Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.744 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:34
Eensch. Ga eens in de Octavia zitten en dan de Focus en kom dan nog maar eens terug

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

dat is het mooie van de octavia (of eigenlijk alle skoda's).
Van bumper tot bumper niet groter dan concurenten. Maar toch van binnen meer ruimte op de achterbank én ruime kofferbak.
Volgens mij heeft een focus iets van 475l aan bagageruimte?
En is een opel astra met zijn 4m78 bumper tot bumper een lel van een auto. Maar achterin zit je toch redelijk krap.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Cheezus schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:38:
[...]
De elektrische stoelbediening van m'n V40 is wat dat betreft wel ideaal _/-\o_
Je kan die instellingen trouwens ook koppelen aan de sleutel waar je de auto mee opent :) en dan neemt ie ook de spiegel instellingen mee. Echt geniaal, iemand veranderd alle instellingen, ik hoef de auto alleen ff te openen met mijn sleutel en alles gaat weer in de originele stand staan... op de binnenspiegel na :)

Trouwens, de Focus is echt stukken kleiner van binnen dan de Octavia. Als ik in een Octavia de bestuurdersstoel instel zoals ik hem zou hebben als ik solo rij, en vervolgens kan ik zonder de stoel aan te passen gewoon achterin instappen terwijl ik beenruimte over hou, dan is het een serieus grote sloep. Dat kan ik wel vergeten in de Focus :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Firedrunk: nog nooit in een VAG auto gereden? Amsteun op de laagste stand zetten, en dan langzaam omhoog brengen. Dan blijft ie op een hogere stand vastzittten. Is even wennen en je moet niks in de vakjes onder de armsteun willen hebben, maar werkt voor de rest prima :)
* The Eagle heeft een A3 met een armsteun en met de stoel in de hoogste stand is die steun nog hoog genoeg te krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Chief-XL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:01:
Eensch. Ga eens in de Octavia zitten en dan de Focus en kom dan nog maar eens terug
Om de Octavia maar in te ruilen voor een Focus vanwege de rijeigenschappen? Of bedoel je dit niet? ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 07:59
Inderdaad, de armsteun is verstelbaar :)
Niet echt super, omdat het ding daarna scheef staat, maar het is beter dan niks :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 07:14
Ik mag dit jaar/binnenkort ook een nieuwe auto uitkiezen. Ik ben helaas beperkt tot VAG, Volvo en BMW. Heeft iemand voorkennis dat er dit jaar nog 14% modellen uitkomen van deze merken? Moet overigens diesel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Guldan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:00:
Wow, blij om te zien wat ik allemaal los gemaakt hebt. Bedankt voor alle adviezen tot nu toe :). De octavia is qua kosten ook zeker een kanshebber zit netto op bijna hetzelfde als de outlander. Zaterdag maar eens langs de dealers gaan.
Euhh netto hetzelfde??? Wat ben je dan in godsnaam aan het vergelijken?
Appels met peren?

Een redelijke luxe outlander van 44k ,7% voor het gemak even 42,5procent = ~ 110 netto
Een vergelijkbaar aangeklede Octavia (slechts 105pk en een vijf bak :X ) Elegance Business a 32140, 20% --> 42,5procent = ~227 netto

Dat is een verschil van bijna 120 per maand + het feit dat de outlander een D-segmenter is en ook zo oogt en tot zekere hoogte zulke rijeigenschappen, isolatie etc heeft (persoonlijk vind ik het een dweil). Octavia is een ruime C-segmenter en daar is het mee gezegd. Hij blinkt verder nergens echt in uit. Dus een echte skoda, value for money. Wil je een qua vermogen en uitrusting vergelijkbare auto dan stap je al in op 35k. Dus hoe hij netto hetzelfde uitkomt is voor mij nog even een vraagteken..

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 04-02-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik gok diesel vs benzine en een leasebudget inclusief brandstof ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even wachten op wanneer ik mag bestellen maar ik denk dat dit 'm gaat worden:

Mercedes C350e Estate PIH
- Tenorietgrijs Metallic (dat felle blauw vind ik ook mooi, maar pas va April te bestellen)
- Avantgarde Exterieur
- Exclusive interieur (lederlook zwart ivm kleine kinderen...)
- Warmtewerend, donkergetint glas achter
- Dakdragers :+

Verder is deze standaard voorzien van:
- 7G-Tronic plus automatische transmissie
- Airmatic luchtvering
- Pre conditioning
- Cruisecontrol
- Collision prevention Assist plus
- Attention Assist
- Led-Intelligent Light System
- Adaptieve grootlichtassistent
- Lichtmetalen velgen (17 inch),
- Zitcomfortpakket
- Spiegelpakket
- Stoelverwarming
- Keyless-go startfunctie,
- Parkeerpakket: actieve parkeerassistent met parktronic
- achteruitrijcamera

I.c.m. de automaat en de Airmatic lijkt het me een heerlijke auto om te rijden.

Ik twijfel nog over de volgende keuzes:
Of:
- Keyless Go pakket (Nooit meer sleutel zoeken en zeer handige kofferbak bediening)

Of:
- Burmeister Audio&Easy Pack Achterklep

En als onderhandeling geef ik de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel mee.

48mnd/30K, winterbanden ex. brandstof
+/-1000,- pm (afhankelijk van bovengenoemde keuzes, maar ontloopt elkaar niet veel)
netto: 380,-

Wachten is nu op een Go van El Jefe...

Nog wel benieuwd naar de invloed van de verhoging van de MRB op het leasecontract? Wordt dat standaard doorberekend, of spreek je nu iets af en blijft dat de komende jaren dan ook je leasebedrag?
M.a.w: kunnen mijn nettokosten nog gaan stijgen tijdens het contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22

RvL

Of je kosten nog kunnen stijgen tijdens de contractperiode hangt voor een heel groot gedeelte ook af van je leaseregeling.

Toen de MRB op 14% bijtelling auto weer werd toegepast is dat in mijn geval gewoon doorberekend. Scheelt me zo'n 90 euro netto in de maand...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik had hier al zoiets gelezen ja. Toch apart, want de LM weten dat ook al lang van te voren. Ik ga er rekeningen houden in de offertes. Wel een fors bedrag trouwens?!?

Ik ga ook de mogelijkheid eens bekijken om op 5 jr te leasen ipv 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij ons werd die MBR-verhoging toen niet doorberekend op bestaande contracten, maar wel alvast "voorberekend" voor nieuw af te sluiten contracten. Mensen die bestelde nadat de verhoging bekend was geworden kregen dus nog een bedrag opgeteld bij de leaseprijs (wel voordat ze definitief bestelde).

