Ervaring met huis kopen - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.688 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:49
MaStar schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:09:
[...]

Interessant.

Hoe zit het met de populariteit en courantheid van appartementen in de wijk Hoogh Boulandt t.o.v. bijvoorbeeld Lombok in de prijsklasse 225-250k? We zien regelmatig leuke appartementen aan bijvoorbeeld de Hartingstraat.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit in die wijk heb gezocht. O.a. omdat je daar met een parkeervergunning binnenstad zit, terwijl ik in Lombok A1 heb. Binnenstad is wachtrij van meer dan een jaar, in Lombok heb je hem nu nog meteen.

Met het vinden van een appartement heb ik maar heel weinig wijken meegenomen, woon al 2 jaar in Lombok en vind dat een super plek om te wonen.

Mijn zoekgebied beperkte zich tot Lombok als absolute nummer 1, daarna Oog in al/Wittevrouwen/Vogelenbuurt/Oudwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Maar hij wist dan toch van die BKR notering? Het wekt niet echt vertrouwen op als hij bijna direct na het tekenen van het contract al minimaal een maand uitstel vraagt. Het lijkt me dat je dan niet helemaal eerlijk geweest bent tegenover de verkoper.

Ik hoop het natuurlijk niet voor Stoney3K, maar afhankelijk van de situatie zou ik als verkoper toch nog achter mijn oren krabben en overwegen een andere koper te zoeken. Maar dat zal ook erg afhankelijk zijn van de situatie en plaatselijke markt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Tsurany schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:17:
[...]

Dat vind ik ook wel erg curieus. Zelf expres gekozen voor minimaal 8 weken in het koopcontract juist om van te voren al speelruimte in te calculeren. Het halen van die datum is niet direct noodzakelijk zolang je het maar rond krijgt voor de oplevering.
Bij tekenen koopcontract was het 6 weken (eind juni getekend, financieringsvoorbehoud medio augustus, overdracht 1 september), omdat we toen de belofte van de geldverstrekker kregen dat er die week uitsluitsel over kon zijn. Toen hadden we verwacht dat we aan 6 weken genoeg hadden, want de volgende werkdag zaten we al bij de adviseur om alles door te rekenen.

Afgelopen week bleek dat er aan die kant een fout is gemaakt en alles langer ging duren.
rik11 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:38:
Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen:
We hebben er het volste vertrouwen in dat we de financiering gaan halen. Echter door <omstandigheid> gaat het ons niet lukken de BKR-notering formeel te laten verwijderen. We verwachten dat dit met xx dagen vertraging wel lukt. We willen daarom vragen het financieringsvoorbehoud met xx dagen te verzetten. Mocht dit niet lukken dan zullen we helaas een afwijzing krijgen en ons moeten beroepen op het financieringsvoorbehoud.
Dat is dus precies wat er aan de hand is. De toko die voor ons aan het werk is om de BKR-notering te verwijderen, had ons uitsluitsel beloofd in de week dat we het koopcontract gingen tekenen. Bovendien hadden ze ons al verzekerd dat het geen hopeloze zaak was en dat het (bij aanvraag, 1 april) ongeveer 8 weken ging duren.

Dat uitsluitsel of welk ander tegenbericht dan ook kwam niet, en ze konden ook geen uitspraak doen over het verwachte tijdvak waarin er wel iets ging gebeuren. Vorige week nog erover gebeld en toen kwam de boodschap dat ze gewoon een stomme fout hebben gemaakt (namelijk de verkeerde bank proberen te benaderen) en dat ze het opnieuw gaan behandelen, met spoed.

Intussen zitten wij natuurlijk met de gebakken peren, want we hebben geen zin om de ontbindende voorwaarden aan te roepen.

[ Voor 45% gewijzigd door Stoney3K op 13-07-2015 11:31 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
MaStar schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:09:
[...]

Interessant.

Hoe zit het met de populariteit en courantheid van appartementen in de wijk Hoogh Boulandt t.o.v. bijvoorbeeld Lombok in de prijsklasse 225-250k? We zien regelmatig leuke appartementen aan bijvoorbeeld de Hartingstraat.
Extreem hard.
Zelfs woningen van 250-300k zijn snel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:23
kx22 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Extreem hard.
Zelfs woningen van 250-300k zijn snel verkocht.
Waar gaat het extreem hard?
Beide wijken of maakt dat net uit....ben wel benieuwd naar het verschil qua wijk en leefbaarheid :)

[ Voor 11% gewijzigd door MaStar op 13-07-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
In beide wijken gaat het extreem hard.
Lombok is wat populairder onder jonge gezinnen. Het is toegankelijker en er rijden meer bussen rond.
Hooch Boulandt is meer appartementen.

Ik ken Hooch Boulandt niet heel goed, maar Lombok wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:51
DrivinUCrazy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:43:
Die laatste zin klinkt direct wel weer heel erg dwingend, en zou ik zelfs helemaal weglaten. Als ze tegensputteren kun je die kaart altijd nog spelen.
Ach, als het goed is bel je met de makelaar. Die weet echt wel hoe het in zijn werk gaat. Je moet alleen de makelaar ervan overtuigen dat het dus wel echt goed gaat komen. Maak het puntje dus kleiner dan het daadwerkelijk is. Bijvoorbeeld een creditcard die afgemeld moet worden maar de bank die tegenwerkt. Of een studieschuld die je al voor 95% hebt ingelost maar de DUO die er ontiegelijk lang over doet om de 5% laatste aflossing volledig te verwerken. Geeft dus aan dat er nu eigenlijk geen probleem is en het puur een formaliteit betreft die ervoor zorgt dat de bank nu geen financiering kan afgeven. Als je een beetje deftig financieringsbehoud hebt ingebouwd dan moet je er sowieso makkelijk onderuit kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

rik11 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:30:
[...]Als je een beetje deftig financieringsbehoud hebt ingebouwd dan moet je er sowieso makkelijk onderuit kunnen komen.
Voor een boete ben ik ook niet bang, we hebben bewust het voorbehoud preventief opgeschoven omdat we van de bank te horen kregen dat het binnen 4 weken (vanaf deze week) niet ging lukken.

Financieringsvoorbehoud hebben we heel simpel op 2 weken voor de overdracht gezet, geen NHG betekent ontbindende voorwaarden. Dat geeft ons nu nog 2 maanden de tijd, als het dan niet lukt dan is er echt iets serieus mis.

Ik vind het zelf veel meer van slecht vertrouwen getuigen als je nét voor het aflopen van het financieringsvoorbehoud vraagt om het op te schuiven, in plaats van de kwestie voor te willen zijn en daardoor genoeg tijd in willen calculeren.

Huis wordt trouwens niet door de makelaar verkocht maar particulier, makelaar doet alleen de administratieve afhandeling. Dus er is in dat opzicht wel speelruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:06:
[...]

Ik ga mijn vijfde week nu in sinds ondertekenen koopcontract, dat is *met* (heel) veel voorbereiding (betrokken partijen: Munt/FlexFront/Stater). Vooral FlexFront lijkt issues te hebben, die maken fouten met offertes en gaan langzamer dan ze zelf aangeven op hun website. Met 6 weken voorbehoud wordt het nu officieel "krap".
En als navolging op bovenstaand bericht kreeg ik vanmorgen te horen dat mijn hypotheek finaal akkoord is - op naar de notaris :) oOo
De verkoper wil nu graag een verklaring voor de bank dat het financieel voorbehoud is 'vervuld', iemand ervaringen hiermee ? Ik kan me voorstellen dat een simpele verklaring van mijn kant als koper voldoende kan zijn, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

rik11 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:30:
[...]

Ach, als het goed is bel je met de makelaar. Die weet echt wel hoe het in zijn werk gaat. Je moet alleen de makelaar ervan overtuigen dat het dus wel echt goed gaat komen. Maak het puntje dus kleiner dan het daadwerkelijk is. Bijvoorbeeld een creditcard die afgemeld moet worden maar de bank die tegenwerkt. Of een studieschuld die je al voor 95% hebt ingelost maar de DUO die er ontiegelijk lang over doet om de 5% laatste aflossing volledig te verwerken. Geeft dus aan dat er nu eigenlijk geen probleem is en het puur een formaliteit betreft die ervoor zorgt dat de bank nu geen financiering kan afgeven. Als je een beetje deftig financieringsbehoud hebt ingebouwd dan moet je er sowieso makkelijk onderuit kunnen komen.
We zeggen exact hetzelfde. Maar waar ik op reageerde was eerst een aantal zinnen om alles wat af te zwakken, om vervolgens weer terug te komen met "anders gaat het feest niet door". :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Stoney3K schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:42:
[...]
Ik vind het zelf veel meer van slecht vertrouwen getuigen als je nét voor het aflopen van het financieringsvoorbehoud vraagt om het op te schuiven, in plaats van de kwestie voor te willen zijn en daardoor genoeg tijd in willen calculeren.

