Ervaring met huis kopen - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.684 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is de ORV geaccpteerd zonder opslag, ging al met al lekker snel. (Binnen 1 week).

Is het overigens gebruikelijk om elke bladzijde van de hypotheekofferte te paraferen, ook al is er geen specifieke ruimte daarvoor? Of gewoon uitsluitend handtekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb op alle pagina's een paraaf gezet, behalve die met de handtekening, anders voelde het inscannen zo zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Moet ook volgens mij, mij werd er iig om gevraagd. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zodra de rentes gaan stijgen lijkt het mij veel voordeliger om geld X jaar vast te zetten in een deposito dan aflossen. Als de rentes weer rond de 3-4% liggen heb je na vermogenrendementsheffing alsnog 1,5% winst. Netto voordeliger dan die rente op een hypotheek. En dan nog relatief makkelijk bij het geld kunnen. Hoe zien jullie dat?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:30:
Zodra de rentes gaan stijgen lijkt het mij veel voordeliger om geld X jaar vast te zetten in een deposito dan aflossen. Als de rentes weer rond de 3-4% liggen heb je na vermogenrendementsheffing alsnog 1,5% winst. Netto voordeliger dan die rente op een hypotheek. En dan nog relatief makkelijk bij het geld kunnen. Hoe zien jullie dat?
Ik zat ook te denken aan een deposito, maar dan om de laatste jaren in een keer te kunnen aflossen. Het zal zeker schelen dat ik nu tegen 2,75% leen, en de hopelijk/wellicht hogere rente in zeg 10-15 jaar kan gebruiken om er wat geld tegenover te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:30:
Inmiddels is de ORV geaccpteerd zonder opslag, ging al met al lekker snel. (Binnen 1 week).

Is het overigens gebruikelijk om elke bladzijde van de hypotheekofferte te paraferen, ook al is er geen specifieke ruimte daarvoor? Of gewoon uitsluitend handtekeningen?
Gewoon alle. Leek me wel zo handig om de paraaf ook aan de handtekening te kunnen "koppelen" door ze op dezelfde pagina te gebruiken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tsurany schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:30:
ALS rentes zo gaan stijgen dat je opbrengst - vermogensbelasting hoger is dan je netto rentebesparing is dat natuurlijk zo. Moet dat alleen wel eerst gebeuren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Hmm, voorlopig komen er geen nieuwbouwprojecten meer bij mij in het dorp, dus daar hoef ik niet meer op te wachten

6km verder (ander dorp, zelfde gemeente) worden wel nieuwbouwprojecten gestart met mooie woningen, alleen is dat weer net te ver rijden |:( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
6km is toch nog wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Moet binnen 7 minuten op de Brandweer kazerne zijn (vrijwillige brandweer) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
FabianGTI schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:26:
[...]

Moet binnen 7 minuten op de Brandweer kazerne zijn (vrijwillige brandweer) ;)
Tijd voor een Koenigsegg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Veel meegelezen en zonder te reageren veel gehad aan de informatie in dit topic. Op maandag 3 augustus krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis:

http://www.funda.nl/koop/...-48941077-florasingel-23/

Let niet op de slechte foto's, het heeft jaren te koop gestaan en uiteindelijk hebben wij het van de bank gekocht. We gaan er iets heel moois van maken!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Als alles meezit binnenkort ook kijken naar een nieuwe woning! Voor alle zekerheid toch even alle feiten op een rijtje gezet.

Mijn huis gaat waarschijnlijk verkocht moeten gaan worden wegens echtscheidings (inkomens- en vermogenstoets geven negatief advies). Als alles meezit, dan gaat NHG de restschuld overnemen.

Alle spookverhalen op internet deden me twijfelen. A2, A1 coderingen, 5 jaar geen hypotheek etc etc.... Dus, ik heb BKR en NHG opgebeld en het hele verhaal uitgelegd.

Als NHG de restschuld overneemt, is er sprake van een 2 codering. Deze bijzonderheidscoderingen hebben niks met de A-(achterstands)-coderingen te maken en geven gewoon weer dat er een regeling is getroffen.

Na deze kwijtschelding krijg je van NHG direct een brief met daarin de melding dat ze opnieuw garant zullen staan voor jou, als je weer een nieuwe hypotheek wilt nemen.

De geldverstrekker die jou die hypotheek gaat geven, heeft het recht om jou te weigeren door die BKR-codering. In de praktijk is het echter zo, dat je haast altijd weer een nieuwe hypotheek krijgt met die NHG garantstelling. Zonder NHG-garantstelling wordt het een lastiger verhaal.

Toch ergens wel weer een opluchting, omdat iedereen veel roept en een beetje weet hoe het zit....maar weinig mensen precies weten hoe het in elkaar steekt.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-07-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
@A-Tray, Gefeliciteerd, ziet er goed uit!
Succes alvast met het klussen

@Ferio, als ik dat kon betalen liet ik ook wel een huis bouwen :P
Overigens is m'n auto wel snel genoeg, maar moet me toch aan de verkeersregels houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:23
KaiseRRuby schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:32:
[...]

[...]

Exact dat. Het 'heeft niks'.

De andere stukken ademen historie. Zit gevoel in zo'n wijk. Verder is de ligging ook niet ideaal, net te ver om te lopen naar de stad. Tot aan de kerk op de Kanaalstraat vind ik nog een goede afstand om te lopen, dan wordt het te ver vind ik.
Ik ken Utrecht niet zo, maar is de ligging van Hoogh-Boulandt beter denk je? Deze week heeft ook niet dat "gevoel" op de foto's.

We kijken volgende week naar een appartement van 250k op de Hartingstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MaStar schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:23:
[...]

Ik ken Utrecht niet zo, maar is de ligging van Hoogh-Boulandt beter denk je? Deze week heeft ook niet dat "gevoel" op de foto's.

We kijken volgende week naar een appartement van 250k op de Hartingstraat.
Ik heb daar ook wel eens in de buurt gekeken. Op zich is de locatie (geografisch gezien) wel prima, dichtbij binnenstad en station. De woning in een van die complexen viel me echter zwaar tegen. Het ademt de sfeer van sociale woningbouw (portiekflats) en je hebt overdreven grote binnentuinen waar je niets aan hebt. De staat van de gebouwen viel zwaar tegen (achterstallig onderhoud, rammelende lift enz), het collectief gebruik van rare kleuren verf hielp ook niet. Er staat regelmatig iets te koop en heel vaak zijn het woningen op de begane grond. Dan heb je een "balkon" direct aan de straat (dus ook ter hoogte van de straat). Buurt was mij ook iets te rustig, ik wilde toch een wat levendiger omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
A-Tray schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:28:
Veel meegelezen en zonder te reageren veel gehad aan de informatie in dit topic. Op maandag 3 augustus krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis:

Let niet op de slechte foto's, het heeft jaren te koop gestaan en uiteindelijk hebben wij het van de bank gekocht. We gaan er iets heel moois van maken!
Toevallig, wij hadden dat huis ook mogen bezichtigen, alleen vonden we de locatie (zoetermeer) toch eigenlijk niets en maakte het gaan naar Rotterdam (OV) ook weer zo omslachtig. :)

Veel plezier met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

StealthyPeanut schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:32:
Als alles meezit binnenkort ook kijken naar een nieuwe woning! Voor alle zekerheid toch even alle feiten op een rijtje gezet.

Mijn huis gaat waarschijnlijk verkocht moeten gaan worden wegens echtscheidings (inkomens- en vermogenstoets geven negatief advies). Als alles meezit, dan gaat NHG de restschuld overnemen.

