPG bevat echter veel minder koolstof dan benzine. Het verbranden van 1 liter LPG levert geen 2350 g CO2 op maar slechts 1650. Dan is de CO2 uitstoot op LPG slechts 81 g/km.

Ik snap niet waarom de importeurs de auto's niet op LPG door de metingen heen sturen. Het voordeel is aanzienlijk: zuinige auto's kunnen een bijtellingsklasse lager vallen (wat een enorme verkoopboost blijkt op te leveren, alles wat 14% bijtelt verkoopt als een bezetene). En bij minder zuinige auto's is de besparing op BPM aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:09:
[...]
[afbeelding]
Ook met 1.6 BlueHDi 120pk/300nm motor maar dan als Allure (20%). Inmiddels ruim 40.000km mee gereden.
Netjes :) Ik heb uiteindelijk ook voor de 308SW gekozen! Heb een offerte aanvraag ingediend voor de 308 SW in de BL Premium uitvoering.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Cloud schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:11:
[...]

Netjes :) Ik heb uiteindelijk ook voor de 308SW gekozen! Heb een offerte aanvraag ingediend voor de 308 SW in de BL Premium uitvoering.
Ik ook. Hier loopt inmiddels het bestelproces voor een 308SW 2.0 BlueHDI GT-Line :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

t_captain schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:07:
Waarom least niemand eigenlijk een LPG-auto?

Naar ik begrijp zijn de bijtellingsgrenzen sinds dit jaar zijn de gekoppeld aan CO2-uitstoot en onafhankelijk van de brandstof. Benzine en diesel hebben dus dezelfde uitstootnormen, waar ze voorheen andere normen hadden.

Dat is toch enorm in het voordeel van LPG lijkt me?

Stel dat je een benzine-auto hebt met een ECE-uitstoot van 100 g/km. Dat komt overeen met een verbruik van 4.25 l/100 km (uitgaande van 2350 g CO2/liter benzine). Op LPG verbruikt een auto in de praktijk zo'n 15% meer. Op zit verbruik zou dat neerkomen op 4.9 l/100 km LPG. LPG bevat echter veel minder koolstof dan benzine. Het verbranden van 1 liter LPG levert geen 2350 g CO2 op maar slechts 1650. Dan is de CO2 uitstoot op LPG slechts 81 g/km.

Ik snap niet waarom de importeurs de auto's niet op LPG door de metingen heen sturen. Het voordeel is aanzienlijk: zuinige auto's kunnen een bijtellingsklasse lager vallen (wat een enorme verkoopboost blijkt op te leveren, alles wat 14% bijtelt verkoopt als een bezetene). En bij minder zuinige auto's is de besparing op BPM aanzienlijk.
Vermoedelijk omdat LPG auto's een ombouw kit nodig hebben. Plus meer in onderhoud kosten, waardoor ze in de lease een stuk minder interessant zijn. En aangezien dat bijtellingsverhaal alleen geldt voor leaserts.... ;)
Voor mij persoonlijk is het vrij simpel btw: als ik diesel rij, betaalt de baas de brandstof, no matter what. Rij ik iets anders, dan moet de brandstof uit mijn leasebudget. En dat is voor beide types brandstof gelijk. Met 40 - 45k per jaar een no-brainer dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 06-10 18:17

RvL

Inderdaad, doordat de LPG installatie bij veel auto's niet af-fabriek wordt ingebouwd, heb je v.w.b. bijtelling geen enkel voordeel van het feit dat LPG schoner is.

Onderhoudskosten heb ik zelf niet echt omhoog zien gaan. Mijn eerste lease-auto was een een Citroën C4 op lpg. Verschil in leasetarief (excl. brandstof) was simpelweg kosten LPG-installatie/doorlooptijd. Ook heb ik niet het idee dat er meer onderhoud is uitgevoerd.

Hoe het met brandstofkosten zit verschilt natuurlijk per regeling. Ik mag zowel diesel, benzine als LPG rijden dus het probleem van The Eagle heb ik niet. Het grootste probleem vind ik echter de actieradius. Met 70k km per jaar sta ik dan zo ongeveer dagelijks aan de pomp.

[ Voor 12% gewijzigd door RvL op 28-01-2015 15:34 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
The Eagle schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:23:
[...]