Hangt dus zoals gezegd van de werkgever en je leaseregeling af of ze het doorberekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
MrAcid schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 07:56:
Bij ons werd die MBR-verhoging toen niet doorberekend op bestaande contracten, maar wel alvast "voorberekend" voor nieuw af te sluiten contracten. Mensen die bestelde nadat de verhoging bekend was geworden kregen dus nog een bedrag opgeteld bij de leaseprijs (wel voordat ze definitief bestelde).

Hangt dus zoals gezegd van de werkgever en je leaseregeling af of ze het doorberekenen.
Halverwege 2011 was in ieder geval al bekend dat de HSB/MRB (hoe je het ook wil noemen) weer betaald moest worden voor 14% bijtelling auto's vanaf 1 januari 2014. Overigens staat daar aangegeven dat het met een jaar verlengd werd, het zou dus eerst al 1 januari 2013 zijn dat de belasting weer betaalt moest worden.
Maar toen was de verhoging dus al bekend. Werd het al meegerekend in de leaseprijs in die periode?

Veel leasemaatschappijen/werkgevers/leaserijders deden alsof het plotseling uit de lucht kwam vallen in 2013 dat die belasting weer betaalt moest worden. Terwijl het toch allang bekend was..

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 05-02-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb destijds offertes laten maken (tegen eind 2012) voor verschillende leaseauto's, en daar werd door Leaseplan een "HSB" (houderschapsbelasting) verhoging als accessoire toegevoegd aan de bestelling, waarmee het verschil in belasting vanaf 2013 tot einde looptijd verrekend zou worden.

Heeft mij destijds doen besluiten om mijn poolauto door te rijden en dat contract af te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

MrAcid schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:23:
Ik heb destijds offertes laten maken (tegen eind 2012) voor verschillende leaseauto's, en daar werd door Leaseplan een "HSB" (houderschapsbelasting) verhoging als accessoire toegevoegd aan de bestelling, waarmee het verschil in belasting vanaf 2013 tot einde looptijd verrekend zou worden.

Heeft mij destijds doen besluiten om mijn poolauto door te rijden en dat contract af te maken. :)
MrAcid, toevallig weet ik van jou dat je een GTE rijdt O-) Moet jij, met je huidige contract, MRB/HSB betalen? Ik had begrepen dat dit het laatste jaar is dat auto's tot 50g/km CO2 volledig MRB/HSB-vrij zijn. En jij zegt dat het verschilt per werkgever/leasemij of dit het hele contract zo geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24

Guldan

Thee-Nerd

The Eagle schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:12:
Ik gok diesel vs benzine en een leasebudget inclusief brandstof ;)
Dat dus ja ;-)

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zinu schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:37:
[...]

MrAcid, toevallig weet ik van jou dat je een GTE rijdt O-) Moet jij, met je huidige contract, MRB/HSB betalen? Ik had begrepen dat dit het laatste jaar is dat auto's tot 50g/km CO2 volledig MRB/HSB-vrij zijn. En jij zegt dat het verschilt per werkgever/leasemij of dit het hele contract zo geldt?
Nee, is bij mij niet apart bijberekend - mogelijk was het nog niet bekend toen ik bestelde (laatste week augustus 2014 besteld). En ik verwacht dan ook niet dat dat gedurende het contract zal wijzigen, omdat mijn werkgever dat eerder ook niet gedaan heeft.

Echter, als ik nu in de prijslijst kijk die mijn werkgever intern publiceert, dan zie ik dat er voor de GTE nu een "HSB-correctie" is opgenomen. Mensen die nu gaan bestellen krijgen daar dus mee te maken. Gaat om een "accessoire" van ongeveer €1800 die je aan je bestelling moet toevoegen, daarmee wordt het over de looptijd van je leasecontract (bij ons 5 jaar) uitgesmeerd. Omdat het een accessoire is betaal je er geen bijtelling over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
vhal schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:25:
[...]

Om de Octavia maar in te ruilen voor een Focus vanwege de rijeigenschappen? Of bedoel je dit niet? ;)
LoL. Daar heb ik het niet over ;) OCtavia beats Focus in ruimte, hands down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:16
Z___Z schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:41:
[...]

Octavia is van binnen niet groter dan een Focus. Interieurruimte wordt namelijk voornamelijk bepaald door de wielbasis en de hoogte van de auto. Aangezien die in de Octavia nog steeds < 2.70 meter is en een standaard hoogte heeft, heb je als bestuurder/passagiers niet meer ruimte dan een willekeurige andere c-segment auto met vergelijkbare wielbasis.
Komende uit een Octavia en nu rijdende in een Focus, kan ik je geen gelijk geven...het verschil is er wel degelijk. Weleens in beide auto's gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
maar dan zou ik voor een C350e dus dit voor de zekerheid mee moeten nemen in het leasebedrag:
kwartaal €400,-
Jaar €1.600,-
50% €800,-
looptijd 4jr €3.200,-
looptijd 5jr €4.000,-

tenminste als de LM hier dus geen rekening mee heeft gehouden in het leasebedrag.
Zal eens een paar maatschappijen bellen. Is wel een fors bedrag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
mbb26 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:40:
[...]

Komende uit een Octavia en nu rijdende in een Focus, kan ik je geen gelijk geven...het verschil is er wel degelijk. Weleens in beide auto's gezeten?
Ja beide van binnen gezien, maar alleen voorin. Vond ze voorin niet noemenswaardig verschillen qua ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Z___Z schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:09:
[...]

Ja beide van binnen gezien, maar alleen voorin. Vond ze voorin niet noemenswaardig verschillen qua ruimte.
Tja voorin. In mijn mini zat je voorin ook net zo ruim als in een Octavia, maar over de achterbank hoeven we het echt niet te gaan hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Tjoekie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:12:
[...]

Tja voorin. In mijn mini zat je voorin ook net zo ruim als in een Octavia, maar over de achterbank hoeven we het echt niet te gaan hebben :X
Maar die mini reed wel 100x beter ;) ;) ;) ;)
Mini blijft fun!! Als ik in dat ding van me vriendin stap en even ene paar bochtjes stuur laat deze auto je toch altijd weer glimlachen >:)
Plus dat er voorin inderdaad een ze van ruimte zit. Waar in ene 308 niet prettig achter het stuur kan zitten vanwege ruimtegebrek kan ik in de mini royaal zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door thefox154 op 05-02-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Tjoekie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:12:
[...]

Mini heb ik ook gereden. Daarin zit je voorin dus echt niet zo ruim als in een Octavia. Octavia is denk ik achterin zelfs ruimer dan m'n C-klasse. Maar m'n C-klasse is voorin wel wat ruimer. Heeft met de breedte van de auto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Chief-XL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:18:
[...]

