Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
DarkChylde schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:23:
[...]

superb word half feb meer over bekend. Er word een PHEV verwacht, maar de vraag blijft of hij dit jaar komt.
Kom er net achter dat mijn huidige leasecontract per dag op te zeggen is. Maakt het wel makkelijk als ik eenmaal de keuze voor de volgende auto gemaakt heb.
Een A3 is iets kleiner dan een golf. Volgens mij zit het verschil vooral in de kofferbak.
Dealer had het erover dat als je nu besteld ze in november uitleveren. Rete popi dus...

Gevoelsmatig wil ik een suberp of een passat, maar afwachten wat de prijzen worden.
Daar zat ik ook een beetje mee in de maag. Maar als je op de passat wacht kun je de a3 sowieso niet meer rijden dit jaar. En ik ben erg bang voor de prijs, ~50/52k + ~8k opties = 60k. Best wel geld voor een Passat.
Ben overigens zelf bij de a3 etron en golf gte wezen kijken. Gevoelsmatig is de etron echt wel iets ruimer (maar daar houd het dan ook mee op). De kofferbak van die golf gaat niet heel veel in. Nu ga je bij een station natuurlijk wel iets makkelijker de hoogte in misschien dat het hierdoor zo lijkt. Voorin is de a3 duidelijk ruimer en oneconomischer ingedeeld. En hij rijd heerlijk :P

Volgende week de knoop maar doorhakken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De keuze gaat bij ons tussen de BMW 216d Active Tourer en de Mercedes B klasse B180 CDI BlueEfficiency. Qua formaat heel vergelijkbare auto's maar niet echt de types waar ik ervaring mee heb. De proefritten wezen al uit dat de BMW nogal hard afgeveerd is wat op de Belgische wegen niet echt comfortabel is. De Mercedes heeft dan weer vervelende versnellingsbakverhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik wordt van geen van beide auto's erg enthousiast. Zowel BMW (2 serie active tourer en de vergelijkbare Mini) als de MB (A en B klasse) zijn auto's die vooral de praktische kant bedienen met een hoge instap en vrij veel binnenruimte. In die niche zou ik naar een Mazda 5, een Ford C-max of een Peugeot 5008 kijken.

Merken als BMW en MB richten zich beter op de 3-serie resp. C-klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik mag enkel kiezen tussen die twee wagens dus ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
thefox154 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:03:
En wat mij niet duidelijk was, die auto wordt gewoon geleverd in 4 standaard uitvoeringen waar je nagenoeg geen opties op kunt zetten. Ik vroeg hem naar een 14% versie, met leer en stoelverwarming, elektrische stoelen, xenon/led, premium audio. En het antwoord was nee niet van dat alles is mogelijk of je moet het achteraf in gaan zetten. Voor de verkopen hoop ik echt dat ze de SW naar de 14% krijgen en gewoon een optie pakket gaan aanbieden want hier gaan toch een boel kopers op lopen.
Ik had het idd gezien, ik begrijp daar niets van. Echt een gemiste kans. Geen van alle zijn het dingen die van invloed zijn op de uitstoot van de auto, lijkt mij. Zelfs bij VAG, waar de opties op de 14%-modellen beperkt zijn, zijn een aantal van bovenstaande items wel als optie leverbaar.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Widow schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:38:
[...]

Ik had het idd gezien, ik begrijp daar niets van. Echt een gemiste kans. Geen van alle zijn het dingen die van invloed zijn op de uitstoot van de auto, lijkt mij. Zelfs bij VAG, waar de opties op de 14%-modellen beperkt zijn, zijn een aantal van bovenstaande items wel als optie leverbaar.
Dat is toch logisch? Anders verkopen ze nagenoeg geen 20% 308's meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
rickjehh schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:42:
[...]

Dat is toch logisch? Anders verkopen ze nagenoeg geen 20% 308's meer :)
Als er één automerk zou zijn, zou het logisch zijn inderdaad. Maar ik rij nu in een V40 in plaats van mijn oorspronkelijk plan, een 308. Puur omdat je daar de auto wel fatsoenlijk aan kan kleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo een V40 wel fatsoenlijk aankleden? Daar zitten toch ook maar 16" velgjes onder met ballonbandjes?

Ja achteraf kan het, maar dat gaf de peugeot dealer ook aan ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Succes met achteraf xenon of keyless entry inbouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Widow schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:18:
Tsja, ik ben er blij mee dat ze daar bij Peugeot onderscheid in maken. Je hebt al genoeg voordeel door die subsidie van de overheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Keyless entry is gewoon een optie voor de 14% 308. Net als achteruitrijcamera, adaptive cruise control, lane assistence, verwarmde leren stoelen. Xenon is überhaubt geen optie bij de 308 toch?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Maar full led koplampen wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ja, en die zitten op de 308 Blue lease premium. Ze zitten niet op de SW omdat de andere bumper 2g co² meer uitstoot oplevert en de SW over de 14% tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

RvL

SW is sowieso geen 14% bijtelling meer dit jaar toch?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Vooralsnog niet, maar dat kan in de loop van het jaar nog veranderen. Verwachtingen zijn daar door de fabrikant ook nog niet over uitgesproken.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Makkelijk schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:32:
[...]

Keyless entry is gewoon een optie voor de 14% 308. Net als achteruitrijcamera, adaptive cruise control, lane assistence, verwarmde leren stoelen. Xenon is überhaubt geen optie bij de 308 toch?
Neee hoor dit klopt niet. Keyless entry is geen optie op een 14%. Denon audio is geen optie, elektrische stoelen niet. Complete pakket Securite mag je niet kiezen. Dus geen ACC. Xenon hebben ze inderdaad niet maar hiervoor in de plaats mag je LED wel bestellen maar deze heeft geen meedraaiende functie in de bochten :X .

Leer kan, dan gaat dit achteraf. Stoelverwarming kan, ook achteraf. Dus je zit dan altijd met een lelijk 1/2/3 stand knopje in plaats van iets mooi geïntergreerd waar het behoort te zitten. Ze missen echt een slag door alla de Japanse merken een paar standaard pakketten aan te bieden. Wat dat betreft heeft Renault dat beter gedaan. Alles wat voor een megane verkrijgbaar was, hadden ze ook op de 110pk variant.

Ik vermoed dat ze bij Peugeot moeite hebben capaciteit voor NL te reserveren in de fabriek dat er hierdoor niet helemaal op klant wens besteld kan worden maar dat er een aantal 'standaard' modellen zijn om in een zo kort mogelijke tijd nog even zoveel mogelijk 14% uitvoeringen weg te stampen. Maar dit is puur speculatie. Ze hebben in ieder geval geprobeerd de instap zo laag mogelijk te houden en de klanten die meer wensen zijn daar in dit geval de dupe van. Er zal vast een redenatie achter zitten.
Neemt niet weg dat ik het nog steeds een pracht model vind.

Naja kijk zelf maar even op pagina 3:

http://www.peugeot.nl/med...edia/103/10381-9ea733.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
thefox154 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:31:
[...]

