Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.745 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Vandaag is mijn 308 SW GT-line besteld. Geschatte levertijd ongeveer 12 weken dus het aftellen kan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

The Eagle schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:22:
Van de week dealer even gesproken. Die gaf aan dat de Octavia in prijs gedaald was. Heeft een nieuwe offerte gemaakt. Meteen nieuwe offertes bij de leasemij opgevraagd en guess what? Ding kost ineens 25 euro minder per maand *O*
Betekent voor mij dat ik misschien nog 15 euro eigen bijdrage ga hebben, en mijn huisdealer hem sowieso mag leveren :)
Van de week even rondmaken denk ik. Wel nog ff kijken of ik ergens kan zien hoe een verwarmde voorruit er uit ziet. Kon nog wel eens interessant zijn om dat er ook bij te nemen - als ik me er niet aan ga ergeren.

Overigens kwam een van de leasemij's er mee dat ik ook een Ambition. Businessline kon nemen met een pack, die zou goedkoper zijn. Vast wel, maar dan mis ik ook de Canton set en nog wat leuke goodies die ik wil hebben. En daar heb ik niet om gevraagd ;)
Ik las dat er ook een RS+ versie komt, je hebt een kans gemist!!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eerder jij je kans gemist dan. Mijn bestelling is de deur nog niet uit namelijk ;)

Maar zonder dollen: die RS+ zal ongetwijfeld een 25%er worden. Das leuk als ik jouw budget had, maar dat heb ik niet. En een RS- is het nu onderhand al, dua daar hoef ik het ook niet voor te doen :P

Verwarmder voorruit is overigens een optie van 200 euro. En steenslaggevoelig, dus ws vrij prijzige optie. Wat zou een achteruitrijcamera kosten, if leverbaar? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:24:
Eerder jij je kans gemist dan. Mijn bestelling is de deur nog niet uit namelijk ;)

Maar zonder dollen: die RS+ zal ongetwijfeld een 25%er worden. Das leuk als ik jouw budget had, maar dat heb ik niet. En een RS- is het nu onderhand al, dua daar hoef ik het ook niet voor te doen :P

Verwarmder voorruit is overigens een optie van 200 euro. En steenslaggevoelig, dus ws vrij prijzige optie. Wat zou een achteruitrijcamera kosten, if leverbaar? :P
Aangaande die achteruitrijd camera: 't Is dat ik 't ding standaard geleverd heb gekregen op m'n Highline Golf met een Discover Pro pakket (tegenwoordig al weer standaard op de normale Highline, geloof ik), maar écht veel meerwaarde heeft 't ding voor mij niet.

Beeldkwaliteit is in 't donker overigens ook nog érg goed, maar ik ben gewend om achteruit te rijden middels 100% gebruik te maken van m'n buitenspiegels (heb m'n GROTE rijbewijzen ook :) ).

Voor mij is 't een leuke gimmick, maar ook écht niet meer dan dat. Enige waar ik de camera wel ooit voor gebruik is om te kijken hoever ik uiterst kán gaan om de minimale afstand te bepalen welke ik nodig heb om m'n kofferklep te kunnen openen (iets wat ik middels m'n buitenspiegels ook wel kan, overigens).

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 09-02-2015 21:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb ook totaal geen issues met achteruit steken. Heck, ik kan slechter vooruit dan achteruit inparkeren. Maar bij ons in de straat zijn de parkeervlakken redelijk krap, op de zaak soms nog krapper. En met parkeersensoren rondom is het toch wel handig om gewoon te kunnen zien waar je heen gaat.
Had een paar jaar geleden in de US zon ding en dat was best handig.

Maar vraag me idd wel af of het de meerwaarde heeft die het kost.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb geen enkele moeite zonder camera('s), het is even wennen door de langere wielbasis maar dat gaat vrij snel. Ik zou die 200 euro wel beter besteden (er zijn zat opties te krijgen op dat ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Was je aan het winkelen?
Toevallig vanmiddag een zwarte RS combi gezien bij Alexandrium...

Net mijn offerte voorgelegd aan onze directie. Had 'm al telefonisch doorgenomen.
Mochten we een goede maatschappij vinden dan doe ik medio mei/juni graag een wedstrijdje tegen de RS :9

Als alles goed gaat wordt het deze:
C350e PIH Lease Edition
Tenorietgrijs metallic
Avant-garde buiten
Exclusive binnen.

Extra's:
Rijassistentie plus (met distronic)
Comand Online ipv Audio 20
Burmester Speakers
Easy Pack (voor de kofferbak)
Head-up Display
Warmtewerende donkere achterruiten
En hopelijk lukt het om de lederen exclusive bekleding (beige/espresso) erin te krijgen binnen mijn budget.

En als het niet helemaal uitkomt wordt het dezelfde denk, maar dan met minder opties...We zien wel. Ik hoop dat het door gaat. Het lijkt me een ontzettend gave auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Neen, ik was in Nieuwegein vandaag, maar goed om te weten dat er nog wel meer RS'en rondrijden, ik ben tot noch toe alleen een Duitse en een Belg tegengekomen, en een keertje (voor ik hem zelf had) een MK2 vRS.

Er schijnen er toch wel een dozijn of twee rond te rijden in NL volgens de dealer.

Tegen de nieuwe Merc C350 ga ik het dik afleggen natuurlijk, maar ik vind het vrij logisch dat ik nog flink wat auto's boven me moet dulden, en helemaal niet erg - je moet altijd wat te dromen overhouden, al zou ik voor dat bedrag eerder bij een 3-letterige firma shoppen :P.

Van wat ik kan vinden doet dat ding (de C350) 500 newtonmeter en 6,5 naar de honderd, ondanks het extra gewicht (die hybride onzin is natuurlijk ook gewoon een dikke wassen neus voor de bijtelling). Ik kan de RS ook wel zover krijgen, maar op de voorwielen krijg je zoiets niet weg (en dat relatief lage leeggewicht helpt ook niet echt).

Tot noch toe ging het allemaal vrij gelijk op in dit topic, en die paar mensen die naar de honderd een paar tiende op mij hebben trek ik er in de tussensprint op de snelweg wel uit, dus we hebben zodra jij je levering hebt een nieuwe winnaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:45:
Neen, ik was in Nieuwegein vandaag, maar goed om te weten dat er nog wel meer RS'en rondrijden, ik ben tot noch toe alleen een Duitse en een Belg tegengekomen, en een keertje (voor ik hem zelf had) een MK2 vRS.

Er schijnen er toch wel een dozijn of twee rond te rijden in NL volgens de dealer.

Tegen de nieuwe Merc C350 ga ik het dik afleggen natuurlijk, maar ik vind het vrij logisch dat ik nog flink wat auto's boven me moet dulden, en helemaal niet erg - je moet altijd wat te dromen overhouden, al zou ik voor dat bedrag eerder bij een 3-letterige firma shoppen :P.

Van wat ik kan vinden doet dat ding (de C350) 500 newtonmeter en 6,5 naar de honderd, ondanks het extra gewicht (die hybride onzin is natuurlijk ook gewoon een dikke wassen neus voor de bijtelling). Ik kan de RS ook wel zover krijgen, maar op de voorwielen krijg je zoiets niet weg (en dat relatief lage leeggewicht helpt ook niet echt).

Tot noch toe ging het allemaal vrij gelijk op in dit topic, en die paar mensen die naar de honderd een paar tiende op mij hebben trek ik er in de tussensprint op de snelweg wel uit, dus we hebben zodra jij je levering hebt een nieuwe winnaar :P.
AMG ??

Da's ook gewoon MB, hoor :P

ABT is dan weer wél voor/van VW >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-02-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:49:
[...]

AMG ??

Da's ook gewoon MB, hoor :P

ABT is dan weer wél voor/van VW >:)
Ik bewonder de techiek van Mercedes wel, maar ik identificeer me gewoon niet zo met het merk.
ABT is leuk om leasewagens op te peppen (en ik zou het ook doen als de LM daar niet moeilijk over zou doen) maar ik krijg bij VW nou niet gelijk het idee dat ik daar moet shoppen voor een echte sportwagen (in ieder geval niet bij het moederconcern).

BMW's kernwaarden eroderen steeds verder, maar sommige zaken zijn nog in stand gebleven. Mijn ideale daily driver is nog steeds een M5 Touring (of de M550d dan toch) en ik zie daar niet snel verandering in komen (in ieder geval niet totdat ik meer dan genoeg verdien om zo'n ding ook echt te kunnen bekostigen :+).