Voor mij persoonlijk is het vrij simpel btw: als ik diesel rij, betaalt de baas de brandstof, no matter what. Rij ik iets anders, dan moet de brandstof uit mijn leasebudget. En dat is voor beide types brandstof gelijk. Met 40 - 45k per jaar een no-brainer dus :)
Aparte regeling.

Ik neem aan dat een benzine-auto dan wel een lager leasebedrag heeft, namelijk excl brandstof vs. een dieselauto incl. brandstof. Anders zou je de benzine twee keer betalen, in het leasebedrag en uit je eigen zak. Dan nog, als je meer rijdt dan de normkilometers (en/of meer verbruikt dan het normverbruik), is benzine gauw ongunstig.
Inderdaad, doordat de LPG installatie bij veel auto's niet af-fabriek wordt ingebouwd, heb je v.w.b. bijtelling geen enkel voordeel van het feit dat LPG schoner is.
Het verschil kwam toch zodanig uit dat je als importeur samen met een LPG-specialist een aparte uitvoering zou kunnen maken en testen. 20% minder CO2...op een Camaro zou dat 27.000 euro aan BPM schelen. Op veel populaire middenklassers zou het de auto in de 14% kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 06-10 18:17

RvL

Als het daadwerkelijk zo makkelijk is, vraag ik me inderdaad af waarom het niet gedaan wordt. Ik denk echter dat veel importeurs er hun vingers niet aan willen branden.

Hoe het tegenwoordig zit weet ik niet, maar toen ik nog op LPG reed, zo'n 5 jaar terug, waren er niet heel veel merken die een gehomoleerde LPG installatie had. Natuurlijk was LPG zonder gehomoleerde installatie mogelijk, maar niet met behoud van fabrieksgarantie. Ik denk niet dat veel importeurs daar hun vingers aan willen branden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 18:35

KabalA!

[ No-Life ]

RvL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:52:
Als het daadwerkelijk zo makkelijk is, vraag ik me inderdaad af waarom het niet gedaan wordt. Ik denk echter dat veel importeurs er hun vingers niet aan willen branden.

Hoe het tegenwoordig zit weet ik niet, maar toen ik nog op LPG reed, zo'n 5 jaar terug, waren er niet heel veel merken die een gehomoleerde LPG installatie had. Natuurlijk was LPG zonder gehomoleerde installatie mogelijk, maar niet met behoud van fabrieksgarantie. Ik denk niet dat veel importeurs daar hun vingers aan willen branden.
Omdat het gewoon een *** systeem is O-) :P Het verbruikt een stuk meer dan diesel of benzine, je krijgt er minder pk's voor terug, meer onderhoud omdat LPG niet smerend is tov andere brandstoffen en je kan het bij lange na niet overal tanken en niet te vergeten het ruimte verlies door de extra tank. (wellicht dat dat geen issue is bij een af-fabriek lpg auto :?)
maw als je veel km's maakt totaal niet interessant als je het mij vraagt :P

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die nadelen heeft LPG als sinds jaar en dag. Toch heeft LPG van oudsher een bepaad marktaandeel in de leaseauto's.

Tegenwoordig is CO2 zo'n gigantische factor in de leasemarkt, dat je een opleving van LPG zou verwachten. In plaats daarvan zien we het juist verdwijnen. Dat lijkt tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

rickjehh schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:19:
[...]

Ik ook. Hier loopt inmiddels het bestelproces voor een 308SW 2.0 BlueHDI GT-Line :)
Hier binnenkort een afspraak voor een proefrit, maar ik neig naar de 308SW 1.6 BlueLease Executive. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
KabalA! schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:33:
[...]

Omdat het gewoon een *** systeem is O-) :P Het verbruikt een stuk meer dan diesel of benzine,
Niet per als je kijkt naar euro per km.
je krijgt er minder pk's voor terug,
Dit is afhankelijk van het motormanagement. Het octaan is juist hoger
meer onderhoud omdat LPG niet smerend is tov andere brandstoffen
Extra onderhoud is verwaarloosbaar en voor smering stop je toch olie in de auto...?
je kan het bij lange na niet overal tanken
Lijkt voor elektrische of CNG auto's ook geen showstopper.
niet te vergeten het ruimte verlies door de extra tank.
rickjehh in "Keuze leaseauto - Deel 2"

Lijkt voor elektrische of CNG auto's ook geen showstopper.