Alle spookverhalen op internet deden me twijfelen. A2, A1 coderingen, 5 jaar geen hypotheek etc etc.... Dus, ik heb BKR en NHG opgebeld en het hele verhaal uitgelegd.

Als NHG de restschuld overneemt, is er sprake van een 2 codering. Deze bijzonderheidscoderingen hebben niks met de A-(achterstands)-coderingen te maken en geven gewoon weer dat er een regeling is getroffen.

Na deze kwijtschelding krijg je van NHG direct een brief met daarin de melding dat ze opnieuw garant zullen staan voor jou, als je weer een nieuwe hypotheek wilt nemen.

De geldverstrekker die jou die hypotheek gaat geven, heeft het recht om jou te weigeren door die BKR-codering. In de praktijk is het echter zo, dat je haast altijd weer een nieuwe hypotheek krijgt met die NHG garantstelling. Zonder NHG-garantstelling wordt het een lastiger verhaal.

Toch ergens wel weer een opluchting, omdat iedereen veel roept en een beetje weet hoe het zit....maar weinig mensen precies weten hoe het in elkaar steekt.
niet om negatief te zijn maar het aantal aanbieders die je ook werkelijk een nieuwe hypotheek aanbiedt is zeer klein!

de theorie zoals hierboven is volledig juist echter in de praktijk valt het iets anders uit, namelijk dat je in de meeste gevallen juist niet! welkom bent.

mijn advies > ga eerst met een vakkundig adviseur aan tafel die ook echt ervaring heeft met dergelijke cases!

zorg voor zover je dat kan ook dat je naast de restschuld geen achterstand krijgt op de normale betalingen. heb je dat wel is het bijna zeker einde oefening....

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 20-07-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Afgelopen week elektronisch formulier van Meditel gekregen voo de ORV maar wat een omslachtig iets is dat zeg. Ik ben zelf geboren met een lichamelijke afwijking (FFU Syndroom) maar dat is iets wat ik niet onder een van de punten kwijt kon. Vervolgens na 20 minuten wachten een medewerker van Meditel aan de lijn die zei dat ik alles dan op "nee" moest zetten en dan vervolgens bij ondertekening en verzending moest aanvinken dat ik niet akkoord ga met wat ik ingevuld heb |:( waarna ik vervolgens mijn verhaal kwijt kon. Nu wachten op goedkeuring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ray schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:54:
[...]

de theorie zoals hierboven is volledig juist echter in de praktijk valt het iets anders uit, namelijk dat je in de meeste gevallen juist niet! welkom bent.
Dat was me ook al opgevallen ja.. zie er veel berichten over.

Je schuld is wel weg, maar weer een huis kopen word zeeeer moeilijk. tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
lubbertkramer schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:12:
Afgelopen week elektronisch formulier van Meditel gekregen voo de ORV maar wat een omslachtig iets is dat zeg. Ik ben zelf geboren met een lichamelijke afwijking (FFU Syndroom) maar dat is iets wat ik niet onder een van de punten kwijt kon. Vervolgens na 20 minuten wachten een medewerker van Meditel aan de lijn die zei dat ik alles dan op "nee" moest zetten en dan vervolgens bij ondertekening en verzending moest aanvinken dat ik niet akkoord ga met wat ik ingevuld heb |:( waarna ik vervolgens mijn verhaal kwijt kon. Nu wachten op goedkeuring :)
Bij mij stond er van;

Drinkt u wel is alchohol? ja/nee

Indien ja; Hoeveel glazen per dag?

Ik denk bij mezelf.. per dag nog wel? Ik drink bijna niet.. dus maar nee ingevuld en ben goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 17-09 22:46
Ferio schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:14:
[...]

Bij mij stond er van;

Ik denk bij mezelf.. per dag nog wel? Ik drink bijna niet.. dus maar nee ingevuld en ben goedgekeurd.
Haha ja ze gaan er kennelijk gelijk vanuit dat als je drinkt dat je gelijk alcoholist bent 8)7 Bij Meditel is het vergelijkbaar alleen kwam het neer op wekelijks drinken maar ook dat doe ik niet. Ik drink gewoon wanneer ik zin heb en dat is zomers meer dan in de winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

A-Tray schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:28:

Gaat vast wel lukken lijkt me een prima huis.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
M`n vriendin en ik willen een nieuwbouw appartement gaan kopen.
Hierbij vroeg ik me het volgende af:
Wanneer je bijvoorbeeld 15.000,- in een bouwdepot hebt zitten, en er blijft op het eind nog €2.000,- over dan wordt dat geld gebruikt om je hypotheekschuld mee af te lossen. Kost een bouwdepot van €15.000,- dan op de lange termijn net zoveel als een bouwdepot van €13.000,-? Tot aan de aflossing heb je natuurlijk nog wel rente betaald hebt over die €2.000,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ferio schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:14:
[...]

Bij mij stond er van;

Ja, ik had ook zoiets. Ik heb gewoon "ja" gezegd, maar volgens mij stond er bij mij "per week". Daar kon ik nog wel iets schatten (2 ofzo).
Trasos schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:53:
M`n vriendin en ik willen een nieuwbouw appartement gaan kopen.
Hierbij vroeg ik me het volgende af:
Wanneer je bijvoorbeeld 15.000,- in een bouwdepot hebt zitten, en er blijft op het eind nog €2.000,- over dan wordt dat geld gebruikt om je hypotheekschuld mee af te lossen. Kost een bouwdepot van €15.000,- dan op de lange termijn net zoveel als een bouwdepot van €13.000,-? Tot aan de aflossing heb je natuurlijk nog wel rente betaald hebt over die €2.000,-.
Niet druk over maken. Áls je er al netto rente over betaald, is dat hooguit een paar tientjes. Op de totale kosten van je appartement en alles wat je daarin moet doen is dat verwaarloosbaar. Je betaalt over niet opgenomen bouwdepot netto maar heel weinig rente. Aan de ene kant betaal je er gewoon hypotheek over (let op: niet aftrekbaar!), maar aan de andere kant krijg je er ook weer rente over die bijna hetzelfde is als de rente die je moet betalen. Bij mij scheelde het destijds geloof ik 0,5%. Dat zijn gewoon geen bedragen om je zorgen over te maken.

[ Voor 55% gewijzigd door ATS op 20-07-2015 13:09 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ray schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:54:
[...]

niet om negatief te zijn maar het aantal aanbieders die je ook werkelijk een nieuwe hypotheek aanbiedt is zeer klein!

mijn advies > ga eerst met een vakkundig adviseur aan tafel die ook echt ervaring heeft met dergelijke cases!

zorg voor zover je dat kan ook dat je naast de restschuld geen achterstand krijgt op de normale betalingen. heb je dat wel is het bijna zeker einde oefening....
Geen probleem hoor om negatief te zijn, graag zelfs! Ik heb gelukkig nog nooit een achterstand gehad op welke betaling dan ook, dus dat spreekt alleen maar in mijn voordeel.

Met een A2 codering is het onmogelijk, met een codering 2 is het wel degelijk haalbaar. Ik ken juist uit de praktijk meerdere voorbeelden uit mijn naaste omgeving. En ook mijn financiële adviseur heeft duidelijk aangegeven dat een codering 2 geen belemmering is voor een hypotheek. Om er zeker van te zijn, ga ik denk ik nog wel een tweede gesprek aan met een andere financieel adviseur. Gewoon om er zeker van te zijn.

Voordat ik het definitieve besluit maak om NHG in te schakelen, ga ik dit natuurlijk wel goed uit laten zoeken bij meerdere geldverstrekkers hoe zij ermee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

StealthyPeanut schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:21:
[...]