Seat is leuk maar vind ik eigenlijk gewoon niet zo mooi en Franse/Oosterse auto's vind ik al helemaal niks, al zou ik wel weer tekenen voor een Toyota Tundra in full-option.

Als ik toch eens veel geld had, zou ik het een stuk moeilijker hebben met kiezen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:45:
...

Ach zo'n racemonster ben ik niet (meer). Wel geinig om te zeggen dat ie in 6,2 (scheelt toch weer 0,3 he... :+ ) naar de honderd kan maar meer ook niet.
Gaat mij er meer om dat ik nu deze C350 voor 300,- per maand rij (vanwege de eigen bijdrage) en dat ik in oktober naar een vele malen minder luxe C220 diesel zat te kijken die me bijna 450,- per maand zou kosten. Lang leve de bijtellingskronkel!

En tja...op een te kleine i3 of een te kleine (of was ie nou vooral te duur...?) i8 na gaat me dat bij BMW niet lukken.

De enige concurrenten bij toestemming van een PHEV waren de Outlander en de V60.
Die eerste miste een aantal essentiële opties en de V60 is nog duurder.

Mercedes heeft mij overigens altijd al wel getrokken als automerk. Lekker lui en luxe rijden. Zo is de S350 altijd al 'mijn daily driver geweest'.

En als je mij exact 1 jaar geleden had gezegd dat ik een Mercedes van bijna 70.000 (! :o !)euro zou bestellen, had ik je heel hard uitgelachen en voor gek verklaard. De door mij gehate bijtellingsregelingen lachen mij nu ineens toe...
Ik schaam me gewoon bijna (en da's geen grapje) over hoe een dure auto ik ga rijden. Maar als ik het nu niet probeer (is nog niet rond he), gaat het misschien nooit meer gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door readytoflow op 09-02-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

En gelijk heb je, het zal een heerlijk comfortabele auto zijn denk ik, en je leeft maar één keer d:)b.

Om sportief te zijn wil ik haar er nog wel eens 'neffen' zetten hoor, maar mijn zoektocht naar een veilige, toegestane en vooral betaalbare locatie daartoe is een beetje gestrand ("you can only pick two...").

Tot nu toe is mijn benchmark een Tesla 85 (de non-p versie). Die kon ik nog redelijk bijhouden op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

The Eagle schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:42:
Ik heb ook totaal geen issues met achteruit steken. Heck, ik kan slechter vooruit dan achteruit inparkeren. Maar bij ons in de straat zijn de parkeervlakken redelijk krap, op de zaak soms nog krapper. En met parkeersensoren rondom is het toch wel handig om gewoon te kunnen zien waar je heen gaat.
Had een paar jaar geleden in de US zon ding en dat was best handig.

Maar vraag me idd wel af of het de meerwaarde heeft die het kost.
Ik dacht eerst ook dat een cam beetje bullshit was, heb er 1 op mijn CT200h en het is verdomd handig. Ook in 30 zones parkeren in de zomer. Je verbaast je nog hoevaak er een peuter op het hoekje van je auto staat te wachten om erlangs te fietsen :') (om maar even een voorbeeld te noemen).

Verder is parkeren zeer prettig omdat je hem gemakkelijk recht in het vak zet terwijl je ook nog kan zien wat er voor je gebeurd :)
Voor 200 euro zou ik hem dus zeker bestellen, al is het om het gadget gehalte :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Tegenwoordig heb je ook van die camera's die opzij kijken aan weerszijden van de voorbumper. Dat lijkt me fijn als je op een uitrit buiten de bebouwde kom komt (vooral als het erf een heg of muur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

readytoflow schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:02:
[...]

Ach zo'n racemonster ben ik niet (meer). Wel geinig om te zeggen dat ie in 6,2 (scheelt toch weer 0,3 he... :+ ) naar de honderd kan maar meer ook niet.

-------

En als je mij exact 1 jaar geleden had gezegd dat ik een Mercedes van bijna 70.000 (! :o !)euro zou bestellen, had ik je heel hard uitgelachen en voor gek verklaard. De door mij gehate bijtellingsregelingen lachen mij nu ineens toe...
Ik schaam me gewoon bijna (en da's geen grapje) over hoe een dure auto ik ga rijden. Maar als ik het nu niet probeer (is nog niet rond he), gaat het misschien nooit meer gebeuren.
Wel grappig overigens dat zulke auto's (V60, C350) net zo snel zijn als de gemiddelde hot hatch, terwijl ze er niet eens zo gek hot uitzien. Eerder ingetogen.
Eigenlijk benijd ik de gemiddelde leaserijder wel met hun regelingen. Het is absoluut niet gratis maar wellicht goedkoper dan particulier zo'n apparaat kopen a 70K met dito benzine e.d. Ik zou graag met je willen ruilen in ieder geval. Mag je mijn Megane Estate hebben :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Een 70K MB leasen is dan wel goedkoop in de bijtelling. Maar je moet wel een dik leasebudget hebben. En dat heeft niet iedereen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ja, dat is natuurlijk wel een vereiste :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kecin schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:50:

Je verbaast je nog hoevaak er een peuter op het hoekje van je auto staat te wachten om erlangs te fietsen :') (om maar even een voorbeeld te noemen).
Onzin, dat heb je snel genoeg in de gaten, die piepen op een heel andere frequentie dan je parkeersensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:08:
[...]

Onzin, dat heb je snel genoeg in de gaten, die piepen op een heel andere frequentie dan je parkeersensoren.
:').
t_captain schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:57:
Tegenwoordig heb je ook van die camera's die opzij kijken aan weerszijden van de voorbumper. Dat lijkt me fijn als je op een uitrit buiten de bebouwde kom komt (vooral als het erf een heg of muur heeft.
Die side-view is top, nog mooier is de area-view echt heel cool en serieus handig. Alsof je in een computergame aan het kijken bent en je krijgt een top view.
Afbeeldingslocatie: http://beardedcarguy.com/wp-content/uploads/2013/05/Area-View-a22762874.jpg
Daarnaast ook gelijk de PDC info op hetzelfde scherm.

[ Voor 56% gewijzigd door Kecin op 10-02-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-Dubbelpost- excuus

[ Voor 97% gewijzigd door Kecin op 10-02-2015 10:15 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:59:
[...]

Wel grappig overigens dat zulke auto's (V60, C350) net zo snel zijn als de gemiddelde hot hatch, terwijl ze er niet eens zo gek hot uitzien. Eerder ingetogen.
Op een circuit zal de hothatch die zware en lomp hybride helemaal zoek rijden hoor ;) Ook zal een hothatch meer gevoel van snelheid hebben (minder isolatie, strakkere vering, ect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kecin schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:13:
[...]

:').
[...]

Die side-view is top, nog mooier is de area-view echt heel cool en serieus handig. Alsof je in een computergame aan het kijken bent en je krijgt een top view.
[afbeelding]
Daarnaast ook gelijk de PDC info op hetzelfde scherm.
WTF, Leverden ze er bij jou een drone bij ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Haha, ik vind het wel cool. Komt de leesbaarheid van de informatie wel ten goede, met zo'n 'drone point of view'. Is dat die optie 'Blind Spot Assist' eigenlijk?

[ Voor 17% gewijzigd door Zinu op 10-02-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Deveon schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:48:
[...]

Op een circuit zal de hothatch die zware en lomp hybride helemaal zoek rijden hoor ;) Ook zal een hothatch meer gevoel van snelheid hebben (minder isolatie, strakkere vering, ect).
"Da's logisch " zei een ene Johan C. Vandaar dat ik het niet erbij vermelde.

Maar als autobahncruiser zou ik toch kiezen voor die lompe hybride :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Haha, en niets went zo snel als snelheid. Wedden dat je na 2 maanden denkt "pff, waar zit dat vermogen nou" :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Daarom zou het wel eens goed zijn om eens in de zoveel tijd in een langzaam hok te rijden (SDI achtig iets..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 18:31
Hier hard aan het twijfelen. Ik ben zelfstandige en woon in België.

