Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
A6 Avant 2.0 S-Tronic Automaat (190pk) - 115gr co2
Havanazwart metaalkleur
Valcona zwart lederen zetels
Geborsteld aluminium inlegwerk
Pack Prestige
S-line Pakket
Panoramisch glazen dak
LED-koplampen
Privacy glas
17.200 euro korting gekregen => 53K
In Belgie: Puur renting over 60 maanden met een voorschot van 10K => maandelijks 640 euro inc BTW (wel met een aankoopoptie van tegen de 18% of iets meer)
Enige discussiepunt hier van vandaag nog: getinte ruiten of niet.. Het is dan mssch een beetje over the top
[ Voor 14% gewijzigd door GSamson op 15-02-2015 13:00 ]
Ruiten tintent sowieso, staat mooi, minder last van zon, en maakt de auto gewoon afGSamson schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:05:
De kogel is door de kerk. Na lang afwegen heb ik dan toch de A6 Avant gekozen ipv de 5-serie.
A6 Avant 2.0 S-Tronic Automaat (190pk) - 115gr co2
Havanazwart metaalkleur
Valcona zwart lederen zetels
Geborsteld aluminium inlegwerk
Pack Prestige
S-line Pakket
Panoramisch glazen dak
LED-koplampen
Privacy glas
17.200 euro korting gekregen => 53K
In Belgie: Puur renting over 60 maanden met een voorschot van 10K => maandelijks 640 euro inc BTW (wel met een aankoopoptie van tegen de 18% of iets meer)
Enige discussiepunt hier van vandaag nog: getinte ruiten of niet.. Het is dan mssch een beetje over the top
Top pakket overigens, en wat een korting. Sjezus.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nee hoor, enkel vanachter.vhal schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:00:
Zou het wel doen, maakt het net even af. Of bedoel je alle ruiten?
Ik denk dan soms gewoon aan een "mafiawagen"
[ Voor 34% gewijzigd door Makkelijk op 15-02-2015 17:28 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

In de zomer is 't ook een stukje koeler in de auto bij instappen zodat de climatcontrol wat minder hard hoeft te werken, overigens.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Juist bij stations voegt het m.i. wat toe om die raampartijen te tinten. Bij de gemiddelde Golf heb ik het wat minder.Makkelijk schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:27:
Ik vind het lelijk bij stations. Vind bij stations het doorlopen als geheel belangrijker en getinte glazen achter breekt dat nogal. Bij zwarte stations denk ik dan meteen "begravenisondernemer?", net even de A6 Avant met getint glas gegoogled en daar heb ik het ook
Wellicht dat privacyshades/sonnyboys een alternatief kunnen zijn? Mij bevallen ze eigenlijk wel.

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 15-02-2015 19:14 ]
Twijfel vooral omdat het ook wel een voordeel kan hebben voor eventuele kindjes binnenkortvhal schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:12:
[...]
Juist bij stations voegt het m.i. wat toe om die raampartijen te tinten. Bij de gemiddelde Golf heb ik het wat minder.
Wellicht dat privacyshades/sonnyboys een alternatief kunnen zijn? Mij bevallen ze eigenlijk wel.
[afbeelding]
Idd petjesbak anders.. Moeilijk! (luxeprobleem)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tegen de tijd dat een Golf VI óf VII een petjesbak wordt (en betaalbaar wordt voor die categorie berijders) is de Golf X (óf A3) al weer de gemiddelde "lease" autoTylen schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:33:
Is gewoon mooi. Dus wel doen. En niet achteraf met fie (dat is petjes) maar gewoon origineel donker glas.
[ Voor 59% gewijzigd door Will_M op 15-02-2015 19:43 ]

Staat vrij mooi op een station imho.
Hangt ook heel erg af van de kleur van een auto. Op zwart kan het al snel te zwart worden en op wit zit je nog al snel aan die contrasterende wit/zwart combo. Soms gaat dat goed, maar vaak ook niet.
[ Voor 95% gewijzigd door AndRo555 op 15-02-2015 19:40 ]

[ Voor 93% gewijzigd door AndRo555 op 15-02-2015 19:40 ]
[ Voor 73% gewijzigd door Will_M op 15-02-2015 19:42 ]
Madeliefje plukken en vervolgens, wel getint glas, geen getint glas, wel getint glas...
"vind ik leuk"Widow schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:39:
[...]
Madeliefje plukken en vervolgens, wel getint glas, geen getint glas, wel getint glas...
"vind ik leuk"Widow schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:39:
[...]
2) Het is ook een voordeel dat men evt. spullen niet snel zien liggen
3) Je toekomstige kinderen zijn natuurlijk geen VIP's zonder privacy glass he...
4) Ze hebben daarnaast ook minder last van de zon en kunnen die disney plakschermpjes er niet aftrekken elke keer
5) Je kan je ramen dan ook gewoon open doen. Er rijdt nu misschien nog ergens een Skoda rond met een 'piepend' achterraam omdat er zo'n zuignapje mee naar beneden is gegaan (mocht niet gemaakt worden van de leasemaatschappij...
Wel grappig dat ieder zo zijn mening heeft. De een vindt het echt niet mooi en het er zelfs goedkoop uitzien. Ik denk dan bij de wat luxere auto's juist: had even paar honderd euro meer uitgegeven om die auto af te maken.
We hebben gereden in de Peugeot 308 1.6HDI en een Octavia greenline 1.6TDI.
De Peugeot was helaas vrij 'kaal' van binnen maar de motor reed erg prettig lekker stil en soepel.
De Octavia voelde van binnen luxer aan (het 8 inch scherm was erg mooi), de dealer vertelde dat er nu voor de octavia aardige voordeel pakken zijn, op de greentech modellen.
alleen zit hier een andere 105pk TDI motor in met 5 versnellingen.
helaas had hij deze niet staan, heeft iemand hier met deze motor ervaring?
In mijn blender doet hij het heel aardig!FrostBurn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:39:
Nu ik aan een andere lease auto mag/kan uitzoeken ben ik afgelopen weekend even langs wat dealers geweest.
De Peugeot was helaas vrij 'kaal' van binnen maar de motor reed erg prettig lekker stil en soepel.
De Octavia voelde van binnen luxer aan (het 8 inch scherm was erg mooi), de dealer vertelde dat er nu voor de octavia aardige voordeel pakken zijn, op de greentech modellen.
[/maandagmorgen]
Ik hoor van veel mensen dat de Octavia 1.6TDI iets minder geraffineerd is dan die van Peugeot, maar wel voldoende puf heeft en dus aardig meekomt. Een motor is ook iets waar je mee leert leven en steeds minder van merkt (tenzij hij echt underpowered is natuurlijk) en dan gaan zaken zoals een scherm waar je blij van word steeds zwaarder meewegen. Volgens mij heeft de 308 ook geen onaardig display, maar je moet het maar willen om (vrijwel) alles via dat ding te bedienen - ik vind het toch fijn dat ik de meeste zaken nog onder een doodnormaal (draai)knopje heb zitten.