Huis wordt trouwens niet door de makelaar verkocht maar particulier, makelaar doet alleen de administratieve afhandeling. Dus er is in dat opzicht wel speelruimte.
Het is wellicht netter om het te melden zodra je weet dat de vertraging eraan zit te komen, maar je wekt wel de indruk dat er iets goed mis is als je nu al weet dat je een maand extra nodig hebt i.p.v.wat papierwerk dat een weekje extra nodig heeft (wat denk ik de meest voorkomende reden voor uitstel is).

Verkoop door een particulier zou in je voordeel kunnen werken, maar afhankelijk van de persoon zou het net zo makkelijk tegen je kunnen werken. Is het trouwens een huis dat al lang te koop stond? Dan heb je wellicht ook meer speelruimte.
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:13:
[...]

En als navolging op bovenstaand bericht kreeg ik vanmorgen te horen dat mijn hypotheek finaal akkoord is - op naar de notaris :) oOo
De verkoper wil nu graag een verklaring voor de bank dat het financieel voorbehoud is 'vervuld', iemand ervaringen hiermee ? Ik kan me voorstellen dat een simpele verklaring van mijn kant als koper voldoende kan zijn, maar toch.
Een bevestiging van jou kant zou genoeg moeten zijn, zij kunnen het contract toch niet ontbinden als blijkt dat je bank nog niet definitief akkoord is. Het is alleen een extra zekerheid voor zijn gemoedsrust, in feite hoef je helemaal geen bevestiging te geven dat het rond is bij de bank lijkt me.

[ Voor 26% gewijzigd door Arrne op 13-07-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Arrne schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:14:
[...]

Het is wellicht netter om het te melden zodra je weet dat de vertraging eraan zit te komen, maar je wekt wel de indruk dat er iets goed mis is als je nu al weet dat je een maand extra nodig hebt i.p.v.wat papierwerk dat een weekje extra nodig heeft (wat denk ik de meest voorkomende reden voor uitstel is).
Daar zit toch geen risico aan? Als we geen belofte kregen van de toko waar we zaken mee deden dat het goed ging komen, dan hadden we het koopcontract niet ondertekend.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat er uiteindelijk niet (op tijd) uitsluitsel komt, of dat we een afwijzijng krijgen, maar dan gaan de ontbindende voorwaarden in, en ga terug naar Start. Hooguit zijn we dan een handjevol adviseurskosten kwijt, soit, het zij dan maar zo.

Misschien is het dan niet heel netjes en fatsoenlijk naar de verkopende partij toe, maar dat is het enige risico dat er aan vast zou zitten. Alleen als er na de passeerdatum problemen ontstaan, dan zijn we de pineut.

Om nu uit "beleefdheid" maar door te gaan met de koop en een groot risico te nemen door op het laatste moment uit te stellen, lijkt me een slecht idee. Het huis stond al meer dan een jaar te koop, en het enige risico wat de verkoopster er aan heeft is de erfbelasting (successierecht) wat er over betaald moet worden dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ik bedoelde er vooral mee dat door die indruk te wekken, de verkoper wellicht minder snel geneigd zal zijn om uitstel te geven. En je dus voor de keuze komt te staan tussen ontbinden binnen de daarvoor gestelde termijn of doorgaan met het risico je huis niet gefinancierd te krijgen en dus de boete te moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Arrne schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:28:
Ik bedoelde er vooral mee dat door die indruk te wekken, de verkoper wellicht minder snel geneigd zal zijn om uitstel te geven. En je dus voor de keuze komt te staan tussen ontbinden binnen de daarvoor gestelde termijn of doorgaan met het risico je huis niet gefinancierd te krijgen en dus de boete te moeten betalen.
In dat geval: Graag of niet, dat zou dan betekenen dat de verkoper de koop ontbindt omdat ze niet akkoord gaan met onze wijziging, toch? Dan hebben wij er geen kosten aan.

Ontbinden is een gevalletje jammer dan, maar niet het einde van de wereld. Dan wordt het maar een ander huis. Doorgaan en op de overdrachtsdatum geen hypotheekakte hebben, is een risico wat we in ieder geval niet gaan lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Nee, het is afhankelijk van de koopakte, maar de verkoper kan de koop normaal gesproken niet ontbinden. Jij moet dan nog wel een afwijzing laten zien om zo de koop te kunnen ontbinden op basis van je financieringsvoorbehoud, dus wellicht zul je nog wat extra kosten moeten maken. Verder is het resultaat hetzelfde natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Arrne op 13-07-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
-edit-

[ Voor 115% gewijzigd door MaStar op 13-07-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Stoney3K schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:31:
[...]
In dat geval: Graag of niet, dat zou dan betekenen dat de verkoper de koop ontbindt omdat ze niet akkoord gaan met onze wijziging, toch? Dan hebben wij er geen kosten aan.

Ontbinden is een gevalletje jammer dan, maar niet het einde van de wereld. Dan wordt het maar een ander huis. Doorgaan en op de overdrachtsdatum geen hypotheekakte hebben, is een risico wat we in ieder geval niet gaan lopen. ;)
Je vergeet dat je alle mogelijke moeite moet doen om de datum toch te halen en je er alleen onderuit komt met een afwijzing (mits er de standaard clausule in staat en daar lijkt het wel op). En dat betekent dat als de verkopers dus moeilijk gaan doen JIJ aan zult moeten tonen dat het echt onhaalbaar was. Oftewel ze kunnen je simpelweg geen uitstel geven en dan mag jij het maar zien te halen. En aangezien je FA zegt dat het haalbaar is ben jij daarna degene die met het risico zit mocht je het niet halen want dat geeft wel aan dat als je het niet rond krijgt dat aan jou ligt (en ja zo kan er echt naar worden gekeken)

Mensen denken veel te simpel over zo'n voorbehoud, je hebt getekend om het huis te kopen en alleen in hoge uitzondering kun je er nog onderuit zonder boete. Die datum zomaar opschuiven kan dan ook niet zomaar en je moet al helemaal niet denken dat als de verkoper niet accoord gaat daarmee de koop ontbonden kan worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Je hebt in principe wel gelijk, maar aangezien hij dus een BKR notering heeft staan is het verkrijgen van een hypotheek voor hem echt niet mogelijk op dit moment. Een hypotheekaanvraag zal dus resulteren in een afwijzing die gebruikt kan worden om de koop te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
een korte vraag, ik had een discussie gisteren met iemand over registratierechten van een huis (gaat over België). Als je het huis koopt voor 200 000, en je 10% registratie moet betalen dan is dit toch gewoon 20 000? Ook al schatten ze dat het huis bv 250 000 euro waard is (dus 25 000 betalen ipv 20 000)? (Ivm de ligging bv).

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Je kunt wel degelijk een hypotheek krijgen met BKR registratie. Zolang het maar een hypotheek is met NHG.

Je moet van NHG een verklaring hebben dat zij weer garant voor je staan bij een nieuwe hypotheek aanvraag. En dat doen ze in de meeste gevallen gewoon, dus dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
kx22 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:17:
In beide wijken gaat het extreem hard.
Lombok is wat populairder onder jonge gezinnen. Het is toegankelijker en er rijden meer bussen rond.
Hooch Boulandt is meer appartementen.

Ik ken Hooch Boulandt niet heel goed, maar Lombok wel een stuk beter.
Thanks. Qua courantheid dus beide een mooie optie?

Ga eens verder orienteren voor Hooch Boulandt en Lombok. Twee totaal verschillende wijken. Hooch Boulandt dichter op het centrum.

Van een makelaar begreep ik wel dat de appartementsprijzen in Lombok wat zijn gedaald omdat ze er ook veel nieuw bouwen (waardoor oudere appartementen zakken). Project SOHO is hier een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

StealthyPeanut schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:31:
Je kunt wel degelijk een hypotheek krijgen met BKR registratie. Zolang het maar een hypotheek is met NHG.

Je moet van NHG een verklaring hebben dat zij weer garant voor je staan bij een nieuwe hypotheek aanvraag. En dat doen ze in de meeste gevallen gewoon, dus dan is er niks aan de hand.
Ik denk dat dat toch aan de aard van de codering ligt? In de voorwaarden van NHG zelf staat dat ze daarin mee gaan als het een om A1H gaat, of om een A/A1 codering waarvan het krediet al is afgelost.

Zelf zitten we met een A2 (waarvan alles al 2 jaar geleden is afgehandeld, trouwens) om een redelijk stom foutje, maar daar gaat de NHG niet in mee. We zullen óf moeten wachten tot de code is verjaard óf een bureau in moeten schakelen om er wat aan te doen.

We hebben contact gehad met Dynamiet Nederland over de kwestie en die zagen er een goede zaak in, we zijn zelfs al geholpen als de code van een A2 naar een A1 zou worden gewijzigd.