Ik ben met de BMW 4-reeks en 5-reeks Touring gaan rijden, alsook met de Audi A6 Avant.
Ik heb vooral voor mezelf beslist om de 5 of A6 te nemen vanwege de ruimte. Ik vind de 3 Touring met M Intense pakket ook knap, maar toch iets te weinig beenruimte hebben.

Bij beide dealers langsgeweest en gezien er geen verschil is in prijs, is het nog moelijker voor mij gemaakt :)
Offerte BMW 520d Touring (190pk): 52500 euro inc BTW
Offerte Audi A6 2.0 Avant (190pk): 52507 euro inc BTW

BMW is met M sportpakket en Exclusive pakket + panoramisch dak
Audi A6 is de S-line met Prestige pakket + panoramisch dak + LED lampen twv 1800 euro

De BMW staat me iets meer aan van interieur, de A6 vooral het exterieur.
Bij Audi krijg ik ook meer opties, waaronder achteruitrijcamera, 4-zone airco, comfortsleutel (keyless), sfeerverlichting,.. Audi is ook slechts 1km van mijn huis verwijderd, gehoord dat de service daar ook goed is.

Ik weet nog niet wat te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik heb een keer in een 520d automaat (2011) gereden en dat vond ik echt een super auto, zowel van buiten, als van binnen, als qua rij eigenschappen. Ik heb alleen nooit in een A6 gereden, dus puur op basis van deze eenzijdige rijervaring zou ik voor de 5 serie gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
als het je echt niet uitmaakt kan je natuurlijk ook de dealers tegenelkaar uitspelen en voor de beste deal gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
DarkChylde schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:35:
als het je echt niet uitmaakt kan je natuurlijk ook de dealers tegenelkaar uitspelen en voor de beste deal gaan :D
Hoe dan ook is het een luxe om te mogen kiezen tussen die twee auto's ;) Ik ben iig zeer blij dat ik rond 15 mei mijn 308 SW GT-line in ontvangst mag nemen. Het verschil moet er zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:57
zelfstandig in België: tesla al overwogen?
Anders eventueel een volvo plug-in? Of een andere hybriede (lexus GS/RX?)

Voordeel van die 2 laatste is dat je 100% kan aftrekken van je belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
manzonderdas schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:45:
zelfstandig in België: tesla al overwogen?
Anders eventueel een volvo plug-in? Of een andere hybriede (lexus GS/RX?)

Voordeel van die 2 laatste is dat je 100% kan aftrekken van je belastingen.
Eigenlijk wel, maar de Tesla is toch nog te duur in catalogusprijs. Het "voordeel alle aard" stijgt daarmee weer erg mee.

Volvo V60 plugin heb ik al wel goede dingen over gehoord (chef heeft hem), maar het reële verbruik ligt meestal stuk hoger dan aangegeven dacht ik? En de aankoopprijs is dan ook snel boven 60k met wat opties.
Lexus is niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het is een leasebak. De baas betaalt de benzine. Wat boeit jou dat verbruik dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

ralpje

Deugpopje

Hij is zelfstandige ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Dan betaalt de baas nog steeds de benzine/diesel :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:57
tja, eventueel een ampera (hoog reëel verbruik) of prius plug-in ook overwegen - die laatste zeker heeft een laag verbruik (maar benzine, hoewel ik verwacht dat Michel het dieselvoordeel gaat neutraliseren), 100% aftrekbaar, een gemakkelijke parkeerplaats voor het gemeentehuis. Maar het is een prius...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
DeluxZ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:21:
[...]

Dan betaalt de baas nog steeds de benzine/diesel :+
Ja, brandstof wordt spijtig genoeg niet doorgefactureerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je kijkt naar een A6, een 5 serie en een C350, wat los van de dieselmotoren toch al relatief onzuinige auto's zijn (want groot en zwaar). Dan heb je wel een beetje boter op je hoofd als je naar verbruik gaat kijken als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
The Eagle schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:47:
Je kijkt naar een A6, een 5 serie en een C350, wat los van de dieselmotoren toch al relatief onzuinige auto's zijn (want groot en zwaar). Dan heb je wel een beetje boter op je hoofd als je naar verbruik gaat kijken als je het mij vraagt.
Daarom kijk ik naar de A6 Ultra versie met de S tronic:
119 co2
4,6 gemiddeld verbruik (zal idd stuk meer zijn in werkelijkheid, maar toch heel laag voor zo'n zware wagen)

Laag genoeg voor 20% bijtelling
Audi A6 Ultra

BMW 5 zit net iets hoger, maar niet veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:07
The Eagle schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:12:
Het is een leasebak. De baas betaalt de benzine. Wat boeit jou dat verbruik dan :?
Verbruik => co2 => VAA. Het werkt niet met verschillende trappen als in NL, maar met een continue schaal op vlak van co2 en cataloguswaarde. Elke gram tikt dus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Toch benieuwd...Wat kost zo'n 520d Touring of een A6 ultra Avant eigenlijk per maand in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Voor een Audi A6 Avant Ultra (190pk) die 4.6l/100km en 119gr co2 doet. Met pakweg een cataloguswaarde van 50k kom je op 290 euro bruto per maand erbij. Dus onder aan de streep goed te doen.
Voor een 50k A6 Avant 1.8TSI 190pk (144gr) komt het op 310.

Voor een VW Passat Variant 2.0TDI 150pk (107gr, 4.1l/100km) van pakweg 38k kost het 190 euro per maand erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:35
I.v.m. het uitzoeken van een nieuwe leaseauto ben ik aan het kijken voor een Audi A3 Limousine of Sportback 1.4 TFSI CoD (150pk), Ambition Pro Line Plus :)
Ik vind het van binnen en buiten ontzettend mooie auto's en de 1.4 TFSI CoD rijdt ook erg prettig. Helaas van de Limousine variant enkel een S-line versie kunnen rijden en een versie die op 17" stond, dus het comfort van de Limousine met sportonderstel en 18" blijft voor mij een beetje twijfelachtig. De S-line vond ik namelijk te stug en niet comfortabel, de versie met het sportonderstel i.c.m. 17" vond ik goed te doen, maar deze is niet in NL verkrijgbaar (was een Duitse variant).

Verder heb ik nog gekeken naar de Seat Leon Dynamic FR met eenzelfde motor. Ook een erg mooie auto van buiten, maar van binnen toch wat minder. Met name de middenconsole vind ik er wat matig uit zien. Voordeel is dat deze wel een stuk goedkoper is per maand dan een A3, zelfs met overbodige opties :P

Ook nog even gekeken naar de Peugeot 308 GT-line met 150pk diesel. Van buiten ook een mooie auto om te zien, zeker in het blauw, en ook van binnen best goed te doen hoewel ik wat sceptisch ben over het touchscreen. Helaas in deze variant redelijk aan de prijs waardoor ik eerder neig naar de A3, ook omdat ik deze variant nergens in de omgeving kan proefrijden.

Het zal dus waarschijnlijk een A3 worden, maar ik twijfel nog ontzettend tussen de Sportback en Limousine. Beiden bieden genoeg ruimte voor nu en de komende jaren. De Limousine is circa 25-30 euro per maand netto duurder, maar qua uitstraling vind ik deze wel meer hebben dan de Sportback. Ik twijfel helaas nog ontzettend over het rijcomfort van de Limousine met het sportonderstel i.c.m. de standaard 18" velgen. Sportonderstel kan ik laten vervallen, maar is geen gezicht i.c.m. 18" :X Afleveren op 17" was niet mogelijk volgens de Audi dealer. Lastig... :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zinu schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:08:
Haha, ik vind het wel cool. Komt de leesbaarheid van de informatie wel ten goede, met zo'n 'drone point of view'. Is dat die optie 'Blind Spot Assist' eigenlijk?
Nee, dat is geloof ik een soort parkeersensor op je hoeken die kijken of je word ingehaald in je dode hoek. Deze checkt is er een auto aanwezig, zo ja, laat dan een (vaak geel) lampje branden in de linker of rechter buitenspiegel :)
(Als ik me niet vergis, heb zelf deze optie niet)
The Eagle schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:49:
[...]

