Ervaring met huis kopen - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 664.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wicked-Game schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

Dan vraag je je toch af of iedereen nog een grote gevulde sok onder zijn/haar bed heeft? :D
Het is maar net wat je daaronder verstaat.

Kosten koper zou je tegenwoordig wel zelf moeten kunnen betalen door hem simpelweg over te maken vind ik.

Heb je een goed salaris, dan moet je eens gaan sparen en dan is het daarna ook geen probleem meer :P

En ik hou al ongeveer 10 jaar lang (sinds mijn 23ste ongeveer) een buffer aan van minimaal 10k. Zelfs al heb ik straks mijn huis gekocht en kosten koper betaald, dan nog heb ik die 10k over. Kwestie van een beetje zuinig zijn en sparen voor dingen.

Ik rij nog wel steeds in een Twingo'tje :D Je kan niet alles hebben in het leven.

[ Voor 26% gewijzigd door Lethalis op 04-08-2014 15:39 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:56
RickvN schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:01:
[...]

Denk ook aan een lekkende kraan. Maar dat zal je er ook wel onder scharen verwacht ik.
Dat schaar ik daar ook onder ja :) Maar thnx dat je het aanhaalt! Zal het nog even specifiek op m'n lijstje vermelden zodat we het echt niet vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Rohem schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:15:
[...]

Dat schaar ik daar ook onder ja :) Maar thnx dat je het aanhaalt! Zal het nog even specifiek op m'n lijstje vermelden zodat we het echt niet vergeten
Bij ons de eerste bezichtiging bleek de kraan te lekken. 2e en 3e keer was de wasbak wel schoongemaakt.
Ach, dat is het enige puntje.... Even naar het binnenwerk kijken en anders een nieuwe voor € 50. Huis is bij ons van 2008 dus ja (alhoewel een kraan na 6 jaar wel snel is).

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Wicked-Game schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

Maar zo lastig had ik nou ook niet verwacht! Ook al heb je samen een bizar goed salaris, het lijkt weinig meer uit te maken. Dan vraag je je toch af of iedereen nog een grote gevulde sok onder zijn/haar bed heeft? :D
Het is toch niet zo heel raar dat als je een lening van bijna een half miljoen aangaat, je een ministukje daarvan zelf kan financieren? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat je het zo raar vindt :P

Je gaat een gigantische lening aan, met een buffer die alleen genoeg is om je huis opnieuw in te richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
RickvN schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:17:
[...]

Bij ons de eerste bezichtiging bleek de kraan te lekken. 2e en 3e keer was de wasbak wel schoongemaakt.
Ach, dat is het enige puntje.... Even naar het binnenwerk kijken en anders een nieuwe voor € 50. Huis is bij ons van 2008 dus ja (alhoewel een kraan na 6 jaar wel snel is).
Naja, als dat het enige is op een gehele woning valt het mee :) Maar 6 jaar is wel vrij snel ja, je zou verwachten dat een beetje kraan langer meegaat.
Bij de bezichtigingen is ons dat soort problemen nog niet op gevallen, maar wel een goeie om nog even extra mee te nemen.

Andere lezers nog aandachtspunten bij een eindoplevering?

[ Voor 4% gewijzigd door Rohem op 05-08-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 20:07
Rohem schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 08:21:
[...]

Andere lezers nog aandachtspunten bij een eindoplevering?
Via Vereniging Eigen Huis kan je zo'n bouwkundig mannetje optrommelen die met je meekijkt tijdens de oplevering. Moet je wel lid voor zijn (kost 25 euro per jaar ofzo) en ook die dienst kost geld maar misschien is het de moeite waard. Die zien ongetwijfeld meer dan je zelf als "leek" zou doen. Voor de oplevering van mijn huis volgend jaar overweeg ik dit ook.

Speaking of... Nondeju wat zijn die notarissen prijzig.
De geschatte kosten voor het passeren van de hypotheekakte waren circa 40% lager ingeschat door mij/mijn FA dan het daadwerkelijk is nu ik de nota heb ontvangen.
En voor wat.... Een template van welgeteld 6 pagina's waar men een paar naampjes en een bedrag op heeft gevuld.

Iets zegt me dat ze stiekem tóch (een deel van) de kosten van de overdracht zelf (is VON) hebben ingecalculeerd in het bedrag. Weinig aan te doen vrees ik.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:48
Tja, offerte bij ons is €980 euro, ik heb €1500 gebudgetteerd.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Sypher schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 08:32:
[...]

Via Vereniging Eigen Huis kan je zo'n bouwkundig mannetje optrommelen die met je meekijkt tijdens de oplevering. Moet je wel lid voor zijn (kost 25 euro per jaar ofzo) en ook die dienst kost geld maar misschien is het de moeite waard. Die zien ongetwijfeld meer dan je zelf als "leek" zou doen. Voor de oplevering van mijn huis volgend jaar overweeg ik dit ook.

De geschatte kosten voor het passeren van de hypotheekakte waren circa 40% lager ingeschat door mij/mijn FA dan het daadwerkelijk is nu ik de nota heb ontvangen.
En voor wat.... Een template van welgeteld 6 pagina's waar men een paar naampjes en een bedrag op heeft gevuld.

Iets zegt me dat ze stiekem tóch (een deel van) de kosten van de overdracht zelf (is VON) hebben ingecalculeerd in het bedrag. Weinig aan te doen vrees ik.. :(
Denk dat dat voor ons te kort dag is aangezien de oplevering komende vrijdag is. Maar wel een waardevolle tip!

Vertel mij wat ja. Toevallig ruime week terug alle stukken van notaris gehad ter beoordeling.. De nota riep bij ons ook vragen op dus om een gesprek gevraagd. In ons geval staan er de volgende twee posten op de nota vermeld, dat zijn 'Honorarium akte van levering' & 'Honorarium akte van hypotheek'. Deze twee kosten gaan naar de notaris en de rest moeten zij door betalen aan instanties als de belastingdienst etc.. Daar kwamen alleen nog wat kosten bij voor het opstellen van een testament en samenlevingscontract.

Oorspronkelijk geschat op €1150 na tel. contact met een willekeurige notaris, dit viel uiteindelijk iets hoger uit door de bijkomende kosten voor testament en samenlevingscontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 18:36
De notaris mag je vrij kiezen. Al lijken sommige makelaars en banken overkomen alsof dat niet zo is.

Ik kan me herinneren dat er ook een website zou moeten zijn (soort marktplaats) waarop je kan aangeven wat er moet gebeuren. (passeren akte bijvoorbeeld) en dan kunnen alle notarisen in Nederland inschrijven op jouw klus.
Dit kan soms flink schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 05-08-2014 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
http://www.degoedkoopstenotaris.nl/

zoiets?
Zijn ook anderen.
Zelf goedkoopste gepakt voor zeer standaard samenlevingscontract, was uur rijden maar scheelde 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:45
Wicked-Game schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:00:
[...]

Wat is er nou raar aan? Je hebt beiden een salaris, je max. hypotheek mag 490.000 zijn. Daar blijven we ruim onder bij aankoop. Ik heb zelf de regel aangehouden dat ik onder de 4 ton wil blijven om zo ook qua maandlasten het alleen te kunnen dragen. Tot zover is hier niks raars aan. Eigenmiddelen zijn er maar die waren/zijn eigenlijk in het leven door ons geroepen als verbouw/inrichtings middelen. Ook dit is niet gek...

