Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Montana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:01

Montana

X-T3 ..what else !

Als stokoude ipad gebruiker van het eerste uur, kan ik iets niet vinden. 2 nieuwe iPads 2108 gekocht voor mij en mijn vrouw, snel alles van de vorige iPad's overgezet via backup etc. Dus alles goed, echter ik ben ook heel snel door de tips heen gegaan die de Ipad laat zien bij de eerste opstart. Nu zou mijn vrouw die graag willen zien, niet aan gedacht. Ik zoek me rot, en ik ga er vanuit dat dit ingebouwd zit in de iPad, maar kan het niet vinden. Wel de tips app, maar het zag er anders uit. Wie stuurt mij de goede kant op.

iMac K5 27" | FUJIFILM X-T3 | XF80 MACRO | XF100-400 | XF18-55 | XF35 f2 | XF1.4x TC

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Montana schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:54:
Als stokoude ipad gebruiker van het eerste uur, kan ik iets niet vinden. 2 nieuwe iPads 2108 gekocht voor mij en mijn vrouw, snel alles van de vorige iPad's overgezet via backup etc. Dus alles goed, echter ik ben ook heel snel door de tips heen gegaan die de Ipad laat zien bij de eerste opstart. Nu zou mijn vrouw die graag willen zien, niet aan gedacht. Ik zoek me rot, en ik ga er vanuit dat dit ingebouwd zit in de iPad, maar kan het niet vinden. Wel de tips app, maar het zag er anders uit. Wie stuurt mij de goede kant op.
SIte van Apple? (Staan ze serieus. :) )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Ben benieuwd heb voor 255 euro een Ipad 2018 gekocht (nieuw) kom van een Air 1 af.
Ga ik veel verschil merken met alles?

Iemand nog tips voor een pencil?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Nick25 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:50:
Ben benieuwd heb voor 255 euro een Ipad 2018 gekocht (nieuw) kom van een Air 1 af.
Ga ik veel verschil merken met alles?

Iemand nog tips voor een pencil?
Volgens mij ga je alleen merken dat hij heel wat sneller is, Apple pencil support en je hebt nu Touch ID.

Ik zou echt een Apple Pencil aanschaffen, kost wat, maar dan heb je ook wat. Kijk anders even op V&A, zie er genoeg liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nick25
  • Nu online
RWK__ schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:33:
[...]

Volgens mij ga je alleen merken dat hij heel wat sneller is, Apple pencil support en je hebt nu Touch ID.

Ik zou echt een Apple Pencil aanschaffen, kost wat, maar dan heb je ook wat. Kijk anders even op V&A, zie er genoeg liggen.
Hij ligt nog in HK dus nog even wachten ;)

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-09 17:54
Dillema...
Nu een iPad 2018 kopen, of wachten op het nieuwe model waarvan de levertijd nog niet bekend is?

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15:32
Marco schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:12:
Dillema...
Nu een iPad 2018 kopen, of wachten op het nieuwe model waarvan de levertijd nog niet bekend is?
Ik neem aan dat je de iPad Air bedoelt? Bij amazon.de wordt aangegeven dat ie 10 april verstuurd wordt en (uiterlijk) 13 april binnen. Bij amazon.de ook nog een paar tientjes goedkoper dan in NL.
https://www.amazon.de/dp/B07PSKYKGK/ref=de_a_ipad_2?th=1

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:21
De iPad Air 2019 is al verkrijgbaar nu :? Bijvoorbeeld bij Coolblue

Hahn wijzigde deze reactie 06-04-2019 15:55 (7%)

The devil is in the details.

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
De gewone iPad (2018) is ook nog gewoon verkrijgbaar hoor. Dat scheelt toch weer +/- 200 euro t.o.v. de iPad Air 2019. Persoonlijk zou ik zeker voor de Air gaan, vanwege het grotere scherm en bovendien is het scherm beter leesbaar doordat het glas gelamineerd is. Verder heb je 64GB ipv 32GB.

syltheboy wijzigde deze reactie 06-04-2019 16:08 (42%)

• Marco
Marco schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:12:
Dillema...
Ik was niet helemaal duidelijk blijkbaar.
Ik bedoel de normale iPad, en aangezien er dit jaar wel nog een nieuwe wordt verwacht vraag ik me af of het zinvol is om hier op te wachten of om het huidige model te kopen.

• meesje
Marco schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:23:
[...]

Ik was niet helemaal duidelijk blijkbaar.
Ik bedoel de normale iPad, en aangezien er dit jaar wel nog een nieuwe wordt verwacht vraag ik me af of het zinvol is om hier op te wachten of om het huidige model te kopen.
Mwah, ik zal voor de (normale) iPad 2018 gaan. Deze is in maart 2018 geïntroduceerd.
https://everymac.com/syst...893-wi-fi-only-specs.html
Mijn verwachting is dat dit jaar geen nieuwe (normale) iPad gaat komen. Nu is er in maart al de Air en Mini 5 gepresenteerd. Indien ze wel de normale iPad gaan upgraden wordt het verschil in specs nog kleiner. Nu hebben de Air en Mini 5 een stuk krachtiger cpu en beter scherm.
Als ik mijn huidige iPad Air 2 nu zou moeten vervangen, zou ik voor mijn doeleinden (een beetje Netflix, HomeKit, en wat surfen) een normale iPad meer dan voldoende vinden. Het grootste stuk gewenning is dan wel het scherm. Bij de iPad 2018 lijkt het (misschien is het ook wel zo) alsof er ruimte zit tussen de glasplaat en het scherm. Dat voel je met je vingers heel duidelijk. Maar om voor dat verschil nu een paar 100 euro meer uit te geven..... Echt niet!

• Marco
meesje schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:35:
[...]

Mwah, ik zal voor de (normale) iPad 2018 gaan. Deze is in maart 2018 geïntroduceerd.
https://everymac.com/syst...893-wi-fi-only-specs.html
Mijn verwachting is dat dit jaar geen nieuwe (normale) iPad gaat komen. Nu is er in maart al de Air en Mini 5 gepresenteerd. Indien ze wel de normale iPad gaan upgraden wordt het verschil in specs nog kleiner. Nu hebben de Air en Mini 5 een stuk krachtiger cpu en beter scherm.
Als ik mijn huidige iPad Air 2 nu zou moeten vervangen, zou ik voor mijn doeleinden (een beetje Netflix, HomeKit, en wat surfen) een normale iPad meer dan voldoende vinden. Het grootste stuk gewenning is dan wel het scherm. Bij de iPad 2018 lijkt het (misschien is het ook wel zo) alsof er ruimte zit tussen de glasplaat en het scherm. Dat voel je met je vingers heel duidelijk. Maar om voor dat verschil nu een paar 100 euro meer uit te geven..... Echt niet!
Volgens de geruchten zou er dit jaar wel een nieuwe versie komen van de normale iPad, en dan o.a. met smallere randen om het scherm.
Het is natuurlijk een beetje zuur als ik nu het 2018-model koop, en over 2 weken komt de nieuwe versie op de markt voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Maar aangezien de release-date nog niet bekend is blijf ik dus twijfelen.

• Hulliee
  • Niet online
Marco schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:09:
[...]