Overigens zijn de Alfa Giuletta, Opel Astra, Opel Insigna en de Opel Zafira fabriek af te krijgen met een LPG installatie. Maar ja, nog steeds 25% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zie inderdaad de Alfa Guilietta 1.4 Turbo 120pk LPG in autoweek Carbase.

Gemiddeld verbruik 8.3, CO2-emissie 134 g/km. Geen zuinigheidswonder.

De vergelijkbare versie op benzine doet een verbruik van 6.4 en een CO2 van 148. De verhoudingen tussen verbruik en emissie (benzine ~2350 g/l, LPG ~1650 g/l) komen overeen met mijn eerdere berekening. Het meerverbruik van LPG is echter 30% in plaats van de 15%. Daardoor is de winst wat kleiner dan ik inschatte. Toch scheelt het 14 g/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
t_captain schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:04:
Ik zie inderdaad de Alfa Guilietta 1.4 Turbo 120pk LPG in autoweek Carbase.

Gemiddeld verbruik 8.3, CO2-emissie 134 g/km. Geen zuinigheidswonder.

De vergelijkbare versie op benzine doet een verbruik van 6.4 en een CO2 van 148. De verhoudingen tussen verbruik en emissie (benzine ~2350 g/l, LPG ~1650 g/l) komen overeen met mijn eerdere berekening. Het meerverbruik van LPG is echter 30% in plaats van de 15%. Daardoor is de winst wat kleiner dan ik inschatte. Toch scheelt het 14 g/km.
als ze dit nou doen op het 170pk blok is het meteen weer een leasetopper :D
Ik zit te wachten op het nieuws over de suberb en passat GTE.
Ben erg benieuwd wat die gaan kosten. Anders toch een Golf GTE overwegen.

Ik was ook wezen kijken naar een etron. En die ziet er echt wel mooier uit.
Maar is ook echt een stuk duurder dan de golf en dat voor een kleinere auto :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DarkChylde schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:10:
[...]

als ze dit nou doen op het 170pk blok is het meteen weer een leasetopper :D
Ik betwijfel het. De 120pk versie daalt van 148 naar 134 g/km. De besparing op BPM maakt de LPG installatie flink goedkoper. Maar met 134 g/km valt hij nog steeds buiten de boot voor de leasemarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
t_captain schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:18:
[...]

Ik betwijfel het. De 120pk versie daalt van 148 naar 134 g/km. De besparing op BPM maakt de LPG installatie flink goedkoper. Maar met 134 g/km valt hij nog steeds buiten de boot voor de leasemarkt.
co2 voor 170pk benzine blok is 117 g/km :o
En ook nog een automaat erbij.
Valt nu helaas net buiten de 20% ivm de 2015 regeling, anders een hele mooie bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
ralpje schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Hier binnenkort een afspraak voor een proefrit, maar ik neig naar de 308SW 1.6 BlueLease Executive. :)
Ik ben gister even bij Peug binnen gewandeld. De 308 eens bekijken.Mooi wagen geworden, dashboard steekt goed in elkaar. Ze hebben echt een mooie auto neergezet redelijk in mijn smaak. Alleen ergenomisch...

Hoe kun je hier normaal inzitten als je een gezonde Hollandse vent van 1.90 bent. Mijn benen bleven bij elke stand van de stoel in een te grote knik zitten. Een been strekken of iets wat er in de buurt komt kan niet voorin. De stoel hield ook ongeveer 15cm voor het einde van me been op. Totaal geen ondersteuning of iets. De verkoper heeft me toen een 'luxe' stoel laten zien. Eerlijk gezegd zag ik behalve het randje aan de zijkant dat iets naar voren komt geen verschil (en het bied 0,0 steun). Ook een erg korte zit. En de 15 min die we hebben zitten praten in de auto was al te lang. Door de stand die ik moest kiezen en de rare plaats van de kleine snelheidsmeter kun je maar de helft van het ding aflezen. Het stuurwiel dekt dan precies in je gezichtsveld de helft af. Als je dan wordt aangehouden kun je wel met alle oprechtheid zeggen 'ich habe es nicht gewust' >:) >:) >:) Maar niet erg praktisch natuurlijk.