WTF, Leverden ze er bij jou een drone bij ofzo :?
Haha, is helaas niet mijn auto. Maar het principe is opzich logisch, camera aan elke kant, computer die de beelden "plat" rendert. Camera wijst ietsjes naar beneden, zodoende kan je topview creeren. BMW en VW hebben het o.a.
AndRo555 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:45:
Voor een Audi A6 Avant Ultra (190pk) die 4.6l/100km en 119gr co2 doet. Met pakweg een cataloguswaarde van 50k kom je op 290 euro bruto per maand erbij. Dus onder aan de streep goed te doen.
Voor een 50k A6 Avant 1.8TSI 190pk (144gr) komt het op 310.

Voor een VW Passat Variant 2.0TDI 150pk (107gr, 4.1l/100km) van pakweg 38k kost het 190 euro per maand erbij.
:o :o :o Dat is retegoedkoop. Wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Belgie he. Fiscale PK's en veel minder belastingdruk. Hier in NL mag je er een slordige 500 in de maand bij optellen, onder meer door ons BPM systeem en andere vrij onzinnige zaken waarmee de overheid ons uitkleedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
Crash schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:02:
I.v.m. het uitzoeken van een nieuwe leaseauto ben ik aan het kijken voor een Audi A3 Limousine of Sportback 1.4 TFSI CoD (150pk), Ambition Pro Line Plus :)
Ik vind het van binnen en buiten ontzettend mooie auto's en de 1.4 TFSI CoD rijdt ook erg prettig. Helaas van de Limousine variant enkel een S-line versie kunnen rijden en een versie die op 17" stond, dus het comfort van de Limousine met sportonderstel en 18" blijft voor mij een beetje twijfelachtig. De S-line vond ik namelijk te stug en niet comfortabel, de versie met het sportonderstel i.c.m. 17" vond ik goed te doen, maar deze is niet in NL verkrijgbaar (was een Duitse variant).

Verder heb ik nog gekeken naar de Seat Leon Dynamic FR met eenzelfde motor. Ook een erg mooie auto van buiten, maar van binnen toch wat minder. Met name de middenconsole vind ik er wat matig uit zien. Voordeel is dat deze wel een stuk goedkoper is per maand dan een A3, zelfs met overbodige opties :P

Ook nog even gekeken naar de Peugeot 308 GT-line met 150pk diesel. Van buiten ook een mooie auto om te zien, zeker in het blauw, en ook van binnen best goed te doen hoewel ik wat sceptisch ben over het touchscreen. Helaas in deze variant redelijk aan de prijs waardoor ik eerder neig naar de A3, ook omdat ik deze variant nergens in de omgeving kan proefrijden.

Het zal dus waarschijnlijk een A3 worden, maar ik twijfel nog ontzettend tussen de Sportback en Limousine. Beiden bieden genoeg ruimte voor nu en de komende jaren. De Limousine is circa 25-30 euro per maand netto duurder, maar qua uitstraling vind ik deze wel meer hebben dan de Sportback. Ik twijfel helaas nog ontzettend over het rijcomfort van de Limousine met het sportonderstel i.c.m. de standaard 18" velgen. Sportonderstel kan ik laten vervallen, maar is geen gezicht i.c.m. 18" :X Afleveren op 17" was niet mogelijk volgens de Audi dealer. Lastig... :( :P
Dat zou ik heel raar vinden als je de A3 niet op 17" velgen kan krijgen. Bij alle 14% modellen is het wel altijd mogelijk om achteraf, bij de dealer, grotere velgen eronder te monteren. Waarom zou kleinere dan niet mogelijk zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timewa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 07:48
Geweldige bak die c350e. Ik had tot voor kort helemaal niets met Mercedes maar vind deze C erg mooi en 7% voor zo'n complete auto is wel erg fijn. Heb 'm gereden (C200) - fijne auto, en ik sta ook op 't punt om hem te bestellen. Twijfel nog een beetje over de opties, maar denk dat dit 't wordt:
C350e estate
Palladium metallic
Exclusive binnen, grijs, licht hout?
Exclusive buiten (oubollig? Ik vind 't wel chique)
Burmester audio
360 camera
HUD
Twijfel nog over 18" wielen... zou ten koste gaan van andere opties
Panoramadak is helaas geen optie voor de estate

@Readytoflow - De Comand is een enorme meerprijs terwijl de auto standaard al navi heeft. Vind je dat 't waard? En heb je het lichte hout in het echt gezien? Ik niet, twijfel of het echt mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
Timewa schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:45:
Geweldige bak die c350e. Ik had tot voor kort helemaal niets met Mercedes maar vind deze C erg mooi en 7% voor zo'n complete auto is wel erg fijn. Heb 'm gereden (C200) - fijne auto, en ik sta ook op 't punt om hem te bestellen. Twijfel nog een beetje over de opties, maar denk dat dit 't wordt:
C350e estate
Palladium metallic
Burmester audio
360 camera
HUD

@Readytoflow - De Comand is een enorme meerprijs terwijl de auto standaard al navi heeft. Vind je dat 't waard? En heb je het lichte hout in het echt gezien? Ik niet, twijfel of het echt mooi is.
Met C220 gaan rijden. Was niet zozeer onder de indruk maar is uiteraard goede wagen. Waar ik wel gek van werd was het touchpad. In België komt dat standaard mee en dat ding irriteerde me enorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
C350e estate
Palladium metallic
Burmester audio
360 camera
HUD

Ach...Ik bleef maar twijfelen. Ik zie geen absolute zekerheid dat de HUD volledig werkt zonder Comand. Daarnaast weet ik niet zeker of Audio 20 ook Carplay gaat ondersteunen. Linguatronic werkt ook met Comand. Ff met werkgever gesproken en met hier een daar wat aanpassingen kan ik hem met al de door mijn gewenste opties leasen zonder de 300,- te ontstijgen.

Ik heb volgens mij inderdaad hier een lichtere houtkleur gezien bij de dealer. icm met beige leer. Was inderdaad wel chique, maar ik vind de standaard exclusive al wel mooi genoeg.

Het leuke aan 7% is dat je die opties ook makkelijk aanvinkt... :+ Maar goed is goed.
Zat vandaag te bedenken of die 360 camera de moeite waard zou zijn?
Wielen eigenlijk niet echt over nagedacht. Het is 'maar' een lease auto he. En ik zit er vooral in.
Wel met de dealer er al over gehad dat als hij daar geleverd gaat worden ik de Avantgarde velgen voor de Exclusive velgen mag inruilen.

Die Avantgardes met het donkere hout zijn ook wel erg mooi. Maar dan ben je wel verplicht om er lederen bekleding bij te nemen vind ik.

Exclusive buitenkant vind ik toch niet mooi staan eerlijk gezegd.

Ook zit ik nu ineens enorm te twijfelen over de kleur.
Tenorietgrijs (mooi en veilige kleur)
Of Citrienbruin (lekker apart en komt mooi uit bij beige/espressobruin leer)

• Timewa
readytoflow schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:09:
[...]

Ach...Ik bleef maar twijfelen. Ik zie geen absolute zekerheid dat de HUD volledig werkt zonder Comand. Daarnaast weet ik niet zeker of Audio 20 ook Carplay gaat ondersteunen. Linguatronic werkt ook met Comand. Ff met werkgever gesproken en met hier een daar wat aanpassingen kan ik hem met al de door mijn gewenste opties leasen zonder de 300,- te ontstijgen.

Ik heb volgens mij inderdaad hier een lichtere houtkleur gezien bij de dealer. icm met beige leer. Was inderdaad wel chique, maar ik vind de standaard exclusive al wel mooi genoeg.

Het leuke aan 7% is dat je die opties ook makkelijk aanvinkt... :+ Maar goed is goed.
Zat vandaag te bedenken of die 360 camera de moeite waard zou zijn?
Wielen eigenlijk niet echt over nagedacht. Het is 'maar' een lease auto he. En ik zit er vooral in.
Wel met de dealer er al over gehad dat als hij daar geleverd gaat worden ik de Avantgarde velgen voor de Exclusive velgen mag inruilen.

Die Avantgardes met het donkere hout zijn ook wel erg mooi. Maar dan ben je wel verplicht om er lederen bekleding bij te nemen vind ik.

Exclusive buitenkant vind ik toch niet mooi staan eerlijk gezegd.

Ook zit ik nu ineens enorm te twijfelen over de kleur.
Tenorietgrijs (mooi en veilige kleur)
Of Citrienbruin (lekker apart en komt mooi uit bij beige/espressobruin leer)
Ik heb een C200 gereden met Comand en 360 camera. Het display van Comand is duidelijk mooier, hoge resolutie, maar ik vind het persoonlijk de meerprijs niet waard. Linguatronic maal ik niet om, had in mijn vorige en huidige auto ook spraakbesturing en ik gebruik het nooit.