Zo gauw we een verklaring hebben van Dynamiet dat er een wijziging plaats gaat vinden in de BKR-codering kunnen we zonder problemen een aanvraag doen, die verklaring hadden ze vorige week beloofd maar toen kwamen ze er achter dat er een fout is gemaakt in ons dossier. Daarom hadden ze ons zelf aangeraden om het financieringsvoorbehoud op te schuiven.

Mocht dat inmiddels anders zijn dan hoor ik het graag en dan kloppen we direct bij NHG aan, maar onze FA vertelde hetzelfde verhaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Stoney3K op 13-07-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Arrne schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:26:
Je hebt in principe wel gelijk, maar aangezien hij dus een BKR notering heeft staan is het verkrijgen van een hypotheek voor hem echt niet mogelijk op dit moment. Een hypotheekaanvraag zal dus resulteren in een afwijzing die gebruikt kan worden om de koop te ontbinden.
Nee, die aanvraag zal niet resulteren in een afwijzing maar in de melding dat hij die BKR weg moet krijgen. En daarvoor zal hij alle mogelijke moeite moeten doen want dat staat in zijn koopcontract. Doet ie dat niet voldoet ie niet aan de eisen en mag ie alsnog die 10% betalen.

Een afwijzing vanwege de BKR is dan ook alleen geldig als aantoonbaar gemaakt kan worden dat die notering niet weg te krijgen is binnen de mogelijkheden. Maar aangezien de FA zegt dat ie verwacht dat het wel rond komt geeft dat al aan dat die BKR het probleem niet zal zijn. En dan kom je weer bij het originele punt uit, Je kunt geluk hebben met coulance van de verkopers, maar neem niet standaard aan dat zij accoord gaan met uitstel en dat je het anders kunt ontbinden. Want dat ontbinden kun je vergeten tenzij je het echt niet kunt betalen (of die notering echt niet weg krijgt)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MaStar schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:36:
[...]

Ga eens verder orienteren voor Hooch Boulandt en Lombok. Twee totaal verschillende wijken. Hooch Boulandt dichter op het centrum.

Van een makelaar begreep ik wel dat de appartementsprijzen in Lombok wat zijn gedaald omdat ze er ook veel nieuw bouwen (waardoor oudere appartementen zakken). Project SOHO is hier een voorbeeld van.
offtopic:
Is dit misschien wat voor jou..

http://www.duic.nl/nieuws...-de-kanaalstraat-te-koop/

8)

Overigens begrijp ik niet waarom de waarde van de oudere appartementen daalt door nieuwbouw. Of, ik begrijp het wel, maar ik vind oudere appartementen veel mooier dan de nieuwere, het project Soho vind ik ook helemaal niet mooi. Doe daar wel mijn dagelijkse boodschappen maar in mijn optiek zitten de mooiste huizen in Lombok tussen de JP Coenstraat en de Bilitonkade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:14:
[...]Want dat ontbinden kun je vergeten tenzij je het echt niet kunt betalen (of die notering echt niet weg krijgt)
Als die codering alleen niet binnen de gestelde termijn weg gehaald kan worden, lijkt me dat anders een perfect argument voor uitstel. En sinds we dat advies ook telefonisch van Dynamiet hebben gekregen (die zelf toegaven dat ze een fout hadden gemaakt en ons al veel eerder uitsluitsel hadden beloofd) denk ik dat de situatie daarmee redelijk is afgedekt.

Zo maar even open en bloot aangeven aan de verkopers "Maar we zitten nog met een BKR codering" ben ik huiverig voor omdat je dan mogelijkheden biedt om als koper genaaid te worden. Tenzij de verkopers echt geen optie hebben om de koop in te trekken, dan leg ik de situatie gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Stoney3K schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:02:
[...]
Als die codering alleen niet binnen de gestelde termijn weg gehaald kan worden, lijkt me dat anders een perfect argument voor uitstel. En sinds we dat advies ook telefonisch van Dynamiet hebben gekregen (die zelf toegaven dat ze een fout hadden gemaakt en ons al veel eerder uitsluitsel hadden beloofd) denk ik dat de situatie daarmee redelijk is afgedekt.
Punt is dat als de verwachting is dat je het wel weg kunt krijgen voor de overdrachtsdatum je alsnog er aan vast zit. Want dan zal de bank je geen onvoorwaardelijke afwijzing geven welke je wel nodig hebt.
Wat Dynamiet zegt klopt en natuurlijk is uitstel voor zowel jou als hun een stuk makkelijker, maar zeker omdat de uitstel nodig is door een fout van hun kom je wel weer in een grijs gebied terecht. Hadden ze het goed gedaan had je alles nl. wel op tijd gehaald.

Nogmaals, meestal gaan de verkopers wel mee in een uitstel, alleen bedenk je ook wat je gaat doen als ze dat niet doen. Want dan moet je gaan kijken of je een afwijzing kunt/wilt krijgen of dat je het risico neemt en gewoon doorgaat.
Zo maar even open en bloot aangeven aan de verkopers "Maar we zitten nog met een BKR codering" ben ik huiverig voor omdat je dan mogelijkheden biedt om als koper genaaid te worden. Tenzij de verkopers echt geen optie hebben om de koop in te trekken, dan leg ik de situatie gewoon uit.
De verkopers hebben geen optie om de koop in te trekken. Die hebben onvoorwaardelijk getekend (er zijn geen ontbindende voorwaarden voor de verkopers) en als ze het dus intrekken zonder dat jij het er mee eens bent mogen zij jou 3 promille per dag met een max van 10% (mits standaard voorwaarden). Het enige wat de verkopers kunnen doen is stug vasthouden aan de genoemde datum.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat er bedoeld wordt met het volgende document, deze dien ik te verstrekken aan de bank:

"het definitieve akkoord van de geldgever m.b.t. de toepassing van de regeling Nationale Hypotheek Garantie"

Dit hoeft niet, vergissing van de bank.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Stoney3K schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:49:
[...]

Ik denk dat dat toch aan de aard van de codering ligt? In de voorwaarden van NHG zelf staat dat ze daarin mee gaan als het een om A1H gaat, of om een A/A1 codering waarvan het krediet al is afgelost.

Zelf zitten we met een A2 (waarvan alles al 2 jaar geleden is afgehandeld, trouwens) om een redelijk stom foutje, maar daar gaat de NHG niet in mee. We zullen óf moeten wachten tot de code is verjaard óf een bureau in moeten schakelen om er wat aan te doen.

We hebben contact gehad met Dynamiet Nederland over de kwestie en die zagen er een goede zaak in, we zijn zelfs al geholpen als de code van een A2 naar een A1 zou worden gewijzigd.

Zo gauw we een verklaring hebben van Dynamiet dat er een wijziging plaats gaat vinden in de BKR-codering kunnen we zonder problemen een aanvraag doen, die verklaring hadden ze vorige week beloofd maar toen kwamen ze er achter dat er een fout is gemaakt in ons dossier. Daarom hadden ze ons zelf aangeraden om het financieringsvoorbehoud op te schuiven.

Mocht dat inmiddels anders zijn dan hoor ik het graag en dan kloppen we direct bij NHG aan, maar onze FA vertelde hetzelfde verhaal.
Uiteraard gaat het om de codering, maar bij normale kwijtschelding is het te realiseren in ieder geval. Twee vrienden van me hebben dit ook reeds voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

StealthyPeanut schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:06:
[...]

Uiteraard gaat het om de codering, maar bij normale kwijtschelding is het te realiseren in ieder geval. Twee vrienden van me hebben dit ook reeds voor elkaar gekregen.
Stuur mij er even een PM over, ik weet hun precieze situatie natuurlijk niet, maar bij ons gaat het om een code die al lang is opgelost (krediet is 2 jaar geleden afgemeld) en we alleen nog met de verjaringsperiode zitten. Als we nog iets kunnen doen om de NHG te overtuigen dat er gewoon een hypotheek aangevraagd kan worden, horen we het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil_Inside
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:14
Icekiller2k6 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:28:
een korte vraag, ik had een discussie gisteren met iemand over registratierechten van een huis (gaat over België). Als je het huis koopt voor 200 000, en je 10% registratie moet betalen dan is dit toch gewoon 20 000? Ook al schatten ze dat het huis bv 250 000 euro waard is (dus 25 000 betalen ipv 20 000)? (Ivm de ligging bv).
Inderdaad, een standaard groot beschrijf is 10% van de aankoopprijs. Kortingen zijn wel mogelijk indien het de enige woning is en als hoofdverblijfplaats moet dienen, of in geval van klein beschrijf (5%).