Volgens de geruchten zou er dit jaar wel een nieuwe versie komen van de normale iPad, en dan o.a. met smallere randen om het scherm.
Het is natuurlijk een beetje zuur als ik nu het 2018-model koop, en over 2 weken komt de nieuwe versie op de markt voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Je kan ook 6 maanden of een jaar wachten. Kans is dan groter dat er dan een nieuw 2019 model is. Maarja tot die kun je niet genieten van een nieuwe iPad.

• syltheboy
  • Niet online
In september komt er vast weer een opvolger, maar zo kun je wel blijven wachten. Als je nu een nieuwe iPad nodig hebt, dan zou ik hem gewoon aanschaffen.

@meesje Het scherm van de iPad Air 2019 is natuurlijk ook een stukje groter. Het is net hoeveel waarde je daaraan hecht.

syltheboy wijzigde deze reactie 06-04-2019 17:44 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Marco schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:09:
[...]

De laatste paar jaar zijn er in september alleen nieuwe iphones gepresenteerd. Als ik jou was, zou ik lekker nu een ipad 2018 kopen. Een half jaar geduld vind ik nog best lang en het is niet eens zeker.
Hier (https://buyersguide.macrumors.com/#iPad) wordt geadviseerd de iPad niet te kopen, ze verwachten early 2019 een update. 2e kwartaal noem ik niet meer ‘early’. Deze info lijkt me niet meer actueel.

Een nieuwe versie met smalle randen verwacht ik trouwens zeker niet. Dan is dit model qua scherm moderner dan de huidige Air. Dit gerucht lijkt me vrij oud en heeft volgens mij geen rekening gehouden met de ipads recentelijk gepresenteerd.

@syltheboy Het iets grotere scherm is inderdaad ook nog een verschil.

meesje wijzigde deze reactie 06-04-2019 18:08 (3%)

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15:13
Zit in dubio, heb op dit moment een prima werkende iPad Air 2. Maar ook het gevoel dat het tijd wordt voor iets nieuws, vroeger kocht ik ze direct als er een nieuwe iPad uitkwam. Maar met de differentiatie en andere prioriteiten ben ik daarmee gestopt.

Als ik iets nieuws moet kiezen dan zou het een iPad 2018 of Air 2019 worden. Zit niet perse te wachten op een groter scherm, de 9,7" is voor mij altijd een prima maat. Gebruik de iPad voor wat simpele spelletjes, Netflix als ik buitenshuis ben en natuurlijk om GoT te bezoeken.

De Air 2019 heeft als voordeel dat deze nieuw is qua hardware (nieuwste processor van Apple), maar ook een stuk duurder is dan een iPad 2018....

Wat is wijsheid vraag je je dan af.

• Hulliee
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:14:
Zit in dubio, heb op dit moment een prima werkende iPad Air 2. Maar ook het gevoel dat het tijd wordt voor iets nieuws, vroeger kocht ik ze direct als er een nieuwe iPad uitkwam. Maar met de differentiatie en andere prioriteiten ben ik daarmee gestopt.

Als ik iets nieuws moet kiezen dan zou het een iPad 2018 of Air 2019 worden. Zit niet perse te wachten op een groter scherm, de 9,7" is voor mij altijd een prima maat. Gebruik de iPad voor wat simpele spelletjes, Netflix als ik buitenshuis ben en natuurlijk om GoT te bezoeken.

De Air 2019 heeft als voordeel dat deze nieuw is qua hardware (nieuwste processor van Apple), maar ook een stuk duurder is dan een iPad 2018....

Wat is wijsheid vraag je je dan af.
Tja lastig, ik had een Air 2 en ben voor de iPad Pro 2018 gegaan. Man man, wat een mooi apparaat. _/-\o_

Maar omdat je de Air 2 nu hebt, zou ik zeker voor de nieuwe Air ivm het scherm.
De gewone 2018 is dan een achteruitgang. Ik gebruik mijn iPad veel buiten en dan heb veel meer aan een gelamineerd scherm. :)

• Drardollan
Hulliee schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:44:
[...]

Tja lastig, ik had een Air 2 en ben voor de iPad Pro 2018 gegaan. Man man, wat een mooi apparaat. _/-\o_

Maar omdat je de Air 2 nu hebt, zou ik zeker voor de nieuwe Air ivm het scherm.
De gewone 2018 is dan een achteruitgang. Ik gebruik mijn iPad veel buiten en dan heb veel meer aan een gelamineerd scherm. :)
Buiten gebruik ik mij iPad amper, maar dat kan ook komen omdat ik er niks op zie O-)

Neig ook erg naar de Air 2019 overigens.

• Nick25
  • Nu online
Nick25 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:52:
[...]

Hij ligt nog in HK dus nog even wachten ;)
Hij was gisteren binnen gekomen prima verlopen en 120 euro in de zak gestoken :)
Via eglobal.

Het is mij opgevallen dat gesture navigatie ook werkt op mijn iPad pro 10.5. Merken jullie dit ook bij andere iPads? Ik kan terug naar Home page door een swipe up, en een hold brengt me naar alle open apps.

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:30

jasjenl

Liab A Tymo

WouterL schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:43:
Het is mij opgevallen dat gesture navigatie ook werkt op mijn iPad pro 10.5. Merken jullie dit ook bij andere iPads? Ik kan terug naar Home page door een swipe up, en een hold brengt me naar alle open apps.
Dat is toch altijd al zo geweest, sinds die gestures aan iOS zijn toegevoegd? Het werkt zelfs al op mijn 9.7 inch iPad Pro, een nog ouder model dus.

jasjenl wijzigde deze reactie 10-04-2019 11:26 (8%)

jasjenl schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:25:
[...]

Dat is toch altijd al zo geweest, sinds die gestures aan iOS zijn toegevoegd? Het werkt zelfs al op mijn 9.7 inch iPad Pro, een nog ouder model dus.
Geen idee. Ik had het meerdere malen voorbij zien komen bij reviewers die het als vervelend ervaren om de ouderwetse homebutton weer te gebruiken voor de 'return-home' functie. Maar bij alle ipads kun je gewoon gebruik maken van 'gesture navigation' dus?

• meesje
WouterL schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:43:
Op een oude iPad Air 2 werkt dit ook gewoon.

• Yi-Long
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-08 20:09
Ik twijfel op dit moment even of ik de nieuwe iPad Air, de Ipad Pro 2018. of de 2017 iPad Pro 10,5 moet halen:

Allen hebben voor- en nadelen, of course, maar 2 zaken die ik me afvraag:
- Is het buigprobleem bij de iPad Pro 2018 al opgelost?
- Is het white/bright spot probleem bij de 10,5 iPad Pro (2017) een veelvoorkomend en serieus probleem, of wordt het opgeblazen online?

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:30

jasjenl

Liab A Tymo

WouterL schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:45:
[...]

Geen idee. Ik had het meerdere malen voorbij zien komen bij reviewers die het als vervelend ervaren om de ouderwetse homebutton weer te gebruiken voor de 'return-home' functie. Maar bij alle ipads kun je gewoon gebruik maken van 'gesture navigation' dus?
Yep, werkt gewoon op alle iPads.

• Nick25
  • Nu online
ben ik gek of zit er geen geluids schakelaar meer op de 2018 ipad? 9.7?

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14:21
Nick25 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:04:
ben ik gek of zit er geen geluids schakelaar meer op de 2018 ipad? 9.7?
De iPad heeft al jaren geen mute switch meer.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Nick25
  • Nu online
MelvinW schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:08:
[...]