Neee hoor dit klopt niet. Keyless entry is geen optie op een 14%. Denon audio is geen optie, elektrische stoelen niet. Complete pakket Securite mag je niet kiezen. Dus geen ACC. Leer kan, dan gaat dit achteraf. Stoelverwarming kan, ook achteraf. Dus je zit dan altijd met een lelijk 1/2/3 stand knopje in plaats van iets mooi geïntergreerd waar het behoort te zitten.
Ik heb keyless entry. Ik kon alle bovenstaande dingen gewoon als fabrieksopties kiezen in november, behalve Denon audio. Stoelverwarming had ik ook besteld, als fabrieksoptie. Maar daar kwam een flink langere levertijd op dus dat heb ik niet genomen.

Edit: Folders bekeken, ah ok. We hebben het nu dus over de blue lease executive die er nu ook voor HB is. Ik denk dat je theorie klopt en ik neem dan aan dat de blue lease executive geen led verlichting heeft, want dat was voor zover ik weet de reden van de +2g co² bij de premium. Ik ben in elk geval blij dat ik hem nog in 2014 heb gehaald als ik dit zie :)

Geen bochtenverlichting is idd een beetje apart maar dat heeft ook niks met het 14% model te maken verder.

[ Voor 48% gewijzigd door Makkelijk op 30-01-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Jullie verwarren de 14% HB met de SW met elkaar gok ik?

Bochtenverlichting heb je met de Full-LED verlichting ook niet nodig, de lichtbundel is breed genoeg :) Veel breder als die op mijn Octavia Combi met Xenon incl. AFS.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:00

ralpje

Deugpopje

thefox154 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:03:
[...]
Hoe kun je hier normaal inzitten als je een gezonde Hollandse vent van 1.90 bent. Mijn benen bleven bij elke stand van de stoel in een te grote knik zitten. Een been strekken of iets wat er in de buurt komt kan niet voorin. De stoel hield ook ongeveer 15cm voor het einde van me been op. Totaal geen ondersteuning of iets. De verkoper heeft me toen een 'luxe' stoel laten zien. Eerlijk gezegd zag ik behalve het randje aan de zijkant dat iets naar voren komt geen verschil (en het bied 0,0 steun). Ook een erg korte zit. En de 15 min die we hebben zitten praten in de auto was al te lang. Door de stand die ik moest kiezen en de rare plaats van de kleine snelheidsmeter kun je maar de helft van het ding aflezen. Het stuurwiel dekt dan precies in je gezichtsveld de helft af. Als je dan wordt aangehouden kun je wel met alle oprechtheid zeggen 'ich habe es nicht gewust' >:) >:) >:) Maar niet erg praktisch natuurlijk.
Nou, vandaag dus even een proefrit gedaan in de 308SW. Met mijn 1m87 geen enkel probleem. Even zoeken naar de juiste instelling, maar op zich had ik die vrij snel gevonden. Ik kijk dan netjes over het stuur heen naar de klokken, de zit is dan prima en zowel links als rechts kan ik m'n arm steun geven wanneer nodig. En dan kan ik qua ruimte achterin ook prima achter mezelf zitten. Het enige ergonomische puntje waar ik tegenaan liep was de bediening van de cruisecontrol, bij het richting aangeven tijden sturen (bijvoorbeeld bij het verlaten van een rotonde) zat ik nog wel eens aan de verkeerde hendel :)

Geluid (qua audio) viel mij prima mee, nadat ik wat met de standaard instellingen gespeeld had. Ergonomie is dus prima en wat is die 1.6 een ongelooflijk fijne motor! Wel opletten dat je niet ongemerkt wat te hard gaat rijden, want hij is echt prima soepel en de rijgeluiden binnenin zijn minimaal. Het panoramadak is leuk, maar ik vraag me af of het scherm wel genoeg verduisterend is bij een hele zonnige dag.
Dat je alles bedient via het touchscreen stoorde me niet, dat zijn voornamelijk zaken die je één keer instelt en daarna niet meer aanraakt. Ook voor de airco geldt dat (in ieder geval in mijn geval), die staat nu in de Polo ook standaard op 19,5 en auto :)

De dealer mag voor wat mij betreft dus eens een offerte gaan maken voor de 308SW BlueLease Executive 1.6. En wellicht dat ik er nog een tweede offerte bij wil voor diezelfde auto maar dan met aftermarket leer en stoelverwarming, dan ga ik basis van de gevolgen voor het leasetarief wel bedenken of ik die stoelverwarming echt ga missen of niet :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Achteraf keyless entry is niet moeilijk. Kwestie van de sloten eruit slopen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 18:35

KabalA!

[ No-Life ]

Mijn Opel Kadel uit 2011 moet ergens in Juli ook vervangen worden en ben daarom rustig aan is aan het rondkijken voor de opvolger...
Nu is mijn huidige auto een station en dat heeft ook de voorkeur, maar een wat grotere hatchback valt ook onder de opties. Ik zoek naar iets tussen de 30 en 35k in 20%, dat is wat ik maximaal aan bijtelling wil betalen, maar als er een andere combi is die rond de 250 euro netto uitkomt is dat ook prima :P

Elektrisch/Hybride valt af, want :Z 7(8)7 B) :') :'( :P :+, 308 vind ik van buiten best een leuke auto, maar interieur is echt verkloot. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld een A3. Fantastisch mooie auto, maar interieur en multimedia systeem is echt heeeel jammer :/

Gisteren ben ik wezen proefrijden met een Insignia station (140pk diesel) en moet zeggen dat ik stiekem de rijwind e.d. toch wat veel vond. Nu is de volgende optie een Golf station (150pk diesel). Ik moet er nog in gaan rijden, maar hier rijden er volgens mij toch wel een paar rond, dus vroeg me af wat de ervaringen zijn bij dagelijks gebruik??
Octavia station zelfde verhaal, ik moet er nog in gaan rijden, maar wat zijn de dagelijkse ervaringen hiermee?

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Octavia is van binnen praktisch, overzicht en weinig spannend. Als je een Elegance Business neemt heb je gewoon goed geluid. Niet hoogstaand, beter dan standaard. De Dynamic stoelen vind ik erg prettig zitten. Ik zou 'm wel met Eibach verlagingsveren nemen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:08:
Jullie verwarren de 14% HB met de SW met elkaar gok ik?
Nee, als je de folders checked die thefox postte dan zie je dat de Blue Lease Premium editie van de HB nu op 20% zit. Daarvoor in de plaats is er een Blue Lease Executive bijgekomen, zoals die er vorig jaar ook al voor de SW was. Deze BLE versie heeft veel minder mogelijkheden en ik ga er vanuit dat hij ook geen full-led koplampen heeft, net als de BLE versie van de SW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

KabalA! schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:09:
Mijn Opel Kadel uit 2011 moet ergens in Juli ook vervangen worden en ben daarom rustig aan is aan het rondkijken voor de opvolger...
Nu is mijn huidige auto een station en dat heeft ook de voorkeur, maar een wat grotere hatchback valt ook onder de opties. Ik zoek naar iets tussen de 30 en 35k in 20%, dat is wat ik maximaal aan bijtelling wil betalen, maar als er een andere combi is die rond de 250 euro netto uitkomt is dat ook prima :P

Elektrisch/Hybride valt af, want :Z 7(8)7 B) :') :'( :P :+, 308 vind ik van buiten best een leuke auto, maar interieur is echt verkloot. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld een A3. Fantastisch mooie auto, maar interieur en multimedia systeem is echt heeeel jammer :/

Gisteren ben ik wezen proefrijden met een Insignia station (140pk diesel) en moet zeggen dat ik stiekem de rijwind e.d. toch wat veel vond. Nu is de volgende optie een Golf station (150pk diesel). Ik moet er nog in gaan rijden, maar hier rijden er volgens mij toch wel een paar rond, dus vroeg me af wat de ervaringen zijn bij dagelijks gebruik??
Octavia station zelfde verhaal, ik moet er nog in gaan rijden, maar wat zijn de dagelijkse ervaringen hiermee?
Wat is er mis dan met interieur en multimedia van de A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 06-10 18:35

KabalA!

