Weet even niet of dit het juiste topic is, maar toch even een informatie vraag over een financieel adviseur.
Mijn huidige huis heb ik nog met mijn ex op onze naam staan. Ook de hypotheek staat daar dus op. Dit hebben we via een financiële man lopen (hele aardige vent, verstand van zaken en nog op geen "onwaarheid" of gekke actie kunnen betrappen). Nou heb ik totaal geen ervaring met dit traject van begin af aan. Laatste keer was 6 jaar geleden en heb ik me niet echt in de kosten verdiept van de FA (niet slim, I know)
De eerste gesprekken (hypotheek berekenen, adviseren, opties bespreken etc.) zijn gewoon kostenloos. Pas als we echt voor hem kiezen en zaken gaan doen, gaat zijn tarief gelden;
1% van de hypotheeksom met een maximum van € 2.000,00, dat is inclusief het
aanvragen van de overlijdensrisicoverzekering en omzetten e.d, hypotheek afsluiten etc. Ons huis zal rond de € 250.000,- zijn, dus het tarief zal € 2.000,- zijn.
Ik heb nogal een bijzonder verhaal, omdat ik een lopende spaarhypotheek heb, deel aflossingsvrij met mijn ex. We over gaan naar een annuïteitenhypotheek (misschien in combinatie misschien met mijn huidige hypotheek). Het geeft natuurlijk wel vertrouwen en een goed gevoel dat hij mijn geschiedenis kent, situatie en achtergrond. Bij hem te blijven heeft ook mijn voorkeur, omdat het gewoon een prima vent is die altijd tijd voor me heeft en voor ons klaar heeft gestaan.
Klinkt dit als een redelijk bedrag? Ik heb niet echt een duidelijk beeld wat een normale FA kost.
Deze man staat los van onze aan- en verkoopmakelaar.
[
Voor 6% gewijzigd door
StealthyPeanut op 18-05-2015 16:47
]