Geen probleem hoor om negatief te zijn, graag zelfs! Ik heb gelukkig nog nooit een achterstand gehad op welke betaling dan ook, dus dat spreekt alleen maar in mijn voordeel.

Met een A2 codering is het onmogelijk, met een codering 2 is het wel degelijk haalbaar. Ik ken juist uit de praktijk meerdere voorbeelden uit mijn naaste omgeving. En ook mijn financiële adviseur heeft duidelijk aangegeven dat een codering 2 geen belemmering is voor een hypotheek. Om er zeker van te zijn, ga ik denk ik nog wel een tweede gesprek aan met een andere financieel adviseur. Gewoon om er zeker van te zijn.

Voordat ik het definitieve besluit maak om NHG in te schakelen, ga ik dit natuurlijk wel goed uit laten zoeken bij meerdere geldverstrekkers hoe zij ermee om gaan.
Het kan ook zeker wel maar er zijn maar enkele verstrekkers die hieraan meewerken waarvan er maar twee of drie die ik ken ook volledig 103% NHG willen doen in een dergelijk geval.

een grote speler als Aegon hoef je bijvoorbeeld niet aan te kloppen. Florius maak je een goede kans (mits totaalplaatje op orde) Obvion wil ook nog wel eens wat doen.

Vandaar mijn opmerking laat je hiermee helpen door iemand die dit vaker bij de hand gehad heeft en weet waar hij terecht kan met welke spelregels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

Ray schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:51:
[...]

Het kan ook zeker wel maar er zijn maar enkele verstrekkers die hieraan meewerken waarvan er maar twee of drie die ik ken ook volledig 103% NHG willen doen in een dergelijk geval.

een grote speler als Aegon hoef je bijvoorbeeld niet aan te kloppen. Florius maak je een goede kans (mits totaalplaatje op orde) Obvion wil ook nog wel eens wat doen.
[...]
Wij zijn twee trajecten tegelijk aan het proberen te volgen: Eén waarbij we een verklaring krijgen van Dynamiet dat de (terecht geplaatste, maar inmiddels al afgeloste) codering door de bank wordt verwijderd, de ander als een voorlegcasus bij één van de beoogde geldverstrekkers.

In het verleden zijn er wel meer geldverstrekkers geweest die er in specialiseerden, maar die zijn in de afgelopen jaren ermee opgehouden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Stoney3K schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:31:
[...]

Wij zijn twee trajecten tegelijk aan het proberen te volgen: Eén waarbij we een verklaring krijgen van Dynamiet dat de (terecht geplaatste, maar inmiddels al afgeloste) codering door de bank wordt verwijderd, de ander als een voorlegcasus bij één van de beoogde geldverstrekkers.

In het verleden zijn er wel meer geldverstrekkers geweest die er in specialiseerden, maar die zijn in de afgelopen jaren ermee opgehouden.
Volgens mij haal je nu dingen door elkaar. Jou situatie gaat toch over een codering ivm een achterstand ? Dat is een heel ander speelveld en de partijen waar jij op doelt zijn zo uit mijn hoofd al wel 8 jaar van de markt.

Deze situatie, een codering ivm een kwijtschelding van NHG heeft een aparte status binnen de NHG regels die hier uitgelegd stond. Kort zegt NHG dat het geen probleem is maar in de praktijk valt dat dus tegen

Dit is dus een hele andere casus dan bij jou het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 18:28
ATS schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:06:
[...]
Je betaalt over niet opgenomen bouwdepot netto maar heel weinig rente. Aan de ene kant betaal je er gewoon hypotheek over (let op: niet aftrekbaar!), maar aan de andere kant krijg je er ook weer rente over die bijna hetzelfde is als de rente die je moet betalen.
Rente over je bouwdepot is toch gewoon aftrekbaar? (Uiteraard na verrekening ontvangen rente).
Wanneer je een lening afsluit om de rente tijdens de bouw te betalen is de rente over die 'extra' lening niet aftrekbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Klaassie op 20-07-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ATS schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:06:
Niet druk over maken. Áls je er al netto rente over betaald, is dat hooguit een paar tientjes. Op de totale kosten van je appartement en alles wat je daarin moet doen is dat verwaarloosbaar. Je betaalt over niet opgenomen bouwdepot netto maar heel weinig rente. Aan de ene kant betaal je er gewoon hypotheek over (let op: niet aftrekbaar!), maar aan de andere kant krijg je er ook weer rente over die bijna hetzelfde is als de rente die je moet betalen. Bij mij scheelde het destijds geloof ik 0,5%. Dat zijn gewoon geen bedragen om je zorgen over te maken.
Nee, daar maak ik me ook niet druk over. Maar mijn aanname klopt dus, je betaalt alleen geld over de periode dat je het restbedrag nog niet terugbetaald had. Als je dus financiële ruimte hebt voor een bouwdepot, maar geen eigen middelen, kun je dus het best gewoon een ruim bouwdepot hebben. Wat over is stort je terug, en kost je dan dus eigenlijk bijna niks extra`s. De effecten zingen dus niet gedurende de gehele looptijd van de hypotheek door, alleen maar de periode tot aan de terugbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Klaassie schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:24:
[...]

Rente over je bouwdepot is toch gewoon aftrekbaar? (Uiteraard na verrekening ontvangen rente).
Wanneer je een lening afsluit om de rente tijdens de bouw te betalen is de rente over die 'extra' lening niet aftrekbaar.
Je hebt gelijk. Ik ging er overigens, gezien het bedrag, van uit dat het om een verbouwingsdepot ging en niet om een bouwdepot. Maar dan nog heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TripleQ schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:02:
Iemand toevallig ervaring met de online omgeving van een ING hypotheek?
Het knopje 'hypotheek' is al sinds de offerte geactiveerd met de volgende tekst:

[...]

Vandaag een week geleden zijn we naar de notaris geweest... Hoe lang duurde het bij jullie voordat dit verwerkt was?
Vandaag is de pagina geactiveerd bij de ING :D
Kan nu precies inzien hoeveel schuld ik heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik heb telefonisch een aankoopmakelaar gezocht. Ik had een huis op het oog waarvan ik al 1 bezichtiging had gehad. Omdat het mijn eerste huis is wilde ik de volgende stappen met een aankoopmakelaar doen. 2e bezichtiging gepland wat hij op het laatste moment afzei. Zelf wel geweest, we waren er al. Ook op e-mails met vragen van mij heb ik geen reactie gehad. Nu denk ik dat hem wel wil dumpen, maar de afspraak was dat hij een x bedrag kreeg bij een geslaagde koop en 275 euro als de koop afketst. Nu ben dermate ontevreden, dat ik kosteloos van hem af zou willen. Heeft iemand een idee wat mijn rechten/plichten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:26

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zoals bij alle leveranciers: zet je verwachtingen op een rijtje en geef deze door. Meld dat je ontevreden bent en vooral waarom. Geef aan welke vervolgstappen je van hem verwacht. Maak dat concreet, ook qua tijd. Doe dat alles wel netjes. Geef hem kans daarop te reageren en zijn fouten te corrigeren. Niet fijn, maar anders ben je je geld gewoon kwijt.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Een vraag over de ORV. Welk belang heb ik er bij om niet overal in te vullen dat ik kerngezond ben? Ik sluit de hypotheek af voor mezelf, alleenstaand op dit moment en geen kinderen. Gezien het gezeik dat er kan ontstaan bij 100% eerlijk invullen voor mij neig ik er na omdat dan maar niet te doen. De uitkering vindt pas plaats na mijn eventuele overlijden. Anders dan de geldverstrekkers heeft er toch niemand baat bij een uitkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je erfgenamen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Ook zul je in de toekomst wellicht niet alleenstaand zijn en wel kinderen hebben.