Nu wordt er gesuggereerd dat je dan daardoor geen huis zou moeten kopen... ik vraag meer de adviezen. Want je kan moeilijk A. Kosten koper opbrengen en dan ook nog eens verbouwen. Dus, of ik zie iets over het hoofd, of het wordt zo strak vast gehouden dat bestaande bouw niet eens lucratief meer is en nieuwbouw veel interessanter.
Wellicht goed om te beseffen dat een hypotheek als onderpand je huis wordt gebruikt. De bank mag jou enkel een hypotheek verstrekken als het onderpand de waarde ervan vertegenwoordigd. Kosten koper zijn in deze term 'loze kosten' die geen onderpand hebben. Tegenover verbouwingskosten die de waarde van je huis verhogen staat natuurlijk wel onderpand, vaak wel slechts een X percentage van de verhoging van de hypotheek.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinomix
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05-2021
sambalbaj schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:20:
http://www.degoedkoopstenotaris.nl/

zoiets?
Zijn ook anderen.
Zelf goedkoopste gepakt voor zeer standaard samenlevingscontract, was uur rijden maar scheelde 350 euro.
Zou het niet gewoon mogelijk zijn om te onderhandelen met een notaris over de prijs? Of houden ze allemaal stug vast aan hun standaard tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Sypher schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 08:32:
[...]

Waarom denk je dat ze vaak in van die mooie villa-panden zitten en dikke auto's rijden?

Relatief makkelijk werk voor veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Nou is goedkoop soms wel duurkoop hoor, ik had niet de goedkoopste notaris, wel een goede. En voor een collega kopie akte enzo opgevraagd omdat hij wilde gaan huis shoppen kostte me niks (geen idee waar de mijne is... ik heb hem maar waar...) en ook die bouwkundige keuring, laat het doen. Collega van mij had een goedkope bouwkundige keuring, zeer oppervlakkig. Resultaat lekkend dak, schade zus schade zo, kostenplaatje 60.000 euro. Dat heb je tegenwoordig meer dat mensen bv schrootjes timmeren om schades weg te werken en een goedkope bouwkundige keuring gaat echt niet achter die schrootjes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magrec
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03
superericje schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:13:
[...]

Ik wil je niet uit de droom helpen, maar ik had bijna EXACT dezelfde situatie....
begin vorig jaar gesprek gehad hypotheek, nou vergeet het.... een BKR codering is altijd reden tot afwijzen.. je hebt partijen die MET BKR codering toch gaan uitlenen, maar die vragen rentes die hoog zijn..
Ik heb persoonlijk gewacht (moest toen nog jaar wachten om de 5 jaar na eindregistratie te laten verlopen) en heb nu BIJNA een woning :)
Alleen nu wachten op overlijdensrisico akkoord en alles is rond, zonder gezeur!!

persoonlijk zou ik zeggen: gewoon wachten....
Er zijn uitzonderingen..maar dan moet je wel een beetje "geluk" hebben. 3 jaar geleden samen met vriendin huis gekocht ondanks een zeer zware BKR melding, wel met herstelcode.Hoe:

Wij zijn door een kennis in contact gekomen met een adviseur private banking bij een bank. Die heeft ons verhaal gehoord en besloten om voor ons de aanvraag op te pakken zonder garantie dat we door alle commissies zouden komen. 5 weken later konden we offerte tekenen, ok wel tegen 0.2% extra rente. Inmiddels , huis verkocht en nieuw huis gekocht via zelfde bank maar andere vestiging en nu gewoon via de "normale" hypotheekadviseur en nog steeds BKR registratie (bijna weg). Dus het kan wel maar je moet iemand hebben bij een bank die je verhaal wil horen en je vertrouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 18:05
3 jaar geleden waren de regels compleet anders.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magrec
Als je goed leest: "Inmiddels , huis verkocht en nieuw huis gekocht via zelfde bank maar andere vestiging en nu gewoon via de "normale" hypotheekadviseur en nog steeds BKR registratie (bijna weg)"

Dat is dit jaar geweest. En 3 jaar geleden kwamen wij zonder die kennis ook niet verder dan een telefoontje voor een afspraak bij en willekeurige bank, want gedurende het telefoongesprek werd de BKR gecontroleerd en dan was het al meteen sorry meneer...Ok de tussenpersoon van de hypotheker kwam iets verder voor ons maar ook daar moest je documenteren hoe je tot die BKR was gekomen en hoe je van je schuld bent afgekomen. Of je daarna verder kwam was nog maar zeer de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het staat er gewoon niet duidelijk. 😉Als je al een hypotheek hebt en wil verhuizen is het natuurlijk wat anders, je valt onder oude regels en zet grotendeels gewoon een bestaande hypotheek voort. Je hebt minder met de strenge regels van nu te maken. Je verhaal is ook anders met een registratie die bijna weg is en je bent al 3 jaar betrouwbaar geweest.

Waarschijnlijk had je geen hypotheek gekregen als je in dezelfde situatie zat als 3 jaar geleden. Toen was je zo te lezen al een bijzondere uitzondering en nu kan het vrijwel helemaal niet meer. Je moet niemand valse hoop geven, zeker onder NHG zijn de regels streng en bij iedere adviseur/financier hetzelfde. Word je tegenwoordig ergens afgewezen dan word je vrijwel zeker overal afgewezen. De regels zijn de afgelopen 2 jaar gewoon enorm verscherpt.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 06-08-2014 13:52 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magrec
Valse hoop? ik heb nooit gezegd dat het altijd zal lukken.. Je zult iemand moeten hebben die voor je instaat en die een ingang heeft bij een bank anders lukt het sowieso niet en was het ons 3 jaar geleden ook niet gelukt en dan nog heb je geen garanties maar wel iemand die naar je situatie kan kijken en kan inschatten of een kredietaanvraag door de kredietcommissie komt.

Elke situatie is weer anders en ben je een notoire wanbetaler dan gaat het je never nooit niet lukken. Onze financiele situatie was en is nog steeds zeer gunstig dat helpt natuurlijk ook mee en NHG was voor ons geen optie gezien de prijs van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:39
Whoei eerst hypotheek is afgescrheven
Southern Sun schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:06:
[...]

Toch vrij veel verschil tussen verschillende sites. Maar ik heb in ieder geval een indicatie :) Ben zeer benieuwd naar het eerste gesprek.
Ik heb in overleg met m'n hypotheekshop m'n studieschuld lekker overal buiten kunnen houden...
Enige is dat je een bank minder hebt om een hypotheek bij af te sluiten, namelijk je eigen bank want die zien de DUO afschrijvingen :+

Overigens is mijn relatie met de hypotheekshop eigenaar vrij goed, dus wellicht doen andere daar moeilijker over. En mijn spaargeld komt overeen met de schuld die ik heb :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 07-08-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:35
Het is maar wat je verstandig vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
magrec schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:44:
Valse hoop? ik heb nooit gezegd dat het altijd zal lukken.. Je zult iemand moeten hebben die voor je instaat en die een ingang heeft bij een bank anders lukt het sowieso niet en was het ons 3 jaar geleden ook niet gelukt en dan nog heb je geen garanties maar wel iemand die naar je situatie kan kijken en kan inschatten of een kredietaanvraag door de kredietcommissie komt.

Elke situatie is weer anders en ben je een notoire wanbetaler dan gaat het je never nooit niet lukken. Onze financiele situatie was en is nog steeds zeer gunstig dat helpt natuurlijk ook mee en NHG was voor ons geen optie gezien de prijs van de woning.
3 jaar geleden waren de regels gewoon compleet anders. Toen lukte het inderdaad soms nog wel, in bijzondere gevallen, maar nu is de laatste speelruimte gewoon weg. Zelfs als Zalm het nu hoogstpersoonlijk voor je wil regelen is hij nu aan veel striktere regels gebonden dan toen, thats all I am saying.
TheJason schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:54:
Het is maar wat je verstandig vind...
Niet alleen is het zeer onverstandig om boven je macht te lenen, het is zelfs gewoon fraude. Je bent tegenwoordig verplicht je studieschuld te melden.