Er zat ook een 360 camera op en dat vond ik echt erg leuk. De kinderen hebben er ook veel lol mee gehad en het is geen dure optie (omdat de C350e standaard al een camera en het parkeerpakket heeft). Mooi geïmplementeerd en het voegt ook echt wat toe, prachtig overzicht van de parkeersituatie.

Ik vind persoonlijk de tenorietgrijs wel erg onopvallend. Citrienbruin is wel een stuk aparter en past inderdaad mooi bij een beige interieur. Ik heb ook nog even briljantblauw overwogen maar is afgekeurd door het gezin, ik blijf bij palladium.

Ik had eerst het Distronic plus pakket al afgeschreven, maar heb zojuist wat filmpjes gekeken waarin de auto volledig zelfsturend op de autobahn rijdt. Je moet wel af en toe het stuur aanraken als disclaimer maar voor de rest heeft hij geen bestuurder meer nodig. Toch wel heel gaaf hoor... neig er naar om hier voor te gaan en dan toch de HUD te laten vervallen. Keuzes... Luxeproblemen! Volgende week bestellen denk ik.

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:48

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Timewa schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:17:
[...]

...

Ik had eerst het Distronic plus pakket al afgeschreven, maar heb zojuist wat filmpjes gekeken waarin de auto volledig zelfsturend op de autobahn rijdt. Je moet wel af en toe het stuur aanraken als disclaimer maar voor de rest heeft hij geen bestuurder meer nodig. Toch wel heel gaaf hoor... neig er naar om hier voor te gaan en dan toch de HUD te laten vervallen. Keuzes... Luxeproblemen! Volgende week bestellen denk ik.
Distronic Plus is toch niet volledig zelfsturend? Dacht alleen dat het 'mee keek' naar voorliggers en afstand autonoom bewaart (in combinatie met veiligheidswaarschuwingen etc.).

Mijn volgende auto wil ik graag uitrusten met een dergelijk systeem (kan ook niet wachten tot de eerste consumenten auto volledig autonoom op de weg hier gaat rijden). Bij Mercedes kom ik op een te hoge prijs uit. De Seat Leon biedt voor mij de meeste 'bang for the buck'.

1.4 TSI 150 pk DSG i.c.m. o.a. Adaptive Cruise Control, Front Assist, City Emergency Braking System, rijbaanassistentie, grootlichtassistentie als pakket voor 850,-. Totaal kom ik dan uit (met vrijwel alle opties aangevinkt) op 32k.

Voordeel van een DSG is dat de adaptieve Cruise Control werkt vanaf 0 km/u.

Distronic plus doet 'meer' dus?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij is distronic + niets anders dan ACC icm Lane Assist van VAG.

En hoewel ik erg blij ben met ACC icm DSG en Lane Assist. Hoef ik toch geen 100% autonome auto

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
wimmel_1 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:35:
[...]

Aangaande die achteruitrijd camera: 't Is dat ik 't ding standaard geleverd heb gekregen op m'n Highline Golf met een Discover Pro pakket (tegenwoordig al weer standaard op de normale Highline, geloof ik), maar écht veel meerwaarde heeft 't ding voor mij niet.

Beeldkwaliteit is in 't donker overigens ook nog érg goed, maar ik ben gewend om achteruit te rijden middels 100% gebruik te maken van m'n buitenspiegels (heb m'n GROTE rijbewijzen ook :) ).

Voor mij is 't een leuke gimmick, maar ook écht niet meer dan dat. Enige waar ik de camera wel ooit voor gebruik is om te kijken hoever ik uiterst kán gaan om de minimale afstand te bepalen welke ik nodig heb om m'n kofferklep te kunnen openen (iets wat ik middels m'n buitenspiegels ook wel kan, overigens).
Tja op mijn c200h F-sport heb ik ook een achteruitrij camera en ik vind het heerlijk. Betekend dit dat ik voorheen moeite had met inparkeren? Absoluut niet. Maar het is gewoon een leuke en handige gadget die het net weer even wat makkelijker kan maken. Het is net als CC. Is het nodig? Neuh. Is het handig? Zeker.
Daarnaast ook bijv erg handig als je juist vooruit hebt ingeparkeerd en je achteruit weg moet. Vaak genoeg dat je net die persoon met dat winkelwagentje niet in je spiegel ziet en die camera is vrij breedbeeld en daar zie je die dan wel op. Het is dan ook meer een extra hulpmiddel en maakt de gewone spiegels niet ineens optioneel.
Eigenlijk benijd ik de gemiddelde leaserijder wel met hun regelingen. Het is absoluut niet gratis maar wellicht goedkoper dan particulier zo'n apparaat kopen a 70K met dito benzine e.d. Ik zou graag met je willen ruilen in ieder geval. Mag je mijn Megane Estate hebben :P
En wat denk je dat dit ongeveer kost? Merk dat een hoop mensen namelijk geen idee hebben wat een lease auto in houd of kan houden. Voor hun is het een gratis bedrijfsauto. Dat je voor een auto van 70k makkelijk 1200-1500* (bruto)** moet aftikken (excl benzine en bijtelling***) is niet bekend.
*, **, *** uiteraard weer afhankelijk van het type mobiliteitsregeling/leaseregeling/budget

[ Voor 32% gewijzigd door thewizard2006 op 12-02-2015 09:52 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• DarkSide

DarkSide

Ik heb geen groot rijbewijs. Maar heb wel geleerd om goed in mijn spiegels te kijken.
Reed in het begin veel in een Transporter busje en dan moet je wel goed in je spiegels kijken.
Heb dan ook geen moeite met parkeren. En eigenlijk zijn parkeersensoren ook overbodig.
Maar ik vind ze toch wel makkelijk. Net als dat de rechterbuitenspiegel kantelt zodat ik de stoep beter zie.
En ook de camera vind ik best makkelijk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 16:03

Gast1981

room with a moose!

Tylen schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:03:
Een 70K MB leasen is dan wel goedkoop in de bijtelling. Maar je moet wel een dik leasebudget hebben. En dat heeft niet iedereen.
Plus dat het afkopen van je leasecontract, bijv bij vroegtijdig vertrek bij je werkgever, een flink bom duiten zal kosten ;)

• readytoflow
  • Niet online
thewizard2006 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:43:
[...]

En wat denk je dat dit ongeveer kost? Merk dat een hoop mensen namelijk geen idee hebben wat een lease auto in houd of kan houden. Voor hun is het een gratis bedrijfsauto. Dat je voor een auto van 70k makkelijk 1200-1500* (bruto)** moet aftikken (excl benzine en bijtelling***) is niet bekend.
*, **, *** uiteraard weer afhankelijk van het type mobiliteitsregeling/leaseregeling/budget
Oh...Ik besef me dat heel goed hoor. Lease zal op iets meer dan 1.000,- pm uitkomen ex brandstof. brandstof voorschot zal denk zo'n 250,- zijn?
Dat zijn de kosten voor de werkgever uiteraard. Daarbij zit dan nog wel 150,- eigen bijdrage.

Ja, dat kost mij in theorie geld om af te kopen. Maar A) heb ik het erg naar mijn zin bij mijn huidige werkgever en B ) als men mij toch erg graag wil hebben, dan nemen ze het leasecontract maar over.

Onder aan de streep zie ik het als volgt:
1-6-14 Skoda Octavia Combi EBL 1.2TSI 20% bijtelling totaal netto pm: 328,-
1-6-15 Mercedes C350e Estate met bijna alle opties 7% bijtelling, totaal netto pm: +/-300,-

Ik heb altijd voor mezelf gezegd dat 350,- per maand de max is voor een luxe auto waar je verder geen omkijken meer aan hebt.

Tel daar mijn salarisverhoging èn één dag minder werken per week bij op en dan vind ik het wel gerechtvaardigd voor mezelf.

Maar inderdaad, je leaseregeling en het leasebudget moet wel toereikend zijn. Met een leasebudget van <700,- zou het voor mij ook te duur gaan worden.