Daarnaast is het in principe gewoon fraude.

[ Voor 27% gewijzigd door Arrne op 21-07-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In principe heb je er geen nadeel aan daar er nauwelijks onderzoek verricht wordt bij het afsluiten en de kans om gepakt te worden dus erg laag is. Op moment dat je privé situatie veranderd kan je daar wel problemen mee krijgen maar dan zou je ook nog kunnen wisselen van ORV.

Het blijft natuurlijk fraude en zodra ze er achter komen krijg je wel aardig wat gezeik. Die kans is alleen erg klein.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er tevens rekening mee dat iedereen kan meelezen, desnoods haal je even wat prive informatie weg uit je profiel.

Als je vermoedt dat de ORV gaat weigeren of een hogere premie gaat vragen, zou ik het "recht van eerste kennisneming" gebruiken. Dan kun je de aanvraag annuleren en elders aanvragen, en hoef je geen Ja in te vullen op de vraag "bent u ooit geweigerd etc"

Ik heb hier overigens zelf geen ervaring mee, ik weet slechts dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40

vhal

ಠ_ಠ

HEY_DUDE schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:00:
Een vraag over de ORV. Welk belang heb ik er bij om niet overal in te vullen dat ik kerngezond ben? Ik sluit de hypotheek af voor mezelf, alleenstaand op dit moment en geen kinderen. Gezien het gezeik dat er kan ontstaan bij 100% eerlijk invullen voor mij neig ik er na omdat dan maar niet te doen. De uitkering vindt pas plaats na mijn eventuele overlijden. Anders dan de geldverstrekkers heeft er toch niemand baat bij een uitkering.
Gewoon naar waarheid invullen. Ook al vul je je medische geschiedenis compleet in, je kans is vrij klein dat er daadwerkelijk een premieverhoging wordt doorgevoerd voor standaard kwaaltjes. Of je moet inmiddels rondlopen met 1 nier en long, kankerpatiënt zijn geweest en ook nog eens chronisch ziek zijn. Dan kan je misschien aanvullende vragen verwachten en in het ergste geval wordt je aanvraag afgewezen en kan je evt. op zoek naar een andere aanbieder.

Recht op eerste kennisgeving is wellicht ook een optie in zulke gevallen.

Maargoed, ik ken je medische geschiedenis niet...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

HEY_DUDE schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:00:
Erfgenamen zijn niet alleen een partner of kinderen. Het kunnen ook ouders of broers of zussen zijn bijvoorbeeld. Dat je je niet geroepen voelt om die een fortuin na te laten: prima. Maar wil je ze wel juridisch gezeur met een verzekeraar en een woning met een schuld nalaten? Je hoeft niet de hele woningwaarde te verzekeren natuurlijk, maar je wil wel dat de woning snel verkocht kan worden zonder dat er schulden achter blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan je erfgenamen hier over informeren en aangeven dat ze de erfenis moeten afwijzen of beneficiair moeten aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Net voor de 2e keer bij een interessant/leuk huis gekeken. Iemand meegenomen die wat meer bouwtechnisch is aangelegd dan ik. Dit was duidelijk nodig want mijn schatting dat je met een likje verf en een vloertje wel klaar bent (a 1000 euro) bleek wel erg optimistisch te zijn. De schatting van die ander ligt meer in de buurt van 10.000 euro.

De makelaar gaf wel aan dat er 1 ander bod was, en dat deze "meer dan 10k onder de vraagprijs zat", dus ik heb even mijn FA gevraagd over wat de opties voor een bouwdepot zijn. Wil daar toch wel 5000-10000 voor krijgen, anders is dit geen optie voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Tsurany schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:11:
Je kan je erfgenamen hier over informeren en aangeven dat ze de erfenis moeten afwijzen of beneficiair moeten aanvaarden.
Cool, krijgen ze al gezeur als ze je fotoalbum wel willen hebben... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ATS schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:54:
[...]

Cool, krijgen ze al gezeur als ze je fotoalbum wel willen hebben... |:(
Gezeur? Gewoon met eigen geld uit de erfenis kopen tegen het bedrag van oud papier per kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen hier die eind juni hypotheekofferte hebben ingestuurd naar geldverstrekker en nog steeds wachten op akkoord/goedkeuring?

Zelf bezig met Aegon en dat duurt lang... Einde financieringsvoorbehoud komt in zicht...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:06:
Meer mensen hier die eind juni hypotheekofferte hebben ingestuurd naar geldverstrekker en nog steeds wachten op akkoord/goedkeuring?

Zelf bezig met Aegon en dat duurt lang... Einde financieringsvoorbehoud komt in zicht...
Geen idee, ik kan nog niet inloggen op mijn.aegon :/ Ze zullen het wel druk hebben met de oude NHG hypotheekaanvragen + goedkeuringen. Ik zit in hetzelfde bootje wat betreft de aanvraagdatum.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 09:02

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio

Ik zit bij lloyds en alles was geregeld binnen 5 werkdagen.

14 juni aangevraagd, volgende dag offerte binnen en ik dacht 16 juni ingestuurd, waarna het de 23ste was goedgekeurd.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferio op 22-07-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHawk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-03 22:42

Vreemd, de FA heeft voor ons 3 offertes aangevraagd begin juni en die waren binnen enkele dagen binnen.
Uiteindelijk hebben we de offerte van NIBC getekend en volgende week moet alles afgerond zijn.
Gelukkig net voor het einde financieringsvoorbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Gebruiken mensen hier een template voor een "biedingsbrief" ? Ik zit wel een beetje te googlen maar er komt van alles naar voren. Ben bang dat ik dingen vergeet.

Heb nu:

Bedrag
onder voorwaarde dat ik financering + bouwdepot krijg, bouwkundige check doe.

Opleverdatum vind ik niet heel spannend (zit huur), dus weet niet wat een goed termijn is daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

vhal schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 06:09:
[...]

Gewoon naar waarheid invullen. Ook al vul je je medische geschiedenis compleet in, je kans is vrij klein dat er daadwerkelijk een premieverhoging wordt doorgevoerd voor standaard kwaaltjes. Of je moet inmiddels rondlopen met 1 nier en long, kankerpatiënt zijn geweest en ook nog eens chronisch ziek zijn. Dan kan je misschien aanvullende vragen verwachten en in het ergste geval wordt je aanvraag afgewezen en kan je evt. op zoek naar een andere aanbieder.
Het is natuurlijk wel zo dat die "aanvullende vragen" langs de huisarts moeten en eventueel langs een specialist. Dat gaat niet van vandaag op morgen, daar kunnen weken (soms maanden) overheen gaan.

* Stoney3K is er bang voor dat het even lang duurt als de keuringen van het CBR, dan mogen we het financieringsvoorbehoud nog een half jaar opschuiven.
Ferio schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:39:
[...]
Ik zit bij lloyds en alles was geregeld binnen 5 werkdagen.

14 juni aangevraagd, volgende dag offerte binnen en ik dacht 16 juni ingestuurd, waarna het de 23ste was goedgekeurd.
Bij ons staat in de koopovereenkomst dat we een aanbod van een geldverstrekker voor bedrag X moeten overleggen, anders zou het financieringsvoorbehoud van kracht zijn.