[ Voor 63% gewijzigd door ph4ge op 07-08-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:42
Vandread schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:51:
Whoei eerst hypotheek is afgescrheven

[...]

Ik heb in overleg met m'n hypotheekshop m'n studieschuld lekker overal buiten kunnen houden...
Enige is dat je een bank minder hebt om een hypotheek bij af te sluiten, namelijk je eigen bank want die zien de DUO afschrijvingen :+

Overigens is mijn relatie met de hypotheekshop eigenaar vrij goed, dus wellicht doen andere daar moeilijker over. En mijn spaargeld komt overeen met de schuld die ik heb :)
Tja. Als blijkt dat we kunnen kopen met NHG ga ik niet onze schuld verzwijgen aangezien een van de voorwaarden is dat je volledige openheid over je financiele situatie moet geven wil je er aanspraak op kunnen maken. Mochten we het ooit nodig hebben wil ik er ook gebruik van kunnen maken.

Maar zelfs met onze studieschuld lijkt het er op dat het met de hypotheek nog wel goed moet kunnen komen voor het huis wat we op het oog hebben. Als ik alles naar waarheid invul op de NHG site komen we nog vrij ruim uit. Heel ander puntje is de vraag hoe hoog de bijkomende kosten worden en of we die kunnen betalen aangezien we nog niet een flink spaarpotje hebben en niet zoveel meer meegefinancierd mag worden. Ik wil NU dat gesprek hebben gehad :) Ben echt te nieuwsgierig.

[ Voor 16% gewijzigd door Southern Sun op 07-08-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verstandig en goed punt!
http://www.wegwijs.nl/art...j-verzwijgen-studieschuld
Bij mij was het dan gewoon een no-go maar ik heb dan ook iets in m'n uppie gekocht.
Daarbij komt dat m'n spaarpot voldoende was en ik dus een zo kaal mogelijke hypotheek heb en alles verder zelf betaald heb. Ben eigenlijk amper ingeteerd op m'n spaargeld, meeste kunnen betalen met m'n vakantiegeld en beetje rekening gehouden met de maand ervoor en erna.

Misschien toch die SF iets vlotter afbetalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Mijn vriendin en ik willen (als alles goed gaat) in de eerste helft van 2016 een huis kopen. Op dit moment huren we een appartement. Zijn er zaken die wij nu vast kunnen doen als voorbereiding? Tot zover heb ik het volgende bedacht:
- We sparen elke maand een vast (flink) bedrag, zeker gezien het feit dat we in 2016 nog maar 102% van de waarde v/h huis kunnen lenen (ipv 104% nu).
- Studieschuld bij DUO versneld aflossen..

Hebben jullie nog andere tips?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:34
Southern Sun schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:47:
[...]

Tja. Als blijkt dat we kunnen kopen met NHG ga ik niet onze schuld verzwijgen aangezien een van de voorwaarden is dat je volledige openheid over je financiele situatie moet geven wil je er aanspraak op kunnen maken. Mochten we het ooit nodig hebben wil ik er ook gebruik van kunnen maken.

Maar zelfs met onze studieschuld lijkt het er op dat het met de hypotheek nog wel goed moet kunnen komen voor het huis wat we op het oog hebben. Als ik alles naar waarheid invul op de NHG site komen we nog vrij ruim uit. Heel ander puntje is de vraag hoe hoog de bijkomende kosten worden en of we die kunnen betalen aangezien we nog niet een flink spaarpotje hebben en niet zoveel meer meegefinancierd mag worden. Ik wil NU dat gesprek hebben gehad :) Ben echt te nieuwsgierig.
Haha, wij hebben gisteren ook een eerste gesprek gepland en ben ook heel erg benieuwd wat daar uitkomt! Moeten helaas nog 2,5 week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Railgunner schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:59:
Mijn vriendin en ik willen (als alles goed gaat) in de eerste helft van 2016 een huis kopen. Op dit moment huren we een appartement. Zijn er zaken die wij nu vast kunnen doen als voorbereiding? Tot zover heb ik het volgende bedacht:
- We sparen elke maand een vast (flink) bedrag, zeker gezien het feit dat we in 2016 nog maar 102% van de waarde v/h huis kunnen lenen (ipv 104% nu).

Sparen + salaris verhogen. Dat is het wel zo'n beetje aangezien je gewoon geld nodig gaat hebben. Wat je wel kan doen is alvast kijken of je een starterslening wilt hebben en zo ja kijken of je gaat voldoen aan de eisen voor die gemeente. Wellicht dat ze iets eisen dat je nu nog kan veranderen.
Als is het natuurlijk lastig te zeggen wat de voorwaarden daarvoor zullen zijn in 2016.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Railgunner schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:59:

Als ze met de oorspronkelijke schuld rekenen heeft versneld aflossen niet zoveel zin. Ik zou dan ook je spaarpot zo groot mogelijk proberen te krijgen zodat je voldoende eigen geld achter de hand hebt. Baal nu ook dat wij niet eerder flink zijn gaan sparen.
Aliene schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

Haha, wij hebben gisteren ook een eerste gesprek gepland en ben ook heel erg benieuwd wat daar uitkomt! Moeten helaas nog 2,5 week wachten.
Oh er zit nog tijd tussen? Ik ging er vanuit dat je gelijk duidelijkheid kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magrec
ph4ge schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:23:
[...]

3 jaar geleden waren de regels gewoon compleet anders. Toen lukte het inderdaad soms nog wel, in bijzondere gevallen, maar nu is de laatste speelruimte gewoon weg. Zelfs als Zalm het nu hoogstpersoonlijk voor je wil regelen is hij nu aan veel striktere regels gebonden dan toen, thats all I am saying.

[...]
En omdat jij het zegt is het zo? Feit is dat ik in maart van dit jaar huis heb verkocht voor hetzelfde bedrag als waar voor ik het 2 jaar daarvoor heb gekocht. Lening daarmee heb afgelost en ook het kleine beetje restschuld. 4,5 maand hypotheekloos door het leven ben gegaan en daarna gewoon weer met een A2 (H) melding (over 1,5 jaar weg) een nieuwe hypotheeklening heb gekregen, zelfde bank andere vestiging dus ook weer opnieuw door alle commissies. Op basis van de huidige regelgeving dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:34
[...]

Oh er zit nog tijd tussen? Ik ging er vanuit dat je gelijk duidelijkheid kreeg.
Wij hebben gisteren een telefonische intake gehad. De echte afspraak moet nog komen, daar moeten we dus 2,5 week op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
magrec schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:46:
En omdat jij het zegt is het zo? Feit is dat ik in maart van dit jaar huis heb verkocht voor hetzelfde bedrag als waar voor ik het 2 jaar daarvoor heb gekocht. Lening daarmee heb afgelost en ook het kleine beetje restschuld. 4,5 maand hypotheekloos door het leven ben gegaan en daarna gewoon weer met een A2 (H) melding (over 1,5 jaar weg) een nieuwe hypotheeklening heb gekregen, zelfde bank andere vestiging dus ook weer opnieuw door alle commissies. Op basis van de huidige regelgeving dus.
Tenzij je langer dan een jaar geen hypotheek hebt gehad val je onder het overgangsrecht en dus de oude regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik moet weer eens wat minder dingen opzoeken op internet :')

Volgende stap die wij straks doen: afsluiten ORV.