De iPad heeft al jaren geen mute switch meer.
oh ok....
Is ook heel lang geleden dat ik een ipad heb aangeschaft :)

• MEJ
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18-09 21:47
Yi-Long schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:03:
Ik twijfel op dit moment even of ik de nieuwe iPad Air, de Ipad Pro 2018. of de 2017 iPad Pro 10,5 moet halen:

Allen hebben voor- en nadelen, of course, maar 2 zaken die ik me afvraag:
- Is het buigprobleem bij de iPad Pro 2018 al opgelost?
- Is het white/bright spot probleem bij de 10,5 iPad Pro (2017) een veelvoorkomend en serieus probleem, of wordt het opgeblazen online?
Ik heb mezelf afgelopen tijd zelfde vragen gesteld.
- iPad pro 2018 bendgate lijkt niet tussentijds opgelost te worden. Wachten op pro 2019 of ze hier iets aan aanpassen.
- iPad pro 10.5 lijkt bijna iedere iPad last van te krijgen (white spot) en afhankelijk van gebruiker of het wordt opgemerkt.
- Nieuwe air heeft naar mijn mening teveel compromissen tov pro 10.5 dus die valt sowieso af.

 iPhone 7 Black |  iPad mini 4 Silver |  Watch series 3 SG | Sony Playstation 4 Slim

• Yi-Long
MEJ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:41:
[...]

- iPad pro 2018 bendgate lijkt niet tussentijds opgelost te worden. Wachten op pro 2019 of ze hier iets aan aanpassen.
- iPad pro 10.5 lijkt bijna iedere iPad last van te krijgen (white spot) en afhankelijk van gebruiker of het wordt opgemerkt.
- Nieuwe air heeft naar mijn mening teveel compromissen tov pro 10.5 dus die valt sowieso af.
Thanks, ben voor de 10,5 Pro gegaan. Ik hoop dat ik er geen last van krijg, of dat het in ieder geval niet storend is, maar goed, hij was 400 euro goedkoper dan de 12,9 2018 pro, en had wat andere voordelen, zoals een goedkopere pencil, en headphone jack.

Space-Gray ziet er trouwens helaas wel iets lichter uit dan ik had verwacht/gehoopt, vergeleken met recentere donkerdere iPads, en ben nog even op zoek naar een browser waar ik fatsoenlijke adblockers op kan zetten, want blijkbaar is dat met Firefox op iOS helaas niet mogelijk.
[...]

Ik heb denk ik wel 5-6 verschillende ipad pro 10.5's in bezit gehad en dit 'probleem' hoor ik echt voor het eerst.

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 13:46
WouterL schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:41:
[...]

Ik heb denk ik wel 5-6 verschillende ipad pro 10.5's in bezit gehad en dit 'probleem' hoor ik echt voor het eerst.
Ik heb het in ieder geval wel met de 12.9 gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:28

Nohead

PSN ID: Nohead

Yi-Long schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:41:
[...]

Thanks, ben voor de 10,5 Pro gegaan. Ik hoop dat ik er geen last van krijg, of dat het in ieder geval niet storend is, maar goed, hij was 400 euro goedkoper dan de 12,9 2018 pro, en had wat andere voordelen, zoals een goedkopere pencil, en headphone jack.

Space-Gray ziet er trouwens helaas wel iets lichter uit dan ik had verwacht/gehoopt, vergeleken met recentere donkerdere iPads, en ben nog even op zoek naar een browser waar ik fatsoenlijke adblockers op kan zetten, want blijkbaar is dat met Firefox op iOS helaas niet mogelijk.
Adblocker kan je alleen activeren icm Safari. Er zijn er een paar die je kan proberen.
Gebruik zelf 1blocker legacy. Kan je al gratis testen en als je alle opties wil aanschaffen.

https://www.iphoned.nl/apps/adblocker-ios-apps/

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
[...]
en ben nog even op zoek naar een browser waar ik fatsoenlijke adblockers op kan zetten, want blijkbaar is dat met Firefox op iOS helaas niet mogelijk.
Ik gebruik al jaren iCab (https://itunes.apple.com/...-browser/id308111628?mt=8)

Daar kan je AdBlock regels inladen en dan blockt hij behoorlijk goed.

Een van de redenen voorheen was ook LastPass integratie, maar die zit nu in iOS dus dat is niet meer nodig (gelukkig).

• Yi-Long
Thanks, had gisteren al even in de App Store gezocht en was bij AdGuard uitgekomen, en die lijkt het tot dusver okay te doen. Alleen pop-ups van nieuwe sites wil hij nog niet echt tegenhouden.

Daarnaast is het nogal vervelend dat Youtube in Safari maximaal 720p wil afspelen, en waarschijnlijkzal dat probleem zich niet voordoen met de Youtube app, maar dan kom je weer bij het probleem van reclames voor je filmpjes, dus dat is ook geen optie.

Eigenlijk wel een verrassend en vervelend minpuntje van de iPad ...

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:06
Yi-Long schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:58:
Daarnaast is het nogal vervelend dat Youtube in Safari maximaal 720p wil afspelen, en waarschijnlijkzal dat probleem zich niet voordoen met de Youtube app, maar dan kom je weer bij het probleem van reclames voor je filmpjes, dus dat is ook geen optie.
Klopt, ik vind dat ook hoogst irritant. Maar dat komt omdat Google je natuurlijk naar de YouTube App wilt drukken :(

Technisch zou Safari het natuurlijk aankunnen om 1080p te tonen.

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:28

Nohead

PSN ID: Nohead

Ryur schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:07:
[...]

Klopt, ik vind dat ook hoogst irritant. Maar dat komt omdat Google je natuurlijk naar de YouTube App wilt drukken :(

Technisch zou Safari het natuurlijk aankunnen om 1080p te tonen.
Het is nog veel erger dat we geen Youtube 60fps kunnen afspelen :(

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:30
[...]

Zocht zojuist naar dat bendgate gedoe. Komt alleen voor bij de iPad modellen met een ingebouwd modem: https://support.apple.com/en-us/HT209403

Acties:
  • 0Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nohead schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:11:
[...]

Het is nog veel erger dat we geen Youtube 60fps kunnen afspelen :(
Ik gebruik zelf Cercube 4 om YouTube-fimpjes af te kunnen spelen zonder reclame, en dat werkt prima. Verder gebruik ik 1Blocker X voor Safari. Voor andere zaken gebruik ik AdGuard Pro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HensAanDek
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16-09 16:07
[...]

Ik heb een iPad Pro 2018 11 inch (wifi) en het ding is kaarsrecht. Ik zie geen nieuwe artikelen verschijnen over het bendgate probleem, iets wat bij een select percentage optreedt. Mijn gevoel zegt dat dit meer is opgeblazen dan dat het daadwerkelijk een probleem is. Ja, de iPad Pro 2018 is erg dun en je moet er voorzichtig mee omgaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Graag advies :

Het scherm van mijn iPad Pro12.9" 2017 heeft sinds enkele dagen op 3 punten aan de linkerrand van het scherm(in portrait mode) 'light bleeding'. Vooral bij een lichte achtergrond valt het enorm op. De iPad is juni 2018 bij Coolblue gekocht. Ik heb uiteraard contact opgenomen met CB en zij willen dat ik de iPad retour stuur naar hun, om vervolgens door te sturen naar hun reperateur. Ik heb gevraagd welke reperateur dat is maar daar krijg ik geen antwoord, alleen dat het erkend is. Ze sturen de iPad dus niet naar Apple. Ik heb gevraagd of ik zelf naar een officiele Apple Store(passage Den Haag) kon gaan, maar ik kreeg als antwoord dat Apple de reparatie niet aanneemt en me doorverwijst naar Coolblue.