• t_captain
Schaalt jullie leasebudget niet naar 80% als je een dag minder werkt?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 12:04
Persoonlijk vind ik de C350e Estate net een lijkwagen en de sedan net een taxi. Dus ik zou die niet snel kiezen

Waarom ga je niet voor een V60?

• readytoflow
  • Niet online
Ik weet niet of het leasebudget al op 80% staat nu t.o.v. andere collega's die meer uren in hun contract hebben staan. Is gewoon zo afgesproken.

Ten eerste is de V60 duurder in lease. Scheelt bij mijn voorwaarden zo'n 200 per maand. En volgens mij is de C dan nog luxer ook.
Diesel is standaard duurder in de lease uiteraard. Bij mijn vorige WG was het leasebudget voor benzine 125,- lager dan bij dieselauto's voor mensen in dezelfde schaal.

Daarnaast vind ik die Volvo wel mooi, maar de C-klasse Estate gewoon veel mooier. Zeker het interieur van de C is één van de mooiste in zijn klasse. Het scherm kun je over twisten (ik vind het wel mooi), maar al het overige is gewoon prachtig afgewerkt bij de nieuwe C. Bagageruimte is bij de V60 daarnaast ook nog eens kleiner. En, totaal onbelangrijk overigens, de C is sneller.
De enige voordelen, buiten de hogere kosten, zijn de dieselmotor (minder vaak tanken) en de vierwielaandrijving.

Zat eigenlijk op de Passaat GTE te wachten, maar nu deze ook binnen budget valt, weet ik het wel.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
thewizard2006 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:43:
[...]

Tja op mijn c200h F-sport heb ik ook een achteruitrij camera en ik vind het heerlijk. Betekend dit dat ik voorheen moeite had met inparkeren? Absoluut niet. Maar het is gewoon een leuke en handige gadget die het net weer even wat makkelijker kan maken. Het is net als CC. Is het nodig? Neuh. Is het handig? Zeker.
Daarnaast ook bijv erg handig als je juist vooruit hebt ingeparkeerd en je achteruit weg moet. Vaak genoeg dat je net die persoon met dat winkelwagentje niet in je spiegel ziet en die camera is vrij breedbeeld en daar zie je die dan wel op. Het is dan ook meer een extra hulpmiddel en maakt de gewone spiegels niet ineens optioneel.
[...]
Als je niet achteruit wilt uitparkeren dan moet je gewoon niet vooruit inparkeren. Aangezien de voorwielen sturen en de achterwielen niet is het uiteindelijk veel makkelijker, preciezer en zoals jij al aangeeft veiliger. Vooruit inparkeren is alleen maar uitstelling van executie. Achteruit rijden moet je toch meestal wel.

Cruise control zie ik wel als een must. Helemaal met trajectcontroles, telefoneren tijdens het rijden of wanneer je met regelmaat langer als een uur in de auto zit. Adaptive cruise control is dan weer een ander geval, maar zou het zeker niet nemen zonder een automaat.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Deveon schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:52:
[...]

Als je niet achteruit wilt uitparkeren dan moet je gewoon niet vooruit inparkeren. Aangezien de voorwielen sturen en de achterwielen niet is het uiteindelijk veel makkelijker, preciezer en zoals jij al aangeeft veiliger. Vooruit inparkeren is alleen maar uitstelling van executie. Achteruit rijden moet je toch meestal wel.
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ik niet achteruit wil uitparkeren/rijden..... Er zijn genoeg situaties waarin dit handig is bijv als je boodschappen doet en je moet inladen bij de achterklep. Ik geef alleen maar aan dat het een toegevoegde waarde kan zijn om een camera te hebben maar dat dit zeker niet de spiegels nutteloos/optioneel maakt. Ik ben er iig erg blij mee. Naast dat het parkeren (nog) makkelijker maakt is het ook nog eens veiliger (mits goed gebruikt uiteraard)
Cruise control zie ik wel als een must. Helemaal met trajectcontroles, telefoneren tijdens het rijden of wanneer je met regelmaat langer als een uur in de auto zit. Adaptive cruise control is dan weer een ander geval, maar zou het zeker niet nemen zonder een automaat.
En zo zie je maar dat het voor een ieder anders is of het wel of geen must moet zijn en over 10 jaar heb je diezelfde discussie met adaptive CC, autonoom rijden etc. Zou fijn zijn als we niet eens alleen uit onze eigen bekrompen visie naar dingen zouden kijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 12-02-2015 12:02 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Timewa
GrooV schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:23:
Persoonlijk vind ik de C350e Estate net een lijkwagen en de sedan net een taxi. Dus ik zou die niet snel kiezen

Waarom ga je niet voor een V60?
Ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van Mercedes styling m.u.v. de sportieve modellen, maar vind de recente styling vanaf de huidige S-klasse (en nu dus de C) best mooi. Niet per definitie de allermooiste, maar wel erg degelijk en hoogwaardig, comfortabel en echt leuke technologie aan boord.

De V60 D6 is leuk, maar significant duurder terwijl het interieur echt een klasse lager is en de ruimte enorm tegenvalt, vooral achterin. Mooi is ie wel en ik heb hem vaak genoeg gereden, rijdt fijn. Wat mij betreft is de C350e echt een veel betere aanbieding als je maling hebt aan vooroordelen. Rijd nu V70 in de lease en daarvoor 5-serie dus ik ben wel aan vooroordelen gewend (aso/oubollig/kamper) en 't zal me worst zijn.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:45
Hier in huis is de discussie ook weer opgelaaid, er moet een nieuwe lease-auto komen. Ik meng me er nu ook in want dit wordt een bak waar ik zelf ook in zal rijden :p

Tot nu toe ligt de keuze tussen de V60 PHEV en de C350e Estate. Zelf vind ik de merc érg lelijk. De Volvo heeft een schitterend design, de grille kijkt lekker weg en heeft leuke snufjes aan boord. Zijn er nog auto's in deze categorie die ik over het hoofd zie?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• AndRo555
Passat GTE misschien?

• BeefHazard
Die vind ik persoonlijk niet zoveel uitstralen, beetje matig interieur ook. Bovendien is het de bedoeling dat 'ie er in mei zo'n beetje echt wel staat.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• readytoflow
  • Niet online
Zoveel mensen zoveel meningen zie je wel...
Gelukkig maar anders zou iedereen dezelfde auto rijden.

Mei moet ie er al staan? Grote auto? 7%?
Hou je niet veel over...

De Outlander, c350e, V60
Tesla misschien iets voor je? 4% bijtelling, grote auto.
Anders wordt het in mei lekker in je V60 rijden zo te lezen.
Wat rij je nu?

• BeefHazard
readytoflow schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:10:
Zoveel mensen zoveel meningen zie je wel...
Gelukkig maar anders zou iedereen dezelfde auto rijden.

Mei moet ie er al staan? Grote auto? 7%?
Hou je niet veel over...

De Outlander, c350e, V60
Tesla misschien iets voor je? 4% bijtelling, grote auto.
Anders wordt het in mei lekker in je V60 rijden zo te lezen.
Wat rij je nu?
Gaat dus niet om mij, ik moet m'n rijbewijs zelfs nog even halen ;)

Outlander valt iig af om maar weer kieskeurig te zijn. Tesla wordt 'm niet want het moet een kilometervreter zijn. Huidige auto is een Renault Espace - de vierde op een rij als ik me niet vergis. Geen sexy auto, wel lekker groot en handig bij verhuizingen. Echter switchen ze dat concept om naar een crossover met 25% bijtelling, dat gaat 'm dus niet meer worden. Een XC60 ipv V60 valt voor €350 oid extra in de maand amper meer goed te praten.

• readytoflow
  • Niet online
XC90 14%

Maar wie zijn mening ben je nu aan het verkondigen?
Een renault Espace vs een V60PHEV dat scheelt wel 34 koffers aan bagage natuurlijk. Ik neem dat hij/zij niet voor niks een Espace rijdt.

Verwijderd

Pffoeee, ik mag al een tijdje een nieuwe lease auto uitzoeken. Rij nu al meer dan een jaar een short lease.

Ik ben me vooral aan het orienteren met gebruik van directlease.nl maar het valt me op dat de prijzen zoveel verschillen op de verschillende sites, ook wanneer ik een prijs opvraag via mijn administratie -> LM dan scheelt het vaak zon 70-100 euro. Eigenlijk ben ik stom geweest om niet nog snel voor 2015 iets te kiezen...