[ No-Life ]

Tylen schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:07:
[...]

Wat is er mis dan met interieur en multimedia van de A3.
Ik vind de middenconsole niet zo geweldig, eigenlijk precies hetzelfde als bij de 308, ze doen er alles aan om het minimalistisch te laten zijn... en dat is nou net waar ik niet van hou. Hoe meer knoppen die je nooit gebruikt hoe beter :+ Daarnaast het scherm wat uit het dashboard komt, bouw het gewoon netjes in, ik wil niet een of andere goedkoop uitziende tablet die tevoorschijn komt :)
Wat betreft het multimediasysteem zelf, het valt in de catagorie traag en de werking van het geheel is volledig tegen mijn natuur in (als ik in een menu naar beneden wil scrollen, draai je naar rechts, niet naar links) :X

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12:59
Octavia met colombus is dan
meer jouw ding, daarnaast veel knopjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.keycar.nl/TrueStars/Media/KeyCar/KeyCar/Internals/Skoda-Octavia_interieur.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:52

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

renzo4000 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:30:
Octavia met colombus is dan
meer jouw ding, daarnaast veel knopjes.

[afbeelding]
Engelse foto omdat ik bijna geen foto's kan vinden van de nieuwere stuurwielen:

Afbeeldingslocatie: http://img.pistonheads.com.s3-eu-west-1.amazonaws.com/Fullsize/skoda/octavia/vrs-2-0tsi-220ps/skoda-octavia-vrs-2-0tsi-220ps-94239463-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat stuurwiel is niet standaard, evenals degene die ik postte... Daarnaast laat jouw foto een amundsen navigatie zien, een echte no go.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 12:20
Inmiddels heb ik mijn GTE alweer 2 weken.
Ik heb al 2000km op de teller gezet waarvan 35-40% elektrisch verwacht ik.

Enorme meevaller dat je in Nederland vaak bijna overal wel kunt stekkeren.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lsLiDoO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y3ashHA.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LsKccs8.jpg

Opties:
18 Inch Serron velgen voorzien van winterbanden
Winterpakket
Discovery Pro
Fabrieksaf afneembare trekhaak
GTE leerpakket

[ Voor 12% gewijzigd door AcIDeR op 01-02-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:52

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

renzo4000 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:28:
Dat stuurwiel is niet standaard, evenals degene die ik postte... Daarnaast laat jouw foto een amundsen navigatie zien, een echte no go.
Een echte petrolhead weet sowieso wel waar hij heen gaat :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ziet er zeer netjes uit. Welke lakkleur heb je genomen? Indium Grey?

Iemand ervaring met het achteraf plaatsen van een afneembare trekhaak? Het is mogelijk om een trekhaak af-fabriek er op geleverd te krijgen, maar dat wordt via de bijtelling natuurlijk elke maand doorbelast.

Ben aan het kijken wat dat achteraf een beetje kost. De prijzen vind ik niet mals.
De dealer zelf vraagt namelijk EUR 900,- voor een standaard 9-polige afneembare trekhaak incl. montage.

Als ik Google dan zie ik ook prijzen tussen EUR 500,- en 700,- bij de bekende trekhaak centra's. Is het mogelijk dat je bij zo'n 3th party centra de optie laat plaatsen? Hoe gaan de leasemij's hier normaal gesproken mee om? Scheelt namelijk nogal wat geld wat je gemakkelijk in je eigen zak houdt op deze manier.

De hardware (trekhaak, kabelset, e.d.) kost namelijk 'maar' EUR 200,- tot 350,-. Een beviende monteur kan via zijn werkgever (merkdealer) ook een mooie offerte opmaken, maar dan nog steeds de vraag hoe leasemij's hier normaal gesproken omgaan?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 05-10 12:20
De kleur is Carbon Steel Grey.

Fabriekaf krijg je je onderstaande trekhaak:

http://www.youtube.com/watch?v=nymBuQ1nGSs

Wat voor trekhaak je krijgt bij inbouw nadien weet ik niet.
Het systeem uit het filmpje is in elk geval 'goud'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb mijn Leon LE3 2014 - leasecontract op het prikbord gezet op het werk. Misschien dat iemand hem wil overnemen.. ik wil toch proberen om een leuke bijtellingsvriendelijke hybrid te pakken te krijgen voor de komende 4 jaar. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
RomeoJ schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:00:
Ziet er zeer netjes uit. Welke lakkleur heb je genomen? Indium Grey?

Iemand ervaring met het achteraf plaatsen van een afneembare trekhaak? Het is mogelijk om een trekhaak af-fabriek er op geleverd te krijgen, maar dat wordt via de bijtelling natuurlijk elke maand doorbelast.
Gewoon je leasemaatschappij bellen en vragen denk ik. Bij Arval was het alleen mogelijk via de leverende dealer. Ik heb voor 991 euro een afneembare trekhaak op de 308 gekregen als dealeroptie, dus buiten bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

KabalA! schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:35:
[...]

Ik vind de middenconsole niet zo geweldig, eigenlijk precies hetzelfde als bij de 308, ze doen er alles aan om het minimalistisch te laten zijn... en dat is nou net waar ik niet van hou. Hoe meer knoppen die je nooit gebruikt hoe beter :+ Daarnaast het scherm wat uit het dashboard komt, bouw het gewoon netjes in, ik wil niet een of andere goedkoop uitziende tablet die tevoorschijn komt :)
Wat betreft het multimediasysteem zelf, het valt in de catagorie traag en de werking van het geheel is volledig tegen mijn natuur in (als ik in een menu naar beneden wil scrollen, draai je naar rechts, niet naar links) :X
Ik weet niet ik welke uitvoering jij hebt gereden. Maar ik zo'n 56 knopjes welke ik als bestuurser kan bedienen en daar zijn er zo'n 10 van welke nog nooit zijn ingedrukt. Ik denk dat de A3 meer knopjes heeft dan een golf of octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als ik straks mijn Octavia EBL heb zal ik ook eens tellen. Met een beetje mazzel deze week bestellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Wil je veel knopjes? Dan moet je toch echt bij Opel gaan shoppen. Zie de Insignia (Astra idem):

Afbeeldingslocatie: http://www.vrelegume.rs/slike/232/insignia_501.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

RomeoJ schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:36:
Wil je veel knopjes? Dan moet je toch echt bij Opel gaan shoppen. Zie de Insignia (Astra idem):

[afbeelding]
We hadden het over auto's. Niet over Opel's ;)

En als ik zo snel even tel, red ik niet de 56 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 02-02-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

Dat was de oude. Als je nu een insignia neemt krijg je dit
Afbeeldingslocatie: http://www.autocarreviewz.com/wp-content/uploads/2014/07/2015-opel-insignia-interior-design-and-technology-features.jpg

Overigens vind ik knopjes niet erg. Als het maar logisch is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Liever teveel knopjes als een navigatiescherm dat veel te laag geplaatst zit (zoals bij Skoda en Volkswagen).

