Beste tweakers,
Mijn vriendin en ik hebben een huis op het oog met veel grond. Echter op het huis zijn best nog wel wat punten aan te merken die natuurlijk niet op de website stonden.
Iemand ervaring hier mee of goede ideeën hier over?
Mijn vriendin en ik hebben een huis op het oog met veel grond. Echter op het huis zijn best nog wel wat punten aan te merken die natuurlijk niet op de website stonden.
- Bijvoorbeeld wat tegenvallers:
Houten dek onder woonkamer, houten dek onder gehele eerste verdieping, donkere keuken - Ook achterstallig onderhoud:
Huis is verwaarloosd, dus echt alles heeft een lik verf nodig en moet opnieuw gestuct worden. En de makelaar zag ook wel in dat een nieuwe badkamer nodig was. Plus de keuken heeft geen apparatuur. - Vergelijkend warenonderzoek:
Voor iets minder geld (vraagprijs) hebben we meer dan dubbel zoveel grond (wel minder huis)
Voor 75% van dit geld hebben we een perfect onderhouden huis met acceptabel veel grond (drukkere straat, willen we daarom niet)
- We schrijven alle gebreken op (waslijst) en doen een laag bod
- We gooien het eerst op dat het huis niet marktconform is en doen een laag bod. Dan krijgen we een tegenbod en geven we de tegenvallers aan waardoor het huis voor ons niet zoveel waard is
Als laatste optie gooien we dan de slechte staat van het huis in de strijd. - Anders nl.
Iemand ervaring hier mee of goede ideeën hier over?