LoL. Daar heb ik het niet over ;) OCtavia beats Focus in ruimte, hands down.
Qua rijeigenschappen ook hoor, alleen niet standaard. Maar met een setje Eibach veren kom je al een heel eind - optie van 600 euro inclusief monteren. Staat ie nog eens mooier van op zijn wielen ook, ben je meteen van die station-tracktor look af :P
* The Eagle ook zijn Octavia verlagen laat

Net weer twee nieuwe offerteaanvragen naar de leasemij's gestuurd. Octavia was goedkoper geworden, dus dat mogen de leasemij's even verrekenen :Y)

Nog steeds een auto van 36k though :X

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 05-02-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ik heb in geen van beiden zelf gereden dus weet niet hoe de rij eigenschappen zijn en vel daar dus geen oordeel over maar ik heb wel in beiden gezeten en de Octavia is echt ruimer van binnen. Wat mij zorgen maakt: Ik heb een Ford C-Max als huurauto ter vervanging van mijn A5 voor paar dagen. Aangezien ik recht heb op "vervangend vervoer van vergelijkbare klasse" maak ik me ernstig zorgen over de Audi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Waarom heb je de C-max dan geaccepteerd? De vervangende auto heeft een cataloguswaarde van de helft (ik gok dat een gemiddelde C-max op 25 a 30k zit en een gemiddelde A5 op het dubbele). Krijg je compensatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Chief-XL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:05:Wat mij zorgen maakt: Ik heb een Ford C-Max als huurauto ter vervanging van mijn A5 voor paar dagen. Aangezien ik recht heb op "vervangend vervoer van vergelijkbare klasse" maak ik me ernstig zorgen over de Audi ;)
8)7

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Bwah, voor die 2-3 dagen red ik het wel hoor. Ga daar niet moeilijk over doen en het is wel humor om eens een gezinsauto te mogen rijden. Ik zal het maar niet hebben over de rijeigenschappen van de C-Max :P Het brengt me iig van A naar B. Mocht ik mijn auto niet voor het weekend terug hebben dan bel ik wel even met mijn leasemaatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zou ook niet al te moeilijk gaan doen, maar enige vorm van compensatie is wel op zijn plaats. De leasemaatschappij had immers ook een duurdere auto kunnen huren en heeft geld in haar zak gehouden. Ik geloof niet dat er geen enkele auto van de klasse 3/C/A4/S60 of daarboven beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Voor een paar dagen...? Kom op zeg, daar ga je toch niet moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:20:
Ik zou ook niet al te moeilijk gaan doen, maar enige vorm van compensatie is wel op zijn plaats. De leasemaatschappij had immers ook een duurdere auto kunnen huren en heeft geld in haar zak gehouden. Ik geloof niet dat er geen enkele auto van de klasse 3/C/A4/S60 of daarboven beschikbaar is.
Die S60 die ik vorige keer meekreeg als vervangend vervoer mogen ze ook houden, dan liever een net zo snelle A1 of 1-serie als mijn eigen auto. :o

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is "een vergelijkbare klasse" niet puur functioneel gezien als in hetzelfde segment en aantal deuren (of meer)?

Anders blijf je bezig.. premium, aandrijving, vermogen, ect...

[ Voor 22% gewijzigd door Deveon op 05-02-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb de laatste keer als vervangend vervooer voor mijn A3, een Passat CC meegekregen. Ook al een keer een A3 cabrio. Da's leuk spul kan ik melden. Alleen jammer dat die cabrio ergens in februari was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 07:59
Bij inbraak een keer een C1 meegekregen ter vervanging van mijn Fiesta, en de laatste keer een Renault Grand Scenic 2.0 CVT...

Beide erg 'aparte' auto's... :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
readytoflow schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:28:
- Keyless Go pakket (Nooit meer sleutel zoeken en zeer handige kofferbak bediening)
Dit zou imo niet eens een afweging mogen zijn, zeker niet als je budget zo hoog ligt :) Auto open doen zonder sleutel, auto aanzetten zonder sleutel, auto uitzetten zonder sleutel, auto dicht doen zonder sleutel, kofferbak open zonder sleutel. Heerlijk :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Jep, ik heb het genomen omdat ik m dan sneller geleverd kreeg maar ben er achteraf ontzéttend blij mee. Fijnste gadget van mijn auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MrAcid schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:22:
Voor een paar dagen...? Kom op zeg, daar ga je toch niet moeilijk over doen.
Je betaalt maandelijks aan de leasemaatschappij voor vervangend vervoer (optie in het leasecontract). Ik denk dat een C-max en een A5 pakweg 40 euro per dag schelen. Chief-XL loopt dus 80 a 120 euro mis. Ik zou ook niet maximaal moeilijk gaan doen, maar een flesje wijn en een excuus zouden wel op hun plek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Lijkt me persoonlijk volstrekt overdreven. Maar het hangt ook van het individuele geval af.

Ik was laatst m'n auto kwijt door een kapot onderdeel in de eerste maand na levering, dan vind ik dat je van de dealer best iets extra mag verwachten qua vervangend vervoer - zeker omdat ik er ook mee op wintersport ging.

Als ik over twee weken echter mijn GTE een dagje kwijt ben voor een reparatie van de bumper, dan boeit het me echt helemaal niks als ze me een C1 meegeven bij het schadebedrijf.

Standaard op je strepen gaan staan dat een auto van dezelfde klasse moet zijn vind ik persoonlijk niet nodig en ook een beetje een hoog snob-gehalte hebben - maar dat zal voor iedereen anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

thewizard2006 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:35:
[...]

Dit zou imo niet eens een afweging mogen zijn, zeker niet als je budget zo hoog ligt :) Auto open doen zonder sleutel, auto aanzetten zonder sleutel, auto uitzetten zonder sleutel, auto dicht doen zonder sleutel, kofferbak open zonder sleutel. Heerlijk :)
Hoe werkt zoiets eigenlijk als je regelmatig in huis vlak bij de auto staat? Ik krijg dat keyless systeem ook, maar de auto staat aan de overkant van de straat voor het huis in een parkeervak. Zal misschien tussen pui en auto een meter of 8 max zitten. Gaat die auto zich constant open gooien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Bij het configureren van een Skoda Octavia Combi Ambtion Businessline (privé aanschaf) ben ik aan het twijfelen om de audio upgrade van Canton te nemen. Ik lees echter heel wisselende verhalen.

In het vorige deel stond deze opmerking van HTT-Thalan:

"Het 'premium' Canton geluidssysteem is om (heel zachtjes in een hoekje) te huilen. De bas komt heel duidelijk uit de kofferbak en mist kracht, de speakers in de deuren oversturen direct zodra het volume boven gesprekniveau komt. Spelen met de equalizer (bas terugnemen b.v.) had bijna geen effect. Op normale niveau's klinkt het allemaal best netjes en helder, maar verwacht geen krachtig geluid."

