Net even bij VW binnen gestapt.. mijn dilemma is op dit moment passat gte vs a3 etron.
Na het bekijken van de Passat neig ik nu naar de A3 etron. Korte samenvatting: Volgens de Duitse dealers wordt de prijs van een passat Gte in Duitsland ~50.000. Tel er dan in NL een paar duizend bij op voor de belasting. Uitrustingsniveau wordt ongeveer gelijk aan de golf gte, inclusief de lelijke blauwe streep voor op de auto. Er zijn een x aantal productieplaatsen die onder de dealers verdeeld worden. Bestellen: wie het eerst komt wie het eerst maalt. Vanaf november gaan ze uitleveren. Dus je moet bij bekendmaking van de prijzen blindelings uit de folder bestellen om zeker te weten dat je dit jaar kan rijden. Ben je te laat dan heb je pech. Aantallen zijn helaas nog niet bekend. Juni volgt meer..
a3+
Goed afgewerkt, mooie navigatie, hoogwaardiger ogend interieur
Looks i.c.m. juiste trim en velg
Luxe stoelen zitten fantastisch
Geluid is fantastisch
A3-
Opties opties opties tot en met de chromen accentje langs de knoppen is alles een optie
Binnenruimte is niet royaal.
passat+
Ruimte, grotere wielbasis
info scherm dashboard, erg gaaf gedaan!!
Looks op de foto's
passat -
Zit in de auto, laagste stand van de stoel voelt aan als de zit van een touran. Zit leek op het eerste gezicht matig kon geen goede positie vinden.
Standaard navi = golf navi, in een d-segmenter verwacht ik wat vernieuwends en hippers. Zeker omdat VW zegt tegen de audi a4 en de bmw3 te willen concurreren. Qua infotainment zitten ze meer in het niveau golf/octavia.
Dashboard is op de fotos stukken mooier dan in het echt.
Looks in de praktijk, waarom een blauwe streep over de hele breedte van de auto, WHY.. We hebben het hier over een zakelijke limousine.
GTE uitrusting van de golf mist voor mij nogal wat essentiële opties, schuifkanteldak, B&O, luxere navi, luxe stoelen, wordt misschien een prijzig verhaal als de uitrusting gelijkwaardig is en ik moet er eerst nog minimaal 6k aan opties bijtellen.
En wat ik me afvraag bij de Passat, hij is nu nieuw maar over een jaar denk ik dat deze al weer verouderd oogt. Net als het model met die rondere achterlichten destijds, die ging toen ook giga snel van nieuw naar verouderd. En in de showroom ziet het er toch allemaal wat minder blits uit als op de persfoto's.
Nu weet ik dat ik de auto af serveer op een aantal dingen die emotie/smaak gebonden zijn. Maar dit zegt mijn gevoel zover. Rationeel gezien is de extra ruimte voor een hopelijk gelijkwaardig bedrag aan de audi natuurlijk een betere keuze.