A3:

En mijn oude A4:

Zoooveel mooier met
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Er is volgens mij geen betere diesel in het C-segment dan die van de 308. Dat is idd een heel fijn blok.FrostBurn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:39:
Nu ik aan een andere lease auto mag/kan uitzoeken ben ik afgelopen weekend even langs wat dealers geweest.
Die van VAG is idd wat Rauwer. Maar de meeste VAG blokken leveren meer PK's dan opgegeven.
En je komt ook niet echt te kort. Zelf vind ik het jammer van de 5-bak. Maar in de praktijk en op de snelweg kan hij best zonder de 6e bleek na een korte proefrit.
Ben zelf meer gecharmeerd van de octavia de de 308 verder.
En PS. Neem ook getint glas achter
Ook ik vind het mooier met dan zonder.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De 1.6 HDi is inderdaad een prettig en soepel lopend blok. Ik miste wel wat kracht bij lage toerentallen (bv als je stapvoets in 2 over een drempel rijdt en dan wilt accelereren).DarkSide schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:09:
[...]
Er is volgens mij geen betere diesel in het C-segment dan die van de 308. Dat is idd een heel fijn blok.
Voor mij is het tweeliter blok van BMW nog altijd de top in het segment. Vooral de 120d is een pareltje. 125d is misschien nog mooier maar ik heb nog nooit een 123d of 125d gereden.
Daar verwacht ik ook wat meer van.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Weet niet of je de V40 ook nog onder de C segmenters schaart, maar de D4 vind ik wat dat betreft beterDarkSide schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:09:
[...]
Er is volgens mij geen betere diesel in het C-segment dan die van de 308.
De D2 is een 1.6je met iets meer PK's dan die skoda's en rijd ook heerlijk soepel, maar heeft wel moeite met lage toeren.
Verder, als je toch nog uitzoekt, er zijn nog steeds dealers met 14% D4 leverbaar....
oa deze http://www.autobedrijfrutten.nl/v40
True... gewoon doen.En PS. Neem ook getint glas achter![]()
Dan moet je wel een goede vergelijking maken en de D4 vergelijken met de 2.0 BlueHDI van Peugeot.Get!em schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:19:
[...]
Weet niet of je de V40 ook nog onder de C segmenters schaart, maar de D4 vind ik wat dat betreft beterHeeft 6 versnellingen en een 2 liter motor.
De D2 is een 1.6je met iets meer PK's dan die skoda's en rijd ook heerlijk soepel, maar heeft wel moeite met lage toeren.
De Peugeot 1.6 diesel rijdt inderdaad heel soepel. Het schakelen is lekker licht en direct. Ik vind het persoonlijk een heel rustig, mooi interieur, maar het kleine stuur kon mij niet bekoren.
Wellicht koop ik wel een aangepast zonnescherm zoals dit:
http://www.windesa.com/so...ts&model_category_id=1933
Dat kan ik nog steeds wegnemen wanneer ik wil + het is een stuk goedkoper.
Bedankt voor de tips! (Die ik wel niet gevolgd heb
Het ging over het C-segment. Daar vallen de V40, 308 en 1-serie allemaal in.rickjehh schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:31:
[...]
Dan moet je wel een goede vergelijking maken en de D4 vergelijken met de 2.0 BlueHDI van Peugeot.
Ik weet niet of de 2.0 BlueHDi iets is geworden. Een aantal jaar geleden heb ik proefgereden met de 308 2.0 HDi (vorige generatie 308) en dat blok vond ik echt niet fijn. Stampend geluid, turbogat, in veel opzichten minder goed dan de 1.6 HDi.
De BMW is een pareltje. Peugeot moet enorme stappen hebben gezet wil hun 2.0 HDi met een 20d kunnen concurreren. De V40 ziet er qua specs goed uit, maar heb ik niet gereden.
Als je niet alleen de motor maar ook de transmissie erbij betrekt, gooit BMW opnieuw hoge ogen met de automatische bak. Het is tot nu toe de enige automaat die ik heb gereden zonder enige irritatie. Doet gewoon alles goed.
Je ging voor de A6 toch? Waarom die aftermarket meuk als Audi gewoon standaard een optie voor shades heeft? Die komen dat heel mooi uit de deur zelf. Kan je raam ook gewoon open/dicht zonder dat je loopt te euhh K*ttenGSamson schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:54:
Langsgeweest bij de garage, ik ga het privacyglas niet nemen. Ik vind persoonlijk dat het allemaal te donker word.
Bedankt voor de tips! (Die ik wel niet gevolgd heb)
3Y3 Zonwering, mechanisch voor de achterruit en voor de achterzijruiten € 335
[ Voor 57% gewijzigd door Tylen op 16-02-2015 13:12 ]
Ik zeg toch ook nergens iets over al dan niet een C-segment vergelijking? Het ging mij meer om de vergelijking van een 1.6 diesel ten opzichte van een 2.0 diesel met 190 pk. Dat lijkt me appels met peren vergelijken.t_captain schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:09:
[...]
Het ging over het C-segment. Daar vallen de V40, 308 en 1-serie allemaal in.
Ik weet niet of de 2.0 BlueHDi iets is geworden. Een aantal jaar geleden heb ik proefgereden met de 308 2.0 HDi (vorige generatie 308) en dat blok vond ik echt niet fijn. Stampend geluid, turbogat, in veel opzichten minder goed dan de 1.6 HDi.
De BMW is een pareltje. Peugeot moet enorme stappen hebben gezet wil hun 2.0 HDi met een 20d kunnen concurreren. De V40 ziet er qua specs goed uit, maar heb ik niet gereden.
Als je niet alleen de motor maar ook de transmissie erbij betrekt, gooit BMW opnieuw hoge ogen met de automatische bak. Het is tot nu toe de enige automaat die ik heb gereden zonder enige irritatie. Doet gewoon alles goed.
Zijn die dingen dan geheel raamvullend of heb je links en rechts alsnog een gigantische kier waar zonlicht doorkomt?Tylen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:11:
[...]
Je ging voor de A6 toch? Waarom die aftermarket meuk als Audi gewoon standaard een optie voor shades heeft? Die komen dat heel mooi uit de deur zelf. Kan je raam ook gewoon open/dicht zonder dat je loopt te euhh K*tten
3Y3 Zonwering, mechanisch voor de achterruit en voor de achterzijruiten € 335
Ik ging ervan uit met een kier, vandaar dat ik de aftermarket meuk op het eerste zicht verkoosvhal schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:33:
[...]
Zijn die dingen dan geheel raamvullend of heb je links en rechts alsnog een gigantische kier waar zonlicht doorkomt?
Na wat lees en klik werk op de site van Skoda gaat het denk ik een Ocatvia Ambition Businessline worden met plus pakket en columbus navi.DarkSide schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:09:
[...]