Let wel op! Indien de aankoopprijs (veel) verschilt van de reële waarde kan de overheid nog een 'correctie' opleggen i.v.m. de registratierechten en een naheffing (en eventueel een boete) opleggen. Vroeger werd er regelmatig wel een behoorlijk groot stuk 'onder tafel' betaald om de kosten wat te drukken. Hier wordt nu toch heel wat strenger tegen opgetreden. De tijd dat je aan de notaris kon vragen om 'even een koffie te gaan halen' in de kamer ernaast lijkt stilaan voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 17-09 22:46
Hier inmiddels ook de (voorlopig) eigenaar van een nieuw te bouwen woning. Inmiddels voorlopig koopcontract getekend en nu begint het uitzoeken van de hypotheek. Na een gesprek bij ABN waarin we al wisten dat het binnen ons budget lag toch nog even een adviesgesprek bij de onafhankelijke hypotheker, en jawel hoor van 3.0/3.3 procent rente naar 2,75/2,8 procent rente bij het vastzetten op 20 jaar. Voor 20 jaar kwam Agenta(2,75) en Aegon(2,8) er het beste uit. (getwijfeld om 30 jaar vast te zetten maar verwachting dan wel groter te willen wonen)

Na even gezocht te hebben kwam ik velen tegen die bij Aegon zijn gegaan, Agenta staat mij wat tegen vanwege het Belgisch zijn en de verhalen die de ronde gaan van slechte support? Kan iemand dat hier bevestigen of tegenspreken of? Anders denk ik dat het Aegon gaat worden met NHG op 2,8% :)

Ik zal in ieder geval de komende tijd wat meer meelezen en reageren in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand toevallig ervaring met de online omgeving van een ING hypotheek?
Het knopje 'hypotheek' is al sinds de offerte geactiveerd met de volgende tekst:
Bij de notaris geweest?
Nadat u de hypotheekakte(s) heeft getekend en wij van de notaris de stukken hebben ontvangen en verwerkt, vindt u op deze plek uw hypotheekgegevens. Handig: zo heeft u altijd inzicht in uw hypotheek.
Vandaag een week geleden zijn we naar de notaris geweest... Hoe lang duurde het bij jullie voordat dit verwerkt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

lubbertkramer schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:58:
Na even gezocht te hebben kwam ik velen tegen die bij Aegon zijn gegaan, Agenta staat mij wat tegen vanwege het Belgisch zijn en de verhalen die de ronde gaan van slechte support? Kan iemand dat hier bevestigen of tegenspreken of? Anders denk ik dat het Aegon gaat worden met NHG op 2,8% :)

Ik zal in ieder geval de komende tijd wat meer meelezen en reageren in dit topic :)
Het "Belgisch zijn" is volgens mij niet echt iets waar je moeite mee hoeft te hebben ;) maar dat het een vrij nieuwe speler op de markt is wel (naar ik begrijp van de verhalen van de kenners in dit topic). De voorwaarden zijn niet 'je van het' en er zijn aardig wat professionals die geen zaken meer met ze doen, heb ik begrepen.
TripleQ schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:02:
Vandaag een week geleden zijn we naar de notaris geweest... Hoe lang duurde het bij jullie voordat dit verwerkt was?
Bij ons meer dan drie maanden :X Maar dat was niet normaal en bij het opsporen van de fout waren de wijzende vingers niet van de lucht :P . De notaris moet het opsturen naar de geldverstrekker; daar kan een paar dagen tot een week overheen gaan. Dan moet de geldverstrekker het verwerken, dus daar kan ook een paar dagen tot een week overheen gaan. Dan heb je nog de postkamer van de ING en de vakantie-periode: Ik zou er nog niet op rekenen na een weekje ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Thx! Nog leventje geduld dus. Nou ja tweede bouwtermijn is ergens in augustus, dus als die het dan maar doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Nieuwbouw is mogelijk wat extra werk? De brief van de hypotheek was er bij mij een paar dagen na de notaris, de brief van het kadaster duurde wel bijna een maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
MaStar schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:36:
[...]

Appartementen worden in het algemeen minder goed verkocht in Utrecht.
http://www.brecheisen.nl/...gmarktrapportage/vleuten/

Heel gek, maar Utrecht is niet echt een appartementen stad. Daarom zijn Overvecht en Kanaleneiland ook niet gestegen. Hier zijn de meeste sociale woningen, maar ook de meeste appartementen. Vorig jaar waren de huizenprijzen ook rond de 150.000 en dit is nog steeds hetzelfde gebleven.

Transwijk is tegenover Kanaleneiland, maar is daarentegen een redelijk rustige buurt. Er zijn wel wat mooie appartementen ('t Hoogt) voor lage prijzen. Wel dure servicekosten a 200 euro.

Oog in al is ook heel populair. Nette buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:15
FabianGTI schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:15:
Ik heb te maken met een nogal luie Makelaar/Project Ontwikkelaar

Zo'n 2 maanden gereageerd op een nieuwbouw koopwoning, zag er leuk uit en kreeg ook vrij snel de informatie opgestuurd
Wel nog wat vragen, waaronder wanneer ze verwachten te beginnen met de bouw, en wat bijvoorbeeld nog extra kosten zijn

Tot op heden ben ik nog geen steek verder gekomen :/
Nu kan ik hem wel steeds gaan bellen, maar ik heb het idee dat ik daar niets mee opschiet
En jawel, gister mail gekregen dat het hele feest niet doorgaat, blijkt dat ze nog niet eens een vergunning hadden geregeld en dat dat nog wel een hele tijd zou duren voordat de provincie ermee akkoord zou gaan :( :(

Kan dus weer verder gaan zoeken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
redwing schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:23:
...De verkopers hebben geen optie om de koop in te trekken. Die hebben onvoorwaardelijk getekend (er zijn geen ontbindende voorwaarden voor de verkopers) en als ze het dus intrekken zonder dat jij het er mee eens bent mogen zij jou 3 promille per dag met een max van 10% (mits standaard voorwaarden). Het enige wat de verkopers kunnen doen is stug vasthouden aan de genoemde datum.
Die voorwaarden kunnen er natuurlijk best zijn, maar het lijkt me niet dat die ingeroepen worden als de koper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
naitsoezn schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:13:
Het "Belgisch zijn" is volgens mij niet echt iets waar je moeite mee hoeft te hebben ;) maar dat het een vrij nieuwe speler op de markt is wel (naar ik begrijp van de verhalen van de kenners in dit topic). De voorwaarden zijn niet 'je van het' en er zijn aardig wat professionals die geen zaken meer met ze doen, heb ik begrepen.
Zowel van de onafhankelijke Hypotheker als van de ABN kregen wij te horen dat support / bereikbaarheid slecht was omdat het via een soort van callcenter zou lopen ipv via Argenta zelf. Haha het "Belgisch" zijn zelf is inderdaad geen probleem maar meer de afstand die dat geeft :) Maar dat ook de voorwaarden niet super zijn kregen wij mee,ook de offerte is maar kort geldig.
FabianGTI schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:28:
[...]

En jawel, gister mail gekregen dat het hele feest niet doorgaat, blijkt dat ze nog niet eens een vergunning hadden geregeld en dat dat nog wel een hele tijd zou duren voordat de provincie ermee akkoord zou gaan :( :(

Ai das zuur. Zeker als je je inmiddels verheugd hebt op het huis en in gedachten al ingericht hebt. Zou er niet aan moeten denken dat het project waar ik nu op zit zo ten einde komt. Toch een soortgelijk verhaal hier met makelaar die zei bij 50% verkocht gaan we bouwen maar afgelopen vrijdag met de aannemer gezeten en die wil er wel de vaart in houden maar afspraak met de gemeente is 100% verkocht dus zij verwachten dat de akte pas in september/oktober de notaris kan passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

FabianGTI schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:28:
[...]

Wat vervelend zeg! Zo makkelijk als ze ermee omgaan :(

Is dat in Groenlo/Winterswijk?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
bord4kop schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:36:
[...]

Wat vervelend zeg! Zo makkelijk als ze ermee omgaan :(

Is dat in Groenlo/Winterswijk?
Ik was er inmiddels 3 maanden mee bezig en omdat ik eerste keuze had (was een project van 4 huizen), ook wel redelijk goede hoop dat het wat zou worden, dus ondertussen ook niet echt verder gezocht :/

Animo was er zat voor de huizen, alleen hadden ze kennelijk de zaken nog niet op orde
Zou dan ook nog eens mijn eerste huis zijn, lekker begin zo...

Nee, was niet in Winterswijk, gewoon in m'n eigen woonplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
kx22 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 01:59:
[...]

Appartementen worden in het algemeen minder goed verkocht in Utrecht.
http://www.brecheisen.nl/...gmarktrapportage/vleuten/

Heel gek, maar Utrecht is niet echt een appartementen stad. Daarom zijn Overvecht en Kanaleneiland ook niet gestegen. Hier zijn de meeste sociale woningen, maar ook de meeste appartementen. Vorig jaar waren de huizenprijzen ook rond de 150.000 en dit is nog steeds hetzelfde gebleven.

Transwijk is tegenover Kanaleneiland, maar is daarentegen een redelijk rustige buurt. Er zijn wel wat mooie appartementen ('t Hoogt) voor lage prijzen. Wel dure servicekosten a 200 euro.

Oog in al is ook heel populair. Nette buurt.
Thanks.