Het schijnt dat de eisen voor acceptatie de laatste jaren veel strenger zijn geworden. Ik vind de gekste dingen, tot en met mensen die worden afgewezen voor ORV, omdat ze Asperger (autisme) hebben. En dat terwijl de persoon in kwestie verder kerngezond is.

Zelf heb ik bijna 10 jaar geleden een diagnose ontvangen voor iets anders (stress gerelateerd). Daar ben ik destijds voor behandeld en sindsdien ook minder last van. Maar ja, je bent wel verplicht het te melden.. dus ben benieuwd. Mijn vriendin heeft lichamelijk nog iets dat waarschijnlijk tot een hogere premie zal leiden.

Ik hoop maar dat het goed gaat. Voor de rest lijkt namelijk alles op de rit te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ach ik ben chronisch ziek en moest ook door de malle molen, op papier heb ik gewoon een behoorlijk serieuze (zeldzame) ziekte (meerdere zelfs) maar m'n premie in combinatie met NHG is € 2,80 per maand oid. Viel mij uiteindelijke reuze mee....
Het is maar net watvoor "vlaggetje" er aan een ziekte hangt.
Gaat er gewoon om of je geld kan verdienen en wat het risico is.

Voor mij was het voornamelijk iritant, je wilt de boel gewoon rond hebben en dan hangt het op zoiets en was m'n internist ook nog eens op vakantie....

[ Voor 17% gewijzigd door Vandread op 07-08-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ik zeg dat ik rook (tsja, ik steek in het weekend nog wel eens een peukie op, dus ga het risico niet lopen), premie 2x zo hoog... Wil met de hypotheek extra gaan aflossen, dus als het enigszins mogelijk is, kap ik straks ook gewoon met die ORV.

[ Voor 4% gewijzigd door RickvN op 07-08-2014 14:26 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59

AMDFreak

Intel is zo..

Zomaar kappen met een ORV gaat niet zomaar, omdat deze vaak verpand is aan de hypotheek. Want als je komt te overlijden moet het geld wel naar de bank gaan en niet naar de nabestaanden ;-)
Als je de ORV zou willen beëindigen moet je aantonen dat de hypotheek is beëindigd.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 20:07
-

[ Voor 100% gewijzigd door Sypher op 08-08-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magrec
ph4ge schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:10:
[...]

Tenzij je langer dan een jaar geen hypotheek hebt gehad val je onder het overgangsrecht en dus de oude regels.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Over welke regels heb jij het?, NHG regels daar heb ik niks mee te maken omdat ik boven de grens heb gekocht.

Volgens mij is het aan de bank om te bepalen of ze wel of geen hypotheek verstrekken aan iemand met een A1 of A2 codering. Of staat dat nu ergens in een wet vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
RickvN schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:26:
Ik zeg dat ik rook (tsja, ik steek in het weekend nog wel eens een peukie op, dus ga het risico niet lopen), premie 2x zo hoog... Wil met de hypotheek extra gaan aflossen, dus als het enigszins mogelijk is, kap ik straks ook gewoon met die ORV.
De ORV is verpand helaas, dus kappen kan niet zomaar. Daarnaast is het een vereiste voor NHG.

Mensen die geen ORV kunnen krijgen, nemen vaak een hypotheek zonder NHG. Dan betaal je in het begin wat meer rente (afhankelijk van de risicogroep op basis van Loan To Value) en zodra je meer hebt afgelost, daalt ook de rente weer.

Het kan dus allemaal wel. Alleen NHG is kritisch, omdat ze moeten betalen als er iets fout gaat.. de bank ziet het anders, die verkoopt gewoon je huis en zadelt jou met een restschuld op.

Wij proberen uiteraard wel met NHG te krijgen, gezien de rente dan lekker laag is, maar dan is ORV dus verplicht (van wat ik tot nu toe ben tegen gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Tsurany schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:18:
Wat je wel kan doen is alvast kijken of je een starterslening wilt hebben en zo ja kijken of je gaat voldoen aan de eisen voor die gemeente. Wellicht dat ze iets eisen dat je nu nog kan veranderen.
Als is het natuurlijk lastig te zeggen wat de voorwaarden daarvoor zullen zijn in 2016.
Goeie tip, ik heb meteen even gekeken. Helaas kom je hier in Den Haag alleen in aanmerking met een salaris < € 43.000 en een huis < € 200.000. Dat gaat beide niet lukken.
Southern Sun schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:38:

Als ze met de oorspronkelijke schuld rekenen heeft versneld aflossen niet zoveel zin.
Hmm, interessant. Ik ga eens kijken hoe banken en andere hypotheekverstrekkers daar mee om gaan.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Lethalis schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:39:
[...]
Het kan dus allemaal wel. Alleen NHG is kritisch, omdat ze moeten betalen als er iets fout gaat.. de bank ziet het anders, die verkoopt gewoon je huis en zadelt jou met een restschuld op.

Wij proberen uiteraard wel met NHG te krijgen, gezien de rente dan lekker laag is, maar dan is ORV dus verplicht (van wat ik tot nu toe ben tegen gekomen).
Het is juist de combinatie met NHG die het voor de hypotheek verstrekker interesant maakt om jou als klant te hebben en relatief lage rente te rekenen, echter de NHG dekt 80%, voor die overige 20% is dus een ORV nodig.
De hypotheekverstrekker wil dus dat jij die ORV afsluit om 100% safe te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Lethalis schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:39:
[...]

De ORV is verpand helaas, dus kappen kan niet zomaar. Daarnaast is het een vereiste voor NHG.
Dat is balen, maarja. We hebben al geen NHG, dus dat is niet van toepassing. En de hypotheek bij de bank is 1/3 van het huis en 1/2 van de totale schuld. Dus dan sowieso als we vervroegd gaan aflossen, aflossen op de bancaire lening :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:54

vhal

ಠ_ಠ

Hebben ons ingeschreven voor een nieuwbouwproject (24 woningen) in onze woonplaats. Prijs was gunstig maar desondanks kregen wij vandaag het bericht dat wij na de "loting" geen woning toegewezen kregen.

Hoezo crisis... |:( Het zal de prijs wel zijn denk ik (199.000 - 240.000). Normaliter worden er hier alleen huizen gebouwd > 320k in een nogal dood verkoopsegment die letterlijk máááánden op funda staan.

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 07-08-2014 18:11 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ligt idd aan de prijs.. in de prijsrange van 200k tot 250k gaan woningen in Lansingerland ook als warme broodjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

vhal schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:09:
Hebben ons ingeschreven voor een nieuwbouwproject (24 woningen) in onze woonplaats. Prijs was gunstig maar desondanks kregen wij vandaag het bericht dat wij na de "loting" geen woning toegewezen kregen.

Hoezo crisis... |:( Het zal de prijs wel zijn denk ik (199.000 - 240.000). Normaliter worden er hier alleen huizen gebouwd > 320k in een nogal dood verkoopsegment die letterlijk máááánden op funda staan.
Shit happens :-( ... Maar zou het nog niet te snel afschrijven. Waarschijnlijk (?) zijn nu alleen nog maar alle opties uitgedeeld, waarna er nog voldoende 'ingelootten' zullen afhaken (toch niet de juiste woning, andere woning die beter / sneller beschikbaar is, financiering niet rond kunnen krijgen, verkijken op het meerwerk, etc., etc.). Als je er serieus over bent, gewoon op de wachtlijst laten plaatsen (en ondertussen natuurlijk verder kijken: Er zijn meer vissen in de zee :) )

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ow, zonder meer. Wij wachten rustig af en hopelijk wordt het nog wat. Ondanks dat de gemeente Lansingerland in het rood staat, is het er prettig wonen (voor een vinexdorp als je het oude deel even buiten beschouwing laat :P)

Dat de woningen in de 200-250k prijsrange als zoete broodjes gaan, was ons ook al opgevallen. Het vorige project was ook binnen 2 maanden verkocht.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Lol ook Lansingerland :)

Met een beetje mazzel woon ik in Bergschenhoek in december..