Er is volgens mij geen betere diesel in het C-segment dan die van de 308. Dat is idd een heel fijn blok.
Die van VAG is idd wat Rauwer. Maar de meeste VAG blokken leveren meer PK's dan opgegeven.
En je komt ook niet echt te kort. Zelf vind ik het jammer van de 5-bak. Maar in de praktijk en op de snelweg kan hij best zonder de 6e bleek na een korte proefrit.
Ben zelf meer gecharmeerd van de octavia de de 308 verder.
En PS. Neem ook getint glas achter![]()
Getint glas achter zit er ook bij
Ah goed punt. Dat durf ik niet te zeggen.vhal schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:33:
[...]
Zijn die dingen dan geheel raamvullend of heb je links en rechts alsnog een gigantische kier waar zonlicht doorkomt?
vooral die columbus doen. De amundsen vind ik te traag en niet fijn werken.FrostBurn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:55:
[...]
Na wat lees en klik werk op de site van Skoda gaat het denk ik een Ocatvia Ambition Businessline worden met plus pakket en columbus navi.
PS op het skoda forum praat men ook veel over de "slechte" ambition stoelen. Deze schijnen iets korter en minder steun te geven dat de stoelen die in een Elegance zitten.
Dit is redelijk goedkoop op te lossen door te kiezen voor half lederen stoelen in de ambition.
Dit zijn nl de Elegance stoelen maar dan deels met leder bekleed. Ziet er ook nog eens netjes uit.
Kost iets van 750,-
Met de garage gebeld. Die dingen zijn dus niet raamvullend. Ik heb dat er dan ook uitgelaten.
Doe jezelf een lol en laat ook even een offerte maken voor een Elegnce Businessline. Zal niet heel veel duurder uitkomen vermoed ik, en dan heb je ook het Canton systeem en een aantal andere leuke dingen nogFrostBurn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:55:
[...]
Na wat lees en klik werk op de site van Skoda gaat het denk ik een Ocatvia Ambition Businessline worden met plus pakket en columbus navi.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Case closed danGSamson schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:02:
[...]
Met de garage gebeld. Die dingen zijn dus niet raamvullend. Ik heb dat er dan ook uitgelaten.
Half lederen stoelen zitten nu in het plus pakket samen met stoelverwarming.DarkSide schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:00:
[...]
vooral die columbus doen. De amundsen vind ik te traag en niet fijn werken.
PS op het skoda forum praat men ook veel over de "slechte" ambition stoelen. Deze schijnen iets korter en minder steun te geven dat de stoelen die in een Elegance zitten.
Dit is redelijk goedkoop op te lossen door te kiezen voor half lederen stoelen in de ambition.
Dit zijn nl de Elegance stoelen maar dan deels met leder bekleed. Ziet er ook nog eens netjes uit.
Kost iets van 750,-
http://www.sonniboy.nl/audi-a6-avant-2011GSamson schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:54:
Langsgeweest bij de garage, ik ga het privacyglas niet nemen. Ik vind persoonlijk dat het allemaal te donker word.
iets goedkoper dan de variant die jij linkte.
[ Voor 34% gewijzigd door Falcon op 16-02-2015 17:16 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
[ Voor 9% gewijzigd door RomeoJ op 16-02-2015 19:50 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Argh, ik was er eigenlijk al uit dat het een Peugeot 308SW BlueHDI ging worden (aan 20% zou ik toch niet ontkomen....), maar dit verandert de zaak wel weer even. Toch ook maar weer eens naar die V40 gaan kijken!Falcon schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:15:
Voor de mensen die het nog niet weten.. V40 D2 is met 120pk terug in de 14% bijtelling
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik heb toevallig in een gloednieuwe 308 gereden, maar op een of andere manier vind ik die handbak echt voor geen meter schakelen. Ik ben japanse en duitse bakken gewend, ik moet zeggen dat ik dat toch altijd wel een stuk fijner vind schakelen.ralpje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:58:
[...]
Argh, ik was er eigenlijk al uit dat het een Peugeot 308SW BlueHDI ging worden (aan 20% zou ik toch niet ontkomen....), maar dit verandert de zaak wel weer even. Toch ook maar weer eens naar die V40 gaan kijken!
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
Damn dit wordt wel verwarrend.ralpje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:58:
[...]
Argh, ik was er eigenlijk al uit dat het een Peugeot 308SW BlueHDI ging worden (aan 20% zou ik toch niet ontkomen....), maar dit verandert de zaak wel weer even. Toch ook maar weer eens naar die V40 gaan kijken!
In het autoblog artikel schrijven ze: deze D2 heeft 2 liter blok
Dus we hebben een d2 van voor 2015 met een 1.6diesel
En nu hebben ze het oude d4 blok naar 120 pk geknepen ofzo, en dat is dan de 2015 d2?
Prijs ziet er wel leuk uit, ik zeg even langs de software boer en hopen dat die begrenzing er weer af kan
Als ze de 2.0diesel gebruiken neem ik aan dat ze niet alleen voor NL de hele auto her-designen maar dat het puur iets softwarematigs is...
De nieuwe D2 is een single turbo 2.0 diesel. De D4 is een twin turbo diesel, dus dat verschil ga je er met alleen chippen niet uit halenthefox154 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:36:
[...]
Damn dit wordt wel verwarrend.
In het autoblog artikel schrijven ze: deze D2 heeft 2 liter blok![]()
Dus we hebben een d2 van voor 2015 met een 1.6diesel
En nu hebben ze het oude d4 blok naar 120 pk geknepen ofzo, en dat is dan de 2015 d2?
Prijs ziet er wel leuk uit, ik zeg even langs de software boer en hopen dat die begrenzing er weer af kan![]()
Als ze de 2.0diesel gebruiken neem ik aan dat ze niet alleen voor NL de hele auto her-designen maar dat het puur iets softwarematigs is...Wat ze bij Mini ook deden met de minimalism (76pk identiek aan de 120pk) Ben benieuwd.
Ik was er wel over te spreken. Maar hé, smaken verschillenMomentumlol schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:05:
[...]
Ik heb toevallig in een gloednieuwe 308 gereden, maar op een of andere manier vind ik die handbak echt voor geen meter schakelen. Ik ben japanse en duitse bakken gewend, ik moet zeggen dat ik dat toch altijd wel een stuk fijner vind schakelen.
Je hebt best veel aanbod in de compacte klasse, diesel, 14% bijtelling: VW Polo, Ford Fiesta, Renault Clio, Fiat Punto (goedkoop!), Citroën C3, Peugeot 208.
Mijn vriendin wil in ieder geval: 5D, Airco, Cruise Control, Navigatie ingebouwd, verstelbare bestuurdersstoel.
Liefst ook: parkeersensoren achter.
Als ik dan zo kijk zitten de meeste auto's rond de 20k. Behalve de Fiat Punto, die zit op 16,5k (alleen geen navigatie verder heel compleet). De Ford Fiesta kan ik kiezen voor 17k (zonder parkeersensoren).