Ik zie ook mooie appartementen in Hoogh Boulandt, dichtbij het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Waar woon je dan ;)

Wij waren ook bezig met nieuwbouw. Makelaar uit Winterswijk, zag er allemaal prima uit, maar uiteindelijk.. :( Enfin, leek erg veel op jouw verhaal, vandaar 8)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Roenie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:34:
[...]
Die voorwaarden kunnen er natuurlijk best zijn, maar het lijkt me niet dat die ingeroepen worden als de koper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.
Voor zover ik weet zit de verkoper er na tekenen gewoon aan vast en kan ie er alleen nog onderuit door 10% + evt. kosten voor de koper te betalen. Tenminste dat is het enige wat er in zo'n koopcontract staat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:59
lubbertkramer schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:36:
[...]

Zowel van de onafhankelijke Hypotheker als van de ABN kregen wij te horen dat support / bereikbaarheid slecht was omdat het via een soort van callcenter zou lopen ipv via Argenta zelf. Haha het "Belgisch" zijn zelf is inderdaad geen probleem maar meer de afstand die dat geeft :) Maar dat ook de voorwaarden niet super zijn kregen wij mee,ook de offerte is maar kort geldig.
Dat ze bij een concurrent vertellen dat hun het beter voor elkaar hebben begrijp ik. Ook het fenomeen voorwaarden komt vaak naar voren, maar is er iemand die ook merkbare nadelen ziet in hun voorwaarden? En wat daar de gevolgen van kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Dat ze bij een concurrent vertellen dat hun het beter voor elkaar hebben begrijp ik. Ook het fenomeen voorwaarden komt vaak naar voren, maar is er iemand die ook merkbare nadelen ziet in hun voorwaarden? En wat daar de gevolgen van kunnen zijn?
Kortere looptijd van offerte, niet verlangbaar was al de eerste. De akte moet de notaris nog passeren en dat is september/oktober maar kan uiteraard uitlopen. Aegon biedt onder andere 6 maanden + verlengbaar.

Support werd ook aangemerkt door de Hypotheker als een probleem, die toch onafhankelijk kijkt naar de hypotheken. Daarna hoorde ik het pas van ABN die uiteraard zijn eigen product wil verkopen maar de adviseur daar was wel eerlijk dat met 3,0 / 3,3 die zij rekenen ze zichzelf uit de markt zetten en dat als staatsbank. Na doorberekenen scheelde argenta 2,75 en bijvooorbeeld een van de 2,8 5 euro per maand wat op 20 jaar 1200 euro zou zijn.

Verdere verhalen dat professionals Argenta nu links laten liggen weet ik niet veel vanaf, dat werd door naitsoezn neergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
bord4kop schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:58:
Waar woon je dan ;)

Wij waren ook bezig met nieuwbouw. Makelaar uit Winterswijk, zag er allemaal prima uit, maar uiteindelijk.. :( Enfin, leek erg veel op jouw verhaal, vandaar 8)
Omgeving Olst-Wijhe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:59
lubbertkramer schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:58:

Ik heb zelf vorig jaar een hypotheek afgesloten bij Argenta. Ging via Nationale Hypotheekpas. Prima geholpen en de adviseur zei dat Argenta streng is, maar qua voorwaarden niet slechter is dan anderen.
Dat ze streng zijn, bleek wel, ze zagen wat zaken in het koopcontract die verschilden met de taxatie en toen begon een deel van het circus. Plus dat ze wat moeite hadden met het werk van mijn vrouw (wel 5 dagen per week werk, maar geen vast contract).
Maar nu 6 maanden in de hypotheek heb ik weinig klagen. Geld gaat er gewoon af, elke maand een keurig overzicht van de rente op mijn bouwdepot en opgestuurde rekeningen zijn binnen 7 werkdagen betaald.

Support in NL hebben ze overgegeven aan Quion geloof ik. Daar stuur ik de bouwdepot rekeningen ook naartoe. Zoals gezegd, dat gaat tot nu toe prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Prosac op 14-07-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Roenie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:34:
[...]
Het punt is dat je dat als koper op het moment van tekenen van het koopcontract nog niet weet, omdat de geldverstrekker zonder koopcontract geen offerte voor je op kan maken.

Dat is ook de reden dat er een financieringsvoorbehoud op zo'n contract zit. Als je van te voren al een akkoord kon krijgen van de hypotheekverstrekker dat ze (zonder haken of ogen) X euro aan je uit kunnen lenen, dan heb je een financieringsvoorbehoud niet nodig, en kun je in feite de volgende dag al bij de notaris zitten. Maar dat komt tegenwoordig bijna nooit meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:59
lubbertkramer schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:24:
[...]

Kortere looptijd van offerte, niet verlangbaar was al de eerste. De akte moet de notaris nog passeren en dat is september/oktober maar kan uiteraard uitlopen. Aegon biedt onder andere 6 maanden + verlengbaar.

Support werd ook aangemerkt door de Hypotheker als een probleem, die toch onafhankelijk kijkt naar de hypotheken. Daarna hoorde ik het pas van ABN die uiteraard zijn eigen product wil verkopen maar de adviseur daar was wel eerlijk dat met 3,0 / 3,3 die zij rekenen ze zichzelf uit de markt zetten en dat als staatsbank. Na doorberekenen scheelde argenta 2,75 en bijvooorbeeld een van de 2,8 5 euro per maand wat op 20 jaar 1200 euro zou zijn.

Verdere verhalen dat professionals Argenta nu links laten liggen weet ik niet veel vanaf, dat werd door naitsoezn neergezet
Die looptijd van de offerte kan zeker in bepaalde gevallen belangrijk zijn. Ik heb zelf ook Argenta op advies adviseur. Alles loopt via Quion en loopt allemaal volgens afspraak.

De verplichte orv kost 10.- p/m gehele looptijd. En dekt de helft van de hypotheek schuld bij overlijden. Dus over 20 jaar is dat bijna niets terwijl de premie gelijk blijft. Heb trouwens geen ingewikkelde keuring hoeven doen voor die ORV. Al met al tevreden, dus vandaar erg benieuwd welke negatieve kant Argenta zou hebben. Dit komt telkens terug, maar echt hele duidelijke situatie's waarin het flink mis gaat, kom ik niet tegen. Gewoon betalen maar dat is overal hetzelfde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Argenta werd overigens ook afgeraden door onze adviseur, al was het alleen maar dat de offerte idioot kort houdbaar was voor onze situatie (nieuwbouw) en niet te verlengen is. Daarnaast was hun opstelling t.o.v. onze huidige (koopgarant)huis niet echt meewerkend. Te veel 'wat als..' zeg maar...

Volgens mij moet je ook de overlijdensrisicoverzekering ook afsluiten bij dezelfde organisatie.

Uiteindelijk AEGON gekozen die een stuk beter aansloot op onze wensen.

[ Voor 25% gewijzigd door vhal op 14-07-2015 15:22 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:33
Afgezien van nieuwbouw, nu aan het richten op bestaande bouw. Huis gevonden, is op 300k begonnen en staat inmiddels na een half jaar op 275k. Wij dachten om te openen op 250k met de hoop te ei eigen op 260k-265k. De laatste WOZ waarde van de woning is wel 300k. Is ons openingsbod en verwachting realistisch?

Huis wordt bewoonbaar achter gelaten. We financieren met eigen geld en nemen een hypotheek van 200k (mochten met onze inkomsten tot 273k lenen). Nu kiezen tussen lineair of annuïteiten. We dachten zelf annu voor 30 jaar, al zei de hypotheker dat vastleggen voor 10 jaar verstandiger is waardoor we gaan twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
250k lijkt me een net openingsbod hoor. Geen gekke gedachte, geen belachelijk bod en je geeft aan dat je serieus bent.

NHG ga je niet voor elkaar krijgen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:59
vhal schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:20:
Argenta werd overigens ook afgeraden door onze adviseur, al was het alleen maar dat de offerte idioot kort houdbaar was voor onze situatie (nieuwbouw) en niet te verlengen is. Daarnaast was hun opstelling t.o.v. onze huidige (koopgarant)huis niet echt meewerkend. Te veel 'wat als..' zeg maar...

Volgens mij moet je ook de overlijdensrisicoverzekering ook afsluiten bij dezelfde organisatie.
Vreemd.. ik heb onze offerte 2x moeten verlengen, zonder problemen. De 2e keer hoefde ik zelfs niet te extra betalen omdat het deels aan hen lag dat die verliep. Keurig.