Heeft misschien iemand ervaring hiermee? Of advies?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:56:
Graag advies :

Het scherm van mijn iPad Pro12.9" 2017 heeft sinds enkele dagen op 3 punten aan de linkerrand van het scherm(in portrait mode) 'light bleeding'. Vooral bij een lichte achtergrond valt het enorm op. De iPad is juni 2018 bij Coolblue gekocht. Ik heb uiteraard contact opgenomen met CB en zij willen dat ik de iPad retour stuur naar hun, om vervolgens door te sturen naar hun reperateur. Ik heb gevraagd welke reperateur dat is maar daar krijg ik geen antwoord, alleen dat het erkend is. Ze sturen de iPad dus niet naar Apple. Ik heb gevraagd of ik zelf naar een officiele Apple Store(passage Den Haag) kon gaan, maar ik kreeg als antwoord dat Apple de reparatie niet aanneemt en me doorverwijst naar Coolblue.

Als de iPad van juni 2018 is, val je nog binnen de 1 jarige fabrieksgarantie van Apple. Check even je serienummer hier.

Indien je inderdaad nog binnen de fabrieksgarantie zit, zou je zelf voor die datum naar de Apple Store moeten gaan. Je kan ook contact opnemen met Apple voor een ophaling.

Als je het via Coolblue zou doen, dan sturen ze op naar een erkende Apple Service Provider. Dit is bijvoorbeeld Microfix.

MysticX wijzigde deze reactie 04-05-2019 17:11 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre_nr1
RWK__ schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:08:
[...]

Als de iPad van juni 2018 is, val je nog binnen de 1 jarige fabrieksgarantie van Apple. Check even je serienummer hier.

Indien je inderdaad nog binnen de fabrieksgarantie zit, zou je zelf voor die datum naar de Apple Store moeten gaan. Je kan ook contact opnemen met Apple voor een ophaling.

Als je het via Coolblue zou doen, dan sturen ze op naar een erkende Apple Service Provider. Dit is bijvoorbeeld Microfix.
Ik zie geen datum staan als ik het serienummer check. Er staat alleen 'geldige aankoopdatum', 'telefonisch support : verlopen' en 'dekking van reparatie en service : consumentenwetgeving mogelijk van toepassing'

Net weer even contact gehad met Coolblue, de medewerker mag mij niet zeggen naar welke reparateur mijn iPad gaat. Ze zijn bang dat ik dan zelf contact opneem met deze reparateur.

Coolblue geeft tevens aan dat rechtstreeks naar de Apple Store gaan geen zin heeft. Ze zullen me naar de verkoper(Coolblue) verwijzen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:30:
[...]

Ik zie geen datum staan als ik het serienummer check. Er staat alleen 'geldige aankoopdatum', 'telefonisch support : verlopen' en 'dekking van reparatie en service : consumentenwetgeving mogelijk van toepassing'

Net weer even contact gehad met Coolblue, de medewerker mag mij niet zeggen naar welke reparateur mijn iPad gaat. Ze zijn bang dat ik dan zelf contact opneem met deze reparateur.

Coolblue geeft tevens aan dat rechtstreeks naar de Apple Store gaan geen zin heeft. Ze zullen me naar de verkoper(Coolblue) verwijzen.
Dan is je fabrieksgarantie inmiddels verlopen. Er zit dan niks anders op om de reparatieproces van Coolblue te doorlopen. Ze zullen je nu bij de Apple Store inderdaad verwijzen naar Coolblue (punt van aankoop).

Ik zie trouwens geen reden tot zorgen, want als hij gewoon naar een erkende Apple reparateur gaat, dan krijg jij gewoon een vervangend model. Hij zal niet gerepareerd worden. iPads worden namelijk gewoon vervangen.

Maak wel voor verzending foto's van de iPad. Het gebeurt vaak dat garantie gevallen worden afgewezen vanwege schade.

MysticX wijzigde deze reactie 04-05-2019 17:43 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre_nr1
RWK__ schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:36:
[...]

Dan is je fabrieksgarantie inmiddels verlopen. Er zit dan niks anders op om de reparatieproces van Coolblue te doorlopen. Ze zullen je nu bij de Apple Store inderdaad verwijzen naar Coolblue (punt van aankoop).

Ik zie trouwens geen reden tot zorgen, want als hij gewoon naar een erkende Apple reparateur gaat, dan krijg jij gewoon een vervangend model. Hij zal niet gerepareerd worden. iPads worden namelijk gewoon vervangen.
Dank je voor je hulp en advies!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:34
syltheboy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:43:
[...]

Ik gebruik zelf Cercube 4 om YouTube-fimpjes af te kunnen spelen zonder reclame, en dat werkt prima. Verder gebruik ik 1Blocker X voor Safari. Voor andere zaken gebruik ik AdGuard Pro.
Hoe krijg je Cercube aan de praat op een iPad, krijg de melding dat deze App niet vertrouwd word.

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Hoe krijg je Cercube aan de praat op een iPad, krijg de melding dat deze App niet vertrouwd word.
@HereIsTom Instellingen > Algemeen > Beheer profielen en apparaten

Daar kun je profielen vertrouwen.

syltheboy wijzigde deze reactie 04-05-2019 23:26 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:10
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:56:
Graag advies :

Deze iPad’s worden gestuurd naar een ‘Apple gecertificeerde reparateur’, bij Mediamarkt kwam dat neer op een bedrijf in eigen huis. In principe kijken zij alleen maar of de schade is aangebracht door de klant of niet, denk aan water of valschade. Als de schade niet door de klant komt wordt de iPad omgeruild voor een nieuw of refurbished exemplaar (niet van nieuw te onderscheiden, en geleverd door Apple) wanneer deze nog binnen de garantie valt.

Valt hij buiten de garantie (die is volgens hun 2 jaar, maar ik heb weten te bedingen dat het langer is), dan krijg je een prijsopgave voor ‘reparatie’ (lees vervanging), de iPad heeft een restwaarde, en krijg je een schrale korting op de vervanging.

Als je het niet eens bent met het verdict van het reparatiecentrum, dan krijg je kosteloos het apparaat terug (bij Mediamarkt i.i.g.), ga je wel akkoord met reparatie, hou er dan dus rekening mee dat je je oude iPad niet terug ziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:24
Nick25 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:33:
[...]

Hij was gisteren binnen gekomen prima verlopen en 120 euro in de zak gestoken :)
Via eglobal.
Nog te maken gehad met importheffingen en/of btw? Wordt de iPad vanuit HK verstuurd of vanuit een warehouse in Europa?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
Nohead schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:24:
[...]