Heeft iemand misschien een link/pdf naar een multitest van deze auto's? Is er een 'beste keuze'?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Binnen die klasse de titanium lease versie van de fiesta. Luxe uitrusting, een relatief lage prijs en een heel, heel, heel erg goed onderstel en rijcomfort, ver boven zijn prijsklasse. Is ook relatief stil op de weg voor zo'n klein bakkie. 1.6 TDCI komt aardig mee met het verkeer en rijd er nu zo'n 80000km per jaar mee voor een spotprijsje.LuPo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:26:
Mijn vriendin mag binnenkort een leaseauto gaan kiezen. Aangezien ze starter is mag ze eerst een auto voor een jaar kiezen uit de voorraad van Leaseplan. Als het van beide kanten bevalt mag ze na een jaar zelf een leaseauto samenstellen. We zitten nu een beetje te twijfelen wat we zullen doen. Aangezien het maar voor een jaar is en wij met z'n tweeën zijn lijkt ons een compacte klasse prima. Het moet overigens wel een diesel zijn. We weten trouwens niet wat 'de voorraad van Leaseplan' precies inhoudt. Maar we oriënteren ons maar alvast zodat we goed beslagen ten ijs komen.
Je hebt best veel aanbod in de compacte klasse, diesel, 14% bijtelling: VW Polo, Ford Fiesta, Renault Clio, Fiat Punto (goedkoop!), Citroën C3, Peugeot 208.
Mijn vriendin wil in ieder geval: 5D, Airco, Cruise Control, Navigatie ingebouwd, verstelbare bestuurdersstoel.
Als ik dan zo kijk zitten de meeste auto's rond de 20k. Behalve de Fiat Punto, die zit op 16,5k (alleen geen navigatie verder heel compleet). De Ford Fiesta kan ik kiezen voor 17k (zonder parkeersensoren).
Heeft iemand misschien een link/pdf naar een multitest van deze auto's? Is er een 'beste keuze'?
Clio, polo, punto, 208 heb ik ook gereden, C3 niet.
Clio: ook een hele fijne wagen, maar minder luxe, afschuwelijk plastic op het dashboard en de boordcomputer is een drol
Polo: voelde ouderwets aan, in rijeigenschappen, afwerking en luxe minder
208: Allround gewoon een kutauto. Maakte herrie, was niet vooruit te branden en collega's die hem wel hebben zijn er continue mee naar de garage omdat de automaat en diesel ermee uit scheiden binnen 50.000km
Punto: Goedkoop ding, pittig met rijden maar maakt relatief veel herrie en doet ouderwets aan. Onderstel trouwens best aardig.
Het lijkt me niet dat je een uitgebreide keuze krijgt als je in eerste instantie een poolauto gaat rijden. Dat ligt maar net aan wat ze op dat moment op voorraad hebben staan en meestal heb je dan keuze uit maximaal 2 of 3 auto's. Het lijkt me inderdaad verstandig om eerst af te wachten welke auto's er op de lijst staan, dan wordt het afwegen ook een stuk eenvoudiger straksLuPo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:26:
Mijn vriendin mag binnenkort een leaseauto gaan kiezen. Aangezien ze starter is mag ze eerst een auto voor een jaar kiezen uit de voorraad van Leaseplan. Als het van beide kanten bevalt mag ze na een jaar zelf een leaseauto samenstellen. We zitten nu een beetje te twijfelen wat we zullen doen. Aangezien het maar voor een jaar is en wij met z'n tweeën zijn lijkt ons een compacte klasse prima. Het moet overigens wel een diesel zijn. We weten trouwens niet wat 'de voorraad van Leaseplan' precies inhoudt. Maar we oriënteren ons maar alvast zodat we goed beslagen ten ijs komen.
Oke helaas. Dat dacht ik eigenlijk al wel.Tylen schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:32:
Stop maar met zoeken. Want de voorraad auto's van Leaseplan is niet zomaar een lijst die je zelf kan samenstellen.
Gaan we doen.MrAcid schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:38:
Lijkt mij inderdaad ook - dat hangt helemaal af van het aanbod van dat moment. Ik zou gewoon even afwachten wat de "lijst" wordt. Dat zouden ook zo maar eens 2 auto's kunnen zijn trouwens ipv een hele lijst van auto's waarbij je allemaal opties tegen elkaar kunt afwegen - zo gaat het bij ons ook regelmatig.
Bedankt!Willaaam schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:39:
[...]
Binnen die klasse de titanium lease versie van de fiesta. Luxe uitrusting, een relatief lage prijs en een heel, heel, heel erg goed onderstel en rijcomfort, ver boven zijn prijsklasse. Is ook relatief stil op de weg voor zo'n klein bakkie. 1.6 TDCI komt aardig mee met het verkeer en rijd er nu zo'n 80000km per jaar mee voor een spotprijsje.
Clio, polo, punto, 208 heb ik ook gereden, C3 niet.
Clio: ook een hele fijne wagen, maar minder luxe, afschuwelijk plastic op het dashboard en de boordcomputer is een drol
Polo: voelde ouderwets aan, in rijeigenschappen, afwerking en luxe minder
208: Allround gewoon een kutauto. Maakte herrie, was niet vooruit te branden en collega's die hem wel hebben zijn er continue mee naar de garage omdat de automaat en diesel ermee uit scheiden binnen 50.000km
Punto: Goedkoop ding, pittig met rijden maar maakt relatief veel herrie en doet ouderwets aan. Onderstel trouwens best aardig.
De Fiesta las ik inderdaad al wel een aantal keer goede reviews over. Maar ook over de 'vernieuwde' Polo lees ik wel goede reviews. De 1.4 TDI schijnt een stuk beter te zijn dan de 1.2 TDI.
Bedankt. We moeten dan even wachten inderdaad. Bedoel je 2-3 auto's uit het totale aanbod of uit deze klasse? We willen wel graag 14% bijtelling als dat kan namelijk.rickjehh schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:41:
[...]
Het lijkt me niet dat je een uitgebreide keuze krijgt als je in eerste instantie een poolauto gaat rijden. Dat ligt maar net aan wat ze op dat moment op voorraad hebben staan en meestal heb je dan keuze uit maximaal 2 of 3 auto's. Het lijkt me inderdaad verstandig om eerst af te wachten welke auto's er op de lijst staan, dan wordt het afwegen ook een stuk eenvoudiger straks
Waarom zou je een 308SW met een V40 vergelijken? Het ene is een praktische stationwagen en het andere is een volledig als bestuurdersauto gebouwde hatchback met B-segment bagageruimte. Het lijkt me dat de reden dat je een 308SW boven een 308HB verkiest is dat je iets met de ruimte van de SW wilt.ralpje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:58:
[...]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Is het niet zo dat bij LeasePlan je kan kiezen uit hun occasion pool? Of zijn deze auto's al _helemaal_ uitgeschreven qua lease? Sommige auto's hebben nog best lage standen.LuPo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:47:
[...]