[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 02-02-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Deveon schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:11:
Liever teveel knopjes als een navigatiescherm dat veel te laag geplaatst zit (zoals bij de Octavia en Volkswagen).
Hang jij met je kin boven het dashboard dan? }:O
Want als ik gewoon comfortabel achterover geleund zit, kan ik m'n navigatie keurig zien terwijl ik naar buiten kijk. En als ik op de navigatie focus, dan kan ik keurig blijven zien wat er voor me gebeurd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Knopjes zijn okee. Als je de auto leert kennen, kun je ze blind bedienen. Liever een extra knopje dan dat je allemaal ingewikkelde sequences moet indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:14:
[...]

Hang jij met je kin boven het dashboard dan? }:O
Want als ik gewoon comfortabel achterover geleund zit, kan ik m'n navigatie keurig zien terwijl ik naar buiten kijk. En als ik op de navigatie focus, dan kan ik keurig blijven zien wat er voor me gebeurd.
Dat scherm zit inderdaad niet praktisch bij vw/skoda. Is niet voor niets dat ze dit bij Audi beter doen. Ergens moet er nog verschil tussen de auto's zitten. En we kunnen wel lacherig doen over dat Opel interieur maar het is super logisch en gebruiksvriendelijk. Dat kun je niet van alle auto's zeggen :+

Overigens mijn complimenten voor de Gte hierboven. Eindelijk eentje zonder dat geblokte Peugeot 107 intrieur. En 18 inch heeft hij minimaal wel nodig. Dit maakt hem van binnen direct een stuk beter af!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heb geen moeite met het "lage" scherm in mijn golf. Maar ben dat denk ik wel gewend uit mijn vorige octavia.
Ben het eens dat het hoger geplaatste scherm uit mijn Opel daarvoor lekkerder kijkt.
Maar de bediening van het navi nu is best prettig.
Maar zou wel touchscreen willen omruilen voor een MMi achtige oplossing en het scherm wat hoger.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:14:
[...]
En als ik op de navigatie focus, dan kan ik keurig blijven zien wat er voor me gebeurd.
Met zo een gebruikersnaam moet dat natuurlijk wel, maar normaal gesproken is het hoe verder je weg kijkt van de weg hoe minder je ziet. Daarom hebben alle andere merken (Audi, BMW, Peugeot, Lexus, Mercedes, Seat) wel het navigatiescherm dichter bij de weg zitten.

Al zal het voor mij geen dealbreaker zijn hoor! Maar het staat wel een beetje budget (waarschijnlijk bewust).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:18:
[...]

Klinkt goed... ;( Zal hier de "resultaten" even posten - hopelijk vanmiddag.
Dat werd niet vanmiddag: auto heeft een week bij de garage gestaan. Af en toe haperde er een klep bij een koelsysteem, daardoor schoot hij in motorstoring. Een niet specifiek "hybride" probleem, kan bij elke Golf voorkomen. Puur pech gehad dus.

Met een (overigens wel netjes aangeklede) 1.6TDI op wintersport geweest. Dan merk je hoe snel je verwend raakt met het vermogen van de GTE... Range van 650km bij hoge snelheden door Duitsland was dan wel weer prettig!

Vanmorgen de auto weer opgehaald - sterretje in de voorruit laten repareren en een afspraak gemaakt om de (zeer minimale) beschadiging van de file-botsing die ik begin januari had te laten verhelpen. Is echt puur een kwestie van de bumper een klein beetje uitdeuken en opnieuw spuiten, zit verder geen schade achter voor zover ze nu konden zien.

Komt mooi uit, want ik ga zaterdag weer een weekje op wintersport. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
De C350 Plugin heeft een prijs!
Sedan: 59.979 euro (Lease Edition: 57.995)
Station: 62.318 euro (Lease Edition: 59.995)

Een gewaagde concurrent voor de V60 PHEV (en Passat GTE).

[ Voor 14% gewijzigd door Deveon op 02-02-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:47:
De C350 Plugin heeft een prijs!
Sedan: 59.979 euro (Lease Edition: 57.995)
Station: 62.318 euro (Lease Edition: 59.995)

Een gewaagde concurrent voor de V60 PHEV (en Passat GTE).
Met deze prijzen zal de Volvo V60 het moeilijk gaan krijgen. Denk niet dat Volvo nog veel gaat verkopen. Over scherm positie gesproken, iedereen zegt wel iPad/aftermarket look van het scherm van Mercedes, maar hij zit wel op de ideale positie. Je hoeft niet naar beneden te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kom maar op met die leasetarieven! Misschien toch eind deze maand al een bestelling de deur uit doen iov wachten op de Passat GTE.

Wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen tussen de:
MB C350e Estate
Volvo V60 PHEV
PASSAT GTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Z___Z schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:32:
[...]

Met deze prijzen zal de Volvo V60 het moeilijk gaan krijgen. Denk niet dat Volvo nog veel gaat verkopen. Over scherm positie gesproken, iedereen zegt wel iPad/aftermarket look van het scherm van Mercedes, maar hij zit wel op de ideale positie. Je hoeft niet naar beneden te kijken.
Ik betwijfel het. Voordeel van de V60 D6 blijft dat het een diesel is en geen benzine. Hierdoor is elektrische rijden minder noodzakelijk (zie het verbruik van de GTE).

Mercedes heeft wel het voordeel dat het waarschijnlijk zeer comfortabel rijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:42:
[...]

Ik betwijfel het. Voordeel van de V60 D6 blijft dat het een diesel is en geen benzine. Hierdoor is elektrische rijden minder noodzakelijk (zie het verbruik van de GTE).

Mercedes heeft wel het voordeel dat het waarschijnlijk zeer comfortabel rijdt..
Denk dat de Mercedes minder afschrijft en je moet vanaf dit jaar weer half tarief MRB betalen. Dit samen met de scherp gedaalde brandstofprijs, verwacht ik dat de Mercedes tot zo'n 45k/jaar toch goedkoper zal zijn dan de V60. Sowieso werkt een Hybride systeem beter met een benzine motor dan met een dieselmotor. In de Benz houd je ook nog een normale bagageruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tja dat lage scherm in mijn octavia vind ik ook niet zo storend. Bij mijn megane stond ie mooi bovenop het dashboard en beter in het zicht. Het was dan wel een lelijk geheel om aan te zien imho.

Bij de octavia heb ik de full color matrix display genomen die tussen de tellers zit. Hierdoor krijg ik alle relevante informatie(waaronder navigatie aanwijzingen) netjes te zien. Ik hoef dus praktisch niet naar het hoofdscherm te kijken als de aandacht juist recht voor mij moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Z___Z schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:32:
[...]
Jij weet het vast wel...
Wat is nou het verschil tussen het Audio 20+Map Pilot en het Comand online systeem in de praktijk?