Kan het echt zo zijn dat een hypotheekverstrekker een offerte voor je opmaakt, jij die accordeert en terug stuurt, en ze alsnog op het allerlaatste moment de stekker eruit trekken?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Kan iemand mij de maximale grens van de NHG uitleggen. De maximale hypotheek is 245k, NHG rekent met standaard 6% kosten, dus maximale prijs van een huis is 231k. Een hypotheek mag niet meer dan 103% van de huisprijs zijn, dus 238k. Conclusie 238k is je maximale hypotheek en niet 245k. Of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Milmoor schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:25:
Zoals bij alle leveranciers: zet je verwachtingen op een rijtje en geef deze door. Meld dat je ontevreden bent en vooral waarom. Geef aan welke vervolgstappen je van hem verwacht. Maak dat concreet, ook qua tijd. Doe dat alles wel netjes. Geef hem kans daarop te reageren en zijn fouten te corrigeren. Niet fijn, maar anders ben je je geld gewoon kwijt.
Vandaag eerst nogmaals 2 vervelende telefoontjes met de beste man. Gehaast en kortaf, aangegeven dat ik er een slecht gevoel bij had. Hij zag het ook niet zo meer zitten :S. Afspraak is wederzijds opgezegd. Nu ga ik zelf verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

HEY_DUDE schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:28:
Kan iemand mij de maximale grens van de NHG uitleggen. De maximale hypotheek is 245k, NHG rekent met standaard 6% kosten, dus maximale prijs van een huis is 231k. Een hypotheek mag niet meer dan 103% van de huisprijs zijn, dus 238k. Conclusie 238k is je maximale hypotheek en niet 245k. Of mis ik nu iets?
https://www.nhg.nl/consum...rwaarden-bij-aankoop.html
NHG rekent standaard 6% voor deze bijkomende kosten. Dit betekent dat het aankoopbedrag van uw woning, inclusief eventuele verbouwingskosten, maximaal
€ 231.132 mag zijn. Ook als de bijkomende kosten in uw geval lager zijn dan 6% of u over eigen middelen beschikt, blijft het maximale aankoopbedrag om een hypotheek met NHG af te sluiten € 231.132.
Volgens mij zit je dan gewoon op maximaal 231k k.k., dus maximaal 238k leenbaar inderdaad.

---

'k Ben ondertussen ook bezig met een huisje te kopen; ik heb veel gehad aan dit topic, waarvoor dank aan iedereen. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Feanathiel op 22-07-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:26

Milmoor

Footsteps and pictures.

HEY_DUDE schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:31:
[...]
Vandaag eerst nogmaals 2 vervelende telefoontjes met de beste man. Gehaast en kortaf, aangegeven dat ik er een slecht gevoel bij had. Hij zag het ook niet zo meer zitten :S. Afspraak is wederzijds opgezegd. Nu ga ik zelf verder.
Mooi zo! Wel even per mail bevestigen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:58

Eind juni offerte getekend retour gedaan .
Aegon hanteerd 10 werkdagen tot finaal akkoord , en op de 9e dag kregen we akkoord .
Ben ondernemer en dat heeft nog voor enkele dagen vertaging gezorgd , dat gaat via de maatwerkafdeling .

Tip : zorg dat je dossier compleet is en hou het vuur warm.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26
Feanathiel schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:32:
Volgens mij zit je dan gewoon op maximaal 231k k.k., dus maximaal 238k leenbaar inderdaad.
Met energiebesparende maatregelen kun je een hypotheek tot 106% krijgen. Wel opletten dat de taxatie van je huis na aanpaasing van alle maatregelen niet boven de NHG grens mag komen, want daar liepen wij tegen aan. 250k koopprijs, energiebesparende maatregelen dus dan zou je 106% kunnen lenen maar omdat de waarde van het huis door die verbouwing boven de 250k zou komen mag dat niet onder NHG normen en zit je dus vast aan die 103%......

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Ah thnx, daar komt die laatste 3% vandaan. Ik heb een appartmement met A label op het oog. Een nieuwe badkamer of keuken valt helaas iet onder energie besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:26

aapelite

Do the kirby!

Vraagje aan mensen die meer ervaring hebben met voorlopige teruggaaf en HRA. Ik begrijp van de belastingdienst hun uitleg dat ik alleen de rente die ik dit jaar betaal daar mag invullen. De woning die ik heb gekocht is per 3 augustus van ons. De eerste hypotheekafdracht is echter pas 1 oktober (na het passeren van een eerste volle maand). Dit betekent volgens mij dat ik dit jaar maximaal 3x zal afdragen en dus 3 maanden hypotheekrente betaal. Ik ben dus geneigd te rekenen met die 3 maanden. Mijn FA wil echter vanaf augustus rekenen en heeft dit zo aangevraagd voor ons. Natuurlijk krijgen we dan meer terug tot en met december wat leuk is. Maar het is minder leuk als we het weer terug mogen betalen ;)

Ik ben geneigd dan maar on the safe side te zitten met mijn berekening, omdat volgens mij dat ook de enige juiste is volgens de regels. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:17:
Gebruiken mensen hier een template voor een "biedingsbrief" ? Ik zit wel een beetje te googlen maar er komt van alles naar voren. Ben bang dat ik dingen vergeet.

Heb nu:

Bedrag
onder voorwaarde dat ik financering + bouwdepot krijg, bouwkundige check doe.

Opleverdatum vind ik niet heel spannend (zit huur), dus weet niet wat een goed termijn is daarvoor.
Hou er rekening mee dat de uiterste opleverdatum wel enigszins belangrijk is in de zin dat een hypotheek offerte vaak maar 3 mnd geldig is. Soms 4 of 6mnd. Langere termijnen hebben vaak een hogere offerte rente. Verlengen kan SOMS, en KAN geld kosten:

Bijv als je rechtstreeks bij Lloyds Bank afsluit: 3mnd geldig. Verlenging mogelijk met weer 3mnd, maar kost je 0.25% van het hypotheekbedrag per maand indien de rente hoger is geworden dan de offerte rente. Zie ook mijn eerdere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
aapelite schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 00:13:
Vraagje aan mensen die meer ervaring hebben met voorlopige teruggaaf en HRA. Ik begrijp van de belastingdienst hun uitleg dat ik alleen de rente die ik dit jaar betaal daar mag invullen. De woning die ik heb gekocht is per 3 augustus van ons. De eerste hypotheekafdracht is echter pas 1 oktober (na het passeren van een eerste volle maand). Dit betekent volgens mij dat ik dit jaar maximaal 3x zal afdragen en dus 3 maanden hypotheekrente betaal. Ik ben dus geneigd te rekenen met die 3 maanden. Mijn FA wil echter vanaf augustus rekenen en heeft dit zo aangevraagd voor ons. Natuurlijk krijgen we dan meer terug tot en met december wat leuk is. Maar het is minder leuk als we het weer terug mogen betalen ;)

Ik ben geneigd dan maar on the safe side te zitten met mijn berekening, omdat volgens mij dat ook de enige juiste is volgens de regels. Of zie ik iets over het hoofd?
Het kan zijn dat je bij de eerste maand van je hypotheek met terugwerkende kracht rente+aflossing betaalt, maar dat ligt aan de passeerdatum van je hypotheekakte. Die datum is dus leidend voor het bedrag aan rente dat je betaalt. Zo betaalde ik in mijn eerste 'maand' ook veel meer rente.

Vergeet overigens ook niet dat veel andere aftrekbare kosten van de aanschaf meegenomen zijn in het totale aftrekbare bedrag, maar ik neem aan dat je je hier al bewust van was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

aapelite schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 00:13:

Je ziet over het hoofd dat je in je eerste jaar ook je k.k. grotendeels kan aftrekken, niet alleen de in dit jaar betaalde rente. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken over je aftrekposten voor dit jaar (wat je huis betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elahkneh schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:59:
[...]

Aegon hanteerd 10 werkdagen tot finaal akkoord , en op de 9e dag kregen we akkoord .
Ben ondernemer en dat heeft nog voor enkele dagen vertaging gezorgd , dat gaat via de maatwerkafdeling .