Adblocker kan je alleen activeren icm Safari. Er zijn er een paar die je kan proberen.
Gebruik zelf 1blocker legacy. Kan je al gratis testen en als je alle opties wil aanschaffen.

https://www.iphoned.nl/apps/adblocker-ios-apps/
Deze browser op de iPad werkt ook wel goed als adblocker;

Brave Browser: Fast AdBlocker
https://itunes.apple.com/...blocker/id1052879175?mt=8

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:10
Advies gezocht: Mijn ouders hebben beide een iPad Air 2013 model (draaien iOS 12), ze doen werkelijk alles op die dingen, alleen worden ze nogal traag en de batterijen houden het niet lang meer vol. Dus hebben ze aan mij gevraagd naar de beste optie.

Ik overweeg drie opties:

-Batterijen vervangen, niet de gemakkelijkste taak en zal de iPads niet vlotter maken.
-iPad 2018 A10 model
-wachten op een 2019 A11/A12 model
-iPad Air 2019 A12 model

Het liefst zou ik ze aanraden te wachten op een 2019 model, maar deze is nogal onzeker. Ik betwijfel alleen of de batterijen van de Air’s het nog een jaar vol gaan houden. De nieuwe Air heeft als nadeel erg duur te zijn. Als Apple nog met nieuwe iPads komt dit jaar, zal dat voor of na de zomer zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op maandag 6 mei 2019 @ 01:07:
Advies gezocht: Mijn ouders hebben beide een iPad Air 2013 model (draaien iOS 12), ze doen werkelijk alles op die dingen, alleen worden ze nogal traag en de batterijen houden het niet lang meer vol. Dus hebben ze aan mij gevraagd naar de beste optie.

Ik overweeg drie opties:

-Batterijen vervangen, niet de gemakkelijkste taak en zal de iPads niet vlotter maken.
-iPad 2018 A10 model
-wachten op een 2019 A11/A12 model
-iPad Air 2019 A12 model

Het liefst zou ik ze aanraden te wachten op een 2019 model, maar deze is nogal onzeker. Ik betwijfel alleen of de batterijen van de Air’s het nog een jaar vol gaan houden. De nieuwe Air heeft als nadeel erg duur te zijn. Als Apple nog met nieuwe iPads komt dit jaar, zal dat voor of na de zomer zijn?
De iPad 2018 is een prima optie, dat is gewoon intern vernieuwd, maar van de buitenkant is die gewoon gelijk aan de iPad Air 2013. Geen gelamineerde display, geen antireflectiecoating, geen bredekleurweergave, geen truetone, geen fancy speakers, wel Pencil support, het is gewoon een goedkope optie als je een iPad nodig hebt, maar niet teveel wilt uitgeven.

Voor 230 euro meer heb je de nieuwste Air, die gewoon premium aanvoelt, een gelamineerde display heeft, wel bredere weergave, verbeterde processor. Al vraag ik mij af of je bij basic tasks echt het verschil gaat merken tussen de A10 vs A12.

Wachten zou ik maar niet doen. De volgende Apple Event (WWDC) is in juni en daar wordt doorgaans geen hardware gereleased, op enkele uitzonderingen na. Pas eind dit jaar worden de nieuwe modellen weer verwacht. Of daar dan de 2019 iPad bij zit, dat is natuurlijk maar de vraag. Ik verwacht het zelf niet.

Neem je ouders mee naar de Apple Store of de dichtstbijzijnde Media Markt of elk ander Apple shop. Daar kunnen ze de iPad 2018 vergelijken met de Air 3 en beslissen of ze de meerprijs echt waard vinden.

MysticX wijzigde deze reactie 06-05-2019 01:32 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick25
  • Nu online
VeeGee schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Nog te maken gehad met importheffingen en/of btw? Wordt de iPad vanuit HK verstuurd of vanuit een warehouse in Europa?
Nee niks!
Vanuit HK en dan in uk goedgekeurd..
En dan hop op de deurmat :)

Was allemaal goed gegaan ong 10/12 werk dagen

Tip betaal met cc of pp ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
Ik heb vandaag de iPad 2018 besteld voor €290 (aanbieding) ter vervanging van mijn iPad Air 2013. Merkte ook dat hij wat moeite begon te krijgen hier en daar. Had gehoopt dat Apple nog met een 'normale' iPad 2019 zou komen, maar dat gaat niet meer gebeuren verwacht ik. De Air 2019 vond ik het sowieso niet waard, dan is de Pro 2017 veel aantrekkelijker. Echter gebruik ik een iPad eigenlijk alleen voor content consumption. Vandaar dat ik toch voor de goedkopere optie heb gekozen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nitein-Repart
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 04-09 12:39
Ik heb een iPad 2017 (verschilt niet veel van de iPad 2018), maar de 2 GB werkgeheugen vind ik toch wel aan de lage kant. Mijn Nokia met 4 GB werkgeheugen loopt toch een stuk soepeler als er meerdere apps open staan, ten opzichte van de iPad. Vooral de Instagram-app maakt de iPad sloom. Toch wel jammer dat Apple zo weinig werkgeheugen in de iPad stopt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pierre_nr1
@RWK__ en @MadDogMcCree Ik heb vandaag een geheel nieuwe iPad Pro 12.9" 512GB 2017 ontvangen. Ik had vooraf enige twijfels, maar prima service moet ik zeggen. Nogmaals mijn dank voor de hulp en advies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:36
Nitein-Repart schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:07:
Ik heb een iPad 2017 (verschilt niet veel van de iPad 2018), maar de 2 GB werkgeheugen vind ik toch wel aan de lage kant. Mijn Nokia met 4 GB werkgeheugen loopt toch een stuk soepeler als er meerdere apps open staan, ten opzichte van de iPad. Vooral de Instagram-app maakt de iPad sloom. Toch wel jammer dat Apple zo weinig werkgeheugen in de iPad stopt.
Volgens mij is er geen officiële app van Instagram?

Give 2 Get

• Pindasaus
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:18
Wat gebruiken jullie als alternatief voor Apple Wallet op de iPad? Wallet werkt niet op de ipad en ik wil wel een digitaal alternatief hebben mocht mijn telefoon de geest geven, de app store geeft geen opties nav een aantal sleutelwoorden.
Het gaat hier overigens om een boarding pass voor het vliegtuig evenals de Eurostar.

• HereIsTom

• Pindasaus
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:18
Bedankt voor je reactie, die heb ik zojuist gedownload en lijkt niet in staat te zijn om een digitale boardingpass zoals die in mijn email zit te importeren, dan zou ik hem vanaf een ander scherm middels een foto moeten importeren en dat lijkt mij niet echt meer van deze tijd..

• HereIsTom
Pindasaus schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:11:
[...]

Bedankt voor je reactie, die heb ik zojuist gedownload en lijkt niet in staat te zijn om een digitale boardingpass zoals die in mijn email zit te importeren, dan zou ik hem vanaf een ander scherm middels een foto moeten importeren en dat lijkt mij niet echt meer van deze tijd..
Zit er geen barcode o.i.d. op dan kun je ‘m gewoon inscannen of even foto maken met je iPad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:43
Ik wil een iPad 2018 gaan aanschaffen, echter rest mij de vraag 32 of 128gb.
Kan iemand mij zeggen die een 32gb versie heeft tegen problemen aanloopt ?
Ik ga deze puur gebruiken voor internetten, lezen, Netflix , ziggo go , plex. Ik wil wel de ruimte overhouden om er 1 film of een serie aflevering op te zetten ( pre stream via plex of Netflix )
En misschien 1 a 2 games, foto’s en filmen doe ik er niet mee.