[ Voor 57% gewijzigd door Lethalis op 07-08-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Lansingerland.... gelukkig ben ik op stand gaan wonen in Hillegersberg ;) geintje natuurlijk...
Ze zijn toch ook bij Pijnacker weer bezig? Daar niks leuks te vinden?
Ik forens iedere dag naar Zoetermeer, hoop toch wel dat ze een beetje gaan stoppen met bouwen anders blijft er geen polder over.

[ Voor 28% gewijzigd door Vandread op 07-08-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Pijnacker zou ook kunnen, Keijzershof bijvoorbeeld maar qua ligging en voorzieningen niet ideaal. Bergschenhoek heeft op zich ook aardige woningen en lijkt goedkoper te zijn dan B&R. Wij hadden nog gekeken naar de dijkwoningen langs de HSL maar qua indeling vonden we ze niet echt ideaal. Overigens zitten we nu ook langs de HSL maar qua geluid valt het alleszins mee.

De woningen waarvoor wij ons hadden ingeschreven waren qua indeling wel ideaal. Tuin op het ZW, gelegen aan het water, standaard dakkapel en een privé parkeerplaats op eigen terrein/tuin. Was wel ideaal geweest voor de kleine. Momenteel zitten wij in een appartement met Koopgarant welke je binnen 3mdn kwijt bent. Je deelt alleen de winst/verlies met de projectontwikkelaar.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
vhal schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:40:

Dat de woningen in de 200-250k prijsrange als zoete broodjes gaan, was ons ook al opgevallen. Het vorige project was ook binnen 2 maanden verkocht.
Hier in Utrecht ook, maar in dat prijsbereik is in de stad zelf ook eigenlijk niks fatsoenlijks te vinden. Pas vanaf 300.000 heb je wat leuks. Nu worden allerlei projecten net buiten de stad ontwikkeld met <20min fietsen naar het centrum en dan heb je nieuwbouw. Iedereen om me heen is ook net een paar jaar aan het werk dus ik zie ook al een aantal mensen op Facebook die daar naartoe gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Southern Sun op 07-08-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is een beetje normaal qua tijd tussen het aanvragen van een bezichtiging en de bezichtiging zelf? Ik moet nu anderhalve week wachten en dat vind ik wel aardig lang. Zou denken dat dit voor een verkoper ook niet acceptabel is als potentiële kopers zo lang moeten wachten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tsurany schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:59:
Wat is een beetje normaal qua tijd tussen het aanvragen van een bezichtiging en de bezichtiging zelf? Ik moet nu anderhalve week wachten en dat vind ik wel aardig lang. Zou denken dat dit voor een verkoper ook niet acceptabel is als potentiële kopers zo lang moeten wachten?
Meh, hangt helemaal van de situatie af, vooral in de huidige tijd van vakanties.... Makelaar op vakantie, bewoners op vakantie, misschien huurders die niet meewerken, etc.... Bovendien heeft niet elke verkoper hetzelfde begrip van urgentie in de huidige markt ;) .

Onze woning-to-be was destijds tijdelijk verhuurd en die huurders hadden weinig zin om extra flexibel qua bezichtigingen te zijn en hadden met de makelaar / eigenaren een bepaald 'bezichtigingsmoment' per week afgesproken. Omdat er vrij veel animo voor was, moesten wij ook praten als Brugman om buiten dat moment om een bezichtiging te krijgen omdat het anders pas de week erop kon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik kreeg simpelweg te horen dat er geen enkele makelaar beschikbaar was en de zaterdagen helemaal geen optie meer waren. Ben er niet zo happy mee omdat het wel een leuk huis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tsurany schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:08:
Ja ik kreeg simpelweg te horen dat er geen enkele makelaar beschikbaar was en de zaterdagen helemaal geen optie meer waren. Ben er niet zo happy mee omdat het wel een leuk huis was.
Oeh, die zaterdagen zijn bij veel makelaars sowieso een grappig fenomeen..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:23

Metalfreak

Hoije woh!

Tsurany schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:59:
Wij hebben volgende week drie bezichtigingen staan, gisteren en eergisteren geregeld. Kon zeker niet eerder dan een week na het bellen... Hadden een tijdje terug ook een bezichtiging gepland staan, maar moesten daar meer dan twee weken op wachten. In de tussentijd is het huis verkocht.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:51:
Lansingerland.... gelukkig ben ik op stand gaan wonen in Hillegersberg ;) geintje natuurlijk...
:P Ik woon nu ook in Hillegersberg, maar ga juist naar Bergschenhoek verhuizen omdat ik daar meer woning voor hetzelfde geld krijg. En het blijft allemaal op fietsafstand :) 10 minuten en ik sta weer op de Bergse Dorpsstraat. En met de auto is het helemaal zo gepiept (als de Grindweg / Bergweg Zuid tenminste gewoon open is :') ).

Pijnacker vond ik zelf niet zo geweldig.. wel veel nieuwe huizen daar, maar ik werd wel een beetje depri van de architectuur. Veel grijstinten, dicht op elkaar gebouwd, sommige wijken zien er echt totaal niet uit.
vhal schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:09:
Bergschenhoek heeft op zich ook aardige woningen en lijkt goedkoper te zijn dan B&R. Wij hadden nog gekeken naar de dijkwoningen langs de HSL maar qua indeling vonden we ze niet echt ideaal. Overigens zitten we nu ook langs de HSL maar qua geluid valt het alleszins mee.
Die dijkwoningen hebben wij ook bekeken :) Inderdaad rare indeling en wanneer je een aparte schuur zou willen dan blijft er echt helemaal niks van de tuin over. Ook stonden er bij de gebouwde woningen nu al allemaal auto's langs de weg.. ik vond het niet zo'n succes. We zijn uiteindelijk voor een bestaande woning gegaan die in 2001 gebouwd is met tuin op het zuiden, slootje erbij enzo. Er moet wel het e.e.a. aan gebeuren (nieuwe keuken, tuin moet gesnoeid worden), maar voor de rest zijn we er helemaal blij mee.

Enige minpuntje zijn de landende vliegtuigen die laag overvliegen, maar dat is niet direct boven ons (je ziet ze meer van de zijkant) en als je langer in de buurt vertoeft, valt het je niet eens meer op. Eigenlijk heb ik momenteel meer herrie ervan, omdat ik nu dichter bij het vliegveld woon dan straks.

Het is alleen dat wanneer je een huis koopt, je echt overal veel meer op gaat letten. Ik heb zelfs met Flightradar gekeken wanneer ze langs zouden komen en stond daarna bij het huis te wachten haha. Volgens mij denkt de buurt daar nu al dat ik niet helemaal spoor :+ Bovendien vliegen ze 's avonds en in het weekend veel minder.. dan kunnen er uren voorbij gaan zonder landend vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Lethalis schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:02:
[...]
:P Ik woon nu ook in Hillegersberg, maar ga juist naar Bergschenhoek verhuizen omdat ik daar meer woning voor hetzelfde geld krijg. En het blijft allemaal op fietsafstand :) 10 minuten en ik sta weer op de Bergse Dorpsstraat. En met de auto is het helemaal zo gepiept (als de Grindweg / Bergweg Zuid tenminste gewoon open is :') ).