Zie ook HTT-Thalan in "Keuze leaseauto"

Op deze pagina (bovenaan) lees ik dat het gebrek aan bass en het soms matige geluid vooral te maken heeft met de instellingen (bijv. de surround veel te hoog gezet). Verder werkt de sub blijkbaar alleen met media, niet met de radio.
bij de dealer geweest, hij blijkt wel degelijk te werken, je moet alleen erg rommelen met de settings
hoe ik hem het beste hoor:

-canton settings, op voorin ingesteld (dus niet bestuurder)
-canton surround op 6/7
-bass via normale settings vrij hoog zetten

hierna merk je wel degelijk dat de subwoofer volume control werkt
switch maar van -9 naar +9
Zie ook http://www.skodaforum.nl/...-octavia-ebl-combi.20878/

Verder: welke kleur nemen? Twijfel tussen candy wit en brilliant silver,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
The Eagle schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:04:
[...]

Hoe werkt zoiets eigenlijk als je regelmatig in huis vlak bij de auto staat? Ik krijg dat keyless systeem ook, maar de auto staat aan de overkant van de straat voor het huis in een parkeervak. Zal misschien tussen pui en auto een meter of 8 max zitten. Gaat die auto zich constant open gooien dan?
nee, pas op een meter afstand ofzo (misschien zelfs minder). en vaak moet je ook met je hand in de buurt zijn van het handvat van je deur. Als ik bijv de auto was (met de sleutel in mijn jaszak) gebeurd er niets behalve als ik het handvat was. Dan gaat hij van slot.
Dus je hoeft niet bang te zijn dat een willekeurig persoon zomaar ff in jou auto kan stappen (behalve als je hem zelf niet op slot doet natuurlijk!)

[ Voor 9% gewijzigd door thewizard2006 op 05-02-2015 14:07 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:35
http://www.skodaforum.nl/...-octavia-ebl-combi.20878/

Brilliant silver, alleen de naam al haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 14:39

GB2

Goed misschien maar eens hulp hier inroepen, lees al tijdje mee hier...
Het volgende,.. Heb momenteel een VW Golf Variant, 1,2 liter benzine TSI 6 bak (20% bijtelling) waarde 28.900 voor bijtelling.
Zit naast de Highline ook nog premium pakket in met navigatie en wat andere extra's.
In Mei is deze 4 jaar heb nog niet officieel gehoord dat ik een nieuwe mag uitzoeken maar denk dat als ik het vraag dat ze zullen zeggen zoek maar uit (staat nu net 70.000 km op teller) maar hoop niet dat ze zeggen we verlengen nog even jaartje voor je gezien de km stand.

Collega heeft de Golf GTE maar die vind ik te klein, hebben zoontje van bijna 4 en ook is de vrouw in verwachting van onze 2e (over 6 maanden uitgerekend) dus moeten beetje ruimte hebben.
Nu had ik vorig jaar al de Skoda met 14% in het oog maar die is dus niet meer leverbaar met 14% en ik weiger om dezelfde auto als 6 andere collega's te gaan rijden maar dan voor 20%. |:(

Had gehoopt dat er een Golf GTE als Variant uitvoering zou komen maar hoorde 2 weken geleden van de dealer dat deze uiteindelijk in Nederland er niet gaat komen. :(

Alternatief zou zijn de Passat maar hoor dat deze als GTE rond de 55 tot 60.000 zou gaan kosten qua aanschaf, leasebudget is 650 euro ex brandstof waarbij ik bij een hogere leaseprijs bij zou kunnen betalen. Dus een auto met 14 of 7% zou in de lease wat meer mogen kosten omdat het netto dan voordeliger is.

Ik wil het liefste wat meer gaan besparen, zit ook wel te twijfelen om gewoon weer een Golf Variant te nemen maar stel dat ik met een 7% auto uiteindelijk 150 euro per maand netto bespaar, dan is het wel voor mij een reden om concessies te doen, (over 4 jaar is dat ruim 7.000 euro).

Woon werkverkeer is niks, auto is niet eens warm als ik op werk aankom, reken op km of 8 a 9.
Soms ga ik naar klanten of naar projecten in Randstad zit echt maar 5 of 6 keer per jaar echt langer dan 2 uur in de auto onderweg naar klant of relatie.
Verder zijn we afgelopen 2 jaar met auto naar Frankrijk geweest (heb wel EU tankkaart) dus zeker met een 2e kind is die ruimte handig.
Nu zie ik in de 14 of 7% categorie feitelijk maar een beperkt aantal keuzes voorbij komen, ik ben zelf altijd privé een liefhebber geweest van Japanse auto’s (Zelf jaren Mazda gereden en Toyota).
Maar sta altijd open voor wat anders, wil niet meer gaan betalen liefste dus wat besparen, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Zou de Passat Variant GTE 55-60k gaan kosten? Lijkt me sterk. Dat is nl zelfde prijs als Mercedes heeft afgegeven voor de nieuwe C-klasse hybrid met 7% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

GB2 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:23:
Goed misschien maar eens hulp hier inroepen, lees al tijdje mee hier...
Het volgende,.. Heb momenteel een VW Golf Variant, 1,2 liter benzine TSI 6 bak (20% bijtelling) waarde 28.900 voor bijtelling.
Zit naast de Highline ook nog premium pakket in met navigatie en wat andere extra's.
In Mei is deze 4 jaar heb nog niet officieel gehoord dat ik een nieuwe mag uitzoeken maar denk dat als ik het vraag dat ze zullen zeggen zoek maar uit (staat nu net 70.000 km op teller) maar hoop niet dat ze zeggen we verlengen nog even jaartje voor je gezien de km stand.

Collega heeft de Golf GTE maar die vind ik te klein, hebben zoontje van bijna 4 en ook is de vrouw in verwachting van onze 2e (over 6 maanden uitgerekend) dus moeten beetje ruimte hebben.
Nu had ik vorig jaar al de Skoda met 14% in het oog maar die is dus niet meer leverbaar met 14% en ik weiger om dezelfde auto als 6 andere collega's te gaan rijden maar dan voor 20%. |:(

Had gehoopt dat er een Golf GTE als Variant uitvoering zou komen maar hoorde 2 weken geleden van de dealer dat deze uiteindelijk in Nederland er niet gaat komen. :(

Alternatief zou zijn de Passat maar hoor dat deze als GTE rond de 55 tot 60.000 zou gaan kosten qua aanschaf, leasebudget is 650 euro ex brandstof waarbij ik bij een hogere leaseprijs bij zou kunnen betalen. Dus een auto met 14 of 7% zou in de lease wat meer mogen kosten omdat het netto dan voordeliger is.

Ik wil het liefste wat meer gaan besparen, zit ook wel te twijfelen om gewoon weer een Golf Variant te nemen maar stel dat ik met een 7% auto uiteindelijk 150 euro per maand netto bespaar, dan is het wel voor mij een reden om concessies te doen, (over 4 jaar is dat ruim 7.000 euro).

