Valorian schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:13:
Hmm.. als je negen keer wilt kijken moet dat gewoon kunnen vind ik. Als een verkoper dat een probleem vind en denkt dat er genoeg anderen zijn die zijn huis snel gaan overnemen dan staat hij uiteraard in zijn recht door aan te geven dat 'ie daar niet op zit te wachten. Maar er zijn ook zat verkopers die al twee jaar met hun huis leuren, dat de markt weer aantrekt betekent geen verkoopgarantie voor een redelijke prijs.
En tien, elf, twintig, dertig keer of meer moet ook gewoon kunnen?
Ik zeg niet dat het absoluut niet moet kunnen, dat moet iedere verkoper voor zichzelf uitmaken en als zowel koper als verkoper het geen probleem vinden wie ben ik dan om te zeggen dat het niet kan/mag?
Ik ben alleen wel van mening dat het (overdreven) veel is, twee keer en nog een bouwtechnische keuring kan ik nog begrijpen maar als het meer wordt zou ik me als verkoper toch echt afvragen hoe serieus die potentiële koper nu werkelijk is.
Ik zie overigens de relatie niet tussen negen bezichtigingen en die verkoopgarantie voor een redelijk prijs.
Vooralsnog ga ik er even vanuit dat het over negen (en dat zal ongetwijfeld een overdreven getal zijn puur als voorbeeld) bezichtigingen gaat en geen tussentijds bod.
@Noord27
Je hoeft je helemaal niet te schamen, je moet er alleen rekening mee houden dat niet iedereen zit te wachten op een grondig onderzoek voorafgaand aan een eventueel bod.
Je zadelt de verkoper op met allerlei gedoe en ze hebben geen flauw idee of je überhaupt een bod gaat doen.
Ik zou een bod doen onder voorbehoud technische keuring zodat de verkoper in ieder geval meer zekerheid heeft dat je serieus bent.
Wat zegt je aankoopmakelaar eigenlijk over jouw aanpak?
[
Voor 15% gewijzigd door
ninjazx9r98 op 24-03-2015 22:34
]