Comand online heeft daarnaast nog:
Spraakbediening
Verkeersborden herkenning,
Verkeersinformatie
mogelijkheid tot internetten

Vast nog wel meer verschil voor €3.932,- extra??

Heeft de mogelijkheid tot Carplay (iOS) nog met deze keuze te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:47:
[...]

Jij weet het vast wel...
Wat is nou het verschil tussen het Audio 20+Map Pilot en het Comand online systeem in de praktijk?

Comand online heeft daarnaast nog:
Spraakbediening
Verkeersborden herkenning,
Verkeersinformatie
mogelijkheid tot internetten

Vast nog wel meer verschil voor €3.932,- extra??

Heeft de mogelijkheid tot Carplay (iOS) nog met deze keuze te maken?
Command heeft een groter scherm en de navigatiemodule is beter geintegreerd. BIj Map Pilot wordt gewoon de Garmin App opgestart en ziet eruit als een losse Garmin, alleen dan op het scherm van de Audio 20. Command heeft verder Satelite view geintegreerd.
Garmin heeft ook Spraakbediening, maar alleen voor Garmin. Dus je kan niet radio zenders wijzigen of bellen met voice (wel met voice telefoneren, maar niet een gesprek starten :+ )
Audio 20 heeft ook een browser ingebouwd, maar het is heel traag, en maakt gebruik van je telefoon data. Zou niet weten waarom je dat zou willen gebruiken, omdat het te traag is en niet te gebruiken is tijdens het rijden.
Weet niet hoeveel beter verkeersinformatie is bij Command. Bij Garmin wordt er gebruik gemaakt van TMC en dat is eigenlijk gewoon bagger (in Nederland). Ligt niet aan de technologie, maar aan de kwaliteit van de verkeersinformatie die uitgezonden wordt via TMC.
Ik vond het de 4k extra niet waard. Het Audio-20 systeem heeft zowieso al een scherm wat het formaat heeft van Command in de A/B/CLA/GLA, en Garmin MapPilot brengt me ook van A naar B als ik het nodig heb. Voor 4k zou ik eerder voor opties als Burmester audio upgrade, Panoramadak, HUD (weet niet of Command hiervoor nodig is) en/of houtinleg ipv pianolak gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dat lijkt het mij ook niet waard inderdaad!

PIH lease edition heeft overigens nog wel wat meer optie mogelijkheden dan de andere lease editions.

Ga deze week eens langs een dealer om daar alvast een offerte op te laten maken. Wij leasen nl. bij de goedkoopste aanbieder.
Ik vind dat exclusive interieur ook wel wat hebben inderdaad! Kun je kosteloos inwisselen.
Ik hoop dat de volgende versie betaalbaar wordt:
- Avantgarde Exterieur
- Exclusive interieur
- Keyless Go pakket

En dan hopelijk nog ruimte voor:
- Distronic Plus
- Burmeister audio

en zul je zien hè: uiteindelijk rij ik eind van het jaar gewoon weer een Octavia :+

[ Voor 8% gewijzigd door readytoflow op 02-02-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

renzo4000 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:11:
Tja dat lage scherm in mijn octavia vind ik ook niet zo storend. Bij mijn megane stond ie mooi bovenop het dashboard en beter in het zicht. Het was dan wel een lelijk geheel om aan te zien imho.

Bij de octavia heb ik de full color matrix display genomen die tussen de tellers zit. Hierdoor krijg ik alle relevante informatie(waaronder navigatie aanwijzingen) netjes te zien. Ik hoef dus praktisch niet naar het hoofdscherm te kijken als de aandacht juist recht voor mij moet zijn.
Ik heb in m'n VW Golf het Executive Plus pakket zitten met daarin dus de "Discover Pro" navigatie. Alle navigatie aanwijzingen komen keurig in beeld in het display tussen de tellers en het ge-ouwehoer van "Truus Truus" heb ik op "alleen bij waarschuwingen" staan zodat ze niet iedere keer door de muziek/radio zit te brabbelen op het moment dat ik ergens een afslag/rotonde/kruising moet nemen. Ze roept alleen maar iets als er écht iets aan de hand is (dynamische routewijziging in verband met file en dat soort zaken waardoor m'n aankomsttijd verschuift).

Het 8" display staat bewust in z'n geheel automagisch gedimd (instelling van het systeem zélf) en komt alleen in beeld als er wat veranderd óf ik met m'n vingers in de buurt kom (proximity sensor).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Deveon schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:48:
[...]

Met zo een gebruikersnaam moet dat natuurlijk wel, maar normaal gesproken is het hoe verder je weg kijkt van de weg hoe minder je ziet. Daarom hebben alle andere merken (Audi, BMW, Peugeot, Lexus, Mercedes, Seat) wel het navigatiescherm dichter bij de weg zitten.

Al zal het voor mij geen dealbreaker zijn hoor! Maar het staat wel een beetje budget (waarschijnlijk bewust).
Vergeten we ook allemaal even dat de navigatie ook gewoon zichtbaar is door het stuur heen, op de maxidot ? Ik heb 9 vd 10x niet eens mn navigatiescherm aan staan in mn octavia, maar gebruik het Maxidot. Sterker nog, zelfs de spraakaanwijzingen staan uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

renzo4000 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:28:
Wat een onzin. Amundsen navigeert prima, rij er al (bijna) 5 jaar mee. De columbus is leuk als je om de zoveel tijd een nieuwe wil omdat 'ie er weer eens uit gejat is.. of is dat ondertussen al wat minder inbraakgevoelig? Het was voor mij nl. 5 jaar geleden de reden om juist de amundsen te nemen ipv de columbus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 13:56

JB

Cédric roelt!

Murzeltje schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:56:
[...]

Vergeten we ook allemaal even dat de navigatie ook gewoon zichtbaar is door het stuur heen, op de maxidot ? Ik heb 9 vd 10x niet eens mn navigatiescherm aan staan in mn octavia, maar gebruik het Maxidot. Sterker nog, zelfs de spraakaanwijzingen staan uit..
Dat ligt eraan waar jij rijd. Als je midden in de stad rijd, heb je echt niet voldoende aan dat schermpje op de dash...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Murzeltje schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:58:
[...]

Wat een onzin. Amundsen navigeert prima, rij er al (bijna) 5 jaar mee. De columbus is leuk als je om de zoveel tijd een nieuwe wil omdat 'ie er weer eens uit gejat is.. of is dat ondertussen al wat minder inbraakgevoelig? Het was voor mij nl. 5 jaar geleden de reden om juist de amundsen te nemen ipv de columbus :)
De nieuwe amundsen is erg traag en werkt daarom niet prettig. Er komt een nieuwere versie van 6.5" (is al leverbaar in andere VAG modellen) deze werkt veel sneller en is daarom een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
[...]