En wat mij niet duidelijk was, die auto wordt gewoon geleverd in 4 standaard uitvoeringen waar je nagenoeg geen opties op kunt zetten. Ik vroeg hem naar een 14% versie, met leer en stoelverwarming, elektrische stoelen, xenon/led, premium audio. En het antwoord was nee niet van dat alles is mogelijk of je moet het achteraf in gaan zetten. Voor de verkopen hoop ik echt dat ze de SW naar de 14% krijgen en gewoon een optie pakket gaan aanbieden want hier gaan toch een boel kopers op lopen. Verkoper verwees me naar de 20% gt-line. Maar ja als je dan in de 20% gaat shoppen dan is er leuker speelgoed te krijgen :+

Dus ik kom nog steeds niet verder dan die a3 etron. Die qua concept precies is wat ik wil hebben. Hij past in het leasebedrag maar ik qua prijs / auto ligt de verhouding echt helemaal scheef en ik kan me er nog niet toe aanzetten dit te bestellen. Het klopt gewoon niet een a3tje in de prijs categorie van de a6/5-serie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wat een 1st world problem. Als hij in je budget past, waarom dan niet. Dat 60K voor een veredelde Golf met vier ringen te duur is wisten we allang. Maar gelukkig in NL-bijtellingland maakt het allang niks meer uit en kan je hem voor een "prikkie" rijden om hem na x jaar te zien verdwijnen naar 1 of andere oostblokland. Als een particulier hem nou zo kopen zou ik hem voor gek verklaren maar in de lease? /care wat het ding kost als het in je budget past.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Ik heb niet echt een station kunnen vinden in het 20% segment die ik mooi vind, ruim genoeg is en zo compleet is aan te kleden met mijn leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Buiten het feit dat de stoelen van 308 niet geschikt voor je is de 308 HB groter als de a3 e-tron, dus waarom een station?

Volgens mij zijn op de HB ook meer opties mogelijk binnen 14% bijtelling. En 14% van 30k = 7% van 60k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
thefox154 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:03:
[...]

Ik ben gister even bij Peug binnen gewandeld. De 308 eens bekijken.Mooi wagen geworden, dashboard steekt goed in elkaar. Ze hebben echt een mooie auto neergezet redelijk in mijn smaak. Alleen ergenomisch...

Hoe kun je hier normaal inzitten als je een gezonde Hollandse vent van 1.90 bent. Mijn benen bleven bij elke stand van de stoel in een te grote knik zitten. Een been strekken of iets wat er in de buurt komt kan niet voorin. De stoel hield ook ongeveer 15cm voor het einde van me been op. Totaal geen ondersteuning of iets. De verkoper heeft me toen een 'luxe' stoel laten zien. Eerlijk gezegd zag ik behalve het randje aan de zijkant dat iets naar voren komt geen verschil (en het bied 0,0 steun). Ook een erg korte zit.
Als je lange benen hebt, moet je stoel twee instellingen hebben:

* verlengen of horizontaal verschuiven van het zitvlak (ondersteuning bovenbeen iets boven de knie). BMW heeft een heel eenvoudige en doeltreffende oplossing met het uitschuivende voorste stukje van het zitvlak.

* kantelen van het zitvlak (zodat je de onderbenen iets meer ruimte kan geven boven de pedalen, zonder de hele stoel omhoog te zetten en je hoofd tegen het plafond te stoten).

Imho zou een "comfort stoel" toch dergelijke instellingsmogelijkheden moeten hebben. Gemiste kans.
Verstelbare pedalen kunnen overigens ook helpen voor mensen met afwijkende beenlengte. Ik weet niet of dat een optie is.
Maar ja als je dan in de 20% gaat shoppen dan is er leuker speelgoed te krijgen :+
Waarom hebben leaserijders toch die obsessie met bijtellingspercentages? Bijtelling hangt evenveel van de cataloguswaarde af als van het percentage. Een 14% auto van 70k telt evenveel bij als een 25% auto van 40k ;)

Als het percentage dan toch het allerbelangrijkst is, hoe je niet verder te kijken dan een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
DarkChylde schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:10:

...Ik zit te wachten op het nieuws over de suberb en passat GTE.
Ben erg benieuwd wat die gaan kosten. Anders toch een Golf GTE overwegen.