Woon werkverkeer is niks, auto is niet eens warm als ik op werk aankom, reken op km of 8 a 9.
Soms ga ik naar klanten of naar projecten in Randstad zit echt maar 5 of 6 keer per jaar echt langer dan 2 uur in de auto onderweg naar klant of relatie.
Verder zijn we afgelopen 2 jaar met auto naar Frankrijk geweest (heb wel EU tankkaart) dus zeker met een 2e kind is die ruimte handig.
Nu zie ik in de 14 of 7% categorie feitelijk maar een beperkt aantal keuzes voorbij komen, ik ben zelf altijd privé een liefhebber geweest van Japanse auto’s (Zelf jaren Mazda gereden en Toyota).
Maar sta altijd open voor wat anders, wil niet meer gaan betalen liefste dus wat besparen, iemand tips?
Toyota Auris TS Hybrid??

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Dat is wat de dealer (VW Lexpoint in Hoofddorp) zei.

Opzich zou het kunnen de Volvo zit ook in die range.
Mercedes ook naar gekeken... kan een keer laten berekenen wat het zou kosten als het zou mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 07-10 14:28
GB2 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:23:
lang verhaal
In 14% is niet veel meer beschikbaar.
De grootste auto's in die categorie zijn denk ik Renaul Clio Estate, Citroen C4 Cactus of Toyota Auris TS.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Meekoh schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:33:
[...]

De grootste auto's in die categorie zijn denk ik Renaul Clio Estate, Citroen C4 Cactus of Toyota Auris TS.
Die rare cactus zie ik de laatste tijd veel, ik dacht al: zoiets koopt toch geen mens? De 14% leaser wel! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@GB: kun je je leasebudget niet uit laten betalen? Koop je een tweedehands station en ga je km's declareren. Denk dat dat nog de goedkoopste optie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:10

Hoogie2004

Whohooooo

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:34:
[...]
Die rare cactus zie ik de laatste tijd veel, ik dacht al: zoiets koopt toch geen mens? De 14% leaser wel! :o
En in de juiste kleur is het nog best een leuk bakkie.

Maar er zijn ook spuuglelijke combi's qua kleuren :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

The Eagle schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:38:
@GB: kun je je leasebudget niet uit laten betalen? Koop je een tweedehands station en ga je km's declareren. Denk dat dat nog de goedkoopste optie is :)
Ik zie dit vaker voorbij komen. Hoe kan dit goedkoper zijn? Je hebt geen tankkosten en rijd een nieuwe auto. Of je moet het voorlief nemen een oude wagen te kopen en hopen dat onderhoud enz meevalt. Afschrijving, belasting en verzekering nog niet eens meegeteld.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

leasebudget uit laten betalen is geen mogelijkheid mijn functie is samen met nog 1 collega anders dan de rest van het bedrijf maar het is of niet prive willen rijden en dan krijg je een bus, caddy of gelijkwaardig grijs kenteken. Als je ook prive wil rijden een auto, hierbij wel vermelding dat ik soms ook waardevolle goederen vervoer en daarom ook een GPS in de auto zit (wordt na aflevering door de dealer ingebouwd) waarmee men kan zien waar de auto is tenzij deze op prive stand staat dan kan alleen de wagenpark beheerder dit zien.

[ Voor 12% gewijzigd door GB2 op 05-02-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
JB schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:41:
[...]

Ik zie dit vaker voorbij komen. Hoe kan dit goedkoper zijn? Je hebt geen tankkosten en rijd een nieuwe auto. Of je moet het voorlief nemen een oude wagen te kopen en hopen dat onderhoud enz meevalt. Afschrijving, belasting en verzekering nog niet eens meegeteld.
Zo een gekke gedachte is het toch niet dat een auto van 3-4 jaar oud (kop eraf qua afschrijving) goedkoper is als een gloednieuwe auto? Bijtelling vervalt en je krijgt een reiskostenvergoeding (19 ct is belastingvrij, maar zeker niet het max).

Interessante auto's met 14% bijtelling zijn imo de de Lexus CT200h, Peugeot 308 Hatchback, Toyota Auris TS en de C4 Cactus.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 05-02-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Deveon schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:46:
[...]

Zo een gekke gedachte is het toch niet dat een auto van 3-4 jaar oud (kop eraf qua afschrijving) goedkoper is als een gloednieuwe auto? Bijtelling vervalt en je krijgt een reiskostenvergoeding (19 ct is belastingvrij, maar zeker niet het max).
plus risico, stel en dat hoeft niet eens jou schuld te zijn iemand komt van links ff met 50 km/pu naar binnen of achterop dan moet je dit prive ook allemaal regelen.

Ook een keer meegemaakt met de huidige Golf Variant, paar maanden geleden moter management storing, ik bel leasemaatschappij, binnen 2 uur vervangende auto (was op zondag ochtend) woensdag kon ik mijn auto weer ophalen, ga dat even regelen op een zondag.
Dat wordt vaak vergeten dat deze service, hoewel ik het geen 'service' vind maar meer een dienst ook wordt afgenomen en daar betaal je ook voor.
[...]

Interessante auto's met 14% bijtelling zijn imo de de Lexus CT200h, Peugeot 308 Hatchback, Toyota Auris TS en de C4 Cactus.
C4 Cactus, ik vind het hem er niet uitzien maar zal bij een dealer maar eens gaan kijken, ooit een tijdje als voorloop auto een Peugot gereden en volgens mij zijn die franse bakken zo gek nog niet.

[ Voor 19% gewijzigd door GB2 op 05-02-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
GB2 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:49:
[...]

plus risico, stel en dat hoeft niet eens jou schuld te zijn iemand komt van links ff met 50 km/pu naar binnen of achterop dan moet je dit prive ook allemaal regelen.

Ook een keer meegemaakt met de huidige Golf Variant, paar maanden geleden moter management storing, ik bel leasemaatschappij, binnen 2 uur vervangende auto (was op zondag ochtend) woensdag kon ik mijn auto weer ophalen, ga dat even regelen op een zondag.
Dat wordt vaak vergeten dat deze service, hoewel ik het geen 'service' vind maar meer een dienst ook wordt afgenomen en daar betaal je ook voor.
Ik kan over een uur een Golf ophalen voor 60 euro per dag (ook zondag geopend). Taxi erheen kost een paar tientjes. De trein nog veel minder. Overigens hebben nieuwe auto's dit vaak standaard wanneer die dealer onderhouden is.

Daarnaast zijn er ook initiatieven zoals Routemobiel of ANWB wegenwacht.
[...]