Ons dossier was compleet toen wij de offerte getekend hebben opgestuurd. Naja, nog een paar dagen geduld dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Laatst online: 18-09 11:51
ATS schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:43:
[...]

Je ziet over het hoofd dat je in je eerste jaar ook je k.k. grotendeels kan aftrekken, niet alleen de in dit jaar betaalde rente. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken over je aftrekposten voor dit jaar (wat je huis betreft).
Nou is de vraag of je dit bij je voorlopige opgaaf alvast mee wil nemen of dat je liever in juni een grote bak met geld wil. Overigens vraag ik maar 60% in de voorlopige teruggaaf. De overige 40% komt wel, ook om deels wisselend beleid op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:26

aapelite

Do the kirby!

ATS schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:43:
[...]

De k.k. nemen we inderdaad beiden mee in de berekening, maar het gaat met dus vooral om de rente die ik mag gaan aftrekken waar het verschil hem in zit, wat een verschil maakt of je vanag augustus rekent (de maand waarin we de overdracht plaatsvind), of de eerste volledige maand vanaf wanneer we dus echt gaan betalen (dat 1 oktober is, dus over september).

Wel te overwegen om minder terug te vragen dan je recht op hebt om de risico's te beperken. Dat is ook de reden waarom ik er goed naar kijk. De FA heeft een mooie berekening gemaakt, maar met een te lage WOZ en dus volgens mij een maand te veel. De kans dat je dus nu een leuk centje krijgt, die je weer terug mag betalen wordt zo wel steeds groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Stoney3K schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:31:
[...]

Kan het echt zo zijn dat een hypotheekverstrekker een offerte voor je opmaakt, jij die accordeert en terug stuurt, en ze alsnog op het allerlaatste moment de stekker eruit trekken?
Als jou bijgeleverde papieren niet kloppen kan dat zo maar gebeuren, maar dan zullen ze vermoedelijk jou eerst hierop wijzen en vragen om juiste nieuwe documenten.

[ Voor 11% gewijzigd door Ferio op 23-07-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Elahkneh schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:59:
[...]

Aegon zit op dit moment meer tegen de 20 werkdagen voor beoordeling. Ze zijn nu bij dossiers van 29/6.

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 23-07-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

redwing schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:20:
[...]
Met energiebesparende maatregelen kun je een hypotheek tot 106% krijgen. Wel opletten dat de taxatie van je huis na aanpaasing van alle maatregelen niet bove de NHG grens mag komen, want daar liepen wij tegen aan. 250k koopprijs, energiebesparende maatregelen dus dan zou je 106% kunnen lenen maar omdat de waarde van het huis door die verbouwing boven de 250k zou komen mag dat niet onder NHG normen en zit je dus vast aan die 103%......
Daar zijn wel extra voorwaarden v.w.b. minimaal inkomen aan gesteld.

Hogere lening mogelijk bij energiebesparende maatregelen
Een hogere hypotheek blijft wel mogelijk als u energiebesparende maatregelen wilt meefinancieren. Zoals dakisolatie, energiezuinige kozijnen en deuren en zonneboilers. De extra ruimte hiervoor gaat in 2015 omhoog van € 8.000 naar € 9.000. Het hypotheekbedrag dat eigenaren van een 'nul op de meter'-woning extra kunnen lenen wordt in 2015 verhoogd van € 13.500 naar € 25.000.

U moet minimaal € 32.000 verdienen om hiervan gebruik te mogen maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:44:
[...]

Aegon zit op dit moment meer tegen de 20 werkdagen voor beoordeling. Ze zijn nu bij dossiers van 29/6.
Hoe kom je aan deze informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Bod gedaan \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:13
Huis gekocht, Offerte getekend (30 juni net voor NHG wijzigingen) 10 jaar vast 2,2%!

En dan nu wonen! In ... mei/juni 2016.... Nieuwbouw :)

Mooi duurzame woning van een EPC van ongeveer 0,25! Hybride warmtepomp, vloerverwarming op begane grond, 1e verdieping en zolder. Zonnepanelen. RC's van 5 en 6. Traditioneel gebouwd! En gevelwerk in wildverband!

Super blij mee, hieronder paar plaatjes en alvast indeling samengesteld :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwbouw-frankhuis.nl/media/15427528/BPD_Frankhuis_Zwolle_C1_FINAL-scalex-w186-h101-be7e6e7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ilrFDabl.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KEQdXzZl.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Oggy op 23-07-2015 13:30 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:58
Ray schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:44:
[...]

Aegon geeft in de online omgeving een verwerking aan van 10 werkdagen.
Onze adviseur heeft juist gekozen voor aegon om de voorwaarden en de snelle afhandeling .

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:38
@Oggy: ziet er leuk uit! wel 1 vraag, heb je een douche in de badkamer, die zag ik zo snel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Fr33z schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:17:
@Oggy: ziet er leuk uit! wel 1 vraag, heb je een douche in de badkamer, die zag ik zo snel niet?
We zaten zelf te denken om douche in bad te plaatsen. Zelf nooit problemen mee gehad. Moet even kijken hoe de projectleverancier hierover denkt :)

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26
hardware-lover schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:49:
[...]

Daar zijn wel extra voorwaarden v.w.b. minimaal inkomen aan gesteld.

Hogere lening mogelijk bij energiebesparende maatregelen
Een hogere hypotheek blijft wel mogelijk als u energiebesparende maatregelen wilt meefinancieren. Zoals dakisolatie, energiezuinige kozijnen en deuren en zonneboilers. De extra ruimte hiervoor gaat in 2015 omhoog van € 8.000 naar € 9.000. Het hypotheekbedrag dat eigenaren van een 'nul op de meter'-woning extra kunnen lenen wordt in 2015 verhoogd van € 13.500 naar € 25.000.

U moet minimaal € 32.000 verdienen om hiervan gebruik te mogen maken.
Klopt, maar het verklaart wel waar die 6% vandaan komt. Je kunt dus wel degelijk aan max. van NHG komen mits je hiervan gebruik maakt, zei het dat er wel wat haken en ogen aan zitten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
Oggy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:18:
[...]

We zaten zelf te denken om douche in bad te plaatsen. Zelf nooit problemen mee gehad. Moet even kijken hoe de projectleverancier hierover denkt :)
Als je het later nog eens gaat verkopen brengt het waarschijnlijk meer op met een losse douche, ook iets om rekening mee te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Elahkneh schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:15:
[...]

Aegon geeft in de online omgeving een verwerking aan van 10 werkdagen.
Onze adviseur heeft juist gekozen voor aegon om de voorwaarden en de snelle afhandeling .
Zucht.. Ik haal deze gegevens direct van het Aegon extranet als adviseur. Ik heb 8 openstaande dossiers waarvan er vandaag 1 is verwerkt en die was compleet op 25/6.

Dit is de meest actuele status , zie hieronder.

Stand van zaken week 30: donderdag 23 juli (laatste update: 9:30)

De informatie m.b.t. nieuwe aanvragen wordt dagelijks geupdate. De informatie m.b.t. bestaande hypotheken wordt wekelijks geupdate op maandag.

De afgelopen periode hebben we veel offerte-aanvragen mogen ontvangen. De verwerkingstijden van complete dossiers zijn langer dan u van ons gewend bent. We richten ons nu volledig op een spoedige verwerking van alle dossiers. We zullen hierdoor de komende periode telefonisch slechter bereikbaar zijn. We vragen hiervoor uw begrip.

Aegon doet niet aan rentemiddeling als uw klant wil switschen naar de marktrente.