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

Acties:
  • +2Henk 'm!

• meesje
ErwinJ schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:04:
Ik wil een iPad 2018 gaan aanschaffen, echter rest mij de vraag 32 of 128gb.
Kan iemand mij zeggen die een 32gb versie heeft tegen problemen aanloopt ?
Ik ga deze puur gebruiken voor internetten, lezen, Netflix , ziggo go , plex. Ik wil wel de ruimte overhouden om er 1 film of een serie aflevering op te zetten ( pre stream via plex of Netflix )
En misschien 1 a 2 games, foto’s en filmen doe ik er niet mee.
Gezien je wensen is 32gb meer dan voldoende.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
meesje schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:00:
[...]

Gezien je wensen is 32gb meer dan voldoende.
@ErwinJ Het 2017 model met 128GB werd laatst bij iBOOD aangeboden voor iets van 340 euro, maar zoals meesje al aangeeft is 32GB prima voor jouw wensen. Ik had zelf een iPad Air 2 16GB, maar dat vond ik aan de krappe kant. Nu heb ik een iPad Pro 2018 64GB, maar mocht er een 32GB versie zijn geweest dan was ik daar misschien wel voor gegaan. In principe ga ik altijd voor "goedkoopste" versie (opslag) als ik een iPad of een iPhone koop.

syltheboy wijzigde deze reactie 19-05-2019 13:06 (41%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13:06
Ik zit er aan te denken om de nieuwe iPad Air aan te schaffen.
Ik heb nog nooit een Apple product in bezit gehad, en ik zit even met met het volgende.

Ik twijfel tussen de 64 en de 256gb versie, ik zal er alleen mee internetten, films kijken en muziek luisteren. Dus met die reden neig ik naar 64gb. Aan de andere kant wil ik in ieder geval een hele tijd met de iPad vooruit, en misschien is het dan handig om voor een 256 model te gaan.
Wat is jullie mening daarin?

Nu heeft een vriend van me ook een iPad, en hem lukt het niet om apps zoals YouTube en Netflix in fullscreen te krijgen, hij krijgt dan zwarte balken rond het beeld. Is dit een iOS dingetje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theblindman
  • Laatst online: 15:49
CryRaven schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:25:
Ik zit er aan te denken om de nieuwe iPad Air aan te schaffen.
Ik heb nog nooit een Apple product in bezit gehad, en ik zit even met met het volgende.

Ik twijfel tussen de 64 en de 256gb versie, ik zal er alleen mee internetten, films kijken en muziek luisteren. Dus met die reden neig ik naar 64gb. Aan de andere kant wil ik in ieder geval een hele tijd met de iPad vooruit, en misschien is het dan handig om voor een 256 model te gaan.
Wat is jullie mening daarin?

Nu heeft een vriend van me ook een iPad, en hem lukt het niet om apps zoals YouTube en Netflix in fullscreen te krijgen, hij krijgt dan zwarte balken rond het beeld. Is dit een iOS dingetje?
Zelf zou ik voor het 64GB model gaan, tenzij je voor bijvoorbeeld vakanties een voorraad films op je iPad wilt bewaren ;)
Wat de balken betreft: de iPad (Air) heeft een beeldverhouding van 4:3, de meeste YouTube videos zijn 16:9. Je kunt in de meeste apps er wel voor kiezen om de video schermvullend weer te geven, dan wordt er aan de zijkanten een stuk weggehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nitein-Repart
Runescom schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:54:
[...]

Volgens mij is er geen officiële app van Instagram?
Vind ik toch wel heel jammer en ook zo jammer dat de iPads zo gepromoot worden ten opzichte van Android-tablets. Volgende keer bestel ik gewoon weer een Samsung-tablet (of eventueel een Huawei) met voldoende werkgeheugen, zodat die verschillende processen naast elkaar kan uitvoeren. De iPad lijkt door z'n redelijke prijs een alternatief voor een Android-tablet, maar toch zijn de prestaties naar mijn mening wat ondermaats. Apple moet toch altijd zijn producten hoge prijzen dan dat ze eigenlijk waard zijn. Volgende keer maar weer Samsung of Huawei.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theblindman
Nitein-Repart schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:39:
[...]

Vind ik toch wel heel jammer en ook zo jammer dat de iPads zo gepromoot worden ten opzichte van Android-tablets. Volgende keer bestel ik gewoon weer een Samsung-tablet (of eventueel een Huawei) met voldoende werkgeheugen, zodat die verschillende processen naast elkaar kan uitvoeren. De iPad lijkt door z'n redelijke prijs een alternatief voor een Android-tablet, maar toch zijn de prestaties naar mijn mening wat ondermaats. Apple moet toch altijd zijn producten hoge prijzen dan dat ze eigenlijk waard zijn. Volgende keer maar weer Samsung of Huawei.
Nu ben ik wel benieuwd hoe je Instagram op de iPad gebruikt, dat lees ik niet terug in je reactie?

Apple positioneert de iPad duidelijk als instapmodel. Voor de veeleisende gebruiker is er de iPad Pro (en sinds kort de nieuwe iPad Air). (nu moet ik zeggen dat mijn "gewone" iPad (2018) nooit moeite heeft om mij bij te benen, ook niet bij multitasken)

Wat de verschillen tussen de 2017 en 2018 iPad betreft: het scheelt toch ongeveer ⅓de wat rekenkracht betreft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nitein-Repart
Ik gebruik de iPhone-app van Instagram, maar sinds ik die app geïnstalleerd heb, is mijn iPad vrij langzaam, zeker vergeleken met mijn Nokia 8 die uit hetzelfde jaar kwam en over een SD835 beschikt. Ik wist trouwens niet dat de verschillen tussen de 2017 en 2018-versie zo groot waren, ik dacht dat de 2018-versie slechts minimale verbeteringen heeft ten opzichte van de 2017-versie. Desondanks wordt mijn volgende tablet gewoon weer een Android (of ChromeOS-tablets of Windows-tablets moeten sterk in opkomst komen). De iPad Air en zeker de iPad Pro zijn weer gelijk zo duur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theblindman
Nitein-Repart schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:57:
Ik gebruik de iPhone-app van Instagram, maar sinds ik die app geïnstalleerd heb, is mijn iPad vrij langzaam, zeker vergeleken met mijn Nokia 8 die uit hetzelfde jaar kwam en over een SD835 beschikt. Ik wist trouwens niet dat de verschillen tussen de 2017 en 2018-versie zo groot waren, ik dacht dat de 2018-versie slechts minimale verbeteringen heeft ten opzichte van de 2017-versie. Desondanks wordt mijn volgende tablet gewoon weer een Android (of ChromeOS-tablets of Windows-tablets moeten sterk in opkomst komen). De iPad Air en zeker de iPad Pro zijn weer gelijk zo duur.
Wel vreemd inderdaad, want die SD835 is een stuk trager vergeleken met de A9-chip van de 2017 iPad :) Zelf heb ik geen ervaring met de Instagram-app, maar apps waarvan een heel apparaat langzaam wordt, heb ik nog niet meegemaakt. Zit je misschien tegen het limiet van de interne opslagruimte aan?

offtopic:
Wat Windows tablets betreft zou ik je willen verwijzen naar je username ;)