Ik heb idd een ORV ook via Argenta (18 euro voor 2 pers en 100% dekking). Is geen verplichting, maar levert wel 0,1% rentekorting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
tweakerdennis schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:34:
Afgezien van nieuwbouw, nu aan het richten op bestaande bouw. Huis gevonden, is op 300k begonnen en staat inmiddels na een half jaar op 275k. Wij dachten om te openen op 250k met de hoop te ei eigen op 260k-265k. De laatste WOZ waarde van de woning is wel 300k. Is ons openingsbod en verwachting realistisch?
Ligt natuurlijk altijd aan het huis, maar dit klinkt op zich niet gek. Wel van te voren bedenken wat je doet als ze met een hoog tegenbod komen en ook goed weten wat je uiterste bod is. Je hebt nl. nogal snel de neiging om daar toch een paar duizend overheen te gaan tenbzij je er voor jezelf echt een max. aan hebt gegeven.
Huis wordt bewoonbaar achter gelaten. We financieren met eigen geld en nemen een hypotheek van 200k (mochten met onze inkomsten tot 273k lenen). Nu kiezen tussen lineair of annuïteiten. We dachten zelf annu voor 30 jaar, al zei de hypotheker dat vastleggen voor 10 jaar verstandiger is waardoor we gaan twijfelen.
Als je van plan bent daar lang te blijven wonen of veel af te lossen heb je de keuze voor zekerheiden waarschijnlijk iets meer betalen (30 jaar vast) en minder zekerheid en waarschijnlijk wat minder betalen (10 jaar vast). Dit is vooral een keuze die je zelf moet maken, het ligt aan je situatie en hoe je zelf bent. Een echt foute keuze kun je niet maken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:33
StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:36:
250k lijkt me een net openingsbod hoor. Geen gekke gedachte, geen belachelijk bod en je geeft aan dat je serieus bent.

NHG ga je niet voor elkaar krijgen neem ik aan?
Nee, daarvoor is de waarde van het huis te hoog.wordt iets van 3,2% met 30 jaar vast en 2,8 met tien jaar vast

We zullen er gewoon 30 jaar gaan wonen. Aflossen graag, al is het even ervaren hoeveel geld er per maand over gaat blijven.Nibud.nl als uitgang zou dat inc. reserveringen zeker 500 moeten zijn maar met vakantiegeld en eindejaarsuitkering wordt het dan gemiddeld zo'n 800 per maand dat we sparen. Dis gemudddeld zouden ww zo'n 10k over houden per jaar. Geen idee jaarlijks aflossen loont

[ Voor 33% gewijzigd door President op 14-07-2015 16:10 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
40 jaar vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:21
Typotje denk :+

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
KaiseRRuby schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:16:
[...]

offtopic:

8)

Overigens begrijp ik niet waarom de waarde van de oudere appartementen daalt door nieuwbouw. Of, ik begrijp het wel, maar ik vind oudere appartementen veel mooier dan de nieuwere, het project Soho vind ik ook helemaal niet mooi. Doe daar wel mijn dagelijkse boodschappen maar in mijn optiek zitten de mooiste huizen in Lombok tussen de JP Coenstraat en de Bilitonkade.
En qua buurt iets achter in de wijk? Zoals de Groeneweg / Molukkenstraat (appartementen uit 2001) . Dit is net iets buiten de kern van Lombok.

We hebben overigens nu een bezichtiging gepland voor een appartement in Hoogh Boulandt, vlakbij Ledig erf. Twijfel twijfel :-) Belangrijk is ook de eventuele doorverkoop na 5-6 jaartjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Heb daar wel e.e.a. bezichtigd moet ik zeggen en was er wel van gecharmeerd toen. Als ik daar een mooie woning had gevonden had ik het zeker serieus overwogen. Het begin van Lombok, zeg maar rondom de moskee vind ik zelf niet fijn om te wonen, maar zo rond de Lombokstraat beginnen er echt hele mooie statige panden te ontstaan.

Zoals ik het zie: vanaf de Lombokstraat via de JP Coenstraat richting Bilitonkade heb je veel starters, tweeverdieners zonder kinderen. Vanaf Bilitonkade naar Cartesiusweg meer gezinnetjes al. Dat loopt over richting Oog in Al, daar heb je echt de meer gesettelde mensen vind ik dan he. Rond de 30/40 qua leeftijd zeg maar. Dure huizen ook, 3 à 4 ton ben je zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:25
Ik geloof dat de bevolkingsgroep 0-15 jaar in Oog In Al ongeveer 30 procent is. Daar wonen inderdaad veel gezinnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Diablow schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 01:06:
Nieuwbouw is mogelijk wat extra werk? De brief van de hypotheek was er bij mij een paar dagen na de notaris, de brief van het kadaster duurde wel bijna een maand..
Van de ING nog niks gehoord hier na 7 dagen, en als ik inlog op mijnoverheid.nl zie ik dat ik al geregeistreerd ben bij het Kadaster ! 8) Zullen er dus binnenkort wel post over gaan ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Hm, best leuk huis gevonden maar is in een wijk dat een minder goede naam heeft. Afgelopen 10 jaar is er echter veel geld ingepompt en ook zijn er allemaal flatgebouwen gesloopt om plaats te maken voor nieuwbouw. Lijkt dus flink verbeterd te zijn. Moeilijk hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik zou dan vooral kijken of je er nu fijn zou kunnen wonen, los van de mogelijke waarde als je het weer gaat verkopen. Ga bijvoorbeeld ook eens 's avond of in het weekend in de wijk kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
KaiseRRuby schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:16:
[...]

offtopic:

8)

Wat is eigenlijk de reden dat je bijvoorbeeld project Soho District niet mooi vindt?
Komt dat door het gebied (iets meer ten westen van Lombok) of de stijl appartementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
Hier is vandaag de eerste beoordeling uitgevoerd. Was nog wat mis met WGV en roodstand die niet was afgemeld bij het BKR. Hebben dat gelukkig vandaag nog kunnen oplossen.

De rest van de documenten niks over gehoord, dus neem aan dat dat goedgekeurd is. Nu morgen weer voor de eerste beoordeling door de "molen".

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MaStar schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:26:
[...]

Wat is eigenlijk de reden dat je bijvoorbeeld project Soho District niet mooi vindt?
Komt dat door het gebied (iets meer ten westen van Lombok) of de stijl appartementen?
Ik kan me wel vinden in zijn mening. Project Soho is weer de zoveelste standaard eenheidsworst waar Nederland helemaal vol mee staat. Dezelfde saaie stijl met dezelfde lint aan winkels op de begane grond met zo'n levenloos plein ervoor. Als je iets "Soho District" noemt, bouw het dan in dezelfde stijl als bijvoorbeeld de Soho-buurt in New York.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ga even kapot van de spanning. Net mijn eigen huis verkocht (morgen tekenen contract), en net een bod gedaan op een prachtig huis waar we niets aan hoeven doen, en helemaal onze wens is. Lastige is nu:

Vraagprijs is 250.000. Ons bod is 231.000, maar ben bereid (en kan ook) bijna de vraagprijs betalen. Eigenlijk wil ik naar 240.000, omdat mijn vermoeden is dat de verkoper dit in gedachten had toen hij het in de verkoop zette. Dat was een paar weken geleden, en er zijn meerdere bezichtigingen geweest. Morgen nog een, en wellicht deze week nog meer. Wel heeft de makelaar aangegeven mijn bod niet direct af te wijzen en we zijn nu formeel in onderhandeling. Spannend wat er nu gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Kurkentrekker schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:19:
Ik ga even kapot van de spanning. Net mijn eigen huis verkocht (morgen tekenen contract), en net een bod gedaan op een prachtig huis waar we niets aan hoeven doen, en helemaal onze wens is. Lastige is nu:

Vraagprijs is 350.000. Ons bod is 331.000, maar ben bereid (en kan ook) bijna de vraagprijs betalen. Eigenlijk wil ik naar 340.000, omdat mijn vermoeden is dat de verkoper dit in gedachten had toen hij het in de verkoop zette. Dat was een paar weken geleden, en er zijn meerdere bezichtigingen geweest. Morgen nog een, en wellicht deze week nog meer. Wel heeft de makelaar aangegeven mijn bod niet direct af te wijzen en we zijn nu formeel in onderhandeling. Spannend wat er nu gebeurt :)
Succes en laat even weten hoe het verloopt en afloopt 8)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Prosac2010 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:50:
[...]

Ik heb zelf vorig jaar een hypotheek afgesloten bij Argenta. Ging via Nationale Hypotheekpas. Prima geholpen en de adviseur zei dat Argenta streng is, maar qua voorwaarden niet slechter is dan anderen.
Dat ze streng zijn, bleek wel, ze zagen wat zaken in het koopcontract die verschilden met de taxatie en toen begon een deel van het circus. Plus dat ze wat moeite hadden met het werk van mijn vrouw (wel 5 dagen per week werk, maar geen vast contract).
Maar nu 6 maanden in de hypotheek heb ik weinig klagen. Geld gaat er gewoon af, elke maand een keurig overzicht van de rente op mijn bouwdepot en opgestuurde rekeningen zijn binnen 7 werkdagen betaald.

Support in NL hebben ze overgegeven aan Quion geloof ik. Daar stuur ik de bouwdepot rekeningen ook naartoe. Zoals gezegd, dat gaat tot nu toe prima.
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:11:
[...]