Aegon Hypotheken nieuw Nu in behandeling Verwachting einde van week 30
Offerte aanvragen (regulier) 10 juli 10 juli
Offerte aanvragen (aanvullingen/conversies)* 8 juli 8 juli
Maatwerk/Zelfstandigen** 10 juli 10 juli
Dossier compleet 29 juni 29 juni

tabellen zijn stuk maar de inhoud lijkt me duidelijk.

ze lopen momenteel weer iets in (na de rentestijging)

[ Voor 54% gewijzigd door Ray op 23-07-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:20
Ik lurk ook al even mee, heb mijn eigenhuis nu 1,5 week te koop staan, deze week nu 3 bezichtingen. Dus nu komt ook het nadenken om te gaan bieden op een andere w oning. Wij hebben een woning gezien, waarvan de vraagprijs op €299.000 ligt. Woz-waarde is €275.000. Zelfde type woningen hebben gemiddeld een vraag prijs tussen 285 tot 289.000. helaas waren die woningen ook allemaal binnen 2 week verkocht.
Nu zit ik zelf na te denken over een bod. heb de makelaar al wel verteld dat ik de vraagprijs zeker in verhouding met de overige woningen te hoog vond.
Nu zat ik zelf te denken aan een bod van €265000 maar lijkt zo laag vergeleken met vraagprijs.

jullie ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
Tito129 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:03:
Ik lurk ook al even mee, heb mijn eigenhuis nu 1,5 week te koop staan, deze week nu 3 bezichtingen. Dus nu komt ook het nadenken om te gaan bieden op een andere w oning. Wij hebben een woning gezien, waarvan de vraagprijs op €299.000 ligt. Woz-waarde is €275.000. Zelfde type woningen hebben gemiddeld een vraag prijs tussen 285 tot 289.000. helaas waren die woningen ook allemaal binnen 2 week verkocht.
Nu zit ik zelf na te denken over een bod. heb de makelaar al wel verteld dat ik de vraagprijs zeker in verhouding met de overige woningen te hoog vond.
Nu zat ik zelf te denken aan een bod van €265000 maar lijkt zo laag vergeleken met vraagprijs.

jullie ideeen?
lijkt me inderdaad laag, ik zou dat zelf als verkopen wat een te laag bedrag vinden. Als je begint met bijv. 270k of 275k kun je altijd eens kijken wat hun reactie is. Het gaat lang niet altijd zo dat beide partijen 3 stapjes doen en dan in het midden uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Wat heb je voor de woning over? Ga daar een klein beetje onderzitten?

Je kan nooit te veel of te weining betalen voor een woning. Hij is simpelweg waard wat jij er voor wil betalen.

Stel je vind de woning 280 waard en je wil nog wat onderhandelen kan je beginnen op 272,500 ?

Als je het gewoon niet weet, spreek aankoopmakelaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fr33z schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:31:
[...]

Als je het later nog eens gaat verkopen brengt het waarschijnlijk meer op met een losse douche, ook iets om rekening mee te houden
Je hebt tegenwoordig van die douche/bad combinaties die echt niet onder doen voor een losse douche en los bad. Beetje dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.inspirerend-wonen.be/wp-content/uploads/2014/02/Piccolo-Step-In-BADfunctie-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Ik heb een bod gedaan van 222 op een vraagprijs 242. Is dit openingsbod te laag voor een appartement dat 2 weken te koop staat? Er zijn nog geen andere biedingen, maar wel veel bezichtigingen. Ik zou uit willen komen op ca 235.

De verkopende partij laat voorlopig niets van zich horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:47
Als er veel bezichtigingen zijn dan betekent het dat er nog meer kapers op de kust zijn. Ik zou ook even niks van mij laten horen als verkoper. Er zal heus wel iemand zijn die dan meer biedt.
Wij kunnen zelf niet beoordelen of dit een goed bod was. De locatie/VVE kosten/voorzieningen in de buurt/etc. zijn natuurlijk ook van toepassing op de hoogte van de waarde van een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Tsurany schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:18:
[...]

Je hebt tegenwoordig van die douche/bad combinaties die echt niet onder doen voor een losse douche en los bad. Beetje dit idee:
Bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.badkamermeubels-inrichting.nl/images/bad-douche-combinatie.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Ferio op 23-07-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:20:
Ik heb een bod gedaan van 222 op een vraagprijs 242. Is dit openingsbod te laag voor een appartement dat 2 weken te koop staat? Er zijn nog geen andere biedingen, maar wel veel bezichtigingen. Ik zou uit willen komen op ca 235.

De verkopende partij laat voorlopig niets van zich horen.
Dat kan helaas niemand voor je inzien behalve de verkopende partij.
10% onder de vraagprijs is heel gebruikelijk, maar sommigen wijzen zelfs 5% onder de vraagprijs zelfs af.
Lijkt me wel sterk dat de verkopende partij (makelaar?) zich niet laat horen.
Op zijn minst toch een telefoontje met: Nee sorry, dat is te laag of in onderhandeling treden.

Zijn hier misschien mensen die al langer dan 1 jaar op zoek zijn naar een woning?
Ik heb het idee dat nu de duurste tijd is en in de winter (oktober) de huizen toch een beetje dalen.
Er is nu te veel vraag en te weinig aanbod. Straks komen de dure maanden aan en wilt men toch minder uitgeven aan een huis. Daarnaast wilt niemand in de kou verhuizen, maar worden anderen door dure maanden weer gedwongen om een stapje terug te doen. Ook de contracten verlopen vaak rond deze periode.
Of is dit een kul theorie?

[ Voor 5% gewijzigd door kx22 op 23-07-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tito129 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:03:

jullie ideeen?
WOZ-waarde zou ik niet te zwaar aan tillen. Persoonlijk denk ik dat als iemand op 289 uit wil komen, iets in de richting van 299-309 zou vragen. Daarom denk ik dat 265 best een laag bod is, maar als je ergens rond de 270-275 gaat zitten, er zeker de mogelijkheid moet zijn om op die 289 uit te komen.

Hoe lang staat het huis al te koop? Als het pas twee weken op Funda staat, dan snap ik dat ze op 265 niet willen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
Nee geen kul.
in de wintermaanden is een huis warm stoken een extra kost, extra grond belastingen, stroom,... Vooral als het huis al leeg staat. En kans op vocht problemen komen feller naar boven of vochtige kelder/zolder... En inderdaad huizen in de winter is minder leuk.

We zijn sinds november 'opzoek' maar ben van België en de verminderde woonbonus vanaf 1 januari 2015 speelde zeker mee dat veel verkocht werd tegen 'te' hoge prijzen.

We hebben verleden week ons compromise getekend ... Dus nu jagen achter een lening

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Als de makelaar niet op een bod reageert is het dan mogelijk om tussentijds te informeren of er al meer biedingen zijn gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:57:
Als de makelaar niet op een bod reageert is het dan mogelijk om tussentijds te informeren of er al meer biedingen zijn gedaan?
kun je toch altijd doen, waarom niet? zou wel zorgen dat je even wacht na een bieding gedaan te hebben, als je al na 3 uurtjes aan de telefoon hangt kom je nogal ongeduldig over imho.

[ Voor 20% gewijzigd door Fr33z op 23-07-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Fr33z schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:02:
[...]

kun je toch altijd doen, waarom niet? zou wel zorgen dat je even wacht na een bieding gedaan te hebben, als je al na 3 uurtjes aan de telefoon hangt kom je nogal ongeduldig over imho.
Ik wacht al meer dan een dag, wordt wel een keer tijd denk ik. Misschien nog even wachten tot morgenochtend.

edit: Mag de makelaar trouwens in onderhandeling met een andere partij zonder mijn bod af te wijzen?