C4 Cactus, ik vind het hem er niet uitzien maar zal bij een dealer maar eens gaan kijken, ooit een tijdje als voorloop auto een Peugot gereden en volgens mij zijn die franse bakken zo gek nog niet.
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Ik vind zelf de Cactus wel een leuke auto, maar weet niet of het op mijn lijstje zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Staat ie ook nog niet maar kunnen wel even bekijken of het wat is.
Op autoweek staan 37 fotos en maar 10 van de binnenkant... Krijg er niet meteen een goed gevoel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Wat is daar goedkoper aan dan? Je moet toch een auto kopen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
[...]

Ik kan mijn leasevergoeding enkel inclusief brandstofvergoeding laten uitbetalen en krijg dan geen reiskostenvergoeding. Zou ik met een Ford Ka nog niet redden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
GB2 rijdt niet zoveel, 70.000 in 4 jaar. Laat die kilometers half/half verdeeld zijn tussen zakelijk en prive, dan zijn het er jaarlijks 8750 zakelijk en 8750 prive.

Stel dat de werkgever ervoor open staat om budgetneutraal een reiskostenvergoeding te betalen. Een Golf 1.2TSI Highline incl brandstof en BTW-correctie zal een leaseprijs van ~800 per maand hebben. Dan kan GB2 zo'n 470 euro netto per maand bijschrijven (~140 netto-vergoeding voor zakelijke ritten a 19 ct/km en ~660 bruto restant mobiliteitsbudget met een marginale belastingdruk van ongeveer 50%).
Daarnaast bespaart hij de bijtelling, netto ook 240 euro in deze berekening.

Voor 700 euro per maand kun je best een aardige auto rijden. Als je het niet erg vind om tweedehands te rijden, is een V70 misschien wel haalbaar. Past wel een gezin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja dat rijden zal allemaal wel, maar je moet de auto ook aanschaffen... Heb dat geld liever op de spaarrekening staan icm een leasebak.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Aanschaf van een auto is geen kostenpost, de afschrijving en rentelast zijn dat wel (en zullen inderdaad uit de 700 euro moeten komen).

Natuurlijk heeft de aanschaf van een auto wel effect op de liquiditeit. Afhankelijk van je vermogen komt dat tot uiting in de rente (rente van een spaarrekening vs rente op een autolening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
JB schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:07:
[...]

Wat is daar goedkoper aan dan? Je moet toch een auto kopen?
Bij een lease auto moeten die kosten ook gewoon betaald worden hoor... Dat het allemaal indirect gaat betekent niet dat het niet betaald hoeft te worden.
JB schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:19:
Ja dat rijden zal allemaal wel, maar je moet de auto ook aanschaffen... Heb dat geld liever op de spaarrekening staan icm een leasebak.
Ja, want de huidige rente wil je natuurlijk niet mis lopen ;)
Makkelijk schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:17:
[...]

Ik kan mijn leasevergoeding enkel inclusief brandstofvergoeding laten uitbetalen en krijg dan geen reiskostenvergoeding. Zou ik met een Ford Ka nog niet redden :)
Als je leasebudget uit laat betalen dan is het toch een reiskostenvergoeding..?

[ Voor 49% gewijzigd door Deveon op 05-02-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Deveon schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:31:
Als je leasebudget uit laat betalen dan is het toch een reiskostenvergoeding..?
Precies. Dus niet per km, en dat was waarop ik reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Toch nog even terugkomen op sie MRB wijzigingen. Wij zitten dus niet vast aan een leasemaatschappij, maar gaan voor de goedkoopste aanbieder.

Ik heb leasmij gebeld over de verhoging van de MRB. Ze geven aan dat ik voor een C350e moet rekenen op zo'n 90,- pm extra wanneer de vrijstelling zou vervallen.

Ze gaf aan dat dit echter nog niet definitief is, en van de 50% regeling wist ze ook niks?
Dit geldt dan evt voor alle nu 7% auto's? Dus ook de V60 PHEV's, Outlanders en Ampera's krijgen hier volgend jaar mee te maken? En als je leasebudget dus al opgevuld of zelfs overschreden was, dan wordt dit doorberekend aan de berijder als een vehoging van de eigen bijdrage?

Vervolgvraag: is dat dan wel of niet aftrekbaar? Want een een eigen bijdrage voor een duurdere auto is niet aftrekbaar (niet weer die discussie oprakelen; dit is echt zo). Maar nu weet ik dus niet of dit aan mij verrekend gaat worden omdat het voorstel nu nog niet definitief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Je werkgever of fleetmanager moet al die vragen beantwoorden - niet de leasemaatschappij. Die belasten het namelijk gewoon door. Het is aan de werkgever wat ze daar vervolgens mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt. een tijd terug betaalde je nog geen MRB voor een Megane 14% en daarna wel.
Collega's die de auto voor die tijd al reden bleven bij ons het lage maandbedrag betalen.
En collega's die de auto daarna besteld hadden kregen wel de MRB verrekend in het lease bedrag.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
DarkSide schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:56:
Klopt. een tijd terug betaalde je nog geen MRB voor een Megane 14% en daarna wel.
Collega's die de auto voor die tijd al reden bleven bij ons het lage maandbedrag betalen.
En collega's die de auto daarna besteld hadden kregen wel de MRB verrekend in het lease bedrag.
Ik had een megane zonder mrb, en dit werd aangepast nadat de mrb definitief was.
Kregen een brief van de leasemij over de verhoging.
Hangt dus af van je specifieke situatie.

passat gte is trouwens nu geopend voor voorinschrijving.
Vraag me alleen af waar je je op vastlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 18:35

KabalA!

[ No-Life ]

DarkChylde schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:48:
[...]

Ik had een megane zonder mrb, en dit werd aangepast nadat de mrb definitief was.
Kregen een brief van de leasemij over de verhoging.
Hangt dus af van je specifieke situatie.

passat gte is trouwens nu geopend voor voorinschrijving.
Vraag me alleen af waar je je op vastlegt.
Was van de week bij een dealer en die vertelde me dat je hem inderdaad uit de folder kan bestellen. Besteld is besteld, je zit er dan gewoon aan vast...

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
readytoflow schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:44:
En als je leasebudget dus al opgevuld of zelfs overschreden was, dan wordt dit doorberekend aan de berijder als een vehoging van de eigen bijdrage?
Bij het bedrijf waar ik werk iig wel. Ik kreeg vorig jaar gewoon netjes een mailtje van PZ dat vanaf begin 2014 er MRB werd geheven over de auto waar ik in reed, en dat deze kosten worden doorbelast naar de berijder. Er stond ergens in het leasecontract een stuk over dat extra bijkomende kosten worden doorberekend, dus ik heb er verder niet moeilijk over gedaan, maar grote kans dat dit word doorberekend naar de berijders.