Die looptijd van de offerte kan zeker in bepaalde gevallen belangrijk zijn. Ik heb zelf ook Argenta op advies adviseur. Alles loopt via Quion en loopt allemaal volgens afspraak.

De verplichte orv kost 10.- p/m gehele looptijd. En dekt de helft van de hypotheek schuld bij overlijden. Dus over 20 jaar is dat bijna niets terwijl de premie gelijk blijft. Heb trouwens geen ingewikkelde keuring hoeven doen voor die ORV. Al met al tevreden, dus vandaar erg benieuwd welke negatieve kant Argenta zou hebben. Dit komt telkens terug, maar echt hele duidelijke situatie's waarin het flink mis gaat, kom ik niet tegen. Gewoon betalen maar dat is overal hetzelfde :p
Bedankt voor jullie reactie. Gisteren is de kogel door de kerk gegaan en is zowel bij Argenta als bij Aegon een Hypotheekofferte aangevraagd. Reden voor beide is vanwege de korte houdbaarheid van de offerte van Argenta en een mogelijk uitloop voordat de akte de notaris kan passeren. In overleg met de hypotheker omdat rente's her en der beginnen te klimmen besloten de aanvragen de deur uit te doen ipv te wachten (scheelt tussen beide ook maar 0,5 % maar goed dat is wel 5 euro per maand en 1200 op 20 jaar :9 )

Aegon heeft dan zijn plussen met langere looptijd plus eventueel nog verlengbaar :)
vhal schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:20:

Uiteindelijk AEGON gekozen die een stuk beter aansloot op onze wensen.
Hier Argenta en Aegon aangevraagd maar bij ons is het zo dat alleen x percentage (55K zo uit het hoofd) via de verstrekker zelf moet en wil je meer b en je vrij om dat ook elders te doen. Hier inmiddels van meditel de login binnen voor de ORV van Aegon voor de medische keuring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik snap de opmerkingen over Argenta wel, maar de korte tijd, zo kort vond ik het niet en zo erg was dat in mijn situatie ook niet. Ik heb toch binnen een week na offerte getekend. Kan eens kijken wat erin stond zo anders.

En moeilijk in sommige situaties? Ze hebben bij mij nergens om gevraagd of extra zaken waar ze later nog komen. Dus dikke prima. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MaStar schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:26:
[...]

haribold schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:01:
[...]
Ik kan me wel vinden in zijn mening. Project Soho is weer de zoveelste standaard eenheidsworst waar Nederland helemaal vol mee staat. Dezelfde saaie stijl met dezelfde lint aan winkels op de begane grond met zo'n levenloos plein ervoor. Als je iets "Soho District" noemt, bouw het dan in dezelfde stijl als bijvoorbeeld de Soho-buurt in New York.
Exact dat. Het 'heeft niks'.

De andere stukken ademen historie. Zit gevoel in zo'n wijk. Verder is de ligging ook niet ideaal, net te ver om te lopen naar de stad. Tot aan de kerk op de Kanaalstraat vind ik nog een goede afstand om te lopen, dan wordt het te ver vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep, ik deel die mening ook. Sowieso saaie appartementen (net als dat gedrocht op de kop van Lombok, waarom???). De lombokstraat en sommige van die kleine straatjes aan de noordkant van de kanaalstraat zijn leuk, achter de JP coenstraat tot het water (vooral de zuidkant) is leuk en het muntkwartier is leuk.

Tussen de lombokstraat en de JP coenstraat is het trouwens ook treurig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik vind de JP Coenstraat zelf ook een prachtige straat (maarja, daar heb ik dan ook mijn huis gekocht. :) Vrijdag de sleutel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine tip mbt tot de acceptatietijd van een ORV, als je erachteraan belt en vertelt dat het een hypotheek betreft, kunnen ze de medische acceptatie versnellen. Zo is mij verteld bij Generali. Ben alsnog wel benieuwd hoe lang mensen gemiddeld moeten wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:07:
Kleine tip mbt tot de acceptatietijd van een ORV, als je erachteraan belt en vertelt dat het een hypotheek betreft, kunnen ze de medische acceptatie versnellen. Zo is mij verteld bij Generali. Ben alsnog wel benieuwd hoe lang mensen gemiddeld moeten wachten..
Er zijn diverse aanbieders die volledig digitaal werken en waarbij je (zonder verdere actie te hoeven ondernemen) binnen een aantal uren na het invullen van de digitale gezondheidsverklaring al de benodigde accoord verklaring binnen hebt (mits er geen medische afwijkingen zijn natuurlijk!)

het is feitelijk al vreemd dat bij de aanvraag bij generali je niet direct kan aangeven dat het om een naar ik aanneem te verpanden polis gaat (dus hoort bij een hypotheek) aangezien in de acceptatie verklaring dit moet staan voor de meeste geldverstrekkers anders wordt het niet geaccepteerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:47:
Yep, ik deel die mening ook. Sowieso saaie appartementen (net als dat gedrocht op de kop van Lombok, waarom???). De lombokstraat en sommige van die kleine straatjes aan de noordkant van de kanaalstraat zijn leuk, achter de JP coenstraat tot het water (vooral de zuidkant) is leuk en het muntkwartier is leuk.

Tussen de lombokstraat en de JP coenstraat is het trouwens ook treurig.
Staat ook nog zo'n afzichtelijke moskee naast die kop van Lombok. Kitsch naast kitsch.

Maar zo kan nieuwbouw dus ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.ozive.nl/images/uploads/rvv_nw_ams_143.jpg

En Lombok heeft nog genoeg plekken (dichtbij het station) waar de schotelflats tegen de vlakte kunnen om plaats te maken voor stadse tijdloze bouw met leuke straatjes en parkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:25:
[...]

Er zijn diverse aanbieders die volledig digitaal werken en waarbij je (zonder verdere actie te hoeven ondernemen) binnen een aantal uren na het invullen van de digitale gezondheidsverklaring al de benodigde accoord verklaring binnen hebt (mits er geen medische afwijkingen zijn natuurlijk!)

het is feitelijk al vreemd dat bij de aanvraag bij generali je niet laat weten dat het om een naar ik aanneem te verpanden polis gaat (dus hoort bij een hypotheek) aangezien in de acceptatie verklaring dit moet staan voor de meeste geldverstrekkers anders wordt het niet geaccepteerd.....
Ik moest het zeker invullen op de website van Independer, daarom ga ik er maar vanuit dat niet alle stukjes informatie bij de medische acceptatie terecht komen. (Het stond in ieder geval niet op de medische vragenlijst die ik later heb ik ingevuld).

Tja en geen afwijkingen, ze willen weten hoeveel biertjes je per week drinkt en elke minste geringste klacht willen ze weten (lijkt me daarom moeilijk te automatiseren). Natuurlijk vul je niet elk griepje in, maar tussen levensbedreigende ziektes en een simpele griep zit heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:31:
[...]

Ik moest het zeker invullen op de website van Independer, daarom ga ik er maar vanuit dat niet alle stukjes informatie bij de medische acceptatie terecht komen. (Het stond in ieder geval niet op de medische vragenlijst die ik later heb ik ingevuld).

Tja en geen afwijkingen, ze willen weten hoeveel biertjes je per week drinkt en elke minste geringste klacht willen ze weten (lijkt me daarom moeilijk te automatiseren). Natuurlijk vul je niet elk griepje in, maar tussen levensbedreigende ziektes en een simpele griep zit heel veel.
ik doe er meerdere per week vandaar dat ik ook op je post reageerde. Het kan dus wel degelijk anders had ik dat niet gemeld.

Daarnaast (ik heb hier al meer in de dit topic over geschreven) is bij een ogenschijnlijk simpel product als een risicoverzekering toch ook enige achter liggende (fiscale) kennis een must. Met name als je hem op meerder personen aanvraagt die niet gehuwd (of vergelijkbaar) zijn en daarnaast speelt nog zoiets als een partner verklaring die van belang kan zijn (bij meer dan 1 aanvrager / verzekerde). Indien van toepassing en je werkt zonder adviseur leg het dan bij de notaris neer want in veel gevallen is dit ook de persoon die dit zal moeten doorgeven aan de geldverstrekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:54:
[...]

ik doe er meerdere per week vandaar dat ik ook op je post reageerde. Het kan dus wel degelijk anders had ik dat niet gemeld.

Daarnaast (ik heb hier al meer in de dit topic over geschreven) is bij een ogenschijnlijk simpel product als een risicoverzekering toch ook enige achter liggende (fiscale) kennis een must. Met name als je hem op meerder personen aanvraagt die niet gehuwd (of vergelijkbaar) zijn en daarnaast speelt nog zoiets als een partner verklaring die van belang kan zijn (bij meer dan 1 aanvrager / verzekerde). Indien van toepassing en je werkt zonder adviseur leg het dan bij de notaris neer want in veel gevallen is dit ook de persoon die dit zal moeten doorgeven aan de geldverstrekker
Als ik het goed begrijp dan heb je het over kruislings betalen truc om zo erfbelasting te vermijden?