Oke helaas. Dat dacht ik eigenlijk al wel.
[...]
Gaan we doen.
[...]
Bedankt!![]()
De Fiesta las ik inderdaad al wel een aantal keer goede reviews over. Maar ook over de 'vernieuwde' Polo lees ik wel goede reviews. De 1.4 TDI schijnt een stuk beter te zijn dan de 1.2 TDI.
[...]
Bedankt. We moeten dan even wachten inderdaad. Bedoel je 2-3 auto's uit het totale aanbod of uit deze klasse? We willen wel graag 14% bijtelling als dat kan namelijk.
Mocht dit wel het geval zijn, hier kan je zoeken:
http://www.leaseplan.nl/occasions/occasions-op-merk.asp
Wat zonde. De auto ziet er zoveel mooier uit met. En de voordelen:GSamson schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:54:
- Minder diefstalgevoelig
- Prettig in de zomer
- Mensen die achterin zitten hebben wat meer privacy
- In het geval van kinderen niet van die belachelijke opplak dingen
Maar jouw keus en smaak natuurlijk, helaas heb ik niet dit budget om een auto uit te kiezen anders dan wist ik het wel.
Desalniettemin, veel plezier met het bestellen van je nieuwe wagen!
[ Voor 35% gewijzigd door Kecin op 17-02-2015 09:01 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Geen idee. Ze hoort het binnenkort en ik zal het even laten weten.Kecin schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:54:
[...]
Is het niet zo dat bij LeasePlan je kan kiezen uit hun occasion pool? Of zijn deze auto's al _helemaal_ uitgeschreven qua lease? Sommige auto's hebben nog best lage standen.
[...]
Hoe zit dat eigenlijk met de bijtelling bij een occasion? Reken je dan de occasionprijs of pakken ze gewoon de nieuwprijs?
[ Voor 11% gewijzigd door LuPo op 17-02-2015 09:41 ]
Eisen: cruise control, (automatische) climate control, BT telefoonverbinding, navigatie
Wensen: 'leuke' auto (golf, octavia en leon vallen wmb af), bijtelling liefst < €225 (ben ik nu ongeveer aan mijn eigen auto kwijt), DAB+
Leuke extra: automaat
Ik ben nog niet helemaal uit de keuze hatchback of station. Ik heb nu een Renault Laguna uit 2006. Wel een hatchback, maar die is wel net zo lang als de meeste C-segment stationwagons. Hiervoor heb ik een Xantia break en een Fiat Stilo MW gehad, dus ik vind het wel fijn om gewoon willekeurige dingen achterin te mikken en me geen zorgen te maken of het past of niet. Nodig is de ruimte meestal niet, maar af en toe is het wel handig. Een collega van me is net van een Superb station naar een Golf hatchback gegaan, dus voor de werkgever maakt het blijkbaar niet uit
Lijstje kanshebbers
- Honda Civic. 5d is al vrij ruim, station nog ruimer. Die heeft in de luxere uitvoering ook aanpasbare achtervering, wat handig kan zijn als ik een keer veel meuk mee moet nemen. Ik wil met beide gaan rijden binnenkort. Helaas is de diesel niet leverbaar met automaat. Pluspunt voor mij is dat je hem erg weinig ziet.
- Toyota Auris TS. Is nog 14% en ruim. Nadeel: hij deed me niets tijdens de proefrit. Alles zit op de lease plus uitvoering, maar het is allemaal erg kunstmatig en steriel. De automaat vond ik wel relaxed.
- Volvo V40 (D4/D2). Misschien staan er nog wat 14% D4's op voorraad, anders een nieuwe D2. Ik vind het een erg mooie auto, maar vraag me af of hij ruim genoeg is. De discussie is hier al verschillende keren gevoerd dus die hoeven we niet weer op te rakelen, maar ik ga er wel even mee rijden om me een beeld te vormen.
- Peugeot 308 SW. Hopelijk nog leverbaar in 14%, maar ook als 20% het overwegen waard; een mooie wagen. Ik hoor goede verhalen over de diesel, en heb in de paar keer dat ik erin heb meegereden geen last gehad van het beruchte schermpje. Zoals hierboven opgemerkt stel je de meeste dingen niet zo vaak in dus heb je geen last van het feit dat je voor sommige opties wat vaker moet tikken. Ik heb er nog niet zelf mee gereden.
- alternatieven? Welke modellen moet ik zeker gaan bekijken adhv bovenstaande opmerkingen?
Eind 2013 was ik in de race voor een V40 D2, destijds ook met 14%. De lease-offerte hoefde alleen nog geaccordeerd te worden. Helaas ging op het allerlaatste moment een collega weg bij het bedrijf, waardoor ik een Polo Bluemotion kreeg toebedeeld die toen 'over' was.Makkelijk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:52:
[...]
Waarom zou je een 308SW met een V40 vergelijken? Het ene is een praktische stationwagen en het andere is een volledig als bestuurdersauto gebouwde hatchback met B-segment bagageruimte. Het lijkt me dat de reden dat je een 308SW boven een 308HB verkiest is dat je iets met de ruimte van de SW wilt.
In Juni gaat die eruit, waardoor ik nu écht zelf wat kan uitkiezen. Omdat ik (mede gezien het feit dat ik voor de zomer een trekhaak nodig heb waar meer dan een fietsendrager op mag) nu dus eigenlijk 'vast zat' aan 20% viel de keuze op de 308. Als ik dan toch 20% betaal, dan ook gelijk iets meer ruimte.
De afweging is nu dus puur of die extra ruimte in de 308 me de extra 6% bijtelling (in combinatie met de iets hogere cataloguswaarde) van de V40 waard is...
Nou ja, eerst de lease-offerte van de 308 maar eens afwachten, die zou ik vandaag of morgen moeten hebben.
Over dat privacyglas: het ligt ook erg aan het model auto. Bij de Auris vind ik het wel mooi staan, bij de Civic vind ik het aan de donkere kant. De Auris zonder privacyglas lijkt net een kas waar je zo doorheen kan kijken. De foto's even terug van de Audi's vind ik er wel netjes uit zien. Duidelijk donkerder dan de voorruiten, maar geen zwart ondoorzichtig blok rondom. Bij de A6 zou ik ze dan ook zeker overwegen.
Bestelvraagje: wat is de gemiddelde levertijd van een nieuwe auto, en is het bijvoorbeeld mogelijk om een voorraadauto te leasen? Ik heb nu privé een auto die ik moet gaan verkopen of inruilen, maar heb het liefst geen dubbele kosten. Ik weet niet hoe flexibel de leasemaatschappij is wbt voorloopauto's.
[ Voor 74% gewijzigd door gwystyl op 17-02-2015 09:23 ]
Ik weet het, het is een gekke vergelijking. Maar de afweging is bij mij dus: minder ruimte en 14%, of iets meer betalen en veul meer ruimte.