• vtrke
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-09 13:32
welke kiezen momenteel;

De nieuwe Ipad Air 2019 met A12 chip en 3gb werkgeheugen en ongelamineerd scherm

of

De Ipad Pro uit 2017 met A10 fusion chip en 4GB werkgeheugen en gelamineerd IPS scherm

beide wifi 64GB versie kosten nu namelijk rond de 500 euro

pricewatch: Apple iPad Pro 10.5 (2017) WiFi 64GB Grijs

pricewatch: Apple iPad Air (2019) Wi-Fi 64GB Grijs

• syltheboy
  • Niet online
vtrke schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:11:
welke kiezen momenteel;

De nieuwe Ipad Air 2019 met A12 chip en 3gb werkgeheugen en ongelamineerd scherm

of

De Ipad Pro uit 2017 met A10 fusion chip en 4GB werkgeheugen en gelamineerd IPS scherm

beide wifi 64GB versie kosten nu namelijk rond de 500 euro

pricewatch: Apple iPad Pro 10.5 (2017) WiFi 64GB Grijs

pricewatch: Apple iPad Air (2019) Wi-Fi 64GB Grijs
Gezien de voordelen van de Pro (o.a. 120Hz scherm, betere speakers, 4GB RAM) zou ik persoonlijk daarvoor gaan. Het scherm van de Air 2019 is trouwens ook gelamineerd. Alleen de standaard budget-modellen (iPad 2017 en iPad 2018) hebben geen gelamineerd scherm.

syltheboy wijzigde deze reactie 23-05-2019 12:40 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-09 13:32
Uiteindelijk de IPad Pro 2017 besteld en al in huis via Coolblue...voor 502 euro! Vandaag staat ie terug op 549 euro

Was dus wel een tijdelijk dealtje gisteren...

https://ibb.co/fDhVJ0G

https://ibb.co/pKk9bY8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:30
vtrke schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:41:
Uiteindelijk de IPad Pro 2017 besteld en al in huis via Coolblue...voor 502 euro! Vandaag staat ie terug op 549 euro

Was dus wel een tijdelijk dealtje gisteren...

https://ibb.co/fDhVJ0G

https://ibb.co/pKk9bY8
Iedereen heeft af en toe een mazzeltje nodig! :Y)

Veel plezier met je aankoop.

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:34
nu maak ik geruim een jaar met veel plezier gebruik van mijn ipad pro 10.5 met het bijbehorende toetsenbord. Echter merk ik steeds vaker dat het toetsenbord niet meer fatsoenlijk werkt. Enige oplossing is dan ipad loshalen van het toetsenbord en opnieuw via de magneet aan elkaar koppelen.
Zijn er meer mensen die dit zo ervaren?

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• NvO_91
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06:01
koentjuh1987 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:37:
nu maak ik geruim een jaar met veel plezier gebruik van mijn ipad pro 10.5 met het bijbehorende toetsenbord. Echter merk ik steeds vaker dat het toetsenbord niet meer fatsoenlijk werkt. Enige oplossing is dan ipad loshalen van het toetsenbord en opnieuw via de magneet aan elkaar koppelen.
Zijn er meer mensen die dit zo ervaren?
Ja daar heb ik ook af en toe last van.

• koentjuh1987
NvO_91 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:03:
[...]

Ja daar heb ik ook af en toe last van.
Merkwaardig.. misschien eens na de update kijken wat er gebeurt... wellicht iets softwarematig veranderd waardoor toetsenbord in soort sleepmodus komt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

koentjuh1987 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:25:
[...]

Merkwaardig.. misschien eens na de update kijken wat er gebeurt... wellicht iets softwarematig veranderd waardoor toetsenbord in soort sleepmodus komt?
Is bekend: YouTube: iPad Smart Keyboard - 2.5 years later

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15:10
Tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost. iPad 10.5 inch Pro is terug naar CentralPoint wegens een witte vlek in het scherm. Iemand anders daar ooit last van gehad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre_nr1
mprkooij schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:00:
Tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost. iPad 10.5 inch Pro is terug naar CentralPoint wegens een witte vlek in het scherm. Iemand anders daar ooit last van gehad?
Ja, mijn iPad Pro 12.9" 2017 had hetzelfde en is vervangen door een geheel nieuwe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15:10
Pierre_nr1 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:50:
[...]

Ja, mijn iPad Pro 12.9" 2017 had hetzelfde en is vervangen door een geheel nieuwe.
Kreeg toevallig net een mailtje van CentralPoint dat er een vervangende iPad bij Apple is besteld. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koentjuh1987
had deze review nog niet gezien maar de negatieve punten die daarin worden aangehaald kloppen wel.
Case slijt wel door de materialen die zijn gebruikt en daarbij is random de verbinding met de ipad verloren...

Wel jammer voor een accessoire van grofweg 180 euro.. voor nu is het dan maar even de ipad zo nu en dan een keer los halen van het toetsenbord en opnieuw koppelen. Bij een volgende ipad wellicht toch eerder de aftermarket accessoires van bijv. een logitech gebruiken. Al hebben die zo ook weer hun voor en/of nadelen.

• Tinuz___
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:02
Wij hebben een Ipad air 2 van ruim 3 jaar oud, die voornamelijk door onze zoon wordt gebruikt om Minecraft te spelen, youtube en Netflix te kijken. Er zit al meer dan een jaar een barst in het scherm, maar nu lijkt het pas invloed te hebben op het touchscreen: apps die ineens weg springen of "ghost clicks" (zal vast wel een andere naam voor zijn maar denk dat dit wel duidelijk maakt wat ik bedoel). Behalve over het scherm verder geen klachten, soc is snel zat en er is voldoende geheugen. Reparatie is echter vrij prijzig, voor de air 1 lijkt het mogelijk om alleen het glas te vervangen (<100 euro) maar voor de air 2 kom ik alleen prijzen tegen vanaf zo'n 200 euro. Voor 323 euro heb ik een nieuwe Ipad (2018), maar die heeft als ik de reviews zo lees een iets minder mooi scherm. Van de betere (nieuwere) hardware zullen we weinig voordeel merken denk ik, enige pré's van een nieuwe Ipad die ik nog kan bedenken zijn garantie en (waarschijnlijk) een iets betere accu.
Dus niet perse de vraag "wat zouden jullie doen?", maar meer: zijn er wat jullie betreft nog andere punten die ik in mijn overweging mee moet nemen?

• syltheboy
  • Niet online
@Tinuz___ Ik zou zeker geen 200 euro meer uitgeven aan een apparaat van 3 jaar oud. Dan zou ik nog eerder een iPad 2018 kopen, ondanks het iets mindere scherm.