Pijnacker vond ik zelf niet zo geweldig.. wel veel nieuwe huizen daar, maar ik werd wel een beetje depri van de architectuur. Veel grijstinten, dicht op elkaar gebouwd, sommige wijken zien er echt totaal niet uit.
Kan me voorstellen dat Pijnacker inderdaad beetje grauwig is, deed op de route naar (mn vorige) huis wel eens boodschappen daar.
Mijn target is altijd hofplein op de fiets, dat is nu ~20m :) wel heerlijk groen zo aan de rand van Rotterdam, je kan alle kanten op :D
Bergweg Zuid/Grindweg zijn ze nu helemaal klaar volgens mij, maar ze zijn nu wel helemaal los aan het gaan rond de N209..... die gaat ook nog dicht ergens... moet die borden nog eens goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 20:00
Volgende week vrijdag de eindinspectie en naar de notaris. Ben wel benieuwd naar die eindinspectie, wat als ze nou allemaal troep hebben laten liggen of afspraken niet na gekomen zijn met dingen die achter blijven oid. Moet ik dan niet tekenen bij de notaris? Iemand daar ervaring mee? Ik ga er van uit dat alles goed gaat, maar je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 22:28

Kju

Gewoon een prijs zetten (bijvoorbeeld € 500,-) op datgene wat niet naar wens is en in laten houden bij de notaris totdat het is opgelost.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
cooper87 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:32:
Volgende week vrijdag de eindinspectie en naar de notaris. Ben wel benieuwd naar die eindinspectie, wat als ze nou allemaal troep hebben laten liggen of afspraken niet na gekomen zijn met dingen die achter blijven oid. Moet ik dan niet tekenen bij de notaris? Iemand daar ervaring mee? Ik ga er van uit dat alles goed gaat, maar je weet het nooit.
Je moet het sowieso documenteren (foto's maken etc). Voor de rest wel interessante vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
Kju schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:50:
Gewoon een prijs zetten (bijvoorbeeld € 500,-) op datgene wat niet naar wens is en in laten houden bij de notaris totdat het is opgelost.
Tsja dat lijkt me wel een vreemde manier van zaken doen. Hoe bepaal ik een juiste waarde en gaat zo'n notaris daar uberhaubt mee akkoord.

Toen mijn ouders een huis kochten lag er nog (losse) vloerbedekking dat nog afgevoerd moest worden en allemaal andere troep. Redelijk asociaal, daarom heb ik op op advies van mijn ouders ook gehamerd op een eindinspectie en dit in het koopcontract laten zetten. Maar ik vraag me dus af wat een normale gang van zaken is als de verkopende partij de afspraken niet na komt.

[ Voor 34% gewijzigd door cooper87 op 08-08-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Open en sluit alle sloten om te kijken of er geen problemen met het hang/sluit werk is (kijk je makkelijk overheen)
Kijk in ieder hoekje, gaatje of er geen schimmel of lekkage zit (ik heb uiteindelijk een complete kledingwand uit elkaar moeten halen en weer in elkaar gezet, soort bouwbehang moeten afstomen, antischimmel onderlaag + verf moeten aanbrengen omdat er ergens in een hoek dode schimmel zat en het zekere voor het onzekere wilde nemen)

Je betaald zelf over het algemeen de notaris, die notaris wil jou te vriend houden want hoopt dat je vaker langs komt voor dingen, dus die zal zeker naar een oplossing zoeken, evenals de verkopende partij, want die willen hun huis echt wel aan je kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

De verkoper moet daar akkoord mee gaan, gebeurt overigens vrij regelmatig.
Stel er ligt troep waar een schoonmaakbedrijf misschien 350,- kosten voor in rekening zou brengen. Dan zeg je tegen de verkoopmakelaar, ik laat de notaris bij de levering 350 inhouden totdat de verkoper de troep heeft opgeruimd, hij krijgt daar dan x dagen de tijd voor. En als de verkoopmakelaar of verkoper dat niet wil, dan ga je niet tekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
Kju schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:57:
De verkoper moet daar akkoord mee gaan, gebeurt overigens vrij regelmatig.
Stel er ligt troep waar een schoonmaakbedrijf misschien 350,- kosten voor in rekening zou brengen. Dan zeg je tegen de verkoopmakelaar, ik laat de notaris bij de levering 350 inhouden totdat de verkoper de troep heeft opgeruimd, hij krijgt daar dan x dagen de tijd voor. En als de verkoopmakelaar of verkoper dat niet wil, dan ga je niet tekenen :)
En dan krijgen hun in het ergste geval de bankgarantie? Of wordt de koop dan ontbonden omdat hun niet aan de verplichtingen voldoen?

Zo ver gaat het hopelijk allemaal niet komen (zijn nette mensen), maar ben wel benieuwd naar mijn rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Als je echt benieuwd bent, vraag het aan de mensen die je betaald en dan bedoel ik, de notaris, makkelaar, hypotheek adviseur etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Als jij in je koopakte hebt staan dat ze het leeg moeten leveren etc., dan zie ik niet in waarom zij jouw borg aan moeten spreken als juist zij zich niet aan de overeenkomst houden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
We gaan het zien vrijdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 21:00
Hamvraag: waarom denk je op voorhand al dat er troep achter gelaten zal zijn? Heb je gekocht van tokkies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Echt mensen kap eens met huizen kopen die ik wil bezichtigen. Al drie afzeggen gehad terwijl twee er van al weken te koop staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Waar ben je aan het kijken?
Als ze al weken te koop staan betekend het niet dat er nog niet onderhandeld word, op sites als funda staat pas heel laat dat iets verkocht is onder voorbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandread schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:42:
Waar ben je aan het kijken?
Als ze al weken te koop staan betekend het niet dat er nog niet onderhandeld word, op sites als funda staat pas heel laat dat iets verkocht is onder voorbehoud.
True true. Maar het is gewoon jammer dat je leuke woningen ziet (eentje was echt heel leuk) en dat ze dan al weg zijn. Of dat je een afspraak maakt en de volgende dag gebeld wordt dat hij al verkocht is aan een makelaar die het huis al kon.

Ik bekijk in principe alles wat voor de provincie Utrecht binnenkomt op Funda. Een aantal oudere huizen al bekeken en voor alle nieuwe huizen die in mijn Funda zoekcriteria vallen zo snel mogelijk een bezoek regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Zeau ga je weg uit Flevoland :P gewoon blijven proberen.
Ik had van buiten al eerder gekeken naar wat ik wilde, maar twijfelde, 2 maanden later echt gaan kijken en binnen 2 weken had ik het binnen gehengeld en toen was er nog een kaper op de kust, maar de verkopende makelaar was mij beter gezind volgens mij (andere partij ging voor de 3e keer kijken met een aankoop makalaar en ik had 1 keer gekeken en was zelf aan het bieden geslagen)

Verder had ik de tijd, huur appartement wat ik had was prima opzich, dus ben 2 jaar lang wezen zoeken (met nogal een eisen lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jups eindelijk terug naar de beschaafde wereld. Ik heb er ook geen haast achter zitten. Wil wel graag op mijzelf gaan wonen maar kan in principe nog wel een jaar wachten. Hoe langer ik wacht hoe groter het budget is en hoe meer huis ik dus kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Laatst online: 05-05 20:18
Hoe zit het met het verkrijgen van een nieuwbouw woning, waarvan de oplevering pas 2015 is en jij tegen die tijd voldoende salaris zal hebben om het te bekostigen. Wat is in dat geval wijsheid? Of kan je je pas binden als je het benodigde salaris hebt en het dan te laat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59

AMDFreak

Intel is zo..