Voor mij is dat zeker geen onzin. Als ik een auto van bijna 37k rijd verwacht ik op z'n minst een navi/mediasysteem wat snel werkt. Mijn ervaring met amundsen wat echt niet best ... ik stoorde mij enorm aan de slechte performance en mindere (kleinere) display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Heb jij het proefrijden met die Columbus in de Octavia totaal geen problemen gehad. Zolang ie tijdig aangeeft dat ik links moet vind ik het trouwens ook best. Heb ooit eens met een oude MB navi (Becker) gereden en die kwam 500m na de kruising pas aan dat ik rechtsaf had gemoeten 8)7

Inbraakgevoeligheid zou inmiddels ook wat minder moeten zijn trouwens, zijn tegenwoordig losse units. Niet dat dat het dievengilde tegenhoudt, maar het kost ze iig meer moeite dan een dubbeldins Pioneer ;)

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 03-02-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ga binnenkort eens een proefrit maken in een Mazda3, valt nog redelijk binnen budget en ben benieuwd hoe deze rijdt, de plaatjes zijn iig veelbelovend vind ik :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

renzo4000 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:41:
[...]

Voor mij is dat zeker geen onzin. Als ik een auto van bijna 37k rijd verwacht ik op z'n minst een navi/mediasysteem wat snel werkt. Mijn ervaring met amundsen wat echt niet best ... ik stoorde mij enorm aan de slechte performance en mindere (kleinere) display.
niet alleen bij een auto van 37k hoor. Ook bij een auto van 10k verwacht ik een navigatie systeem dat annoe 2014/2015 goed performed.
Ik begon me ook een beetje te ergeren aan mijn oude columbus maar dat is dan ook een systeem die al 8 jaar op de markt is. De nieuwe amundsen is eigenlijk geen waardige opvolger van de oude columbus.
Als ik echt moest kiezen had ik mijn oude columbus liever gehad.
Het was dan ook een no-brainer om voor de columbus of in mijn geval Discover Pro te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Oogje schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:51:
Ik ga binnenkort eens een proefrit maken in een Mazda3, valt nog redelijk binnen budget en ben benieuwd hoe deze rijdt, de plaatjes zijn iig veelbelovend vind ik :)
Is je budget op basis van catalogus waarde of de lease prijs? De Mazda 3 is namelijk erg duur in de lease vanwege de hoge afschrijving. Voor hetzelfde geld rijd je bijv een A3 sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Deveon schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:18:
[...]

Is je budget op basis van catalogus waarde of de lease prijs? De Mazda 3 is namelijk erg duur in de lease vanwege de hoge afschrijving. Voor hetzelfde geld rijd je bijv een A3 sedan.
Ik mag voor grofweg 700pm een diesel leasen, ex brandstof.
A3 sedan ga ik weer niet leuk vinden qua bijtelling denk ik ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
[...]

die columbus was ook uit mijn passat gejat. Alleen toen een goede deal kunnen maken dat ik er een mooi, 1000x beter Kenwood systeem voor terug heb laten plaatsen.
Dus ik zou zeggen jusit dat ding nemen zodat ze hem jatten en dan even dealtje met de Leasem sluiten voor een beter systeem , gelijk TV en DVD erin, grotere hdd en veel beter instelmogelijkheden >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 19:47

Guldan

Thee-Nerd

Ook ik heb een nieuwe lease auto nodig. Ik heb (nog) geen kinderen maarja denk dat ik toch eens aan moet geloven. Daarnaast ben ik ook nog eens vrij lang (1.94).

Mijn huidige lease auto is een Focus 1.0 benzine station. Wat een prima auto is, echter ben ik na het berekenen van de maandlasten van een PHEV toch eens aan het kijken wat er allemaal te koop is (7%). Dit vanwege de simpele besparing 7% ipv 20% bijtelling. De auto's die ik tot nu toe heb gevonden zijn:

1.Ford C-max Hybrid :voor mij weinig eigen bijdrage per maand, navigatie, carkit etc.
2.Outlander PHEV :groot, duur in vergelijking met de Cmax. In vergelijking met mijn hudige focus betaal ik iets meer per maand. 30 euro netto ofzo.
3.Golf GTE :sportief, mogelijk te klein, standaard geen navigatie dus dat allemaal via de opties.
4.Focus electric: topsnelheid 137kmh wtf....
5.Gewone Focus: Comfort, rijdt prima echter wil ik wel eens wat groter qua ruimte

Het probleem wat ik heb met mijn huidige auto is dat door mijn lengte (ik heb de stoel meestal op de bijna achterste stand) het praktisch onmogelijk om een persoon achterin te vervoeren. Dus een maatje groter zou mooi zijn.
Mijn vraag is eigenlijk of er nog auto's zijn die ik nog vergeten ben in mijn vergelijking? Ik zou ook graag de keuze van mensen willen weten die voor dezelfde beslissingen hebben gestaan. Jammer genoeg hadden ze de nieuwe Cmax hybride nog niet bij de dealer staan. Ondertussen heb ik de meeste brochures toch wel in bestelling staan.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
net langs de dealer geweest om de passat toch maar eens in het echt goed te bekijken.
En hoorde daar dat de verwachte prijs rond de 50k is. En dat er een comfortline en highline uitvoering komen.
Dus niet zoals bij de golf gte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Guldan schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:32:
Ook ik heb een nieuwe lease auto nodig. Ik heb (nog) geen kinderen maarja denk dat ik toch eens aan moet geloven. Daarnaast ben ik ook nog eens vrij lang (1.94).

Mijn huidige lease auto is een Focus 1.0 benzine station. Wat een prima auto is, echter ben ik na het berekenen van de maandlasten van een PHEV toch eens aan het kijken wat er allemaal te koop is (7%). Dit vanwege de simpele besparing 7% ipv 20% bijtelling. De auto's die ik tot nu toe heb gevonden zijn:

1.Ford C-max Hybrid :voor mij weinig eigen bijdrage per maand, navigatie, carkit etc.
2.Outlander PHEV :groot, duur in vergelijking met de Cmax. In vergelijking met mijn hudige focus betaal ik iets meer per maand. 30 euro netto ofzo.
3.Golf GTE :sportief, mogelijk te klein, standaard geen navigatie dus dat allemaal via de opties.
5.Gewone Focus: Comfort, rijdt prima echter wil ik wel eens wat groter qua ruimte

Het probleem wat ik heb met mijn huidige auto is dat door mijn lengte (ik heb de stoel meestal op de bijna achterste stand) het praktisch onmogelijk om een persoon achterin te vervoeren. Dus een maatje groter zou mooi zijn.
Mijn vraag is eigenlijk of er nog auto's zijn die ik nog vergeten ben in mijn vergelijking? Ik zou ook graag de keuze van mensen willen weten die voor dezelfde beslissingen hebben gestaan. Jammer genoeg hadden ze de nieuwe Cmax hybride nog niet bij de dealer staan. Ondertussen heb ik de meeste brochures toch wel in bestelling staan.
Lees de pagina´s hiervoor maar even, het gaat er alleen maar over.

Passat GTE <-- uit de folder bestellen, ~juni
A3 Etron <-- lange levertijd misschien te krap voor je, verhoudingen golf.

Het gevoel van de lengte is herkenbaar. Veel auto's zit ik niet prettig in.
A3 ging goed, Outlander ging ook prima alleen dat ding rijd als een dweil en op de standaard 19inch is hij continu aan zoeken in de sporen op de weg.

