De afgelopen dagen eens professions geobserveerd, maar ik verwacht toch gelijk te gaan krijgen.
Mining: dankzij de garrison mine is mining als profession mijn inziens gewoon dood. Ik trek zoveel ore uit mijn level 2 mine dat ik mezelf in jewelcrafting kan voorzien en de rest op de AH gooi. Prijs bij ons voor True Iron Ore en Blackrock Ore ligt inmiddels op respectievelijk 1G en 1.6G, dat is op een medium pop server. Ter vergelijking, Ghost Iron Ore kostte vlak voor de pre-patch net zoveel!
Herbalism: idem als Mining.
Enchanting: de AH ligt vol met allerlei enchants en men concurreert zich helemaal kapot. De prijs van Luminous Shards ligt bij ons op 20G. De enchants die er echt toe doen kosten 15 Temporal Crystals, die je middels daily en garrison kunt krijgen, zijn dus weer heel erg duur. Ik voorzie ook dat dat de melkkoe van de enchanters zal worden.
Jewelcrafting: hele poos terug hadden we hier de discussie over Jewelcrafting in WoD. Ik zei toen dat ik verwachtte dat JC in zou gaan kakken wegens gebrek aan gem slots en overvloed aan jewelcrafters. Gem prijzen liggen inmiddels al iets lager dan bij de start van MoP, maar het aanbod lijkt nog steeds hetzelfde, en dat gecombineerd met het gebrek aan gem slots, verwacht ik dat die markt over 1 tot 2 maanden volledig ingestort is.
Er werd toen aangegeven door mensen dat JC het van de epic rings/necks moest hebben. Aardig, ik zit op 6 dagen en kan mijn eerste epic craften. Item level 645. Sowieso kan iedereen na 5 dagen zijn pre-legendary ring hebben, itemlevel 680. Vanaf 1 december kan men raidcontent gaan bezoeken. Als men dan ook nog de hoeveelheid jewelcrafters in gedachte houdt, durf ik niet te stellen dat dit een lucratieve handel wordt.
Enchanting en Alchemy verwacht ik dat die met flag en wimpel de moneymakers zullen zijn. Niet echt anders dan anders, ze zijn niet beter geworden, maar het is meer dat de rest slechter is geworden. Blacksmithing en Leatherworking lijken in hetzelfde schuitje als JC te zitten. Tailoring heeft straks wel de 30 slots bag ter beschikking. Armor crafting professions zien er mijn inziens beroerd uit, JC niet veel beter.
[
Voor 13% gewijzigd door
JeroenNietDoen op 19-11-2014 08:37
]