Ik lees alweer een tijdje mee, maar hier zijn we ook bezig met een huis. Met de nationale openhuizendag op een huis gestuit die ons beiden meer kon bekoren dan verwacht toen we kwamen kijken. Het positieve was dat we er pas om 14:00 uur waren (sluit om 15:00) en wij de eerste kijkers waren. Hierna hebben we opnieuw een bezichtiging gepland en zijn we overgegaan tot het doen van een bod. De vraagprijs is 269.000 kk en de woning staat nu pas 4 weken te koop waarin wij wel merken dat de verkopende partij nog wat terughoudend eerst.
Ons eerste bod betrof 210.000, erg laag, maar het was ook om de interesse te tonen en kijken of ze in onderhandeling willen. Nadat deze was afgewezen en ze aangaven minimaal 262.500 te willen, hebben wij nog een week gewacht, heb ik nog eens goed de kadasterinfo erbij gepakt en beoordeeld dat 250.000 een mooi bedrag voor de verkopende partij kan zijn. Dit is wat wij dan ook maximaal willen betalen en we zetten in op 245.000. Hierop hebben we een nieuw bod gedaan van 225.000 euro om aan te geven dat we ons verdiept hebben en serieus in gesprek willen. Hier zijn zij vandaag op ingegaan met een tegenbod van 267.500.
Nu vind ik dat ze nog weinig speling laten zien in deze eerste onderhandelingsstap, maar wij zitten ook nog vrij laag denk ik en het is wel een goed teken dat ze dan toch in onderhandeling willen. Wel vind ik het lastig te bepalen wat nu? Dit is mijn eerste onderhandeling namelijk. Ik denk eraan met 10.000 te verhogen, maar vrees dat zij met maximaal 5000 zullen zakken. Ook probeert de verkoper natuurlijk de druk op te voeren door te zeggen dat er meer kapers op de kust zijn en heel enthousiast zijn, maar ik heb er eigenlijk geen twijfel over dat wij als enige nog een bod hebben gedaan. Tevens weten wij dat de verkopers snel weg willen. Ze gaven aan al een droomhuis op het oog te hebben en mijn vermoeden is dat ze niet de tijd van de wereld hebben daarmee, ook wel te merken aan het inschikken met een overdrachtsdatum van juli wat vrij snel is.
Zijn er wat meer ervaren mensen in dit topic die mee willen kijken in dit spel? Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe ook wel erg leuk en grappig vind hoe en wat er direct en indirect tussen regels gezegd wordt!
Wij zitten overigens in een huursituatie en hoeven niet weg, dus dat zorgt er wel voor dat er ruimte is voor de nodige rust, al is mijn vriendin er wat emotioneler onder en verdraagt de nu nog beperkt aanwezige druk slecht
[
Voor 4% gewijzigd door
aapelite op 14-04-2015 22:00
]