Rekenen met een toekomstig salaris, daarvoor moet je werkgever tekenen dat jij bv per 01-01-2015 100 euro meer gaat verdienen.
Maar dan heb je ook kans dat de top10 geldverstrekkers daar niet mee in zee willen, waardoor je hogere rentes krijgt.. waardoor je maandlast ook niet interessant wordt.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Iemand enig idee hoelang het duurt voor het controleteam van de Rabo door een hypotheekdossier is? Ligt er nu een week. Ik wil duidelijkheid :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

FreakNL

Well do ya punk?

Kju schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:05:
Als jij in je koopakte hebt staan dat ze het leeg moeten leveren etc., dan zie ik niet in waarom zij jouw borg aan moeten spreken als juist zij zich niet aan de overeenkomst houden.. :)
Het gaat gewoon om afspraken die je maakt. In mijn geval waren we al een prijs overeengekomen zonder roerende goederen. Heb daarna aangegeven bij de verkoopmakelaar dat ik wel interesse had in een kast en vriezer die er nog stond bij de laatste bezichtiging, en of we daar iets voor konden regelen. Hij belde later terug dat ik het voor niets mocht hebben als de koper de rest ook mocht laten staan.. Toen was ik dus een eethoek, tv dressoir, laag kastje, twee banken een vloerkleed, servies, verf, reserve laminaat en gereedschap rijker.. Verkoper had er blijkbaar geen interesse meer in.. Heb bijna alles naar de kringloop gedaan, maar het servies was mooier dan de mijne en de bank zitten we nog even op tot we een nieuwe hebben.. En de vriezer staat op zolder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
AMDFreak schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:18:
Rekenen met een toekomstig salaris, daarvoor moet je werkgever tekenen dat jij bv per 01-01-2015 100 euro meer gaat verdienen.
Maar dan heb je ook kans dat de top10 geldverstrekkers daar niet mee in zee willen, waardoor je hogere rentes krijgt.. waardoor je maandlast ook niet interessant wordt.
Dus als ik per 2015 in een nieuwbouw woning wil intrekken, maak ik momenteel geen kans. Ik kan mij pas op de kopersmarkt begeven als ik aan de eis voldoe? Mijn vriendin is binnenkort afgestudeerd en wij zullen tegen die tijd ruim voldoen aan de salaris eisen van de door ons gewenste woning. We hebben echter geen zin om pas in 2016 onze eigen woning te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Freshnub schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:45:
[...]
Dus als ik per 2015 in een nieuwbouw woning wil intrekken, maak ik momenteel geen kans. Ik kan mij pas op de kopersmarkt begeven als ik aan de eis voldoe? Mijn vriendin is binnenkort afgestudeerd en wij zullen tegen die tijd ruim voldoen aan de salaris eisen van de door ons gewenste woning. We hebben echter geen zin om pas in 2016 onze eigen woning te hebben.
Dan zul je een bestaande woning moeten kopen op het moment dat je aan de eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Freshnub schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:45:
[...]

Ik snap hier eerlijk gezegd heel erg weinig van... Buiten het feit dat banken het (natuurlijk) niet willen, wil je zelf toch ppl geen hypotheek met bijbehorende verplichtingen aangaan op het moment dat je nog geen (voldoende) inkomen hebt? Je kunt wel mooi 'binnenkort' afgestudeerd zijn, maar een bul levert nog geen salaris op. Daar zul je toch eerst een arbeidsovereenkomst voor moeten tekenen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
naitsoezn schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:04:
[...]

Ik snap hier eerlijk gezegd heel erg weinig van... Buiten het feit dat banken het (natuurlijk) niet willen, wil je zelf toch ppl geen hypotheek met bijbehorende verplichtingen aangaan op het moment dat je nog geen (voldoende) inkomen hebt? Je kunt wel mooi 'binnenkort' afgestudeerd zijn, maar een bul levert nog geen salaris op. Daar zul je toch eerst een arbeidsovereenkomst voor moeten tekenen... :/
We voldoen nu al aan de eis, met haar bijbaan + jaar contract en mijn full time job. We willen echter meer zekerheid en een job binnen haar studierichting. Bovendien kom je met een bijbaan niet in aanmerking voor het gewenste huis? Het lijkt ons dan ook zonde om nu iets kleins te kopen in een achterstandswijk op alleen mijn salaris, als wij nu al weten binnen 2 jaar toch te willen verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Freshnub schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:08:
[...]

We voldoen nu al aan de eis, met haar bijbaan + jaar contract en mijn full time job. We willen echter meer zekerheid en een job binnen haar studierichting. Bovendien kom je met een bijbaan niet in aanmerking voor het gewenste huis? Het lijkt ons dan ook zonde om nu iets kleins te kopen in een achterstandswijk op alleen mijn salaris, als wij nu al weten binnen 2 jaar toch te willen verhuizen.
Dan moet je dus niet kopen. Even een paar jaartjes huren en dan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Huur je al iets en woon je nu al samen eigenlijk Freshnub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Vandread schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:42:
Huur je al iets en woon je nu al samen eigenlijk Freshnub?
Nee we wonen nog thuis, huren is te duur. Sociale huur kom ik niet in aanmerking, enige optie is kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Freshnub schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:22:
[...]

Nee we wonen nog thuis, huren is te duur. Sociale huur kom ik niet in aanmerking, enige optie is kopen.
En je vriendin heeft straks zekerheid met haar baan in de regio waar jullie ''willen'' kopen? Je moet oppassen dat je je niet te vroeg bindt, mocht je nog een beetje flexibel willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Hypotheekdossier is goedgekeurd. Mooi verjaardagscadeautje :D
Volgende week de offerte ontvangen en dan tekenen, verkopers dan maar even bellen dat financieringsvoorbehoud is afgelopen (staat tot 22 augustus).

28 juli advise gesprek gehad, 30 juli alles afgerond. Omdat adviseur 31 juli vrij was, lag het 1 augustus bij het controleteam. Dus een goed weekje duurde het. Lekker snel gegaan bij de Rabo vind ik zelf.

[ Voor 33% gewijzigd door RickvN op 08-08-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:23

Metalfreak

Hoije woh!

Freshnub schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:22:
[...]

Vriendin laten huren en half jaar later er officiëel bij intrekken :P Niet helemaal netjes, maar zou kunnen werken ;)
Tsurany schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:33:
Echt mensen kap eens met huizen kopen die ik wil bezichtigen. Al drie afzeggen gehad terwijl twee er van al weken te koop staan :(
Zelfde gehad, zagen al maanden een leuk huis te koop staan, maar toen we eindelijk eens de beslissing hadden genomen om definitief voor een koophuis te gaan kijken, was het net twee dagen voor de bezichtiging verkocht. Hoop nog steeds dat de financiering niet doorgaat, want het was wel echt een heel mooi huis...

[ Voor 44% gewijzigd door Metalfreak op 08-08-2014 15:00 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555688

Dat heb ik ook meegemaakt, daarna is het zo lastig om goede huizen te vinden omdat je ze met dat ene ideale huis vergelijkt..kostte me heel wat tijd om de leuke kanten van andere huizen te willen zien. Maar goed, toch wat leuks gevonden, en vandaag heb ik een bod gedaan dat dat van een ander overtrof..wordt spannend weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Metalfreak schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:57:
[...]

Vriendin laten huren en half jaar later er officiëel bij intrekken :P Niet helemaal netjes, maar zou kunnen werken ;)
Je kan dat ook realiseren via particuliere huur natuurlijk, dan is het gewoon "netjes" .