Ik rijd sinds 2 maanden in een nieuwe auto en heb er op gelet dat dit geen MRB-vrije auto is (zoals de Outlander, GTE etc) want dan zit ik over een paar jaar weer in hetzelfde schuitje.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Makkelijk schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:17:
[...]

Het verschil tussen mijn lease auto en toen ik het leasebudget uit liet betalen is zo'n 800 euro netto. Als ik niet zoveel zakelijke KM hoef te rijden kan ik hier toch een aardige auto rijden. Zeker als deze niet nieuw hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
KabalA! schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:38:
[...]

Was van de week bij een dealer en die vertelde me dat je hem inderdaad uit de folder kan bestellen. Besteld is besteld, je zit er dan gewoon aan vast...
wow, zonder prijs? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:45
Meekoh schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:33:
[...]

Komt nog een nieuwe bij, de Volvo XC90 ;)

Cataloguswaarde is dan weer een ander verhaal daarbij :X

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Zojuist deze link in de email van VW (Passat GTE):

http://www.volkswagen.nl/...id=1er+s+EPTBfwB0+0yLycCg

Je mag dus een productieplaats gaan reserveren zodat je kunt rijden...
Fijn die gebakken lucht |:(
Dan neem ik aan dat de dealer nu wel definitief kan vertellen wat hij gaat kosten. Anders kan iedereen wel een productieplaats reserveren en niemand weet of hij dan in het budget past :? Dan zie ik een flinke administratieve last voor PON aankomen.

Zo te zien komt hij alleen als GTE versie en niet zoals iemand hier riep in in twee andere trims.

[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 06-02-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
BeefHazard schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:08:
[...]

Een PHEV met 14% bijtelling :/

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:45
Niet geheel verwonderlijk als je ziet wat een enorme bak het is :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

Maar 75K joh :+

In mijn zoektocht naar de opvolger van mn Megane nog steeds rustig aan het rondkijken. Ik zie trouwens weinig Mazda 3's rijden, wel een paar 6's. Die zijn wel gaaf maar boven mn budget.

Hier niemand die een Mazda3 in de lease heeft?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
BeefHazard schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:33:
Niet geheel verwonderlijk als je ziet wat een enorme bak het is :p
inderdaad :P

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Een leuke uitvoering van een XC90 zal waarschijnlijk op een goede ton zitten. Telt 'ie toch gewoon 15k per jaar bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 18:35

KabalA!

[ No-Life ]

Zie reactie van thefox154, ja dus :P

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thefox154 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:31:

Dan neem ik aan dat de dealer nu wel definitief kan vertellen wat hij gaat kosten. Anders kan iedereen wel een productieplaats reserveren en niemand weet of hij dan in het budget past :? Dan zie ik een flinke administratieve last voor PON aankomen.
Ik snap deze opmerking niet. Het is de leasemaatschappij die de order plaatst en de leasemaatschappij die de prijs bepaald. En jouw baas bepaalt vervolgens of de auto wel of niet in je budget past. En de baas zal geen pootje zetten zonder dat hij dat weet. En de leasemij bestelt niet zonder het pootje. Dus als hij besteld wordt, dan past hij klaarblijkelijk in je budget.

Voor PON komt er geen administratieve last. Besteld is immers besteld, zo geven ze duidelijk aan.

En qua budget: als je nu een Passat highline kan leasen, dan zal de GTE ook wel in je budget passen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-02-2015 14:17 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
thefox154 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:31:
Anders kan iedereen wel een productieplaats reserveren en niemand weet of hij dan in het budget past :? Dan zie ik een flinke administratieve last voor PON aankomen.
Niet iedere koper heeft doet dit volgens een bepaald budget. Sommige gaan puur voor de bijtelling. Of die nou 50k of 60k kost maakt niet uit. Ook kan je er wel een beetje vanuit gaan dat de Passat GTE lager geprijsd wordt als de Merc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 12:04
Dus als ik nu een GTE bestel komt er volgend jaar MRB bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

GrooV schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:00:
Dus als ik nu een GTE bestel komt er volgend jaar MRB bij?
Als jij nu bestelt, dan spreekt jouw baas een bedrag af met de leasemij. Daar voel jij niets van.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:00:
[...]

Als jij nu bestelt, dan spreekt jouw baas een bedrag af met de leasemij. Daar voel jij niets van.
Dat is niet gezegd hoor, lees even de laatste pagina's door, het hangt van de afspraken af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Makkelijk schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:17:
[...]

Dat is niet gezegd hoor, lees even de laatste pagina's door, het hangt van de afspraken af...
Deze discussie hebben we 1,5 jaar terug ook gevoerd. Het hangt er vanaf wat er in je arbeidscontract staat. Als daar staat dat de werkgever de auto ter beschikking stelt en de daarbij horende lasten draagt, dan maakt het voor jou niet uit of die auto tussentijds 100 euro goedkoper wordt of 500 per maand duurder. Kosten voor werkgever.

Verder is het bij bestellen al lang bekend dat die MRB er wel of niet bij komt, dus een beetje leasemaatschappij berekent dat alvast in het leasebedrag door voor de komende jaren. En anders vraag je zelf toch de leasemaatschappij daar rekening mee te houden in hun offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Sorry, ik bedoelde niet de laatste pagina's hier maar dit topic: Leaseauto met onvrijwillige eigen bijdrage inleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Deveon schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:55:
[...]

Niet iedere koper heeft doet dit volgens een bepaald budget. Sommige gaan puur voor de bijtelling. Of die nou 50k of 60k kost maakt niet uit. Ook kan je er wel een beetje vanuit gaan dat de Passat GTE lager geprijsd wordt als de Merc.
Ook als je hem als ondernemer koopt wil je toch graag weten wat het ding kost...... Of bestel jij altijd maar alles en wacht je wel af wat ze in rekening gaan brengen. Dan wil ik graag je firma naam en wil ik wel wat spullen leveren >:)

Ook als je puur voor bijtelling gaat is er iemand (leasem, zzp-er, werkgever,etc) geïnteresseerd in de prijs van het ding. Meeste leaserijders in NL hebben nou eenmaal een budget, en soms een eigen bijdrage. Veel werkgevers wijken er ook niet meer als x procent vanaf.

Ik hoop wel voor ze dat hij aangekleed lager geprijst is als de Merc anders gaan ze het erg druk krijgen bij onze vrienden van MB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:16:
[...]

Ik snap deze opmerking niet. Het is de leasemaatschappij die de order plaatst en de leasemaatschappij die de prijs bepaald. En jouw baas bepaalt vervolgens of de auto wel of niet in je budget past. En de baas zal geen pootje zetten zonder dat hij dat weet. En de leasemij bestelt niet zonder het pootje. Dus als hij besteld wordt, dan past hij klaarblijkelijk in je budget.