Ik heb twee kids, nu 4 en 6. Levering in Juni, dan is de oudste net 11. Die auto moet volgens de leaseregels dus mee tot de kids 15 en 11 zijn. Word ik dan blij van de Volvo, ook qua ruimte op de achterbank?
De 308SW is qua beenruimte achterin ook geen Skoda natuurlijk, maar wel meer een 'driezits'achterbank dan de smalle bank in de Volvo. Hoe meer ruimte in de breedte, hoe kleiner de kans dat ze elkaar de hersens inslaan
Ik ben het zeker met je eens dat het een rappe auto is, hij trekt echt goed door. Hij ligt ook prima op de weg, rijdt fijn. Alleen die handbak.... ik vond het niet fijn schakelen, stug.ralpje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:02:
[...]
Ik was er wel over te spreken. Maar hé, smaken verschillen
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
Hmm dan moet ik daar zeker langs. Voor 20% vind ik hem wel leuk maar zijn er leukere opties voor hetzelfde geld. Voor 14% houd je dan ineens een heel gunstig geprijsde ruime auto over. De bijtelling is niet allesbepalend bij mij, maar kan wel de doorslag geven als ik meerdere leuke modellen vind.wortelsoft schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:24:
De Peugeot dealer vertelde me dat de 308SW "binnenkort" weer in de 14% gaat vallen.
De Toyota dealer vertelde me dat de Auris binnenkort een facelift krijgt. Als je nu bestelt, krijg je ongeveer in juni al het facelift model. Niemand weet nog hoe dat ding er uit gaat zien, maar in maart volgen 'spyshots'.
[ Voor 53% gewijzigd door gwystyl op 17-02-2015 09:28 ]
Dat heb ik ook gehoord, de NL edition zou niet meer uitgebracht worden, maar in plaats daarvan de facelift. De facelift zou ook weer wat goedkoper worden.gwystyl schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:25:
De Toyota dealer vertelde me dat de Auris binnenkort een facelift krijgt. Als je nu bestelt, krijg je ongeveer in juni al het facelift model. Niemand weet nog hoe dat ding er uit gaat zien, maar in maart volgen 'spyshots'.
Nieuw prijs. Volgens mij pas na 15 jaar betaal je over de dagwaarde.LuPo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:13:
[...]
Geen idee. Ze hoort het binnenkort en ik zal het even laten weten.
Hoe zit dat eigenlijk met de bijtelling bij een occassion? Reken je dan de occassionprijs of pakken ze gewoon de nieuwprijs?
Je kan meestal zonder problemen een voorraad auto kiezen.gwystyl schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:18:
Bestelvraagje: wat is de gemiddelde levertijd van een nieuwe auto, en is het bijvoorbeeld mogelijk om een voorraadauto te leasen? Ik heb nu privé een auto die ik moet gaan verkopen of inruilen, maar heb het liefst geen dubbele kosten. Ik weet niet hoe flexibel de leasemaatschappij is wbt voorloopauto's.
Als je weet wat je wilt kun je met de dealer kijken of er een op voorraad staat die voldoet aan je wensen.
Je kan dan wel samen met de dealer en de LM komen tot een gewenste aflever datum.
[ Voor 46% gewijzigd door DarkSide op 17-02-2015 09:33 ]
Jaaaaaa ja. Het gaat snel ja. Maar zo snelralpje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:22:
Nah, als ik dan toch voor 'minder ruimte' kies dan de 14% Volvo.
Ik weet het, het is een gekke vergelijking. Maar de afweging is bij mij dus: minder ruimte en 14%, of iets meer betalen en veul meer ruimte.
Ik heb twee kids, nu 4 en 6. Levering in Juni, dan is de oudste net 11. Die auto moet volgens de leaseregels dus mee tot de kids 15 en 11 zijn. Word ik dan blij van de Volvo, ook qua ruimte op de achterbank?
De 308SW is qua beenruimte achterin ook geen Skoda natuurlijk, maar wel meer een 'driezits'achterbank dan de smalle bank in de Volvo. Hoe meer ruimte in de breedte, hoe kleiner de kans dat ze elkaar de hersens inslaan
Ik heb nog even verder gekeken en ik denk dat je dan eerder hier uit kunt kiezen. Dit zijn leaseoccasions, bedoeld voor kortere periodes (zoals in ons geval een jaar).Kecin schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:54:
[...]
Is het niet zo dat bij LeasePlan je kan kiezen uit hun occasion pool? Of zijn deze auto's al _helemaal_ uitgeschreven qua lease? Sommige auto's hebben nog best lage standen.
[...]
http://www.leaseplan.nl/diensten/occasionlease/default.asp
Thanks. Dacht ik al wel. Anders wordt het wel heel goedkoop om een occasion te leasen.DarkSide schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:29:
[...]
Nieuw prijs. Volgens mij pas na 15 jaar betaal je over de dagwaarde.
[...]
Waarom? Die dingen staan allemaal op het MQB-platform en dat betekent gewoon goede rij-eigenschappen. Ik weet niet wat jij onder een "leuke" auto verstaat maar als je een Auris wel leuk vindt, wat is er dan mis met bijvoorbeeld een Golf?gwystyl schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:14:
Wensen: 'leuke' auto (golf, octavia en leon vallen wmb af)
De Golf, de Octavia en de Leon, gewoon meenemen. Je kunt toch een proefrit aanvragen. Als je het dan nog niks vindt, prima, maar modellen uitsluiten om arbitraire redenen (of je moet ze lelijk vinden natuurlijk) is niet handig.- alternatieven? Welke modellen moet ik zeker gaan bekijken adhv bovenstaande opmerkingen?
[ Voor 29% gewijzigd door Cyphax op 17-02-2015 09:43 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Dus nu zit er 2 jaar leeftijdverschil tussen de kids, en door het rijden van een Volvo kom je in een soort timewarp en heb je over een tijdje ineens 4 jaar leeftijdsverschilralpje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:22:
Nee zonder gekkigheid. Het hangt een beetje af hoe lang jij bent. Ik rij regelmatig met 3 man rond in mn V40 en dat past prima zodra de bijrijder zn stoel een beetje naar voren doet. Ik heb mn stoel helemaal naar achteren vanwege mn lengte (2m05), dus vandaar dat ik ook tegen vrienden zeg dat mn auto een driezitter is
De Focus vond ik voor de facelift veel te druk van binnen, dat is volgens mij redelijk opgeknapt. Een Mazda 3 lijkt me ook wel mooi, maar die heb ik nog niet in het echt van dichtbij gezien. Ik lees ook dat het turboloze blok wel fijn rijdt maar dat je hem redelijk op toeren moet houden om een beetje vlot te rijden. Ik ben eerder van comfortabel maar vlot cruisen dan een circuit-gebruik op de weg.