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 03-02-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
DarkChylde schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:40:
net langs de dealer geweest om de passat toch maar eens in het echt goed te bekijken.
En hoorde daar dat de verwachte prijs rond de 50k is. En dat er een comfortline en highline uitvoering komen.
Dus niet zoals bij de golf gte...
Ze hebben mij wat anders verteld zie paar pagina's terug.
Blijft toch koffiedik kijken tot er wat gepubliceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
thefox154 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:43:
[...]

Ze hebben mij wat anders verteld zie paar pagina's terug.
Blijft toch koffiedik kijken tot er wat gepubliceerd wordt.
Info was net binnnen. Levertijd vanaf september oktober.
Maar er is niks zeker tot het officiële bericht natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

GTE is standaard juist heel compleet? Ok, navigatie is een optie - maar opties kosten bijna niks met 7% bijtelling - dus dat zou ik nog eens goed doorrekenen.

Tip is vooral: staar je niet blind op (alleen) bijtelling - maar kijk naar de daadwerkelijke netto maandlasten en hoeveel auto je daarvoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

@MrAcid: klopt dat bijtelling niet alles is. Echter worden de netto maandlasten ook goed in de gaten gehouden hoor.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow

Ik ben net iets langer (2.05) en reed hiervoor ook in een Focus (hatchback) :+ ik heb eind vorig jaar rondgekeken naar de geijkte 14% wagens en daar is wel het een en ander wat interessant is. Ik weet niet of jij ook specifiek kijkt naar een lage bijtelling, of kijk je daar wat minder naar?

Als je écht ruimte zoekt: Octavia station, een lel van een auto. Ik kan daar achter mezelf zitten, en heb dan nog ruimte over. De rij eigenschappen zijn op zich niet verkeerd, maar minder goed dan een Focus. Ik weet niet of dat een probleem is?

Ik rij nu trouwens in een V40 rond, ondanks mijn lengte (en veel mensen die het een kleine auto vinden) past het eigenlijk prima. Alleen met meer dan drie personen word het wel erg knus in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

@Wido, goede tip alleen is de octavia naar 20% gegaan dit jaar (aan sich ook geen probleem). Wel een mooie auto bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Nogmaals, niet blindstaren op het bijtellingspercentage. Een 20% auto kan wel degelijk voordelig uitpakken. Sowieso zijn er haast geen wat grotere auto's meer in de 14% te krijgen in 2015, en in 2016 wordt dat nog minder.
Je moet er vier jaar in rijden, kies een auto die bij je past en die je leuk vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Outlander is wel ruim genoeg toch? Als die mag waarom niet? 30.- pm verschil tussen een Focus en een Outlander, dan zou ik het wel weten.

De C-Max Hybrid heeft volgens mij nog een kleinere kofferbak dan een Matiz?
Golf GTE is ook geen ruimtewonder voor je bagage. Maar qua zit wel een prima auto. En voor weinig aan te kleden met navigatie.

Ik zou eens een Octavia naast die Outlander leggen als ruimte je belangrijkste doel is.

En vergeet niet: Hoe vaak zit je nou achter jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

JB schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:08:
[...]

Dat ligt eraan waar jij rijd. Als je midden in de stad rijd, heb je echt niet voldoende aan dat schermpje op de dash...
Ook midden in de stad geen problemen mee, de afstanden staan gewoon grafisch rechts in het schermpje als streepjes, als je weet hoeveel streepjes 100 meter is , weet je waar je links of recht moet gaan.. Handig? nee. Onmogelijk? zeker niet.. heeft bij mij ook even geduurd voor ik er vertrouwen in had. Het grote scherm is natuurlijk altijd veel duidelijker, dat is zeker waar.

Ach. wat zijn we toch verwend.. vroeger hadden we het grote stratenboek en moesten we zelf nog nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

readytoflow schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:49:
Outlander is wel ruim genoeg toch? Als die mag waarom niet? 30.- pm verschil tussen een Focus en een Outlander, dan zou ik het wel weten.

De C-Max Hybrid heeft volgens mij nog een kleinere kofferbak dan een Matiz?
Golf GTE is ook geen ruimtewonder voor je bagage. Maar qua zit wel een prima auto. En voor weinig aan te kleden met navigatie.

Ik zou eens een Octavia naast die Outlander leggen als ruimte je belangrijkste doel is.

En vergeet niet: Hoe vaak zit je nou achter jezelf?
Ik heb een octavia combi, en 2 collega's een Outlander PHEV.. ik kan je vertellen, ik heb de meeste ruimte :)
En hun de minste bijtelling.. maarja ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Het treurige van de cmax is hoe Ford de accu's verwerkt heeft.Ik kan zo snel geen afbeelding vinden.. Op autoweek staat een filmpje.

Ze hebben het onderste gedeelte in de kofferbak van deze foto vol accus gepropt en tada een hybride.
Verdient niet echt de schoonheidsprijs in mijn optie. En je kofferbak wordt wel wat minder praktisch.

Edit filmpje autoweek: http://www.autoweek.nl/vi...pressie-ford-c-max-energi ; kofferbak op 1:40 :F
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gottabemobile.com/wp-content/uploads/2013/07/Ford-C-Max-Energi-2013-25-of-35.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door thefox154 op 03-02-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54
Als een fabrikant dit zo oplost zou iedereen het model gewoon moeten boycotten.. Dit lijkt werkelijk helemaal nergens op, ik denk dat de kofferbak van onze Fiat 500 groter is.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hier is de knoop doorgehakt. Het wordt een Mercedes B-Klasse 180 CDI BlueEfficiency! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
^^
Hey opa! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
thefox154 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:00:
Het treurige van de cmax is hoe Ford de accu's verwerkt heeft. Ik kan zo snel geen afbeelding vinden. Op autoweek staat een filmpje.
Hemeltjelief wat een Ikea oplossing. _/-\o_ Degene die dat heeft bedacht moet echt op een zwarte lijst van de auto-industrie komen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Makkelijk op 03-02-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Murzeltje schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:55:
[...]

Ik heb een octavia combi, en 2 collega's een Outlander PHEV.. ik kan je vertellen, ik heb de meeste ruimte :)
En hun de minste bijtelling.. maarja ..
Ik weet het. Heb ook een Octavia EBL gereden. Ruimte in die auto in die klasse is ongeëvenaard. Maar de Outlander is ook een flinke auto hoor.
Morgen eens kijken of ze bij MB al een offerte voor de C350e kunnen opstellen. Dan maar een dakkoffer. Of 2x rijden, want hij is toch 2x zo snel als die A3 die ik nu rij... :+

Weet ik morgen meteen of ik die droom maar snel moet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Die suv/crossover modellen staan hoog op de poten en hebben mede daardoor visueel het effect "heel groot" te zijn. In de praktijk valt dat tegen. De octavia is zelfs groter dan de phev... vooral die wielbasis is erg interessant(en uiteraard de bagageruimte is een nobrainer): http://www.autoweek.nl/ca...a.php?id1=75398&id2=75638

[ Voor 7% gewijzigd door renzo4000 op 03-02-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
De ruimte in de Outlander als passagier valt enorm tegen. Op de achterbank heb je echter wel enorm veel ruimte. Achterbak van Octavia is dan wel weer erg prettig.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Cloud schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:11:
[...]