Bovendien zorgt dit voor een goede testcase. Heb het vaak genoeg zien gebeuren in mijn omgeving, met zijn tweetjes een huis kopen en een paar jaar later uit elkaar, waardoor je allebei in de shit zit. Natuurlijk kan dat ALTIJD gebeuren, maar als je nog nooit samengewoond hebt is de kans groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:43
Ons bod is helaas afgwezen. Wij komen er niet uit helaas. Ondanks dat de taxateur aangeeft wat de woning waard is en wij dit ook geboden hebben, verlangt de verkoper meer. We hebben nog wat bedenktijd gegeven, maar uiteindelijk geen reactie. Op naar een volgende woning die aan onze wensen kan voldoen.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Gewoon laten gaan, kans dat ze meer krijgen voor hun woning is nihil, zeker nu de "betonrot" geen verborgen gebrek meer is... Wellicht komen ze nog met hangende pootjes terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
FreakNL schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:42:
[...]
Bovendien zorgt dit voor een goede testcase. Heb het vaak genoeg zien gebeuren in mijn omgeving, met zijn tweetjes een huis kopen en een paar jaar later uit elkaar, waardoor je allebei in de shit zit. Natuurlijk kan dat ALTIJD gebeuren, maar als je nog nooit samengewoond hebt is de kans groter.
Dit is exact waarom ik het vroeg..... als je koopt ga je een zware commitment aan, loopt het fout dan kost het je waarschijnlijk heel veel geld en dat is duur leergeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat had ik al in de gaten, maar Freshnub misschien niet :)

Huren is trouwens niet per definitie duurder dan kopen hoor. Ik zit nu netto voor 850 in een woning terwijl ik eerder voor 980 huurde.. Op zich wel vergelijkbaar (hoewl appartement vs eengezinswoning)... Ik heb nu 10m2 minder binnenshuis en geen balkon van 15m2 meer, maar daar heb ik dan wel weer een tuin van 30m2 voor terug... En ik mis een inpandige berging tov van mijn oude huis, maar daar heb ik mijn schuur voor terug.. Het komt wel redelijk overeen dus.. Als ik overigens mijn hypotheekrente 10 jaar (ipv 20 jaar) vast gezet had was het verschil wel groter geweest, maar dan nog:

Er komt zoveel bij kijken. Sowieso zijn je verzekeringen duurder en je moet ook niet vergeten dat je wel wat meer moet sparen dan je in een huurwoning moet. Ik wil toch over 15 jaar wel (weer) een nieuwe keuken ofzo. Dat soort dingen.. En je gaat ook niet 30 jaar met je badkamer doen. Schilderwerk, zaken opknappen.. Etc etc.. Dat kost allemaal geld, zelfs als je alles zelf doet... Ik denk dat ik nu zelfs duurder uit ben on the long run, maar dan heb ik over 30 jaar wel een object wat ik kan verkopen voor (hopelijk) 200k ofzo... En bij huren sta ik met lege handen na 30 jaar.. Dus ik zie het ook als een soort verkapt pensioenpotje/etc.

Ik woon overigens wel samen (ook 1e keer) maar heb het huis zelf gekocht en zou het eventueel ook zelf kunnen opbrengen....

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 08-08-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:43
FreakNL schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:27:
Gewoon laten gaan, kans dat ze meer krijgen voor hun woning is nihil, zeker nu de "betonrot" geen verborgen gebrek meer is... Wellicht komen ze nog met hangende pootjes terug...
Nou met het verhaal "betonrot" ben ik opzich wel klaar mee. Je raakt verliefd op een woning en dan zie je wellicht problemen door de vingers. Nu hadden we dat in deze situatie aardig kunnen oplossen, maar bij een volgende woning ga ik zeker weten niet weer voor een probleem geval.

Het ging om deze woning: http://www.funda.nl/koop/...48075564-kastanjelaan-29/

Iedereen bedankt weer voor de informatie etc.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555688

Is het gebruikelijk dat je op meerdere huizen tegelijk een bod doet? Mijn vriendin is hier enorm op tegen terwijl ik het zie als een manier om huizenprijzen te vergelijken en een sterkere onderhandelingspositie te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 555688 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:59:
Is het gebruikelijk dat je op meerdere huizen tegelijk een bod doet? Mijn vriendin is hier enorm op tegen terwijl ik het zie als een manier om huizenprijzen te vergelijken en een sterkere onderhandelingspositie te creëren.
Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Volgens mij staat je in principe niks in de weg om dit te doe hoewel je je natuurlijk kunt afvragen hoe netjes deze tactiek is. Wat doe je bijvoorbeeld als een bod op 2 verschillende huizen gelijktijdig wordt geaccepteerd? Ondanks dat je er nog zonder gedoe vanaf komt vind ik dat je op deze manier een bepaalde vrijblijvendheid aan het doen van een bod toekent die ik niet passend vind voor het doen van zo'n grote aankoop.

Ook vraag ik me af hoe je hiermee denkt je onderhandelingspositie te versterken. Persoonlijk zou ik als verkoper jouw interesse en bod niet serieus neem als ik zou weten dat je ook op 2 andere huizen een bieding hebt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 17:48
Anoniem: 555688 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:59:
Ik zou het gewoon doen, als je interesse hebt in meerdere huizen, en maakt je niet uit waar je komt te wonen, waarom niet? Je hebt niks te verliezen. Je kan, als je wil, eerlijk zijn dat je met meerdere huizen bezig bent en zo de verkopers ook nog een tegen elkaar uitspelen. Dit werkt natuurlijk alleen als ze er echt vanaf moeten en het lastig te verkopen is....Heel netjes misschien niet maarja juist omdat het zo'n grote aankoop is en er veel geld in het spel is zo ik alles op alles zetten om het onderste uit de kan te halen:) Een beetje onderhandelen kan je zo een half (netto) jaar salaris opleveren (afhankelijk van je salaris en de prijsklasse van het huis natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
In principe zit je aan de koop vast als de verkoper je bod accepteert. (muv de ontbindende voorwaarden). Je hebt altijd 3 dagen bedenktijd nadat je het koopcontract hebt getekend. Dus je zou in het ergste geval je daar op kunnen beroepen. Maar echt netjes is het niet. Wat je wel kunt doen is de deadline in je bieding heel kort houden zodat je snel weet of het bod geaccepteerd wordt zodat je daarna door kunt gaan met bieden op het andere huis.
Bron: http://www.eerste-koophui...-meerdere-huizen./item446 :P
Klinkt feitelijk heel logisch...

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 08-08-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 17:48
Vandread schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:43:
In principe zit je aan de koop vast als de verkoper je bod accepteert. (muv de ontbindende voorwaarden). Je hebt altijd 3 dagen bedenktijd nadat je het koopcontract hebt getekend. Dus je zou in het ergste geval je daar op kunnen beroepen. Maar echt netjes is het niet. Wat je wel kunt doen is de deadline in je bieding heel kort houden zodat je snel weet of het bod geaccepteerd wordt zodat je daarna door kunt gaan met bieden op het andere huis.
Bron: http://www.eerste-koophui...-meerdere-huizen./item446 :P
Klinkt feitelijk heel logisch...
Dus in praktijk zit je helemaal nergens aan vast, zelfs niet als je al hebt getekend (tot 3 dagen erna) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Klopt, maar als je bv nog een keer bij die makelaar aanklopt zit die vast niet op jou te wachten.
Als je alleen maar aan het lowballen bent maakt het niet uit, kans dat er meerdere ja zeggen is vrij klein.
Ik zou het niet snel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verkopers doen niet anders dan kopers opjagen met uitspraken als "straks mis je de boot" of "er zijn zoveel andere geïnteresseerden". Als je er als koper zo in dit als jij aangeeft is daar helemaal niks op tegen. Het kan jou overkomen dat de toch met een ander in zee gaan, waarom mag dat andersom niet?

Voor de duidelijkheid: Je zit echt helemaal nergens aan vast zolang je nog niet getekend hebt.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.