Widow schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:52:
[...]
Dus nu zit er 2 jaar leeftijdverschil tussen de kids, en door het rijden van een Volvo kom je in een soort timewarp en heb je over een tijdje ineens 4 jaar leeftijdsverschil? Ik wist dat de D4 snel was, maar zo snel dat je gaten trekt in het tijd-ruimte continuüm...
Tussen veel auto's getwijfeld. Onder andere de Audi A3 ultra, Peugeot 308 en de Seat Leon en de Mercedes A Klasse. Uiteindelijk is het de laatste geworden!
Ik heb vandaag de bestelling mogen plaatsen bij Stern Nieuwegein (via Athlon) voor de Mercedes A180 CDI Lease Edition in Kosmoszwart Metallic. Het contract is op basis van 25.000km/4jr met eigen dealer keuze. Dit was (verbaasde mij) een verplichte keuze bij het bestellen van een Mercedes.
Levering is al lekker snel, wordt rond 9 maart verwacht!
[ Voor 7% gewijzigd door CptMorgan op 17-02-2015 09:57 ]
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Dat is ook prima allemaal (over smaak valt niet te twisten), maar als je er nou bij vermeld waarom je ze niet leuk vindt, dan is het makkelijker suggesties doen. Daar vraag je immers om.gwystyl schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:54:
@Cyphax: ik heb gewoon niet zoveel met de golf en octavia. Léon gaat wel, maar als die net zo duur is als een wat mij betreft leukere auto laat ik hem graag staan. Ik heb nergens gezegd dat ze niet goed zijn, alleen dat ik ze niet leuk vind....
Daarbij is een proefrit toch altijd een goed idee. Stel dat je van gedachten verandert, heb je ineens meer keus. En zo niet, dan niet. Zo makkelijk is het dan ook weer.
Zo'n Focus is een goede ter overweging. Het is qua interieur niet top (inderdaad vrij druk, al is het er na de facelift wel eenvoudiger op geworden) maar qua rijden zijn ze wel heel fijn als het goed is.De Focus vond ik voor de facelift veel te druk van binnen, dat is volgens mij redelijk opgeknapt. Een Mazda 3 lijkt me ook wel mooi, maar die heb ik nog niet in het echt van dichtbij gezien. Ik lees ook dat het turboloze blok wel fijn rijdt maar dat je hem redelijk op toeren moet houden om een beetje vlot te rijden. Ik ben eerder van comfortabel maar vlot cruisen dan een circuit-gebruik op de weg.
[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 17-02-2015 10:00 ]
Het probleem is dat ik het zelf ook niet goed weet. Zoals gezegd vond ik de Auris vrij steriel. Bij de Civic heb ik zoiets van "gaaf, knopjes!" terwijl ik de cleane look van de 308 ook wel kan waarderen. Ik kan dus moeilijk aangeven wat ik mooi of belangrijk vind.Cyphax schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:59:
[...]
Dat is ook prima allemaal (over smaak valt niet te twisten), maar als je er nou bij vermeld waarom je ze niet leuk vindt, dan is het makkelijker suggesties doen. Daar vraag je immers om.
Wat de Golf betreft is het voornamelijk een vooroordeel denk ik, en de Octavia van mijn zwager (2.0 TDI 150 pk?) vind ik veel te hard geveerd. Ik weet alleen niet meer welke wielen hij er nou onder heeft zitten.
Proefritten zijn inderdaad een goed idee, maar het lijkt me wel handig om het terrein een beetje af te bakenen zodat ik zometeen niet door 15 dealers gestalkt word om te vragen of ik het al rond wil makenDaarbij is een proefrit toch altijd een goed idee. Stel dat je van gedachten verandert, heb je ineens meer keus. En zo niet, dan niet. Zo makkelijk is het dan ook weer.
[...]
Zo'n Focus is een goede ter overweging. Het is qua interieur niet top (inderdaad vrij druk, al is het er na de facelift wel eenvoudiger op geworden) maar qua rijden zijn ze wel heel fijn als het goed is.
Misschien nog even handig om te vermelden: ik ben niet bepaald smal (1.84m, 110 kg), dus ik pas bijvoorbeeld niet in de stoelen van de Mégane GT-line. Iets ondersteuning in de breedte is wel fijn, maar ik moet echt geen stoelen waar mensen met een veel lager BMI al 'lekker strak' inzitten. De Citroën C4 heeft bijvoorbeeld wel mooie brede stoelen, maar dat hele model ziet er zo saai uit dat ik niet weet of ik daar vier jaar naar wil kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 17-02-2015 10:09 ]
Heb je de Cactus al eens gezien? Dat is een beetje zo'n "gekke" Citroen (bij dat soort modellen is het vaak love it or hate it), ik vind 'm zelf wel heel leuk, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die 'm saai zouden vinden.
Ik heb hem zelf al besteld en hoop op een aflevering in mei maar deze staat nu nog op eind juni.
Ik heb zelf nog naar de 308 sw, octavia combi en auris ts gekeken. 308 en auris deden me niks saaie auto's. De Skoda was ook niet heel spannend maar de ruimte was goed en ik vond het interieur mooi. Uiteindelijk met alles meegerekend te hebben ben ik toch op de Civic Tourer uitgekomen, ik heb ook de vorige Civic gehad (2007 1.8 sport) en die beviel me uitstekend. Rijd nu bijna 4 jaar een Lexus ct en dat is ook een hele fijne auto maar door twee kinderen is ie gewoon te klein geworden.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Opvallend dat je de 308 een saaie auto vindt. Ik vind dat Peugeot met de 308 juist een auto op de markt heeft gezet die zich kan onderscheiden door o.a. het cleane dashboard. Juist vergeleken met de combi's van VAG vind ik de 308 erg uitgesproken en alles behalve saai. Maar meningen verschillen@r!k schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:45:
Wellicht ook interessant, de Honda Civic Tourer komt dit jaar in een nieuwe uitvoering. De élégance business. Ze hebben de cataloguswaarde laag gehouden voor lease rijders waardoor die minder bijtelling betalen. Ding staat nog niet op Honda de site maar de leasemaatschappijen zijn wel al op de hoogte en sommige bieden al calculaties.
Ik heb hem zelf al besteld en hoop op een aflevering in mei maar deze staat nu nog op eind juni.
Ik heb zelf nog naar de 308 sw, octavia combi en auris ts gekeken. 308 en auris deden me niks saaie auto's. De Skoda was ook niet heel spannend maar de ruimte was goed en ik vond het interieur mooi. Uiteindelijk met alles meegerekend te hebben ben ik toch op de Civic Tourer uitgekomen, ik heb ook de vorige Civic gehad (2007 1.8 sport) en die beviel me uitstekend. Rijd nu bijna 4 jaar een Lexus ct en dat is ook een hele fijne auto maar door twee kinderen is ie gewoon te klein geworden.