Netjes :) Ik heb uiteindelijk ook voor de 308SW gekozen! Heb een offerte aanvraag ingediend voor de 308 SW in de BL Premium uitvoering.
Jeej, bestelling is de deur uit! :)

Geschatte levertijd 10 weken, wat best snel is denk ik maar nog steeds erg lang :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het is een Mercedes Bompa-Klasse, dat weet ik :P Maar goed, de keuze was nogal beperkt en de Mercedes is praktischer ingedeeld dan de BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Wow, blij om te zien wat ik allemaal los gemaakt hebt. Bedankt voor alle adviezen tot nu toe :). De octavia is qua kosten ook zeker een kanshebber zit netto op bijna hetzelfde als de outlander. Zaterdag maar eens langs de dealers gaan.

Daarnaast zal ik nog proberen om even aan te geven waarom ik nu wel een maatje groter wil. Sinds ik werk heb ik eigenlijk altijd auto's van rond hetzelfde formaat als de focus gehad. Wat ervoor zorgt dat iedere keer als ik mensen mee wil nemen ik mijn stoel naar voren moet zetten. Wat mij op lange ritten gewoon zere knieën oplevert. Iedere keer als ik keek naar een auto speelde dit mee alleen dit keer is de eerste keer dat ik nu genoeg budget heb om hier wat aan te doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat doe ik dus nooit he. De bestuurder is het belangrijkste in de auto. Die moet goed zitten. Mensen snappen ook dat de bestuurder zijn stoel niet zomaar ff naar voren zet, omdat ie anders de auto niet fatsoenlijk kan bedienen. Is dus in hun eigen belang om die stoel te laten staan zoals ie staat.
Ik heb nog nooit iemand gezien die dat niet voior lief neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:59
Sta, deed mijn vriendin dat maar... Die verkloot sinds kort dus de hele stoelpositie :(

sinds kort in bezit van een voorloop-golf, met een *veel* te lage armsteun, waardoor ik lager ga zitten om goed gebruik te kunnen maken van de armsteun. In de vorige auto (Ford Fiesta) had ik zelf een armsteun laten zetten, welke wel goed op hoogte was, waardoor ik ook iets hoger kon zitten.

[ Voor 63% gewijzigd door FireDrunk op 04-02-2015 11:07 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

@FireDrunk: die van mij is 1.53mtr maar die zet gelukkig alleen maar de stoel naar voren en zit niet aan de rugleuning e.d.. Maar dat heeft ook enige gewenning gekost voordat ik de stoel weer in de 'goede' positie kon krijgen. Ik heb een bepaald meetpunt waarbij ik kijk naar de positie van mijn schouder icm met dat ding waar de gordel door gaat... Je zou ook een plakkertje op de rail kunnen doen aan de zijkant.

@The Eagle: ik ben soms te goed voor deze wereld blijkbaar ;). Het houd wel een keer op hoor. Dus de stoel gaat iets naar voren en als je dan niet genoeg ruimte hebt heb je gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:59
Plakkertje op de rail is inderdaad een goed idee... Als ik mijn eigen auto uit mag zoeken, weet ik in ieder geval zeker dat ik goed oplet welke armsteun ik krijg :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Guldan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:11:
die zet gelukkig alleen maar de stoel naar voren en zit niet aan de rugleuning e.d..
Imho, als je in de auto van een ander rijd is dat het enige wat je aan mag passen (plus de spiegels natuurlijk). Mijn vrouwlief moet ik wel altijd even herinneren de stoel ook weer naar achter te zetten zodat ik er niet in hoef te klimmen.
@The Eagle: ik ben soms te goed voor deze wereld blijkbaar ;). Het houd wel een keer op hoor. Dus de stoel gaat iets naar voren en als je dan niet genoeg ruimte hebt heb je gewoon pech.
Beetje afhankelijk van hoeveel ruimte er over blijft, maar 1 tikje naar voren kan je meestal prima lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Guldan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:00:
Wow, blij om te zien wat ik allemaal los gemaakt hebt. Bedankt voor alle adviezen tot nu toe :). De octavia is qua kosten ook zeker een kanshebber zit netto op bijna hetzelfde als de outlander. Zaterdag maar eens langs de dealers gaan.

Daarnaast zal ik nog proberen om even aan te geven waarom ik nu wel een maatje groter wil. Sinds ik werk heb ik eigenlijk altijd auto's van rond hetzelfde formaat als de focus gehad. Wat ervoor zorgt dat iedere keer als ik mensen mee wil nemen ik mijn stoel naar voren moet zetten. Wat mij op lange ritten gewoon zere knieën oplevert. Iedere keer als ik keek naar een auto speelde dit mee alleen dit keer is de eerste keer dat ik nu genoeg budget heb om hier wat aan te doen ;).
Octavia is van binnen niet groter dan een Focus. Interieurruimte wordt namelijk voornamelijk bepaald door de wielbasis en de hoogte van de auto. Aangezien die in de Octavia nog steeds < 2.70 meter is en een standaard hoogte heeft, heb je als bestuurder/passagiers niet meer ruimte dan een willekeurige andere c-segment auto met vergelijkbare wielbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56

Cheezus

Luiaard

Guldan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:11:
@FireDrunk: die van mij is 1.53mtr maar die zet gelukkig alleen maar de stoel naar voren en zit niet aan de rugleuning e.d.. Maar dat heeft ook enige gewenning gekost voordat ik de stoel weer in de 'goede' positie kon krijgen. Ik heb een bepaald meetpunt waarbij ik kijk naar de positie van mijn schouder icm met dat ding waar de gordel door gaat... Je zou ook een plakkertje op de rail kunnen doen aan de zijkant.

De elektrische stoelbediening van m'n V40 is wat dat betreft wel ideaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Z___Z schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:41:
[...]
Octavia is van binnen niet groter dan een Focus. Interieurruimte wordt namelijk voornamelijk bepaald door de wielbasis en de hoogte van de auto. Aangezien die in de Octavia nog steeds < 2.70 meter is en een standaard hoogte heeft, heb je als bestuurder/passagiers niet meer ruimte dan een willekeurige andere c-segment auto met vergelijkbare wielbasis.
Het verschil is wel dat de Octavia de verlengde wielbasis van de C-segment station modellen ook op de hatchback heeft. Vergeleken met andere C-segment hatchbacks is de wielbasis dus zeker wel langer.
Focus: 2648 mm
308: 2610 mm
Octavia: 2686 mm

Daarnaast is die ruimte in de Octavia ook nog eens optimaal gebruikt. De 308 heeft bijvoorbeeld bewust gekozen voor relatief veel kofferbakruimte. Ook met de huidige wielbasis kan de achterbank van de 308 heus wel iets naar achteren. De 308SW heeft een wielbasis van > 2,70 maar voor zover ik weet is de Octavia alsnog ruimer voor alle passagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Z___Z ... heb je de Octavia wel eens vergeleken in real life? Je weet dat je nou een beetje poep zit te praten hé :+

De focus komt qua ruimte niet eens in de buurt.

Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.