[ Voor 11% gewijzigd door HEY_DUDE op 23-07-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:11:
[...]

Ik wacht al meer dan een dag, wordt wel een keer tijd denk ik. Misschien nog even wachten tot morgenochtend.

edit: Mag de makelaar trouwens in onderhandeling met een andere partij zonder mijn bod af te wijzen?
Dat mag. Pas als er op je bod gereageerd wordt (anders dan een afwijzing) ben je in onderhandeling, en dan mag de makelaar (vanwege de 'erecode' van de NVM) niet met een andere partij in onderhandeling. Wat wel veranderd is, is dat als iemand in de tussentijd met een hoger bod komt, ze jou dat laten weten en je dan daar op kunt reageren. Althans, dat werd mij vorige week verteld toen ik in onderhandeling raakte over de koop van een woning. Gelukkig heb ik het 10 minuten later kunnen afronden en gewoon de deal gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De aannemer van ons te bouwen rijtjes woning heeft nu bouwvak... Heipalen zitten in de grond, en de bekisting voor de fundering is bij 3 van de 12 woningen gedaan, overal liggen nog losse planken en materialen op de kavels, en er staat nog niet eens een hek omheen, alsof ze alles zo hebben laten vallen... Hopelijk staat alles er over een maand nog :-D

Ook hebben we ondertussen 6 van de 12 eigenaren in onze facebook groep! Tot nu toe zijn ze allemaal jonger dan dat wij zijn haha.. (31 en 27)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:38:
[...]

Zucht.. Ik haal deze gegevens direct van het Aegon extranet als adviseur. Ik heb 8 openstaande dossiers waarvan er vandaag 1 is verwerkt en die was compleet op 25/6.

Dit is de meest actuele status , zie hieronder.

Stand van zaken week 30: donderdag 23 juli (laatste update: 9:30)

De informatie m.b.t. nieuwe aanvragen wordt dagelijks geupdate. De informatie m.b.t. bestaande hypotheken wordt wekelijks geupdate op maandag.

De afgelopen periode hebben we veel offerte-aanvragen mogen ontvangen. De verwerkingstijden van complete dossiers zijn langer dan u van ons gewend bent. We richten ons nu volledig op een spoedige verwerking van alle dossiers. We zullen hierdoor de komende periode telefonisch slechter bereikbaar zijn. We vragen hiervoor uw begrip.

Aegon doet niet aan rentemiddeling als uw klant wil switschen naar de marktrente.

Aegon Hypotheken nieuw Nu in behandeling Verwachting einde van week 30
Offerte aanvragen (regulier) 10 juli 10 juli
Offerte aanvragen (aanvullingen/conversies)* 8 juli 8 juli
Maatwerk/Zelfstandigen** 10 juli 10 juli
Dossier compleet 29 juni 29 juni

tabellen zijn stuk maar de inhoud lijkt me duidelijk.

ze lopen momenteel weer iets in (na de rentestijging)
Bedankt voor deze info. Al meer info dan dat ik via mijn eigen HA krijg.. Nog 1-2 weken geduld als ik het zo inschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Zo, gister een bezichtiging aanvraag voor een andere woning eruit gedaan via de Funda app, moet dus nog definitief ingepland worden
De woning die ik op het oog heb is een 2-onder-1-kap woning uit 1946, woonoppervlak is 80m2 en totale kavel oppervlakte is 244 m2 :')

Omdat ik echt een totale leek ben op dit gebied heb ik dus geen idee hoe dit verder in zijn werk gaat, en hoe ik verdere stappen moet ondernemen

Toch even een paar (wellicht domme) vragen voor de kenners:

*Woning uit 1946, bouwtechnisch onderzoek lijkt me geen overbodige luxe met zo'n woning, maar hoe gaat dit in z'n werk, kan dit alleen via de Vereniging Eigen Huis?

*Zijn er nog eventuele meerkosten mee te financieren zoals een nieuwe badkamer, isoleren etc, ik moet weer op zoek naar een nieuwe hypotheek adviseur omdat m'n huidige er op het moment een zooitje van maakt?!

*Ik heb nog geen eigen makelaar, is dit nou verstandig om toch te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Een bezichtiging aanvragen via funda heb ik persoonlijk weinig goede ervaringen mee. De enkele keer dat er daadwerkelijk op gereageerd werd, duurde het een paar dagen voordat die reactie er kwam. De snelste manier is om gewoon de telefoon te pakken om een afspraak in te plannen :)

Bouwkundige keuring is imho gewoon een must, ik zou niet weten waarom je daar per se de VEH voor nodig hebt.

Als je erg onzeker over de hele gang van zaken bent, zou je absoluut een makelaar kunnen overwegen. Die heb je in verschillende smaken. Je kunt bijvoorbeeld een prijs afspreken om je bij staan bij de aankoop van één specifiek huis die jij al hebt uitgezocht, of je kunt hem inschakelen om je bij staan bij het hele traject van zoeken, bezichtigen, etc. Zit nogal verschil in de prijs die je voor de verschillende smaakjes moet betalen, en shoppen loont ;)

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 24-07-2015 09:09 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

FabianGTI schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:00:
*Woning uit 1946, bouwtechnisch onderzoek lijkt me geen overbodige luxe met zo'n woning, maar hoe gaat dit in z'n werk, kan dit alleen via de Vereniging Eigen Huis?
Je kan gewoon via internet iemand zoeken die jouw betrouwbaar lijkt. Je krijgt een rapport opgeleverd met foto's en dergelijken.
*Zijn er nog eventuele meerkosten mee te financieren zoals een nieuwe badkamer, isoleren etc, ik moet weer op zoek naar een nieuwe hypotheek adviseur omdat m'n huidige er op het moment een zooitje van maakt?!
Dat is goed te doen. Dan kom je waarschijnlijk uit op een Bouwdepot. Dan leen jij een bedrag van de bank dat zij dan in een depot stoppen. Jij stuurt dan je facturen naar de bank toe en zij betalen deze dan vanuit het depot. Je kan een depot wel enkel gebruiken voor onderdelen die nagelvast zijn. Tegels, douchecabines,... maar geen potgrond of gordijnen.
*Ik heb nog geen eigen makelaar, is dit nou verstandig om toch te nemen?
Een makelaar is niet direct nodig. Ik zou vooral een goed financieel adviseur kiezen die jouw kan adviseren hoe je de verbouwing kan financieren. Daarnaast zorgen dat je een goede bouwkundige heeft die meer doet dan even rondkijken. Iemand die dus ook je dak kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:15:
[...]

Bedankt voor deze info. Al meer info dan dat ik via mijn eigen HA krijg.. Nog 1-2 weken geduld als ik het zo inschat.
vraag anders je HA naar de mail van Aegon waarin staat dat je dossier compleet is. Die krijg je automatisch zodra hun systeem hem dichtboekt. Dan heb je met zekerheid de juiste datum die Aegon hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Bouwdepot moet wel onderdeel uitmaken van je hypotheek. Het is wel terecht, maar wel erg zuur i.v.m. de nieuwe lage NHG grens. Mijn volgende huis mag überhaupt maar € 231.132 kosten om nog recht te hebben op NHG.

Een bouwdepot van € 10.000,- is echt niks als er iets aan het huis moet gebeuren, maar omdat dit bij je hypotheek moet worden opgeteld ben je gewoon verplicht om naar huizen te kijken van € 220.000,- en lager. Of je moet geluk hebben en een huis vinden waar je amper iets aan hoeft te doen.

Een andere manier is een doorlopend krediet af te sluiten van € 10.000..... maar dan zit je met een hogere rente helaas.
Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.