Mijn budget is 800, met 48 maanden en 35.000km. inc brandstof

Had mijn ogen op de E-tron, maar ik maak zo'n 250km per dag en volgens mij kwam dat op een leasebedrag van 1.100 per maand.

Ik zou heel graag een A3 Limo of een VW Passat (andere klasse natuurlijk) willen rijden. Het is vast moeilijk te zeggen maar denken jullie dat dat haalbaar is met mijn huidige leasebedrag? (heb een beetje het gevoel dat de vele km's me nekken) Ik ben iemand die graag alle opties aanvinkt maar denk dat het bij beide auto's niet in het leasebedrag past. Is het het waard om bv. een kale VW passat te nemen? ben bijna bang dat ik daar spijt van ga krijgen.... of is de standaard luxe niet verkeerd?

edit: wat ook niet helpt is dat ik heeeel graag een automaat wil.

vind het maar lastig een auto uitkiezen :(

• Widow
[...]
Bedenk wel dat je die auto niet krijgt om een beetje boodschappen mee te doen :P je moet er ook daadwerkelijk mee rijden. Ik heb een leasecontract voor 40dkm per jaar, en toevallig houd mijn auto bij wat mn all-time gemiddelde is: 63kmp/u. Een simpel rekensommetje leert dat ik dus om en nabij de 634 uur per jaar in mn auto zit. Dat is gewoon 1/12e van het jaar in je auto zitten. En dat is geen werktijd, dat is vrije tijd.

Dat hoort nu eenmaal bij het beroep en ik klaag er verder ook niet over, maar het is tijd die ik niet met vrienden of familie kan doorbrengen. In plaats daarvan sta ik ergens vast op de A13, te kijken naar de remlichten van mn voorligger. Nou weet ik niet of je ook zoveel tijd in je eigen auto doorbrengt, maar als dat niet zo is, zou je dan echt zo graag willen ruilen :) ?

• DarkChylde
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:00:
Pffoeee, ik mag al een tijdje een nieuwe lease auto uitzoeken. Rij nu al meer dan een jaar een short lease.
Leon 1.4 dsg is 20%. Met 150pk en dik aangekleed.
Mooie auto ook. Maar met benzine gaat het natuurlijk erg hard als je zoveel kilometers rijd.
Je kan nog even kijken of er bij de auto's van vorig jaar iets ziet.
En kijken of een dealer die toevallig al vorig jaar op kenteken gezet heeft..

Verwijderd

DarkChylde schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:08:
[...]

Leon 1.4 dsg is 20%. Met 150pk en dik aangekleed.
Mooie auto ook. Maar met benzine gaat het natuurlijk erg hard als je zoveel kilometers rijd.
Je kan nog even kijken of er bij de auto's van vorig jaar iets ziet.
En kijken of een dealer die toevallig al vorig jaar op kenteken gezet heeft..
Thanks!

Ziet er niet slecht uit de Leon, met zowat alle opties aan en het FR dyn pakket zit het nog ver van de prijs van andere auto's. Heeft iemand er ervaring mee? edit: hmmm de cupra :9~

Mijn werkgever leased bij JenT, ik zag op de site dat ze nog heel wat auto's hebben staan, denk dat ik daar ook eens ga kijken.

Ik rij nu een Toyota Yaris hybrid benzine, gaat ook wel hard met de benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:00:

Ik ben me vooral aan het orienteren met gebruik van directlease.nl maar het valt me op dat de prijzen zoveel verschillen op de verschillende sites, ook wanneer ik een prijs opvraag via mijn administratie -> LM dan scheelt het vaak zon 70-100 euro. Eigenlijk ben ik stom geweest om niet nog snel voor 2015 iets te kiezen...

Mijn budget is 800, met 48 maanden en 35.000km. inc brandstof

Had mijn ogen op de E-tron, maar ik maak zo'n 250km per dag en volgens mij kwam dat op een leasebedrag van 1.100 per maand.

Ik zou heel graag een A3 Limo of een VW Passat (andere klasse natuurlijk) willen rijden. Het is vast moeilijk te zeggen maar denken jullie dat dat haalbaar is met mijn huidige leasebedrag? (heb een beetje het gevoel dat de vele km's me nekken) Ik ben iemand die graag alle opties aanvinkt maar denk dat het bij beide auto's niet in het leasebedrag past. Is het het waard om bv. een kale VW passat te nemen? ben bijna bang dat ik daar spijt van ga krijgen.... of is de standaard luxe niet verkeerd?

edit: wat ook niet helpt is dat ik heeeel graag een automaat wil.

vind het maar lastig een auto uitkiezen :(
Ik weet niet of het NL of BE is, maar hier in BE krijg je voor 800 incl brandstof een 2.0TDI passat variant highline (standaard vrij dik) met een paar opties of een dikke 1.6TDI (al dan niet met dsg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timewa
DarkSide schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:32:
Volgens mij is distronic + niets anders dan ACC icm Lane Assist van VAG.

En hoewel ik erg blij ben met ACC icm DSG en Lane Assist. Hoef ik toch geen 100% autonome auto
Ik geloof dat het Distronic plus pakket op de W205 C350e toch echt wat extra biedt hoor. Mag ook wel voor 2550 euro meerprijs.
Hij stuurt sowieso actief bij. Ook in flies of sloom verkeer, lijkt me een uitkomst. Voorkomt crashes bij invoegen door remingrepen. Ziet verkeer van achteren en waarschuwt als iemand achterop dreigt te rijden. Overziet verkeerssituaties bij kruispunten. Herkent verkeersborden. Remt volautomatisch bij gevaarlijke situaties en spant dan gordels alvast aan, zet de stoel rechtop. Etc. Ik heb besloten om er voor te gaan op basis van de filmpjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Timewa op 13-02-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zoek maar eens op fifth gear safety test mercedes volvo ;). Ik vertrouw ze nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Tankiej schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:19:
[...]

Dat zou ik heel raar vinden als je de A3 niet op 17" velgen kan krijgen. Bij alle 14% modellen is het wel altijd mogelijk om achteraf, bij de dealer, grotere velgen eronder te monteren. Waarom zou kleinere dan niet mogelijk zijn? :?
De limo staat standaard op 18" (ambition). Wisselen in de configurator/binnen standaard opties kan simpelweg niet. Als losse accessoire kan het wellicht, maar dan betaal je circa 1500 euro meer en blijf je zitten met een 18" set.

Het frappante is dat ze in Duitsland de ambitions wel op 17" konden leveren af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je hebt standaard 18" en wilt liever 17"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Crash schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:39:
[...]

De limo staat standaard op 18" (ambition). Wisselen in de configurator/binnen standaard opties kan simpelweg niet. Als losse accessoire kan het wellicht, maar dan betaal je circa 1500 euro meer en blijf je zitten met een 18" set.

Het frappante is dat ze in Duitsland de ambitions wel op 17" konden leveren af fabriek.
In de configurator kan het misschien niet, maar bij al die 14% auto's kan je in de configurators ook geen grotere velgmaat kiezen. Achteraf (als accesoire) kan je het ongeveer altijd toevoegen, 9 v/d 10 keer ook met inwisselen van de 'oude' velgen waardoor je korting krijgt op de andere set.

Ik zou het heel vreemd vinden als ze dit niet willen doen. Zeker nu je ook aangeeft dat het in Duitsland wel gebeurd. Heb je hierover geïnformeerd bij verschillende Audi dealers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Je gaat toch niet 18" inruilen voor 17"

Ziet er niet uit die kleine 17"jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:20:
[...]

Thanks!

Ziet er niet slecht uit de Leon, met zowat alle opties aan en het FR dyn pakket zit het nog ver van de prijs van andere auto's. Heeft iemand er ervaring mee? edit: hmmm de cupra :9~

Mijn werkgever leased bij JenT, ik zag op de site dat ze nog heel wat auto's hebben staan, denk dat ik daar ook eens ga kijken.

Ik rij nu een Toyota Yaris hybrid benzine, gaat ook wel hard met de benzine.
peugot 308 heeft volgens mij ook een mooie diesel + automaat in 20% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:10:
Zoek maar eens op fifth gear safety test mercedes volvo ;). Ik vertrouw ze nog niet echt.
>:)
Ja. Die van mij geeft ook waarschuwingen als ik te hard op een voorganger rijdt.
Remt automatisch. Spant gordels aan. En stuurt actief bij. Alleen niet in files. Maar daar werkt ACC best goed. Hij herkent ook verkeersborden.
Maar heeft geen sensoren aan de achterkant of kan overweg met kruisingen.