Er zijn nog 14% D4's in Nederland beschikbaar. Dus ten opzichte van een 308 ofzo zou ik daar direct voor gaan. Kun je tenminste heerlijk inzitten!gwystyl schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:14:
Ik heb vandeweek mijn beoordelingsgesprek, en daar gaat zeer waarschijnlijk een mogelijkheid uitkomen om een lease-auto uit te zoeken. Als voorschot daarop ben ik al vast gaan kijken naar auto's die me interessant lijken in het C-segment. Ik rijd zo'n 40k km per jaar, dus diesel is voordehandliggend maar niet verplicht volgens mij.
Eisen: cruise control, (automatische) climate control, BT telefoonverbinding, navigatie
Wensen: 'leuke' auto (golf, octavia en leon vallen wmb af), bijtelling liefst < €225 (ben ik nu ongeveer aan mijn eigen auto kwijt), DAB+
Leuke extra: automaat
Ik ben nog niet helemaal uit de keuze hatchback of station. Ik heb nu een Renault Laguna uit 2006. Wel een hatchback, maar die is wel net zo lang als de meeste C-segment stationwagons. Hiervoor heb ik een Xantia break en een Fiat Stilo MW gehad, dus ik vind het wel fijn om gewoon willekeurige dingen achterin te mikken en me geen zorgen te maken of het past of niet. Nodig is de ruimte meestal niet, maar af en toe is het wel handig. Een collega van me is net van een Superb station naar een Golf hatchback gegaan, dus voor de werkgever maakt het blijkbaar niet uit
Lijstje kanshebbers
- Volvo V40 (D4/D2). Misschien staan er nog wat 14% D4's op voorraad, anders een nieuwe D2. Ik vind het een erg mooie auto, maar vraag me af of hij ruim genoeg is. De discussie is hier al verschillende keren gevoerd dus die hoeven we niet weer op te rakelen, maar ik ga er wel even mee rijden om me een beeld te vormen.
Peugeot's heeft ook nog 508hybrids op voorraad in de 14%, toch 200PK en een ruime limousine. Over de automaat is al veel geschreven dus ook hier rijden. wel oud kenteken dus nog max 3 jaar profiteren.
[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 17-02-2015 12:58 ]
Qua uiterlijk vond ik hem juist helemaal ok, totdat ik er wat langer naar keek. De binnenkant echter vond ik nog wel gaaf maar toen ik er een proefrit in maakte merkte ik dat ik het touchscreen waar je echt alles op doet alleen maar irritant vond.rickjehh schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:53:
[...]
Opvallend dat je de 308 een saaie auto vindt. Ik vind dat Peugeot met de 308 juist een auto op de markt heeft gezet die zich kan onderscheiden door o.a. het cleane dashboard. Juist vergeleken met de combi's van VAG vind ik de 308 erg uitgesproken en alles behalve saai. Maar meningen verschillenIk kijk ook door een wat gekleurde bril omdat ik er zelf 1 besteld heb
Het totaalplaatje was het voor mij niet met die auto. De Civic daarentegen vond ik altijd al gaaf maar was eigenlijk te duur totdat ze met deze uitvoering kwamen en de prijzen van oa de octavia door de nieuwe regels nogal omhoog gingen.
Dank voor de tip die ga ik in mijn achterhoofd houden. Enig idee wat het verschil is met de huidige uitvoeringen? Als ik alle eisen en wensen ga aanvinken kom ik namelijk op de Lifestyle uit (eigenlijk op de Sport Business maar voor die € 300 extra wil ik de overige goodies ook wel). Als ik hem hier bereken lijkt de cataloguswaarde net onder de 30k te duiken, voor bijna 32 voor de Sport Business of Lifestyle. Scheelt toch weer € 15 per mnd. Op Autowereld staat een lijstje met opties, waaronder DAB+, navigatie en parkeersensoren. Klinkt als een goede deal dan@r!k schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:45:
Wellicht ook interessant, de Honda Civic Tourer komt dit jaar in een nieuwe uitvoering. De élégance business. Ze hebben de cataloguswaarde laag gehouden voor lease rijders waardoor die minder bijtelling betalen. Ding staat nog niet op Honda de site maar de leasemaatschappijen zijn wel al op de hoogte en sommige bieden al calculaties.
De Volvo ga ik zeker proberen, de 508 loopt te snel af en dan vind ik de 308SW mooier.thefox154 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:55:
[...]
Er zijn nog 14% D4's in Nederland beschikbaar. Dus ten opzichte van een 308 ofzo zou ik daar direct voor gaan. Kun je tenminste heerlijk inzitten!
Peugeot's heeft ook nog 508hybrids op voorraad in de 14%, toch 200PK en een ruime limousine. Over de automaat is al veel geschreven dus ook hier rijden. wel oud kenteken dus nog max 3 jaar profiteren.
[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 17-02-2015 13:49 ]
Schijnt hetzelfde uitgerust te zijn als de sport nu met extra city brake assist. De elegance business heeft dan nog extra parkeersensoren voor en achter en het nieuwe honda connect navigatie obv android. Hij heeft ook een kleine facelift ondergaan. Zoek anders even op youtube op civic tourer paris. Dan zie je meteen de nieuwe voorkant en 1 van de 2 nieuwe kleuren (ik lijk wel een verkoper van honda zo johgwystyl schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:41:
[...]
Dank voor de tip die ga ik in mijn achterhoofd houden. Enig idee wat het verschil is met de huidige uitvoeringen? Als ik alle eisen en wensen ga aanvinken kom ik namelijk op de Lifestyle uit (eigenlijk op de Sport Business maar voor die € 300 extra wil ik de overige goodies ook wel). Als ik hem hier bereken lijkt de cataloguswaarde net onder de 30k te duiken, voor bijna 32 voor de Sport Business of Lifestyle. Scheelt toch weer € 15 per mnd. Op Autowereld staat een lijstje met opties, waaronder DAB+, navigatie en parkeersensoren. Klinkt als een goede deal dan![]()
[...]
De Volvo ga ik zeker proberen, de 508 loopt te snel af en dan vind ik de 308SW mooier.
Sweet! Dat wist de dealer bij mij blijkbaar nog niet. Hij had het wel over een facelift, maar ik kreeg de indruk dat die pas aan het eind van het jaar zou komen.@r!k schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:07:
[...]
Schijnt hetzelfde uitgerust te zijn als de sport nu met extra city brake assist. De elegance business heeft dan nog extra parkeersensoren voor en achter en het nieuwe honda connect navigatie obv android. Hij heeft ook een kleine facelift ondergaan. Zoek anders even op youtube op civic tourer paris. Dan zie je meteen de nieuwe voorkant en 1 van de 2 nieuwe kleuren (ik lijk wel een verkoper van honda zo joh)
* gwystyl is lichtelijk Honda fan dus dit ding staat wel vrij hoog op de wenslijst.
http://www.autoweek.nl/ni...we-toyota-avensis-onthuld
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Dit topic is gesloten.