Een tweedehands iPad Air 2 zou ook nog een optie kunnen zijn, maar het nadeel is dan wel dat die ook weer mankementen kan hebben. Een accu die sterk in capaciteit is afgenomen bijvoorbeeld. Maar dit hoeft lang niet altijd het geval te zijn.

syltheboy wijzigde deze reactie 14-06-2019 12:19 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tinuz___ schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:13:
Wij hebben een Ipad air 2 van ruim 3 jaar oud, die voornamelijk door onze zoon wordt gebruikt om Minecraft te spelen, youtube en Netflix te kijken. Er zit al meer dan een jaar een barst in het scherm, maar nu lijkt het pas invloed te hebben op het touchscreen: apps die ineens weg springen of "ghost clicks" (zal vast wel een andere naam voor zijn maar denk dat dit wel duidelijk maakt wat ik bedoel). Behalve over het scherm verder geen klachten, soc is snel zat en er is voldoende geheugen. Reparatie is echter vrij prijzig, voor de air 1 lijkt het mogelijk om alleen het glas te vervangen (<100 euro) maar voor de air 2 kom ik alleen prijzen tegen vanaf zo'n 200 euro. Voor 323 euro heb ik een nieuwe Ipad (2018), maar die heeft als ik de reviews zo lees een iets minder mooi scherm. Van de betere (nieuwere) hardware zullen we weinig voordeel merken denk ik, enige pré's van een nieuwe Ipad die ik nog kan bedenken zijn garantie en (waarschijnlijk) een iets betere accu.
Dus niet perse de vraag "wat zouden jullie doen?", maar meer: zijn er wat jullie betreft nog andere punten die ik in mijn overweging mee moet nemen?
Deze jongen V&A aangeboden: iPad reparatie nodig? kan ik van harte aanraden. Repareert de air twee voor 100 euro. Kan je overwegen :) Ik heb de ipad van mijn tante bij deze jongen laten repareren. erg netjes gebeurd.

• Tinuz___
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:02
@WouterL: bedankt voor de tip!

• UTADDICT
  • Laatst online: 15:27
Hmm, de Pro's (2017) op Coolblue lijken allemaal uitverkocht. Zonde. Mocht iemand nog van een mooie deal horen, let me know =)

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• chowmonkey
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-06 03:54
Mijn vrouw en ik hebben beiden een iPad Air 2 uit 2015. Allebei hebben inmiddels last van snel leeglopende accu’s. Draaien IOS 12 en zijn vlot genoeg nog. Is accu’s vervangen de beste oplossing? Is er te testen of het ook daadwerkelijk de accu’s zijn of een software probleem? Het snel leeglopen ontstond ook namelijk ongeveer op het zelfde moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-09 12:37
chowmonkey schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:20:
Mijn vrouw en ik hebben beiden een iPad Air 2 uit 2015. Allebei hebben inmiddels last van snel leeglopende accu’s. Draaien IOS 12 en zijn vlot genoeg nog. Is accu’s vervangen de beste oplossing? Is er te testen of het ook daadwerkelijk de accu’s zijn of een software probleem? Het snel leeglopen ontstond ook namelijk ongeveer op het zelfde moment.
Backup maken, terug naar fabrieksinstellingen en dan die apps installeren die je wilt gebruiken. Als de batterij nog steeds snel leeg gaat weet je dat het (ws) de batterij is.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• chowmonkey
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-06 03:54
Ok ga ik dat dan maar eerst proberen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chow.monkey
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-06 17:27
chowmonkey schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 02:33:
Ok ga ik dat dan maar eerst proberen..
En dat hielp dus niet. Dan de accu maar vervangen. Lijkt me goedkoper dan een nieuwe iPad.

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:55
Dochterlief is wel toe aan een nieuwe iPad (iPad 2), heb zelf nu de 2018. Ik zie dat ik eigenlijk net te laat ben voor een mooie Pro uit 2017, die prijzen waren rond de 500. De nieuwe Air zit nu bij Amazon ook rond die prijs, maar de Pro bied eigenlijk meer voordelen..

Bij bol.com is de Pro nu weer 599,- , lastig :/

Wel een luxeprobleem eigenlijk 8)7

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:35
Onze Ipad air van 2014 is gevallen, en helaas zit er in het scherm een grote barst. Verzekering gaat hem niet worden die dekt een oude ipad niet.

Reparatie via Apple is zo duur, voor die prijs heb je een nieuwe ipad.

Jaren geleden hoorde je toch vaak dat reparatie bij een plaatselijke reparateur niet echt een succes waren.

Hoe is dat tegenwoordig? Las reviews van mensen die een scherm hebben laten maken bij Media Markt maar die waren ook niet tevreden.

Bij een plaatselijke winkel was een scherm vervanging 80 euro.

Wat is jullie ervaring mbt kwaliteit?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mars18 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:10:
Onze Ipad air van 2014 is gevallen, en helaas zit er in het scherm een grote barst. Verzekering gaat hem niet worden die dekt een oude ipad niet.

Jaren geleden hoorde je toch vaak dat reparatie bij een plaatselijke reparateur niet echt een succes waren.

Hoe is dat tegenwoordig? Las reviews van mensen die een scherm hebben laten maken bij Media Markt maar die waren ook niet tevreden.

Lees mijn tip van hierboven. V&A aangeboden: iPad reparatie nodig? Goede ervaringen mee :)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mars18 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:10:

Ik heb goede ervaringen met Replacedirect. Zowel onderdelen als hun service. Een vervanging voor jouw display kost daar 84,99. Wellicht interessant?

• Isane
  • Laatst online: 15:29
Vraagje, ik heb een Ipad Air (model A1474) en ik heb te vaak een de toegangscode ingevuld.

Nu geeft de Ipad aan: Ipad is geblokkeerd - Verbind met Itunes

Itunes geeft aan: Itunes kan geen verbinding tot stand brengen met de Ipad Ipad van Isane, omdat deze met een toegangscode is beveiligd.

Nu heb ik al diverse opties geprobeerd (waaronder home knop indrukken en dan de USB kabel erin die verbonden is)

Ik krijg het ding niet in restore optie :(

Wat kan ik nog meer doen?

Isane wijzigde deze reactie 25-07-2019 21:32 (16%)

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 06:09
Je moet de iPad eerst in herstelmodus zetten. Daarna moet je kunnen verbinden met iTunes.

Zie de beschrijving op de volgende pagina: https://support.apple.com/nl-nl/HT204306

• Isane
  • Laatst online: 15:29
Jeroen O schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:39:
Je moet de iPad eerst in herstelmodus zetten. Daarna moet je kunnen verbinden met iTunes.

Zie de beschrijving op de volgende pagina: https://support.apple.com/nl-nl/HT204306
Klopt, dat heb ik dus al gedaan

Op een iPhone 6s of ouder, iPod touch (6e generatie of ouder) of iPad met een thuisknop: houd de zijknop (of de sluimerknop) ingedrukt totdat de schuifknop 'Zet uit' verschijnt. Versleep de schuifknop om het apparaat uit te schakelen. Sluit het apparaat aan op een computer terwijl u de thuisknop ingedrukt houdt. Houd vervolgens de thuisknop ingedrukt totdat u het scherm van de herstelmodus ziet.

Ik hou de home knop ingedrukt, druk de kabel in de ipad (die aangesloten is op de pc) maar er verschijnt geen herstelmodus..

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 06:09
Hou je de knop ook na het aansluiten van de kabel ingedrukt totdat er iets op het scherm verschijnt?

Anders misschien even met Apple contact opnemen voor assistentie?

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:35
Morgen laat ik van de ipad air 1 het glas vervangen,

En mijn dochter keek vanmiddag Netflix op een Ipad 2018 en opeens was het beeld zoals onderstaand. Via Itunes kan ik hem niet resetten omdat ik nergens in beeld krijg vertrouw deze computer ( ik heb alleen maar dit beeld)

Wat is handig, laten brengen bij Amac?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True