Ik woon nu ook in Hillegersberg, maar ga juist naar Bergschenhoek verhuizen omdat ik daar meer woning voor hetzelfde geld krijg. En het blijft allemaal op fietsafstand

10 minuten en ik sta weer op de Bergse Dorpsstraat. En met de auto is het helemaal zo gepiept (als de Grindweg / Bergweg Zuid tenminste gewoon open is

).
Pijnacker vond ik zelf niet zo geweldig.. wel veel nieuwe huizen daar, maar ik werd wel een beetje depri van de architectuur. Veel grijstinten, dicht op elkaar gebouwd, sommige wijken zien er echt totaal niet uit.
vhal schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:09:
Bergschenhoek heeft op zich ook aardige woningen en lijkt goedkoper te zijn dan B&R. Wij hadden nog gekeken naar de dijkwoningen langs de HSL maar qua indeling vonden we ze niet echt ideaal. Overigens zitten we nu ook langs de HSL maar qua geluid valt het alleszins mee.
Die dijkwoningen hebben wij ook bekeken

Inderdaad rare indeling en wanneer je een aparte schuur zou willen dan blijft er echt helemaal niks van de tuin over. Ook stonden er bij de gebouwde woningen nu al allemaal auto's langs de weg.. ik vond het niet zo'n succes. We zijn uiteindelijk voor een bestaande woning gegaan die in 2001 gebouwd is met tuin op het zuiden, slootje erbij enzo. Er moet wel het e.e.a. aan gebeuren (nieuwe keuken, tuin moet gesnoeid worden), maar voor de rest zijn we er helemaal blij mee.
Enige minpuntje zijn de landende vliegtuigen die laag overvliegen, maar dat is niet direct boven ons (je ziet ze meer van de zijkant) en als je langer in de buurt vertoeft, valt het je niet eens meer op. Eigenlijk heb ik momenteel meer herrie ervan, omdat ik nu dichter bij het vliegveld woon dan straks.
Het is alleen dat wanneer je een huis koopt, je echt overal veel meer op gaat letten. Ik heb zelfs met Flightradar gekeken wanneer ze langs zouden komen en stond daarna bij het huis te wachten haha. Volgens mij denkt de buurt daar nu al dat ik niet helemaal spoor

Bovendien vliegen ze 's avonds en in het weekend veel minder.. dan kunnen er uren voorbij gaan zonder landend vliegtuig.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.