Ik ben er wel blij mee. En als Mercedes zijn software wat geupdate heeft is het zeker een toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
DarkChylde schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:54:
[...]

peugot 308 heeft volgens mij ook een mooie diesel + automaat in 20% ;)
De 2.0 diesel automaat heeft sowieso 25% bijtelling, de 1.6 weet ik niet uit mijn hoofd. De 2.0 diesel automaat heeft 1 gram teveel co2 uitstoot, hoe bedenken ze het. De GT 2.0 diesel automaat met 180pk valt dan weer wel in de 20% bijtelling. Het lijkt bijna alsof ze dat met opzet hebben gedaan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
308 SW - Blue Lease Premium Automaat 2.0 BlueHDi 150 EAT6

Bovenstaand model is gewoon met 20% te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:11

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

C350e estate
Palladium metallic
Burmester audio
360 camera
HUD
Die twijfel over 18" wielen kan ik wel voor je oplossen. :) Met 18" wielen komt de auto in de 14% bijtellingsklasse doordat de uitstoot boven de 50 gram komt. Dat zelfde geldt voor het panoramadak en een trekhaak op de Estate. Voor de Limousine zijn die laatste twee wel mogelijk met 7%, op de Estate ga je naar 14".

Ik heb er eentje besteld trouwens, uiterlijk en interieur precies de auto uit de folder:
Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k6/stoppen/Capture_zpsqw8b2rmk.png
Verder alleen het Burmester systeem als optie genomen. Proefrit heb ik gemaakt in een C250 met HUD maar ik vind de toegevoegde waarde maar beperkt. Verder gaat deze auto al over de 62k, vind het wel mooi geweest met die opties. Het is bovendien ook geen karige auto van zichzelf. Wat ik alleen raar vond is dat er geen leren bekleding in zit, dacht dat dit op de V60 wel standaard zit toch?

Zelf vind ik het Exclusive exterieur ook erg chique. Het Avantgarde exterieur is wat mij betreft meer gericht op publiek wat anders een BMW zou overwegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazzy op 13-02-2015 10:20 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bestellen op 17" dus en 18" als dealeroptie laten noteren. Leaseprijs iets hoger, bijtelling nog steeds laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Noteren moet monteren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:58

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:20:
[...]

Thanks!

Op de seat site vond ik gisteren nog een ST ecomotive (= 14%) uit 2014. Dus als je die regelt - en die bak staat je aan - dan heb je best een leuk speeltje.. Oh maar geen automaat nvrmnd ..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
t_captain schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:42:
Je hebt standaard 18" en wilt liever 17"?
Ja, als dat comfortabeler rijdt wel :)
Tankiej schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:45:
[...]

In de configurator kan het misschien niet, maar bij al die 14% auto's kan je in de configurators ook geen grotere velgmaat kiezen. Achteraf (als accesoire) kan je het ongeveer altijd toevoegen, 9 v/d 10 keer ook met inwisselen van de 'oude' velgen waardoor je korting krijgt op de andere set.

Ik zou het heel vreemd vinden als ze dit niet willen doen. Zeker nu je ook aangeeft dat het in Duitsland wel gebeurd. Heb je hierover geïnformeerd bij verschillende Audi dealers?
Ja, 2 verschillende dealers hebben aangegeven dat het niet mogelijk is zonder flink bij te betalen. En dat ben ik ook niet van plan. Dan kies ik liever voor de Sportback die standaard wel op 17" staat in de Ambition variant. In Duitsland wordt de A3 Limousine Ambition overigens standaard op 17" geleverd i.t.t. hier in NL.
Tylen schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:48:

Afhankelijk van wat je gewend bent kan 17" ook groot zijn :P En 17" i.c.m. het sportonderstel van de Ambition kan de A3 limo prima hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tylen schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:48:

Zolang men nog rond rijdt met steelies of 16" wielen, zal het allemaal wel meevallen... ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crash schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:03:
[...]

[...]

Ja, 2 verschillende dealers hebben aangegeven dat het niet mogelijk is zonder flink bij te betalen. En dat ben ik ook niet van plan. Dan kies ik liever voor de Sportback die standaard wel op 17" staat in de Ambition variant. In Duitsland wordt de A3 Limousine Ambition overigens standaard op 17" geleverd i.t.t. hier in NL.

[...]

Afhankelijk van wat je gewend bent kan 17" ook groot zijn :P En 17" i.c.m. het sportonderstel van de Ambition kan de A3 limo prima hebben.
Nee dag kan hij niet. Dat ziet er niet uit. ;)

Ik rijd in een A3 Pro Line S. Dus s onderstel en 18". En dat rijd voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Crash schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:03:
[...]

[...]

[...]

Ik vind het wel heel apart dat de dealers er zo moeilijk over doen. Zijn ze bang dat ze die 18" niet meer kwijt kunnen aan een andere klant ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het zijn niet de dealers welke er bang voor zijn maar de leasemaatschappijen. Een auto welke uit de lease gaat wordt aangeboden aan de "handel" (intern/extern) met maar één set wielen (daar waar 'ie op dat moment op staat).

Ik rijd in de winter met 17" velgen en in de zomer met 18" óf groter. M'n auto is deze keer op 17" Dijon velgen geleverd met zomerbanden waar achteraf pas winterbanden op kwamen en ik mag dus weer gaan lobbyen om 18" banden op m'n andere velgen te gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
wimmel_1 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:21:
Het zijn niet de dealers welke er bang voor zijn maar de leasemaatschappijen. Een auto welke uit de lease gaat wordt aangeboden aan de "handel" (intern/extern) met maar één set wielen (daar waar 'ie op dat moment op staat).

Ik rijd in de winter met 17" velgen en in de zomer met 18" óf groter. M'n auto is deze keer op 17" Dijon velgen geleverd met zomerbanden waar achteraf pas winterbanden op kwamen en ik mag dus weer gaan lobbyen om 18" banden op m'n andere velgen te gaan krijgen.
Maar waarom zouden de dealers dan aangeven dat ze de auto niet gaan afleveren op 17" als het de leasemaatschappij is die er bang voor is? Daar zou een dealer toch niets om hoeven te geven? Die kan gewoon een offerte maken, of de leasemaatschappij dan een hogere of lagere prijs in rekening brengt is imo een heel ander verhaal. Dat heeft toch niets te maken met dat dealers aangeven dat ze hem niet met 17" afleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik snap dat ook niet hoor? Toen ik eigenlijk zonder verdere intentie aangaf dat ik de velgen vd Exclusive versie mooier vond dan die vd Avantgarde versie. Gaf hij uit zichzelf al aan: 'dan wisselen we die toch om bij levering'. Lijkt me dat de dealer een setje 18" wel kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

17" is qua velgmaat nog redelijk goed te slijten op de particuliere markt, 18" en hoger eigenlijk amper. Probleem zit 'm meer in de banden welke er achteraf door de particulier op gemonteerd moeten gaan worden.

Het leasebedrag van een auto is onder andere/vooral afhankelijk van de waarde van een auto op de tweedehands markt.

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 14-02-2015 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 21:17

geerttttt

Manisch positief

Hier ook even mijn vraag, sorry voor ee dubbelpost, maar heeft iemand hier een 308 blue lease (geen premium of executive)? Zo ja, zou diegene wat foto's willen posten van zijn interieur e.d.? :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Voor de restwaarde maakt het werkelijk niet uit of de auto op 17 of 18" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Tylen schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:29:
[...]

Nee dag kan hij niet. Dat ziet er niet uit. ;)

Ik rijd in een A3 Pro Line S. Dus s onderstel en 18". En dat rijd voortreffelijk.
Mjah, daarin verschillen we dan van mening ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:52
Jazzy schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 08:59:
Voor de restwaarde maakt het werkelijk niet uit of de auto op 17 of 18" staat.
ik durf zelf te stellen dat een indentieke auto met 18" meer waard is dan dezelfde auto met 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In de handel, vier jaar oud en 150.000 km? Ik denk dat een neutraal ogende velg vs. een opvallend design meer verschil maakt. Tientjeswerk.
Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.