Ik was ook wezen kijken naar een etron. En die ziet er echt wel mooier uit.
Maar is ook echt een stuk duurder dan de golf en dat voor een kleinere auto :X
Passat GTE wordt meer over bekend in juni waarschijnlijk. SuperB ben ik benieuwd naar. Had ergens gelezen dat ze ook een PHEV versie overwegen. Maar of die dan nog dit jaar op kenteken staat?

De eTron is niet kleiner dan de Golf toch?

Maandag worden de prijzen van de C350e bekend. Ook 7% (maar daar kan je niet omheen zoveel reclame ze daar voor maken). Dat is ook een beest van een leasewagenzeg... Maar de Passat GTE zal daar qua prijs wel onder zitten waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

thefox154 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:03:
[...]
Dus ik kom nog steeds niet verder dan die a3 etron. Die qua concept precies is wat ik wil hebben. Hij past in het leasebedrag maar ik qua prijs / auto ligt de verhouding echt helemaal scheef en ik kan me er nog niet toe aanzetten dit te bestellen. Het klopt gewoon niet een a3tje in de prijs categorie van de a6/5-serie :-(
Als je least is de cataloguswaarde helemaal niet relevant. Je hebt alleen te maken met het leasebedrag en de bijtelling. Ik heb daarom een e-tron van 48k besteld in plaats van een gewone A3 SB van 40k omdat de e-tron per maand zo'n €250 goedkoper is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Canaria schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:37:
[...]

Als je least is de cataloguswaarde helemaal niet relevant. Je hebt alleen te maken met het leasebedrag en de bijtelling. Ik heb daarom een e-tron van 48k besteld in plaats van een gewone A3 SB van 40k omdat de e-tron per maand zo'n €250 goedkoper is.
Natuurlijk is de uiteindelijke fiscale prijs van de auto wel belangrijk. Het scheelt niet voor niets 250 euro toch? 20% bijtelling over 40k of 7% bijtelling dat scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Straks wordt het 21% en 15%. Dan is de (veel duurdere) plug-in niet meer persé gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Daarom wil ik toch dit jaar inzetten op een PHEV. Kan ik toch 4 jaar lang een leuke auto tegen een leuke prijs rijden. Voor <200,- pm een goed aangeklede Passat, Mercedes, Outlander of wat er misschien nog meer komt de komende tijd kunnen rijden, gaat na 2015 niet meer lukken.
In 2019 kiezen we dan wel weer een Octavia... (Of een Fabia als die bijtelling zo omhoog blijft gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
readytoflow schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:13:
[...]

Passat GTE wordt meer over bekend in juni waarschijnlijk. SuperB ben ik benieuwd naar. Had ergens gelezen dat ze ook een PHEV versie overwegen. Maar of die dan nog dit jaar op kenteken staat?

De eTron is niet kleiner dan de Golf toch?

Maandag worden de prijzen van de C350e bekend. Ook 7% (maar daar kan je niet omheen zoveel reclame ze daar voor maken). Dat is ook een beest van een leasewagenzeg... Maar de Passat GTE zal daar qua prijs wel onder zitten waarschijnlijk.
superb word half feb meer over bekend. Er word een PHEV verwacht, maar de vraag blijft of hij dit jaar komt.
Kom er net achter dat mijn huidige leasecontract per dag op te zeggen is. Maakt het wel makkelijk als ik eenmaal de keuze voor de volgende auto gemaakt heb.
Een A3 is iets kleiner dan een golf. Volgens mij zit het verschil vooral in de kofferbak.
Dealer had het erover dat als je nu besteld ze in november uitleveren. Rete popi dus...

Gevoelsmatig wil ik een suberp of een passat, maar afwachten wat de prijzen worden.

Voor de mensen die nu aan het bestellen / kijken zijn, is het ook een optie om te kijken of er nog autos zijn die vorig jaar op kenteken gezet zijn. Zag bij een dealer nog een paar v40 d4 14% staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 22:20
rickjehh schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:54:
Ik heb niet echt een station kunnen vinden in het 20% segment die ik mooi vind, ruim genoeg is en zo compleet is aan te kleden met mijn leasebudget.
Wat is je budget? Genoeg stations in 20%
Pagina: 1 ... 18 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.