Dag allemaal,
Even een vraag betreft de uitslag van een bouwkundige keuring.
Wij zijn mondeling een vraagprijs overeengekomen en doordat er nog wat fouten stonden in de koopakte, hebben we nog niets getekend, daarnaast zijn ook de verkopers op dit moment op vakantie en dus is het allemaal iets uitgesteld.
We hebben een week geleden een bouwkundige keuring gedaan, waarbij er nog wat gebreken naar voren zijn gekomen die binnen een korte tijd gemaakt moeten worden. Deze kosten komen op ongeveer €12,000,- euro. Dit hadden wij zelf ook verwacht in ons achterhoofd, maar niet kenbaar gemaakt tijdens de onderhandelingen.
We hebben gisteren het rapport gekregen en de bouwkundige zei dat we zeker nog de prijs omlaag moeten krijgen, dus dat zette ons weer aan het denken.
De prijs die we zijn overeen gekomen is al 30,000 minder dan de verkoopprijs, waarbij volgens de makelaar de eigenaars al verlies lijden en destijds niet lager konden dan 220k, terwijl het huis al een aantal jaar te koop en leeg staat, weinig mensen hebben interesse in de woning. Echter na mijn melding gisteren dat er nog hoge kosten aanzitten kon hij opeens weer overleggen met de verkopers, mits ik de gebreken kan overleggen.
Hoe kunnen wij dit nu het beste aanpakken om de vraagprijs toch meer beneden te krijgen?
Ik geloof dat afgeraden werd het rapport te sturen naar de makelaar?
Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken? Moeten we tegen hen zeggen dat we de kosten 50/50 delen of de volledige kosten bij hen neerleggen?
[
Voor 6% gewijzigd door
Ferio op 18-06-2015 08:06
]