Voor PON komt er geen administratieve last. Besteld is immers besteld, zo geven ze duidelijk aan.

En qua budget: als je nu een Passat highline kan leasen, dan zal de GTE ook wel in je budget passen ;)
Ja daarom snap ik PON niet. Je kunt NU een fabriek plaats reserveren.
Hoe ga je dat doen dan??????????? Of ze reserveren dus zonder definitieve order. Of het klinkt heel leuk en heel leaserijdend NL kan niet mee doen zolang er geen prijzen bij staan en alle plaatsen gaan naar zelfstandigen die de auto aanschaffen en dus niet bovengenoemd straatje te hoeven doorlopen. Want zoals je zelf stelt zonder prijs, geen order van een leasem.

Ik ga er vanuit dat PON niet het overgrote deel van hun klanten links laat liggen en er dus een escape is ingebouwd. Succes met de administratie dan bij zo'n populaire auto waarvan mensen niet weten of ze hem kunnen/willen/mogen financieren/leasen. Ze hebben steeds geroepen dat de prijzen pas in juni komen. Maar ja er zal een deze dagen vast een Tweaker bij de dealer staan dus dan weten wij ook hoe het exact zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je kan toch op je klompen aanvoelen wat het ding gaat kosten. Ik vermoed dat hij ongeveer 1200 excl brandstof voorschot zal gaan kosten bij 3 jr 45k km. Vergelijkbaar met de V60.

Leasemaatschappijen kopen sowieso en zetten m op voorraad. Prijsbepaling komt later wel en ze gaan toch wel weg omdat er nu eenmaal een lage bijtelling aanvast zit. En wat ik al zei: als een gewone goed aangeklede passat in je budget past, dan past deze ook. En kan je dus zonder prijs gewoon reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
thefox154 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:52:
[...]

Ook als je hem als ondernemer koopt wil je toch graag weten wat het ding kost...... Of bestel jij altijd maar alles en wacht je wel af wat ze in rekening gaan brengen. Dan wil ik graag je firma naam en wil ik wel wat spullen leveren >:)

Ook als je puur voor bijtelling gaat is er iemand (leasem, zzp-er, werkgever,etc) geïnteresseerd in de prijs van het ding. Meeste leaserijders in NL hebben nou eenmaal een budget, en soms een eigen bijdrage. Veel werkgevers wijken er ook niet meer als x procent vanaf.

Ik hoop wel voor ze dat hij aangekleed lager geprijst is als de Merc anders gaan ze het erg druk krijgen bij onze vrienden van MB :P
Tuurlijk, maar een schatting is niet zo moeilijk te maken. Aangezien de Volvo en Merc rond de 60k over de toonbank gaan en de Golf GTE voor 36k vermoed ik dat de Passat GTE net onder de 50k gaat blijven (Golf 1.4 TSI en Passat 1.4 TSI schelen 10-12k). Als je de Golf je te klein is en de Merc/Volvo te duur dan is het niet zo raar om te reserveren toch? Vergelijkbare auto's zullen in bijtelling vele male duurder zijn en je wilt de auto wel voor 2016 op kenteken hebben staan.

Het is echt niet zo dat PON opeens 60k gaat vragen voor de Passat GTE. Dan kunnen ze net zo goed het model niet leveren in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Daar ben ik het niet mee eens. als ik het budget had voor een V60 PHEV dan zou ik hem nog links laten liggen vanwege de ruimte.
De Passat GTE komt dan wel in de aanmerking. Persoonlijk verwacht ik dat de passat toch iets van 54k gaat doen en 60k leuk aangekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Snap eerlijk gezegd niet waarom PON zo infantiel doet met het niet doorgeven van de prijs en het pre-orderen. Het is niet bepaald een exclusieve auto die de rijken der aarde blind zal kopen. Het is en blijft een Passat. Doe normaal en geef gelijk de prijs.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
[...]

Ja of een Cayenne of een S500...zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Van de week dealer even gesproken. Die gaf aan dat de Octavia in prijs gedaald was. Heeft een nieuwe offerte gemaakt. Meteen nieuwe offertes bij de leasemij opgevraagd en guess what? Ding kost ineens 25 euro minder per maand *O*
Betekent voor mij dat ik misschien nog 15 euro eigen bijdrage ga hebben, en mijn huisdealer hem sowieso mag leveren :)
Van de week even rondmaken denk ik. Wel nog ff kijken of ik ergens kan zien hoe een verwarmde voorruit er uit ziet. Kon nog wel eens interessant zijn om dat er ook bij te nemen - als ik me er niet aan ga ergeren.

Overigens kwam een van de leasemij's er mee dat ik ook een Ambition. Businessline kon nemen met een pack, die zou goedkoper zijn. Vast wel, maar dan mis ik ook de Canton set en nog wat leuke goodies die ik wil hebben. En daar heb ik niet om gevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 05-10 12:20
Zojuist 30km met de caravan achter de Golf GTE gereden.

Mijn verwachting was dat de elektro motoren zouden uitschakelen, aangezien alle andere hybride's normaliter geen 'last' mogen trekken.
Dit bleek echter niet zo te zijn, de auto rijdt gewoon op elektra!

En dan merk je pas stiekem pas echt hoe lekker het bulk aan vermogen in de GTE!
Zelfs met caravan rijdt hij heerlijk soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24

Guldan

Thee-Nerd

Gister even bij wat dealers langs geweest. Ook nog de a3 etron bekeken, die was qua ruimte verrassend groot.Helemaal voor zo'n klein model auto. Wel een race monster.

De Ford C max was helaas nog niet te bezichtigen. verwachting van de dealer was dat hij er over 2 week was.

De outlander ook in het echt gezien. Prima auto. Super groot en luxe genoeg.Tot nu toe zeker een kanshebber!

De octavia ook gezien. Hij is inderdaad ruimer dan de focus. Hoeveel ik persoonlijk het interieur goedkoper vond zien/voelen dan de focus. Vind het interieur van de superb beter eruit zien maar die is best wel duur voor mij.

Het word tijd voor mij om eens alles samen in een excel bestandje te stoppen. Dat vergelijkt ook gemakkelijker. Gelukkig heb ik ook nog wel even voordat ik moet kiezen. Dan wordt het tijd om eens wat te gaan rijden met de kanshebbers.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Guldan schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:37:
De octavia ook gezien. Hij is inderdaad ruimer dan de focus. Hoeveel ik persoonlijk het interieur goedkoper vond zien/voelen dan de focus. Vind het interieur van de superb beter eruit zien maar die is best wel duur voor mij.
Nieuwe superb wordt over een paar weken gepresenteerd.
Dus misschien uitloop acties op de oude of (hopelijk) komt de nieuwe met een hybride aandrijflijn (GTE)
Pagina: 1 ... 20 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.