Verder ben ik het met je eens dat er wat kennis bij komt kijken, maar niets dat een normaal mens niet zelf uit kan zoeken online. En ja, heb je daar geen zin in, dan kan een FA zeker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:06:
[...]

Voor zover ik weet zit de verkoper er na tekenen gewoon aan vast en kan ie er alleen nog onderuit door 10% + evt. kosten voor de koper te betalen. Tenminste dat is het enige wat er in zo'n koopcontract staat.
Ook als verkoper kun je ontbindende voorwaarden bedingen.
Stoney3K schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:50:
[...]

Het punt is dat je dat als koper op het moment van tekenen van het koopcontract nog niet weet, omdat de geldverstrekker zonder koopcontract geen offerte voor je op kan maken.

Dat is ook de reden dat er een financieringsvoorbehoud op zo'n contract zit. Als je van te voren al een akkoord kon krijgen van de hypotheekverstrekker dat ze (zonder haken of ogen) X euro aan je uit kunnen lenen, dan heb je een financieringsvoorbehoud niet nodig, en kun je in feite de volgende dag al bij de notaris zitten. Maar dat komt tegenwoordig bijna nooit meer voor.
Dat snap ik maar dat bedoelde ik niet. Mijn punt is dat je ook als verkoper ontbindende voorwaarden kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Roenie schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:17:
[...]
Ook als verkoper kun je ontbindende voorwaarden bedingen.
Kan inderdaad wel, maar het gebeurt zelden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:10:
[...]

Als ik het goed begrijp dan heb je het over kruislings betalen truc om zo erfbelasting te vermijden?

Verder ben ik het met je eens dat er wat kennis bij komt kijken, maar niets dat een normaal mens niet zelf uit kan zoeken online. En ja, heb je daar geen zin in, dan kan een FA zeker uit.
De erfbelasting vrijstelling is inderdaad mede afhankelijk van kruislings afsluiten op de juiste manier. Hiernaast kan het nut hebben een weduwe verklaring op te nemen zodat niet alleen de hoogte van de vrijstelling ,maar ook de bepaling van de hoogte van de erfenis beïnvloed kan worden. Dit kan vooral zinvol zijn als er kinderen zijn hoewel hier gezien de nieuwe wetgeving in het zorgstelsel momenteel de meningen over bijdraaien.

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 16-07-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:45
Net bij de notaris geweest en we hebben de sleutels! Allemaal toch nog wel snel gegaan! :) Super blij en een tikkeltje aangeschoten van de champagne zijn we nu snel nog even aan het inpakken! Dankjulliewel dat jullie de spannende tijd soms met mij wilde delen. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netfast
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gefeliciteerd! :)

Zat net wat te rekenen, verschil tussen Lineair en Annuitair is me duidelijk, echter heb je bij 1 van de 2 meer HRA? zoja welke?
en bij Lineair neemt de HRA langzaam af (omdat de schuld langzaam afneemt)
Bij Annuitair... Heb je dan in het begin relatief veel HRA en op het eind weinig?

Als je van plan bent om later versneld te gaan aflossen... heeft 1 van de 2 dan een voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Reken gewoon met de bruto bedragen en stop je HRA voor zolang het nog duurt op een spaarrekening en los het desnoods af. Eigenlijk ben ik van mening dat meer mensen hun vaste woonlasten zo moeten benaderen ipv "kan het net betalen maar Ik heb wel HRA nodig"

Er staat ergens een excelsheet in dit topic waar je een tussentijdse aflossing in kan voeren. Qua maandlasten blijft het tientjeswerk, op de lange termijn zal het wel schelen.
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:31:
[...]
Natuurlijk vul je wel elk griepje in waar je de HA heb gebeld of met elke andere vorm van communicatie. Toevallig heb ik mijn verklaring dit weekend ingevuld, ik kwam op zo'n 6-8 bijlages. Altijd handig als je je bezoekjes en telefoontjes ergens noteer. Dit ging terug tot mijn 18e levensjaar. Eindresultaat was een goedkeuring conform het standaardtarief.

[ Voor 48% gewijzigd door vhal op 16-07-2015 15:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:58
Aegon heeft net op de akkoord knop gedrukt voor onze hypotheek ! oOo oOo
15 september gaan we passeren !

Dat is de woning *O*
Linkje

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHawk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-03 22:42
Elahkneh schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:23:

Dat is de woning *O*
Linkje
Gefeliciteerd! Leuk huis ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 16-09 21:57
Een vrijstaand huis uit 2004 van 160m2 op 500m2 grond voor € 219.000 8)7 :9~

Ik woon in het verkeerde deel van het land... ;(
Brabant. Dus het is vast nog erger in de randstad.

Maar gefeliciteerd! Leuk huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
pssst : 207.000 _O-

Oorspronkelijke vraagprijs 365 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Elahkneh op 16-07-2015 16:47 ]

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 21:24
netfast schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:36:
Zat net wat te rekenen, verschil tussen Lineair en Annuitair is me duidelijk, echter heb je bij 1 van de 2 meer HRA? zoja welke?
Bij Annuitair... Heb je dan in het begin relatief veel HRA en op het eind weinig?

Als je van plan bent om later versneld te gaan aflossen... heeft 1 van de 2 dan een voorkeur?
Je kan op verschillende sites het verschil berekenen. Meestal is Lineair goedkoper.
Maar ik zou voor Annuitair gaan en dan gaan aflossen volgens het schema van een lineaire hypotheek. Als je dat blijft doen is het exact even duur als een lineaire hypotheek, maar je hebt wel de mogelijkheid om een periode minder te betalen omdat je dan volgens het annuitaire schema verder gaat.
Dus je hebt meer vrijheid, want je kan zelf bepalen wanneer je extra wil aflossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 21:24
Elahkneh schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:47:
pssst : 207.000 _O-

Oorspronkelijke vraagprijs 365 7(8)7
Zit er erg leuk uit, zeker voor die prijs! Hier in het westen koop je daar met moeite een leuk rijtjes woning van.
Maar wat staat die keuken ongelukkig zeg, ik zou direct die muurtjes eruit slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

Dat is de woning *O*
Linkje
Lekker huis hoor. Wat een spartaanse inrichting van de vorige bewoners, maar daar valt vast wel wat aan te doen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Gelukkig gaan alle roerende zaken mee , niet helemaal ons ding .
De plavuizen zijn we wel blij mee ivm de dieren .

De muurtjes waren ons zo nog niet eens opgevallen , mooie ruimte voor een dubbele keuken .
Gaan er toch eens naar kijken !

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 12:34

Dat is de woning *O*
Linkje
Congrats! Je komt zo redelijk in de buurt wonen. :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
Hier ook eerste akkoord van de ASR binnen. Met een beetje geluk drukken ze morgen ook op de finaal akkoord knop :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:41
Kan iemand toevallig een financieel adviseur aanraden in regio rotterdam centrum. Ik heb mijn oog laten vallen op een huis dat snel beschikbaar komt. Zelf huur ik, dus ik zoek iemand die snel zaken zou kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:19:

Vraagprijs is 250.000. Ons bod is 231.000, maar ben bereid (en kan ook) bijna de vraagprijs betalen. Eigenlijk wil ik naar 240.000, omdat mijn vermoeden is dat de verkoper dit in gedachten had toen hij het in de verkoop zette. Dat was een paar weken geleden, en er zijn meerdere bezichtigingen geweest. Morgen nog een, en wellicht deze week nog meer. Wel heeft de makelaar aangegeven mijn bod niet direct af te wijzen en we zijn nu formeel in onderhandeling. Spannend wat er nu gebeurt :)
Zo, nog geen 18 uur na de eerste bezichtiging hebben we een deal. Lekker snel gegaan! Nu moeten we er maar van uit gaan dat onze koper zich niet bedenkt, en dat de bank niet moeilijk doet met de hypotheek, maar dat lijkt niet het geval te gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

netfast schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:36:
Gefeliciteerd! :)

Bij annuitair is je schuld langer hoger en betaal je daarom in totaal meer rente. Daarom krijg je in totaal ook meer HRA. Maar het is wel duurder.
Maakt niet echt uit, je kan bij beide vormen (tot 10-20% per jaar) veel aflossen. Als je gedisciplineerd bent zou ik lekker annuitair nemen en dan zo veel mogeijk aflossen.

Let we op, veel aflossen zorgt voor een lage schud. Dat levert minder rene betalen op en dat zorgt weer voor weinig HRA he? :P (ik bedoel te zeggen je moet gewoon naar totale kosten kijken, en dan blijkt dat veel aflossen altijd voordelig is, alleen naar "Krijg ik veel HRA" is onzinnig, want dan zijn je rentekosten gewoon hoger).

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 16-07-2015 21:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.